Ik had gehoopt op Miles Morales in korting te kunnen krijgen. Sowieso had ik gewacht omdat er een pakje onder de boom ligt dat lijkt op een game en omdat ik sowieso een PS kaart krijg voor kerstmis.
Is f12020 niet de weekaanbieding bij MM? Ik meen daar 20 euro. Of zit ik er langs. Kan het nu even niet checkenDennisdn schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 17:33:
[...]
Maar ik vind ze nu wel heel erg tegenvallen. Er zit niks impulsaankoop-waardigs bij. 35 euro voor F1 2020 bijvoorbeeld terwijl het seizoen al is afgelopen.... die is nu 20 waard in mijn ogen dus een “aanbieding” zou op 15 moeten liggen...
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Ik zie hem er in de aanbieding voor 29 euro. Inderdaad goedkoper dan in de PS-aanbieding. Maar voor die 6 euro verschil ga ik weer niet het gedoe aan van bestellen en cd’s wisselen.Oxigeon schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 18:17:
[...]
Is f12020 niet de weekaanbieding bij MM? Ik meen daar 20 euro. Of zit ik er langs. Kan het nu even niet checken
(Maar ik klaag ook niet hoor, een aanbieding kan je moeilijk eisen of afdwingen. Het valt alleen een beetje tegen
[ Voor 12% gewijzigd door Dennisdn op 22-12-2020 18:36 ]
Haha leuk dat jullie cadeautjes onder de boom hebben. Hopelijk een leuke game voor je dan!AppleFan2007 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 17:50:
Ik had gehoopt op Miles Morales in korting te kunnen krijgen. Sowieso had ik gewacht omdat er een pakje onder de boom ligt dat lijkt op een game en omdat ik sowieso een PS kaart krijg voor kerstmis.
Misschien een domme vraag, maar is er een manier om op de ps5 in de store eenvoudig ps4 games te browsen?
Ik keek vroeger wel eens wat er in de aanbieding was in de ps4 store, maar nu krijg ik letterlijk de volledige store (alle ps4 games ooit) voorgeschoteld. Ik wil eigenlijk gewoon zien wat er nu in de aanbieding is op de ps4
Ik keek vroeger wel eens wat er in de aanbieding was in de ps4 store, maar nu krijg ik letterlijk de volledige store (alle ps4 games ooit) voorgeschoteld. Ik wil eigenlijk gewoon zien wat er nu in de aanbieding is op de ps4
Deals op de website/iOS en vast ook wel Android.koentje3 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 19:42:
Misschien een domme vraag, maar is er een manier om op de ps5 in de store eenvoudig ps4 games te browsen?
Toch heel apart.
''Sony Interactive Entertainment'' haalt Cyberpunk uit de store, want ze ''streven naar een hoge mate van klanttevredenheid'', maar de sony store zelf ook maar enigszins fatsoenlijk laten functioneren, ho maar.
''Sony Interactive Entertainment'' haalt Cyberpunk uit de store, want ze ''streven naar een hoge mate van klanttevredenheid'', maar de sony store zelf ook maar enigszins fatsoenlijk laten functioneren, ho maar.
Dan is de enige juiste maatregel om dan maar de store uit Cyberpunk te halenPsychoBoyJack schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 20:26:
Toch heel apart.
Maar kan dus niet op de ps5? Of kijk ik er overheen?giantgiantus schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 20:22:
[...]
Deals op de website/iOS en vast ook wel Android.
Volgens mij niet. De winkel werkt geniaal vind ik, maar lijkt alsof hij nog niet af is.koentje3 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 20:50:
[...]
Maar kan dus niet op de ps5? Of kijk ik er overheen?
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 19:22
:strip_icc():strip_exif()/u/17239/crop586cd04bb358c.jpeg?f=community)
Wat is er mis met de store? Loopt hier als een trein?
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
weet iemand wanneer je een extra ssd in je ps5 kan plaatsen en hij ook door je ps5 wordt geaccepteerd?
Weet niemandhully schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 21:12:
weet iemand wanneer je een extra ssd in je ps5 kan plaatsen en hij ook door je ps5 wordt geaccepteerd?
We hadden het er net toevallig over in de party. Er staan ook nog helemaal geen testen online. Je zou verwachten dat er al een hardware reviewer was die er wat ingedrukt had.
Functie staat uitKenny_026 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 22:50:
We hadden het er net toevallig over in de party. Er staan ook nog helemaal geen testen online. Je zou verwachten dat er al een hardware reviewer was die er wat ingedrukt had.
psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians
Als ik nu PSN plus neem voor een maand krijg ik dan de 20 PS4 erbij of moet ik daarvoor een jaar nemen? En hoelang blijven deze games beschikbaar?
Ik heb nooit plus aangeschaft zie nu kans om dit te nemen.
Je hebt de games als je ze claimt tijdens je psplus abonnement en lid blijft. Zodra je psplus abo afloopt kan je er niet meer bij. Wordt je weer opnieuw lid dan kan je ze weer spelen.Evertt schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 23:19:
Als ik nu PSN plus neem voor een maand krijg ik dan de 20 PS4 erbij of moet ik daarvoor een jaar nemen? En hoelang blijven deze games beschikbaar?
Wauw, het verbaast mij hoe snel je nu een in game aankoop kan doen. Een vinkje om aan te geven dat je 14 jaar en ouder bent en het is binnen. Op de PS4 moest je wel 4 a 5 stappen doorlopen ofzo. Wel een enorme verbetering moet ik zeggen.
Zijn er mensen die een refund voor Cyberpunk via die Sony page hebben aangevraagd? Zo ja, heb je een bevestiging via de mail gehad? Ik niet namelijk..
Wat bedoel je met "de 20 PS4"? Bedoel je die PS plus collection? Ik dacht dat die alleen voor PS5 eigenaren beschikbaar is.Evertt schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 23:19:
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
We zitten hier in het Ps5 topic dus die zal de poster wel hebben.Hulleman schreef op woensdag 23 december 2020 @ 10:52:
[...]
Wat bedoel je met "de 20 PS4"? Bedoel je die PS plus collection? Ik dacht dat die alleen voor PS5 eigenaren beschikbaar is.
Ik heb ze ook even geclaimed toen ik nog Ps+ had. Ook al ga ik ze waarschijnlijk nooit spelen

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ah ja natuurlijk....Donstil schreef op woensdag 23 december 2020 @ 11:03:
[...]
We zitten hier in het Ps5 topic dus die zal de poster wel hebben.
Ik heb ze ook even geclaimed toen ik nog Ps+ had. Ook al ga ik ze waarschijnlijk nooit spelen

GoW wil ik nog een keer spelen. Laatst aan begonnen, maar ik merk dat ik het heel moeilijk vind games nogmaals te spelen
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Hier hetzelfde. Single Player games speel ik zelden een tweede keer nadat ik ze op platinum gezet heb.Hulleman schreef op woensdag 23 december 2020 @ 11:12:
[...]
Ah ja natuurlijk....![]()
GoW wil ik nog een keer spelen. Laatst aan begonnen, maar ik merk dat ik het heel moeilijk vind games nogmaals te spelenMonster Hunter en FF15 lijken me ook wel wat. Maar ook weer geen zin in van die games waar ik 100+ in moet steken.... Dus ik snap je... ik ga ze waarschijnlijk ook nooit spelen. Net zoals de maandelijkse PSplus games. Just Cause 4 zat daarbij. Deel 3 vond ik best tof. Deeltje 4 opgestart.... sjezus wat ziet die game er lelijk uit met énorm veel blur. Lijkt wel of die game op 10 fps draait en dan helemaal tot stront geblurd is, zodat het vloeiend lijkt.
Als ik de games uit de bundel nog niet gespeeld heb dan heeft dat meestal wel een reden
Weet niet of dit het juiste topic hiervoor is. Maar Demons Souls is in de aanbieding bij Intertoys voor een spotprijs van €40.
https://www.intertoys.nl/.../ps5-demon-s-souls-remake
Vannacht Days gone platinum gehaald 
Wat een geweldige game zeg.
Bedoel je met claimen dat je ze download? (En dan eventueel weer verwijderd)Donstil schreef op woensdag 23 december 2020 @ 11:03:
[...]
We zitten hier in het Ps5 topic dus die zal de poster wel hebben.
Moeten ze eigenlijk voor een bepaalde datum geclaimed worden?
Of kan dit zolang het ps plus abonnement loopt?
Ondanks de gemengde reviews ben ik toch wel erg benieuwd naar Days Gone.schumi1986 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 11:51:
Hoeveel uur staat er ongeveer voor de single player campaign?
Nee je hoeft ze niet te downloaden. Alleen claimen is genoeg.AeronNL schreef op woensdag 23 december 2020 @ 11:58:
[...]
Bedoel je met claimen dat je ze download? (En dan eventueel weer verwijderd)
Wanneer de datum voor die bundel afloopt weet ik niet maar je moet idd Ps+ hebben om ze te mogen claimen en spelen.
Zie dat ik 51uur gespeeld heb.AeronNL schreef op woensdag 23 december 2020 @ 12:00:
[...]
Ondanks de gemengde reviews ben ik toch wel erg benieuwd naar Days Gone.
Claimen = "kopen" voor €0 op de oude store. Nu is er een knop "toevoegen aan bibliotheek". Je hoeft ze dus niet persé te downloaden. Normaal kan je zelfs games claimen zonder de console (ik 'heb' 100+ PS Vita games uit PS+ zonder dat ik ooit een PS Vita gehad heb). De uitzondering is die PS+ Collection, omdat je die enkel kan claimen via de PS5 zelf.AeronNL schreef op woensdag 23 december 2020 @ 11:58:
[...]
Bedoel je met claimen dat je ze download? (En dan eventueel weer verwijderd)
Van de PS+ Collection is nog niet gecommuniceerd of die ooit gaan verdwijnen, maar er wordt er voorlopig van uitgegaan dat er geen einddatum op staat. Sowieso, van zodra je én een PS5 én PS+ hebt, is er totaal geen reden om ze niet te claimen. Duurt letterlijk maar een minuut, dus ik zou niet weten waarom iemand het niet zou doen. Idem overigens met de maandelijkse games, en toch lees ik vaak van mensen die ze gewoon niet willen claimen wegens geen interesse...

Days Gone was een game waar ik echt blij van was dat ik er klaar mee was, kan dan weer niet afhaken omdat ik het verhaal wil uitspelen.
Ja met de (makkelijke overigens dat was fijn) platinum erbij. De story ga je veel sneller doorheen.
Wow, best een grote game dus!
Ben zelf geen trophy hunter dus ik zal er wel minder lang mee bezig zijn, maar ben benieuwd!
Ik had dat eigenlijk precies andersom. Omdat ik de trophy wilde halen heb ik door gespeeld maar het verhaal deed me echt niets, inhoudsloze personages vond ik het ook en de “twist” zag je van mijlen aankomen.Cardwizard schreef op woensdag 23 december 2020 @ 12:18:
Days Gone was een game waar ik echt blij van was dat ik er klaar mee was, kan dan weer niet afhaken omdat ik het verhaal wil uitspelen.
Het rond klooien en zombies killen vond ik wel lekker in die game.
[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 23-12-2020 12:37 ]
Kan je die ingame tijd ook zien zonder dat je de game geïnstalleerd hebt eigenlijk?
Nevermind. Dat kan idd onder je profiel > games.
Nevermind. Dat kan idd onder je profiel > games.
[ Voor 25% gewijzigd door Donstil op 23-12-2020 12:47 ]
Het zou idd sneller kunnen maar ik heb rustig de wereld verkend, zo nu en dan wat side missions tussen de main story door En daardoor hoefde ik maar iets van 5 uur extra te spelen voor de platinum trophy. Dit komt gewoon omdat ik echt van de game genoten heb waardoor ik al heel veel collectibles had op het moment dat ik de story uitgespeeld had.Donstil schreef op woensdag 23 december 2020 @ 12:35:
[...]
Ja met de (makkelijke overigens dat was fijn) platinum erbij. De story ga je veel sneller doorheen.
Waar kan je zien hoeveel uur je over een game hebt gedaan?
Ben bezig met Watch Dogs legion en ik had toch graag verbeteringen gezien als het gaat om het trophy systeem.
Het zou tof zijn als je ziet hoever je zit in een trofee, bijvoorbeeld moet je 50 audio files verzamelen maar je kan niet zien hoeveel je er al hebt tenzij je ze gaat tellen.
Ook heb ik een probleem dat ik trophies niet krijg, je moet in de game 15 relieken verzamelen en ik heb er 15 verzameld maar krijg nog steeds geen trofee.
Iemand hier nog last van of ligt het aan de game zelf?
Ben bezig met Watch Dogs legion en ik had toch graag verbeteringen gezien als het gaat om het trophy systeem.
Het zou tof zijn als je ziet hoever je zit in een trofee, bijvoorbeeld moet je 50 audio files verzamelen maar je kan niet zien hoeveel je er al hebt tenzij je ze gaat tellen.
Ook heb ik een probleem dat ik trophies niet krijg, je moet in de game 15 relieken verzamelen en ik heb er 15 verzameld maar krijg nog steeds geen trofee.
Iemand hier nog last van of ligt het aan de game zelf?
In je profiel en dan het tabje "Games".AppleFan2007 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 13:49:
Waar kan je zien hoeveel uur je over een game hebt gedaan?
Dat is een mooie aanbieding, meteen maar even gebruik van gemaakt! Nog nooit een Souls game gespeeld, maar voor dit bedrag durf ik het risico wel te nemen om te kijken of ik het wat vind.Poulske schreef op woensdag 23 december 2020 @ 11:27:
Weet niet of dit het juiste topic hiervoor is. Maar Demons Souls is in de aanbieding bij Intertoys voor een spotprijs van €40.
Gameplaywise erg middelmatig naar mijn mening. Hele toffe setting, maar een openwereld die er 0,0 toe doet. Personages zijn inhoudsloos en vooral het hoofdpersonage waar je mee speelt heeft de meest verschrikkelijke voiceacting die je ooit hebt gehoord. In het verhaal zitten best leuke dingen, vooral de NERO storyline.AeronNL schreef op woensdag 23 december 2020 @ 12:00:
Ondanks de gemengde reviews ben ik toch wel erg benieuwd naar Days Gone.
Omdat de game bij PS plus collection kan ik je de game toch aanbevelen. Het sfeertje is tof en de zombies zijn echt gaaf gedaan. Kwam vaak genoeg in benarde situaties terecht omdat je wat dingen wilt looten of verkennen. Aan het eind van de game ben je badass genoeg om ook the hordes te lijf te gaan, geeft toch best een gaaf gevoel als je 1000+ (geen idee hoeveel zombies een horde heeft, maar het is echt insane) van die zombies omver gemaaid hebt.
En nog een voordeel, de game is 60fps op de PS5. Doet de ervaring veel goed denk ik!
Slik..... 859 uur City Skylines.....
Hoezo mn leven vergooid??

Ja precies, dat was eigenlijk de reden dat ik m wilde proberen.Hulleman schreef op woensdag 23 december 2020 @ 14:01:
[...]
Gameplaywise erg middelmatig naar mijn mening. Hele toffe setting, maar een openwereld die er 0,0 toe doet. Personages zijn inhoudsloos en vooral het hoofdpersonage waar je mee speelt heeft de meest verschrikkelijke voiceacting die je ooit hebt gehoord. In het verhaal zitten best leuke dingen, vooral de NERO storyline.
Omdat de game bij PS plus collection kan ik je de game toch aanbevelen. Het sfeertje is tof en de zombies zijn echt gaaf gedaan. Kwam vaak genoeg in benarde situaties terecht omdat je wat dingen wilt looten of verkennen. Aan het eind van de game ben je badass genoeg om ook the hordes te lijf te gaan, geeft toch best een gaaf gevoel als je 1000+ (geen idee hoeveel zombies een horde heeft, maar het is echt insane) van die zombies omver gemaaid hebt.
En nog een voordeel, de game is 60fps op de PS5. Doet de ervaring veel goed denk ik!
Vind het zonde om m te kopen terwijl het erg tegenvalt.
Nu is ie gratis dus het proberen waard.
Zag best veel coole gameplay beelden.
Is de framerate een beetje stabiel op de ps5?
Ik meen gelezen te hebben dat die op de ps4 nogal
Wat te wensen overliet.
Ja ik heb hem ook gekocht, nog nooit een Souls game gespeeld dus ben benieuwd.Raem schreef op woensdag 23 december 2020 @ 13:57:
[...]
Dat is een mooie aanbieding, meteen maar even gebruik van gemaakt! Nog nooit een Souls game gespeeld, maar voor dit bedrag durf ik het risico wel te nemen om te kijken of ik het wat vind.
Als het echt niks is gaat de game wel op V&A/Marktplaats.
deleteschumi1986 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 11:51:
[ Voor 16% gewijzigd door bikabob op 23-12-2020 14:12 ]
Ik wat minder, vond de zombies en het schieten wel tof maar ik speelde op release en toen was het een groot bugfest, zat vol game breaking bugs in mijn sessie.schumi1986 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 13:03:
[...]
Het zou idd sneller kunnen maar ik heb rustig de wereld verkend, zo nu en dan wat side missions tussen de main story door En daardoor hoefde ik maar iets van 5 uur extra te spelen voor de platinum trophy. Dit komt gewoon omdat ik echt van de game genoten heb waardoor ik al heel veel collectibles had op het moment dat ik de story uitgespeeld had.
Later was dat gepatched en ging het een stuk beter.
Voor mij was het echter een van de eerste games waar ik het “Sony sausje” (verhaal vertelling, third person action game) vervelend vind en ik had daardoor heel erg het “heb ik dit niet al gespeeld” gevoel.
Ik zou een tweede deel nog wel kopen overigens, als er dan wat meer stedelijke gebieden zijn bijvoorbeeld, nu met de power van de Ps5 moet dat wel mogelijk zijn.
Haha. Is daar wel echt een game voor, ik loop zo een uurtje weg bij die game terwijl de wereld dan door “speelt”.Dennisdn schreef op woensdag 23 december 2020 @ 14:01:
[...]
Slik..... 859 uur City Skylines.....
Hoezo mn leven vergooid??
Dat doe ik eigenlijk nooit, hooguit om een telefoontje of e-mail af te handelen, dus ik moet mijzelf kwalijk nemen dat 99% echt ingame is geweest...Donstil schreef op woensdag 23 december 2020 @ 14:20:
[...]
Haha. Is daar wel echt een game voor, ik loop zo een uurtje weg bij die game terwijl de wereld dan door “speelt”.
Aangezien Plant Coaster tegenvalt (prachtig spel maar zit nu al aan de maximale grenzen van de sandbox) ga ik de 1000 uur CS wel halen. Neem aan dat ik dan een golden ticket krijg om de chocoladefabriek te bezoeken 😀
Bugsnax uitgespeeld, leukere game dan ik verwacht had. Het 'verhaal' en de characters zijn best wel geinig. In de sale Dirt 5 en Overcooked opgepikt, laatste gisteren met vrouwlief gespeeld en dat was ook genieten (met veel gescheld erbij van mijn kant
). Na de kerstdagen ook maar aan een nieuw singleplayer avontuur beginnen, ik zag dat Immortals Fenyx Rising ook in de sale was en goede recensies krijgt. Denk dat het die wordt
.
Speel je dat met de muis? Of ontbreekt die ondersteuning nog steeds?Dennisdn schreef op woensdag 23 december 2020 @ 14:28:
[...]
Dat doe ik eigenlijk nooit, hooguit om een telefoontje of e-mail af te handelen, dus ik moet mijzelf kwalijk nemen dat 99% echt ingame is geweest...
Aangezien Plant Coaster tegenvalt (prachtig spel maar zit nu al aan de maximale grenzen van de sandbox) ga ik de 1000 uur CS wel halen. Neem aan dat ik dan een golden ticket krijg om de chocoladefabriek te bezoeken 😀
Geen idee of die optie erin zit. Ik doe het gewoon onderuit op de bank met de joystick.giantgiantus schreef op woensdag 23 december 2020 @ 14:43:
[...]
Speel je dat met de muis? Of ontbreekt die ondersteuning nog steeds?
@Hulleman denk dat de 60fps het was inderdaad bij Days Gone... speelde zo lekker soepel, volgens mij is de soepele ervaring van de PS5 ook de beste upgrade voor mij. Alles is snel en smooth...
Dat ik eigenlijk halverwege het spel wel klaar was met Days Gone heeft denk ik ook wel te maken met open wereld games moe zijn vrees ik...
Het verhaal en de setting is overal anders maar alles komt op hetzelfde neer (en zo begint het ook te voelen jammer genoeg.
Spring op je motor/paard/auto en ga daar naar punt A, kom dan weer terug en repeat.
Heb een beginnetje gemaakt met tlou2 maar na het schokkende gebeuren in het begin van het spel heb ik eigenlijk zoiets van hier ben ik voor nu wel even klaar mee.
Misschien heb ik daarom zoveel lol met Cold War (voornamelijk Zombies) super soepel en knallen maar zonder geneuzel....
Dat ik eigenlijk halverwege het spel wel klaar was met Days Gone heeft denk ik ook wel te maken met open wereld games moe zijn vrees ik...
Het verhaal en de setting is overal anders maar alles komt op hetzelfde neer (en zo begint het ook te voelen jammer genoeg.
Spring op je motor/paard/auto en ga daar naar punt A, kom dan weer terug en repeat.
Heb een beginnetje gemaakt met tlou2 maar na het schokkende gebeuren in het begin van het spel heb ik eigenlijk zoiets van hier ben ik voor nu wel even klaar mee.
Misschien heb ik daarom zoveel lol met Cold War (voornamelijk Zombies) super soepel en knallen maar zonder geneuzel....
[ Voor 20% gewijzigd door Cardwizard op 23-12-2020 14:53 ]
Het beste is gewoon op de pc planet coaster.giantgiantus schreef op woensdag 23 december 2020 @ 14:43:
[...]
Speel je dat met de muis? Of ontbreekt die ondersteuning nog steeds?
Ja, met Skylines ben ik ook jaloers op wat de PC-versie heeft aan mods en veel groter speelveld. Maar ben echt een bank-gamer. Zit overdag al veel achter de PC-schermen 😞Evertt schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:11:
[...]
Het beste is gewoon op de pc planet coaster.
Klopt het nou dat de PS5 geen 1080/120 doet?
Mijn tv is 4k60 maar kan wel 1080/120 alleen krijg dat niet werkend in BlackOps (die een 120Hz mode heeft).
Mijn tv is 4k60 maar kan wel 1080/120 alleen krijg dat niet werkend in BlackOps (die een 120Hz mode heeft).
Hoelang heb je ongeveer bezig geweest met bugsnax?Zhero10 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 14:35:
Bugsnax uitgespeeld, leukere game dan ik verwacht had. Het 'verhaal' en de characters zijn best wel geinig. In de sale Dirt 5 en Overcooked opgepikt, laatste gisteren met vrouwlief gespeeld en dat was ook genieten (met veel gescheld erbij van mijn kant). Na de kerstdagen ook maar aan een nieuw singleplayer avontuur beginnen, ik zag dat Immortals Fenyx Rising ook in de sale was en goede recensies krijgt. Denk dat het die wordt
.
Ik moet nog een hele backing uitspelen dus ben een beetje aan het organiseren qua tijden
Waarom zou ik een spel willen claimen waar ik 100% zeker van weet dat ik het nooit zal spelen? Dan is een minuutje werk nog teveel moeiteTwixie schreef op woensdag 23 december 2020 @ 12:17:
[...]
Idem overigens met de maandelijkse games, en toch lees ik vaak van mensen die ze gewoon niet willen claimen wegens geen interesse...
Dunno... Omdat je over een paar jaar misschien kinderen of partner hebt, die het zouden kunnen spelen. Of misschien komt er later ooit een deal dat je spel X gratis krijgt als je spel Y had. Of er komt later misschien een nieuwe spelmode bij die je wel interesseert... Dus die 100% zekerheid heb je nooit, want je hebt geen glazen bolTim01 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 16:00:
[...]
Waarom zou ik een spel willen claimen waar ik 100% zeker van weet dat ik het nooit zal spelen? Dan is een minuutje werk nog teveel moeite
Nu ja, jij moet niet he, alleen snap ik niet waarom je het niet zou doen als je er toch recht op hebt en het echt verwaarloosbaar is qua werk.
Anderzijds snap ik eigenlijk niet waarom Sony niet gewoon automatisch die PS+ games in onze library stopt, als we er toch recht op hebben. EDIT: maar ja, dan heb je er gegarandeerd die gaan klagen dat er in hun library games zitten die hen geen bal interesseren
[ Voor 10% gewijzigd door Twixie op 23-12-2020 16:06 ]
Jouw TV moet ook 120Hz zijn ;-)Donstil schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:47:
Lekker beginnetje van de game iddCardwizard schreef op woensdag 23 december 2020 @ 14:50:
Hmmmm, PS5 stuurt altijd HDR uit volgens mij. Niet echt handig, speel nu een niet HDR game en dan zijn de colors verre van optimaal en te donker .... Hopelijk passen ze dat nog weer aan ...
Miles Morales ziet er wel super uit. Ik draai in Fidelity mode (max graphics @ 30fps). Was ff bang dat ik door de verplichtte 60fps van Valhalla niet meer terug kon naar 30 fps, helemaal omdat de 30fps mode in Valhalla eerder 15fps lijkt zo schokkend, maar in Morales voelt het heel soepel aan ...
Miles Morales ziet er wel super uit. Ik draai in Fidelity mode (max graphics @ 30fps). Was ff bang dat ik door de verplichtte 60fps van Valhalla niet meer terug kon naar 30 fps, helemaal omdat de 30fps mode in Valhalla eerder 15fps lijkt zo schokkend, maar in Morales voelt het heel soepel aan ...
GamiQ, de game notes app met game maps!
Nou bijvoorbeeld dat je de deals lang niet altijd te zien krijgt en je moet wachten tot er een banner met de deals actie verschijnt. Snelheid van de store is top, weergeven van de inhoud een stuk minder ...Chaoss schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 20:55:
Wat is er mis met de store? Loopt hier als een trein?
GamiQ, de game notes app met game maps!
Iemand die Dirt 5 speelt? Aanrader? Ik mis nog een leuke racer maar niet te serieus... en Driveclub is niet meer om aan te zien helaas
In de game base van mijn PS5 blijft een card staan van een private party van een maatje van mij. Is in oktober op de PS4 aangemaakt toen we Warzone speelden.
Ik krijg deze op geen enkele wijze verwijderd!? Iemand suggesties?
Ik krijg deze op geen enkele wijze verwijderd!? Iemand suggesties?
120HZ volgens mij alleen in de multiplayer mode. Single player doet die geen 120HZDonstil schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:47:
Ook single player kan in 120hz.harley2009 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 17:36:
[...]
120HZ volgens mij alleen in de multiplayer mode. Single player doet die geen 120HZ
Aha oké. Speel nu de single player op de C9 met 120HZ uit.
PS: Speel de disc versie
EDIT: Inmiddels gelukt om 120HZ te spelen in single player
[ Voor 30% gewijzigd door harley2009 op 23-12-2020 19:21 ]
Dirt 5 is echt een heerlijke arcade racer die je veel plezier gaat opleveren, voor sim racers echter niet interessant maar op dit moment 1 van mijn favoriete games. Ontzettend veel content en ziet er ook fantastisch uit met hele diverse omgevingen.Cardwizard schreef op woensdag 23 december 2020 @ 17:11:
Iemand die Dirt 5 speelt? Aanrader? Ik mis nog een leuke racer maar niet te serieus... en Driveclub is niet meer om aan te zien helaas
Playstation 5
Klinkt goed... wel 1 die ik digitaal zou willen, leuk voor even tussendoor en dan wil ik niet met mijn luie reet van de bank af hoeven komenStylze schreef op woensdag 23 december 2020 @ 18:36:
[...]
Dirt 5 is echt een heerlijke arcade racer die je veel plezier gaat opleveren, voor sim racers echter niet interessant maar op dit moment 1 van mijn favoriete games. Ontzettend veel content en ziet er ook fantastisch uit met hele diverse omgevingen.
Cold War vraagje: duurt het bij jullie ook zo lang om spelers te vinden in Zombies? NAT open of moderate geeft geen verschil, duurt soms minuten lang
[ Voor 12% gewijzigd door Cardwizard op 23-12-2020 18:59 ]
Jep, zombies duurt soms echt bijzonder lang.Cardwizard schreef op woensdag 23 december 2020 @ 18:56:
[...]
Klinkt goed... wel 1 die ik digitaal zou willen, leuk voor even tussendoor en dan wil ik niet met mijn luie reet van de bank af hoeven komen
Cold War vraagje: duurt het bij jullie ook zo lang om spelers te vinden in Zombies? NAT open of moderate geeft geen verschil, duurt soms minuten lang
SDR is in principe gewoon een subset van HDR. Dit betekent dat als HDR goed staat ingesteld voor je TV dat SDR beelden ook goed worden weergegeven. Ik geef toe dat het niet altijd ideaal is omdat de meeste moderne tv's verschillende presets bieden voor SDR/HDR.-SaveMe- schreef op woensdag 23 december 2020 @ 17:08:
Hmmmm, PS5 stuurt altijd HDR uit volgens mij. Niet echt handig, speel nu een niet HDR game en dan zijn de colors verre van optimaal en te donker .... Hopelijk passen ze dat nog weer aan ...
Al je het beeld niet goed vind ogen zou je eens kunnen kijken of HDR wel goed staat ingesteld.
Dirt 5 en Project Cars 3.Cardwizard schreef op woensdag 23 december 2020 @ 17:11:
Ik mis nog een leuke racer maar niet te serieus...
NFS Heat schijnt ook best aardig te zijn.
Ik heb het altijd jammer gevonden dat wij niet een Forza Horizon achtige game hebben en dat we nooit meer een nieuwe Motorstorm gaan zien.
[ Voor 5% gewijzigd door Superkiwi op 23-12-2020 22:21 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Meh, noem je 3 games die allemaal mediocre zijn imo. Hell, Dirt mag je gewoon slecht noemen. Mooie plaatjes, weinig inhoud.dvdkiwi schreef op woensdag 23 december 2020 @ 22:19:
[...]
Dirt 5 en Project Cars 3.
Ik heb het altijd jammer gevonden dat wij niet een Forza Horizon achtige game hebben en dat we nooit meer een nieuwe Motorstorm gaan zien.
Wreckfest > alle andere titels.
Ik ben enorme fan van Wreckfest. Helemaal niet serieus, enorm mooie crashes en ondertussen aardig wat banen en auto's om in te rijden. Menu is misschien wat spartaans en de carriere is verder niet zo heel bijzonder, maar online is het de leukste racer van allemaal (vooral omdat beuken echt onderdeel is van de gameplay en je dus heel anders gaat rijden, maar het ziet er (ook al ga je zelf stuk) erg mooi uit. Ook al is het nog niet voorzien van next-gen update. Maar ik moet zeggen dat het me weinig uitmaakt.Cardwizard schreef op woensdag 23 december 2020 @ 17:11:
Daarnaast kun je GT Sport ook wel proberen.
Dirt moet je alleen halen als je een splitscreen racer zoekt die zelfs je blinde oma nog wel een beetje kan spelen. De banen zijn eentonig, de auto's statisch, inhaalacties erg saai en grafisch ook nog niet echt bijzonder imo. Kijk de reviews en filmpjes en dat is veelal what you see is what you get. Ik mis echt enige uitdaging.
Ik zie dat ik met Wreckfest inmiddels op de 217 uur zit. Niet slecht
Je moet het zien als een wat volwassenere Flatout. Geen minigames, maar het racen is gewoon erg lekker. Ik vind het ook 1 van de betere drift-games trouwens.
Het is de race game waar "to finish first, you first have to finish" niet meer waar kan zijn.
[ Voor 25% gewijzigd door Martinspire op 23-12-2020 22:51 ]
Zou zo vet zijn als ze weer een nieuwe Motorstorm game zouden maken.dvdkiwi schreef op woensdag 23 december 2020 @ 22:19:
[...]
Dirt 5 en Project Cars 3.
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Eens! Met de rekenkracht van deze generatie kunnen ze daar iets heel tofs mee neerzetten.Kalder schreef op woensdag 23 december 2020 @ 22:36:
[...]
Zou zo vet zijn als ze weer een nieuwe Motorstorm game zouden maken.
@Martinspire haha wat een hectiek dat Wreckfest.... of ik dat nou tof ga vinden
komt daar nog een PS5 update voor?
Motorstorm was leuk ja, ik lees vaker de vergelijking tussen Dirt 5 en Motorstorm... vandaar ook wel wat interesse.
Motorstorm was leuk ja, ik lees vaker de vergelijking tussen Dirt 5 en Motorstorm... vandaar ook wel wat interesse.
Ja dat is dus mijn vraag
Je moet het forceren in het menu van de PS5. Performance mode selecteren.Donstil schreef op woensdag 23 december 2020 @ 22:57:
[...]
Ja dat is dus mijn vraag. hij is 1080/120 (en 4k60)
Heb je misschien ook de PSVR er tussen zitten? Wanneer dat het geval is werkt 120 niet.
Aah de performance mode kan ik morgen wel even proberen. PSVR heb ik niet verder en alles in de keten (kabels, receiver, tv) is er verder ready voor. Dus zal iets kleins zijn.Orpheo1975 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 23:30:
[...]
Je moet het forceren in het menu van de PS5. Performance mode selecteren.
Heb je misschien ook de PSVR er tussen zitten? Wanneer dat het geval is werkt 120 niet.
Prima dat je dat vind hoor maar ga niet je mening als een soort feit verkondigen, Dirt 5 heeft toch allemaal 8en bij de meeste grote review sites dat zegt toch ook wel wat en zelfs Digital Foundry was onder de indruk van de graphics die hebben er waarschijnlijk ook wel net iets meer verstand van dan jijMartinspire schreef op woensdag 23 december 2020 @ 22:30:
[...]
Meh, noem je 3 games die allemaal mediocre zijn imo. Hell, Dirt mag je gewoon slecht noemen. Mooie plaatjes, weinig inhoud.
[...]
Ik ben enorme fan van Wreckfest. Helemaal niet serieus, enorm mooie crashes en ondertussen aardig wat banen en auto's om in te rijden. Menu is misschien wat spartaans en de carriere is verder niet zo heel bijzonder, maar online is het de leukste racer van allemaal (vooral omdat beuken echt onderdeel is van de gameplay en je dus heel anders gaat rijden, maar het ziet er (ook al ga je zelf stuk) erg mooi uit. Ook al is het nog niet voorzien van next-gen update. Maar ik moet zeggen dat het me weinig uitmaakt.
Daarnaast kun je GT Sport ook wel proberen.
Dirt moet je alleen halen als je een splitscreen racer zoekt die zelfs je blinde oma nog wel een beetje kan spelen. De banen zijn eentonig, de auto's statisch, inhaalacties erg saai en grafisch ook nog niet echt bijzonder imo. Kijk de reviews en filmpjes en dat is veelal what you see is what you get. Ik mis echt enige uitdaging.
Ik zie dat ik met Wreckfest inmiddels op de 217 uur zit. Niet slecht
Je moet het zien als een wat volwassenere Flatout. Geen minigames, maar het racen is gewoon erg lekker. Ik vind het ook 1 van de betere drift-games trouwens.
Het is de race game waar "to finish first, you first have to finish" niet meer waar kan zijn.
[YouTube: Wreckfest - Free February Update]
[YouTube: Wreckfest - Fall Update Trailer - featuring two new, free tracks and much more]
Ben het ook totaal niet eens met de punten die je noemt zoals banen die eentonig zijn? sorry hoor maar dan heb je de game niet langer dan een kwartier gespeeld want de banen zijn ontzettend divers.
Wreckfest lijkt mij dan weer een ontzettend saai spel maar dat is mijn mening
Dirt moet je ook zeker niet serieus nemen en ik snap dat Sim Racers deze game snel naast zich neer zouden leggen. Maar voor de casual gamers die gewoon lekker met een controller af en toe een paar races willen doen en niet eerst uren erin willen steken steken voordat je een beetje leuk mee kan doen is dit echt wel een toppertje.
Playstation 5
Ff gekeken maar ziet er uit als een Destruction Derby rip-off. Een spel dat ik 10+ jaar geleden al op PS1 / 2 speelde. Niet echt vernieuwende game dus voor de PS5.Martinspire schreef op woensdag 23 december 2020 @ 22:30:
[...]
Meh, noem je 3 games die allemaal mediocre zijn imo. Hell, Dirt mag je gewoon slecht noemen. Mooie plaatjes, weinig inhoud.
[...]
Ik ben enorme fan van Wreckfest. Helemaal niet serieus, enorm mooie crashes en ondertussen aardig wat banen en auto's om in te rijden.
Hopelijk. Ik heb wreckfest op de Pro gespeeld. 30fps vermindert de fun met meer dan de helft. Zo'n game moet op 60fps draaien. Ik vond er dan ook niet heel veel aan. Op de PS5 met 60fps wil ik de game nog wel weer een kans geven, maar meer dan een tientje is de game wat mij betreft niet waard. Hele inhoudsloze destruction racer. Absoluut spectaculair, maar dat is het dan ook.Cardwizard schreef op woensdag 23 december 2020 @ 22:54:
@Martinspire haha wat een hectiek dat Wreckfest.... of ik dat nou tof ga vindenkomt daar nog een PS5 update voor?
[ Voor 8% gewijzigd door Hulleman op 24-12-2020 08:29 ]
Wat ik begrepen heb is dat je inderdaad in de settings van de PS5 de performance mode moet kiezen om 120Hz in te schakelen. Beetje jammer dat je dat niet gewoon per game kan instellen.Donstil schreef op donderdag 24 december 2020 @ 00:34:
[...]
Aah de performance mode kan ik morgen wel even proberen. PSVR heb ik niet verder en alles in de keten (kabels, receiver, tv) is er verder ready voor. Dus zal iets kleins zijn.
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Ik heb hetzelfde bij Crash Team Racing, in de basis een leuke game maar zoiets moet gewoon 60fps zijn.Hulleman schreef op donderdag 24 december 2020 @ 08:28:
[...]
Hopelijk. Ik heb wreckfest op de Pro gespeeld. 30fps vermindert de fun met meer dan de helft. Zo'n game moet op 60fps draaien. Ik vond er dan ook niet heel veel aan. Op de PS5 met 60fps wil ik de game nog wel weer een kans geven, maar meer dan een tientje is de game wat mij betreft niet waard. Hele inhoudsloze destruction racer. Absoluut spectaculair, maar dat is het dan ook.
Mja 30 is inderdaad jammer, maar dit is geen racer waar je veel FPS nodig hebt omdat het allemaal niet zo snel gaat. Bij GT moet je met 300kmh de auto onder controle kunnen houden. Hier doe je meestal op het rechte stuk net aan 120 en in de bochten zit je eerder rond de 50. Volgens mij waren er wel plannen voor een next-gen update, maar hij laat nog even op zich wachten. Wat je wel hebt is een stabiele game met strakke FPS (geen dips dus) en vooral veel lol. Ga deze eens doen met wat vrienden en geheid dat je niet meer bijkomt van het lachen. Werkelijk, dat het trager rijdt, maakt 30fps echt een stuk beter te accepteren.Hulleman schreef op donderdag 24 december 2020 @ 08:28:
[...]
Hopelijk. Ik heb wreckfest op de Pro gespeeld. 30fps vermindert de fun met meer dan de helft. Zo'n game moet op 60fps draaien. Ik vond er dan ook niet heel veel aan. Op de PS5 met 60fps wil ik de game nog wel weer een kans geven, maar meer dan een tientje is de game wat mij betreft niet waard. Hele inhoudsloze destruction racer. Absoluut spectaculair, maar dat is het dan ook.
Ah ja, ik weet nog dat Destruction Derby in 1995 uitkwam met een diepgaand schademodel waarbij je chassis kan vervormen, onderdelen loslaten en wat nog meer. Kijk, dat je elkaar kunt beuken is prima, maar er is zoveel meer dan dat. Vooral als mensen uit de bocht vliegen en over de kop gaan rollen, zie je hoeveel beter deze game schade aan auto's doet dan menig andere game. Volgens mij doet alleen BeamNG het nog iets meer, maar die is er niet eens voor consoles (en eerlijk gezegd rijd die game niet zo lekker). Verder is het rijgedrag ook gewoon top te noemen. Past echt perfect bij deze titel. Hij is niet voor niets sinds 2012 in ontwikkeling geweest om pas in 2018 voor PC en 2019 voor console uit te komen.CyberMania schreef op donderdag 24 december 2020 @ 07:17:
[...]
Ff gekeken maar ziet er uit als een Destruction Derby rip-off. Een spel dat ik 10+ jaar geleden al op PS1 / 2 speelde. Niet echt vernieuwende game dus voor de PS5.
PS5 update is er nog niet, ik verwacht het eigenlijk pas volgend jaar. Het is ook geen groot ontwikkelteam en even de aap uit de boom kijken, is niet zo heel vreemd dan. En verder is Motorstorm imo een diepgaandere titel dan Dirt 5. Die is gewoon erg arcade. Meer Mario Kart dan Motorstorm imo.Cardwizard schreef op woensdag 23 december 2020 @ 22:54:
@Martinspire haha wat een hectiek dat Wreckfest.... of ik dat nou tof ga vindenkomt daar nog een PS5 update voor?
Het is dan ook een titel die het voornamelijk vanwege de graphics moet hebben, maar er is een reden dat die game 120fps kan draaien op 4k. Dr is verder namelijk weinig inhoud. Al die reviewers halen ook aan hoe enorm arcade de game is en dat is ook meteen de reden dat ie voor mij zo snel door de mand valt.Stylze schreef op donderdag 24 december 2020 @ 06:59:
[...]
Dirt 5 heeft toch allemaal 8en bij de meeste grote review sites dat zegt toch ook wel wat en zelfs Digital Foundry was onder de indruk van de graphics die hebben er waarschijnlijk ook wel net iets meer verstand van dan jij
Verder zijn de reviews van Wreckfest ook niet allemaal lovend, maar de game is veel veranderd sinds lancering op Pc en ook na de console-release zijn er veel zaken verbeterd en ook toegevoegd. Rubberbanding van AI is weg op de hogere moeilijkheidsgraden en aangepast op lagere moeilijkheidsgraden, veel auto's zijn toegevoegd die ook wat sneller gaan, de AI is wat speelser geworden en maakt meer fouten, er zijn meer gekke voertuigen toegevoegd, er zijn meer banen met allerlei rariteiten toegevoegd, online werkt een stuk beter, het is makkelijker om auto's te verkrijgen, etc.
Is dat zo? Dat de omgevingen waarin je raced veel variatie hebben, dat ontken ik niet en soms heeft dat ook iets van invloed op de races omdat je bij ijs en sneeuw wat meer glijdt, maar elke baan is gewoon max een meter of 15 breed, heeft harde muren (waar je ook gewoon in kunt beuken om sneller de bocht om te gaan). De bochten zijn verder vrij lang en geven maar weinig mogelijkheden om echt een verschil te maken ten opzichte van de AI. Raak je trouwens de zijkant (om wat voor reden) dan kun je ook maar beter meteen opnieuw beginnen, want die ga je niet meer inhalen. Tenzij je natuurlijk op de makkelijkste stand speelt, maar dan is er gewoon weinig meer aan.Ben het ook totaal niet eens met de punten die je noemt zoals banen die eentonig zijn? sorry hoor maar dan heb je de game niet langer dan een kwartier gespeeld want de banen zijn ontzettend divers.
Als je de video's van de game bekijkt, dan zie je ook dat alles er allemaal wel vergelijkbaar uit ziet, ongeacht wat voor mode je speelt. Elke keer brede banen die overal doorheen zigzaggen met een AI die de hele tijd bij elkaar blijft die ook weinig van jou aantrekt.
Mja de marketing had beter zijn best moeten doen bij deze game, maar het gaat een stuk verder dan je denkt en het is voor mij de enige racer die ik graag online doe. In elke andere racer erger ik me dood aan iedereen die altijd maar aan het beuken is en zich niet met de race bezig houdt, maar hier hoort het er echt bij en werkt de baan ook goed om dit te ondersteunen. Nergens verlies je echt veel tijd als iemand je een beuk geeft (mede ook omdat de snelheid niet zo hoog ligt) en het is vaak lastiger om aan de finish te komen. Zelfs finishen op plek 8 kan bevredigend aanvoelen in een random online lobby.Wreckfest lijkt mij dan weer een ontzettend saai spel maar dat is mijn mening
Maar dat is mijn punt ook eigenlijk: Dirt is iets te oppervlakkig om je zelfs als casual bezig te houden. Tenzij je echt gaat voor het mario-kart gevoel maar dan mis je eigenlijk weer de powerups of andere uitdaging. Wreckfest geeft je een game waar je lekker kunt botsen en waar eerste finishen eigenlijk niet eens uitmaakt. Het zorgt ervoor dat je zelfs met de laatste plek nog veel lol kunt hebben en dat past gewoon beter bij mensen die niet zo vaak willen racen. Ik heb ook vaak zat races gewonnen met een hele middelmatige auto, daar de concurrentie veel snellere bolides gebruikt. Je hebt nooit het gevoel geen kans te maken. Het is namelijk lastig een balans te vinden tussen snelheid en armor en hoe de races zich ontvouwen. Soms kom je ermee weg dat je weinig armor mee neemt (of geen) en is er niemand die je een beuk geeft. Andere keren lig je er na een paar bochten al uit omdat je niet voor de massa uit kon komen. Wat helpt hierbij is dat er veel stukken in de banen zitten waar je elkaar kruist. Hoe meer kans op botsingen, hoe groter de kans dat mensen met weinig armor ook niet zo ver komen. Soms moet je mensen ontwijken die tegen het verkeer in rijden, maar ook dat is iets waar je bij deze game wel goed mee om kan gaan (vooral meer snelheid hebben, helpt enorm).Dirt moet je ook zeker niet serieus nemen en ik snap dat Sim Racers deze game snel naast zich neer zouden leggen. Maar voor de casual gamers die gewoon lekker met een controller af en toe een paar races willen doen en niet eerst uren erin willen steken steken voordat je een beetje leuk mee kan doen is dit echt wel een toppertje.
Qua netcode kan ook menig racegame er niet aan toppen. Ik heb eigenlijk nooit problemen met het botsen tegen anderen of zij tegen mij. Het voelt altijd eerlijk aan en volgt wat je zou verwachten met een dergelijke botsing. Mensen teleporteren ook niet en dat is niet omdat er nooit mensen met hoge ping zijn.
Je moet de game echt ervaren om de schademodellen en physics te waarderen. Op het oog lijkt het een simpele game met weinig variatie, maar schijn bedriegt. Ik heb ook elke race elke ronde weer het idee net een andere baan te rijden omdat de ondergrond ook helemaal niet egaal is. Dus zelfs al haal je hem puur als racer, dan biedt ie nog erg veel uitdaging. Als casual maakt het je niet weinig uit en rijdt het allemaal prima, als meer simracer, merk je gewoon dat het veel uitmaakt hoe je de bocht aansnijd en hoe je eruit komt. Plus dat de ene keer driften trager is en de andere keer weer sneller. Daarom is de game ook zo goed, ook al steek je er veel uren in, je komt toch weer andere dingen tegen. Maar als casual kun je je er ook goed mee vermaken. En af en toe gewoon lekker beuken want dat ziet er gewoon tof uit. Plus je doet goede skills op om defensief te rijden, wat je weer in de andere racers kunt gebruiken
[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 24-12-2020 10:47 ]
Ik vond de game wel heel stroperig n chunky aanvoelen. De auto's zijn inderdaad niet de racemonsters met strakke wegligging, maar toch.... In het verleden op PC veel flatout gespeeld. Ook op lanparty's met vrienden. Dat speelden we snaarstrak op 60fps plus en wat een lol was dat. Die lol mis ik in wreckfest.Martinspire schreef op donderdag 24 december 2020 @ 10:25:
[...]
Ga deze eens doen met wat vrienden en geheid dat je niet meer bijkomt van het lachen. Werkelijk, dat het trager rijdt, maakt 30fps echt een stuk beter te accepteren.
Ja wat is het nou?Martinspire schreef op donderdag 24 december 2020 @ 10:25:
elke baan is gewoon max een meter of 15 breed, heeft harde muren (waar je ook gewoon in kunt beuken om sneller de bocht om te gaan).
(...)
Raak je trouwens de zijkant (om wat voor reden) dan kun je ook maar beter meteen opnieuw beginnen, want die ga je niet meer inhalen.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
De eerste auto's zijn niet vlot, dat is toch logisch? En ja, de snelheid is even wennen als je net 400kmh op Le Mans reed, maar het went snel imo. En als je alleen lol met 60fps kunt hebben als je met je vrienden speelt, dan klopt er iets niet imo. Sowieso is het console-gaming, dan moet je nooit de meest optimale ervaring verwachten van 3rd party games.Hulleman schreef op donderdag 24 december 2020 @ 10:30:
[...]
Ik vond de game wel heel stroperig n chunky aanvoelen. De auto's zijn inderdaad niet de racemonsters met strakke wegligging, maar toch.... In het verleden op PC veel flatout gespeeld. Ook op lanparty's met vrienden. Dat speelden we snaarstrak op 60fps plus en wat een lol was dat. Die lol mis ik in wreckfest.
Als je de muur als geleiderail gebruikt, dan gaat het wel. Ga je er haaks in, dan werkt het niet.
Mss moeten we dan maar concluderen dat het geen game voor mij is. Ik heb het gespeeld en vond het niet veel soeps. Ik heb niet perse 60fps nodig om lol te hebben. De afgelopen 7 jaar op de Ps4 praktisch alles op 30fps gespeeld.Martinspire schreef op donderdag 24 december 2020 @ 10:44:
De eerste auto's zijn niet vlot, dat is toch logisch? En ja, de snelheid is even wennen als je net 400kmh op Le Mans reed, maar het went snel imo. En als je alleen lol met 60fps kunt hebben als je met je vrienden speelt, dan klopt er iets niet imo. Sowieso is het console-gaming, dan moet je nooit de meest optimale ervaring verwachten van 3rd party games.
Blijkt aan Cold War te liggen. ColdWar doet alleen 120 Hz op 4K zo lijkt het. Niet op 1080pKalder schreef op donderdag 24 december 2020 @ 09:24:
[...]
Wat ik begrepen heb is dat je inderdaad in de settings van de PS5 de performance mode moet kiezen om 120Hz in te schakelen. Beetje jammer dat je dat niet gewoon per game kan instellen.
Jij bent zeker een juristMartinspire schreef op donderdag 24 december 2020 @ 10:25:
[...]
Mja 30 is inderdaad jammer, maar dit is geen racer waar je veel FPS nodig hebt omdat het allemaal niet zo snel gaat. Bij GT moet je met 300kmh de auto onder controle kunnen houden. Hier doe je meestal op het rechte stuk net aan 120 en in de bochten zit je eerder rond de 50. Volgens mij waren er wel plannen voor een next-gen update, maar hij laat nog even op zich wachten. Wat je wel hebt is een stabiele game met strakke FPS (geen dips dus) en vooral veel lol. Ga deze eens doen met wat vrienden en geheid dat je niet meer bijkomt van het lachen. Werkelijk, dat het trager rijdt, maakt 30fps echt een stuk beter te accepteren.
[...]
Ah ja, ik weet nog dat Destruction Derby in 1995 uitkwam met een diepgaand schademodel waarbij je chassis kan vervormen, onderdelen loslaten en wat nog meer. Kijk, dat je elkaar kunt beuken is prima, maar er is zoveel meer dan dat. Vooral als mensen uit de bocht vliegen en over de kop gaan rollen, zie je hoeveel beter deze game schade aan auto's doet dan menig andere game. Volgens mij doet alleen BeamNG het nog iets meer, maar die is er niet eens voor consoles (en eerlijk gezegd rijd die game niet zo lekker). Verder is het rijgedrag ook gewoon top te noemen. Past echt perfect bij deze titel. Hij is niet voor niets sinds 2012 in ontwikkeling geweest om pas in 2018 voor PC en 2019 voor console uit te komen.
[...]
PS5 update is er nog niet, ik verwacht het eigenlijk pas volgend jaar. Het is ook geen groot ontwikkelteam en even de aap uit de boom kijken, is niet zo heel vreemd dan. En verder is Motorstorm imo een diepgaandere titel dan Dirt 5. Die is gewoon erg arcade. Meer Mario Kart dan Motorstorm imo.
[...]
Het is dan ook een titel die het voornamelijk vanwege de graphics moet hebben, maar er is een reden dat die game 120fps kan draaien op 4k. Dr is verder namelijk weinig inhoud. Al die reviewers halen ook aan hoe enorm arcade de game is en dat is ook meteen de reden dat ie voor mij zo snel door de mand valt.
Verder zijn de reviews van Wreckfest ook niet allemaal lovend, maar de game is veel veranderd sinds lancering op Pc en ook na de console-release zijn er veel zaken verbeterd en ook toegevoegd. Rubberbanding van AI is weg op de hogere moeilijkheidsgraden en aangepast op lagere moeilijkheidsgraden, veel auto's zijn toegevoegd die ook wat sneller gaan, de AI is wat speelser geworden en maakt meer fouten, er zijn meer gekke voertuigen toegevoegd, er zijn meer banen met allerlei rariteiten toegevoegd, online werkt een stuk beter, het is makkelijker om auto's te verkrijgen, etc.
[...]
Is dat zo? Dat de omgevingen waarin je raced veel variatie hebben, dat ontken ik niet en soms heeft dat ook iets van invloed op de races omdat je bij ijs en sneeuw wat meer glijdt, maar elke baan is gewoon max een meter of 15 breed, heeft harde muren (waar je ook gewoon in kunt beuken om sneller de bocht om te gaan). De bochten zijn verder vrij lang en geven maar weinig mogelijkheden om echt een verschil te maken ten opzichte van de AI. Raak je trouwens de zijkant (om wat voor reden) dan kun je ook maar beter meteen opnieuw beginnen, want die ga je niet meer inhalen. Tenzij je natuurlijk op de makkelijkste stand speelt, maar dan is er gewoon weinig meer aan.
Als je de video's van de game bekijkt, dan zie je ook dat alles er allemaal wel vergelijkbaar uit ziet, ongeacht wat voor mode je speelt. Elke keer brede banen die overal doorheen zigzaggen met een AI die de hele tijd bij elkaar blijft die ook weinig van jou aantrekt.
[...]
Mja de marketing had beter zijn best moeten doen bij deze game, maar het gaat een stuk verder dan je denkt en het is voor mij de enige racer die ik graag online doe. In elke andere racer erger ik me dood aan iedereen die altijd maar aan het beuken is en zich niet met de race bezig houdt, maar hier hoort het er echt bij en werkt de baan ook goed om dit te ondersteunen. Nergens verlies je echt veel tijd als iemand je een beuk geeft (mede ook omdat de snelheid niet zo hoog ligt) en het is vaak lastiger om aan de finish te komen. Zelfs finishen op plek 8 kan bevredigend aanvoelen in een random online lobby.
[...]
Maar dat is mijn punt ook eigenlijk: Dirt is iets te oppervlakkig om je zelfs als casual bezig te houden. Tenzij je echt gaat voor het mario-kart gevoel maar dan mis je eigenlijk weer de powerups of andere uitdaging. Wreckfest geeft je een game waar je lekker kunt botsen en waar eerste finishen eigenlijk niet eens uitmaakt. Het zorgt ervoor dat je zelfs met de laatste plek nog veel lol kunt hebben en dat past gewoon beter bij mensen die niet zo vaak willen racen. Ik heb ook vaak zat races gewonnen met een hele middelmatige auto, daar de concurrentie veel snellere bolides gebruikt. Je hebt nooit het gevoel geen kans te maken. Het is namelijk lastig een balans te vinden tussen snelheid en armor en hoe de races zich ontvouwen. Soms kom je ermee weg dat je weinig armor mee neemt (of geen) en is er niemand die je een beuk geeft. Andere keren lig je er na een paar bochten al uit omdat je niet voor de massa uit kon komen. Wat helpt hierbij is dat er veel stukken in de banen zitten waar je elkaar kruist. Hoe meer kans op botsingen, hoe groter de kans dat mensen met weinig armor ook niet zo ver komen. Soms moet je mensen ontwijken die tegen het verkeer in rijden, maar ook dat is iets waar je bij deze game wel goed mee om kan gaan (vooral meer snelheid hebben, helpt enorm).
Qua netcode kan ook menig racegame er niet aan toppen. Ik heb eigenlijk nooit problemen met het botsen tegen anderen of zij tegen mij. Het voelt altijd eerlijk aan en volgt wat je zou verwachten met een dergelijke botsing. Mensen teleporteren ook niet en dat is niet omdat er nooit mensen met hoge ping zijn.
Je moet de game echt ervaren om de schademodellen en physics te waarderen. Op het oog lijkt het een simpele game met weinig variatie, maar schijn bedriegt. Ik heb ook elke race elke ronde weer het idee net een andere baan te rijden omdat de ondergrond ook helemaal niet egaal is. Dus zelfs al haal je hem puur als racer, dan biedt ie nog erg veel uitdaging. Als casual maakt het je niet weinig uit en rijdt het allemaal prima, als meer simracer, merk je gewoon dat het veel uitmaakt hoe je de bocht aansnijd en hoe je eruit komt. Plus dat de ene keer driften trager is en de andere keer weer sneller. Daarom is de game ook zo goed, ook al steek je er veel uren in, je komt toch weer andere dingen tegen. Maar als casual kun je je er ook goed mee vermaken. En af en toe gewoon lekker beuken want dat ziet er gewoon tof uit. Plus je doet goede skills op om defensief te rijden, wat je weer in de andere racers kunt gebruiken
Als ik het goed lees baseer je al je argumenten dus ook nog is enkel op videos en heb je dirt 5 zelf niet eens gespeeld? Komop man dat kan ik dan toch niet serieus nemen, dat jij het er oppervlakkig uit vindt zien prima maar misschien moet je het eerst is even een paar uurtjes spelen voordat je een heel betoog gaat houden dat een game oppervlakkig is.Martinspire schreef op donderdag 24 december 2020 @ 10:25:
[...]
Mja 30 is inderdaad jammer, maar dit is geen racer waar je veel FPS nodig hebt omdat het allemaal niet zo snel gaat. Bij GT moet je met 300kmh de auto onder controle kunnen houden. Hier doe je meestal op het rechte stuk net aan 120 en in de bochten zit je eerder rond de 50. Volgens mij waren er wel plannen voor een next-gen update, maar hij laat nog even op zich wachten. Wat je wel hebt is een stabiele game met strakke FPS (geen dips dus) en vooral veel lol. Ga deze eens doen met wat vrienden en geheid dat je niet meer bijkomt van het lachen. Werkelijk, dat het trager rijdt, maakt 30fps echt een stuk beter te accepteren.
[...]
Ah ja, ik weet nog dat Destruction Derby in 1995 uitkwam met een diepgaand schademodel waarbij je chassis kan vervormen, onderdelen loslaten en wat nog meer. Kijk, dat je elkaar kunt beuken is prima, maar er is zoveel meer dan dat. Vooral als mensen uit de bocht vliegen en over de kop gaan rollen, zie je hoeveel beter deze game schade aan auto's doet dan menig andere game. Volgens mij doet alleen BeamNG het nog iets meer, maar die is er niet eens voor consoles (en eerlijk gezegd rijd die game niet zo lekker). Verder is het rijgedrag ook gewoon top te noemen. Past echt perfect bij deze titel. Hij is niet voor niets sinds 2012 in ontwikkeling geweest om pas in 2018 voor PC en 2019 voor console uit te komen.
[...]
PS5 update is er nog niet, ik verwacht het eigenlijk pas volgend jaar. Het is ook geen groot ontwikkelteam en even de aap uit de boom kijken, is niet zo heel vreemd dan. En verder is Motorstorm imo een diepgaandere titel dan Dirt 5. Die is gewoon erg arcade. Meer Mario Kart dan Motorstorm imo.
[...]
Het is dan ook een titel die het voornamelijk vanwege de graphics moet hebben, maar er is een reden dat die game 120fps kan draaien op 4k. Dr is verder namelijk weinig inhoud. Al die reviewers halen ook aan hoe enorm arcade de game is en dat is ook meteen de reden dat ie voor mij zo snel door de mand valt.
[...]
Is dat zo? Dat de omgevingen waarin je raced veel variatie hebben, dat ontken ik niet en soms heeft dat ook iets van invloed op de races omdat je bij ijs en sneeuw wat meer glijdt, maar elke baan is gewoon max een meter of 15 breed, heeft harde muren (waar je ook gewoon in kunt beuken om sneller de bocht om te gaan). De bochten zijn verder vrij lang en geven maar weinig mogelijkheden om echt een verschil te maken ten opzichte van de AI. Raak je trouwens de zijkant (om wat voor reden) dan kun je ook maar beter meteen opnieuw beginnen, want die ga je niet meer inhalen. Tenzij je natuurlijk op de makkelijkste stand speelt, maar dan is er gewoon weinig meer aan.
[...]
Mja de marketing had beter zijn best moeten doen bij deze game, maar het gaat een stuk verder dan je denkt en het is voor mij de enige racer die ik graag online doe. In elke andere racer erger ik me dood aan iedereen die altijd maar aan het beuken is en zich niet met de race bezig houdt, maar hier hoort het er echt bij en werkt de baan ook goed om dit te ondersteunen. Nergens verlies je echt veel tijd als iemand je een beuk geeft (mede ook omdat de snelheid niet zo hoog ligt) en het is vaak lastiger om aan de finish te komen. Zelfs finishen op plek 8 kan bevredigend aanvoelen in een random online lobby.
[...]
Maar dat is mijn punt ook eigenlijk: Dirt is iets te oppervlakkig om je zelfs als casual bezig te houden. Tenzij je echt gaat voor het mario-kart gevoel maar dan mis je eigenlijk weer de powerups of andere uitdaging. Wreckfest geeft je een game waar je lekker kunt botsen en waar eerste finishen eigenlijk niet eens uitmaakt. Het zorgt ervoor dat je zelfs met de laatste plek nog veel lol kunt hebben en dat past gewoon beter bij mensen die niet zo vaak willen racen. Ik heb ook vaak zat races gewonnen met een hele middelmatige auto, daar de concurrentie veel snellere bolides gebruikt. Je hebt nooit het gevoel geen kans te maken. Het is namelijk lastig een balans te vinden tussen snelheid en armor en hoe de races zich ontvouwen. Soms kom je ermee weg dat je weinig armor mee neemt (of geen) en is er niemand die je een beuk geeft. Andere keren lig je er na een paar bochten al uit omdat je niet voor de massa uit kon komen. Wat helpt hierbij is dat er veel stukken in de banen zitten waar je elkaar kruist. Hoe meer kans op botsingen, hoe groter de kans dat mensen met weinig armor ook niet zo ver komen. Soms moet je mensen ontwijken die tegen het verkeer in rijden, maar ook dat is iets waar je bij deze game wel goed mee om kan gaan (vooral meer snelheid hebben, helpt enorm).
Playstation 5
Gast, ik heb de game op de XSX en ben na een uur of 3 afgehaakt. Ik vind er gewoon echt geen reet aan. Het is alleen jammer dat ik de game nog een kans heb gegeven, anders had ik hem nog kunnen refunden.Stylze schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:08:
[...]
Als ik het goed lees baseer je al je argumenten dus ook nog is enkel op videos en heb je dirt 5 zelf niet eens gespeeld? Komop man dat kan ik dan toch niet serieus nemen, dat jij het er oppervlakkig uit vindt zien prima maar misschien moet je het eerst is even een paar uurtjes spelen voordat je een heel betoog gaat houden dat een game oppervlakkig is.
in de aanbieding heb ik nu godfall gekocht in de psn store, die was nu 20 euro goedkoper. Ik was voorbereid op een niet al te beste game gezien de matige reviews en user reviews op de forums.
Ik moet ook zeggen dat het eerste uur ik ook niet echt overtuigd was, ik vond het een beetje stroef aanvoelen en had het gevoel dat het vrij snel saai kon worden. Totdat ik na anderhalf uur of zo eigenlijk erachter kwam dat het eerste gedeelte meer een tutorial introductie in de game was. Daarna kwamen de vier werelden waarin je missies doet open en werd het de looter game zoals ik die voor ogen had.
En nu vind ik de game echt fantastisch, ik kan me niet echt vinden in die reviews online. Ik vind het veel weghebben van de end game rifts in diablo. Je krijgt missies op een grote map waarbij je continu vijanden kan verslaan en kistjes (en simpele puzzels soms) kan vinden die je steeds weer betere type loot geven.
Alle basis ingredienten zijn aanwezig, zoals weapons met perks (bijvoorbeeld physical damage of fire damage), ringen, amuletten, etc. De Skill tree geeft vier speelstijlen die je kunt combineren of helemaal kunt opbouwen vanaf 1 speelstijl. Ik vond dit best veel invloed hebben op de speelstijl (ik speel met dual blades en een longsword),
De gameplay is niet moeilijk, ik vind dat heerlijk, want zeker na dark souls en bloodborne kan ik deze game heerlijk relaxed arcade spelen. De verschillende vijanden hebben hun aanvalspatronen die je vrij snel herkend dus het is prima te doen.
Ik vind het eerlijk gezegd de verrassing van de ps5 (maar dat komt waarschijlijk ook omdat mijn verwachtingen zo laag lagen).
Ik moet ook zeggen dat het eerste uur ik ook niet echt overtuigd was, ik vond het een beetje stroef aanvoelen en had het gevoel dat het vrij snel saai kon worden. Totdat ik na anderhalf uur of zo eigenlijk erachter kwam dat het eerste gedeelte meer een tutorial introductie in de game was. Daarna kwamen de vier werelden waarin je missies doet open en werd het de looter game zoals ik die voor ogen had.
En nu vind ik de game echt fantastisch, ik kan me niet echt vinden in die reviews online. Ik vind het veel weghebben van de end game rifts in diablo. Je krijgt missies op een grote map waarbij je continu vijanden kan verslaan en kistjes (en simpele puzzels soms) kan vinden die je steeds weer betere type loot geven.
Alle basis ingredienten zijn aanwezig, zoals weapons met perks (bijvoorbeeld physical damage of fire damage), ringen, amuletten, etc. De Skill tree geeft vier speelstijlen die je kunt combineren of helemaal kunt opbouwen vanaf 1 speelstijl. Ik vond dit best veel invloed hebben op de speelstijl (ik speel met dual blades en een longsword),
De gameplay is niet moeilijk, ik vind dat heerlijk, want zeker na dark souls en bloodborne kan ik deze game heerlijk relaxed arcade spelen. De verschillende vijanden hebben hun aanvalspatronen die je vrij snel herkend dus het is prima te doen.
Ik vind het eerlijk gezegd de verrassing van de ps5 (maar dat komt waarschijlijk ook omdat mijn verwachtingen zo laag lagen).
Een game als Godfall kan je ook niet beoordelen op de eerste paar uur, dan is alles nog fris en nieuw. De vraag is of je het over 10 uur nog steeds leuk vind, wanneer je de dezelfde recycled stuff voor de 30e x moet doen in de omgevingen die je inmiddels kent als je broekzak. Het is in de basis gewoon een goed spel met prima combat, echter laat de uitwerking gewoon te wensen over en is het erg karig qua content.robinez schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:27:
in de aanbieding heb ik nu godfall gekocht in de psn store, die was nu 20 euro goedkoper. Ik was voorbereid op een niet al te beste game gezien de matige reviews en user reviews op de forums.
Leuk dat je je er mee vermaakt though.
[ Voor 3% gewijzigd door Ambition88 op 24-12-2020 11:51 ]
Net Demon's Souls binnengekregen, snap niet wat iedereen moeilijk er aan vind. Heb net 10 minuten gespeeld en nog 0x doodgegaan, kippetje.
Vanavond ligt m'n PS5 onder de boom
Nog do's & don'ts?

Nog do's & don'ts?
NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!
Ik heb Dirt 5 gisteren aangeschaft om even wat af te wisselen. En ook omdat ik nog geen lekkere arcade racer heb. Heb zelf ook nog Gran Turismo Sport en Need for Speed payback. Maar Gran Turismo vind ik zo houterig(volgens mij gewoon omdat het meer een sim racer is?) en ik speel een racegame meer om even verstand op nul te zetten. Dan vind ik Dirt 5 echt geweldig, lekker onbezorgd racen, geldt overigens ook voor Need for Speed. Is ook arcade.Cardwizard schreef op woensdag 23 december 2020 @ 17:11:
Qua kleursetting, sfeer en graphics is Dirt 5 ook gewoon dik in orde. Lekker vrolijke en mooie omgevingen.
[ Voor 11% gewijzigd door H.Boss op 24-12-2020 12:15 ]
"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-
NSF Heat, hoef je niet teveel bij na te denken. Ziet er goed uit en speelt lekker wegH.Boss schreef op donderdag 24 december 2020 @ 12:14:
[...]
Ik heb Dirt 5 gisteren aangeschaft om even wat af te wisselen. En ook omdat ik nog geen lekkere arcade racer heb. Heb zelf ook nog Gran Turismo Sport en Need for Speed payback. Maar Gran Turismo vind ik zo houterig(volgens mij gewoon omdat het meer een sim racer is?) en ik speel een racegame meer om even verstand op nul te zetten. Dan vind ik Dirt 5 echt geweldig, lekker onbezorgd racen, geldt overigens ook voor Need for Speed. Is ook arcade.
Qua kleursetting, sfeer en graphics is Dirt 5 ook gewoon dik in orde. Lekker vrolijke en mooie omgevingen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |