Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

kazuka schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 17:54:
[...]

Geluidskwaliteit is top en je hoeft ze maar een kwartiertje in de case te doen om ze weer ruim een uur te kunnen gebruiken. Dat is wel prettig.

Enige wat me tegenstaat zijn de disconnects af en toe tijdens het spelen. Duurt een seconde maar wel irritant. Hopelijk kunnen ze dat verbeteren met firmware updates.
De disconnect issues heb ik her en der idd ook gelezen. Kan me goed voorstellen dat dat irritant kan werken.

Kun je iets zeggen over jouw vergelijkingsmateriaal (over ears/surround/etc.)?

Reden dat ik het vraag is een gebrek aan goede reviews. Het komt mij allemaal over als dertien in een dozijn bs. Lees nergens iets diepgaands over wat die units precies waarmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

FMS schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 18:02:
[...]

De disconnect issues heb ik her en der idd ook gelezen. Kan me goed voorstellen dat dat irritant kan werken.

Kun je iets zeggen over jouw vergelijkingsmateriaal (over ears/surround/etc.)?

Reden dat ik het vraag is een gebrek aan goede reviews. Het komt mij allemaal over als dertien in een dozijn bs. Lees nergens iets diepgaands over wat die units precies waarmaken.
Mijn AirPods Pro vind ik iets beter klinken en wat comfortabeler zitten maar die zijn uiteraard meer gericht op muziek. De Pulse zijn wat gevoeliger voor de sweetspot als je ze indoet. Wat ze erg goed doen is de zeer hoge mate van geluidsdetails. Je hoort echt alles en ook precies waar het vandaan komt. Hiervoor gebruikte ik een Sennheisser HD598 (openback headphones) die zeer comfortabel zitten in combinatie met een USB DAC. Dat klinkt wat voller en warmer maar ook minder gedetailleerd dan de Pulse.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 29-08 15:42
Ik weet niet of het hier al voorbij is gekomen, maar je kan een gratis en easy trophy game downloaden in de PSN store.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F1sO3YEw6iiHGH0vFO3Ax11ahqo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/G2jt3kEmlDOMnbVSxyVs0iDH.png?f=fotoalbum_large

https://store.playstation.com/nl-be/concept/10009360/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KookSpook
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-08 11:04
Even ter check voordat ik het koop. PS+ puur voor online play. Dan heb ik essentials nodig toch? En dat is tegenwoordig 72€ en alleen te koop via psn. Klopt, check?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 12:24
KookSpook schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 12:48:
Even ter check voordat ik het koop. PS+ puur voor online play. Dan heb ik essentials nodig toch? En dat is tegenwoordig 72€ en alleen te koop via psn. Klopt, check?
Klopt. Bij PS+ Essential online multiplayer inbegrepen. Er zitten wat extra perks bij, maar je hebt geen Extra of Premium nodig om online te kunnen spelen.

PS+ is alleen via PlayStation af te sluiten; in winkels kun je wel tegoedkaarten kopen (ter waarde van € 72), maar die moet je wel bij PlayStation inwisselen.

[ Voor 15% gewijzigd door rclahsen op 20-01-2024 13:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:27
KookSpook schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 12:48:
Niet voor alles games dacht ik, voor free to play games (Warzone) volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06:33
kazuka schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 18:24:
[...]

Mijn AirPods Pro vind ik iets beter klinken en wat comfortabeler zitten maar die zijn uiteraard meer gericht op muziek. De Pulse zijn wat gevoeliger voor de sweetspot als je ze indoet. Wat ze erg goed doen is de zeer hoge mate van geluidsdetails. Je hoort echt alles en ook precies waar het vandaan komt. Hiervoor gebruikte ik een Sennheisser HD598 (openback headphones) die zeer comfortabel zitten in combinatie met een USB DAC. Dat klinkt wat voller en warmer maar ook minder gedetailleerd dan de Pulse.
Airpods met een bluetooth dongle dan neem ik aan? Is dat te doen met snelle games ivm lag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

WaterFire schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 15:44:
[...]

Airpods met een bluetooth dongle dan neem ik aan? Is dat te doen met snelle games ivm lag?
Nee dat is niet te doen, het was meer bedoeld als vergelijking met de Pulse earbuds qua draagcomfort en het verschil in geluidsbeeld tussen de twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 21:51
Verkeerde topic

[ Voor 94% gewijzigd door m4yall op 21-01-2024 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:31
v8power67 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 17:20:
[...]

Dat kan ik begrijpen. Al is het wel echt heel makkelijk en kan alles spelen vanuit mn main account.

100 euro is er 77 euro met korting. Denk dat er nog wel wat kosten bijkomen maar is toch weer rond de 20 euro goedkoper. Geen idee hoe ze dit kunnen aanbieden eigenlijk...
Gestolen CC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

misschien beetje offtopic, maar doe toch een poging;

Heb nu een half jaar een PS5 staan en maak er nauwelijks gebruik van.

Mede omdat veel games uitgebracht zie worden, die ik op de ps4 of de pc al gespeeld heb.

Wat zijn jullie 'must haves' (De nieuwe God-of-War heb ik aangeschaft, samen met new-horizon game)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:19
himlims_ schreef op maandag 22 januari 2024 @ 10:04:

Mede omdat veel games uitgebracht zie worden, die ik op de ps4 of de pc al gespeeld heb.

Wat zijn jullie 'must haves' (De nieuwe God-of-War heb ik aangeschaft, samen met new-horizon game)
Qua PS exclusives weet ik niet wat je al gespeeld hebt. Bijna elke PS exclusive vind ik een must have. Alles wat in de crossgen periode is uitgebracht, ook third party games, heb ik op de PS5 gespeeld. En dat zijn er dan nog al wat.

GoW Ragnarok heeft onlangs een gratis Valhalla DLC gekregen. Houd je 6-10 uur zoet. Spiderman 2 vond ik echt spectaculair! Wel handig om eerst de voorgaande 2 games (spiderman en Miles Morales) te spelen. Beiden hebben een PS5 versie. Demon's Souls remake, Returnal, Ratchet & Clank Rift apart zijn ook ijzersterke games.

Als je the last of us 2 nog niet hebt gespeeld, is dat nu wel het moment. Pik de PS4 versie voor € 10 op en upgrade die voor € 10 naar de PS versie. Ook hiervoor geldt, eerst deel 1 spelen. Maar kan me niet voorstellen dat je deze games nog niet gespeeld hebt.

[ Voor 12% gewijzigd door Hulleman op 22-01-2024 10:42 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:44

Ik vond Alan Wake 2 erg goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:56

Oxigeon

En zo is dat!

Hulleman schreef op maandag 22 januari 2024 @ 10:28:
[...]

Qua PS exclusives weet ik niet wat je al gespeeld hebt. Bijna elke PS exclusive vind ik een must have. Alles wat in de crossgen periode is uitgebracht, ook third party games, heb ik op de PS5 gespeeld. En dat zijn er dan nog al wat.

GoW Ragnarok heeft onlangs een gratis Valhalla DLC gekregen. Houd je 6-10 uur zoet. Spiderman 2 vond ik echt spectaculair! Wel handig om eerst de voorgaande 2 games (spiderman en Miles Morales) te spelen. Beiden hebben een PS5 versie. Demon's Souls remake, Returnal, Ratchet & Clank Rift apart zijn ook ijzersterke games.

Als je the last of us 2 nog niet hebt gespeeld, is dat nu wel het moment. Pik de PS4 versie voor € 10 op en upgrade die voor € 10 naar de PS versie. Ook hiervoor geldt, eerst deel 1 spelen. Maar kan me niet voorstellen dat je deze games nog niet gespeeld hebt.
Ik zie net dat ik tlou ook ooit gekocht en gespeeld heb maar weet er weinig meer van. Deze dus nog maar een keertje spelen en uitspelen als ik dit nog niet gedaan heb. Deze staat al in de download nu

Enig idee waar je tlou2 voor 10 kan krijgen? Is dat via marktplaats ofzo? Vind deel 2 alleen maar voor 38 euro etc.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Oxigeon schreef op maandag 22 januari 2024 @ 11:43:
[...]

Ik zie net dat ik tlou ook ooit gekocht en gespeeld heb maar weet er weinig meer van. Deze dus nog maar een keertje spelen en uitspelen als ik dit nog niet gedaan heb. Deze staat al in de download nu

Enig idee waar je tlou2 voor 10 kan krijgen? Is dat via marktplaats ofzo? Vind deel 2 alleen maar voor 38 euro etc.
Momenteel zou ik marktplaats proberen. Bol verkoopt em voor € 27. in de PS store is ie wel goedkoper te vinden met een aanbieding. Dat is nu niet het geval.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Daejji
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:18

Echte Must Haves zijn toch wel

The Last of Us 1 en 2
Days Gone vond ik zelf een pareltje
Uncharted 4 en eventueel eerdere delen
Red Dead Redemption 2
God of War
Spiderman

Ligt er ook een beetje aan waar je van houdt natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:56

Oxigeon

En zo is dat!

Daejji schreef op maandag 22 januari 2024 @ 18:22:
[...]

Echte Must Haves zijn toch wel

The Last of Us 1 en 2
Days Gone vond ik zelf een pareltje
Uncharted 4 en eventueel eerdere delen
Red Dead Redemption 2
God of War
Spiderman

Ligt er ook een beetje aan waar je van houdt natuurlijk.
Dit zijn inderdaad de pareltjes. Al vermoed ik dat hij deze al heeft gespeeld op de ps4. Heeft de ps5 al pareltjes? Een kan ik wel al opnoemen. Voor de rest nog geen flauw idee

- Gran Turismo 7

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11:27
Returnal !! Waanzinnig avontuur
Ratchet & Clank
Sackboy is super leuk. Ook met eventuele partner.
Ghost of Tsushima

[ Voor 58% gewijzigd door Lekkerboeie86 op 22-01-2024 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 22:03

Mocht je van een beetje griezelen houden dan zijn de Resident Evil games heel goed. Vooral deel 7 (biohazard) en deel 8 (village) zijn tof, mede door het first person standpunt. De remaster van deel 4 is fantastisch, net als Dead Space.

Oh, heb je Firewatch als gespeel? Heel ander spelletje, maar nog steeds in mijn top 5 aller tijden van Playstation games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

@Hulleman @ChrisLNFF @Lekkerboeie86 @Oxigeon @Daejji @Zapato dank voor jullie input!!

Er zitten voor mij aantal leuke tips tussen; gran tourism’s was is compleet vergeten, resident evil ook veel plezier aan gehad in verleden, sackboy staat op de wishlist. Ook last of us nog nooit gespeeld.

Denk dat voorlopig wel vooruit kan. 🙏

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15:11
Oh wow! Wat is GOWR Valhalla super vet. Heerlijk weer die combat, en met alle nieuwe gear en opties die ik vind voelt het echt super bevredigend. Die combat is zooooo bruut, wat heb ik dat gemist zeg.

Zijn tools zoals reroll tokens het waard? Ik vraag me soms af of ik de juiste keuzes in de game maak, zo zet ik bijvoorbeeld flink in op stats, maar goed hier ben ik dan ook lang nog niet mee uitgespeeld. Experimenteren loont.

En parallel daar aan speel ik THLOU Part 2 en laten we eerlijk wezen, die game verdient de remake ook gewoon. Ik zie het persoonlijk als de PS5 versie, en na het spelen van het eerste deel van THLOU voor PS5 ben ik blij dat het er is. De game is prachtig en ook al was zeker het begin van de game weer even moeilijk om door te komen, ik zit er nu alweer lekker in.

Fidelity voelt daarbij ook nog eens heel erg soepel aan. Een sterke game op alle fronten. Al vind ik soms jammer wat ze met het verhaal hebben gedaan.
Ik kreeg trouwens meteen al m’n trophies terug, dus kan meteen mooi een platinum run doen.

Dat samen met een restje Avatar Frontiers zijn het weer lekkere game avonden.

Ik hoop dat ze binnenkort ook NG+ in Spider-Man 2 patchen, voorlopig geen nieuwe games meer nodig.

LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
himlims_ schreef op maandag 22 januari 2024 @ 21:14:
@Hulleman @ChrisLNFF @Lekkerboeie86 @Oxigeon @Daejji @Zapato dank voor jullie input!!
Ook last of us nog nooit gespeeld.

Daar ga je denk ik echt van genieten, parels van games!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

5 minuten aan nieuwe beelden van Helldivers II. Hoe meer ik er van zie hoe meer zin ik er in krijg! Behoorlijk wat tijd in het eerste deel gestopt en dit lijkt in alles een mooie upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-09 18:13

nFo

himlims_ schreef op maandag 22 januari 2024 @ 21:14:

Er zitten voor mij aantal leuke tips tussen; gran tourism’s was is compleet vergeten, resident evil ook veel plezier aan gehad in verleden, sackboy staat op de wishlist. Ook last of us nog nooit gespeeld.

Wel met last of us 1 beginnen die was erg goed, deel 2 was het kwa verhaal nogal een anticlimax.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 12:00
Dit ziet er toch best interssant uit, heb helldivers 1 wel gespeeld jaren geleden, top down shooter en nu dus third person .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
ZesBarkiePK schreef op maandag 22 januari 2024 @ 21:48:
Ik kreeg trouwens meteen al m’n trophies terug, dus kan meteen mooi een platinum run doen.
Daar was ik ooit mee begonnen in een NG+ run. Was bijna halverwege de game. Wellicht dat weer eens oppakken met de remaster. Voorlopig komt er voor mij toch niet veel bijzonders uit qua games.

Nu ook weer Ragnarok aan t spelen. Nog niet toegekomen aan Valhalla, had na de mainstory nog genoeg te doen in de meeste realms. Nu dus eerst de endgame content nog ff oppakken voordat ik Valhalla ga doen. Zit al weer 10 uurtjes in en kost me nog wel wat uurtjes.

[ Voor 5% gewijzigd door Hulleman op 24-01-2024 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
laatst crash bandicoot 4 even weer opgestart. blijft me verbazen dat deze geen HDR-patch heeft gekregen terwijl het wel een ps5-upgrade heeft gehad. de remastered trilogy hebben ze later wel van een HDR patch voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Palindrome schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 00:23:
Dit ziet er toch best interssant uit, heb helldivers 1 wel gespeeld jaren geleden, top down shooter en nu dus third person .

[YouTube: Helldivers 2 - "A United Stand" Galactic War Trailer | PS5 & PC Games]
Ziet er zeker tof uit. Het enige wat me tegen staat is dat een online coöp game is. Er is geen single player campagne. Ga ik dus nooit spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Until Dawn krijgt een PS5 en PC release. Laatst is ook al de film aangekondigd, dus niet heel vreemd.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Raem schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 15:59:
[Twitter]
Until Dawn krijgt een PS5 en PC release. Laatst is ook al de film aangekondigd, dus niet heel vreemd.
Blijft de beste Supermassive game naar mijn mening. The Quarry kwam in de buurt maar de rest van de Dark Anthology vond ik tegenvallen. Jammer dat ik het origineel vorig jaar nog gespeeld heb :P

Diezelfde bron kwam ook al met de vermoedelijke titel voor Death Stranding 2: On the Beach aanzetten dus hij zal wel ergens ingangen hebben en de verwachte State of Play in de komende dagen aankondigen.

[ Voor 17% gewijzigd door kazuka op 24-01-2024 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epamel
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 20:52
Hier een probleem, ben een game aan 't spelen opeens valt mijn hele ps5 uit. Ding is net 3 maanden oud. Staat gewoon op tafel en krijg hem met geen mogelijkheid meer aan alsof de voeding het heeft begeven.
Iemand een idee? Heb al een andere hdmi kabel geprobeerd en een andere stroomkabel werkt allemaal niet.
Geen piepje geen lichtje niets.. Weet iemand hoe dat zit met reparatie onder garantie, gekocht bij de MediaMarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-tje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-09 22:32
Zie dat je cyberpunk 2077 voor €22 kan kopen voor ps4 (disk) en dan digitaal kan upgraden naar ps5. Is dat handig of mis je dan bepaalde zaken in het spel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:40
Voor de liefhebbers, Sony heeft vandaag een nieuwe firmware-update voor de PlayStation 5 beschikbaar gesteld.
Versie 24.01-08.60.00 weegt ongeveer 1,1GB en laat onder andere de Parties zien waar spelers voorheen onderdeel van uitmaakten. Op die manier kunnen Parties ook herstart worden, in plaats van dat er een compleet nieuwe Party opgestart moet worden.

Verder zijn er updates voor het gebruik van de Pulse Elite-headset en Pulse Explore-oordopjes. Zo kan er een nieuwe equaliser gebruikt worden en kan men ze nog sneller activeren wanneer de accessoires in de buurt van de PS5 zijn. De Pulse Explore-oordopjes zijn sinds eind vorig jaar verkrijgbaar en de Pulse Elite-headset komt in februari uit.

Tot slot heeft de update de systeemprestaties van de console verbeterd.

Bron: Gamer.nl

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15:11
Hulleman schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 08:59:
[...]

Daar was ik ooit mee begonnen in een NG+ run. Was bijna halverwege de game. Wellicht dat weer eens oppakken met de remaster. Voorlopig komt er voor mij toch niet veel bijzonders uit qua games.

Nu ook weer Ragnarok aan t spelen. Nog niet toegekomen aan Valhalla, had na de mainstory nog genoeg te doen in de meeste realms. Nu dus eerst de endgame content nog ff oppakken voordat ik Valhalla ga doen. Zit al weer 10 uurtjes in en kost me nog wel wat uurtjes.
Gaaf man, leuk dat je ze ook weer opgepakt hebt, ik geniet er ook echt van. Zijn allebei prachtige games.

LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
epamel schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 19:19:
Hier een probleem, ben een game aan 't spelen opeens valt mijn hele ps5 uit. Ding is net 3 maanden oud. Staat gewoon op tafel en krijg hem met geen mogelijkheid meer aan alsof de voeding het heeft begeven.
Iemand een idee? Heb al een andere hdmi kabel geprobeerd en een andere stroomkabel werkt allemaal niet.
Geen piepje geen lichtje niets.. Weet iemand hoe dat zit met reparatie onder garantie, gekocht bij de MediaMarkt.
Lelijk. Garantie melden bij de Mediamarkt is het eerste wat je moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:02

Superkiwi

Hoi doei

[Twitter]
Voor zo'n korte game verwacht ik wel dat ze alle mogelijke toeters en bellen uit de kast halen. Ik vond de PS4 versie al mooi, benieuwd wat ze er op de current gen van maken.
Niet dat ik 'm nog een keer ga spelen, enkel betere specs doen het niet voor mij.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11:07
nFo schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 19:49:
[...]

Wel met last of us 1 beginnen die was erg goed, deel 2 was het kwa verhaal nogal een anticlimax.
Deel 2 was imo qua verhaal nog sterker dan het al fenomenale eerste deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
A4-tje schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 19:41:
Zie dat je cyberpunk 2077 voor €22 kan kopen voor ps4 (disk) en dan digitaal kan upgraden naar ps5. Is dat handig of mis je dan bepaalde zaken in het spel?
Nee, je krijgt dan gewoon de digitale PS5 game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
[Twitter]
Tof spel! Op de PS5 al in 60fps te spelen :)
Ben benieuwd wat ze er van gaan maken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hulleman
nFo schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 19:49:
[...]

Sowieso onhandig om met deel 2 te beginnen ;)
Het verhaal van deel 2 is hate it or love it. Ik hoor bij kamp 2. Deel 1 is tof, maar een heel veilig verhaal. Deel 2 is dat allesbehalve, zo goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:22

Mauz1978

Console War Veteran

Uiteraard moet je beginnen bij de DLC (left Behind) van deel 1, chronologisch gezien dan. OOk een erg sterk verhaal!

[ Voor 6% gewijzigd door Mauz1978 op 25-01-2024 08:18 ]

Something under the bed is drooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deel 1 vind ik de betere game in zijn geheel maar deel 2 vind ik ook zeer goed. Kan mij niet vinden in de klachten over deel 2. Althans niet over de schokkende gebeurtenis. Er is wel een ander storend aspect maar het is zinloos om daar over te praten hier.
Beide delen zijn top. Wil nu wel eens nieuwe ND games zien verschijnen overigens na al die jaren.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2024 08:37 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:34
Mauz1978 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 08:00:
Uiteraard moet je beginnen bij de DLC (left Behind) van deel 1, chronologisch gezien dan. OOk een erg sterk verhaal!
Zo chronologisch is het niet. Persoonlijk zou ik die niet eerder spelen, want left behind brengt veel context in het originele verhaal. Denkt dat het kracht verliest als je hem andersom speelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 08:35:
Beide delen zijn top. Wil nu wel eens nieuwe ND games zien verschijnen overigens na al die jaren.
Dit dus! Hopelijk gaan we dit jaar iets horen vanuit een echt nieuwe game van ND. Hopelijk een nieuwe single player IP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
cold_as_ijs schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 08:43:
[...]

Zo chronologisch is het niet. Persoonlijk zou ik die niet eerder spelen, want left behind brengt veel context in het originele verhaal. Denkt dat het kracht verliest als je hem andersom speelt
Eens, ook niet voor niets dat left behind is uitgebracht na de het originele verhaal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Mauz1978 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 08:00:
Juist niet. Left Behind versterkt het verhaal van deel 1 en de band tussen Joel en Ellie. Dat mis je als je deel 1 niet eerst gespeeld hebt.
En daarnaast is het inderdaad niet zo chronologisch aangezien de DLC niet alleen voor deel 1 afspeelt, maar ook halverwege tijdens deel 1.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:17
Left Behind begint al met een stuk uit de eerste game en borduurt daarop verder, met vervolgens flashbacks naar eerder (voor dat de game begint). Ik zou die dus echt niet voor The Last of Us deel 1 spelen, maar lekker erna zoals Naughty Dog deze ook gereleased heeft.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-09 13:44

Lapras

Ice beam

Left behind begint letterlijk halverwege deel 1. Dus eerst deel 1 door.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag een twitter bericht voorbij komen dat een groot deel van de afdeling die over fysieke games gaat zijn ontslagen bij Microsoft. Het is dus wel duidelijk dat Xbox volledig digitaal gaat, dan is direct mijn vraag is die trend ook zichtbaar bij Playstation? Er is wel een trend dat er meer digitaal is, maar dat is heel verschillend per regio merk ik.

Japan is grotendeels nog fysiek bijvoorbeeld:

In de UK lijken sommige games ook nog steeds bijna 50/50 verkocht te worden;

En uit de gelekte documenten van Insomniac blijkt dat er zelfs meer fysieke games worden verkocht bij de Sony games dan digitaal:

Als we dan naar de cijfers van Sony kijken over alle games dan zien we dat 67% van de games digitaal zijn:
Zooming in on PlayStation's physical/digital sales split (which looks at units sold rather than cash), just over two thirds (67 per cent) of software sales were digital in Q2 2023. This is a slight increase year-on-year, but down compared to Q1 2023.
Conclusie is dat er digitaal meer verkocht wordt dan fysiek. Maar in bepaalde markten of bepaalde games (Sony games) is het meerendeel weer fysiek. Het percentage van 67% digitaal kijkt naar aantallen, hier zitten dus ook alle kleine games in die een paar euro kosten. Dus het is de vraag hoe representatief is dit als je AAA games wilt vergelijken?

Bovenstaande cijfers hebben mij wel wat gerust gesteld eerlijk gezegd, daardoor verwacht ik niet direct een strategie van Sony om all digital te gaan.

De nieuwe CEO heeft een paar dagen geleden ook een uitspraak gedaan over abonnementen, hij gaf daar aan dat hij geen toekomst ziet waarbij er alleen nog maar abonnement diensten zijn. Voor mij dan ook een fijn idee dat ze nog steeds inzetten op hoge kwaliteit games waarvan je ook eigenaar kan zijn:
“People usually play 1 game at a time, so an all you can eat type of many games may not be so valuable compared with video streaming services. We have a balanced/hybrid service on PSN, subscription as well as pay per content.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie het sowieso allemaal digitaal gaan in de toekomst waarbij ook de consoles worden vervangen door cloud gaming. Japan verbaasd me niet als ik de huidige cijfers zie want die cultuur is anders, dat zie je al aan de winkeltjes met retro spul. figures etc. Zou er best wel eens heen willen. :9
Er zal vast een klein groepje zo lang mogelijk stevig vast willen houden aan het idee van "bezitten" van games maar het zal niet tegen te houden zijn lijkt mij. Denk dat we in een tussen fase vooral dure fysieke collector's editions over houden voor de liefhebbers.
Persoonlijk maakt mij het niet veel uit. Het is niet tegen te houden en uit gemak ga ik toch al voor digitaal. Ik koop alles in de PlayStation store en wacht eventueel op een aanbieding als ik een game te duur vind. Tel daar Extra/Premium bij op en ik heb genoeg te spelen op dit platform alleen al. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 10:12:
Ik zie het sowieso allemaal digitaal gaan in de toekomst waarbij ook de consoles worden vervangen door cloud gaming. Japan verbaasd me niet als ik de huidige cijfers zie want die cultuur is anders, dat zie je al aan de winkeltjes met retro spul. figures etc. Zou er best wel eens heen willen. :9
Er zal vast een klein groepje zo lang mogelijk stevig vast willen houden aan het idee van "bezitten" van games maar het zal niet tegen te houden zijn. Denk dat we in een tussen fase vooral dure fysieke collector's editions over houden voor de liefhebbers.
Persoonlijk maakt mij het niet veel uit. Het is niet tegen te houden en uit gemak ga ik toch al voor digitaal. Ik koop alles in de PlayStation store en wacht eventueel op een aanbieding als ik een game te duur vind. Tel daar Extra/Premium bij op en ik heb genoeg te spelen op dit platform alleen al. ;)
Dat de consoles vervangen gaan worden door cloud gaming dat zie ik niet zo snel gebeuren eerlijk gezegd. Vooral omdat er genoeg games die competitief gespeeld worden die een bepaalde latency nodig hebben, zoals fortnite, cod etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 10:14:
[...]

Dat de consoles vervangen gaan worden door cloud gaming dat zie ik niet zo snel gebeuren eerlijk gezegd. Vooral omdat er genoeg games die competitief gespeeld worden die een bepaalde latency nodig hebben, zoals fortnite, cod etc.
Nog niet, maar ik ga er wel van uit. Als ik zie wat bijvoorbeeld geforce now nu al levert ben ik zwaar onder de indruk van wat al mogelijk is. Competitief zal nu nog niet optimaal zijn maar gewoon lekker een potje online knallen is zeker te doen als je de boel op orde heb. Mocht straks iedereen aan de cloud zit hebben we allemaal hetzelfde "nadeel" van iets meer lag dus zijn we alsnog gelijk. ;)
Hoe dan ook, interessant om te zien hoe het nu allemaal verder gaat. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 10:12:
Er zal vast een klein groepje zo lang mogelijk stevig vast willen houden aan het idee van "bezitten" van games maar het zal niet tegen te houden zijn lijkt mij. Denk dat we in een tussen fase vooral dure fysieke collector's editions over houden voor de liefhebbers.
Ik ben zelf ook van het type die meer digital koopt dan fysiek, vooral op de huidige gen consoles. Er is af en toe een uitzondering, vooral als ik het goedkoop via MP vind of ergens in de aanbieding is. Vind het ook wel zijn charme hebben als ik een winkel binnen loop dat er fysiek nog wat te zien is. Maar ik hoop toch echt dat cloud game streaming gaat falen, 'gelukkig' heeft Google al de stekkers uit Stadia getrokken. Ik vind het zijn charme hebben ze juist alles lokaal op mijn HW gaat en daarmee de mooiste beeld/geluid ervaring te hebben. Daar kan de huidige cloud game stream diensten echt niet tegenop. En in bredere zin ben ik sowieso steeds meer tegenstander van monthly subscriptions & van dingen gebruik maken die je niet bezit... maar dat is wat teveel off-topic.
Er mogen ook nog wel heel wat ontwikkelingen gaan plaats vinden op netwerk niveau om latency te verminderen. Met een PS Portal verbonden met je PS5 in je thuisnetwerk heb je 50MS latency, dat zijn ongeveer 2 frames latency bij een 60HZ game. Bij cloud diensten zoals xCloud en wat we hadden met Stadia was dat nog veel hoger. Met de huidige technologien gaat dat ook nog niet heel veel beter worden.
Als de Playstation 6 of 7 (en iedere andere console) een cloud stream dienst word dan ga ik mooi mijn backlog op al mijn andere consoles (tussen de NES en deze generatie in) wegwerken, heb genoeg backlog voor tientallen jaren :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tux3.14 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 10:24:
[...]

Ik ben zelf ook van het type die meer digital koopt dan fysiek, vooral op de huidige gen consoles. Er is af en toe een uitzondering, vooral als ik het goedkoop via MP vind of ergens in de aanbieding is. Vind het ook wel zijn charme hebben als ik een winkel binnen loop dat er fysiek nog wat te zien is. Maar ik hoop toch echt dat cloud game streaming gaat falen, 'gelukkig' heeft Google al de stekkers uit Stadia getrokken. Ik vind het zijn charme hebben ze juist alles lokaal op mijn HW gaat en daarmee de mooiste beeld/geluid ervaring te hebben. Daar kan de huidige cloud game stream diensten echt niet tegenop. En in bredere zin ben ik sowieso steeds meer tegenstander van monthly subscriptions & van dingen gebruik maken die je niet bezit... maar dat is wat teveel off-topic.
Er mogen ook nog wel heel wat ontwikkelingen gaan plaats vinden op netwerk niveau om latency te verminderen. Met een PS Portal verbonden met je PS5 in je thuisnetwerk heb je 50MS latency, dat zijn ongeveer 2 frames latency bij een 60HZ game. Bij cloud diensten zoals xCloud en wat we hadden met Stadia was dat nog veel hoger. Met de huidige technologien gaat dat ook nog niet heel veel beter worden.
Als de Playstation 6 of 7 (en iedere andere console) een cloud stream dienst word dan ga ik mooi mijn backlog op al mijn andere consoles (tussen de NES en deze generatie in) wegwerken, heb genoeg backlog voor tientallen jaren :+
En daarnaast wil ik keuze hebben aan games, wat je ziet bij de meeste cloud diensten is dat er een beperkte keuze is, je moet kiezen wat er op dat moment aan aanbod is. Laat mij lekker zelf kiezen welke games ik speel, dat vind ik ook bij de video streaming diensten. Meeste heb ik inmiddels alweer opgezegd aangezien de meeste films die ik wil zien daar niet op staan. Daarom koop ik ook nog steeds veel films op 4K bluray.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

We gaan inderdaad te off-topic denk ik. Wel een interessant onderwerp. Om er een on-topic draai aan te geven: PS5 cloud gaming vind ik best goed te doen al is het maar om een game uit te proberen.
Toch kan ik iedereen aanraden om geforce now ultimate (netjes aangesloten) een keer te proberen om te ervaren wat op dit moment mogelijk is. En het gaat enkel beter worden.
Ik zal er nu over ophouden voor we té offtopic door gaan. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 10:42:
We gaan inderdaad te off-topic denk ik. Wel een interessant onderwerp. Om er een on-topic draai aan te geven: PS5 cloud gaming vind ik best goed te doen al is het maar om een game uit te proberen.
Toch kan ik iedereen aanraden om geforce now ultimate (netjes aangesloten) een keer te proberen om te ervaren wat op dit moment mogelijk is. En het gaat enkel beter worden.
Weet niet of we offtopic gaan, het gaat volgens mij de hele tijd nog over Playstation 5 en de toekomst daarvan.

PS5 cloud gaming in 4K is zeker een prestatie. Alleen het geluid is echt tergend slecht, de bitrate is nog lager dan een netflix stream volgens mij. Alleen daarom voor mij al een reden om het niet te gebruiken.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2024 11:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-09 22:09
Ik blijf bij fysiek zolang het nog mag bestaan, ik ben echt in een tijd blijven hangen dat het normaal was om onderling spellen uit te wisselen.

Wel moet ik zeggen dat sinds ik de Ps portal bezit bepaalde games digitaal gekocht heb zoals FC24 en Diablo 4.

PSN : Geraedus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 10:53:
[...]

Weet niet of we offtopic gaan, het gaat volgens mij de hele tijd nog over Playstation 5 en de toekomst daarvan.

PS5 cloud gaming in 4K is zeker een prestatie. Alleen het geluid is echt tergend slecht, de bitrate is nog lager dan een netflix stream volgens mij. Alleen daarom voor mij al een reden om het niet te gebruiken.
Mods wegen zijn soms ondoorgrondelijk hier. :P

Zou verdere ontwikkeling van compressie en AI etc. de nadelen niet tot een minimum gaan brengen denk je? Zo minimaal dat het niet meer storend is.
Alles heeft voor- en nadelen en het is een kwestie van tijd dat cloud gaming voor “iedereen” goed genoeg is. Tevens wil de industrie ook die kant uit. Ik vermoed (kan je leuk vinden of niet) dat we er niet omheen kunnen dat het die kant uit gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 11:22:
[...]

Mods wegen zijn soms ondoorgrondelijk hier. :P

Zou verdere ontwikkeling van compressie en AI etc. de nadelen niet tot een minimum gaan brengen denk je? Zo minimaal dat het niet meer storend is.
Alles heeft voor- en nadelen en het is een kwestie van tijd dat cloud gaming voor “iedereen” goed genoeg is. Tevens wil de industrie ook die kant uit. Ik vermoed (kan je leuk vinden of niet) dat we er niet omheen kunnen dat het die kant uit gaat.
Klopt, maar ik denk als mensen het interessant vinden dan moet je het soms ook gewoon laten gaan. @Tux3.14 had hier kort geleden nog mee te maken in het portal topic ;)

Compressie zal altijd zorgen voor verlies, bij de video streaming diensten is de geluidskwaliteit ook echt een stuk minder dan die van een bluray. Maar blijkbaar vinden mensen dat minder erg of zo? Compressie, streaming etc brengt niet de beste kwaliteit naar boven.

Dat de industrie daar naar toe wilt moeten ze zelf weten, maar dan is het voor mij klaar qua nieuwe games. Ik heb net zoals wat @Tux3.14 al zei een enorme backlog van games waar ik tientallen jaren nog mee vooruit kan. Dan ga ik mij daar maar op focussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 11:27:
[...]

Klopt, maar ik denk als mensen het interessant vinden dan moet je het soms ook gewoon laten gaan. @Tux3.14 had hier kort geleden nog mee te maken in het portal topic ;)

Compressie zal altijd zorgen voor verlies, bij de video streaming diensten is de geluidskwaliteit ook echt een stuk minder dan die van een bluray. Maar blijkbaar vinden mensen dat minder erg of zo? Compressie, streaming etc brengt niet de beste kwaliteit naar boven.
Hier heb je een belangrijk punt. Wanneer men iets goed genoeg vindt is men tevreden. Beter is niet altijd waar men voor kiest, het is het totale plaatje. Dat punt gaan we ook bereiken met cloud/digitaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 10:42:
Af en toe is een stapje 'opzij' gaan in een topic helemaal niet erg imo. Zolang het maar een relatie heeft met het product (de PS5 in dit geval) en er niet pagina's over door gaat. Vind dat helemaal niet off-topic en moet kunnen imo :)

Back on-topic dan maar? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 11:29:
[...]

Hier heb je een belangrijk punt. Wanneer men iets goed genoeg vindt is men tevreden. Beter is niet altijd waar men voor kiest, het is het totale plaatje. Dat punt gaan we ook bereiken met cloud/digitaal.
Maar dat zie je niet alleen maar in dit soort zaken terug, maar ook de kwaliteit van games. Je ziet steeds meer bedrijven/consoles op het all you can eat principe gooien. Dan is kwaliteit blijkbaar minder belangrijk. Voor een vast bedrag per maand een hoeveelheid games krijgen, kwaliteit is van ondergeschikt belang, want het is goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Ik heb laatst een fout rapport verstuurd naar sony omdat ik een error had. Maar deze blijft om de paar dagen terugkomen nadat ik mijn ps5 opstart. Iemand tips?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yRz2SFAeX60vnNzjJ-Vvxw2gSgY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AT1WkWh795rAILxzVwMuwhNc.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door Farabi op 26-01-2024 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert22nh
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Farabi schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 17:59:
Ik heb laatst een fout rapport verstuurd naar sony omdat ik een error had. Maar deze blijft om de paar dagen terugkomen nadat ik mijn ps5 opstart. Iemand tips?

[Afbeelding]
Spel eraf halen en opnieuw installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:12
Ik heb ruim anderhalf jaar na aankoop last van stick drift. Eerst in de ene controller en vervolgens een paar dagen later ook in de tweede controller. Mega irritant…

Meer mensen die daar last van hebben gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:23
Blik1984 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 20:28:
Ik heb ruim anderhalf jaar na aankoop last van stick drift. Eerst in de ene controller en vervolgens een paar dagen later ook in de tweede controller. Mega irritant…

Ja. Al 2 keer. Vorige week weer controller op moeten sturen. Mega irritant. Sony lost het wel goed op hoor, kreeg vorige keer gewoon een nieuwe controller terug. Maar het duurt toch al gauw een week of 3. Blij dat ik 2 controllers heb

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
heheh, eindelijk die 'elusive' PS5 kunnen bemachtigen, en wat een vooruitgang! loading times are a goner ... in combi met mn 65" Bravia wel het idee dat nog groter beter was geweest ... progress

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietdatikweet
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11:46
Vinnocchio schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 20:57:
[...]

Ja. Al 2 keer. Vorige week weer controller op moeten sturen. Mega irritant. Sony lost het wel goed op hoor, kreeg vorige keer gewoon een nieuwe controller terug. Maar het duurt toch al gauw een week of 3. Blij dat ik 2 controllers heb
Hoe dan heb je je PS5 bij Sony zelf gehaald of gewoon via (web)winkel met je bonnetje langs gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11

Al 4 controllers met stick drift gehad. Gebruik nu meestal de edge controller ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geraedus
-SaveMe- schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 10:14:
[...]

Al 4 controllers met stick drift gehad. Gebruik nu meestal de edge controller ...
Is dit pure pech dat je al 4 controllers gehad hebt?
Vraag me toch steeds af hoe men het voor elkaar krijgt, speel je toevallig veel shooter's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:12
Geraedus schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 10:24:
[...]

Vraag me toch steeds af hoe men het voor elkaar krijgt, speel je toevallig veel shooter's?
Bij mij thuis wordt er fortnite, fifa en rocket league mee gespeeld. Maar eigenlijk niet meer dan 6-7u per week en dan ook verdeeld over 2 controllers. Valt me ook wel tegen eigenlijk…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Hier ook al 5 controllers. En dat was voornamelijk in het eerste jaar van de ps5. Ik heb het idee dat er wat revisies zijn die minder stick drift hebben. Maar als jij je afvraagt hoe mensen dit voor elkaar krijgen, dit is geen gebruikers fout maar meer een ontwerpfout van Sony. Er kan teveel stof tussen de stick komen waardoor deze stick drift ontstaat. Het open maken van de controller en de stick vrij maken van stick drift lost het op. Sony had er ook voor kunnen kiezen om hall sensoren in de controller te plaatsen, dan had niemand er ooit last van. Dat had Sega toch goed voor elkaar bij de dreamcast ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:46
Ik heb nog nooit stick drift gehad met 35 jaar spelcomputers nu. Is dat nou gewoon geluk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Same, speel meer op XSX dan op de PS5 en had vrij snel stick drift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 13:30:
[...]

Hier ook al 5 controllers. En dat was voornamelijk in het eerste jaar van de ps5. Ik heb het idee dat er wat revisies zijn die minder stick drift hebben. Maar als jij je afvraagt hoe mensen dit voor elkaar krijgen, dit is geen gebruikers fout maar meer een ontwerpfout van Sony. Er kan teveel stof tussen de stick komen waardoor deze stick drift ontstaat. Het open maken van de controller en de stick vrij maken van stick drift lost het op. Sony had er ook voor kunnen kiezen om hall sensoren in de controller te plaatsen, dan had niemand er ooit last van. Dat had Sega toch goed voor elkaar bij de dreamcast ...
Ik geloof je graag dat dit "mogelijk" een ontwerp fout is, maar blijf ik het opmerkelijk vinden dat persoon A 3 / 4 controllers met stick drift heeft en persoon B (zoals ik) sinds de PS1 der nog nooit last van gehad heb. Misschien is het dat ik geen button bash en shooter games speel zoals Fortnite, Tekken en Call of Duty.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Geraedus schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 15:07:
[...]

Ik geloof je graag dat dit "mogelijk" een ontwerp fout is, maar blijf ik het opmerkelijk vinden dat persoon A 3 / 4 controllers met stick drift heeft en persoon B (zoals ik) sinds de PS1 der nog nooit last van gehad heb. Misschien is het dat ik geen button bash en shooter games speel zoals Fortnite, Tekken en Call of Duty.
Je doet nu vooral een aanname dat het daardoor komt. Het heeft daar totaal niet mee te maken, aangezien de stick drift voornamelijk komt door stof, niet door hoe je de controller gebruikt. Sommige hebben gewoon geluk met de controllers. Ik heb t/m de ps4 ook nog nooit last gehad van stick drift, maar het eerste jaar van de ps5 ineens wel. En nee ik ben niet ineens andere games gaan spelen.

Overigens heb ik de stick drift voornamelijk in het eerste jaar gehad en daarna helemaal niet meer. Er zijn revisies geweest, dus de mensen die er totaal geen last van hebben gehad hebben wellicht ook al de revisie.

https://www.radiotimes.co...ing/ps5-controller-drift/

The problems surrounding drifting in controllers have become more prevalent in the latest generation of consoles with Nintendo's Joy-Cons also making headlines for the issue. It can typically occur from dust, skin flakes or even food falling in between the mechanics. Or deterioration can just happen naturally over time if you play games often. And then, sometimes it happens straight out of the box, which is the last thing you want when hoping to boot up your new console.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2024 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geraedus schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 15:07:
[...]

Ligt ook een beetje aan hoe je speelt. Een maatje van mij zet bijvoorbeeld echt gigantisch veel druk op zijn thumbsticks tijdens het spelen van een potje Warzone, terwijl ik gewoon rustig blijf. Soms hoor ik ze zelfs door de headset heen. Hij heeft ondertussen ook al meerdere keren stick drift gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
giantgiantus schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 14:31:
Ik heb nog nooit stick drift gehad met 35 jaar spelcomputers nu. Is dat nou gewoon geluk?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:23
Nietdatikweet schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 22:05:
[...]

Hoe dan heb je je PS5 bij Sony zelf gehaald of gewoon via (web)winkel met je bonnetje langs gaan?
Sony zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

giantgiantus schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 14:31:
Zelfde hier, nog nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toen ik gisteren wou gamen, kreeg ik ineens het HDR calibratie-menu wanneer ik inlogde met mijn profiel. Daarna startte ik GT7 op en kreeg ik alweer een HDR notificatie-scherm. Vervolgens op 5 minuten tijd 2x een volledig zwart beeld gedurende enkele seconden. Daarna paar uur kunnen gamen zonder probleem.
Vanavond zet ik weer alles aan en na een paar seconden in het home menu, krijg ik ineens weer een zwart scherm voor een paar seconden.
Ik zie nu wel dat er eergisteren een system update geweest is. Heeft die iets gebroken, of moet ik toch vrezen voor een defect in PS5 of TV (LG C1) ?
EDIT: en op het moment dat ik dit post weer heel kort een zwart scherm…

[ Voor 5% gewijzigd door Twixie op 27-01-2024 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twixie schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 20:36:
Toen ik gisteren wou gamen, kreeg ik ineens het HDR calibratie-menu wanneer ik inlogde met mijn profiel. Daarna startte ik GT7 op en kreeg ik alweer een HDR notificatie-scherm. Vervolgens op 5 minuten tijd 2x een volledig zwart beeld gedurende enkele seconden. Daarna paar uur kunnen gamen zonder probleem.
Vanavond zet ik weer alles aan en na een paar seconden in het home menu, krijg ik ineens weer een zwart scherm voor een paar seconden.
Ik zie nu wel dat er eergisteren een system update geweest is. Heeft die iets gebroken, of moet ik toch vrezen voor een defect in PS5 of TV (LG C1) ?
EDIT: en op het moment dat ik dit post weer heel kort een zwart scherm…
Al een andere hdmi kabel geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 20:42:
[...]
Al een andere hdmi kabel geprobeerd?
Neen, die zit eigenlijke behoorlijk weggewerkt en is bovendien ook hoge kwaliteits 8K kabel. Die verdenk ik totaal niet eigenlijk. Het is vooral raar dat het dus telkens (ok, nog maar 2x gespeeld) binnen de eerste 5 minuten is dat het voorvalt, en dat HDR setup screen op het moment dat ik inlog lijkt toch te wijzen op een PS5 glitch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twixie schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 20:48:
[...]

Neen, die zit eigenlijke behoorlijk weggewerkt en is bovendien ook hoge kwaliteits 8K kabel. Die verdenk ik totaal niet eigenlijk. Het is vooral raar dat het dus telkens (ok, nog maar 2x gespeeld) binnen de eerste 5 minuten is dat het voorvalt, en dat HDR setup screen op het moment dat ik inlog lijkt toch te wijzen op een PS5 glitch.
Je moet op een gegeven moment toch dingen testen om er achter te komen wat er aan de hand is:

- Ps5 op een andere tv aansluiten
- Andere hdmi kabel gebruiken
- recovery mode starten - clear cache and rebuild database
- Hdmi cec uitzetten

Etc. Kijken of je dan verschil merkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Twixie schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 20:48:
[...]
Neen, die zit eigenlijke behoorlijk weggewerkt en is bovendien ook hoge kwaliteits 8K kabel.
Een hdmi kabel hoeft maar een mm niet lekker te zitten om problemen te geven. Niet een keertje tegen de tv gestoten of de deur te hard dichtgegooid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is dan idd toch ergens een hardware probleem en niets te maken met die system update. Als ik achteraan wat aan de kabels wikkel, valt het beeld weg. Wel raar van nu ineens probleem te hebben, want daar komt letterlijk niemand aan (of het zou edn van de katten moeten geweest zijn). Morgen eens zien of ik met een andere kabel kan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:30
Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 17:28:
[...]

Ligt ook een beetje aan hoe je speelt. Een maatje van mij zet bijvoorbeeld echt gigantisch veel druk op zijn thumbsticks tijdens het spelen van een potje Warzone, terwijl ik gewoon rustig blijf. Soms hoor ik ze zelfs door de headset heen. Hij heeft ondertussen ook al meerdere keren stick drift gehad.
Ik heb er nooit (sinds 1995/DS1) last van gehad, tot aan DS5.
Vroegah kraakten m'n controllers bij gebruik door de mishandeling.
Heb er nu al 2 moeten repareren na relatief weinig uurtjes spelen.

De veertjes in de huidige potentiometers zijn gewoon ruk/dun. Er is ook niet echt speling, druk zou geen issue moeten zijn.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond P schreef op zondag 28 januari 2024 @ 05:46:
[...]

Ik heb er nooit (sinds 1995/DS1) last van gehad, tot aan DS5.
Vroegah kraakten m'n controllers bij gebruik door de mishandeling.
Heb er nu al 2 moeten repareren na relatief weinig uurtjes spelen.

De veertjes in de huidige potentiometers zijn gewoon ruk/dun. Er is ook niet echt speling, druk zou geen issue moeten zijn.
Ik denk dat het gewoon pech hebben is. Hier namelijk ook met de nieuwe controllers geen problemen. Heb twee standaard DualSense-controllers liggen en speel sinds een paar maanden met de DualSense Edge. Geen stick drift te bekennen.

Het groepje waarmee ik speel ervaart ook geen problemen, met uitzondering van die gast die er al meerdere heeft versleten dan. Maar hij klaagde in het PS4-tijdperk ook al vaak over stick drift en kapotte triggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MysticMan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:22
Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2024 @ 09:38:
[...]

Ik denk dat het gewoon pech hebben is. Hier namelijk ook met de nieuwe controllers geen problemen. Heb twee standaard DualSense-controllers liggen en speel sinds een paar maanden met de DualSense Edge. Geen stick drift te bekennen.

Het groepje waarmee ik speel ervaart ook geen problemen, met uitzondering van die gast die er al meerdere heeft versleten dan. Maar hij klaagde in het PS4-tijdperk ook al vaak over stick drift en kapotte triggers.
Ik heb nooit stick drift met de ps3 of ps4 gehad maar begin vorig jaar wel voor het eerst met de ps5 controller. Kwam ineens uit het niets tijdens het spelen van een game. Buiten garantie al en ik had al bijna een nieuwe controller gekocht tot ik nog even wat YouTube filmpjes had bekeken om het zelf op te losse. Uiteindelijk heeft de truc om L3 en R3 ingedrukt te houden en eerst 20 seconden linksom rondjes te draaien en daarna rechtsom, het wonderbaarlijk genoeg opgelost. Is ook niet meer teruggekomen. Lijkt dus toch alsof het een vuiltje is geweest.
Kan dus dit soort simpele trucs aanraden om eerst even te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@Verwijderd De reden van mijn laatste fix was zo'n veertje die gebroken was. De "goede" kant was ook al aan het inslijten.
Uiteraard kan alles kapot maar de kwaliteit lijkt lager dan voorheen, en dan mag er imho niet meer van pech gesproken worden.
Geen nieuw verhaal, er zijn gerenommeerde partijen die daar al een uitspraak over gedaan hebben.

Afwijkende controllers vallen ook niet op in elke game / alle handen, en met een beetje afwijking zijn de meeste games wel te spelen.
Ik ken ook een gevoelig persoon die inmiddels alle kleurtjes heeft.

Mgoed, het gebeurt en bederft spelplezier. Je kunt terecht bij Sony die klaarblijkelijk het probleem erkent en niet schuift onder user error. ;)

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond P schreef op zondag 28 januari 2024 @ 10:14:
@Verwijderd De reden van mijn laatste fix was zo'n veertje die gebroken was. De "goede" kant was ook al aan het inslijten.
Uiteraard kan alles kapot maar de kwaliteit lijkt lager dan voorheen, en dan mag er imho niet meer van pech gesproken worden.
Geen nieuw verhaal, er zijn gerenommeerde partijen die daar al een uitspraak over gedaan hebben.

Afwijkende controllers vallen ook niet op in elke game / alle handen, en met een beetje afwijking zijn de meeste games wel te spelen.

Mgoed, het gebeurt en bederft spelplezier. Je kunt terecht bij Sony die klaarblijkelijk het probleem erkent en niet schuift onder user error. ;)
Ifixit heeft inderdaad geconstateerd dat de gebruikte onderdelen het probleem zijn:

https://nl.ifixit.com/New...why-theyll-only-get-worse

En het is net wat je zegt. Bij sommige games merk je de stick drift niet eens omdat je niet zo precies hoeft te richten, bij andere merk je het weer enorm. Dus dat zorgt er ook voor dat sommige het minder snel door hebben. Uiteindelijk gaat elke stick driften, tenzij zsony ooit een keer hall sensoren gaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond P schreef op zondag 28 januari 2024 @ 10:14:

Ik geloof je, hoor. Wie weet doen ze het wel bewust. Verdenk ik Apple ook altijd van met hun oplaadkabeltjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11
[...]

Met de PS4 nul last van gehad. Ik speel alleen singleplayer games, dus weinig frantic button mashing enzo ...
Die Dual Sense is qua stick niet zo goed blijkbaar. Twee eerste generatie met stick drift, maar ook twee recente varianten (paarse en rode dual sense)

Ik doe er echt niks geks mee ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2024 @ 10:28:
[...]

Ik geloof je, hoor. Wie weet doen ze het wel bewust. Verdenk ik Apple ook altijd van met hun oplaadkabeltjes. :+
Er zit ook een verdienmodel achter, aangezien er allang betere hardware beschikbaar is. Hall sensoren werden zelfs al in de controllers voor de dreamcast gebruikt. Maar het is gewoon een bewuste keuze om die niet te gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond P
Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2024 @ 10:28:
[...]

Uiteraard, er wordt product X met Y eigenschappen besteld.
Het is voor Sony geen verrassing wat er in zo'n controller gebruikt wordt.

Jij hebt de "oplossing" gekocht. ;)
Makkelijk verwisselbare sticks is imo acceptabel, ik ben alleen niet bereid de meerprijs te betalen en soldeer zelf wel.

@Verwijderd De volgende keer dat ik weer mag prak ik er ook hall-effect sticks in.

- knip -

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Polletje gemaakt, net zo makkelijk :)

Poll: Heb je weleens last van stick drift gehad?
Ja, met de DS4
Ja, met de DS5
Ja, met de DS4 en DS5
Nee
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=406260&layout=6&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond P schreef op zondag 28 januari 2024 @ 10:47:
[...]

Uiteraard, er wordt product X met Y eigenschappen besteld.
Het is voor Sony geen verrassing wat er in zo'n controller gebruikt wordt.

Jij hebt de "oplossing" gekocht. ;)
Makkelijk verwisselbare sticks is imo acceptabel, ik ben alleen niet bereid de meerprijs te betalen en soldeer zelf wel.

@Verwijderd De volgende keer dat ik weer mag prak ik er ook hall-effect sticks in.
Ja ik ook, voor de edge controller is er ook al iemand bezig om hall sensoren te maken. Ben wel benieuwd.

Makkelijk verwisselbaar moet afgedwongen worden door een overheid. Dat zie je wel aan de verwisselbare accu's van telefoons, de hoeveelheid updates etc. Nu heeft alleen de edge een verwisselbare stick. Maar goed die controller is ook 230 euro. En dan alsnog krijg je geen hall sensoren 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2024 11:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt weer een geval van, kleine luide groep en men denkt dat bijna iedereen last heeft van stick drift. Ik heb veel consoles gehad maar kan mij niet herinneren ooit stick drift gehad te hebben.
Alsnog zie ik liever hall sensor om het uit te sluiten.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2024 14:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2024 @ 14:26:
Lijkt weer een geval van, kleine luide groep en men denkt dat bijna iedereen last heeft van stick drift. Ik heb veel consoles gehad maar kan mij niet herinneren ooit stick drift gehad te hebben.
Alsnog zie ik liever hall sensor om het uit te sluiten.
Waaruit blijkt dat het een kleine luide groep is dan? Uit de enquête hierboven blijkt dat er 15 van de 40 last hebben van stick drift. Dat is 37%, dat noem ik geen kleine groep ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2024 @ 14:32:
[...]

Waaruit blijkt dat het een kleine luide groep is dan? Uit de enquête hierboven blijkt dat er 15 van de 40 last hebben van stick drift. Dat is 37%, dat noem ik geen kleine groep ;)
Ik was te voorbarig ja, niet goed gekeken. De zondag. ;)
Vraag me alsnog af hoeveel het daadwerkelijk speelt maar daar zullen we niet achter komen lijkt mij. In mijn directe omgeving hoor ik er ook zelden wat over maar dat is ook geen degelijk onderzoek. :P
Als het een groot probleem zou zijn moet ik er toch eens mee te maken mee hebben gehad in al die jaren lijkt mij.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2024 14:39 ]

Pagina: 1 ... 325 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord