Ik heb gewoonweg de ruimte niet omdat de TV precies tussen een raam en een balkondeur in hangt. Het is erg krap allemaal. Bovendien heb ik maar 1 ethernet contactdoos bij de TV dus die zal dan ook gesplitst moeten worden. Stom van me, ik had de kans om het na de renovatie meteen goed te regelen maar toen had ik de PS nog niet dus zal er mee moeten leren leven denk ikMathieuT schreef op maandag 15 januari 2024 @ 12:19:
[...]
Ik weet niet wat de huidige resolutie en framerate is voor dergelijke converters. Maar je kan deze in elk geval niet combineren met ethernet voor de tv.
Misschien een simpelere oplossing: als je tv aan de muur hangt, waarom hang je de PS5 dan niet naast of achter de tv aan de muur?
Ik zou tocht proberen iets te bedenken met de HDMI 2.1 verbinding. Niet alleen grafisch ga je concessies doen, maar op latency. Wellicht een langere HDMI kabel? PlayStation5 ergens wegwerken?connick411 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 12:22:
[...]
Ik heb gewoonweg de ruimte niet omdat de TV precies tussen een raam en een balkondeur in hangt. Het is erg krap allemaal. Bovendien heb ik maar 1 ethernet contactdoos bij de TV dus die zal dan ook gesplitst moeten worden. Stom van me, ik had de kans om het na de renovatie meteen goed te regelen maar toen had ik de PS nog niet dus zal er mee moeten leren leven denk ik
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Je kunt eens naar een HIDEit mount voor de Playstation 5 kijken. Misschien dat je daar iets mee kunt.connick411 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 11:47:
[...]
Ik heb geen gebrek aan HDMI-poorten maar ik kan die kabel niet constant laten liggen; ligt ook in de weg tijdens schoonmaken. De TV hangt tegen de muur en ik kan geen laag kastje eronder kwijt dus ik zoek om die reden een draadloze oplossing.
Ethernet voor PS5 en TV kan wel met een ethernet switch. Dus dat is geen probleem om je PS5 bij je tv aan de muur te monteren.connick411 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 12:22:
[...]
Ik heb gewoonweg de ruimte niet omdat de TV precies tussen een raam en een balkondeur in hangt. Het is erg krap allemaal. Bovendien heb ik maar 1 ethernet contactdoos bij de TV dus die zal dan ook gesplitst moeten worden. Stom van me, ik had de kans om het na de renovatie meteen goed te regelen maar toen had ik de PS nog niet dus zal er mee moeten leren leven denk ik
Ethernet fysiek fysiek splitsen (2 x 4 aders ipv 1 x 8 aders) lukt ook, maar je verlaagt sowieso de maximale snelheid naar 100 Mbps.
Post eens een foto van je situatie, je maakt men nu wel nieuwsgierig.connick411 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 12:22:
[...]
PSN : Geraedus
Gebruikt normale thermal paste ook nog!!
Daar ben ik eigenlijks wel voor gezien ik zat vids en andere ervaringen op het web tegen komen waarvan de liquid thermal al na 2 jaar is uit gedroogt.
Geraedus schreef op maandag 15 januari 2024 @ 14:46:
[...]
Post eens een foto van je situatie, je maakt men nu wel nieuwsgierig.
:strip_exif()/f/image/PfzjnaeqOXvxG4kqsKTUtuUp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/c2TLHA3JRSTptH20Ux0MnXbe.jpg?f=fotoalbum_large)
@connick411 kan je niet gewoon een kabelgootje monteren achter je tv die doorloop onder de vensterbank door naar je bureau? Ligt de kabel niet op de grond en ziet er ook netjes afgewerkt uit.
Is misschien nog wel de beste oplossing ook inderdaad. De kast ingeraken is wel weer niet heel makkelijk want er zit een tengellat tussen muur en kast. Voor je daar weer een HDMI doorheen hebt gepropt ben je ook weer een flink gat verder. De muur is basis-gestuckt, misschien toch maar een sleufje hakken, kan ook nog, dan kom ik optisch mooi uit boven de plint en is het makkelijker tot in de kast te krijgen.bvsteyn schreef op maandag 15 januari 2024 @ 18:08:
@connick411 kan je niet gewoon een kabelgootje monteren achter je tv die doorloop onder de vensterbank door naar je bureau? Ligt de kabel niet op de grond en ziet er ook netjes afgewerkt uit.
Ik vind de PS5 geen lelijk ding maar een soort van schilderij zie ik er niet inEValentino schreef op maandag 15 januari 2024 @ 18:12:
[...]
Kun je mooi je PS5 boven de TV monteren:
https://hideitmounts.com/...nt?variant=36162442461347
Iemand hier verstand over gaming monitoren voor PS5?
Ik game nu al een tijd op mijn Sony 55'' 4K tv en wil overstappen naar een monitor i.v.m. meer overzicht tijdens Warzone.
Nu viel mijn oog op het volgende scherm: lg 27gp850p-b
Klopt het dat deze geen VRR ondersteuning heeft op mijn PS5 aangezien dit scherm geen HDMI 2.1 poort heeft? Ik lees verschillende dingen hierover op internet?
Zo niet, iemand een goede tip voor een 27'' gaming monitor met VRR ondersteuning voor de PS5?
Mocht deze vraag niet in dit topic horen, hoor ik dit uiteraard graag!
Ik game nu al een tijd op mijn Sony 55'' 4K tv en wil overstappen naar een monitor i.v.m. meer overzicht tijdens Warzone.
Klopt het dat deze geen VRR ondersteuning heeft op mijn PS5 aangezien dit scherm geen HDMI 2.1 poort heeft? Ik lees verschillende dingen hierover op internet?
Zo niet, iemand een goede tip voor een 27'' gaming monitor met VRR ondersteuning voor de PS5?
Sony PS5 | Sony XR55A84J | Steelseries Arctis 7P+ | PSN: Drukfout
Weet even niet wat je budget is, maar deze is heel goed, lees er goede dingen over. de LG UltraGearSchuimpje schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 09:45:
https://www.coolblue.nl/p...-ultragear-27gr93u-b.html
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Thanks voor je reactie, €500,- is wel de max. Maar voor deze zou ik wel een uitzondering kunnen maken hoor, ziet er idd leuk uit! Ga eens even reviews checken!Linksquest schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 10:05:
[...]
Weet even niet wat je budget is, maar deze is heel goed, lees er goede dingen over. de LG UltraGear
https://www.coolblue.nl/p...-ultragear-27gr93u-b.html
Ik heb een tijd geleden deze gehaald :Schuimpje schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 09:45:
uitvoering: AOC Agon Pro AG274UXP Rood, Zwart
Zeer blij mee!
En VRR zit (op dit moment) alleen op HDMI 2.1 . Of het ooit naar 2.0 komt weet ik niet.
Twitch.tv/coelijoeli
Dat is dus ook de reden dat mijn voorkeur uitgaat naar 1440p 27''.Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 11:25:
4K op 27” lijkt mij helemaal niets maar de meningen zullen verschillen.
Maar de opties met HDMI2.1 zijn niet heel groot merk ik...
Tof schermpje ja! Deze heeft dus wel de VRR optie aangezien deze HDMI 2.1 heeft?CoeliJoeli schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 11:16:
[...]
Ik heb een tijd geleden deze gehaald :
Zeer blij mee!
En VRR zit (op dit moment) alleen op HDMI 2.1 . Of het ooit naar 2.0 komt weet ik niet.
Ja!Schuimpje schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 11:27:
[...]
Tof schermpje ja! Deze heeft dus wel de VRR optie aangezien deze HDMI 2.1 heeft?
En 4k op 27inch vind ik persoonlijk geweldig. God Of War Ragnarok erop gespeeld, zowel op de 27 inch als op mijn 55 inch TV. Persoonlijk vind het mooier op mijn 27 inch dan op mijn 55 inch TV
Twitch.tv/coelijoeli
Goed scherm inderdaad, heb er ook gelijk een bookmark van gemaakt voor mijn volgende upgraden, bespaard me weer uitzoek werk.CoeliJoeli schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 11:16:
[...]
Ik heb een tijd geleden deze gehaald :
Zeer blij mee!
Witte HDMI kabel kopen en die recht naar beneden vast plakken aan de muur en bovenop de plint plakken en dan de kast in. Hoeft er geen goot omheen. Dit lijkt mij toch niet al te veel werk. Bij de kast kun je die kabel zelfs van de wand laten komen en de kast in laten lopen zoals je dat nu ook doet. Dat valt allemaal niet zo erg op.
Alle andere opties zijn meer werk en grote kans dat het minder mooi wordt.
Ook kun je er voor kiezen de PS5 bij de stopcontacten achter je bureau aan de wand te plaatsen en dan zie je ook weinig van de PS5.
[ Voor 18% gewijzigd door Hann1BaL op 16-01-2024 11:42 ]
Kan je de Ps5?niet gewoon aansluiten op 1 van de 2 monitoren?
Verwijderd
Ik zou voor de kleinste LG tv (42”) gaan als monitor maar kan me voorstellen dat je die nog te groot vindt.Schuimpje schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 11:27:
[...]
Dat is dus ook de reden dat mijn voorkeur uitgaat naar 1440p 27''.
Maar de opties met HDMI2.1 zijn niet heel groot merk ik...
Gezien de positie van de TV verwacht ik dat we lekker vanaf de bank willen gamen en niet op het bureauGeraedus schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 13:32:
[...]
Kan je de Ps5?niet gewoon aansluiten op 1 van de 2 monitoren?
Maar het is een optie. De TS kan nu zelf kiezen, maar verder komt het al verder weg van PS5 topic, maar meer waar kun je dingen op aansluiten en waar neerzetten
[ Voor 22% gewijzigd door Hann1BaL op 16-01-2024 13:43 ]
Ja aangezien ik van 55'' een stuk kleiner wil is een 27'' (eventueel 32'') wat ik een beetje zoek!Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 13:41:
[...]
Ik zou voor de kleinste LG tv (42”) gaan als monitor maar kan me voorstellen dat je die nog te groot vindt.
Ik zat idd al naar een C2/3 te kijken maar dan kan ik voor mijn gevoel net zo goed bij mijn 55'' blijven haha!
Verwijderd
Keuzes keuzes. Succes.Schuimpje schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 13:47:
[...]
Ja aangezien ik van 55'' een stuk kleiner wil is een 27'' (eventueel 32'') wat ik een beetje zoek!
Ik zat idd al naar een C2/3 te kijken maar dan kan ik voor mijn gevoel net zo goed bij mijn 55'' blijven haha!
Ik denk wel ooit een kleine LG erbij te nemen.
Foamstars released op 6 februari en day 1 in PS+. De beta vond ik verrassend leuk. Ja het heeft raakvlakken met Splatoon maar het is ook z'n eigen ding. Het heeft ook wat Overwatch invloeden maar de stijl en muziek heeft wel wat weg van Persona.
En goede reviews voor TLOU2 Remastered. Voor een tientje ga ik zeker de nieuwe content even checken.
En goede reviews voor TLOU2 Remastered. Voor een tientje ga ik zeker de nieuwe content even checken.
The Last of Us: Part II Remastered | Reviews
— Shinobi602 (@shinobi602) 16 januari 2024
10 - PSU
10 - PSX Brasil
10 - GameSpew
10 - Screen Rant
9.5 - JeuxVideo
9.5 - Press Start
9.5 - Gaming Nexus
9 - Destructoid
9 - Push Square
9 - Gaming Trend
8 - The Sixth Axis
5/5 - VGC
5/5 - PCMag
4.5/5 - AOTF
MC: 92
OC: 92 pic.twitter.com/4Z7lgWytgg
[ Voor 27% gewijzigd door kazuka op 16-01-2024 17:10 ]
Ik ben dusdanig autistisch dat ik bedacht had em óf draadloos te doen (off the hook now) óf volledig weggewerkt te monteren dus kabel in de muur maar misschien heb ik nog even tijd nodig om het even in te zinken en toch maar gewoon de pragmatische weg te kiezen en de strakke lijn vaarwel te zeggenHann1BaL schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 11:38:
[...]
Witte HDMI kabel kopen en die recht naar beneden vast plakken aan de muur en bovenop de plint plakken en dan de kast in. Hoeft er geen goot omheen. Dit lijkt mij toch niet al te veel werk. Bij de kast kun je die kabel zelfs van de wand laten komen en de kast in laten lopen zoals je dat nu ook doet. Dat valt allemaal niet zo erg op.
Alle andere opties zijn meer werk en grote kans dat het minder mooi wordt.
Ook kun je er voor kiezen de PS5 bij de stopcontacten achter je bureau aan de wand te plaatsen en dan zie je ook weinig van de PS5.
Verwijderd
En toch voelt die gehele remaster als onnodig. Performance mode draait op dezelfde resolutie, zelfde textures etc. Alleen iets minder pop in.kazuka schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 17:07:
[Twitter]
Enige verschil is een 40fps modus en unlocked framerate met VRR. Hadden ze ook een patch voor uit kunnen brengen voor de ps4 versie eerlijk gezegd.
Idd klopt. Lekker op de bank. Dank voor de suggesties, het is idd een beetje OT maar vond het heel tof dat jullie meedachten.Hann1BaL schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 13:42:
[...]
Gezien de positie van de TV verwacht ik dat we lekker vanaf de bank willen gamen en niet op het bureau
Maar het is een optie. De TS kan nu zelf kiezen, maar verder komt het al verder weg van PS5 topic, maar meer waar kun je dingen op aansluiten en waar neerzetten
Epic news voor tennis fans! Na jaren middelmatige zooi van tennis games keert Top Spin eindelijk terug met Top Spin 2k25!
Ik ben echt ziek hyped, vraag me al jaren af waarom er alleen maar van die kut tennis spellen uit worden gebracht,maar eindelijk komt er een vervolg op de beste reeks van tennis games die er is.
Ik ben echt ziek hyped, vraag me al jaren af waarom er alleen maar van die kut tennis spellen uit worden gebracht,maar eindelijk komt er een vervolg op de beste reeks van tennis games die er is.
[ Voor 17% gewijzigd door Stylze op 16-01-2024 20:25 ]
Playstation 5
Totale waste of time & resources idd.Schaamteloos! . Alleen leuk voor diegene die onder een steen hebben geslapen en de game nog nooit gespeeld hebben.Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 19:15:
[...]
En toch voelt die gehele remaster als onnodig. Performance mode draait op dezelfde resolutie, zelfde textures etc. Alleen iets minder pop in.
Enige verschil is een 40fps modus en unlocked framerate met VRR. Hadden ze ook een patch voor uit kunnen brengen voor de ps4 versie eerlijk gezegd.
[YouTube: The Last of Us Part 2 Remastered PS5 - DF Tech Review - A Worthy Upgrade?]
Hier iemand die hem niet heeft gespeeld en super blij met de remake (najaa betaalde PS5 patch). Niet onder een steen geleefd maar andere games gespeeld. Ligt al klaar in de backlog, eerst maar witcher 3 uitspelen, dus gaat nog even durenNightShadow22 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 21:57:
[...]
Totale waste of time & resources idd.Schaamteloos! . Alleen leuk voor diegene die onder een steen hebben geslapen en de game nog nooit gespeeld hebben.
Haha dat stukje was dan ook sarcastisch bedoeldcold_as_ijs schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 22:29:
[...]
Hier iemand die hem niet heeft gespeeld en super blij met de remake (najaa betaalde PS5 patch). Niet onder een steen geleefd maar andere games gespeeld. Ligt al klaar in de backlog, eerst maar witcher 3 uitspelen, dus gaat nog even duren
Wat ik ergens las was dat ps4 back compatibel games geen vrr en andere hdmi 2.1 features gepatched kunnen krijgen. Dat kan alleen als er een native ps5 versie gemaakt word. Dat zal ongetwijfeld wat werk kosten. Ze zouden dan natuurlijk gewoon een gratis ps5 versie kunnen uitbrengen zoals bv cyberpunk. Maar dit is sony en tja...Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 19:15:
[...]
En toch voelt die gehele remaster als onnodig. Performance mode draait op dezelfde resolutie, zelfde textures etc. Alleen iets minder pop in.
[YouTube: The Last of Us Part 2 Remastered PS5 - DF Tech Review - A Worthy Upgrade?]
Neemt niet weg dat ik waarschijnlijk de 10 dollar upgrade ( heb hem via us account) wel keer ga kopen. Ben wel benieuwd naar de performance unlocked met vrr modus. Schijnt veel rond de 80 tot 100 fps te zitten wat vast heerlijk speelt.
[ Voor 11% gewijzigd door v8power67 op 16-01-2024 23:36 ]
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Verwijderd
Er zijn genoeg developers die een gratis ps5 upgrade bieden, ook als die pas een paar jaar later komt. Kijk bijvoorbeeld naar Cyberpunk die kon je na 2 jaar ook gratis upgraden. En tuurlijk is een tientje niet veel met de extra content. Maar dat ze hier ook nog de naam "remaster" op plakken wat het feitelijk gezien gewoon niet is geeft toch een nare nasmaak.v8power67 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 23:34:
[...]
Wat ik ergens las was dat ps4 back compatibel games geen vrr en andere hdmi 2.1 features gepatched kunnen krijgen. Dat kan alleen als er een native ps5 versie gemaakt word. Dat zal ongetwijfeld wat werk kosten. Ze zouden dan natuurlijk gewoon een gratis ps5 versie kunnen uitbrengen zoals bv cyberpunk. Maar dit is sony en tja...
Neemt niet weg dat ik waarschijnlijk de 10 dollar upgrade ( heb hem via us account) wel keer ga kopen. Ben wel benieuwd naar de performance unlocked met vrr modus. Schijnt veel rond de 80 tot 100 fps te zitten wat vast heerlijk speelt.
Geen idee hoeveel resources deze versie heeft gekost, maar stop die recources lekker in nieuwe games. Volgens mij heeft Sony geen enkele first party game voor 2024 gepland staan... Edit: toch eentje: Concord
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2024 00:03 ]
Directors cut was misschien een betere naamVerwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 23:56:
[...]
Er zijn genoeg developers die een gratis ps5 upgrade bieden, ook als die pas een paar jaar later komt. Kijk bijvoorbeeld naar Cyberpunk die kon je na 2 jaar ook gratis upgraden. En tuurlijk is een tientje niet veel met de extra content. Maar dat ze hier ook nog de naam "remaster" op plakken wat het feitelijk gezien gewoon niet is geeft toch een nare nasmaak.
Geen idee hoeveel resources deze versie heeft gekost, maar stop die recources lekker in nieuwe games. Volgens mij heeft Sony geen enkele first party game voor 2024 gepland staan... Edit: toch eentje: Concord
Ze hebben overigens tot nu toe 2 nieuwe first party games met Helldivers II en Concord (technisch gezien 3 met de jaarlijkse MLB game) maar het is pas januari, er kan nog van alles aangekondigd worden. Daarnaast, ze hebben ook diverse XDEV projecten op stapel staan die ze zelf publishen (Rise of the Ronin, Stellar Blade).
Verwijderd
Directors cut was zeker een betere naam geweest. Maar omdat de game er zo goed nog uit ziet vond ik de remaster sowieso al niet nodig. De Nathan Drake collectie had veel meer een upgrade, aangezien die game sub 20fps op de ps3 speelde en nu ineens 60fps.kazuka schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 05:51:
[...]
Directors cut was misschien een betere naamEen tientje vind ik juist best schappelijk voor de extra content. Ik had sowieso weinig verwachtingen qua visuele upgrades, ze hadden de lat al erg hoog gelegd met de PS4 release en de gratis 60fps patch 2 jaar geleden. Menig PS5 game die er matiger uitziet dan TLOU2. Ze hadden ook niets uit kunnen brengen natuurlijk maar dat hoeft nog niet te betekenen dat het ten koste hoeft te gaan van hun volgende nieuwe game.
Ze hebben overigens tot nu toe 2 nieuwe first party games met Helldivers II en Concord (technisch gezien 3 met de jaarlijkse MLB game) maar het is pas januari, er kan nog van alles aangekondigd worden. Daarnaast, ze hebben ook diverse XDEV projecten op stapel staan die ze zelf publishen (Rise of the Ronin, Stellar Blade).
Helldivers 2 is overigens geen first party game.
Vorige generatie werden de remasters niet door Naughty dog gemaakt, alleen deze generatie hebben ze nu zelf 2 remasters en een remake gemaakt. Denk dat dit wel invloed heeft gehad op een nieuwe game. Net zoals die geannuleerde factions multiplayer.
Edit:
Wat ik vooral probeer te zeggen is als je dan remasters wil maken, liggen er dan niet allemaal IP's/games op de plank te verstoffen die niet op de ps5 te spelen zijn?:
- killzone Trilogy
- resistance Trilogy
- infamous 1 en 2
- motorstorm
- jak and daxter Trilogy (de ps4 game in de store is een brakke versie i.c.m. een ps2 emulator)
- Sly Racoon Trilogy
-
Etc etc.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2024 09:28 ]
Toch wel. Het is een PS Studios game volledig gefund door Sony en ze zijn eigenaar van de IP. Arrowhead is alleen geen eigendom van Sony maar de game zelf is wel first party. Zelfde als Death Stranding, Sackboy en Destruction AllStars.Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 07:53:
[...]
Verwijderd
Tja ik noem dat zelf eerlijk gezegd geen first party games. Een first party game is een game die gemaakt is door een studio van Sony zelf. Dit zit er net tussenin, is meer 2nd party games.kazuka schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 09:28:
[...]
Toch wel. Het is een PS Studios game volledig gefund door Sony en ze zijn eigenaar van de IP. Arrowhead is alleen geen eigendom van Sony maar de game zelf is wel first party. Zelfde als Death Stranding, Sackboy en Destruction AllStars.
Je kan je afvragen wat de drijvende kracht is geweest achter de remaster. We weten in ieder geval dat ze bezig waren met een multiplayer. Kans is groot dat die alleen op current gen zou gaan uitkomen. Dus dan is het niet meer dan logisch dat je een engine update doet om alle mogelijkheden van de PS5 te unlocken.Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 07:53:
[...]
Directors cut was zeker een betere naam geweest. Maar omdat de game er zo goed nog uit ziet vond ik de remaster sowieso al niet nodig. De Nathan Drake collectie had veel meer een upgrade, aangezien die game sub 20fps op de ps3 speelde en nu ineens 60fps.
Vorige generatie werden de remasters niet door Naughty dog gemaakt, alleen deze generatie hebben ze nu zelf 2 remasters en een remake gemaakt. Denk dat dit wel invloed heeft gehad op een nieuwe game. Net zoals die geannuleerde factions multiplayer.
Die MP zou dan waarschijnlijk gewoon gebundeld worden met de main game, dus vandaar dat de remaster sowieso zou komen. Verder zal er ook wel een PC release in de planning staan.
Nu is dus de MP gecancelled, maar het engine werk is al gedaan. Het releasen als een DC/remaster is vanuit bedrijfsperspectief dan niet een heel gekke om de investering terug te verdienen. De prijs is naar mijn mening laag genoeg om er niet over na te hoeven denken. Ik denk ook niet dat de remaster de ontwikkeling van de MP echt in de weg heeft gezeten, meest werk moest toch al voor de MP gebeuren.
Eens. Het is ook geen remaster, maar eerder iets van een Director's Cut zoals bij Ghost of Tsushima of Death Stranding. Die extra no return mode is leuk meegenomen. Voor een tientje is dat nog te verkroppen.Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 19:15:
[...]
En toch voelt die gehele remaster als onnodig.
De game an sich is ijzersterk, maar als je deze game daadwerkelijk als remaster gaan beoordelen tov de PS4 versie, tja... hoe kun je er dan een 9 of 10 voor geven? Koop op je PS5 de PS4 versie voor € 10 en je hebt ook een 60fps mode. Voor € 10 extra kun je em nog upgraden naar deze versie. Bizar om de volle mep voor deze versie van de game te gaan betalen.
Naughty Dog was een van mn favo studio's, maar de afgelopen 4 jaar is daar echt geen reet uit gekomen. Remakes en remasters ja.... wordt tijd voor een echt nieuwe game en het liefst een nieuwe IP.
[ Voor 11% gewijzigd door Hulleman op 17-01-2024 10:05 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Je kunt 'm toch voor 10 euro upgraden?Farabi schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 10:30:
dat upgrade pakket van TLOU II wordt pas interessant als het 70% is afgeprijsd in de store.
€10 te veel sure buddy...
Mn lunch is nog duurder
Bovendien is t een perspectief dingetje, dit is ook een manier om er naar te kijken, het is niet voor iedereen, je hoeft het niet te kopen
https://www.ign.com/artic...uMTcwNTQ4Mjk3NS4wLjAuMA..
Mn lunch is nog duurder
Bovendien is t een perspectief dingetje, dit is ook een manier om er naar te kijken, het is niet voor iedereen, je hoeft het niet te kopen

https://www.ign.com/artic...uMTcwNTQ4Mjk3NS4wLjAuMA..
[ Voor 83% gewijzigd door BigF25 op 17-01-2024 11:08 ]
Verwijderd
€10,- voor alleen een visuele update, dan zou ik je gelijk geven.Farabi schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 10:48:
[...]
klopt, maar dat is teveel voor deze upgrade. €3 is een betere prijs.
Maar er zit ook een hele nieuw game-modus bij waar je uren en uren aan kan spenderen.
Ik vind €10,- best wel een nette prijs voor een Upgrade+DLC zoals deze.
Maar goed, dat zal wel aan mij liggen.
-
De nieuwe sale in de PS store valt wel vies tegen.
Voornamelijk oudere PS4 titels of aanbiedingen wat ik geen aanbieding noem. (Dead Space voor €45 bijvoorbeeld.)
Als het niet onder de €30 is, is het geen aanbieding voor mij.
Verwijderd
Voor mij is het makkelijk. De remaster is geen reden om nu TLOU2 opnieuw te gaan spelen. Wil ik de game in de toekomst weer eens herspelen dan koop ik de upgrade.
Meer kan ik er niet van maken.
Meer kan ik er niet van maken.
Geen haast met de game, daarnaast over paar maand wel voor 30 euro op Marktplaats te vinden.
Maar ook geen fijne game om opnieuw door te spelen.
Keek meer uit naar Factions, maar gezien dat nu ge-canceled is
Misschien dat dat nog in een of andere vorm terug komt.
Benieuwd hoelang het duurt voor dat Naughty Dog een nieuwe Game( of IP ) aankondigt. Kan nog wel 2/3 jaar duren denk ik.
Keek meer uit naar Factions, maar gezien dat nu ge-canceled is
Benieuwd hoelang het duurt voor dat Naughty Dog een nieuwe Game( of IP ) aankondigt. Kan nog wel 2/3 jaar duren denk ik.
Verwijderd
Hier ben ik ook erg teleurgesteld over.Psyonara schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 11:20:
Geen haast met de game, daarnaast over paar maand wel voor 30 euro op Marktplaats te vinden.
Keek meer uit naar Factions, maar gezien dat nu ge-canceled isMisschien dat dat nog in een of andere vorm terug komt.
Jaren naar Factions uitgekeken omdat ik de MP van Last of Us 1 helemaal grijs heb gespeeld.
En helaas is er ook niet echt een MP wat vergelijkbaar is.
Er gingen toen ook verhalen rond dat de remaster een project was voor nieuw personeel bij ND, maar geen idee of dat ooit is bevestigd.cold_as_ijs schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 09:56:
[...]
Je kan je afvragen wat de drijvende kracht is geweest achter de remaster. We weten in ieder geval dat ze bezig waren met een multiplayer. Kans is groot dat die alleen op current gen zou gaan uitkomen. Dus dan is het niet meer dan logisch dat je een engine update doet om alle mogelijkheden van de PS5 te unlocken.
Die MP zou dan waarschijnlijk gewoon gebundeld worden met de main game, dus vandaar dat de remaster sowieso zou komen. Verder zal er ook wel een PC release in de planning staan.
Nu is dus de MP gecancelled, maar het engine werk is al gedaan. Het releasen als een DC/remaster is vanuit bedrijfsperspectief dan niet een heel gekke om de investering terug te verdienen. De prijs is naar mijn mening laag genoeg om er niet over na te hoeven denken. Ik denk ook niet dat de remaster de ontwikkeling van de MP echt in de weg heeft gezeten, meest werk moest toch al voor de MP gebeuren.
https://www.reddit.com/r/...ed_was_a_project_for_new/
Hopelijk komt factions helemaal niet meer in één of andere vorm uit. ND moet eens gaan komen met een nieuwe game/IP. Over 2 tot 3 jaar is dat veel te laat. Zou betekenen dat ze in de PS5 generatie helemaal geen nieuwe game gaan uitbrengen? Ik kan me ook niet voorstellen dat ze heel ND aan een mp versie van TLOU hebben laten werken en dan de stekker er uit trekken. Die moeten wat achter de hand hebben.Psyonara schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 11:20:
Keek meer uit naar Factions, maar gezien dat nu ge-canceled isMisschien dat dat nog in een of andere vorm terug komt.
ND levert altijd kwaliteit, maar levert niet veel nieuwe games de laatste 2 generaties. Op de PS3 waren het nog 2 hele nieuwe IP's (uncharted en TLOU). Op de PS4 Uncharted 4 + Lost Legacy en TLOU part II. Op de PS5 nog helemaal niks.....
[ Voor 7% gewijzigd door Hulleman op 17-01-2024 11:53 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Ik keer gespeeld en dat was zat. Maar 10,- voor een upgrade is geen geld.
Ik had ND altijd heel hoog zitten, maar Insomniac heeft ze wat mij betreft al lang en breed ingehaald. Misschien dat ze niet dezelfde kwaliteit halen als ND, maar ik speel dan toch liever meerdere iets minder gepolijste games dan 1 ND game over tig jaar.Hulleman schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 11:52:
[...]
ND levert altijd kwaliteit, maar levert niet veel nieuwe games de laatste 2 generaties. Op de PS3 waren het nog 2 hele nieuwe IP's (uncharted en TLOU). Op de PS4 Uncharted 4 + Lost Legacy en TLOU part II. Op de PS5 nog helemaal niks.....
Geldt overigens niet alleen voor ND, maar ik vind dat de industrie veel te groot is geworden waarbij games miljoenen kosten en het allemaal groter en mooier moet zijn. Ik kijk echt met een nostalgisch gevoel terug op de tijden dat in een paar jaar tijd 3 games uit een IP per generatie uitkwamen. Nu mag je blij zijn als er überhaupt 1 game uitkomt.
Final Fantasy bijvoorbeeld:
FF7 - 1997
FF8 - 1999
FF9 - 2000
FFX - 2001
Mooie tijden.
[ Voor 26% gewijzigd door Raem op 17-01-2024 12:09 ]
@Raem, helemaal met je eens. GTA is ook zo'n voorbeeld. GTA 3, vice city en san adreas kwamen in één generatie uit. GTA IV 4 jaartjes later. GTA V 5 jaartjes later (beiden nog wel op de PS3). GTA 6 12 jaar later, waarbij de PS4 geen enkele nieuwe GTA heeft gekregen. GTA 7 gaan we dan over minimaal 20 jaar zien? 
Insomniac bewijst iig dat het nog anders kan. Die hebben Miles Morales, R&C en Spiderman 2 al uitgebracht op de PS5. Die komen deze generatie met nog wel meer knallers. Maar dat is echt nog wel de enige studio van Sony die kwaliteit en kwantiteit leveren. Alle andere grote studio's brengen echt maar heel mondjes maat wat uit. Nu las ik ook dat Guerilla zich volledig op de Horizon universe gaat storten. Zonde. daar ben ik al wel zo op uitgekeken.....
Insomniac bewijst iig dat het nog anders kan. Die hebben Miles Morales, R&C en Spiderman 2 al uitgebracht op de PS5. Die komen deze generatie met nog wel meer knallers. Maar dat is echt nog wel de enige studio van Sony die kwaliteit en kwantiteit leveren. Alle andere grote studio's brengen echt maar heel mondjes maat wat uit. Nu las ik ook dat Guerilla zich volledig op de Horizon universe gaat storten. Zonde. daar ben ik al wel zo op uitgekeken.....
[ Voor 30% gewijzigd door Hulleman op 17-01-2024 12:47 ]
Ik denk dat TLOU2 wel wat ambitieuzer was, met name qua scope, dan de Spider-Man en Ratchet games van Insomniac. Niks ten nadele van Insomniac want dat zijn erg toffe games en ze zijn erg efficient qua releases. Maar veel assets uit de Spider-Man games kunnen natuurlijk wel hergebruikt worden (3x New York nu als locatie gehad) en de laatste Ratchet is een game van 10-15 uur met kleinere levels. En zelfs dan nog was Spider-Man 2 blijkbaar nog 2.5x zo duur om te maken dan de eerste game. Bizar wat die producties kosten tegenwoordig.
Het nadeel van die zeer dure AAA games die Naughty Dog, Santa Monica en Guerrilla tegenwoordig maken is dat je er minimaal 5-6 jaar voor uit moet trekken. Dan krijg je zeker in de huidige gen. studios die 1 en misschien 2 games uitbrengen per console generatie. Rockstar heeft een beetje hetzelfde met Red Dead Redemption en GTA, daar zit zoveel jaren tussen een release tegenwoordig.
Sony heeft niet genoeg interne studios om 3-4 van dat soort games elk jaar te releasen. En misschien is dat model niet meer sustainable en is dat 1 van de redenen dat Sony meer investeert in live service games voor die recurring cashflow. Ik zou liever zien dat studios als Naughty Dog tussen die grote AAA producties tussendoor wat minder ambitieuze games releasen. Wat dat betreft vond ik Lost Legacy een prima idee, gewoon een wat kortere Uncharted game van 10-15 uur lang met minder kostbare set pieces. Of, doorgaan met het aantrekken van wat kleinere studios zoals Housemarque en Bluepoint.
Het nadeel van die zeer dure AAA games die Naughty Dog, Santa Monica en Guerrilla tegenwoordig maken is dat je er minimaal 5-6 jaar voor uit moet trekken. Dan krijg je zeker in de huidige gen. studios die 1 en misschien 2 games uitbrengen per console generatie. Rockstar heeft een beetje hetzelfde met Red Dead Redemption en GTA, daar zit zoveel jaren tussen een release tegenwoordig.
Sony heeft niet genoeg interne studios om 3-4 van dat soort games elk jaar te releasen. En misschien is dat model niet meer sustainable en is dat 1 van de redenen dat Sony meer investeert in live service games voor die recurring cashflow. Ik zou liever zien dat studios als Naughty Dog tussen die grote AAA producties tussendoor wat minder ambitieuze games releasen. Wat dat betreft vond ik Lost Legacy een prima idee, gewoon een wat kortere Uncharted game van 10-15 uur lang met minder kostbare set pieces. Of, doorgaan met het aantrekken van wat kleinere studios zoals Housemarque en Bluepoint.
[ Voor 4% gewijzigd door kazuka op 17-01-2024 13:11 ]
Verwijderd
Ik vermoed dat AI en betere tools, ontwikkelingstijd beperkt zal gaan houden. Er is natuurlijk ook een grens van wat rendabel is.
Remasters etc. moet helemaal een “eitje” worden met AI.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2024 13:55 ]
GTA remake liet zien dat AI nog niet heilig is...Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 13:54:
Ik vermoed dat AI en betere tools, ontwikkelingstijd beperkt zal gaan houden. Er is natuurlijk ook een grens van wat rendabel is.
Maar je ziet wel dat bepaalde ontwikkelingen wel zorgen voor een kosten verlaging. Unreal 5 maakt het alweer stukken makkelijker om game werelden te ontwikkelen.
Ook zorgt ray tracing ervoor dat hele stukje licht en schaduwen, veel minder handmatige aanpassingen nodig hebben. Dus er zijn wel positieve ontwikkelingen.
Verwijderd
Daarom snap ik ook niet dat Sony alleen nog maar AAA games maakt. Waarom zoveel focussen op blockbusters die 300 miljoen kosten om te maken. Japan studio had ons prima kunnen voorzien in de wat kleinere games, maar daar hebben ze helaas afscheid van genomen. Voor iemand die altijd betere graphics wil zou deze werkwijze geen probleem zijn. Maar ik heb liever iets mindere graphics, maar wel fantastische gameplay en een goed uitgewerkt verhaal.Raem schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 12:01:
[...]
Ik had ND altijd heel hoog zitten, maar Insomniac heeft ze wat mij betreft al lang en breed ingehaald. Misschien dat ze niet dezelfde kwaliteit halen als ND, maar ik speel dan toch liever meerdere iets minder gepolijste games dan 1 ND game over tig jaar.
Geldt overigens niet alleen voor ND, maar ik vind dat de industrie veel te groot is geworden waarbij games miljoenen kosten en het allemaal groter en mooier moet zijn. Ik kijk echt met een nostalgisch gevoel terug op de tijden dat in een paar jaar tijd 3 games uit een IP per generatie uitkwamen. Nu mag je blij zijn als er überhaupt 1 game uitkomt.
Final Fantasy bijvoorbeeld:
FF7 - 1997
FF8 - 1999
FF9 - 2000
FFX - 2001
Mooie tijden.
Verwijderd
Zero Dawn was leuk, maar forbidden west vond ik zelf een enorm frustrerende game. Dus daar kijk ik niet naar uit. Ik vind het ook enigszins jammer dat Insomniac nu zich grotendeels op marvel IP's gaat richten.Hulleman schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 12:45:
@Raem, helemaal met je eens. GTA is ook zo'n voorbeeld. GTA 3, vice city en san adreas kwamen in één generatie uit. GTA IV 4 jaartjes later. GTA V 5 jaartjes later (beiden nog wel op de PS3). GTA 6 12 jaar later, waarbij de PS4 geen enkele nieuwe GTA heeft gekregen. GTA 7 gaan we dan over minimaal 20 jaar zien?
Verwijderd
Is het wel zo dat tlou2 een grotere scope heeft dan Spider-man 2? Als je kijkt naar wat beide games hebben gekost is spider-man 2 flink duurder om te maken. Tlou2 was 220 miljoen en spider-man 2 was 300 miljoen. Dus ik vraag mij af of je insomniac niet wat te kort doet hiermee.kazuka schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 13:10:
Ik denk dat TLOU2 wel wat ambitieuzer was, met name qua scope, dan de Spider-Man en Ratchet games van Insomniac. Niks ten nadele van Insomniac want dat zijn erg toffe games en ze zijn erg efficient qua releases. Maar veel assets uit de Spider-Man games kunnen natuurlijk wel hergebruikt worden (3x New York nu als locatie gehad) en de laatste Ratchet is een game van 10-15 uur met kleinere levels. En zelfs dan nog was Spider-Man 2 blijkbaar nog 2.5x zo duur om te maken dan de eerste game. Bizar wat die producties kosten tegenwoordig.
De reden dat Sony met live service games start komt omdat de marge onder druk staat. De kosten rijzen inderdaad de pan uit en je moet best wat aantallen verkopen om dit terug te verdienen. Sony doet zelf ook vrij weinig met dlc of live service games. Interessant artikel om te lezen:
https://asia.nikkei.com/B...-as-profit-margins-shrink
Maar de marge zit niet alleen in eigen games, de eigen games zijn er eigenlijk om mensen naar het platform te trekken. De 30% inkomsten die ze uit third party games halen moeten de echte inkomsten zijn. Door de hoge kosten die ze hebben houdt de winst niet echt over. Daarom moeten ze naar andere manieren kijken om meer winst te maken.
Verwijderd
Voor de geïnteresseerden: Avatar is weer iets goedkoper in de store. Dit keer is de standaard editie in de aanbieding, voor €53.
Waarschijnlijk €40 over een maand of 2 maar als je niet kunt wachten prima deal nu.
Waarschijnlijk €40 over een maand of 2 maar als je niet kunt wachten prima deal nu.
Eens, Forbidden West vond ik ook niet best. Burning Shores was niet veel beter.Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 14:14:
[...]
Zero Dawn was leuk, maar forbidden west vond ik zelf een enorm frustrerende game. Dus daar kijk ik niet naar uit. Ik vind het ook enigszins jammer dat Insomniac nu zich grotendeels op marvel IP's gaat richten.
Spiderman 2 vond ik een dusdanig vette rollercoaster dat ik graag meer van dat soort games speel. Dan maakt me de universe nog niet zo veel uit. Ik ben wel blij met een Wolverine game eigenlijk
De nieuwe Tomb Raider trilogie gaat ook wel tof worden volgens mij, je kan direct switchen tussen de originele en de remastered graphics:
https://www.pushsquare.co...ps5-ps4-upgrades-revealed
(misschien een aparte thread voor maken?
)
https://www.pushsquare.co...ps5-ps4-upgrades-revealed
(misschien een aparte thread voor maken?
Link vanuit de bron zelf:
https://blog.playstation....led-new-key-art-revealed/
Maar als je die moderne graphics aan hebt staan wil je toch helemaal niet meer terug naar de oude.
https://blog.playstation....led-new-key-art-revealed/
Maar als je die moderne graphics aan hebt staan wil je toch helemaal niet meer terug naar de oude.
U2/U3 multiplayer vond ik toch wel leuk om te spelen, En TLOU Factions multiplayer was ook heel leuk gedaan, helaan niet veel gespeelt achteraf wel spijt van.Hulleman schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 11:52:
[...]
Hopelijk komt factions helemaal niet meer in één of andere vorm uit. ND moet eens gaan komen met een nieuwe game/IP. Over 2 tot 3 jaar is dat veel te laat. Zou betekenen dat ze in de PS5 generatie helemaal geen nieuwe game gaan uitbrengen? Ik kan me ook niet voorstellen dat ze heel ND aan een mp versie van TLOU hebben laten werken en dan de stekker er uit trekken. Die moeten wat achter de hand hebben.
U4 vond ik wat tegenvallen iets te volwassen, daarnaast vind ik dat Neil Druckmann nog zich moet bewijzen. TLOU 1 is fantastisch, en TLOU 2 vond ik verhaal technisch toch tegenvallen.
En deel 3 is in ontwikkeling maar nog geen officiele aankondingen e.d. (Mogelijk nog steeds in pre-production)
Liefst zie ik nog een Uncharted 5/6 in ontwikkeling waar je nog een wat jongere Nate hebt, En laat Nathan Fillion dan the Villian spelen. Zou machtig leuk kunnen zijn.
_______
En betreft de Insomniac discussie, wel een top studio maar vond Spider-man 2 wel wat tegenvallen had wel iets 6/9 uur langer mogen zijn betreft main story.
Mis echt een chapter als 2 dat je als Venom speelt en NY terroriseerd, had fantastisch leuk kunnen zijn.
Daarnaast voelen de Insomniac Spider-man games heel erg safe betreft hun bron materiaal of Spider-verse heeft mijn standaar voor Spider-man verhoogt in verwachtingen.
Rift Apart vind ik veel leuker verteld.
Suckerpunch vind ik tot nu toe de meest interessante Studio naast Guerilla. PS4 waren GoT en HZD wel mijn favoriete games.
HFW ook fantastisch maar lang zo sterk niet als het eerste deel. En meende dat de Studio ook nog andere project(en) heeft naast hun Horizon IP.
Maar hoe dan ook afwachten.
Maar Sony mag wel in wat minder ambitieuezere spelen investeren, en meer toeganlijker zijn voor alle leeftijden.
Want als ze alleen maar GoW 2018/Ragnarok/HZD/Days Gone/GoT/Spider-man epische verhalen gaan vertellen gaat ze hun op termijn ook nekken.
Zijn allemaal wel pittige games, van mij mogen ze wel meer weer een fun factor opzoeken, en meer co-op fun party games. tenminste als erbij.
Een van de Playstation Plus Essential Games voor Februari 2024 is al bekend.
[ Voor 3% gewijzigd door Linksquest op 17-01-2024 19:54 ]
Één van de games*Linksquest schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 19:24:
De Playstation Plus Essential Games voor Februari 2024 zijn al bekend.
[YouTube: PlayStation Plus Essential - February 2024 (Early Look) (PS+)]
Automatische dat ik het zo type, zal het meteen aanpassen. Bedankt voor de tip.
Mooi gesproken. Overal mee eens....Maar laat die party games maar zitten, Ik vind juist de serieuze games de kracht van Sony en ben totaal niet geintresseerd in zulk soort games. het zou voor mij een reden zijn van het platform af te stappen. Van mij mogen ze daarom ook flink op hun neus gaan met hun live service planPsyonara schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 16:10:
[...]
U2/U3 multiplayer vond ik toch wel leuk om te spelen, En TLOU Factions multiplayer was ook heel leuk gedaan, helaan niet veel gespeelt achteraf wel spijt van.
U4 vond ik wat tegenvallen iets te volwassen, daarnaast vind ik dat Neil Druckmann nog zich moet bewijzen. TLOU 1 is fantastisch, en TLOU 2 vond ik verhaal technisch toch tegenvallen.
En deel 3 is in ontwikkeling maar nog geen officiele aankondingen e.d. (Mogelijk nog steeds in pre-production)
Liefst zie ik nog een Uncharted 5/6 in ontwikkeling waar je nog een wat jongere Nate hebt, En laat Nathan Fillion dan the Villian spelen. Zou machtig leuk kunnen zijn.
_______
En betreft de Insomniac discussie, wel een top studio maar vond Spider-man 2 wel wat tegenvallen had wel iets 6/9 uur langer mogen zijn betreft main story.
Mis echt een chapter als 2 dat je als Venom speelt en NY terroriseerd, had fantastisch leuk kunnen zijn.
Daarnaast voelen de Insomniac Spider-man games heel erg safe betreft hun bron materiaal of Spider-verse heeft mijn standaar voor Spider-man verhoogt in verwachtingen.
Suckerpunch vind ik tot nu toe de meest interessante Studio naast Guerilla. PS4 waren GoT en HZD wel mijn favoriete games.
HFW ook fantastisch maar lang zo sterk niet als het eerste deel. En meende dat de Studio ook nog andere project(en) heeft naast hun Horizon IP.
Maar Sony mag wel in wat minder ambitieuezere spelen investeren, en meer toeganlijker zijn voor alle leeftijden.
Want als ze alleen maar GoW 2018/Ragnarok/HZD/Days Gone/GoT/Spider-man epische verhalen gaan vertellen gaat ze hun op termijn ook nekken.
Zijn allemaal wel pittige games, van mij mogen ze wel meer weer een fun factor opzoeken, en meer co-op fun party games. tenminste als erbij.

Afwisseling is iets meer gewenst dan, bijvoorbeeld toen ik Gow 2018 speelde, had ik zoiets van Tlou deed al zowat het zelfde kwa beleving.NightShadow22 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 01:50:
[...]
Mooi gesproken. Overal mee eens....Maar laat die party games maar zitten, Ik vind juist de serieuze games de kracht van Sony en ben totaal niet geintresseerd in zulk soort games. het zou voor mij een reden zijn van het platform af te stappen. Van mij mogen ze daarom ook flink op hun neus gaan met hun live service plan
Plus deze beide games hebben best wel basic gameplay loop, met een hele mooie visuele cinematische huid er over heen.
En dat gaat Sony op een geven moment wel nekken. In dat opzicht mag er wel meer variatie zijn in stijlen/genre van spellen.
Spider-man games heeft wat hetzelfde probleem.
Daarom is het ook zo zonde dat Sony studios als Japan Studio en Pixelopus heeft gesloten. De enige studios die nu nog iets afwisseling kunnen bieden zijn volgens mij Media Molecule, Asobi en Housemarque. De rest blijft inderdaad wel een beetje in het bekende hangen.Psyonara schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 09:50:
[...]
Afwisseling is iets meer gewenst dan, bijvoorbeeld toen ik Gow 2018 speelde, had ik zoiets van Tlou deed al zowat het zelfde kwa beleving.
Plus deze beide games hebben best wel basic gameplay loop, met een hele mooie visuele cinematische huid er over heen.
En dat gaat Sony op een geven moment wel nekken. In dat opzicht mag er wel meer variatie zijn in stijlen/genre van spellen.
Na een paar jaar exclusief in het groene kamp rondgehangen te hebben (360 en One), ben ik juist heel blij met die 3rd person adventure games met Sony polish. Ik heb vrij weinig te klagen, en als ik zo de gemiddelde scores van die games lees ben ik niet de enige.
Al lijkt een type Killzone me ook wel wat
Krijg een beetje de indruk dat ze bal hier wat laten vallen. Hoop natuurlijk dat het niet zo is.Steven030 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 11:39:
Na een paar jaar exclusief in het groene kamp rondgehangen te hebben (360 en One), ben ik juist heel blij met die 3rd person adventure games met Sony polish. Ik heb vrij weinig te klagen, en als ik zo de gemiddelde scores van die games lees ben ik niet de enige.
Maar Sony was in 2022 of begin 2023 wij gaan all in op Gaas/Live service
Maar omdat veel van dit soort games later 2023 allemaal floppen moet Sony ook hun strategie aanpassen.
En dat Microsoft Bethesda en ABK hebben over genomen hakt er natuurlijk ook in.
Hoewel met hun recente resultaten misschien niet een groot verlies is voor Sony.
Maar vind Current gen wel traag op gang komen met 1st party titels.
Snap dat de Dev cycles nu langer duren e.d. maar zorgt wel voor droogte.
Verwijderd
Precies dat. Japan studio mis ik echt wel. Die maakte gewoon veel aparte games. En vergeet niet dat er best wel veel industry veterans destijds zich bij Sony hebben aangesloten. Zoals bijvoorbeeld de makers van silent hill. Die later forbidden siren hebben gemaakt voor Sony. Er zat zoveel talent daar en die hebben ze allemaal laten gaan omdat die Amerikanen daar aan het roer staan.Raem schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 11:18:
[...]
Daarom is het ook zo zonde dat Sony studios als Japan Studio en Pixelopus heeft gesloten. De enige studios die nu nog iets afwisseling kunnen bieden zijn volgens mij Media Molecule, Asobi en Housemarque. De rest blijft inderdaad wel een beetje in het bekende hangen.
Verwijderd
Maar het moet niet alleen maar third person action adventures worden. Voorheen hadden ze ook first person games, platformers etc. Het is soms wat teveel van hetzelfde.Psyonara schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 12:04:
[...]
Krijg een beetje de indruk dat ze bal hier wat laten vallen. Hoop natuurlijk dat het niet zo is.
Maar Sony was in 2022 of begin 2023 wij gaan all in op Gaas/Live service
Maar omdat veel van dit soort games later 2023 allemaal floppen moet Sony ook hun strategie aanpassen.
En dat Microsoft Bethesda en ABK hebben over genomen hakt er natuurlijk ook in.
Hoewel met hun recente resultaten misschien niet een groot verlies is voor Sony.
Maar vind Current gen wel traag op gang komen met 1st party titels.
Snap dat de Dev cycles nu langer duren e.d. maar zorgt wel voor droogte.
Dat een game 3rd person is of niet boeit me niet zo. Ben meer vatbaar voor nieuwe thema's dan genre'sVerwijderd schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 12:09:
[...]
Maar het moet niet alleen maar third person action adventures worden. Voorheen hadden ze ook first person games, platformers etc. Het is soms wat teveel van hetzelfde.
Zal wel toegeven dat de Ubisoft openworld formule soms wel vermoeiend is die Sony ook geregeld gebruikt. En zolang de gameplay loop niet te simpel is bij langere games of beter gezegt repetatief.
Maar linear en andere genre type games zijn ook meer dan welkom
Spiderman 2 vond ik wel echt velen malen beter dan de twee games daar voor. Dat heb ik met HFW en Ragnarok minder. Daar had ik veel meer het been there done that gevoel. Helemaal met Horizon Forbidden West. Dat vond ik eigenlijk maar een slechte game. Ik had gehoopt dat Guerilla wel klaar was met Horizon, maar nu las/zag ik juist dat ze helemaal full focus gaan op die IP. Komt zelfs een MMO in de Horizon universe.....Jammer.Psyonara schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 16:10:
[...]
Naughty Dog vind ik nog wel steeds de studio die de tofste verhalende single players neer zet, maar de creativiteit is daar ver te zoeken. Hopelijk hebben ze nog wel een dikke nieuwe IP onderhanden. Uncharted en the last of us kennen we nu wel.
Ja dat ben ik ook met je eens idd. hadden we het laatst ook over in onze tweakers ps5 groepschat, het is zeker tijd voor wat innovatie en originaliteit.Psyonara schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 09:50:
[...]
Afwisseling is iets meer gewenst dan, bijvoorbeeld toen ik Gow 2018 speelde, had ik zoiets van Tlou deed al zowat het zelfde kwa beleving.
Spider-man 1 vind ik verhaal technisch beter in elkaar gezet dan wat Spider-man 2 is. MM is eigenlijks meer een spinoff/expansion van de eerste game. En daarnaast ook wat meer een tech demo voor de PS5, mits je het op de PS5 speelt.Hulleman schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 15:52:
[...]
Spiderman 2 vond ik wel echt velen malen beter dan de twee games daar voor. Dat heb ik met HFW en Ragnarok minder. Daar had ik veel meer het been there done that gevoel. Helemaal met Horizon Forbidden West. Dat vond ik eigenlijk maar een slechte game. Ik had gehoopt dat Guerilla wel klaar was met Horizon, maar nu las/zag ik juist dat ze helemaal full focus gaan op die IP. Komt zelfs een MMO in de Horizon universe.....Jammer.
Naughty Dog vind ik nog wel steeds de studio die de tofste verhalende single players neer zet, maar de creativiteit is daar ver te zoeken. Hopelijk hebben ze nog wel een dikke nieuwe IP onderhanden. Uncharted en the last of us kennen we nu wel.
Nadeel van Spider-man 1 is de side content en challenges daar merk dat het web swingen nog best slecht is ge-optimaliseerd. Als een van de checkpoint races doet en je mikt voor zo'n checkpoint. Gaat Peter ineens haaks links of rechts van de weg af als het ware.
Ook het shocker boss fight viel me heel erg tegen. Was veel leuker geweest als je op de pilaren van die bank kon landen en of springen. En of shocker kan aanvallen vanaf het plafond. Je bent Spider-man verdomme maar achter af een heel erg basic bossfight wat je ook in zat andere games tegen komt.
En bepaalde sidequest hoewel wel heel erg natuurlijk voor Peter Parker en of Spider-man. Eigenlijks heel erg saai voor de speler.
Betreft Spider-man 2 ik mis echt een hoofdstuk of 2 dat je als Venom door de stad speelt, en de boel terroriseerd. Maar helaas speel je maar 1 korte missie.
Blijkbaar was er een absurd veel voice lines ge-record voor Venom. Helaas zwaar gemiste kans.
Maar wasen Sony executives ongeduldig en hebben ze het spel ge-rushed.
Insomniac had wel wat langer in de keuken mogen staan
As for HFW, vind het een fantastisch spel met veel verbeteringen met uitzondering het verhaal. Nog wel sterk behalve het einde.
helaas zijn de machine's en bepaalde mobs op hogere difficulty heel erg onnodig spongy. En een nare drop rate voor zeldzame parts om je gear te upgraden ook bar slecht is.
In die opzichten zijn het toch wel een aantal stappen terug.
En heeft ook bizar veel content waar je door heen kan, wat inderdaad wel wat verdovend effect heeft.
Maar lang zo goed en intrigerend niet als HZD.
Speel ook eigenlijks maar 1 open world game per jaar anders als ik meerdere probeer word ik er raar van.
hoewel verkennen e.d. leuk is het betekent ook veel downtime omdat je alleen maar traversed en niet gauw iets anders doet om andere gameplay dingen te ervaren.
Mogelijk dat Spider-man 2 er een uitzondering van was omdat het best wel een korte speel ervaring was en fast travel ook absurd, gewoon snel klaar mee. En misschien hoewel fantastisch het vliegen eigenlijks te snel is.
Wat weer afneemt van het web swingen. In dat opzicht is het geen spider-man game bijna.
Wellicht een vaker gestelde vraag hier, maar ik kan er geen duidelijk antwoord op terugvinden, dus stel ik hem toch maar. Ik ben aan het kijken naar een monitor voor mijn nieuwe PS5.
Nu is een 4K 120 hertz monitor vrij prijzig, maar een QHD 144 hertz monitor lijkt mij best oké. Ik kan leven met een 1440p output. Ik vraag me alleen af, kan ik dan wel in games die 120 hertz forceren, de 40 FPS modus gebruiken? Dus in games als Spiderman 2, of Horizon Forbidden West? Of heb je daar HDMI 2.1 / VRR voor nodig? Ik meen te snappen dat VRR dus niet vereist is voor het unlocken van deze opties, zolang je monitor tenminste 120 hertz support.
Kan iemand mij hier duidelijkheid over geven?
Nu is een 4K 120 hertz monitor vrij prijzig, maar een QHD 144 hertz monitor lijkt mij best oké. Ik kan leven met een 1440p output. Ik vraag me alleen af, kan ik dan wel in games die 120 hertz forceren, de 40 FPS modus gebruiken? Dus in games als Spiderman 2, of Horizon Forbidden West? Of heb je daar HDMI 2.1 / VRR voor nodig? Ik meen te snappen dat VRR dus niet vereist is voor het unlocken van deze opties, zolang je monitor tenminste 120 hertz support.
Kan iemand mij hier duidelijkheid over geven?
@Casual_T 1440p @120hz past binnen de HDMI 2.0 bandbreedte. Zou dus moeten werken. Ik weet even niet hoe lekker de 40fps mode op een 144hz scherm werkt. Op een 120hz scherm is 40fps vloeiend, doordat 40fps netjes binnen 120hz past. Dat is met 144hz niet zo.
Dank, dat klinkt hoopgevend! Ik ga eens even wat bij elkaar googelen of een 144hz zich downscaled naar 120 (probleemloos). Dat klinkt als een terechte zorg, maar zou me wel logisch lijken dat dit kan.Hulleman schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 22:06:
@Casual_T 1440p @120hz past binnen de HDMI 2.0 bandbreedte. Zou dus moeten werken. Ik weet even niet hoe lekker de 40fps mode op een 144hz scherm werkt. Op een 120hz scherm is 40fps vloeiend, doordat 40fps netjes binnen 120hz past. Dat is met 144hz niet zo.
Zo goed als alle 144hz monitoren hebben gewoon freesync, dus kunnen op zich gewoon een hele variatie aan verversingsnelheden aan. Maar probleem zit hem met VRR wat onder de HDMI 2.1 spec valt wat weer niet door verschillende HDMI 2.0 1440p schermen ondersteund wordt.Hulleman schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 22:06:
@Casual_T misschien heb je iets aan deze info https://www.reddit.com/r/..._update_does_not_support/
Bedankt, ik ga eens kijken. VRR vind ik op zich niet zo heel relevant, maar het zou wel mooi zijn als de forced 120 hertz games als Spiderman 2 en Horizon FW dus in 40 fps kunnen spelen. Het VRR element vind ik in veel games nog te verwaarlozen, maar wellicht zijn anderen het daar oneens mee.cold_as_ijs schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 22:39:
[...]
Zo goed als alle 144hz monitoren hebben gewoon freesync, dus kunnen op zich gewoon een hele variatie aan verversingsnelheden aan. Maar probleem zit hem met VRR wat onder de HDMI 2.1 spec valt wat weer niet door verschillende HDMI 2.0 1440p schermen ondersteund wordt.
@Casual_T misschien heb je iets aan deze info https://www.reddit.com/r/..._update_does_not_support/
zo, meteen de upgrade van TLoU Part II voor de PS5 meegepakt
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Om heel eerlijk te zijn, kan ik niet meer zonder VRR als een spel geen 60 FPS kan reproduceren. Hogwarts Legacy en God of War Ragnarok heb ik op een 4k scherm met VRR gespeeld en ik was verbaast over hoe vloeiend het loopt.Casual_T schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 22:44:
[...]
Bedankt, ik ga eens kijken. VRR vind ik op zich niet zo heel relevant, maar het zou wel mooi zijn als de forced 120 hertz games als Spiderman 2 en Horizon FW dus in 40 fps kunnen spelen. Het VRR element vind ik in veel games nog te verwaarlozen, maar wellicht zijn anderen het daar oneens mee.
Twitch.tv/coelijoeli
Ook maar even een topic voor gemaaktRaem schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 19:36:
[YouTube: FINAL FANTASY VII REBIRTH - Destined for Rebirth]
Hier heb ik dan wel heel erg zin in.
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Laat ons weten hoe die is, ik denk er over om ook te doen svp.Yucko schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 09:15:
zo, meteen de upgrade van TLoU Part II voor de PS5 meegepakt
Er loopt momenteel een een actie op psn kaarten bij kinguin:
https://nl.pepper.com/share-deal-from-app/300812
https://www.kinguin.net/?...5b6ce11ee810bb23b0a18ba73
Code is : BONJOUR16
Heb er net 10 dollar kaartje gekocht om de upgrade naar ps5 versie tlou2 te doen. Was 9 euro kwijt. Heb dan wel ook met mijn us account al tlou2 gekocht destijds. Altijd handig die dubbele accounts voor korting op games.
Heb er net 10 dollar kaartje gekocht om de upgrade naar ps5 versie tlou2 te doen. Was 9 euro kwijt. Heb dan wel ook met mijn us account al tlou2 gekocht destijds. Altijd handig die dubbele accounts voor korting op games.
[ Voor 22% gewijzigd door v8power67 op 19-01-2024 14:31 ]
Een hoop gedoe om 1 euro korting vind ik nou niet echt handig.v8power67 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 14:29:
Er loopt momenteel een een actie op psn kaarten bij kinguin:
Het was maar een voorbeeld. Alles is in de aanbieding dus ook nl kaarten. Ik moest hem wel via us account kopen want had ps4 versie ook al daar gehaald.Zapato schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 14:56:
[...]
Een hoop gedoe om 1 euro korting vind ik nou niet echt handig.
/f/image/IRrKtccFUONgKYW3hheROy3q.png?f=fotoalbum_large)
Bv 100 dollar kaartje kost je net geen 72 euro. Is geen slechte deal denk.
Even een snelle google zegt me dat 100 dollar omgerekend ong net geen 92 euro is.
[ Voor 43% gewijzigd door v8power67 op 19-01-2024 16:36 ]
Wat zijn inmiddels de long term ervaringen van mensen die de Pulse Explorers gebruiken? Ik heb de knoop nog steeds niet doorgehakt... enige waar ik om geef is geluidskwaliteit.
[ Voor 11% gewijzigd door FMS op 19-01-2024 16:57 ]
Slechte deal is het zeker niet, maar denk niet dat iedereen, en ik persoonlijk ook niet, met 2 accounts wilt gaan werken.v8power67 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 16:29:
[...]
Het was maar een voorbeeld. Alles is in de aanbieding dus ook nl kaarten. Ik moest hem wel via us account kopen want had ps4 versie ook al daar gehaald.
[Afbeelding]
Bv 100 dollar kaartje kost je net geen 72 euro. Is geen slechte deal denk.
Even een snelle google zegt me dat 100 dollar omgerekend ong net geen 92 euro is.
[ Voor 72% gewijzigd door Linksquest op 19-01-2024 17:13 ]
Dat kan ik begrijpen. Al is het wel echt heel makkelijk en kan alles spelen vanuit mn main account.Linksquest schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 17:13:
[...]
Slechte deal is het zeker niet, maar denk niet dat iedereen, en ik persoonlijk ook niet, met 2 accounts wilt gaan werken.
100 euro is er 77 euro met korting. Denk dat er nog wel wat kosten bijkomen maar is toch weer rond de 20 euro goedkoper. Geen idee hoe ze dit kunnen aanbieden eigenlijk...
Last of us 2 remake is het alleen al voor de No Return roguelike waard. Lekkere korte encounters, upgraden en nieuwe characters vrijspelen. Doe dan de DualSense ondersteuning erbij en de enorm korte laadtijden en ik ben om. Aanrader
Geluidskwaliteit is top en je hoeft ze maar een kwartiertje in de case te doen om ze weer ruim een uur te kunnen gebruiken. Dat is wel prettig.FMS schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 16:56:
Wat zijn inmiddels de long term ervaringen van mensen die de Pulse Explorers gebruiken? Ik heb de knoop nog steeds niet doorgehakt... enige waar ik om geef is geluidskwaliteit.
Enige wat me tegenstaat zijn de disconnects af en toe tijdens het spelen. Duurt een seconde maar wel irritant. Hopelijk kunnen ze dat verbeteren met firmware updates.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |