Acties:
  • +6 Henk 'm!
Zo vreemd is de vraag niet inderdaad. Xbox ondersteunt dit ook en het is een functie waarvan ik hoop dat die ook ooit eens naar Playstation komt.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:34
Raem schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 20:48:
Zo vreemd is de vraag niet inderdaad. Xbox ondersteunt dit ook en het is een functie waarvan ik hoop dat die ook ooit eens naar Playstation komt.
Dat betekent ook het einde van fysieke games. Iets wat je bij de concurrent al ziet. Hier zit ik zelf minder op zit te wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op zondag 7 januari 2024 @ 10:51:
[...]

Dat betekent ook het einde van fysieke games. Iets wat je bij de concurrent al ziet. Hier zit ik zelf minder op zit te wachten.
Precies dit. Ik zit hier ook niet op te wachten, want dan krijg je ook zaken als smart delivery. Waarbij ineens de ps4 versie alleen nog op disc staat en de ps5 versie moet downloaden. Vind het ook fijn dat je nu nog aparte discs hebt voor ps4 en ps5, weet je ook zeker welk data op de disc staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tux3.14 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 12:54:
PS5 downloads hark ik hier gewoon rond de 900Mbps binnen. Heb een 1Gbit glasvezel lijn.
Game downloads wel. Updates is heel erg verschillend, lijkt wel alsof die vanaf de server van de uitgever gehaald worden. Aangezien ik bij updates soms erg trage downloads haal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18:03
cold_as_ijs schreef op zondag 7 januari 2024 @ 10:51:
[...]
Dat betekent ook het einde van fysieke games. Iets wat je bij de concurrent al ziet.
Is dat zo? Games als Starfield e.d. zijn gewoon fysiek te koop. Kleinere indiegames niet maar dat is op de PS ook niet zo.

Ik vind het op PS wel echt irritant dat je bij een PS4 game met free PS5 upgrade elke keer als je de PS opstart die PS4 installatie moet stopzetten. Is daar een workaround voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:02

Superkiwi

Hoi doei

Timothy3000 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 13:11:
[...]
Ik vind het op PS wel echt irritant dat je bij een PS4 game met free PS5 upgrade elke keer als je de PS opstart die PS4 installatie moet stopzetten. Is daar een workaround voor?
Is dat zo? Ik weet dat bv bij Assetto Corsa Competizione wel het PS4 ACC icoon verschijnt op het moment dat ik de disc erin prop maar daar blijft het ook bij; de PS4 versie wordt volgens mij niet geïnstalleerd.
Volgende keer als ik ACC opstart zal ik het eens in de gaten houden.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Superkiwi schreef op zondag 7 januari 2024 @ 13:18:
[...]

Is dat zo? Ik weet dat bv bij Assetto Corsa Competizione wel het PS4 ACC icoon verschijnt op het moment dat ik de disc erin prop maar daar blijft het ook bij; de PS4 versie wordt volgens mij niet geïnstalleerd.
Volgende keer als ik ACC opstart zal ik het eens in de gaten houden.
Ik speel nu een paar weken Cyberpunk met de gratis ps5 upgrade. Elke keer als ik de PS aanzet duikt dat PS4 icoontje weer op en moet ik de PS4 installatie stopzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bramsko
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:43
Timothy3000 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 13:19:
[...]

Ik speel nu een paar weken Cyberpunk met de gratis ps5 upgrade. Elke keer als ik de PS aanzet duikt dat PS4 icoontje weer op en moet ik de PS4 installatie stopzetten.
Dat is wel gek. Speel CP2077 nu ook van disc en zie zowel een ps4 als ps5 icoon in het dashboard, maar hij installeert de ps4 versie niet. De progress bar blijft er wel staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Is dat zo? Games als Starfield e.d. zijn gewoon fysiek te koop. Kleinere indiegames niet maar dat is op de PS ook niet zo.

Er zijn toch echt veel meer indiegames fysiek te koop op PlayStation 5 dan op Xbox. Dat komt voornamelijk door de eis van Microsoft voor het minimale aantal discs wat gedrukt moet worden. Dat is ook de reden waarom limited run geen Xbox games heeft.

Daarnaast staat grotendeels bij elke game de data volledig op de disc bij de ps5. Starfield wordt geleverd op disc, maar met een verplichte download, aangezien xbox max 50GB discs aan kan. Waardoor je dus zonder download nog steeds niks kan spelen. (Bij halo infinite staat er zelfs helemaal niks aan data op de disc). Maar dat soort gevallen heb je ook bij de ps5, maar wel een stuk minder (mw2)

Dat laatste heb ik geen last van, game staat automatisch op pauze qua installatie. Helemaal in het begin toen de ps5 net uitkwam was dat een bug. Maar die is in 1 van de eerste firmwares opgelost.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2024 14:03 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Raem schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 20:48:
offtopic:
Dit vindt ik een enorm fijne feature en maak er veel gebruik van.

Vooral omdat je hiermee ook fysieke games kan preloaden, net als bij een digitale aanschaf/kopie, zodat je op release dag niet nog moet wachten op de installatie en eventuele updates wanneer je een game op disc koopt.

Veel features kunnen mij gestolen worden maar dit is er toch eentje die ik graag heb. Stukje QoL.

[ Voor 8% gewijzigd door Caayn op 07-01-2024 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Bramsko schreef op zondag 7 januari 2024 @ 13:41:
[...]

Dat is wel gek. Speel CP2077 nu ook van disc en zie zowel een ps4 als ps5 icoon in het dashboard, maar hij installeert de ps4 versie niet. De progress bar blijft er wel staan.
Je hebt gelijk! Dat kopieren pauzeert gewoon. Top scheelt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
[...]

probleem is dat er niks meer op de disc staat. Ja je koopt een fysieke disc, maar uiteindelijk wordt de hele game gedownload. Dus mocht je over 20 jaar je XsX nog eens willen aanslingeren en de games opnieuw willen installeren dan kan je bedrogen uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:16
Waarom moet bij veel spellen de disc eerst een half uur spinnen dan? Precies, om het spel vanaf disc op de SSD te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Een ontwikkelaar kan, ook op PS5, nu al prima enkel een licentie of een incomplete build op de disc zetten en de rest als "update" via PSN uitbrengen.

De aanwezigheid van een functie om fysieke games te downloaden wijzigt daar niks aan. Ik vind de geïmpliceerde relatie tussen de twee redelijk ver gezocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Caayn schreef op zondag 7 januari 2024 @ 21:03:
Een ontwikkelaar kan, ook op PS5, nu al prima enkel een licentie of een incomplete build op de disc zetten en de rest als "update" via PSN uitbrengen.

De aanwezigheid van een functie om fysieke games te downloaden wijzigt daar niks aan. Ik vind de geïmpliceerde relatie tussen de twee redelijk ver gezocht.
Natuurlijk kan Sony ervoor kiezen om de games direct te downloaden van de servers ipv de disc, maar wat is dan de meerwaarde van de disc anders dan een omslachtige licentie die doorverkocht kan worden zoals nu bij de concurrent. Resultaat is dat er maar minimale content op de disc komt te staan, want er is geen reden om het erop te zetten. En hier zit dan de crux, net als @Verwijderd ben ik een fervente retro gamer. Als er geen content meer op discs staat betekend dat we volledige afhankelijk worden van Sony om de servers in de lucht te houden. En ja we kunnen nog discussiëren of je überhaupt de 1.0 versie van een game moet willen spelen, maar ik zou het gewoon een gemis vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:03
Je kunt natuurlijk ook een combinatie gebruiken, alles op de schijf met als optie het ook via het internet binnen te kunnen halen. Ook fijn voor het geval een schijf beschadigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
cold_as_ijs schreef op maandag 8 januari 2024 @ 10:49:
[...]

Natuurlijk kan Sony ervoor kiezen om de games direct te downloaden van de servers ipv de disc, maar wat is dan de meerwaarde van de disc anders dan een omslachtige licentie die doorverkocht kan worden zoals nu bij de concurrent. Resultaat is dat er maar minimale content op de disc komt te staan, want er is geen reden om het erop te zetten. En hier zit dan de crux, net als @Verwijderd ben ik een fervente retro gamer. Als er geen content meer op discs staat betekend dat we volledige afhankelijk worden van Sony om de servers in de lucht te houden. En ja we kunnen nog discussiëren of je überhaupt de 1.0 versie van een game moet willen spelen, maar ik zou het gewoon een gemis vinden.
Het is en/en niet of/of zoals jij nu beschrijft. Het doet geen afbreuk aan de meerwaarde van de disc omdat het nu ook al mogelijk is om de disc leeg/incompleet te laten, zie bijvoorbeeld Jedi Survivor of de recente Avatar.

Ook ik koop nog liever games op disc dan digitaal. Juist daarom vindt ik het een enorm fijne QoL feature/optie voor o.a. redenen die ik al eerder aangaf.

Maar goed ik zal het hierbij laten.

offtopic:
Ook hier staat een oudere console nog regelmatig aan

[ Voor 13% gewijzigd door Caayn op 08-01-2024 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caayn schreef op maandag 8 januari 2024 @ 11:19:
[...]
Het is en/en niet of/of zoals jij nu beschrijft. Het doet geen afbreuk aan de meerwaarde van de disc omdat het nu ook al mogelijk is om de disc leeg/incompleet te laten, zie bijvoorbeeld Jedi Survivor of de recente Avatar.

Ook ik koop nog liever games op disc dan digitaal. Juist daarom vindt ik het een enorm fijne QoL feature/optie voor o.a. redenen die ik al eerder aangaf.

Maar goed ik zal het hierbij laten.

offtopic:
Ook hier staat een oudere console nog regelmatig aan
Alleen bij de concurrent zie je dat het steeds meer alleen dat wordt. Games staan niet volledig op de disc of alleen de data van de last gen staat op disc. Dat soort taferelen zie ik ook nog wel gebeuren als Sony dit doorvoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik zag op het hoesje van avatar dat je een internetverbinding nodig hebt om de disc te installeren. ze maken het met de dag gekker. zo te zien laten ze je niet eens versie 1.0 installeren in de toekomst.

[ Voor 22% gewijzigd door Farabi op 08-01-2024 12:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

AAA games worden zo complex dat wat er op de de disc staat vaak al verouderd is op de release dag van de game. Wanneer heb je voor het laatst een 1.0 game probleemloos kunnen spelen zonder een enkele update te downloaden? Ik kan ze op een hand tellen.

Ik zie discs tegenwoordig vooral inderdaad als een fysieke licentie die je weer kunt doorverkopen. Met geluk hoef je niet de hele of halve game alsnog te downloaden na het installeren maar day 1 updates zijn deze en vorige generatie toch wel de norm.

Ik ben zelf dan wel volledig digitaal gegaan bij de launch van de PS4 omdat die voordelen voor mij zwaarder wegen dan de nadelen maar ik zie ook zeker wel de waarde van discs in retail. Ik ben echter wel benieuwd hoelang dit nog blijft bestaan. Op PC zijn discs intussen prehistorisch en enkel nog voor retro verzamelaars. Als die XSX refresh leak klopt en dit jaar uitkomt zou dat ook deels kunnen verklaren waarom je in winkelketens als MM enkel nog volle Playstation en Nintendo schappen ziet en nauwelijks nog schappen met Xbox spellen.

Zolang de digitale prijs niet concurrerend is met fysieke releases en er nog altijd genoeg plaatsen op de wereld zijn waar de internet infrastructuur onvoldoende is, zie ik discs niet verdwijnen. Maar dat die dag op een gegeven moment komt lijkt me wel een realistisch scenario.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Versie 1.0 laten spelen kan het bedrijf ook schaden. consumenten kunnen bepaalde negatieve ideeen krijgen over studio's in de toekomst (bijv. cyberpunk 1.0). Ik denk dat dit een van de redenen zal zijn om het compleet te blokkeren op disc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 8 januari 2024 @ 12:00:
[...]

Alleen bij de concurrent zie je dat het steeds meer alleen dat wordt. Games staan niet volledig op de disc of alleen de data van de last gen staat op disc. Dat soort taferelen zie ik ook nog wel gebeuren als Sony dit doorvoert.
Ik begrijp je zorgen, alleen snap ik niet zo goed wat die feature ermee te maken heeft. Sony kan er nu ook al voor kiezen om niks meer op een disc te zetten, maar ze kiezen ervoor dit niet te doen. Waarom zou dat met zo'n feature veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:57

Tijntje

Hello?!

Mijn PS5 was er mee gestopt en gaf geen enkel teken van leven, gelukkig in de garantie dus opgestuurd.
Blijkt de PS5 onherstelbaar stuk, dus heb ik een nieuwe gekregen.
Nu kom ik er alleen achter dat enkel mijn account waar PS Plus op loopt de save games in de cloud opslaat. Alle andere accounts zijn hun save games kwijt :(
Vind het ook een beetje bezopen om per gebruiker dan nog eens een extra abbo te gaan nemen.

Als ik een interne NVMe drive plaats wordt die dan ook gebruikt voor de save games?
Is er een andere manier om ze automatisch veilig te stellen?

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kazuka schreef op maandag 8 januari 2024 @ 12:28:
AAA games worden zo complex dat wat er op de de disc staat vaak al verouderd is op de release dag van de game. Wanneer heb je voor het laatst een 1.0 game probleemloos kunnen spelen zonder een enkele update te downloaden? Ik kan ze op een hand tellen.

Ik zie discs tegenwoordig vooral inderdaad als een fysieke licentie die je weer kunt doorverkopen. Met geluk hoef je niet de hele of halve game alsnog te downloaden na het installeren maar day 1 updates zijn deze en vorige generatie toch wel de norm.

Ik ben zelf dan wel volledig digitaal gegaan bij de launch van de PS4 omdat die voordelen voor mij zwaarder wegen dan de nadelen maar ik zie ook zeker wel de waarde van discs in retail. Ik ben echter wel benieuwd hoelang dit nog blijft bestaan. Op PC zijn discs intussen prehistorisch en enkel nog voor retro verzamelaars. Als die XSX refresh leak klopt en dit jaar uitkomt zou dat ook deels kunnen verklaren waarom je in winkelketens als MM enkel nog volle Playstation en Nintendo schappen ziet en nauwelijks nog schappen met Xbox spellen.

Zolang de digitale prijs niet concurrerend is met fysieke releases en er nog altijd genoeg plaatsen op de wereld zijn waar de internet infrastructuur onvoldoende is, zie ik discs niet verdwijnen. Maar dat die dag op een gegeven moment komt lijkt me wel een realistisch scenario.
Is dat een onderbuik gevoel of heb je daadwerkelijk 1.0 versies geprobeerd? Ik heb een tijd geleden een tiental games geprobeerd te installeren zonder internet en gewoon de 1.0 update kunnen spelen zonder problemen. Er zijn een aantal uitzonderingen waarbij je echt internet nodig hebt om de game überhaupt te starten.

Je geeft aan dat je al sinds de ps4 tijdperk digitaal bent geweest. Digitaal download je sowieso al de laatste versie en kan je niet zomaar een 1.0 versie downloaden als er al updates zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raem schreef op maandag 8 januari 2024 @ 12:45:
[...]

Ik begrijp je zorgen, alleen snap ik niet zo goed wat die feature ermee te maken heeft. Sony kan er nu ook al voor kiezen om niks meer op een disc te zetten, maar ze kiezen ervoor dit niet te doen. Waarom zou dat met zo'n feature veranderen?
Omdat die feature dit in de hand helpt. Net zoals smart Delivery, de gecombineerde Xbox one/series x discs hebben ten allen tijden alleen de Xbox one versie op disc staan. Door een dergelijke feature aan te bieden kan Sony deze weg ook opgaan. Ik zeg niet dat het gebeurt, maar het is wel een potentieel risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Verwijderd schreef op maandag 8 januari 2024 @ 13:58:
[...]

Is dat een onderbuik gevoel of heb je daadwerkelijk 1.0 versies geprobeerd? Ik heb een tijd geleden een tiental games geprobeerd te installeren zonder internet en gewoon de 1.0 update kunnen spelen zonder problemen. Er zijn een aantal uitzonderingen waarbij je echt internet nodig hebt om de game überhaupt te starten.

Je geeft aan dat je al sinds de ps4 tijdperk digitaal bent geweest. Digitaal download je sowieso al de laatste versie en kan je niet zomaar een 1.0 versie downloaden als er al updates zijn geweest.
Digitaal heb je inderdaad niet te maken met een 1.0 release, dat was ook een van mijn redenen om digital only te gaan. De 1.0 release op disc moet in principe van begin tot eind speelbaar zijn om door de certificering te komen. Wat daar niet onder valt zijn non-game breaking bugs en performance problemen (extreme uitzonderingen zoals Cyberpunk daargelaten). De day 1 patches zorgen vrijwel altijd voor een betere speelervaring. En zelfs dan moet je regelmatig een aantal patches afwachten totdat de game is op het niveau waar de developer het liefst bij release al had gewild. En ik zie dat soort scenarios alleen maar vaker voorkomen nu AAA producties elke generatie complexer worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tijntje schreef op maandag 8 januari 2024 @ 13:20:
Mijn PS5 was er mee gestopt en gaf geen enkel teken van leven, gelukkig in de garantie dus opgestuurd.
Nu kom ik er alleen achter dat enkel mijn account waar PS Plus op loopt de save games in de cloud opslaat. Alle andere accounts zijn hun save games kwijt :(
Vind het ook een beetje bezopen om per gebruiker dan nog eens een extra abbo te gaan nemen.

Als ik een interne NVMe drive plaats wordt die dan ook gebruikt voor de save games?
Je kan je saves kopiëren naar USB, wat betreft ps5 saves kan je alleen alles kopiëren en kan je niet individuele saves selecteren. Dit is niet een automatisch proces, dus dit zou je dan eens in de zoveel tijd moeten doen om ze veilig te stellen. Dat is het nadeel van je save op de ssd, als die crasht ben je alles kwijt. Waren die memorycards die je vroeger bij de ps1 en ps2 had toch niet verkeerd ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kazuka schreef op maandag 8 januari 2024 @ 14:09:
[...]

Digitaal heb je inderdaad niet te maken met een 1.0 release, dat was ook een van mijn redenen om digital only te gaan. De 1.0 release op disc moet in principe van begin tot eind speelbaar zijn om door de certificering te komen. Wat daar niet onder valt zijn non-game breaking bugs en performance problemen (extreme uitzonderingen zoals Cyberpunk daargelaten). De day 1 patches zorgen vrijwel altijd voor een betere speelervaring. En zelfs dan moet je regelmatig een aantal patches afwachten totdat de game is op het niveau waar de developer het liefst bij release al had gewild. En ik zie dat soort scenarios alleen maar vaker voorkomen nu AAA producties elke generatie complexer worden.
Zelfs in de ps1 en ps2 tijd had je game breaking bugs. Die werden dan nooit gepatcht. Of wellicht bij een heruitgave van de game. Dus dat is iets wat van alle tijden is.

Cyberpunk en Jedi survivor zijn voorbeelden die echt broken waren vanaf het begin. Maar die voorbeelden zijn nog steeds veel kleiner dan het aantal wat gewoon prima te spelen is zonder patches.

Meeste games zijn echt probleemloos te spelen zonder updates. Vroeger had je ook bepaalde games waar de framerate instort, nu wordt dat gepatcht. Vroeger werd het nooit opgelost door het ontbreken van patches.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Tijntje schreef op maandag 8 januari 2024 @ 13:20:

Dat is balen.

Voor PS5 spellen kan je de system restore functie misbruiken (Settings -> Select System Software > Back Up and Restore > Back Up Your PS5), hierbij kan je aanvinken om enkel save games mee te nemen maar je kan via deze methode niet kiezen welke wel of niet. Maar dan moet de PS5 uiteraard wel aangaan ;)

Voor PS4 spellen kan je wel gewoon individueel of massaal naar een USB stick kopiëren via Settings > Application Saved Data Management > Saved Data.

Save games staan altijd op de interne SSD, dus niet op de optionele NVMe. En het klopt dat de cloud save functionaliteit enkel werkt voor de abonnementhouder 8)7 , deze functie wordt helaas niet gedeeld met andere accounts op jouw console.

[ Voor 6% gewijzigd door Caayn op 08-01-2024 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:57

Tijntje

Hello?!

Bedankt voor de antwoorden, wat een k*tzooi :)
Maar een USB stick er instoppen en 1 keer in de zoveel tijd een backup starten (dat gaan we natuurlijk weer vergeten)

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:16
Ik speel zo nu en dan een shooter met vrienden en dan is het wel lekker om met elkaar te kunnen praten. Ik heb niets met headsets omdat mijn oren dan altijd warm worden, dus ik heb het liefste gewoon oortjes.
Mijn doel is dat ik alleen de chat via de oortjes komen en tegelijk met mijn vrienden kan praten via de mic. Gamegeluid moet gewoon uit mijn boxen komen.

Gisteren de JBL Quantum 50 besteld, , maar mijn vrienden gaven aan dat ze me nauwelijks konden verstaan. Dus dat is geen optie.
Hebben jullie nog tips. Ik ben bekend met de Sony gaming earbuds, maar dat vind ik het geld niet waard.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Is het oortje dat bij de PS4 komt kwam geen optie? Die heb ik destijds veel gebruikt voordat ik een Playstation Gold kocht en deed prima wat jij beschrijft. Het stekkertje gaat gewoon in de DS5.

Nadeel is wel dat het geluid over je boxen redelijk zacht moet omdat partymembers, zoals @s0kkie hieronder zegt, al snel jouw gamegeluid horen.

[ Voor 40% gewijzigd door Superkiwi op 09-01-2024 09:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:18

s0kkie

Cowabunga

steefje schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 09:22:
Ik speel zo nu en dan een shooter met vrienden en dan is het wel lekker om met elkaar te kunnen praten. Ik heb niets met headsets omdat mijn oren dan altijd warm worden, dus ik heb het liefste gewoon oortjes.
Mijn doel is dat ik alleen de chat via de oortjes komen en tegelijk met mijn vrienden kan praten via de mic. Gamegeluid moet gewoon uit mijn boxen komen.

Gisteren de JBL Quantum 50 besteld, , maar mijn vrienden gaven aan dat ze me nauwelijks konden verstaan. Dus dat is geen optie.
Hebben jullie nog tips. Ik ben bekend met de Sony gaming earbuds, maar dat vind ik het geld niet waard.
Hebben de anderen dan geen last van het geluid van de game? Ik deed dit vroeger altijd dat ik het game geluid via de boxen had maar de party via de PS app op mijn telefoon met een oortje in.
Maar het nadeel was dat ik mijn game geluid dubbel hoorde op de speakers als via de party. (en mijn vrienden werden gek van mijn geluid :P )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Op de PS5 kun je ook de ingebouwde microfoon van de controller gebruiken, maar dan heb je ook herrie en geklaag van het geluid dat via mijn controller en de TV komt.

Ik chat maar niet is mijn oplossing. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Laatst online: 18:16
Ik gebruik nu de ingebouwde mic van de controller. Dat werkt best aardig, alleen hoort men dan idd mijn controller.
Back in de X360 days had ik ook gewoon een oortje alleen om te spreken en chat te horen, dat werkte altijd perfect.
Jammer dat er, kennelijk, niet zo een oplossing lijkt te bestaand voor de PS5

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:59

Nitai

Live the life you love.

steefje schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 09:22:

De Arctis 7+ is superfijn, goed geluid, goede mic en erg comfortabel.
Mijn zoontje en ik hebben er beiden een en werkt ook goed cross platform (Xbox, PS4, PS5, Swtich en de PC). uitvoering: Steelseries Arctis 7+ Wit Maar goed, voldoet verder niet aan je doel, maar het overwegen waard.

[ Voor 3% gewijzigd door Nitai op 09-01-2024 11:27 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:52
Tijntje schreef op maandag 8 januari 2024 @ 14:33:
Bedankt voor de antwoorden, wat een k*tzooi :)
Maar een USB stick er instoppen en 1 keer in de zoveel tijd een backup starten (dat gaan we natuurlijk weer vergeten)
Is toch ook niet meer van deze tijd. Ik snap je frustratie.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe console covers aangekondigd voor de slim:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OL4nwdrSZlawnkhv0GRxyFBT7Pk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0aBJGinFg1FZd2ckFYdQqmy9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dWe2BhOBnmMlob0rcbxDiPswm5I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mSGZJn7rN4isGTdKcroJUkwS.jpg?f=fotoalbum_large

Daarnaast is er een nieuwe patapon game in ontwikkeling:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aA3Ox7jrHz-NFjW7H3UnvrLJrZs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ppJkqEFUr09Hg51Af2kgJD8s.jpg?f=fotoalbum_large

En er is een live action gravity rush film in ontwikkeling:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UriiX-H6BRkF44NCCrphopAs8Fw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MqTkUz1ooEBdmSBl5DUMtubd.jpg?f=fotoalbum_large

Beetje vreemd nadat ze Japan studio hebben gesloten. Naar mijn mening kwamen daar op de ps2 en ps3 de meest innovatieve en unieke games vandaan. Dat is wat PlayStation maakte. Jammer dat ze nu alleen nog maar games maken die op het westen georiënteerd zijn.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:48
Hier een video voor de liefhebbers

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:58
Nieuwe PS5 DualSense controller op komst, met een batterijduur van 12 uur :) zal vast bij ps5 pro zitten.

https://www.pushsquare.co...oved-battery-life-spotted

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:39
Laat ze er alstublieft de standaard van maken, dingen zijn zo lomp snel leeg... je kan niet even accu vervangen dus je koopt maar een tweede controller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Ik speel altijd bekabeld met de Edge dus hier geen last van :P
Wel goed nieuws voor de mensen dat hier profijt van hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:53
Controllers is tegenwoordig een verdienmodel. Tot en met de Sony PlayStation 3 waren alleen die van de Nintendo 64 zwak, voor de rest waren de meeste controllers redelijk onverwoestbaar.

Nu blijf je controllers kopen, stick drift, kapotte triggers, slechte accu's, etc.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amaze86 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 10:43:
Nieuwe PS5 DualSense controller op komst, met een batterijduur van 12 uur :) zal vast bij ps5 pro zitten.

https://www.pushsquare.co...oved-battery-life-spotted
Prijs ligt op 90 dollar in de usa. Zal hier wel 90 euro worden, vind ik vrij prijzig voor een standaard controller. Denk dat die wel goedkoper had kunnen zijn als ze die dock niet standaard mee leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Dit staat toch echt in het artikel gewoon:
The controller has an $89.99CAD fee attached, which is the same price as current non-coloured versions of the peripheral, suggesting the improvements outlined above won’t incur an increased cost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 21:30
Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 11:48:
[...]

Prijs ligt op 90 dollar in de usa. Zal hier wel 90 euro worden, vind ik vrij prijzig voor een standaard controller. Denk dat die wel goedkoper had kunnen zijn als ze die dock niet standaard mee leveren.
90 *Canadese dollar ;)
Is ongeveer de huidige prijs dus.

Die docking station zou ik wel met een korreltje zout nemen, ze gaan toch geen dock bij elke controller meeleveren zonder meerprijs en in een kleinere verpakking dan de huidige controller? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MathieuT schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 12:21:
[...]

90 *Canadese dollar ;)
Is ongeveer de huidige prijs dus.

Die docking station zou ik wel met een korreltje zout nemen, ze gaan toch geen dock bij elke controller meeleveren zonder meerprijs en in een kleinere verpakking dan de huidige controller? :+
Ahh dat had ik niet gezien. Dan is het op zich een prima prijs.

Wat betreft die dock dat staat gewoon bij de omschrijving erbij. Daarnaast is het niet dezelfde dock die los verkocht wordt. Waarschijnlijk een dock voor 1 controller i.p.v 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eerst zien dan geloven.

Het is duidelijk niet meer dan een placeholder: gewoon de foto's van de huidige, gewoon hetzelfde Model Number als de huidige, gewoon dezelfde specs (incl. afmetingen)... De vraag is of die placeholder ergens komt van een stagiair of grappenmaker, of effectief iemand die al zicht heeft op komende producten. Ik gok eerder op het eerste.
De prijs is ook gewoon de prijs van de huidige, wellicht ook weer omdat het simpelweg een placeholder is. En dat er een dock zou bijzetten, lijkt me ook behoorlijk ongeloofwaardig, want dan kannibaliseren ze gewoon de markt voor hun accessoires.

EDIT: ik zie overigens ook nergens enige specificaties over de packaging en dat die kleiner zou zijn dan de huidige.

[ Voor 27% gewijzigd door Twixie op 11-01-2024 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwinvdteems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-09 18:11
Zeg, ik dacht nog eens een playthrough te doen van Spider Man 1 en voor het eerst in mijn PS carrière een game platinum te behalen, maar ik moet nog drie unknown trophies. Huh? Hoe behaal ik die? Zo weet ik dat ik nog niet alle foto’s heb (die je extra kan maken zeg maar) maar is dat dan ook een trophy?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Twixie schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 13:11:
Eerst zien dan geloven.

Het is duidelijk niet meer dan een placeholder: gewoon de foto's van de huidige, gewoon hetzelfde Model Number als de huidige, gewoon dezelfde specs (incl. afmetingen)... De vraag is of die placeholder ergens komt van een stagiair of grappenmaker, of effectief iemand die al zicht heeft op komende producten. Ik gok eerder op het eerste.
De prijs is ook gewoon de prijs van de huidige, wellicht ook weer omdat het simpelweg een placeholder is. En dat er een dock zou bijzetten, lijkt me ook behoorlijk ongeloofwaardig, want dan kannibaliseren ze gewoon de markt voor hun accessoires.

EDIT: ik zie overigens ook nergens enige specificaties over de packaging en dat die kleiner zou zijn dan de huidige.
Dit soort specificaties en omschrijvingen worden niet door de winkel zelf geschreven. Die komen allemaal vanuit een gecentraliseerde database waar fabrikanten zelf data in zetten. De winkels hebben hier een koppeling mee, deze staat dus al wel in de database maar had nog niet zichtbaar moeten zijn op de website. Dus dit is niet zomaar een placeholder.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2024 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evil_lemon
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 21:49
edwinvdteems schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 13:15:
Zeg, ik dacht nog eens een playthrough te doen van Spider Man 1 en voor het eerst in mijn PS carrière een game platinum te behalen, maar ik moet nog drie unknown trophies. Huh? Hoe behaal ik die? Zo weet ik dat ik nog niet alle foto’s heb (die je extra kan maken zeg maar) maar is dat dan ook een trophy?
Je zou een trophy list kunnen opzoeken om te weten wat je mist, want zonder extra info weten wij dat natuurlijk ook niet... Volgens mij kun je hidden trophies (als dat is wat je bedoelt) ook altijd zichtbaar maken, ik dacht met vierkantje, in het trophy menu. Dan kun je uitvinden welke trophies je mist en wat je daarvoor nog moet doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:56
edwinvdteems schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 13:15:
Naar je trophy list, op Spiderman 1 gaan staan
Options button
'reveal all' aanzetten
Per trophy kan je met daarna met square button eventuele hidden text tevoorschijn halen.

Hóe je ze haalt is verder aan de avonturier zelf ;)

[ Voor 4% gewijzigd door WaterFire op 11-01-2024 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Jumpman schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 11:12:
Controllers is tegenwoordig een verdienmodel. Tot en met de Sony PlayStation 3 waren alleen die van de Nintendo 64 zwak, voor de rest waren de meeste controllers redelijk onverwoestbaar.

Nu blijf je controllers kopen, stick drift, kapotte triggers, slechte accu's, etc.
Zeker bij bepaalde games merk je dit inderdaad vlug, misschien niet zo bij games zoals Life is Strange, maar denk bij een Tekken of Call of Duty zal je dit inderdaad vlugger gaan merken.

Ik hoop dat Sony, maar ook Microsoft en Nintendo straks hun controllers een stuk steviger maken, en ze meteen met hall sensor sticks uitrusten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:13
Wat ook enorm scheelt in accuduur is de microfoon van de controller uitzetten. Ik heb nooit iets gemeten maar voor m'n gevoel gaat hij veel langer mee als de mic uitstaat.

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Het licht dimmen en vibratie uitzetten helpt ook ;)
Of gewoon de Edge kopen, een eenmalige investering maar dan ben je van stick drift af en het geld haal je er toch weer uit ipv constant een nieuwe kopen.
Ik heb 5 normale controllers gehad (allemaal stick drift probleem) sinds release maar nu al bijna een jaar niks meer hoeven kopen.

[ Voor 4% gewijzigd door s0kkie op 11-01-2024 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

s0kkie schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 14:58:
Of gewoon de Edge kopen, een eenmalige investering maar dan ben je van stick drift af en het geld haal je er toch weer uit ipv constant een nieuwe kopen.
Ik heb 5 normale controllers gehad (allemaal stick drift probleem) sinds release maar nu al bijna een jaar niks meer hoeven kopen.
Als je een langere batterijduur wilt hebben dan moet je zeker niet de edge kopen. Dat ding is al binnen 3 uur leeg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
s0kkie schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 14:58:
De Edge heeft geen hall sensoren maar ‘normale’ sticks. Die gaan ook een keer driften.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Tux3.14 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 15:39:
[...]

De Edge heeft geen hall sensoren maar ‘normale’ sticks. Die gaan ook een keer driften.
je kan ze wel heel makkelijk vervangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Als Sony die betere accu van de V2 Dualsense ook in de Edge stopt dan haal ik die in huis. Het enige wat me tegenstaat aan de Sense is de 3-4 uur batterijduur. En de prijs maar ja, verdienmodel enzo inderdaad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 15:24:
[...]

Als je een langere batterijduur wilt hebben dan moet je zeker niet de edge kopen. Dat ding is al binnen 3 uur leeg...
Zit een 2 meter lange kabel bij, ik laad al heel lang niks meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kazuka schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 16:02:
Als Sony die betere accu van de V2 Dualsense ook in de Edge stopt dan haal ik die in huis. Het enige wat me tegenstaat aan de Sense is de 3-4 uur batterijduur. En de prijs maar ja, verdienmodel enzo inderdaad :P
De dualsense edge heeft ook rubberen grips onderin, wel fijn maar verkleuren best snel. En bij sommige laat het ook los na een paar maanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23:05
Voor de Prince of Persia liefhebbers onder ons is de demo uitgekomen.

Link : https://store.playstation.com/nl-nl/concept/10005985

PSN : Geraedus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tux3.14 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 15:39:
[...]

De Edge heeft modulaire thumbsticks. Kun je gewoon los kopen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YjF1ZbkyoZ38-WXzOCOMsFE_QqY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6OmyzaCuc3yELdrn6OsxigMf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:53
Linksquest schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 14:07:
[...]

Zeker bij bepaalde games merk je dit inderdaad vlug, misschien niet zo bij games zoals Life is Strange, maar denk bij een Tekken of Call of Duty zal je dit inderdaad vlugger gaan merken.

Ik hoop dat Sony, maar ook Microsoft en Nintendo straks hun controllers een stuk steviger maken, en ze meteen met hall sensor sticks uitrusten.
Dit gaan ze niet doen. Want ze hebben geleerd dat ze aan controller iteraties, speciale kleurtjes, etc. veel geld kunnen verdienen.

Hele e-waste interesseert de meeste fabrikanten ook weinig. Op het eerste gezicht willen ze groen zijn. Alleen ‘Tweakers’ gaan thumbsticks vervangen en accu’s, Henk en Ingrid mikken ze gewoon in de vuilnis als de controller kapot is.

[ Voor 16% gewijzigd door Jumpman op 11-01-2024 23:31 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Jumpman schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 23:28:
[...]

Dit gaan ze niet doen. Want ze hebben geleerd dat ze aan controller iteraties, speciale kleurtjes, etc. veel geld kunnen verdienen.

Hele e-waste interesseert de meeste fabrikanten ook weinig. Op het eerste gezicht willen ze groen zijn. Alleen ‘Tweakers’ gaan thumbsticks vervangen en accu’s, Henk en Ingrid mikken ze gewoon in de vuilnis als de controller kapot is.
Heb zelf helaas 2 linker handen als het om solderen ofzo gaat, maar ik ben wel iemand als het gemaakt kan worden, dan doe ik dat of ik vraag een goede vriend van me.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Zitten spoilers in voor wie TLOU2 nog niet gespeeld heeft, dus kijken op eigen risico.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
Heb best wel zin in de game, twijfel alleen of ik mijn exemplaar ga upgraden of hem gewoon koop voor de PS5

Zal zo wie zo niet op release worden, met games als Tekken 8 en Like A Dragon 8 om de hoek moet deze even wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:23
Linksquest schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 22:49:
Heb best wel zin in de game, twijfel alleen of ik mijn exemplaar ga upgraden of hem gewoon koop voor de PS5

Zal zo wie zo niet op release worden, met games als Tekken 8 en Like A Dragon 8 om de hoek moet deze even wachten.
Heb hem een keer voor een tientje uit de store gehaald en zal hem meteen upgraden. Meteen spelen ligt eraan of ik tegen die tijd geen zin meer heb in soulslikes. Daar kan ik op het moment geen genoeg van krijgen namelijk O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Oeh een nieuwe Grounded docu, die eerste was echt tof. Niet verwacht dat die alsnog zou komen maar een leuke verrassing. De docu van God of War is ook fantastisch.

Ik zie trouwens dat er ook 11 nieuwe trophies zijn voor de nieuwe content in TLOU2 Remastered. Zin an!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
Vinnocchio schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 12:01:
[...]

Heb hem een keer voor een tientje uit de store gehaald en zal hem meteen upgraden. Meteen spelen ligt eraan of ik tegen die tijd geen zin meer heb in soulslikes. Daar kan ik op het moment geen genoeg van krijgen namelijk O+
Ik heb deel 1 op zowel ps3 (Ellie Edition) als op de PS4 fysiek, deel 2 ook fysiek op PS4. Vind deze games zelf zo tof dat ik ze eigenlijk gewoon fysiek wil 🙈

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Ik denk dat ik een van de weinige ben die digitaal verzamelen leuker vind als fysiek.

Ik hoop dat de layout van de bibliotheek een keer fatsoenlijk wordt aangepakt. Zou graag een soort digitale ''boekenkast' van mijn spellen willen hebben ipv chaotische tegels.

[ Voor 4% gewijzigd door Farabi op 13-01-2024 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Farabi schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 19:55:
Ik denk dat ik een van de weinige ben die digitaal verzamelen leuker vind als fysiek.

Ik hoop dat de layout van de bibliotheek een keer fatsoenlijk wordt aangepakt. Zou graag een soort digitale ''boekenkast' van mijn spellen willen hebben ipv chaotische tegels.
Ik kan er nog wel een paar die dat doen, ik koop zelf tegenwoordig ook alleen nog de echte toppers, andere games wacht ik op een flinke sale en of dat ze op GamePass of Playstation plus verschijnen. En laatst toevallig dat een game waar ik op aan het wachten was gratis in de Epic Game Store kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Ik heb vanaf dag 1 een PS5, maar sinds een week of 2 gaat de accu van m'n controller echt extreem snel leeg. Gisteren heb ik 2 afleveringen van een uur gekeken en tegen het einde van de 2de afelevering kwam de melding: controller bijna leeg. Ik had de mic uitgezet en het heeft voor 95% stil op de bank gelegen. In al m'n jaren met de PS4 nooit problemen gehad met die accu. Zijn er meer mensen die dit ondervinden?

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

FYI: je weet dat je de controller tijdens het kijken van een serie ook uit kunt zetten, of in kunt stellen dat hij na bv 10 minuten activiteit automatisch uitschakelt?
Geen antwoord op je vraag, ik weet het, maar waarom zou je een controller aan laten staan als je een serie of film kijkt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Farabi schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 19:55:

Eens, een betere lay-out vind ik ook belangrijk. Zodat je makkelijk en duidelijk kunt zien wat je daadwerkelijk “bezit” ongeacht welk PS Plus abonnement oid je hebt.
Is het nog steeds zo dat de ene essential game tussen “gekocht” staat en de andere onder Plus games? Kan me iig herinneren dat het niet heel duidelijk was allemaal.
——
Wat anders:
Wie Plus Essential heeft en een voorkeur voor het genre: vergeet A Plague Tale: Requiem niet te checken. Hele goede game imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PindaUnited
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19:50
Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2024 @ 10:36:
[...]

Eens, een betere lay-out vind ik ook belangrijk. Zodat je makkelijk en duidelijk kunt zien wat je daadwerkelijk “bezit” ongeacht welk PS Plus abonnement oid je hebt.
Is het nog steeds zo dat de ene essential game tussen “gekocht” staat en de andere onder Plus games? Kan me iig herinneren dat het niet heel duidelijk was allemaal.
——
Wat anders:
Wie Plus Essential heeft en een voorkeur voor het genre: vergeet A Plague Tale: Requiem niet te checken. Hele goede game imo.
Qua layout is er idd nog heel wat te verbeteren maar ook het zoeken vind ik niet altijd heel lekker gaan eigenlijk. Ik zou wel eens een overzicht willen hebben van alles wat er bij PS-extra inbegrepen is. Nu ben ik vrij lui wat dat betreft O-) en verwacht dan gewoon een ‘klik hier om te zien wat er in je abbo zit-knop’ maar nu staat t allemaal door elkaar en is t scrollen en zoeken :?

En nog tnx voor de tip van A Plague Tale d:)b

*denkt na over goede signature*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
ye-roon schreef op zondag 14 januari 2024 @ 10:23:
Ik heb vanaf dag 1 een PS5, maar sinds een week of 2 gaat de accu van m'n controller echt extreem snel leeg. Gisteren heb ik 2 afleveringen van een uur gekeken en tegen het einde van de 2de afelevering kwam de melding: controller bijna leeg. Ik had de mic uitgezet en het heeft voor 95% stil op de bank gelegen. In al m'n jaren met de PS4 nooit problemen gehad met die accu. Zijn er meer mensen die dit ondervinden?
2 uur leeg bij idle gebruik moet niet kunnen, dus lijkt idd of de batterij gewoon aan het overleiden is. Weet je overigens zeker dat hij goed was opgeladen? Usb-c kan wel een slecht contact maken. Maar kan gebeuren helaas dat de batterij kapot gaat, maandagochtend modelletje ;).
Batterij vervangen is heel goed zelf te doen:
https://nl.ifixit.com/Gui...ng+van+de+batterij/142053

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

cold_as_ijs schreef op zondag 14 januari 2024 @ 11:50:
[...]

2 uur leeg bij idle gebruik moet niet kunnen, dus lijkt idd of de batterij gewoon aan het overleiden is. Weet je overigens zeker dat hij goed was opgeladen? Usb-c kan wel een slecht contact maken. Maar kan gebeuren helaas dat de batterij kapot gaat, maandagochtend modelletje ;).
Batterij vervangen is heel goed zelf te doen:
https://nl.ifixit.com/Gui...ng+van+de+batterij/142053
ja, hij ligt gewoon aan oplader, m'n roze controller laad gewoon prima op en doet het goed. Dus moet echt deze controller zijn dan. Thanks voor de link ik ga ff checken of ik dat zelf kan :)

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
ye-roon schreef op zondag 14 januari 2024 @ 11:54:
[...]

ja, hij ligt gewoon aan oplader, m'n roze controller laad gewoon prima op en doet het goed. Dus moet echt deze controller zijn dan. Thanks voor de link ik ga ff checken of ik dat zelf kan :)
Kan ook dr usb connector in de controller zijn die slecht contact maakt. Maar is redelijk makkelijk te testen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie net dat Avatar Gold Edition €82 is in de store. Lichte twijfel hier. Happen of wachten op hele lage prijzen. :P Eerst maar eens checken wat de DLC gaat toevoegen. In de AC serie brengt het een hoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 19:35
Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2024 @ 17:46:
Zie net dat Avatar Gold Edition €82 is in de store. Lichte twijfel hier. Happen of wachten op hele lage prijzen. :P Eerst maar eens checken wat de DLC gaat toevoegen. In de AC serie brengt het een hoop.
Zou wachten, Ubisoft verlaagt prijzen vaak sneller (en regelmatiger) dan menig andere uitgever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Wachten idd, het is Ubi.

[ Voor 9% gewijzigd door Timothy3000 op 14-01-2024 18:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zorroberner schreef op zondag 14 januari 2024 @ 18:28:
[...]

Zou wachten, Ubisoft verlaagt prijzen vaak sneller (en regelmatiger) dan menig andere uitgever.
Besloten om inderdaad te wachten. Ubisoft heeft zo extreem vaak aanbiedingen dat het wat dom voelt om nu al de game te kopen. Eigen schuld van ze. :P
Ik hap wel wanneer de game een paar tientjes kost. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Ik zie dat intertoys de dualsense V2 verkoopt in de webshop. Dit is de nieuwste neem ik aan? Had het niet zo snel verwacht in NL.

https://www.intertoys.nl/...e-draadloze-controller-v2

[ Voor 21% gewijzigd door Farabi op 14-01-2024 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Farabi schreef op zondag 14 januari 2024 @ 23:03:
Ik zie dat intertoys de dualsense V2 verkoopt in de webshop. Dit is de nieuwste neem ik aan? Had het niet zo snel verwacht in NL.
Dat die nu blijkbaar ook elders opduikt, lijkt te wijzen op het feit dat dit een minor revisie is waar Sony ook niets plant over te communiceren. Om te weten wat gewijzigd is, gaan we moeten wachten op teardowns, denk ik. Ik denk dat iedereen hoopt op verbetering op vlak van battery life en stick drift.
Ook hoe je de v2 herkent nog voor hem uit de verpakking te halen, zal effen afwachten worden. Ik zou er mijn hand niet voor in het vuur steken of je gegarandeerd al een nieuwe krijgt. Anderzijds zijn in het verleden ook al kleine revisies geweest onder dezelfde SKU. Dat het product nu expliciet ‘v2’ krijgt, maakt de kans wel groot dat ook de SKU anders is.
EDIT: de webshops die hem al aanbieden lijken tock ook gewoon dezelfde ‘oude’ productcode/barcode op te geven, dus mogelijk is de verpakking gewoon identiek.

[ Voor 48% gewijzigd door Twixie op 15-01-2024 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:01
Twixie schreef op maandag 15 januari 2024 @ 07:00:
[...]

Klinkt alsof je het recente nieuws hier over een v2 gemist hebt? Tot nu was het enkel Best Buy Canada die gewag maakte van een v2 wat tot een hoop speculaties geleid heeft (over specs, dock, aankomende PS5 Pro..).
Dat die nu blijkbaar ook elders opduikt, lijkt te wijzen op het feit dat dit een minor revisie is waar Sony ook niets plant over te communiceren. Om te weten wat gewijzigd is, gaan we moeten wachten op teardowns, denk ik. Ik denk dat iedereen hoopt op verbetering op vlak van battery life en stick drift.
nieuws: Nieuwe versie DualSense-controller met langere accuduur verschijnt in...

[EDIT] Never mind had je post verkeerd gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connick411
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 17-04-2024
Ik heb mijn PS5 in de kast staan en moet iedere keer een HDMI-kabel aanleggen als ik wil spelen (wel vlakbij maar moet dan ook achter een bureau langs kruipen, is gedoe en ziet er niet uit).

Nu heb ik eens rondgekeken naar draadloze alternatieven in de vorm van HDMI zenders/receivers maar ik kan gewoon niets vinden dat me garandeerd dat ik ongeveer dezelfde beeldkwaliteit kan houden en er geen of niet-merkbare latency zal zijn.

Iemand die met succes een niet al te duur systeem gebruikt om draadloos te casten van PS naar TV?

Ik heb ook gekeken naar PS remote play maar die draait niet op mijn (nochtans) Sony TV en via de 4k Chromecast van Google zelf die het ondersteunt schijnt het een drama te zijn.

Dank voor de hulp alvast! :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

troll

[ Voor 97% gewijzigd door Geronimous op 17-01-2024 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connick411
Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2024 @ 11:40:
[...]

Gewoon je PS5 verkopen en lekker wat anders gaan doen.
Dank je wel, uitstekend advies!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Laatst online: 21:03
@connick411 De reden is je niet duidelijk, maar als je te weinig hdmi-aansluitingen hebt is het waarschijnlijk handiger een hdmi-switch te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerwin89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:13
connick411 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 11:31:
Ik heb mijn PS5 in de kast staan en moet iedere keer een HDMI-kabel aanleggen als ik wil spelen (wel vlakbij maar moet dan ook achter een bureau langs kruipen, is gedoe en ziet er niet uit).

Nu heb ik eens rondgekeken naar draadloze alternatieven in de vorm van HDMI zenders/receivers maar ik kan gewoon niets vinden dat me garandeerd dat ik ongeveer dezelfde beeldkwaliteit kan houden en er geen of niet-merkbare latency zal zijn.

Iemand die met succes een niet al te duur systeem gebruikt om draadloos te casten van PS naar TV?

Ik heb ook gekeken naar PS remote play maar die draait niet op mijn (nochtans) Sony TV en via de 4k Chromecast van Google zelf die het ondersteunt schijnt het een drama te zijn.

Ik denk dat de bandbreedte van HDMI veel te hoog is om dat op een goede manier draadloos te versturen. HDMI 2.1 heeft een bandbreedte van 48 Gbit/s. Dat krijg je volgens mij gewoonweg niet draadloos verstuurd met de huidige techniek.

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connick411
hcQd schreef op maandag 15 januari 2024 @ 11:45:
@connick411 De reden is je niet duidelijk, maar als je te weinig hdmi-aansluitingen hebt is het waarschijnlijk handiger een hdmi-switch te halen.
Ik heb geen gebrek aan HDMI-poorten maar ik kan die kabel niet constant laten liggen; ligt ook in de weg tijdens schoonmaken. De TV hangt tegen de muur en ik kan geen laag kastje eronder kwijt dus ik zoek om die reden een draadloze oplossing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
connick411 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 11:47:
[...]

Ik heb geen gebrek aan HDMI-poorten maar ik kan die kabel niet constant laten liggen; ligt ook in de weg tijdens schoonmaken. De TV hangt tegen de muur en ik kan geen laag kastje eronder kwijt dus ik zoek om die reden een draadloze oplossing.
Draadloos is niet te doen, ik zou dat uit je hoofd zetten.

Kun je geen plankje onder je TV monteren aan de muur waar je de PS5 op zet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:58
connick411 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 11:47:
[...]

Wat andere ook al aangeven dat draadloos niet te doen is zou ik het alleen al vanwege de prijs niet eens overwegen.

https://teufelaudio.nl/celexon-wireless-hdmi-kit-106514000

Dan maar een andere plek voor de playstation of toch kabeltje leggen en accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connick411
Gerwin89 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 11:47:
[...]

Ik denk dat de bandbreedte van HDMI veel te hoog is om dat op een goede manier draadloos te versturen. HDMI 2.1 heeft een bandbreedte van 48 Gbit/s. Dat krijg je volgens mij gewoonweg niet draadloos verstuurd met de huidige techniek.
Helder dank je wel. Is het misschien nog een tussenoplossing om de ethernetkabel die wel bij mijn TV uit de muur komt op te splitsen in 2 ethernet poorten met een splitter, de eerste blijft gewoon de TV van internet voorzien en de tweede gaat naar een Ethernet-to-HDMI splitter waarmee ik vervolgens toch bedraad HDMI kan verbinden?
Qua bandbreedte zou ik dan denken: als ik PS speel heb ik op de TV toch geen internetconnectie nodig want die komt bedraad op de PS5 zelf binnen en als ik TV kijk OTA is het omgekeerde het geval. Zou dat eventueel kunnen werken? (EDIT: ik heb Cat6 in de muur)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23:05
Gerwin89 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 11:47:
[...]

Zeg maar gerust dat het gewoon niet mogelijk is zonder consessies te moeten maken. Dan kan je maar beter een Chromecast aanschaffen en daar Remote Play op installeren en de DS controller linken aan de Chromecast.

PSN : Geraedus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:56
connick411 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 11:31:

Niemand gaat je het juiste antwoord geven denk ik, maar ik zou dan weer de PS5 zelf even oppakken en naast de TV zetten en weer terug de kast in na het spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 21:30
connick411 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 11:55:
[...]

Helder dank je wel. Is het misschien nog een tussenoplossing om de ethernetkabel die wel bij mijn TV uit de muur komt op te splitsen in 2 ethernet poorten met een splitter, de eerste blijft gewoon de TV van internet voorzien en de tweede gaat naar een Ethernet-to-HDMI splitter waarmee ik vervolgens toch bedraad HDMI kan verbinden?
Qua bandbreedte zou ik dan denken: als ik PS speel heb ik op de TV toch geen internetconnectie nodig want die komt bedraad op de PS5 zelf binnen en als ik TV kijk OTA is het omgekeerde het geval. Zou dat eventueel kunnen werken? (EDIT: ik heb Cat6 in de muur)
Ik weet niet wat de huidige resolutie en framerate is voor dergelijke converters. Maar je kan deze in elk geval niet combineren met ethernet voor de tv.

Misschien een simpelere oplossing: als je tv aan de muur hangt, waarom hang je de PS5 dan niet naast of achter de tv aan de muur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Fwiw: er zijn uiteraard ook wall mounts verkrijgbaar voor de PS5. Als dat geen optie is zijn er wellicht ook wall mounts voor de kast te krijgen.

Hdmi fatsoenlijk met hardware extenden (4K/120) over UTP zal duurder zijn dan een sleuf laten vrezen voor een permanente hdmi socket. En dat gaat uiteraard ook weer gepaard met de nodige delay.

- knip -

Pagina: 1 ... 323 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord