Er is ook letterlijk NIETS dat ze daar kunnen doen, of het zou moeten zijn dat ze ook even een profiel gaan aanmaken en jouw PSN nickname en paswoord gaan vragen, waar ze absoluut no business mee hebben.
Dit lijkt toch echt op klinkklare oplichting, hetzij van de winkel, maar mogelijk zelfs gewoon van de winkelbediende.
EDIT: effen gegoogled en top result was een FAQ van MediaMarkt :
Installatie gaming
Wat is de Startklaar-service van MediaMarkt?
Startklaar van MediaMarkt helpt je om jouw nieuwe toestel klaar te maken voor gebruik. Of het nu gaat om een smartphone, een smartwatch, een tablet of een navigatiesysteem: onze medewerkers zorgen dat de installatie vlekkeloos verloopt. zij kiezen de juiste instellingen, installeren de apps die jij wilt, zetten informatie over van het oude naar het nieuwe toestel. De opties en kostprijs variëren per toestel.
[ Voor 34% gewijzigd door Twixie op 19-11-2023 18:29 ]
Op zich is dit niet zo abnormaal, genoeg winkels die dit aanbieden bij nieuwe smartphones/tablets/computers.Twixie schreef op zondag 19 november 2023 @ 18:27:
Startklaar maken van een PS5. Serieus: WTF !!! Dit is zodanig van de pot gerukt dat ik er ter plekke een serieuze scene over zou maken en eisen van de manager te spreken (of met andere winkelbediendes checken).
Er is ook letterlijk NIETS dat ze daar kunnen doen, of het zou moeten zijn dat ze ook even een profiel gaan aanmaken en jouw PSN nickname en paswoord gaan vragen, waar ze absoluut no business mee hebben.![]()
![]()
Dit lijkt toch echt op klinkklare oplichting, hetzij van de winkel, maar mogelijk zelfs gewoon van de winkelbediende.
[...]
![]()
![]()
Wat de hele situatie vreemd maakt is dat het zogezegd verplicht is, nochtans staat op de website dat je de keuze hebt om de 'startklaar' service te nemen.
Dit lijkt dus een medewerker oftewel van niet beter weet of gewoon de beste cijfers in de winkel wil halen door klanten te verplichten en hopen dat ze er gewoon in meegaan.
Maar ze doen toch niks met die PS5 die geven ze gewoon in de doos mee zoals die aan hen geleverd is, sterker nog ik zou het irritant vinden als ze hem open zouden maken en er mee gaan kloten voordat je je nieuwe console meeneemt.AppleFan2007 schreef op zondag 19 november 2023 @ 18:35:
[...]
Op zich is dit niet zo abnormaal, genoeg winkels die dit aanbieden bij nieuwe smartphones/tablets/computers.
Wat de hele situatie vreemd maakt is dat het zogezegd verplicht is, nochtans staat op de website dat je de keuze hebt om de 'startklaar' service te nemen.
Dit lijkt dus een medewerker oftewel van niet beter weet of gewoon de beste cijfers in de winkel wil halen door klanten te verplichten en hopen dat ze er gewoon in meegaan.
Dit klopt gewoon niet en is echt oplichting, ik zou er ook zeker wat van zeggen en idd een manager bij laten komen.
Playstation 5
Ja, maar toch niet bij een game console ? Daar kunnen ze nu echt eens nagenoeg niets op voorhand doen, want je moet dat ding thuis in je netwerk hangen, thuis aan je TV en eventueel soundbar/receiver hangen, dus enige dat nog overschiet is inloggen, en dat kan iedereen hopelijk toch zelf..AppleFan2007 schreef op zondag 19 november 2023 @ 18:35:
[...]
Op zich is dit niet zo abnormaal, genoeg winkels die dit aanbieden bij nieuwe smartphones/tablets/computers.
20 games op disc meenemen en diegene alles laten installeren en updaten, dan krijg je tenminste waar voor je geld.Twixie schreef op zondag 19 november 2023 @ 18:27:
Startklaar maken van een PS5. Serieus: WTF !!! Dit is zodanig van de pot gerukt dat ik er ter plekke een serieuze scene over zou maken en eisen van de manager te spreken (of met andere winkelbediendes checken).
Er is ook letterlijk NIETS dat ze daar kunnen doen, of het zou moeten zijn dat ze ook even een profiel gaan aanmaken en jouw PSN nickname en paswoord gaan vragen, waar ze absoluut no business mee hebben.![]()
![]()
[...]
![]()
![]()
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Oh mooi, had hem met hun aangesloten checken of die erge coil whine heeft, of een luide fan en dan weigeren.Aiqo schreef op zondag 19 november 2023 @ 16:57:
Net speciaal naar de MediaMarkt gereden om de PS5 met Spider-man te kopen. Moest ik meelopen om een factuur te maken en toen werd mij verzocht nog eens 19 euro te betalen voor het startklaar maken. Dat was verplicht. Ook voor iemand die online besteld had en hem in de winkel kwam ophalen.
Heb vriendelijk bedankt en koop hem wel online zonder die 19 euro extra. Wat een onzin
Wel alvast een extra controller voor 50 euro opgepikt. Zo ben ik dan weer wel
Was al de 2de MediaMarkt want in Roermond bestaat Black Friday kennelijk niet en vroegen ze 700 euro voor de FIFA versie met extra controller.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
dat hoor je in een winkel niet zoals thuis....Amaze86 schreef op zondag 19 november 2023 @ 19:56:
[...]
Oh mooi, had hem met hun aangesloten checken of die erge coil whine heeft, of een luide fan en dan weigeren.
Ik vind het ook maar vreemd maar er zijn genoeg mensen die zoiets zouden doen.Twixie schreef op zondag 19 november 2023 @ 19:02:
[...]
Ja, maar toch niet bij een game console ? Daar kunnen ze nu echt eens nagenoeg niets op voorhand doen, want je moet dat ding thuis in je netwerk hangen, thuis aan je TV en eventueel soundbar/receiver hangen, dus enige dat nog overschiet is inloggen, en dat kan iedereen hopelijk toch zelf..
Er zijn mensen die er echt niets van weten, ik heb ooit de vraag van een klant gekregen om zijn AirPods in te stellen. Zelfs toen ik zei dat hij ze gewoon in zijn oren moest steken en dat de iPhone ze wel zelf verbind bleef die vragen om het te doen.
Het installeren van games gaan ze niet doen maar ze kunnen wel al inloggen op je account en enkele instellingen goed zetten zoals het automatisch update van games, uploaden van save data,…
Als ze effectief niets doen dan is het simpelweg diefstal en zou ik naar testAankoop stappen, maar het kan wel zijn dat ze al je account enzo gaan instellen. Dat is dan weer een ander verhaal, of dat het die prijs waard is laat ik in het midden en de verplichting is al zeker not done.Stylze schreef op zondag 19 november 2023 @ 19:01:
[...]
Maar ze doen toch niks met die PS5 die geven ze gewoon in de doos mee zoals die aan hen geleverd is, sterker nog ik zou het irritant vinden als ze hem open zouden maken en er mee gaan kloten voordat je je nieuwe console meeneemt.
Dit klopt gewoon niet en is echt oplichting, ik zou er ook zeker wat van zeggen en idd een manager bij laten komen.
Om mijzelf maar even voor de tweede keer te quoten. De PS5 Slim Digital Edition wordt dus geleverd met 2 houdertjes voor de liggende stand en die zijn dus ook bedoeld om de Digital Edition horizontaal te houden. Maar daar wordt het nou ook weer niet stabieler van.ma9ma schreef op maandag 13 november 2023 @ 07:33:
[...]
Om mijzelf maar even te quoten. Filmpje van een unboxing van de PS5 Slim Digital Edition. Blijkbaar bevat deze ook die 2 houdertjes voor de horizontale stand. Maar of deze ook echt nodig zijn (vermoed van niet) of al uit voorzorg zijn bijgeleverd wordt niet getoond / gemeld.
[YouTube: ps5 slim digital edition 箱を開ける open]
Fünf auf der nach oben offenen Richterskala
Zet die spellen die je wil hebben op een wishlist, iig de PS store wishlist. (En als je disc versie heb dan eventuele andere shops) Dan krijg een notificatie als die in de aanbieding zijn. Wellicht zijn ze dat nu al en anders zeker ook met kerst. Dan heb je die spellen lekker, (voor altijd los van je abonnement) en heb je ook PS Plus Essential.Hertog_Martin schreef op maandag 20 november 2023 @ 10:22:
Ai, ik kom er nu net na aanschaf PS5 achter dat de PS Plus prijzen belachelijk duur zijn geworden. Tenminste, voor mijn situatie aangezien ik vrij weinig game. Ik had begin dit jaar PS Plus Extra aangeschaft voor 12 maanden voor 60 euro. Weliswaar een aanbieding, maar ik zie daar nu geen aanbieding op en zou me nu 135 kostenDat 3 jaar lang zou net zoveel zijn als de kosten van de PS5 zelf... Dus wordt iig een downgrade naar PS Plus basic, met verlies van toegang tot enkele spellen.
Sorry maar je kunt jezelf ook beter informeren. PS+ essential is al jaren 60 euro geweest en nu iets duurder geworden waarbij je 3 games per maand krijgt.Hertog_Martin schreef op maandag 20 november 2023 @ 10:22:
Ai, ik kom er nu net na aanschaf PS5 achter dat de PS Plus prijzen belachelijk duur zijn geworden. Tenminste, voor mijn situatie aangezien ik vrij weinig game. Ik had begin dit jaar PS Plus Extra aangeschaft voor 12 maanden voor 60 euro. Weliswaar een aanbieding, maar ik zie daar nu geen aanbieding op en zou me nu 135 kostenDat 3 jaar lang zou net zoveel zijn als de kosten van de PS5 zelf... Dus wordt iig een downgrade naar PS Plus basic, met verlies van toegang tot enkele spellen.
Dus denk ik wel dat je had mogen beseffen dat het gewoon een fantastische aanbieding is geweest maar je niet had mogen verwachten dat dat blijvend zou zijn.
En zoals bij alle abonnementen: die aanbiedingen zijn om je naar binnen te lokken en daarna wordt het duurder en wil je er niet vanaf..
Ook als je niet heel vaak gamed is het de prijs van minder dan 2 games per jaar.
Als dat teveel is, dan is een disc versie handig waarbij je op MP wat oudere games voor een leuk prijsje op de kop kunt tikken
[ Voor 6% gewijzigd door Hann1BaL op 20-11-2023 10:37 ]
Prijs is niet verkeerd. Alleen krijgt de store redelijk wisselende reviews. Verder natuurlijk een persoonlijk dingetje, maar je kan je afvragen of je 4TB nodig hebt. Dat is 20x COD geinstalleerd of 40-100 andere games
Ik kan momenteel nog uit de voeten met mijn 2TB extern voor PS4 games.
Verwijderd
Er zijn wel wat goede aanbiedingen te vinden.ZesBarkiePK schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 19:33:
Heeft iemand nog wat leuks gevonden in de PlayStation store nu het Black Friday is?
Wat ik tot zover gezien heb zijn er niet echt boeiende deals.
Maar helaas zijn de meeste nieuwere titels nog aardig duur.
€48 voor Diablo 4
€45 voor Hogwarts
€48 voor Final Fantasy 16
€48 voor Jedi Survivor
€50 voor Last of us Part 1
(Games die nog op mijn lijstje staan.)
Dat noem ik niet echt aanbiedingen.
-
€30 voor Horizon Forbidden West
€15 voor Witcher 3 Next gen
€20 voor Assassins Creed Odyssey (inc. dlc)
€15 voor Assassins Creed Origins (inc. dlc)
€20 voor Dark Souls 1
€10 voor Dark Souls 2
Resident Evil 2+3 Remake staan er ook altijd wel voor een leuk prijsje.
Dat zijn wel een aantal leuke aanbiedingen, maar deze zijn al zo vaak in de sales voorbij gekomen dat vrijwel iedereen deze al heeft.
Zelf heb ik Midnight Suns voor €30 (inclusief alle DLC) aangeschaft.
Zou gewoon eventjes lekker de store doorbladeren.
(Ikzelf koop nooit games die duurder zijn dan €30. Wacht altijd op een goede PS Store aanbieding.)
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2023 10:59 ]
Heb ook een paar sites doorgespit op Black Friday kortingen, maar ik vind het allemaal eigenlijk nog steeds "meh". Uit frustratieVerwijderd schreef op maandag 20 november 2023 @ 10:58:
[...]
Er zijn wel wat goede aanbiedingen te vinden.
Maar helaas zijn de meeste nieuwere titels nog aardig duur.
€48 voor Diablo 4
€45 voor Hogwarts
€48 voor Final Fantasy 16
€48 voor Jedi Survivor
€50 voor Last of us Part 1
(Games die nog op mijn lijstje staan.)
Dat noem ik niet echt aanbiedingen.
-
€30 voor Horizon Forbidden West
€15 voor Witcher 3 Next gen
€20 voor Assassins Creed Odyssey (inc. dlc)
€15 voor Assassins Creed Origins (inc. dlc)
€20 voor Dark Souls 1
€10 voor Dark Souls 2
Resident Evil 2+3 Remake staan er ook altijd wel voor een leuk prijsje.
Dat zijn wel een aantal leuke aanbiedingen, maar deze zijn al zo vaak in de sales voorbij gekomen dat vrijwel iedereen deze al heeft.
Zelf heb ik Midnight Suns voor €30 (inclusief alle DLC) aangeschaft.
Zou gewoon eventjes lekker de store doorbladeren.
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Niet iedereen is regelmatig bezig met wat er gebeurt rondom z'n playstation. Ik ben al blij als ik heel af en toe tijd heb om iets te spelen. Originele prijs van 100 euro voor extra is niet iets waarbij je mag denken van dat dat een schappelijke prijs is, en dus fantastisch na korting. En een prijsverhoging van 35% is ook niet alledaags, je gaat eerder uit van 10% in deze tijden. Dus ben het zeker niet met je eens dat dat zo voor de hand liggend is allemaal. Ik heb al jaren PS Plus en dat is altijd ~60 euro per jaar geweest met regelmatig aanbiedingen. Maar Essential is ook naar 80 gegaan (+ 33%) zie ik en heeft zelfs tijdens BF geen korting in de PS Store.Hann1BaL schreef op maandag 20 november 2023 @ 10:35:
[...]
Sorry maar je kunt jezelf ook beter informeren. PS+ essential is al jaren 60 euro geweest en nu iets duurder geworden waarbij je 3 games per maand krijgt.
Dus denk ik wel dat je had mogen beseffen dat het gewoon een fantastische aanbieding is geweest maar je niet had mogen verwachten dat dat blijvend zou zijn.
En zoals bij alle abonnementen: die aanbiedingen zijn om je naar binnen te lokken en daarna wordt het duurder en wil je er niet vanaf..
Ook als je niet heel vaak gamed is het de prijs van minder dan 2 games per jaar.
Als dat teveel is, dan is een disc versie handig waarbij je op MP wat oudere games voor een leuk prijsje op de kop kunt tikken
edit; prijzen zijn iets lager, ik las artikel met de dollarprijzen, maar de stijgingen zijn wel zo hoog.
Misschien schappelijke prijzen voor de hardcore gamer, kosten per gespeeld uur vallen dan wel mee. Voor als je af en toe gamed is het gewoon relatief duur. Maar als je dan helemaal geen abo afneemt kan je die keer dat je 'm even aanslingert geeneens online spelen dus neem je toch een abo af. Maar total cost of ownership is dus best hoog.
Maar goed, ik zie intussen wel dat er redelijk wat goede games bij inzitten bij Extra.
Ik kan alleen zo te zien niet makkelijk zien of een game in mijn bibliotheek nou een PS Plus Extra game is of PS Plus Essential (van maandelijkse games), of wel? Want dan weet ik welke games zouden wegvallen mocht ik abo downgraden.
Ik stel nergens dat je het niet duur mag vinden, maar je had snel kunnen weten dat je een prachtige aanbieding hebt gehad, denkend aan de kosten van games en hoeveel games je hebt kunnen spelen in dat jaar. Speel 2 games en je hebt het er al uit. Ik ben ook zeker geen hardcore gamer, maar gewoon een vader van 2 jonge kinderen die soms even een paar uurtjes heeft om te gamen.Hertog_Martin schreef op maandag 20 november 2023 @ 11:02:
[...]
Niet iedereen is regelmatig bezig met wat er gebeurt rondom z'n playstation. Ik ben al blij als ik heel af en toe tijd heb om iets te spelen. Originele prijs van 100 euro voor extra is niet iets waarbij je mag denken van dat dat een schappelijke prijs is, en dus fantastisch na korting. En een prijsverhoging van 35% is ook niet alledaags, je gaat eerder uit van 10% in deze tijden. Dus ben het zeker niet met je eens dat dat zo voor de hand liggend is allemaal. Ik heb al jaren PS Plus en dat is altijd ~60 euro per jaar geweest met regelmatig aanbiedingen. Maar Essential is ook naar 80 gegaan (+ 33%) zie ik en heeft zelfs tijdens BF geen korting in de PS Store.
Misschien schappelijke prijzen voor de hardcore gamer, kosten per gespeeld uur vallen dan wel mee. Voor als je af en toe gamed is het gewoon relatief duur. Maar als je dan helemaal geen abo afneemt kan je die keer dat je 'm even aanslingert geeneens online spelen dus neem je toch een abo af. Maar total cost of ownership is dus best hoog.
Maar goed, ik zie intussen wel dat er redelijk wat goede games bij inzitten bij Extra.
Ik kan alleen zo te zien niet makkelijk zien of een game in mijn bibliotheek nou een PS Plus Extra game is of PS Plus Essential (van maandelijkse games), of wel? Want dan weet ik welke games zouden wegvallen mocht ik abo downgraden.
Ook kun je alleen voor jezelf bepalen wat iets je waard is en hoeveel je er aan wilt spenderen.
Maar nogmaals: Zorg voor een disc versie en ga op MP kijken naar 2e hands games en daar kun je zo lang mee doen als je zelf wilt. Dus TCO valt dan erg mee. “You can’t have your cake and eat it too” lijkt toepasbaar op wat je wilt.
100 euro vind jij niet schappelijk, maar games kosten al snel tussen de 50 en 80 euro. Ok, extra zit niet vol met hagelnieuwe games, maar met 2-3 games per jaar vind ik dat al snel de moeite waard. En anders neem je het gewoon niet. Je hebt geen enkele PS+ nodig om van je PS5 te kunnen genieten.
Abonnementen zijn natuurlijk vooral van waarde als je ze gebruikt en als je die tijd niet hebt of wilt nemen, kun je beter losse games kopen en die grijs spelen zodat je TCO gewoon erg meevalt.
Verwijderd
Dit terwijl ik nog genoeg games in mijn backlog heb staan om te komende 10 jaar mee door te komen.spaceboy schreef op maandag 20 november 2023 @ 11:00:
[...]
Heb ook een paar sites doorgespit op Black Friday kortingen, maar ik vind het allemaal eigenlijk nog steeds "meh". Uit frustratieheb ik vorige week maar gewoon weer eens een game op Marktplaats gekocht. Wo Long voor 30 euro op disc. Toffe game. Hier heb ik wel een maandje of 2 plezier van en dan verpats ik hem weer voor 20 euro ofzo.
Een goede aanbieding kan ik natuurlijk niet laten liggen.
Heb je ook een punt. Het was gewoon even schrikken, of ik het nou had mogen weten of niet, om van 60 euro per jaar ineens een verlengprijs van 125 te zienHann1BaL schreef op maandag 20 november 2023 @ 11:11:
[...]
Ik stel nergens dat je het niet duur mag vinden, maar je had snel kunnen weten dat je een prachtige aanbieding hebt gehad, denkend aan de kosten van games en hoeveel games je hebt kunnen spelen in dat jaar. Speel 2 games en je hebt het er al uit. Ik ben ook zeker geen hardcore gamer, maar gewoon een vader van 2 jonge kinderen die soms even een paar uurtjes heeft om te gamen.
Ook kun je alleen voor jezelf bepalen wat iets je waard is en hoeveel je er aan wilt spenderen.
Maar nogmaals: Zorg voor een disc versie en ga op MP kijken naar 2e hands games en daar kun je zo lang mee doen als je zelf wilt. Dus TCO valt dan erg mee. “You can’t have your cake and eat it too” lijkt toepasbaar op wat je wilt.
100 euro vind jij niet schappelijk, maar games kosten al snel tussen de 50 en 80 euro. Ok, extra zit niet vol met hagelnieuwe games, maar met 2-3 games per jaar vind ik dat al snel de moeite waard. En anders neem je het gewoon niet. Je hebt geen enkele PS+ nodig om van je PS5 te kunnen genieten.
Abonnementen zijn natuurlijk vooral van waarde als je ze gebruikt en als je die tijd niet hebt of wilt nemen, kun je beter losse games kopen en die grijs spelen zodat je TCO gewoon erg meevalt.
Gezien het aanbod en ik niet zo fanatiek ben scheelt het wel dat ik waarschijnlijk vrijwel nooit een game hoef te kopen. Heb wel al Gran Turismo gekocht, maar dat speel ik ook het liefst
Verwijderd
Zit nog te twijfelen over Spyro Trilogy, iemand die de game heeft? Is de camera heel storend zo dichtbij en voelt de game niet té oud aan?
Jullie verder nog leuke aankopen gedaan op PS5 gebied deze dagen?
Net crew motorfest besteld bij bol.com 34.99Verwijderd schreef op maandag 20 november 2023 @ 12:03:
Helaas net te laat om Resident Evil remake voor 24.99 te bestellen.
Niet echt populair hier volgens mij, maar ik heb Final Fantasy Theatrhythm Final Bar Line gekocht (PS4). Vorige twee delen op de 3DS vond ik ook erg goed, dus hier ga ik me ook wel weer mee vermaken.Verwijderd schreef op maandag 20 november 2023 @ 12:03:
Door Black ''Friday'' toch maar een SSD gehaald voor de PS5, 2TB 990PRO. Geen echte noodzaak maar waarom niet.Tevens TLOU Part 1 van de PS Store gehaald en dat is genieten in performance unlocked fps met VRR.
Goeie reden om de game nogmaals te spelen.
Zit nog te twijfelen over Spyro Trilogy, iemand die de game heeft? Is de camera heel storend zo dichtbij en voelt de game niet té oud aan?
Final fantasy 16 gehaald en mee begonnen. Toch wel een pareltje grafisch hoorVerwijderd schreef op maandag 20 november 2023 @ 12:03:
Door Black ''Friday'' toch maar een SSD gehaald voor de PS5, 2TB 990PRO. Geen echte noodzaak maar waarom niet.Tevens TLOU Part 1 van de PS Store gehaald en dat is genieten in performance unlocked fps met VRR.
To dare is to do
Ik vond Spyro erg leuk, althans de eerste twee delen. De derde vond ik minder en heb ik volgens mij ook niet uitgespeeld. Het is wel een stuk ontspannender dan Crash Bandicoot, dat spel kost je een controllerVerwijderd schreef op maandag 20 november 2023 @ 12:03:
PS: een extra ssd is niet alleen leuk voor extra opslag maar ik merk dat bijvoorbeeld Cyberpunk veel sneller laadt. Ik zou dat soort intensieve games gelijk naar de nieuwe en snellere ssd verhuizen.
Verwijderd
Die had ik ook bijna gehaald. Eerst even de demo gecheckt en dat beviel goed tot het eerste stadje waar je als kind speelt. De fps ging alle kanten uit in performance.Slaapje schreef op maandag 20 november 2023 @ 12:24:
[...]
Final fantasy 16 gehaald en mee begonnen. Toch wel een pareltje grafisch hoor
Verwijderd
Toch maar halen dan voor die €13. Crash bevalt mij niet. Niet relaxed genoeg. Controllers vliegen niet bij mij maar ben wel snel klaar met zo een game haha.D. Ninjai schreef op maandag 20 november 2023 @ 12:44:
[...]
Ik vond Spyro erg leuk, althans de eerste twee delen. De derde vond ik minder en heb ik volgens mij ook niet uitgespeeld. Het is wel een stuk ontspannender dan Crash Bandicoot, dat spel kost je een controller
PS: een extra ssd is niet alleen leuk voor extra opslag maar ik merk dat bijvoorbeeld Cyberpunk veel sneller laadt. Ik zou dat soort intensieve games gelijk naar de nieuwe en snellere ssd verhuizen.
Jawel, maar fidelity mode houdt het allemaal redelijk constant en ik vind de 30 fps in deze game niet storend. De demo speelde ik met performance mode en vond toen zelfs de buiten gebieden storend.Verwijderd schreef op maandag 20 november 2023 @ 12:46:
[...]
Die had ik ook bijna gehaald. Eerst even de demo gecheckt en dat beviel goed tot het eerste stadje waar je als kind speelt. De fps ging alle kanten uit in performance.Bij jou niet? Had sowieso gelezen dat fidelity werd aangeraden.
Grappig genoeg vond ik de demo eigenlijk helemaal niet zo interessant, maar de volledige game had me binnen t uur.
[ Voor 6% gewijzigd door Slaapje op 20-11-2023 13:18 ]
To dare is to do
Niet echt een aankoop, maar de directors cut van Ghost of Tsushima is nu gratis te verkrijgen voor PS plus leden (welk abonnement precies weet ik nu even niet). Ben daar een paar dagen terug mee begonnen en man man man wat een spel zeg! Speelt echt heerlijk vloeiend weg + een leuk verhaal en vele side quests. Hier kan ik wel weer 80+ uur tegenaan gooien zo lijkt het.Verwijderd schreef op maandag 20 november 2023 @ 12:03:
Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC
Die zit al in de Extra catalogus sinds de launch van Extra/Premium anderhalf jaar geledenGerwin89 schreef op maandag 20 november 2023 @ 15:02:
[...]
maar de directors cut van Ghost of Tsushima is nu gratis te verkrijgen voor PS plus leden (welk abonnement precies weet ik nu even niet).
OhTwixie schreef op maandag 20 november 2023 @ 15:11:
[...]
Die zit al in de Extra catalogus sinds de launch van Extra/Premium anderhalf jaar geleden.
Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC
Ik zag de reviews ook, maar heel ingewikkeld kan het toch niet zijn het versturen van ssd'tje. Ik ga het meemakencold_as_ijs schreef op maandag 20 november 2023 @ 10:45:
[...]
Prijs is niet verkeerd. Alleen krijgt de store redelijk wisselende reviews. Verder natuurlijk een persoonlijk dingetje, maar je kan je afvragen of je 4TB nodig hebt. Dat is 20x COD geinstalleerd of 40-100 andere games.
Ik kan momenteel nog uit de voeten met mijn 2TB extern voor PS4 games.
ik zie dat Reichelt hem ook verkoopt. Een betere partij denk ik, als iemand geinterreseerd is.
https://www.reichelt.nl/n...-p364367.html?PROVID=2809
[ Voor 16% gewijzigd door ppeterr op 20-11-2023 15:55 ]
Prachtig ding zeg!schumi1986 schreef op maandag 20 november 2023 @ 16:42:
Nou na een tijdje afwezig te zijn geweest hoor ik ook weer bij de club
Bijzonder en erg jammer hoe de PlayStation door Mediamarkt wordt verzonden.
[Afbeelding]
Omdoos ziet er niet meer uit, zit vol met schuren en deukjes.
Gelukkig is de PS5 helemaal in orde
[Afbeelding]
Ben die zelf in de carrefour gaan halen, mediamarkt koop ik niets meer, sinds dat mijn ma daar een spel kocht voor pc en daar een trojan horse opzat.
Die controller is ook wel netjes.
Verwijderd
Als ik de doos zo zou krijgen zou ik hem direct terug sturen.schumi1986 schreef op maandag 20 november 2023 @ 16:42:
Nou na een tijdje afwezig te zijn geweest hoor ik ook weer bij de club
Bijzonder en erg jammer hoe de PlayStation door Mediamarkt wordt verzonden.
[Afbeelding]
Omdoos ziet er niet meer uit, zit vol met schuren en deukjes.
Gelukkig is de PS5 helemaal in orde
[Afbeelding]
Hij is gewoon al open geweest en iets teveel ervaring met mensen met grijpgrage handjes met dit.
Hoop dat alles goed voor je werkt en alles erbij zit.
Gelukkig niet open geweest want ondanks dat er extra tape op zat waren de seals nog heel.Verwijderd schreef op maandag 20 november 2023 @ 18:15:
[...]
Als ik de doos zo zou krijgen zou ik hem direct terug sturen.
Hij is gewoon al open geweest en iets teveel ervaring met mensen met grijpgrage handjes met dit.
Hoop dat alles goed voor je werkt en alles erbij zit.![]()
Normaal zou ik dit ook niet accepteren maar vanwege de prijs (519) toch maar besloten om het te houden.. het is uiteindelijk maar een doos.
En wat kan de Mediamarkt daar aan doen?elsympatico schreef op maandag 20 november 2023 @ 18:08:
mediamarkt koop ik niets meer, sinds dat mijn ma daar een spel kocht voor pc en daar een trojan horse opzat.
Verwijderd
Buiten dat blijft de MediaMarkt een verschrikkelijke winkel. Hier in Eindhoven zijn in korte tijd al twee verdiepingen gesloten, dus het lijkt ook niet heel goed te gaan.
Die seals? Die ronde stickers op de omdoos? Die zijn erg gemakkelijk terug te plakken. Ik had mijn ps rechtstreeks van ps direct lang geleden, playstation zelf, en daar was ook iets dubieus aan die 2 ronde stickers op de omdoos.schumi1986 schreef op maandag 20 november 2023 @ 18:23:
[...]
Gelukkig niet open geweest want ondanks dat er extra tape op zat waren de seals nog heel.
Normaal zou ik dit ook niet accepteren maar vanwege de prijs (519) toch maar besloten om het te houden.. het is uiteindelijk maar een doos.
Krijg je van dat domme concept van recht op bedenking (14 dagen dan nog wel!) waarbij het nu een sport is geworden om dingen te bestellen die men niet kan betalen, even 2 weken te 'unboxen/spelen' en dan terug te sturen. Dan krijgt de volgende nooit meer de kans op een maagdelijk ongeopend product en bijhorend 'gevoel' van de eerste te zijn die je playstation bepotelt.
Maar die doos is bijna zeker open geweest...
Als er bij die van jou 3 ronde seals op zaten is er zeker iets mee gebeurd, er horen er namelijk maar 2 op te zitten.Amos_x schreef op maandag 20 november 2023 @ 19:16:
[...]
Die seals? Die ronde stickers op de omdoos? Die zijn erg gemakkelijk terug te plakken. Ik had mijn ps rechtstreeks van ps direct lang geleden, playstation zelf, en daar was ook iets dubieus aan die 3 ronde stickers op de omdoos.
Krijg je van dat domme concept van recht op bedenking (14 dagen dan nog wel!) waarbij het nu een sport is geworden om dingen te bestellen die men niet kan betalen, even 2 weken te 'unboxen/spelen' en dan terug te sturen. Dan krijgt de volgende nooit meer de kans op een maagdelijk ongeopend product en bijhorend 'gevoel' van de eerste te zijn die je playstation bepotelt.
Maar die doos is bijna zeker open geweest...
En nee, ik ben er zeker van dat deze doos nooit open is geweest. Dit is inmiddels de 3e keer dat ik een ps5 unbox en deze is gewoon nieuw.
Als deze al open is geweest zijn de onderdelen niet aangeraakt.
Maargoed heel bijzondere manier van verzenden wel, dat ik de bezorgdatum tot 2x toe gewijzigd heb zal ook niet mee hebben geholpen.
Ik bedoelde 2, geen idee waarom ik 3 heb getypt, typfoutje.schumi1986 schreef op maandag 20 november 2023 @ 19:26:
[...]
Als er bij die van jou 3 ronde seals op zaten is er zeker iets mee gebeurd, er horen er namelijk maar 2 op te zitten.
Hier nog een foto dat de seals nog aanwezig waren.Amos_x schreef op maandag 20 november 2023 @ 19:29:
[...]
Ik bedoelde 2, geen idee waarom ik 3 heb getypt, typfoutje.
van te voren goed gekeken of er geen gepulk bij de randen aanwezig was en of er niet een seal over de oude heen was geplakt.
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2023 21:31 ]
Ik heb net een PS5 aangeschaft en had nog enkele PS4 games liggen.
Die zouden moeten werken op de PS5 alleszins, buiten enkele uitzonderingen..
Ik vroeg me echter af of het dan een PS4 gaat "emuleren" met eventueel betere framerate? Of worden er ook soms extra performance en eye candy dingen toegevoegd? (Horizon Forbidden West zou een gratis upgrade zijn, die heb ik al gekocht tijdens de zomersolden, net als Gran Turismo 7 (geen gratis upgrade afaik))
Momenteel zijn er games die je in PS4 versie veel goedkoper kan kopen, en dan voor 10 euro digitaal kan upgraden naar PS5. Dt zou dan exact hetzelfde moeten zijn alsof je de PS5 versie zou gekocht hebben vermoed ik?
Zijn er redenen waarom je WEL best de PS5 versie koopt van games?
(Je betaalt meer, maar mss is de doorverkoop waarde achteraf ook hoger.. en je moet niet telkens de digitale upgrade doen en alles downloaden vermoed ik, want dan installeert hij gewoon eerst vanaf de disc?!)
Alleen als je graag doorverkoopt, PS5 hoesjes mooier vindt of slecht internet hebt en het daardoor een eeuwigheid duurt om games te downloadenmDrMacabr3 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 08:46:
(Je betaalt meer, maar mss is de doorverkoop waarde achteraf ook hoger.. en je moet niet telkens de digitale upgrade doen en alles downloaden vermoed ik, want dan installeert hij gewoon eerst vanaf de disc?!)
Sommige PS4 games hebben een gratis patch voor verbetering op de PS5 in backwards compatibilty mode. https://www.backwards-compatible.com/ is een handige website om te bekijken hoe PS4 games presteren op de PS5. Bijvoorbeeld TLOU2 is op een base PS4 1080p/30fps, maar op de PS5 1440p/60fps.DrMacabr3 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 08:46:
Hey iedereen.
Ik heb net een PS5 aangeschaft en had nog enkele PS4 games liggen.
Die zouden moeten werken op de PS5 alleszins, buiten enkele uitzonderingen..
Ik vroeg me echter af of het dan een PS4 gaat "emuleren" met eventueel betere framerate? Of worden er ook soms extra performance en eye candy dingen toegevoegd? (Horizon Forbidden West zou een gratis upgrade zijn, die heb ik al gekocht tijdens de zomersolden, net als Gran Turismo 7 (geen gratis upgrade afaik))
Momenteel zijn er games die je in PS4 versie veel goedkoper kan kopen, en dan voor 10 euro digitaal kan upgraden naar PS5. Dt zou dan exact hetzelfde moeten zijn alsof je de PS5 versie zou gekocht hebben vermoed ik?
En dan heb je inderdaad ook nog (betaalde) updates van PS4 games naar native PS5 games. Bijvoorbeeld Ghost of Tsushima.
Ik heb Spyro en deze recentelijk uitgespeeld. De game(s) is simpel en toegankelijk. Ik heb samen met mijn zoontje gespeeld. Die vond de game fantastisch. Ik heb me niet gestoord aan de camera. Het is ook wat je gewend bent. Het is uiteraard niet vergelijkbaar met bijvoorbeeld Ratchet & Clank en Astro. Die zijn meer gepolijst en moderner. Maar ik vond het gewoon een erg leuk spel. Simpel. De game draait goed en ik ben geen enkele bug tegen gekomen. De humor is ook leuk (voor kinderen en oudere spelers). Zaken als muziek en geluid zijn een stuk simpeler. Daar merk je de ouderdom meer dan bij de besturing en camera. Samengevat een leuk spel voor een mooie prijs. De prijs per uur plezier is bijzonder laag. Niet iedereen zal het daarmee eens zijn, maar we hebben ook de Super Mario Bros. 35th Anniversary games gespeeld op de Switch en daar konden we/ik echt niet inkomen door de camera/gameplay. Daar had ik veel meer last van de ouderdom.Verwijderd schreef op maandag 20 november 2023 @ 12:03:
Wat is dit voor een dubieuze site? Je moet verplicht inschrijven om überhaupt op de site te kunnen kijken. Dikke no-go wat mij betreft!kokorico schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 09:45:
Vandaag mooie promo's bij Veepee op ps5 bundels
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
lol zij verkopen het en moeten zien dat hun games in orde zijn.
Die doos van die ps5 hier vind jij ook normaal?
Als jij iets koopt ergens en het is niet in orde, naar wie wijs jij dan?Naar de verkoper, mediamarkt dus.
Ja, maar dat gaat dan over de afhandeling van een klacht. Jij doet nu alsof de Mediamarkt verantwoordelijk is voor de data dat op een cd geperst staat.elsympatico schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 11:24:
[...]
Als jij iets koopt ergens en het is niet in orde, naar wie wijs jij dan?Naar de verkoper, mediamarkt dus.
Volgens mij nemen ze net allemaal vestigingen over van BCC en gaan dus flink uitbreiden in NL, denk dat het prima loopt daar? Ga zelf regelmatig naar de Mediamarkt bij Arena en vind dat echt wel een mooie winkel, koop daar graag mooie producten ipv online bestellen.Verwijderd schreef op maandag 20 november 2023 @ 19:09:
[...]
Buiten dat blijft de MediaMarkt een verschrikkelijke winkel. Hier in Eindhoven zijn in korte tijd al twee verdiepingen gesloten, dus het lijkt ook niet heel goed te gaan.
Playstation 5
Lees ik het goed, en is dit een limited edition van de Firecuda 530? Scheelt weer 10 euro namelijk
Veepee is totaal geen dubieuze site hoor. Is de vente exclusieve vroeger. Wij (Belgen) kopen daar zeer regelmatig kledij aan. Prima site, nooit problemen mee gehad. Ook met retourneren niet. Ik dacht dat het in Nederland ook bekend was, blijkbaar nietrenzo4000 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 09:57:
[...]
Wat is dit voor een dubieuze site? Je moet verplicht inschrijven om überhaupt op de site te kunnen kijken. Dikke no-go wat mij betreft!
Zelfs een bundel met PS5 slimkokorico schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 09:45:
Vandaag mooie promo's bij Veepee op ps5 bundels
lol van 950 euro naar 599 euro?BarendBotje schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 14:27:
[...]
Zelfs een bundel met PS5 slim![]()
[Afbeelding]
Wel jammer ook dat er dan alleen maar troep bij die ps5 slim bundel zit
[ Voor 8% gewijzigd door Stylze op 21-11-2023 14:58 ]
Playstation 5
Vraag me ook af of ze echt een slim gaan leverenStylze schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 14:57:
[...]
lol van 950 euro naar 599 euro?
Wel jammer ook dat er dan alleen maar troep bij die ps5 slim bundel zit
Verwijderd
Whoooooo!!! Avengers!!!BarendBotje schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 14:27:
[...]
Zelfs een bundel met PS5 slim![]()
[Afbeelding]
Heerlijk een spel spelen waarvan de servers al uit zijn gezet.
Is een misvatting die ik vaker zie. Het spel is delisted uit de PlayStation store, maar de servers zijn gewoon up and running.Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 15:27:
[...]
Whoooooo!!! Avengers!!!
Heerlijk een spel spelen waarvan de servers al uit zijn gezet.![]()
![]()
Verwijderd
https://fextralife.com/ps...nd-gollum-to-free-trials/
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2023 15:38 ]
Kan je denk ik net de character creation mee doorkomenVerwijderd schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 15:36:
Baldur’s Gate 3 heeft een trial via Plus Premium gekregen. Heel benieuwd of ik het wat vind want heb geen idee of ik de combat trek. Hopelijk is 2 uur genoeg om daar achter te komen.
https://fextralife.com/ps...nd-gollum-to-free-trials/
[ Voor 6% gewijzigd door Stylze op 21-11-2023 16:43 ]
Playstation 5
Beter dat ze die servers uit zetten, als iets een waste van je time is is het die game wel, je moet wel echt een super marvel fan zijn om daar doorheen te komen.Thijs schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 15:30:
[...]
Is een misvatting die ik vaker zie. Het spel is delisted uit de PlayStation store, maar de servers zijn gewoon up and running.
Playstation 5
Verwijderd
Ah, my bad. Sorry.Thijs schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 15:30:
[...]
Is een misvatting die ik vaker zie. Het spel is delisted uit de PlayStation store, maar de servers zijn gewoon up and running.
Dacht dat de servers off-line waren.
Al zullen ze nu wel vrijwel uitgestorven zijn.
Nachtlampje aan doen is ook een optie 🤣Raem schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 21:30:
Dead Space in een donkere kamer met headset op:
[Afbeelding]
PSN : Geraedus
Ik ben absoluut niet van de jump scares maar Dead Space was voor mij prima te spelen.. Alan wake 2 dat is pas creepyRaem schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 21:30:
Dead Space in een donkere kamer met headset op:
[Afbeelding]
GamiQ, de game notes app met game maps!
Dat hangt er van af. Als je nog geen lid bent, krijg je (ik dacht) 30% korting, maar je kunt je bestaande abo niet tegen die korting verlengen. Je kunt ook met korting je abo upgraden van essential naar extra of extra naar premium.-SaveMe- schreef op woensdag 22 november 2023 @ 12:57:
Zijn er ergens nog aanbiedingen voor playstation plus essential of extra ?
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Ik kon mijn bestaande Essential gewoon met 25% korting verlengen (had en heb wel een jaarbonnement). Moest €57,59 EUR neerleggen.Hulleman schreef op woensdag 22 november 2023 @ 13:40:
[...]
Dat hangt er van af. Als je nog geen lid bent, krijg je (ik dacht) 30% korting, maar je kunt je bestaande abo niet tegen die korting verlengen. Je kunt ook met korting je abo upgraden van essential naar extra of extra naar premium.
Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...
Heb je al reactie gekregen?Aiqo schreef op zondag 19 november 2023 @ 18:13:
[...]
Heb online op de site een contactformulier ingevuld. Ik ben benieuwd wat ze gaan zeggen.
Vreemd. Mijn essential loopt nog tot september volgend jaar en ik krijg geen korting te zien.party42 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 15:22:
[...]
Ik kon mijn bestaande Essential gewoon met 25% korting verlengen (had en heb wel een jaarbonnement). Moest €57,59 EUR neerleggen.
Mijn persoonlijke korting met Black Friday was gewoon de volle mep betalen voor Premium. Maar goed volgend jaar hopen dat er wel een aanbieding is .Veertien14 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 20:44:
Iedereen heeft dus een persoonlijk bf korting gekregen, ik kan kiezen voor een upgrade naar premium voor een tientje goedkoper t/m het eind van het abo(4-2024) of 6 euro korting op het extra abonnement. Echt hele mooie kortingen, ik ga gelijk over op premium, kom van essential.
De kortingen bij upgrades zijn ook gewoon wat Sony zelf aangekondigd heeft.Veertien14 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 20:44:
Iedereen heeft dus een persoonlijk bf korting gekregen, ik kan kiezen voor een upgrade naar premium voor een tientje goedkoper t/m het eind van het abo(4-2024) of 6 euro korting op het extra abonnement. Echt hele mooie kortingen, ik ga gelijk over op premium, kom van essential.
De chaos zit bij verlengingen omdat daar niets over gecommuniceerd is en er dus vanuit gegaan werd dat er daar geen kortingen zijn, maar blijkt nu dat sommigen daar wel korting krijgen en anderen niet.
Dat is bij PSN wel vaker op de een of andere manier. Ik heb iig geen korting als ik mijn Extra wil verlengen.Twixie schreef op donderdag 23 november 2023 @ 06:58:
[...]
maar blijkt nu dat sommigen daar wel korting krijgen en anderen niet.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Essential is nu met 20% korting ongeveer 58 euro, dus klinkt niet heel duur
Extra is met 25% korting en is dan 94 euro
Nadeel is dat je na dat jaar nog steeds geen spel bezit.
Mijn zoon heeft natuurlijk nog geen idee welke spellen hij wel en niet leuk vind dus twijfel erover.
Wat zouden jullie aanraden?
Als hij nog geen idee heeft welke spellen hij leuk vind of niet is extra wel een goede keuze denk ik. Heeft hij meteen een libary van games om uit te kiezen, zitten natuurlijk niet de nieuwste games bij maar dat maakt denk ik niet uit?kruger5050 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:40:
Is Playstation Plus aan te raden als je net een PS5 voor je zoon gekocht hebt?
Mijn zoon heeft natuurlijk nog geen idee welke spellen hij wel en niet leuk vind dus twijfel erover.
Kan ook eerst een maandje het proberen bijvoorbeeld en dan een keuze maken he in plaats van meteen een jaar.
Playstation 5
September volgend jaar is veel te ver om korting te geven. Jij bent als klant nog 'locked in' dus het heeft geen zin om je een lokkertje aan te bieden.RedNas74 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 20:30:
[...]
Vreemd. Mijn essential loopt nog tot september volgend jaar en ik krijg geen korting te zien.
De regels zijn niet gecommuniceerd, en onduidelijk (dat hele PS abo is een rommeltje imo). Maar algemeen wordt gedacht dat korting enkel aangeboden wordt aan wie binnenkort het abo ziet aflopen (november/december, misschien januari nog, dus niet eind 2024) en enkel om in dezelfde tier te blijven of hoger.
Dus als je extra hebt, enkel korting voor extra of premium. Dit om bestaande klanten te houden die binnenkort misschien opzeggen, en om te vermijden dat ze een tier lager nemen.
Ik heb nu extra, maar heb beslist om nergens aan mee te doen op dit moment. Ik heb absoluut niet genoeg gebruik gemaakt van alle games, en heb beslist om in de toekomst games gewoon rechtstreeks aan te kopen en me niet te laten 'leiden' door een veranderend abo aanbod. Het pas gewoon niet bij hoe ik media consumeer. Mijn netflix heb ik ook laten aflopen.
Dus ik wacht tot het afloopt en vermoed dat er eind december weer kortingen zijn (kerstmis) om dan gewoon terug essential af te sluiten.
Ik verwacht dat ik af en toe eens een maandje afsluit om iets uit extra op te pakken, maar niet meer een heel jaar. Ja, ook al komt me dat duurder uit. Het gaat me niet om droge euro's, maar om mijn 'verhouding' met een overdaad aan aanbod en wat het doet met mijn gameplezier.
Het is een mooie manier om een jaar diverse games uit te proberen voor € 94. Naast de game catalog (game pass tegenhanger) krijg je maandelijks games via PS+ Essential (dat zit ook in Extra). Die games 'bezit' je wel, zolang je een PS+ abo hebt. In de game catalog kan het zijn dat games verdwijnen, die kun je dan niet meer spelen.kruger5050 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:40:
In de game catalogue zitten ook first party games van Sony, zoals beide Horizon games, uncharted 4 en the lost legacy, God of war, Spiderman 2018, Spiderman Miles Morales. Echt stuk voor stuk parels. Wellicht met uitzondering van god of war zijn de games ook voor een jonger publiek leuk en prima om te spelen.
Daarnaast kun je online gamen. Roblox, Fortnite en Apex zijn populair, in de basis gratis, en dat is allemaal online.
Ah, dat zal het bij mij ook wel zijn. Ik heb altijd wel een jaar+ lopen nog, omdat er altijd wel een keer 25% korting werd gegeven. Mijn abo loopt nog tot sept 2025.Amos_x schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:02:
[...]
September volgend jaar is veel te ver om korting te geven. Jij bent als klant nog 'locked in' dus het heeft geen zin om je een lokkertje aan te bieden.
Bij mij exact hetzelfde, maar goed we wachten volgend jaar dan wel af. Als ze volgend jaar ps now niet beschikbaar hebben gemaakt voor de ps portal dan doe ik een stapje terug naar Essentials of misschien wel naar Extra. Heb toch nog genoeg single player games om te voltooien.Hulleman schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:09:
[...]
Ah, dat zal het bij mij ook wel zijn. Ik heb altijd wel een jaar+ lopen nog, omdat er altijd wel een keer 25% korting werd gegeven. Mijn abo loopt nog tot sept 2025.
Ik denk dat het ook afhankelijk is van de leeftijd en interesses. We hebben een paar maanden geleden ook een PS5 gekocht, voornamelijk voor mijn zoons (+/- 8 jaar) was de argumentatie maar stiekem ook voor mezelf. Ik koop per maand een of twee spellen die in de aanbieding zijn en dus wat ouder zijn. Voor mijn zoons en voor mij zijn die spellen nieuw en zijn we blij mee. FC (FIFA) is wel een must have weet ik inmiddels.kruger5050 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:40:
Nu zit ik te twijfelen welke het interessants is, sterker nog, of het uberhaupt interessant is:
- Premium: nee, catalogus met klassiekers heb ik niet veel mee
- Extra: € 94,49, een hoop games, waarvan ik twijfel welke interessant zijn? Ik heb op dit moment alleen Ghost of Tsushima en Horizon Forbidden West op het oog. Zitten er nog meer (soortgelijke) kaskrakers in deze lijst, die ik over het oog heb gezien of niet eens?
- Essential: € 57,59, voor bijna een 1/3 minder dan krijg je alleen Cloud opslag en de maandelijks games. Kijkende naar het afgelopen jaar zie ik niet direct iets waarvan ik denk: balen, heb een toffe game gemist (die ik wel zou willen).
Wellicht heb ik mijn eigen vraag al een beetje zelf beantwoord
Ik gok per 1 december, de dag nadat de huidige PS5 kortingsactie verloopt..Raem schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:57:
De PS5 slim is ondertussen volgens mij al in Spanje, Frankrijk en Italië gespot, dus Nederand en België zal ongetwijfeld ook snel volgen.
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Hmmm, dat lukt mij niet Extra?party42 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 15:22:
[...]
Ik kon mijn bestaande Essential gewoon met 25% korting verlengen (had en heb wel een jaarbonnement). Moest €57,59 EUR neerleggen.
GamiQ, de game notes app met game maps!
Present.schumi1986 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:48:
[...]
Welke day one PS5 bezitter gaat er nou 55 euro per jaar extra betalen voor een verouderde gamecatalogus..
Al moet ik toegeven dat ik gewoon al PS+ had (al abonnee van ten tijde van de PS3). Vergeet ook niet de PlayStation Plus Collection die voor PS5 bezitters met een PS+ abonnement direct 20 top PS4 games opleverde.
Het is ook een beetje kort door de bocht om te spreken over 'verouderde' catalogus. Er zijn nog vrij veel PS4 games die het absoluut de moeite waard zijn om op een PS5 te spelen. En sowieso kwamen er vanaf day one ook af en toe PS5 games direct in PS+ op hun launch day.
Alleen jij kan die vraag beantwoorden. Voor elke persoon die PS+ geweldig vindt omwille van de brede range aan games die hij/zij kan spelen, heb je ook een andere die PS+ maar niets vindt, en liever bij de release van elke toptitel €80 uitgeeft om enkel die te spelen.Satom schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:39:
Nu zit ik te twijfelen welke het interessants is, sterker nog, of het uberhaupt interessant is:
Vergeet ook wel niet dat wanneer je weer PS+ neemt, je ineens weer al die oude maandelijkse games kunt spelen (op voorwaarde dat je ze toen claimde). Die games verdwijnen ook nooit, wat niet kan gezegd worden van de Extra/Premium catalogus, wat toch wel het grootste nadeel/risico van die service is.
Meerwaarde van Premium is inderdaad wel minimaal, zoals je zelf ook al aanhaalde.
Ben zelf sinds vorig jaar ook gestapt naar de extra, tot op heden nog geen spijt van de games gehad.Satom schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:39:
Hier is wel de BF aanbieding zichtbaar, al moet ik zeggen dat ik al bijna een jaar geen PSN+ meer heb (of al langer, sinds de transitie naar PSNP Essential, Extra en Premium).
- Premium: nee, catalogus met klassiekers heb ik niet veel mee
- Extra: € 94,49, een hoop games, waarvan ik twijfel welke interessant zijn? Ik heb op dit moment alleen Ghost of Tsushima en Horizon Forbidden West op het oog. Zitten er nog meer (soortgelijke) kaskrakers in deze lijst, die ik over het oog heb gezien of niet eens?
- Essential: € 57,59, voor bijna een 1/3 minder dan krijg je alleen Cloud opslag en de maandelijks games. Kijkende naar het afgelopen jaar zie ik niet direct iets waarvan ik denk: balen, heb een toffe game gemist (die ik wel zou willen).
Wellicht heb ik mijn eigen vraag al een beetje zelf beantwoordToch kriebelt het wel, dan kan ik ook nog eens een paar online trophies wegwerken..
Zitten genoeg top titels tussen en elke maand weer nieuwe natuurlijk.
GoT zoals je al aangeef heb ik op die manier ook gespeeld, Horizon vond ik zelf tegenvallen, maar komt ook door het genre denk ik. Alle uncharted games zijn er, tomb raider games, doom etc. Teveel om op te noemen. En ook maar net wat wat je zoekt.
Zoals de 980 pro las ik heeft endurance problemen ?
Dit topic is gesloten.
![]()
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |
:strip_exif()/f/image/fFOvMLSOcckTGry3fn9zhIJN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GG4zqImhGaO6GGB1D8eSmclf.jpg?f=fotoalbum_large)