Verwijderd

The PS5 Slim - A Repairability Perspective - Detailed Teardown

• Ton Hasselt
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-06-2024
De Pulse Earbud reviews zijn ook erg positief. Die haal ik meteen op. Vond dit wel een goeie review.
[/quote]

Daar zit ik ook naar te kijken, die oordopjes van de psvr2 vallen steeds uit.

Verwijderd

Gregory76 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 14:08:
PS Direct PS Portal pre order update:

UPS
Uw pakket komt morgen aan.
Geplande bezorging
woensdag 15/11/2023
11:45 - 13:45

:)
Hier ook! Gelukkig werk ik morgen vanuit huis.

• Ton Hasselt
GeorgeMichael schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 12:13:
[...]

Verzonden (en bij DHL: aangemeld)
Ik kan de mijne morgen ophalen bij de mediamarkt.

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 09:37
Spijtig dat het geen Vita 2 is.

• iLLuSion_xGen
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15-05 08:41
Waarom? Er is geen markt voor een Sony handheld, niemand wou er games voor maken remember?
De Vita is populair door Homebrew, niet door zijn games en controls

• Hunterrnl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-11 11:41
iLLuSion_xGen schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 19:18:
[...]

Waarom? Er is geen markt voor een Sony handheld, Sony wou er geen games voor maken remember?
De Vita is populair door Homebrew, niet door zijn games en controls
*fixed*

Er zijn genoeg Vita games (1700) of je ze leuk vind is een ander verhaal. Dat Sony na amper 2 jaar al het support eruit trok is eerder de reden.

Dat doet Sony nogal vaak. Eerst een systeem uitbrengen met minimale support en dan hopen dat third party`s de boel oppakken + doorzetten. *kuch PSVR2*

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:58

• Ton Hasselt
Aan allen die een portal hebben gekocht, veel plezier morgen. 🎂🥳🥂

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:30
Iemand hier al ervaring met ssd corsair mp600 pro 4TB? Dit ivm mogelijke aanschaf op blackfriday icm ps5 vr2.

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:46
Woeiii nieuwe Remnant2 dlc! *O*

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:50
dbz1985 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 00:39:
Iemand hier al ervaring met ssd corsair mp600 pro 4TB? Dit ivm mogelijke aanschaf op blackfriday icm ps5 vr2.
Je schroeft hem er in, en je hebt 4TB extra opslagruimte. 👍🏻

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:31
Even een vraag die hier waarschijnlijk al 100 keer is gesteld: ik zou graag een Samsung 990pro aanschaffen voor extra schijfruimte. Moet ik versie met of zonder heatsink aanschaffen?

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:46
kokorico schreef op woensdag 15 november 2023 @ 09:08:
Even een vraag die hier waarschijnlijk al 100 keer is gesteld: ik zou graag een Samsung 990pro aanschaffen voor extra schijfruimte. Moet ik versie met of zonder heatsink aanschaffen?
Met

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:03
Voor mensen die nog een extra controller zoeken, Amazon Italië heeft ze in de aanbieding voor €49,97

https://amzn.eu/d/7oXghFu

• Zwartkijker
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:28
SD5k schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 13:30:
[...]

Mijn Plus Extra is onlangs verlopen, heb het bewust gestopt door alle prijsstijgingen. Dus hoewel ik wel gebruik kan maken van deze Black Friday deal denk ik dat ik het niet eens ga doen. Ik was al lid sinds het PS3 tijdperk.

Moet alleen nog eens een maandje Essential nemen om mijn cloud saves allemaal te downloaden en backuppen.
Ik had ook sinds de PS3 PS+, maar heb die in de in de zomer, nog voor de prijsverhoging was aangekondigd, laten vervallen om me op mijn backlog (ca 40 games) te concentreren.
Het bevalt me heel goed moet ik zeggen. Zo voel ik niet meer de ingebeelde druk om de games van Extra te spelen, terwijl de games waar ik bewust voor betaald heb, bleven liggen.

Ik heb wel eens aan maandje PS+ Essential genomen (begonnen in het midden van de maand) om Death's Door en Alan Wake Remastered in mijn lijst te kunnen zetten, voor later (ooit).

Onlangs eindelijk Arkham Knight volledig uitgespeeld. Man man man, zo goed! En de graphics, wow! En dat voor een ca 8 jaar oude game. Zoveel detail en wat een sfeer! Daar kunnen veel huidige games wel van leren. Jammer dat Rocksteady geen nieuwe single player maakt...

PSN: Zwartkijker

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-10 15:41

s0kkie

Cowabunga

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xgdCgbtqSfAs0m7afr4MmSX90-g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UTyXtTWWLx7P5V7Ed7FgubEY.jpg?f=fotoalbum_large

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-11 16:41
Slim is binnen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h4gTwpiLN82h-qs05CDI4gJsFUA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/84eyNnwPIUVgbRwCiSgFlzs2.jpg?f=fotoalbum_large

M3P 24'

• robert22nh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:54
Lekker hoor waar heb je die besteld?
Zwartkijker schreef op woensdag 15 november 2023 @ 09:38:
[...]
Het bevalt me heel goed moet ik zeggen. Zo voel ik niet meer de ingebeelde druk om de games van Extra te spelen, terwijl de games waar ik bewust voor betaald heb, bleven liggen.
Raar, ik heb net de omgekeerde ingebeelde druk. Ik vind het zonde van games waarvoor ik betaald heb niet te spelen en in de plaats daarvan PS+ games te spelen. Bottomline heb je echter gewoon voor beide betaald, dus maakt het eigenlijk niet uit wat je speelt, als je je maar amuseert.

(Of het zou moeten zijn dat je met druk bedoelt dat de Extra catalogus games zijn die er vroeg of laat weer uit gaan en je ze daarom sneller zou willen spelen).

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
sorry, ik zie het nut niet om daarop te spelen als de tv tegenover je vrij is :9

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:05
Farabi schreef op woensdag 15 november 2023 @ 13:30:
[...]

sorry, ik zie het nut niet om daarop te spelen als de tv tegenover je vrij is :9
Dan weet je wie de broek aan heeft in huis ;). /s

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
kneusteun schreef op woensdag 15 november 2023 @ 13:32:
[...]

Dan weet je wie de broek aan heeft in huis ;). /s
Gelukkig heeft @Verwijderd op die foto wel een broek aan :+
Farabi schreef op woensdag 15 november 2023 @ 13:30:
[...]
Hoe zie jij dat de TV vrij is ? Er is op TV duidelijk iets anders te zien, dus grote kans dat er iemand naast zit die naar TV wil kijken.

Verwijderd

Caayn schreef op woensdag 15 november 2023 @ 13:35:
[...]
Gelukkig heeft @Verwijderd op die foto wel een broek aan :+
Dat is direct ook de enige broek die ik aanheb hier! :P

• Farabi
  • Niet online
Twixie schreef op woensdag 15 november 2023 @ 13:38:
[...]

Hoe zie jij dat de TV vrij is ? Er is op TV duidelijk iets anders te zien, dus grote kans dat er iemand naast zit die naar TV wil kijken.
jezus, was maar een grapje.
Farabi schreef op woensdag 15 november 2023 @ 13:41:
[...]
jezus, was maar een grapje.
Dat weet ik ook wel, maar feit is dat het gewoon niet klopte met de foto :p.

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
kokorico schreef op woensdag 15 november 2023 @ 09:08:
Er moet een heatsink opzitten. Maar er zijn ook prima losse heatsinks te koop, zie best ps5 heatsinks.

• Zwartkijker
  • Registratie: Juni 2007
Twixie schreef op woensdag 15 november 2023 @ 13:22:
[...]

Raar, ik heb net de omgekeerde ingebeelde druk. Ik vind het zonde van games waarvoor ik betaald heb niet te spelen en in de plaats daarvan PS+ games te spelen. Bottomline heb je echter gewoon voor beide betaald, dus maakt het eigenlijk niet uit wat je speelt, als je je maar amuseert.

(Of het zou moeten zijn dat je met druk bedoelt dat de Extra catalogus games zijn die er vroeg of laat weer uit gaan en je ze daarom sneller zou willen spelen).
Inderdaad het laatste, uiteindelijk heb ik dat niet echt gehad met PS+ Extra, wel eens met The Last of Us Part 2 via PS Now.

Aangezien ik niet online game en graag mijn tijd neem om vrij lange games uit mijn backlog (vb Hogwarts Legacy en RDR2 om er maar een paar te noemen) te spelen zijn we snel 6 maanden of meer verder, waarbij ik PS+ dus helemaal niet nodig heb.
En dan wil ik The Witcher 3 nog eens spelen met de next gen update, poef, opnieuw 6 maanden voorbij 😉. Dan kan ik evengoed voor die tijd geen abonnee zijn.

Heb er echter wel veel van genoten en veel, vooral kleine games, gespeeld die ik nooit gekocht zou hebben. Maar een slapend abonnement heb ik niet nodig, daarmee.

PSN: Zwartkijker

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-11 15:35

zAo

GPLv2 Fanboy

robert22nh schreef op woensdag 15 november 2023 @ 13:14:
[...]
Ik ben ook wel erg benieuwd. Of leeft hij in de US?

• mkmi
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:50
zAo schreef op woensdag 15 november 2023 @ 14:43:
[...]

Ik ben ook wel erg benieuwd. Of leeft hij in de US?
Hij is hier in Nederland maar had het besteld in VS (was vermeld in een van zijn reacties gisteren)

• Vissa66
robert22nh schreef op woensdag 15 november 2023 @ 13:14:
[...]

Amazon US. :)

Net even geïnstalleerd, alles werkt gewoon perfect. Hij heeft zijn reis overleeft. :*)

M3P 24'

• dNyw
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 07-10 08:47
Mijn ps5 slim is up and running, is echt super mooi in het echt en een flink stuk smaller!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v-9qzk7n-sc2BEjMd1JJYkK8uIU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2XuwPSSYN7tDvCgqtoKZMdIp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gAWwN0ojWsim09TzBUIgr-00Uq0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gHlw8uWJl409O8YYoN2cqs6y.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pQ1oYoPdJOyEXTiYq7IeBVx0Iqs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nvL3DTvWyg8V1rVPOQnqdxoD.jpg?f=fotoalbum_large

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:43
dNyw schreef op woensdag 15 november 2023 @ 15:20:
Mijn ps5 slim is up and running, is echt super mooi in het echt en een flink stuk smaller!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Was jij degene die het vanuit de VS heeft gehaald? Zo nee waar heb je deze gescoord ^^

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Het voorbij zien komen van al dit nieuwe hardware doet me alleen maar meer verlangen naar de PS5 Pro. :P

• dNyw
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 07-10 08:47
Zorroberner schreef op woensdag 15 november 2023 @ 15:38:
[...]

Was jij degene die het vanuit de VS heeft gehaald? Zo nee waar heb je deze gescoord ^^
Heb deze inderdaad bij amazon.com vandaan

• Farabi
  • Niet online
dat glimmende deel lijkt wel tegenaan gelijmd. ze hebben het voor elkaar gekregen om het nog afschuwelijker te maken dan de OG PS5.

[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 15-11-2023 15:51 ]

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:37
ps2 blijft het mooist wat (sony) consoles betreft.

plak er een 5 op en ze hadden er nu 100mil van verkocht.. 8) :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FBk9uytzGgppA01Gwp4b4GKmjN0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tFvZZQBbrrbQ376PFD6G5GVC.png?f=user_large

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:50
Twixie schreef op woensdag 15 november 2023 @ 13:22:
[...]

Voor mij is de 'druk' dat ps extra zelf uiteindelijk tijdelijk is en je eigen games kan je daarna nog wel spelen. Maar natuurlijk verleng ik Extra in een deal, waardoor dat zich blijft herhalen.
zelfs de maandelijkse essential games blijven hierdoor liggen. Want als Extra klaar is dan..
Wel merk ik dat mijn wishlist steeds korter wordt dus er is hoop..
BigF25 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 16:07:
Als ik hier kijk naar mijn collectie :
* PS4 Pro > PS2 (og) > PS3 Super Slim > PS5 (og) > PSOne

• bie100
  • Registratie: September 2016
Raem schreef op woensdag 15 november 2023 @ 15:49:
Jammer van die eject button, die is wel echt lelijk zo.
Tja deze is tenminste duidelijk te vinden nu druk ik vaak op de uitknop :+

• Chabio
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 11-11 15:13
bie100 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 18:20:
[...]

Tja deze is tenminste duidelijk te vinden nu druk ik vaak op de uitknop :+
Haha, heel herkenbaar. Wissel niet vaak van disc dus iedere keer dat ik dat doe is het weer een gok (en die is vaak verkeerd)

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:15
BigF25 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 16:07:

plak er een 5 op en ze hadden er nu 100mil van verkocht.. 8) :9

[Afbeelding]
Vind die slim versies altijd lelijker uitzien, zal wel aan mij liggen :) al zag de ps2 slim er goed uit.

[ Voor 3% gewijzigd door Amaze86 op 15-11-2023 18:57 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• bie100
  • Registratie: September 2016
Chabio schreef op woensdag 15 november 2023 @ 18:31:
[...]

Haha, heel herkenbaar. Wissel niet vaak van disc dus iedere keer dat ik dat doe is het weer een gok (en die is vaak verkeerd)
Ja daar hebben ze wel over nagedacht ik moet zelfs goed kijken waar de disc in moet :P

Moet er wel bij zeggen dat die onderin de tv kast zit dat maakt het niet makkelijker 8)

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:08
zojuist een ps5 bundel met cod besteld voor 489 bij coolblue, mooie deal.

wilde niet wachten op de slim, dit is een slimme move om geld te besparen :P

• DrMacabr3
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-11 14:24
sderooij schreef op woensdag 15 november 2023 @ 20:21:

wacht nog 1 a 2 dagen tot de BF deals beginnen :p

• PrettigGestoord
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 19:58
DrMacabr3 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 20:41:
[...]

wacht nog 1 a 2 dagen tot de BF deals beginnen :p
Denk niet dat er zoveel gaat gebeuren. Of gewoon meerdere bundels aan 489 EUR of misschien toch gewoon plots voorraad van de slim versie ( <+:) )

Eigenlijk zit ik nu te wachten op de slim en de iets grotere drive om dan toch te switchen naar een 4TB versie...

[ Voor 15% gewijzigd door PrettigGestoord op 15-11-2023 20:46 ]

• DrMacabr3
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-11 14:24
PrettigGestoord schreef op woensdag 15 november 2023 @ 20:44:
[...]

Denk niet dat er zoveel gaat gebeuren. Of gewoon meerdere bundels aan 489 EUR of misschien toch gewoon plots voorraad van de slim versie ( <+:) )
120 euro van elke bundle afaik. (niet van die COD lijkt me :p)

• kokorico
sderooij schreef op woensdag 15 november 2023 @ 20:21:

Groot gelijk, ik heb deze bundel met extra controller sinds vorige week vrijdag bij Coolblue. Wat een leuke console! Snap de hype rond de slim niet zo goed

• PrettigGestoord
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 19:58
kokorico schreef op woensdag 15 november 2023 @ 20:46:
[...]

Groot gelijk, ik heb deze bundel met extra controller sinds vorige week vrijdag bij Coolblue. Wat een leuke console! Snap de hype rond de slim niet zo goed
Gewoon iets met oud en nieuw, marketing heet dat denk ik :)
Ik trap er ook in.

• sderooij
kokorico schreef op woensdag 15 november 2023 @ 20:46:
[...]

mij maakt persoonlijk het formaat niks uit, vind de prijs ook te goed om te laten liggen :)
Bevalt dus goed dusver?
Welke spellen heb je zoal aangeschaft?

• kokorico
sderooij schreef op woensdag 15 november 2023 @ 20:49:
[...]

mij maakt persoonlijk het formaat niks uit, vind de prijs ook te goed om te laten liggen :)
Bevalt dus goed dusver?
Welke spellen heb je zoal aangeschaft?
Console bevalt prima, is idd wel groot maar stoort me niet. De slim is niet krachtiger of zo, anders had ik mss ook wel nog gewacht.
Heb momenteel extra Far Cry 6 aangeschaft, 2e hands voor een prijsje :)
Ik heb de PS5 disc editie met COD MW3 en extra controller gekocht voor 515EU bij coolblue, leuke prijs lijkt me.

• sderooij
kokorico schreef op woensdag 15 november 2023 @ 21:09:
[...]

Console bevalt prima, is idd wel groot maar stoort me niet. De slim is niet krachtiger of zo, anders had ik mss ook wel nog gewacht.
Heb momenteel extra Far Cry 6 aangeschaft, 2e hands voor een prijsje :)
Ik heb de PS5 disc editie met COD MW3 en extra controller gekocht voor 515EU bij coolblue, leuke prijs lijkt me.
Da's geen slechte deal!
Denk dat ik voor hogwarts ga kijken en wellicht COD een kans geef :P

• the_scientist
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-11-2023
sderooij schreef op woensdag 15 november 2023 @ 21:20:
[...]

Da's geen slechte deal!
Denk dat ik voor hogwarts ga kijken en wellicht COD een kans geef :P
Mocht je nog geen PS5 hebben, ik heb er dit weekend 1 met COD gehaald voor 489 bij MediaMarkt.

• sderooij
the_scientist schreef op woensdag 15 november 2023 @ 21:26:
[...]

Mocht je nog geen PS5 hebben, ik heb er dit weekend 1 met COD gehaald voor 489 bij MediaMarkt.
Vanavond toevallig besteld :)

• BarendBotje
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
Ik zit nog op de wip, zal voornamelijk MW3 en GTA6 spelen op de PS5, is dat die 500 eu waard..? Iemand advies, ben bang dat ik er te weinig gebruik van maak..

• Justin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-11 21:06
Justin schreef op maandag 13 november 2023 @ 12:15:
[...]
Woensdag komt-ie als het goed is binnen :o
Vandaag inderdaad de PS5 Slim binnen gekregen en ik kan niet anders zeggen dan dat ik 'm er in het echt juist heel chique uit vind zien. Absoluut (persoonlijke mening ;) ) mooier dan de og PS5. Heel blij mee :D

[ Voor 3% gewijzigd door Justin op 15-11-2023 22:00 ]

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

kazuka schreef op zondag 16 juli 2023 @ 18:03:
Tip: voor wie ook 6 maanden Apple TV+ wilt uitproberen, even voor eind juli de Apple TV app op je PS5 installeren en inloggen, dan kijk je tot januari gratis. Het werkt ook met bestaande abo's om gratis 6 maanden te verlengen.

Staan echt een paar hele goede shows op TV+ tegenwoordig.
Tip 2: Voor wie 6 maanden gratis Apple Music wilt uitproberen, Sony heeft weer een aanbieding voor PS5 eigenaren: https://www.playstation.c...music-playstation-offers/

• Zorroberner
BarendBotje schreef op woensdag 15 november 2023 @ 21:53:
Ik zit nog op de wip, zal voornamelijk MW3 en GTA6 spelen op de PS5, is dat die 500 eu waard..? Iemand advies, ben bang dat ik er te weinig gebruik van maak..
Zou dan even wachten op release van GTA VI. Dan zullen we toch een tijdje verder gaan, er zal dan wel een mooie bundel zijn. Dan kan je die voor een mooier prijsje pakken, MW 3 zal dan veel goedkoper zijn, of je pakt dan de nieuwste COD.

• Marnixio
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-05 21:07
Dead Space remake is echt een aanradertje via EA Play!

Vooral met headset op 👌

PSN : Marnixio

• BarendBotje
  • Niet online
Zorroberner schreef op woensdag 15 november 2023 @ 22:49:
[...]

Zou dan even wachten op release van GTA VI. Dan zullen we toch een tijdje verder gaan, er zal dan wel een mooie bundel zijn. Dan kan je die voor een mooier prijsje pakken, MW 3 zal dan veel goedkoper zijn, of je pakt dan de nieuwste COD.
Tja aan de andere kant kan ik er anders voor een paar tientjes meer nu al gebruik van maken

• Vissa66
Justin schreef op woensdag 15 november 2023 @ 22:00:
[...]

Vandaag inderdaad de PS5 Slim binnen gekregen en ik kan niet anders zeggen dan dat ik 'm er in het echt juist heel chique uit vind zien. Absoluut (persoonlijke mening ;) ) mooier dan de og PS5. Heel blij mee :D
In het echt vind ik het ook wel meevallen. Als ik hem vergelijk met mijn vriend zijn OG PS5 ben ik echt heel blij dat ik de ,,slim'' heb gekocht. Alhoewel het als nog een foeilelijk apparaat blijft verder.

Die 2 tone platen, mat/glanzend, dat hadden ze niet moeten doen. Gewoon alles mat. Zodra er mat zwarte platen voor zijn dan wissel ik ze daarvoor uit. :)

M3P 24'

• Zorroberner
BarendBotje schreef op donderdag 16 november 2023 @ 07:05:
[...]

Tja aan de andere kant kan ik er anders voor een paar tientjes meer nu al gebruik van maken
Dan koop je hem toch. Je zegt het nu zelf, nu al gebruik van maken. Dus kennelijk ga je er wel genoeg mee spelen ;)

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Ik kocht een PS5 na 10 jaar niet meer gegamed te hebben. Gewoon op de gok, om te kijken of ik het nog leuk vond. Resultaat: 1000+ uur per jaar gemiddeld in gebruik :7

Soundcloud

• BarendBotje
  • Niet online
kaos001 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 08:28:
[...]

Ik kocht een PS5 na 10 jaar niet meer gegamed te hebben. Gewoon op de gok, om te kijken of ik het nog leuk vond. Resultaat: 1000+ uur per jaar gemiddeld in gebruik :7
Welke games speel je zoal? Ik verwacht dat ik nu denk dat ik er niet veel op ga spelen maar ook zo eindig met 1000+ uur :P

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21:35
Vloeken in de kerk, maar is een Xbox Series S dan niet een betere optie? Scheelt een pak geld en die eerste zal op den duur ook wel in Gamepass verschijnen (samen met alle andere CoD games).

Tenzij je ook echt exclusives als God of War en Spiderman wil spelen natuurlijk.

• kaos001
BarendBotje schreef op donderdag 16 november 2023 @ 08:38:
[...]

Welke games speel je zoal? Ik verwacht dat ik nu denk dat ik er niet veel op ga spelen maar ook zo eindig met 1000+ uur :P
Lijstje met games die ik fantastisch vind:

- The Messenger *
- Sea of Stars *
- Horizon Zero Dawn / Forbidden West
- Overwatch 2
- Cyberpunk 2077
- Uncharted Legacy of Thieves
- Dirt 5
- God of War (Ragnarök)
- Kena: Bridge of Spirits
- Celeste *
- Inside *
- Death's Door *
- Streets of Rage 4 *
- Moving Out *

* Wat kleinere titels, maar zéker de moeite waard
Timothy3000 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 08:44:
[...]

Vloeken in de kerk, maar is een Xbox Series S dan niet een betere optie? Scheelt een pak geld en die eerste zal op den duur ook wel in Gamepass verschijnen (samen met alle andere CoD games).

Tenzij je ook echt exclusives als God of War en Spiderman wil spelen natuurlijk.
Afbeeldingslocatie: https://media2.giphy.com/media/8vUEXZA2me7vnuUvrs/giphy.gif

[ Voor 27% gewijzigd door kaos001 op 16-11-2023 08:57 ]

Soundcloud

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:50
Als het goed is komt het spel the day before op console uit op 7 December..

Lang op moeten wachten, en hopelijk kan het de verwachting waar maken.. Maar het is/was in de tussentijd zo vaak uitgesteld, maar vooralsnog staat 7 december om cirkelt .

• BarendBotje
  • Niet online
Timothy3000 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 08:44:
[...]

Nee maar ik heb niks met xbox, altijd playstation gehad en daar ga ik niet vanaf stappen. Of iets meer voor een playstation of helemaal geen.

• kokorico
Ik zou graag soms mijn bluetooth headset gebruike. Om te gamen op de ps5. Klopt het dat de ps5 geen bluetooth heeft?

Verwijderd

kokorico schreef op donderdag 16 november 2023 @ 09:23:
Ik zou graag soms mijn bluetooth headset gebruike. Om te gamen op de ps5. Klopt het dat de ps5 geen bluetooth heeft?
Connectivity:

Bluetooth 5.1

Wikipedia: PlayStation 5
Met alle respect, maar in een PS5 topic komen vragen of het de moeite waard is, gaat je natuurlijk nooit een neutraal advies opleveren (al zijn altijd uitzonderingen zoals @Timothy3000 ).

Alleen jij kan weten of je er veel gebruik van zult maken. Wij weten niet hoe graag je gamet, hoeveel tijd je hebt om te gamen, hoe rap je games beu bent, en of €500 voor jou veel of weinig geld is. Nu, je zegt dat het voornamelijk voor 2 games is, maar een ervan is nog niet eens aangekondigd, laat staat dat die op korte termijn al zou gereleased worden.

• kaos001
Hij heeft het over bluetooth audio, dat heeft de PS5 niet.
kokorico schreef op donderdag 16 november 2023 @ 09:23:
Hier meer info:
https://www.makeuseof.com...etooth-headphones-to-ps5/

Soundcloud

• BarendBotje
  • Niet online
Twixie schreef op donderdag 16 november 2023 @ 09:37:
[...]

Met alle respect, maar in een PS5 topic komen vragen of het de moeite waard is, gaat je natuurlijk nooit een neutraal advies opleveren (al zijn altijd uitzonderingen zoals @Timothy3000 ).

Alleen jij kan weten of je er veel gebruik van zult maken. Wij weten niet hoe graag je gamet, hoeveel tijd je hebt om te gamen, hoe rap je games beu bent, en of €500 voor jou veel of weinig geld is. Nu, je zegt dat het voornamelijk voor 2 games is, maar een ervan is nog niet eens aangekondigd, laat staat dat die op korte termijn al zou gereleased worden.
Fair point, maargoed niemand kan je om neutraal advies vragen. Hier zal men meer richting 'ja doen' hangen, de wederhelft vraag ik het niet want dan weet ik dat het antwoord altijd 'nee' is :9

• kokorico
kaos001 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 09:43:
[...]

Hij heeft het over bluetooth audio, dat heeft de PS5 niet.

[...]

Hier meer info:
https://www.makeuseof.com...etooth-headphones-to-ps5/
Bedankt voor de reacties. Ik schrik er wel van dat dit bij een next gen console niet mogelijk is om hoofdtelefoon rechtstreeks met Bluetooth te verbinden zonder dongle.
Dan maar via mijn reciever.

• kaos001
kokorico schreef op donderdag 16 november 2023 @ 09:57:
[...]

Bedankt voor de reacties. Ik schrik er wel van dat dit bij een next gen console niet mogelijk is om hoofdtelefoon rechtstreeks met Bluetooth te verbinden zonder dongle.
Dan maar via mijn reciever.
Heeft niet zoveel te maken met de next-gen console maar meer met Bluetooth als protocol. Het is niet heel betrouwbaar en voornamelijk traag. Aldus Sony maar ook Microsoft.

Soundcloud

Verwijderd

@kaos001

Bedankt voor het corrigeren.

--------------------------------------

Zin in de Black Friday sale. Spider-Man 2 en de Last Of Us PS5 remake staan op mijn verlanglijst.

• kneusteun
Op zich zijn er BT/RT/Kabel headsets die wel goed in te zetten zijn.
Corsair virtuoso destijds voor PS5 gehaald, die kon met de usb adapter en/of usb kabel wel surround, en ook als je hem in de controller plugt geloof ik.

Voordeel is dat ik hem nu dus voor alle consoles en PC kan gebruiken, al wordt de ps5 niet meer gebruikt....

• FrankWar
  • Laatst online: 28-08 19:59
Gisteravond de Playstation Portal uitgepakt en opgezet.
Helaas is het tot nu toe een teleurstellende ervaring :( . Niet op het gebied van hardware en gebruiksgemak gelukkig, maar wel in de connectie.

Ik heb 1000/1000 glasvezel. Mijn PS5 is wired aangesloten op het netwerk. Ik heb een mesh wifi netwerk (DECO M5) in huis. De Portal is aangesloten op 5Ghz band van Mesh en zit op 4 meter van de hoofdrouter van het netwerk.

Toch heb ik de hele tijd blokkerig beeld, framedrops, en zelf inputs van controller die gemist worden. Onspeelbaar...

Ik heb al de volgende dingen geprobeerd
  • PS5 niet wired maar ook op het mesh wifi netwerk aansluiten
  • PS5 op hoofdrouter direct aansluiten (hiervoor ging er vanaf de modem een kabel naar zowel de Deco als PS5, dus toen zat de PS5 niet "direct" op het netwerk)
  • Portal forceren via de DECO app om op dezelfde router te blijven als de PS5
Allemaal tevergeefs.

Gisteravond ook nog even op de slaapkamer gezeten, daar staat ook een wired deco router en daar leek het wel beter te gaan (solid FPS en mooi beeld). Er is dus iets mis met het netwerk in de woonkamer waar de Portal niet lekker op gaat lijkt het.

Op reddit staan ook al bol van posts met mensen met goeie verbindingen en problemen

https://www.reddit.com/r/...ce_people_are_being_rude/

Ik ga nog zeker verder tweaken. Misschien kan ik het wifi netwerk van de modem/router zelf gebruiken als dedicated Portal netwerk.

Maar ik baal er wel van dat het zo'n gedoe is. Je koopt dit voor plug en play en nu was ik weer de halve avond bezig met kabels omleggen en troubleshooten.
Als het niet binnen 30 dagen lukt om het goed voor elkaar te krijgen in de woonkamer moet ik hem helaas retourneren. Erg jammer want ik ben echt tevreden met de hardware zelf!

Ik hoop dat andere mensen geen problemen hebben, en aan degene die dat wel hebben, laten we even in contact blijven wat werkt en wat niet.

• Amos_x
  • Laatst online: 11-06-2024
@FrankWar Ga even in het playstation portal topic kijken hier. Daar is ook iemand met een Deco setup die moeite heeft/had.

Van de eerste indrukken die ik lees is het apparaat inderdaad gevoelig aan de wifi setup binnenshuis, en lijkt het voornamelijk met mesh setups niet goed te werken.

Kan je niet gewoon allemaal access points hebben en daar zonder omwegen op verbinden? Alle 'hops' bij een mesh lijken voor extra gehakkel te zorgen in de data overdracht
FrankWar schreef op donderdag 16 november 2023 @ 10:43:
Helaas is het tot nu toe een teleurstellende ervaring :( . Niet op het gebied van hardware en gebruiksgemak gelukkig, maar wel in de connectie.
Ik zou eerst eens testen met een iPad of Laptop met de Remote Play app, verbonden met hetzelfde Wifi punt, of dat vlot werkt, want het klinkt toch echt alsof er iets mis is met je netwerk, en dat kan aan vanalles liggen. Als het met je iPad/Laptop wel vlot werkt, dan lijkt het inderdaad wel aan de Portal te liggen, en is er misschien een issue met de wifi chipset. Ik ga zeker niet uit van een algemeen probleem, want dan zou het Internet er wel vol mee staan.

Zelf kan ik hier perfect remote play doen van mijn PC of iPad naar mijn PS5, en passeer ik hierbij ook belachelijk veel hops. Bvb met iPad volgt dit het volgend pad : iPad > Access Point > Switch > Powerline > Remote Powerline > Telenet Modem > MOCA adaptor > Remote MOCA adaptor > Switch > PS5. (AP is in mijn bureau die met Powerline verbonden is met modem in garage, en de PS5 staat in de homecinema die met MOCA verbonden is met modem in garage).

• FrankWar
  • Laatst online: 28-08 19:59
Amos_x schreef op donderdag 16 november 2023 @ 11:17:
@FrankWar Ga even in het playstation portal topic kijken hier. Daar is ook iemand met een Deco setup die moeite heeft/had.

Van de eerste indrukken die ik lees is het apparaat inderdaad gevoelig aan de wifi setup binnenshuis, en lijkt het voornamelijk met mesh setups niet goed te werken.

Kan je niet gewoon allemaal access points hebben en daar zonder omwegen op verbinden? Alle 'hops' bij een mesh lijken voor extra gehakkel te zorgen in de data overdracht
Oh ik wist niet dat er een apart topic al was, ga ik daar zeker even kijken.
Twixie schreef op donderdag 16 november 2023 @ 11:34:
[...]

Ik zou eerst eens testen met een iPad of Laptop met de Remote Play app, verbonden met hetzelfde Wifi punt, of dat vlot werkt, want het klinkt toch echt alsof er iets mis is met je netwerk, en dat kan aan vanalles liggen. Als het met je iPad/Laptop wel vlot werkt, dan lijkt het inderdaad wel aan de Portal te liggen, en is er misschien een issue met de wifi chipset. Ik ga zeker niet uit van een algemeen probleem, want dan zou het Internet er wel vol mee staan.

Zelf kan ik hier perfect remote play doen van mijn PC of iPad naar mijn PS5, en passeer ik hierbij ook belachelijk veel hops. Bvb met iPad volgt dit het volgend pad : iPad > Access Point > Switch > Powerline > Remote Powerline > Telenet Modem > MOCA adaptor > Remote MOCA adaptor > Switch > PS5. (AP is in mijn bureau die met Powerline verbonden is met modem in garage, en de PS5 staat in de homecinema die met MOCA verbonden is met modem in garage).
Dat is ook een slim idee, dan sluit ik in ieder geval de variabele uit dat het niet aan Portal ligt in de woonkamer.

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:15
Twixie schreef op donderdag 16 november 2023 @ 11:34:
[...]

Niet om het één of ander maar je mag toch verwachten dat zo'n ding out of the box werkt ipv dat je allerlei kunst en vliegwerk moet uithalen om iets fatsoenlijk te laten werken.

Simpel gezegd is dat remote play gewoon een flut oplossing.
Mijn netwerk is uitstekend maar remote play vindt nog steeds 9 van de 10x van niet.

• BarendBotje
  • Niet online
Hmm begin wel te twijfelen, ik heb een ~50/60Hz 1080p TV, heb het geld niet om een nieuwe tv te kopen die het maximale uit de ps5 haalt, maar ik denk dat ik COD op een redelijk niveau spelen dan wel kan vergeten? Als ik op youtube zie hoe fast pace het tegenwoordig is, dan telt eigenlijk elke frame, en met iedereen die springt en slide is het des te belangrijker om een hoge refresh rate te hebben op het scherm..

Is dat echter wel zo of kan ik het prima spelen op de 50/60Hz tv zonder een groot nadeel te hebben?
schumi2004 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 12:46:
[...]
Niet om het één of ander maar je mag toch verwachten dat zo'n ding out of the box werkt ipv dat je allerlei kunst en vliegwerk moet uithalen om iets fatsoenlijk te laten werken.
Kunst en vliegwerk? Je moet gewoon een goed netwerk hebben. Zolang we niet weten waarom de mensen met problemen ook effectief die problemen hebben, is het nogal gemakkelijk om op Sony te schieten. Feit is wel dat veel mensen wellicht zonder het te beseffen helemaal geen goed netwerk hebben, simpelweg omdat ze nooit een use case thuis hadden waarbij ze zowel hoge bandbreedte als lage latency moesten hebben. Het verste dat ze komen is streaming van Netflix e.d. maar dat is totaal immuun voor latency omdat er gebufferd kan worden.

Ik vroeg me overigens zelf af waarom Sony nu pas hiermee op de markt komt. Remote Play bestaat volgens mij al minstens 5 jaar, dus die Portal hadden ze ook al met de PS4 kunnen maken (sowieso lame dat ze zelfs met de Portal de PS4 niet supporteren). Maar wellicht is dat net het probleem: toen hadden mensen nog slechtere wifi en lokale netwerken en ging je nog veel meer de problemen zien die je vandaag ziet. EDIT: volgens wat ik nu tegenkwam kon je op de PS Vita ook remote play doen naar een PS4 dus het bestond toen wel degelijk ook al.

Ten tijde van Google Stadia hoorde je ook genoeg mensen bij wie het voor geen meter werkte. Maar je kan je inderdaad wel afvragen of je een goed product hebt als het zo erg afhankelijk is van externe parameters.

[ Voor 4% gewijzigd door Twixie op 16-11-2023 13:26 ]

BarendBotje schreef op donderdag 16 november 2023 @ 12:52:
Hmm begin wel te twijfelen, ik heb een ~50/60Hz 1080p TV, heb het geld niet om een nieuwe tv te kopen die het maximale uit de ps5 haalt, maar ik denk dat ik COD op een redelijk niveau spelen dan wel kan vergeten? Als ik op youtube zie hoe fast pace het tegenwoordig is, dan telt eigenlijk elke frame, en met iedereen die springt en slide is het des te belangrijker om een hoge refresh rate te hebben op het scherm..

Is dat echter wel zo of kan ik het prima spelen op de 50/60Hz tv zonder een groot nadeel te hebben?
Tuurlijk gaat dat perfect. Mensen hebben jaren lang shooters gespeeld op 'oude' 50Hz schermen. Trouwens, ik durf wedden dat de meerderheid van de PS5 bezitters een TV hebben die geen 120Hz, laat staan VRR, ondersteunt. Ja, iemand die op 120 fps speelt zal in theorie tot 8ms voorsprong hebben op iemand die op 60 fps speelt. Maar er zijn ook diverse andere parameters die even zeer delay veroorzaken zoals de input lag van je TV of de latency van je Internet-verbinding.

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:15
Twixie schreef op donderdag 16 november 2023 @ 13:01:
[...]

Kunst en vliegwerk? Je moet gewoon een goed netwerk hebben. Zolang we niet weten waarom de mensen met problemen ook effectief die problemen hebben, is het nogal gemakkelijk om op Sony te schieten. Feit is wel dat veel mensen wellicht zonder het te beseffen helemaal geen goed netwerk hebben, simpelweg omdat ze nooit een use case thuis hadden waarbij ze zowel hoge bandbreedte als lage latency moesten hebben. Het verste dat ze komen is streaming van Netflix e.d. maar dat is totaal immuun voor latency omdat er gebufferd kan worden.

Ik vroeg me overigens zelf af waarom Sony nu pas hiermee op de markt komt. Remote Play bestaat volgens mij al minstens 5 jaar, dus die Portal hadden ze ook al met de PS4 kunnen maken (sowieso lame dat ze zelfs met de Portal de PS4 niet supporteren). Maar wellicht is dat net het probleem: toen hadden mensen nog slechtere wifi en lokale netwerken en ging je nog veel meer de problemen zien die je vandaag ziet.

Ten tijde van Google Stadia hoorde je ook genoeg mensen bij wie het voor geen meter werkte. Maar je kan je inderdaad wel afvragen of je een goed product hebt als het zo erg afhankelijk is van externe parameters.
Mijn netwerk is prima, niets mis mee!
Dat hele Remote Play is gewoon te gevoelig imo en stelt te hoge eisen voor de gewone man.

Sony moet gewoon de specs opgeven waaraan een netwerk moet voldoen want nu is het een hit or miss voor de meeste.

/edit
Maar nu praten we alleen over ons thuis netwerk.
Probeer maar eens fatsoenlijk Remote Play te doen buiten de deur 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door schumi2004 op 16-11-2023 13:10 ]

• BarendBotje
  • Niet online
Twixie schreef op donderdag 16 november 2023 @ 13:05:
[...]

Tuurlijk gaat dat perfect. Mensen hebben jaren lang shooters gespeeld op 'oude' 50Hz schermen. Trouwens, ik durf wedden dat de meerderheid van de PS5 bezitters een TV hebben die geen 120Hz, laat staan VRR, ondersteunt. Ja, iemand die op 120 fps speelt zal in theorie tot 8ms voorsprong hebben op iemand die op 60 fps speelt. Maar er zijn ook diverse andere parameters die even zeer delay veroorzaken zoals de input lag van je TV of de latency van je Internet-verbinding.
Fair point, tegenwoordig is er wel cross play, met pc spelers vaak wel op 120Hz, aan de andere kant is de aim op console makkelijker.. Maargoed aangezien ik uit de wereld van console gaming ben gestapt weet ik niet zo goed hoe en wat, maar blijkbaar gaat het minimaal effect hebben op de ervaring. 4k tv volgt wel een keer als er weer budget is :)
schumi2004 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 13:07:
[...]
Maar nu praten we alleen over ons thuis netwerk.
Probeer maar eens fatsoenlijk Remote Play te doen buiten de deur 8)7
Ik denk dat veel Portal kopers zich daar inderdaad ook compleet zullen aan mispakken, gewoon omdat ze niets van networking afweten en niet beseffen hoe goed zowel het netwerk op locatie als van hun eigen ISP moeten zijn. Ik denk daarbij bvb ook aan asymmetrische Internet-abonnement met hoge download maar trage upload, terwijl het juist de upload-snelheid is die cruciaal is als je remote wil gamen.

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-11 09:38
BarendBotje schreef op donderdag 16 november 2023 @ 12:52:

Ik heb jaren met 60hz gespeeld en ging prima. Maar merkte wel enorm verschil toen ik naar 120hz ging. Heerlijk soepel. Als ik nu op 60hz speel, moet ik echt weer wennen en is m'n aim ook off, omdat m'n hand oog coördinatie niet meer klopt door lagere aantal hz.

PSN: Mondaatje

• BarendBotje
  • Niet online
Twixie schreef op donderdag 16 november 2023 @ 13:18:
[...]

terwijl het juist de upload-snelheid is die cruciaal is als je remote wil gamen.
Kuch ziggo kuch

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:48
Twixie schreef op donderdag 16 november 2023 @ 13:18:
[...]

Ik denk dat veel Portal kopers zich daar inderdaad ook compleet zullen aan mispakken, gewoon omdat ze niets van networking afweten en niet beseffen hoe goed zowel het netwerk op locatie als van hun eigen ISP moeten zijn. Ik denk daarbij bvb ook aan asymmetrische Internet-abonnement met hoge download maar trage upload, terwijl het juist de upload-snelheid is die cruciaal is als je remote wil gamen.
Sony geeft aan "at least 5Mbps for use. For a better play experience, a high-speed connection of at least 15Mbps is recommended."
Met Ziggo Lite zit je al op 25.
Ik neem aan dat ze bij lagere snelheden de gewoon de resolutie downscalen.

Wat crucialer dan de upload snelheid is, is de latency tussen beide apparaten.
Met een 1Gbps glasvezel lijn gaat het niet opeens beter werken als je latency kut is.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:17
Nnoitra schreef op donderdag 16 november 2023 @ 14:10:
[...]

Sony geeft aan "at least 5Mbps for use. For a better play experience, a high-speed connection of at least 15Mbps is recommended."
Dit is ook precies het probleem, sony zegt eigenlijk wanneer je een internet verbinding hebt van hoger dan 15mb het goed zou moeten werken. Nou iedere gamer in Nedrland heeft dit wel, maar bijna niemand weet precies hoe je wifi fatsoenlijk werkend krijgt om streaming goed te kunnen draaien.

Playstation 5

• kneusteun
BarendBotje schreef op donderdag 16 november 2023 @ 13:12:
[...]

Fair point, tegenwoordig is er wel cross play, met pc spelers vaak wel op 120Hz, aan de andere kant is de aim op console makkelijker.. Maargoed aangezien ik uit de wereld van console gaming ben gestapt weet ik niet zo goed hoe en wat, maar blijkbaar gaat het minimaal effect hebben op de ervaring. 4k tv volgt wel een keer als er weer budget is :)
Kan iedereen wel op 120hz spelen maar als de tick rate van cod laag is dan maakt het niet veel uit, ik dacht dat de vorige cod echt een treurige tick rate had namelijk.
Iets van 20 staat mij bij, en de meeste games zitten rond de 60. Kortom 60hz scherm en je zit goed.

• BarendBotje
  • Niet online
kneusteun schreef op donderdag 16 november 2023 @ 15:40:
[...]

Kan iedereen wel op 120hz spelen maar als de tick rate van cod laag is dan maakt het niet veel uit, ik dacht dat de vorige cod echt een treurige tick rate had namelijk.
Iets van 20 staat mij bij, en de meeste games zitten rond de 60. Kortom 60hz scherm en je zit goed.
Okay, ik zat op internet te lezen en de conclusie was bijna dat je op 60Hz niet echt mee kan :+ , thanks!

• kneusteun
BarendBotje schreef op donderdag 16 november 2023 @ 15:44:
[...]

Okay, ik zat op internet te lezen en de conclusie was bijna dat je op 60Hz niet echt mee kan :+ , thanks!
Om eerlijk te zijn zou ik zelf ook nooit meer op minder dan 100hz spelen, maar dat heeft niks te maken met nadeel maar meer met vloeiende beweging en zicht tijdens bewegingen.

Vergeet niet dat tussen de ticks in je wel gewoon 120 beelden krijgt, de game simuleert tussen de ticks wat vijanden en jij doen qua beweging, de tick is alleen het moment waar een soort "handshake" plaats vind om te controleren wat er gebeurd is en bezig is atm.

Maar volgens mij is dat bij PS5 een handjevol games dat op 120fps draait en soms is het dan weer inleveren op resolutie.

• BarendBotje
  • Niet online
kneusteun schreef op donderdag 16 november 2023 @ 15:54:
[...]

Om eerlijk te zijn zou ik zelf ook nooit meer op minder dan 100hz spelen, maar dat heeft niks te maken met nadeel maar meer met vloeiende beweging en zicht tijdens bewegingen.

Vergeet niet dat tussen de ticks in je wel gewoon 120 beelden krijgt, de game simuleert tussen de ticks wat vijanden en jij doen qua beweging, de tick is alleen het moment waar een soort "handshake" plaats vind om te controleren wat er gebeurd is en bezig is atm.

Maar volgens mij is dat bij PS5 een handjevol games dat op 120fps draait en soms is het dan weer inleveren op resolutie.
Ahzo, ja dan denk ik dat het duidelijk is voor mij! :)

Verwijderd

kneusteun schreef op donderdag 16 november 2023 @ 15:40:
[...]

Het verschil tussen 60Hz en 120Hz is wel groot, hoor. Ik speel dagelijks CoD, dus spreek uit ervaring. Met name wanneer je 120Hz gewend bent, is het heel lastig om weer terug te schakelen naar 60Hz. Dan voelt alles stroperig aan en kun je je bijna niet voorstellen dat je altijd op 60Hz speelde.
Pagina: 1 ... 314 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord