Verwijderd

Buizerd__NL schreef op maandag 13 november 2023 @ 16:58:
[...]

Ik zeg toch dat ik dat niet wil, ik wil liever achter een bureau of keukentafel zitten om te game. Dus dat is voor mij helemaal niet relevant.

Ik vind 220 euro best veel voor een extra apparaat die je nodig hebt voor remote play, terwijl er genoeg gratis alternatief zijn. Want niet alle revieuws zijn zeer positief op de portal, dus dan spendeer ik liever ergens anders mijn 200 euro aan. Heb je het zelf al geprobeerd dan? Want je bent nu wel heel erg de Playstation Portal aan het verdedigen. Er wordt in andere reviews ook gezegd dat Playstation Portal geen 220 euro waard is voor beperk apparaat.

[...]
Dat jij liever achter een bureau of keukentafel zit is prima, maar ik denk dat de meeste gebruikers van een Portal lekker op de bank of in bed willen gamen. Met een laptop is dat gewoon niet ideaal. Jij vindt dat stukje extra gebruiksgemak dus duidelijk geen 200 euro waard en dat mag ook, maar dan nog kun je Remote Play op een laptop niet vergelijken met het gamen op een handheld met dedicated scherm en DualSense-controller.

En verdedigen doe ik de Portal niet, hoor. Als ik merk dat de input lag shit is of er teveel haperingen zijn, dan gaat hij gewoon weer netjes terug. Dan is Remote Play, ook met laptop of welk apparaat dan ook, sowieso geen optie voor mij.

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 13 november 2023 @ 17:37:
[...]

Dat jij liever achter een bureau of keukentafel zit is prima, maar ik denk dat de meeste gebruikers van een Portal lekker op de bank of in bed willen gamen. Met een laptop is dat gewoon niet ideaal. Jij vindt dat stukje extra gebruiksgemak dus duidelijk geen 200 euro waard en dat mag ook, maar dan nog kun je Remote Play op een laptop niet vergelijken met het gamen op een handheld met dedicated scherm en DualSense-controller.

En verdedigen doe ik de Portal niet, hoor. Als ik merk dat de input lag shit is of er teveel haperingen zijn, dan gaat hij gewoon weer netjes terug. Dan is Remote Play, ook met laptop of welk apparaat dan ook, sowieso geen optie voor mij.
Ik zou het ook wel willen kopen want het lijkt me wel handig ,Waar ik meer bang voor ben is dat ik het te
weinig ga gebruiken

En ik zal daarin niet de enige zijn dus deze jongen wacht wel af en zie ze wel verschijnen bij vraag en aanbod ;)

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
shineonu schreef op maandag 13 november 2023 @ 16:10:
[...]

Ik ben ook heel benieuwd, toch ook maar even thuis testen ja.

Bij de Polygon testjes klinkt het alsof de PS5 niet op de kabel is aangesloten. Ik heb dat thuis wel en daardoor is de Remote Play-ervaring er bij mij wel op vooruit gegaan.

[...]

Dit heb ik ook een tijdje gedaan. Volgens mij kloppen je punten wel (heb je niet alsnog lag met bluetooth?). Ik ergerde mij vooral aan:

- Telefoon is niet even eenvoudig te gebruiken tussendoor (even appen of wat opzoeken)
- Je bent afhankelijk van je telefoon accu; als ik 's avonds thuiskwam en m'n telefoon had nog 20% batterijlading, dat was het dan weer net niet
- Zoals je al zei, het scherm is wel erg klein, was soms lastig voor de UI in wat games

Niet echt deal-breakers perse, ik hoop dat dit met de Portal allemaal wat soepeler gaat.
Ja dat dus. Geklooi met houders en opzetstukjes is niets voor mij. Ali Express prut van kwaliteit nul.

Je telefoon zit dan inderdaad vast op die controller, alsof je een DJI drone bestuurt :+

En inderdaad, als iemand je belt of een bericht stuurt, kan je die weer gaan lospeuteren. Ook zit ik liever de kleine batterij van m'n dure iPhone liever niet kapot te stressen door urenlange gamesessies. Liever dan de batterij van een portal daarvoor gebruiken. Die groter is, dus minder snel 'slijt' (90-10% range gebruiken), maar in zo'n groot apparaat vast ook gemakkelijker te vervangen is.

Het filmpje dat hierboven ergens gepost wordt, spreekt van 'weighty, premium, nice'. Solide ding dus, geen plasticrap brol.

En nog maar eens, alle buttons, triggers en sticks met exact hetzelfde gevoel/feel en positie zoals je ze gewend bent.

220 euro is echt een schijntje voor een mooi accessoire. Ja, ik zeg het opnieuw en ik blijf bij mijn standpunt.
Amos_x schreef op maandag 13 november 2023 @ 18:14:
[...]

Ja dat dus. Geklooi met houders en opzetstukjes is niets voor mij. Ali Express prut van kwaliteit nul.

Je telefoon zit dan inderdaad vast op die controller, alsof je een DJI drone bestuurt :+

En inderdaad, als iemand je belt of een bericht stuurt, kan je die weer gaan lospeuteren. Ook zit ik liever de kleine batterij van m'n dure iPhone liever niet kapot te stressen door urenlange gamesessies. Liever dan de batterij van een portal daarvoor gebruiken. Die groter is, dus minder snel 'slijt' (90-10% range gebruiken), maar in zo'n groot apparaat vast ook gemakkelijker te vervangen is.

Het filmpje dat hierboven ergens gepost wordt, spreekt van 'weighty, premium, nice'. Solide ding dus, geen plasticrap brol.

En nog maar eens, alle buttons, triggers en sticks met exact hetzelfde gevoel/feel en positie zoals je ze gewend bent.

220 euro is echt een schijntje voor een mooi accessoire. Ja, ik zeg het opnieuw en ik blijf bij mijn standpunt.
Ben benieuwd naar je ervaring overmorgen! :)

https://psnprofiles.com/RaemNL

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18-12 16:29
Hulleman schreef op maandag 13 november 2023 @ 15:42:
Polygon stipt wel wat cruciale negatieve punten aan:

[...]

[...]

Bij de 2e test zat de persoon in dezelfde kamer als de PS5 en dan werkt de Portal perfect. Echter, wil ik ook wel eens niet in dezelfde ruimte game. Of buiten.

Deze dagen maar eens testen thuis. Als het allemaal niet lekker werkt, gaat ie gewoon weer terug.
Kijk dat snap ik dan weer niet, als ik de review van Polygon lees lijkt het alsof de PS5 draadloos op een mesh netwerk is aangesloten.
Met andere woorden: latency bestaat uit PS5 naar mesh, eventueel mesh naar mesh, mesh naar PlayStation Portal. Dus 2 tot 3 draadloze verbindingen.

Het meest optimale dat mogelijk is, is PS5 bedraad naar draadloze router, dan draadloos naar PlayStation Portal.
Maar zelf al zou er een extra switch of zelf meerdere extra switches tussen zitten, die latency is niets in vergelijking met een draadloze verbinding.

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-12 21:14
spaceboy schreef op maandag 13 november 2023 @ 16:10:
[...]

Grappig. Ik juist niet. Ik heb even getwijfeld, maar ik ga -omdat het kan en omdat we toch op Tweakers zitten- deze bestellen: https://www.bol.com/nl/nl...sparant/9300000018209402/

Heb net even getest met mijn ( Pixel 8 ) telefoon en ik vind het echt meer dan prima werken.

Voordelen:

- Het scheelt me 185 euro (kan nog wel goedkoper als je voor Ali Express gaat)
- Het scherm van mijn Pixel 8 is (waarschijnlijk) scherper en helderder
- Ik kan mijn bestaande (bluetooth) oortjes gebruiken
- Ik hou van mijn zwarte controllers :P

Nadelen:

- Het scherm is (een stuk) kleiner
- Het is op den duur een beetje "top heavy"
- Ziet er minder tof uit
- Accu van de Portal is waarschijnlijk beter

Zie ik iets over het hoofd?
de standaard PS remote play voegt veel lag toe, sommige games zijn er bijna niet mee te spelen. Je moet echt 3rd party alternatieven gebruiken om redelijk lag vrij te kunnen gamen. Dacht dat er voor android een goed alternatief was voor de standaard app, zou daar eens even naar kijken.Op IOS ben je genaaid.
Heb op mijn steam deck Chiaki draaien, dat werkt echt 10x beter dan wat Sony heeft uitgebracht. Nou schijnt de portal onder de motorkap ook op android te draaien, dus misschien dat het daar nu wel gefixed is.

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-12 20:45
Verwijderd schreef op maandag 13 november 2023 @ 17:15:
[...]

Kun je streamingdiensten kijken(?) op de Portal wil dat namelijk niet.
Die streamingdiensten zitten toch als losse apps op de telefoon, de portal wil je toch ook niet gebruiken voor streaming
https://www.gematsu.com/2...ds-2023-nominees-announce

De genomineerde voor de Game Awards zijn bekend. Beste game gaat denk ik naar Baldur's Gate.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:22

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter

Ziet er wel goed uit, previews n.a.v de laatste hands-on waren wel positief.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07:49
Raem schreef op maandag 13 november 2023 @ 18:50:
https://www.gematsu.com/2...ds-2023-nominees-announce

De genomineerde voor de Game Awards zijn bekend. Beste game gaat denk ik naar Baldur's Gate.
Die gaat Zelda pakken denk ik.

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-12 19:34
Ik ben overtuigd en heb hem gecanceld

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-12 15:47
MathieuT schreef op maandag 13 november 2023 @ 18:26:
[...]

Kijk dat snap ik dan weer niet, als ik de review van Polygon lees lijkt het alsof de PS5 draadloos op een mesh netwerk is aangesloten.
Met andere woorden: latency bestaat uit PS5 naar mesh, eventueel mesh naar mesh, mesh naar PlayStation Portal. Dus 2 tot 3 draadloze verbindingen.

Het meest optimale dat mogelijk is, is PS5 bedraad naar draadloze router, dan draadloos naar PlayStation Portal.
Maar zelf al zou er een extra switch of zelf meerdere extra switches tussen zitten, die latency is niets in vergelijking met een draadloze verbinding.
Ik heb mijn PS5 bedraad via een switch direct op de router aangesloten. Dan een mesh systeem bedraad op de router, waarbij het mesh systeem de draadloze verbinding verzorgd. Ben benieuwd hoe dat met de Portal werkt.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Timothy3000 schreef op maandag 13 november 2023 @ 19:19:
[...]

Die gaat Zelda pakken denk ik.
Ik weet niet. Ik denk dat rond Baldur's Gate het sentiment hangt hoe een AAA game gelanceerd zou moeten worden. Gewoon af, geen bugs, geen microtransactions. Dat developers bang zouden zijn dat dit de nieuwe standaard wordt.

Geldt voor Zelda net zo goed natuurlijk, maar toch denk ik dat door die hele berichtgeving rondom Baldur's Gate voor meer stemmen gaat zorgen.

Persoonlijk zou ik overigens ook voor Zelda kiezen uit het lijstje van genomineerde. :)

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:43
cold_as_ijs schreef op maandag 13 november 2023 @ 18:26:
[...]

de standaard PS remote play voegt veel lag toe, sommige games zijn er bijna niet mee te spelen. Je moet echt 3rd party alternatieven gebruiken om redelijk lag vrij te kunnen gamen. Dacht dat er voor android een goed alternatief was voor de standaard app, zou daar eens even naar kijken.Op IOS ben je genaaid.
Heb op mijn steam deck Chiaki draaien, dat werkt echt 10x beter dan wat Sony heeft uitgebracht. Nou schijnt de portal onder de motorkap ook op android te draaien, dus misschien dat het daar nu wel gefixed is.
Het verschilt per game merk ik. Ik speel de laatste tijd nog wel eens Remote Play beneden in de woonkamer, als geen zin heb om de beamer in de mancave op zolder op te starten. Ook vind ik het dan relaxt om op de achtergrond Vandaag Inside / Veronica Offside te kijken/luisteren. PS5 (uiteraard bedraad netwerk) op zolder, speel op een Macbook Air (ja ik weet het... waarom als je een 110" 4K scherm boven hebt :+) en met Diablo IV merk ik eigenlijk nauwelijks latency. Echt prima speelbaar, zonder dat ik ook maar iets getweaked heb. Ik meen me te herinneren dat dit 5 jaar geleden echt wel anders was, dus Sony lijkt hier verbeteringen doorgevoerd te hebben.

Zelfs een FPS als Fortnite / Apex Legends gaat eigenlijk ook nog wel, maar hier is het verschil wel meer merkbaar. Voor casual plays gaat dat prima, maar wil je competitief spelen dan kan je dat echt wel vergeten, daarvoor zit er wel teveel vertraging in.

Ik verwacht eenzelfde ervaring met de Portal. Ik zie de meerwaarde denk ik wel. Heb ook een tijdje Hades op de Switch gespeeld. Lekker op de bank terwijl m'n vrouw GTST aan het kijken was :P
Maar aanschaffen doe ik 'm vooralsnog niet. Remote Play gaat op deze manier nog prima wanneer nodig.

Join het GoT Pulse-Team!

• Ton Hasselt
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-06-2024
Vinnocchio schreef op maandag 13 november 2023 @ 19:42:
[...]

Vanwege een zo'n dude?
Kijk ook eens wat andere filmpjes.

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:54

Shiro

Serenity

Vinnocchio schreef op maandag 13 november 2023 @ 19:42:
[...]

Ik heb het ook bekeken, maar ben nog steeds even enthousiast. Wat kwam uit de review naar voren waardoor je besloten hebt om het te cancellen?

Juniper RWD

• Vinnocchio
Ton Hasselt schreef op maandag 13 november 2023 @ 21:05:
[...]

Vanwege een zo'n dude?
Kijk ook eens wat andere filmpjes.
Gedaan hoor maar nee. Veel te beperkt, valt me enorm tegen.
Bijvoorbeeld niet kunnen connecten via WiFi als er via een browser WiFi voorwaarden moeten worden geaccepteerd. Niet kunnen gebruiken als 2e controller. Ondanks fantastische WiFi toch latency waardoor je bepaalde games niet goed kunt spelen. Geen cloudgaming. Het is me nu nog iets te beperkt om 219€ aan te spenderen.

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18-12 16:29
Hulleman schreef op maandag 13 november 2023 @ 19:51:
[...]

Ik heb mijn PS5 bedraad via een switch direct op de router aangesloten. Dan een mesh systeem bedraad op de router, waarbij het mesh systeem de draadloze verbinding verzorgd. Ben benieuwd hoe dat met de Portal werkt.
Zijn alle mesh nodes bedraad? Of communiceren ze onderling draadloos naar elkaar?
Indien draadloos hangt het er vanaf met welke node de Portal verbindt hoeveel draadloze "hops" er zijn.

• Ton Hasselt
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-06-2024
Deze jongen gaat hem lekker woensdag halen, puhh voor de tegenstanders. 🤗🤗🤗

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:27
Vind de portal er wel tof uitzien en lekker voor op de bank als de tv bezet is. Maar 220 vind ik teveel, wacht wel even op een prijsdaling, is niet echt een hype voor dit ding dus denk dat de prijs wel snel wat zal zakken.

Playstation 5

• Hulleman
MathieuT schreef op maandag 13 november 2023 @ 21:16:
[...]

Zijn alle mesh nodes bedraad? Of communiceren ze onderling draadloos naar elkaar?
Indien draadloos hangt het er vanaf met welke node de Portal verbindt hoeveel draadloze "hops" er zijn.
De mesh nodes beneden en op de 1 verdieping zijn bedraad aangesloten op de router. Zit nog wel een switch tussen. Op zolder draadloos, maar daar connect mijn telefoon in bed al niet mee. Zelfde geldt voor m’n ipad en laptop in de werkkamer. Die verbinden met de meshnode op de 1e verdieping die bedraad is aangesloten.

[ Voor 21% gewijzigd door Hulleman op 13-11-2023 21:59 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Hulleman
Stylze schreef op maandag 13 november 2023 @ 21:22:
Vind de portal er wel tof uitzien en lekker voor op de bank als de tv bezet is. Maar 220 vind ik teveel, wacht wel even op een prijsdaling, is niet echt een hype voor dit ding dus denk dat de prijs wel snel wat zal zakken.
Ik lees her en der dat ie in sommige landen gewoon is uitverkocht

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-12 22:32
Hulleman schreef op maandag 13 november 2023 @ 22:00:
[...]

Ik lees her en der dat ie in sommige landen gewoon is uitverkocht
Zonder de verkoop aantallen te weten zegt dat natuurlijk helemaal niets

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-12 00:41

Ace

Happy Happy Joy Joy

Wel grappig dat je kan switchen tussen twee PlayStations, dat had ik niet verwacht met de Portal.

Nu hoef ik voor 1 te kiezen maar kan gewoon de dichtsbijzijnde gebruiken (hobby kamer of woonkamer), erg handig! #humblebrag

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:40

SkyStreaker

Move on up!

Veel mensen klagen dat 200/220 te duur is, maar kijk toch eens wat voor een hoop scherm je ervoor terug krijgt en de kwaliteit ervan. Tja, die prijsdaling komt heus wel maar verwacht niet heel veel beweging.

De tweedehands-markt zal laten zien hoe populair het apparaat daadwerkelijk is.

Bovendien lijken mij firmware updates ook wel het e.e.a. te kunnen bewerkstelligen. Ik zie Sony nog wel in staat om straks te zeggen: "nu kan je ook je Sony Games die je op Steam hebt streamen naar de Portal", lijkt mij haast een logisch vervolg.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• dNyw
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08-12 17:21
De slim staat al online op mediamarkt releasedatum 01-12

Bekijk dit product bij MediaMarkt: https://www.mediamarkt.nl...are&utm_campaign=appshare

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

CNET is zeer te spreken over de Pulse Earbuds: https://www.cnet.com/tech...s-on-absurdly-good-sound/

Ik was alweer vergeten dat Sony eerder dit jaar Audeze heeft overgenomen. Volgens de reviewer zijn de planar magnetic drivers in de Pulse afkomstig van Audeze.

• Amos_x
dNyw schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 06:11:

Bekijk dit product bij MediaMarkt: https://www.mediamarkt.nl...are&utm_campaign=appshare
Er staat bij mediamarkt een PS5 'phat' bundle met MW3 te koop voor 489. Indien ik nu een ps5 zocht, kocht ik die wel. De code voor MW3 geef je desnoods weg.

Wel vreemd, want alle andere game-bundels zijn flink hoger geprijsd. Rond de 620, dus MSRP console + MSRP game ongeveer, geen 'bundelkorting'.

MW3 is zooo slecht dat het een negatieve waarde vertegenwoordigt in een bundel :+

Nee, zonder grap. Ik heb nog eens bewust naar m'n ps5 gekeken, een phat, bedenkend of ik een slim zou halen, en ik vind het helemaal niet schokkend meer. Ik ben erg gewend geraakt aan het uiterlijk, zelfs de grootte. In een Wit interieur staat 'ie perfect, en als je 'm iets verder van de tv plaatst valt de grootte ook niet echt op.

Voor het minieme verschil in afmetingen ga ik ditmaal (voor het eerst) niet meteen een slim halen. Vind de originele (op papier) mooier dan de slim ook, met de niet onderbroken panels en overal mat.

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:39
Amos_x schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 07:34:
Wel vreemd, want alle andere game-bundels zijn flink hoger geprijsd. Rond de 620, dus MSRP console + MSRP game ongeveer, geen 'bundelkorting'.
Tijdelijke introductie prijs, had de FC24 bundel een paar maand geleden ook.
Over een dikke week gaat de prijs weer omhoog.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Verwijderd

Amos_x schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 07:34:
[...]

[...]heb nog eens bewust naar m'n ps5 gekeken, een phat, bedenkend of ik een slim zou halen, en ik vind het helemaal niet schokkend meer. Ik ben erg gewend geraakt aan het uiterlijk, zelfs de grootte. In een Wit interieur staat 'ie perfect, en als je 'm iets verder van de tv plaatst valt de grootte ook niet echt op.

Voor het minieme verschil in afmetingen ga ik ditmaal (voor het eerst) niet meteen een slim halen. Vind de originele (op papier) mooier dan de slim ook, met de niet onderbroken panels en overal mat.
Zie ook de meerwaarde niet van een Slim want die wij nu hebben staat er inmiddels 2 jaar, is fluisterstil en heeft ons nog niet één dag in de steek gelaten.

Wil ook niet het risico lopen om (weer) met een spijkerkist opgescheept te zitten.

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-12 21:30
Nnoitra schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 07:41:
[...]
Tijdelijke introductie prijs, had de FC24 bundel een paar maand geleden ook.
Over een dikke week gaat de prijs weer omhoog.
Is dat zo? Was deze ook 489€ bij introductie?
Heb de cod mw3 bundel gekocht vrijdag met extra controller voor 515€. Mooi deal lijkt me

• PindaUnited
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15-12 23:14
Op ign.com heb ik de eerste review over de PS Portal gevonden. Op een paar punten na zeer positief! d:)b

Misschien toch leuk voor 5 december ;)
The PlayStation Portal is the most surprising device I've ever come away from loving after going in loaded with skepticism. It's such a better experience than using your phone with a slap-on controller, and it works so much better than I was anticipating. I really love the freedom it gives me to play my PS5 from anywhere with decent WiFi coverage, especially when the rest of my family was using the TV to (somewhat ironically) play the Switch. Bearing in mind that it’s in no way a stand-alone device and 100% requires a PlayStation 5 to function at all, the biggest things keeping the Portal from being a truly amazing device are its current lack of a way to access WiFi that requires a web browser to log in, and its lack of Bluetooth support for audio.

*denkt na over goede signature*

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:36
PindaUnited schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 08:47:
Op ign.com heb ik de eerste review over de PS Portal gevonden. Op een paar punten na zeer positief! d:)b

Misschien toch leuk voor 5 december ;)

[...]
Dank voor het delen, maar wat bedoel je met eerste review?
Even terugbladeren en er komen heel wat reviews langs ;)

Ik vind ze persoonlijk nog iets te wisselend en had op minder input lag gehoopt. Tot nu toe op o.a. een iPad Pro vind ik het eigenlijk niet speelbaar en dat wordt dus niet veel beter als ik de reviews mag geloven.

Ik wacht de reviews van Tweakers ook nog wel even af voordat ik de knoop doorhak.

• Hulleman
kazuka schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 07:27:
CNET is zeer te spreken over de Pulse Earbuds: https://www.cnet.com/tech...s-on-absurdly-good-sound/

Ik was alweer vergeten dat Sony eerder dit jaar Audeze heeft overgenomen. Volgens de reviewer zijn de planar magnetic drivers in de Pulse afkomstig van Audeze.
Ik had deze earbuds op mn verlanglijstje staan. Planar drives voor € 200 in earbuds vond ik al niet duur! Even afhankelijk hoe goed ik ze kan gebruiken als vervanger van mn airpods in het apple ecosysteem. Die beginnen kuren te vertonen en zijn voor muziek echt helemaal kansloos.

Edit: review gelezen en ik ben wel overtuigd voor mijn usercase! Ook mooi dat ik ze dan op de PS5, Portal, telefoon en computer kan gebruiken. Wel nog afhankelijk hoe goed de Portal me bevalt. Tot die tijd plug ik mijn XM2 wel in de 3,5mm jack.

[ Voor 14% gewijzigd door Hulleman op 14-11-2023 08:57 ]

• Hulleman
Racierox schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 08:50:
Ik wacht de reviews van Tweakers ook nog wel even af voordat ik de knoop doorhak.
Ik zou je eventuele aankoop eerder laten afhangen van een review door Digital Foundry. Ik mis bij elke review namelijk keiharde input lag cijfers in verschillende omstandigheden en in relatie tot andere streaming oplossingen. Ik ben ook erg benieuwd of de Portal 60fps beter vast kan houden in games, omdat games maar in 1080p gerenderd hoeven te worden door de PS5. DF gaat wel met dergelijke analyses komen.

Alles valt of staat met het netwerk thuis. Als je hele netwerk van draadloze verbindingen aan elkaar hangt dan werkt streaming via geen enkel device goed.

[ Voor 12% gewijzigd door Hulleman op 14-11-2023 09:28 ]

• PindaUnited
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15-12 23:14
Racierox schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 08:50:
[...]

Dank voor het delen, maar wat bedoel je met eerste review?
Even terugbladeren en er komen heel wat reviews langs ;)

Ik vind ze persoonlijk nog iets te wisselend en had op minder input lag gehoopt. Tot nu toe op o.a. een iPad Pro vind ik het eigenlijk niet speelbaar en dat wordt dus niet veel beter als ik de reviews mag geloven.

Ik dacht redelijk bij te zijn qua lezen in dit topic maar die andere verwijzingen had ik blijkbaar gemist 8)7 Maar zo uitgebreid als deze van IGN had ik het dus nog niet gezien :)

*denkt na over goede signature*

Verwijderd

Vaker aangekaart, maar als voor mij het ontspannen gamen afhangt van een stabiel netwerk dan haak ik (vaak) al af, heb een Gigabit verbinding van Ziggo en ben er zeer tevreden mee maar dan nog...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UHlEjM_SzzW8eTwbnz_m9VQrM8U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vWRZO1Tu85sGIelA1VG4eDXH.png?f=fotoalbum_large

• Vinnocchio
Ik vind het gewoon veel minder portable dan dat ik hoopte. Altijd afhankelijk van goeie WiFi. Dat is nogal lastig als je niet weet hoe de kwaliteit is van de WiFi waar je naartoe gaat.
Verder is het op reis al helemaal geen optie want het niet kunnen inloggen op een WiFi netwerk waarbij je via je browser moet accepteren is onmogelijk. Dus niet in hotels etc speelbaar. Het maakt dat je de portal alleen mee neemt naar plekken waarvan je weet dat er goeie WiFi is. En dat beperkt dit apparaat enorm imo
En owja: niet kunnen streamen van content is ook gewoon waardeloos. Dus streaming apps die op je ps5 staan, werken niet. Waarom?

[ Voor 11% gewijzigd door Vinnocchio op 14-11-2023 09:16 ]

• Hulleman
Vinnocchio schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 09:14:
Ik vind het gewoon veel minder portable dan dat ik hoopte. Altijd afhankelijk van goeie WiFi. Dat is nogal lastig als je niet weet hoe de kwaliteit is van de WiFi waar je naartoe gaat.
Verder is het op reis al helemaal geen optie want het niet kunnen inloggen op een WiFi netwerk waarbij je via je browser moet accepteren is onmogelijk. Dus niet in hotels etc speelbaar. Het maakt dat je de portal alleen mee neemt naar plekken waarvan je weet dat er goeie WiFi is. En dat beperkt dit apparaat enorm imo
En owja: niet kunnen streamen van content is ook gewoon waardeloos. Dus streaming apps die op je ps5 staan, werken niet. Waarom?
De Portal lijkt eigenlijk niet gemaakt te zijn om mee te nemen op reis. Er wordt geen case meegeleverd en dat is (nog) niet te koop. De Portal in een tas stoppen is vragen om problemen/krassen op het scherm.

De usercase is eigenlijk gewoon om dit apparaat thuis te kunnen gebruiken als de tv bezet is. Op reddit gaat de Portal al rond als 'dadstation' en dat is dus exact waarom ik er één besteld heb; kunnen gamen als de tv bezet is en dan niet meteen de woonkamer uit te hoeven. Daarnaast ook erg prettig dat mn dochter niet mee kan kijken met gamen. Die hoeft ook niet alles te zien.

Het kunnen streamen van content, als YT en Netflix zal er nog wel in gepatcht worden Sony kennende. De PS5 kan nu ook veel meer dan ie op launch kon.

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 09:06:
Vaker aangekaart, maar als voor mij het ontspannen gamen afhangt van een stabiel netwerk dan haak ik (vaak) al af, heb een Gigabit verbinding van Ziggo en ben er zeer tevreden mee maar dan nog...

[Afbeelding]
Dit kwam ik ook tegen in een review gisteren. De YouTuber deed het voorkomen als minimale vertraging, wat is nou 0,1 seconde.... tsja dat ligt eraan.
Is bijv. Gran Turismo dan nog goed speelbaar of mis je telkens net je ideale lijn? Merk je het helemaal niet of kun je je eenvoudig aanpassen?

Voor online Call of Duty is het een nobrainer, elke vertraging is teveel.

Zit je lekker op je trekker in Farming Simulator dan maakt het allemaal geen bal uit.

Ik wil zo'n ding hebben, puur om op de bank te kunnen gamen terwijl mijn vriendin iets onbenulligs kijkt. Veel van de minpunten die men hier noemt zijn voor mij dus geen issue.

Ik zit nu middenin Horizon Zero Dawn, speel regelmatig GT7, ook wel eens wat Farming Simulator en straks WRC. Als ik dat goed kan spelen zonder last te hebben van vertraging dan is het mij die 200eu waard.

De eerste reviews lijken voor mij positief, maar ik wacht rustig af :)

• Vinnocchio
Hulleman schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 09:26:
[...]

De Portal lijkt eigenlijk niet gemaakt te zijn om mee te nemen op reis. Er wordt geen case meegeleverd en dat is (nog) niet te koop. De Portal in een tas stoppen is vragen om problemen/krassen op het scherm.

De usercase is eigenlijk gewoon om dit apparaat thuis te kunnen gebruiken als de tv bezet is. Op reddit gaat de Portal al rond als 'dadstation' en dat is dus exact waarom ik er één besteld heb; kunnen gamen als de tv bezet is en dan niet meteen de woonkamer uit te hoeven. Daarnaast ook erg prettig dat mn dochter niet mee kan kijken met gamen. Die hoeft ook niet alles te zien.

Het kunnen streamen van content, als YT en Netflix zal er nog wel in gepatcht worden Sony kennende. De PS5 kan nu ook veel meer dan ie op launch kon.
Dan wacht ik nog wel even. Van alles kunnen ze er nog wel in patchen, eerst zien dan geloven.
En ik snap jouw use case, met diezelfde reden heb ik hem ook gepreordered. Maar ik vind hem nu gewoon veel te beperkt. Ik had er meer van verwacht.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:45
dNyw schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 06:11:

€549,99, terwijl de gewone Disc versie nu inclusief verzenden €435,69 is op Amazon.it.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Vinnocchio
B-Real schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 09:37:
[...]

Dit kwam ik ook tegen in een review gisteren. De YouTuber deed het voorkomen als minimale vertraging, wat is nou 0,1 seconde.... tsja dat ligt eraan.
Is bijv. Gran Turismo dan nog goed speelbaar of mis je telkens net je ideale lijn? Merk je het helemaal niet of kun je je eenvoudig aanpassen?

Voor online Call of Duty is het een nobrainer, elke vertraging is teveel.

Zit je lekker op je trekker in Farming Simulator dan maakt het allemaal geen bal uit.

Ik wil zo'n ding hebben, puur om op de bank te kunnen gamen terwijl mijn vriendin iets onbenulligs kijkt. Veel van de minpunten die men hier noemt zijn voor mij dus geen issue.

Ik zit nu middenin Horizon Zero Dawn, speel regelmatig GT7, ook wel eens wat Farming Simulator en straks WRC. Als ik dat goed kan spelen zonder last te hebben van vertraging dan is het mij die 200eu waard.

De eerste reviews lijken voor mij positief, maar ik wacht rustig af :)
Het toch jammer dat je je gamevoorkeur moet aanpassen als je op de portal gaat spelen.
Zit je lekker in Demons Souls, vrouwtje wil tv kijken: ok dan ga ik wel verder met Farming Simulator op de Portal :')
Kun je ook wat meer context geven ? Want met die screenshot weet ik gewoon helemaal niets. Bovenste is op de Portal, neem ik aan, en onderste op TV, maar wat wordt hier juist vergeleken ? En wat is überhaupt je bron.

Verwijderd

Twixie schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 09:45:
[...]

Kun je ook wat meer context geven ? Want met die screenshot weet ik gewoon helemaal niets. Bovenste is op de Portal, neem ik aan, en onderste op TV, maar wat wordt hier juist vergeleken ? En wat is überhaupt je bron.
Screenshot komt uit een hier eerder geplaatst filmpje :)
Vinnocchio schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 09:14:
Altijd afhankelijk van goeie WiFi. Dat is nogal lastig als je niet weet hoe de kwaliteit is van de WiFi waar je naartoe gaat.
Wat had je nu zelf gedacht van een streaming device ? Dat het een of andere magie zou bevatten waardoor je ook perfect kunt spelen op slechte wifi ? Het lijkt me nogal evident dat je een goede netwerk-verbinding moet hebben voor zoiets.

Ben het wel eens met de rest van je post. De Portal heeft wat onbegrijpelijke beperkingen. Gelukkig allemaal software-matig, maar het is nog maar de vraag of Sony ze gaat 'fixen' en wanneer.

• Amos_x
100ms maakt echt niets uit voor alles behalve twitch schooters en twitch fighting games. Dus als je die al niet speelt op console, merk je er niets van. Dus al zeker niet voor zo'n 'stroperig' 30hz spel als bloodborne. Wat intern ook geprogrameerd is op dat dat soort delays.

Ga maar eens na wat voor vertragingen er al in die hele chain zitten. De frametime op 30Hz bvb (typische actie-adventure) is 30ms. Een stutter of 1 frame vertraging voegt al 30ms toe. De vertraging die hierboven wordt getoond is 100ms. Ook de tijd alvorens het beeld op het scherm staat, is ongeveer 30-40ms bij de gemddelde (goede!) tv. En dat is ook al veel beter dan wat het ooit was, namelijk rond de 100ms vroeger.

Zelfs in de mens, machine van vlees en bloed, bedraagt de reactietijd ongeveer 200ms.

"We all have a measurable reaction time. The average reaction time to visual stimulus is around 250 milliseconds, and most people seem to be hard capped at around 190-200 ms with training."

Ik zou me er niet druk om maken.

Ter info @B-Real , aan 200km/u is 100ms 5,5 meter op de track. Zal je daarmee de apex missen op zo'n klein schermpje? Ga je via de controller je beste lap times neerzetten, of toch via de sim rig?

Ik denk dat het voor leuk gamen allemaal niet uitmaakt.

edit: hmm bij nog wat nadenken, misschien is die 5m wel een dealbreaker ja. Ik zou het moeten proberen.

Wel slim om de delay te meten met GT7. Evident, maar je moet er maar aan denken :P

[ Voor 12% gewijzigd door Amos_x op 14-11-2023 09:55 ]

• Hunterrnl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-11 11:41
Hulleman schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 09:26:
[...]

Weet niet welke Sony jij hebt meegemaakt, maar mij staat bij dat ze nooit het volle potentieel uit hun *side-Projects* halen ;). Dat zie je aan alles weer terug met de Portal. Zoveel verloren potentie om echt een knaller te worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Hunterrnl op 14-11-2023 09:55 ]

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Vinnocchio schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 09:44:
[...]

Het toch jammer dat je je gamevoorkeur moet aanpassen als je op de portal gaat spelen.
Zit je lekker in Demons Souls, vrouwtje wil tv kijken: ok dan ga ik wel verder met Farming Simulator op de Portal :')
Voor jou een nadeel, voor mij misschien helemaal niet. Daarbij is het nog maar de vraag of aanpassen echt nodig is.
Amos_x schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 09:50:
100ms maakt echt niets uit voor alles behalve twitch schooters en twitch fighting games. Dus als je die al niet speelt op console, merk je er niets van. Dus al zeker niet voor zo'n 'stroperig' 30hz spel als bloodborne. Wat intern ook geprogrameerd is op dat dat soort delays.

Ga maar eens na wat voor vertragingen er al in die hele chain zitten. De frametime op 30Hz bvb (typische actie-adventure) is 30ms. Een stutter of 1 frame vertraging voegt al 30ms toe. De vertraging die hierboven wordt getoond is 100ms. Ook de tijd alvorens het beeld op het scherm staat, is ongeveer 30-40ms bij de gemddelde (goede!) tv. En dat is ook al veel beter dan wat het ooit was, namelijk rond de 100ms vroeger.

Zelfs in de mens, machine van vlees en bloed, bedraagt de reactietijd ongeveer 200ms.

"We all have a measurable reaction time. The average reaction time to visual stimulus is around 250 milliseconds, and most people seem to be hard capped at around 190-200 ms with training."

Ik zou me er niet druk om maken.

Ter info @B-Real , aan 200km/u is 100ms 5,5 meter op de track. Zal je daarmee de apex missen op zo'n klein schermpje? Ga je via de controller je beste lap times neerzetten, of toch via de sim rig?

Ik denk dat het voor leuk gamen allemaal niet uitmaakt.
Ik denk dat het ook allemaal reuze meevalt. Zeker voor mijn gebruik. Heb echter geen haast, dus wacht rustig nog wat (gebruikers)reviews af en koop er één zodra ik daar zin in heb.
Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 09:48:
[...]
Screenshot komt uit een hier eerder [url="https://www.youtube.com/watch?
Opmerkelijk dat je ook nog altijd video output op de console zelf hebt. Volgens mij is dat met de Remote Play app toch niet het geval. Mijn TV verspringt alleszins niet van HDMI input wanneer ik Remote Play gebruik, terwijl CEC wel aan staat.

Uiteindelijk zit je gewoon altijd met extra lag als je remote gamet, of dat nu via de Remote Play app is, streaming op de console zelf, of nu via de Portal. Je zit al met netwerk delay tussen client en server, wat heen- en terug toch al snel minstens 30ms is. Verder zit je ook nog met latency door het coderen en decoderen van de videostream. Dus ja, 82ms is nog zo slecht niet, lijkt me.

Gaat dit bij sommige games een probleem geven? Wellicht wel, ik denk bvb ook aan rhythm games, of games die heel precieze timing vereisen bij je acties (bvb Hollow Knight). Of inderdaad het voorbeeld hierboven van race-games. Maar moest dit echt een complete showstopper zijn, dan zouden cloud gaming diensten ook al lang dood en begraven zijn. Vraag me bvb af wat de delays zijn bij pakweg Xcloud, Stadia (toen het nog bestond), enz... Wellicht zijn daar online ook wel test metrics van te vinden.

EDIT: en zoals @Amos_x hierboven ook al aanhaalt: veel TVs hebben zelf al een input delay, die afhankelijk van model met gemak meerder tientallen ms kunnen bedragen. Nog nooit iemand gehoord dat een bepaald spel onspeelbaar is op TV x of y..

[ Voor 8% gewijzigd door Twixie op 14-11-2023 10:07 ]

• Amos_x
Twixie schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 10:04:
[...]

Gaat dit bij sommige games een probleem geven? Wellicht wel, ik denk bvb ook aan rhythm games, of games die heel precieze timing vereisen bij je acties (bvb Hollow Knight). Of inderdaad het voorbeeld hierboven van race-games. Maar moest dit echt een complete showstopper zijn, dan zouden cloud gaming diensten ook al lang dood en begraven zijn. Vraag me bvb af wat de delays zijn bij pakweg Xcloud, Stadia (toen het nog bestond), enz... Wellicht zijn daar online ook wel test metrics van te vinden.
Dat vroeg ik me dus ook af, en heb het snel even opgezocht. Weinig tijd op dit moment, maar zo snel gezocht, vind ik ongeveer 125-150ms voor stadia. En algemeen was de consensus toch dat stadia de tech echt goed voor elkaar had, en binnen alle streaming diensten zowat de beste performance had.

Ik lees review dat mensen daarom Fifa speelden, toch ook wel time-senstive, en dat native aanvoelde. Als ik geen invloed van de lag.

Sowieso denk ik dat de meeste van de gamers hier (vaak mid-life gamers 8) ) echt nul komma nul merken van die 100ms :P

Ik ben het er zeker mee eens dat elke toegevoegde delay, door wat dan ook, best te vermijden is. Het is niet omdat er in de hele ketting al zoveel ms gaat zitten, dat dit een vergoelijking is om nog wat extra ms toe te voegen. Misschien zelfs eerder het tegendeel.

Xcloud is hit and miss, maar wordt toch vaak als vrij laggy beschreven, soms zelfs onspeelbaar.

• EL-Nino-1980
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18-12 08:40
Tijd voor een PS Portal topic. :X

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-12 21:30
Yep. Voor dat geld van de portal koop je gewoon tweede tv

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-12 00:41

Ace

Happy Happy Joy Joy

kokorico schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 10:17:
[...]

Dat lijkt me sterk, de enige optie voor een TV is een LG77OLED (alle andere zijn gewoon de moeite niet) en die koop je echt niet voor €220?
[...]

Zit alleen niet zo lekker op de bank, met zo'n tv op schoot.

• Amos_x
[...]

grapjas. Wat hebben we aan dit soort opmerkingen? :?

• Hulleman
Amos_x schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 09:50:
RDR2 kent standaard al een inputlag van meer dan 200ms. Gaf ook niemand wat om. Past uiteraard bij de trage gameplay, maar toch.

• Hulleman
[...]

Moet je ook een 2e PS5 kopen, anders moet je steeds je PS5 verslepen. Daarnaast zit je dan sip in een kamertje alleen ipv lekker beneden op de bank. Een 2e tv is géén vervanger voor een Portal.

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:38
Het is wachten op een ps portal pro. 220eur is net iets te veel voor wat het is, het ontbreken van bt slaat nergens op. Een setup met tablet en dual sense controller biedt nagenoeg zelfde ervaring.
Ja dan heb je weliswaar niet de comfort om uitgezakt op de bank te gamen maar ach dan is dat maar.. Ik gok dat dit een verkoop flop wordt, het is simpelweg te niche

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:11

spaceboy

Op grote hoogte

Ace schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 10:24:
[...]

Dat lijkt me sterk, de enige optie voor een TV is een LG77OLED (alle andere zijn gewoon de moeite niet) en die koop je echt niet voor €220?
Ik vind het juist wel een slim alternatief. Dé usecase is dat "andere gezinsleden de tv bezet houden en dat je dan toch kunt gamen". Als je die andere gezinsleden op een tweedehands tv'tje van Marktplaats schopt, kun jij gewoon breeduit op die 100" QLED doorgamen.

Ik heb gisteren trouwens nog wat ge-experimenteerd met Remote Play op m'n telefoon. Ik heb tegen al mijn principes in wat geld uitgegeven aan een 3rd party app, maar dat scheelt wel bizar veel qua latency. Ik weet niet hoe je dat moet vergelijken met de PS Portal, maar de Android app die Sony heeft gemaakt voor Remote Play is echt wel veel slechter dan 3rd party.

Vandaag komt mijn houdertje om m'n dual sense van m'n telefoon te voorzien, kijken hoe dat gaat. Beeld, geluid en latency was in elk geval helemaal prima voor Trine 5. Oké, het is geen FPS waarbij latency het belangrijkst is, maar het is meer dan RDR2. :P

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Hunterrnl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-11 11:41
Een tweedehands Steam deck van een mede tweaker kan een optie zijn. Zo heb je toegang tot remote play in handheld vorm en meerdere mogelijkheden zoals bepaalde media, zit je ook niet gelijk vast aan de keuzes die Sony voor je maakt en weet je zeker dat er producten zijn zoals tasjes, screenprotectors enzovoorts.

Weet niet of de Playstation Plus cloud app werkt op SteamOS anders zou de Steam deck voor 100€ meer een optie kunnen zijn en vul je de gaten wat de Portal mist in.

[ Voor 9% gewijzigd door Hunterrnl op 14-11-2023 10:57 ]

• Gregory76
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online

Gregory76

Sony PlayStation freak

Is er hier bij iemand al de status "Verzonden" ofzo, van de bij PS Direct bestelde (pre order) Portal? Bij mij staat hij al dagen op "Verzending Voorbereiden", maar hij zal toch vandaag wel verder in het proces moeten, lijkt mij?

Edit: ik krijg nu net een verzendbevestiging! :)

[ Voor 11% gewijzigd door Gregory76 op 14-11-2023 11:22 ]

strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

• FrankWar
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-08 19:59
Trekker overgehaald en net ook de Portal besteld via PS direct.
Toch wel usecase voor met 2 jongere kinderen en vrouwlief die 's avonds series wil kijken op het grote scherm.

Reviews zagen er goed uit, kwaliteit scherm en afwerking hardware goed, en ik heb goede wifi overal in huis :)

• Dmp1982
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-12 23:03
Hunterrnl schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 10:55:
Een tweedehands Steam deck van een mede tweaker kan een optie zijn. Zo heb je toegang tot remote play in handheld vorm en meerdere mogelijkheden zoals bepaalde media, zit je ook niet gelijk vast aan de keuzes die Sony voor je maakt en weet je zeker dat er producten zijn zoals tasjes, screenprotectors enzovoorts.

Weet niet of de Playstation Plus cloud app werkt op SteamOS anders zou de Steam deck voor 100€ meer een optie kunnen zijn en vul je de gaten wat de Portal mist in.
Je kan op de steamdeck Chiaki gebruiken. Werkt perfect. Dus inderdaad steamdeck is een goed alternatief voor de portal. Wellicht dat er nu met de revisie van de steamdeck ook een aantal te koop worden gezet voor een leuk prijsje.

http://psnprofiles.com/Arc_Xev

• Hijo Del Jefe
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11:36
Ik vind zelf de 720p van remote play op de Steam Deck wel een redelijk minpunt. Ook regelmatig (groene) artefacts met gebruik van Chiaki.

Ben zelf eigenlijk alleen nog aan het streamen met m'n Steam Deck. Dus als de portal bevalt gaat de Deck waarschijnlijk weg (jammer van die update laatst, slecht voor de resell value :P)

[ Voor 40% gewijzigd door Hijo Del Jefe op 14-11-2023 11:32 ]

• Dmp1982
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-12 23:03
Hijo Del Jefe schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 11:26:
Ik vind zelf de 720p van remote play op de Steam Deck wel een redelijk minpunt. Ook regelmatig (groene) artefacts met gebruik van Chiaki.

Ben zelf eigenlijk alleen nog aan het streamen met m'n Steam Deck. Dus als de portal bevalt gaat de Deck waarschijnlijk weg (jammer van die update laatst, slecht voor de resell value :P)
Hmm lijkt me tof om een vergelijking te zien. Ik weet namelijk niet of het werkelijk heel veel uitmaakt op zo’n klein scherm dat het 720p is.

Maar inderdaad ik gebruik het eigenlijk ook alleen om te streamen en af en toe een switch game te spelen.

Ben benieuwd naar de reviews

http://psnprofiles.com/Arc_Xev

• Hijo Del Jefe
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11:36
Denk/hoop dat de 8 inch van de Portal toch wel een stuk groter aanvoelt dan de 7 inch van de Deck. Vooral aangezien je daar ook nog balken hebt op het 16:10 scherm.

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-12 01:02

zAo

GPLv2 Fanboy

Ik heb momenteel nog Playstation Plus Essential tot maart volgend jaar.

Nu is Playstation Plus Extra in de aanbieding, maar ik vraag me af wat er gebeurd als ik die activeer. Iemand ervaring?

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-12 14:28

s0kkie

Cowabunga

zAo schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 11:59:
Ik heb momenteel nog Playstation Plus Essential tot maart volgend jaar.

Nu is Playstation Plus Extra in de aanbieding, maar ik vraag me af wat er gebeurd als ik die activeer. Iemand ervaring?
De nieuwe maanden worden bij je huidige abonnement opgeteld :) en je kan bepaalde games niet meer spelen omdat je een tier lager gaat.

[ Voor 8% gewijzigd door s0kkie op 14-11-2023 12:04 ]

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:58

JSchut

.....

Zojuist verzendbevestiging gekregen voor de portal :)

Nu nog op vakantie t/m zaterdag. Hopelijk zaterdag op tijd thuis om langs pakketpunt te gaan.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

• ak0nnmgn
  • Laatst online: 18-12 20:45
Zijn er mensen die de Portal hebben besteld bij Bol.com? Wat is de status van jouw verzending?

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-12 01:02

zAo

GPLv2 Fanboy

s0kkie schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 12:03:
[...]

De nieuwe maanden worden bij je huidige abonnement opgeteld :) en je kan bepaalde games niet meer spelen omdat je een tier lager gaat.
Thanks, Extra gaat dus gelijk in en na een jaar wordt dat de 'remaining' Essential?

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Ik heb de reviews van de Portal met belangstelling gelezen. Voor mij is er niet echt een use case (altijd toegang tot de OLED setup), maar kan me goed voorstellen dat die use cases er zijn - denk vooral de jonge ouders :P Ik kan me ook voorstellen dat ik hem op den duur oppik vanwege het gadget gehalte. Vind het er zeer gelikt uitzien.

De Pulse Earbud reviews zijn ook erg positief. Die haal ik meteen op. Vond dit wel een goeie review.

• Vinnocchio
Zonder ps5 heb je niks aan de portal :P

• shineonu
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
ak0nnmgn schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 12:05:
Zijn er mensen die de Portal hebben besteld bij Bol.com? Wat is de status van jouw verzending?
Verzonden (en bij DHL: aangemeld)
ak0nnmgn schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 12:05:
Geen bestelling gedaan, maar Bol.com verstuurt het verzendbewijs met T&T vaak pas in de loop van de dag of soms zelfs 's nachts pas.

s0kkie schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 12:03:
[...]
Hij gaat van Essential naar Extra, dus een tier hoger, niet lager.

• Hulleman
Ik ben wel benieuwd waarom mensen de Portal bij Bol.com hebben gekocht/kopen, aangezien ie daar € 10 duurder is dan bij Playstation zelf. Het is maar € 10, maar toch.

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-12 21:25

v8power67

Psn: Mausosaurus

Lees ik het goed dat de black friday ps plus deal alleen voor nieuwe en upgrade klanten is?
Zo ja dat is wel fucked up eigenlijk.. eerst de prijzen flink verhogen en dan bestaande klanten ook nog uitsluiten van de deal. Mijn ps plus extra loopt tot 28 november. Maar moet eerlijk zeggen ga geen 80 euro betalen voor alleen online gamen. Gebruik het eigenlijk nooit. En ga zeker geen extra meer nemen. Had opzich wel een basic ps plus willen nemen voor de black friday prijs. Maar dan maar geen ps plus. Eens kijken of ik het ga missen..

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

v8power67 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 12:59:
Lees ik het goed dat de black friday ps plus deal alleen voor nieuwe en upgrade klanten is?
Zo ja dat is wel fucked up eigenlijk.. eerst de prijzen flink verhogen en dan bestaande klanten ook nog uitsluiten van de deal.
Inderdaad, heel veel kritiek op ook in die blogpost, maar ik vrees dat het hen ook geen bal kan schelen. Is dan ook een lege doos deze Black Friday deal, want een korting om mensen te lokken naar je dienst is gewoon de normaalste zaak en helemaal geen 'deal'.

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-12 21:37
Hulleman schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 12:53:
Ik ben wel benieuwd waarom mensen de Portal bij Bol.com hebben gekocht/kopen, aangezien ie daar € 10 duurder is dan bij Playstation zelf. Het is maar € 10, maar toch.
Bij het verzenden van de PSVR2 maakte de vervoerder er nogal een zooitje van. Niet dat PostNL de laatste tijd zo betrouwbaar is als vroeger, maar het loopt bij BOL allemaal net even wat soepeler dan Sony Direct.

• shineonu
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Ik had eigenlijk niet eens op de prijs gelet. Achteraf had ik alsnog voor Bol gekozen dankzij slechte ervaringen met PSdirect en omdat er best een kans is dat de Portal niet goed bevalt en dan weet ik dat retourneren bij Bol altijd snel en zonder problemen gaat.

• SD5k
  • Laatst online: 01-12 10:15

SD5k

>4&X

v8power67 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 12:59:
Zo ja dat is wel fucked up eigenlijk.. eerst de prijzen flink verhogen en dan bestaande klanten ook nog uitsluiten van de deal. Mijn ps plus extra loopt tot 28 november. Maar moet eerlijk zeggen ga geen 80 euro betalen voor alleen online gamen. Gebruik het eigenlijk nooit. En ga zeker geen extra meer nemen. Had opzich wel een basic ps plus willen nemen voor de black friday prijs. Maar dan maar geen ps plus. Eens kijken of ik het ga missen..
Mijn Plus Extra is onlangs verlopen, heb het bewust gestopt door alle prijsstijgingen. Dus hoewel ik wel gebruik kan maken van deze Black Friday deal denk ik dat ik het niet eens ga doen. Ik was al lid sinds het PS3 tijdperk.

Moet alleen nog eens een maandje Essential nemen om mijn cloud saves allemaal te downloaden en backuppen.

• Hulleman
shineonu schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 13:28:
[...]

Ik had eigenlijk niet eens op de prijs gelet. Achteraf had ik alsnog voor Bol gekozen dankzij slechte ervaringen met PSdirect en omdat er best een kans is dat de Portal niet goed bevalt en dan weet ik dat retourneren bij Bol altijd snel en zonder problemen gaat.
Wat betreft dat retourneren wel een goed punt. Ook nog over zitten twijfelen. De Portal is hier iig bij UPS aangemeld! Ga er van uit dat ik em morgen gewoon binnen heb.

[ Voor 5% gewijzigd door Hulleman op 14-11-2023 13:33 ]

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:36
SD5k schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 13:30:
[...]

Mijn Plus Extra is onlangs verlopen, heb het bewust gestopt door alle prijsstijgingen. Dus hoewel ik wel gebruik kan maken van deze Black Friday deal denk ik dat ik het niet eens ga doen. Ik was al lid sinds het PS3 tijdperk.

Moet alleen nog eens een maandje Essential nemen om mijn cloud saves allemaal te downloaden en backuppen.
PS5 saves kun je zover mij bekend niet naar bijvoorbeeld een USB kopiëren.
Met PS4 saves kan dat wel.

Of heb jij een andere methode?

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:09
SD5k schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 13:30:
[...]

Ik twijfelde of ik PS Plus Extra zou verlengen met een Black Friday korting, maar mijn twijfels zijn weggenomen met deze waardeloze aanbieding.
Racierox schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 13:32:
[...]
Is een compleet achterlijke kunstgreep om hun PS+ abonnement te pushen.

Nu, wat je wel kan doen is regelmatig gebruik maken van de backup functionaliteit (System > Backup & Restore) waarmee je direct je gehele PS5 backupt. Ik denk dat nagenoeg niemand dat ooit doet (behalve ik dan :p) maar je zal maar ineens een dode console hebben en totaal geen manier meer hebben om aan je savefiles te geraken. Recent op een ander forum nog zo iemand gezien, en hij had nochtans PS+ maar blijkbaar waren niet alle savefiles naar de cloud gesynct.

• Gregory76
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online

Gregory76

Sony PlayStation freak

PS Direct PS Portal pre order update:

UPS
Uw pakket komt morgen aan.
Geplande bezorging
woensdag 15/11/2023
11:45 - 13:45

:)

strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-12 11:13

Satom

Verzamel ervaringen

Hijo Del Jefe schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 11:26:
Hier een Nintendo Switch OLED met Chiaki (vraag me niet hoe :9) en de regelmatige groene artefacts zijn wel een bummer. Daarom hier ook erg enthousiast over de aankondiging van de Portal, eindelijk een dedicated remote play device, voor als de TV bezet is. Ik hoop dan ook dat de input lag t.o.v. de Switch ook beter is.
Bol.com geeft mij de mogelijkheid om het pakket bij een PostNL-punt te laten bezorgen, dan is het voor mij snel al een no-brainer. Kan ik met een gerust hart naar kantoor gaan :+

[ Voor 28% gewijzigd door Satom op 14-11-2023 14:27 ]

• ak0nnmgn
Helaas nog niks vernomen vanuit Bol. Even contact gelegd of ze me wat konden vertellen (ja ongeduldig, dit apparaat is sinds ik twee kleintjes heb een echte uitkomst), en ze gaven aan dat het product nu niet meer te bestellen is. Doordat toen ik bestelde het product gewoon geclaimd had zou het voor mij goed moeten zitten.

Fingers crossed.

• SD5k
  • Laatst online: 01-12 10:15

SD5k

>4&X

Racierox schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 13:32:
[...]

Of heb jij een andere methode?
Oh wow dat wist ik dus niet eens, in dat geval ga ik zeker pas Essential afsluiten als ik één van die saves nodig heb. :|

• iLLuSion_xGen
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 27-11 19:16
ak0nnmgn schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 14:46:
Helaas nog niks vernomen vanuit Bol. Even contact gelegd of ze me wat konden vertellen (ja ongeduldig, dit apparaat is sinds ik twee kleintjes heb een echte uitkomst), en ze gaven aan dat het product nu niet meer te bestellen is. Doordat toen ik bestelde het product gewoon geclaimd had zou het voor mij goed moeten zitten.

Fingers crossed.
Product is gewoon te bestellen hoor, heb er net één gekocht op Bol

• ak0nnmgn
iLLuSion_xGen schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 15:44:
[...]

Product is gewoon te bestellen hoor, heb er net één gekocht op Bol
Ik zie het, dat was vanmiddag anders.

• Hulleman
Gregory76 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 14:08:
PS Direct PS Portal pre order update:

UPS
Uw pakket komt morgen aan.
Geplande bezorging
woensdag 15/11/2023
11:45 - 13:45

:)
Jep hier ook! Ik zie al wel dat ik de levering niet kan aanpassen naar een servicepunt. Wordt dus pas vanaf donderdag met de Portal aan de slag. Scheelt dat ik er morgen toch geen tijd voor heb.

• bie100
  • Nu online
ak0nnmgn schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 15:51:
[...]

Ik zie het, dat was vanmiddag anders.
Klopt vanmiddag hadden ze niks meer wel snel weer beschikbaar btw :P

• ak0nnmgn
bie100 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 16:46:
[...]

Jij toevallig bij Bol ook besteld en een update vanuit Bol ontvangen?

• Hulleman
bie100 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 16:46:
[...]

Mediamarkt en coolblue hebben ook geen voorraad meer.

Zag dat je nu voor €0.99 1 maand EA Play kan afsluiten. Voor dat bedrag wil ik de Dead Space Remake wel spelen. :P

• bie100
  • Nu online
ak0nnmgn schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 16:49:
[...]

Jij toevallig bij Bol ook besteld en een update vanuit Bol ontvangen?
Nee ik wacht tot iemand het niks vind :+
Hulleman schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 16:51:
[...]

Mediamarkt en coolblue hebben ook geen voorraad meer.
Zal wel was ook tien euro goedkoper dan bij Bol de Mediamarkt dan

Verwijderd

Access Controller – Accessibility Consultant Stories | PS5

Pagina: 1 ... 313 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord