Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1979346

PlayStation 5 Slim Noise Test fans at idle, boot-up, game booting and disc drive noise

🤨

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:13

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:14
Hier nog een leuke Playstation 5 Slim unboxing

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Twixie schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 07:41:
[...]

Beetje misleidend gezien hij het toestel niet eens aan zet, maar er zal ook wel een embargo zijn.
Ziet er niet slecht uit. Die laadpoort en minijack lijken me wel wat onhandig geplaatst zo dichtbij de achterkant van het scherm.
Correct :)

Meerdere Youtube filmpjes zonder dat het apparaat aanstaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:25
Zit ook een andere fan in, eentje van Foxconn.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iLLuSion_xGen
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 16-03 19:31
Embargo vervalt maandag trouwens dus dan zullen de reviews wel online komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:00
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uHfj9TvRYWj8V6KQu6t81jfxO5g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p7pBIoEzm04k1MA4eu4YmIkk.jpg?f=fotoalbum_large
Bah…
Binnen 3 dagen na release bezorgd. Wat een deceptie. :F Ik wil die portal op releasedag uiteraard.
Nou, dan maar bij onze bolle vriend bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vinnocchio schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 10:26:
[Afbeelding]
Bah…
Binnen 3 dagen na release bezorgd. Wat een deceptie. :F Ik wil dat ding op releasedag uiteraard.
Euh.... :)

Wat heb je dan besteld? De slim?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnocchio
Anoniem: 1979346 schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 10:30:
[...]

Euh.... :)

Wat heb je dan besteld? De slim?
Goeie! De portal
Ff aangepast

[ Voor 3% gewijzigd door Vinnocchio op 11-11-2023 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vinnocchio schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 10:31:
[...]

Goeie! De portal
Ff aangepast
Het was een serieuze vraag, ik had namelijk de Xbox One S 1 dag vóór de release ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerwin89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:04
Vinnocchio schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 10:26:
[Afbeelding]
Bah…
Binnen 3 dagen na release bezorgd. Wat een deceptie. :F Ik wil die portal op releasedag uiteraard.
Stel je eens voor dat je 3 hele dagen moet wachten.... ;)

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 06-04 17:21
Gerwin89 schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 10:52:
[...]

Waarom 3 dagen wachten als je geen 3 dagen hoeft te wachten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnocchio
Gerwin89 schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 10:52:
[...]

:F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RazAlt
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-02-2024
Sowieso voor PS+ nog even wachten tot BF of cybermonday.
Zou het nog zin hebben om te wachten een PS5 OG te bestellen voor BF of zal het het wachten waard zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
iLLuSion_xGen schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 10:24:
Embargo vervalt maandag trouwens dus dan zullen de reviews wel online komen
van de slim of de PS Portal? Wel nieuwsgierig naar reviews van de PS Portal... Ik wil toch eerst zeker zijn dat er geen echte afknappers zijn. (slechte wifi chip of zo, of gestotter, of heel erg afhankelijk van de kwaliteit van het netwerk, vast wel, maar in welke mate)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:52
Ik was het geratel van de fan in mijn PS5 beu. De gok genomen om een nieuwe Fan op Amazon te bestellen voor €33.

Eindelijk geen irritant ratel geluid meer 😅

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-04 12:30
RazAlt schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 12:06:
Sowieso voor PS+ nog even wachten tot BF of cybermonday.
Zou het nog zin hebben om te wachten een PS5 OG te bestellen voor BF of zal het het wachten waard zijn?
Denk niet dat hij veel goedkoper wordt als de 499,- wat Sony nu vraagt als bundel. :)

Ik heb de PS5 ,,Slim'' maar besteld, kon het toch niet laten. :) Lang geleden dat ik een console heb gehad. :9 Wordt dinsdag geleverd als het goed is. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Vissa66 op 11-11-2023 13:02 ]

M3P 24'

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:03
Vanochtend Spider-Man 2 uitgespeeld. Wat. Een. Game. _/-\o_

Hier heb je een PS5 voor! (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vissa66 schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 13:02:
[...]

Denk niet dat hij veel goedkoper wordt als de 499,- wat Sony nu vraagt als bundel. :)

Ik heb de PS5 ,,Slim'' maar besteld, kon het toch niet laten. :) Lang geleden dat ik een console heb gehad. :9 Wordt dinsdag geleverd als het goed is. :)
Geimporteerd uit Amerika?

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
Hier nog een Slim video met teardown

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vissa66
Raem schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 13:26:
[...]

Geimporteerd uit Amerika?
Onderweg vanuit de US inderdaad. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vissa66 schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 14:06:
[...]

Dan moet je hem wel heel graag willen met de extra kosten die er nog boven op komen. :P
En garantie, mocht er iets mis mee zijn, geldt dan ook niet in NL toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
Yonix schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 13:24:
Vanochtend Spider-Man 2 uitgespeeld. Wat. Een. Game. _/-\o_

Hier heb je een PS5 voor! (y)
Op naar the final chapter aan het einde van ps5 tijdperk denk ik :) platina is binnen.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
Raem schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 15:06:
[...]

Dan moet je hem wel heel graag willen met de extra kosten die er nog boven op komen. :P
En garantie, mocht er iets mis mee zijn, geldt dan ook niet in NL toch?
Ik vond het eigenlijk wel meevallen, komt net boven de 600€ uit inclusief alle kosten voor de bundel met MW3. Ik denk dat hij in NL niet veel goedkoper zal gaan worden bij launch.

Garantie durf ik niet te zeggen. Hij komt via Amazon, misschien dat Amazon NL dat kan afhandelen bij een defect? Anders mag hij weer een wereldreis maken terug naar de US. :P

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vissa66 schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 14:06:
[...]

Amerika is 110 Volt, hier 220 - Je gebruikt een omvormer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anoniem: 1979346 schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 16:53:
[...]
Heel veel voedingen ondersteunen beide, en een snelle Google toont dan ook dat ook de PS5 gewoon een dual-voltage voeding heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
Anoniem: 1979346 schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 16:53:
[...]

Als het goed is zou dat geen probleem moeten zijn en kan de voeding beide aan, enkel de connectie is natuurlijk US style. Heb genoeg C7 stroomkabels liggen dus dat is ook geen probleem. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Twixie schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 16:55:
[...]

Heel veel voedingen ondersteunen beide, en een snelle Google toont dan ook dat ook de PS5 gewoon een dual-voltage voeding heeft.

For those who are out of the loop, dual voltage means the device is capable of accepting both the 110-120V and 220-240V connections. This is a massive deal for importers, as it means you won’t have to worry about grabbing a step-down convertor, which is required for older consoles when importing them.

Bron: psu

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 1979346 op 11-11-2023 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:11
Ik verwacht dat ergens in de komende weken dat de slim in Europa verkrijgbaar gaat zijn. De feestdagen staan voor de deur en dat is zo'n beetje de belangrijkste periode vh jaar om hardware aan de man te krijgen.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:53
Vissa66 schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 16:16:
[...]

Ik vond het eigenlijk wel meevallen, komt net boven de 600€ uit inclusief alle kosten voor de bundel met MW3. Ik denk dat hij in NL niet veel goedkoper zal gaan worden bij launch.

Garantie durf ik niet te zeggen. Hij komt via Amazon, misschien dat Amazon NL dat kan afhandelen bij een defect? Anders mag hij weer een wereldreis maken terug naar de US. :P
Kost de slim je dus zo'n €115 extra ( t.o.v. 'phat') :)
renzo4000 schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 17:15:
Ik verwacht dat ergens in de komende weken dat de slim in Europa verkrijgbaar gaat zijn. De feestdagen staan voor de deur en dat is zo'n beetje de belangrijkste periode vh jaar om hardware aan de man te krijgen.
Sony heeft nog genoeg hardware op de plank liggen waar ze ook nog heel graag van af willen; aka de 'phat' PS5. En het is niet zo dat de slim een upgrade is.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Nnoitra schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 17:29:
[...]

Kost de slim je dus zo'n €115 extra ( t.o.v. 'phat') :)

[...]

Sony heeft nog genoeg hardware op de plank liggen waar ze ook nog heel graag van af willen; aka de 'phat' PS5. En het is niet zo dat de slim een upgrade is.
Dat geldt evengoed toch ook op de US? Die hebben ook nog voldoende oude ps5's op voorraad. Grote verschil is dat Amerika hun 1e afzetmarkt is daarna volgt de rest. Daarbij zit thanksgiving eraan te komen, nogal een dingetje daar in Amerika ;)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:20
Ik snap de “hype” niet zo. Laat ik voorop stellen dat het design van de PS5 op zijn zachts gezegd niet mijn ding is maar vergeleken met de nieuwe slim (inc. disk drive) ziet de normale ps5 er ineens heel mooi uit :p

[ Voor 3% gewijzigd door schumi1986 op 11-11-2023 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:46
Vissa66 schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 16:16:
[...]

Heb je een linkje toevallig? Mag ook via dm😇 ik wacht met smart op de slim maar gaat vast nog even duren in NL! Vind dat het extra geld wel waard moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
schumi1986 schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 18:00:
Ik snap de “hype” niet zo. Laat ik voorop stellen dat het design van de PS5 op zijn zachts gezegd niet mijn ding is maar vergeleken met de nieuwe slim (inc. disk drive) ziet de normale ps5 er ineens heel mooi uit :p
Is geen hype als je het mij vraagt. Ik ben in de running voor mijn eerste ps5 ter vervanging van mijn ps4. Waarom zou ik dan niet voor de slim gaan? Hij is behoorlijk compacter, stiller, meer storage en heeft betere thermo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Justin schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 19:11:
[...]

Heb je een linkje toevallig? Mag ook via dm😇 ik wacht met smart op de slim maar gaat vast nog even duren in NL! Vind dat het extra geld wel waard moet ik zeggen.
https://www.amazon.com/Pl...yStation-5/dp/B0CKY1F29D/

MW3 is een voucher, dus je moet nog wel een US account op de PS5 aanmaken om die te kunnen gebruiken en eventuele toekomstige DLC moet je ook met dat account aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
renzo4000 schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 19:26:
[...]

Is geen hype als je het mij vraagt. Ik ben in de running voor mijn eerste ps5 ter vervanging van mijn ps4. Waarom zou ik dan niet voor de slim gaan? Hij is behoorlijk compacter, stiller, meer storage en heeft betere thermo.
Als ze langs elkaar in de winkel met ongeveer dezelfde prijs staan snap ik dat.. maar importeren uit Amerika voor ~120 euro meer en eventueel problemen met het aanvragen van garantie en ook maar 1 jaar? Lijkt mij het totaal niet waard..

Goed iets meer storage en betere thermals maar vermoedelijk ook goedkopere materialen om kosten te besparen.. de toekomst moet uitwijzen of het een goede “upgrade” gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
schumi1986 schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 19:47:
[...]

Als ze langs elkaar in de winkel met ongeveer dezelfde prijs staan snap ik dat.. maar importeren uit Amerika voor ~120 euro meer en eventueel problemen met het aanvragen van garantie en ook maar 1 jaar? Lijkt mij het totaal niet waard..

Goed iets meer storage en betere thermals maar vermoedelijk ook goedkopere materialen om kosten te besparen.. de toekomst moet uitwijzen of het een goede “upgrade” gaat zijn.
Huh? Ik ga niet importeren, dat was iemand anders hier. Maar goedkopere materialen? Based on what? Sony gaat echt niet een inferieur product releasen waar wereldwijd miljoenen van verkocht gaan worden. Ik betreur haast een vorm van jaloezie naar degene die een nieuwe ps5 gaan aanschaffen, maar misschien zit ik er helemaal naast. Het maakt ook niet zoveel, iedereen moet zelf weten wat ze doen toch? :>

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• schumi1986
renzo4000 schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 20:16:
[...]

Huh? Ik ga niet importeren, dat was iemand anders hier. Maar goedkopere materialen? Based on what? Sony gaat echt niet een inferieur product releasen waar wereldwijd miljoenen van verkocht gaan worden. Ik betreur haast een vorm van jaloezie naar degene die een nieuwe ps5 gaan aanschaffen, maar misschien zit ik er helemaal naast. Het maakt ook niet zoveel, iedereen moet zelf weten wat ze doen toch? :>
Wie zegt dat ik het tegen jou heb? Mijn opmerkingen zijn in het algemeen bedoeld gebaseerd op mijn eigen mening wat ik volgensmij duidelijk aangeef?

Het is algemeen bekend dat deze redesign voornamelijk bedoeld is om kosten te besparen bij productie.

“ If reducing the console's size in a dramatic way was not the main mission for this redesign, why push to release a PS5 Slim at all? Well, the only thing I can think of is that it probably saves Sony some money to manufacture. Thus, we're getting a console that makes sense to Sony but makes very little sense to the customer. That, more than anything, is the reason why the PS5 Slim is the worst PlayStation redesign we've ever had.”

Haha jaloezie? Nogmaals ik vraag mij oprecht af waarom er zoveel interesse naar deze variant is dat mensen er honderden euro’s extra voor betalen.. dat heeft echt heel weinig met jaloezie te maken :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Amaze86
renzo4000 schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 20:16:
[...]

Het is allang bekend dat slim versie altijd goedkopere materialen gebruikt, dat is altijd zo geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
schumi1986 schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 21:20:
[...]

Wie zegt dat ik het tegen jou heb? Mijn opmerkingen zijn in het algemeen bedoeld gebaseerd op mijn eigen mening wat ik volgensmij duidelijk aangeef?

Het is algemeen bekend dat deze redesign voornamelijk bedoeld is om kosten te besparen bij productie.

“ If reducing the console's size in a dramatic way was not the main mission for this redesign, why push to release a PS5 Slim at all? Well, the only thing I can think of is that it probably saves Sony some money to manufacture. Thus, we're getting a console that makes sense to Sony but makes very little sense to the customer. That, more than anything, is the reason why the PS5 Slim is the worst PlayStation redesign we've ever had.”

Haha jaloezie? Nogmaals ik vraag mij oprecht af waarom er zoveel interesse naar deze variant is dat mensen er honderden euro’s extra voor betalen.. dat heeft echt heel weinig met jaloezie te maken :P
Kostenbesparing is an sich niet zo gek, de blueprint is kleiner dus minder materiaal nodig. Maar dat maakt het niet meteen een slechter product?. Je stelling is namelijk nogal suggestief door te zeggen dat de tijd wel zal uitwijzen of het een upgrade is. Nogmaals ze zijn daar totaal niet bij bij gebaat om een 'slecht' product in de markt te zetten die zo belangrijk voor ze is.

Overigens heeft Sony dit zelf ook niet zo genoemd maar spreken ze over een nieuw model, niet zozeer een upgrade. Maar goed we dwalen wellicht wat af en raken off-topic. Ik zal het hier verder bij laten. Ik kijk iig uit naar de release hier in Nederland.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Linksquest
Hier een handige video met uitleg over swappen disk drive

[ Voor 29% gewijzigd door Linksquest op 12-11-2023 06:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Conclusie is dus dat een geregistreerde discdrive ook functioneel is in een andere PlayStation 5 slim maar Steve geeft wel een kanttekening dat Sony wellicht nog met een update komt dat dit niet meer mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-04 19:19
Anoniem: 1979346 schreef op zondag 12 november 2023 @ 07:44:
[...]
Conclusie is dus dat een geregistreerde discdrive ook functioneel is in een andere PlayStation 5 slim maar Steve geeft wel een kanttekening dat Sony wellicht nog met een update komt dat dit niet meer mogelijk is.
Jammer dat hij niet een hele stapel ps5 slim consoles had liggen. Ik ben wel nieuwsgierig hoeveel consoles je op een diskdrive kan registreren. :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ton Hasselt
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-06-2024
Nog 3 daagjes, dan is de portal er. 🙆‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-04 13:51
Ik vind het wel cool, dat het uiterlijk van de slim toch hetzelfde is, maar gewoon kleiner.
Ben wel benieuwd als ze met limited editions van die slim gaan afkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:11

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

In alle reviews die ik zo kan vinden wordt vooral de PS5 Slim Disc edition besproken. Begrijpelijk aangezien Disc of Digital Edition één en hetzelfde apparaat is. Maar ben toch wel benieuwd hoe de Digital Edition "smoelt" als deze ligt in plaats van staat.

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ton Hasselt
  • Laatst online: 08-06-2024
ma9ma schreef op zondag 12 november 2023 @ 15:00:
In alle reviews die ik zo kan vinden wordt vooral de PS5 Slim Disc edition besproken. Begrijpelijk aangezien Disc of Digital Edition één en hetzelfde apparaat is. Maar ben toch wel benieuwd hoe de Digital Edition "smoelt" als deze ligt in plaats van staat.
Draai je het plaatje toch gewoon een kwartslag. 🙄

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi1986
Ben echt benieuwd hoe goed de PlayStation Portal gaat werken. Heb ongeveer een jaar geleden mijn XSX en PS5 de deur uit gedaan om over te stappen naar PC Gaming en heb ondertussen een mooie setup met een RTX4090.

Maar mocht de Portal echt goed werken dan bestel ik dinsdag meteen een PS5 en Portal :p

Lijkt mij heerlijk om lekker op de bank of in bed nog lekker wat te gamen :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 21-03 13:23
YouTube: PlayStation 5 Slim Noise Test fans at idle, boot-up, game booting & ...

Als ik bovenstaande filmpje kijk snap ik gewoon werkelijk niet waarom zelfs de Slim editie weer zo'n irritant geluid maakt als de oude versies. Ik snap dat veel mensen er blijkbaar niet op letten of met een headset op gamen.

Het blaas geluid heb ik geen problemen mee maar het UFO geluid daarentegen vindt ik gewoon slecht kwa ontwerp. Kijkend naar de Series X die echt muisstil is en dat zelfs tijdens een zware game als Flight Simulator.

Ik game eigenlijk nooit met het geluid hard aan of met een headset en de mid/hoge frequentie kan dan best irritant en hinderlijk zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door rutgergron op 12-11-2023 19:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Timothy3000
Het duurt vaak maar een paar seconden. Ik snap niet dat mensen zich daaraan kunnen storen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 16:10
Timothy3000 schreef op zondag 12 november 2023 @ 19:35:
Het duurt vaak maar een paar seconden. Ik snap niet dat mensen zich daaraan kunnen storen.
Meerendeel van de mensen stoort zich er ook niet aan.
*knip* Nergens voor nodig om het te vergelijken met een stoornis.

[ Voor 20% gewijzigd door Bart ® op 15-11-2023 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:11

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

ma9ma schreef op zondag 12 november 2023 @ 15:00:
Om mijzelf maar even te quoten. Filmpje van een unboxing van de PS5 Slim Digital Edition. Blijkbaar bevat deze ook die 2 houdertjes voor de verticale stand. Maar of deze ook echt nodig zijn (vermoed van niet) of al uit voorzorg zijn bijgeleverd wordt niet getoond / gemeld.

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
Ja die houdertjes zien er niet best uit. Het hele design ziet eruit alsof het een nep PS5 van wish/aliexpress is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:18
Ton Hasselt schreef op zondag 12 november 2023 @ 13:06:
Nog 3 daagjes, dan is de portal er. 🙆‍♂️
Vandaag al wat reviews? Ben wel benieuwd wat ik er van kan verwachten woensdag :)

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:00
Hulleman schreef op maandag 13 november 2023 @ 08:54:
[...]

Vandaag al wat reviews? Ben wel benieuwd wat ik er van kan verwachten woensdag :)
Als het goed is vervalt vandaag in ieder geval het embargo om opnames online te zetten waarbij het device daadwerkelijk aanstaat.

Kwam deze foto van de UI wel op Reddit tegen:
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/1h6sfi2q4xzb1.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door WinterBase op 13-11-2023 11:17 ]

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
WinterBase schreef op maandag 13 november 2023 @ 11:16:
[...]

Als het goed is vervalt vandaag in ieder geval het embargo om opnames online te zetten waarbij het device daadwerkelijk aanstaat.

[Afbeelding]
De LED strips was mij nog niet eerder zo opgevallen. Ziet er wel netjes uit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15:26
[...]

[Afbeelding]
Ik vind t echt een mooi apparaatje, hoop heel erg dat de reviews positief zijn over de verbinding en latency. Dan bestel ik hem meteen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterBase
Caayn schreef op maandag 13 november 2023 @ 11:25:
[...]
De LED strips was mij nog niet eerder zo opgevallen. Ziet er wel netjes uit.
Ja vond ik ook een mooi detail. Hoop dat de ervaringen positief zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
[...]

[Afbeelding]
Mooi ding hoor! Hoop zo dat de Portal heel goed doet wat het moet doen! Ook erg benieuwd naar de kwaliteit van het LCD scherm.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Justin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:46
Raem schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 19:35:
[...]

MW3 is een voucher, dus je moet nog wel een US account op de PS5 aanmaken om die te kunnen gebruiken en eventuele toekomstige DLC moet je ook met dat account aanschaffen.
Ah, vouchers van US kunnen niet in NL worden geredeemed dus? In dat geval gaat-ie op Ebay O-) Ik heb alles al aan mijn NL account gekoppeld staan dus dat vind ik het voor 1 game niet waard haha.

Woensdag komt-ie als het goed is binnen :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Daan0s schreef op maandag 13 november 2023 @ 11:25:
[...]

Ik vind t echt een mooi apparaatje, hoop heel erg dat de reviews positief zijn over de verbinding en latency. Dan bestel ik hem meteen :)
Yep, dat is ook mijn twijfel. Als dat goed zit bestel ik er ook één :)

Ik neem aan dat je hem ook als tweede controller kunt gebruiken, dat zou voor mij ook nog een pluspunt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
B-Real schreef op maandag 13 november 2023 @ 12:18:
[...]

Yep, dat is ook mijn twijfel. Als dat goed zit bestel ik er ook één :)

Ik neem aan dat je hem ook als tweede controller kunt gebruiken, dat zou voor mij ook nog een pluspunt zijn.
Dat laatste is voor zo ver ik weet niet bevestigd. Als dat nog niet kan, is het wel een feature die gaat komen. Dat kan niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterBase
Als het goed is mogen we vanaf 18:00 reviews van de Portal verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
WinterBase schreef op maandag 13 november 2023 @ 13:18:
Als het goed is mogen we vanaf 18:00 reviews van de Portal verwachten.
Jep, dat is ook wat ik via Reddit op kan maken. Vanavond maar eens mooi wat youtube reviews bekijken. Ik las ook dat in sommige landen de pre orders uitverkocht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16:36
schumi1986 schreef op maandag 13 november 2023 @ 08:41:
Ja die houdertjes zien er niet best uit. Het hele design ziet eruit alsof het een nep PS5 van wish/aliexpress is.
Het design kan ik me niet aan storen, maar twee van die brakke losse houdertjes wel. De console hoort gewoon horizontaal of verticaal op een stevige voet te staan, dat komt de airflow ook ten goede.

LG OLED C2 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipapaulus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:39
The Verge heeft een eerste impressie: https://www.theverge.com/...andheld-specs-impressions

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-04 13:52
Als ik onder de eerste foto lees "Games like Tony Hawk’s Pro Skater 1 + 2 are right on the edge of playability with the Portal’s latency, but it works fine." dan wordt het denk ik geen ideaal ding om bijvoorbeeld Diablo 4 op te gaan spelen. Reviews etc nog maar even afwachten hoe het daadwerkelijk is. Geen haast hier met bestellen :P

<GoT>NightStalker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
schaapiej schreef op maandag 13 november 2023 @ 15:10:
[...]

Als ik onder de eerste foto lees "Games like Tony Hawk’s Pro Skater 1 + 2 are right on the edge of playability with the Portal’s latency, but it works fine." dan wordt het denk ik geen ideaal ding om bijvoorbeeld Diablo 4 op te gaan spelen. Reviews etc nog maar even afwachten hoe het daadwerkelijk is. Geen haast hier met bestellen :P
Het klinkt niet al te bemoedigend idd. jammer was er al een beetje bang voor.

"lay to stream games from my PlayStation 5 to my PS4, my PC, various Android devices, an iPhone, an iPad Pro, and even a Steam Deck using open-source software Chiaki. The PlayStation Portal offers mostly the same experience as what I’ve seen with those other solutions, except being purpose-built streamlines the process"

"Pay $200 for this or use a slightly less elegant solution for free"

Zou dus dezelfde ervaring zijn de remote app en daar heb ik dus niet echt goede ervaringen mee :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijo Del Jefe
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:13

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
schaapiej schreef op maandag 13 november 2023 @ 15:10:
[...]

Ik ben niet zo gevoelig voor input lag. Op de tv heb ik nog nooit de game modus gebruikt. Nu ook met mijn nieuwe C3 niet. De input lag is zo maar een factor 10 hoger in de HDR Home cinema modus (die ik gebruik) dan de game optimizer. Daar merk ik echt geen reet van. Bij RDR2, die echt berucht is om extreme input lag (200ms+), merkte ik het zelfs amper. Alles aan die game is dan ook traag.

Zal met de Portal ook wel loslopen

[ Voor 9% gewijzigd door Hulleman op 13-11-2023 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:27

spaceboy

Op grote hoogte

Zowel die Kotaku als The Verge first impressions zijn helaas niet alleen maar superpositief, maar ik twijfel nu toch wel weer. Misschien toch maar wél bestellen dan....? Hmmm....

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Polygon
But here’s the thing: You absolutely don’t need to spend $200 to recreate the experience of the PlayStation Portal because, as I mentioned earlier, just about any device with an internet connection can be a Remote Play device. You can connect a DualSense controller to your tablet or laptop and boom, you have the same experience as on the Portal. It’s not an all-in-one, tight formfactor, sure — but you’re also not paying $200 for the privilege.

Given the explosion of high-end handheld gaming over the last few years (most recently seen with the OLED Steam Deck and the Lenovo Go), it’s hard to imagine that Sony isn’t considering a return to the world of handheld gaming. Maybe the Portal is a testbed for that. It wouldn’t shock me if, at the end of the PS5’s life cycle, Sony shrunk the console down, slapped a screen and a controller on it, and promised support for all of its games in handheld format. I’m sure me and my Vita-loving cronies will be at the front of the line when that happens. But until then, we should all save our money.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Polygon stipt wel wat cruciale negatieve punten aan:
When I first sat down to test the PlayStation Portal, my PS5 was in my office, which is connected to the internet via a mesh router. The connection is plenty strong enough to play multiplayer games on the console, but apparently sending the visual signal over my mesh network was a bridge too far for Remote Play. I was getting a crunchy, low-resolution image with noticeable input lag, making almost every game I tried unplayable.
I turned to the ultimate test of responsiveness: Ghostrunner 2. This first-person platformer requires absolutely precise inputs and timing, or you’re dead. Do not try to play Ghostrunner 2 (or really any twitchy shooter) on Remote Play. It’s a miserable experience, regardless of how close you are to the router. In this case, the PlayStation Portal and the PS5 were a foot away from the router, and even then, it just wasn’t happening. The streaming tech just can’t handle the minimal latency required to have a good time.
Bij de 2e test zat de persoon in dezelfde kamer als de PS5 en dan werkt de Portal perfect. Echter, wil ik ook wel eens niet in dezelfde ruimte game. Of buiten.

Deze dagen maar eens testen thuis. Als het allemaal niet lekker werkt, gaat ie gewoon weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buizerd__NL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10:59
Mijn laptop is uitgerust met OLED scherm, waarom zal ik dan nog een Playstation Portable moeten kopen, als je de zelfde ervaring kan krijgen als je die ook met een laptop kan krijgen.

Dit zal voor mij echt een ideale oplossing zijn, als ik bij mij vriendin ben en ik wil graag even game.
Dan hou ik ook mooi die 200 euro in de pocket.

PSN: BUIZERD____NL 4x_. Battlenet: BuizerdNL#2451

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geraedus
  • Laatst online: 10:41

PSN : Geraedus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Buizerd__NL schreef op maandag 13 november 2023 @ 15:42:
Mijn laptop is uitgerust met OLED scherm, waarom zal ik dan nog een Playstation Portable moeten kopen, als je de zelfde ervaring kan krijgen als je die ook met een laptop kan krijgen.

Dit zal voor mij echt een ideale oplossing zijn, als ik bij mij vriendin ben en ik wil graag even game.
Als je die laptop al hebt, is het natuurlijk een non-discussie. Wat als je die laptop nog niet had? Kocht je dan die laptop om bij je vriendin te kunnen gamen of toch de Portal? Daarnaast gamet het met een laptop niet echt lekker op de bank of in bed he.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Dat is vooralsnog de enige positieve review of niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Polygon is eigenlijk heel negatief over de Portal. Wel een partij die ik serieus neem. Het werkt alleen lekker als je in dezelfde ruimte zit en als een game niet echt een hele strakke timing vereist.

Aan de ander kant. Polygon zegt ook dit
But here’s the thing: You absolutely don’t need to spend $200 to recreate the experience of the PlayStation Portal because, as I mentioned earlier, just about any device with an internet connection can be a Remote Play device. You can connect a DualSense controller to your tablet or laptop and boom, you have the same experience as on the Portal. It’s not an all-in-one, tight formfactor, sure — but you’re also not paying $200 for the privilege.
Tja, dat was al bekend. Voor mij is er geen andere oplossing wat ideaal werkt. Dat is nu het punt. Al die backbones zijn prut, klein scherm van je telefoon. Op een ipad gamen (ook incl controller) is ook niet handig op de bank.

Ben heel benieuwd wat Digital Foundry er van vindt.

[ Voor 41% gewijzigd door Hulleman op 13-11-2023 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
Timothy3000 schreef op maandag 13 november 2023 @ 15:48:
[...]

Dat is vooralsnog de enige positieve review of niet?
Deze was enigsinds aan de positieve kant inderdaad, maar de nadelen waren toch al enige tijd bekend. Ja je zal een goede en stabiele verbinding moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geraedus schreef op maandag 13 november 2023 @ 15:51:
[...]

Deze was enigsinds aan de positieve kant inderdaad, maar de nadelen waren toch al enige tijd bekend. Ja je zal een goede en stabiele verbinding moeten hebben.
De kleine lettertjes :)

1. PlayStation Portal™ Remote Player can stream compatible games installed on your PS5 console. PlayStation Portal™ Remote Player requires broadband internet Wi-Fi with at least 5Mbps for use. For a better play experience, a high-speed connection of at least 15Mbps is recommended. The quality and connectivity of your play experience may vary depending on your network environment. A PS5 console and account for PlayStation Network is required. The PS5 console must be connected to a broadband internet connection, powered on fully or in Rest Mode, and it must be paired with your PlayStation Portal™ Remote Player.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15:26
Het is dus gewoon remote play op een handiger apparaat. Ergens ook wel logisch maar had toch gehoopt/verwacht dat de verbinding beter zou zijn met de Portal.

Ik vind remote play echt waardeloos en die vertraging te groot om lekker te gamen.

Vooralsnog sla ik hem zeker over, jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buizerd__NL
Hulleman schreef op maandag 13 november 2023 @ 15:46:
[...]

Als je die laptop al hebt, is het natuurlijk een non-discussie. Wat als je die laptop nog niet had? Kocht je dan die laptop om bij je vriendin te kunnen gamen of toch de Portal? Daarnaast gamet het met een laptop niet echt lekker op de bank of in bed he.
Ja dan had ik misschien wel gekeken naar een PlayStation Portal. Ik denk niet dat mij vriendin heel blij is met mij als ik naast haar lig met een groot scherm en het beeld flikkert onwijs. Ik vind het zelf gewoon veel lekkerder om aan een keuken tafel of bureautafel te zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geraedus
Anoniem: 1979346 schreef op maandag 13 november 2023 @ 16:00:
[...]

De kleine lettertjes :)

1. PlayStation Portal™ Remote Player can stream compatible games installed on your PS5 console. PlayStation Portal™ Remote Player requires broadband internet Wi-Fi with at least 5Mbps for use. For a better play experience, a high-speed connection of at least 15Mbps is recommended. The quality and connectivity of your play experience may vary depending on your network environment. A PS5 console and account for PlayStation Network is required. The PS5 console must be connected to a broadband internet connection, powered on fully or in Rest Mode, and it must be paired with your PlayStation Portal™ Remote Player.
Dat is toch wat ik zeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Geraedus schreef op maandag 13 november 2023 @ 15:51:
[...]
Maar zelfs dan kan het volgens Polygon nog zo zijn dat het niet helemaal lekker werkt. Die zaten in een andere kamer daar was het meteen minder speelbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Dat is zeker wat je zegt, maar mijn reactie is niet specifiek op jou gericht, maar voor iedereen die hier komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:27

spaceboy

Op grote hoogte

Grappig. Ik juist niet. Ik heb even getwijfeld, maar ik ga -omdat het kan en omdat we toch op Tweakers zitten- deze bestellen: https://www.bol.com/nl/nl...sparant/9300000018209402/

Heb net even getest met mijn ( Pixel 8 ) telefoon en ik vind het echt meer dan prima werken.

Voordelen:

- Het scheelt me 185 euro (kan nog wel goedkoper als je voor Ali Express gaat)
- Het scherm van mijn Pixel 8 is (waarschijnlijk) scherper en helderder
- Ik kan mijn bestaande (bluetooth) oortjes gebruiken
- Ik hou van mijn zwarte controllers :P

Nadelen:

- Het scherm is (een stuk) kleiner
- Het is op den duur een beetje "top heavy"
- Ziet er minder tof uit
- Accu van de Portal is waarschijnlijk beter

Zie ik iets over het hoofd?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeorgeMichael
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Hulleman schreef op maandag 13 november 2023 @ 15:42:
Polygon stipt wel wat cruciale negatieve punten aan:

[...]

[...]

Bij de 2e test zat de persoon in dezelfde kamer als de PS5 en dan werkt de Portal perfect. Echter, wil ik ook wel eens niet in dezelfde ruimte game. Of buiten.

Deze dagen maar eens testen thuis. Als het allemaal niet lekker werkt, gaat ie gewoon weer terug.
Ik ben ook heel benieuwd, toch ook maar even thuis testen ja.

Bij de Polygon testjes klinkt het alsof de PS5 niet op de kabel is aangesloten. Ik heb dat thuis wel en daardoor is de Remote Play-ervaring er bij mij wel op vooruit gegaan.
spaceboy schreef op maandag 13 november 2023 @ 16:10:
[...]

Grappig. Ik juist niet. Ik heb even getwijfeld, maar ik ga -omdat het kan en omdat we toch op Tweakers zitten- deze bestellen: https://www.bol.com/nl/nl...sparant/9300000018209402/

Heb net even getest met mijn ( Pixel 8 ) telefoon en ik vind het echt meer dan prima werken.

Voordelen:

Nadelen:

- Ziet er minder tof uit

Dit heb ik ook een tijdje gedaan. Volgens mij kloppen je punten wel (heb je niet alsnog lag met bluetooth?). Ik ergerde mij vooral aan:

- Telefoon is niet even eenvoudig te gebruiken tussendoor (even appen of wat opzoeken)
- Je bent afhankelijk van je telefoon accu; als ik 's avonds thuiskwam en m'n telefoon had nog 20% batterijlading, dat was het dan weer net niet
- Zoals je al zei, het scherm is wel erg klein, was soms lastig voor de UI in wat games

Niet echt deal-breakers perse, ik hoop dat dit met de Portal allemaal wat soepeler gaat.

[ Voor 52% gewijzigd door GeorgeMichael op 13-11-2023 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
[...]

Voordelen:

Nadelen:

- Ziet er minder tof uit

Dat is een goed alternatief idd, maar ik heb een Galaxy s23 ultra en ik hekel aan de zwarte borders tijdens het gebruik van remote play omdat het scherm niet 16:9 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
GeorgeMichael schreef op maandag 13 november 2023 @ 16:10:
[...]

Ik ben ook heel benieuwd, toch ook maar even thuis testen ja.

Bij de Polygon testjes klinkt het alsof de PS5 niet op de kabel is aangesloten. Ik heb dat thuis wel en daardoor is de Remote Play-ervaring er bij mij wel op vooruit gegaan.
Ok, klinkt goed! Ik heb de PS5 ook bekabeld aangesloten, net zoals mijn mesh apparatuur beneden en boven. Buiten gaat het via een powerline adapter en daarna wifi.

Kotaku is ook een positieve review. Die vond spiderman 2 op de Portal een gelijkwaardige ervaring bieden als op de PS5. In zijn review gaat hij ook in op de kwaliteit van het beeldscherm en dat schijnt ook erg goed te zijn. De touch screen is nog niet wat het moet zijn. Daarnaast moet je blijkbaar wel ingelogd zijn op de PS5 om de Portal te kunnen gebruiken. Dus ff vanuit bed je PS5 beneden aanzetten, zonder in te loggen, werkt dan blijkbaar niet? Moet ik eerst naar beneden sjokken, tv aanzetten, inloggen en weer naar boven lopen? Boyyyy, dat klinkt omslachtig 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-04 15:07
Hulleman schreef op maandag 13 november 2023 @ 16:18:
[...]

Ok, klinkt goed! Ik heb de PS5 ook bekabeld aangesloten, net zoals mijn mesh apparatuur beneden en boven. Buiten gaat het via een powerline adapter en daarna wifi.

Kotaku is ook een positieve review. Die vond spiderman 2 op de Portal een gelijkwaardige ervaring bieden als op de PS5. In zijn review gaat hij ook in op de kwaliteit van het beeldscherm en dat schijnt ook erg goed te zijn. De touch screen is nog niet wat het moet zijn. Daarnaast moet je blijkbaar wel ingelogd zijn op de PS5 om de Portal te kunnen gebruiken. Dus ff vanuit bed je PS5 beneden aanzetten, zonder in te loggen, werkt dan blijkbaar niet? Moet ik eerst naar beneden sjokken, tv aanzetten, inloggen en weer naar boven lopen? Boyyyy, dat klinkt omslachtig 8)7
de PS5 in rustmodus zetten helpt niet? Bij werkt dat prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
[...]

Voordelen:

Nadelen:

- Ziet er minder tof uit

Als je voor een telefoonhouder gaat zou ik sowieso aanraden om er eentje met twee scharnieren te kopen. Dan kan je de telefoon (en het gewicht) beter plaatsen waardoor "top heavy" minder speelt.

Zoiets: https://www.powera.com/p/...s-controllers-1515667-01/

Ik heb daar de Xbox variant van en doordat de controller meer "voor' de controller hangt ipv er boven heb je veel minder last van het gewicht van de telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geraedus
Hulleman schreef op maandag 13 november 2023 @ 16:18:
[...]

Het connecten van de ps portal met je ps account waar je ook mee ingelogd bent op de ps5 is eenmalig.

Als je de ps5 niet volledig uitschakelt dan kan deze via de ps portal ingeschakeld worden en dan je gewoon vanuit bed zonder naar je PS te sjokken gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1885112

Buizerd__NL schreef op maandag 13 november 2023 @ 15:42:

Met een aparte controller en een laptop op je schoot gamen is een compleet andere ervaring. Probeer maar eens in bed of op de bank. Echt een gedoe is dat.

Het is gewoon een feit dat de Portal meer gebruiksgemak biedt. Dat apparaat is namelijk puur en alleen ontworpen voor Remote Play, waardoor je niet moeilijk hoeft te doen met connecten en een aparte controller of scherm. Of jij dat stukje extra gebruiksgemak 200 euro waard vindt is een andere discussie, maar dat een laptop ‘dezelfde ervaring’ geeft is natuurlijk onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1885112

Hulleman schreef op maandag 13 november 2023 @ 15:42:
Dit is ook mijn plan! Dat heb ik na een uurtje testen al gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
bvbal79 schreef op maandag 13 november 2023 @ 16:21:
[...]

de PS5 in rustmodus zetten helpt niet? Bij werkt dat prima.
hmm goeie, wellicht dat dat werkt idd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buizerd__NL
Anoniem: 1885112 schreef op maandag 13 november 2023 @ 16:40:
[...]

Met een aparte controller en een laptop op je schoot gamen is een compleet andere ervaring. Probeer maar eens in bed of op de bank. Echt een gedoe is dat.

Het is gewoon een feit dat de Portal meer gebruiksgemak biedt. Dat apparaat is namelijk puur en alleen ontworpen voor Remote Play, waardoor je niet moeilijk hoeft te doen met connecten en een aparte controller of scherm. Of jij dat stukje extra gebruiksgemak 200 euro waard vindt is een andere discussie, maar dat een laptop ‘dezelfde ervaring’ geeft is natuurlijk onzin.
Ik zeg toch dat ik dat niet wil, ik wil liever achter een bureau of keukentafel zitten om te game. Dus dat is voor mij helemaal niet relevant.

Ik vind 220 euro best veel voor een extra apparaat die je nodig hebt voor remote play, terwijl er genoeg gratis alternatief zijn. Want niet alle revieuws zijn zeer positief op de portal, dus dan spendeer ik liever ergens anders mijn 200 euro aan. Heb je het zelf al geprobeerd dan? Want je bent nu wel heel erg de Playstation Portal aan het verdedigen. Er wordt in andere reviews ook gezegd dat Playstation Portal geen 220 euro waard is voor beperk apparaat.

Given the explosion of high-end handheld gaming over the last few years (most recently seen with the OLED Steam Deck and the Lenovo Go), it’s hard to imagine that Sony isn’t considering a return to the world of handheld gaming. Maybe the Portal is a testbed for that. It wouldn’t shock me if, at the end of the PS5’s life cycle, Sony shrunk the console down, slapped a screen and a controller on it, and promised support for all of its games in handheld format. I’m sure me and my Vita-loving cronies will be at the front of the line when that happens. But until then, we should all save our money.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hulleman schreef op maandag 13 november 2023 @ 16:51:
[...]

hmm goeie, wellicht dat dat werkt idd
Sterker nog, volgens mij moet de PS5 zelfs in rustmodes staan om hem via de Portal aan te kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Voordelen:

Nadelen:

- Ziet er minder tof uit

Kun je streamingdiensten kijken(?) op de Portal wil dat namelijk niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iLLuSion_xGen
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 16-03 19:31
Anoniem: 1979346 schreef op maandag 13 november 2023 @ 17:15:
[...]

Kun je streamingdiensten kijken(?) op de Portal wil dat namelijk niet.
Via Remote Play kan je geen streaming diensten gebruiken
Pagina: 1 ... 312 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord