OK! Ik zie dat ie "maar" € 9,95 kost in de store momenteel dus ik pak deze digitaal mee.DoubleDutch schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:31:
[...]
Er kwam later een patch uit zodat je de optie kreeg om de game op 30fps kon locken.
60 fps haalde hij met veel gestotter, maar nu op de PS5 dus wel.
Heb hem gelijk tweedehands weer gekocht.
Heb ik echt geen last van nee. Dus ja kan wel zeggen ligt niet aan jou maar...Starscreamer schreef op donderdag 26 november 2020 @ 09:52:
[...]
Ligt het dan aan mij??? Als ik de game op 60fps wordt ik misselijk bij 30fps (en mooier beeld zelfs op een oude 1080P tv werkt ray tracing perfect) geen last.
Maar ja geen idee, heb je het effe tijdje geprobeerd? Ik speel veel gt sport en is ook 60fps dus ben er misschien meer aan gewend.
Ik vond het best makkelijk eigenlijk. Wel is het makkelijker door de dlc want daar kan je ook challenge punten halen want kreeg niet alle taskmaster challenges op hoogste score. Anders kan je niet alle pakken kopen en heb je dus niet alle trophys. Plus ik had voor de lol mijn ps4 savegame geïmporteerd en ineens unlockde alle trophys die ik daarin al gehaald had meteen weer. Maar heb nog even alles bekeken net en is niet moeilijk maar kost gewoon veel tijd.Chaoss schreef op donderdag 26 november 2020 @ 08:26:
[...]
Netjes is die platinum trophy ook zo pittig? bij MM is er iig een 2'de playthru in NG+ nodig, en dan zijn er nog een paar pittige trophies die je moet halen.
Ik denk dat Miles Morales je gaat bevallen, ik vond Spiderman een geode game maar ik had destijds niet de behoefte om alles collectables te doen. New York is in MM veel sfeervoller door de winter en alle december verlichting, ook door de extra drukte op straat etc. voelt de game minder statisch dan de originele Spiderman. Verhaal van MM vind ik ook beter/leuker.
Maar ben blij te lezen dat ze in miles het anders aangepakt hebben qua collectables.
Enne even iets heel anders maar had net een patch voor miles. En was in geloof 3a4 sec gedownload maar daarna begon hij te copying.... Heb het getimed bijna 4 minuten. Serieuze wtf is dit hoor. Dacht dat cerny expres zei in zn tech speech in geloof maart dat dit was door limiet van de hdd. Maar nu met ssd gebeurt nog steeds alleen iets sneller.
Lees er verder ook weinig over. Hoop dat dit toch wel zsm eruit gehaald kan worden...
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
weet iemand dat?
voorheen mocht je op de ps4 maar 1 externe harddisk koppelen, die werd gekoppeld aan je ps4 hardware id en dan kon je niet een 2e harddisk gebruiken om bijvoorbeeld te wisselen (ik bedoel niet tegelijkertijd, maar dat je voor bijvoorbeeld shooters harddisk 1 aankoppelt en als je bijvoorbeeld RPG's wil spelen dat je dan de shooter harddisk afkoppelt en dan de RPG harddisk aankoppelt). Dat kon niet op een ps4.
Maar als ik de berichten zo lees op internet dan kan dat op de ps5 wel, en kun je gewoon games verdelen over meerdere externe harddisks en die aankoppelen als je ze nodig hebt voor die games te spelen.
Als dat zo is, dan is opslag capaciteit voor de ps4 backlog geen enkele issue meer en zeker als ze dan ook nog de ps5 archive functie activeren in de firmware dan wordt opslagruimte ineens een stuk minder een probleem. Zeker met t7 ssd's waarin je dan een gearchiveerde ps5 game van 50 gig binnen 60 seconden terugzet op de interne ssd van de ps5.
Weet iemand of dat inderdaad zo is dat de ps5 nu meerdere harddisks ondersteunt?
voorheen mocht je op de ps4 maar 1 externe harddisk koppelen, die werd gekoppeld aan je ps4 hardware id en dan kon je niet een 2e harddisk gebruiken om bijvoorbeeld te wisselen (ik bedoel niet tegelijkertijd, maar dat je voor bijvoorbeeld shooters harddisk 1 aankoppelt en als je bijvoorbeeld RPG's wil spelen dat je dan de shooter harddisk afkoppelt en dan de RPG harddisk aankoppelt). Dat kon niet op een ps4.
Maar als ik de berichten zo lees op internet dan kan dat op de ps5 wel, en kun je gewoon games verdelen over meerdere externe harddisks en die aankoppelen als je ze nodig hebt voor die games te spelen.
Als dat zo is, dan is opslag capaciteit voor de ps4 backlog geen enkele issue meer en zeker als ze dan ook nog de ps5 archive functie activeren in de firmware dan wordt opslagruimte ineens een stuk minder een probleem. Zeker met t7 ssd's waarin je dan een gearchiveerde ps5 game van 50 gig binnen 60 seconden terugzet op de interne ssd van de ps5.
Weet iemand of dat inderdaad zo is dat de ps5 nu meerdere harddisks ondersteunt?
Let's Go Digital heeft blijkbaar een nieuw patent van Sony gevonden waarbij je ziet dat er mogelijk twee nieuwe virtualrealitybrillen in de maak zijn.
Een VR bril en een AR bril, wat zouden jullie meer interessant vinden?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JCliEJ2LmznEqx0xNaIhcrr7.jpg?f=user_large)
Kan bij mijn weten niet. Remote Play kan enkel op 1080p met een PS4 Pro of PS5. Met een gewone PS4 kan je zelfs slechts 720p.AppleFan2007 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:24:
In de PS remote app op Mac heb ik alleen maar de keuze voor 1080 en geen 4K, iemand een oplossing hiervoor? Ik zou graag de volle resolutie gebruiken.
Ben wel eens benieuwd hiernaar. Gisteren nog opgezocht en van wat ik las, kon je zelfs op de PS4 meerdere HDDs gebruiken (maar niet tegelijkertijd). Heb dit nooit geprobeerd, maar met de PS5 (en nog steeds ook een PS4 Pro), denk ik nu wel na om met 2 externe HDDs te werken.robinez schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:41:
Ik houd mijn bestaande 4TB HDD op PS4 Pro en een nieuwe 4TB voor de PS5. En dan mijn hele library (ondertussen ruim 5TB) dan wat verdelen over beide. In dat geval zou ik dan ook de mogelijkheid hebben om de PS4 HDD aan de PS5 te hangen en vice versa. Op die manier zou ik eender welke game zowel op PS4 als op PS5 kunnen spelen. Maar geen ramp als het toch niet blijkt te kunnen.
Een nadeel van te sharen tussen 2 consoles (maar geen idee of jij dat doet) is overigens dat het de soep indraait op het moment dat je naar de interne storage wil verhuizen. Op dat moment wordt hij immers gewist van de externe storage, en kan je hem dus niet meer op de andere console spelen, tenzij je hem terug downloadt. Ze hadden eigenlijk de mogelijkheid moeten voorzien om een game te copiëren ipv te verplaatsen.
Borderlands 3 heeft ook een (gratis) PS5 update gekregen. Snellere laadtijden, 4k/60 fps, haptic feedback en adaptive trigger (alleen rechts). Voor 6 euro (bij Amazon.nl) denk ik de goedkoopste game met een echte PS5 versie.
Van 1080p naar 4k kleinTwixie schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:19:
[...]
4K is overrated IMHO. Het verschil met goede 1080p is echt wel heel klein.
Zelf toen ik met mijn pc van 24inch 1080p naar 27inch 1440p ging vond ik het verschil gigantisch! Zo veel scherper
Vergelijking gaat niet op, want relatief gezien zit iedereen vééél dichter bij een monitor dan bij een TV. Typisch zit je 50cm van een monitor. Dus 50cm van een 27" monitor is het equivalent van 1m van een 55" TV. Er zit echt bijna niemand op 1m van zo'n TV af.schumi1986 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:55:
[...]
Zelf toen ik met mijn pc van 24inch 1080p naar 27inch 1440p ging vond ik het verschil gigantisch! Zo veel scherper
Zie ik nou haptic feedback in het linker model ? Zit niet echt te wachten op getril tegen de voorkant van m'n schedel.DoubleDutch schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:43:
Let's Go Digital heeft blijkbaar een nieuw patent van Sony gevonden waarbij je ziet dat er mogelijk twee nieuwe virtualrealitybrillen in de maak zijn.
[Afbeelding]
PSVR2 whatever dat ging gaat heten zal draadloos moeten zijn. Mijn grootste ergernis bij de huidige is die bundel draden en meuk die ik uit de kast moet halen voordat het ding werkt. Vandaar dat het voor mij beetje een impulse aankoop was. Leuk voor een maand, daarna in de kast.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Zou je met de PS+ versie ook een gratis upgrade krijgen?Erapaz schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:52:
Borderlands 3 heeft ook een (gratis) PS5 update gekregen. Snellere laadtijden, 4k/60 fps, haptic feedback en adaptive trigger (alleen rechts). Voor 6 euro (bij Amazon.nl) denk ik de goedkoopste game met een echte PS5 versie.
[Embed: Borderlands 3 - Next Gen Versions Analysed! Xbox One/PS4/Series X/PS5 Versions Compared! (4k)]
Daar zat deze nog niet zo lang geleden ook tussen?
ja, als je naar de borderlands game gaat in je library staat dat je gratis de ps5 upgrade krijgt, die is voor iedereenschumi2004 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 11:03:
[...]
Zou je met de PS+ versie ook een gratis upgrade krijgen?
Ja klopt daar staat haptic feedback, vraag mij af wat ze op mijn hoofd willen laten trillen binnen een game.loekf2 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 11:01:
[...]
Zie ik nou haptic feedback in het linker model ? Zit niet echt te wachten op getril tegen de voorkant van m'n schedel.
PSVR2 whatever dat ging gaat heten zal draadloos moeten zijn. Mijn grootste ergernis bij de huidige is die bundel draden en meuk die ik uit de kast moet halen voordat het ding werkt. Vandaar dat het voor mij beetje een impulse aankoop was. Leuk voor een maand, daarna in de kast.
Heb nooit een PSVR gehad, maar krijgt deze de voeding via een kabel?
Want zie het niet gebeuren dat de PSVR2 een accu krijgt.
Klopt, maar er spelen ook veel mensen op monitorenTwixie schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:58:
[...]
Vergelijking gaat niet op, want relatief gezien zit iedereen vééél dichter bij een monitor dan bij een TV. Typisch zit je 50cm van een monitor. Dus 50cm van een 27" monitor is het equivalent van 1m van een 55" TV. Er zit echt bijna niemand op 1m van zo'n TV af.
Dus de vergelijking gaat niet op is een beetje te kort door de bocht.
Dat was de Handsome Collection. Borderlands 3 heeft niet in PS+ gezeten.schumi2004 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 11:03:
[...]
Zou je met de PS+ versie ook een gratis upgrade krijgen?
Voor het bekijken van films niet nee maar ik ken echt ontzettend veel mensen die op 1 meter van hun tv gaan zitten om te gamen, ik ga zelf ook dichter op de tv zitten.Twixie schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:58:
[...]
Vergelijking gaat niet op, want relatief gezien zit iedereen vééél dichter bij een monitor dan bij een TV. Typisch zit je 50cm van een monitor. Dus 50cm van een 27" monitor is het equivalent van 1m van een 55" TV. Er zit echt bijna niemand op 1m van zo'n TV af.
Mijn TV (LG oled E7) ondersteund op 1080p 120hz, ik dacht laat ik dat eens proberen maar ik vindt het verschil echt mega groot. Ik kan mij bijna niet voorstellen dat er mensen zijn die het verschil bijna niet zien
ScherpRaem schreef op donderdag 26 november 2020 @ 11:09:
[...]
Dat was de Handsome Collection. Borderlands 3 heeft niet in PS+ gezeten.
Zelfde als PS4. Wel meerder HDD/SSD maar niet tegelijkTwixie schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:51:
[...]
Ben wel eens benieuwd hiernaar. Gisteren nog opgezocht en van wat ik las, kon je zelfs op de PS4 meerdere HDDs gebruiken (maar niet tegelijkertijd). Heb dit nooit geprobeerd, maar met de PS5 (en nog steeds ook een PS4 Pro), denk ik nu wel na om met 2 externe HDDs te werken.
Ik houd mijn bestaande 4TB HDD op PS4 Pro en een nieuwe 4TB voor de PS5. En dan mijn hele library (ondertussen ruim 5TB) dan wat verdelen over beide. In dat geval zou ik dan ook de mogelijkheid hebben om de PS4 HDD aan de PS5 te hangen en vice versa. Op die manier zou ik eender welke game zowel op PS4 als op PS5 kunnen spelen. Maar geen ramp als het toch niet blijkt te kunnen.
Een nadeel van te sharen tussen 2 consoles (maar geen idee of jij dat doet) is overigens dat het de soep indraait op het moment dat je naar de interne storage wil verhuizen. Op dat moment wordt hij immers gewist van de externe storage, en kan je hem dus niet meer op de andere console spelen, tenzij je hem terug downloadt. Ze hadden eigenlijk de mogelijkheid moeten voorzien om een game te copiëren ipv te verplaatsen.
HeadshotDoubleDutch schreef op donderdag 26 november 2020 @ 11:06:
[...]
Ja klopt daar staat haptic feedback, vraag mij af wat ze op mijn hoofd willen laten trillen binnen een game.
Stadia / PSN : whenheco
Ik heb een headset met haptic feedback, daardoor klinken granaten alsof ze naast je tot ontploffing komenDoubleDutch schreef op donderdag 26 november 2020 @ 11:06:
[...]
Ja klopt daar staat haptic feedback, vraag mij af wat ze op mijn hoofd willen laten trillen binnen een game.
Days gone zit toch in de ps plus collection op ps5?joblamie schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:39:
[...]
OK! Ik zie dat ie "maar" € 9,95 kost in de store momenteel dus ik pak deze digitaal mee.
Hoe kom jij bij Days Gone ? Ze praten over Killzone.Xlast88 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 11:30:
[...]
Days gone zit toch in de ps plus collection op ps5?
Op IOS is de controller support voor remote play op de Ps4 eigenlijk onvoldoende is mijn ervaring. Het touchscreen wordt niet ondersteund waardoor je het scherm vaak moet gebruiken om de map te openen etc.Twixie schreef op donderdag 26 november 2020 @ 11:33:
[...]
Hoe kom jij bij Days Gone ? Ze praten over Killzone.
Is dit op de PS5 anders? Ook vroeg ik me af of de haptic triggers nu werken als je bijvoorbeeld een pc of mac of iPad gebruikt bij remote play?
Ja voeding gaat via de kabel uit de processing box:DoubleDutch schreef op donderdag 26 november 2020 @ 11:06:
[...]
:fill(white):strip_exif()/f/image/0LSfRqll5NqvNX0qPhZLB1M5.png?f=user_large)
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Hahahaha ja goeie, maar dan wel zo hard dat je omvalt van de pijn. 😋
Kun je mij uitleggen waarom je je hele library zou willen installeren? Meestal speel je toch maar een aantal spellen? Of laat ik het anders zeggen er zitten toch sowieso wel spellen tussen die je echt nooit speelt, waarom zou je die installeren?Twixie schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:51:
[...]
Ben wel eens benieuwd hiernaar. Gisteren nog opgezocht en van wat ik las, kon je zelfs op de PS4 meerdere HDDs gebruiken (maar niet tegelijkertijd). Heb dit nooit geprobeerd, maar met de PS5 (en nog steeds ook een PS4 Pro), denk ik nu wel na om met 2 externe HDDs te werken.
Dus de voedingskabel blijf je houden.loekf2 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 11:43:
[...]
Ja voeding gaat via de kabel uit de processing box:
[Afbeelding]
Er staan 3 puntjes naast waar je evt. een andere versie kan kiezen. Je kan ook via de opslag naar de game. Lijkt me wat omslachtig maar daar zie je wel duidelijk de versie.Steven030 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:27:
[...]
Ik zie maar 1 pictogram waar ik op kan klikken om de CW te starten. Hoe weet ik dan of het de PS4 of PS5 versie is? Ik heb hem digitaal op de PS5 gekocht en alles gedownload wat er te downloaden viel
PSN: Marselaar
Because I can ?SXander schreef op donderdag 26 november 2020 @ 11:48:
[...]
Kun je mij uitleggen waarom je je hele library zou willen installeren? Meestal speel je toch maar een aantal spellen? Of laat ik het anders zeggen er zitten toch sowieso wel spellen tussen die je echt nooit speelt, waarom zou je die installeren?
Het hoeft inderdaad niet de hele library te zijn, en met 4TB kan dat zelfs niet eens meer. Maar het is toch regelmatig dat ik ineens zin krijg om een of ander random game uit mijn library uit te proberen. Sowieso is de opslag van de PS5 al te klein. Heb ook 2 kinderen die dan weer andere games dan ikzelf spelen, en allemaal switchen we nog wel eens terug naar oudere games ook. Dan wil ik echt niet ineens een half uur of langer moeten wachten om het spel eerst opnieuw te gaan downloaden.
Toegegeven, 4TB is dan misschien wat overdreven, en misschien is het dan zelfs zinvoller om bvb voor een 1TB externe SSD te gaan.
Ik ben overigens zeker niet de enige met deze wat obsessieve dwang om heel mijn library ter beschikking te hebben
[ Voor 5% gewijzigd door Twixie op 26-11-2020 11:58 ]
Er staat dat deze niet geactiveerd kan worden in Nederland. Is hier een work-around voor wat jij weet?matthijst schreef op woensdag 25 november 2020 @ 20:21:
Playstation Plus 1 jaar Black Friday deal.
€27.75 op een US account:
https://www.eneba.com/us/...ff8dd14e16f7a867b659987b6
Ik heb hier een 1TB T7 liggen, maar durf hem echt nog niet aan te sluiten, bang dat mijn PS5 onderuit gaat. Hoewel het probleem vooral in updaten tijdens spelen schijnt te zitten, wat puur software is (denk ik). Kan me voorstellen dat er bandbreedte issues zijn. Is simpel op te lossen door updates op pauze te zetten tijdens spelen van externe disk.Twixie schreef op donderdag 26 november 2020 @ 11:53:
[...]
Because I can ?
Het hoeft inderdaad niet de hele library te zijn, en met 4TB kan dat zelfs niet eens meer. Maar het is toch regelmatig dat ik ineens zin krijg om een of ander random game uit mijn library uit te proberen. Sowieso is de opslag van de PS5 al te klein. Heb ook 2 kinderen die dan weer andere games dan ikzelf spelen, en allemaal switchen we nog wel eens terug naar ouderen games ook. Dan wil ik echt niet ineens een half uur of langer moeten wachten om het spel eerst opnieuw te gaan downloaden.
Toegegeven, 4TB is dan misschien wat overdreven, en misschien is het dan zelfs zinvoller om bvb voor een 1TB externe SSD te gaan.
Ik ben overigens zeker niet de enige met deze wat obsessieve dwang om heel mijn library ter beschikking te hebben.
Ik weet alleen ff niet hoe de PS4 hier mee omging. Andere kant, PS5 heeft USB Gen 2 3.2 in tegenstelling tot USB 3.0 (USB Gen 2 3.2) voor de PS4, dus 2x zo snel. Dus kwestie van snel genoeg HDD of SSD aansluiten en zorgen dat de drivers er goed mee om gaan.
Dus weer fatsoenlijke software....
Met een US account lukt het wel, niet met een NL PSN account denk ik. We zitten aan de 44.95 euro vast deze week.MvdD schreef op donderdag 26 november 2020 @ 11:55:
[...]
Er staat dat deze niet geactiveerd kan worden in Nederland. Is hier een work-around voor wat jij weet?
Ik zit een beetje te zoeken waarom ik maar 280mb/s haal met mijn t7 icm de ps5. Hij is even snel door de ps5 geformatteerd bij aansluiten (nog niet aan de pc gehad), maar is er een reden om bv in het storage menu wel of juist niet te kiezen voor exfat?
Edit: op alle drie de poorten overigens, lezen én schrijven is trager dan ik zou verwachten.
Edit: op alle drie de poorten overigens, lezen én schrijven is trager dan ik zou verwachten.
[ Voor 16% gewijzigd door vaagisdenaam op 26-11-2020 12:09 ]
Haha oke prima toch, zag idd dat anderen dat ook deden dus vroeg het me gewoon af. Zelf doe ik dat bijna nooit en uninstall een spel gelijk zodra ik hem uitgespeeld heb, voornamelijk omdat ik hem dan toch niet meer ga spelen en anders kan ik hem gewoon opnieuw installeren maar de aantal keren dat ik dat heb gedaan is op 1 hand te tellenTwixie schreef op donderdag 26 november 2020 @ 11:53:
[...]
Because I can ?
Het hoeft inderdaad niet de hele library te zijn, en met 4TB kan dat zelfs niet eens meer. Maar het is toch regelmatig dat ik ineens zin krijg om een of ander random game uit mijn library uit te proberen. Sowieso is de opslag van de PS5 al te klein. Heb ook 2 kinderen die dan weer andere games dan ikzelf spelen, en allemaal switchen we nog wel eens terug naar oudere games ook. Dan wil ik echt niet ineens een half uur of langer moeten wachten om het spel eerst opnieuw te gaan downloaden.
Ik ben overigens zeker niet de enige met deze wat obsessieve dwang om heel mijn library ter beschikking te hebben.
Opslag op PS5 is idd wel heel karig zeker als je dan een game als cod warzone installeerd gaat het snel
Uh, jawel. De Topic Warning is duidelijk genoeg
[ Voor 81% gewijzigd door BM op 26-11-2020 13:20 ]
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Ik zelf ken iemand die in USA woont en via zijn cc lukt het wel. Anders USA store tegoed kopen via third party websites en het tegoed verzilveren in de store. Heb dat laatste zelf nooit getest.MvdD schreef op donderdag 26 november 2020 @ 11:55:
[...]
Er staat dat deze niet geactiveerd kan worden in Nederland. Is hier een work-around voor wat jij weet?
haha geen idee, duidelijk koffie nodigTwixie schreef op donderdag 26 november 2020 @ 11:33:
[...]
Hoe kom jij bij Days Gone ? Ze praten over Killzone.
Is een slimme zet van sony om nu geen exclusives te brengen. Want ze weten dat de console nu toch al opzich zelf als warme boordjes gaan. De exclusives gaan ze pas volgend jaar gebruiken om mensen over te halen om de ps5 te verkiezen boven xbox. Dan hebben beide consoles weer voorraad en kan je de oorlog aan gaan. Het heeft strategisch helemaal geen nut om nu al je krachten te (ver)gooien.Lekker Ventje schreef op donderdag 26 november 2020 @ 12:44:
[...]
Niet helemaal mijn humor maar wat heeft Sony dan uitgebracht behalve een remake en een soort DLC? Ik hoop in december mijn PS5 te krijgen maar dan is het wachten tot GT7 uit gaat komen. Zowel Sony als MS hadden meer mogen bieden maar ik vermoed dat we nooit een launch gaan krijgen met echte next gen games.
[ Voor 4% gewijzigd door Farabi op 26-11-2020 12:58 ]
Ik heb een US playstation account aangemaakt..MvdD schreef op donderdag 26 november 2020 @ 11:55:
[...]
Je koopt ze dan via eneba en wisselt de code in via je playstation account.
Haters everywhere but I don’t really care
Even dubbelcheck bij de experts :-)
Ik heb begin dit jaar een Samsung QE55Q85R televisie gekocht. Dit is een 4k televisie met een ondersteunde beeldfrequentie van 100Hz. Verder heeft deze HDMI 2.0 maar met ondersteuning voor VRR.
Ik heb begin dit jaar een Samsung QE55Q85R televisie gekocht. Dit is een 4k televisie met een ondersteunde beeldfrequentie van 100Hz. Verder heeft deze HDMI 2.0 maar met ondersteuning voor VRR.
- Als de PS5 zometeen VRR gaat ondersteunen en mijn TV doet dit dus ook, dan gaat dat toch werken?
- Gaat ie dan tot max 100Hz of is het met de PS5 enkel 30, 60 of 120?
[ Voor 10% gewijzigd door crimby op 26-11-2020 13:18 ]
Verwijderd
Werkt alleen op 60 dan, of mogelijk 1080p120 als je tv dat wel ondersteund.crimby schreef op donderdag 26 november 2020 @ 13:17:
Even dubbelcheck bij de experts :-)
- Als de PS5 zometeen VRR gaat ondersteunen en mijn TV doet dit dus ook, dan gaat dat toch werken?
- Gaat ie dan tot max 100Hz of is het met de PS5 enkel 30, 60 of 120?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2020 13:20 ]
Precies het heeft geen zin om nu een PlayStation 5 only exclusive te brengen er zijn simpelweg te weinig consoles nog verkocht, om zo'n game in grote getale te kunnen verkopen en de winst te maximaliseren op zo'n game.Hamazaki schreef op donderdag 26 november 2020 @ 12:52:
[...]
Is een slimme zet van sony om nu geen exclusives te brengen. Want ze weten dat de console nu toch al opzich zelf als warme boordjes gaan. De exclusives gaan ze pas volgend jaar gebruiken om mensen over te halen om de ps5 te verkiezen boven xbox. Dan hebben beide consoles weer voorraad en kan je de oorlog aan gaan. Het heeft strategisch helemaal geen nut om nu al je krachten te (ver)gooien.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Oke thanks! wilde ik even dubbel checken. Even mijn eigen verwachtingen managen hehe. Geloof dat een dergelijke 120hz Tv ook vele malen duurder was heheVerwijderd schreef op donderdag 26 november 2020 @ 13:20:
[...]
Werkt alleen op 60 dan, of mogelijk 1080p120 als je tv dat wel ondersteund.
Wow thanks, voor 6 euro kan ik hem niet laten liggen!Erapaz schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:52:
[Embed: Borderlands 3 - Next Gen Versions Analysed! Xbox One/PS4/Series X/PS5 Versions Compared! (4k)]
Je kunt GT sport ook meenemen voor 9, als je die nog niet hebt. En dan nog een andere game en je zit boven de 20 euro voor gratis verzendenPoulske schreef op donderdag 26 november 2020 @ 13:31:
[...]
Wow thanks, voor 6 euro kan ik hem niet laten liggen!
Voor diegene met een receiver of willen aanschaffen:
YouTube: HDMI 2.1 Bug on 2020 AV Receivers Affects Xbox Series X but Not PS5....
YouTube: HDMI 2.1 Bug on 2020 AV Receivers Affects Xbox Series X but Not PS5....
Die heb ik al, maar heb Prime dus sowieso al gratis verzenden.Erapaz schreef op donderdag 26 november 2020 @ 13:40:
[...]
Je kunt GT sport ook meenemen voor 9, als je die nog niet hebt. En dan nog een andere game en je zit boven de 20 euro voor gratis verzenden
Toch bedankt voor de tip.
Gaat VRR wel werken? Ik las net dat je voor de PS5 perse hdmi 2.1 nodig hebt. Maar je hebt veel TV’s, zoals die van mij die geen hdmi 2.1 hebben maar wel bepaalde hdmi 2.1 functionaliteiten ondersteunen.Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2020 @ 13:20:
[...]
Werkt alleen op 60 dan, of mogelijk 1080p120 als je tv dat wel ondersteund.
Verwijderd
Dat weten we nog niet, want de PS5 ondersteund geen VRR op het moment.crimby schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:13:
[...]
Gaat VRR wel werken? Ik las net dat je voor de PS5 perse hdmi 2.1 nodig hebt. Maar je hebt veel TV’s, zoals die van mij die geen hdmi 2.1 hebben maar wel bepaalde hdmi 2.1 functionaliteiten ondersteunen.
Ik heb met het upgraden van mijn PlayStation maar ook meteen mijn PS VR headset geüpgrade. Werd er helemaal gek van het continue switchen van HDMI kabels met de Day-One PS VR headset. Dat laatste had namelijk geen HDR passtrough. Nu maar een PlayStation VR Bril Mega Pack III + Camera + 5 Games gekocht om meteen aan de slag te kunnen op de PS5. Bij de Mega Pack III zit dus een CFI-ZAA1 Playstation Camera Adapter meegeleverd dus helemaal PS5 ready!
Bedankt voor de link, had al op Tweakers Pricewatch gekeken, maar daar staat de Megapack 3 nog niet bij en de andere waren uitverkocht (of veel te duur).Ram-G-maN schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:18:
Ik heb met het upgraden van mijn PlayStation maar ook meteen mijn PS VR headset geüpgrade. Werd er helemaal gek van het continue switchen van HDMI kabels met de Day-One PS VR headset. Dat laatste had namelijk geen HDR passtrough. Nu maar een PlayStation VR Bril Mega Pack III + Camera + 5 Games gekocht om meteen aan de slag te kunnen op de PS5. Bij de Mega Pack III zit dus een CFI-ZAA1 Playstation Camera Adapter meegeleverd dus helemaal PS5 ready!
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Graag gedaan, ik heb deze bundel al doorgegeven aan de Tweakers Pricewatch team. Zal waarschijnlijk binnen nu en een paar dagen doorgevoerd worden. Ben alleen bang dat de aanbieding dan alweer is verlopen.Kalder schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:22:
[...]
Bedankt voor de link, had al op Tweakers Pricewatch gekeken, maar daar staat de Megapack 3 nog niet bij en de andere waren uitverkocht (of veel te duur).

Mocht je nog geen move controllers hebben dan kan ik je de Marvel Iron Man VR bundel aanraden. Nou die is dus mooi uitverkocht.
Pragmata lijkt mij ook wel echt een vette game.
Zelf ben ik best een Sci-Fi fan, dus lijkt mij dit een hele toffe game.
Weet iemand of de Dead Space serie ook beschikbaar is op de PS5?
[ Voor 13% gewijzigd door H.Boss op 26-11-2020 14:49 ]
"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-
Als Sci-Fi fan moet je toch ook geïnteresseerd zijn in CyberPunk 2077? Nog 2 wekenH.Boss schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:49:
[YouTube: Pragmata - Announcement Trailer | PS5]
Als er een PS4 versie van is, dan zou het via BC speelbaar moeten zijn op PS5.H.Boss schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:49:
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Haha zeker weten! Daar wacht ik ook nog op:DKalder schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:51:
[...]
Als Sci-Fi fan moet je toch ook geïnteresseerd zijn in CyberPunk 2077? Nog 2 weken
Zo, klaar met Sackboy. Echt een aanrader voor wie een leuke platformer wilt spelen a la Super Mario 3D World.
Geweldige soundtrack ook met een paar leuke verrassingen. En behoorlijk wat content; deed er ongeveer 14 uur over maar nadat je de main campaign hebt uitgespeeld speel je nog een wereld vrij die nog een stuk pittiger is.
Nu op naar Miles Morales!
Geweldige soundtrack ook met een paar leuke verrassingen. En behoorlijk wat content; deed er ongeveer 14 uur over maar nadat je de main campaign hebt uitgespeeld speel je nog een wereld vrij die nog een stuk pittiger is.
Ik kan hem niet vinden voor de PS4, alleen PS3. Kijk ik ergens overheen?Hulleman schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:52:
[...]
Als er een PS4 versie van is, dan zou het via BC speelbaar moeten zijn op PS5.
Durf ik niet te zeggen, maar zou best kunnen dat er nooit een PS4 versie van is gekomen. Mss kun je hem via playstation now op de PS5 spelen, maar dat durf ik niet te zeggen. Zou je eens naar kunnen kijken. Dan stream je in feite de oude PS3 versie.H.Boss schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:54:
[...]
Ik kan hem niet vinden voor de PS4, alleen PS3. Kijk ik ergens overheen?
[ Voor 5% gewijzigd door Hulleman op 26-11-2020 15:09 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Bied die Pulse headset nog wat speciaals? is die 3d audio uberhaupt de moeite waard?
Ik heb hier thuis een 5.1.2 opstelling, maar kan me een situatie voorstellen dat een headset wel makkelijk is.
Moet erbij zeggen dat ik voor m'n pc wel al een Steelseries Artic 7 heb, die ik ook voor de PS5 zou kunnen gebruiken... Of is het het waard om echt voor die Pulse te gaan?
Ik heb hier thuis een 5.1.2 opstelling, maar kan me een situatie voorstellen dat een headset wel makkelijk is.
Moet erbij zeggen dat ik voor m'n pc wel al een Steelseries Artic 7 heb, die ik ook voor de PS5 zou kunnen gebruiken... Of is het het waard om echt voor die Pulse te gaan?
Ah oke thanks!Hulleman schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:08:
[...]
Durf ik niet te zeggen, maar zou best kunnen dat er nooit een PS4 versie van is gekomen. Mss kun je hem via playstation now op de PS5 spelen, maar dat durf ik niet te zeggen. Zou je eens naar kunnen kijken. Dan stream je in feite de oude PS3 versie.
De Pulse doet niks bijzonders, dat gebeurd allemaal door de PS5 in de Tempest engine. Elke stereo headset kan dus 3D audio ontvangen.Rck010 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:09:
Bied die Pulse headset nog wat speciaals? is die 3d audio uberhaupt de moeite waard?
Denk niet dat een Pulse de moeite is als je een Steelseries hebt.
Nice, heb je nog een beetje co-op gedaan? Bij LBP altijd irritant dat bepaalde delen vh level achter een 4-persoons lock zaten.kazuka schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:53:
Zo, klaar met Sackboy. Echt een aanrader voor wie een leuke platformer wilt spelen a la Super Mario 3D World.
Alleen deel 3 is helaas mogelijk via PS Now
Ja wel heel jammer, zijn een van de betere Sci-fi horrorgames. Ooit nog gespeeld op de PS3.s0kkie schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:17:
[...]
Alleen deel 3 is helaas mogelijk via PS Now
tijd voor een remake voor de ps5 met alle moderne foefjes
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
Nee ik heb hem solo gedaan. Er zitten maar een handvol co-op only levels in het spel en zijn optioneel. De rest van de levels kun je in je eentje doen of tot 4 players co-op. De online mode ontbreekt trouwens nog, die komt over een paar weken beschikbaar.Michiel_1982 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:13:
[...]
Nice, heb je nog een beetje co-op gedaan? Bij LBP altijd irritant dat bepaalde delen vh level achter een 4-persoons lock zaten.
Je hebt toevallig ook geen goed usb 3.1 gen 2 hub gevonden waar je alles kan inpluggen.Ram-G-maN schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:18:
Dankzij mijn VR Bril heb ik achteraan niets vrij!
Kan je je hier nog heel lang mee vermaken in coop dmv minigames ala mario party of ontbreekt dat een beetje?kazuka schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:53:
Ik zat er laatst toevallig naar te kijken. Ik had deze gevonden.Ekfad schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:25:
[...]
Je hebt toevallig ook geen goed usb 3.1 gen 2 hub gevonden waar je alles kan inpluggen.
https://www.amazon.nl/ICY...id=pla-906594082259&psc=1
https://untappd.com/user/OzzBier
Het is een easy to learn en difficult to master game. De main campaign duurt ongeveer 10-15 uur afhankelijk van of je voor het gold level gaat of niet maar er zijn ook zogenaamde challenges die je in co-op kunt doen die steeds moeilijker worden. Die lijken nog het meest op minigames. Maar echt opzichzelfstaande minigames zoals in Mario Party zijn er niet. De platinum halen in deze game is ook redelijk pittig denk ik.AMARONE schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:30:
[...]
Kan je je hier nog heel lang mee vermaken in coop dmv minigames ala mario party of ontbreekt dat een beetje?
Ind een erg mooie vid, maar kan er niks van maken waar de game precies over gaat.H.Boss schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:49:
Ik lees dat sommigen hier geen groot verschil zien tussen de ps4 Pro en de ps5.
Ik kom zelf van de ps4 slim af, hoe groot is het verschil dan?
Heb nog aardig wat ps4 games liggen die ik nog wil spelen, waaronder God of War en Red dead redemption 2. Op de Slim zien ze er al erg mooi uit maar heb ze nooit op de Pro gespeeld.
Mijn ps5 word als het goed is 18-19 december van Amazon.fr geleverd, ben heel benieuwd!
Heb nog aardig wat ps4 games liggen die ik nog wil spelen, waaronder God of War en Red dead redemption 2. Op de Slim zien ze er al erg mooi uit maar heb ze nooit op de Pro gespeeld.
Mijn ps5 word als het goed is 18-19 december van Amazon.fr geleverd, ben heel benieuwd!
@GT Sport gamers: merken jullie dat je anders rijdt met de Dual Sense ivm de DS4? Ik heb het gevoel dat ik met iets meer gevoel kan remmen/gasgeven. Gisteren een Endurance met de GT3 RS gedaan (30 ronden op Circuit de Barcelona-Catalunya). Vooral bij het aanremmen leek ik fijner de apex aan te kunnen snijden. Maar het kan volledig tussen m'n oren zitten. Kan redelijk rijden denk ik zelf: level 42 geloof ik ondertussen. Licenses, missies en circuitervaring op gold. Net als de meesten die waarschijnlijk dit spel spelen? Wel twee DS4's gesneuveld in the process...
Astro's Playroom en Forza op de Xbox hebben mij verpest. Bij het aanremmen verwacht ik nu het mechanisch gepomp van de ABS. Het is ongelofelijk hoe snel je gewend raakt aan de nieuwe triggers en er raar van opkijkt als dat nog niet geïmplementeerd is in een game die je speelt.
@geïnteresseerden in ssd's: gisteren heb ik een paar 'praktijktesten' gedaan. Liefhebbers van empirisch onderzoek moet ik teleurstellen.
Ik heb data van de interne ssd naar de T7 touch verplaatst, via de bijgeleverde usb-C naar usb-C ingang. Dat ging vrij vlot. Ik las ergens in een reactie dat iemand zei de 50gb binnen een minuut van de interne ssd op de T7 staat. Dat is wellicht als je de specsheet bekijkt. De praktijk is anders. Iemand merkte op dat er met 280MB/s naar de T7 wordt geschreven. Is dit de hoeveelheid data gedeeld door de tijd of heb je ergens echt een transferspeed afgelezen?
ca 149,something GB van intern naar T7 ging in 8 min. Dat was gewoon kijkend naar de klok. Dat is give or take 310MB/s wat aardig overeen komt met de observatie van de hierboven genoemde Tweaker.
ca 150GB schrijven naar van een T5 (geen verschrijving) naar de interne ssd duurde lang. Volgens de stopwatch 14:23 min. Aangesloten wederom van C naar C.
het databestand van GT Sport is ca 112GB. Dit koste 6:00 naar de T7. Dat is wederom zo'n 310MB/s.
Mijn voorlopige conclusie is dus dat het schrijven naar de T7 veel sneller gaat dan het schrijven naar de interne ssd. Granted, er werd gelezen met een T5 die volgens de spec geloof ik met 500MB/s gelezen kan worden, wat nog steeds meer is dan de schrijfsnelheid naar de T7. Ik denk dus niet dat de T5 een bottleneck was.
@Spider-Man gamers/geinteresseerden: ik ben blij dat ik de Remaster heb aangeschaft. In eerste instantie speelde ik in de fidelity mode en dat was uiteraard erg fraai icm 4k oled en hdr. Maar performance speelt zo smooth... En tja, als ik voorbij swing vind ik het mooi dat dat soepel gaat en of m'n spiegelbeeld dan wel of niet te zien is in een plas water, tja... Ik heb Spider-Man slechts eventjes gespeeld op een normale PS4 dus ik kan m'n hart ophalen bij deze Remaster. Tot nu toe speel ik het met plezier (8% voortgang
)
Ik vind het niet erg dat het redelijk repetitief is. Dit geeft mij de kans om de controls beter te leren kennen. Ben geen hardcore gamer, dus krijg nog redelijk wat tikken van de thugs... Tenzij ik constant dodge en aanval. Dodge en aanval. Iemand tips voor combat?
@all: Waar kan je zien hoeveel uur je in een spel hebt gestoken of je vrienden in spellen hebt gestoken? Ik zag dit voorbij komen in reviews maar heb het zelf nog niet op m'n scherm weten te toveren.
Omdat ik niet zo veel game, ben ik snel geneigd bepaalde games te laten liggen. Heb bv God of War Collection ooit gekocht op PS3. Eventjes gespeeld nooit meer aangeraakt. En dan komen er weer versies daarna en heb ik al snel zoiets van meh. Ik zou het graag zien dat er meer releases komen van echt nieuwe games en niet meer van hetzelfde of dat je de voorgaande delen hebt gespeeld. DIt verhoogt de drempel voor mij om te spelen en wellicht herkennen anderen zich hierin.
Astro's Playroom en Forza op de Xbox hebben mij verpest. Bij het aanremmen verwacht ik nu het mechanisch gepomp van de ABS. Het is ongelofelijk hoe snel je gewend raakt aan de nieuwe triggers en er raar van opkijkt als dat nog niet geïmplementeerd is in een game die je speelt.
@geïnteresseerden in ssd's: gisteren heb ik een paar 'praktijktesten' gedaan. Liefhebbers van empirisch onderzoek moet ik teleurstellen.
Ik heb data van de interne ssd naar de T7 touch verplaatst, via de bijgeleverde usb-C naar usb-C ingang. Dat ging vrij vlot. Ik las ergens in een reactie dat iemand zei de 50gb binnen een minuut van de interne ssd op de T7 staat. Dat is wellicht als je de specsheet bekijkt. De praktijk is anders. Iemand merkte op dat er met 280MB/s naar de T7 wordt geschreven. Is dit de hoeveelheid data gedeeld door de tijd of heb je ergens echt een transferspeed afgelezen?
ca 149,something GB van intern naar T7 ging in 8 min. Dat was gewoon kijkend naar de klok. Dat is give or take 310MB/s wat aardig overeen komt met de observatie van de hierboven genoemde Tweaker.
ca 150GB schrijven naar van een T5 (geen verschrijving) naar de interne ssd duurde lang. Volgens de stopwatch 14:23 min. Aangesloten wederom van C naar C.
het databestand van GT Sport is ca 112GB. Dit koste 6:00 naar de T7. Dat is wederom zo'n 310MB/s.
Mijn voorlopige conclusie is dus dat het schrijven naar de T7 veel sneller gaat dan het schrijven naar de interne ssd. Granted, er werd gelezen met een T5 die volgens de spec geloof ik met 500MB/s gelezen kan worden, wat nog steeds meer is dan de schrijfsnelheid naar de T7. Ik denk dus niet dat de T5 een bottleneck was.
@Spider-Man gamers/geinteresseerden: ik ben blij dat ik de Remaster heb aangeschaft. In eerste instantie speelde ik in de fidelity mode en dat was uiteraard erg fraai icm 4k oled en hdr. Maar performance speelt zo smooth... En tja, als ik voorbij swing vind ik het mooi dat dat soepel gaat en of m'n spiegelbeeld dan wel of niet te zien is in een plas water, tja... Ik heb Spider-Man slechts eventjes gespeeld op een normale PS4 dus ik kan m'n hart ophalen bij deze Remaster. Tot nu toe speel ik het met plezier (8% voortgang
Ik vind het niet erg dat het redelijk repetitief is. Dit geeft mij de kans om de controls beter te leren kennen. Ben geen hardcore gamer, dus krijg nog redelijk wat tikken van de thugs... Tenzij ik constant dodge en aanval. Dodge en aanval. Iemand tips voor combat?
@all: Waar kan je zien hoeveel uur je in een spel hebt gestoken of je vrienden in spellen hebt gestoken? Ik zag dit voorbij komen in reviews maar heb het zelf nog niet op m'n scherm weten te toveren.
Omdat ik niet zo veel game, ben ik snel geneigd bepaalde games te laten liggen. Heb bv God of War Collection ooit gekocht op PS3. Eventjes gespeeld nooit meer aangeraakt. En dan komen er weer versies daarna en heb ik al snel zoiets van meh. Ik zou het graag zien dat er meer releases komen van echt nieuwe games en niet meer van hetzelfde of dat je de voorgaande delen hebt gespeeld. DIt verhoogt de drempel voor mij om te spelen en wellicht herkennen anderen zich hierin.
[ Voor 9% gewijzigd door wilmundo op 26-11-2020 16:27 ]
We zijn een weekje verder. En jongens wat een fantastische console. Ook gelukkig tot op dit moment geen klachten of een PS5 die herrie maakt.
Astro’s Playroom heeft mij ook echt een gigantisch glimlach bezorgd. Laat ook goed de mogelijkheden van de controller zien. Wat mij betreft is dat ding nog het meest enerverend.
Nu lekker met SpiderMan bezig en TLOU2 ligt ook nog te wachten. Hopen dat daar snel een update voor komt! Deze nieuwe console is wel echt een vooruitgang. Het fast travelen in SpiderMan gaat echt retesnel!
Allemaal veel plezier met jullie nieuwe console!
Astro’s Playroom heeft mij ook echt een gigantisch glimlach bezorgd. Laat ook goed de mogelijkheden van de controller zien. Wat mij betreft is dat ding nog het meest enerverend.
Nu lekker met SpiderMan bezig en TLOU2 ligt ook nog te wachten. Hopen dat daar snel een update voor komt! Deze nieuwe console is wel echt een vooruitgang. Het fast travelen in SpiderMan gaat echt retesnel!
Allemaal veel plezier met jullie nieuwe console!
Ik kom van de originele PS4 af en ik zie het verschil toch wel hoor. HDR ondersteuning zat uiteraard al op de PS4 maar ik zie het verschil in resolutie ook goed. Verder is de hogere framerate in games zoals GOT echt een verademing. En dit zal allemaal alleen nog maar beter worden de komende tijd.AeronNL schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:17:
Ik lees dat sommigen hier geen groot verschil zien tussen de ps4 Pro en de ps5.
20..22.. pas..H.Boss schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:49:
De USB poorten (USB-C and 2 USB-A achterop zijn USB Gen 2 3.2, dus 10 Gbps.wilmundo schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:22:
@GT Sport gamers: merken jullie dat je anders rijdt met de Dual Sense ivm de DS4? Ik heb het gevoel dat ik met iets meer gevoel kan remmen/gasgeven. Gisteren een Endurance met de GT3 RS gedaan (30 ronden op Circuit de Barcelona-Catalunya). Vooral bij het aanremmen leek ik fijner de apex aan te kunnen snijden. Maar het kan volledig tussen m'n oren zitten. Kan redelijk rijden denk ik zelf: level 42 geloof ik ondertussen. Licenses, missies en circuitervaring allen op gold. Net als de meesten die waarschijnlijk dit spel spelen?
@Spider-Man gamers/geinteresseerden: ik ben blij dat ik de Remaster heb aangeschaft. In eerste instantie speelde ik in de fidelity mode en dat was uiteraard erg fraai icm 4k oled en hdr. Maar performance speelt zo smooth... En tja, als ik voorbij swing vind ik het mooi dat dat soepel gaat en of m'n spiegelbeeld dan wel of niet te zien is in een plas water, tja... Ik heb Spider-Man slechts eventjes gespeeld op een normale PS4 dus ik kan m'n hart ophalen bij deze Remaster. Tot nu toe speel ik het met plezier (8% voortgang)
10 Gpbs = 1 GB/s (ruw weg incl. 8/10 encoding)
(zie: https://www.tomshardware....b-3-uas-turbo,3215-2.html)
Dan heb je te maken met frames, link control etc. Dat is weer een 25% hit.
Dus van de 1 GB/s houd je dan 800 MB/s over. Als je effectief 300 MB/s naar een SSD doet die wel 800 MB/s kan halen, zie bv. https://nl.hardware.info/...rne-ssd-review-benchmarks .. beetje teleurstellend idd.
(kreeg meer het idee dat die USB poorten gewoon USB 3.1 zijn, dus 5 Gbps, met wat snellere throughput dan bij PS4)
Dat was ik, ik zweef ergens idd rond de 300. Thanks voor de update! Dit was overigens ook quick and dirty met de stopwatch, nergens een gerapporteerde snelheid gezien.wilmundo schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:22:
[
Als beloning voor playtime: hoofdmenu, je profielfoto, view profile, games. Daar staan de tijden.
[ Voor 3% gewijzigd door vaagisdenaam op 26-11-2020 16:37 ]
Deze GoW is juist anders dan de eerdere delen en ook qua verhaal en setting is het compleet niet. Het is voor mij (en vele andere) een van de beste games van de afgelopen generatie en is dus eigenlijk een game die je gespeeld moet hebben. Ik zou het in ieder geval een kans geven...[b]wilmundo schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:22
@all
Zou je zeggen dat het prima te spelen is als je 'eerste GoW'? Dan wil ik het wel aankijken. Maar als je moet weten dat Kratos dit en dat, tja dan haak ik al snel af. Geldt dit overigens voor meer games uit de PS Plus Collection dat ze prima te spelen zijn als 'eerste deel' in een reeks van meerdere/vele?Tim01 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:37:
[...]
Deze GoW is juist anders dan de eerdere delen en ook qua verhaal en setting is het compleet niet. Het is voor mij (en vele andere) een van de beste games van de afgelopen generatie en is dus eigenlijk een game die je gespeeld moet hebben. Ik zou het in ieder geval een kans geven...
Je kan dit makkelijk spelen als eerst GoW, je mist niet veel kennis + de game is superwilmundo schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:41:
[...]
Zou je zeggen dat het prima te spelen is als je 'eerste GoW'? Dan wil ik het wel aankijken. Maar als je moet weten dat Kratos dit en dat, tja dan haak ik al snel af. Geldt dit overigens voor meer games uit de PS Plus Collection dat ze prima te spelen zijn als 'eerste deel' in een reeks van meerdere/vele?
Speel gewoon. GoW (2018) is werkelijk èèn van de beste games die ik ooit heb gespeeld. Ook niet voor niets Game of the Year geworden dat jaar, terwijl Red Dead Redemption 2 in dezelfde vijver vistte.wilmundo schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:41:
[...]
Zou je zeggen dat het prima te spelen is als je 'eerste GoW'? Dan wil ik het wel aankijken. Maar als je moet weten dat Kratos dit en dat, tja dan haak ik al snel af. Geldt dit overigens voor meer games uit de PS Plus Collection dat ze prima te spelen zijn als 'eerste deel' in een reeks van meerdere/vele?
Dit is bindend speeladvies met terugwerkende kracht, dus nu moet je wel
Als we het hier toch over hebben. Ik heb al een beste backlog voor mezelf opgezet, maar ik twijfel dus over God of War. Ik ben niet zo van de games met monsters. De setting trekt mij vaak niet echt, maar als ik de reviews kijk lijkt het mee te vallen en wil ik het misschien nog wel een kans geven. En hoe moeilijk is het spel? Ik hou er niet van als ik tig keer een boss fight moet proberen en beter worden. Betekent niet dat er geen uitdaging mag zijn, maar als het echt te moeilijk wordt haak ik soms af of heb ik er vooral geen lol in en blij dat de fight over is.Xlast88 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:43:
[...]
Je kan dit makkelijk spelen als eerst GoW, je mist niet veel kennis + de game is super
Vrijwel allemaal.wilmundo schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:41:
[...]
Uncharted zou ik niet doen, dan mis je wel wat.
Persona 5, monster Hunter lijken me twijfelachtig en heb ik zelf niet gespeeld dus dat kan iemand anders beter zeggen.
Resident evil 7 is ook veilig. Zit weinig in dat voorkennis vereist imo.
Het is geen Dark Souls of Sekiro qua difficulty. Op de standaard moeilijkheidsgraad ga je geen moeite hebben.Kyhfin schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:48:
[...]
Als we het hier toch over hebben. Ik heb al een beste backlog voor mezelf opgezet, maar ik twijfel dus over God of War. Ik ben niet zo van de games met monsters. De setting trekt mij vaak niet echt, maar als ik de reviews kijk lijkt het mee te vallen en wil ik het misschien nog wel een kans geven. En hoe moeilijk is het spel? Ik hou er niet van als ik tig keer een boss fight moet proberen en beter worden. Betekent niet dat er geen uitdaging mag zijn, maar als het echt te moeilijk wordt haak ik soms af of heb ik er vooral geen lol in en blij dat de fight over is.
Hebben ze u al gezegd dat je gewoon GoW (2018) moet spelen?wilmundo schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:22:
@GT Sport gamers: merken jullie dat je anders rijdt met de Dual Sense ivm de DS4? Ik heb het gevoel dat ik met iets meer gevoel kan remmen/gasgeven. Gisteren een Endurance met de GT3 RS gedaan (30 ronden op Circuit de Barcelona-Catalunya). Vooral bij het aanremmen leek ik fijner de apex aan te kunnen snijden. Maar het kan volledig tussen m'n oren zitten. Kan redelijk rijden denk ik zelf: level 42 geloof ik ondertussen. Licenses, missies en circuitervaring op gold. Net als de meesten die waarschijnlijk dit spel spelen? Wel twee DS4's gesneuveld in the process...
@Spider-Man gamers/geinteresseerden: ik ben blij dat ik de Remaster heb aangeschaft. In eerste instantie speelde ik in de fidelity mode en dat was uiteraard erg fraai icm 4k oled en hdr. Maar performance speelt zo smooth... En tja, als ik voorbij swing vind ik het mooi dat dat soepel gaat en of m'n spiegelbeeld dan wel of niet te zien is in een plas water, tja... Ik heb Spider-Man slechts eventjes gespeeld op een normale PS4 dus ik kan m'n hart ophalen bij deze Remaster. Tot nu toe speel ik het met plezier (8% voortgang)
Kan ik beamen. Beste game van 2018 voor mij in ieder geval. Geniaal spel en kan niet wachten op GoW Ragnarok.
Verder weet ik niet of ik nog GT Sport wil verder doen of wachten op GT7 ergens in 2021. Heb helaas weinig momenten meer om echt endurance races te kunnen doen.
Deze lijst is wel heel fijn om snel te zien of een PlayStation 4 game verbeteringen heeft op de PlayStation 5 (is al eerder genoemd): https://www.resetera.com/...mes-with-benefits.322747/.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Nog niet. Ik heb altijd de neiging om een powered USB hub aan te schaffen. Alleen er zijn veel zaken die je niet daaraan wilt koppelen. Zoals een externe HDD. Die spint namelijk door als er geen goeie auto swtich off op zit. Maar het is sowieso karig dat games op je PS4 (Pro) niet plug'n'play op je nieuwe console kunt gebruiken met behoudt van je games.Ekfad schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:25:
[...]
Je hebt toevallig ook geen goed usb 3.1 gen 2 hub gevonden waar je alles kan inpluggen.
Dat was al het geval wanneer je van de PS4 naar een PS4 Pro switchte.
Sony heeft een soort cryptografisch systeem van gemaakt. Alle games die je op de PS4 vanaf een extern medium speelt is gekoppeld aan dat specifieke systeem. Als je zo'n externe HDD uitleest op een Windows PC dan zag je oneindig veel partities. Hij maakt van elke game een aparte partitie. Dus het klonen van je data had ook weinig zin. Zo had ik 4TB aan games op een externe HDD opnieuw moeten downloaden toen ik migreerde van een PS4 naar een PS4 Pro. Zodra ik mijn externe hardeschijf met games aansloot op mijn PS4 Pro begon hij verplicht opnieuw te intialiseren en *poef* weg waren al mijn games. Gelukkig had ik nog wel wat games op mijn oude PS4 op de interne schijf staan. Die was dan ook 4TB groot.
Mijn ps5 installeert elke keer de ps4 versie van miles morales weer. Ik heb de ps4 versie disc, maar geüpgraded naar ps5 en deze speel ik gewoon. De ps4 versie verwijder ik dan, maar deze wordt telkens opnieuw er op gezet. Mis ik iets?
Goed om te horen. Dan ga ik die nog wel spelen vermoed ik. Ik hoop dat er nog een 4k 60 fps patch uitkomt dat zou helemaal top zijn.yinx84 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:51:
[...]
Het is geen Dark Souls of Sekiro qua difficulty. Op de standaard moeilijkheidsgraad ga je geen moeite hebben.
Dit is onzin en ik vermoed dat er bij jou gewoon iets verkeerd gelopen is. Bij het vervangen van je console, ook als je een upgrade naar PS4 Pro deed, moet je helemaal niet games opnieuw gaan downloaden. Ik heb in totaal 4 PS4s gehad denk ik, en nooit heb ik opnieuw moeten downloaden (gelukkig maar, want dat is bij mij een 4TB schijf). Moet wel zeggen dat ik telkens wel een systeem-backup nam en die op het nieuwe toestel restorede.Ram-G-maN schreef op donderdag 26 november 2020 @ 17:03:
[...]
Maar het is sowieso karig dat games op je PS4 (Pro) niet plug'n'play op je nieuwe console kunt gebruiken met behoudt van je games.
Dat was al het geval wanneer je van de PS4 naar een PS4 Pro switchte.
Zo had ik 4TB aan games op een externe HDD opnieuw moeten downloaden toen ik migreerde van een PS4 naar een PS4 Pro. Zodra ik mijn externe hardeschijf met games aansloot op mijn PS4 Pro begon hij verplicht opnieuw te intialiseren en *poef* weg waren al mijn games.
Maar van wat ik las kun je ook gewoon je externe PS4 HDD aan een PS5 hangen, en zal PS5 onmiddellijk de PS4 games in zijn library registreren en kan je ze gewoon gelijk spelen. Je hoeft helemaal niets opnieuw te downloaden.
Ik zal het overigens vanavond eens uitproberen, want ben er nog altijd niet uit hoe ik verder ga qua externe storage voor de PS5, waarbij ik 3 opties heb: a) de bestaande 4TB portable hdd op zowel PS4 als PS5 gebruiken, of b) een dedicated HDD voor de PS5 vs de bestaande dedicated voor de PS4, of c) een dedicated externe SSD voor mijn PS5, en waarbij ik dan nog altijd indien nodig de PS4 HDD aan de PS5 kan hangen voor games die niet op de SSD stonden.
Dat laatste en optie a vereisen natuurlijk dat je gewoon je PS4 HDD aan een PS5 kan hangen, wat ik dus straks eens zal testen.
[ Voor 18% gewijzigd door Twixie op 26-11-2020 17:18 ]
Iemand anders al AC valhalla geprobeerd?
Geluid is zeer slecht om het nog netjes te zeggen, zit geen range in, met headset en 7.1 set.
geluid heeft geen inpact en/of klinkt niet zoals het moet horen.
weet niet of dit ook op de ps4 zo is? ik speel de ps5 versie.
Geluid is zeer slecht om het nog netjes te zeggen, zit geen range in, met headset en 7.1 set.
Sometimes you just got to lick the stamp, and send it.
Mooie lijst idd !! Misschien iets voorin topic warning of OP.Jumpman schreef op donderdag 26 november 2020 @ 17:02:
Deze lijst is wel heel fijn om snel te zien of een PlayStation 4 game verbeteringen heeft op de PlayStation 5 (is al eerder genoemd): https://www.resetera.com/...mes-with-benefits.322747/.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Als je met headset speelt kun je de 3d audio op 5 verschillende standen zetten, of je kunt het 3d audio helemaal uit zetten, probeer daar eens mee te spelen, en voor je 7.1 set geen idee, zou goed moeten klinken, bij mij klinkt het prima eigenlijk met mijn 5.1 set, maar mijn eisen zijn niet zo torenhoog.darkreptile schreef op donderdag 26 november 2020 @ 17:23:
Iemand anders al AC valhalla geprobeerd?
Ik heb wanneer ik met koptelefoon speel 3d audio op type 2 staan, vond die optie het meest klinken als wanneer ik luister met mijn 5.1 set en dus leek me dat de beste optie, heb geen problemen met de audio, ik heb dan alleen wel alles van Sony, Sony AV-receiver, Sony speakers, Sony Pulse 3d headset.
Ik speel Uncharted 4 , GoW en TLOU naast elkaar.wilmundo schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:41:
[...]
Heb al heel lang geen playstation meer gehad.
GoW 3 hoef je helemaal noet gespeeld te hebben voor GoW (2018).
Geldt overigens ook voor Uncharted 4, want de laatste die ik gespeeld had was deel 1.
De verhaallijnen zijn prima standalone. Het is gewoon actie en een goed verhaal. Goed verhaal vind ik persoonlijk erg belangrijk, tenzij een game Doom heet haha.
Dus ik raad je Uncharted 4, GoW en TLOU 100% aan
De next-gen versie van Warframe is nu ook uit: https://store.playstation.com/nl-nl/product/EP2097-PPSA01980_00-7357509687265755
Just Cause 4 zit bij de PS+ games van december, iemand deze gespeeld en is het wat?
Veel mensen zijn er negatiever over dan over JC3, ik hoor veel mensen zeggen dat ze JC3 beter vonden, weet niet of dat met de framerate te maken heeft, zo'n game als deze profiteert natuurlijk wel bij de extra performance van de PS5, deze game draaide geen steady 30fps op PS4 Pro, zou nu wel zo moeten zijn op de PS5.DoubleDutch schreef op donderdag 26 november 2020 @ 18:46:
Just Cause 4 zit bij de PS+ games van december, iemand deze gespeeld en is het wat?
Ik ga het zeker even uitproberen, heb best veel lol gehad met JC3, ben best benieuwd naar JC4.
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 18:26
:strip_icc():strip_exif()/u/17239/crop586cd04bb358c.jpeg?f=community)
JC2 heb ik aardig wat gespeeld, JC3 ook wel maar minder. Het zijn echte klooi maar wat aan games. Sandbox maximalus zegmaar. Lekker rond crossen en vliegen en dingen in puin schieten en laten exploderen
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Dit topic is gesloten.
Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |