joblamie schreef op woensdag 25 november 2020 @ 22:38:
Vanavond begonnen met Watchdogs Legion. Voor casual gamers zoals ik denk ik best vermakelijk. Het hoeft voor mij allemaal niet te ingewikkeld en uitdagend te zijn, ik game vooral ter ontspanning en wil me dus vooral niet frustreren, maar wel genieten van mooie graphics.
Dat laatste is wel een dingetje, de graphics van Watchdogs Legion zijn niet zo indrukwekkend vind ik. Ik heb zin om me echt weer eens in een game te verliezen, maar het gaat nog lastig worden met de huidige line-up ben ik bang.
Demon Souls zie ik veel goede reacties (ook voor mensen die nog geen gelijkaardige titels hebben gespeeld).
Weet niet of je ook een PS4 had want dan raad ik zowat iedere game aan in de PS Collection

yinx84 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 22:29:
Ik geniet echt van het apparaat. Krijg het idee dat er een negatieve tendens heerst rondom de console hier. Genoten van Miles Moralis en nu verder met Demon's Souls. Ik heb nog iedere keer een grijns op m'n smoel wanneer ik binnen enkele secondes in de Nexus sta... en binnen nog minder secondes naar een gebied warp.
M'n Arctis 7p is ook binnen nu. Zit goed, klinkt goed. Helemaal in m'n nopjes

Heb toch het gevoel dat ongeacht de nieuws updates van tweakers (die zonder veel nuance geschreven worden voor mogelijke ps5 issues) het vooral aan een bepaalde type gebruiker ligt die dat zelf ook niet wil nuanceren.
- launch is waardeloos want uitverkocht - > ondertussen heeft Sony aangekondigd dat dit de grootste ps launch ooit is geweest en brengen verschillende analyse bureaus dat ook te bevestigen (grootste console launch ooit ongeacht merk). Dat betekent tegen de 2.5 miljoen consoles. Productie is dus naar geschiedenis in orde maar de vraag blijft ongekend hoog. Je kan niet verwachten van Sony er 10 miljoen op stock te laten ergens totdat ze die tegelijk kunnen verschepen.
- Te veel kinderziektes dus sony heeft launch niet in orde. Te vroeg. Als ik reddit volg dan zijn de issues inderdaad vrij gelimiteerd qua volume. Usb opslag issue, oplaad issue en ps5 versie verwijderen bij ps4 disc zijn inmiddels gepatched. De kapotte consoles zijn vervangen (minder dan een week bij vele personen).
- Dan met die fans. Ongeacht de fan klopt de stelling dat het veel minder luid is dan de PS4 Pro en launch ps4. Die van mij hoor ik bijv. Nauwelijks. Synology ds218 play maakt meer lawaai die er pal naast staat. Kan zijn dat ik de betere fan heb maar om daar zo'n probleem van te maken vind ik vreemd.
- SSD storage is nog niet beschikbaar. Inderdaad jammer, voorlopig met 4 echte ps5 games die ik heb en de rest nog ps4 (op extern) kan ik voort. Sony gaf aan dat kort na launch uit te brengen dus ik verwacht wel binnen een paar maand welke ondersteund worden.
Het enige probleem dat ik wel echt zie is dat ps5 games niet gearchiveerd kunnen worden op externe schijf. Dat is een gemis waar ze momenteel Naar kijken om toe te voegen.
Hoe dan ook ik heb plezier met mijn console en dat zal de komende jaren zo blijven. Zeker als ik zie wat er allemaal uit komt in 2021