Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:31
timetje100 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:45:
[...]

Ik ga wachten, het zal waarschijnlijk wel de moeite waard zijn om te wachten op de echte ps5 upgrade.
Ja, mee eens. Maar het loopt nu al wel super, en die update komt wellicht pas in de zomer ergens van 21.

@Kalder Ik zag het inderdaad in de laatste beelden dat het zeer goed loopt op de ps5. Stiekem heb ik de ps5 een beetje voor deze game gekocht, maar dan wel in volle glorie. Maar of ik kan wachten.....

[ Voor 23% gewijzigd door ppeterr op 25-11-2020 16:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sunaries
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-09 17:10
Ik wacht niet op de next-gen update, het ziet er nu al inderdaad speelbaar uit. Daarnaast heeft het spel een hoog replayability gehalte. De tweede of derde playthrough doe ik dan wel met de nieuwe update. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:33
Wat is de hoogte van de PS5 liggend incl. Voet? Op basis daarvan weet ik of die past in het kastje om gaten te maken aan de achterkant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Patenten... We zouden eens een lijstje moeten aanleggen van al die nieuwsartikels die naar patenten verwijzen en dan hoeveel daarvan er ook effectief relevant bleken als teaser voor een nieuw product. Niet veel, gok ik.

En ja, tuurlijk dat ze al lang aan een PSVR2 bezig zijn. En is ook niet voor niets dat die nieuwe accessoires niet compatible zijn met de vorige PSVR... Vraag me overigens af wat ik van haptic feedback in een VR headset moet verwachten. Gaan we een klap tegen ons hoofd krijgen als we in-game een slag incasseren ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hopelijk draadloos en met monster specs :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10 13:54
Heb sinds launch een series X, had de PS5 ook in de pre-order gezet, zat niet bij de eerste levering.
Van de week bericht gehad van Mediamarkt dat ik bij de 2e levering zit op 2 dec.

Ik twijfel wat te doen, altijd al een xbox gehad. Maar zeer zeker schuin meegekeken naar de PS4 met alle exclusives. Alle berichten de laatste tijd over de controller en de prestaties, die (voor het moment) beter zijn dan de Series X.

Ik verwacht dat ik op een later moment weer een Series X wil, maar eigenlijk zijn er momenteel (persoonlijk) niet bar veel redenen om een series X te bezitten, aangezien ik ook nog een gaming PC heb.

De exclusives van PS zijn erg verleidelijk. Overigens vind ik 2 consoles echt onnodig.
Ik zit in dubio om de Playstation volgende week af te halen en te proberen, en aan de hand daarvan een van de 2 consoles te verkopen.

Overigens ben ik enorm blij met de Series X, maar het brengt op het moment nog geen Next Gen met zich mee, waar de PS5 dit op het moment een stuk meer lijkt te bieden. (Nieuwe controller, UI, demon souls)
Ik kijk uit naar de toekomst van Xbox, maar verwacht de komende 2 jaar niet bar veel boeiends. En na 2 jaar kan ik natuurlijk altijd nog terug gaan naar Xbox, keuze's keuze's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 18:52
Voor het einde van dit jaar zouden er weer consoles beschikbaar zijn volgens playstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-08 21:37
Ps plus games volgende maand zijn Worms Rumble, Just Cause 4 en Rocket Arena. Beetje tegenvallend. Ik had gehoopt op Horizon zero dawn, Uncharted Lost Legacy of Hitman 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xlast88
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-04 18:39
Kyhfin schreef op woensdag 25 november 2020 @ 17:59:
Ps plus games volgende maand zijn Worms Rumble, Just Cause 4 en Rocket Arena. Beetje tegenvallend. Ik had gehoopt op Horizon zero dawn, Uncharted Lost Legacy of Hitman 2.
Wat een flut games

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Genestealer
  • Laatst online: 08-10 20:43
swoutr schreef op woensdag 25 november 2020 @ 17:47:
Heb sinds launch een series X, had de PS5 ook in de pre-order gezet, zat niet bij de eerste levering.
Van de week bericht gehad van Mediamarkt dat ik bij de 2e levering zit op 2 dec.

Ik twijfel wat te doen, altijd al een xbox gehad. Maar zeer zeker schuin meegekeken naar de PS4 met alle exclusives. Alle berichten de laatste tijd over de controller en de prestaties, die (voor het moment) beter zijn dan de Series X.

Ik verwacht dat ik op een later moment weer een Series X wil, maar eigenlijk zijn er momenteel (persoonlijk) niet bar veel redenen om een series X te bezitten, aangezien ik ook nog een gaming PC heb.

De exclusives van PS zijn erg verleidelijk. Overigens vind ik 2 consoles echt onnodig.
Ik zit in dubio om de Playstation volgende week af te halen en te proberen, en aan de hand daarvan een van de 2 consoles te verkopen.

Overigens ben ik enorm blij met de Series X, maar het brengt op het moment nog geen Next Gen met zich mee, waar de PS5 dit op het moment een stuk meer lijkt te bieden. (Nieuwe controller, UI, demon souls)
Ik kijk uit naar de toekomst van Xbox, maar verwacht de komende 2 jaar niet bar veel boeiends. En na 2 jaar kan ik natuurlijk altijd nog terug gaan naar Xbox, keuze's keuze's.
Herkenbaar, ik ben altijd een xbox speler geweest maar heb nu toch eerst gekozen (en in bezit) voor de ps5. Voor mij geeft de ps meer 'next-gen' gevoel. Daarnaast heb ik altijd met wat jaloersheid gekeken naar de exclusives op de playstation die vaak in mijn genre ligt. Erg blij met de playstation zover! Controller even wennen maar ook genieten.

Mijn xbox one x behoud ik nog wel, voornamelijk voor online gamen. Uiteindelijk zal ik de series x nog erbij nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-10 21:57
Vandaag mijn eerste disc game gehaald. Dirt 5 voor 40 euro om samen met mijn broer wat casual te racen in split screen zo nu en dan. Ook een tweede controller. Dat ding ligt toch wel fijn in de hand. Haptic feedback en triggers zijn een leuke toevoeging. Begin het al een natuurlijk onderdeel te vinden.

Weet niet of ik Cold War al wil halen. Best duur zowel op disc als digitaal en maar 9 maps. Story is precies korter dan Modern Warfare van wat ik had begrepen. Jammer dat er geen andere FPS games zijn.
Wat mis ik Killzone 2 toch. Een reimagining zou echt wel smaken door het team achter KZ mercenary.

[ Voor 35% gewijzigd door Elazz op 25-11-2020 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-10 15:55

v8power67

Psn: Mausosaurus

Okee heb iets gevonden wat vaag is. Vroeger op de ps4 store had je een aparte deals sectie. Nu kan ik die niet vinden. Maar er is wel soms een deal banner :Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c7Als5h5F53hWP6113an2ZnSvfs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4OMAGJAOXtOJ4KAUiWD5M709.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hPJov0lwu7JeI10bWgTw53O4m8Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pR5QK1Q3h9a6EsdqdXf6i8iF.jpg?f=fotoalbum_large

Maar zoals te zien is is dit een random banner. En moet je r1 en l1 doen om te verversen. Daarnet 15x moeten doen om de black friday banner weer te krijgen... Hoop dat ik iets fout doe..

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:37

ONE OF US, ONE OF US, ONE OF US

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Just Cause 4 lijkt me wel leuk, zou het nooit gekocht hebben, maar lijkt me een leuke game om te spelen. Just Cause 3 zat ook al eens in PS+, dat vond ik ook een leuke game.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marselaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-09 09:54
AppleFan2007 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:51:
[...]

Zo gaat dat meestal niet bij een terugzendend.
Boekhoudkundig reken je nooit de kosten bij een creditnota.
Dat gaat op als je afziet van de koop vanwege de wet koop op afstand, niet als je apparaat defect is.

PSN: Marselaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
PBP schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:18:
Er is een nieuwe firmware update uit. Zojuist geinstalleerd. Niets meer dan een stability update
Merk je al verschil? Sony kan nu snel schakelen qua updates gok ik door alle input vanuit de kopers. Hopelijk snel iig stabiel en dan functies uitbouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marty03
  • Laatst online: 26-01-2024
PsychoBoyJack schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:10:
Klein leed vraagje.

Ik heb inmiddels al wat spellen geïnstalleerd en weer gedeleted, gewoon om te kijken hoe het er uit ziet. Maar twee spellen, die ik gedeleted heb blijven links naast het PlayStation store icoontje staan. Dat zorgt er ook voor dat de rij spellen rechts naast het playstaion store icoontje kleiner is...

Iemand een idee hoe ik de gedelete games ook uit de balk kan verwijderen?
Als ik er op ga staan en opties kies, krijg ik enkel de optie ''eject disc''.
Voor mij werkte bij digitale games het volgende: download de game opnieuw, maar dan meteen bij het download scherm op annuleren en verwijderen drukken. Toen waren ze bij mij van het hoofd scherm af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
v8power67 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 18:12:
Maar zoals te zien is is dit een random banner.
Heel die nieuwe Store is random. |:( Zowel de web-versie als de versie in de console. En ja, ik val in herhaling, maar moet dan ook regelmatig mijn frustratie kwijt inzake hoe ze de Store compleet verneukt hebben. Je loopt ook zodanig verloren dat je gewoon al snel geen zin meer hebt om iets te kopen.
Pluspunt: geen impuls-aankopen en dus geld uitgespaard :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biertje79
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:02
Na de update, vandaag voor het eerst een vreemde fout gekregen. In Cold war sloot opeens de hele console zich af en wilde in eerste instantie niet meer aangaan. Na de powerknop een poosje ingedrukt te hebben ging ie gelukkig weer aan. Ik weet niet of dit aan de nieuwe update ligt, want hiervoor heb ik nog nergens last van gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:25

Ace

Happy Happy Joy Joy

AMARONE schreef op woensdag 25 november 2020 @ 18:26:
[...]

Merk je al verschil? Sony kan nu snel schakelen qua updates gok ik door alle input vanuit de kopers. Hopelijk snel iig stabiel en dan functies uitbouwen.
De patch notes;
Official changes from Sony site:
  • This system software update improves system performance.
  • An issue where installed disc versions of games were sometimes deleted was resolved.
  • An issue that prevented the PS5 wireless controller from being charged while in rest mode when connected to the PS5's front side USB Type-A port using the USB cable included with some PS5 consoles was resolved.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Godfall....wat ben ik blij dat ik een disc-versie van de PS5 heb. Gelijk weer doorverkopen deze meuk.

Het spel ziet er ook niet uit. 23GB in totaal zegt genoeg.

[ Voor 23% gewijzigd door Farabi op 25-11-2020 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:51
Hamazaki schreef op woensdag 25 november 2020 @ 18:55:
Godfall....wat ben ik blij dat ik een disc-versie van de PS5 heb. Gelijk weer doorverkopen deze meuk.

Aahhh damn is het zo erg? Die stond wel op m’n lijstje eigenlijk :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:11
Hamazaki schreef op woensdag 25 november 2020 @ 18:55:

Dat denken meer mensen als ik zo naar Marktplaats kijk.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palindrome
  • Laatst online: 18:58

Veel raytracing toch wel, zelfs de muzzle flashes zijn geraytraced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
crimby schreef op woensdag 25 november 2020 @ 19:07:
[...]

Aahhh damn is het zo erg? Die stond wel op m’n lijstje eigenlijk :-(
Simpel en niet meer van deze tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:51
Hamazaki schreef op woensdag 25 november 2020 @ 19:42:
[...]

Simpel en niet meer van deze tijd.
Jammer! De trailer zag er vet uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-10 20:09

Mocht je iemand hebben al met een PS5 zou ik aanraden op visitie te gaan binnen de veiligheids- richtlijnen en gewoon even gamen. Dat maakt je keuze misschien makkelijker. :)

Heb hier beide consoles en me xbox staat stof te happen meeste van de tijd. Reden: De controller. Deze is wel echt een vernieuwing. Zou zeggen speel Astro's playroom op 2 december. Die game verraste mij erg wat de mogelijkheden zijn met de controller. Eventueel Cold War is ook een leuke om voor shooters de controller in actie te voelen.

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Iemand te spreken over wrc9? Heeft deze vrr?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:01
Playstation Plus 1 jaar Black Friday deal.
€27.75 op een US account:
https://www.eneba.com/us/...ff8dd14e16f7a867b659987b6

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 06:17
Zoals ook al vermeld op Tweakers frontpage over die verschillende soorten fans in de PS5. Er zijn er twee gevonden bij de tests (een met 17 finnen en eentje met 23) en een derde is zichtbaar op de teardown video van Sony zelf:

https://www.lesnumeriques...-ventilateur-n157521.html

Erg frans, maar google translate maakt het voor mij goed leesbaar ;p Ik heb de 17 blade versie en die draagt dus bij aan de geluidsproductie van de console :/

Benieuwd of ik op de een of andere manier zo'n fan los kan verkrijgen ergens, want dan ga ik wel eens modden :9

[ Voor 12% gewijzigd door Brutal1ty op 25-11-2020 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 11:25
Ik heb nu een audio extractor tussen mijn PS5 en TV om zo DD5.1 surround te kunnen krijgen. Nu geeft de PS5 wel aan dat HDCP versie 1.4 is. Maakt dit uit voor games? Merk ik hier iets van?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roppedop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:20

Roppedop

XBL/PSN: RudeRob

Ik snap je en ben het met je eens. Heb beide consoles al staan maar de Series X heeft eigenlijk sinds vorige week donderdag niet meer aangestaan. De PS5 geeft mij veel meer een nextgen gevoel.

www.oldskoolnl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Laatst online: 08-10 13:54
Thnx voor de reacties!

Als ik voor de Ps5 zou gaan, wat raden jullie me dan aan? Demon souls of spiderman?

Ben best een beetje fan van de fromsoftware games. Heb zowel dark souls 3 als sekiro gespeeld, beide niet uitgespeeld helaas. Maar enorm van genoten. Is demon souls wat “makkelijker”? Spiderman is natuurlijk ook een pareltje, en wellicht wat toegankelijker.

[ Voor 27% gewijzigd door swoutr op 25-11-2020 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
Ik wordt wel helemaal gek van COD installaties... ik ben nu behoorlijk ver in de campaign verhaal krijg ik ineens dit....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JX4lwq5v4gwYDyxZFU2_k4AAnUo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bEaq5ikD4N7SRC2WDQRsYTMt.jpg?f=fotoalbum_large

Kan iemand mij uitleggen hoe dit nu werkt?? Raak er geïrriteerd van. Koop een spel, installeer hem en wil spelen. Waarom nu dit dan??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:46
swoutr schreef op woensdag 25 november 2020 @ 21:00:
Spiderman is natuurlijk ook een pareltje, en wellicht wat toegankelijker.
Zeker als je de originele Spiderman hebt gespeeld is er bijzonder weinig content in die game voor 50 euro. Ik speel altijd erg rustig, en zelfs ik had na 6-8 uur de storyline uit + heel wat sidemissions en niet echt zin om nog trophies te hunten.

Een pareltje... tja het ziet er wel mooi uit, maar buiten 60fps (wat overigens wel echt die game beter maakt) niet extreem veel mooier als PS4 Pro versie ofzo. To be fair, vind ik 'm best overhyped voor wat het is. Heb me er prima mee vermaakt, dat wel, maar eigenlijk is ie 2x te duur voor de content.

Ik heb dan weer niks met Demon Souls, maar als je dat tof vind: zeker doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Richh op 25-11-2020 21:10 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:14
(jarig!)
Genestealer schreef op woensdag 25 november 2020 @ 21:03:
Ik wordt wel helemaal gek van COD installatie... ik ben nu behoorlijk ver in de campaign verhaal krijg ik ineens dit....

[Afbeelding]

Kan iemand mij uitleggen hoe dit nu werkt?? Raak er geïrriteerd van. Koop een spel, installeer hem en wil spelen. Waarom nu dit dan??
De game is niet volledig gedownload staat er? Is je vraag nu of we het vertalen? Want de tekst lijkt me erg duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
giantgiantus schreef op woensdag 25 november 2020 @ 21:10:
[...]

De game is niet volledig gedownload staat er? Is je vraag nu of we het vertalen? Want de tekst lijkt me erg duidelijk.
De tekst is wellicht vrij duidelijk, proces niet en ook niet wat er nu van mij wordt verwacht.

Ik koop een spel, plaats in dit geval de disk erin en installeer het spel. Dan ga ik spelen. Waarom moet ik ineens midden in mijn campaign weer een nieuwe part campaign downloaden?? Daar raak ik geïrriteerd van. Verwacht gewoon dat dit bij eerste installatie wordt gedaan. Super onduidelijk hoe ik vervolgens aan extra deel moet komen maar met wat googlen is het me gelukt. Moest weer terug naar hoofdmenu om vervolgens extra deel te accepteren door op vierkant te drukken. Lekker wazig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
(jarig!)
Genestealer schreef op woensdag 25 november 2020 @ 21:18:
[...]

De tekst is wellicht vrij duidelijk, proces niet en ook niet wat er nu van mij wordt verwacht.

Ik koop een spel, plaats in dit geval de disk erin en installeer het spel. Dan ga ik spelen. Waarom moet ik ineens midden in mijn campaign weer een nieuwe part campaign downloaden?? Daar raak ik geïrriteerd van. Verwacht gewoon dat dit bij eerste installatie wordt gedaan. Super onduidelijk hoe ik vervolgens aan extra deel moet komen maar met wat googlen is het me gelukt. Moest weer terug naar hoofdmenu om vervolgens extra deel te accepteren door op vierkant te drukken. Lekker wazig.
Ok veel plezier verder weer met de game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
giantgiantus schreef op woensdag 25 november 2020 @ 21:19:
[...]

Ok veel plezier verder weer met de game!
Thanks. Mag nu eerst wachten op 16gb download/copie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Laatst online: 08-10 16:10
Sweet. Ik had last van dat usb poort probleem. Gecheckt.... werkt nog steeds niet 7(8)7

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
matthijst schreef op woensdag 25 november 2020 @ 20:21:
Playstation Plus 1 jaar Black Friday deal.
€27.75 op een US account:
https://www.eneba.com/us/...ff8dd14e16f7a867b659987b6
Dat zijn nog eens serieuze deals.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-10 20:09
Thnx voor de reacties!

Als ik voor de Ps5 zou gaan, wat raden jullie me dan aan? Demon souls of spiderman?

Ben best een beetje fan van de fromsoftware games. Heb zowel dark souls 3 als sekiro gespeeld, beide niet uitgespeeld helaas. Maar enorm van genoten. Is demon souls wat “makkelijker”? Spiderman is natuurlijk ook een pareltje, en wellicht wat toegankelijker.
Beide goede games. Ligt er maar net aan waar je jezelf vooral mee vermaakt. Een soulsgame met hoop dood gaan of lekker rondslingeren in een open world met actie.

Zou zeggen haal ze allebei. Heb je afwisseling, anders echt zelf kijken waar je jezelf het meeste mee denkt te vermaken tot je de volgende game kan/wilt gaan kopen. :)

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:08
Genestealer schreef op woensdag 25 november 2020 @ 21:03:
Ik wordt wel helemaal gek van COD installaties... ik ben nu behoorlijk ver in de campaign verhaal krijg ik ineens dit....

[Afbeelding]

Vertel mij wat, ik kreeg CoD: MW ook niet gelijk aan de praat op de PS5. Heb dat spel 3x opnieuw moeten installeren totdat ik maar gewoon alle packs heb laten installeren. Nu werkt het. Leuk dat ze die flexibiliteit aanbieden maar wat een gedonder en je bent telkens uren verder. Had de SP allang uit kunnen spelen in die tijd dus dit moet niet de toekomst worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-09 15:02
Thnx voor de reacties!

Demon's Souls is echt super vet als je van Souls games houdt. Grafisch echt geweldig! Over het algemeen zijn de bossfights wat makkelijker en vooral een beetje gimmicky, maar het level design zorgt er wel voor dat je soms op zeer frustrerende manieren dood gaat... en sommige normale enemies zijn echt heel lastig. Zeker een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:06
Hulleman schreef op woensdag 25 november 2020 @ 21:32:
[...]

Sweet. Ik had last van dat usb poort probleem. Gecheckt.... werkt nog steeds niet 7(8)7
Was het toevallig net aan het testen, maar bij mij wel hoor! 😁 na een half uur in rest mode is de dualsense nog steeds aan het opladen dmv de USB poort aan de voorzijde.

Wel heb ik de PS5 herstart na de update wegens een haperende game, misschien dat je dit nog moet proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 13:46
Roppedop schreef op woensdag 25 november 2020 @ 20:54:
[...]

Ik snap je en ben het met je eens. Heb beide consoles al staan maar de Series X heeft eigenlijk sinds vorige week donderdag niet meer aangestaan. De PS5 geeft mij veel meer een nextgen gevoel.
Grappig, hoewel ik het met je eens ben dat de PS5 meer Next gen voelt door de nieuwe UI is het bij mij juist andersom. Al komt dat misschien ook omdat ik eerst een spel af wil ronden voordat ik aan het volgende begin. En bij mij draait Valhalla al sinds 10 november overuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Thnx voor de reacties!

Disclaimer: ik heb nog nooit een souls game aangeraakt, want dat gaat niet mijn ding zijn, en ik heb de platinum van Spiderman 1, maar..

Haal DS.

Spiderman ben je zoals al gezegd hierboven in een paar uurtjes doorheen. Grafisch is het mooi, maar je gaat 60fps uitproberen en hem nooit meer terugzetten naar 30.

Als DS voor jou een alternatief is en je maar één game haalt, en zo klinkt het, haal dan DS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15:47
Vraag mij wel af wat schaarser is de PS5 of de dualsense charging station😋

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• yinx84
Ik geniet echt van het apparaat. Krijg het idee dat er een negatieve tendens heerst rondom de console hier. Genoten van Miles Moralis en nu verder met Demon's Souls. Ik heb nog iedere keer een grijns op m'n smoel wanneer ik binnen enkele secondes in de Nexus sta... en binnen nog minder secondes naar een gebied warp.

M'n Arctis 7p is ook binnen nu. Zit goed, klinkt goed. Helemaal in m'n nopjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Vanavond begonnen met Watchdogs Legion. Voor casual gamers zoals ik denk ik best vermakelijk ondanks dat het geen hoge cijfers scoort. Het hoeft voor mij namelijk allemaal niet te ingewikkeld en uitdagend te zijn, ik game vooral ter ontspanning en wil me dus niet frustreren, maar wel genieten van mooie graphics.

Dat laatste is wel een dingetje, de graphics van Watchdogs Legion zijn niet zo indrukwekkend vind ik. Ik zou het met deze graphics denk ik zelfs op een PS4 Pro vinden tegenvallen. En ja, ik heb hem echt op de PS5 versie staan ;)

Ik heb zin om me echt weer eens in een game te verliezen, maar het gaat nog lastig worden met de huidige line-up ben ik bang.

[ Voor 15% gewijzigd door joblamie op 25-11-2020 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-10 01:06
robinez schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:08:
[...]

exact

wat een belachelijke discussies lees je hier, zoals bijvoorbeeld mijn diskdrive maakt herrie tijdens het installeren. Zucht...

Terwijl praktisch iedereen zonder stilte kamers sowieso al in een lawaai omgeving van minimaal 30db zit (wat de ondergrens is van normaal omgevings geluid. Daar hoor je nooit iemand over.

En er zijn echt wel andere dingen om over te klagen op de ps5 als het juist daarom gaat, zoals bijvoorbeeld:
- de store waar ze vergeten zijn om de deals pagina apart uit te lichten die je nu via de R1 - L1 truuk naar voren moet halen
- de controller die niet in alle gevallen goed oplaadt.
- de framerate drops die bijvoorbeeld in dirt 5 voorkomen op sommige momenten (ligt aan de game)
- de onmogelijkheid om share play in een party met ps4 gebruikers te doen
- de problemen met de rest mode
- het probleem dat na een ps5 game update ineens standaard de ps4 versie actief staat en je dit handmatig terug moet zetten
- en zo kan ik nog wel even doorgaan

dus als het mensen echt gaat om te kunnen klagen, er zijn zat andere mogelijkheden. Maar klagen over een ventilator of een diskdrive die geluid maakt, het slaag nergens meer op, je maakt het jezelf alleen maar moeilijk om nog te genieten van je ps5.

Natuurlijk zullen er vast wel ps5's uitgeleverd zijn waarvan de fan kapot is en dat is vervelend voor die mensen en dat wordt vast wel opgelost door sony in een reparatie traject, maar nu lijkt het wel of iedereen een kapotte fan heeft terwijl dat gewoon normaal geluid is voor een mechanische fan.
Inderdaad, dat geleuter over verschillende fannetjes die je amper hoort. We kunnen het beter hebben over het gebrek aan überhaupt nieuwe games at launch voor een gloednieuwe console. En een Miles Morales DLC van 4 uurtjes vind ik daar niet onder vallen. Bizar hoe deze launch gaat. Heb nog nooit eerder gezien dat een console gelaunched werd zonder goede grote nieuwe games en/of exclusives.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
(jarig!)
Royeboi schreef op woensdag 25 november 2020 @ 22:41:
[...]

Inderdaad, dat geleuter over verschillende fannetjes die je amper hoort. We kunnen het beter hebben over het gebrek aan überhaupt nieuwe games at launch voor een gloednieuwe console. En een Miles Morales DLC van 4 uurtjes vind ik daar niet onder vallen. Bizar hoe deze launch gaat. Heb nog nooit eerder gezien dat een console gelaunched werd zonder goede grote nieuwe games en/of exclusives.
PS4 vond ik minder leuke launch hebben dan dit als ik eerlijk ben. En denk dat je nog niet lang gamed. Saturn launch had nog veeeeeel minder bijvoorbeeld.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Elazz
  • Laatst online: 05-10 21:57
joblamie schreef op woensdag 25 november 2020 @ 22:38:
Vanavond begonnen met Watchdogs Legion. Voor casual gamers zoals ik denk ik best vermakelijk. Het hoeft voor mij allemaal niet te ingewikkeld en uitdagend te zijn, ik game vooral ter ontspanning en wil me dus vooral niet frustreren, maar wel genieten van mooie graphics.

Dat laatste is wel een dingetje, de graphics van Watchdogs Legion zijn niet zo indrukwekkend vind ik. Ik heb zin om me echt weer eens in een game te verliezen, maar het gaat nog lastig worden met de huidige line-up ben ik bang.
Demon Souls zie ik veel goede reacties (ook voor mensen die nog geen gelijkaardige titels hebben gespeeld).

Weet niet of je ook een PS4 had want dan raad ik zowat iedere game aan in de PS Collection :p
yinx84 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 22:29:
Ik geniet echt van het apparaat. Krijg het idee dat er een negatieve tendens heerst rondom de console hier. Genoten van Miles Moralis en nu verder met Demon's Souls. Ik heb nog iedere keer een grijns op m'n smoel wanneer ik binnen enkele secondes in de Nexus sta... en binnen nog minder secondes naar een gebied warp.

M'n Arctis 7p is ook binnen nu. Zit goed, klinkt goed. Helemaal in m'n nopjes :)
Heb toch het gevoel dat ongeacht de nieuws updates van tweakers (die zonder veel nuance geschreven worden voor mogelijke ps5 issues) het vooral aan een bepaalde type gebruiker ligt die dat zelf ook niet wil nuanceren.

- launch is waardeloos want uitverkocht - > ondertussen heeft Sony aangekondigd dat dit de grootste ps launch ooit is geweest en brengen verschillende analyse bureaus dat ook te bevestigen (grootste console launch ooit ongeacht merk). Dat betekent tegen de 2.5 miljoen consoles. Productie is dus naar geschiedenis in orde maar de vraag blijft ongekend hoog. Je kan niet verwachten van Sony er 10 miljoen op stock te laten ergens totdat ze die tegelijk kunnen verschepen.

- Te veel kinderziektes dus sony heeft launch niet in orde. Te vroeg. Als ik reddit volg dan zijn de issues inderdaad vrij gelimiteerd qua volume. Usb opslag issue, oplaad issue en ps5 versie verwijderen bij ps4 disc zijn inmiddels gepatched. De kapotte consoles zijn vervangen (minder dan een week bij vele personen).

- Dan met die fans. Ongeacht de fan klopt de stelling dat het veel minder luid is dan de PS4 Pro en launch ps4. Die van mij hoor ik bijv. Nauwelijks. Synology ds218 play maakt meer lawaai die er pal naast staat. Kan zijn dat ik de betere fan heb maar om daar zo'n probleem van te maken vind ik vreemd.

- SSD storage is nog niet beschikbaar. Inderdaad jammer, voorlopig met 4 echte ps5 games die ik heb en de rest nog ps4 (op extern) kan ik voort. Sony gaf aan dat kort na launch uit te brengen dus ik verwacht wel binnen een paar maand welke ondersteund worden.

Het enige probleem dat ik wel echt zie is dat ps5 games niet gearchiveerd kunnen worden op externe schijf. Dat is een gemis waar ze momenteel Naar kijken om toe te voegen.

Hoe dan ook ik heb plezier met mijn console en dat zal de komende jaren zo blijven. Zeker als ik zie wat er allemaal uit komt in 2021 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-10 01:06
giantgiantus schreef op woensdag 25 november 2020 @ 22:47:
[...]

PS4 vond ik minder leuke launch hebben dan dit als ik eerlijk ben. En denk dat je nog niet lang gamed. Saturn launch had nog veeeeeel minder bijvoorbeeld.
Toen was ik net zindelijk dus nee de Saturn heb ik wellicht enkel op de controller zitten kauwen. :D

Maar bij de PS4 had je tenminste nog Killzone als Triple A title, en Knack als exclusive. De rest van de lijst heb ik eerlijkheidshalve wel even moeten opzoeken en was inderdaad ook niet exclusive al zaten daar wel een aantal grote titels tussen.

Maar het is ook niet zo'n zeer een issue en/of critisism richting Sony, de hele launches van dit jaar worden allen gerushed, MS, Nvidia, AMD, je ziet eigenlijk dat ze stuk voor stuk nog niet echt klaar zijn om iets nieuws uit te brengen, maar dit wel doen voor de jaarcijfers en andere belangen.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
SpeedyNick schreef op woensdag 25 november 2020 @ 22:02:
[...]

Was het toevallig net aan het testen, maar bij mij wel hoor! 😁 na een half uur in rest mode is de dualsense nog steeds aan het opladen dmv de USB poort aan de voorzijde.

Wel heb ik de PS5 herstart na de update wegens een haperende game, misschien dat je dit nog moet proberen?
Ik ga het nog eens testen komende dagen. Controller zat ook nog aardig vol. Had ff drie kwartier gegamed. Mss zit daar t punt, al zul je zeggen dat na 3 kwartier al wel 10% van de accu verbruikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
(jarig!)
Royeboi schreef op woensdag 25 november 2020 @ 22:53:
[...]

Toen was ik net zindelijk dus nee de Saturn heb ik wellicht enkel op de controller zitten kauwen. :D

Maar bij de PS4 had je tenminste nog Killzone als Triple A title, en Knack als exclusive. De rest van de lijst heb ik eerlijkheidshalve wel even moeten opzoeken en was inderdaad ook niet exclusive al zaten daar wel een aantal grote titels tussen.

Maar het is ook niet zo'n zeer een issue en/of critisism richting Sony, de hele launches van dit jaar worden allen gerushed, MS, Nvidia, AMD, je ziet eigenlijk dat ze stuk voor stuk nog niet echt klaar zijn om iets nieuws uit te brengen, maar dit wel doen voor de jaarcijfers en andere belangen.
Beide bedrijven hebben meer consoles verscheept bij launch dan bij eerdere console releases. Er is gewoon een enorme vraag, groter dan ooit. En ook de PS4 had mega veel vastlopers in het begin. Was het zelf ook vergeten maar kijk bv naar battlefield toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Royeboi schreef op woensdag 25 november 2020 @ 22:53:
[...]

Demons souls is een echte aaa game, sackboy is de knack versie en daarnaast heb je nog alle Ps4 games te spelen. Miles morales zijn mensen ook loved over... Het is zeker niet minder als bij de Ps4

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hulleman
[...]

Toch behoort PS5 launch lineup tot de betere van alle voorgaande launches. Je kunt het niets vinden, historisch gezien is t zo slecht niet. Sony heeft t nog niet zo slecht voor elkaar en heeft games die de nieuwe features van de PS daadwerkelijk gebruiken. In 2021 hebben ze nog eens hele sterke games als release gepland.

Stoppen met MS/Xbox erbij te betrekken? Daar is een apart topic voor

[ Voor 11% gewijzigd door BM op 26-11-2020 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:16
giantgiantus schreef op woensdag 25 november 2020 @ 22:47:
[...]

De PS4 had gewoon bij launch Killzone Shadow Fall een PS exclusive die tot vandaag er nog erg mooi uit ziet, het is natuurlijk wat je leuk vind, ik heb hem als een bundel gekocht en de disc ging er na 2 jaar pas uit en ik vermaakte mij wel, maar nu met de ps5 ben ik Battlefield 4 aan het spelen een spel uit 2016. 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
DoubleDutch schreef op woensdag 25 november 2020 @ 23:05:
[...]

De PS4 had gewoon bij launch Killzone Shadow Fall een PS exclusive die tot vandaag er nog erg mooi uit ziet, het is natuurlijk wat je leuk vind, ik heb hem als een bundel gekocht en de disc ging er na 2 jaar pas uit en ik vermaakte mij wel, maar nu met de ps5 ben ik Battlefield 4 aan het spelen een spel uit 2016. 😅
KZ shadowfall ziet er nog steeds heel goed uit idd. Ga die binnenkort weer eens spelen. Locked 60fps op PS5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Geen versus

[ Voor 97% gewijzigd door BM op 26-11-2020 07:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
Heb eigenlijk weinig te klagen over de PS5, maar de knop indeling van de Pulse headset is wel een dingetje, zit telkens te zoeken welke knop nu welke is, de headset uitzetten al je hem op hebt is niet te doen.
En de volume van de chat twee stappen zachter zetten maakt juist dat de volume van de game enorm hard gaat zodat je hem van je hoofd haalt om de volume van de headset weer lager te zetten, ja volgen jullie hem nog, ik niet meer en zo zit ik met dat ding op m'n hoofd. 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoBoyJack
  • Laatst online: 09-10 11:36
Twixie schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:06:
[...]

Het zijn dus games op disk die je uitgeprobeerd hebt ? Ik weet niet of je die nog weg krijgt dan, maar je weet toch dat die horizontale lijst gewoon een quicklist is van je laatst gespeelde games ? Dus als je terug andere games speelt, zullen die paar games vanzelf verdwijnen en nog enkel beschikbaar zijn in de Library zelf (het laatste icoontje in je Quick List).
Nee gedownload van PS plus.

Ik heb ondertussen al meerdere games gedownload, geïnstalleerd, gespeeld en weer verwijderd.
Die komen niet meer in de balk terug.

Maar de twee verwijderde spellen die er stonden (Persona en Last Guardian), die staan er nu nog steeds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:23
vanavond begonnen met de ps5 versie van watch dogs legion, die ziet er echt wel stukken beter uit dan de ps4 versie die ik er ook al behoorlijk goed er uit vond zien en al een heel stuk gespeeld had,, maar dit is nog wel een tandje hoger kwa graphics. RTX is ook erg mooi in die game, die spiegelingen in het water en de ramen voegt echt veel toe, echt mooi. Ik ben helemaal opnieuw begonnen en loop nu als een jason statham kloon door londen heen hahaha.

[ Voor 24% gewijzigd door robinez op 26-11-2020 00:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:58
Tja... de launch lineup is inderdaad niet indrukwekkend. Het zegt (voor mij) denk ik genoeg dat ik nog altijd Hades op de Switch opstart elke avond, terwijl dat bij vorige launches wel anders was, dan raakte ik een "oude" console voorlopig niet meer aan.

Maar goed, niet helemaal een eerlijk vergelijk, want bij de PS4 launch waren daar FIFA en met name BF4 waar ik echt wel van onder de indruk was. Bovendien vind ik BF4 ook nu nog best leuk en er goed uit zien. Die games mist de PS5 voorlopig nog. Ja, ik lees goede verhalen over Demons Souls, maar aangezien ik ook niet door Bloodborne kwam weet ik niet of ik die wel aan moet schaffen :P

Anyway... ik ben er van overtuigd dat het wel goed gaat komen, er zit nog genoeg in het vat en er zijn nog een hoop PS4 games die een upgrade krijgen waardoor het alsnog zeker de moeite waard is :)

En oh ja, moet m'n PSVR nog even goed uitproberen, ook daar enige verbeteringen doorgevoerd of die er nog aan zitten te komen. Binnenkort Firewall: Zero Hour maar weer eens aanslingeren.

Join het GoT Pulse-Team!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 09:27
Zit te denken om Sackboy te halen na het uitspelen van Astro. Heb eigenlijk wel zin in een nieuwe (uitgebreidere) platformer :D Vind 65 euro alleen wel nog duur voor die game.

• Farabi
  • Niet online
Ik kan niks concreets vinden over de release datum van dmc 5 special edition? Iemand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PsychoBoyJack
  • Laatst online: 09-10 11:36
Marty03 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 18:29:
[...]

Voor mij werkte bij digitale games het volgende: download de game opnieuw, maar dan meteen bij het download scherm op annuleren en verwijderen drukken. Toen waren ze bij mij van het hoofd scherm af.
Dankjewel, dit heeft gewerkt. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:26

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
vaagisdenaam schreef op woensdag 25 november 2020 @ 22:20:
[...

Spiderman ben je zoals al gezegd hierboven in een paar uurtjes doorheen. Grafisch is het mooi, maar je gaat 60fps uitproberen en hem nooit meer terugzetten naar 30.
Dat is persoonlijk natuurlijk, ik heb 60fps een half uurtje geprobeerd en daarna terug gezet op raytracing.

En die paar uurtjes zijn bij mij inmiddels 20 uren. Ik vind de game zo goed dar ik alle sidemissions en collectables heb gedaan en zelfs voor het eerst in mijn leven trophies ben gaan hunten :P

[ Voor 13% gewijzigd door Chaoss op 26-11-2020 00:46 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Thnx voor de reacties!

Als je Spiderman ultimate edition haalt heb je beide games voor 75 euro. De originele Spiderman doe je over de mainstory zo'n 25 uur, Miles Morales is zo:n 10-12uur. Als je van beide games alle sidecontent gaat doen ben je in totaal 50+ uur bezig.

• Rico0
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-02-2022
Hamazaki schreef op donderdag 26 november 2020 @ 00:18:
Ik kan niks concreets vinden over de release datum van dmc 5 special edition? Iemand?
Nu te koop in de ps store en 1 december in de winkel.

Heb vandaag een mail ontvangen.

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20:39
[...]

Miles Morales op easy zonder sidequests schijnt 4 u te zijn. Speel je hem gewoon op normal of hard en doe je de sidequests dan ben je tussen de 15 en 20u kwijt. Zat speeltijd lijkt me.

[ Voor 16% gewijzigd door Timothy3000 op 26-11-2020 00:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-10 15:55

v8power67

Psn: Mausosaurus

Zo net spiderman remaster op 100% gezet en platinum trophy. Ook de dlc's op 100% en kom uit op 34 uur. Had hem al een keer uitgespeeld qua story op ps4 maar nu in 60fps nog keer en was puur genieten!
Heb raytracing modus 10min geprobeerd maar kon niet meer wennen aan de 30fps na 60fps geprobeerd te hebben.
Hierna dus miles morales beginnen ben benieuwd.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
v8power67 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 01:10:
Zo net spiderman remaster op 100% gezet en platinum trophy. Ook de dlc's op 100% en kom uit op 34 uur. Had hem al een keer uitgespeeld qua story op ps4 maar nu in 60fps nog keer en was puur genieten!
Heb raytracing modus 10min geprobeerd maar kon niet meer wennen aan de 30fps na 60fps geprobeerd te hebben.
Netjes is die platinum trophy ook zo pittig? bij MM is er iig een 2'de playthru in NG+ nodig, en dan zijn er nog een paar pittige trophies die je moet halen.

Ik denk dat Miles Morales je gaat bevallen, ik vond Spiderman een geode game maar ik had destijds niet de behoefte om alles collectables te doen. New York is in MM veel sfeervoller door de winter en alle december verlichting, ook door de extra drukte op straat etc. voelt de game minder statisch dan de originele Spiderman. Verhaal van MM vind ik ook beter/leuker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laurens700
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-08-2024
Alexknl schreef op donderdag 26 november 2020 @ 00:17:
Zit te denken om Sackboy te halen na het uitspelen van Astro. Heb eigenlijk wel zin in een nieuwe (uitgebreidere) platformer :D Vind 65 euro alleen wel nog duur voor die game.
Ik heb Sackboy en moet zeggen erg leuke game. Daarvoor Little Big Planet, maar was niet echt mijn ding om werelden te bouwen. Vrolijkheid spat ervan af en maakt gebruik van de controller.

Console id: Dr Stream | Playstation 5 | Xbox series X | LG 65 CX | Iphone 11 Pro 256 GB | AirPods Pro | MacBook Pro 16 inch

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-10 10:59
Chaoss schreef op donderdag 26 november 2020 @ 08:26:
[...]

Netjes is die platinum trophy ook zo pittig? bij MM is er iig een 2'de playthru in NG+ nodig, en dan zijn er nog een paar pittige trophies die je moet halen.

Ik denk dat Miles Morales je gaat bevallen, ik vond Spiderman een geode game maar ik had destijds niet de behoefte om alles collectables te doen. New York is in MM veel sfeervoller door de winter en alle december verlichting, ook door de extra drukte op straat etc. voelt de game minder statisch dan de originele Spiderman. Verhaal van MM vind ik ook beter/leuker.
Ik zou Miles Morales platinum nou niet echt als pittig beschouwen. Je kan alles in easy mode doen. Ik heb hem zelf afgelopen dinsdag gehaald. Dat is dus in een lang weekend gedaan en ik speelde op normal, naast ook Astro en DS te spelen.

Originele Spider-Man is ook een easy platinum, alleen wel heel repetitief met al die crime districts die je moet doen. Daar heeft Insomniac in MM wel van geleerd.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Thijs schreef op donderdag 26 november 2020 @ 08:48:
[...]

Ik zou Miles Morales platinum nou niet echt als pittig beschouwen. Je kan alles in easy mode doen. Ik heb hem zelf afgelopen dinsdag gehaald. Dat is dus in een lang weekend gedaan en ik speelde op normal, naast ook Astro en DS te spelen.
Op easy spelen voelt voor mij dan weer als cheaten :P Ik zit al op 75% van de trophies. Tzijn altijd de dingen als 50x een plafond takedown en 50x een muur takedown die overblijven. echt van die dingen die ik dan geforceerd moet gaan doen.

• Donvincento
  • Laatst online: 10:00
Iemand anders ook last van het feit dat de PS5 op 4K - HDR 60 Hz naar YUV422 gaat I.p.v. RGB? Op de PS4 Pro gaat hij wel gewoon naar 4K - HDR 60 Hz RGB, is dit een bug in de software? Met de kabel getest die bij de PS5 komt :-).

[ Voor 10% gewijzigd door Donvincento op 26-11-2020 09:03 ]

• robinez
joblamie schreef op woensdag 25 november 2020 @ 22:38:
Vanavond begonnen met Watchdogs Legion. Voor casual gamers zoals ik denk ik best vermakelijk ondanks dat het geen hoge cijfers scoort. Het hoeft voor mij namelijk allemaal niet te ingewikkeld en uitdagend te zijn, ik game vooral ter ontspanning en wil me dus niet frustreren, maar wel genieten van mooie graphics.

Dat laatste is wel een dingetje, de graphics van Watchdogs Legion zijn niet zo indrukwekkend vind ik. Ik zou het met deze graphics denk ik zelfs op een PS4 Pro vinden tegenvallen. En ja, ik heb hem echt op de PS5 versie staan ;)
ik ben gisteren begonnen met de watch dogs legion ps5 versie (ik had daarvoor op de ps4 pro gespeeld toen de ps5 nog niet uit was dus kon het goed vergelijken). Maar je opmerking verbaast me wel om eerlijk te zijn. Speel je wel op 4k, want de resolutie upgrade op de ps5 is echt overduidelijk tov de ps4pro.

Ik vind die ps5 versie met die rtx extra's echt van het scherm spatten zo goed, de reflecties in de ramen, de reflecties in de plassen regenwater op de grond, het ziet er allemaal super uit. De HDR implementatie is ook erg goed in die game.

Enige puntje zou kunnen zijn dat je nu verplicht op 30 fps moet spelen en niet kunt kiezen tussen 60fps zonder rtx en 30 fps met rtx wat sommige games wel kunnen. Voor mij geen probleem want ik vind een steady 30 fps met rtx prima om te spelen, maar ik weet dat veel mensen daar anders over denken.

Maar zo zie je maar, wat de 1 goede graphics vindt kan een ander helemaal niks vinden. Het blijft allemaal subjectief natuurlijk :)

[ Voor 3% gewijzigd door robinez op 26-11-2020 09:13 ]

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-10 10:59
Chaoss schreef op donderdag 26 november 2020 @ 09:01:
[...]

Op easy spelen voelt voor mij dan weer als cheaten :P Ik zit al op 75% van de trophies. Tzijn altijd de dingen als 50x een plafond takedown en 50x een muur takedown die overblijven. echt van die dingen die ik dan geforceerd moet gaan doen.
Klopt, maar die zijn ook niet moeilijk. Maar ik probeer elke game platinum te halen en dan vind ik die van Spider-Man en MM juist de gemakkelijkere platinums.

Er zijn ook games waarbij je meerdere NG+ moet doen en soms ook nog op 't moeilijkste difficulty level. Of nog erger: wekenlang moet farmen in een online multiplayer mode om een bepaalde rank te halen. Die laatste categorie skip ik dan ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jumpman
DoubleDutch schreef op woensdag 25 november 2020 @ 23:05:
[...]

Battlefield 4 kwam uit op 29 oktober 2013.

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:05
Donvincento schreef op donderdag 26 november 2020 @ 09:03:
Iemand anders ook last van het feit dat de PS5 op 4K - HDR 60 Hz naar YUV422 gaat I.p.v. RGB? Op de PS4 Pro gaat hij wel gewoon naar 4K - HDR 60 Hz RGB, is dit een bug in de software? Met de kabel getest die bij de PS5 komt :-).
Hoe zie je dat?

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donvincento
  • Laatst online: 10:00
In de setting, onder Scherm, dan Video uitvoer. :)

• robinez
Donvincento schreef op donderdag 26 november 2020 @ 09:03:
ja, dat is bij design, dat staat ook op datzelfde ps5 scherm dat die keuze is gemaakt. Als je 60hz HDR uitvoer hebt dan staat die default op yuv422 ivm de overdrachtssnelheid op hdmi 2.0.

• DoubleDutch
Jumpman schreef op donderdag 26 november 2020 @ 09:07:
[...]

Battlefield 4 kwam uit op 29 oktober 2013.
Nog erger. 😅

• Jumpman
robinez schreef op donderdag 26 november 2020 @ 09:25:
[...]

ja, dat is bij design, dat staat ook op datzelfde ps5 scherm dat die keuze is gemaakt. Als je 60hz HDR uitvoer hebt dan staat die default op yuv422 ivm de overdrachtssnelheid op hdmi 2.0.
Dit klopt. Dit was bij de PlayStation 4 Pro ook al 2160p HDR 60FPS 4:4:4 gaat niet werken. HDMI 2.0 limitatie.

• Starscreamer
  • Laatst online: 13:10
v8power67 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 01:10:
Ligt het dan aan mij??? Als ik de game op 60fps wordt ik misselijk bij 30fps (en mooier beeld zelfs op een oude 1080P tv werkt ray tracing perfect) geen last. O-)

• joblamie
  • Niet online
Hulleman schreef op woensdag 25 november 2020 @ 23:07:
[...]

KZ shadowfall ziet er nog steeds heel goed uit idd. Ga die binnenkort weer eens spelen. Locked 60fps op PS5 :)
Maar Killzone Shadow Fall was altijd al 60fps toch? Wel inderdaad een ontiegelijk mooie game die zijn tijd ver vooruit was qua graphics.

• Starscreamer
  • Laatst online: 13:10
joblamie schreef op donderdag 26 november 2020 @ 09:52:
[...]

Maar Killzone Shadow Fall was altijd al 60fps toch? Wel inderdaad een ontiegelijk mooie game die zijn tijd ver vooruit was qua graphics.
Ik vond de game destijds tegenvallen O-)

• yinx84
Ik heb Days Gone nog tegoed. Die schijnt een puike upgrade gehad te hebben. Is 't een aan te raden spel?

• joblamie
  • Niet online
Starscreamer schreef op donderdag 26 november 2020 @ 09:53:
[...]

Ik vond de game destijds tegenvallen O-)
Ik ook qua gameplay. Maar niet qua graphics neem ik aan?

• Hulleman
[...]

Nee, had altijd een unlocked framerate (gecapped op 60fps), maar de PS4 (en ook de pro) haalden die 60fps nagenoeg nooit. De game draaide meer op 40-50 fps. Levert enorme stutter op.

[ Voor 3% gewijzigd door Hulleman op 26-11-2020 10:05 ]

yinx84 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 09:55:
Ik heb Days Gone nog tegoed. Die schijnt een puike upgrade gehad te hebben.
Puike upgrade ? Het is gewoon support voor 60fps die ze toegevoegd hebben. Het is ook geen PS5 specifieke build die je krijgt, maar nog altijd een louter BC PS4 game.

https://www.resetera.com/...mes-with-benefits.322747/

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

yinx84 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 09:55:
Ik heb Days Gone nog tegoed. Die schijnt een puike upgrade gehad te hebben. Is 't een aan te raden spel?
Ja, zeker met de PS5 upgrade speelt het een heel stuk beter. Begin is wat traag maar wordt steeds beter hoe verder je in het verhaal komt. Ten tijde van de release was het spel vrij buggy met veel framedrops, dat heeft de beoordeling in de media ook geen goed gedaan. Nu is het echter denk ik 1 van de leukere open world games van PS Studios. Ik las dat het financieel ook behoorlijk succesvol was voor Bend, dus de kans lijkt me groot dat we een vervolg krijgen op de PS5.

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15:47
Starscreamer schreef op donderdag 26 november 2020 @ 09:52:
[...]

Ligt het dan aan mij??? Als ik de game op 60fps wordt ik misselijk bij 30fps (en mooier beeld zelfs op een oude 1080P tv werkt ray tracing perfect) geen last. O-)
Whut!? 1080p? Dat is wel heel erg ps5 onwaardig ;)

Kan natuurlijk niet in jou portemonnee kijken maar het feit dat er geld is voor een ps5 dan moet het ook mogelijk zijn om ergens een 4k tv op de kop te tikken (zeker nu met BlackFriday) snel upgraden die TV :9

• yinx84
Twixie schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:06:
[...]

Puike upgrade ? Het is gewoon support voor 60fps die ze toegevoegd hebben. Het is ook geen PS5 specifieke build die je krijgt, maar nog altijd een louter BC PS4 game.

https://www.resetera.com/...mes-with-benefits.322747/
Ah, ik kwam dit artikel tegen. Vandaar m'n conclusie:

https://gamerant.com/days-gone-ps5/
schumi1986 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:10:
[...]
Whut!? 1080p? Dat is wel heel erg ps5 onwaardig ;)
Kan natuurlijk niet in jou portemonnee kijken maar het feit dat er geld is voor een ps5 dan moet het ook mogelijk zijn om ergens een 4k tv op de kop te tikken (zeker nu met BlackFriday) snel upgraden die TV :9
4K is overrated IMHO. Het verschil met goede 1080p is echt wel heel klein. HDR is een heel ander verhaal daarentegen.

Trouwens, ik weet niet of het aan mij ligt, maar als ik zelf aan het gamen ben, zie ik zelf veel minder hoe fraai het er allemaal uit ziet. Wellicht gewoon veel te geconcentreerd met de gameplay. Als mijn zoon dan aan het spelen is, dan pas zie ik hoe mooi er alles uit ziet.

PS4 Pro is nu onze backup op een HD-Ready (jawel) plasma TV, en dat valt eigenlijk ook nog altijd heel goed mee. Enige wat daarop tegenvalt is dat tekst enorm jaggies heeft. Bij gameplay valt dat totaal niet op (wellicht ook door de Supersampling).

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 18:52
In de PS remote app op Mac heb ik alleen maar de keuze voor 1080 en geen 4K, iemand een oplossing hiervoor?
Ik zou graag de volle resolutie gebruiken.

• DoubleDutch
[...]

Er kwam later een patch uit zodat je de optie kreeg om de game op 30fps kon locken.
60 fps haalde hij met veel gestotter, maar nu op de PS5 dus wel.
Heb hem gelijk tweedehands weer gekocht.
Pagina: 1 ... 31 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord