Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 13:46
MakhouT schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:24:
[...]

Heb je tijd gehad om even te testen? Feedback please :)

Heeft bovendien iemand de Turtle Beach Stealth 700 Gen II al getest met de PS5?
Net getest, het is inderdaad zoals in de review, het geluid switched niet automatisch helaas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:52

DoctorV64

Cosmopoliet

MakhouT schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:44:
[...]

Thanks voor de uitgebreide info!
Dus die schakelt over op uw dongle zelfs staat uw headset uit? Dus als je eens wilt spelen met het geluid van uw TV ipv uw headset, moet je de settings even aanpassen, terwijl uw headset toch uit staat?
Klopt. Maar er is ook een optie in de instellingen volgens mij om geluidsuitvoer vast te zetten. Dan heb je het omgekeerde dat als je de headset wil gebruiken dat je dan via ps button en geluid je moet kiezen voor de usb uitvoer. Dit heb ik nog niet geprobeerd omdat ik meestal met headset speel.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gogocrazyark
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 31-07-2023
Steven030 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:47:
[...]

Net getest, het is inderdaad zoals in de review, het geluid switched niet automatisch helaas
Idem met de TB 600, irritant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cai
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-04 09:13

Cai

laurens700 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:05:
[...]

Heb je de camera voor of achterin gedaan. Ik heb de camera ook, werkt prima. Achterin in gedaan. :)
Achterin. Als je dan bij settings kijkt dan bij Playstation camera krijg je de melding "Geen camera gevonden". Bij HD camera kan je de camera configureren.

Op de Reddit van Just Dance staat dat de PS5 versie alleen zal werken met een smartphone of een PS Move. NIet met een camera.

Waar gebruik jij hem voor als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:43
Denman schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:37:
[...]

Hoe is de herspeelbaarheid van deze game? Ik ben groot fan van Marvel (en de Avengers :P) en ik heb de demo gespeeld. Speelde lekker weg, en persoonlijk stoor ik me niet aan het feit dat de gezichten niet overeenkomen. Maar ik heb de indruk: main story uitgespeeld en ik laat 'm links liggen.
ik zit nog midden in de campaign, dus dat heb ik nog niet echt getest, maar het werkt via een zogenaamde war table waarin je strike missies kan selecteren en dan voor die missie je favoriete team combinatie van marvel karakters kan samenstellen. In die missies krijg je 1 specifieke hoofd opdracht maar in de omgeving zijn ook alternatieve lokaties te bezoeken zoals gebouwen die op slot zijn maar via een puzzel mechaniek die je dan moet uitzoeken open te krijgen zijn. Daarbinnen vindt je dan kistjes (brons zilver en goud) waarin upgrade voor je gear zit voor het karakter dat je speelt. Dat mechanisme is te vergelijken met anthem.

Ik vind het ook een beetje een combinatie van uncharted en anthem in de praktijk. De campaign vind ik fantastisch, het komt er een beetje op neer dat je op zoek moet als fan girl naar al je favoriete marvel karakters (die je dan ook zelf kunt spelen) en zo wordt het marvel team weer langzaam aan compleet gemaakt.

Ik had de beta op de ps4 gespeeld en dat vond ik wel grappig maar twijfelde enorm of ik het de prijs wel waard vond toen, maar de game zoals die nu is is erg verslavend vind ik en zeker een full price waard, dus in die black friday deal is het helemaal een top aanbieding. Ik kan niet wachten totdat ik weer een missie kan doen in de campaign. Er zit ook veel humor in en grafisch (na het afstellen van de hdr) spat het van je scherm af. Ik ben benieuwd hoe die ps5 upgrade gaat zijn, want het is nu al super.

[ Voor 3% gewijzigd door robinez op 25-11-2020 12:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Timothy3000 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:33:
[...]

Nee, bij mij niet in elk geval. Ik deed de disc erin en zag toen een grote banner met Free PS5 Upgrade staan in de UI van de game. Daarop gedrukt en de PS5 versie gedownload.

Alternatieve methode is de game erin doen, op de drie puntjes drukken, de PS5 versie selecteren en deze downloaden.

Bij mij is geen enkele keer de PS4 versie beginnen met installeren.

Heb Rest Mode uitgeschakeld staan trouwens, misschien dat dat verschil maakt?
OK ik heb de PS4 disc van Watchdogs Legion inmiddels binnen en kan bevestigen dat het ook bij mij gelukkig precies zo werkt als jij omschreef. Upgraden naar PS5 editie zonder installeren van PS4 editie lijkt dus prima te gaan. Vanavond spelen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:13
schumi2004 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:59:
[...]

En daar moet je nu een fan tegen aan schroeven dan is ie af ;)
Of de witte kap van de PS5 eraf halen en je fan daar tegen het gat aan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticMan
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
loekf2 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:25:
[...]

Natuurlijk geen changelog, behalve dan de beruchte stabiliteitsverbeteringen ?
Nou het heeft bij mij in ieder geval al een bug opgelost. Gisteren Doom Eternal Deluxe Edition gekocht (nu in Black Friday sale) maar hij weigerde te herkennen dat ik ook de Ancient Gods DLC dan heb. In het PS menu liet hij wel de DLC zien als add-on en ook in het in-game menu verwees hij daarheen om het te kopen. Kopen kon echter niet met de terechte melding dat ik al de Year One Pass heb.
Na deze update staat er nu netjes dat ik het gratis kan 'kopen' en wordt het geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-08 21:37
Dit gaat niet om hetzelfde. Dit is toch PS Plus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:10
Ik ben benieuwd of er hier personen zijn die inmiddels gebruik hebben gemaakt of gaan maken van de 14 dagen bedenkperiode voor onlineaankopen en een console retourneren?
Of hun console te reparatie hebben aangeboden bij Sony? Of dit eigenlijk wel zouden willen doen maar hiervan afzien om niet weken zonder console te zitten?
Mijn punt is meer: blijft het niet ergens in je achterhoofd knagen dat je nooit actie hebt ondernemen om vermoedelijke hardwarematige probleempjes voor lief hebt genomen terwijl dit niet nodig was geweest?

@poor Leno Ik ben niet aan het trollen maar het klopt dat ik een xbox hebt. Dat jij alles negatief benaderd zegt overigens veel.

Voeg ik even mijn ervaring aan dit bericht toe. Ik heb namelijk een controller gehad die met een trigger niet helemaal soepel liep, niet heel erg maar genoeg om mij daaraan te blijven ergeren. Uiteindelijk naar lang wikken en wegen contact opgenomen (binnen de garantieperiode) met MS en deze werd prompt omgeruild voor een nieuwe. Als ik hier aan terug denk (en dat doe ik om dat ik hier tussen de regels door lees dat men kleine issues onnodig voor lief neemt) heb ik nog steeds spijt dat ik niet gelijk actie heb ondernomen.

[ Voor 38% gewijzigd door ariekanari op 25-11-2020 12:41 . Reden: kleine letters ]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14:52
ariekanari schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:17:
Ik ben benieuwd of er hier personen zijn die inmiddels gebruik hebben gemaakt of gaan maken van de 14 dagen bedenkperiode voor onlineaankopen en een console retourneren?
Of hun console te reparatie hebben aangeboden bij Sony? Of dit eigenlijk wel zouden willen doen maar hiervan afzien om niet weken zonder console te zitten?
Mijn punt is meer: blijft het niet ergens in je achterhoofd knagen dat je nooit actie hebt ondernemen om vermoedelijke hardwarematige probleempjes voor lief hebt genomen terwijl dit niet nodig was geweest?
Welke vermoedelijke hardwarematige probleempjes? Het enige echte hardwareprobleem dat mensen nu kunnen hebben is die coil whine toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xlast88
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-04 18:39
Denman schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:37:
[...]

Hoe is de herspeelbaarheid van deze game? Ik ben groot fan van Marvel (en de Avengers :P) en ik heb de demo gespeeld. Speelde lekker weg, en persoonlijk stoor ik me niet aan het feit dat de gezichten niet overeenkomen. Maar ik heb de indruk: main story uitgespeeld en ik laat 'm links liggen.
Ik heb de singleplayer uitgespeeld op de Xbox, was top! Na de main story is het inderdaad heel repetitive en saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Laatst online: 25-09 13:46
Timothy3000 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:19:
[...]

Welke vermoedelijke hardwarematige probleempjes? Het enige echte hardwareprobleem dat mensen nu kunnen hebben is die coil whine toch?
Ik hoop inderdaad dat het crashen van de console, zowel tijdens games als in het hoofdmenu niet hardware gerelateerd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-10 23:31

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Hulleman schreef op woensdag 25 november 2020 @ 06:25:
[...]

Idee heb ik ook. Batterijduur lijkt nog slechter dan de DS4.
Gek, ik doe 16-18 uur met de DualSense, ruim voldoende dus.

Heb wel mijn led lampjes op de minst felle stand gezet, maar dat zal het verschil niet maken. :P voor de rest alle rumble/haptic features uiteraard aan.

[ Voor 24% gewijzigd door Chaoss op 25-11-2020 12:29 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
delete

[ Voor 98% gewijzigd door poor Leno op 25-11-2020 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Chaoss schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:28:
[...]

Gek, ik doe 16-18 uur met de DualSense, ruim voldoende dus.

Heb wel mijn led lampjes op de minst felle stand gezet, maar dat zal het verschil niet maken. :P voor de rest alle rumble/haptic features uiteraard aan.
De controller die ik bij de PS5 kreeg gaat zo'n 9 uur mee. De tweede die ik heb gekocht zo'n 15. Groot verschil wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cj1181
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 08:38
Ik denk niet dat veel retailers binnen 14 dagen een retour aannemen als het product gebruikt is. Die 14 dagen is een webwinkel regel maar geldt niet bij gebruikte producten. Je mag het product zover gebruiken als je het ook in een winkel zou kunnen. Dus in dit geval zou je alleen kunnen retourneren mits nieuw in doos ongebruikt binnen 14 dagen. Uitzonderingen zijn dan aan de winkel zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:33:
[...]
De controller die ik bij de PS5 kreeg gaat zo'n 9 uur mee. De tweede die ik heb gekocht zo'n 15. Groot verschil wel.
Ik vraag me sowieso af hoe je dat zo nauwkeurig kunnen bepalen hebt. Je moet echt al testen met eenzelfde spel want bvb de haptics verbruiken duidelijk meer batterij. En dan moet je ook nog eens gaan timen, tenzij je gaming patroon zo regelmatig is dat je het vrij nauwkeurig kunt schatten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zhero10
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-08-2023
Ik zet mijn controllers na iedere gamesessie weer in het oplaadstation, ik heb dus geen idee hoelang ze eigenlijk meegaan :P .Of is dit slecht voor de controllers om te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Twixie schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:37:
[...]

Ik vraag me sowieso af hoe je dat zo nauwkeurig kunnen bepalen hebt. Je moet echt al testen met eenzelfde spel want bvb de haptics verbruiken duidelijk meer batterij. En dan moet je ook nog eens gaan timen, tenzij je gaming patroon zo regelmatig is dat je het vrij nauwkeurig kunt schatten.
Gekeken op basis van het aantal uur achter de games in mijn profiel. Met een volle controller begonnen aan en het spel en het aantal uren gecheckt toen hij leeg was. Bij de andere controller hetzelfde gedaan. Heb tijdens deze uren alleen Legion en Miles Morales gespeeld.

[ Voor 12% gewijzigd door Timothy3000 op 25-11-2020 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel221
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-10 17:49
Zhero10 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:39:
Ik zet mijn controllers na iedere gamesessie weer in het oplaadstation, ik heb dus geen idee hoelang ze eigenlijk meegaan :P .Of is dit slecht voor de controllers om te doen?
Voor mij is het verschil nooit merkbaar geweest.
Aan het begin van PS4 alleen opgeladen met USB kabel na een lange game sessie.
Paar jaar later nieuwe controllers gehad met oplaadstation, zette ze standaard erop als ik klaar was met gamen. Maar hebben het prima uitgehouden tot paar maanden geleden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

@poor Leno Ik ben niet aan het trollen maar het klopt dat ik een XBOX hebt. Dat jij alles negatief benaderd zegt overigens veel.
Het zegt in zoverre veel, dat ik (en anderen) behoorlijk genoeg hebben van al t gemiep over elke scheet hier. Zelfs Reddit is slechts een fractie van dit topic.
En dan kom jij ook nog eens aan met van die rare vragen.

Hier moet het gewoon gaan over games, nieuws, tips & tricks etc, en moet er gewoon een PS problemen topic komen. Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-10 20:10

Denko

|{ing Øf ßlitz

@poor Leno Ik ben niet aan het trollen maar het klopt dat ik een xbox hebt. Dat jij alles negatief benaderd zegt overigens veel.

Voeg ik even mijn ervaring aan dit bericht toe. Ik heb namelijk een controller gehad die met een trigger niet helemaal soepel liep, niet heel erg maar genoeg om mij daaraan te blijven ergeren. Uiteindelijk naar lang wikken en wegen contact opgenomen (binnen de garantieperiode) met MS en deze werd prompt omgeruild voor een nieuwe. Als ik hier aan terug denk (en dat doe ik om dat ik hier tussen de regels door lees dat men kleine issues onnodig voor lief neemt) heb ik nog steeds spijt dat ik niet gelijk actie heb ondernomen.
Via sony ben je hem zover ik begreep een dag of 6 kwijt. Voor een reparatie. Bij gezeur met de controller kan je alleen de controller opsturen. Ik heb zelf alleen het gezeur gehad bij mijn switch, maar dat werdt iig altijd snel opgepakt voor nintendo (en bij de 3e keer opsturen fixten ze hem zelfs!)

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
poor Leno schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:45:
[...]
en moet er gewoon een PS problemen topic komen. Klaar.
Wat houdt je tegen?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marselaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-09 09:54
maxpyjamas schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 19:47:
[...]

Maar hoe kan het als 2 mensen dezelfde console met dezelfde firmware hebben dat de ene persoon crashes ervaart? En de ander niet? Zou iemand dit kunnen uitleggen? Want dan zou toch iedereen dezelfde problemen moeten hebben of denk ik nu te simpel?
Dat is inderdaad te simpel. Je noemt 2 variabelen, terwijl er natuurlijk meer zijn. Alle input kan verschillen (b.v. wel of geen externe hd), ook kunnen instellingen anders staan, andere games en sowieso, twee verschillende PSN accounts. Je weet nooit waar een bug precies uit voortkomt, maar het is bijna altijd een combinatie van factoren.

PSN: Marselaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:50
Rck010 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:09:
Ik heb Ghost of Tsushima gewoon online gekocht.
Wel online een € 50,- Playstation store tegoed gekocht voor € 44,99, scheelt toch weer € 5,-

Digitaal heeft eigenlijk ook wel m'n voorkeur, zeker als de prijzen nagenoeg gelijk zijn. Marktplaats heb ik echt totaal geen zin in..
Dank voor de tip ;)
(al vertrouwde ik het toch niet helemaal, dus eerst geprobeerd met een 5 euro card. Duurde wel irritant lang voordat de code beschikbaar kwam 'Available shortly' voor ruim een half uur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens700
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-08-2024
Cai schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:53:
[...]

Achterin. Als je dan bij settings kijkt dan bij Playstation camera krijg je de melding "Geen camera gevonden". Bij HD camera kan je de camera configureren.

Op de Reddit van Just Dance staat dat de PS5 versie alleen zal werken met een smartphone of een PS Move. NIet met een camera.

Waar gebruik jij hem voor als ik vragen mag?
Voor het streamen gebruik ik hem voor Twitch bv.

Console id: Dr Stream | Playstation 5 | Xbox series X | LG 65 CX | Iphone 11 Pro 256 GB | AirPods Pro | MacBook Pro 16 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MakhouT
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 05-10 09:15
Steven030 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:47:
[...]

DoctorV64 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:48:
[...]

Klopt. Maar er is ook een optie in de instellingen volgens mij om geluidsuitvoer vast te zetten. Dan heb je het omgekeerde dat als je de headset wil gebruiken dat je dan via ps button en geluid je moet kiezen voor de usb uitvoer. Dit heb ik nog niet geprobeerd omdat ik meestal met headset speel.
Ok dank u wel voor de bevestiging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
als het je niet bevalt en je kunt er niet mee leven dan zou ik het retourneren in jouw geval, dan probeer je het over een jaar nog een keer. Repareren geloof ik niet zo in, als je inmiddels zo gefocused op dat geluidje van de fan bent dan ga je dat bij de volgende ook weer horen.

Een zeer goed alternatief zou zijn dat je je ps5 verkoopt hier aan 1 van de mede tweakers, dat ding ben je binnen 30 seconden kwijt schat ik zo in.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• timetje100
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-09 21:17
[PS5] Problemen

PS5 problemen topic aangemaakt!~
Zet daar maar je problemen neer en zodra er dan oplossingen voor zijn wordt dat er ook meteen bijgezet!

[ Voor 48% gewijzigd door timetje100 op 25-11-2020 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
Ik kreeg net een systeemupdate op mijn PS5. Uiteraard geen details dus geen idee wat er is opgelost of geintroduceerd ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxpyjamas
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 03-12-2020
Marselaar schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:12:
Ik kreeg net een systeemupdate op mijn PS5. Uiteraard geen details dus geen idee wat er is opgelost of geintroduceerd ;-)
Hopelijk de ce-108255-1 code die bij mij soms voorkomt bij Miles Morales.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:13
Volgens een franse site kan de ps5 2 verschillende fans hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zBXO6TImk9ULGVWj8aeEZ2UdQCo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rpLqNTjdzrJ1riWIftOw7HRI.jpg?f=fotoalbum_large

Nu heb ik mijn eigen ps5 eens opengemaakt om te kijken of er een label los zat (niet dat hij lawaai maakte. In idle stil en met demons souls hoor je hem wel).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JGxQyQx0Y9dFrd9c-ObZY32gBDc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EqnCLuIAkDLrDts8FRBbv6MD.jpg?f=fotoalbum_large

Volgens mij heb ik weer een andere fan 😂

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:12

Edd

Marselaar schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:12:
Zo te zien wel een 2-tal fixes waar veel mensen hier ook over klaagden:
https://www.playstation.c...ware/ps5/system-software/
Version 20.02-02.26.00
  • This system software update improves system performance. [/i]
  • An issue where installed disc versions of games were sometimes deleted was resolved.
  • An issue that prevented the PS5 wireless controller from being charged while in rest mode when connected to the PS5's front side USB Type-A port using the USB cable included with some PS5 consoles was resolved.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie_1988
  • Nu online
Ryatzu schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:16:

[Afbeelding]

Nu heb ik mijn eigen ps5 eens opengemaakt om te kijken of er een label los zat (niet dat hij lawaai maakte. In idle stil en met demons souls hoor je hem wel).

[Afbeelding]

Jij hebt fan "C", degene die ook te zien is in de officiële teardown video. Zat er bij jou een label los?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het issue met het niet willen opladen vanuit Rest via de front USB-A is blijkbaar opgelost in de nieuwste update (nu te downloaden). Idem voor het mysterieus uninstallen van games wat sommigen hier ook al gerapporteerd hadden.

Zie : https://www.playstation.c...ware/ps5/system-software/

[ Voor 20% gewijzigd door Twixie op 25-11-2020 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-10 19:20
Twixie schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:30:
Het issue met het niet willen opladen vanuit Rest via de front USB-A is blijkbaar opgelost in de nieuwste update (nu te downloaden). Idem voor het mysterieus uninstallen van games wat sommigen hier ook al gerapporteerd hadden.

Zie : https://www.playstation.c...ware/ps5/system-software/
Ah, nice. Ik vroeg me al af of hij nu helemaal niet oplaadde, of ontzettend langzaam. Heb hem de eerste dagen maar even aan een oplader in het stopcontact gehangen :+

PS5 PSN: UnrealKazu

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Starscreamer
  • Laatst online: 13:10
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jvCI4dZ7gVR05Tzt3TpJ2GC9uGU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2TuXk43QBfg34c3BcFBkkIsi.jpg?f=fotoalbum_large

Het probleem bij mij.... de vrouw vind de PS5 ook leuk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
net even bij coolblue een samsung T7 1TB SSD besteld voor de ps4 games op de ps5. Die is daar nu maar 129 (of 139 voor de touch) euro in de black friday deal.

Sony schijnt overigens te overwegen om ook externe ssd's vrij te geven via een firmware update in de toekomst voor ps5 games, dat zou ook wel heel fijn zijn mocht dat gerucht waar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starscreamer
robinez schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:45:
net even bij coolblue een samsung T7 1TB SSD besteld voor de ps4 games op de ps5. Die is daar nu maar 129 (of 139 voor de touch) euro in de black friday deal.

Sony schijnt overigens te overwegen om ook externe ssd's vrij te geven via een firmware update in de toekomst voor ps5 games, dat zou ook wel heel fijn zijn mocht dat gerucht waar zijn.
Ik ga altijd liever voor meer voor minder.
Snelheid zou wel trager zijn maar voor mijn PS4 games heb ik een externe HDD gekocht (geen SSD) 4 TB voor 75 euro 8) met andere woorden laadtijden neem ik voor lief ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Starscreamer op 25-11-2020 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-10 21:57

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het zijn er minstens 3 (teardown video van Sony had ook een ander) maar vermoeden dat het er nog een paar meer kunnen zijn.

PS5 heeft naar schatting de eerste week cumulatief bij iedere launch rond de 2.1 - 2.5m exemplaren verkocht en nu al eerder tegen de 3m aankruipt. Dat er dan verschillende fabrikanten zijn voor "simpelere" zaken als een plastic voet, frame, fan, covers etc. is mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Laatst online: 09-10 22:37

Die kans lijkt me klein. Sommige games hebben gewoon de snelle interne SSD nodig (denk ratchet and clank).

Wat wel kan is dat ze toestaan om van en naar een externe HDD te kopieren (ps5 games).

[ Voor 7% gewijzigd door FrankoNL op 25-11-2020 13:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
*knip* Hou het netjes, topic warning is inmiddels aangepast.

Anywhoo, het topic is er:
[PS5] Problemen en garantie-afhandelingen

Dus als jullie zo vriendelijk willen zijn om daar gebruikers ook op te wijzen en in de topicwarning ernaar linken?

[ Voor 9% gewijzigd door Chaoss op 25-11-2020 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:15

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Das wel bijzonder ja.
Ik vraag me ook af of er een relatie bestaat met een bepaald model nummer? (Mensen hier zouden de CFI-1016A/B moeten hebben?)

Voor zover ik heb kunnen zien zijn er 4 verschillende model nummers (of eigenlijk 8 A versus B)

CFI-1015A/B (North America)
CFI-1016A/B (UK/Europe)
CFI-1002A/B (Australia)
CFI-1000A/B (Japan)
Elazz schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:50:
[...]

Het zijn er minstens 3 (teardown video van Sony had ook een ander) maar vermoeden dat het er nog een paar meer kunnen zijn.

PS5 heeft naar schatting de eerste week cumulatief bij iedere launch rond de 2.1 - 2.5m exemplaren verkocht en nu al eerder tegen de 3m aankruipt. Dat er dan verschillende fabrikanten zijn voor "simpelere" zaken als een plastic voet, frame, fan, covers etc. is mogelijk.
En die hebben allemaal de vrijheid een eigen variant op een fan te maken?
Mag toch hopen dat ze specs of op zijn minst een design hebben gekregen van Sony waar ie aan moet voldoen.

[ Voor 22% gewijzigd door schumi2004 op 25-11-2020 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
FrankoNL schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:51:
[...]

Die kans lijkt me klein. Sommige games hebben gewoon de snelle interne SSD nodig (denk ratchet and clank).

Wat wel kan is dat ze toestaan om van en naar een externe HDD te kopieren (ps5 games).
ja heb je gelijk in, wat al wel door sony is toegezegd is dat ze aan het onderzoeken zijn of ze de ps5 games kunnen archiveren op een externe schijf en dat beschikbaar maken in een toekomstige update, zeker met een T7 ssd kun je dan heel snel die games heen en weer kopieren naar de interne SSD.

Bron: https://blog.playstation..../09/ps5-the-ultimate-faq/
citaat uit die pagina
No, players cannot transfer PS5 games to a USB drive. PS5 games must be stored on the console’s internal ultra-high speed SSD for gameplay. Explorations for allowing players to store (but not play) PS5 games on a USB drive in a future update are underway.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Voor de tere zieltjes (of andere redenen zoals streamen) :X

"Cyberpunk 2077 will have an option to censor nudity"

https://gadgetcrutches.co...-option-to-censor-nudity/

On several occasions, CD Projekt RED has made it clear that in Cyberpunk 2077 there will be high explicit sexual content. To begin with, you should know that you can customize your character with the sex you want and it will even offer customization options for the genitals. In addition to this, in the adventure, there will be a lot of sexual content that will even be so immersive that it will allow you to be part of the action.

:>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkje3
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:42
Voor de mensen die een (tweede) Amerikaans account hebben aangemaakt, welke staat kan ik het beste kiezen om in te “wonen” i.v.m. Amerikaanse btw? En is er dan ook een verschil welke stad je pakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Ik heb hem een uur geleden binnengekregen, net 455gb aan ps4 zwik er heen gekopieerd in 27 minuten, via de achterste USB poort. Viel me eigenlijk wat tegen, maar zijn natuurlijk een hoop kleine bestanden.

Hij is heel mooi klein overigens, goed te verstoppen. Denk aan een stapel bankpasjes van ongeveer een halve centimeter dik.

En als ik kijk kan ik een ps5 game dus er heen kopiëren of er vanaf halen in ongeveer 6 minuten, mocht die beloofde optie door Sony worden geïmplementeerd, en dat vind ik meer dan prima.

[ Voor 3% gewijzigd door vaagisdenaam op 25-11-2020 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:34
(jarig!)
vaagisdenaam schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:07:
[...]

Ik heb hem een uur geleden binnengekregen, net 455gb aan ps4 zwik er heen gekopieerd in 27 minuten, via de achterste USB poort. Viel me eigenlijk wat tegen, maar zijn natuurlijk een hoop kleine bestanden.

Hij is heel mooi klein overigens, goed te verstoppen. Denk aan een stapel bankpasjes van ongeveer een halve centimeter dik.

En als ik kijk kan ik een ps5 game dus er heen kopiëren of er vanaf halen in ongeveer 6 minuten, mocht die beloofde optie door Sony worden geïmplementeerd, en dat vind ik meer dan prima.
Waarom zou je dat in Nederland willen met telkens snellere internet connecties? Ik heb een ps5 game in 15 min binnen. Zie weinig reden om lokaal dingen op te slaan.

En als ik al extra ruimte zou willen zou ik dat willen in het apparaat zelf. Een SSD die je intern kan gebruiken zal voor 1 tb niet schrikbarend veel duurder zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door giantgiantus op 25-11-2020 14:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
giantgiantus schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:11:
[...]

Waarom zou je dat in Nederland willen met telkens snellere internet connecties? Ik heb een ps5 game in 15 min binnen. Zie weinig reden om lokaal dingen op te slaan.
Ik download op de max van mijn internet connectie, met zo'n 30 MB/sec. Deze transfer gaat in een veelvoud daarvan.

Daarnaast neemt mijn storage gewoon toe, ik speel bijvoorbeeld the Division en warzone, en die twee samen zijn al 200gb. Mijn ps5 interne ssd zat ook gewoon vol, en dan heb ik niet eens gek veel er op staan, maar met name ps4 games zoals een warzone zijn gewoon belachelijk groot.

Uiteindelijk komt er een interne ssd bij, tot die tijd gebruik ik dit. Dan heb ik altijd nog een snelle backup schijf voor mijn pc over, of ik sloop de nvme er uit voor ander gebruik. Kan ook zijn dat ik hem thuis gebruik voor network storage op de een of andere manier.

Tot slot had ik nog 100 euro tegoed van bol, en die heb ik gebruikt om hem via bol te bestellen bij AZERTY.

I take your point, maar ik vond het een no-brainer aangezien ik hem prima voor andere doeleinden kan gebruiken op termijn. Tot die tijd zit hij aan de ps5 vast.

[ Voor 6% gewijzigd door vaagisdenaam op 25-11-2020 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Foutje

[ Voor 99% gewijzigd door vaagisdenaam op 25-11-2020 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:34
robinez schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:02:
[...]

ja heb je gelijk in, wat al wel door sony is toegezegd is dat ze aan het onderzoeken zijn of ze de ps5 games kunnen archiveren op een externe schijf en dat beschikbaar maken in een toekomstige update, zeker met een T7 ssd kun je dan heel snel die games heen en weer kopieren naar de interne SSD.

Bron: https://blog.playstation..../09/ps5-the-ultimate-faq/
citaat uit die pagina
No, players cannot transfer PS5 games to a USB drive. PS5 games must be stored on the console’s internal ultra-high speed SSD for gameplay. Explorations for allowing players to store (but not play) PS5 games on a USB drive in a future update are underway.
op mijn HDD ging het eigenlijk ook al heel rap. Had dacht ik 200-300 GB gekopieerd in iets van 10 min ofzo, misschien was het zelfs nog korter. Voor mij best acceptabele tijd, tenzij je games van de externe drive wil spelen en dus korte laadtijden wil houden zou dat ook een optie zijn. Scheelt in ieder geval veel geld, geld dat je evt zou kunnen steken in een interne SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shyheim
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-08 21:55

shyheim

busta! straight busta!

poor Leno schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:03:

On several occasions, CD Projekt RED has made it clear that in Cyberpunk 2077 there will be high explicit sexual content. To begin with, you should know that you can customize your character with the sex you want and it will even offer customization options for the genitals. In addition to this, in the adventure, there will be a lot of sexual content that will even be so immersive that it will allow you to be part of the action.

Je kan de grootte van je geslachtsdeel zelf kiezen en first-person blowjobs? :X

Xbox GT: Shyheim87 | PSN: Shyheimz-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14:19

Ik vind "customization options for the genitals" nog steeds behoorlijk wtf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:15

Bij AC Valhalla kreeg ik volgens mij ook zo'n optie :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

giantgiantus schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:11:
[...]

En als ik al extra ruimte zou willen zou ik dat willen in het apparaat zelf. Een SSD die je intern kan gebruiken zal voor 1 tb niet schrikbarend veel duurder zijn.
De PS5 staat inderdaad snel vol. Naast de games die je op dat moment speelt heb ik nog een GTA 5, RDR2 en Gran Turismo die ik af en toe speel (maar te vaak om eraf te gooien).
Maar ik ga liever voor een interne SSD. Ik wil niet de beperking van een externe drive waarbij je er alleen PS4 games op kan zetten. Over een jaar speel ik wellicht/hopelijk alleen PS5 games. Kan ook zijn dat sommige PS4 games dan een update hebben gehad waardoor ze ineens niet meer op een externe drive kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:41
Elazz schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:50:
[...]

Ik hoorde vanmorgen op Radio 1 dat er 30000 in NL beschikbaar waren bij launch.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
RandyAmsterdam schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 18:55:
[...]

Haha hier hetzelfde... vind het echt klo.. dat het een tijd moet duren voordat de upgrade komt. Ze hadden al een hele tijd de dev kits voor de PS5. Erg slecht dat voor zo een game mensen moeten wachten voor een upgrade voor de PS5. Was de game voor de PS5 launch uitgekomen dan had ik het gesnapt. Maar nu is het erg irritant. Veel mensen zullen hem toch gaan spelen. Ben je net klaar komt er een PS5 update.
Ik heb Cyper Punk besteld voor de PS4 en ik heb ongeveer een half uurtje in The Witcher III (GOTY) zitten. Het is voor mij heel herkenbaar wat jij en anderen aangeven hier. Voor The Witcher komt er ook een next gen upgrade. Voor Cyber Punk dus ook. Nu zit ik dus op twee upgrades te wachten.

Ik vermoed dat CB de prio zal krijgen. Dus dat betekent dat The Witcher upgrade nog behoorlijk lang op zich kan laten wachten. Zal je net zien, komt er een upgrade, denk je: serieus, hiervoor gewacht? Is bijna net zo op de PS4 pro... Lastig lastig.

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zhero10 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:39:
Same. Ook 7 jaar lang gedaan met de PS4 controllers. Nul problemen gehad. Op fora als deze lees je elke dag dat controllers snel leeg gaan en snel stuk zijn. Ik kan me de launch van de originele Playstation nog heugen en ik heb alle Playstation consoles gehad tot en met de PS5 nu en er is nog nooit 1 controller stuk gegaan. Ik weet niet wat al die mensen doen met hun controllers, maar als je speelsessies hebt van 10 uur kan je maar beter een 2e controller aanschaffen lijkt me. En als je een oplaadstation hebt, moet er volgens mij geen enkel probleem zijn. Of de verwachtingen zijn gewoon veel te hoog van een product, dat kan natuurlijk ook.

*Aanvulling:

Zojuist ook een nieuwe System Update geïnstalleerd.

Version 20.02-02.26.00

- This system software update improves system performance.

- An issue where installed disc versions of games were sometimes deleted was resolved.

- An issue that prevented the PS5 wireless controller from being charged while in rest mode when connected to the PS5's front side USB Type-A port using the USB cable included with some PS5 consoles was resolved.

https://www.playstation.c...ware/ps5/system-software/

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2020 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim01
  • Laatst online: 07-10 16:35
Linkje3 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:06:
Voor de mensen die een (tweede) Amerikaans account hebben aangemaakt, welke staat kan ik het beste kiezen om in te “wonen” i.v.m. Amerikaanse btw? En is er dan ook een verschil welke stad je pakt?
Gewoon een staat kiezen waar ze 0% btw hebben en daar zijn er volgens mij meerdere van. Ik heb iig Alaska genomen als ik het mij goed herinner en toen willekeurig adres van een restaurant gepakt in een willekeurige stad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Laatst online: 12:28
Tom schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:41:
[...]

De PS5 staat inderdaad snel vol. Naast de games die je op dat moment speelt heb ik nog een GTA 5, RDR2 en Gran Turismo die ik af en toe speel (maar te vaak om eraf te gooien).
Maar ik ga liever voor een interne SSD. Ik wil niet de beperking van een externe drive waarbij je er alleen PS4 games op kan zetten. Over een jaar speel ik wellicht/hopelijk alleen PS5 games. Kan ook zijn dat sommige PS4 games dan een update hebben gehad waardoor ze ineens niet meer op een externe drive kunnen.
Ik loop momenteel tegen precies hetzelfde aan. Ik speel momenteel Astrobots, Warzone, en wat games uit de PS Plus Collection en hij staat al vol. Daarnaast wil ik graag GTA V en Gran Turismo "zo nu en dan" opstarten, maar gewoon voor tussendoor. Dat zit er bijna niet in met een dergelijke beperkte opslagruimte. En dan worden games volgens mij alleen maar groter.

Ik snap wel dat SSD's duurder zijn, en eerlijk is eerlijk, de snelheid is fantastisch (en next-gen) maar het voelt ergens toch als een stap terug t.o.v. de PS4.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 09:41
Ik heb ook weer een dual charge station voor mijn PS5. Ik gebruik mijn controller altijd totdat hij uitvalt, zet hem dan op de dock en pak de andere er vanaf. In Valhalla gaan de controllers tot nu toe zeker wel een uur of 7 mee, maar ik heb het niet exact gemeten/bijgehouden ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -SaveMe-
Denman schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:02:
[...]

Ik loop momenteel tegen precies hetzelfde aan. Ik speel momenteel Astrobots, Warzone, en wat games uit de PS Plus Collection en hij staat al vol. Daarnaast wil ik graag GTA V en Gran Turismo "zo nu en dan" opstarten, maar gewoon voor tussendoor. Dat zit er bijna niet in met een dergelijke beperkte opslagruimte. En dan worden games volgens mij alleen maar groter.

Ik snap wel dat SSD's duurder zijn, en eerlijk is eerlijk, de snelheid is fantastisch (en next-gen) maar het voelt ergens toch als een stap terug t.o.v. de PS4.
PS4 games kun je gewoon vanaf een externe SSD spelen! Voordelen: toch snelle laadtijden en de PS4 games nemen geen plaats in op de nog snellere interne SSD die je reserveert voor PS5 games!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-10 20:10

Denko

|{ing Øf ßlitz

Vind wel dat ze het netjes aanpakken, want ze geven ook een optie van "muziek met copyright muten" speciaal voor streamen

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoBoyJack
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-10 11:36
Klein leed vraagje.

Ik heb inmiddels al wat spellen geïnstalleerd en weer gedeleted, gewoon om te kijken hoe het er uit ziet. Maar twee spellen, die ik gedeleted heb blijven links naast het PlayStation store icoontje staan. Dat zorgt er ook voor dat de rij spellen rechts naast het playstaion store icoontje kleiner is...

Iemand een idee hoe ik de gedelete games ook uit de balk kan verwijderen?
Als ik er op ga staan en opties kies, krijg ik enkel de optie ''eject disc''.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
-SaveMe- schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:04:
[...]

PS4 games kun je gewoon vanaf een externe SSD spelen! Voordelen: toch snelle laadtijden en de PS4 games nemen geen plaats in op de nog snellere interne SSD die je reserveert voor PS5 games!
Ja dat is waar. Maar feit blijft dat de interne SSD voor PS5 games dan beperkt blijft. En als het goed is komen er daar nog wel wat van :P

Maar goed, er valt idd omheen te werken.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Denman schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:11:
[...]
Maar goed, er valt idd omheen te werken.
En dan heb ik nog maar een goedkope 500MB/s externe SSD (SanDisk) aangesloten en dat is echt zoveel vlotter dan op mijn oude Pro. Aanrader, nu met Black Friday kun je overal goedkoop dergelijke SSDs scoren!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
-SaveMe- schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:04:
[...]

precies voor mij de reden om voor een T7 ssd te gaan die echt bloedsnel zijn, de ps4 games vanaf de interne ssd zijn ook razendsnel geladen vergeleken met een ps4 pro (ga maar eens NBAK20 of NBA Live 19 spelen, de wachttijden op een ps4 tussen de verschillende potjes zijn bizar lang, dat is het totaal niet op een ps5).

Maar goed, dan staat je ps5 schijf wel heel snel vol (dat is bij mij nu al zo met maar een paar games). En als je dan ook nog cod de vorige versie wil gebruiken (ook al richting de 250 gig of zo) of ghost of tsushima of GT SPORTS dan is dat simpelweg niet mogelijk, dus moet je overstappen op een externe schijf waarvan af je je ps4 games draait. Dan kies ik liever voor een snelle ssd dan een gewone hdd, maar ik kan me voorstellen dat dat voor anderen anders is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10 16:10
PU heeft hier ook al een item over gemaakt op hun YT kanaal :p voor Sony een mooi lijstje om allemaal aan te pakken voor de komende firmware update.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-
@robinez Ik zou inderdaad zeker geen gewone hdd aan een PS5 hangen. Dan sla je een sportman kreupel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maukie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-10 22:42
Ik heb hier nog een 2,5 inch Samsung 860QVO liggen. Echter moet er nog een behuizing omheen. Iemand ervaring met een bepaald type HDD behuizing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RA0UL
  • Laatst online: 08-10 23:29
Ik heb zojuist mijn PS5 geopend om o-ringen te plaatsen, wat overigens geen impact heeft gemaakt op het geluid. Op de onderkant van de fan zit een rode substantie, weet iemand wat dit kan zijn? (Zou dit voor uitbalanceren kunnen zijn?)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jzk8dJbpj-NXHedwTpTvGEkvlu0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NDRX7wXj6VxllT78J428tAAO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wilmundo
  • Niet online
Starscreamer schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:43:
[Afbeelding]

Het probleem bij mij.... de vrouw vind de PS5 ook leuk :+
Toch passend gekregen in je kast onder de tv ;)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:13
RA0UL schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:22:
Ik heb zojuist mijn PS5 geopend om o-ringen te plaatsen, wat overigens geen impact heeft gemaakt op het geluid. Op de onderkant van de fan zit een rode substantie, weet iemand wat dit kan zijn? (Zou dit voor uitbalanceren kunnen zijn?)

[Afbeelding]
Duidelijk een andere fan dan die ik heb. Geen idee wat voor substantie dat is. Vind het wel heel apart dat het er zit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -SaveMe-
Ik zou iedereen aanraden die fans met rust te laten en gewoon te gaan spelen. Ja, die van mij hoor je ook zoemen als het stil is, maar ik stoor me er niet aan. Ook niet aan het af en toe opspinnen van de disk drive. Zolang we geen Pro stofzuiger taferelen krijgen is het goed!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Denman
Ik heb het idee dat mensen echte ware trauma's hebben opgelopen van de PS4 Pro :+
Iedereen is wel heel geobsedeerd over elk geluidje wat de PS5 maakt.

Wat @-SaveMe- zegt: gewoon lekker gamen, wordt het erger dan meld je je bij de verkoper, zo niet dan zal het een producteigenschap zijn :P

[ Voor 3% gewijzigd door Denman op 25-11-2020 15:31 ]

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crobo
  • Laatst online: 12-09 11:54
-SaveMe- schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:26:
Ik zou iedereen aanraden die fans met rust te laten en gewoon te gaan spelen. Ja, die van mij hoor je ook zoemen als het stil is, maar ik stoor me er niet aan. Ook niet aan het af en toe opspinnen van de disk drive. Zolang we geen Pro stofzuiger taferelen krijgen is het goed!
Persoonlijk vind ik het goed dat al deze heisa is ontstaan rondom de fans. Veel grotere kans dat Sony dit serieus gaat nemen en het z.s.m. gaat verbeteren bij toekomstige PS5 exemplaren.

Aangezien je bij de fan kan zonder de garantie sticker te verbreken, zie ik het probleem niet zo.

[ Voor 7% gewijzigd door crobo op 25-11-2020 15:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:34
(jarig!)
crobo schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:34:
[...]

Persoonlijk vind ik het goed dat al deze heisa is ontstaan rondom de fans. Veel grotere kans dat Sony dit serieus gaat nemen en het z.s.m. gaat verbeteren bij toekomstige PS5 exemplaren.
Sony leest mee wil je zeggen op tweakers?

Dan heb ik nog wel wat verzoekjes:
-graag deel 2 van de final fantasy remake
-morgen nieuwe God of War
-mooier design

Echt. Mensen hebben zullen bizarre beelden bij een apparaat van 500€. Zet hem aan en speel er mee. Bevalt tie niet stuur hem terug. Voor jou 100 anderen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wilmundo
  • Niet online
Voor iedereen die een externe ssd overweegt (om welke reden dan ook): waarschijnlijk staat de Samsung T7 op je shortlist. Neem een kijkje op Markplaats. Een tijdje terug was de T7 Touch (met fingerprintreader) 2tb te koop voor 67,70 via Amazon.nl. Zie ook Pepper: https://nl.pepper.com/aanbiedingen/samsung-t7-touch-165941. Sommigen hebben er meerdere binnen gekregen. Tja, die willen er ook van af. Misschien valt er een goede deal te sluiten (in jouw omgeving), zonder BF af te wachten. Heb je 2TB voor een relatief geringe meerprijs t.o.v. de 1TB versie. Nu weet je waar ze vandaan komen. Als het geseald is en je kan de factuur erbij krijgen, dan is dat bijna alsof je zelf hebt besteld bij de webshop.

Heb deze T7 zelf ook, al gebruik ik deze nu nog voor de Xbox One X. Voor de PS5 gebruik ik nog een T5. Heb gisteren een minuutje The Last of Us II geprobeerd via de T5, maar vond dat toch best traag laden. Vooral omdat ik had gelezen dat dat nu ontzettend snel zou moeten zijn na een patch. Ik wil de T7 gaan gebruik voor de PS5, want meer storage.

@giantgiantus Ja, Final Fantasy VII remake deel 2 svp. Heb er geen zin in dat dat weer zo lang gaat duren.

Overigens heb je in mijn ogen wel een punt: downloadsnelheden zijn super snel in NL. Ik heb gemerkt dat spellen downloaden op de Xbox en PS5 boven verwachting snel gingen. Ik ga m'n ssd's opschonen. Zoveel spellen speel ik helemaal niet tegelijkertijd. Vond het vooral leuk dat je meteen kon spelen als je op een game klikte. Maar klik zelden op de tegel van het spel om te spelen ;).

[ Voor 19% gewijzigd door wilmundo op 25-11-2020 15:48 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens700
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-08-2024
giantgiantus schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:37:
[...]

-mooier design

Echt. Mensen hebben zullen bizarre beelden bij een apparaat van 500€. Zet hem aan en speel er mee. Bevalt tie niet stuur hem terug. Voor jou 100 anderen.
haha ja en Sinterklaas leest ook mee. :9

Console id: Dr Stream | Playstation 5 | Xbox series X | LG 65 CX | Iphone 11 Pro 256 GB | AirPods Pro | MacBook Pro 16 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
Vizjee schreef op woensdag 25 november 2020 @ 08:08:

Update 2: Amazon.de bericht, ik mag m terugsturen en ik krijg een refund (20 euro door de plee, want verzendkosten om de PS5 in huis te krijgen wel gewoon betaald :) ).
En waarom vergoeden ze de verzendkosten niet? Je product is defect buiten jouw schuld. Is gewoon garantie lijkt me. Ik zou daar persoonlijk nogal moeilijk over gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Nu online
Marselaar schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:44:
[...]

En waarom vergoeden ze de verzendkosten niet? Je product is defect buiten jouw schuld. Is gewoon garantie lijkt me. Ik zou daar persoonlijk nogal moeilijk over gaan doen.
Zo gaat dat meestal niet bij een terugzendend.
Boekhoudkundig reken je nooit de kosten bij een creditnota.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Starscreamer schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:49:
[...]
Snelheid zou wel trager zijn maar voor mijn PS4 games heb ik een externe HDD gekocht (geen SSD) 4 TB voor 75 euro 8) met andere woorden laadtijden neem ik voor lief ;)
Idem hier. Heb aan mijn PS4 Pro al een 4TB schijf hangen, maar die staat al vol. Heb nu pas gelezen dat je daadwerkelijke meerdere HDDs kunt gebruiken, maar slechts 1 tegelijkertijd. Dus ga ik aan de PS5 ook een 4TB schijf hangen. Gecombineerd kan ik dan wel al mijn PS4 games er op kwijt O-) .
En verder doe ik dan ook wat ik op de PS4 al deed: games met lange laadtijden verplaats ik dan naar de interne SSD zodat ook dat vlotter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crobo
  • Laatst online: 12-09 11:54
[...]

-mooier design

Beetje verder denken kan geen kwaad. Natuurlijk heb ik het niet puur over Tweakers.net, maar over alle tech websites, bloggers, Youtubers over de hele wereld.

Hoezo zulke bizarre beelden? Jij wilt toch ook een zo stille mogelijke auto hoop ik en niet eentje die ratelt of een vervelend zoemend geluid maakt o.i.d. Of het nou om een auto van 10k of 100k gaat.

En beetje 'eisen stellen' kan geen kwaad vind ik altijd. Zo hou je de fabrikanten 'scherp'. Als niemand had "gezeikt" over het lawaai van de ps4 pro had de PS5 misschien ook even veel lawaai gemaakt, en als niemand over het geluid van de PS5 zeikt gaat de PS5 pro(?) misschien hetzelfde 'probleem' hebben. En als jij het niet als een probleem ziet dan is dat ontzettend fijn voor jou, maar anderen irriteren zich er wel dood aan. Voor hen (en mezelf) zie ik graag dat het verholpen wordt.

Lang verhaal kort, ik blijf erbij dat het goed is dat mensen de problemen kenbaar maken, hierdoor is de kans alleen maar groter dat er iets aan gedaan wordt.

Mand.

[ Voor 1% gewijzigd door crobo op 25-11-2020 16:02 . Reden: Typos ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
AppleFan2007 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:51:
[...]

Zo gaat dat meestal niet bij een terugzendend.
Boekhoudkundig reken je nooit de kosten bij een creditnota.
Geen idee hoe het in Duitsland werkt, maar in Nederland is een webshop verplicht ook de verzendkosten terug te betalen als een bestelling retour komt.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PsychoBoyJack schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:10:
Iemand een idee hoe ik de gedelete games ook uit de balk kan verwijderen?
Als ik er op ga staan en opties kies, krijg ik enkel de optie ''eject disc''.
Het zijn dus games op disk die je uitgeprobeerd hebt ? Ik weet niet of je die nog weg krijgt dan, maar je weet toch dat die horizontale lijst gewoon een quicklist is van je laatst gespeelde games ? Dus als je terug andere games speelt, zullen die paar games vanzelf verdwijnen en nog enkel beschikbaar zijn in de Library zelf (het laatste icoontje in je Quick List).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Laatst online: 12-12-2024
[...]

Nou nee, als je vol bombarie aan gaat kondigen, we hebben fantastische koeling en geen PS4 Pro lawaai meer.

Vervolgens staat het apparaat thuis en maakt alsnog kabaal. En nu is het apparaat nog nieuw, dus stel je voor over 1.5 jaar :X (ja, je hebt stofzuiger gaten, maar dan nog).

Ter referentie, mijn PS4 Pro was ook stil in het begin, begon later pas lawaai te maken.

Dus of ze hadden niet zo hard van de toren moeten blazen, of het gewoon uitstellen, zodat het wel beter werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Denman
crobo schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:59:
[...]

Beetje verder denken kan geen kwaad. Natuurlijk heb ik het niet puur over Tweakers.net, maar over alle tech websites, bloggers, Youtubers over de hele wereld.

Hoezo zulke bizarre beelden? Jij wilt toch ook een zo stille mogelijke auto hoop ik en niet eentje die ratelt of een vervelend zoemend geluid maakt o.i.d. Of het nou om een auto van 10k of 100k gaat.

En beetje eisen stellen kan geen kwaad vind ik altijd. Zo hou je de fabrikanten "scherp". Als niemand had "gezeikt" over het lawaai van de ps4 pro had de PS5 misschien ook even veel lawaai gemaakt, en als niemand over het geluid van de ps5 zeikt gaat de PS5 pro? misschien hetzelfde 'probleem' hebben. En als jij het niet als een probleem ziet dan is dat ontzettend fijn van jou maar sommige mensen irriteren zich er dood aan en voor hen zie ik graag dat het opgelost wordt.

Lang verhaal kort, ik blijf erbij dat het goed is dat mensen de problemen kenbaar maken, hierdoor is de kans alleen maar groter dat er iets aan gedaan wordt.

Mand.
De vergelijking die je met auto's maakt gaat mank. Van een auto van 10K kan je minder verwachten dan van een auto van 100K. Als je het portier van een Citroen C1 dicht gooit hoor je verschil t.o.v. een BMW 7 serie. En zo hoor je het 3 cilinder torretje in de C1 ook meer dan de dikke 6 cilinder in de 7. Dat mag je gezien het verschil in bedrag ook verwachten.

Fijn dat fabrikanten scherp gehouden worden, maar consumenten moeten ook een juist verwachtingspatroon aanhouden. Bij een apparaat wat 500 Euro kost, maar zich kan meten met de hedendaagse mid/high end range PC's kan je verwachten dat er ergens concessies gedaan worden. En nee, natuurlijk moet ie niet net als de PS4 Pro opstijgen wanneer je in het menu van GoW zit, maar een beetje geluid van de fan, kom op zeg. Zet je headphones op of je Dolby Surround op 10% en je hoort het niet meer. En wordt het toch erger / onacceptabel, dan ga je er mee terug naar de winkel om garantie te claimen.

En ja, Sony kan dit in de toekomst makkelijk oplossen. Dan bouwen ze de PS6 nog degelijker en stiller, met de allerbeste componenten mogelijk, en plakken er vervolgens een prijskaartje van 1200 Euro op. Eens kijken of er dan geen gezeur komt, maar ik kan verzekeren dat er een hoop mensen afhaken omdat ze het niet meer kunnen of willen betalen.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13:48
Utoka schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:45:
[...]

Hoe laad je ze op? Mijn voorste usb poort doet het niet tijdens restmode en van het weekend dus een controller van leeg naar vol opgeladen op een avond met een gewone usb lader maar dit duurde serieus wel 4 uur. Grote kans dus als je restmode en 3 uur usb power aan hebt staan dat je controller niet helemaal vol geladen wordt
Heb hem opgeladen via mijn powerbank.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

crobo schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:59:
[...]

En beetje 'eisen stellen' kan geen kwaad vind ik altijd. Zo hou je de fabrikanten 'scherp'. Als niemand had "gezeikt" over het lawaai van de ps4 pro had de PS5 misschien ook even veel lawaai gemaakt, en als niemand over het geluid van de PS5 zeikt gaat de PS5 pro(?) misschien hetzelfde 'probleem' hebben. En als jij het niet als een probleem ziet dan is dat ontzettend fijn voor jou, maar anderen irriteren zich er wel dood aan. Voor hen (en mezelf) zie ik graag dat het verholpen wordt.
Alleen is een PS5 al 80-90% (wild guess) stiller dan z'n voorganger. Ik vind dat een hele nette vooruitgang, en zeker geen "probleem".
Het blijft gewoon een stuk elektronica met een voeding en een fan. Niemand heeft de belofte gedaan dat hij 100% stil zou zijn. Ik snap niet helemaal waar die verwachting vandaan komt?

edit: en ik krijg het vermoeden dat mensen klagen over het geluid van de disc-drive. Die hoor ik wel heel goed, maar dat is op wat opspinmomentjes na eenmalig (alleen langdurig bij kopiëren).

[ Voor 9% gewijzigd door Tom op 25-11-2020 16:24 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• wilmundo
  • Niet online
Denman schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:12:
[...]

De vergelijking die je met auto's maakt gaat mank. Van een auto van 10K kan je minder verwachten dan van een auto van 100K. Als je het portier van een Citroen C1 dicht gooit hoor je verschil t.o.v. een BMW 7 serie. En zo hoor je het 3 cilinder torretje in de C1 ook meer dan de dikke 6 cilinder in de 7. Dat mag je gezien het verschil in bedrag ook verwachten.

Fijn dat fabrikanten scherp gehouden worden, maar consumenten moeten ook een juist verwachtingspatroon aanhouden. Bij een apparaat wat 500 Euro kost, maar zich kan meten met de hedendaagse mid/high end range PC's kan je verwachten dat er ergens concessies gedaan worden. En nee, natuurlijk moet ie niet net als de PS4 Pro opstijgen wanneer je in het menu van GoW zit, maar een beetje geluid van de fan, kom op zeg. Zet je headphones op of je Dolby Surround op 10% en je hoort het niet meer. En wordt het toch erger / onacceptabel, dan ga je er mee terug naar de winkel om garantie te claimen.

En ja, Sony kan dit in de toekomst makkelijk oplossen. Dan bouwen ze de PS6 nog degelijker en stiller, met de allerbeste componenten mogelijk, en plakken er vervolgens een prijskaartje van 1200 Euro op. Eens kijken of er dan geen gezeur komt, maar ik kan verzekeren dat er een hoop mensen afhaken omdat ze het niet meer kunnen of willen betalen.
Ik vind dat een ieder voor zichzelf mag bepalen of ze wel of geen last hebben van het geluid dat de PS5 produceert. Iedereen ervaart geluid op een eigen manier. Als diverse reviewers/testers hebben aangegeven dat het apparaat fluisterstil is en dat dat in de praktijk bij sommigen niet zo blijkt te zijn, dan mag iedereen erover ventileren (pun intended) wat hij wil.

Diegene heeft ervoor betaald en heeft een bepaald verwachtingspatroon. Wie zijn wij dan om te zeggen dat de ander zich niet 'zo moeten aanstellen'? Ik zeg niet dat jij dat zegt, maar het is wel een beetje de rode draad door een hoop berichten hier.

Overigens vind ik het prima dat er een aparte topic is over PS5 problemen. Voor nu vind ik dat de observaties van sommige Tweakers niet zo gebagatelliseerd hoeven te worden.

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starscreamer
Technofreakz schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:12:
[...]

Heb hem opgeladen via mijn powerbank.
Orginele oplaadstation leg ik hem altijd op indien ik klaar ben met gamen :P O-)
Vind ik de beste optie i.p.v. met kabeltjes prutsen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j6gPK7FwOLdotF6Br5fr7iDGN_4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tZOAk3QULqYFNBi4WfL0HkDW.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:15
Starscreamer schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:30:
[...]

Orginele oplaadstation leg ik hem altijd op indien ik klaar ben met gamen :P O-)
Vind ik de beste optie i.p.v. met kabeltjes prutsen.

[Afbeelding]
Staat een nieuwe tv nog op de planning? Niks mis met een oude tv hoor, maar je haalt met een nieuwere natuurlijk wel veel meer uit de PS5 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Denman
wilmundo schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:23:
[...]

Ik vind dat een ieder voor zichzelf mag bepalen of ze wel of geen last hebben van het geluid dat de PS5 produceert. Iedereen ervaart geluid op een eigen manier. Als diverse reviewers/testers hebben aangegeven dat het apparaat fluisterstil is en dat dat in de praktijk bij sommigen niet zo blijkt te zijn, dan mag iedereen erover ventileren (pun intended) wat hij wil.

Diegene heeft ervoor betaald en heeft een bepaald verwachtingspatroon. Wie zijn wij dan om te zeggen dat de ander zich niet 'zo moeten aanstellen'? Ik zeg niet dat jij dat zegt, maar het is wel een beetje de rode draad door een hoop berichten hier.

Overigens vind ik het prima dat er een aparte topic is over PS5 problemen. Voor nu vind ik dat de observaties van sommige Tweakers niet zo gebagatelliseerd hoeven te worden.
Ik zal de laatste zijn die zegt dat anderen zich aanstellen, als dat zo overkwam, mijn excuses.
Maar eerder is hier genoemd dat de verwachting is dat hij "muisstil" moet zijn, en dat is misschien helemaal niet reëel. Maar goed, misschien heb ik ook wel gewoon geluk met mijn exemplaar of ben ik totaal niet gevoelig voor dit soort dingen. Ik zit anderhalve meter van mijn PS5 af en hoor niks.

Ik denk ook dat je jezelf tekort doet als je constant maar op zoek gaat naar die ene revisie, die ene uitvoering met toevallig de fan erin van merk zus en zo. Dan ben je dus ellenlang op zoek naar die ene perfecte console, terwijl je ondertussen zo had kunnen genieten van wat mooie spellen. Sommige dingen moet je voor lief nemen of je erop aanpassen.

Als je er zo in staat kan je beter wachten tot de PS5 Pro uit komt, en dan is het nog niet goed, kan je weer wachten op de PS6, totdat we bij Cloud gaming uitkomen en je helemaal geen last meer hebt van een console in je kast :+

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:24
Coilwhine, part of the R(DNA)2 featureset :+

https://tweakers.net/prod...md-radeon-rx-6800-xt.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starscreamer
Martijn1990 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:35:
[...]

Staat een nieuwe tv nog op de planning? Niks mis met een oude tv hoor, maar je haalt met een nieuwere natuurlijk wel veel meer uit de PS5 8)
Eerst een ander bankstel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09-10 15:16
heb de videokaart ontwikkelingen niet zo gevolgd maar wat een unit :o Dan valt het formaat van de ps5 ineens weer mee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:17
Net even die nieuwe gameplay trailer gekeken van Cyberpunk....oehhh lijkt mij erg tof.

Gaan jullie wachten op de ps5 patch ? Of kunnen jullie niet wachten en kopen hem gelijk 10 dec ?

Ik wil wachten denk ik...misschien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timetje100
  • Laatst online: 22-09 21:17
ppeterr schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:42:
Net even die nieuwe gameplay trailer gekeken van Cyberpunk....oehhh lijkt mij erg tof.

Gaan jullie wachten op de ps5 patch ? Of kunnen jullie niet wachten en kopen hem gelijk 10 dec ?

Ik ga wachten, het zal waarschijnlijk wel de moeite waard zijn om te wachten op de echte ps5 upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ppeterr schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:42:

Heb de game al een jaar in pre-order staan, zou april 2020 geleverd worden, nog steeds volgens bol.com, maar ik ga niet wachten tot de next-gen patch. Ik heb beelden gezien van de PS4 Pro versie op de PS5 en dat zag mij er zeer speelbaar uit, en bij de tijd dat de next-gen patch er is zal ik de game vast nog niet uitgespeeld hebben.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Pagina: 1 ... 30 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord