Console id: Dr Stream | Playstation 5 | Xbox series X | LG 65 CX | Iphone 11 Pro 256 GB | AirPods Pro | MacBook Pro 16 inch
Ik zie maar 1 pictogram waar ik op kan klikken om de CW te starten. Hoe weet ik dan of het de PS4 of PS5 versie is? Ik heb hem digitaal op de PS5 gekocht en alles gedownload wat er te downloaden vielshakespeare schreef op woensdag 25 november 2020 @ 08:30:
[...]
Nee, je moet een ps5 versie hebben. of de crossgen bundle gekocht hebben.
PS5 download 2 versie's, je moet de ps5 versie opstarten.
Edit: overigens compleet ruk natuurlijk dat zoveel mensen een PS5 lijken te hebben die herrie maakt
[ Voor 16% gewijzigd door Zhero10 op 25-11-2020 09:30 ]
Dit idd. Kan er geen topic komen met 'PS5 - technische issues' oid? Al dat geneuzel gepraat over of iets wel of niet geluid maakt haalt de flow een beetje uit dit inhoudelijke topic.Lekkerboeie86 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:22:
Misschien kan er een speciaal topic komen met "Help, mijn ps5 maakt geluid?" Kunnen jullie daar alle geluids fragmentjes delen etc.
Er is geen bal aan om dit topic nog te lezen als het zo verder moet gaan.
Games installeren zichzelf ook volledig op de interne opslag van de PS, de disc zit er dan alleen in als verificatie dat jij die game hebt, eens in de zoveel tijd controleert je PS5 of de juiste disc er nog in zit.Martijn1990 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:22:
[...]
Volgens mij is het niet echt het draaien van de disc, want dan zou ik het constant moeten horen. Als ik nu 2 uur game hoor ik in die tijd misschien 2x 5 seconden dat hij ineens ontzettend hard gaat blazen. Daarna is die weer stil. de PS5 staat hier nagenoeg helemaal vrij, dus aan de airflow/warmte kan het niet liggen. Als ik een game installeer vanaf de disc hoor ik het veel langer, daarom vermoed ik dat het aan de drive ligt, maar heb dar nog niet helemaal uit kunnen sluiten.
Zal van de week eens een PS+ game opstarten zonder disc erin en kijken of hij het dan ook doet.
Dat verklaart ook waarom je het veel langer hoort tijdens het installeren vanaf een schijfje.
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Snap jullie ergens wel. Aan de andere kant hebben blijkbaar veel mensen hier last van en het is nou eenmaal iets van de PS5. Helaas kan er niet alleen positiviteit zijn over een console.pipapaulus schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:29:
[...]
Dit idd. Kan er geen topic komen met 'PS5 - technische issues' oid? Al dat geneuzel over of iets wel of niet geluid maakt haalt de flow een beetje uit dit inhoudelijke topic.
Makes sense!Kalder schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:30:
[...]
Games installeren zichzelf ook volledig op de interne opslag van de PS, de disc zit er dan alleen in als verificatie dat jij die game hebt, eens in de zoveel tijd controleert je PS5 of de juiste disc er nog in zit.
Dat verklaart ook waarom je het veel langer hoort tijdens het installeren vanaf een schijfje.
Dan werd je nog gekker van de coilwhine.laurens700 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:27:
[...]
Ze hadden de console gewoon met een ingebouwde watercooler moeten leveren![]()
Mijn GTX980Ti in een volledige waterlkoeling loop van een paar jaar geleden, kwam boven alles uit.
Overigens: Hoe hoger de fps, hoe erger de coilwhine. Ik hou m'n hart dan ook een beetje vast met het oog op 120 fps games op de PS5. Voor sommige lui is de coilwhine op 60 fps al niet meer acceptabel.
Dit is al een dingetje, maar wordt denk ik alleen maar erger zodra ook de PS5 naar 120 fps gaat.
Je kunt t tellen van bovenaf zonder de fan eruit te hoeven halen iig
Oh het gaat me niet om dat er niet/te weinig positief gepraat wordt hoorMartijn1990 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:31:
[...]
Snap jullie ergens wel. Aan de andere kant hebben blijkbaar veel mensen hier last van en het is nou eenmaal iets van de PS5. Helaas kan er niet alleen positiviteit zijn over een console.
En er zijn nog niet zoveel games uit om daar over te discussiëren. Al ben ik wel echt fan van Sackboy, wat een leuke game is dat.Martijn1990 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:31:
[...]
Snap jullie ergens wel. Aan de andere kant hebben blijkbaar veel mensen hier last van en het is nou eenmaal iets van de PS5. Helaas kan er niet alleen positiviteit zijn over een console.
Little Big Planet ook nog gespeeld, maar ben niet de type "levelbouwer'', dus heb de game redelijk snel achter me gelaten. Met Sackboy heb ik echt plezier het is een platform game. Beetje Mario achtig.
Console id: Dr Stream | Playstation 5 | Xbox series X | LG 65 CX | Iphone 11 Pro 256 GB | AirPods Pro | MacBook Pro 16 inch
Heb je gelijk in!pipapaulus schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:34:
[...]
Oh het gaat me niet om dat er niet/te weinig positief gepraat wordt hoorMaar puur dat het zich nu enorm focust op één onderwerp. In dat geval lijkt het me handig om daar misschien een apart topic voor te openen zodat daar ook een startpost kan komen met tips en informatie over technische issues rondom de PS5
Ik ben voor!pipapaulus schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:34:
[...]
Oh het gaat me niet om dat er niet/te weinig positief gepraat wordt hoorMaar puur dat het zich nu enorm focust op één onderwerp. In dat geval lijkt het me handig om daar misschien een apart topic voor te openen zodat daar ook een startpost kan komen met tips en informatie over technische issues rondom de PS5
Een apart topic voor technische problemen met de PS5, dan kan deze weer voor nieuws bestemd blijven.
Doet mijn PS5 ook maar verder hoor ik 'm eigenlijk helemaal niet. Ook niet na een aantal uur gamen.Cloud_VII schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:31:
Lees veel mensen over geluid. Ik heb alleen echt herrie als hij langere tijd bezig met installeren vanaf disc. Dan wilt hij nog wel eens gaan resoneren, dat is echt irritant. Een vinger zonder druk op de punt rechtsboven op het witte gedeelte is al voldoende om het te stoppen. Misschien dat het komt omdat die van mij ligt. Dat voetje ben ik ook geen fan van. Eens een keer onderzoeken of er iets is om dat resoneren tegen te gaan.
Wat ik wel vervelend vindt is dat mijn controller echt snel leeg lijkt te lopen, voor mijn gevoel moet ik deze elke keer opladen nadat ik gespeeld heb
Zelfs mijn jaren oude PS4 controllers gaan langer mee naar mijn idee.
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
alsjeblieft niet, die maakt nog meer herrielaurens700 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:27:
[...]
Ze hadden de console gewoon met een ingebouwde watercooler moeten leveren![]()

Serieus? Waar hebben het over, ik heb het idee dat mensen ook nu echt aan het zoeken zijn hoor.Furr schreef op woensdag 25 november 2020 @ 08:24:
Zo te lezen ben ik niet de enige met een 'herrie' makende PS5. Het is niets vergeleken met het geluid dat de PS4 maakt, maar mijn Xbox Series X is muisstil. Uit mijn PS5 komt een geluid dat het meeste lijkt op een koelkast. Maakt niet uit of ik in een game ben of niet.
[YouTube: PS5 Geluid]
Heb verder geen ervaringen met PC GPU's en wat voor geluiden die maken. Valt dit geluid onder de normale coil whine?
Dit begint een beetje te lijken als met die OLED televisies, mensen gingen minuscuul zoeken naar fouten terwijl je het bij normaal gebruik niet eens opvalt.
[ Voor 10% gewijzigd door Niek_1981 op 25-11-2020 09:46 ]
Een vrouw is een prachtige creatie, ze geeft melk zonder gras te eten, ze bloed zonder zich te bezeren, wordt nat zonder dat het regent, zuigt zonder stroom en ze kan een man laten komen zonder dat ze roept.
Ligt aan de game.sjorremans schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:38:
[...]
Doet mijn PS5 ook maar verder hoor ik 'm eigenlijk helemaal niet. Ook niet na een aantal uur gamen.
Wat ik wel vervelend vindt is dat mijn controller echt snel leeg lijkt te lopen, voor mijn gevoel moet ik deze elke keer opladen nadat ik gespeeld heb
Bij Astrobot was ie in no-time leeg, bij Spider-man gaat ie een stuk langer mee.
Al de features als adaptive triggers, haptic feedback etc... vreten batterijen.
Ik merkte dat bij het spelen van Astrobot de controller veel sneller leeg raakte dan bij het spelen van een game waar geen haptic feedback in zit, als je langere accuduur wilt en je kunt de haptic feedback missen, kun je het ook in het menu uitzetten. Kan meer dan 10 uur AC Valhalla spelen met dezelfde controller, maar met een volle accu en dan na 4-5 uur Astrobot was hij wel leeg.sjorremans schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:38:
[...]
Doet mijn PS5 ook maar verder hoor ik 'm eigenlijk helemaal niet. Ook niet na een aantal uur gamen.
Kan voor jou overdrijven zijn maar mijn ps5 staat een meter van mij vandaan op mijn bureau, als je dan continue een gezoem hoort tijdens het gamen dan is dat best wel irritantNiek_1981 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:39:
[...]
Serieus? Waar hebben het over, ik heb het idee dat mensen ook nu echt aan het zoeken zijn hoor.
Dit begint een beetje te lijken als met die OLED televisies, mensen gingen minuscuul zoeken naar fouten terwijl je het bij normaal gebruik niet eens opvalt.
Had ik ook me Astro. Nu met Miles Morales geen problemen.sjorremans schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:38:
[...]
Ik laad hem wel op met een Docking Station. Werkt perfect!
Zet je hem iets verder weg. Als bonus hoef je dan ook niet naar je 500€ kostende netgear router te kijken 😉timetje100 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:47:
[...]
Kan voor jou overdrijven zijn maar mijn ps5 staat een meter van mij vandaan op mijn bureau, als je dan continue een gezoem hoort tijdens het gamen dan is dat best wel irritant
Even kort vraagje over die docking station, heeft die aparte voeding? Of sluit je die ook aan op een USB poort van de PS5?Cloud_VII schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:48:
[...]
Had ik ook me Astro. Nu met Miles Morales geen problemen.
Ik laad hem wel op met een Docking Station. Werkt perfect!
Gaat niet.giantgiantus schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:48:
[...]
Zet je hem iets verder weg. Als bonus hoef je dan ook niet naar je 500€ kostende netgear router te kijken 😉
Mijn game PC hoor ik ook met koelen en irriteer ik mij ook niet aan. Het is maar net waar je de nadrukt op legt, mensen maken elkaar gek over die geluidjes en horen daardoor niets anders meer.timetje100 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:47:
[...]
Kan voor jou overdrijven zijn maar mijn ps5 staat een meter van mij vandaan op mijn bureau, als je dan continue een gezoem hoort tijdens het gamen dan is dat best wel irritant
Een vrouw is een prachtige creatie, ze geeft melk zonder gras te eten, ze bloed zonder zich te bezeren, wordt nat zonder dat het regent, zuigt zonder stroom en ze kan een man laten komen zonder dat ze roept.
€500 kostend schaalmodel van gebouw uit Dubai bedoel jegiantgiantus schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:48:
[...]
Zet je hem iets verder weg. Als bonus hoef je dan ook niet naar je 500€ kostende netgear router te kijken 😉
Aparte voeding gebruikt ie.Kalder schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:49:
[...]
Even kort vraagje over die docking station, heeft die aparte voeding? Of sluit je die ook aan op een USB poort van de PS5?
Klopt, als ik een schijfje in mijn PC steek maakt dat ding ook meer geluidNiek_1981 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:49:
[...]
Mijn game PC hoor ik ook met koelen en irriteer ik mij ook niet aan. Het is maar net waar je de nadrukt op legt, mensen maken elkaar gek over die geluidjes en horen daardoor niets anders meer.
Dat klopt, dat is een irritante fluittoon waar ik ook niet tevreden over zou zijn.Kalder schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:53:
[...]
Klopt, als ik een schijfje in mijn PC steek maakt dat ding ook meer geluidIk maak me niet zo druk om het geluid van de disc drive, echter dat stickertje dat los kan laten en lawaai kan maken in de fan lijkt me toch behoorlijk irritant.
Maar dat is niet hetgeen wat ik hoor in het eerder geposte filmpje.
Nu ik ben overgestapt naar PS5 is de user interface ook meteen het eerste wat mij enorm veel plezier brengt. Het is allemaal zo snel dat dit voor mij eigenlijk al meteen als een next-gen ervaring voelt. Ik hoop alleen wel dat ze bepaalde dingen nog tweaken zoals bijv. de mogelijkheid om folders te maken. Ik blijf het namelijk bizar vinden dat ze dit wel toevoegen met een PS4 update omdat daar zoveel vraag naar was, maar het daarna gewoon weer keihard negeren op de PS5.
Qua geluidsniveau is de PS5 ook een enorme verademing. Ik hoor zeker wel een kleine ''buzz'' van de PS5 afkomen als ik bijv. Valhalla speel maar dat is niet eens zo storend t.o.v. de jet engine geluiden van een PS4 Pro die ik soms bij vrienden door hun microfoon tekeer hoor gaan. Zelfs t.o.v. mijn oude PS4 is het een enorme verademing en ik zie niet in waarom dit erger zal worden gezien het feit dat de PS5 liquid metal gebruikt i.p.v. thermal paste. Het grootste probleem met de Pro was dat de thermal paste op een gegeven moment gewoon niet meer zijn werking deed. Dit is met liquid metal in theorie volledig opgelost.
Persoonlijk hoop ik dat developers toch meer hun development gooien op 60FPS. Sinds ik Valhalla non-stop speel is het toch wel een verademing om zo een vloeiend beeld te ervaren. Het terug gaan naar een game als Bloodborne is voor mij simpelweg niet meer te doen, mede omdat die game natuurlijk ook gewoon frame pacing issues heeft.
Ik hoor de klok, de koelkast die aanslaat, het aquarium, mijn 10 jaar oude tv blaast ook en als ik wil (en soms ook als ik het niet wil) hoor ik ook nog de piep in m'n oren door tinnitus. Nooit stil hier dus.Niek_1981 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:49:
[...]
Mijn game PC hoor ik ook met koelen en irriteer ik mij ook niet aan. Het is maar net waar je de nadrukt op legt, mensen maken elkaar gek over die geluidjes en horen daardoor niets anders meer.
Ik heb geprobeerd mijn DS controllers op te laden met een USB verleng snoertje van 3 meter, hoewel de controllers wel aangaven opgeladen te worden waren ze na 3 uur nog niet vol en hadden ze zelfs maar 1 streepje accu bij die indicatie. Gelukkig heb ik 2 controllers, want spelen met dat verlengsnoertje erin doe ik niet meer, wie weet beschadig ik de accu daarmee.
Hahaha dit is dus hetgeen wat ik bedoel. Mensen maken elkaar zo gek nu.Raem schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:56:
[...]
Ik hoor de klok, de koelkast die aanslaat, het aquarium, mijn 10 jaar oude tv blaast ook en als ik wil (en soms ook als ik het niet wil) hoor ik ook nog de piep in m'n oren door tinnitus. Nooit stil hier dus.
Vorige week de Ps binnen incl cam. Alles opgehangen (heel stom doos al weggegooid).
Gisteren Just Dance binnen. Werkt deze niet met de camera. Sterker nog, de camera wordt niet als PlayStation camera gezien, maar als HD.
Enige nut is om jezelf te streamen volgens mij. Eur 70,- weggegooid voor iets wat ik nooit zal gebruiker.
Shit, je hebt gelijk.poor Leno schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:33:
Interessant ook om te zien dat de 'stille' fan 22 blades heeft de 'luidruchtige' er maar 17 heeft..
Je kunt t tellen van bovenaf zonder de fan eruit te hoeven halen iig
Als ik naar de officiele tear-down, ifixit en gamersnexus kijk tel ik er 23*, kijk ik naar mijn eigen PS5 (model CFI-1016A disk drive) dan tel ik er een stuk minder.
Minder blades hoeft niet persé mindere prestaties te betekenen, de vorm maakt ook uit, maar het is wel apart dat Sony na de PS4 Pro (nidec vs delta) en PS3 (19 vs 15 blades) weer besloten heeft om twee verschillende fans te gebruiken.
*Kan ik niet meer tellen
Heb je de camera voor of achterin gedaan. Ik heb de camera ook, werkt prima. Achterin in gedaan.Cai schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:01:
Redelijk teleurgesteld. Heb de PS5 can aangeschaft zodat de kids Just Dance kunnen spelen.
Vorige week de Ps binnen incl cam. Alles opgehangen (heel stom doos al weggegooid).
Gisteren Just Dance binnen. Werkt deze niet met de camera. Sterker nog, de camera wordt niet als PlayStation camera gezien, maar als HD.
Enige nut is om jezelf te streamen volgens mij. Eur 70,- weggegooid voor iets wat ik nooit zal gebruiker.
10 jaar oude tvRaem schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:56:
[...]
Ik hoor de klok, de koelkast die aanslaat, het aquarium, mijn 10 jaar oude tv blaast ook en als ik wil (en soms ook als ik het niet wil) hoor ik ook nog de piep in m'n oren door tinnitus. Nooit stil hier dus.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KCvgzbv6yWuEQDkxRuSHm2Ue.jpg?f=user_large)
[ Voor 21% gewijzigd door laurens700 op 25-11-2020 10:07 ]
Ja ik zat naar dat plaatje te kijken hierboven ergens, en dacht wat klopt er niet?Caayn schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:02:
[...]
Shit, je hebt gelijk.
Als ik naar de officiele tear-down, ifixit en gamersnexus kijk tel ik er 23*, kijk ik naar mijn eigen PS5 (model CFI-1016A disk drive) dan tel ik er een stuk minder.
Minder blades hoeft niet persé mindere prestaties te betekenen, de vorm maakt ook uit, maar het is wel apart dat Sony na de PS4 Pro (nidec vs delta) en PS3 (19 vs 15 blades) weer besloten heeft om twee verschillende fans te gebruiken.
*Kan ik niet meer tellen

Was dat bij de PS4 nidec/delta ook zo?
exactNiek_1981 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:58:
[...]
Hahaha dit is dus hetgeen wat ik bedoel. Mensen maken elkaar zo gek nu.
wat een belachelijke discussies lees je hier, zoals bijvoorbeeld mijn diskdrive maakt herrie tijdens het installeren. Zucht...
Terwijl praktisch iedereen zonder stilte kamers sowieso al in een lawaai omgeving van minimaal 30db zit (wat de ondergrens is van normaal omgevings geluid. Daar hoor je nooit iemand over.
En er zijn echt wel andere dingen om over te klagen op de ps5 als het juist daarom gaat, zoals bijvoorbeeld:
- de store waar ze vergeten zijn om de deals pagina apart uit te lichten die je nu via de R1 - L1 truuk naar voren moet halen
- de controller die niet in alle gevallen goed oplaadt.
- de framerate drops die bijvoorbeeld in dirt 5 voorkomen op sommige momenten (ligt aan de game)
- de onmogelijkheid om share play in een party met ps4 gebruikers te doen
- de problemen met de rest mode
- het probleem dat na een ps5 game update ineens standaard de ps4 versie actief staat en je dit handmatig terug moet zetten
- en zo kan ik nog wel even doorgaan
dus als het mensen echt gaat om te kunnen klagen, er zijn zat andere mogelijkheden. Maar klagen over een ventilator of een diskdrive die geluid maakt, het slaag nergens meer op, je maakt het jezelf alleen maar moeilijk om nog te genieten van je ps5.
Natuurlijk zullen er vast wel ps5's uitgeleverd zijn waarvan de fan kapot is en dat is vervelend voor die mensen en dat wordt vast wel opgelost door sony in een reparatie traject, maar nu lijkt het wel of iedereen een kapotte fan heeft terwijl dat gewoon normaal geluid is voor een mechanische fan.
Panasonic Full HD Plasma.laurens700 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:06:
[...]
10 jaar oude tvDat is toch met een dik achterkantje... Of inmiddels full hd?
Nog steeds heel erg tevreden mee, maar ben wel aan het rond kijken voor een nieuwe tv.
Vandaag komt ook mijn OLED TV binnen om het feest compleet te maken.
Nu heb ik een aantal pagina's terug gelezen in dit topic, alleen zie ik vooral verhalen over de herrie die de PS5 maakt. Gelukkig zelf nog niet tegen gekomen, en aangezien mijn PS4 al 7 jaar z'n ding doet, dat het nooit erger kan zijn dan dat.
Maar omdat ik alleen verhalen zie over de 'herrie', wilde ik toch de vraag stellen welke PS5 game bij jullie nu echt het 'next-gen' gevoel geeft. Ik zie veel over Spider Man, alleen trekt mij die graphics nog niet helemaal. Of is Assassin's Creed: Valhalla meer een game die je dat next-gen gevoel geeft?
Herrie is over het algemeen een groot woord. Maar als je muisstil verwacht dat is het doorgaans niet. Niet teveel naar gaan luisteren. Dan valt alles op.reputatio schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:11:
Ik heb sinds gisteravond mijn PS5 mogen ontvangen en ben bezig geweest met alles overzetten van savegames en het instellen van de PS5, met daarbij even Astro's Playroom gespeeld om de controller te testen. En wat een verademing is de PS5 controller tov de PS4 controller zeg!
Nu heb ik een aantal pagina's terug gelezen in dit topic, alleen zie ik vooral verhalen over de herrie die de PS5 maakt. Gelukkig zelf nog niet tegen gekomen, en aangezien mijn PS4 al 7 jaar z'n ding doet, dat het nooit erger kan zijn dan dat.
Maar omdat ik alleen verhalen zie over de 'herrie', wilde ik toch de vraag stellen welke PS5 game bij jullie nu echt het 'next-gen' gevoel geeft. Ik zie veel over Spider Man, alleen trekt mij die graphics nog niet helemaal. Of is Assassin's Creed: Valhalla meer een game die je dat next-gen gevoel geeft?
Voor mij is het meeste next-gen gevoel Demon's Souls (nog nooit een souls game gespeeld dus best pittig maar het is doable bij een beetje doorzetten en hier en daar wat tips lezen
wat dat betreft is de PS5 een verademing, dat gezoem is niet zo'n probleem maar die piep die ik hoor als het helemaal stil is. Maar goed dat ik geen XSX hebRaem schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:56:
[...]
Er is hier maar 1 goed antwoord en dat is Demon's Souls.reputatio schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:11:
Ik heb sinds gisteravond mijn PS5 mogen ontvangen en ben bezig geweest met alles overzetten van savegames en het instellen van de PS5, met daarbij even Astro's Playroom gespeeld om de controller te testen. En wat een verademing is de PS5 controller tov de PS4 controller zeg!
Zonder gekheid, is een prachtige game, de gameplay is verouderd maar zeer solide. Laadtijden maakt het een stuk minder frustrerend dan voorheen. Enige dat ik jammer vind is dat ik er persoonlijk niet doorheen kom zonder wat tips op te zoeken online. Dus je boekt progressie, maar hebt het niet altijd helemaal zelf uitgevonden.
Heb dit van het weekend gewoon kunnen doen, potje warzone in een party met zowel ps4 als ps5 spelers. Daarbij de shareplay aangehad, die zowel is bekeken door ps4 als ps5 gebruikers op dat moment.robinez schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:08:
[...]
exact
wat een belachelijke discussies lees je hier, zoals bijvoorbeeld mijn diskdrive maakt herrie tijdens het installeren. Zucht...
Terwijl praktisch iedereen zonder stilte kamers sowieso al in een lawaai omgeving van minimaal 30db zit (wat de ondergrens is van normaal omgevings geluid. Daar hoor je nooit iemand over.
dus als het mensen echt gaat om te kunnen klagen, er zijn zat andere mogelijkheden. Maar klagen over een ventilator of een diskdrive die geluid maakt, het slaag nergens meer op, je maakt het jezelf alleen maar moeilijk om nog te genieten van je ps5.
Natuurlijk zullen er vast wel ps5's uitgeleverd zijn waarvan de fan kapot is en dat is vervelend voor die mensen en dat wordt vast wel opgelost door sony in een reparatie traject, maar nu lijkt het wel of iedereen een kapotte fan heeft terwijl dat gewoon normaal geluid is voor een mechanische fan.
Verder worden de problemen opvallend vaak gemeld door mensen met een series X, niet dat die niet mogen klagen als ze eventueel ook een ps5 hebben, maar andere ps5 topics zijn al eerder dicht geweest omdat er nogal wat mensen met een 'voetbalsupporter-mentaliteit' over kwamen uit het groene kamp.
[ Voor 19% gewijzigd door Racing-Paradise op 25-11-2020 10:48 ]
Erg blij met het apparaat. Fluisterstil, al helemaal in opzicht van mijn Jet Engine PS4, de Dualsense is fantastisch, de UI is echt een verbetering en Miles Morales in 60 fps een verademing.
Enige echte minpunt aan de launchdagen was Watch Dogs Legion. Wat een saaie game ten opzichte van de vorige delen. Zonde geld.
En ik twijfel nog over de Pulse Headset. Is die als je de mic niet gebruikt het geld waard?
[ Voor 3% gewijzigd door Timothy3000 op 25-11-2020 10:18 ]
Krijg beetje "Vanishing of Ethan Carter" vibes, hoop dat ie zo wordt!
The game takes place in Tuscany in 1944, as against the backdrop of the escalating conflict of WWII, a young woman's body is found drowned in a lake. As her sister, players will have to deal with the fallout of her murder and the trauma of her loss.
Sold
edit: Lol was alweer vergeten dat ik dit spel al kende en volgens mij hetzelfde zei

Oudere trailer:
YouTube: Martha Is Dead - Official Lake Trailer
[ Voor 24% gewijzigd door poor Leno op 25-11-2020 10:20 ]
Grappig dat iedereen weer een andere vorm van irritatie kan hebben m.b.t. geluid. Ik vond mijn watergekoelde PC namelijk weer minder vervelend dan de PS5. Er zit een bepaalde toon wat het vervelend maakt.Rck010 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:32:
[...]
Dan werd je nog gekker van de coilwhine.
Mijn GTX980Ti in een volledige waterlkoeling loop van een paar jaar geleden, kwam boven alles uit.
Overigens: Hoe hoger de fps, hoe erger de coilwhine. Ik hou m'n hart dan ook een beetje vast met het oog op 120 fps games op de PS5. Voor sommige lui is de coilwhine op 60 fps al niet meer acceptabel.
Dit is al een dingetje, maar wordt denk ik alleen maar erger zodra ook de PS5 naar 120 fps gaat.
Maar goed we moeten er mee leven en er is genoeg aandacht besteed aan het geluid van de ps5.
Na het zien van de beelden van Cyberpunk ben ik echt gehyped.
Ga hem toch 10 december kopen..Heb begrepen dat het verhaal ook iets anders verloopt als je een andere personage kiest.
Goeie vraag, ben ik ook benieuwd naar en ik hoop dat mensen even heel kritisch nadenken voordat ze antwoorden. Miles Morales geeft namelijk geen next-gen gevoel en als het dat wel doet, dan heb je duidelijk Spider-Man op de PS4 Pro nog nooit gespeeld. Deze 2 verschillen op ray tracing na namelijk maar weinig van elkaar, dus van een écht next-gen gevoel kun je dan niet spreken vind ik.reputatio schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:11:
Ik ga Watch Dogs Legion spelen, maar ook daar verwacht ik geen next-gen gevoel.
Ik denk dat Demon Souls het wél echt heeft, maar die gaat veel te moeilijk voor mij zijn.
Denk dat iedereen juist op een stability patch zat te wachten.PBP schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:18:
Er is een nieuwe firmware update uit. Zojuist geinstalleerd. Niets meer dan een stability update
ja dat cross gen gamen tussen de ps5 en ps4 gamers werkt hier ook prima, maar dat bedoel ik niet, ik bedoel dat je een party opent met een ps4 gamer en dan via share play bijvoorbeeld wat dingen van je ps5 game wil laten zien, of dat ze zelf even de controle overnemen via share play. Dat werkt niet tussen playstation 4 en 5 gebruikers, dat kan alleen tussen playstation 5 gebruikers onderling.Racing-Paradise schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:15:
[...]
Heb dit van het weekend gewoon kunnen doen, potje warzone in een party met zowel ps4 als ps5 spelers.
Spidey op de Pro gespeeld en Miles Morales in Performance Mode gaf donderdag echt wel het nextgen gevoel. Astrobot en Demon Souls ook.joblamie schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:17:
[...]
Goeie vraag, ben ik ook benieuwd naar en ik hoop dat mensen even heel kritisch nadenken voordat ze antwoorden. Miles Morales geeft namelijk geen next-gen gevoel en als het dat wel doet, dan heb je duidelijk Spider-Man op de PS4 Pro nog nooit gespeeld. Deze 2 verschillen op ray tracing na namelijk maar weinig van elkaar, dus van een écht next-gen gevoel kun je dan niet spreken vind ik.
Ik ga Watch Dogs Legion spelen, maar ook daar verwacht ik geen next-gen gevoel.
Ik denk dat Demon Souls het wél echt heeft, maar die gaat veel te moeilijk voor mij zijn.
Watch Dogs helaas niet. Londen is prachtig maar wat een gigantisch saaie game heeft Ubisoft hier neergezet! Erg jammer.
Dat ligt wel aan jezelf. Alles is zelf uit te vinden, als je maar blijft proberen. Souls games zijn juist games waarin je meerdere keren hetzelfde stuk speelt tot het frustrerende toe (moment dat je stopt en later weer verder gaat met frisse zin). Hoe meer ervaring je krijgt met Souls games, hoe makkelijker het je afgaat in andere Souls games. Je gaat situaties/mogelijkheden herkennen.Michiel_1982 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:14:
[...]
Enige dat ik jammer vind is dat ik er persoonlijk niet doorheen kom zonder wat tips op te zoeken online. Dus je boekt progressie, maar hebt het niet altijd helemaal zelf uitgevonden.
Het opzoeken van walkthroughs of tips doen afbreuk aan (het genre van) de game imo..
Assassins Creed: Valhalla, ziet er hetzelfde uit als op de PlayStation 4 Pro met iets betere belichting en 60 FPS.reputatio schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:11:
Spider-Man Miles Morales en Demon Souls hebben de beste graphics momenteel volgens mij. Het meest 'next gen' is Astro's Playroom, omdat deze de DualSense Controller optimaal gebruikt.
[ Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 25-11-2020 10:28 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Drukken jullie zodra de game erin zit op kopieren? Want als ik dat niet doe en ik selecteer meteen de PS5 download dan installeert de PS4 versie niet. Heb Valhalla, Sackboy en Legion allemaal met een free upgrade op de PS5 staan maar omdat ik niet op kopieren heb gedrukt is de PS4 versie nooit aan het installeren geslagen.
Vond het allemaal juist vrij vlot en makkelijk verlopen.
[ Voor 6% gewijzigd door Timothy3000 op 25-11-2020 10:27 ]
Op de Playstation store kost ie momenteel ongeveer 50 euro, ook fysiek rond dezelfde prijs.
Niemand heeft een glazen bol, maar denk niet dat ik 'm goedkoper kan verwachten binnen korte tijd, aangezien dit black friday deals zijn?
denk het wel, zou ff wachten. als je disc versie heb gewoon disc halen op mp ofzo.Rck010 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:26:
Ik heb Ghost of Tsushima nog niet gespeeld. Zit er dan ook sterk aan te denken om deze aan te schaffen, zeker nu dat 4k/60 ondersteunt wordt.
Op de Playstation store kost ie momenteel ongeveer 50 euro, ook fysiek rond dezelfde prijs.
Niemand heeft een glazen bol, maar denk niet dat ik 'm goedkoper kan verwachten binnen korte tijd, aangezien dit black friday deals zijn?
Ik wil deze ook nog uitspelen.
Oeh, goeie vraag.poor Leno schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:08:
[...]
Ja ik zat naar dat plaatje te kijken hierboven ergens, en dacht wat klopt er niet?
Was dat bij de PS4 nidec/delta ook zo?
Volgens mij was had het Nidec model 19 blades en de Delta 23 blades. Maar uiteindelijk waren de Nidec fans stiller, Nidec fans hadden ieder geval een andere toon. Het precieze verschil tussen de Nidec en Delta fans is lastig terug te vinden. Ik heb hier ook maar één PS4 Pro liggen, dus sowieso maar één type fan waar ik zelf naar kan kijken.
Kan goedkoper, inmiddels niet meer leverbaar: Greatsword in "Console Budget Gaming topic"Rck010 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:26:
Ik heb Ghost of Tsushima nog niet gespeeld. Zit er dan ook sterk aan te denken om deze aan te schaffen, zeker nu dat 4k/60 ondersteunt wordt.
Dat zou toch heel fijn zijn? Ik ben buitengewoon tevreden met mijn ps5. Enige wat beetje beter kan is nu juist die stabiliteit.PBP schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:18:
Er is een nieuwe firmware update uit. Zojuist geinstalleerd. Niets meer dan een stability update
Helemaal gelijk. Ik heb echt moeite moeten doen om tijdens Miles Morales fan geluid te horen (van op 3.5 meter afstand). Als je de mute knop op de controller lang indrukt dan mute alles. Mijn Synology DS218Play op low power / low fan mode is luider dan dat (met de schijven die niet actief zijn).robinez schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:08:
[...]
exact
En er zijn echt wel andere dingen om over te klagen op de ps5 als het juist daarom gaat, zoals bijvoorbeeld:
- de store waar ze vergeten zijn om de deals pagina apart uit te lichten die je nu via de R1 - L1 truuk naar voren moet halen
- de controller die niet in alle gevallen goed oplaadt.
- de framerate drops die bijvoorbeeld in dirt 5 voorkomen op sommige momenten (ligt aan de game)
- de problemen met de rest mode
- het probleem dat na een ps5 game update ineens standaard de ps4 versie actief staat en je dit handmatig terug moet zetten
- en zo kan ik nog wel even doorgaan
Meestal zakken dit soort games na een half jaartje+ naar 30 euroRck010 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:26:
Ik gok dat die wel naar 40 euro gaat ergens deze BF, ik heb hem zelf voor 30 op de kop getikt via MP. Erg goed spel, speelt lekker weg op de ps5Rck010 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:26:
PSN & XBL: Denkoyugo
Wauw dat is wel heel erg snel.Technofreakz schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:38:
Ik heb gelukkig geen problemen met mijn ps5.. alleen de controller is extreem snel leeg “ 3 a 4 uur speeltijd” heb de vibraties uit staan.
Lijkt me niet goed wel?
Probleem is dat ik wel een disc versie heb maar toen ik gisteren dat schijfje van Spider-Man in mijn ps5 deed het wel echt heel ouderwets voelde. Ik wil eigenlijk alleen maar digital. Ben je vaak wel wat duurder uit maar het is niet anders. Geen zin in 1998 gevoel.Denko schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:40:
[...]
Ik gok dat die wel naar 40 euro gaat ergens deze BF, ik heb hem zelf voor 30 op de kop getikt via MP. Erg goed spel, speelt lekker weg op de ps5
Hoe laad je ze op? Mijn voorste usb poort doet het niet tijdens restmode en van het weekend dus een controller van leeg naar vol opgeladen op een avond met een gewone usb lader maar dit duurde serieus wel 4 uur. Grote kans dus als je restmode en 3 uur usb power aan hebt staan dat je controller niet helemaal vol geladen wordtTechnofreakz schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:38:
Ik heb gelukkig geen problemen met mijn ps5.. alleen de controller is extreem snel leeg “ 3 a 4 uur speeltijd” heb de vibraties uit staan.
Uiteraard. Dat een port / adapter een hoog wattage kan leveren, betekent niet dat dat ook zo op de port gezet wordt.DoubleDutch schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:21:
Mijn 4K scherm heeft een usb c aansluiting met 60watt output, kan ik hier veilig mijn DS5 mee opladen?
Het wattage wat gevraagd wordt, wordt geleverd.
Alleen voltage is belangrijk, dat gaat wel je apparaten kapot maken als dat niet juist is, maar dat zit wel goed met een USB port. Gewoon doen dus!
Heb deze via MP voor 28 euro. Ga ik na Spiderman spelenRck010 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:26:
Oh oeps, zie nu dat ik niet helemaal volledig ben geweest. Ik had tijdens het samenspelen dus ook een shareplay aanstaan die is bekeken door anderen. Controle overnemen echter niet geprobeerd, vreemd dat dit niet werkt want de remote play tussen ps4 en ps5 werkt wel gewoon, las ik laatst.robinez schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:19:
[...]
ja dat cross gen gamen tussen de ps5 en ps4 gamers werkt hier ook prima, maar dat bedoel ik niet, ik bedoel dat je een party opent met een ps4 gamer en dan via share play bijvoorbeeld wat dingen van je ps5 game wil laten zien, of dat ze zelf even de controle overnemen via share play. Dat werkt niet tussen playstation 4 en 5 gebruikers, dat kan alleen tussen playstation 5 gebruikers onderling.
Heb beide op de PS5 gespeeld en de graphics van Ghost of Tsushima vind ik vele malen mooier dan Spiderman Remasterd en Miles Morales. Vond de spiderman games erg tegenvallen op de PS5. Had er veel van verwacht na de lovende reviews maar erg saai en qua graphics minder dan Ghost of Tsushima en Last of us II.Cloud_VII schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:48:
[...]
Heb deze via MP voor 28 euro. Ga ik na Spiderman spelen
Ja, 100% mee eens, toevallig dat deze in mijn eigen dorp te koop stond, anders had ik hem ook digitaal gekocht denk ik. Al was het kopieeren zo gedaan, en hij spint maar 1x per 2 uur oid ff op om te authenticeren. Ik vind het allebei nog wel goed overigensgiantgiantus schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:43:
[...]
Probleem is dat ik wel een disc versie heb maar toen ik gisteren dat schijfje van Spider-Man in mijn ps5 deed het wel echt heel ouderwets voelde. Ik wil eigenlijk alleen maar digital. Ben je vaak wel wat duurder uit maar het is niet anders. Geen zin in 1998 gevoel.
Kopiëren duurde nog wel 20 minuten bij mij oid. Download is sneller bij mij.Denko schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:53:
[...]
Ja, 100% mee eens, toevallig dat deze in mijn eigen dorp te koop stond, anders had ik hem ook digitaal gekocht denk ik. Al was het kopieeren zo gedaan, en hij spint maar 1x per 2 uur oid ff op om te authenticeren. Ik vind het allebei nog wel goed overigens
dan kwam je verder dan ik, want ook het sharen van het beeld weigerde hij in die party bij mij, dan gaf hij een melding dat dat niet gesupport werd naar ps4 gebruikers.Racing-Paradise schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:50:
[...]
Oh oeps, zie nu dat ik niet helemaal volledig ben geweest. Ik had tijdens het samenspelen dus ook een shareplay aanstaan die is bekeken door anderen. Controle overnemen echter niet geprobeerd, vreemd dat dit niet werkt want de remote play tussen ps4 en ps5 werkt wel gewoon, las ik laatst.
Met welke game heb je dat gebruikt dat het wel werkt?
Graphics kan ik (nog) niet over oordelen, maar qua gameplay ben ik het op zich wel met je eens.RandyAmsterdam schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:51:
[...]
Heb beide op de PS5 gespeeld en de graphics van Ghost of Tsushima vind ik vele malen mooier dan Spiderman Remasterd en Miles Morales. Vond de spiderman games erg tegenvallen op de PS5. Had er veel van verwacht na de lovende reviews maar erg saai en qua graphics minder dan Ghost of Tsushima en Last of us II.
Op de main story na, vind ik Spider-man tot dusver erg veel van hetzelfde..
Technisch gezien zal GoT grafisch onder doen voor Spider-man gok ik, gezien deze volledig remastered voor de PS5 hardware. Neemt niet weg dat GoT voor het oog waarschijnlijk prachtig is, maar dat zal ook een hoop met de omgevingen/sfeer te maken hebben gok ik.
Ik kijk in ieder geval uit naar GoT.
Interessant! Ik moet mijn PS4 disc van Watchdogs Legion nog binnenkrijgen, maar ga jouw methode zeker proberen want had er een beetje een hard hoofd in dat de PS5 upgrade nog niet zou gaan lukken. Maar gaat de PS5 niet automatisch direct kopiëren zodra je de disc er in stopt?Timothy3000 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:25:
Ik lees hier trouwens over mensen met issues mbt de free upgrade van PS4 games.
Drukken jullie zodra de game erin zit op kopieren? Want als ik dat niet doe en ik selecteer meteen de PS5 download dan installeert de PS4 versie niet. Heb Valhalla, Sackboy en Legion allemaal met een free upgrade op de PS5 staan maar omdat ik niet op kopieren heb gedrukt is de PS4 versie nooit aan het installeren geslagen.
Vond het allemaal juist vrij vlot en makkelijk verlopen.
Wel online een € 50,- Playstation store tegoed gekocht voor € 44,99, scheelt toch weer € 5,-
Digitaal heeft eigenlijk ook wel m'n voorkeur, zeker als de prijzen nagenoeg gelijk zijn. Marktplaats heb ik echt totaal geen zin in..
Top bedankt voor je reactie.dehardstyler schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:46:
[...]
Uiteraard. Dat een port / adapter een hoog wattage kan leveren, betekent niet dat dat ook zo op de port gezet wordt.![]()
Het wattage wat gevraagd wordt, wordt geleverd.
Alleen voltage is belangrijk, dat gaat wel je apparaten kapot maken als dat niet juist is, maar dat zit wel goed met een USB port. Gewoon doen dus!
Ik heb nog geen ps5, maar zal hem natuurlijk wel kopen. Ik heb de Avengers-game nog niet gespeeld op de ps4 en hij is nu in de aanbieding voor nog geen 30 euro.
Is het het waard om hem nu te kopen en te spelen, of komt er een ps5 versie aan die beter is?
Ben er ook blij mee hoor. Bedoelde meer dat er geen nieuwe functies of iets dergelijks in zit.giantgiantus schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:33:
[...]
Dat zou toch heel fijn zijn? Ik ben buitengewoon tevreden met mijn ps5. Enige wat beetje beter kan is nu juist die stabiliteit.
Je kan hier het antwoord vinden met betrekking of er een PS5 versie komt: nieuws: Marvel's Avengers komt ook naar PlayStation 5 en Xbox Series Xmr.JamesBond schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:17:
Volgens mij is dit de beste plek om mijn vraag te stellen. Zo niet, kunnen de mods het gerust verwijderen.
Ik heb nog geen ps5, maar zal hem natuurlijk wel kopen. Ik heb de Avengers-game nog niet gespeeld op de ps4 en hij is nu in de aanbieding voor nog geen 30 euro.
Is het het waard om hem nu te kopen en te spelen, of komt er een ps5 versie aan die beter is?
Rupsen, Rapsen.
Zou kunnen maar hij is al afgeprijsd. Vorige week nog een tientje duurder. Hij is nu op PSN afgeprijsd vanwege black friday deals. Winkels zijn daar in meegegaan. Die amazon.it was dan een buitenkansje. Maar wie weetRck010 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:26:
Heb nu voor de 2x een update binnen, nogmaals beschrijving (performance verbeteringen).
Bedankt voor je reactie. Er komt dus een gratis upgrade naar PS5. Ik neem aan dat deze ook gelijkwaardig is aan de 'normale' PS5-versie?Metian schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:18:
[...]
Je kan hier het antwoord vinden met betrekking of er een PS5 versie komt: nieuws: Marvel's Avengers komt ook naar PlayStation 5 en Xbox Series X
Ben ik gedeeltelijk met je eens hoor, ik zeg dan ook dat ik er "persoonlijk" niet doorheen kom zonder.LabsTipJr schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:21:
[...]
Dat ligt wel aan jezelf. Alles is zelf uit te vinden, als je maar blijft proberen. Souls games zijn juist games waarin je meerdere keren hetzelfde stuk speelt tot het frustrerende toe (moment dat je stopt en later weer verder gaat met frisse zin). Hoe meer ervaring je krijgt met Souls games, hoe makkelijker het je afgaat in andere Souls games. Je gaat situaties/mogelijkheden herkennen.
Het opzoeken van walkthroughs of tips doen afbreuk aan (het genre van) de game imo..
Maar er is toch ook een flink aantal zaken waar je zonder guide niet heel ver komt. Zoals World Tendency, het inleveren van je souls voor speciale wapens, exacte werking weapon scaling, vereisten waarbij Freke je spells leert, dat fat roll een ding is.
Maar 100% eens dat je levels meerdere keren speelt, meerdere wapens en items probeert etc. Dat doe ik ook en is heel satisfying. Mijn eerste stappen in 4-1 zijn heel anders dan nu! Dual katana skeletons, kom maar op
V20.02-02.26.00 is uit idd.Ryatzu schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:19:
Iemand ook een update binnen op de ps5?
Heb nu voor de 2x een update binnen, nogmaals beschrijving (performance verbeteringen).
zonder twijfel nu kopen, ik heb dat ook gedaan in die black friday deal en het is mijn meest gespeeld game op de ps5 nu. Wat een fantastische game is dit, grafisch spat het ook van je scherm af (ook al is het de ps4 versie).mr.JamesBond schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:17:
Volgens mij is dit de beste plek om mijn vraag te stellen. Zo niet, kunnen de mods het gerust verwijderen.
En dan kun je later altijd upgraden naar de ps5 versie (dat is gratis voor deze game) aangezien na de uitgebreide campaign er een vervolg is als end game waarbij je door kan levelen.
Heb je tijd gehad om even te testen? Feedback pleaseSteven030 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:56:
[...]
Hmm dat is volgens mij bij mij niet zo, alleen als je de headset aanzet. Dan switched het geluid van TV naar de headset, en als je de headset aanzet weer automatisch terug naar TV. Net als bij de Pulse 3D. Dacht ik althans, zal het vanavond eens uittesten
Heeft bovendien iemand de Turtle Beach Stealth 700 Gen II al getest met de PS5?
Natuurlijk geen changelog, behalve dan de beruchte stabiliteitsverbeteringen ?
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
loekf2 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:25:
[...]
Source: https://games-guides.com/...0-details-on-november-25/PS5 Update 20.02-2.26.00
The official patch notes are not yet available. What we know about the PS5 update so far:
system performance improved
Fixed: An issue where users couldn’t download games because only the “Queued for Download” or “View Details” option was displayed was resolved.
Nee, niet vanuit sony idd. Reddit wat meldingen dat de externe disks nu wel werken waar ze het eerst niet deden (geen idee verder, die van mij doet het al sinds launch)loekf2 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:25:
[...]
Nee, bij mij niet in elk geval. Ik deed de disc erin en zag toen een grote banner met Free PS5 Upgrade staan in de UI van de game. Daarop gedrukt en de PS5 versie gedownload.joblamie schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:01:
[...]
Interessant! Ik moet mijn PS4 disc van Watchdogs Legion nog binnenkrijgen, maar ga jouw methode zeker proberen want had er een beetje een hard hoofd in dat de PS5 upgrade nog niet zou gaan lukken. Maar gaat de PS5 niet automatisch direct kopiëren zodra je de disc er in stopt?
Alternatieve methode is de game erin doen, op de drie puntjes drukken, de PS5 versie selecteren en deze downloaden.
Bij mij is geen enkele keer de PS4 versie beginnen met installeren.
Heb Rest Mode uitgeschakeld staan trouwens, misschien dat dat verschil maakt?
[ Voor 4% gewijzigd door Timothy3000 op 25-11-2020 11:34 ]
Ik was net klaar met een misdaadmissie en toen crashte het spel. Ondanks het crashen is het spel wel opgeslagen want de missie stond als voltooid dus gelukkig weinig om zorgen over te maken.
Ik speelde voor 2 uur toen de crash optrad.
Hoe is de herspeelbaarheid van deze game? Ik ben groot fan van Marvel (en de Avengersrobinez schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:22:
[...]
zonder twijfel nu kopen, ik heb dat ook gedaan in die black friday deal en het is mijn meest gespeeld game op de ps5 nu. Wat een fantastische game is dit, grafisch spat het ook van je scherm af (ook al is het de ps4 versie).
En dan kun je later altijd upgraden naar de ps5 versie (dat is gratis voor deze game) aangezien na de uitgebreide campaign er een vervolg is als end game waarbij je door kan levelen.
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
Ik heb deze Turtle Beach een maand geleden gekocht en gebruikt met mijn PS4 Pro.MakhouT schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:24:
[...]
Heb je tijd gehad om even te testen? Feedback please![]()
Heeft bovendien iemand de Turtle Beach Stealth 700 Gen II al getest met de PS5?
Het geluid is goed, ik heb eerder een Astro A50 gehad (totdat die de geest gaf) en daar doet de headset niet voor onder (de laatste jaren heb ik op zowel op de ps4 Pro als de Xbox One X een losse Astro A10 gebruikt rechtstreeks op de controller aangesloten).
In schietspellen zoals Warzone en nu Cold War is het geluid (los van de voetstappen die heel raar klinken in de game) goed "voelbaar", dus je hoort de vijand goed zeker als ze boven je lopen en of ze links of rechts van je bevinden.
Wat zeker goed is, is de microfoon. Ik hoor van anderen in de chat dat deze heel helder klinkt.
Met de bijbehorende app kan je veel instellen naar wens en met BT is bij het bellen het geluid ook goed. Altijd geinig als tijdens het gamen je telefoon dan overgaat en je kan opnemen. Accuduur van 20 uur is bij mijn gebruik zeker haalbaar. De headset geeft als je hem aanzet hoe de battery level is.
Het gebruik met een dongle maakt het enerzijds makkelijk omdat het draadloos is en je headset vrij snel "gepaired" is met je dongle. Ik heb soms wel eens dat ik te snel de headset aanzet nadat ik mijn PS5 heb opgestart en dan moet ik de headset uit- en weer aanzetten.
Met de standaardinstelling van geluidsuitvoer gaat bij mij omdat de dongle er continu inzit, het geluid over de dongle nadat ik de ps5 heb aangezet. Als ik dan het uitvoer weer op mijn tv wil hebben is het playstation button en dan naar geluid gaan in het balkje onderin en dan de uitvoer op hdmi te zetten ipv usb stealth gen 2.
Al met al zeer tevreden over deze headset, alleen jammer dat deze niet compatibel is met Xbox. Hij is volledig draadloos dus je kan er geen kabeltje in steken.
Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...
Thanks voor de uitgebreide info!DoctorV64 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:40:
[...]
Ik heb deze Turtle Beach een maand geleden gekocht en gebruikt met mijn PS4 Pro.
Het geluid is goed, ik heb eerder een Astro A50 gehad (totdat die de geest gaf) en daar doet de headset niet voor onder (de laatste jaren heb ik op zowel op de ps4 Pro als de Xbox One X een losse Astro A10 gebruikt rechtstreeks op de controller aangesloten).
In schietspellen zoals Warzone en nu Cold War is het geluid (los van de voetstappen die heel raar klinken in de game) goed "voelbaar", dus je hoort de vijand goed zeker als ze boven je lopen en of ze links of rechts van je bevinden.
Wat zeker goed is, is de microfoon. Ik hoor van anderen in de chat dat deze heel helder klinkt.
Met de bijbehorende app kan je veel instellen naar wens en met BT is bij het bellen het geluid ook goed. Altijd geinig als tijdens het gamen je telefoon dan overgaat en je kan opnemen. Accuduur van 20 uur is bij mijn gebruik zeker haalbaar. De headset geeft als je hem aanzet hoe de battery level is.
Het gebruik met een dongle maakt het enerzijds makkelijk omdat het draadloos is en je headset vrij snel "gepaired" is met je dongle. Ik heb soms wel eens dat ik te snel de headset aanzet nadat ik mijn PS5 heb opgestart en dan moet ik de headset uit- en weer aanzetten.
Met de standaardinstelling van geluidsuitvoer gaat bij mij omdat de dongle er continu inzit, het geluid over de dongle nadat ik de ps5 heb aangezet. Als ik dan het uitvoer weer op mijn tv wil hebben is het playstation button en dan naar geluid gaan in het balkje onderin en dan de uitvoer op hdmi te zetten ipv usb stealth gen 2.
Al met al zeer tevreden over deze headset, alleen jammer dat deze niet compatibel is met Xbox. Hij is volledig draadloos dus je kan er geen kabeltje in steken.
Dus die schakelt over op uw dongle zelfs staat uw headset uit? Dus als je eens wilt spelen met het geluid van uw TV ipv uw headset, moet je de settings even aanpassen, terwijl uw headset toch uit staat?
Dit topic is gesloten.
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |