LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Dat had ik vanavond tijdens t spelen van AC valhalla. Was me nog niet eerder opgevallen, maar vanavond dus wel. Ik speel wel via disc, was dus hopelijk iets eenmaligs. Anders heb ik dus dat discdrive probleem en een niet werkende usb poort aan de voorkant in rustmodus.-SaveMe- schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 19:08:
Waar ik wel 'last' van heb is dat de disc af en toe ineens gaat draaien. Duurt gelukkig niet lang, maar is wel gek. En die disc drive maakt een tering herrie ...
Verder geen coil whine of andere herrie, dus t valt mee. Maar je leest best veel vreemde probleempjes met de PS5
[ Voor 3% gewijzigd door Hulleman op 24-11-2020 21:20 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
[ Voor 4% gewijzigd door Alexknl op 24-11-2020 21:25 ]
deadzone kun je aanpassing in de instellingen van de game zelf.Alexknl schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 21:23:
Ik merk bij Coldwar dat beide Dualsense controllers die ik heb iets meer deadzone hebben in de thumbsticks vergeleken met de Dualshock 4. Ik merk dat vooral als ik kleine correcties maak tijdens het aimen in MP. In Valhalla merk ik dit ook, maar daar is het uiteraard minder relevant. Meer mensen die dit ervaren?
Heb ook gemerkt dat de PS5 gewoon alles in HDR uitstuurt. Dus ook non-HDR PS4 games worden in een HDR container gestopt. Ik ben daar ook geen fan van, want in mijn TV kan ik aparte settings voor HDR en SDR instellen, en met hoe de PS5 dit doet, is dit dus niet mogelijk.Lynox schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 18:37:
Ik merk net nu ik Nioh opstartte dat die game ook gewoon in HDR wordt weergegeven, maar is dat 'echt' HDR? Zag er wel goed uit, maar ook wat overbelicht. Worden andere spellen dus ook gewoon met HDR weergegeven, zelfs als ze officieel geen HDR ondersteunen? En kan ik HDR beter uitzetten bij het spelen van dat soort games?
Echt? Pff dat is lelijk. Viel me al wel op dat de PS5 het in youtube en Netflix (net als de PS4) ook doet. SDR content weergeven in HDR is niet om aan te gluren. Nu speel ik momenteel geen non-HDR games, maar erg vervelend als je dat wel doet en HDR wordt geforceerd.Twixie schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 21:38:
[...]
Heb ook gemerkt dat de PS5 gewoon alles in HDR uitstuurt. Dus ook non-HDR PS4 games worden in een HDR container gestopt. Ik ben daar ook geen fan van, want in mijn TV kan ik aparte settings voor HDR en SDR instellen, en met hoe de PS5 dit doet, is dit dus niet mogelijk.
Je kan wel gewoon HDR uitzetten in je PS5 settings. Is ff een paar klikjes, maar dan ben je van het probleem af in ieder geval. Wel aan denken om hem dan weer aan te zetten. Wellicht wordt het nog gepatched.Twixie schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 21:38:
[...]
Heb ook gemerkt dat de PS5 gewoon alles in HDR uitstuurt. Dus ook non-HDR PS4 games worden in een HDR container gestopt. Ik ben daar ook geen fan van, want in mijn TV kan ik aparte settings voor HDR en SDR instellen, en met hoe de PS5 dit doet, is dit dus niet mogelijk.
Eens ik zie het ook als een workaround.Hulleman schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 21:15:
[...]
Ja, had die oplossing ook gevonden, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling. Hopelijk is t iets softwarematigs en fiksen ze dat probleem.
Jup, ik ook. Hij zwabbert iets lijkt het..Alexknl schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 21:23:
Ik merk bij Coldwar dat beide Dualsense controllers die ik heb iets meer deadzone hebben in de thumbsticks vergeleken met de Dualshock 4. Ik merk dat vooral als ik kleine correcties maak tijdens het aimen in MP. In Valhalla merk ik dit ook, maar daar is het uiteraard minder relevant. Meer mensen die dit ervaren?
Tevens is de controller snel leeg, vandaag aantal uurtjes gespeeld demon souls en cod gaf net aan controller bijna leeg. Was helemaal vol vanochtend.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Excuses dan was ik iets te snel met mijn commentaar. Wist niet dat het dit keer "Treshold" zou heten, stuk beter nu, stond op 20 defaulttovenaar1988 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 21:29:
[...]
deadzone kun je aanpassing in de instellingen van de game zelf.
Grafisch en qua audio dik in orde, maar ik betrap me er nu al op dat ik de game zelf erg “repetitive” vind.
De story quests zijn leuk, maar het swingen door New York van landmark naar landmark, van de ene overval naar de ander etc.. dat heb ik wel al een beetje gezien... Aardige game tot dusver, maar niet meer dan dat.
Ik ga er vanuit dat Miles Morales meer van hetzelfde is?
Ik heb hem nog niet gespeeld, maar zou de zelfde engine en stad zijn, het is eigenlijk gewoon een stand-allone DLC / add-on die fysiek is uitgekomen. Beetje zoals je bij Infamous First Light had.Rck010 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 22:10:
Vandaag weer 2 uurtjes in Spider-man Remastered gestoken.
Grafisch en qua audio dik in orde, maar ik betrap me er nu al op dat ik de game zelf erg “repetitive” vind.
De story quests zijn leuk, maar het swingen door New York van landmark naar landmark, van de ene overval naar de ander etc.. dat heb ik wel al een beetje gezien... Aardige game tot dusver, maar niet meer dan dat.

Set your goals high, and don't stop till you get there.
KloptRck010 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 22:10:
Vandaag weer 2 uurtjes in Spider-man Remastered gestoken.
Dat zat er dik in gezien het feit dat er zoveel mensen met problemen zijn. Echter moet het vrij eenvoudig zijn om een 3rd party fan te plaatsen op termijn?Koning-Admiraal schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 22:13:
PlayStation 5 maakt gebruik van twee type ventilators. De één luider dan de ander.
[Afbeelding]
https://www.cdkeys.com/nl...n-card-50-eur-netherlands
Of komen er wel vaker mooiere aanbiedingen langs?
Ik krijgt spontaan flashbacksKoning-Admiraal schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 22:13:
PlayStation 5 maakt gebruik van twee type ventilators. De één luider dan de ander.
[Afbeelding]

- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 21:07
:strip_icc():strip_exif()/u/17239/crop586cd04bb358c.jpeg?f=community)
Inderdaad ik wil ook nog een charging dock maar die is overal uitverkocht, tenminste wel bij de retailers die er 29.95 voor vragen zoals Bol en Gamemania.Elazz schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:01:
Die accessoires zijn ook zeer gewild zeg
Herinner me niet die hype bij PS4. DualSense oplaadstation is precies nergens meer te verkrijgen en sommige retailers durven al 40+ euro te vragen.
Mediamarkt heeft hem wel voor 39.95 maar ik weiger 30% meer te betalen, niet dat ik dat tientje zal missen maar het is een princiepe kwestie
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Heeft het serienummer hier nog invloed op? Of ergens aan te herkennen.Koning-Admiraal schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 22:13:
[Afbeelding]
Je kap eraf halen en je kan het zienAMARONE schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 22:21:
[...]
Heeft het serienummer hier nog invloed op? Of ergens aan te herkennen.
Heel af en toe, maar niet vaak zie je dit, je ziet dit eerder met Playstation PlusMandarijntje schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 22:18:
Is dit een goede deal? (50 PSN tegoed voor 44,99)
Ja klopt:frank131331 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 19:57:
Ik weet niet of het hier al voorbij is gekomen; voor mensen die problemen hebben met de USB poorten aan de voorkant in rest modus; probeer de USB-C poort met een USB-C naar USB-C kabel. Deze werkt bij mij wel in rest modus. (sorry heb gezocht of deze opmerking reeds geplaatst is maar kan niks terug vinden).
YouTube: HOW TO FIX PS5 CONTROLLER NOT CHARGING IN REST MODE!
Deze Australier had het ook al geconcludeerd. Zoals ik eerder schreef vraag me af waarom toch een high speed USB 2.0 poort aan de voorkant. De stroom is beperkt, 100 mA of 500 mA en de snelheid is max 40 MB/s. Voor controllers ? Ze hem dan dan wel aan in rest mode...
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Vaag dat dit zoveel lijkt te verschillen bij mensen. Ik heb vanaf 14:00 vandaag tot 21:30 Demon's Souls gespeeld. Tussendoor wel even gegeten et cetera, maar minstens 6uur echt gespeeld. De batterij indicator staat nu op 2 streepjes.shakespeare schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 21:48:
[...]
Jup, ik ook. Hij zwabbert iets lijkt het..
Tevens is de controller snel leeg, vandaag aantal uurtjes gespeeld demon souls en cod gaf net aan controller bijna leeg. Was helemaal vol vanochtend.
Zal ik wel een gare controlller hebben dan...nioz schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 22:24:
[...]
Vaag dat dit zoveel lijkt te verschillen bij mensen. Ik heb vanaf 14:00 vandaag tot 21:30 Demon's Souls gespeeld. Tussendoor wel even gegeten et cetera, maar minstens 6uur echt gespeeld. De batterij indicator staat nu op 2 streepjes.
Heerlijke story missies hoor. En daarmee ook niet zo’n irritante lange game als tegenwoordig hip is.Rck010 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 22:18:
Dan denk ik dat ik de mainstory volg van zowel Spider-Man Remastered en Miles Morales, en dan aan een andere game begin. Die herhalende sidequest wordt ik niet warm van... Had er meer van voorgesteld, jammer.
Ja, maybe? Geen idee hoe betrouwbaar die indicator trouwens is...shakespeare schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 22:26:
[...]
Zal ik wel een gare controlller hebben dan...
Ik gebruik het officiele laadstation om hem op te laden (maar daar heeft hij vandaag verder niet in gelegen). Als je de usb poorten van de PS5 gebruikt kan je (gezien de klachten daarover) misschien nog proberen om een andere lader te gebruiken?
En is je controller wel geupdate?
Gelukkig heb ik zelf nergens last van (klopt op hout), maar toch wel een hoop negatief gedoe over de PS5.Koning-Admiraal schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 22:13:
[Afbeelding]
- Levering problemen.
- Coilwhine.
- Luide fans bij bepaalde batch.
- Luide disc drive.
- Buggy firmware waardoor consoles bricken.
- Vreemde design keuzes met oog op koeling.
- USB poorten die controller niet opladen.
- etc..
Ik weet dat we early adopters zijn, en issues bij de launch onvermijdelijk zijn.
Maar ik kan me niet herinneren dat ik zoveel klachten over de PS4 heb gelezen.
Neemt niet weg dat ik me er prima mee vermaakt, maar vind het toch wel wat weg hebben van een “gehaaste” launch, van een nog niet geheel af zijnde console.
Daar ga ik me ook op focussen, ik laat die side missies wel even links liggen.giantgiantus schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 22:30:
[...]
Heerlijke story missies hoor. En daarmee ook niet zo’n irritante lange game als tegenwoordig hip is.
Gelukkig hier ook een zonder problemen.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
ja, het is vrij omslachtig om zo naar de deals pagina te gaan in de store, maar goed, het werkt wel als je het op die manier doet.Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 21:29:
[...]
Gelukt trouwens! Bedankt voor de tip! Blijft een poep systeem waarvan ik hoop dat ze dit snel verbeteren.
Ik denk dat dit gewoon nog aanloop problemen zijn, die store en playstation now zijn nu volledig geintegreerd in het menu zelf en met name de store kan nog wel de nodige verbeteringen kwa user interface gebruiken.
Maar ik ben er van overtuigd dat dit op korte termijn wel zal gaan gebeuren met de komende firmware updates dit jaar. Het verbaast me niet dat je als gebruiker van een eerste release tegen dit soort user interface dingen aanloopt.
Ik vind het zelf een geweldige verbetering hoe de store en playstation now (daar heb ik ook een abonnement op) zijn geintegreerd. Het maakt de hele ervaring zo veel beter en soepeler dan voorheen met die aparte half werkende apps. Die user interface dingen die komen vanzelf wel.
Nee hier 2.25% goedkoperMandarijntje schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 22:18:
Is dit een goede deal? (50 PSN tegoed voor 44,99)
https://www.nedgame.nl/pl...l---digitaal-/7803545955/
Ja maar weet je wat het ook is, de negatieve dingen steken altijd boven de positieve. Mensen met een DOA of andere problemen hoor je direct, terwijl de mensen waar het wel prima werkt er niks over zeggen. Het is namelijk niet heel interessant om 100 berichten te lezen waarbij er geen issues zijn. Die mensen zitten gewoon te gamen en niet te klagen op forum of reddit.Rck010 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 22:33:
[...]
Gelukkig heb ik zelf nergens last van (klopt op hout), maar toch wel een hoop negatief gedoe over de PS5.
- Levering problemen.
- Coilwhine.
- Luide fans bij bepaalde batch.
- Luide disc drive.
- Buggy firmware waardoor consoles bricken.
- Vreemde design keuzes met oog op koeling.
- USB poorten die controller niet opladen.
- etc..
Ik weet dat we early adopters zijn, en issues bij de launch onvermijdelijk zijn.
Maar ik kan me niet herinneren dat ik zoveel klachten over de PS4 heb gelezen.
Neemt niet weg dat ik me er prima mee vermaakt, maar vind het toch wel wat weg hebben van een “gehaaste” launch, van een nog niet geheel af zijnde console.
Ik heb zelf ook geen problemen. Ja er is wel coilwhine, maar dan moet ik echt met mijn oor dicht op de PS5 zitten. Vanaf 0.5m afstand wordt het al bijna een soort luister toets. En normaal heb je gewoon game muziek aan staan via de TV of headphone, en dan kan ik het niet horen. Disc drive maakt herrie, maar dat is alleen heel even bij het opstarten. Soms heel even in de game, verder is ie stil.
Ja er zijn bugs, maar als je het weet, dan ga je toch niet expres de bugs opzoeken en testen? Ik gebruik geen rest mode, geen externe USB hard drives. Ik vermijd de problemen, en ik heb tot zover geen enkele crash gehad.
Wat een gedoe zeg, Ik snap dat er noodzaak is om meerdere leveranciers te gebruiken voor dezelfde onderdelen maar als het leidt tot echt merkbare verschillen dan wacht ik wel een half jaar voor een nieuwe en verbeterde batch.Koning-Admiraal schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 22:13:
[Afbeelding]
Sinds 2 uur mn PS5 binnen en COD aan het spelen. Ineens hapert mn spel, loopt vast en vervolgens crasht mn PS5. Ik heb geen externe data oid eraan gekoppeld, alleen voeding en hdmi kabel. Vervolgens wil ik de PS5 weer opstarten, maar hoor alleen een piep, geen licht of gevoel dat hij uberhaupt opstart.
Stekker eruit, erin en nogmaals proberen. Weer alleen opstartpiep maar geen beeld en geen lichtgevende PS5.
Zijn jullie dit eerder tegengekomen?
GamiQ, de game notes app met game maps!
Puur uit nieuwsgierigheid net even gekeken. Heb de luidere variant in m'n PS5 zitten. Er wordt overigens niet gezegd dat de één luid is en de andere niet. Die van mij is ook gewoon erg stil. Enkel als ik een spel open heb staan en er geen enkel omgevingsgeluid is, hoor ik hem zachtjes vanaf 1m afstand. Te verwaarlozen dus.Koning-Admiraal schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 22:13:
[Afbeelding]
Mocht je ook benieuwd zijn dan hoef je enkel de kappen van je PS5 af te halen.
:strip_exif()/f/image/zWDeZYehgW9yNFh9DAm9FdJa.jpg?f=fotoalbum_large)
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 21:07
:strip_icc():strip_exif()/u/17239/crop586cd04bb358c.jpeg?f=community)
Morgenavond maar verder met Astrobots.Intussen maar bedenken wat de volgende game wordt. Ik had God of War al. Gedownload maar ik hoop eigenlijk dat die nog een 4K60 update krijgt.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Even account aangemaakt want ik had dit bij Miles Morales. Heb toen Support gebeld en die kwamen met het volgende:Vizjee schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 23:59:
Hoi allen,
Sinds 2 uur mn PS5 binnen en COD aan het spelen. Ineens hapert mn spel, loopt vast en vervolgens crasht mn PS5. Ik heb geen externe data oid eraan gekoppeld, alleen voeding en hdmi kabel. Vervolgens wil ik de PS5 weer opstarten, maar hoor alleen een piep, geen licht of gevoel dat hij uberhaupt opstart.
Stekker eruit, erin en nogmaals proberen. Weer alleen opstartpiep maar geen beeld en geen lichtgevende PS5.
Even je aanknop negen seconden indrukken tot je een tweede piep hoort. Als het goed is start je PS dan in safe mode op.
[ Voor 3% gewijzigd door Timothy3000 op 25-11-2020 00:35 ]
Thanks voor je reactie. Als ik die inhoud gebeurt er niets. Ik hoor bij het indrukken een piep, daarna niets meer. Herken de safe mode vanuit PS4, maar voor dit probleem helaas geen oplossing. Ik vind het wel apart dat er een piep is, voeding lijkt niet het probleem. Ik gok op een kapotte SSD, maar ga morgen maar even met Playstation Support bellenTimothy3000 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 00:33:
[...]
Even account aangemaakt want ik had dit bij Miles Morales. Heb toen Support gebeld en die kwamen met het volgende:
Even je aanknop negen seconden indrukken tot je een tweede piep hoort. Als het goed is start je PS dan in safe mode op.
Dat wordt wel degelijk gezegd. Zelfs met een audio fragment.J.Gronkjaer schreef op woensdag 25 november 2020 @ 00:08:
[...]
Puur uit nieuwsgierigheid net even gekeken. Heb de luidere variant in m'n PS5 zitten. Er wordt overigens niet gezegd dat de één luid is en de andere niet. Die van mij is ook gewoon erg stil. Enkel als ik een spel open heb staan en er geen enkel omgevingsgeluid is, hoor ik hem zachtjes vanaf 1m afstand. Te verwaarlozen dus.![]()
Mocht je ook benieuwd zijn dan hoef je enkel de kappen van je PS5 af te halen.
[Afbeelding]
https://www.lesnumeriques...-ventilateur-n157521.html
Weer een Nidec en een Delta fan. Waar blijkbaar de Nidec de stilste is, net als in de Sony PlayStation 4 Pro.Koning-Admiraal schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 22:13:
[Afbeelding]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
In mijn beste Frans wordt er vermeld dat de B variant idd luider is, maar nog steeds relatief stil. Niet vergelijkbaar met de luide PS4 (pro). Luider is niet per definitie luid.Koning-Admiraal schreef op woensdag 25 november 2020 @ 00:58:
[...]
Dat wordt wel degelijk gezegd. Zelfs met een audio fragment.
https://www.lesnumeriques...-ventilateur-n157521.html
Geluid is subjectief, echter is dat ding echt niet stil. Het geluidsampel tussen A en B zijn beide storend. *knip*Geen versusJ.Gronkjaer schreef op woensdag 25 november 2020 @ 01:34:
[...]
In mijn beste Frans wordt er vermeld dat de B variant idd luider is, maar nog steeds relatief stil. Niet vergelijkbaar met de luide PS4 (pro). Luider is niet per definitie luid.
[ Voor 10% gewijzigd door Chaoss op 25-11-2020 12:27 ]
Als de geluidsamples een daadwerkelijk waargave waren van het geluid van de PS5 dan ja, absoluut.Koning-Admiraal schreef op woensdag 25 november 2020 @ 01:37:
[...]
Geluid is subjectief, echter is dat ding echt niet stil. De geluidsampel tussen A en B zijn beide storend.
Echter:
Ik heb geen Xbox series X dus kan daar niet over oordelen (is overigens de discussie ook niet dus weet niet waarom dat relevant is). Het enige wat ik kwijt kan is dat ik blijkbaar de luidere PS5 versie heb. Weet niet of je er zelf één hebt, maar zelfs deze is voor mij niet waarneembaar in een situatie met achtergrond geluid van een gemiddeld niveau. Bovendien was ik niet van plan om met m'n oor naast de fan te gaan zitten zoals bovenstaande geluidsopname gemaakt isWe record the noise of the fan at the air inlet of the console.
Note: the recorded noise has been greatly amplified to make its acoustic characteristics perfectly perceptible. The purpose of these recordings is to account for the differences between the noise emitted by one and the other consoles, not the “absolute” intensity of the noise.
Het wordt hier als een probleem gebracht. Terwijl dit absoluut niet de strekking is van het artikel. De één is simpelweg wat minder stil(of luid) dan de ander. Laten we er dus geen storm in een glas water van maken.
[ Voor 5% gewijzigd door Chaoss op 25-11-2020 12:27 ]
Maar ik dacht, mocht het een stickertje zijn, dat is dat zo opgelost.Dus heb hem vanavond ook even opgemaakt en de fan eruit gehaald om te kijken of er een stickertje zat. Daar hoef je dus niet het garantie label voor te verbreken.
Er was geen stickertje te zien. Ik heb de Nidec fan. Dat is ook volgens dat filmpje de beste optie.
Dus het zal wel een beetje coil whine zijn. Ik hoor het eigenlijk alleen als ik met een headset op game, en hem eventjes af zet.
Idee heb ik ook. Batterijduur lijkt nog slechter dan de DS4.shakespeare schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 21:48:
[...]
Jup, ik ook. Hij zwabbert iets lijkt het..
Dat gaat nog wel veel langer duren dan een half jaar. De eerste revisies van de ps4 en pro hebben ook een aantal jaar op zich laten wachten.Palindrome schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 23:55:
Wat een gedoe zeg, Ik snap dat er noodzaak is om meerdere leveranciers te gebruiken voor dezelfde onderdelen maar als het leidt tot echt merkbare verschillen dan wacht ik wel een half jaar voor een nieuwe en verbeterde batch.
Elke release van een nieuw product is hetzelfde. Bij telefoons is de batterij slecht het scherm vertoont een minieme afwijking die met het blote oog niet te zien is etc.
Mijn ervaring is dat dit soort paniek na een maandje weg is en je gewoon gebruik gaat maken van het nieuwe product. Als laatste: het is een apparaat van 500€. Het is niet een huis met gebreken ofzo....
Omdat die nooit aanstaat bedoel je?Koning-Admiraal schreef op woensdag 25 november 2020 @ 01:37:
[...]
Als je ooit een Xbox Series X erbij neemt dan merk je pas wat stille console hoort te zijn.
Vreemd want hier is de controller juist stukken beter dan de DS4. Ik heb zondag begin van de middag Assassin’s Creed gestart en die s’avonds laat pas weer uitgezet en nooit melding gehad dat die leeg was.Hulleman schreef op woensdag 25 november 2020 @ 06:25:
[...]
Idee heb ik ook. Batterijduur lijkt nog slechter dan de DS4.
Enige kan ik kan bedenken is dat de features van de controller misschien een battery drain zijn bij sommige spellen?
[ Voor 13% gewijzigd door Metian op 25-11-2020 08:02 ]
Rupsen, Rapsen.
Update 1: Safe mode werkt ook niet, spel is er handmatig uitgehaald.Vizjee schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 23:59:
Hoi allen,
Update 2: Amazon.de bericht, ik mag m terugsturen en ik krijg een refund (20 euro door de plee, want verzendkosten om de PS5 in huis te krijgen wel gewoon betaald
Ik probeer om 09:30 nog wel even Playstation Support te bellen, maar zij kunnen ook niet veel voor mij doen ben ik bang. Zou ook sowieso terugsturen betekenen.. maar of ze m gaan repareren is een tweede.
Spel is overigens wel handmatig uit de PS5 gehaald
Maar goed, er zijn ergere dingen in het leven.
Ai dat is zuur, zou gewoon een nieuwe vragen en niet akkoord gaan met een reparatie of een refurbished, maar ben bang dat je nu wel een tijdje zonder zit.Vizjee schreef op woensdag 25 november 2020 @ 08:08:
[...]
Update 1: Safe mode werkt ook niet, spel is er handmatig uitgehaald.
Update 2: Amazon.de bericht, ik mag m terugsturen en ik krijg een refund (20 euro door de plee, want verzendkosten om de PS5 in huis te krijgen wel gewoon betaald). Op een reservelijst komen is niet mogelijk. Lijkt er dus op dat ik back in business ben voor een nieuwe PS5.
Ik probeer om 09:30 nog wel even Playstation Support te bellen, maar zij kunnen ook niet veel voor mij doen ben ik bang. Zou ook sowieso terugsturen betekenen.. maar of ze m gaan repareren is een tweede.
Spel is overigens wel handmatig uit de PS5 gehaald
Maar goed, er zijn ergere dingen in het leven.
Kan ik tot die tijd niet je COD even lenen. 😅🤡
https://www.androidcentra...wn-bugs-and-launch-issues
Ik probeerde de dual sense controller maar die wordt niet herkend met remote play.( heb helaas geen DualShock 4 om zelf te testen)
Mijn disc drive maakt continue een herrie-SaveMe- schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 19:08:
Waar ik wel 'last' van heb is dat de disc af en toe ineens gaat draaien. Duurt gelukkig niet lang, maar is wel gek. En die disc drive maakt een tering herrie ...

Heb verder geen ervaringen met PC GPU's en wat voor geluiden die maken. Valt dit geluid onder de normale coil whine?
ik heb exact hetzelfde geluid, behalve het geluid wat er later bijkomt. dat lijkt de sticker als ik het zo hoor.Furr schreef op woensdag 25 november 2020 @ 08:24:
Zo te lezen ben ik niet de enige met een 'herrie' makende PS5. Het is niets vergeleken met het geluid dat de PS4 maakt, maar mijn Xbox Series X is muisstil. Uit mijn PS5 komt een geluid dat het meeste lijkt op een koelkast. Maakt niet uit of ik in een game ben of niet.
[YouTube: PS5 Geluid]
Heb verder geen ervaringen met PC GPU's en wat voor geluiden die maken. Valt dit geluid onder de normale coil whine?
Als ik langer op ga letten begint het irritant te worden idd..
Lijkt mij volstrekt normaal geluid. Als mensen daar al over vallen dan verwachten ze wel een hele stille console.Ik verwacht dat al die playstations die nu fan geluiden, coil whine geluiden en disc drive geluiden maken gewoon goed zijn. Sony weet heus wel wat voor product ze de wereld in sturen. Valt gewoon allemaal binnen de (acceptabele) marge.Furr schreef op woensdag 25 november 2020 @ 08:24:
Zo te lezen ben ik niet de enige met een 'herrie' makende PS5. Het is niets vergeleken met het geluid dat de PS4 maakt, maar mijn Xbox Series X is muisstil. Uit mijn PS5 komt een geluid dat het meeste lijkt op een koelkast. Maakt niet uit of ik in een game ben of niet.
Doe twee stappen naar achter en je hoort niks. Je zit toch niet te gamen met je oor op de PS5. Ik snap al die onzin of het geluid niet. Ga gewoon genieten van de PS5!Furr schreef op woensdag 25 november 2020 @ 08:24:
Nee, je moet een ps5 versie hebben. of de crossgen bundle gekocht hebben.DoubleDutch schreef op woensdag 25 november 2020 @ 08:03:
Zit er verschil tussen de PS4 en PS5 disc van COD cald war, ik kan toch gewoon de PS4 versie kopen en deze in mijn PS5 drukken,zou toch alleen om de multiplayer gaan.
PS5 download 2 versie's, je moet de ps5 versie opstarten.
Dit is echt niet normaal. Ik vind dit erg slecht van Sony! Ik koop zeker nog een PS5 in de toekomst, maar dit geluid moet dan wel weg zijn.joblamie schreef op woensdag 25 november 2020 @ 08:29:
[...]
Lijkt mij volstrekt normaal geluid. Als mensen daar al over vallen dan verwachten ze wel een hele stille console.Ik verwacht dat al die playstations die nu fan geluiden, coil whine geluiden en disc drive geluiden sowieso gewoon allemaal goed zijn. Sony weet heus wel wat voor product ze de wereld in sturen. Valt gewoon allemaal gewoon binnen de (acceptabele) marge.
Geen versus
[ Voor 10% gewijzigd door Chaoss op 25-11-2020 12:24 ]
Top dankjewel. 👍shakespeare schreef op woensdag 25 november 2020 @ 08:30:
[...]
Nee, je moet een ps5 versie hebben. of de crossgen bundle gekocht hebben.
PS5 download 2 versie's, je moet de ps5 versie opstarten.
Ik geniet zeker van de PS5, hoor!RandyAmsterdam schreef op woensdag 25 november 2020 @ 08:30:
[...]
Doe twee stappen naar achter en je hoort niks. Je zit toch niet te gamen met je oor op de PS5. Ik snap al die onzin of het geluid niet. Ga gewoon genieten van de PS5!
Ondertussen speur ik het internet af voor de beste Black Friday Gaming Headset deal.
[ Voor 9% gewijzigd door Furr op 25-11-2020 08:38 ]
Kun je nagaan als deze in een kabinet staat.Furr schreef op woensdag 25 november 2020 @ 08:35:
[...]
Ik geniet zeker van de PS5, hoor!Maar je hoort het duidelijk door heel de kamer, dus hoorbaar bij stillere momenten in games. Ik (en velen anderen) vraag dit vooral omdat Sony beweerde dat de PS5 zo extreem stil zou zijn. Lijkt me dus vooral een claim van de marketing-afdeling. Mijn Xbox Series X blijft onder alle omstandigheden 100% stil. Mijn PS5 maakt onder alle omstandigheden dit geluid.
Ondertussen speur ik het internet af voor de beste Black Friday Gaming Headset deal.
Wat dat betreft ben ik het met @Starbucks eens, fixen die handel
En toch ben ik het niet helemaal met je eens, snap best dat mensen er over vallen, mijn PS5 is gewoon fluisterstil na een paar uur gamen hoor ik er helemaal niks van en ik zit er 80 cm van af, met mijn oor erop hoor ik zelf heel weinig.joblamie schreef op woensdag 25 november 2020 @ 08:29:
[...]
Lijkt mij volstrekt normaal geluid. Als mensen daar al over vallen dan verwachten ze wel een hele stille console.Ik verwacht dat al die playstations die nu fan geluiden, coil whine geluiden en disc drive geluiden maken gewoon goed zijn. Sony weet heus wel wat voor product ze de wereld in sturen. Valt gewoon allemaal binnen de (acceptabele) marge.
En als ik dan filmpjes langs zie komen zoals hierboven dan zou ik er ook niet vrolijk van worden.
Vergeleken met de PS4 is de PS5 ook extreem stil, ze hebben nog wel even te gaan voordat ze op dat niveau zitten. XSX is hier inderdaad ook fluister stil, daar moet ik echt m'n hand boven houden om te voelen of ie nog aan is.Furr schreef op woensdag 25 november 2020 @ 08:35:
[...]
Ik geniet zeker van de PS5, hoor!Maar je hoort het duidelijk door heel de kamer, dus hoorbaar bij stillere momenten in games. Ik (en velen anderen) vraag dit vooral omdat Sony beweerde dat de PS5 zo extreem stil zou zijn. Lijkt me dus vooral een claim van de marketing-afdeling. Mijn Xbox Series X blijft onder alle omstandigheden 100% stil. Mijn PS5 maakt onder alle omstandigheden dit geluid.
Niet heel storend omdat het maar kort is, maar wel heel goed hoorbaar aangezien ik er maar zo'n 60 cm vanaf zit.
Ik heb het constant, disc erin of eruit, maakt niet uit. Ik hoor het naast mijn tv meubel meer als dat ik ervoor zit vreemd genoeg, maar dat zal wel gewoon reflectie zijn in mijn setup. Ik hoor het, met headset op, alleen als er verder geen geluid wordt afgespeeld. Het klinkt gewoon als een fan overigens. Merk hier niets electronisch aan. Coil whine is veel hoger toch? Ik had liever gehad dat hij stil was, maar ik ben superblij dat ik van het notoire geluid van de PS Pro af ben.timetje100 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:55:
Edit: Het geluid stopt als ik de disc-drive eruit haal, maar lijkt mij best wel vervelend om dit geluid continue te hebben als ik een game speel?
[ Voor 7% gewijzigd door Marselaar op 25-11-2020 08:51 ]
PSN: Marselaar
Maar goed, ik neem deze berichtgeving wel met een korrel zout, je hoort altijd alleen de slechte verhalen. De vraag is welk percentage van de afnemers hier echt problemen mee heeft. Daarnaast heeft de eerste batch consoles nou eenmaal een grotere kans op kinderziektes. Daarmee wil ik het niet goed praten, maar dat weten we nou eenmaal.
Anyway, de mijne heeft er gelukkig geen last van! Of althans, ik hoor het niet met m'n 5.1.2 set / headphones
Wat moet je met een dvd speler?Xiam S schreef op woensdag 25 november 2020 @ 08:51:
als je een ps5 digital koopt kan je dan niet gewoon een dvd speler, kopen want dat bespaart je toch snel 50 euro
Je zou dan een UHD speler moeten kopen als je wilt dat hij dezelfde schijfjes (geen games) afspeelt dan de PS5 disc versie. Maar zo'n speler vind je nieuw niet voor 100 EUR of minder.Xiam S schreef op woensdag 25 november 2020 @ 08:51:
als je een ps5 digital koopt kan je dan niet gewoon een dvd speler, kopen want dat bespaart je toch snel 50 euro
Klopt, ik heb het ook gewoon in het menu gehad. Ik heb dit type crash niet meer gehad toen ik rustmodus volledig uitschakelde in het menu. Daarna alleen game crashes nog gehad.Kalder schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 18:29:
[...]
Vandaag is mijn PS5 uitgevallen tijdens het kijken van netflix, toen hij uit stond moest ik 2 keer op de aan-knop drukken op de PS5 zelf, de controllers deden niets meer, toen hij opstartte heeft hij een database rebuild gedaan, daarna functioneerde de PS5 weer normaal.
Lijkt er op dat de crashes niet uitgesloten zijn tot bepaalde games.
PSN: Marselaar
Ja ik heb dus precies hetzelfde, ik denk zelf dat het de fan is die zodra je de disc erin stopt harder gaat blazen en blijft blazen.Marselaar schreef op woensdag 25 november 2020 @ 08:50:
[...]
Ik heb het constant, disc erin of eruit, maakt niet uit. Ik hoor het naast mijn tv meubel meer als dat ik ervoor zit vreemd genoeg, maar dat zal wel gewoon reflectie zijn in mijn setup. Ik hoor het, met headset op, alleen als er verder geen geluid wordt afgespeeld. Het klinkt gewoon als een fan overigens. Merk hier niets electronisch aan. Coil whine is veel hoger toch? Ik had liever gehad dat hij stil was, maar ik ben superblij dat ik van het notoire geluid van de PS Pro af ben.
Ikzelf game op mijn kamer en heb de ps5 op mijn bureau staan, 1 meter van mij vandaan.
Helaas hoor ik daardoor dus altijd dat geluidje.
Je kunt het draaien van de disc inderdaad duidelijk horen als er een disc in zit. Althans dat heb ik ook, een disc erin en hij maakt geluid bij het lezen van de disc. Echter heb ik het idee dat het vóór de eerste firmware update veel erger was.Martijn1990 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 08:43:
Mijn PS5 is doorgaans helemaal stil, maar af en toe begint hij behoorlijk te blazen (veel harder dan mijn day 1 PS4 ooit heeft gedaan) voor relatief korte tijd. Ik vermoed dat het de disc drive is. Maar tot nu toe heb ik alleen nog maar Valhalla met disc gespeeld, dus nog niet getest met een lege disc drive.
Niet heel storend omdat het maar kort is, maar wel heel goed hoorbaar aangezien ik er maar zo'n 60 cm vanaf zit.
Toen ik mijn PS5 voor het eerst aan deed en hij vroeg om een disc maakte hij pas echt veel lawaai, daarna firmware update gehad en heb de disc drive sindsdien niet meer zooo luid gehoord, maar het geluid is wel nog steeds aanwezig.
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Heb jij dat als de disc erin zit?Furr schreef op woensdag 25 november 2020 @ 08:24:
Precies. Onder andere de zeer beperkte (4k HDR) content op Netflix zorgt ervoor dat ik af en toe toch een 4k blu ray schijfje zal kopen.Martijn1990 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 08:53:
[...]
Je zou dan een UHD speler moeten kopen als je wilt dat hij dezelfde schijfjes (geen games) afspeelt dan de PS5 disc versie. Maar zo'n speler vind je nieuw niet voor 100 EUR of minder.
Daarnaast blijf ik sowieso wel fan van schijfjes
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Bij mijn exemplaar geeft 10 stappen naar achteren nog steeds het k geluid.RandyAmsterdam schreef op woensdag 25 november 2020 @ 08:30:
[...]
Doe twee stappen naar achter en je hoort niks. Je zit toch niet te gamen met je oor op de PS5. Ik snap al die onzin of het geluid niet. Ga gewoon genieten van de PS5!
Degene die het bagatalliseren hebben niet een PS5 die dit K geluid maakt.
Dat is nu wel duidelijk.
Inderdaad, omdat ik geen netflix premium heb ben ik aangewezen op schijfjes voor 4k beeld.dvdkiwi schreef op woensdag 25 november 2020 @ 08:58:
[...]
Precies. Onder andere de zeer beperkte (4k HDR) content op Netflix zorgt ervoor dat ik af en toe toch een 4k blu ray schijfje zal kopen.
Daarnaast blijf ik sowieso wel fan van schijfjes
Helaas is elke videotheek hier in de buurt omgevallen en zijn er bijna geen winkels in de buurt die fysieke blue ray schijfjes verkopen (afgezien van een klein vakje bij de boekenvoordeel).
Ik ga langszaam aan maar weer een film collectie opbouwen in blueray van de films die ik af en toe nog wel wil zien maar niet beschikbaar zijn op netflix enzo.
Stadia / PSN : whenheco
Mijn vraag is nu... komt dit door de beruchte sticker of niet? Ik heb hetzelfde geluid. Geen last van, maar als ik het kan fixen door wat zaken los te draaien dan heb ik dat er wel voor over aangezien hij nog een aantal jaartjes mee moet. Ik had het idee dat de sticker meer een ratelend geluid maakt. Dit lijkt een beetje op een tropische kikkerFurr schreef op woensdag 25 november 2020 @ 08:24:
Vervelende met geluid is dat de discussie die hier gevoerd wordt kwalitatief is, waarschijnlijk hebben de meeste hetzelfde geluidsniveau maar was er bij de een gewoon een veel hogere verwachting. Valt me trouwens op dat de meeste die hierover klagen ook een Xbox series X hebben.
Het is duidelijk dat micorosoft hier gewoon de nieuwe standaard heeft gezet voor stille consoles en daar kunnen we alleen onze hoed voor afnemen. Maar dat de xsx stil is betekend ook weer niet dat de PS5 een herrie apparaat is (even los van enkele consoles met HW issues). Mogelijk dat de fan uit het teardown filmpje nog een tikkeltje stiller is dan wat de meeste in europa hebben.
het klinkt op jouw video wel wat harder dan die van mij, maar ik denk dat dat eerder komt doordat je een telefoon microfoon die sowieso maar bepaalde frequenties oppakt dicht bij een bron houdt, dat komt altijd vertekend over. Dus ik vermoed dat dit vergelijkbaar is bij die van mij.Furr schreef op woensdag 25 november 2020 @ 08:24:
Belangrijker is dat je er op game afstand gewoon vanaf zit en dat je dan gewoon gamed met het geluid van de game aan en of je dan nog iets hoort en of het resterende geluid dan voor jou acceptabel is. Als dat het niet is, tsja, dan is een ps5 niets voor jou denk ik.
In het algemeen, ik vind die hele ventilator discussie hier op tweakers en op andere fora ridicuul aan het worden, normaliter zou iemand echt niet met zijn oor tegen een console aan gaan liggen of op een paar centimeter afstand gaan luisteren of die geluid maakt.
Ik vraag me dan af hoe al die medetweakers die nu helemaal uit hun plaat gaan omgaan met hun eigen pc's, als ik naar mijn eigen pc kijk daar zit watercooling en 7 low noise fans in. Dan heb je het alleen aan fans en koeling al over een behoorlijke investering en wat blijkt, je hoort de pc gewoon als je er naast gaat zitten en als ik daar mijn telefoon microfoon tegen aan hou schrik je je rot alleen al door de airflow die je hoort. Dingen maken nou eenmaal geluid en vergelijk het met een ps4 pro en je hoort die hele ps5 niet als je aan het gamen bent met normaal geluid aan als je op een normale afstand zit.
eens, echter heb ik wel het idee dat het extra geluidje wat je alleen hoort als je in game gaat niet hoort. wellicht kunnen ze dit meet een updat eruit halen. afstellen fans ofzo?robinez schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:12:
[...]
het klinkt op jouw video wel wat harder dan die van mij, maar ik denk dat dat eerder komt doordat je een telefoon microfoon die sowieso maar bepaalde frequenties oppakt dicht bij een bron houdt, dat komt altijd vertekend over. Dus ik vermoed dat dit vergelijkbaar is bij die van mij.
Belangrijker is dat je er op game afstand gewoon vanaf zit en dat je dan gewoon gamed met het geluid van de game aan en of je dan nog iets hoort en of het resterende geluid dan voor jou acceptabel is. Als dat het niet is, tsja, dan is een ps5 niets voor jou denk ik.
In het algemeen, ik vind die hele ventilator discussie hier op tweakers en op andere fora ridicuul aan het worden, normaliter zou iemand echt niet met zijn oor tegen een console aan gaan liggen of op een paar centimeter afstand gaan luisteren of die geluid maakt.
Ik vraag me dan af hoe al die medetweakers die nu helemaal uit hun plaat gaan omgaan met hun eigen pc's, als ik naar mijn eigen pc kijk daar zit watercooling en 7 low noise fans in. Dan heb je het alleen aan fans en koeling al over een behoorlijke investering en wat blijkt, je hoort de pc gewoon als je er naast gaat zitten en als ik daar mijn telefoon microfoon tegen aan hou schrik je je rot alleen al door de airflow die je hoort. Dingen maken nou eenmaal geluid en vergelijk het met een ps4 pro en je hoort die hele ps5 niet als je aan het gamen bent met normaal geluid aan als je op een normale afstand zit.
ik heb mijn oude ps4 pro uit elkaar gehaald dit weekend en er cool pasta opgedaan, geen geluid meer. ging naar de kinderen, ding was net een boeing 747.
Hij maakt elk geval wel minder herrie dan de PS4 Pro, die steeg bij mij letterlijk op. De Xbox Series X is inderdaad muisstil en wij verwachten dan eigenlijk een soort gelijke muisstille console van Playstation.Denman schreef op woensdag 25 november 2020 @ 08:50:
Gezien alle geluidsproblemen die de PS4 Pro heeft gebracht, had ik verwacht dat Sony er echt alles aan zou doen om een 2e "debacle" te voorkomen. Dat lijkt niet het geval, zeker aangezien ze kennelijk weer met 2 verschillende fans werken. Maar waarschijnlijk konden ze niet anders i.v.m. productiecapaciteit.
Maar goed, ik neem deze berichtgeving wel met een korrel zout, je hoort altijd alleen de slechte verhalen. De vraag is welk percentage van de afnemers hier echt problemen mee heeft. Daarnaast heeft de eerste batch consoles nou eenmaal een grotere kans op kinderziektes. Daarmee wil ik het niet goed praten, maar dat weten we nou eenmaal.
Anyway, de mijne heeft er gelukkig geen last van! Of althans, ik hoor het niet met m'n 5.1.2 set / headphones
Al is dat misschien te voorbarig om dat te verwachten.
Console id: Dr Stream | Playstation 5 | Xbox series X | LG 65 CX | Iphone 11 Pro 256 GB | AirPods Pro | MacBook Pro 16 inch
Ik was trouwens een van de weinige gelukkige met een stille playstation 4 pro.
die testers bij sony hebben da getest met de pulse 3d headset ofwa 😅
We zullen moetten wachten tot sony er officieel op reageerd . Is wel spijtige zaak .. maar voor de rest werkt de ps5 perfect 🤞
Ik heb gisteren COD coldwar aangeschaft en moet verdomme zolang wachten op allerlei updates (campaign 1 en 2) . Ik dacht, cd erin wat installeren en spelen maar dat is helaas niet het geval. Geeft aan 31 uur wachten voor updates.. mijn wifi download snelheid is 90Mbit.
Nou had ik de ps5 gisteren in rest mode gezet maar de COD uprate is niet verder gegaan...lekker dan. Is dit normaal?
Volgens mij is het niet echt het draaien van de disc, want dan zou ik het constant moeten horen. Als ik nu 2 uur game hoor ik in die tijd misschien 2x 5 seconden dat hij ineens ontzettend hard gaat blazen. Daarna is die weer stil. de PS5 staat hier nagenoeg helemaal vrij, dus aan de airflow/warmte kan het niet liggen. Als ik een game installeer vanaf de disc hoor ik het veel langer, daarom vermoed ik dat het aan de drive ligt, maar heb dar nog niet helemaal uit kunnen sluiten.Kalder schreef op woensdag 25 november 2020 @ 08:56:
[...]
Je kunt het draaien van de disc inderdaad duidelijk horen als er een disc in zit. Althans dat heb ik ook, een disc erin en hij maakt geluid bij het lezen van de disc. Echter heb ik het idee dat het vóór de eerste firmware update veel erger was.
Toen ik mijn PS5 voor het eerst aan deed en hij vroeg om een disc maakte hij pas echt veel lawaai, daarna firmware update gehad en heb de disc drive sindsdien niet meer zooo luid gehoord, maar het geluid is wel nog steeds aanwezig.
Zal van de week eens een PS+ game opstarten zonder disc erin en kijken of hij het dan ook doet.
Er is geen bal aan om dit topic nog te lezen als het zo verder moet gaan.
Zodra dat ik valhalla start hoor je het verschil als je switch tussen de game en ps5 menu
Ik snap het nooit zo dat een console "muisstil" moet zijn. Of gamen jullie allemaal met het geluid uit? Geloof me, dan mis je iets van de ervaringlaurens700 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:16:
[...]
Hij maakt elk geval wel minder herrie dan de PS4 Pro, die steeg bij mij letterlijk op. De Xbox Series X is inderdaad muisstil en wij verwachten dan eigenlijk een soort gelijke muisstille console van Playstation.
Al is dat misschien te voorbarig om dat te verwachten.
Ik heb nooit een PS4 Pro gehad (alleen de OG) en ja, als ik daar voorbeelden voorbij zag komen (ook bij vrienden) dat was gewoon hinderlijk. Maar als je console een klein beetje geluid maakt, dan mag dat toch lijkt me? Ik denk dat je in veruit de meeste gevallen het geluid maar iets op hoeft te schroeven om dat geluid te overstemmen. Maar goed, misschien ben ik wel gewoon "lucky" dat ik niet gevoelig ben voor zaken zoals Coil Whine enzo
*off topicmadcon schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:07:
[...]
Inderdaad, omdat ik geen netflix premium heb ben ik aangewezen op schijfjes voor 4k beeld.
Een premium abonnement verandert daar niet zo veel aan; ook dan is de 4k content erg karig. Bad Boys for Life bijvoorbeeld staat er enkel in normaal HD op.
Als je nieuwe films niet per se direct hoeft te hebben (met de nieuwprijzen van blu-rays zijn dat ook geen leuke grapjes) kun je budgetgaming gebruiken om prijzen te vergelijken. Ik heb aardig wat blu-rays en betaal zelden meer dan €8 voor een film.
Om on topic te blijven: budgetgaming is ook heel handig om prijzen van PS5 games te vergelijken
[ Voor 31% gewijzigd door Superkiwi op 25-11-2020 09:46 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Dit topic is gesloten.
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |