Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rck010 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:43:
[...]

Zou er met wat handigheid een fancontroller of aan/uit schakelaar tussen kunnen zetten.
Maar ik maak amper gebruik van de rest-mode, voor mij is de eenvoud hiervan juist fijn. PS5 aanzetten, fan automatisch ook aan.
Je kunt wel instellen dat de power voor de USB poort in rest mode maar 3 uur nadat hij in restmode gaat blijft werken, dan blijft je fan nog maximaal 3 uur aanstaan als je hem in rest mode zet.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larkinzzz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik zie op https://store.playstation.com/ dat er een aantal leuke aanbiedingen zijn, FIFA 21 is bijvoorbeeld te koop voor €39,59. Ik heb op dit moment nog geen PS5, maar ik ben wel van plan om er 1 te kopen in december of januari (als dat lukt tenminste). Is het verstandig om die games dan nu al online aan te schaffen? Ik ben er nog niet over uit of ik de disk of de digital version van de PS5 wil gaan halen.

Sowieso zit ik nog met een aantal vragen, aangezien mijn laatste console de PS3 was:

- Krijg je X aantal maanden PS Plus bij de aanschaf van een PS5? Bij de PS3 kon je tenminste nog gratis online gamen, geen idee hoe PS Plus werkt en wat ik er mee kan.

- Als ik een fysieke PS4 game in de winkel koop, zit daar dan ook een digital key bij of ben ik 100% afhankelijk van de disk? En geld ditzelfde voor fysieke PS5 games?

- Als ik The Witcher 3 zou kopen (is in de aanbieding voor €15) dan speelt dat toch gewoon zonder problemen op de PS5 alsof ik een PS4 Pro zou hebben?

- Stel ik koop NHL 21 en ik ga online spelen, dan speel ik toch gewoon tegen zowel PS4 als PS5 gebruikers? Aangezien er geen 'PS5 support' is voor die game neem ik aan dat je gewoon tegen spelers van beide consoles speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

poor Leno schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:46:
[...]

Tsja, hoe beter en duurder de koptelefoon voor muziek is ontworpen kán juist het nadeel zijn.. Gaming audio wordt op een hele andere manier afgemixed en weggestuurd dan muziek..
Dat is simpelweg niet waar, dit hangt 100% af waarop het afgemixt is. Als de audio van de game gemixt is op een DT1990 Pro zal dit bij jouw thuis op jouw DT1990 Pro hetzelfde klinken.

Echter heb je wel gelijk dat je met gaming headphones voordeel kan behalen, omdat deze bepaalde frequenties meer accentueren zodat je bijvoorbeeld voetstappen beter kan volgen. Als de sound engineer dit in de studio al heeft gedaan moet je gewoon dezelfde koptelefoon gebruiken als de engineer.

Ik weet niet wat de standaard is bij Game Audio Engineers, maar ik vermoed dat dit niet veel zal verschillen van wat je in andere Audio Engineers en er dus voornamelijk gewerkt zal worden met merken zoals Beyerdynamic, Audio Technica, Shure, Sony, Sennheiser en AKG. Plus natuurlijk luidsprekers, die over het algemeen vrij neutraal zijn (Genelec, Adam, Neumann, Dynaudio, JBL). Op een tour bij Criterion zie je bijvoorbeeld overal Genelec staan, en dat is zo ongeveer de meest neutrale luidspreker die je kan krijgen. Daarop worden de geluiden in games dus ontworpen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2020 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:47
Safaci schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:24:
[...]

Ja, heel nice! Heb je wat ruimte achter het meubel zodat de lucht weg kan?

Ik heb zelf dit gedaan, maar denk niet dat dat heel veel doet. :+
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/64812638
En daar moet je nu een fan tegen aan schroeven dan is ie af ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:34

SD5k

>4&X

Larkinzzz schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:52:
Ik zie op https://store.playstation.com/ dat er een aantal leuke aanbiedingen zijn, FIFA 21 is bijvoorbeeld te koop voor €39,59. Ik heb op dit moment nog geen PS5, maar ik ben wel van plan om er 1 te kopen in december of januari (als dat lukt tenminste). Is het verstandig om die games dan nu al online aan te schaffen? Ik ben er nog niet over uit of ik de disk of de digital version van de PS5 wil gaan halen.

Sowieso zit ik nog met een aantal vragen, aangezien mijn laatste console de PS3 was:

- Krijg je X aantal maanden PS Plus bij de aanschaf van een PS5? Bij de PS3 kon je tenminste nog gratis online gamen, geen idee hoe PS Plus werkt en wat ik er mee kan.

- Als ik een fysieke PS4 game in de winkel koop, zit daar dan ook een digital key bij of ben ik 100% afhankelijk van de disk? En geld ditzelfde voor fysieke PS5 games?

- Als ik The Witcher 3 zou kopen (is in de aanbieding voor €15) dan speelt dat toch gewoon zonder problemen op de PS5 alsof ik een PS4 Pro zou hebben?

- Stel ik koop NHL 21 en ik ga online spelen, dan speel ik toch gewoon tegen zowel PS4 als PS5 gebruikers? Aangezien er geen 'PS5 support' is voor die game neem ik aan dat je gewoon tegen spelers van beide consoles speelt?
- Nee, maar zo'n voucher geldt meestal ook alleen voor nieuwe accounts.
- Je bent afhankelijk van de disc.
- Ja, sommige games draaien zelfs beter dan op PS4 Pro, vooral games met een unlocked framerate. Van TW3 komt ook nog een PS5 patch.
- Ik geloof dat dit game afhankelijk is, maar als je een PS4 game op de PS5 speelt kun je sowieso tegen andere PS4 spelers spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• forzaracing
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-10-2024

1. Je hebt rechts op 14 dagen gratis PS+ (proefperiode - staat los van PS5 aankoop). Geen extra gratis PS+ bij PS5

2. Fysieke game = fysieke game - je zal dus spel in PS moeten steken voordat je kan spelen.

3. Inderdaad

4. Geen idee hoe dit specifiek werkt bij NHL -> CoD Cold War is bijvoorbeeld cross-platform (PS, XBOX & PC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandyAmsterdam
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-04 19:35
Heeft er iemand een goed alternatief voor de charging dock van Sony? Alle andere docks die ik vind kan je alleen vua USB aansluiten. Het mooie van de Sony dock is dat je hem in een stopcontact kan steken. Zoek dus een charging dock voor in het stopcontact.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:34
@Larkinzzz PS Plus kun je op dit moment voor een stuk minder krijgen zowel via Sony zelf als GameMania onder andere. Iets van 45 euro voor een jaar.
Als een spel goedkoper is nu, kun je dat nu al aanschaffen. Dat maakt niet echt uit.
Anders wachten totdat je de PS5 hebt.

@RandyAmsterdam De PS3, PS4 en PS5 controllers verwachten volgens mij een bepaald signaal voordat ze gaan laden. Dat heb ik altijd eigenlijk een nadeel gevonden.
Maar eigenlijk moet je uit zien te vinden wat dat is, want er waren laadstations die wel degelijk PS4 controllers ondersteunden. En dat waren docks met alleen USB poorten erop welke ook telefoons en andere dingen konden laden.

[ Voor 41% gewijzigd door Arunia op 24-11-2020 15:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:47
dat is inderdaad slim, ik heb fifa 21 ook gekocht in de aanbieding nu en dan heb je de ps4 versie die je op de ps5 kan installeren, 9 december komt de ps5 fifa 21 versie uit en dan kun je gratis upgraden.

Als je psplus hebt kun je online gamen op een ps4 of ps5, ook krijg je elke maand gratis games.

Daarnaast krijg je op de ps5 20 ps4 top games kado als je ps plus hebt. En daar zitten hele grote titels tussen dus dat is een enorm voordeel.

dit zijn de volgende games op dit moment die je kado krijgt:
Bloodborne
Days Gone
Detroit: Become Human
God of War
Infamous Second Son
Ratchet and Clank
The Last Guardian
The Last of Us Remastered
Until Dawn
Uncharted 4: A Thief’s End
Batman: Arkham Knight
Battlefield 1
Call of Duty: Black Ops III – Zombies Chronicles Edition
Crash Bandicoot N. Sane Trilogy
Fallout 4
Final Fantasy XV Royal Edition
Monster Hunter: World
Mortal Kombat X
Persona 5
Resident Evil 7 biohazard
Je bent 100 procent afhankelijk van de disk. Voor mij een reden om alleen digitale games te kopen.
dat klopt helemaal
Dat weet ik niet zeker, maar ik verwacht van wel inderdaad, bij de call of duty cold war ps5 versie kan ik gewoon samen spelen met friends op een ps4 console, dus ik neem aan dat dat voor andere games ook wel kan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• shyheim
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-08 21:55

shyheim

busta! straight busta!

Rck010 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:15:
Niet helemaal op-topic, maar gezien veel PS5 bezitters er wellicht mee te maken krijgen, en genoeg mensen vragen hadden.

Zoals al eerder gepost, heb ik de PS5 sinds kort in m'n tv kast geplaatst. Een 3mm mdf plaat op maat gemaakt, zwart gespoten, 140mm fan afgemeten en uitgezaaid. Eerst zelf de fan aan een usb kabel gemaakt, maar dit verzette naar mijn mening nog niet genoeg lucht.

Vandaag een 140mm Be Quiet Shadow Wings 2, en een 12v FAN2USB kabel ontvangen.

Achterzijde:
[]

Voorzijde:
[]

Inbouw:
[]

Voor nog geen 30€ en een uurtje werk, de (naar mijn mening) lelijke PS5 uit het zicht, en geen warmte ontwikkeling in de kast. Vanaf dichtbij een rustige "whoosh", met kastje op een kiertje en vanaf zitpositie, niet te horen.

Van plan om 'm in de "gesloten" kast te zetten (lees: Ikea Besta), doe jezelf en de PS5 een lol en overweeg dezelfde oplossing. Dit kan je op de lange(re) termijn een hoop gedoe schelen.

Edit: USB kabel uiteraard in de PS5, zodat de fan netjes aan/uit gaat samen met de console.
_/-\o_ this is why I Tweakers.

Xbox GT: Shyheim87 | PSN: Shyheimz-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
  • Laatst online: 02-08 10:39
Rck010 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:15:
Niet helemaal op-topic, maar gezien veel PS5 bezitters er wellicht mee te maken krijgen, en genoeg mensen vragen hadden.

Zoals al eerder gepost, heb ik de PS5 sinds kort in m'n tv kast geplaatst. Een 3mm mdf plaat op maat gemaakt, zwart gespoten, 140mm fan afgemeten en uitgezaaid. Eerst zelf de fan aan een usb kabel gemaakt, maar dit verzette naar mijn mening nog niet genoeg lucht.

Vandaag een 140mm Be Quiet Shadow Wings 2, en een 12v FAN2USB kabel ontvangen.

Achterzijde:
[Afbeelding]

Voorzijde:
[Afbeelding]

Inbouw:
[Afbeelding]

Voor nog geen 30€ en een uurtje werk, de (naar mijn mening) lelijke PS5 uit het zicht, en geen warmte ontwikkeling in de kast. Vanaf dichtbij een rustige "whoosh", met kastje op een kiertje en vanaf zitpositie, niet te horen.

Van plan om 'm in de "gesloten" kast te zetten (lees: Ikea Besta), doe jezelf en de PS5 een lol en overweeg dezelfde oplossing. Dit kan je op de lange(re) termijn een hoop gedoe schelen.

Edit: USB kabel uiteraard in de PS5, zodat de fan netjes aan/uit gaat samen met de console.
hij blaast naar achter neem ik aan de fan, naar buiten? hij lijkt naar binnen te blazen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:54:
[...]

Dat is simpelweg niet waar, dit hangt 100% af waarop het afgemixt is. Als de audio van de game gemixt is op een DT1990 Pro zal dit bij jouw thuis op jouw DT1990 Pro hetzelfde klinken.
Nee want er worden standaarden en grenzen gebruikt waartussen men moet blijven en regels waaraan gehouden moet worden.. juist omdat iedereen iets anders heeft, en verre van de high-ends.

Dat een enigineer zijn eigen top spul gebruikt ja, maar dat wordt later naar een standaard gebracht zodat het voor iedereen 'ongeveer hetzelfde zal klinken'
Echter heb je wel gelijk dat je met gaming headphones voordeel kan behalen, omdat deze bepaalde frequenties meer accentueren zodat je bijvoorbeeld voetstappen beter kan volgen. Als de sound engineer dit in de studio al heeft gedaan moet je gewoon dezelfde koptelefoon gebruiken als de engineer.
De enigineer doet dat inderdaad gewoon in de studio, en wordt dan afgemixed. Maar je hoeft dus niet dezelfde koptelefoon te hebben.
Ik weet niet wat de standaard is bij Game Audio Engineers, maar ik vermoed dat dit niet veel zal verschillen van wat je in andere Audio Engineers en er dus voornamelijk gewerkt zal worden met merken zoals Beyerdynamic, Audio Technica, Shure, Sony, Sennheiser en AKG. Plus natuurlijk luidsprekers, die over het algemeen vrij neutraal zijn (Genelec, Adam, Neumann, Dynaudio, JBL).
Het maakt dus niet uit wat ze gebruiken. Het wordt btw ook vaak op meerdere systemen getest.

Maar net zoals dat ik mijn Eizo 12 bit scherm niet gerbuik voor om bijv in ACES colorspace te colorgraden direct voor tv of online, want dan heb je enorm verlies en niet natuurgetrouw. Dit wordt daarom later slim 'gecomprimeerd' om het zo maar te zeggen, naar waarden/levels die schermen wel kunnen weergeven zodat het 'ongeveer hetzelfde' wordt. (Zit iets ingewikkelder in elkaar, maar even voor t idee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 18:20
RandyAmsterdam schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:06:
Heeft er iemand een goed alternatief voor de charging dock van Sony? Alle andere docks die ik vind kan je alleen vua USB aansluiten. Het mooie van de Sony dock is dat je hem in een stopcontact kan steken. Zoek dus een charging dock voor in het stopcontact.
Oude lader van een telefoon zal prima werken.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-10 13:16
shakespeare schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:12:
[...]

hij blaast naar achter neem ik aan de fan, naar buiten? hij lijkt naar binnen te blazen ?
Blaast naar buiten.
Zuigt binnen aan, blaast achter uit. Zijde met de fanblades zit dus aan de binnenkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larkinzzz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-11-2024
robinez schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:09:
[...]

Als je psplus hebt kun je online gamen op een ps4 of ps5, ook krijg je elke maand gratis games.

Daarnaast krijg je op de ps5 20 ps4 top games kado als je ps plus hebt. En daar zitten hele grote titels tussen dus dat is een enorm voordeel.

dit zijn de volgende games op dit moment die je kado krijgt:
Bloodborne
Days Gone
Detroit: Become Human
God of War
Infamous Second Son
Ratchet and Clank
The Last Guardian
The Last of Us Remastered
Until Dawn
Uncharted 4: A Thief’s End
Batman: Arkham Knight
Battlefield 1
Call of Duty: Black Ops III – Zombies Chronicles Edition
Crash Bandicoot N. Sane Trilogy
Fallout 4
Final Fantasy XV Royal Edition
Monster Hunter: World
Mortal Kombat X
Persona 5
Resident Evil 7 biohazard
Die 20 games blijven dan permanent in je library beschikbaar om te downloaden? Of zijn het elke maand weer andere games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Kan ik Watchdogs Legion nu op PS4 disc kopen voor 39,95 (overal in de aanbieding) en deze dan direct upgraden naar PS5? Scheelt 25 euro met de PS5 disc versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-03-2024
Ik heb mijn TV via optisch aangesloten staan op een audio receiver (wat ouder beestje zonder HDMI). Geluid van de PS5 kan dus via HDMI naar de TV en dan door naar de receiver.
Nou klonk dialoog in AC Valhalla dit weekend ontzettend blikkerig; zodra ik het geluid gewoon uit de TV-speakers liet komen leek dit opgelost.
Hebben anderen hier ervaring mee? Kan ik de PS5 beter rechtstreeks aansluiten op de receiver om dit te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-10 11:53
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:09:
[...]

Zelfs dan is het ding nog 30-40% groter dan de concurrent in volume, dat is echt een enorm verschil waar een paar plates weinig aan zullen doen. Een slim versie zou echt mooi zijn, en moet ook mogelijk zijn met de huidige techniek.
De PS5 is slechts 5 % groter in volume. Geen 30-40%. Het oogt veel groter, maar het valt reuze mee.

This is absolutely ridiculous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:58

Edd

joblamie schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:20:
Kan ik Watchdogs Legion nu op PS4 disc kopen voor 39,95 (overal in de aanbieding) en deze dan direct upgraden naar PS5? Scheelt 25 euro met de PS5 disc versie.
In principe wel, maar er schijnen wat problemen te zijn waardoor men de PS5-versie niet kan redeemen.
https://www.eurogamer.net...halla-ps4-upgrades-on-ps5

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
  • Laatst online: 02-08 10:39
Rck010 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:17:
[...]

Blaast naar buiten.
Zuigt binnen aan, blaast achter uit. Zijde met de fanblades zit dus aan de binnenkant.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d9WLmw3UbQqsjbhWZAOxqCgkeXI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/liHOg66NknkCOfm6pK5z2jvw.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb een gat gemaakt van de grote van de achterzijde ps5 hij heeft 5 cm ruimte over de breedte van de ps5 om de lucht naar buiten te blazen. Voel nog wel dat het wat warm wordt.. wellicht nog een gat met een fan? Heb links een aantal kleine gaatjes boor de snoeren zodat hij strak tegen de achterkant aanzit.

Die van mij hoor je wel iets aanlopen die ps5 zal wel coil whine zijn idd.

De deur zit bij mij dicht, dus afgesloten.

[ Voor 13% gewijzigd door shakespeare op 24-11-2020 15:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12:13
DingK schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:22:
Ik heb mijn TV via optisch aangesloten staan op een audio receiver (wat ouder beestje zonder HDMI). Geluid van de PS5 kan dus via HDMI naar de TV en dan door naar de receiver.
Nou klonk dialoog in AC Valhalla dit weekend ontzettend blikkerig; zodra ik het geluid gewoon uit de TV-speakers liet komen leek dit opgelost.
Hebben anderen hier ervaring mee? Kan ik de PS5 beter rechtstreeks aansluiten op de receiver om dit te verhelpen?
Ik vind het geluid van Valhalla niet goed in mijn PS5 Pulse headset klinken, dus misschien ligt het aan Valhalla zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandyAmsterdam
arbraxas schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:17:
[...]

Oude lader van een telefoon zal prima werken.
Zo heb ik 3 controllers van mijn PS4 vern....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-10 13:16
shakespeare schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:25:
[...]

[Afbeelding]

Ik heb een gat gemaakt van de grote van de achterzijde ps5 hij heeft 5 cm ruimte over de breedte van de ps5 om de lucht naar buiten te blazen. Voel nog wel dat het wat warm wordt.. wellicht nog een gat met een fan? Heb links een aantal kleine gaatjes boor de snoeren zodat hij strak tegen de achterkant aanzit.

Die van mij hoor je wel iets aanlopen die ps5 zal wel coil whine zijn idd.

De deur zit bij mij dicht, dus afgesloten.
Je hebt behoorlijk wat ruimte zo te zien. Als ie achterin z'n warmte uit de kast krijgt is het prima.
De kast dicht is echter een groter probleem, ik zou toch eens kijken of je een deur op een kier kan laten, of een intake fan kan bevestigen aan de onder/voorzijde. De PS5 zal toch ergens z'n koele(re) lucht vandaan moeten halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Nu online
RandyAmsterdam schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:06:
Heel simpel net als ik de originele kopen :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandyAmsterdam
Starscreamer schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:38:
[...]

Heel simpel net als ik de originele kopen :9
Nergens te krijgen haha....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-10 22:07
Wat een ellende.... Blu Ray films spelen af zonder geluid. Lopen klooien met instellingen in de film zelf en m'n TV (C9), maar werkt allemaal niet. Al 10x geswitched tussen PCM en bitstream maar helaas.

Leuk als je legaal films koopt joh😑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Nu online
Basekid schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:40:
Wat een ellende.... Blu Ray films spelen af zonder geluid. Lopen klooien met instellingen in de film zelf en m'n TV (C9), maar werkt allemaal niet. Al 10x geswitched tussen PCM en bitstream maar helaas.

Vandaag nog ff Transformers the movie blu ray (1986 remaster na 4K) gekeken en deed het prima O-)
Helaas nog een 4K tv :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandyAmsterdam
Basekid schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:40:

Staat je geluidsinvoer op je tv goed? geluidsuitvoer op ps5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-10 22:07
RandyAmsterdam schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:43:
[...]

Staat je geluidsinvoer op je tv goed? geluidsuitvoer op ps5?
Yes, probleem is ook alleen bij films. Spellen doen het perfect.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

poor Leno schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:13:
[...]

Nee want er worden standaarden en grenzen gebruikt waartussen men moet blijven en regels waaraan gehouden moet worden.. juist omdat iedereen iets anders heeft, en verre van de high-ends.

Dat een enigineer zijn eigen top spul gebruikt ja, maar dat wordt later naar een standaard gebracht zodat het voor iedereen 'ongeveer hetzelfde zal klinken'
Aangezien je niet weet waar de eindgebruiker op luistert, en je ook niet weet waarop afgemixt is heb je altijd een circle of confusion hierover. Ik raad je aan Floyd Toole's boek over geluidsreproductie te lezen, dat is de standaard op dit gebied.

Over het algemeen zullen de afwijken in geluid bij goedkopere producten veel groter zijn. Het is dus onmogelijk daar je mix op af stellen. Daarom mix je op neutrale luidsprekers en koptelefoons, dan weet je dat je het meest uniforme geluid kan creëren. Dat wil niet zeggen dat je geen rekening houd met mensen die geen goede geluidsinstallatie of koptelefoon hebben. Je kan bijvoorbeeld het geluid onder de 30hz flink beperken in de mix.
[...]

De enigineer doet dat inderdaad gewoon in de studio, en wordt dan afgemixed. Maar je hoeft dus niet dezelfde koptelefoon te hebben.
Als je wilt dat je hoort wat de engineer bedoelt heeft zal je juist wel dezelfde koptelefoon of luidsprekers (en akoestisch behandelde kamer) moeten hebben als de engineer. Bij gebrek aan die informatie is de meest logische gang van zaken om te kiezen voor een koptelefoon of luidspreker die het dichts in de buurt komt van wat de engineer gebruikt heeft. Dat zijn over het algemeen dus neutralere luidsprekers en koptelefoons.
[...]

Het maakt dus niet uit wat ze gebruiken. Het wordt btw ook vaak op meerdere systemen getest.

Maar net zoals dat ik mijn Eizo 12 bit scherm niet gerbuik voor om bijv in ACES colorspace te colorgraden direct voor tv of online, want dan heb je enorm verlies en niet natuurgetrouw. Dit wordt daarom later slim 'gecomprimeerd' om het zo maar te zeggen, naar waarden/levels die schermen wel kunnen weergeven zodat het 'ongeveer hetzelfde' wordt. (Zit iets ingewikkelder in elkaar, maar even voor t idee)
Dat het op meerdere systemen wordt getest doet niet af aan het feit dat er altijd een primair mix platform is. Natuurlijk zal er altijd een check zijn hoe het er op gangbaar consumenten spul klinkt, maar dat is niet waarop je uiteindelijk mixt. Simpelweg omdat bij dat soort producten de variatie veel te groot is. Goed voorbeeld zou bijvoorbeeld de populaire Sony WH-1000XM3 koptelefoon zijn. Deze koptelefoon heeft veel te veel bass (bijna 6dB teveel), als je dat als mix platform gebruikt zal je zien dat de mix op bass arme koptelefoons zeer dunnetjes klinkt. Daarom mix je op een neutrale koptelefoon, dan heb je bij uitschieters omlaag en omhoog nog steeds een prima klinkende mix.

Als je aan colorgrading doet test jij natuurlijk ook op ongekalibreerde consumentenschermen. Maar wat is het scherm waarop men het beste kan zien hoe jij je content bedoelt hebt? Een gekalibreerd scherm. Jij hebt het geluk dat er voor colorgrading gewoon standaarden zijn en iedereen zijn scherm kalibreert, maar in de audio is dat dus niet het geval (zie wederom het boek van Toole). Dus zal je altijd assumpties moeten maken. Wat is de beste assumptie:

- Men mixed een soundmix zodat deze het beste klinkt op een willekeurige Steelseries gaming headset van 70 tientjes.
- Men mixed een soundmix zodat deze het beste klinkt op een relatief neutrale setup met studioluidsprekers of koptelefoons van gerenommeerde merken zoals Genelec.

Optie 2 is wat het beste in de buurt komt qua analogie van jouw gekalibreerde scherm. Of doe jij ook al je werk op een ongekalibreerd TN paneel van 100,-?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 13:46
Cloud_VII schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:08:
Helaas vandaag mijn eerste crash.
Miles Morales stond op pauze, ongeveer 15 min. En toen ik terug kwam was mijn PS5 uit.
Rest mode staat uit dus die kan geen storing geven.
Na indrukken van PS button gebeurde er niks. Power knop PS5 ook niet. Nogmaals PS button en hij ging weer aan. Restore van opslag uiteraard en ik kon weer door.

Ook ben ik daarna 1x in Spiderman door het level gevallen, waardoor ik af ging en daarna gewoon de missie zonder issues kunnen eindigen.
Ik had echt exact hetzelfde, maar dan met Astro op pauze. Gelukkig allebei met de schrik vrijgekomen. Zal vast nog wel gepatched worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steven030
MakhouT schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:03:
[...]
Aii, ik lees in de review dat de audio direct naar de headset gestuurd wordt als de dongle erin steekt. Dat vind ik toch nog wel een rotte |:( De dongle steekt er altijd in en dus elke keer ik de playstation opstart zal ik em manueel terug moeten wisselen.
Hmm dat is volgens mij bij mij niet zo, alleen als je de headset aanzet. Dan switched het geluid van TV naar de headset, en als je de headset aanzet weer automatisch terug naar TV. Net als bij de Pulse 3D. Dacht ik althans, zal het vanavond eens uittesten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
schumi2004 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:59:
[...]

En daar moet je nu een fan tegen aan schroeven dan is ie af ;)
Maar dan hoor je die fan toch ook weer draaien/blazen? of niet? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
Larkinzzz schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:20:
[...]

Die 20 games blijven dan permanent in je library beschikbaar om te downloaden? Of zijn het elke maand weer andere games?
op dit moment zijn die permanent, er zijn wel geruchten dat ze dit op termijn willen uitbreiden met extra games, maar dat weet niemand zeker en is niet bevestigd. Dus ga maar van deze 20 games uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
  • Laatst online: 12:47
botech schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:57:
[...]

Maar dan hoor je die fan toch ook weer draaien/blazen? of niet? :?
Ik had nog oude desktop op zolder en daar een paar fans uitgeschroefd en een oude USB kabbel geknipt om te proberen maar dit is muisstil.
Ik heb dan nog geen PS5 maar voor nu werkt het wel.

/edit:
Super strak dit
Rck010 in "[PS5] PlayStation 5"

Ik heb gewoon mijn fannetjes achter de PS4 gezet zodat ze mee kunnen helpen de warme lucht af te voeren, niet eens een foto waardig zo brak ziet het eruit maar het lijkt te werken :P

[ Voor 26% gewijzigd door schumi2004 op 24-11-2020 17:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

De next-gen versie van Warframe komt deze donderdag uit voor de PS5:

Zeer benieuwd naar de verbeteringen t.o.v. de PS4 versie. Vooral laadtijden gaan interessant zijn omdat ze de textures hebben vervangen met Oodle. #releasethekraken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12:48
Steven030 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:53:
[...]

Ik had echt exact hetzelfde, maar dan met Astro op pauze. Gelukkig allebei met de schrik vrijgekomen. Zal vast nog wel gepatched worden
Laten we hopen op een patch deze week inderdaad.
Gelukkig had ik wel een handmatige save gedaan, dus was geen progress kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Edd schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:23:
[...]

In principe wel, maar er schijnen wat problemen te zijn waardoor men de PS5-versie niet kan redeemen.
https://www.eurogamer.net...halla-ps4-upgrades-on-ps5
OK dankje! Wel bedroevend, dat gaat hem dus ook niet worden om alsnog snel te spelen... Digitaal is ie ook in de aanbieding momenteel voor 45 euro in de store, maar wil liever disc. Moeilijk moeilijk moeilijk.

Ter info:

PS4: € 39,95
PS5: € 64,95
Digital: € 45,49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
joblamie schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:20:
dat kan wel, maar hij staat ook gewoon in de store met korting nu bij de black friday deals. Als je die koopt dan kun je gewoon de ps5 versie downloaden, die keus krijg je dan. Ik heb hier vanuit de digital edition gewoon de ps5 versie gedownload van watch dogs legion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-10 20:58
joblamie schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:16:
[...]

OK dankje! Wel bedroevend, dat gaat hem dus ook niet worden om alsnog snel te spelen... Digitaal is ie ook in de aanbieding momenteel voor 45 euro in de store, maar wil liever disc. Moeilijk moeilijk moeilijk.

Ter info:

PS4: € 39,95
PS5: € 64,95
Digital: € 45,49
waar zie jij die digital version voor 45,49? Bij mij in de store (PS5/app) staat 69,99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Niemand die een manier heeft gevonden om alle aanbiedingen te vinden in de PS Store op de PS5? Op de PS4 store was hier eenvoudig een overzicht voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
crimby schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:20:
[...]

waar zie jij die digital version voor 45,49? Bij mij in de store (PS5/app) staat 69,99
https://store.playstation...01488_00-ORWFULLGAME00000

(op de PS5 zelf onder de black friday deals)

[ Voor 7% gewijzigd door joblamie op 24-11-2020 16:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
Poulske schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:21:
Niemand die een manier heeft gevonden om alle aanbiedingen te vinden in de PS Store op de PS5? Op de PS4 store was hier eenvoudig een overzicht voor.
dat is heel simpel, op de ps5 ga je naar de store, dan zie je bij uitgelicht een banner staan, als daar niet Black Friday deals staat druk je op R1 en dan L1 en kijk je weer naar die banner, ik geloof dat er maar drie banners zijn dus dit hoef je maar maximaal 2 keer te doen. Zodra je op die black friday deals banner drukt krijg je alle aanbiedingen (en dat zijn er megaveel)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-10 20:58
oohhhhh stom, ik dacht somehow dat dit over AC Valhalla ging 8)7 |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2021 19:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandyAmsterdam
Last of Us II wil ik ook heel graag op mijn PS5 spelen, bewust niet gespeeld op de PS4. Goede aanbieding nu op Gamesmania, 25 euro!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
RandyAmsterdam schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:29:
Last of Us II wil ik ook heel graag op mijn PS5 spelen, bewust niet gespeeld op de PS4. Goede aanbieding nu op Gamesmania, 25 euro!
Hier hetzelfde, bewust nog niet gespeeld. Maar ga je hem dan nu zonder PS5 upgrade spelen? Dat lijkt me zonde van de ervaring. Of wacht je op die upgrade? Is daar überhaupt iets over bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandyAmsterdam
joblamie schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:35:
[...]

Hier hetzelfde, bewust nog niet gespeeld. Maar ga je hem dan nu zonder PS5 upgrade spelen? Dat lijkt me zonde van de ervaring. Of wacht je op die upgrade? Is daar überhaupt iets over bekend?
Er komt geen update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Weet je dat zeker? Hoewel dit net zo goed een foutje kan zijn, lijkt er hoop: https://www.gamespot.com/...ps5-upgrade/1100-6484799/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 09:41
Ik heb de PS5 en in rest mode staan en een externe SSD eraan en tot nu toe gaat dat allemaal prima. Ook last van coil whine, maar stoort me eigenlijk amper ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandyAmsterdam
joblamie schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:45:
[...]

Weet je dat zeker? Hoewel dit net zo goed een foutje kan zijn, lijkt er hoop: https://www.gamespot.com/...ps5-upgrade/1100-6484799/
Apart bericht... Ik denk dat met die upgrade haptic feedback wordt bedoeld.

Ik heb vaak gelezen dat er geen update komt. Denk dat dit ook al bekend was gemaakt als er een separate PS5 zou komen.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-10 16:56
Dit is een ZEER HANDIGE LIJST waar je alle gekende gameboost verbeteringen kunt raadplegen van PS4 games op de PS5

https://www.resetera.com/...mes-with-benefits.322747/

Kan misschien ook in OP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madcon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-08 22:54
RandyAmsterdam schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:51:
[...]

Apart bericht... Ik denk dat met die upgrade haptic feedback wordt bedoeld.

Ik heb vaak gelezen dat er geen update komt. Denk dat dit ook al bekend was gemaakt als er een separate PS5 zou komen.
Dan wordt het wachten op de remaster over een paar jaartjes.

Stadia / PSN : whenheco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-10 21:57
Die accessoires zijn ook zeer gewild zeg :o
Herinner me niet die hype bij PS4. DualSense oplaadstation is precies nergens meer te verkrijgen en sommige retailers durven al 40+ euro te vragen.

Iets anders. Eventjes Plex geprobeerd en gelijk weer verwijderd op PS5. Kan niet tippen aan de Shield afspeelmogelijkheden dus voorlopig blijft dat zo.

Van het weekend 4K Blu Rays bekijken en zien wat het verschil is tussen Dolby Vision op Xbox One S (die ik binnenkort ga verkopen) en HDR10 (hopelijk snel een update) op mijn XE9305.

[ Voor 46% gewijzigd door Elazz op 24-11-2020 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In principe zeg je hetzelfde als ik :? Maar het komt er gewoon op neer dat er ook bij audio gewoon standaarden zijn hoor.

En dan heb ik het niet over standaarden van speakers of headsets zoals mijn schermen, en over hoe die worden afgeregeld, maar standaarden van levels en waarden etc

Daarom wordt alles op een “gulden middenweg” afgemixed en wordt het bij de eindgebruiker zelf ingesteld naar hoe deze het graag hoort.

Helaas kan dat niet (goed) op een console, en daarom zullen verschillende headsets verschillende resultaten geven, omdat deze allemaal anders zijn opgebouwd met elk hun eigen eigenschappen.

Een audio engineer zou bij wijze van gewoon kunnen afmixen op enkel een scherm zonder überhaupt te luisteren, maar enkel naar de tracks, de meters en wave forms kijken en hoe die uitslaan.

En een Toole benadert het audio vooral als muziek en ook de akoestiek daarvan in ruimtes. Gaming (Maar ook bij films/tv) moet het vaak aan andere eisen voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Hulleman schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:29:
[...]

Was voor mij ook genoeg geweest. Speel 1 a 2 games tegelijk en heb geen games die ik ongoing online speel. Maar ik vrees dat we in de minderheid zijn :P
Ja ik snap het ook wel, maar was al vanaf dag 1 bekend dus was nou niet echt een verrassing. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

poor Leno schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:30:
[...]

In principe zeg je hetzelfde als ik :? Maar het komt er gewoon op neer dat er ook bij audio gewoon standaarden zijn hoor.

En dan heb ik het niet over standaarden van speakers of headsets zoals mijn schermen, en over hoe die worden afgeregeld, maar standaarden van levels en waarden etc

Daarom wordt alles op een “gulden middenweg” afgemixed en wordt het bij de eindgebruiker zelf ingesteld naar hoe deze het graag hoort.

Helaas kan dat niet (goed) op een console, en daarom zullen verschillende headsets verschillende resultaten geven, omdat deze allemaal anders zijn opgebouwd met elk hun eigen eigenschappen.

Een audio engineer zou bij wijze van gewoon kunnen afmixen op enkel een scherm zonder überhaupt te luisteren, maar enkel naar de tracks, de meters en wave forms kijken en hoe die uitslaan.

En een Toole benadert het audio vooral als muziek en ook de akoestiek daarvan in ruimtes. Gaming (Maar ook bij films/tv) moet het vaak aan andere eisen voldoen.
Wat je zegt is simpelweg niet waar, want er is geen gulden middenweg of een standaard zoals je bij gekalibreerde schermen hebt. Geen enkele studio klinkt hetzelfde, en elke engineer heeft zijn eigen voorkeuren. Zelfs al zou elke engineer dezelfde voorkeuren hebben, dan is het eindresultaat nog steeds compleet anders omdat geen enkele studio hetzelfde klinkt.

Het dichtst wat je bij een gulden middenweg kan komen is om in ieder geval je hoofdmix te doen op een enigszins neutraal systeem. Dat de gebruiker daarna nog zelf de bass omhoog kan schroeven e.d. doet daar verder niets aan af.

Als je denk dat je alleen maar waveforms en metertjes hoeft te kijken bij het mixen, dan kan jij ook colorgraden op basis van een histogram. Mensen kunnen dan uiteindelijk toch zelf hun voorkeur aanpassen op hun TV.

Je laatste uitspraak raakt ook kant nog wal, aangezien akoestiek net zoveel invloed heeft op het geluid van games, als op films en muziek.

Meer ga ik er niet over zeggen, het is al duidelijk dat je het fundamenteel niet wil of kan snappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 12:03
Cowboy_Henk schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:52:
Dit is een ZEER HANDIGE LIJST waar je alle gekende gameboost verbeteringen kunt raadplegen van PS4 games op de PS5

https://www.resetera.com/...mes-with-benefits.322747/

Kan misschien ook in OP?
Balen dat Rise Of The Tomb Raider nog steeds met de betere graphics locked 30 FPS is. Ik had gehoopt dat ze nu ook op 60 FPS zou werken. Ik was met deze game bezig op de Sony PlayStation 4 Pro.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-10 19:58
joblamie schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:45:
[...]

Niemand weet het. Naughty Dog is er angstvallig stil over. Er is wel een upgrade geweest voor haptic feedback en je hebt lekkere snelle laadtijden. Ik denk niet dat je jezelf tekort doet door hem nu al te spelen. HDR ondersteuning heb je ook gewoon.

Het is het laatste spel dat ik op m'n classic PS4 heb gespeeld en het was een fantastische ervaring (ondanks het feit dat het klonk alsof m'n PS4 op ging stijgen, wat je ook niet meer hebt op de PS5 :p)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Wat ik me nu afvraag, slaat Sony zich nu niet voor de kop dat ze geen 500 en 600 gevraagd hebben voor de 2 versies?

En dan in januari een paar mooie bundels creëren en vanaf mei de eerste hardware revisie voor 400 en 500.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandyAmsterdam
yinx84 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:47:
[...]

Niemand weet het. Naughty Dog is er angstvallig stil over. Er is wel een upgrade geweest voor haptic feedback en je hebt lekkere snelle laadtijden. Ik denk niet dat je jezelf tekort doet door hem nu al te spelen. HDR ondersteuning heb je ook gewoon.

Het is het laatste spel dat ik op m'n classic PS4 heb gespeeld en het was een fantastische ervaring (ondanks het feit dat het klonk alsof m'n PS4 op ging stijgen, wat je ook niet meer hebt op de PS5 :p)
Ik denk dat deze game mooiere graphics bevat dan bv Spiderman Miles Morales, welke ik eigenlijk tegen vind vallen. Ik denk dat er geen PS5 upgrade komt aangezien er nog niet echt betere graphics voorhande zijn op de PS5 dan de PS4 versie. Dan bedoel ik qua development binnen nu en een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timetje100
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-09 21:17
Ik heb mijn ps5 een meter van mij vandaan staan maar die van mij maakt wel een erg raar geluidje continue:(
Is dit coil whine of heeft het iets met dat labeltje te maken?
Ik wou kijken bij de fans maar je moet een torx hebben om die open te maken. Dat kan ik pas later dus bekijken.

Deze persoon heeft hetzelfde geluid:
YouTube: My PS5 has a weird noise (Coil whine / fan noise maybe?)

Edit: Het geluid stopt als ik de disc-drive eruit haal, maar lijkt mij best wel vervelend om dit geluid continue te hebben als ik een game speel?

[ Voor 33% gewijzigd door timetje100 op 24-11-2020 18:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:52
RandyAmsterdam schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:52:
[...]

Ik denk dat deze game mooiere graphics bevat dan bv Spiderman Miles Morales, welke ik eigenlijk tegen vind vallen. Ik denk dat er geen PS5 upgrade komt aangezien er nog niet echt betere graphics voorhande zijn op de PS5 dan de PS4 versie. Dan bedoel ik qua development binnen nu en een jaar.
60 FPS zou toch moeten kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-10 19:58
RandyAmsterdam schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:52:
[...]

Ik denk dat deze game mooiere graphics bevat dan bv Spiderman Miles Morales, welke ik eigenlijk tegen vind vallen. Ik denk dat er geen PS5 upgrade komt aangezien er nog niet echt mooie graphics voorhande zijn op de PS5. Dan bedoel ik qua development binnen nu en een jaar.
Absoluut. Vooral in de cutscenes vergat ik af en toe dat ik naar een game zat te kijken. Ray Tracing zou een mooie stap zijn, maar om dat met terugwerkende kracht in te bouwen... dat kun je niet van ze vragen. Al zou een 60 FPS patch natuurlijk mooi zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:59
Flagg schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:48:
Wat ik me nu afvraag, slaat Sony zich nu niet voor de kop dat ze geen 500 en 600 gevraagd hebben voor de 2 versies?

En dan in januari een paar mooie bundels creëren en vanaf mei de eerste hardware revisie voor 400 en 500.
Ik denk het niet. De grote winst maken ze toch al niet in het eerste jaar van de console verkopen, maar ze kunnen er wel heel veel goodwill mee verspelen wat uiteindelijk weer impact kan hebben op de lange termijn verkopen.
Als je even snel rekent dat ze 5 miljoen consoles verkopen (grove schatting) dan praat je over 500 miljoen extra omzet. Als je dat afzet tegen een omzet van 12 miljard in 2019 op PSN dan snap je dat de focus vooral ligt op veel consoles verkopen voor hun services en games. Nu 500 miljoen verdien om er over 5 jaar 2 miljard verliezen per jaar is niet zo'n goeie strategie :D

Edit
even ter toevoeging, 12 miljard was alleen PSN. Playstation omzet totaal was 19 miljard in 2019.

[ Voor 5% gewijzigd door cold_as_ijs op 24-11-2020 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maxpyjamas
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 03-12-2020
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FgQj6iaVZ-1BQF7ZhALLP8N641U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/blj4gOMeFiBR2csLBtIdH3jV.jpg?f=fotoalbum_large

Dit zegt toch wel echt dat de crashes een gevolg zijn van een software probleem. Dit is de community director van insomniac. Er zijn overigens meerdere berichten vanuit hun kant dat een fix vanuit de game ontwikkelaar moet komen betreffende het uitvallen van de ps5. Goed nieuws denk toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:31

CyBeRSPiN

sinds 2001

maxpyjamas schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 18:16:
[Afbeelding]

Dit zegt toch wel echt dat de crashes een gevolg zijn van een software probleem. Dit is de community director van insomniac. Er zijn overigens meerdere berichten vanuit hun kant dat een fix vanuit de game ontwikkelaar moet komen betreffende het uitvallen van de ps5. Goed nieuws denk toch? :)
Dat hoop ik dan maar. Vond het gister geen fijne ervaring, vooral omdat ik niet wist hoe veilig te resetten. En dan ook die melding dat de storage gerepareerd werd, straks ben je ineens data kwijt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandyAmsterdam
giantgiantus schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:55:
[...]

60 FPS zou toch moeten kunnen?
hmmm, denk dat dit dan met een update gebeurd en zeker geen upgrade voor een PS5 game only. En dan blijft het punt dat Miles Morales ook met 30 fps speelt als je voor de graphic mode gaat. Hoop op een 60fps update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
maxpyjamas schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 18:16:
[Afbeelding]

Vandaag is mijn PS5 uitgevallen tijdens het kijken van netflix, toen hij uit stond moest ik 2 keer op de aan-knop drukken op de PS5 zelf, de controllers deden niets meer, toen hij opstartte heeft hij een database rebuild gedaan, daarna functioneerde de PS5 weer normaal.
Lijkt er op dat de crashes niet uitgesloten zijn tot bepaalde games.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

cold_as_ijs schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:58:
[...]

Ik denk het niet. De grote winst maken ze toch al niet in het eerste jaar van de console verkopen, maar ze kunnen er wel heel veel goodwill mee verspelen wat uiteindelijk weer impact kan hebben op de lange termijn verkopen.
Als je even snel rekent dat ze 5 miljoen consoles verkopen (grove schatting) dan praat je over 500 miljoen extra omzet. Als je dat afzet tegen een omzet van 12 miljard in 2019 op PSN dan snap je dat de focus vooral ligt op veel consoles verkopen voor hun services en games. Nu 500 miljoen verdien om er over 5 jaar 2 miljard verliezen per jaar is niet zo'n goeie strategie :D

Edit
even ter toevoeging, 12 miljard was alleen PSN. Playstation omzet totaal was 19 miljard in 2019.
Ja zou best kunnen, maar als je ziet hoeveel "goodwill" ze nu verspeeld hebben met "deze vreselijke launch" (niet mijn woorden) had ik als bedrijf liever wat goodwill verspeeld met meer winst. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• madcon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-08 22:54
Kalder schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 18:29:
[...]

Vandaag is mijn PS5 uitgevallen tijdens het kijken van netflix, toen hij uit stond moest ik 2 keer op de aan-knop drukken op de PS5 zelf, de controllers deden niets meer, toen hij opstartte heeft hij een database rebuild gedaan, daarna functioneerde de PS5 weer normaal.
Dat is wel bijzonder. Dan zal er waarschijnlijk geen uitval zijn omdat het systeem te heet wordt maar is er iets anders aan de hand?
Ik hoop echt dat sony op korte termijn met een firmware update komt die alles op lost. Tot nu toe heb ik nog geen vastloper gehad, maar na alle berichten ben ik bang dat het een kwestie van tijd is.

Stadia / PSN : whenheco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynox
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 05-10 16:51
Ik merk net nu ik Nioh opstartte dat die game ook gewoon in HDR wordt weergegeven, maar is dat 'echt' HDR? Zag er wel goed uit, maar ook wat overbelicht. Worden andere spellen dus ook gewoon met HDR weergegeven, zelfs als ze officieel geen HDR ondersteunen? En kan ik HDR beter uitzetten bij het spelen van dat soort games?

Mijn PSN trophies (opent PSNProfiles profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-10 10:56
[...]

Idd ik had het vandaagvoor de 3e x bij het starten van Battlefield 1. Gebeurd op random heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxpyjamas
[...]

Ook dit is hopelijk software related. Heb tot nu toe Miles Morales uitgespeeld inc. extra missies enz en hij is in totaal 4x gecrasht. 2x met uitvallen van ps5. En bij Valhalla ook 1x de game uitgevallen. Verder nog geen problemen gelukkig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• laurens700
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-08-2024
We hebben playstation gameplay van Cyberpunk zowel op de ps4 pro als op de ps5.

[ Voor 17% gewijzigd door laurens700 op 24-11-2020 18:43 ]

Console id: Dr Stream | Playstation 5 | Xbox series X | LG 65 CX | Iphone 11 Pro 256 GB | AirPods Pro | MacBook Pro 16 inch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReyNL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 26-08 17:54
Ik kan me niet herinneren dat bij de launch van de PS4 zoveel problemen waren met vastlopers, rebuilds, coilwhine etc. Dit klinkt niet al te best.

Ik zelf heb nog geen problemen gehad (buiten wat coilwhine) maar ik heb dan ook nog geen echte next gen games gespeeld op de PS5.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RandyAmsterdam
laurens700 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 18:42:
We hebben playstation gameplay van Cyberpunk zowel op de ps4 pro als op de ps5.

[YouTube: Cyberpunk 2077 – PlayStation Gameplay]
Cyberpunk komt nog met een grotere upgrade voor de PS5, zal enige tijd duren voor deze upgrade er is. Tot die tijd laat ik de game links liggen. Jammer dat we daar een tijd op moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens700
RandyAmsterdam schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 18:45:
[...]

Cyberpunk komt nog met een grotere upgrade voor de PS5, zal enige tijd duren voor deze upgrade er is. Tot die tijd laat ik de game links liggen. Jammer dat we daar een tijd op moeten wachten.
Ja ik vind het ook echt jammer dat dit niet een next gen game is. Ik heb begrepen dat je wel echt uren lang kan vermaken. Volgens mij iemand van IGN heeft 175 uur gegamed en nog steeds kan hij tientallen uren gamen. Dus een massief grote game.

Console id: Dr Stream | Playstation 5 | Xbox series X | LG 65 CX | Iphone 11 Pro 256 GB | AirPods Pro | MacBook Pro 16 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandyAmsterdam
laurens700 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 18:48:
[...]

Ja ik vind het ook echt jammer dat dit niet een next gen game is. Ik heb begrepen dat je wel echt uren lang kan vermaken. Volgens mij iemand van IGN heeft 175 uur gegamed en nog steeds kan hij tientallen uren gamen. Dus een massief grote game.
Dat wordt het dus wel middels een upgrade later volgend jaar... Dus zou lekker wachten tot die upgrade er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starbucks
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02-2021
Cyberpunk wordt wel gaaf ja. Alleen jammer dat dat filmpje in 1080p is, dus je ziet niet goed hoe het er straks echt uit komt te zien. In ieder geval beter dan in de video, dat wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens700
RandyAmsterdam schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 18:49:
[...]

Dat wordt het dus wel middels een upgrade later volgend jaar... Dus zou lekker wachten tot die upgrade er is.
Haha ja dat wil ik liever ook, maar mijn handen jeuken hoor om de game toch aan te schaffen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:07
Mede ps5 players, is dat wat, Rainbow Six Siege?
BF aanbieding voor 9eur (Deluxe edition)
Maar je hebt ook de Ultimate edition voor 34eur.
Of best even wachten op de super duper edition... 8)7 :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RandyAmsterdam
laurens700 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 18:51:
[...]

Haha ja dat wil ik liever ook, maar mijn handen jeuken hoor om de game toch aan te schaffen. :9
Haha hier hetzelfde... vind het echt klo.. dat het een tijd moet duren voordat de upgrade komt. Ze hadden al een hele tijd de dev kits voor de PS5. Erg slecht dat voor zo een game mensen moeten wachten voor een upgrade voor de PS5. Was de game voor de PS5 launch uitgekomen dan had ik het gesnapt. Maar nu is het erg irritant. Veel mensen zullen hem toch gaan spelen. Ben je net klaar komt er een PS5 update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steven030
Ik vind het jammer dat ik weet dat er een Next gen versie komt van CP. Nu weet ik dat ik een inferieure versie zal gaan spelen als ik nu al aan de slag ga. Ik ga proberen te wachten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10 20:43
schumi2004 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:18:
[...]

Het is niet zozeer om de PS5 te koelen maar meer om de warme lucht uit de kast te krijgen.
Ik heb dan wel zo'n groot gat aan de achterkant maar als de lucht stil blijft staan heeft dat nog geen zin, mijn idee was om een blower te plaatsen die de warmte de kast uit helpt.
Ik heb 2 gaten in mijn gesloten tv kast gemaakt. 2 120mm fans geplaats. 1 voorziet van frisse lucht en de andere fan voert warme lucht weer af. Zo heb je een continue circulatie.

Ik heb beide fans gesoldeer aan een 12v adapter die ik nog had liggen en aangesloten aan een slimme 220 plug. Zodra de PS aan gaat ziet mijn domotica systeem dat en zet die de fans aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y1lkS5ehpvmJcmNrAI_QO7KEklY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6OGHBV91Ua26ZiLUC1jvdd6z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Laatst online: 06-10 09:41
Waar ik wel 'last' van heb is dat de disc af en toe ineens gaat draaien. Duurt gelukkig niet lang, maar is wel gek. En die disc drive maakt een tering herrie ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10 16:10
Meer mensen last van dat de controller niet oplaadt in rustmodus? Zowel instelling 3uur als altijd werken niet op de usb-a poort op de voorkant. Usb poort aan de achterkant werkt wel.

[ Voor 12% gewijzigd door Hulleman op 24-11-2020 19:10 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.Gronkjaer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-07-2024
Hulleman schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 19:09:
Meer mensen last van dat de controller niet oplaadt in rustmodus? Zowel instelling 3uur als altijd werken niet op de usb-a poort op de voorkant. Usb poort aan de achterkant werkt wel.
Ik zelf niet, maar heb het idd bij een paar mensen op andere fora voorbij zien komen.

Heb tot nu toe geen enkele kinderziekte kunnen ontdekken bij m'n PS5 dus ben er wel blij mee _/-\o_ . Over het algemeen moeten we deze kinderziektes ook niet te groot maken, is gewoonweg onderdeel van een nieuwe console generatie. Ben er van overtuigd dat het zwijgende meerendeel van de mensen geen noemenswaardige problemen met de PS5 ondervind. Voor de mensen die wel degelijk grote problemen hebben zal Sony met een passende oplossing komen. Reboots en vastlopers zal snel gefixed worden doormiddel van een (firmware) update.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-10 21:57
J.Gronkjaer schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 19:25:
[...]

Ik zelf niet, maar heb het idd bij een paar mensen op andere fora voorbij zien komen.

Heb tot nu toe geen enkele kinderziekte kunnen ontdekken bij m'n PS5 dus ben er wel blij mee _/-\o_ . Over het algemeen moeten we deze kinderziektes ook niet te groot maken, is gewoonweg onderdeel van een nieuwe console generatie. Ben er van overtuigd dat het zwijgende meerendeel van de mensen geen noemenswaardige problemen met de PS5 ondervind. Voor de mensen die wel degelijk grote problemen hebben zal Sony met een passende oplossing komen. Reboots en vastlopers zal snel gefixed worden doormiddel van een (firmware) update.
Jep, hier ook geen issues ondervonden mbt laden of fans die wat luider zijn. Gewoon een perfect ervaring tot nu toe en ben er blij mee.

Voor degenen die iets anders met de fans ervaren dan vele anderen. Er zijn blijkbaar drie type modellen ventilatoren in omloop, telkens zeer lichtjes anders (verschillende fabrikanten en ook verschil in geluid) : https://www.reddit.com/r/...ch_website_the_ps5_has_2/

Makkelijk te vervangen maar weet niet of dat al los te kopen is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maxpyjamas
J.Gronkjaer schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 19:25:
[...]

Maar hoe kan het als 2 mensen dezelfde console met dezelfde firmware hebben dat de ene persoon crashes ervaart? En de ander niet? Zou iemand dit kunnen uitleggen? Want dan zou toch iedereen dezelfde problemen moeten hebben of denk ik nu te simpel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:59
Flagg schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 18:32:
[...]

Ja zou best kunnen, maar als je ziet hoeveel "goodwill" ze nu verspeeld hebben met "deze vreselijke launch" (niet mijn woorden) had ik als bedrijf liever wat goodwill verspeeld met meer winst. :)
Ach morgen is internet wel op iets anders boos >:) .

Los van die handvol echte HW problemen, zijn de rest vooral SW bugs en late opleveringen. Ik voorspel dat over 6 maanden er nauwelijks nog iemand over klaagt. Het zou hier anders ook wel heel saai zijn _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank131331
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-10 20:18
Ik weet niet of het hier al voorbij is gekomen; voor mensen die problemen hebben met de USB poorten aan de voorkant in rest modus; probeer de USB-C poort met een USB-C naar USB-C kabel. Deze werkt bij mij wel in rest modus. (sorry heb gezocht of deze opmerking reeds geplaatst is maar kan niks terug vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:41:
[...]

Wat je zegt is simpelweg niet waar, want er is geen gulden middenweg of een standaard zoals je bij gekalibreerde schermen hebt. Geen enkele studio klinkt hetzelfde, en elke engineer heeft zijn eigen voorkeuren. Zelfs al zou elke engineer dezelfde voorkeuren hebben, dan is het eindresultaat nog steeds compleet anders omdat geen enkele studio hetzelfde klinkt.

Het dichtst wat je bij een gulden middenweg kan komen is om in ieder geval je hoofdmix te doen op een enigszins neutraal systeem. Dat de gebruiker daarna nog zelf de bass omhoog kan schroeven e.d. doet daar verder niets aan af.

Als je denk dat je alleen maar waveforms en metertjes hoeft te kijken bij het mixen, dan kan jij ook colorgraden op basis van een histogram. Mensen kunnen dan uiteindelijk toch zelf hun voorkeur aanpassen op hun TV.

Je laatste uitspraak raakt ook kant nog wal, aangezien akoestiek net zoveel invloed heeft op het geluid van games, als op films en muziek.

Meer ga ik er niet over zeggen, het is al duidelijk dat je het fundamenteel niet wil of kan snappen.
Juist omdat alles overal anders klinkt zijn er regels/kaders waar iedereen zich aan moet houden. En uiteindelijk hoort een engineer daar zich ook aan te houden, en uiteindelijk te luisteren naar wat de eindverantwoordelijken van een project willen. Ongeacht z’n eigen keuzes/smaak. Die kan z’n ding doen binnen de opgelegde kaders.

En dat is dus daarom idd het geval dat er “neutrale” mixen zijn, en dus kan de gebruiker zelf dingen nog aanpassen, naar eigen smaak.

Als ze dit niet zouden doen en de engineers maar gewoon lukraak aan de knoppen gaan draaien, en bijv +100 level bass erin mixen “omdat het zo lekker klinkt“, kun je bij elk nummer je versterker gaan afregelen 8)7
Daarom zijn die kaders er.
(Maar die grenzen die opgezocht worden, zorgen dmv limiters en compressors e.d. dus voor de ‘worsten’ als waveform ipv mooie)

Hetzelfde geldt voor mijn “kant nog wal” opmerking: als akoestiek helemaal wordt meegenomen in de eindmix, kun je bij elke film of liedje oid je hele ruimte opnieuw aanpassen.
Daarom worden ruimtes op 1 manier ingericht en worden mixen daarop “neutraal” aangepast en door de gebruiker zelf gefinetuned.
(En daarom wordt het 3D audio op alle systemen, wat Sony wil, een lastige taak)

Net zoals bij mijn schermen. Ik moet me aan regels houden en kan niet zomaar 200% saturatie erin gooien. Je bent vrij tot op zekere hoogte, maar de rest is aan de gebruiker.

Om dan terug te komen op de headsets.. die dus allemaal anders klinken maar dus ook niet echt afgesteld kunnen worden op een console. Daarom zullen ze meer afhankelijk zijn van hun eigen originele karakteristieken ipv de equalizing e.d. En daarom klinkt de een van zichzelf wat beter/anders dan de andere.
En gaming audio is nou eenmaal anders dan muziek.

Fyi, colorgraders kunnen op een zwart/wit aardappel uit de jaren 50 nog graden door enkel op de scopes e.d. te kijken ja.

Maar goed ik doe met je mee en kap er ook mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamAUchi
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

yamAUchi

0x5f3759df

Elazz schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 19:43:
[...]

Jep, hier ook geen issues ondervonden mbt laden of fans die wat luider zijn. Gewoon een perfect ervaring tot nu toe en ben er blij mee.

Voor degenen die iets anders met de fans ervaren dan vele anderen. Er zijn blijkbaar drie type modellen ventilatoren in omloop, telkens zeer lichtjes anders (verschillende fabrikanten en ook verschil in geluid) : https://www.reddit.com/r/...ch_website_the_ps5_has_2/

Makkelijk te vervangen maar weet niet of dat al los te kopen is.
Interessant, heb o-ringen binnen 6mm (1.5x3.0) zoals bij die ene Reddit post en wilde morgen gaan checken of die gingen helpen. Zal kijken of ik kan zien welke fan ik heb.

Ik ervaar het geluid wat ik hoor als fan geluid / vibratie, niet als cool whine (veel te oud om dat nog te kunnen horen ;)), niet super hard maar ik las/hoorde dat deze stil zou zijn, maar dat is die van mij niet, (hij is stil, maar niet *stil* ...). Als er geen geluid in-game is dan hoor ik het op de bank, hoop dat de rubberen ringetjes helpen.

[ the server is down, life after student-dorm sucks ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:24

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
laurens700 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 18:48:
[...]

Ik had niet andees verwacht, TW3 is ook groot daar heb ik iets van 270 uur in zitten. Het is wel. Zo dar de mainquest 'slechts' 30-40 uur is en de resr zijn sidequests en collectibles. Zo zal het met Cyberpunk ook wel gaan.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-10 18:15
Hulleman schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 19:09:
Ja bekende bug, Ik laad zelf op via die charging kit,

Ik vind het beetje raar dat er nog USB 2.0 aan de voorkant zit, terwijl de rest USB 3.2 is in USB-C en USB-A formaat. De connectoren aan de voorkant zitten ook niet op het main board gesoldeerd, kan best zijn dat het via een losse PCIe chip gaat en er daar iets niet lekker gaat. Dacht dat iemand op YT een USB-C naar USB-C kabel gebruikt had en een controller dan wel laadt.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MakhouT
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 05-10 09:15
Steven030 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:56:
[...]

Hmm dat is volgens mij bij mij niet zo, alleen als je de headset aanzet. Dan switched het geluid van TV naar de headset, en als je de headset aanzet weer automatisch terug naar TV. Net als bij de Pulse 3D. Dacht ik althans, zal het vanavond eens uittesten
Top! Much appreciated!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-09 10:11

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 07:33:
[...]

Bel eens met Consuwijzer je hebt als consument meer rechten dan je denkt.
Bedankt voor de tip, ik zit helaas niet in NL op dit moment, maar in een andere hoek van Europa.

Het is uiteindelijk goedgekomen. De PlayStation bleek al sinds zaterdag in de winkel aanwezig te zijn, dus vanmiddag maar gaan ophalen. Helaas was de doos dus al open geweest en zwaar beschadigd aan de onderkant, maar de PlayStation zelf was nog ongebruikt zo te zien. Dus ik heb er eindelijk ook 1.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maxpyjamas schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 19:47:
[...]

Maar hoe kan het als 2 mensen dezelfde console met dezelfde firmware hebben dat de ene persoon crashes ervaart? En de ander niet? Zou iemand dit kunnen uitleggen? Want dan zou toch iedereen dezelfde problemen moeten hebben of denk ik nu te simpel?
Componenten van verschillende leveranciers kan al. De ene vlotter door de kwaliteitscontrole dan de andere.
Pagina: 1 ... 27 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord