Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Dingeling
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:39
Cloud_VII schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:13:
[...]

Wat gebeurt er als je een externe HDD aansluit. Plaatst hij dan de PS4 versie niet daarop? Scheelt je opslag op SSD
King Dingeling schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:14:
[...]

Oke...Ik gebruik nu Kingston 1TB externe opslag M.2 en heb aangeven dat PS5 de PS4 games moet installeren op die externe opslag.

PSN id: K1ngD1ng3l1ng | BF3 PC: KingDing3ling

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Sinds de tear-down was ik al benieuwd naar de "dust catchers" en wat deze precies zijn. Helaas heeft nog geen enkele journalist dit gecontroleerd en heb ik nu zelf maar een aanname gedaan gebaseerd op mijn eigen PS5.

Zoals ik al vermoede lijkt het erop alsof het simpelweg twee gaten in de behuizing zijn die toegang bieden tot ruimte in de buurt van het koelblok om stof eruit te kunnen zuigen.

Op de onderstaande foto's heb ik gemarkeerd waar de "dust catchers" ongeveer zitten ten opzichte van het koelblok.

DC1: Deze zit mooi dicht tegen het koelblok aan.
DC2: Deze zit op een vreemde plek, en is enkel aan de bovenzijde van het zwarte streepje open.
Groene pijlen: De geschatte richting van de airflow op basis van de positie en vorm van de fan, exhaust en de behuizing.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c_rGwW6Q6-DUfnGIKdoGBEkzCyI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zKLumf05f3twkYDxsNhXTsiF.png?f=fotoalbum_large

Beide dust catchers blijf ik maar vreemd vinden. DC1 zit niet voor het koelbloek maar aan de onderzijde waar de minste airflow zal zijn en zal voornamelijk stof vangen welke niet door de airflow het koelblok in wordt gezogen. DC2 snap ik het nut niet van.

Het is opzich logisch dat ze geen gaten boven/tussen het koelblok plaatsen, je wilt de lucht immers door het koelblok naar buiten drukken en niet via een makkelijkere route de kast uit hebben maar op deze manier lijken de dust catchers niet veel toe te voegen.

[ Voor 7% gewijzigd door Caayn op 24-11-2020 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:32

Edd

TradeMarkNL schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:18:
Doet iedereen trouwens alle data overzetten van de PS4 -> PS5? Ziet eruit als gedoe en de games kun je opnieuw downloaden toch? Save-games etc kun je ook weer via PSN downloaden. Of mis ik iets.
Mijn saves heb ik overgezet mbv Playstation Plus. PS4-games die ik op de PS5 wil spelen (en digitaal heb) stonden al op een externe SSD en kon ik zo inpluggen. Daarnaast heb ik PS5-games simpelweg gedownload uit de store.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:08
TradeMarkNL schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:23:
[...]

Haha oke ja ik wil natuurlijk wel m'n savegames mee. Maar dat wordt lekker via de cloud dan :)
Ja, die haal ik ook uit de cloud straks. Ik ben met Rise The Tomb Raider bezig op de PlayStation 4 Pro, daar ga ik straks verder mee.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07-10 17:38
giantgiantus schreef op zondag 22 november 2020 @ 22:50:
Gebruiken jullie een app of een website om beetje bij te houden welke game jullie spelen?
Ik gebruik keeptrackofmygames.com. Erg uitgebreid met verschillende statussen (active, paused, beaten, completed, mastered en want to play). Daarnaast kan je ook een wishlist maken van games die je nog niet hebt maar later wilt kopen. Je kan ook notities aan elke game toevoegen, ik gebruik dat veld om progress notes te maken die ik bijwerk na het gamen.
Je hebt ook andere sites zoals backloggery en rawg maar die zijn (naar mijn optiek) niet even uitgebreid als KTOMG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
Raem schreef op maandag 23 november 2020 @ 20:39:
[...]

2 seconden. :P

Trophies worden overgenomen van de PS4 savegame. Daar heb ik 70 uur inzitten.
Ik wist dat de savefile eerst niet werd meegenomen maar dat het met de laatste update (1.19) wel mogelijk is.
Enige waar ik naar op keek is om opnieuw te beginnen met de trophies. Ik heb de eindbaas al verslagen en zit nu op 41% van de behaalde trophies (exclusief NG+ en de DLC). Ik heb nu 45 uur in Spider-Man zitten.

Klopt het dus dat als ik de Remastered editie koop, dat de trophies gekopieerd worden naar de Remastered-editie of wordt de huidige PS4 trophylist ook de PS5-trophy list (net zoals ‘The Swapper’ en ‘Race The Sun’ één trophylist hebben voor zowel PS3, PS4 en PS Vita)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
TradeMarkNL schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:18:
Doet iedereen trouwens alle data overzetten van de PS4 -> PS5? Ziet eruit als gedoe en de games kun je opnieuw downloaden toch? Save-games etc kun je ook weer via PSN downloaden. Of mis ik iets.
Als je een slechte connectie hebt dan is het mogelijk interessant. Zelf heb ik enkel mijn save-games overgezet via USB (ik heb geen PS+ dus ook geen cloud-saves) en dat ging prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:20
JimmyJoness schreef op maandag 23 november 2020 @ 09:55:
[...]

helaas nog niet, maar volgens internet zijn we niet de enigen. Volgen internet zou dit een oplossing kunnen zijn: https://www.polygon.com/2...o-issue-bug-playstation-5

Ik heb het zojuist gedaan, en na de (8e) herinstallatie van modern warfare hoop ik dat het eindelijk is opgelost!
Hiero niet, de oplossing die je gaf was voor Cold War, bij mij gaat het om MW..
En nog steeds zelfde melding. Gisteravond nog kunnen spelen, vandaag de ps5 opgestart, weer dezelfde fout..

"Kan de game of app niet starten. Als je de game of app met deze game wilt starten, verwijder je de game of app van de ps5 en plaats je de disc opnieuw."

En weer 43 gig installatie doen vanaf disc voordat ik wat kan.

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-10 13:16
Jesp_J schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:24:
[...]

Ben benieuwd naar je bevindingen. Vind het vreemd dat je doormiddel van een kabel de 5V van een USB uitgang kunt veranderen naar 12V voor de fan.
Er zit een kleine converter ingebouwd in die 3-pin aansluiting.
Ik zal wel wat laten weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

AMARONE schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:15:
[...]

Dit ziet er heel goed uit. Is het qua spel een aanrader? Ik heb deze op het oog om samen met mijn vriendin te spelen tussen al het geschiedt door :)
Absoluut. Echt een superleuke platformer en in co-op dikke lol. Je kunt zien dat Sumo er met veel zorg en attention to detail aan heeft gewerkt. De levels zijn lekker creatief hoe verder je komt en de soundtrack is denk ik een van de betere dit jaar (inclusief een paar verrassende licensed nummers).

Ook behoorlijk wat content: ik zit nu op 12 uur speeltijd en heb nog ongeveer 2 uurtjes te gaan denk ik. Er zitten ook een aantal co-op only levels in maar deze zijn optioneel en als je wat meer uitdaging wilt zijn er een aantal extra pittige levels.

Hij raakt een beetje ondergesneeuwd tussen het Spider-man en Demon's Souls geweld maar als je dit bijvoorbeeld vergelijkt met Knack bij de PS4 launch is de keuze heel snel gemaakt :P

[ Voor 10% gewijzigd door kazuka op 24-11-2020 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter711
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-01 22:52
Caayn schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:26:

Beide dust catchers blijf ik maar vreemd vinden.
Persoonlijk vind ik de hele console vreemd , vorm, grootte , zijkanten, waarom geen ventilatie openingen in de zijkanten en ga zo maar door...
Zou me niets verbazen als ze over een jaar of twee... of wellicht al eerder met een heel ander design komen.
|:(

[ Voor 9% gewijzigd door Peter711 op 24-11-2020 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-10 21:18
Cardwizard schreef op maandag 23 november 2020 @ 21:36:
[...]

Door zulke berichten krijg telkens meer het gevoel PS4 Pro 2.0, alle grafische pracht moet uit dus terug naar de PS4 versie die soepeler loopt....

We willen eigenlijk beide tegelijk toch?
Beide had mooier geweest inderdaad. Maar goed ze hadden ook voor alleen 30FPS kunnen gaan met alle toeters en bellen. Ik vind het wel fijn dat ze ook de optie hebben gegeven om voor performance te kunnen kiezen. Het spel ziet er dan nog steeds heeel erg goed uit. Als je het zelf speelt heb je veel minder in de gaten dat het iets minder mooi is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim01
  • Laatst online: 07-10 16:35
Bij iedereen hier het mapje "Other" in de system storage ook zo groot? Ik heb nu ~220 gig aan games er opstaan en Other is nu ~40gig. Op de PS4 had je bij een patch altijd minimaal de grootte van de game extra nodig aan vrij ruimte om te kunnen updaten. Zou het mapje Others daar de "opvolger" van zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marselaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-09 09:54
Tim01 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:02:
Bij iedereen hier het mapje "Other" in de system storage ook zo groot? Ik heb nu ~220 gig aan games er opstaan en Other is nu ~40gig. Op de PS4 had je bij een patch altijd minimaal de grootte van de game extra nodig aan vrij ruimte om te kunnen updaten. Zou het mapje Others daar de "opvolger" van zijn?
Mijn mapje Other is 156 gb!!! Totaal games bij mij is 396 gb en meer dan de helft is CoD BO CW met zijn 212 gb.

Oftewel, ik heb nog 109 gb over aan interne opslag. Dat is voor mij toch wel het grootste minpunt hoor. Ze hadden toch wel kunnen voorzien dat het niet toereikend zou zijn. Maar zal wel marketing zijn om console betaalbaar te houden en ons later een prijzige uitbreiding in de mik te schuiven.

[ Voor 0% gewijzigd door Marselaar op 24-11-2020 11:10 . Reden: Totaal aan games ]

PSN: Marselaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-10-2022
Jesp_J schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:24:
[...]

Ben benieuwd naar je bevindingen. Vind het vreemd dat je doormiddel van een kabel de 5V van een USB uitgang kunt veranderen naar 12V voor de fan.
Ik heb 4 pc fans in de kast ingebouwd.... 2x inlet vanaf onder en 2x outlet aan de achterzijde...
fans voorzien van usb stekkertje en draaien op 5v van de playstation zelf...

de ps4 ging van straaljager naar tesla...
ben benieuwd of de ps5 straks ook stil kan blijven...

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madcon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-08 22:54
Ik heb ergens gelezen dat van elke trophy een schermafbeelding of video wordt opgeslagen. Wellicht kun je nagaan of dit bij jou ook het geval is? Deze optie kun je uitzetten.

Ik zal vanmiddag even kijken. Ik heb bijvoorbeeld ook de Youtube, Netflix en Spotify app geïnstalleerd. Geen idee of dit straks zichtbaar is onder mapje games of others.

Stadia / PSN : whenheco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Ps4 games hebben volgens mij invloed op "other", waarschijnlijk inderdaad voor updates

Dus met alleen warzone zit je al aan 100 gig.

Capture settings en zo maken bij mij weinig uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Heb dit tijd geleden eens uitgezocht op PS4, en nu blijkt het bij de PS5 gewoon identiek te zijn, wellicht omdat PS4 backward compatibility ook gewoon betekent dat de PS5 zich daar identiek gedraagt aan de PS4.

'Other' bevat bepaalde data die developers op interne storage willen/moeten houden. Daar komt wat data in terecht bij een install van een spel, maar ook bij het opstarten/runnen van een spel (ik vermoed soort cache). Bij de meeste games is dat maar enkele MB, bij een heel aantal andere games is dat exact 1.08GB, en dan zijn er uitzonderingen zoals GT Sport, MLB The Show... waar het ettelijke GBs groot is.

De disk space die een game rapporteert (via Options->Info, of via Storage->Games&Apps) hangt af van of je game intern of extern staat. Als het intern staat, dan is het de combinatie van het spel zelf, plus de data in Other. Staat het spel extern, dan is het enkel het spel zelf (dus het deel dat extern staat).

Alleen via omwegen kan je weten van een bepaald spel hoeveel data het in Other staan heeft :
* Je kan bvb het spel moven van intern naar extern, of vice versa, en kijken wat het verschil is. Dat verschil is de hoeveelheid data in Other.
* Je kan ook een spel extern zetten, dan de console uitdoen, dan de externe HDD removen, en console terug opstarten. Op dit moment ga je in Storage->Games&Apps ineens toch al die externe games zien met de vermelding "Exclusive System Data" of zoiets, en dat is de data die dus op Other staat.
* Je kan ook een backup proberen nemen (System->Backup of zoiets), waarbij je dan kan kiezen welke games je wil backuppen. Daar krijg je ook die "Exclusive System Data" te zien.
* Je kan natuurlijk ook het spel uninstallen en zien hoeveel Other gekrompen is.

Het is allemaal ontzettend onlogisch en moeilijk te beheren, terwijl dat uitgerekend met slechts 667GB wellicht veel mensen echt wel op zoek gaan om zoveel mogelijk GB bijeen te sprokkelen. Ik heb nog niet gecheckt (ook niet direct van plan) of PS5 games ook space alloceren in Other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14:51
Marselaar schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:09:
[...]

Mijn mapje Other is 156 gb!!! Totaal games bij mij is 396 gb en meer dan de helft is CoD BO CW met zijn 212 gb.

Oftewel, ik heb nog 109 gb over aan interne opslag. Dat is voor mij toch wel het grootste minpunt hoor. Ze hadden toch wel kunnen voorzien dat het niet toereikend zou zijn. Maar zal wel marketing zijn om console betaalbaar te houden en ons later een prijzige uitbreiding in de mik te schuiven.
Toen ik hoorde hoeveel opslag de ssd zou krijgen had ik gelijk al het idee dat dit echt veels te weinig zou zijn. En als je inderdaad Cold War erop hebt staan gaat het al behoorlijk hard. Ben benieuwd wanneer ze die extra bay open gooien.
Je kan PS5 games ook niet ter opslag naar een externe hd gooien toch? Hangt al 2Tb aan voor mn PS4 games namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-10 14:40
Zat gisteren even na te denken voor de mensen die warmte problemen hebben met de PS5, misschien een idee om de panelen met de watersnijder te laten voorzien van allemaal kleine gaatjes en deze te laten spuiten in het geel, heb je een mooi stuk kaas staan wat goed de warmte kwijt kan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Dingeling
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:39
Henkie_NtA schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:22:
[...]

Toen ik hoorde hoeveel opslag de ssd zou krijgen had ik gelijk al het idee dat dit echt veels te weinig zou zijn. En als je inderdaad Cold War erop hebt staan gaat het al behoorlijk hard. Ben benieuwd wanneer ze die extra bay open gooien.
Je kan PS5 games ook niet ter opslag naar een externe hd gooien toch? Hangt al 2Tb aan voor mn PS4 games namelijk.
Je kan spellen moven van intern naar extern. Alleen de PS4 spellen kunnen van extern gespeeld worden en de PS5 spellen niet. Die zal je dan weer terug moeten moven naar de interne opslag.

De interne uitbreiding van de PS5 is nu nog geblokeerd en Sony komt binnenkort met de specificaties voor de interne uitbreiding waar die aan moet voldoen.

PSN id: K1ngD1ng3l1ng | BF3 PC: KingDing3ling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:15
Marselaar schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:09:
[...]

En over hoeveel games hebben we het dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
Bij een beetje serieuze PlayStation 5 games, kan je straks maar maximaal 3 á 4 games AAA geïnstalleerd hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Henkie_NtA schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:22:
[...]
Toen ik hoorde hoeveel opslag de ssd zou krijgen had ik gelijk al het idee dat dit echt veels te weinig zou zijn.
Inderdaad, en de grote boosdoener is dus PS4 Backward Compatibility.
Ze hebben bvb wel mooi uitgelegd hoe je selectief delen van games wel of niet kunt installen. Dit zie je bvb met de taal-paketten in Bugsnax of Miles Morales, die ook default niet geïnstalleer staan. Het probleem is dat dat enkel voor PS5 games is.

Bij PS4 games wijzigt er niets inzake content-beheer, en het is nog altijd even brak. Bvb er is totaal geen manier om bepaalde DLC te uninstallen. Wil je wat DLC weg ? Dan moet je het hele spel uninstallen en dan terug installen zonder de DLC die je niet meer wil 8)7 . Heb hier bvb enkele dagen geleden gepost ivm het issue met DLC die bij PS4 bij de verkeerde games staan, en daardoor direct al een hoop SSD space verkwist had. Maar ik heb bvb van Battlefield 1 (zit in PS+ Collection) ook zowel de Premium Pass, als elke DLC afzonderlijk (ooit eens gratis geclaimd). Als je die beiden installeert, heb je dus elke DLC dubbel (want die zit ook integraal in Premium Pass) en geen enkele manier om dat op te kuisen, behalve dan opnieuw installeren met enkel Premium Pass. 8)7

En zo zijn er nog wel wat titels in de PS4 catalogus met dat probleem. Bvb ik herinner me dat er met de Hitman reeks zo'n probleem is. En ook met Telltale games, bvb gisteren gemerkt dat Batman TellTale Series ook de DLC heeft van Game Of Thrones Telltale 8)7 .

Trouwens, als je dan die DLCs downloadt via het verkeerde game, kan je die DLC nog enkel uninstallen door eerst ook het juiste game te installeren, en dan te uninstallen. Doe je dan niet, dan zit je met DLC die nergens gerapporteerd wordt op het systeem (en dus ook niet te uninstallen is). Heb ik ondervonden op dag 1 van mijn PS5, waar na alles terug te uninstallen (dus geen enkele game en geen enkele app !) er toch nog 31 GB in gebruik was op Games&Apps en Other !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:10
Jumpman schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:24:
Die console het blijft wel een 'bakbeest', maar ja als PlayStation gamer heb je geen keuze. Ik ben zeer blij als er een zwarte PlayStation 5 Slim komt die op de PlayStation 4 Pro lijkt, tot die tijd de PlayStation 5 maar verstoppen.
Enorm gevaarte inderdaad. Een Slim versie hoeft voor mij niet perse. Het zou al enorm helpen als er custom plates beschikbaar zijn. Zwarte plates die exact de lijnen van de PS5 volgen maakt de PS5 al veel minder lomp.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jumpman schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:30:
Bij een beetje serieuze PlayStation 5 games, kan je straks maar maximaal 3 á 4 games AAA geïnstalleerd hebben.
Neen, en wel omdat de PS5 twee maatregelen neemt die het gebruik serieus kunnen terugdringen:
1. games kunnen efficiënter geinstalleerd worden door betere compressie en omdat er geen data gedupliceerd wordt.
2. games kunnen opgesplitst worden in modules die je zelf selectief kunt installen of uninstallen. Bvb taalpakketten of multiplayer vs single player.

Je ziet dit nu al in bvb Fortnite. Op mijn PS4 is die 39.4GB, op mijn PS5 is die slechts 23.8GB. Miles Morales van 't zelfde: 52GB op PS4 vs 39.2GB op PS5.

Zoals ik hierboven schreef is het echt de PS4 backward compatible games die voor problemen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MakhouT
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 05-10 09:15
Ik heb gisteren de 3d Pulse headset ontvangen en ben toch wel dik teleurgesteld. Voelt cheap aan, geluid is ok maar niets baanbrekende ofzo. Ik ben nu aan het kijken naar alternatieven om deze misschien terug te sturen. Iemand enige suggesties? Ik had zelf nog de artics 7p van steelseries op het oog. Maar die wil ik ook niet meer doordat die opgeladen moet worden met micro usb ipv usb en de usb dongle is huge en blokkeert de voorste usb poort.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:00

Ace

Happy Happy Joy Joy

Jumpman schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:40:
[...]

De zoveelste futuristische game. ;(
Game is 8 jaar oud 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madcon
[...]

Helaas kan ik het filmpje alleen afspelen op 1080p60.

Toch heb ik mij op de ps4-pro wel vermaakt met dit spel. Bovendien is het gratis toch?

Wellicht is World of Tanks of War Thunder meer jouw ding dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twixie schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:31:
[...]
Bij PS4 games wijzigt er niets inzake content-beheer, en het is nog altijd even brak. Bvb er is totaal geen manier om bepaalde DLC te uninstallen. Wil je wat DLC weg ? Dan moet je het hele spel uninstallen en dan terug installen zonder de DLC die je niet meer wil 8)7 . Heb hier bvb enkele dagen geleden gepost ivm het issue met DLC die bij PS4 bij de verkeerde games staan, en daardoor direct al een hoop SSD space verkwist had. Maar ik heb bvb van Battlefield 1 (zit in PS+ Collection) ook zowel de Premium Pass, als elke DLC afzonderlijk (ooit eens gratis geclaimd). Als je die beiden installeert, heb je dus elke DLC dubbel (want die zit ook integraal in Premium Pass) en geen enkele manier om dat op te kuisen, behalve dan opnieuw installeren met enkel Premium Pass. 8)7
Ik bots net nog tegen dit geweldig issue aan...
Omdat ik dus die DLCs van Battlefield 1 kwijt wou, heb ik Battlefield 1 uninstalled. Maar ik zag dus over het hoofd dat die DLCs ook nog onder Battlefield 4 staan. Ik vermoed dat het een beetje werkt zoals hardlinks in file systems. De DLC is pas echt weg als je alle games die die DLC hebben, uninstallt.

Ik dus Battlefield 1 terug installeren, staan daar gelijk dus weer zowel Premium Pass als de 4 DLCs onder, omdat die ook nog aan Battlefield 4 vast hingen welke ik niet uninstalled had 8)7 8)7 . Om die dus weg te krijgen, moet ik zowel Battlefield 1 als 4 uninstallen, en herinstalleren. 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:58
[...]

Is er nog iets waar je wel positief over bent? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Gelukkig, dat scheelt er weer één. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
VirinR schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:30:
[...]

Ik wist dat de savefile eerst niet werd meegenomen maar dat het met de laatste update (1.19) wel mogelijk is.
Enige waar ik naar op keek is om opnieuw te beginnen met de trophies. Ik heb de eindbaas al verslagen en zit nu op 41% van de behaalde trophies (exclusief NG+ en de DLC). Ik heb nu 45 uur in Spider-Man zitten.

Klopt het dus dat als ik de Remastered editie koop, dat de trophies gekopieerd worden naar de Remastered-editie of wordt de huidige PS4 trophylist ook de PS5-trophy list (net zoals ‘The Swapper’ en ‘Race The Sun’ één trophylist hebben voor zowel PS3, PS4 en PS Vita)?
Spider-man Remastered heeft inderdaad een eigen trophy list. Als je je savegame vanaf de PS4 overzet naar PS5 wordt in de PS5 lijst alle trophies meteen unlocked die je op die savegame hebt gehaald.

YouTube: How to Get an Instant PS5 Platinum on Spider-man Remastered Using Yo...

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch blij dat ik de disc versie heb gekozen, enkele mensen van mijn friend list zijn al aan het twijfelen om te switchen.
Ik bezit gewoon graag waar ik mijn geld aan geef, al die digitale stuff is te duur op lange termijn en geen 2de hands markt.

Verder heel tevreden van de PS5, heb de PS4 op launch gekocht en na 1 jaar gestopt dus al dit is super in mijn ogen :) Nu wachten op die eerste krachtpatser titel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hulleman schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:31:
[...]

Enorm gevaarte inderdaad. Een Slim versie hoeft voor mij niet perse. Het zou al enorm helpen als er custom plates beschikbaar zijn. Zwarte plates die exact de lijnen van de PS5 volgen maakt de PS5 al veel minder lomp.
Zelfs dan is het ding nog 30-40% groter dan de concurrent in volume, dat is echt een enorm verschil waar een paar plates weinig aan zullen doen. Een slim versie zou echt mooi zijn, en moet ook mogelijk zijn met de huidige techniek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VirinR
Raem schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:01:
[...]

Spider-man Remastered heeft inderdaad een eigen trophy list. Als je je savegame vanaf de PS4 overzet naar PS5 wordt in de PS5 lijst alle trophies meteen unlocked die je op die savegame hebt gehaald.

YouTube: How to Get an Instant PS5 Platinum on Spider-man Remastered Using Yo...
Cool! Dit was inderdaad waar ik naar op zoek was. Ik heb de DLC nog niet gekocht dus voor 20 euro krijg ik een remaster met 4K, raytracing, adaptieve triggers, alle drie DLC’s en alle trophies die ik al heb unlocked :D
De DLC Season Pass kost ook 20 euro dus op de PS5 krijg je veel meer waar voor je geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 11:12

SD5k

>4&X

Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:08:
Toch blij dat ik de disc versie heb gekozen, enkele mensen van mijn friend list zijn al aan het twijfelen om te switchen.
Ik bezit gewoon graag waar ik mijn geld aan geef, al die digitale stuff is te duur op lange termijn en geen 2de hands markt.

Verder heel tevreden van de PS5, heb de PS4 op launch gekocht en na 1 jaar gestopt dus al dit is super in mijn ogen :) Nu wachten op die eerste krachtpatser titel!
Dat ligt er echt aan wanneer en waar je je games koopt. Nieuwe games haal ik uit de US store, dan zit je soms nog onder de prijs van de fysieke versie hier in de winkel. Ik koop bijna nooit games op de dag van release, en wanneer ik dat wel doe is het een game die ik verwacht veel/lang te spelen, dus dan doet de 2e hands waarde er voor mij niet toe.

Maar 70% van mijn games koop ik in sales op de PSN store, dan zit je heel vaak onder de prijs van de fysieke versie.

Voor mij is de PS5 Digital dus ideaal.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:09:
[...]

Zelfs dan is het ding nog 30-40% groter dan de concurrent in volume, dat is echt een enorm verschil waar een paar plates weinig aan zullen doen.
Zucht, ga fietsen man :F

The PlayStation 5 is only 5% larger than the Series X by volume

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike040
  • Laatst online: 25-09 16:27
Even een vraagje.
Heb sinds gisteren een PS5 en heb dus gisterenavond meteen zitten gamen met vrienden (nog op PS4).

Nu had ik op Cold War best wat problemen om in de party te komen bij sommige vrienden.
Mijn NAT type (op CoD) staat ook ineens op moderate (was op PS4 Open, zelfde ip adres aan PS5 toegewezen omdat ik de PS4 niet meer ga gebruiken).

Heeft iemand dezelfde ervaring hiermee (wijfelende connectivity met PS4)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Tot zo ver 3 bosses down in Demon's Souls. Het is prima te doen vind ik. Moeilijkheid valt tot nu toe echt mee. Beetje puzzelen en rustig exploren. Laat je niet te snel bang maken dat het heel erg moeilijk is. Neem je tijd, niet rushen en geduld hebben. Ja je gaat dood, maar dat hoort erbij. Ik denk als je gewoon met de juiste mindset erin gaat dat het prima te doen is. En niet denken van ik ga rushen, en hack and slash... Dan is dit zeker niet een game voor je.

Anderen die hetzelfde ervaren? Mijn enige souls like ervaring is Bloodborne+DLC en dat vond ik echt veel moeilijker, al vanaf het begin met de bosses al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:00

Ace

Happy Happy Joy Joy

Kleine hartverzakking gisteren bij het overzetten van mijn Monster Hunter savefile naar de PS5.

Netjes getransferred via de cloud, krijg een melding bij opstarten dat 'the saved image data is corrupt, new one will be created'

Er staat een kleine 700 uur (een leven, wat is dat?) op die file dus schrok me te pletter.

Bleek het te gaan om de ingame foto's (saved images) die niet overgezet kunnen worden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

laugh schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:19:
Tot zo ver 3 bosses down in Demon's Souls. Het is prima te doen vind ik. Moeilijkheid valt tot nu toe echt mee. Beetje puzzelen en rustig exploren. Laat je niet te snel bang maken dat het heel erg moeilijk is. Neem je tijd, niet rushen en geduld hebben. Ja je gaat dood, maar dat hoort erbij. Ik denk als je gewoon met de juiste mindset erin gaat dat het prima te doen is. En niet denken van ik ga rushen, en hack and slash... Dan is dit zeker niet een game voor je.

Anderen die hetzelfde ervaren? Mijn enige souls like ervaring is Bloodborne+DLC en dat vond ik echt veel moeilijker, al vanaf het begin met de bosses al.
Ik heb alle Souls games tot nu toe gespeeld (incl OG Demon's Souls), je hebt inderdaad gelijk, met de juiste mindset kom je hel ver in deze games. :)
Eigenlijk is het begin meestal het moeilijkste , zeker als het je eerste Souls game is.

Ik vind zelf Bloodborne ook wel iets moeilijker, zeker de boss fights want die zijn in DeS niet heel lastig over het algemeen. Al is het moeilijk te vergelijken aangezien ik Bloodborne minstens 10 keer heb door gespeeld en DeS nu voor de derde keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA

Welke 3 heb je gedaan? Phalanx, Tower Knight en Armored Spider?
De eerste paar bosses zijn goed te doen. Wat ik me herinner van op de PS3 was dat het daarna behoorlijk omhoog ging met de moeilijkheid van de bosses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Hmm das 2x zoveel als dat ik nu op de PS4 heb staan (xcom 2 en rdr2)

Snap niet waarom er zoveel opslag ruimte standaard in moet zitten 500GB was ook voldoende geweest. :+

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:58

Hier zelfde ervaring! Lang niet zo moeilijk als Sekiro.

Gebruik zelf wel onderstaande progression route. Mijn eerste ervaring met Dark Souls heb ik uren gespendeerd in een gebied waar ik eigenlijk nog lang niet heen hoorde te gaan. Sindsdien bekijk ik wel even de over het algemeen aangeraden volgorde van gebieden.

https://demonssouls.wiki.fextralife.com/Game+Progress+Route

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
So according to VG Tech the ps5 drops in the RT Mode are caused by a bug.
The pictures from VG Tech clearly show this:
Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/cw-sp-ps5-rt-test-5-8v1k55.png

Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/cw-sp-ps5-rt-test-5-1nmkx0.png
There was an issue on PS5 where the frame rate could randomly drop below 60fps during scenes that it previously ran at a solid 60fps. This issue wasn't encountered on Xbox Series X. https://bit.ly/2IHsqPN Both PS5 and Series X in the ray tracing mode use a dynamic resolution with the highest resolution found being 3840x2160 and the lowest resolution found being 1920x1800. PS5 at 120fps, Series X at 120fps and Series S use a dynamic resolution with the highest resolution found being 2560x1440 and the lowest resolution found being 1280x1200. PS5 at 120fps, Series X at 120fps and Series S use a form of temporal reconstruction to reconstruct the horizontal resolution up to 2560 when the horizontal resolution is below this figure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:30
Heeft iemand ervaring met een Samsung T7 SSD op de PS5?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Flagg schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:25:
[...]

Hmm das 2x zoveel als dat ik nu op de PS4 heb staan (xcom 2 en rdr2)

Snap niet waarom er zoveel opslag ruimte standaard in moet zitten 500GB was ook voldoende geweest. :+
Was voor mij ook genoeg geweest. Speel 1 a 2 games tegelijk en heb geen games die ik ongoing online speel. Maar ik vrees dat we in de minderheid zijn :P

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:09:
[...]

Zelfs dan is het ding nog 30-40% groter dan de concurrent in volume, dat is echt een enorm verschil waar een paar plates weinig aan zullen doen. Een slim versie zou echt mooi zijn, en moet ook mogelijk zijn met de huidige techniek.
De PS5 is een stukje slanker dan de XSX, dus betwijfel of de PS5 30-40% meer volume heeft. Blijkbaar is een slim versie momenteel niet mogelijk, anders had Sony de PS5 wel compacter gemaakt.

[ Voor 8% gewijzigd door Hulleman op 24-11-2020 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

Shaker74 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:28:
Heeft iemand ervaring met een Samsung T7 SSD op de PS5?
Werkt op zich gewoon prima.
Of wilde je iets specifieks weten?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziconl
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-09 21:25
SD5k schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:14:
[...]

Dat ligt er echt aan wanneer en waar je je games koopt. Nieuwe games haal ik uit de US store, dan zit je soms nog onder de prijs van de fysieke versie hier in de winkel. Ik koop bijna nooit games op de dag van release, en wanneer ik dat wel doe is het een game die ik verwacht veel/lang te spelen, dus dan doet de 2e hands waarde er voor mij niet toe.

Maar 70% van mijn games koop ik in sales op de PSN store, dan zit je heel vaak onder de prijs van de fysieke versie.

Voor mij is de PS5 Digital dus ideaal.
Hi, heb voor het eerst een ps(5). Klopt het dat deze region free is? Zie behoorlijke prijsverschillen in de regio's. Op cdkeys sites krijg ik echter de melding dat de key niet werkt in NL als ik die selecteer. Hoe werkt dit voor jou? Iets bijzonders dat je moet doen om de key werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Games zijn kleiner op de PS5 en de opslagruimte is groter, alleen maar vooruitgang dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:57
MakhouT schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:41:
Ik heb gisteren de 3d Pulse headset ontvangen en ben toch wel dik teleurgesteld. Voelt cheap aan, geluid is ok maar niets baanbrekende ofzo. Ik ben nu aan het kijken naar alternatieven om deze misschien terug te sturen. Iemand enige suggesties? Ik had zelf nog de artics 7p van steelseries op het oog. Maar die wil ik ook niet meer doordat die opgeladen moet worden met micro usb ipv usb en de usb dongle is huge en blokkeert de voorste usb poort.
Er zit volgens mij een USB A adapter bij.

De steelserie is wel 1 van de toppers. Wel kijken voor de 7w 2020 serie er is een korting code van 10% die te gebruiken is op de officiële website.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 16:42
Raem schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:01:
[...]

Kreeg ineens gratis een Platinum erbij zonder iets voor te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over smaak valt niet te twisten

[ Voor 91% gewijzigd door Chaoss op 24-11-2020 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibravis
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:56
Mike040 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:17:
Even een vraagje.
Heb sinds gisteren een PS5 en heb dus gisterenavond meteen zitten gamen met vrienden (nog op PS4).

Nu had ik op Cold War best wat problemen om in de party te komen bij sommige vrienden.
Mijn NAT type (op CoD) staat ook ineens op moderate (was op PS4 Open, zelfde ip adres aan PS5 toegewezen omdat ik de PS4 niet meer ga gebruiken).

Ik heb dit zelfde probleem. Steeds connecties verbroken, game moeten herstarten etc etc.... Zeg het maar. Kan aan de ps4 liggen maar ook zeker aan de ps5. Ben benieuwd wat ze daaraan gaan doen want gisteren kon ik ongeveer 2 potjes spelen per uur en dat schiet niet op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:14

CyBeRSPiN

sinds 2001

MakhouT schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:41:
Ik had zelf nog de artics 7p van steelseries op het oog. Maar die wil ik ook niet meer doordat die opgeladen moet worden met micro usb ipv usb en de usb dongle is huge en blokkeert de voorste usb poort.
Die dongle is geen issue, er is een USB-A male -> USB-C female kabeltje meegeleverd, die dongle kun je dan ergens wegstoppen maar blokkeert dan niks.
Die micro USB als lader is wel beetje jammer ja, maar goed.. Ik heb hier standaard al een paar verschillende kabeltjes liggen voor allerlei devices.

[ Voor 26% gewijzigd door CyBeRSPiN op 24-11-2020 12:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
yinx84 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:51:
[...]

Is er nog iets waar je wel positief over bent? :P
Jazeker!

Astro's Playroom.
Spider-Man Miles Morales (al is het niet mijn game).
Controller is een teschnisch hoogstandje.
Het menu is echt heel fraai.
Al mijn PlayStation 4 games in 60 FPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Henkie_NtA schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:24:
[...]

Welke 3 heb je gedaan? Phalanx, Tower Knight en Armored Spider?
De eerste paar bosses zijn goed te doen. Wat ik me herinner van op de PS3 was dat het daarna behoorlijk omhoog ging met de moeilijkheid van de bosses.
Ja die 3. Ik ben benieuwd hoe het verder zal gaan, hele mooie game op de PS5 so far. Goede launch game. Ik denk dat het ook zo fijn is met die zeer korte laadtijden wanneer je dood gaat.

Ik denk als je zin hebt in een challenge dat meer strategie vereist, dan kan iemand anders ook wel dit soort games halen. Zolang je wat geduld hebt en weet dat je dood zal gaan en meerdere tries nodig zal hebben. Laat je niet te snel bang maken van die verhalen online, dan mis je de kans om dit mooie spel te ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 16:42
Mike040 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:17:
Even een vraagje.

port forwarden ;)
Ik heb hem nu open gezet.
Speel zelf op de PS5 , maatje op zijn XBox Series X en neef op Xbox One X of PS4 Pro ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Starscreamer op 24-11-2020 12:46 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Je weet wel dat dit niet de bedoeling is...

[ Voor 91% gewijzigd door BM op 24-11-2020 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike040
  • Laatst online: 25-09 16:27
Starscreamer schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:43:
[...]

port forwarden ;)
Ik heb hem nu open gezet.
Speel zelf op de PS5 , maatje op zijn XBox Series X en neef op Xbox One X of PS4 Pro ;)

[YouTube: Complete Black Ops: Cold War Port Forwarding | OPEN NAT | 2020]
Heb 'm dus (zoals ik zei) hetzelfde als op de PS4 staan. Daar stond 'ie op open (zelfde netwerkverbinding).
Dus meer port forwarden zou het toch niet moeten zijn

Maar toch bedankt voor de vid! Ik zie een paar poorten staan die ik nog niet open had (ookal zou UPnP aan moeten staan, maar goed)

[ Voor 9% gewijzigd door Mike040 op 24-11-2020 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
laugh schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:42:
[...]

Ja die 3. Ik ben benieuwd hoe het verder zal gaan, hele mooie game op de PS5 so far. Goede launch game. Ik denk dat het ook zo fijn is met die zeer korte laadtijden wanneer je dood gaat.
Die korte laadtijden zijn echt zo ontzettend relaxed, dat was bij deze game op de PS3 echt niet te doen kan ik me herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MakhouT
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:37:
[...]

Die dongle is geen issue, er is een USB-A male -> USB-C female kabeltje meegeleverd, die dongle kun je dan ergens wegstoppen maar blokkeert dan niks.
Die micro USB als lader is wel beetje jammer ja, maar goed.. Ik heb hier standaard al een paar verschillende kabeltjes liggen voor allerlei devices.
Ok top! Dat wist ik niet! Tevreden van de 7P? Zou je hem mij aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel_1982
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 03-02 17:10

Nou, ik speel DeS voor de 2e keer en ik vind het best lastig. Ik speel wel een melee build en de eerste keer magic, dat scheelt een hoop. Maar ik word steeds een beetje beter, mijn character ook, dus we komen er wel!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
MakhouT schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:53:
[...]

Ik heb getwijfeld over de Pulse en had eigenlijk de 7p afgeschreven vanwege chatmix en usb-c die ontbraken, maar na de reviews van de Pulse toch overstag gegaan en de 7p gehaald.

Topding. Mis wel echt de chatmix, auto switch als je de headset aanzet, maar het geluid is goed, de mic is goed, en hij zit lekker. De usb heb ik opgelost met een magnetisch kabeltje.

Ik heb veel op de ps5 ui aan te merken, maar de audio settings zijn heel bereikbaar dus dat scheelt ook weer.

Ik zou hem aanraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:52:
[...]

In het artikel met het juiste volume staat letterlijk dat je ook de negatieve ruimte in gedachten moet nemen als je de console de in de echte wereld wil plaatsen. Het is duidelijk dat men genoeg heeft aan 7.2 liter om de hitte af te voeren, maar uiteindelijk hebben ze voor een vorm gekozen waarbij er enorm veel negatieve ruimte is en je dus toch meer plek nodig hebt dan het volume doet vermoeden. Ik snap niet zo goed waar jouw persoonlijke aanval vandaan komt in dit geval. Mijn vermoeden is dat Sony begonnen is met mockups voor de vorm en later de hardware erin heeft proberen te proppen, waardoor het uiteindelijk zo'n groot apparaat is geworden.
Dat je nu meeneemt wat negative space tov. volume is? Terwijl je t eerst over volume had. Dat is dus bijvoorbeeld dat je langs de kant niets kunt zetten als je de voet eronder hebt. Maar je kunt m ook gewoon zonder voet zetten als je zou willen en kun je m bij wijze van tussen twee boeken in de kast zetten.

Ook jouw Xsx heeft dit, bijvoorbeeld aan de bovenkant, waar een flinke lege ruimte vrij gelaten moet worden. Reken je dat dan ook even mee?
Alle hardware (op dit gebied) heeft dit, en heeft niets te maken met volume, of het 'optisch beter kunnen doen' of 'erin proberen te proppen' :F

Trouwens de DE versie is zelfs in volume kleiner dan je X.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Vind het maar lastig (lees: niet zo goed werken) met die audio profielen.

Ik heb nu een koptelefoon via de controller maar hoor maar lastig wat nou de beste is. Voor nu ben ik voor optie 5 gegaan maar echt overtuigd van die keuze wordt je niet.

Dat hadden ze wat mij betreft beter met een echte 3D audio demo kunnen doen. Dit is wel erg marginaal om je keuze op te baseren.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
  • Laatst online: 15:30
Edd schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:33:
[...]

Werkt op zich gewoon prima.
Of wilde je iets specifieks weten?
Ik heb nu nog een gamedrive op de PS4PRO. Ik vraag me af of het voor mij de moeite is om over te stappen naar de T7 met de PS5 in het vooruitzicht. Hoeveel sneller is de interne SSD van de PS5 tov de T7 extern. Want als ik deze aanschaf ga ik geen interne SSD kopen voor de PS5.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

ziconl schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:34:
[...]

Hi, heb voor het eerst een ps(5). Klopt het dat deze region free is? Zie behoorlijke prijsverschillen in de regio's. Op cdkeys sites krijg ik echter de melding dat de key niet werkt in NL als ik die selecteer. Hoe werkt dit voor jou? Iets bijzonders dat je moet doen om de key werkend te krijgen?
Voor digitale aankopen moet je een extra PSN account aanmaken van de regio waar je de games wilt kopen, in mijn geval dus een US account, ik koop online pre-paid kaarten, wel opletten dat deze voor de juiste regio zijn inderdaad, NL kaarten gaan in dit geval niet werken. Met die kaarten vul je je wallet aan en kun je games kopen, vervolgens download ik zo'n game en switch ik terug naar m'n NL account om hem daadwerkelijk te spelen.

Ik heb hier nog nooit problemen mee ondervonden, maar het is een beetje grijs gebied, als Sony vervelend wil doen kunnen ze dit dicht gooien. Maar ik heb het idee dat ze het gedogen omdat je alsnog je games bij hen zelf koopt, alleen in een andere regio. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:11:

Ik heb nu een koptelefoon via de controller maar hoor maar lastig wat nou de beste is. Voor nu ben ik voor optie 5 gegaan maar echt overtuigd van die keuze wordt je niet.

Dat hadden ze wat mij betreft beter met een echte 3D audio demo kunnen doen. Dit is wel erg marginaal om je keuze op te baseren.
Werkt het wel goed aan controller, bedraad? Hoor je verschil tussen je draadloos of bedraad aan controller?

Je zou een spel met 3D audio kunnen starten en het daarop testen welk profiel je nodig hebt?

En als ik me niet vergis, heb je nu een dure muziek headset en geen gaming headset gebruikt? Of heb je die muziek headset nog niet?
(Want er is al aangetoond dat specifieke gaming headsets (helaas) beter geluid geven in gaming, dan specifieke muziek headsets.. hebben we t al eerder over gehad ;))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kyhfin
  • Laatst online: 12-08 21:37
Donstil schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:11:

Precies, dat vind ik ook. Iets van een quiz met waar hoor je dit geluid vandaan komen en dat je dan kan afstemmen of het klinkt of het boven je weg komt of juist van onderen omdat het wat gedempter klinkt etc. En zodoende een spatial ruimte maken voor jouw profiel op basis van jouw oren.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MysticMan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:34
Heb mijn PS5 zondag ook kunnen ophalen na een weekje weg. Mijn bevindingen tot nu toe:
  • Formaat/uiterlijk: het is wel echt een groot ding als je 'm uit de doos pakt. Ziet er wel wat beter uit dan ik had verwacht, vooral vanaf de zijkant. Heb de tv zo'n 40 cm van de muur (zit bij een knik in de muur) dus kan 'm mooi achter de tv verstoppen en er vanaf de zijkant nog bij om een disk te wisselen. Had anders alleen niet in mijn tv kastje gepast.
  • Interface: lekker snel en soepel! Eindelijk werkt de PS store ook snel en downloaden gaat ook lekker vlot. Erg positief verrast! Nog wel even zoeken met het snelmenu en de trophies vond ik in een lijst ook fijner. Wel leuk om bij PS5 games te zien hoe je voortgang is en hoe lang een missie zou duren (zodat je kan inschatten of je wel of niet maar beter naar bed kan gaan). Game hints (zoals bij Astrobot) zijn ook erg handig
  • Geluid: Hoor 'm heel licht tijdens het gamen maar alleen als er tijdelijk geen achtergrondmuziek is. Zit er ook wel 3.5 m op af met tv ertussen. Van dichtbij een licht brommend geluid. Kan zijn dat het ook een losse sticker is maar dit zal ik nog wel een keer verder bekijken, nu in ieder geval niet storend. Ook geen coil whine. Bij copy'en vanaf bluray is het wel net als de oude PS4 vliegmachine maar dit is gelukkig maar tijdelijk. Erg fijn om zonder enorme herrie nu zware games als RDR2 te kunnen spelen.
  • Bugs: nog geen gehad. Wel voor de zekerheid games vanaf disk geinstalleerd zonder internetkabel erin om die bug te voorkomen waarbij je opnieuw moet blijven installeren
  • Non-bug problemen: PS5 Pro is op tv (LG OLED 65C9) aangesloten die weer via ARC op receiver zit aangesloten voor 5.1 geluid. Bij Miles Morales had ik geen stemgeluid in cutscenes (via center speaker normaal). Audio output op Dolby of DTS zetten heeft het opgelost. Blijkbaar nodig bij oudere receivers die nog geen eARC ondersteunen en hogere HDMI (niet voldoende bandbreedte). Bij RDR2 had ik ook een gigantisch screen tearing effect (2e game die ik had geprobeerd). Was er wel even van geschrokken. Kwam er na een half uur achter dat mijn tv had besloten bij dit HDMI kanaal TruMotion op max te zetten. Bij Astrobot geen probleem omdat het al 60fps is. Nadat ik het had uitgezet is het wel weer gewoon prima.
Ook al een aantal games gespeeld:
  • Astrobot: hele leuke verrassing! Laat goed zien wat de controller doet en een leuke platinum (4 uur mee bezig geweest). Laat ook mooi zien hoe die in-game hints gebruikt kunnen worden.
  • Miles Morales: alleen eerste missie nog maar even gespeeld maar erg onder de indruk van de graphics! Had hiervoor een normale PS4 dus nog grotere stap dan vanaf Pro. Ray-tracing zie je beter dan ik had verwacht en voegt in mijn ogen wel echt wat toe. Heb performance mode ook even getest en is heel lekker vloeiend. Toch teruggegaan naar fidelity voordat ik helemaal gewend ben aan 60fps en nooit meer terug wil
  • Red Dead Redemption 2: Vorige maand mee begonnen op de PS4 en nu op de PS5 verder. Ziet er net iets beter uit heb ik het idee (PS4 Pro resolutie) en draait wat soepeler. Ook snellere laadtijden. Helaas framerate gecapped op 30. Grootste voordeel is dat er geen vliegmachine meer te horen is tijdens het spelen
  • Borderlands 3: getest vanwege 120 fps. Apart om te zien dat voor echt nieuwe features (zoals 120 fps) een aparte ps5 versie nodig is die voor Borderlands 3 gratis beschikbaar is. Erg netjes. Zag weinig verschil tussen de high quality (60 fps) en performance versie (120 fps) dus ga op 120 door. Voelt weer aan als pc gaming wat ik jaren niet meer heb gedaan! Adaptive triggers worden ook erg goed gebruikt.
Nu hopen dat er snel een aparte ps5 upgrade nog komt voor Doom Eternal (net in Black Friday Sales gekocht en al beloofd door makers) en TLOU2 voor hogere framerate.

Tot nu toe dus erg enthousiast! Benieuwd wat developers eruit weten te persen in de komende tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

poor Leno schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:05:
[...]

Dat je nu meeneemt wat negative space tov. volume is? Terwijl je t eerst over volume had. Dat is dus bijvoorbeeld dat je langs de kant niets kunt zetten als je de voet eronder hebt. Maar je kunt m ook gewoon zonder voet zetten als je zou willen en kun je m bij wijze van tussen twee boeken in de kast zetten.

Ook jouw Xsx heeft dit, bijvoorbeeld aan de bovenkant, waar een flinke lege ruimte vrij gelaten moet worden. Reken je dat dan ook even mee?
Alle hardware (op dit gebied) heeft dit, en heeft niets te maken met volume, of het 'optisch beter kunnen doen' of 'erin proberen te proppen' :F

Trouwens de DE versie is zelfs in volume kleiner dan je X.
Ik heb mijn fout toegegeven in de eerste reactie op mijn post. Zoals ik daar al zei was ik uit gegaan van de foto's en video materiaal waarin je duidelijk kan zien dat je meer ruimte nodig hebt om een PS5 kwijt te kunnen. Feit is nu eenmaal dat je rekening moet houden met de negatieve ruimte als je iets wilt plaatsen. Wat het dus bijzonder maakt dat Sony gekozen heeft voor een ontwerp dat veel meer negatieve ruimte in beslag neemt dan noodzakelijk is. Ze hebben immers maar 7.2L aan daadwerkelijk inhoud nodig om het apparaat te koelen. Het formaat van de concurrent doet er simpelweg niet toe bij deze discussie. Sony heeft 7.2L inhoud nodig om het koel te houden, maar heeft besloten dat het apparaat veel meer ruimte moet innemen door compleet door te slaan met de hoeveelheid negatieve ruimte in het ontwerp.

Je kan hem overigens niet tussen 2 boeken proppen, want Sony geeft zelf aan dat de consoles rondom 10 cm aan ruimte nodig heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

[...]

Heb een review geschreven, ben zelf vrij kritisch omdat ik een Bose QC35 gewend ben die ik vooral een stuk fijner vind zitten: pricewatch: Steelseries Arctis 7P Wit
Het geluid is wel prima, nog niet gebruikt voor chats, is ook mn eerste gaming headset dus kan daar ook niet mee vergelijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkie_NtA
Shaker74 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:12:
[...]

Ik heb nu nog een gamedrive op de PS4PRO. Ik vraag me af of het voor mij de moeite is om over te stappen naar de T7 met de PS5 in het vooruitzicht. Hoeveel sneller is de interne SSD van de PS5 tov de T7 extern. Want als ik deze aanschaf ga ik geen interne SSD kopen voor de PS5.
Ik zou het voorlopig bij die gamedrive houden voor je PS4 games en dan later eventueel een extra interne ssd halen (doe ik in ieder geval wel). De voordelen van nu een externe ssd ten opzichte van wat je al hebt lijken mij niet heel groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
poor Leno schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:21:
[...]

Werkt het wel goed aan controller, bedraad? Hoor je verschil tussen je draadloos of bedraad aan controller?

Je zou een spel met 3D audio kunnen starten en het daarop testen welk profiel je nodig hebt?

En als ik me niet vergis, heb je nu een dure muziek headset en geen gaming headset gebruikt? Of heb je die muziek headset nog niet?
(Want er is al aangetoond dat specifieke gaming headsets (helaas) beter geluid geven in gaming, dan specifieke muziek headsets.. hebben we t al eerder over gehad ;))
Ja bedraad aan de controller inderdaad. DAC is niet geweldig (dat wisten we al) maar moet dit wel kunnen doen.

Dat gaming headset's beter zijn kan ik het maar deels mee eens zijn, misschien als je 100,- (Gaming) met 200,- (non gaming) vergelijkt maar niet met wat ik nu doe, dat kan het probleem niet zijn.

Klinkt overigens best wel oke verder met AC Valhalla, denk dat het eerder in de mindere DAC zit dan in mijn koptelefoon die "Niet voor gaming" zou zijn.

Edit: Ik heb overig een Beoplay H95 gekocht uiteindelijk, erg blij mee.
Zal sporadisch gebruikt worden voor gaming, dus heel erg is de verminderde kwaliteit dan niet. Misschien dat ik die USB DAC nog eens koop die hier eerder getipt werd.

[ Voor 9% gewijzigd door Donstil op 24-11-2020 13:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Kyhfin schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:23:
[...]

Precies, dat vind ik ook. Iets van een quiz met waar hoor je dit geluid vandaan komen en dat je dan kan afstemmen of het klinkt of het boven je weg komt of juist van onderen omdat het wat gedempter klinkt etc. En zodoende een spatial ruimte maken voor jouw profiel op basis van jouw oren.
Ja precies. Of met die kapper demo ofz.
Kan wel wat inhoudelijker dan dit watervalletje zou je denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edd

Edd

Shaker74 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:12:
[...]

Dan zou ik deze niet aanschaffen en je PS4-gems nog even lekker vanaf die gamedrive spelen op de PS5.
Voor toekomstgerichtheid denk ik dat je dan beter kan investeren in een interne SSD (wanneer die bekend en beschikbaar zijn).
Want op de externe HDD/SSD kun je geen PS5 spellen vanaf spelen en vanaf de interne wel.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Laatst online: 16:58
Hulleman schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:29:
[...]

Was voor mij ook genoeg geweest. Speel 1 a 2 games tegelijk en heb geen games die ik ongoing online speel. Maar ik vrees dat we in de minderheid zijn :P
ik speel ook nooit meer dan 2-3 games tegelijk. Hooguit 1 VR game, waar ik geen uren achter elkaar kan spelen, een game voor mezelf en een game voor mijn zoontje (papa speelt :D)
Met externe HDD is het dan allemaal prima te managen. Op de PS4 moest ik op een gegeven moment spellen gaan verwijderen, maar daar dacht ik van teveel spellen dat ik die nog wel ooit zou spelen. Heb daar de externe hdd voor gehaald :D. Natuurlijk nooit meer de games gespeeld

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Donstil schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:33:
[...]

Dat gaming headset's beter zijn kan ik het maar deels mee eens zijn, misschien als je 100,- (Gaming) met 200,- (non gaming) vergelijkt maar niet met wat ik nu doe, dat kan het probleem niet zijn.

Klinkt overigens best wel oke verder met AC Valhalla, denk dat het eerder in de mindere DAC zit dan in mijn koptelefoon die "Niet voor gaming" zou zijn.
Tsja, hoe beter en duurder de koptelefoon voor muziek is ontworpen kán juist het nadeel zijn.. Gaming audio wordt op een hele andere manier afgemixed en weggestuurd dan muziek..

'The right tools for the right job" zeg maar. Tuurlijk kun je met een platte schroevendraaier een kruiskop eruit draaien, maar echt bevordelijk is het niet altijd ;)

Maar als het idd de DAC is, dan kun je dat testen door een 'echte' gaming headset met draad aan de controller testen.. als er geen wezenlijk verschil is, dan ligt het het daaraan, anders misschien toch aan de te goede headset :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter711
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-01 22:52
[...]

Zelf de 7X besteld omdat die met XBOX, PS5 en PC te gebruiken is.
7P is volgens mij niet op XBOX te gebruiken
Aangezien ik ook een XBOX heb gekozen voor de 7X, besteld direct op Steelseries site maandag, wordt morgen geleverd door UPS . Wel met de kortingscode (WACKY12)

https://steelseries.com/gaming-headsets/arctis-7x

Vestiging zit blijkbaar in Demarken volgend de UPS tracking ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Peter711 op 24-11-2020 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MakhouT
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:27:
[...]

Heb een review geschreven, ben zelf vrij kritisch omdat ik een Bose QC35 gewend ben die ik vooral een stuk fijner vind zitten: pricewatch: Steelseries Arctis 7P Wit
Het geluid is wel prima, nog niet gebruikt voor chats, is ook mn eerste gaming headset dus kan daar ook niet mee vergelijken.
Aii, ik lees in de review dat de audio direct naar de headset gestuurd wordt als de dongle erin steekt. Dat vind ik toch nog wel een rotte |:( De dongle steekt er altijd in en dus elke keer ik de playstation opstart zal ik em manueel terug moeten wisselen.
Peter711 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:50:
[...]

Zelf de 7X besteld omdat die met XBOX, PS5 en PC te gebruiken is.
7P is volgens mij niet op XBOX te gebruiken
Aangezien ik ook een XBOX heb gekozen voor de 7X, besteld direct op Steelseries site maandag, wordt morgen geleverd door UPS . Wel met de kortingscode (WACKY12)

https://steelseries.com/gaming-headsets/arctis-7x

Vestiging zit blijkbaar in Demarken volgend de UPS tracking ;)
Thanks voor de kortingscode :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

MakhouT schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:03:
[...]

Aii, ik lees in de review dat de audio direct naar de headset gestuurd wordt als de dongle erin steekt. Dat vind ik toch nog wel een rotte |:( De dongle steekt er altijd in en dus elke keer ik de playstation opstart zal ik em manueel terug moeten wisselen.
Klopt, is irritant. Geen idee of dit nog met een update te fixen is. Schijnt dat de Sony Pulse 3D wel correct omgaat hiermee, ook wordt de batterijstatus daarvoor wel getoond begreep ik.
Viel me wel tegen voor zo'n dure headset die speciaal voor de PS5 in de markt is gezet. Het schakelen gaat opzich wel snel via de menubalk onderin. Maar elke keer als ik wil gamen heb ik geen geluid en is het weer "o ja.. moet nog wisselen..".

[ Voor 10% gewijzigd door CyBeRSPiN op 24-11-2020 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
poor Leno schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:46:
[...]

Tsja, hoe beter en duurder de koptelefoon voor muziek is ontworpen kán juist het nadeel zijn.. Gaming audio wordt op een hele andere manier afgemixed en weggestuurd dan muziek..

'The right tools for the right job" zeg maar. Tuurlijk kun je met een platte schroevendraaier een kruiskop eruit draaien, maar echt bevordelijk is het niet altijd ;)

Maar als het idd de DAC is, dan kun je dat testen door een 'echte' gaming headset met draad aan de controller testen.. als er geen wezenlijk verschil is, dan ligt het het daaraan, anders misschien toch aan de te goede headset :X
Ja dat laatste wordt lastig natuurlijk. Ik heb niet ff een gaming headset hier :P
Ik zal het er maar mee doen.

Doet verder niet echt af aan de manier waarop je nu profielen moet kiezen overigens, dat was mijn punt een beetje :)

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• Rck010
Niet helemaal op-topic, maar gezien veel PS5 bezitters er wellicht mee te maken krijgen, en genoeg mensen vragen hadden.

Zoals al eerder gepost, heb ik de PS5 sinds kort in m'n tv kast geplaatst. Een 3mm mdf plaat op maat gemaakt, zwart gespoten, 140mm fan afgemeten en uitgezaaid. Eerst zelf de fan aan een usb kabel gemaakt, maar dit verzette naar mijn mening nog niet genoeg lucht.

Vandaag een 140mm Be Quiet Shadow Wings 2, en een 12v FAN2USB kabel ontvangen.

Achterzijde:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M2tgs5nCoEvo6qd_yTdol_2ax1k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GSdafPX1NL321g311uyqJtTm.jpg?f=fotoalbum_large

Voorzijde:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p8bRuedfBuprot8qthMqW5pTB0Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o6U4YvAPFdU4fPh3B1mp2djP.jpg?f=fotoalbum_large

Inbouw:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j91yH6fOoL6azSPfik1SBxA02Uc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4pS4qkQTjw1QtuqWc7KOHoFR.jpg?f=fotoalbum_large

Voor nog geen 30€ en een uurtje werk, de (naar mijn mening) lelijke PS5 uit het zicht, en geen warmte ontwikkeling in de kast. Vanaf dichtbij een rustige "whoosh", met kastje op een kiertje en vanaf zitpositie, niet te horen.

Van plan om 'm in de "gesloten" kast te zetten (lees: Ikea Besta), doe jezelf en de PS5 een lol en overweeg dezelfde oplossing. Dit kan je op de lange(re) termijn een hoop gedoe schelen.

Edit: USB kabel uiteraard in de PS5, zodat de fan netjes aan/uit gaat samen met de console.

[ Voor 9% gewijzigd door Rck010 op 24-11-2020 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
Erapaz schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:34:
[...]

Games zijn kleiner op de PS5 en de opslagruimte is groter, alleen maar vooruitgang dus.
Ten opzichte van mijn PS4 Pro is er minder beschikbare opslagcapaciteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-10 19:14

H.Boss

Hugo Boss

Ik gebruik hier af en toe mijn Surface Headphones 2. En die werken heel goed moet ik zeggen als ik ze aansluit op de controller. Krijg er zeer goed geluid doorheen.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rck010 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:15:
Niet helemaal op-topic, maar gezien veel PS5 bezitters er wellicht mee te maken krijgen, en genoeg mensen vragen hadden.

Zoals al eerder gepost, heb ik de PS5 sinds kort in m'n tv kast geplaatst. Een 3mm mdf plaat op maat gemaakt, zwart gespoten, 140mm fan afgemeten en uitgezaaid. Eerst zelf de fan aan een usb kabel gemaakt, maar dit verzette naar mijn mening nog niet genoeg lucht.

Van plan om 'm in de "gesloten" kast te zetten (lees: Ikea Besta), doe jezelf en de PS5 een lol en overweeg dezelfde oplossing. Dit kan je op de lange(re) termijn een hoop gedoe schelen.
Nice :D

Maar daar passen er nog mákkelijk 5 fans bij, in die plaat :>

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rck010
poor Leno schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:19:
[...]

Nice :D

Maar daar passen er nog mákkelijk 5 fans bij, in die plaat :>
De bedoeling is dat de kast op z'n plek blijft staan, niet opstijgt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madcon

...........

Voor nog geen 30€ en een uurtje werk, de (naar mijn mening) lelijke PS5 uit het zicht, en geen warmte ontwikkeling in de kast. Vanaf dichtbij een rustige "whoosh", met kastje op een kiertje en vanaf zitpositie, niet te horen.

Een tweakers waardige oplossing al vind ik zelf, bedankt voor het delen!
Ik heb zelf een volledig open kast, maar met een beetje werk is de ps5 wegwerken dus goed mogelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:12

Vandaag een 140mm Be Quiet Shadow Wings 2, en een 12v FAN2USB kabel ontvangen.

Achterzijde:
[Afbeelding]

Voorzijde:
[Afbeelding]

Inbouw:
[Afbeelding]

Edit: USB kabel uiteraard in de PS5, zodat de fan netjes aan/uit gaat samen met de console.
Ja, heel nice! Heb je wat ruimte achter het meubel zodat de lucht weg kan?

Ik heb zelf dit gedaan, maar denk niet dat dat heel veel doet. :+
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/64812638

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

USB kabel uiteraard in de PS5, zodat de fan netjes aan/uit gaat samen met de console.
Netjes gedaan! Maar geen rest-mode dan dus, tenzij je 24/7 die fan aan wilt hebben :)
En is dit een dichte kast? Je zuigt de lucht aan via die fan en het blaast dan via die sparing rechtsonder naar voren toe?

[ Voor 17% gewijzigd door CyBeRSPiN op 24-11-2020 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rck010
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:31:
[...]

Netjes gedaan! Maar geen rest-mode dan dus, tenzij je 24/7 die fan aan wilt hebben :)
Klopt, bij rest-modus zal ie blijven draaien.
Maar die consoles starten zo snel op, zoveel voordeel heeft zo'n rest-modus niet meer.
Heb hier nu geen omkijken meer naar.

Edit: Nee, dit is exhaust. De kast staat voren op een kiertje zodat de PS5 frisse lucht naar binnen kan halen, en de warme lucht afgevoerd wordt achter de kast. Daar is ongeveer 5cm ruimte tot aan de muur (wat ruim voldoende is). Na half uur Spider-Man, nagenoeg geen warmte in de kast waar te nemen.

Het gat wat je ziet is voor de kabels, die vanuit de wandcontactdoos achter de fan, door de kast naar rechts lopen, richting andere kastjes. Had ik wellicht anders kunnen oplossen, maar het is prima zo.

[ Voor 41% gewijzigd door Rck010 op 24-11-2020 14:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-10 16:56
Rck010 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:34:
[...]

Klopt, bij rest-modus zal ie blijven draaien.
Maar die consoles starten zo snel op, zoveel voordeel heeft zo'n rest-modus niet meer.
Heb hier nu geen omkijken meer naar.
Sony zou in een update de optie kunnen programmeren zodat je kan bepalen welke USB poort nog stroom mogen geven ik rest mode.

Ik heb de hele achterkant van mijn tv kast al lang eruit gedaan, stoort me niet want de voorkant is altijd toe met de deurtjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marselaar
schumi2004 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:27:
[...]

En over hoeveel games hebben we het dan?
Ik heb 8 spellen op interne opslag (PS5 spellen) en 8 op externe opslag (PS4 spellen).

En ik heb inderdaad een aantal spellen die ik beschikbaar wil houden voor als ik ze weer eens wil spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rck010
Cowboy_Henk schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:39:
[...]

Sony zou in een update de optie kunnen programmeren zodat je kan bepalen welke USB poort nog stroom mogen geven ik rest mode.

Ik heb de hele achterkant van mijn tv kast al lang eruit gedaan, stoort me niet want de voorkant is altijd toe met de deurtjes.
Zou er met wat handigheid een fancontroller of aan/uit schakelaar tussen kunnen zetten.
Maar ik maak amper gebruik van de rest-mode, voor mij is de eenvoud hiervan juist fijn. PS5 aanzetten, fan automatisch ook aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Rck010 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:43:
[...]

Zou er met wat handigheid een fancontroller of aan/uit schakelaar tussen kunnen zetten.
Maar ik maak amper gebruik van de rest-mode, voor mij is de eenvoud hiervan juist fijn. PS5 aanzetten, fan automatisch ook aan.
Rest mode is instelbaar dat na 3u de usb stroom er af gaat. Als je een week niet gamet, staat tenminste niet die fan 24/7 te draaien
Pagina: 1 ... 26 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord