Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 20:28
Raem schreef op maandag 23 november 2020 @ 20:31:
[Afbeelding]
Zo, dat hebben we ook weer gehad. :+
Je bent nog niet klaar.... 96% :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:15
Zoals vele ben ik ook opzoek naar een PS5 en of deze er nu in december gaat komen of pas in Q1/Q2 2021 dat is nog even afwachten, maar ik ben wel vast aan het kijken wat ik allemaal wil gaan spelen. Nu komt Black Friday eraan en aangezien ik zelf ook nog nooit de PS4 heb gehad zitten er misschien wel een paar mooie deals bij die ik moet oppikken (naast de toffe games die al in de PS Plus Collection zitten):

Playstation Plus
Van 59,99 voor 44,99: pricewatch: Sony PlayStation Plus Card 365 dagen (Nederland), is deze onbeperkt houdbaar, m.a.w. als ik de PS5 pas over een half jaar heb is dat geen probleem lijkt mij, want het zal pas in gaan vanaf de activatie?

PS4 games]
Omdat er al ontzettend veel goede games in de PS Plus Collection zitten en er wat PS4 remastered versies komen is het wellicht niet slim om er meteen te veel games bij te kopen aangezien ik niet 24/7 kan gamen natuurlijk..

Ik heb nu de focus liggen op de volgende games:
- pricewatch: Red Dead Redemption 2, PS4
- pricewatch: Horizon: Zero Dawn Complete Edition, PS4

De volgende games wil ik ook zeker spelen, maar daar komt een aparte remastered versie van, dus wellicht de moeite waard om nog even te wachten. Of zijn de verwachtingen van de remastered versie niet zo hoog?
- pricewatch: Grand Theft Auto V, PS4
- pricewatch: The Witcher 3: Wild Hunt, PS4

Daarnaast heb ik ook al genoeg PS5 games op het lijstje staan, maar daar zal ik jullie nu niet mee lastig vallen.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 07-10 23:51
Net die gamernexus analyse gezien.

Kunnen sommige van die bugs ons Spiderman verklaard worden door fouten in het geheugen (door die hoge temperatuur) ?

Dat je personage ineens veranderd in een lantaarnpaal of afvalcontainer lijken mij typisch een fenomeen van schuivende bitjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RubenSaurus schreef op maandag 23 november 2020 @ 20:36:
[...]

Je bent nog niet klaar.... 96% :+
Haha klopt, de enige 2 nieuwe trophies die niet worden overgenomen.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:50

CyBeRSPiN

sinds 2001

[Afbeelding]
Damn. Hoeveel uur? Ik zit na 12 uur pas op 55% van de hoofdmissie :) En op 11% van de trophies

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CyBeRSPiN schreef op maandag 23 november 2020 @ 20:38:
[...]

Damn. Hoeveel uur? Ik zit na 12 uur pas op 55% van de hoofdmissie :)
2 seconden. :P

Trophies worden overgenomen van de PS4 savegame. Daar heb ik 70 uur inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Raem schreef op maandag 23 november 2020 @ 20:39:
[...]

2 seconden. :P

Trophies worden overgenomen van de PS4 savegame. Daar heb ik 70 uur inzitten.
Ahh lol ok.. dacht dat Remastered zn eigen savegame had, is opgelost dus blijkbaar

Acties:
  • +6 Henk 'm!
[Afbeelding]
Nouja, ik zie er toch maar 77 van de 79 trophies staan.. just sayin'..

Vind je dat niet vervelend dat je ze niet allemaal hebt? Ik zou dat toch wel heel irritant vinden hoor.. Net alsof het spel je een beetje belachelijk maakt, dat je niet goed genoeg bent.. Ik zou het niet kunnen hebben denk ik.. Dit is bijna een gevecht of wedstrijd met jezelf..
Ja, ik zou bijna zo ver gaan om te zeggen dat het eigenlijk wel je eer te na is, als fanatieke gamer..

Ik wil verder niet stoken hoor :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!
poor Leno schreef op maandag 23 november 2020 @ 20:41:
[...]

Vind je dat niet vervelend dat je ze niet allemaal hebt? Ik zou dat toch wel heel irritant vinden hoor.. Net alsof het spel je een beetje belachelijk maakt, dat je niet goed genoeg bent.. Ik zou het niet kunnen hebben denk ik.. Dit is bijna een gevecht of wedstrijd met jezelf..
Ja, ik zou bijna zo ver gaan als te zeggen dat het eigenlijk wel je eer te na is, als fanatieke gamer..

Ik zou wel willen. Maar de tv is overgenomen. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-10 14:40
Een update voor mijn DS5, heb er twee maar er krijgt er maar één de update. :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HuFYXPjCUh-dsqPxmzBBHB2pyjQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X3s1XkKF4SgIqaEHQLWBb0c4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
DoubleDutch schreef op maandag 23 november 2020 @ 20:49:
Een update voor mijn DS5, heb er twee maar er krijgt er maar één de update. :?

[Afbeelding]
Had je ze nooit eerder beide aangesloten of is dit een nieuwe update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
Recon24 schreef op maandag 23 november 2020 @ 20:51:
[...]

Had je ze nooit eerder beide aangesloten of is dit een nieuwe update?
Blijkbaar een nieuwe update, heb ze beide veel gebruikt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-10 21:18
Miles Morales gespeeld. Zit nu op 45% gespeeld enkel op de fidelity modus. Dit bewust gedaan omdat ik echt de raytracing wilde zien. Daarna 2 minuten de performance mode aangezet. Joeee, die gaat niet meer terug op fidelity. Damn wat speelt dat heerlijk zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DoubleDutch schreef op maandag 23 november 2020 @ 20:53:
[...]

Welke versie heeft je controller nu dan? Die van mij zit op 0204. Alleen 1x een update gehad bij de eerste keer installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:48

ScreamGT

joejoe

Iemand die de PS5 "staand" in de houder heeft?

Voel eens onder die houder na een uurtje gamen.... en dan vooral de zilveren schroef. Ik verbrand bijna mijn vinger zo heet. Ook het kastje waar het op staat heeft het écht zwaar te voorduren.

Ryzen 7800X3D - MSI 4070 Ti Super - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Tricto schreef op maandag 23 november 2020 @ 20:58:
Miles Morales gespeeld. Zit nu op 45% gespeeld enkel op de fidelity modus. Dit bewust gedaan omdat ik echt de raytracing wilde zien. Daarna 2 minuten de performance mode aangezet. Joeee, die gaat niet meer terug op fidelity. Damn wat speelt dat heerlijk zeg.
Door zulke berichten krijg telkens meer het gevoel PS4 Pro 2.0, alle grafische pracht moet uit dus terug naar de PS4 versie die soepeler loopt....

We willen eigenlijk beide tegelijk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:36
Ik heb de Steelseries Arctis 7 Zwart (2019 edition). Is een upgrade naar een B.V een Steelseries Arctis 7p of sony pulse 3d wireless headset de moeite waard??

Of ga ik daar niet zoveel van merken ??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 09:41
DoubleDutch schreef op maandag 23 november 2020 @ 20:53:
[...]

ik kreeg op release day for mijn beide controllers een update ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:54

kaanmijo

Picobello B.V.

ScreamGT schreef op maandag 23 november 2020 @ 21:32:

Voel eens onder die houder na een uurtje gamen.... en dan vooral de zilveren schroef. Ik verbrand bijna mijn vinger zo heet. Ook het kastje waar het op staat heeft het écht zwaar te voorduren.
Waarom zou je dan ook aan een schroefje zitten die onderop een houder zit?

Het is een apparaat, het wordt warm. Als hij te warm zou zijn zet ‘ie zichzelf wel uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy50
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 27-04 09:50
Hier ook last van coil whine .
Wel alleen als ik Ac Valhalla speel en niet bij miles morales of astro bot .. heel bizar hoe dit komt .

Mischien omdat Ac Valhalla een grafische zwaarde game is ..
Ik speel nu wel met headset dus heb er niet zoveel last van . Maar zou toch niet mogen alleszins.. kvraag mij ook af of dat ze dat niet genoeg getest hebben bij ps zelf

Hier al trouwens platinum op miles morales en astro 🤓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:20
harley2009 schreef op maandag 23 november 2020 @ 21:39:
Ik heb de Steelseries Arctis 7 Zwart (2019 edition). Is een upgrade naar een B.V een Steelseries Arctis 7p of sony pulse 3d wireless headset de moeite waard??

Of ga ik daar niet zoveel van merken ??
Nope, Arctis 7 2019 is hetzelfde qua geluid als de 7P.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:48

ScreamGT

joejoe

kaanmijo schreef op maandag 23 november 2020 @ 21:52:
[...]

Waarom zou je dan ook aan een schroefje zitten die onderop een houder zit?

Het is een apparaat, het wordt warm. Als hij te warm zou zijn zet ‘ie zichzelf wel uit
Omdat het een houder is, en niet een koelelement. Als ik dit langere tijd op mijn witte meubel laat staan zal er uiteindelijk een 'bruin' vlekje ontstaan van de hitte, want zo heet wordt het. Lijkt mij niet de bedoeling van een houder.

Ryzen 7800X3D - MSI 4070 Ti Super - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Zit op 50% van Miles Moralis en het begint toch een klein beetje te vervelen. Merk dat ik nu eigenlijk alleen het verhaal wil verderspelen, want dat is erg tof. Alle activiteiten er omheen kunnen me gestolen worden.

Komt met namen omdat de combat zo makkelijk is. Zoveel overpowered abilities, finishers, gadgets, super moves en zelfs healing... als je een beetje kunt dodgen dan is het allemaal een eitje.

Heb al een start gemaakt met Demon's Souls en het jeukt wel om daar mee verder te gaan... maar daarvoor wil ik wachten tot m'n Arctis 7p van de week binnen is om extra van de 3D audio te genieten :9

[ Voor 19% gewijzigd door yinx84 op 23-11-2020 22:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-10 21:57
tommy50 schreef op maandag 23 november 2020 @ 21:55:
Hier ook last van coil whine .
Wel alleen als ik Ac Valhalla speel en niet bij miles morales of astro bot .. heel bizar hoe dit komt .

Mischien omdat Ac Valhalla een grafische zwaarde game is ..
Ik speel nu wel met headset dus heb er niet zoveel last van . Maar zou toch niet mogen alleszins.. kvraag mij ook af of dat ze dat niet genoeg getest hebben bij ps zelf

Hier al trouwens platinum op miles morales en astro 🤓
Coil whine in sommige games maar niet in andere is mogelijk. Maar dat je het niet hebt bij Miles en wel be AC is vreemd gezien die een gelijkaardige power draw hebben.

De meeste apparaten hebben coil whine maar soms is het wat luider en dan wel vervelend.

Ook bij gpus komt het voor dat het wel bij sommige games is: https://forums.tomshardwa...in-certain-games.3575131/

Zal zelf de komende week intensief mijn PlayStation 5 gaan testen en een review posten. Maar eerste indrukken zijn perfect.
ScreamGT schreef op maandag 23 november 2020 @ 22:08:
[...]

Omdat het een houder is, en niet een koelelement. Als ik dit langere tijd op mijn witte meubel laat staan zal er uiteindelijk een 'bruin' vlekje ontstaan van de hitte, want zo heet wordt het. Lijkt mij niet de bedoeling van een houder.
Heb die ook staand. Zal het eens nakijken een dezer dagen bij mij. Anders een soort van onderlegger voor de onderlegger :p

[ Voor 17% gewijzigd door Elazz op 23-11-2020 22:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tommy50
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 27-04 09:50
[quote]Elazz schreef op maandag 23 november 2020 @ 22:17:
[...]

Coil whine in sommige games maar niet in andere is mogelijk. Maar dat je het niet hebt bij Miles en wel be AC is vreemd gezien die een gelijkaardige power draw hebben.

De meeste apparaten hebben coil whine maar soms is het wat luider en dan wel vervelend.

Ook bij gpus komt het voor dat het wel bij sommige games is: https://forums.tomshardwa...in-certain-games.3575131/

Zal zelf de komende week intensief mijn PlayStation 5 gaan testen en een review posten. Maar eerste indrukken zijn perfect.

[...]

Idd heel bizar , heb het daarjuist nog eens getest op miles morales en ac valhalla en je hoort duidelijk dat er coil whine is op valhalla en niet op miles en de ventilator draait ook intensiever op de valhalla .

Heb nu nog demon souls zal het daar ook eens testen of ik op die game last heb van coil whine .

Toch spijtige zaak mss vinden ze hier nog fix op .. wie weet .
Ze zullen toch eens moetten reageren he sony .. het internet staat er vol van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:48
Ook hier maar delen.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
Raem schreef op maandag 23 november 2020 @ 21:12:
[...]

Welke versie heeft je controller nu dan? Die van mij zit op 0204. Alleen 1x een update gehad bij de eerste keer installeren.
Ook de 0204,blijkbaar niet van af het begin binnen gekregen vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:27
ScreamGT schreef op maandag 23 november 2020 @ 20:22:
Mijn fan maakt gewoon dat geluid, best irritant. Is gewoon luidruchtig.
Mocht jij je fan los willen halen, let dan wel op dat je een pin torx 8 nodig hebt, gewone torx lukt niet :)
Hier kwam ik helaas ook pas later achter. Toen had ik 3 van de 4 schroefjes al los (die gingen makkelijk eruit). Krijg morgen de juiste bitjes binnen (torx security)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Net eerste vastloper gehad met spiderman remastered. Hij bleef tegen muur rennen, niks reageerde meer. Uiteindelijk zwart scherm en daarna melding dat console storage gefixt werd.
Daarna melding dat ik mn save data kwijt zou zijn maar gelukkig niet..

Ook al paar keer tijdens gevechten gehad dat framerate naar 2 per seconde gaat ofzo, je ziet wat flitsen met wat er dan gebeurt.. vaag.

[ Voor 21% gewijzigd door CyBeRSPiN op 23-11-2020 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
DoubleDutch schreef op maandag 23 november 2020 @ 22:31:
[...]

Ook de 0204,blijkbaar niet van af het begin binnen gekregen vreemd.
Misschien kreeg je ze nu pas voor je tweede controller? Ik moest die overigens via USB aansluiten voordat ik de melding kreeg.

Acties:
  • +10 Henk 'm!
poor Leno schreef op maandag 23 november 2020 @ 20:41:
[...]

Ja, ik zou bijna zo ver gaan om te zeggen dat het eigenlijk wel je eer te na is, als fanatieke gamer..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tYfMspkNbM2p-0FJP6QqaPuoUlE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vJQfzx92EwmiVdTFnGCAB44A.jpg?f=user_large
Ik kan weer rustig slapen vannacht hoor. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goedzo *O*

[ Voor 4% gewijzigd door poor Leno op 23-11-2020 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
Erapaz schreef op maandag 23 november 2020 @ 22:50:
[...]

Misschien kreeg je ze nu pas voor je tweede controller? Ik moest die overigens via USB aansluiten voordat ik de melding kreeg.
Ja klopt, moest hem aansluiten via USB, maar kan mij niet herinneren dat ik de andere moest updaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-09 10:11

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

MetroidPrime schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:25:
[...]

Ze weten inmiddels wel wat er met mijn PlayStation gebeurd is. Die is naar de persoon gegaan voor wie de digitale versie die ze hadden liggen bestemd is. Kennelijk waren de consoles wel met namen gelabeld, zodat ze er makkelijk achter komen. Die persoon heeft helaas de PlayStation opengemaakt en uitgepakt en heeft twee kleine kinderen die er mee willen spelen. Onduidelijk is of ze de PlayStation ook hebben aangesloten of niet, maar ze kunnen de PlayStation maandag pas naar de winkel terugbrengen.
Nog steeds geen PS5 hier. Wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Manager die er persoonlijk op toe zou zien dat de PS5 vandaag bij mij zou worden afgeleverd heeft natuurlijk een dag vrij. Die verwees me naar de klantenservice en daar wisten ze bijna niets van het probleem. Dus PS5 is nog steeds foetsie en klantenservice helpt niet echt verder.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:21
@DoubleDutch Waarschijnlijk bij opstarten van de PS5, net na de sw update van de ps5 kwam bij mij de melding van de controller update. Dacht in eerste instantie dat hij nog een 2 e update aan het binnen trekken was voor de console, maar bleek uiteindelijk de controller te zijn

[ Voor 3% gewijzigd door cold_as_ijs op 23-11-2020 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 14:35
Het next gen gevoel is erg goed, zeker door de controller. Astro’s Playroom is erg fraai om de mogelijkheden van de controller te ervaren. Ik kan niet wachten tot de eerste echte exclusive.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vogelson
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 30-11-2020
Ik heb eens met de fan gespeeld en het fluitende geluid wordt toch wel aanzienlijk minder als je de fan een beetje verhoogt. Helaas zijn mijn rubbertjes te dik waardoor de fans weer extra hard lijken te gaan blazen, dus die heb ik maar niet laten zitten. Tot mijn grote verdriet lijk ik nu ook nog eens uit het niets last te hebben van coil whine!

Nu heb ik:
  • Een fan die standaard heel duidelijk te horen is doordat hij luidruchtig blaast
  • Een fan die non stop aan het fluiten is
  • Coil whine
Ik denk toch echt dat ik Amazon een mailtje moet gaan sturen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
Iemand trouwens Mortal Combat XL geïnstalleerd?
Zit bij de PS+ games, hier werkt de controller niet eens en is de game gewoon niet speelbaar.

@cold_as_ijs dan zou dat het kunnen zijn, maar toch vreemd dat de update van mijn tweede controller zo laat komt, misschien iets fout gegaan.

[ Voor 33% gewijzigd door DoubleDutch op 23-11-2020 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Dingeling
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:39
Vogelson schreef op maandag 23 november 2020 @ 23:49:
Ik heb eens met de fan gespeeld en het fluitende geluid wordt toch wel aanzienlijk minder als je de fan een beetje verhoogt. Helaas zijn mijn rubbertjes te dik waardoor de fans weer extra hard lijken te gaan blazen, dus die heb ik maar niet laten zitten. Tot mijn grote verdriet lijk ik nu ook nog eens uit het niets last te hebben van coil whine!

Nu heb ik:
  • Een fan die standaard heel duidelijk te horen is doordat hij luidruchtig blaast
  • Coil whine
Last van dit?
https://www.playstationli...1/ps5-noise-sticky-label/

PSN id: K1ngD1ng3l1ng | BF3 PC: KingDing3ling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
ScreamGT schreef op maandag 23 november 2020 @ 21:32:

Denk dat je PS5 niet helemaal lekker is, heb na 5 uur gamen dat de PS5 zelf gewoon koud is aan de buitenkant, de stand wat lauw en de schroef koud.

En ik hoor hem gewoon nooit blazen omdat hij moet koelen, het enige waar ik mij aan stoor is dat als er een cd in de console zit dat hij zowat opstijgt, ook als je een digitale game speelt dat die de disc gaat lezen en onnodig lawaai maakt, maar dit los je gewoon op door de disc eruit te halen als je de game toch niet speelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vogelson
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 30-11-2020
DoubleDutch schreef op maandag 23 november 2020 @ 23:52:
Iemand trouwens Mortal Combat XL geïnstalleerd?
Zit bij de PS+ games, hier werkt de controller niet eens en is de game gewoon niet speelbaar.

@cold_as_ijs dan zou dat het kunnen zijn, maar toch vreemd dat de update van mijn tweede controller zo laat komt, misschien iets fout gegaan.
Ik heb hem zojuist even voor je getest en hij werkt bij mij prima!

Ik heb daarstraks gekeken of ik problemen had met die sticker maar dit blijkt niet het geval te zijn. Het geluid dat die man zijn PS5 in zijn video produceerde was ook wel heel extreem. Alsof je je nagel tegen een draaiende fan aanhoud. Het probleem dat ik (en blijkbaar meerdere in dit topic) hebben is dat onze console een soort fluittoon produceert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:20
Check hem snel in Astro's playroom speedrun damm

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-08 21:37
Geen game die ik direct koop, maar wel indrukwekkend. Misschien dat ik ooit wel de single player ga doen.

Grappig dat je ook de oude guldens ziet in dit filmpje. Ik had al iets gehoord van dat het in Amsterdam afspeelde, maar toch leuke details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Vogelson schreef op maandag 23 november 2020 @ 23:49:

Nu heb ik:
  • Coil whine
Sony bellen, via Reddit heb ik gezien dat er wel replacements worden gestuurd. Ik heb hetzelfde probleem > fluitende fans maar ik ga wachten tot er voldoende voorraad is. Ben namelijk bang dat ik em anders voor langere tijd kwijt ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetroidPrime schreef op maandag 23 november 2020 @ 23:23:
[...]

Nog steeds geen PS5 hier. Wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Manager die er persoonlijk op toe zou zien dat de PS5 vandaag bij mij zou worden afgeleverd heeft natuurlijk een dag vrij. Die verwees me naar de klantenservice en daar wisten ze bijna niets van het probleem. Dus PS5 is nog steeds foetsie en klantenservice helpt niet echt verder.
Bel eens met Consuwijzer je hebt als consument meer rechten dan je denkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marselaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-09 09:54
Kyhfin schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 07:23:
[...]

Grappig dat je ook de oude guldens ziet in dit filmpje. Ik had al iets gehoord van dat het in Amsterdam afspeelde, maar toch leuke details.
Ja, dat vond ik ook echt tof toen ik er langs kwam.
ScreamGT schreef op maandag 23 november 2020 @ 22:08:
[...]
Denk je echt dat de onderkant meer dan 200 graden wordt? Lijkt me dat de PS5 zelf het dan wel al opgegeven heeft.

[ Voor 43% gewijzigd door Marselaar op 24-11-2020 07:44 . Reden: last post ]

PSN: Marselaar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoubleDutch
Gisteren de platinum gehaald voor Astro en de speedruns onder de 7:00.
Maar telkens als ik denk wat een mooi snel rondje (in de 50-52 sec) en dan zie ik de leaderboards met rondjes in de 21 sec, hoe dan spelen ze een adere Astro? 😅

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• yinx84
Mijn unit 'zingt' ook zoals in het filmpje dat gisteren is gepost. Gevalletje 'can't unhear', want ik hoorde het pas nadat ik het filmpje heb gekeken. Gelukkig wel alleen als ik op m'n knieën naast m'n PS5 zit. Zelf heb ik altijd een headset op en mijn wederhelft heeft er geen last van... alleen als ik er op let en dichterbij ga zitten hoor ik het, dus ik laat het voor wat 't is.

Doet me een beetje denken aan mensen op bepaalde OLED tv forums. In sommige testvideo's kun je bij *bepaalde gradients* op een *bepaalde kijkhoek* *misschien* wat vlekken of strepen op je paneel zien... genoeg reden voor sommige mensen om hun hele tv retour te doen terwijl dit nooit was opgevallen als je er niet over gelezen had. Je moet ook niet gaan zoeken naar problemen, want dan kun je jezelf helemaal gek maken.

Ander verhaal als je er gevoelig voor bent natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongf7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-09 12:34
Raem schreef op maandag 23 november 2020 @ 22:58:
[...]

[Afbeelding]
Ik kan weer rustig slapen vannacht hoor. :+
Heb je hem in 2,5 uur platinum?
Ik dacht dat het wel een iets langer spel zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vizjee
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12-09 19:14
Hi all,

Ik heb geen tijd gehad om alles helemaal door te lezen, dus wellicht al eerder geplaatst, maar je kan nu via CDkeys 5 euro PS giftcard krijgen voor 4,49 euro ( en voor Belgie slechts 4,29 euro)

Zeker voor de DE onder ons wellicht een aantrekkelijke deal:

NEDERLAND:
https://www.cdkeys.com/pl...sn-card-5-eur-netherlands

BELGIE:
https://www.cdkeys.com/pl...rk-psn-card-5-eur-belgium

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Leuk vergelijkings shot tussen Sackboy op de PS4 en PS5. Op de PS5 is er gedetailleerde belichting en volumetric fog, ray-tracing en hogere resolutie textures. Ook hebben levels wat meer detail zoals meer bewegend gras. Subtiele verschillen, de PS4 versie ziet er ook nog steeds goed uit.

PS5:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/huTMhdo_FVQjejVh0dtRKLD7NLo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kJ5H50g4UimT44ATvOGiufnJ.jpg?f=fotoalbum_large

PS4:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lW0qoTgL5BLiKWwIMNTTNIu0Ll0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Cf7LqMZ2HrMcaYHeDpMYr9ZZ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
kazuka schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:32:
Leuk vergelijkings shot tussen Sackboy op de PS4 en PS5. Op de PS5 is er gedetailleerde belichting en volumetric fog, ray-tracing en hogere resolutie textures. Ook hebben levels wat meer detail zoals meer bewegend gras. Subtiele verschillen, de PS4 versie ziet er ook nog steeds goed uit.

PS5:
[Afbeelding]

PS4:
[Afbeelding]
Ziet er prachtig uit inderdaad! Heeft Sackboy ook een fidelity en performance mode? Of is die RT standaard? Welke FPS draait 'ie dan op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongf7 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:15:
[...]

Heb je hem in 2,5 uur platinum?
Ik dacht dat het wel een iets langer spel zou zijn.
Trophies zijn overgenomen van mijn PS4 save game. Daar heb ik zo'n 70 uur over gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

yinx84 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:34:
[...]

Ziet er prachtig uit inderdaad! Heeft Sackboy ook een fidelity en performance mode? Of is die RT standaard? Welke FPS draait 'ie dan op?
Nee, slechts 1 mode: 4K60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Dingeling
Mijn tijd is ongeveer het dubbele. 8)7

Ah men...nu snap ik het een beetje hoe ze aan die tijden komen.
Mountain run in 35 seconden vergt nog wel ff wat oefening.
Maar met die truuk kan je bij die andere speedruns ook een veel snellere tijd halen. _/-\o_

[ Voor 31% gewijzigd door King Dingeling op 24-11-2020 09:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• King Dingeling
Gynnad schreef op maandag 23 november 2020 @ 20:36:
Playstation Plus
Van 59,99 voor 44,99: pricewatch: Sony PlayStation Plus Card 365 dagen (Nederland), is deze onbeperkt houdbaar, m.a.w. als ik de PS5 pas over een half jaar heb is dat geen probleem lijkt mij, want het zal pas in gaan vanaf de activatie?
Of deze onbeperkt geldig is weet ik niet. Wat ik wel weet is dat je een code krijgt en die moet invullen en dat dan de 365 dagen in gaan.

Ik heb het PS+ abbo gekocht bij een bekende cdkey site voor €49,-. Dan krijg je een code opgestuurd en die moet je dan invullen en is het actief voor 365 dagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:10
Jumpman schreef op maandag 23 november 2020 @ 23:30:
Het next gen gevoel is erg goed, zeker door de controller. Astro’s Playroom is erg fraai om de mogelijkheden van de controller te ervaren. Ik kan niet wachten tot de eerste echte exclusive.
Demon's Souls is een echte eerste PS5 exclusive ;)

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giovanni76
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06-06 18:19
Iemand toevallig ook dit tegengekomen?

Ik heb Ps4 spel Mortal Kombat 11. Die heeft een Ps5 upgrade.

Zodra spel op de Ps5 geïnstalleerd is, ben ik gaan kijken op mijn data opslag en kom het spel 2x tegen a totaal 155gb. Een Ps4 en Ps5 versie.
Ik heb vervolgens de Ps4 versie eraf gegooid. Maar na game disc eruit gehaald te hebben en weer in mijn Ps5 gedaan te hebben, gaat ie weer de Ps4 versie installeren.

Ik ben benieuwd of meer mensen dit hebben met Ps4 games (bijv MK11 of bijv NBA21) die een Ps5 upgrade hebben.

Want zo gaan die 667 gb wel extra hard..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Dingeling
Giovanni76 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:08:

Zodra spel op de Ps5 geïnstalleerd is, ben ik gaan kijken op mijn data opslag en kom het spel 2x tegen a totaal 155gb. Een Ps4 en Ps5 versie.
Ik heb vervolgens de Ps4 versie eraf gegooid. Maar na game disc eruit gehaald te hebben en weer in mijn Ps5 gedaan te hebben, gaat ie weer de Ps4 versie installeren.

Ik ben benieuwd of meer mensen dit hebben met Ps4 games (bijv MK11 of bijv NBA21) die een Ps5 upgrade hebben.

Mag je die disc er niet uit laten als je de PS5 versie speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huismarb
  • Laatst online: 03-10 15:22

Dit is op het moment bij iedere PS4 game met upgrade het geval. COD Cold War staat er bij mij ook twee keer op, ps4 en ps5 versie. als ik de ps4 versie verwijder en vervolgens de ps5 versie start moet ik alles weer opnieuw downloaden (incl ps4 versie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Dingeling
Huismarb schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:11:
[...]

Dit is op het moment bij iedere PS4 game met upgrade het geval. COD Cold War staat er bij mij ook twee keer op, ps4 en ps5 versie. als ik de ps4 versie verwijder en vervolgens de ps5 versie start moet ik alles weer opnieuw downloaden (incl ps4 versie).
Oke...Ik gebruik nu Kingston 1TB externe opslag M.2 en heb aangeven dat PS5 de PS4 games moet installeren op die externe opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:38
Hier hetzelfde met AC Valhalla, ook de PS4 disc versie en PS5 download op de SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:28
Was deze al voorbij gekomen?
Er zit behoorlijk wat liquid metal op de chip als je het zo aan hoort.
YouTube: I Took Apart The PS5...And It Surprised Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je in het homescherm (waar je games staan) bij je games naar die 3 puntjes knopje gaat, kun je kiezen tussen PS4 en PS5 versie, althans dat heb ik bij AC Valhalla, heb de PS4 versie verwijderd en hij installeert die niet opnieuw als ik de disc erin doe.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
schumi2004 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:25:
Was deze al voorbij gekomen?
Er zit behoorlijk wat liquid metal op de chip als je het zo aan hoort.
YouTube: I Took Apart The PS5...And It Surprised Me
Kan het filmpje even niet kijken, maar is dat goed of slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
Kalder schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:26:
[...]

Als je in het homescherm (waar je games staan) bij je games naar die 3 puntjes knopje gaat, kun je kiezen tussen PS4 en PS5 versie, althans dat heb ik bij AC Valhalla, heb de PS4 versie verwijderd en hij installeert die niet opnieuw als ik de disc erin doe.
Heb precies hetzelfde gedaan, alleen installeert hij hem hier wel opnieuw de PS4 versie zodra ik de PS5 versie aanklik. En zonder disc erin doet hij het natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
yinx84 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:27:
[...]

Kan het filmpje even niet kijken, maar is dat goed of slecht?
Mij lijkt teveel niet goed, althans dat is mijn ervaring met koelpasta (ook daar was Sony nooit zuinig mee), hoe dat met liquid metal zit weet ik niet maar zal niet veel anders zijn.
Zijn reactie was zo ongeveer: "Don't put as much liquid metal on it like Sony did, this is way more then anyone should have put on"

[ Voor 8% gewijzigd door schumi2004 op 24-11-2020 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-10 12:53
Rck010 schreef op zondag 22 november 2020 @ 20:20:
M’n PS5 vandaag van de kast, in de kast. Ik vond het een lelijk ding, en na een paar dagen in bezig vind ik het nog steeds een lelijk ding :D

Wel even creatief geweest met een stuk duplex, een 140mm fan en een USB-A kabel.
Warme lucht wordt prima afgevoerd (deurtje op kiertje voor frisse lucht), en volledig geruisloos. De fan is achterin een USB poort van de PS5 gestoken, zodat ie netjes aan/uit gaat samen met de console. Door de ruimte achter de plaat ook nog netjes alle kabel kunnen wegwerken die erachter uit de muur komen. Alleen morgen nog even zwart spuiten, en je ziet er niets meer van.

Wellicht inspiratie voor iemand anders, die ‘m overweegt in een kast te zetten.. al met al hooguit een uurtje werk.

[Afbeelding]
Mooie oplossing maar hoe sluit je zo'n fan aan op de usb poort van de PS5? Moet je dan een USB kabel solderen aan de voedingskabel van de fan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Ocin32 schreef op zondag 22 november 2020 @ 21:25:
[...]

Nee, die werkt helaas niet, vond ik een behoorlijke tegenvaller want had graag de 3D audio geprobeerd op notabene een van de populairdere headsets van Sony zelf en alle technologie aanwezig om Bluetooth audio met minimale vertraging te kunnen ontvangen.

De standaard melding die ook op de ps4 kwam verscheen in beeld; iets met dat Bluetooth audio devices niet geschikt zijn.

Overigens zegt iemand een paar berichten terug dat deze headset wel zou moeten werken maar dat doet ie helaas toch echt niet, ik denk dat je als uitgangspunt kunt aanhouden dat als het op de ps4 niet werkte dit ook niet zal werken op de ps5.
XM2 hier en dat werkt bedraad. Bedraad anno 2020... Wie Astro heeft gespeeld: slingeren is niet super handig met een kabel in je controller :D. Ik had verwacht dat ik dat wel via BT zou kunnen aansluiten. Ik overweeg een Steelseries Arctis 7X (want ook compatibel met Xbox), maar vind het eigenlijk onzin omdat m'n XM2 prima werkt.

Iemand enig idee of je de XM-reeks werkend kunt krijgen met een specifieke bluetooth dongle, zo ja welke? Naar mijn weten zijn de Arctis headphones te gebruiken doordat ze een usb-dongle hebben.

Overigens merk ik vrij weinig van 3d audio. Had daar meer van verwacht. En ik heb de verschillende types (5 of zo) al geprobeerd.

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
Rck010 schreef op zondag 22 november 2020 @ 20:20:
M’n PS5 vandaag van de kast, in de kast. Ik vond het een lelijk ding, en na een paar dagen in bezig vind ik het nog steeds een lelijk ding :D

Wel even creatief geweest met een stuk duplex, een 140mm fan en een USB-A kabel.
Warme lucht wordt prima afgevoerd (deurtje op kiertje voor frisse lucht), en volledig geruisloos. De fan is achterin een USB poort van de PS5 gestoken, zodat ie netjes aan/uit gaat samen met de console. Door de ruimte achter de plaat ook nog netjes alle kabel kunnen wegwerken die erachter uit de muur komen. Alleen morgen nog even zwart spuiten, en je ziet er niets meer van.

Wellicht inspiratie voor iemand anders, die ‘m overweegt in een kast te zetten.. al met al hooguit een uurtje werk.

[Afbeelding]
Ik heb destijds gewoon een huge gat in de achterplaat gemaakt (kan de PS4 met gemak doorheen), heb alleen niet iets om de flow zelf op gang te houden.
En daar over nadenkende vroeg ik me af of zoiets niet gewoon zou werken om de lucht uit de kast te helpen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YYdW2lpGs2lS2-jflzfdF2n_4w4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/367NWsUOC1AiLFM17yXNAMMO.jpg?f=user_large
Jesp_J schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:32:
[...]

Mooie oplossing maar hoe sluit je zo'n fan aan op de usb poort van de PS5? Moet je dan een USB kabel solderen aan de voedingskabel van de fan?
Je kunt ze ook kant en klaar kopen met USB stekker er al aan.

[ Voor 9% gewijzigd door schumi2004 op 24-11-2020 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madcon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-08 22:54
schumi2004 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:38:
[...]

Ik heb destijds gewoon een huge gat in de achterplaat gemaakt (kan de PS4 met gemak doorheen), heb alleen niet iets om de flow zelf op gang te houden.
En daar over nadenkende vroeg ik me af of zoiets niet gewoon zou werken om de lucht uit de kast te helpen?
[Afbeelding]

[...]

Ik heb zelf op kantoor deze fan : https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_
Er komt genoeg koude lucht vanaf om mij af te koelen op warme dagen. Wat dat betreft doet hij zijn werk goed. Of dat voldoende is om de PS5 te koelen vraag ik mij af. Je hebt meer aan direct aangebrachte koeling op de ps5.

Stadia / PSN : whenheco

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-10 13:16
Jesp_J schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:32:
[...]

Splicen incl. een krimpkousje, of een kroonsteentje.

USB kabel heeft 4 aders, groen, wit, rood en zwart. Groen en wit kun je negeren, rood en zwart verbinden met dezelfde kleuren aan de fan zijde. Een USB levert maximaal 5v, de meeste fans zullen 12v zijn, houd er dus rekening mee dat je fan op halve kracht zal draaien. Er zijn ook fans die meer voltage nodig hebben om überhaupt te starten met draaien.

Ook al is 't maar 12v/5v, je hebt nog altijd met elektriciteit van doen, dus voorzichtig!

Ben je bereid om wat geld uit te geven om het "netjes" te doen, dan kun je dit (klik) kabeltje kopen. Hiermee draait je fan wel gewoon op 12v, en hoef je zelf niet te gaan zitten knutselen.

Edit: Ik heb dit kabeltje ook aangeschaft, incl een fan die wat meer lucht verplaatst en stiller is. Ik zal straks ff een update posten.

[ Voor 5% gewijzigd door Rck010 op 24-11-2020 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utoka
  • Registratie: Juli 2010
Rck010 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:54:
[...]

Ben je bereid om wat geld uit te geven om het "netjes" te doen, dan kun je dit (klik) kabeltje kopen. Hiermee draait je fan wel gewoon op 12v, en hoef je zelf niet te gaan zitten knutselen.
Interessant ben zelf ook wel in de markt voor een fan in mijn tv kast.

Als je fan naar usb wil kan je eventueel ook in china kijken voor een fractie van de prijs (wel langere verzendtijd) aliexpress

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-10 13:16
Utoka schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:59:
[...]

Interessant ben zelf ook wel in de markt voor een fan in mijn tv kast.

Als je fan naar usb wil kan je eventueel ook in china kijken voor een fractie van de prijs (wel langere verzendtijd) aliexpress
Klopt, maar zoals je zelf al zegt ben je in China snel een maand verder voordat je iets in huis hebt.
En we zitten hier wel op Tweakers he, liever voor 50 euro knutselen dan voor de helft een kant en klare oplossing kopen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Komt toch wel een enorme bak warmte af van de PS5. Het zijn ook eigenlijk 2-3 100W gloeilampen die continue branden ;)
Maar na een paar uur gamen voelt het meubel aan de bovenkant warm aan, ik vrees dat die impact gaat hebben op de lak op den duur.. Misschien ook maar eens op zoek naar een stille USB fan die de lucht zoveel mogelijk naar buiten de kast blaast..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Laatst online: 04-10 22:57

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

schumi2004 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:38:
[...]

[Afbeelding]

[...]

nvm

[ Voor 4% gewijzigd door Thrace Grumble op 24-11-2020 10:03 ]

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
Helaas vandaag mijn eerste crash.
Miles Morales stond op pauze, ongeveer 15 min. En toen ik terug kwam was mijn PS5 uit.
Rest mode staat uit dus die kan geen storing geven.
Na indrukken van PS button gebeurde er niks. Power knop PS5 ook niet. Nogmaals PS button en hij ging weer aan. Restore van opslag uiteraard en ik kon weer door.

Ook ben ik daarna 1x in Spiderman door het level gevallen, waardoor ik af ging en daarna gewoon de missie zonder issues kunnen eindigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongf7
Ik had in het verleden een PC fan aan een usb geknutseld en achterin mijn tv meubel gemonteerd zoals hier voorgesteld. In mijn nieuwe TV meubel had ik gewoon een simpele USB fan van de Action gezet welke frisse lucht het kastje in zoog vanaf de voorkant. Ik zette het deurtje dan een stukje open tijdens het gamen.

PS5 staat nu op zolder helemaal vrij, dus nu geen noodzaak tot aansluiten van extra fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
robinez schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:24:
[...]

Jawel, dat zit er gewoon in, dat doe je als volgt:

- Start de ps5 versie van Spiderman morales op
- in het menu waarin je je game save laadt kijk je onderin het scherm
- daar zie je een optie staan: L1 upgrade to the ultimate edition
- dan krijg je het 20 euro scherm waarin je de upgrade naar de spiderman remastered kunt kopen.
En kun je Spider-Man Remastered vanaf dat moment ook zonder Miles Morales disc spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:10
Martijn1990 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:18:
Hier hetzelfde met AC Valhalla, ook de PS4 disc versie en PS5 download op de SSD.
Bijzonder. Wordt de game echt dubbel geïnstalleerd op de SSD? Dan zit de SSD met 3 à 4 games dus vol als je PS4 versies koopt en upgradet naar de PS5 versie.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:58
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:03:
Komt toch wel een enorme bak warmte af van de PS5. Het zijn ook eigenlijk 2-3 100W gloeilampen die continue branden ;)
Maar na een paar uur gamen voelt het meubel aan de bovenkant warm aan, ik vrees dat die impact gaat hebben op de lak op den duur.. Misschien ook maar eens op zoek naar een stille USB fan die de lucht zoveel mogelijk naar buiten de kast blaast..
Dat het warm wordt is eigenlijk een gegeven maar mij is het reuze meegevallen. Afgelopen Za met gemak een uur of 6 aan, Miles morales, Gow, absoluut geen hitte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-10 20:21

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:56
Hulleman schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:09:
[...]

Bijzonder. Wordt de game echt dubbel geïnstalleerd op de SSD? Dan zit de SSD met 3 à 4 games dus vol als je PS4 versies koopt en upgradet naar de PS5 versie.
Gelukkig geen last van. Heb de ps4 versie gewoon verwijderd. Wordt bij mij ook niet opnieuw geïnstalleerd als ik de disc er in doe van de ps4 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
Hulleman schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:09:
[...]

Heb inderdaad 2x 45 GB geïnstalleerd staan nu, misschien wordt dat nog gepatcht of zo. Moet toch mogelijk zijn dat hij alleen de PS5 versie download als hij de PS4 disc in de PS5 herkent. Maar las net dus ook van iemand die wel alleen de PS5 versie erop heeft staan.. ik ga het vanavond nog eens proberen als ik eraan denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
Martijn1990 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:11:
[...]

Heb inderdaad 2x 45 GB geïnstalleerd staan nu, misschien wordt dat nog gepatcht of zo. Moet toch mogelijk zijn dat hij alleen de PS5 versie download als hij de PS4 disc in de PS5 herkent. Maar las net dus ook van iemand die wel alleen de PS5 versie erop heeft staan.. ik ga het vanavond nog eens proberen als ik eraan denk.
Wat gebeurt er als je een externe HDD aansluit. Plaatst hij dan de PS4 versie niet daarop? Scheelt je opslag op SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:09
schumi2004 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:31:
[...]

Mij lijkt teveel niet goed, althans dat is mijn ervaring met koelpasta (ook daar was Sony nooit zuinig mee), hoe dat met liquid metal zit weet ik niet maar zal niet veel anders zijn.
Zijn reactie was zo ongeveer: "Don't put as much liquid metal on it like Sony did, this is way more then anyone should have put on"
Behalve als Sony dus een iets andere substantie heeft waar dat misschien juist wel goed is. We gaan het zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
Hulleman schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:07:
[...]

Demon's Souls is een echte eerste PS5 exclusive ;)
Remake, ik doel op een nieuwe game. Leuke graphics, maar meer van hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:09
kazuka schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:32:

PS5:
[Afbeelding]

PS4:
[Afbeelding]
Dit ziet er heel goed uit. Is het qua spel een aanrader? Ik heb deze op het oog om samen met mijn vriendin te spelen tussen al het geschiedt door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
Cloud_VII schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:13:
[...]

Wat gebeurt er als je een externe HDD aansluit. Plaatst hij dan de PS4 versie niet daarop? Scheelt je opslag op SSD
Zal ik eens proberen, volgens mij heb ik nog ergens een externe HDD. Opslag gaat op deze manier inderdaad wel snel. Voor mij niet zo'n issue omdat ik niet zoveel games tegelijk speel en na uitspelen vaak weer verkoop. Maar voor andere zal het wel vervelend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

BigF25 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:09:
[...]

Dat het warm wordt is eigenlijk een gegeven maar mij is het reuze meegevallen. Afgelopen Za met gemak een uur of 6 aan, Miles morales, Gow, absoluut geen hitte..
Geen hitte? Je hebt de PS5 ook in een kastje staan? Die 300W energie wordt omgezet in warmte, dus het kan niet anders dan dat het echt warm wordt na uren gamen. Bovenop een kast vervliegt dat makkelijk idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TradeMarkNL
  • Laatst online: 07-10 13:18

TradeMarkNL

Videoproducer
Doet iedereen trouwens alle data overzetten van de PS4 -> PS5? Ziet eruit als gedoe en de games kun je opnieuw downloaden toch? Save-games etc kun je ook weer via PSN downloaden. Of mis ik iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
madcon schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:52:
[...]

Ik heb zelf op kantoor deze fan : https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_
Er komt genoeg koude lucht vanaf om mij af te koelen op warme dagen. Wat dat betreft doet hij zijn werk goed. Of dat voldoende is om de PS5 te koelen vraag ik mij af. Je hebt meer aan direct aangebrachte koeling op de ps5.
Het is niet zozeer om de PS5 te koelen maar meer om de warme lucht uit de kast te krijgen.
Ik heb dan wel zo'n groot gat aan de achterkant maar als de lucht stil blijft staan heeft dat nog geen zin, mijn idee was om een blower te plaatsen die de warmte de kast uit helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:58
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:17:
[...]

Geen hitte? Je hebt de PS5 ook in een kastje staan? Die 300W energie wordt omgezet in warmte, dus het kan niet anders dan dat het echt warm wordt na uren gamen. Bovenop een kast vervliegt dat makkelijk idd.
Yep wordt wel warm maar niks geks, heb em boven op mn tv meubel staan, zal het wel aan liggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jesp_J
TradeMarkNL schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:18:
Doet iedereen trouwens alle data overzetten van de PS4 -> PS5? Ziet eruit als gedoe en de games kun je opnieuw downloaden toch? Save-games etc kun je ook weer via PSN downloaden. Of mis ik iets.
Ik heb gewoon alle save games (en andere game data) geupload naar de cloud (met ps plus abbo). Dit hoort eigenlijk automatisch te gaan maar bij was de versie in de cloud lang niet altijd de nieuwste dus dit heb ik wel even gecontroleerd. En daarna op de ps5 de save en game data weer gedownload naar de console ssd. Werkt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Ik heb geen data overgezet en ook nog geen vreemde dingen of crashes gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TradeMarkNL
  • Laatst online: 07-10 13:18

TradeMarkNL

Videoproducer
Jumpman schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:22:
[...]

Ik heb geen data overgezet en ook nog geen vreemde dingen of crashes gezien.
Haha oke ja ik wil natuurlijk wel m'n savegames mee. Maar dat wordt lekker via de cloud dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
Rck010 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:54:
[...]

Edit: Ik heb dit kabeltje ook aangeschaft, incl een fan die wat meer lucht verplaatst en stiller is. Ik zal straks ff een update posten.
Ben benieuwd naar je bevindingen. Vind het vreemd dat je doormiddel van een kabel de 5V van een USB uitgang kunt veranderen naar 12V voor de fan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongf7
Ik had een paar spellen die ik mee wilde nemen al op een externe schijf gezet vanaf de PS4.

De saves heb ik via de cloud mee genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Die console het blijft wel een 'bakbeest', maar ja als PlayStation gamer heb je geen keuze. Ik ben zeer blij als er een zwarte PlayStation 5 Slim komt die op de PlayStation 4 Pro lijkt, tot die tijd de PlayStation 5 maar verstoppen.

[ Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 24-11-2020 10:25 ]

Pagina: 1 ... 25 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord