Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Syn3rgi
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:08
DoubleDutch schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 10:28:
[...]

Dacht ook eerst dat het geluid bagger is, maar je moet even met de settings spelen, bij mij klinkt die op type 2 veel beter plus je moet het knopje van de chat zachter zetten en het geluid van de koptelefoon juist harder, knopje zit op de koptelefoon.
Bij mij zit hij echt fijn, maar heb tamelijk kleine oren.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Thanks voor de tip! Type 2 was inderdaad wat beter, maar moet zeggen dat ik niet convinced ben. Ga 't bij m'n oude houden en wellicht in de toekomst / een BF deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:10

s0kkie

Cowabunga

Nu al 2 keer gehad dat ik de Miles Morales disc in mijn PS5 stop en de game opnieuw moet kopiëren en updaten :/ iemand hier toevallig ook last van?

[ Voor 17% gewijzigd door s0kkie op 23-11-2020 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-05 15:18
Genestealer schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:42:
Voor mij mijn eerste playstation na jaren xbox (die ik blijf gebruiken). Ben erg blij met de nu wat grotere controller alleen de sticks zijn voor mij wat te glad en na een tijdje wat pijnlijk. Ik ben de xbox elite controller gewend met aanpasbaar sticks.

Iemand ervaring met opzetbaar sticks/grips voor de ps5?
Als het goed is zijn de sticks even groot als die van de PS4 controller.
Je zou gewoon iedere thumbgrip moeten kunnen kopen die er voor de PS4 al is.
Had ik ergens gelezen, kan even niet meer terugvinden waar.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-05 21:18

Oxigeon

En zo is dat!

Trophy hints en activity hints heb ik nog niet gevonden. Gisteren wel even gezocht omdat ik wat moest weten maar helaas niet gevonden.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• disguisedpotato
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-10-2024
Oxigeon schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:55:
Trophy hints en activity hints heb ik nog niet gevonden. Gisteren wel even gezocht omdat ik wat moest weten maar helaas niet gevonden.
Ik heb het gebruikt in Astro's playroom. Als je op een activity card drukt dat een trophy is, dan kan je in het schermpje dat er opkomt een hint aanklikken. Het is wel alleen beschikbaar als je PS Plus hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twixie schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:44:
[...]

Ook moet je PS5 in Rest Mode staan voor Remote Play. En Remote Play gebruik ik best wel regelmatig, niet zozeer om te spelen, maar bvb ook gewoon om te checken hoeveel plaats ik nog vrij heb op de SSD, of te zien of spel x of y al geinstalleerd is of niet.
Nog niet getest, maar deze informatie zou nu ook in de PS App zichtbaar moeten zijn toch?

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:23
s0kkie schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:52:
Nu al 2 keer gehad dat ik de Miles Morales disc in mijn PS5 stop en de game opnieuw moet kopiëren en updaten :/ iemand hier toevallig ook last van?
Ja. De oplossing is om de disk in je PS5 te doen en hem dan zelf te laten starten met kopiëren (gebeurt na een minuut of 2). De bug zit hem in het feit dat je handmatig op de 'Copy' knop duwt... dan kan dit voor komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:10

s0kkie

Cowabunga

yinx84 schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:08:
[...]

Ja. De oplossing is om de disk in je PS5 te doen en hem dan zelf te laten starten met kopiëren (gebeurt na een minuut of 2). De bug zit hem in het feit dat je handmatig op de 'Copy' knop duwt... dan kan dit voor komen.
Top, thanks! 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-05 05:28
Twixie schreef op maandag 23 november 2020 @ 09:49:

Een game afsluiten en de console in Rest zetten, zitten ook veel te ver weggestopt. Geen idee waarom ze het longpress-PS menu helemaal weggehaald hebben.
Kwestie van wennen denk ik, met een druk op de PS knop, d-pad naar beneden en dan d-pad naar links ben ik bijna net zo snel bij het power menu als op de PS4. Wellicht dat je die ook zelf kan ordenen in de toekomst. Game afsluiten vind ik niet minder omslachtig: PS-knop vasthouden en dan 'options' > close game...
Het horizontale overzicht van trophies van 1 game, vind ik ook maar niets. Die vertikale lijst van PS3/PS4 was gewoon veel overzichtelijker. Ook moet je nu voor bvb rarity nog eens op X klikken om de details van de trophy te zien.
Jup, das ook irritant.Ik gebruik de app daar nu meestal voor, of ik vergelijk trophies met de eerste de beste vriend in m'n lijst, dan heb ik ze ook weer verticaal :)

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-05 14:30

Metian

Snert is vies

Twixie schreef op maandag 23 november 2020 @ 09:49:
Een game afsluiten en de console in Rest zetten, zitten ook veel te ver weggestopt. Geen idee waarom ze het longpress-PS menu helemaal weggehaald hebben.
Het is een kwestie van wennen, maar jemig wat ben ik vrijdagavond toch lang bezig geweest om hem in Rest Mode te zetten. Telkens long-press PS knop inhouden op mijn controller, maar niks in beeld he.. tot ik hem iets sneller indrukte.. eureka momentje :F

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Utoka
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-05 13:05
wilmundo schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:36:
[...]

@Utoka:

De SK10Y heeft een ARC poort en 2 aparte HDMI IN poorten. Gelukkig ondersteunen deze HDR enz, maar. idd weinig. Weet jij/iemand welke instellingen je moet gebruiken voor de optimale geluid met een soundbar (als je deze niet rechtstreeks aansluit op een soundbar)? Ik heb ook de rear speakers en ik wil zo goed mogelijk geluid (voor zover dat met een soundbar mogelijk is, maar dat is een andere discussie).
Je moet de soundbar denk ik in de hdmi2 prikken omdat die als enige arc heeft en volgens mij arc aanzetten. Dat is wat ik mij herinner. Rears blijven gewoon werken. Wel wat kanttekeningen.
  • Lees op wat plekken dat de kwaliteit van geluid wel wat achteruit kan gaan. Zelf niet getest want eigenlijk meteen voor deze oplossing gegaan
  • Je kan een delay krijgen tussen audio en beeld. Meerdere aparaten aangesloten (ziggo box, ps5) en daar geen problemen hiermee maar eerder had ik ook een htpc en daar wel het probleem mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowkid053
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-05 18:58
Wat speelt Genshin Impact trouwens heerlijk op de PS5, in tegenstelling tot de PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-05 17:30
Wat een bazenspel dat astro's playroom, die controller is echt geniaal!

psn: HertogJack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-05 23:02
Geronimous schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:20:
Game afsluiten vind ik niet minder omslachtig: PS-knop vasthouden en dan 'options' > close game...
Oh, dan doe ik dat weer veel te moeilijk. Ik ging naar het snelmenu door snel op de PS-knop te drukken en dan via de schakelaar/switcher naar de actieve game, op X drukken en dan de game afsluiten. Jouw methode is wel een stukkie sneller :9

This is absolutely ridiculous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:21
kazuka schreef op maandag 23 november 2020 @ 08:15:
Mooie in-depth look van Steve @ GamersNexus over de thermals, power en noise levels van de PS5: Zat hier al een tijdje op te wachten. Steve is 1 van de meest objectieve reviewers en gaat altijd net wat verder met zijn test methodologie vergeleken met anderen:

[YouTube: Weak Cooler Design: PlayStation 5 Thermals, Power, & Noise Testing]

TLDW:

- Opnieuw heeft Sony (te) weinig aandacht besteed aan het fatsoenlijk coolen van de memory modules. Een gedeelte van de modules heeft te weinig contact met het koelelement en de temperatuur kan bij die modules oplopen tot 93 graden.
- De SoC temp zat rond de 70 graden, wat prima is. Echte die temp is niet gemeten omdat Steve de liquid metal solution stock wilde laten voor longer term testing.
- VRM temps zijn acceptabel maar ook daar is ruimte voor verbetering v.w.b. thermal pads en koelelement.
- Geluidsniveau is goed voor elkaar, rond de 32-35 decibel. Zijn model had geen last van coilwhine maar dat wil niet zeggen dat andere modellen daar geen last van hebben.
- Watt verbruik onder load is indrukwekkend laag (~ 190 - 210W). Watt verbruik in het PS5 dashboard is aan de relatief hoge kant (~ 100W)
- Het lijkt erop dat de witte kappen zorgen voor het vasthouden van de warme lucht. 1 kap verwijderen helpt weinig maar beide kappen verwijderen zorgt voor ~ 5 graden lagere temps van de componenten.
- De fan heeft veel power en kan nog een stuk harder draaien om temps naar beneden te brengen maar dan krijg je de afweging geluidsniveau vs temps.
Oef, dat hoor ik niet graag. Als dit maar niet betekent dat dit de nieuwe Red Ring of Death gaat worden... 95 graden is echt enorm heet voor VRAM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:54

epo

Ik heb de PS5 sinds launchday, en tot nu toe vind ik het een top apparaat. Super stil ook onder load! Dat was wel anders met mijn PS4 PRo... Games laden lekker snel, menu is vloeiend.
En fijn begonnen aan TLOU2 ondanks dat er geen 60FPS patch is. Daarnaast ook met Demon Souls, dat ziet er grafisch puik uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 08:20
shadowkid053 schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:42:
Wat speelt Genshin Impact trouwens heerlijk op de PS5, in tegenstelling tot de PS4.
Prima gespeeld op de Pro. Wel zijn de snelle laaadtijden van mijn externe SSD een verademing bij deze game...

Ik mis nog wel de next gen graphics ervaring, ik speel Valhalla nu en die ziet er niet mooier uit op de PS5. Draait wel op 60FPS, maar dat hadden ze van mij ook achterwege mogen laten, levert namelijk screen tearing op, met name in cut scenes. Lang geleden dat ik dat zo duidelijk heb gezien. Valhalla is sowieso wel een (grafisch) glitch festijn. Maar qua game, wel erg lekker ....

[ Voor 38% gewijzigd door -SaveMe- op 23-11-2020 14:22 ]

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
3clectic schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:09:
Wat ervaringen tot nu toe:

- Ik had een lichte ratel in de fan zitten die met het geluid aan niet te horen was. Uiteindelijk toch gaan kijken waar het probleem zat. Getest door de kappen eraf te halen en de fan handmatig te draaien. Het stickertje zoals al naar voren was gekomen stak ietsjes uit. Ik heb deze omgebogen met de nagel zodat de hoek wat strakker zit. Vervolgens heb ik kleine rubbertjes geplaatst daar waar de fan vastzit. Resultaat is dat ik op 3 meter afstand niks meer hoor behalve de disc drive zelf af en toe. Ook direct naast de ps5 is de ratel niet meer te horen. Niet slecht voor ongeveer 15 minuten werk.

- Ik heb twee controllers die beide erg snel leeg zijn. De 10 uur die geadverteerd zijn, zijn waarschijnlijk alle rumble and haptics uitgeschakeld. Ik heb nu 3 dagen de ps5 7 uurtjes aangehad per dag, waarbij ik maximaal 3 a 4 uur heb gegamed en wat Youtube heb gekeken. Aan het einde van deze sessies waren de controllers leeg. Ik laad ze op met de docking station.

- Crashes: Nagenoeg geen totdat ik CoD Cold War ging spelen. Nu al drie soft crashes gehad waarbij ik een rapportage kon opsturen. Nog geen harde crash zoals anderen
Hoe kom je bij de bovenste schroef van de fan? Bij mij zit deze onder de zwarte "rails" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-05 01:45
3clectic schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:09:
Wat ervaringen tot nu toe:

- Ik had een lichte ratel in de fan zitten die met het geluid aan niet te horen was. Uiteindelijk toch gaan kijken waar het probleem zat. Getest door de kappen eraf te halen en de fan handmatig te draaien. Het stickertje zoals al naar voren was gekomen stak ietsjes uit. Ik heb deze omgebogen met de nagel zodat de hoek wat strakker zit. Vervolgens heb ik kleine rubbertjes geplaatst daar waar de fan vastzit. Resultaat is dat ik op 3 meter afstand niks meer hoor behalve de disc drive zelf af en toe. Ook direct naast de ps5 is de ratel niet meer te horen. Niet slecht voor ongeveer 15 minuten werk.
Wat voor rubbertjes heb je gebruikt als ik vragen mag?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 3clectic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-05 22:50
schumi2004 schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:30:
[...]

Mijn pa had zo'n setje thuis waarvan ik de kleinste heb gebruikt. Hij weet niet meer waar ie ze vandaan heeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UY1mkGnVURL0k2FOxGirc_TCm8Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mYY1EaLUraDVEFmQdRqhxSq4.jpg?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door 3clectic op 23-11-2020 14:33 ]

Ryzen 9 5900x | RTX 3080 FE | ASUS B550M PLUS | G.Skill Neo 32 GB CL16 @ 3600 MHz | Corsair 280x | Samsung 980 500 GB NVMe | Samsung 870 1 TB SSD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:38
schumi2004 schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:30:
[...]

Als je de binnendiameter weet kan ik je er zo een paar op de post gooien. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 562971

3clectic schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:32:
[...]

Mijn pa had zo'n setje thuis waarvan ik de kleinste heb gebruikt. Hij weet niet meer waar ie ze vandaan heeft.

[Afbeelding]
Ik weet niet welke maat maar met deze set kun je de hele PlayStation 5 in o-ringen hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter711
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-01 22:52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowkid053
-SaveMe- schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:19:
[...]

Prima gespeeld op de Pro. Wel zijn de snelle laaadtijden van mijn externe SSD een verademing bij deze game...

Ik mis nog wel de next gen graphics ervaring, ik speel Valhalla nu en die ziet er niet mooier uit op de PS5. Draait wel op 60FPS, maar dat hadden ze van mij ook achterwege mogen laten, levert namelijk screen tearing op, met name in cut scenes. Lang geleden dat ik dat zo duidelijk heb gezien. Valhalla is sowieso wel een (grafisch) glitch festijn. Maar qua game, wel erg lekker ....
Ik speelde het ook op de Pro, echter waren de laadtijden om te huilen. Veelal waren ze al begonnen met Domains als ik een keer geladen was. Vaak ook gekicked hierom. Daarbij was de framerate ook niet lekker. Dat gaat nu ook perfect op de PS5. Super soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickson
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 03-07-2021
Zijn er nog mensen die over een disc-versie beschikken maar die toch liever een digital edition willen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo27
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-05 19:16
disguisedpotato schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:38:
Mijn mini review van PS5 digital edition:

• Console nog nooit gehoord (ook niet in PS5 game Demon's Souls), maar ik zit op 2.5 meter afstand met vaak het kastdeurtje dicht. In diezelfde situatie hoorde ik mijn PS4 Pro erg luid.
Kastdeurtje dicht :|
Wordt de PS5 dan niet ontzettend warm/heet?

Scrooge NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter711
Theo27 schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:52:
[...]

Mwah je hoort em in ieder geval dan niet en na een tijdje nooit meer ;)
:9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Nickson schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:50:
Zijn er nog mensen die over een disc-versie beschikken maar die toch liever een digital edition willen hebben?
Puur uit nieuwsgierigheid hoor: Waarom zou iemand de digital versie boven de disc versie verkiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disguisedpotato
Theo27 schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:52:
[...]

Heb de achterkant van de kast eruit gehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phntm
  • Laatst online: 15:00

Phntm

Tlingelingeling

Is dit al voorbij gekomen?

Maak mij wel zorgen over het langer termijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowkid053
Peter711 schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:53:
[...]

Mwah je hoort em in ieder geval dan niet en na een tijdje nooit meer ;)
:9
Shhhhhhhhhh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter711
joblamie schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:55:
[...]

Puur uit nieuwsgierigheid hoor: Waarom zou iemand de digital versie boven de disc versie verkiezen?
In ieder geval 100 euro goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel_1982
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 03-02 17:10
Peter711 schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:56:
[...]

En mooier!

Althans, dat vind ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nickson
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 03-07-2021
[...]

Je heb mensen die liever geen fysieke spellen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
ik kan me niet voorstellen dat Sony dat niet zelf weet, onderzocht heeft en er bewust voor gekozen heeft om het zo te laten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Nickson schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:59:
[...]

Je heb mensen die liever geen fysieke spellen hebben.
Nee maar dan zou je alsnog beter de disc versie kunnen kopen. Dan kun je mocht dat ooit om welke reden dan ook nodig zijn tóch een disc versie van een game gebruiken en daarnaast ook 4K HDR blu-rays afspelen. Daarnaast is je PS5 veel makkelijk verkoopbaar, want maar weinig mensen willen een digital only. Dit alles is die 100 euro extra dubbel en dwars waard lijkt me.

Desalniettemin lijkt me de meest legitieme reden: Digital only is inderdaad veel minder lelijk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• disguisedpotato
Peter711 schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:56:
[...]

100 euro goedkoper en ik gebruik geen discs. Ik begrijp dat discs financieel voordelig zijn en dat je door wel discs te gebruiken wel meer bespaart dan die 100 euro, maar ik gebruik al jaren geen discs.. Ik gebruik wel de Amerikaanse PS store die is een stuk goedkoper.

Edit:

Er zijn eigenlijk drie redenen dat ik geen discs gebruik. 1) (veruit de belangrijkste reden voor mij) ik kan games opstarten zonder de disc te hoeven verwisselen. 2) Ik kan games meteen downloaden als ik ze wil kopen, ik hoef niet naar de winkel of een dag te wachten na het bestellen. 3) het gebrek aan fysieke discs bespaart ruimte in mijn huis.

Ohja ik vind de DE ook een stuk mooier (of minder lelijk).

[ Voor 33% gewijzigd door disguisedpotato op 23-11-2020 15:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michiel_1982
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 03-02 17:10
joblamie schreef op maandag 23 november 2020 @ 15:09:
[...]

Nee maar dan zou je alsnog beter de disc versie kunnen kopen. Dan kun je mocht dat ooit om welke reden dan ook nodig zijn tóch een disc versie van een game gebruiken en daarnaast ook 4K HDR blu-rays afspelen. Daarnaast is je PS5 veel makkelijk verkoopbaar, want maar weinig mensen willen een digital only. Dit alles is die 100 euro extra dubbel en dwars waard lijkt me.

Desalniettemin lijkt me de meest legitieme reden: Digital only is inderdaad veel minder lelijk ;)
Ik denk dat de woorden "weinig mensen willen" en "PS5" op dit moment niets in dezelfde zin te zoeken hebben ;).

Maar over een paar jaar zal dat inderdaad wel uitmaken, al lijkt het me toch ook sterk dat de resell value van een 2e hands PS5 DE en PS5 100 euro uit elkaar gaan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter711
disguisedpotato schreef op maandag 23 november 2020 @ 15:10:
[...]

100 euro goedkoper en ik gebruik geen discs. Ik begrijp dat discs financieel voordelig zijn en dat je door wel discs te gebruiken wel meer bespaart dan die 100 euro, maar ik gebruik al jaren geen discs.. Ik gebruik wel de Amerikaanse PS store die is een stuk goedkoper.

Edit: Ohja ik vind de DE ook een stuk mooier.
Een stuk minder lelijk om dat ding mooi te noemen gaat mij wat te ver ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disguisedpotato
Peter711 schreef op maandag 23 november 2020 @ 15:14:
[...]

Een stuk minder lelijk om dat ding mooi te noemen gaat mij wat te ver ;)
Haha ja daar ben ik het mee eens :P.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
joblamie schreef op maandag 23 november 2020 @ 15:09:
[...]

don't go there :D
is al in lengte ten dagen bediscussieerd. Er zijn mensen die gewoon alles digitaal kopen en geen blu-rays kijken via de ps5. En daar kan je van alles van vinden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

disguisedpotato schreef op maandag 23 november 2020 @ 15:10:
[...]

Edit:

Er zijn eigenlijk drie redenen dat ik geen discs gebruik. 1) (veruit de belangrijkste reden voor mij) ik kan games opstarten zonder de disc te hoeven verwisselen. 2) Ik kan games meteen downloaden als ik ze wil kopen, ik hoef niet naar de winkel of een dag te wachten na het bestellen. 3) het gebrek aan fysieke discs bespaart ruimte in mijn huis.

Ohja ik vind de DE ook een stuk mooier (of minder lelijk).
En je kan geen issue krijgen met auto-disk eject (PS4 kwaaltje)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:36
[...]

Ik ben er daar 1 van. Heb met de PS4 ook nimmer een game op disc gekocht. Gaat mij echt om het gemak. Ik begrijp dat het alleen een disc wisselen is, maar gewoonweg geen zin in. Voor mij is all digital een prima uitkomst. Dan ga ik dus geen 100 euro meer betalen voor een disc drive.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
Jup al een paar post's geleden. 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavier!
  • Laatst online: 13-01 13:11
Ik heb nu al 2 keer gehad dat m'n ps5 tijdens het spelen van miles morales vastloopt en de console helemaal afsluit. Bij het opnieuw aandoen geeft ie foutcode ce-108262-9 aan.

Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-11-2024
Pakt de PS5 automatisch 4K resolutie? of moet je dat nog zelf handmatig instellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Jieve schreef op maandag 23 november 2020 @ 15:54:
Pakt de PS5 automatisch 4K resolutie? of moet je dat nog zelf handmatig instellen?
Pakt ie zelf als je TV het support

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-11-2024
DennusB schreef op maandag 23 november 2020 @ 15:55:
[...]

Pakt ie zelf als je TV het support
Oke top! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:20

DoctorV64

Cosmopoliet

Ik heb mijn ps5 horizontaal in onze Ikea Besta tv meubel geplaatst, boven zijn collega.

Volgens mij best wel wat Ikea meubels bij ps5 bezitters.

De achterkant is open van de kast en tijdens het gamen staan de deurtjes altijd open.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/niqs-OE5klqwM2UNbRf910tsL2Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uiEzFzMqnLCuze1NT4YJ6srM.jpg?f=fotoalbum_large

Heb wel de twee onderste klepdeurtjes aangepast zodat het 1 klep deur is geworden.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-05 01:45
xavier! schreef op maandag 23 november 2020 @ 15:53:
Ik heb nu al 2 keer gehad dat m'n ps5 tijdens het spelen van miles morales vastloopt en de console helemaal afsluit. Bij het opnieuw aandoen geeft ie foutcode ce-108262-9 aan.

Je bent niet de enigste en allemaal bij MM.

In dit draadje op reddit wordt er gezegd dat het een console error is (nadat ze met Sony support gesproken hadden) en dat console omgeruild moest worden.

https://www.reddit.com/r/PS5/comments/ju51pc/ce1082629/

/edit:
Na wat verder gelezen te hebben gebeurt het niet alleen bij MM maar ook gewoon spontaan als PS5 idle draait of aan downloaden is van games.

[ Voor 34% gewijzigd door schumi2004 op 23-11-2020 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Laatst online: 15:00

Phntm

Tlingelingeling

DoctorV64 schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:09:
Ik heb mijn ps5 horizontaal in onze Ikea Besta tv meubel geplaatst, boven zijn collega.

Volgens mij best wel wat Ikea meubels bij ps5 bezitters.

De achterkant is open van de kast en tijdens het gamen staan de deurtjes altijd open.

[Afbeelding]

Heb wel de twee onderste klepdeurtjes aangepast zodat het 1 klep deur is geworden.
Als ik zo iets had, dan dacht mijn kat dat het een mooie oploop stuk is naar zijn nieuwe warme verstopplaats :+ overigens creatief gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroY85
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 24-01 13:08

Heb ik 1 keer gehad tot nu toe, er is vannacht/vanochtend wel een update voor MM uitgebracht zag ik. Misschien fixt dat het?

Overigens viel mijn PS5 niet uit, het beeld bevroor volledig en geluid bleef hangen. Moest de power knop zo’n 10 seconden ingedrukt houden en toen ging die uit. Na aanzetten ging die ff de storage repareren (zowel de interne als de externe), was na paar seconden klaar en toen startte die weer gewoon op.

[ Voor 25% gewijzigd door ZeroY85 op 23-11-2020 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik dacht van deze week eens externe HDD/SSD te scoren voor Black Friday, maar blijkbaar zou het mogelijk moeten zien van 1 externe HDD met PS4 games te sharen tussen zowel PS4 als PS5. In dat geval kan ik doen wat ik ook met mijn PS4 doe: op de interne SSD alle games die recent, momenteel of binnenkort gespeeld gaan worden, en op de externe HDD dan games die ik interessant genoeg vind om plots zin in te krijgen en die ik dan zowel op PS4 als op PS5 zou kunnen opstarten.

Ik weet dat er al wat issues gerapporteerd zijn ivm het gebruik van een externe disk, maar ik ga deze week toch even een en ander uitproberen. We zien wel of het ding crasht :p (tot nu toe gedroeg hij zich vrij voorbeeldig). Ben ook benieuwd naar de use case waarbij je een game movet naar de interne SSD, want op data moment verdwijnt hij dus van de externe disk, en ziet de andere console dus ineens dat hij ontbreekt. Lijkt me ook niet mogelijk dan van een spel op beide SSDs te hebben zonder het op 1 console opnieuw te moeten downloaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Zolang de ingebouwde SSD niet vol is kun je misschien beter wachten op interne uitbreiding? Ik gok binnen een paar maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim01
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-05 14:22
Zat eigenlijk ook op BF te wachten om een externe SSD te scoren maar gezien de downloadsnelheden de afgelopen dagen echt top waren wacht ik denk ik toch maar tot ze de expension slot activeren en zet er dan wel een extra SSD in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Dingeling
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:54
Twixie schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:15:
Ik dacht van deze week eens externe HDD/SSD te scoren voor Black Friday, maar blijkbaar zou het mogelijk moeten zien van 1 externe HDD met PS4 games te sharen tussen zowel PS4 als PS5. In dat geval kan ik doen wat ik ook met mijn PS4 doe: op de interne SSD alle games die recent, momenteel of binnenkort gespeeld gaan worden, en op de externe HDD dan games die ik interessant genoeg vind om plots zin in te krijgen en die ik dan zowel op PS4 als op PS5 zou kunnen opstarten.

Ik weet dat er al wat issues gerapporteerd zijn ivm het gebruik van een externe disk, maar ik ga deze week toch even een en ander uitproberen. We zien wel of het ding crasht :p (tot nu toe gedroeg hij zich vrij voorbeeldig). Ben ook benieuwd naar de use case waarbij je een game movet naar de interne SSD, want op data moment verdwijnt hij dus van de externe disk, en ziet de andere console dus ineens dat hij ontbreekt. Lijkt me ook niet mogelijk dan van een spel op beide SSDs te hebben zonder het op 1 console opnieuw te moeten downloaden.
Ik heb een Kingston A2000 M.2 met een externe case gekocht. Hier heb ik al wat PS4 spellen op gedownload en laten installeren. Maar nog niet vanaf die externe schijf proberen te spelen. Ben eerst nog met Astro bezig om deze op platinum te halen.

PSN id: K1ngD1ng3l1ng | BF3 PC: KingDing3ling

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Phntm schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:12:
[...]

Als ik zo iets had, dan dacht mijn kat dat het een mooie oploop stuk is naar zijn nieuwe warme verstopplaats :+ overigens creatief gedaan.
Zo ziet het er nu dus uit (heb geen timmermansoog, maar de missus vind het wel goed genoeg):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kLgBJb0uDPKPZbtCgBAa2nKDn1k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NfzVvUqIsHAGvbSjohNFFV69.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb geen kat in huis 🤪

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
FMS schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:18:
Zolang de ingebouwde SSD niet vol is kun je misschien beter wachten op interne uitbreiding? Ik gok binnen een paar maanden.
Van wat ik tot nu toe gezien heb, is voor PS4 games een externe SSD even snel of soms zelfs sneller dan de interne SSD. Je mag er ook zeker van zijn dat die door Sony gecertifeerde NVMe drives in het begin heel duur gaan zijn (vgl met die €250 voor 1TB op de Xbox). Het is dan ook zonde om die te gaan gebruiken voor PS4 games waar je nooit de volledige snelheid van die SSD kunt benutten.

Dus een interne NVMe uitbreiding komt er hier maar op het moment dat ik meer dan 667GB aan PS5 games heb :p.

Acties:
  • +8 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OC0Zt0pQPRXIpNZITDV1Ehc0djg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TKRbZahMw44gpRRDdP9YAsCm.png?f=user_large

must.. resist.. :X ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

;), was een snelle oplossing.

[ Voor 3% gewijzigd door DoctorV64 op 23-11-2020 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavier!
  • Laatst online: 13-01 13:11
ZeroY85 schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:14:
[...]

Heb ik 1 keer gehad tot nu toe, er is vannacht/vanochtend wel een update voor MM uitgebracht zag ik. Misschien fixt dat het?

Overigens viel mijn PS5 niet uit, het beeld bevroor volledig en geluid bleef hangen. Moest de power knop zo’n 10 seconden ingedrukt houden en toen ging die uit. Na aanzetten ging die ff de storage repareren (zowel de interne als de externe), was na paar seconden klaar en toen startte die weer gewoon op.
Heeft het helaas niet gefixed. Ik weet ook nog niet of het bij meerdere games is. Ik heb overigens de disc versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:16
Meer mensen die de melding “lan-kabel niet aangesloten” krijgen bij ontwaken uit restmode?

De kabel is wel aangesloten en paar seconden later is er ook gewoon verbinding, maar irritant die melding steeds te krijgen...🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twixie schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:26:
[...]

Van wat ik tot nu toe gezien heb, is voor PS4 games een externe SSD even snel of soms zelfs sneller dan de interne SSD. Je mag er ook zeker van zijn dat die door Sony gecertifeerde NVMe drives in het begin heel duur gaan zijn (vgl met die €250 voor 1TB op de Xbox). Het is dan ook zonde om die te gaan gebruiken voor PS4 games waar je nooit de volledige snelheid van die SSD kunt benutten.

Dus een interne NVMe uitbreiding komt er hier maar op het moment dat ik meer dan 667GB aan PS5 games heb :p.
Wel geïnteresseerd waaruit blijkt dat extern sneller zou zijn, heb je een linkje?
Ik kan voorlopig wel vooruit met mijn externe hdd en het op en neer kopieren van PS4 games, ben de komende maanden (eerder jaar) gewoon bezig met mijn PS4 backlog. Op basis van eerdere releases bij SSD's is hij na een jaar alweer een flink stuk goedkoper.
Als ps5 games nu ook naar de extern gebackuped kunnen worden, zou ik denk ik zonder veel moeite met 1TB uit de voeten kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-05 22:39

schumi2004 schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:10:
[...]

Je bent niet de enigste en allemaal bij MM.

In dit draadje op reddit wordt er gezegd dat het een console error is (nadat ze met Sony support gesproken hadden) en dat console omgeruild moest worden.

https://www.reddit.com/r/PS5/comments/ju51pc/ce1082629/

/edit:
Na wat verder gelezen te hebben gebeurt het niet alleen bij MM maar ook gewoon spontaan als PS5 idle draait of aan downloaden is van games.
Er zijn best veel mensen die er last van hebben en het is wel bijna allemaal in Spider-man. Ik heb Miles Morales nog niet gespeeld, maar wel de Remastered. Daar heb ik dus 2x een vastloper van de gehele PS5 gehad en 1x dat de game werd afgesloten door een error. Ik heb daarnaast Ratchet & Clank, Uncharted 2 & Astro's Playroom allemaal al langer gespeeld en daar is niets aan de hand. Het gebeurd dus voornamelijk bij Spider-man (beide versies) en ik denk dat dat wel een software ding is. Diegene die vastlopers heeft buiten Spider-man om zal wel moeten omruilen misschien, maar denk niet dat dat voor iedereen geldt met alleen crashes in Spider-man, dat wordt echt wel softwarematig opgelost vermoed ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Thanks, geen schrikbarende verschillen. RDR2 is het grootst, met 5 sec wat minder dan 10% is van de laadtijd. Daarvoor ga ik geen 250 euro neertellen voor een nieuwe externe SSD

Vraag me af of dit op een later moment niet gefixed wordt, want het is eigenlijk raar dat USB sneller zou zijn of zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 12% gewijzigd door cold_as_ijs op 23-11-2020 17:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-05 13:19

Ace

Happy Happy Joy Joy

[...]

Ik heb de disc versie maar dat is meer omdat ik mijn pre-order niet kon wijzigen bij Carrefour anders had het digital geweest.

Het -enige- voordeel (voor mij) van een disc versie is als een streetdate gebroken wordt en ik kan Cyberpunk 2 dagen eerder spelen bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:47
Iemand hier al zijn ps5 opengemaakt en gekeken naar zijn fan of er toevallig ook geen label zat die de herrie veroorzaakt? Je hoeft hiervoor namelijk niet de garantie zegel te verbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lees ook de comments

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vogelson
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 30-11-2020
Ik zou echt heel erg genieten van mijn PS5 als hij niet non stop aan het zingen was. De software ziet heel mooi uit, de controller ligt heel erg fijn in de hand, maar ik kan het geluid van de console zelf heel erg duidelijk horen terwijl ik een game aan het spelen ben op een redelijk volume. Het is helaas hetzelfde geluid als in deze video:

[YouTube: PS5 FAN Noise 소음]

Nou heb ik vanmiddag eens geprobeerd o-ringen te installeren (die van mijn PC kast, voor de hardeschijven. Deze hebben wellicht een andere naam, maar ik neem aan hetzelfde effect). Dit heeft helaas niet geholpen. Ik hoop dat hier nog iets op gevonden wordt, want dit bederft het plezier toch wel heel erg voor mij. Dan hoor ik nog liever mijn PS4 Pro blazen!

Heeft iemand overigens al een goede manier om de sales in de Playstation Store te vinden op de console zelf? Ik heb eenmalig de black friday banner voorbij zien komen onder featured, maar daar staat nu alweer iets over superhelden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Vogelson schreef op maandag 23 november 2020 @ 17:44:
Het is helaas hetzelfde geluid als in deze video:
Ik heb dus eenzelfde fan-geluid. Het is stil genoeg dat het me niet echt stoort, maar als er stilte in de woonkamer is, dan hoor ik dat dus wel tot mijn luisterpositie op 4m van het toestel. Het geluid lijkt me overigens ook niet mechanisch, maar meer alsof het veroorzaakt wordt door luchtverplaatsing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpicyRamen
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-04 10:53
Ik lees dat er veel problemen zijn met de playstations. Ik word er wel nerveus van, ik hoop dat die van mij geen problemen krijgt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SpicyRamen schreef op maandag 23 november 2020 @ 17:50:
Ik lees dat er veel problemen zijn met de playstations. Ik word er wel nerveus van, ik hoop dat die van mij geen problemen krijgt!
Mensen die problemen hebben posten eerder berichten dan mensen waar het goed gaat.

Er zijn wel degelijk enkele problemen gerapporteerd, meeste zijn gewoon SW bugs die uiteindelijk wel gefixed worden. Hoort bij een release console helaas. Qua geluid is dat een ander verhaal, maar ook daar lijkt het in ieder geval onder de tweakers een tiental te zijn.

Het vervelende is dat er ook gewoon een tekort is aan PS5s op dit moment, maar als mijn PS5 zo'n zoem geluid zou maken zou ik hem meteen terugsturen ter reparatie.

Verder ben ik zelf geen enkel probleem tegengekomen en is het voor mij een top apparaat. Maar wil je helemaal zeker zijn kan je beter 1 jaar na release pas de console kopen. Is de kans groot dat alle issue gefixed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilex
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:43
Twixie schreef op maandag 23 november 2020 @ 17:50:
[...]

Ik heb dus eenzelfde fan-geluid. Het is stil genoeg dat het me niet echt stoort, maar als er stilte in de woonkamer is, dan hoor ik dat dus wel tot mijn luisterpositie op 4m van het toestel. Het geluid lijkt me overigens ook niet mechanisch, maar meer alsof het veroorzaakt wordt door luchtverplaatsing.
Hier ook exact hetzelfde geluid. Het vreemde is dat het me niet eerder op is gevallen. Hoorde het vandaag voor het eerst terwijl ik toch al aardig wat uren heb gespeeld sinds de 19e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tovenaar1988
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-04-2024
SpicyRamen schreef op maandag 23 november 2020 @ 17:50:
Hier gaat alles vanaf release zonder problemen of bijgeluiden. 2x een crash gehad maar dat is cold war gerelateerd, in een online match na het laden van de map kun je een te gebruiken class kiezen. Na dit te doen krijg je waiting for players, wanneer dit in beeld staat en je drukt op X dan crasht de game naar dashboard. Mand!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Leuk :)

Immerse yourself in Deathloop on PS5 with the DualSense controller

From weapon jams to traversing terrain, learn how haptics and adaptive triggers create an authentic experience.

https://blog.playstation....the-dualsense-controller/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:34
Wat is er eigenlijk met Bram1984 gebeurd? Heb ik wat gemist?

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:06

CyBeRSPiN

sinds 2001

ariekanari schreef op maandag 23 november 2020 @ 18:31:
Geband tot 5 december, zal niet voor niets zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-05 19:18
ariekanari schreef op maandag 23 november 2020 @ 18:31:
Vroeg ik me ook al af, moeten we ons zorgen maken? Kan hem niet eens taggen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongf7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-05 19:45
Wel mooi hoeveel hij gemist wordt, ik weet niet of hij wel mee kan lezen, maar ik heb de vraag waar hij is gebleven al zeker zes keer voorbij zien komen in verschillende (ps5) topics.

Hij zal nu wel gewoon lekker aan het gamen zijn neem ik aan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MoldyInko
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-03-2021
jongf7 schreef op maandag 23 november 2020 @ 18:45:
Wel mooi hoeveel hij gemist wordt, ik weet niet of hij wel mee kan lezen, maar ik heb de vraag waar hij is gebleven al zeker zes keer voorbij zien komen in verschillende (ps5) topics.

Hij zal nu wel gewoon lekker aan het gamen zijn neem ik aan.
Nee. Hij is een compilatie van reacties aan het maken waar hij nog op wil reageren. Ik verwacht straks een grote opening post met al zijn antwoorden. B)

Die backlog is nog groter dan zijn backlog van games. :+

offtopic:
Ofcourse i’m joking...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-04 08:57
Als je gebanned bent dan kun je voor zover ik weet ook niet meer meelezen hier ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Bram op die dag

Afbeeldingslocatie: https://vrt-sixthings-prototype.s3.amazonaws.com/uploads/editor/large_vKL1umwua2lGQUt1vsVujhEPgzKoPRtqCq0ibxpNSzI.gif
RubenSaurus schreef op maandag 23 november 2020 @ 18:49:
Als je gebanned bent dan kun je voor zover ik weet ook niet meer meelezen hier ;)
Oh jawel hoor :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:43
poor Leno schreef op maandag 23 november 2020 @ 18:51:
[...]

Bram op die dag

[Afbeelding]

[...]

Oh jawel hoor :>
Ervaring?🤯

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jazeker O-)

Net zoals vele vaste posters zowel hier als bij t andere kamp >:)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-04 08:57
poor Leno schreef op maandag 23 november 2020 @ 18:54:
[...]

Jazeker O-)

Net zoals vele vaste posters zowel hier als bij t andere kamp >:)
Je bent ook geen echte tweaker zonder hier een keer in de clinch te hebben gelegen met mods en staf :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
Als je geen account hebt kan je hier ook mee lezen dus natuurlijk kan dat, alleen je zal zelf moeten bijhouden waar je gebleven was...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
Je kunt zelfs meelezen als je niet ingelogd bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens700
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-08-2024
Vogelson schreef op maandag 23 november 2020 @ 17:44:
Ik zou echt heel erg genieten van mijn PS5 als hij niet non stop aan het zingen was. De software ziet heel mooi uit, de controller ligt heel erg fijn in de hand, maar ik kan het geluid van de console zelf heel erg duidelijk horen terwijl ik een game aan het spelen ben op een redelijk volume. Het is helaas hetzelfde geluid als in deze video:

[YouTube: PS5 FAN Noise 소음]

Nou heb ik vanmiddag eens geprobeerd o-ringen te installeren (die van mijn PC kast, voor de hardeschijven. Deze hebben wellicht een andere naam, maar ik neem aan hetzelfde effect). Dit heeft helaas niet geholpen. Ik hoop dat hier nog iets op gevonden wordt, want dit bederft het plezier toch wel heel erg voor mij. Dan hoor ik nog liever mijn PS4 Pro blazen!

Heeft iemand overigens al een goede manier om de sales in de Playstation Store te vinden op de console zelf? Ik heb eenmalig de black friday banner voorbij zien komen onder featured, maar daar staat nu alweer iets over superhelden.
Heb ook hetzelfde probleem. Wat mij opvalt is als ik in het menu zit hij geen geluid maakt, maar als ik een game opstart of speel wel lawaai maakt.

Console id: Dr Stream | Playstation 5 | Xbox series X | LG 65 CX | Iphone 11 Pro 256 GB | AirPods Pro | MacBook Pro 16 inch

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Sommige PSVR titels krijgen mooie resolution updates

Blood &Truth is van 1440p op de Pro naar 2160p gegaan op de PS5. Dit wordt gedownsampled naar 1080p voor vr uiteraard. Maar alles is cleaner en de textures zijn meer gedetailleerd. En de framerate gaat van 60 fps naar 90 fps!

[ Voor 6% gewijzigd door Cowboy_Henk op 23-11-2020 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
laurens700 schreef op maandag 23 november 2020 @ 19:21:
[...]

Heb ook hetzelfde probleem. Wat mij opvalt is als ik in het menu zit hij geen geluid maakt, maar als ik een game opstart of speel wel lawaai maakt.
Is toch logisch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-05 10:48
Na 2 weken ps5 pre order topic, 1 week rollercoaster met mijn amazon zending kan ik vandaag hierbij aansluiten :D

Zjuist wat Miles Morales gespeeld. Grafisch wel een aantal hoogtepunten maar om eerlijk te zijn kan ik niet wachten tot de echte ps5 exclusives. Laadtijden en response van de console zijn wel niet normaal. :o Lijkt net op zo'n oude nintendo die direct reageert. Geen fan geluid is een plus!

Ps4 games heb ik overgezet naar een externe schijf en zal enkel nog Ghosts of tsushima uitspelen en misschien Days Gone.

Ben aan het twijfelen om Mortal Kombat Ultimate te halen. 2 campaigns en een boel personages zijn wel interessant maar zag daar 130GB staan? AC en Spider man zijn maar 50 elk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vogelson
Elazz schreef op maandag 23 november 2020 @ 19:51:
Na 2 weken ps5 pre order topic, 1 week rollercoaster met mijn amazon zending kan ik vandaag hierbij aansluiten :D

Zjuist wat Miles Morales gespeeld. Grafisch wel een aantal hoogtepunten maar om eerlijk te zijn kan ik niet wachten tot de echte ps5 exclusives. Laadtijden en response van de console zijn wel niet normaal. :o Lijkt net op zo'n oude nintendo die direct reageert. Geen fan geluid is een plus!

Ps4 games heb ik overgezet naar een externe schijf en zal enkel nog Ghosts of tsushima uitspelen en misschien Days Gone.

Ben aan het twijfelen om Mortal Kombat Ultimate te halen. 2 campaigns en een boel personages zijn wel interessant maar zag daar 130GB staan? AC en Spider man zijn maar 50 elk.
Mortal Kombat neemt bij mij in totaal 93.82 GB in beslag. Hij is wel heel leuk hoor! Is het gek dat ik naast het nare geluid dat mij fan produceert ook gewoon de fan zelf heel goed kan horen blazen? Zachtjes op het hoofdmenu en vrij duidelijk aanwezig in games... Misschien dat ik mijn exemplaar toch maar gewoon retour moet sturen. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-05 10:48
Vogelson schreef op maandag 23 november 2020 @ 19:57:
[...]

Mortal Kombat neemt bij mij in totaal 93.82 GB in beslag. Hij is wel heel leuk hoor! Is het gek dat ik naast het nare geluid dat mij fan produceert ook gewoon de fan zelf heel goed kan horen blazen? Zachtjes op het hoofdmenu en vrij duidelijk aanwezig in games... Misschien dat ik mijn exemplaar toch maar gewoon retour moet sturen. :'(
Bij sommigen zat er ook een sticker ofzo die tegen de fan aan het aantikken was. Eentje die een schroef verbergt maar was losgekomen. Zorgde voor veel lawaai en eenmaal verwijderd deed de fan weer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vogelson
Elazz schreef op maandag 23 november 2020 @ 20:01:
[...]

Bij sommigen zat er ook een sticker ofzo die tegen de fan aan het aantikken was. Eentje die een schroef verbergt maar was losgekomen. Zorgde voor veel lawaai en eenmaal verwijderd deed de fan weer normaal.
Ja, die had ik al gezien. Ik heb mijn fan vanmiddag ook eens eruit gehaald. Ik kon eerlijk gezegd geen enkele sticker zien, haha,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
Vogelson schreef op maandag 23 november 2020 @ 20:08:
[...]

Ja, die had ik al gezien. Ik heb mijn fan vanmiddag ook eens eruit gehaald. Ik kon eerlijk gezegd geen enkele sticker zien, haha,
Sticker is alleen zichtbaar als je ook de zwarte plastic kap verwijdert, zie foto voor de sticker.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0KHPld8GN4p6oheYzHnxyGh2jXc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PZ6UKRSKt43X1QuZPlOdNxSB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vogelson
DoubleDutch schreef op maandag 23 november 2020 @ 20:17:
[...]

Sticker is alleen zichtbaar als je ook de zwarte plastic kap verwijdert, zie foto voor de sticker.

[Afbeelding]
Hmm, ik zal er morgen nog een keertje naar kijken. Misschien dat ik ook maar eens een teardown video ernaast moet houden, Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-05 07:02

ScreamGT

joejoe

Mijn fan maakt gewoon dat geluid, best irritant. Is gewoon luidruchtig.
Mocht jij je fan los willen halen, let dan wel op dat je een pin torx 8 nodig hebt, gewone torx lukt niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
Vogelson schreef op maandag 23 november 2020 @ 20:19:
[...]

Hmm, ik zal er morgen nog een keertje naar kijken. Misschien dat ik ook maar eens een teardown video ernaast moet houden, Bedankt!
Van af 16:38 kun je het duidelijk zien. 👍

Pagina: 1 ... 24 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord