Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:47
Hoewel ik geregeld versteld sta van alle pracht en praal, is voor mij de 60 fps de grootste stap.
Als ze me de keuze geven tussen 30 fps met raytracing etc.. of 60 fps zonder, dan is de keuze binnen een seconde gemaakt.

Ik heb Spider-man Remastered een paar uur in performance mode gespeeld, dat was zo smooth! Erna fidelity mode een keer aangezet. Dat was zo stroperig, ik heb meteen de performance mode weer aangezet. Die extra eyecandy zaken boven op een al geweldig uitziende game doen voor mij niet genoeg om 60 fps te laten vallen.

Ik hoop dat voor elke ontwikkelaar 60 fps het target wordt, ipv 30 met raytracing etc..

Edit: een “fidelity mode” is voor mij leuk voor photo mode. Om mooie plaatjes te schieten met alle toeters en bellen enabled.

[ Voor 9% gewijzigd door Rck010 op 23-11-2020 08:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timetje100
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-05 17:05
Zo ik heb weer wat te doen op stage!
In het weekend weer 34 pagina's erbij over de ps5 XD.
Ik ga maar is even lezen:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

kazuka schreef op maandag 23 november 2020 @ 08:15:
Mooie in-depth look van Steve @ GamersNexus over de thermals, power en noise levels van de PS5: Zat hier al een tijdje op te wachten. Steve is 1 van de meest objectieve reviewers en gaat altijd net wat verder met zijn test methodologie vergeleken met anderen:

[YouTube: Weak Cooler Design: PlayStation 5 Thermals, Power, & Noise Testing]

TLDW:

- Opnieuw heeft Sony (te) weinig aandacht besteed aan het fatsoenlijk coolen van de memory modules. Een gedeelte van de modules heeft te weinig contact met het koelelement en de temperatuur kan bij die modules oplopen tot 93 graden.
- De SoC temp zat rond de 70 graden, wat prima is. Echte die temp is niet gemeten omdat Steve de liquid metal solution stock wilde laten voor longer term testing.
- VRM temps zijn acceptabel maar ook daar is ruimte voor verbetering v.w.b. thermal pads en koelelement.
- Geluidsniveau is goed voor elkaar, rond de 32-35 decibel. Zijn model had geen last van coilwhine maar dat wil niet zeggen dat andere modellen daar geen last van hebben.
- Watt verbruik onder load is indrukwekkend laag (~ 190 - 210W). Watt verbruik in het PS5 dashboard is aan de relatief hoge kant (~ 100W)
- Het lijkt erop dat de witte kappen zorgen voor het vasthouden van de warme lucht. 1 kap verwijderen helpt weinig maar beide kappen verwijderen zorgt voor ~ 5 graden lagere temps van de componenten.
- De fan heeft veel power en kan nog een stuk harder draaien om temps naar beneden te brengen maar dan krijg je de afweging geluidsniveau vs temps.
Interessant. Dat de onderste geheugenchip mogelijk onvoldoende wordt gekoeld is toch wel jammer. Niet verwacht. Benieuwd wat dit gaat betekenen voor de levensduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-05 07:02

ScreamGT

joejoe

NotSoSteady schreef op maandag 23 november 2020 @ 00:36:
[...]

Klopt, had het al even bekeken. Kun je dat sowieso niet weglaten? Nevermind, ik dacht dat het een kapje was die over de fan zat, maar het is dus de fan.

Edit: het lijkt het probleem bij mij verholpen te helpen. Heb het metaal een beetje omhoog getrokken, waardoor ik dat irritante getik in idle niet meer hoor.
Positief resultaat dus? :) Zal het vanmiddag eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-05 08:36
Rck010 schreef op maandag 23 november 2020 @ 08:24:
Ik hoop dat voor elke ontwikkelaar 60 fps het target wordt, ipv 30 met raytracing etc..
Ik heb meer problemen met de hoge resoluties. Native 4K moeten ontwikkelaars meteen laten varen, omdat de nieuwe consoles dat voor de triple AAA games toch niet op 60fps kunnen draaien. Ontwikkelaars moeten beter gebruik maken van reconstructie. Native 4K is echt killing voor de performance terwijl het niet een veel beter plaatje oplevert dan 1440-1800p met goede reconstructietechnieken.

Ray-tracing is mogelijk nog zwaarder, maar daar krijg je tenminste een mooier plaatje voor terug. Tenzij de ra-tracing modus dan weer op 1080p draait. Speelde van het weekend God of War op 60fps. Dat is de 1080p modus, maar dat is echt niet aan te gluren op mijn tv op ca 1-1,5m afstand.

Anyway, goed dat ontwikkelaars de gamer nu een echte keuze kunnen geven. Bij de Pro was dat niet het geval. Al die unlocked modi draaiden rond de 30-50fps en dat is echt kansloos, waardoor de hogere resolutie op 30fps een veel betere ervaring geeft.

PS: dikke console die PS5 zeg. Afgelopen drie dagen ff wat uurtjes gemaakt in AC valhalla en dat speelt op 60fps heerlijk weg. Die laadtijden zijn ook echt een verademing. De rustmodus is nu geen must meer om snel ff een game als AC weer op te pakken.

[ Voor 10% gewijzigd door Hulleman op 23-11-2020 08:55 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

FMS schreef op maandag 23 november 2020 @ 08:28:
[...]

Interessant. Dat de onderste geheugenchip mogelijk onvoldoende wordt gekoeld is toch wel jammer. Niet verwacht. Benieuwd wat dit gaat betekenen voor de levensduur.
Jep. Zolang het binnen de spec zit van GDDR6 zou het geen problemen moeten geven maar het blijft opvallend dat veel tech companies vaak weinig aandacht besteden aan het fatsoenlijk coolen van memory modules. Je ziet het ook regelmatig bij GPU's van Nvidia en AMD.

Sony zal ongetwijfeld gaan spelen met de fan curves in toekomstige software updates maar dat het verwijderen van beide kappen best een redelijk impact heeft op de temps is ook wel opvallend. Zou relatief makkelijk op te lossen zijn met bijvoorbeeld een mesh opening in de kappen ter hoogte van de fan. Beetje zoals de Series S heeft met dat zwarte ronde vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-05 16:18
Hier ook een tevreden gebruiker van de PS5, het is allemaal even wennen en sommige menu's voelen nog wat onlogisch aan maar dat zal op den duur ook wel logischer worden :)

Waar ik nog wel zoekende naar ben is een goede monitor, er zijn er (voor zover ik ben tegengekomen in mijn zoektocht) nog erg weinig monitoren die hdmi 2.1 hebben en als ze er zijn dan zijn ze heel prijzig. Het lijkt er op alsof deze markt zich nog moet gaan ontwikkelen voordat er een breed aanbod is van deze producten. Nu heb ik thuis een oled55C7V waar ik af en toe op game maar voor COD is het dat gewoon niet voor mij, het ziet er grafisch beter uit dan mijn 24" dell monitor maar een shooter op zo'n groot scherm werkt voor mij niet. Voor een potje Fifa is het prima overigens. Mijn conclusie is eigenlijk dat ik op zoek moet naar een upgrade van de dell. Nu heb ik even rondgekeken in het gaming monitoren topic maar daar zie je veel ultrawide 21:9 (deze Xiaomi bijvoorbeeld) en dat lijkt niet zo'n goede match te zijn met de ps5 (vanwege de ondersteunde resoluties).

Idealiter zoek ik dus een scherm dat redelijk betaalbaar is ~350 euro (iets meer/minder kan). Waarbij ik redelijke futureproof ben en relaxed op kan thuiswerken, de ps5 op kan aansluiten en ook als 2e scherm voor mijn macbook air (m1) kan gebruiken.

Zelf kwam ik op deze uit: pricewatch: LG 27UL850-W Zilver

Maar ben ook benieuwd naar jullie mening, is het nu zonde om die 400 euro uit te geven en deze 2/3 jaar te gebruiken om dan de overstap naar een scherm met hdmi 2.1 te maken? Zijn er modellen die jullie kunnen adviseren?

[ Voor 4% gewijzigd door BertP op 23-11-2020 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-05 12:55
Mooie in-depth look van Steve @ GamersNexus over de thermals, power en noise levels van de PS5: Zat hier al een tijdje op te wachten. Steve is 1 van de meest objectieve reviewers en gaat altijd net wat verder met zijn test methodologie vergeleken met anderen:

TLDW:

- Opnieuw heeft Sony (te) weinig aandacht besteed aan het fatsoenlijk coolen van de memory modules. Een gedeelte van de modules heeft te weinig contact met het koelelement en de temperatuur kan bij die modules oplopen tot 93 graden.
- De SoC temp zat rond de 70 graden, wat prima is. Echte die temp is niet gemeten omdat Steve de liquid metal solution stock wilde laten voor longer term testing.
- VRM temps zijn acceptabel maar ook daar is ruimte voor verbetering v.w.b. thermal pads en koelelement.
- Geluidsniveau is goed voor elkaar, rond de 32-35 decibel. Zijn model had geen last van coilwhine maar dat wil niet zeggen dat andere modellen daar geen last van hebben.
- Watt verbruik onder load is indrukwekkend laag (~ 190 - 210W). Watt verbruik in het PS5 dashboard is aan de relatief hoge kant (~ 100W)
- Het lijkt erop dat de witte kappen zorgen voor het vasthouden van de warme lucht. 1 kap verwijderen helpt weinig maar beide kappen verwijderen zorgt voor ~ 5 graden lagere temps van de componenten.
- De fan heeft veel power en kan nog een stuk harder draaien om temps naar beneden te brengen maar dan krijg je de afweging geluidsniveau vs temps.
Beetje jammer dat Sony dat gemist heeft. De vraag in hoeverre welk item een issue gaat zijn zullen we nog moeten zien. Het geeft wel de ruimte voor een goede hardware revisie lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
BertP schreef op maandag 23 november 2020 @ 09:05:
Idealiter zoek ik dus een scherm dat redelijk betaalbaar is ~350 euro (iets meer/minder kan). Waarbij ik redelijke futureproof ben en relaxed op kan thuiswerken, de ps5 op kan aansluiten en ook als 2e scherm voor mijn macbook air (m1) kan gebruiken.

Zelf kwam ik op deze uit: pricewatch: LG 27UL850-W Zilver

Maar ben ook benieuwd naar jullie mening, is het nu zonde om die 400 euro uit te geven en deze 2/3 jaar te gebruiken om dan de overstap naar een scherm met hdmi 2.1 te maken? Zijn er modellen die jullie kunnen adviseren?
Aankoopadvies kun je beter hier vragen

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timetje100
Kort vraagje,

Werkt de samsung T7 portable ssd op de ps5 voor mijn ps4 games?
Is zojuist in de aanbieding op amazon.

https://www.amazon.nl/MU-...id=1606119281&sr=8-1&th=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
timetje100 schreef op maandag 23 november 2020 @ 09:17:
Kort vraagje,

1 van de eerste google hits

Antwoord: Ja en nee.
- Ja, je kunt de schijf er op aansluiten en er PS4 games vanaf spelen en opslaan
- Nee, je kunt er geen PS5 games vanaf spelen en ook niet op opslaan. (bron: zie hyperlink). Mogelijk wordt dat nog wel een keer gepatcht (games opslaan), maar dat is de gok die je neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandyAmsterdam
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-04 19:35
Ik wil Hellblade Senuas Saga gaan spelen op de PS5. Nu is dit een game die op het lijstje staat van games die problemen kunnen geven op de PS5.

Beperken deze problemen zich tot problemen in de game zelf of kan de PS5 zelf ook problemen ondervinden door het spelen van deze game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timetje100
Hulleman schreef op maandag 23 november 2020 @ 09:22:
[...]

1 van de eerste google hits

Antwoord: Ja en nee.
- Ja, je kunt de schijf er op aansluiten en er PS4 games vanaf spelen en opslaan
- Nee, je kunt er geen PS5 games vanaf spelen en ook niet op opslaan. (bron: zie hyperlink). Mogelijk wordt dat nog wel een keer gepatcht (games opslaan), maar dat is de gok die je neemt.
Bedankt was ook alleen bedoelt voor de ps4 games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
RandyAmsterdam schreef op maandag 23 november 2020 @ 09:22:
Ik wil Hellblade Senuas Saga gaan spelen op de PS5. Nu is dit een game die op het lijstje staat van games die problemen kunnen geven op de PS5.
Hellblade Senua's saga is een microsoft exclusive, komt niet op de PS5.

[ Voor 5% gewijzigd door Hulleman op 23-11-2020 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandyAmsterdam
Hulleman schreef op maandag 23 november 2020 @ 09:24:
[...]

Senua's saga is een microsoft exclusive
Bedoel deel 1, Senuas Sacrifice....

Senuas sage ia trouwens de grootste reden om een tweedehands Xbox series X te kopen met de tijd.

Maargoed, de vraag over deel 1 op de PS5 blijft haha...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:00
JimmyJoness schreef op zondag 22 november 2020 @ 09:49:
[...]

Heb modern warfare al 4x moeten herinstalleren, omdat de cd dacht dat het een digital download was en visa versa.
Dit is mij ook meermalen gebeurd. Zet je de ps5 weer aan met de disc er in, dan krijg je direct de melding dat de disc-content niet geinstalleerd is. Hoe heb jij dit opgelost?

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:46
Vince22 schreef op maandag 23 november 2020 @ 09:27:
[...]

Dit is mij ook meermalen gebeurd. Zet je de ps5 weer aan met de disc er in, dan krijg je direct de melding dat de disc-content niet geinstalleerd is. Hoe heb jij dit opgelost?
Zorgen dat alle content gedownload is van MW, als dat niet helpt klikken op opnieuw instaleren.
Heeft het bij mij gedaan

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 562971

Prima en objectief filmpje, maar hij verwijdert de kappen met een rubberen hamer... }:|

Er zijn betere manieren die ook nog eens sneller werken :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hardware-matig hier gelukkig ook geen problemen tot nu toe. Maar het OS hangt hier en daar wel nog serieus met ogen aan elkaar, met zaken die totaal onlogisch zijn.

Neem nu bvb die PS5 vs PS4 versies. Ik had dus expliciet de PS5 versie van Fortnite geïnstalleerd. In mijn Library op de PS5 zelf (waar je alle games ziet) stond die ook netjes, en kon die van daar starten. Echter in de snelstart-balk -of hoe dat ook heet waar je de recente games in horizontale balk ziet- stond er bij Fortnite een verbodsteken met een melding dat ik de PS5 versie moet downloaden. Ik dacht eerst dat die balk en de library niet in sync waren, wat wel een serieuze bug zou zijn. Blijkt echter gewoon dat je op die tegels van een PS4+PS5 spel kunt aanduidelijk welke Gameversie je wil. In de Library stond PS5 geselecteerd, maar in de snelstart-balk stond PS4 geselecteerd. Maar je krijgt dus gewoon een onzin-melding dat je de PS5-versie moet downloaden, want die stond gewoon al geïnstalleerd. Moest dus gewoon de Gameversie togglen en dan was alles ok.

Ook kan je je 'database' corrupt krijgen door het annuleren van een 'License Renew' die bezig is. Ik wou eerst die optie gebruiken om dat Fortnite PS4/PS5 issue op te lossen. Maar zo'n Renew bleek ettelijke minuten te duren, dus cancelde ik die. Bleek daarna mijn library nog maar 1/3 van mijn games te bevatten met kort erna een error en een database-rebuild. Daarna was alles weer ok.

Een game afsluiten en de console in Rest zetten, zitten ook veel te ver weggestopt. Geen idee waarom ze het longpress-PS menu helemaal weggehaald hebben.

Het horizontale overzicht van trophies van 1 game, vind ik ook maar niets. Die vertikale lijst van PS3/PS4 was gewoon veel overzichtelijker. Ook moet je nu voor bvb rarity nog eens op X klikken om de details van de trophy te zien.

Sommige settings die in systeem-instellingen zitten, zijn eigenlijk profiel-settings zodat elke account zijn eigen voorkeur kan instellen (gelukkig maar). Dat is bvb het geval voor je game-voorkeuren (moeilijkheidsgraad, subs/audio, etc...). Ik vermoed/hoop dat dat bvb ook is met settings voor 3D Audio. Maar dat het dus in je System Settings zit is eigenlijk totaal niet logisch.

En zo kan ik nog wel even door gaan... Maar ok, het zijn allemaal wel maar kleine dingetjes en wellicht verbeteren ze die wel vroeg of laat. Ik meen dat ook op PS3 en PS4 een gegeven moment zelfs vrij grote UI overhauls gebeurd zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-04 18:32
Vince22 schreef op maandag 23 november 2020 @ 09:27:
[...]

helaas nog niet, maar volgens internet zijn we niet de enigen. Volgen internet zou dit een oplossing kunnen zijn: https://www.polygon.com/2...o-issue-bug-playstation-5

Ik heb het zojuist gedaan, en na de (8e) herinstallatie van modern warfare hoop ik dat het eindelijk is opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:04
Enige wat ik tot nu toe heb meegemaakt is het wegvallen van de verbinding met de controller en toen bleef Spider-Man maar rennen en springen tegen een muur. De game kreeg dus nog wel input op de een of andere manier. Accu was niet leeg maar ik kreeg met geen mogelijkheid de besturing terug en wist niet hoe ik dit netjes kon oplossen. Uiteindelijk maar de power-knop ingehouden voor een herstart en sindsdien heb ik het nog niet weer meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
timetje100 schreef op maandag 23 november 2020 @ 09:17:
Kort vraagje,

Het helpt dat ik al een seagate game drive heb, maar net ook even naar zitten kijken. Vond 250 euro voor 2TB wat te gortig en bedacht eigenlijk dat de gamedrive nog verder prima gaat zijn. Ik ga gewoon games naar de interne SSD kopieren als ik ze speel en wanneer ik klaar ben (of intern vol is hoogstwaarschijnlijk :D ) naar de externe hdd voor backup. Kopieren gaat echt rete snel < 10 min voor 50GB. Nu werkt dit voor mij aangezien ik meestal maar 1 game tegelijk speel. Meeste PS4 games zijn sowieso niet groter dan 50 GB (RDR2 en COD zijn uitzonderingen). Maar zo spaar ik wat geld uit, die ik dan weer kan steken in een NVME SSD. Uiteindelijk zit daar de grootste winst in qua snelheidsverbetering.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23:15
Na een lang weekend met mijn PS5 is het eindelijk tijd om mijn eerste indrukken met jullie te delen. Als je geen zin hebt in een diepere analyse: de ervaring is top, er zijn wat kleine UI dingetjes die mij storen/waar ik nog aan moet wennen, de console is zo stil als ik maar zou kunnen wensen en ik ben wat minder te spreken over de stabiliteit van de stand bij het inpluggen of verwijderen van een usb-kabel.

De console
Stevig apparaatje, maar ik vind het design wel wat hebben. Ik geef toe, normaal gesproken ben ik meer van de simpele vormen en ik vind de Xbox Series X bijvoorbeeld ook erg strak, maar nu de PS5 zo in mijn meubel staat, stoor ik me er zeker niet aan. Ik blijf met mijn vingers van het zwarte middenstuk af en pak de console bij de kappen vast als ik iets moet doen. Kom ik meteen bij mijn eerste negatieve noot: de console voelt stabiel als ik deze van links naar rechts wil kantelen. Probeer ik een usb-kabel in te pluggen of eruit te halen (vooral bij het tweede), dan moet ik echt even de console vasthouden, omdat deze ander voorover kukelt. Dat ging bij de PS4 Pro wat soepeler.

Tijdens de 25 uur die ik in 3 dagen achter de PS5 heb gespendeerd heb ik twee crashes (in game, kwam gewoon terug in het PS5-menu) gehad. Eenmaal bij Spiderman en eenmaal bij Astro. Binnen 10 seconden ben je al weer terug waar je gebleven was. Verder niets te klagen over de performance.

Qua geluid heb ik nog niets te klagen. Een paar keer alles stilgezet om te luisteren naar eventuele geluiden. Ik zit ongeveer 3 meter van de PS5 vandaan en pas als ik binnen een meter afstand kom hoor ik een heel licht zoemend geluid. Totaal geen probleem mee, maar het is natuurlijk even afwachten hoe dit zich ontwikkelt.

Rustmodus en de USB-poorten aan de achterkant heb ik nog niet gebruikt. Heb de externe SSD via de USB-C poort aangesloten. Daar kan ik verder niets over zeggen dus.

De UI
De UI is nog wennen. Niet alles is even logisch opgebouwd en soms ben ik echt wel even aan het zoeken naar het juiste menu of informatie. Zo kon ik de capture gallery niet vinden en kwam ik er later achter dat mijn online vrienden zichtbaar zijn onder een overzicht met verschillende parties (waarom krijg ik een party in de game base te zien met een vriend die niet online is, terwijl de vrienden die wel online staan verder naar beneden te vinden zijn?). Het uitschakelen van de console is iets omslachtiger dan het was.

Wat ik wel erg vet vind (en niet had verwacht) zijn die cards. Ik ben er nog niet helemaal achter wat ik nu altijd precies te zien krijg, maar heb al vaak gebruik gemaakt van deze cards om direct in een level verder te kunnen, om even een trophy op te zoeken of om een hint te krijgen.

Games
Vrijdag ben ik voor het eerst uitgebreid aan de slag gegaan met de PS5. De games die ik had gepreorderd zijn Spiderman en Sackboy. Met daarnaast Astro en Bugsnax dacht ik wel redelijk rond te kunnen komen dit weekend.

Astro is een heerlijke game om even te ervaren wat de DualSense allemaal kan. Erg genoten van de levels en de scenes die allemaal nagespeeld werden. Heb me er prima mee vermaakt en een platinum trophy is altijd leuk.

Bugsnax is leuk om eventjes mee bezig te zijn, maar niet voor langere speelsessies. Ik ga even aan de slag met 2 of 3 quests en dan is het ook wel weer goed geweest. De opdrachten zijn grappig en soms best lastig (die tips komen dan echt goed van pas). De gesprekken met NPC zitten ook vol met humor, maar na 4 interviews heb ik het ook wel weer gezien en wil ik het liefst gewoon X spammen om verder te gaan. Maar ik probeer toch zoveel mogelijk van het verhaal mee te krijgen, dus ik laat ze uitpraten.

Sackboy doe ik samen met mijn vriendin. Enorm grappige game met prima controls en hier en daar toch wel een kleine uitdaging.

Spiderman Miles Morales is vet. Veel van hetzelfde vergeleken met deel 1, maar dat had ik ook wel een beetje verwacht. Het is ook niet eens een negatief puntje. Maar ik weet niet of ik zin heb om voor platinum te gaan. De haptics zijn niet heel bijzonder in de game. Is ook niet erg, maar na een paar uur Astro merk je wel dat het ineens een stuk rustiger in je handen is.

Ik ben nooit een performance gamer geweest en heb altijd blindelings voor de hoogste grafische instellingen gekozen. De performance mode is echter wel megasoepel. Dat merkte ik pas echt toen ik na een halfuurtje op deze setting terugschakelde naar fidelity. Toch denk ik dat ik voor deze game fidelity de voorkeur geef, maar het is voor mij duidelijk dat graphics niet langer automatisch de voorkeur krijgen.

Komen we bij de bonuscontent:

Ik ben maar een simpele gamer. Als het te lastig wordt, schakel ik vaak gewoon even terug naar een eenvoudigere moeilijkheidsgraad. Combat gaat vaak veel te snel voor mij en mikken kan ik al helemaal niet. Toen ik Demon Souls zag, dacht ik dus ook: dat is niks voor mij. Maar na de positieve reacties in dit forum en op andere plaatsen op het internet, begon ik te twijfelen. Het is toch wel veel geld voor een game die misschien totaal onspeelbaar is voor mij. Maar als het er echt zo goed uitziet als men zegt.

Vrijdagavond hakte ik de knoop door: ik ga het proberen. Afgeslacht werd ik. Direct bij de keel gegrepen en totaal kansloos. Ik was al geen match voor de Blue Eyed Knights. Op een bepaald moment besloot ik maar gewoon voorbij ze te gaan rennen. Maar daarna liep ik alsnog snel vast op andere tegenstanders. Dus maar even een paar filmpjes bekeken op YouTube. Maar even helemaal overnieuw begonnen met een Royalty als karakter. Kan ik een beetje van afstand schieten en aimen is bijna niet nodig. Met relatief weinig moeite door 1-1 gekomen. Ik ben vaak gestorven, maar kon iedere keer mijn zielen terugvinden.

Nu probeer ik beter te worden in melee combat. De magie gebruik ik om mezelf uit benarde situaties te redden. Maar in overzichtelijke gevechten probeer ik mijn schild en zwaard te gebruiken. Gaat nog niet van harte, maar het wordt me steeds duidelijker hoe ik bepaalde tegenstanders te lijf moet gaan. Ondertussen gebruik ik de playthrough van DadBod Game Squad als hulplijn. Eerst zelf proberen en ervaren en als het niet lukt, even kijken of hij wat tips heeft. Ik schrik me soms helemaal het apezuur en loop drie rondjes door iedere ruimte om zeker te weten dat er niemand is achtergebleven om me te backstabben, maar het is zo bevredigend als je weer een stukje verder komt dan de run ervoor.

De omgeving is prachtig, het geluid overweldigend en voor deze game kies ik wel voor performance. Het verschil met de grafische instelling is niet groot en die 60 FPS speelt dan toch wel erg lekker. De eerste 10 uur zitten erop. Maar ik ga hier nog veel plezier (en natuurlijk ook ergernis) aan beleven.

This is absolutely ridiculous

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:06
Lekker dan, ik ben er vanuit gegaan dat alles in de cloud up to date was.

Playstation 5 kwam binnen, PlayStation 4 geformatteerd en vers begonnen met de PS5. Niet wetende dat de saves over het algemeen een datum van mei 2020 hebben...

Dit is dus wel een erg verse start 8)7

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timetje100
cold_as_ijs schreef op maandag 23 november 2020 @ 09:57:
[...]

Het helpt dat ik al een seagate game drive heb, maar net ook even naar zitten kijken. Vond 250 euro voor 2TB wat te gortig en bedacht eigenlijk dat de gamedrive nog verder prima gaat zijn. Ik ga gewoon games naar de interne SSD kopieren als ik ze speel en wanneer ik klaar ben (of intern vol is hoogstwaarschijnlijk :D ) naar de externe hdd voor backup. Kopieren gaat echt rete snel < 10 min voor 50GB. Nu werkt dit voor mij aangezien ik meestal maar 1 game tegelijk speel. Meeste PS4 games zijn sowieso niet groter dan 50 GB (RDR2 en COD zijn uitzonderingen). Maar zo spaar ik wat geld uit, die ik dan weer kan steken in een NVME SSD. Uiteindelijk zit daar de grootste winst in qua snelheidsverbetering.
Nouja voor mij is het heel simpel, ik heb Call of duty black ops 3,4 en cold war nu.
Black ops 3 en 4 heb ik echt alleen maar om met vrienden co-op zombies te doen 8)7
Dus dan zit je al op de 250 GB.
Vandaar wilde ik die naar een externe harde schijf verplaatsen, samen met overcooked 1+2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:36
JimmyJoness schreef op maandag 23 november 2020 @ 09:55:
[...]

helaas nog niet, maar volgens internet zijn we niet de enigen. Volgen internet zou dit een oplossing kunnen zijn: https://www.polygon.com/2...o-issue-bug-playstation-5

Ik heb het zojuist gedaan, en na de (8e) herinstallatie van modern warfare hoop ik dat het eindelijk is opgelost!
Ik ben gelukkig niet de enige die problemen hebben met Modern Warfare! Ik ben hem nu voor de 2e keer aan het installeren dus grote kans dat het weer mislukt. Dan weet ik gelukkig wat ik moet doen straks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05 16:35
Mis wel folders aanmaken, maar dat komt vast nog.

PSN: Maichel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ointheusiast
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15-04-2022
Morge,
helaas nog geen PS5 kunnen bemachtigen maar wil alvast de voorbereiding treffen.
Momenteel heb ik een 1080p 144hz monitor. alleen deze heeft slechts hdmi1.4 en DP1.2

Met HDMI 1.4 ga je geen 1920*1080 op 120fps redden volgens mij. Om nu meteen een nieuwe monitor te kopen vind ik overdreven.

Wat kan ik voor de PS5 het beste doen HDMI2.0 to DP1.2 aanschaffen aangezien geluid via headset gaat? of de HDMI1.4 behouden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D3ft0n3
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-05 12:58
Ointheusiast schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:40:
Morge,
helaas nog geen PS5 kunnen bemachtigen maar wil alvast de voorbereiding treffen.
Momenteel heb ik een 1080p 144hz monitor. alleen deze heeft slechts hdmi1.4 en DP1.2

Met HDMI 1.4 ga je geen 1920*1080 op 120fps redden volgens mij. Om nu meteen een nieuwe monitor te kopen vind ik overdreven.

Wat kan ik voor de PS5 het beste doen HDMI2.0 to DP1.2 aanschaffen aangezien geluid via headset gaat? of de HDMI1.4 behouden?
Met HDMI 1.4 kun je prima 1080p/144hz draaien hoor, no worries :)

Ignorance Is Bliss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggsforpedro
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-04 23:45
Vragen voor mensen met een digital edition die hem horizontaal hebben liggen:
- Is de stand per se nodig om hem horizontaal stabiel neer te leggen, of meer voor de mooi?
- Hoe hoog is de digital edition met stand als hij horizontaal ligt? En klopt de gegeven 9.2cm zonder stand?

Ik vraag het omdat de ruimte in m'n TV kast 9.7cm hoog is. Een digital edition gaat dus krap worden, maar past misschien net.

Overigens vraag ik me sowieso af of er genoeg airflow mogelijk is op de plek waar ik hem zou willen neerzetten. Hij zou op de plek komen waar nu de PS4 Pro staat (zie foto). Heeft iemand daar ervaringen mee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uas0acwNgbf8WKAZe6lDNGhhU18=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eeOcnJokfQoPBtG8IPj45Vjf.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door eggsforpedro op 23-11-2020 10:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michiel_1982
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 03-02 17:10
Twixie schreef op maandag 23 november 2020 @ 09:49:

Een game afsluiten en de console in Rest zetten, zitten ook veel te ver weggestopt. Geen idee waarom ze het longpress-PS menu helemaal weggehaald hebben.
Gewoon kort op PS logo en dan kan je rechtsonder toch je power-options kiezen?

Ik vind de trophy integratie nog geen enorm succes ook. Wel tof dat ze tussen je activities staan, maar je lijstje vinden is best lastig.
Ridicuul schreef op maandag 23 november 2020 @ 09:58:

Vrijdagavond hakte ik de knoop door: ik ga het proberen. Afgeslacht werd ik. Direct bij de keel gegrepen en totaal kansloos. Ik was al geen match voor de Blue Eyed Knights. Op een bepaald moment besloot ik maar gewoon voorbij ze te gaan rennen. Maar daarna liep ik alsnog snel vast op andere tegenstanders. Dus maar even een paar filmpjes bekeken op YouTube. Maar even helemaal overnieuw begonnen met een Royalty als karakter. Kan ik een beetje van afstand schieten en aimen is bijna niet nodig. Met relatief weinig moeite door 1-1 gekomen. Ik ben vaak gestorven, maar kon iedere keer mijn zielen terugvinden.

Nu probeer ik beter te worden in melee combat. De magie gebruik ik om mezelf uit benarde situaties te redden. Maar in overzichtelijke gevechten probeer ik mijn schild en zwaard te gebruiken. Gaat nog niet van harte, maar het wordt me steeds duidelijker hoe ik bepaalde tegenstanders te lijf moet gaan. Ondertussen gebruik ik de playthrough van DadBod Game Squad als hulplijn. Eerst zelf proberen en ervaren en als het niet lukt, even kijken of hij wat tips heeft. Ik schrik me soms helemaal het apezuur en loop drie rondjes door iedere ruimte om zeker te weten dat er niemand is achtergebleven om me te backstabben, maar het is zo bevredigend als je weer een stukje verder komt dan de run ervoor.

De omgeving is prachtig, het geluid overweldigend en voor deze game kies ik wel voor performance. Het verschil met de grafische instelling is niet groot en die 60 FPS speelt dan toch wel erg lekker. De eerste 10 uur zitten erop. Maar ik ga hier nog veel plezier (en natuurlijk ook ergernis) aan beleven.
Tsja wat een game he. Ik heb DeS op de PS3 ooit uitgespeeld als Royal (goed misbruikt gemaakt van glitches) en ik dacht met mijn extra jaren ervaring, meer geduld etc., kan ik het wel eens met een temple knight proberen. En dan zonder guide.

Dat heb ik niet lang volgehouden. 1-1 lukte me wel met een beperkt aantal sterfgevallen, maar 2-1, 3-1, 4-1, allemaal lastig. Toen toch maar wat tips gezocht, maar ook zelf 'per ongeluk' sterke wapens gevonden. Eigenlijk moet je deze levels jezelf eigen maken en dan vind je al best wel wat aardige gear.

Inmiddels 1-2 en 3-1 wel weten af te ronden en gestrand op de bosses van 2-1 en 4-1. Was vergeten hoe lang de bossruns zijn, en maak nog wel eens een foutje op weg er naar toe. Maar op het moment dat ik de PS5 uitzet omdat ik er echt even klaar mee ben, begin ik alweer te denken aan een nieuwe aanpak.

De AI is gedateerd, je kan niet over knie-hoge muurtjes stappen, maar dit spel heeft toch op de een of andere manier alles wat deze hobby van ons zo speciaal maakt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-05 22:39
Het is me nu duidelijk hoe ik een game afsluit (via de switcher) en hoe ik mijn trophys captures bekijk (via game library en dan installed als je al meer dan 10 games geïnstalleerd hebt laat hij dit niet meer zien).

Toch nog een vraag: ik zie in dit topic dat sommigen zeggen dat Spider-man heel snel opstart als je de save opstart via de activity cards gaat. Echter, als ik op het home scherm naar Spider-man Remastered ga en dan naar onderen naar activities staan daar bij mij allemaal trophys bij die ik kan halen. Hoe ga je dan snel naar je save game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
eggsforpedro schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:48:
- Is de stand per se nodig om hem horizontaal stabiel neer te leggen, of meer voor de mooi?
- Hoe hoog is de digital edition met stand als hij horizontaal ligt? En klopt de gegeven 9.2cm zonder stand?

Ik vraag het omdat de ruimte in m'n TV kast 9.7cm hoog is. Een digital edition gaat dus krap worden, maar past misschien net.

Overigens vraag ik me sowieso af of er genoeg airflow mogelijk is op de plek waar ik hem zou willen neerzetten. Hij zou op de plek komen waar nu de PS4 Pro staat (zie foto). Heeft iemand daar ervaringen mee?
1) ja stand is nodig voor stabiliteit. Ik heb de disc versie, maar ook de DE is niet vlak aan de zijkant.
2) weet ik niet precies, maar vraag me af of je de PS5 wel in dat meubel moet gaan leggen. Lijkt wel heel krap te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-05 12:22
Michiel_1982 schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:49:
Ik vind de trophy integratie nog geen enorm succes ook. Wel tof dat ze tussen je activities staan, maar je lijstje vinden is best lastig.
Wat ik jammer vind, is dat je geen activiteiten meer ziet van andere spelers. Of kijk ik ergens overheen?

PSN: Marselaar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Worstenbrood94
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20-02 09:28
Ik heb hier zelf geen last van, maar mocht je download blijven hangen (de bekende PS5 bug), dan komt Sony met een work around waarbij geen factory reset nodig is om je download te herstarten.
  1. Zet je PS5 uit
  2. Houdt de power knop 7 seconden volledig ingedrukt en laat dan los
  3. Sluit je DualSense controller met een kabel aan op je PS5
  4. Kies de optie Rebuild Database
  5. Herstart de PS5
  6. Start je download opnieuw en voila!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandyAmsterdam
RandyAmsterdam schreef op maandag 23 november 2020 @ 09:22:
Ik wil Hellblade Senuas Sacrifice gaan spelen op de PS5. Nu is dit een game die op het lijstje staat van games die problemen kunnen geven op de PS5.

Beperken deze problemen zich tot problemen in de game zelf of kan de PS5 zelf ook problemen ondervinden door het spelen van deze game?
Anybody??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:43
Zo ver ik weet zijn er wat glitches te zien tijdens gameplay. Game is zelf gewoon speelbaar. Heb zelf de game niet, maar ik zag wat footage op YouTube.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 3clectic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-05 22:50
Wat ervaringen tot nu toe:

- Ik had een lichte ratel in de fan zitten die met het geluid aan niet te horen was. Uiteindelijk toch gaan kijken waar het probleem zat. Getest door de kappen eraf te halen en de fan handmatig te draaien. Het stickertje zoals al naar voren was gekomen stak ietsjes uit. Ik heb deze omgebogen met de nagel zodat de hoek wat strakker zit. Vervolgens heb ik kleine rubbertjes geplaatst daar waar de fan vastzit. Resultaat is dat ik op 3 meter afstand niks meer hoor behalve de disc drive zelf af en toe. Ook direct naast de ps5 is de ratel niet meer te horen. Niet slecht voor ongeveer 15 minuten werk.

- Ik heb twee controllers die beide erg snel leeg zijn. De 10 uur die geadverteerd zijn, zijn waarschijnlijk alle rumble and haptics uitgeschakeld. Ik heb nu 3 dagen de ps5 7 uurtjes aangehad per dag, waarbij ik maximaal 3 a 4 uur heb gegamed en wat Youtube heb gekeken. Aan het einde van deze sessies waren de controllers leeg. Ik laad ze op met de docking station.

- Crashes: Nagenoeg geen totdat ik CoD Cold War ging spelen. Nu al drie soft crashes gehad waarbij ik een rapportage kon opsturen. Nog geen harde crash zoals anderen

Ryzen 9 5900x | RTX 3080 FE | ASUS B550M PLUS | G.Skill Neo 32 GB CL16 @ 3600 MHz | Corsair 280x | Samsung 980 500 GB NVMe | Samsung 870 1 TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo27
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-05 19:16
Misschien al 100 x langs gekomen maar hoeveel ruimte heeft de PS5 bij jullie? De PS5 op mijn tv meubel zetten gaat niet werken met kleine kinderen.

Ik voel aan de rechterkant koele lucht naar binnen gaan en aan de linkerkant warme lucht naar buiten. Het deurtje staat altijd open als ik aan het gamen ben maar de achterkant is gesloten met uitzondering van 2 openingen voor de kabels. Ga ik hier last van krijgen op den duur?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RWxcBN5Nj0jaCBz8CJCXVR2zcvM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eCxPoA8uy3QUDF8e3XBdEx8r.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R1KqaBqPh9DvviZaaTMnVcIKnLc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ily1eYtJXtrEPtSgtN5sUZEM.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door Theo27 op 23-11-2020 11:13 ]

Scrooge NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-05 23:42

ye-roon

knaak

3clectic schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:09:

- Ik had een lichte ratel in de fan zitten die met het geluid aan niet te horen was. Uiteindelijk toch gaan kijken waar het probleem zat. Getest door de kappen eraf te halen en de fan handmatig te draaien. Het stickertje zoals al naar voren was gekomen stak ietsjes uit. Ik heb deze omgebogen met de nagel zodat de hoek wat strakker zit. Vervolgens heb ik kleine rubbertjes geplaatst daar waar de fan vastzit. Resultaat is dat ik op 3 meter afstand niks meer hoor behalve de disc drive zelf af en toe. Ook direct naast de ps5 is de ratel niet meer te horen. Niet slecht voor ongeveer 15 minuten werk.

- Ik heb twee controllers die beide erg snel leeg zijn. De 10 uur die geadverteerd zijn, zijn waarschijnlijk alle rumble and haptics uitgeschakeld. Ik heb nu 3 dagen de ps5 7 uurtjes aangehad per dag, waarbij ik maximaal 3 a 4 uur heb gegamed en wat Youtube heb gekeken. Aan het einde van deze sessies waren de controllers leeg. Ik laad ze op met de docking station.

- Crashes: Nagenoeg geen totdat ik CoD Cold War ging spelen. Nu al drie soft crashes gehad waarbij ik een rapportage kon opsturen. Nog geen harde crash zoals anderen
Wat voor rubbertjes heb je gebruikt? Want dat zou voor mij ook wel oplossing zijn denk.

Ik zoek zeg maar naar wat o-rings :)

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:43

[Afbeelding]
Airflow is niet zo'n enorm probleem vermoed ik. Bij mij staat die in een kast met een gesloten achterkant (kleine opening voor de kabels) en zet ik het klepje tijdens het gamen open. Heb niet het gevoel dat de PS5 daardoor erg warm wordt en ook is geluidsproductie uitstekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-05 15:02
Theo27 schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:12:
Misschien al 100 x langs gekomen maar hoeveel ruimte heeft de PS5 bij jullie? De PS5 op mijn tv meubel zetten gaat niet werken met kleine kinderen.

Ik voel aan de rechterkant koele lucht naar binnen gaan en aan de linkerkant warme lucht naar buiten. Het deurtje staat altijd open als ik aan het gamen ben maar de achterkant is gesloten met uitzondering van 2 openingen voor de kabels. Ga ik hier last van krijgen op den duur?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
ik heb dezelfde ruimte nog iets krapper denk ik bovenaan, ik wacht het even af. als ik een melding krijg ps too hot verplaatst ik hem staand ernaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:01

[Afbeelding]
Ik heb hm zelf liggend in het tv meubel. De stand niet gebruikt en zo bij mij ook niet passen. ik heb de PS5 op schuimrubberen plaatjes/strips liggen tegen resonantie en daarmee ligt ie ook wat stabieler heb ik het idee.
De stand is volgens mij bedoelt om de PS5 recht te leggen aangezien het design niet echt recht is natuurlijk.
De stand gaat overigens sowieso niet passen in jouw tv meubel hehe
shakespeare schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:14:
[...]

ik heb dezelfde ruimte nog iets krapper denk ik bovenaan, ik wacht het even af. als ik een melding krijg ps too hot verplaatst ik hem staand ernaast.
Same :-)

[ Voor 9% gewijzigd door crimby op 23-11-2020 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-05 15:02

klopt, controllers zijn sneller leeg heb ik ook het idee. heb de haptic uitstaan in coldwar, verder wat spiderman/demon souls gespeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:35

kaanmijo

Picobello B.V.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat je eventueel zou kunnen proberen nog is aan de achterkant van je kast 2 gaten te boren; 1 aan de kant van de koude lucht en 1 aan de kant van de warme lucht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RandyAmsterdam

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik vind dat er wel angstig wordt gedaan zeg... Ik heb mijn PS4 en PS4 pro altijd in hele kleine ruimtes gehad en niks aan de hand. Die PS5 bereikt echt geen kookpunt. Zal hem niet helemaal inbouwen dat je 0 ruimte hebt.

Ding staat perfect zo in je kastje, kijk wat een ruimte. Gat vanachter en je gamed met deurtje open. Je kan daar 3 PS5'en op elkaar zetten zonder problemen. Gewoon gamen en niet druk om maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Die ui is inderdaad even wennen. Bepaalde zaken zitten toch wat onnodig verstopt?
- vriendenlijst zit verder dan offline party's?
- PS game afsluiten werkt ook omslachtiger als op ps4
- PS uitzetten idem

Wel een verademing als je een party maakt/joint het een halve ms duurt ipv 2 minuten op de ps4 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben van plan van Hellblade te spelen, maar het zal afwachten zijn welke issues er zijn. Kan goed zijn dat het maar op 1 specifieke plek is bvb, en dan is de kans dat iemand hier je gaat kunnen zeggen dat er iets crasht of anders niet goed werkt, nog altijd bijzonder klein.
Ik wou ook wel dat ze wat concreter aangaven wat er juist kan verkeerd lopen, want zo'n generische popup dat er issues kunnen zijn, werkt niet echt geruststellend, terwijl het even goed totaal irrelevant voor je kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridicuul
Mijn ervaring is juist het compleet tegenovergestelde. Gisteren heb ik 4 uur Demon Souls gespeeld en ik had nog steeds drie streepjes over. Heb alleen de verlichting gedimd, verder staat alles op maximaal. Tot nu toe is het eerste streepje alleen verdwenen na 3,5/4 uur gamen.

Ik denk dat ik die 10 uur wel ga halen als ik niet tussendoor oplaad. Ik laad overigens ook op met de docking station.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De PS5 op mijn tv meubel zetten gaat niet werken met kleine kinderen.
Waarom zou dat een issue zijn, als het blijkbaar geen issue is voor die lelijke roze potten ? :D Of misschien hoop je juist dat ze die tegen de grond werken ? :D

Je zou zelfs de PS4 dwars aan de rechterkant kunnen zetten, zoals iemand anders hier ook gedaan heeft (dacht @Chaoss ) zodat hij wat meer aan de achterkant van het meubel staat, en met die bloempot rechts van het meubel is de kans dan toch wel heel klein dat de kinderen hem per ongelukt omstoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-05 21:58
Chelseamarre123 schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:19:
Die ui is inderdaad even wennen. Bepaalde zaken zitten toch wat onnodig verstopt?
- vriendenlijst zit verder dan offline party's?
- PS game afsluiten werkt ook omslachtiger als op ps4
- PS uitzetten idem

Wel een verademing als je een party maakt/joint het een halve ms duurt ipv 2 minuten op de ps4 :p
die vriendenlijst werkt precies hetzelfde op de ps4 nu, daar staan je parties nu ook bovenaan, ik vind het ook niets, zeker gezien het feit dat je niet direct kan zien wie van je vrienden nu online zijn en je altijd voorbij die parties moet scrollen.

PS game afsluiten werkt handiger dan op de ps4 vind ik. Lang drukken op de ps knop en je zit in het hoofdmenu en je game blijft in sluimer stand en je kunt gewoon een andere game starten, of als je de game echt wil afsluiten selecteer je hem even en drukt op de optie knop om hem af te sluiten. Stuk handiger dan op de ps4 waarbij je elke game handmatig altijd moest beeindigen of door zo'n verplicht scherm moet gaan dat je nog een game actief had als je een andere game wilde starten.

PS uitzetten geldt hetzelfde voor, het zijn zelfs minder handelingen op de ps5, druk op de ps5 knop, pijltje naar link en druk op x, dan staat die in rust stand, of je doet 1 keer extra pijltje naar beneden om hem helemaal uit te zetten. Op de ps4 moet je de ps knop langdurig indrukken, dan uit een menu een keuze maken welke optie je wilt kiezen, en daarbinnen kiest je dan rest uit helemaal uit. Is meer knoppen om in te drukken (2 geloof ik als ik goed geteld heb). Dit soort dingen zijn toch helemaal geen issue voor mensen op een ps5 hoop ik.

De trophy lijst die mensen niet kunnen vinden staan nu onder je profiel, dus klik rechtsbovenin op je icoontje en daar heb je de oude trophy lijst die je normaal op de ps4 had. Voor je actieve games heb je in de game tile zelf het complete overzicht van de trophies van die game. Superhandig, en als je wil vergelijken met iemand kun je op de optie knop drukken om die persoon te kiezen.

Ook handig is dat je in je eigen profile de gametijd per game kunt zien, dat is nu allemaal ingebouwd onder je eigen profile. Zo kwam ik erachter dat ik al bijna 500 uur in Rocksmith had zitten (gitaar game), dat had ik niet verwacht vooraf :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiQo
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-05 10:30
Weet iemand toevallig of de 3D audio ook via de controller werkt?
Ik hoor geen verschil als ik mn headset (HyperX cloud 2) aansluit via de controller of USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utoka
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-05 13:05
NiQo schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:31:
Weet iemand toevallig of de 3D audio ook via de controller werkt?
Ik hoor geen verschil als ik mn headset (HyperX cloud 2) aansluit via de controller of USB.
Ja zou gewoon moeten werken. De 3D audio is een "intern" proces wat daarna gewoon een stereo signaal uit stuurt. Vandaar dat het ook met alle headsets zou moeten werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Het is inderdaad vrij bedroevend dat de power options zo ver weg gestopt zitten. En voor iedereen die zeggen "het is toch gewoon 1x ps button, naar beneden en naar links?" Ja dat klopt, maar come on! Is tever weg! Ze zouden echt weer longpress moeten gebruiken om daar in 1x heen te gaan. Is geen wereldramp natuurlijk, maar echt handig is het ook niet.

Verder over die ruimte om je PS5 heen in kastjes, zoals sommigen al zeiden; Maak je niet druk, een heel klein beetje ruimte eromheen is al meer dan zat. Het is geen Airfryer ofzo. Bij mij heeft ie ook niet veel ruimte, merk daar niks van tijdens gamen en voel ook amper warmte om het ding heen. Kan echt wel wat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggsforpedro
Hulleman schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:54:
[...]

1) ja stand is nodig voor stabiliteit. Ik heb de disc versie, maar ook de DE is niet vlak aan de zijkant.
2) weet ik niet precies, maar vraag me af of je de PS5 wel in dat meubel moet gaan leggen. Lijkt wel heel krap te zijn.
Oké, goed om te weten. Dank voor de feedback. Dan ben ik toch nog wel benieuwd hoe hoog de DE precies is incl stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggsforpedro
NotSoSteady schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:13:
[...]

Airflow is niet zo'n enorm probleem vermoed ik. Bij mij staat die in een kast met een gesloten achterkant (kleine opening voor de kabels) en zet ik het klepje tijdens het gamen open. Heb niet het gevoel dat de PS5 daardoor erg warm wordt en ook is geluidsproductie uitstekend.
Oké, thanks voor de feedback :) Ja, zou echt perfect zijn als ie horizontaal in m'n TV meubel kan zonder overheating. Maar dan moet ie wel passen.

[ Voor 5% gewijzigd door eggsforpedro op 23-11-2020 11:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-05 14:15
joblamie schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:43:
Het is inderdaad vrij bedroevend dat de power options zo ver weg gestopt zitten. En voor iedereen die zeggen "het is toch gewoon 1x ps button, naar beneden en naar links?" Ja dat klopt, maar come on! Is tever weg! Ze zouden echt weer longpress moeten gebruiken om daar in 1x heen te gaan. Is geen wereldramp natuurlijk, maar echt handig is het ook niet.
Dit is echt mierenneuken man. Doe normaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:51
Disfigured schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:51:
[...]

Dit is echt mierenneuken man. Doe normaal.
Huh, fuckin irritant man, dat je dat niet met een long press of dubbelklik kunt doen.
Scroll me de tyfus om 'm uit te zetten :F

[ Voor 10% gewijzigd door matthijst op 23-11-2020 11:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Disfigured
matthijst schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:52:
[...]

Huh, fuckin irritant man, dat je dat niet met een dubbelklik kunt doen.
Drie klikjes in plaats van twee vereist wel echt veel inspanning inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:51
Disfigured schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:53:
[...]

Drie klikjes in plaats van twee vereist wel echt veel inspanning inderdaad.
Gaat om dat scrollen naar rechts helemaal.
Edit,ah je kan ook linksom, zegt google ;w

[ Voor 8% gewijzigd door matthijst op 23-11-2020 11:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Disfigured
matthijst schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:54:
[...]

Als je 1x naar links drukt kom je meteen op de power options.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RandyAmsterdam
matthijst schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:54:
[...]

Haha soms is dit forum gewoon cabaret!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Disfigured schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:54:
[...]

Maar als je eerder in dat menutje zat op bijvoorbeeld audio settings is het weer anders toch? Hij onthoud je laatste optie waar je stond als je een keer ps knop had ingeduwd.

Ps4 was gewoon blindelings, zelfs als mijn tv uitstond kon je hem met dezelfde handeling uitzetten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:54

H.Boss

Hugo Boss

Lijkt wel of dat een aantal op zoek zijn naar dingetjes om de PS5 af te zeiken.

Gebruik hem nu al sinds 19 november en heb het weekend echt extreem getest.

- Ontzettend stil (heb er even met mijn oor boven gehangen tijdens een potje GoW/Gran Turismo sport/Uncharted 4). Muisstil mag ik zelfs zeggen als ik op de bank zit.
- Ook de disc drive is stil, alleen tijdens het starten van de game hoor je hem opspinnen en daarna valt die stil.
- Geen hikups of vastlopers of andere gekkigheid gehad.
- Reageert direct op invoer.
- Het besturingssysteem is ook gewoon hartstikke fijn in gebruik.
- Gisteren ook een externe SSD aangesloten om daar wat spellen op te zetten. En dat werkt als een trein, GoW, Uncharted 4 en Gran Turismo starten megasnel van de externe SSD en draaien stabiel.
- Restmode gebruik ik niet, omdat ik mijn PS5 gewoon uitzet als ik klaar ben. Doe ik met elk apparaat als ik klaar ben. PS5 start zo snel op dat ik geen geldige reden heb om de PS5 in restmode te zetten.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Disfigured schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:54:
[...]

Ik zit soms ook in het midden van de balk wanneer ik op de PS knop druk. Geen idee of dit dat een overblijfsel is van waar ik daarvoor het laatste actief was ofzo. Dan is het een paar klikken extra naar rechts (of links). Maar goed, first world problems. Kwestie van wennen.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Michiel_1982
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 03-02 17:10
Laten we het ruim nemen en zeggen dat de Ps5 uitzetten nu 3 seconden langer duurt.

Ps5 demon's souls van boot naar menu is een seconde of 20.

Ps4 (random game) opstarten duurt 1m20s.

= 57 seconden winst per dag.

Kunnen we het nu weer over games hebben? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandyAmsterdam
Michiel_1982 schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:00:
Laten we het ruim nemen en zeggen dat de Ps5 uitzetten nu 3 seconden langer duurt.

Ps5 demon's souls van boot naar menu is een seconde of 20.

Ps4 (random game) opstarten duurt 1m20s.

= 57 seconden winst per dag.

Kunnen we het nu weer over games hebben? :+
Amen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ridicuul schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:27:
[...]

Mijn ervaring is juist het compleet tegenovergestelde. Gisteren heb ik 4 uur Demon Souls gespeeld en ik had nog steeds drie streepjes over. Heb alleen de verlichting gedimd, verder staat alles op maximaal. Tot nu toe is het eerste streepje alleen verdwenen na 3,5/4 uur gamen.

Ik denk dat ik die 10 uur wel ga halen als ik niet tussendoor oplaad. Ik laad overigens ook op met de docking station.
Hier gaan ze ook vrij lang mee.
Gisteren dik uur astrobot gespeeld, en daarna nog eens 4 uur KCD. Had nog 2 streepjes over. Nou doet de laatste weinig met de rumble en haptic triggers, maar toch. Lijkt langer mee te gaan dan DS4

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
H.Boss schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:59:

[...]

- Restmode gebruik ik niet, omdat ik mijn PS5 gewoon uitzet als ik klaar ben. Doe ik met elk apparaat als ik klaar ben. PS5 start zo snel op dat ik geen geldige reden zie om de PS5 in restmode te zetten.
Nope dit is een ervaringen topic, dus geen fanboy topic. Er valt genoeg af te zeiken en dat mag ook. Net zo welkom als positieve reacties. Zou wel erg saai zijn als het allemaal geweldig is.

Restmode gebruik je om vrijwel direct weer in een game te zitten. Dat kan niet als je de PS5 uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Inmiddels ook een PS5. Ik kreeg geen HDR (C8, SK10Y), terwijl dit met de PS4 prima ging. Mooi om te zien dat er Tweakers zijn dit dit ook constateren en een workaround noemen. Rechtstreeks aansluiten op de tv loste dit op. Hopelijk komt er een update, want ik heb het geluid liever via de SK10Y.

Na het spelen van Astro's Playroom begrijp ik wat al die reviewers noemen over de controller. Had nooit gedacht dat ik zo uit zou kijken naar Astro. Tijdens het spelen regelmatig een grote grijns op m'n gezicht gehad.

En dan Miles Morales... Ik heb Spider-Man nauwelijks gespeeld op de PS4. Ben het pas gaan spelen nadat ik in game beelden zag van Miles Morales. Maar... wetende dat er een Remaster uitkomt, wilde ik geen tijd besteden aan de PS4 versie. Ik heb de PS4 versie van Miles Morales gekocht om 3 redenen:
1) gratis upgrade naar de PS5 versie (wel raar dat je dan zowel de PS4 versie als de PS5 versie op je schijf hebt staan;
2) kan het spel delen met een familielid dat nog een PS4 pro heeft;
3) volgens een PS blog, zou je Spider-Man Remastered kunnen kopen via Miles Morales NADAT je hebt geupgrade naar de PS5 versie.

Nou niet dus :(. Ik baal hier van, want ik keek er echt naar uit om de Remaster eerst te spelen. Ik heb deze link (https://blog.playstation....-man-remastered-detailed/) eerder gedeeld waarin staat: The PS4 version of Marvel’s Spider-Man: Miles Morales offers a free upgrade path to PS5 Standard Edition. And if you purchase or upgrade to the PS5 Standard Edition, you can take advantage of a paid-upgrade offer from the in-game menu to download Marvel’s Spider-Man: Remastered**.

Dit staat helemaal niet in een 'in game menu'. Zo te lezen is de enige manier om de Remaster te spelen als je de Ultimate versie van MM hebt gekocht.

Is er een Tweaker die tegen betaling z'n ongebruikte code van Spider-Man Remastered (bijgevoegd bij de Ultimate versie van MM) aan mij wil verkopen? Stuur mij svp een DM!

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

joblamie schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:02:
[...]

Nope dit is een ervaringen topic, dus geen fanboy topic. Er valt genoeg af te zeiken en dat mag ook. Net zo welkom als positieve reacties. Zou wel erg saai zijn als het allemaal geweldig is.

Restmode gebruik je om vrijwel direct weer in een game te zitten. Dat kan niet als je de PS5 uitzet.
Ik ben totaal geen fanboy, maar een PS5 is voor mij nog altijd een ontspanningsapparaat, net als ik Netflix gebruik om te ontspannen d.m.v. een film. Wanneer ik zin heb zet ik hem aan en anders doe ik andere dingen.

Tsja, de PS5 start zo snel op en ook de games, dat ik restmode alsnog niks vind toevoegen voor mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:29

On_E

Housemusic

H.Boss schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:07:
[...]

Ik ben totaal geen fanboy, maar een PS5 is voor mij nog altijd een ontspanningsapparaat, net als ik Netflix gebruik om te ontspannen d.m.v. een film. Wanneer ik zin heb zet ik hem aan en anders doe ik andere dingen.

Tsja, de PS5 start zo snel op en ook de games, dat ik restmode alsnog niks vind toevoegen voor mij.
Tot je straks zin hebt om te gamen, je PS5 aan zet en ziet dat er een 70GB update voor het spel is waar je mee verder wilde.

In restmode zou de PS5 die update al hebben gedownload toen je nog lag te slapen. :)

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

On_E schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:09:
[...]

Tot je straks zin hebt om te gamen, je PS5 aan zet en ziet dat er een 70GB update voor het spel is waar je mee verder wilde.

In restmode zou de PS5 die update al hebben gedownload toen je nog lag te slapen. :)
Nou met de snelheid waarmee de PS5 download heb je dat niet.

Bij mij trekt die 550mbit vol. En geloof mij dat gaat heel snel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Het Is jammer dat CoD MF2of hoe het nu weer heet niet een demo oid beschikbaar heeft. Ik wil even voelen hoe het is om met de Dualsense te schieten - spel zelf kan me verder niet echt boeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timetje100
Wellicht een domme vraag maar ik heb niet kunnen vinden waar ik de modus van ps5 kan vinden?

Jullie hebben het over zonder en met raytracing waardoor je 30 of 60 fps krijgt.

Waar kan ik die instellingen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-05 12:22
FMS schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:13:
Het Is jammer dat CoD MF2of hoe het nu weer heet niet een demo oid beschikbaar heeft. Ik wil even voelen hoe het is om met de Dualsense te schieten - spel zelf kan me verder niet echt boeien.
in Astro's playroom zit ook ergens een gun. ;-)

PSN: Marselaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:29

On_E

Housemusic

H.Boss schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:10:
[...]

Nou met de snelheid waarmee de PS5 download heb je dat niet.

Bij mij trekt die 550mbit vol. En geloof mij dat gaat heel snel. :)
Voor mij is elk half uurtje dat ik mis kostbaar. :+

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-05 11:53
timetje100 schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:21:
Wellicht een domme vraag maar ik heb niet kunnen vinden waar ik de modus van ps5 kan vinden?

Jullie hebben het over zonder en met raytracing waardoor je 30 of 60 fps krijgt.

Waar kan ik die instellingen vinden?
Dit wordt apart ingesteld per spel. Het is niet zo dat je de ps5 in een andere modus zet, je kiest een instelling in game.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
wilmundo schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:07:
Inmiddels ook een PS5. Ik kreeg geen HDR (C8, SK10Y), terwijl dit met de PS4 prima ging. Mooi om te zien dat er Tweakers zijn dit dit ook constateren en een workaround noemen. Rechtstreeks aansluiten op de tv loste dit op. Hopelijk komt er een update, want ik heb het geluid liever via de SK10Y.

Na het spelen van Astro's Playroom begrijp ik wat al die reviewers noemen over de controller. Had nooit gedacht dat ik zo uit zou kijken naar Astro. Tijdens het spelen regelmatig een grote grijns op m'n gezicht gehad.

En dan Miles Morales... Ik heb Spider-Man nauwelijks gespeeld op de PS4. Ben het pas gaan spelen nadat ik in game beelden zag van Miles Morales. Maar... wetende dat er een Remaster uitkomt, wilde ik geen tijd besteden aan de PS4 versie. Ik heb de PS4 versie van Miles Morales gekocht om 3 redenen:
1) gratis upgrade naar de PS5 versie (wel raar dat je dan zowel de PS4 versie als de PS5 versie op je schijf hebt staan;
2) kan het spel delen met een familielid dat nog een PS4 pro heeft;
3) volgens een PS blog, zou je Spider-Man Remastered kunnen kopen via Miles Morales NADAT je hebt geupgrade naar de PS5 versie.

Nou niet dus :(. Ik baal hier van, want ik keek er echt naar uit om de Remaster eerst te spelen. Ik heb deze link (https://blog.playstation....-man-remastered-detailed/) eerder gedeeld waarin staat: The PS4 version of Marvel’s Spider-Man: Miles Morales offers a free upgrade path to PS5 Standard Edition. And if you purchase or upgrade to the PS5 Standard Edition, you can take advantage of a paid-upgrade offer from the in-game menu to download Marvel’s Spider-Man: Remastered**.

Dit staat helemaal niet in een 'in game menu'. Zo te lezen is de enige manier om de Remaster te spelen als je de Ultimate versie van MM hebt gekocht.

Is er een Tweaker die tegen betaling z'n ongebruikte code van Spider-Man Remastered (bijgevoegd bij de Ultimate versie van MM) aan mij wil verkopen? Stuur mij svp een DM!
Misschien controleren of je wel de PS5 versie van Miles Morales speelt. Schijnt soms nogal onduidelijkheid over te zijn of je een PS4 of PS5 versie van een game aan het spelen bent. Als je de PS4 versie speelt zou dat kunnen verklaren waarom de mogelijkheid tot het kopen van de remaster ontbreekt.

https://www.pushsquare.co...ersion-of-cross-gen-games

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:31
Wanneer komt de eerste grote update verwachten jullie?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-05 21:58
I

Jawel, dat zit er gewoon in, dat doe je als volgt:

- Start de ps5 versie van Spiderman morales op
- in het menu waarin je je game save laadt kijk je onderin het scherm
- daar zie je een optie staan: L1 upgrade to the ultimate edition
- dan krijg je het 20 euro scherm waarin je de upgrade naar de spiderman remastered kunt kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022

TLDW:

Alleen jammer voor iemand die "objectief" is een "clickbait" title gebruikt in zijn video, omdat het puur gaat om memory cooling wat minder "lucht" krijgt en niet dat het koeling design in zijn algemeenheid "weak" is.

Maar Memory mag ook een stuk heter "worden". Er is ruimte voor verbetering natuurlijk (altijd), maar Memory is ook een onderdeel wat het heetst kan worden van alle componenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Niet online
Raem schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:24:
[...]

Misschien controleren of je wel de PS5 versie van Miles Morales speelt. Schijnt soms nogal onduidelijkheid over te zijn of je een PS4 of PS5 versie van een game aan het spelen bent. Als je de PS4 versie speelt zou dat kunnen verklaren waarom de mogelijkheid tot het kopen van de remaster ontbreekt.

https://www.pushsquare.co...ersion-of-cross-gen-games
Goede tip en had ik idd gecheckt. PS4 versie heb ik verwijderd van de ssd en nog steeds geen mogelijkheid tot kopen.

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• finalmen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-05 16:03
wilmundo schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:25:
[...]

Goede tip en had ik idd gecheckt. PS4 versie heb ik verwijderd van de ssd en nog steeds geen mogelijkheid tot kopen.
Check even de reactie van @robinez , dit werkt bij mij ook zo!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zhero10
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-08-2023
Sinds donderdag ook de trotse eigenaar van een PS5. Sindsdien al lekker mee in de weer geweest, alweer 92 pagina's verder :P . Ik heb zelf (gelukkig) eigenlijk helemaal geen last van issues. Zelf heb ik de Digital Edition en die loopt als een zonnetje. Ook de accessoires zoals de Pulse 3D bevallen me prima :).

Wat een leuke game is Astro's Playroom trouwens. Inmiddels zoals meer mensen hier ook Platinum gehaald. De speedrun was wel even een kleine uitdaging, maar wel ontzettend leuk om te doen. Ik heb overigens wel een paar keer zitten vloeken in de levels dat je met een 'knikker' over het ijs moet xD .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:17
Die speedrun in astro's playroom was niet nodig voor platinum, wel behaald onder 7min.

[ Voor 6% gewijzigd door Amaze86 op 23-11-2020 12:32 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:09

TLDW:

Wel grappig om te zien bij 17:40 dat ook hij het plakkertje los heeft wat blijkbaar bij veel mensen het lawaai maakt tegen de fan. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utoka
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-05 13:05
Ik heb net een versie lager van alles c7 en sk9y maar ik heb mijn sk9y verbonden met hdmi arc met de tv. Ik heb dus maar 1 kabel lopen van de tv naar de soundbar en de rest van de HDMI gaan gewoon direct in de tv. Al het geluid wordt dan gewoon afgespeeld via de soundbar. Zie dat de sk10y maar 2 extra hdmi poorten heb dan kom je toch ook nooit uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:09
FMS schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:13:
Even gratis Fortnite downloaden daar werkt die ook in.

[ Voor 36% gewijzigd door DoubleDutch op 23-11-2020 12:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:43
AMARONE schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:24:
Wanneer komt de eerste grote update verwachten jullie?
Ergens in de toekomst.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wilmundo
  • Niet online
robinez schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:24:
[...]

Jawel, dat zit er gewoon in, dat doe je als volgt:

- Start de ps5 versie van Spiderman morales op
- in het menu waarin je je game save laadt kijk je onderin het scherm
- daar zie je een optie staan: L1 upgrade to the ultimate edition
- dan krijg je het 20 euro scherm waarin je de upgrade naar de spiderman remastered kunt kopen.
Ik had gisteren/vannacht echt overal gekeken. Ik heb zojuist MM opgestart en het spel ging updaten. Na de update stond er overduidelijk upgrade to ultimate edition, exact zoals je aangeeft. Gekocht en wordt gedownload in een kwartiertje. Top, bedankt @Raem en @Robinez!

@Utoka:
Utoka schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:34:
[...]

Ik heb net een versie lager van alles c7 en sk9y maar ik heb mijn sk9y verbonden met hdmi arc met de tv. Ik heb dus maar 1 kabel lopen van de tv naar de soundbar en de rest van de HDMI gaan gewoon direct in de tv. Al het geluid wordt dan gewoon afgespeeld via de soundbar. Zie dat de sk10y maar 2 extra hdmi poorten heb dan kom je toch ook nooit uit?
De SK10Y heeft een ARC poort en 2 aparte HDMI IN poorten. Gelukkig ondersteunen deze HDR enz, maar. idd weinig. Weet jij/iemand welke instellingen je moet gebruiken voor de optimale geluid met een soundbar (als je deze niet rechtstreeks aansluit op een soundbar)? Ik heb ook de rear speakers en ik wil zo goed mogelijk geluid (voor zover dat met een soundbar mogelijk is, maar dat is een andere discussie).

@Jackal85 noemde al: 'Finally, at the bottom, set the Audio Format (Priority) to Linear PCM if your PS5 is connected directly to your receiver or soundbar over HDMI. If your PS5 connected to your TV, with your TV sending audio to the speakers over Optical or HDMI ARC, you may need to select Dolby or DTS here in order for surround to work, since other connections may not have the bandwidth for uncompressed LPCM in more than two channels.

Het voordeel van de PS5 in de SK10Y prikken en het beeld daarna doorsturen naar de tv is dat je lossless audio hebt (groot verschil met gecomprimeerd), terwijl je er qua beeldkwaliteit maar heel weinig voor inlevert (tenzij de PS5 dan dus weigert om HDR door te sturen, want dat is gewoon helemaal kut).'

Overigens, zou ik graag zien dat HDR niet altijd aan staat... Leuk tijdens het gamen bij spellen die HDR hebben. Maar niet zo handig bij afleveringen van Seinfeld via Prime,

[ Voor 55% gewijzigd door wilmundo op 23-11-2020 12:45 ]

Flickr

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• disguisedpotato
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-10-2024
Mijn mini review van PS5 digital edition:

Ik vind de console minder groot en lelijk dan ik had verwacht. Mijn vriendin vindt hem zelfs wel mooi. Ik werk hem alsnog weg achter een kastdeurtje, had liever een zwarte console gehad. Ik vind de controller tegen verwachting in er wel mooi uitzien en daarbij het wit wel iets fris hebben, zoals vroeger bij de Wii.

De interface vind ik erg goed. Alles is in 4K en HDR, en ik vind de vormgeving en kleurgebruik erg mooi. Het werkt ook lekker snel allemaal. Er is een fijne Spotify integratie vanuit het control center. Ik vind de activity cards een leuke toevoeging. Ik heb het 'trophy hints' systeem gebruikt, werkt goed. Al met al een grote UI verbetering. Het enige minpuntje is dat de PS uitzetten ietsje verder verstopt zit, maar daar kan ik me niet aan ergeren. De PS store werkt erg vlot nu en heel fijn dat het geïntegreerd is in de UI. Hij download ook wel sneller nu volgens mij (ik gebruik een netwerk kabel), ongeveer 20 MB/s.

De controller is over het algemeen veel comfortabeler dan de DS4 omdat hij meer bulk heeft. Enig minpuntje is dat hij 'scherpe' randen heeft op de plek waar mijn pink rust. Daardoor vind ik hem alsnog minder comfortabel dan bijvoorbeeld de Xbox controller. Maar de Dual Sense maakt dit meer dan goed door zijn nieuwe features. Zowel haptic feedback als adaptive triggers zijn geweldig. De microfoon heb ik ook al goed gebruikt om in de PS store te zoeken i.p.v. te typen.

Laadtijden zijn heerlijk snel. Ik merk dat ik nu veel vaker even kort een spelletje speel of wissel tussen games.

Astro's playroom vind ik leuker dan ik had verwacht en het is echt een slimme showcase voor de controller. Het is erg Nintendo achtig. Heb ook Demon's Souls gekocht en dat ziet er prachtig uit en speelt lekker soepel met 60 fps. Door het snelle laden is het veel minder frustrerend als je dood gaat dan dat het was met het originele spel. Heb ook de PS5 versie van Overcooked gekocht, niet echt een next-gen showcase maar wel een erg leuke party game.

Al met al erg tevreden! Er is ook een mooie lijst aan (exclusive) games die eraan komt in 2021 dus dat belooft een goede launch window te worden!

Edit: toevoegingen:
  • Console nog nooit gehoord (ook niet in PS5 game Demon's Souls), maar ik zit op 2.5 meter afstand met vaak het kastdeurtje dicht. In diezelfde situatie hoorde ik mijn PS4 Pro erg luid.
  • 3D audio (alleen getest in Demon's Souls met een Sony WH-1000XM30 heeft geen indruk gemaakt tot nu toe. Geluid klinkt gewoon goed maar heb niet echt een sterk 3D gevoel. Moet uiteraard nog getest worden bij meer titels.
  • Een klein nadeel vind ik de HDMI-CEC implementatie. Wat goed werkt is dat mijn TV aangaat als ik de PS aanzet met de controller, en ook start in de goede source. Wat niet zo handig is, is dat als ik TV wil kijken en de TV aanzet met de TV remote, hij de PS automatisch aanzet omdat de TV nog op dat HDMI kanaal staat omdat ik daarvoor op de PS heb gespeeld. Het zou handig zijn als je dit zou kunnen instellen zoals je het zelf wil (zoals op Xbox bijvoorbeeld wel kan).

[ Voor 16% gewijzigd door disguisedpotato op 23-11-2020 12:54 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:27

- Ontzettend stil (heb er even met mijn oor boven gehangen tijdens een potje GoW/Gran Turismo sport/Uncharted 4). Muisstil mag ik zelfs zeggen als ik op de bank zit.
- Ook de disc drive is stil, alleen tijdens het starten van de game hoor je hem opspinnen en daarna valt die stil.
- Geen hikups of vastlopers of andere gekkigheid gehad.
- Reageert direct op invoer.
- Het besturingssysteem is ook gewoon hartstikke fijn in gebruik.
- Gisteren ook een externe SSD aangesloten om daar wat spellen op te zetten. En dat werkt als een trein, GoW, Uncharted 4 en Gran Turismo starten megasnel van de externe SSD en draaien stabiel.
- Restmode gebruik ik niet, omdat ik mijn PS5 gewoon uitzet als ik klaar ben. Doe ik met elk apparaat als ik klaar ben. PS5 start zo snel op dat ik geen geldige reden heb om de PS5 in restmode te zetten.
Snap wel wat je zegt hoor en ben het er zelf ook mee eens. Maar misschien moet je je eigen ervaringen niet opleggen aan anderen. Jij bent blij, andere hebben meer aan te merken. Discussie hierover is juist mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
  • Laatst online: 20:31
Voor mij mijn eerste playstation na jaren xbox (die ik blijf gebruiken). Ben erg blij met de nu wat grotere controller alleen de sticks zijn voor mij wat te glad en na een tijdje wat pijnlijk. Ik ben de xbox elite controller gewend met aanpasbaar sticks.

Iemand ervaring met opzetbaar sticks/grips voor de ps5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman

Blijkbaar heb je alleen PS4 games in BC modus gespeeld, dus extreem testen kun je het niet noemen. Ik heb overigens ook alleen maar positieve ervaringen met de PS5, fantastisch ding. Erg stil, erg snel. Restmodus niet meer nodig, omdat de console en games zo snel opstarten.

De enige hickups die ik had zijn met AC Valhalla geweest, maar dat ligt aan de game. Viel met trouwens wel op dat de PS5 in het inventory menu van god of war meer geluid begint te maken. De PS4pro steeg in dat menu altijd op, bij de PS5 valt het reuze mee, maar maakt bij mij duidelijk meer geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joblamie schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:02:
[...]
Restmode gebruik je om vrijwel direct weer in een game te zitten.
Ook moet je PS5 in Rest Mode staan voor Remote Play. En Remote Play gebruik ik best wel regelmatig, niet zozeer om te spelen, maar bvb ook gewoon om te checken hoeveel plaats ik nog vrij heb op de SSD, of te zien of spel x of y al geinstalleerd is of niet.

Overigens best bizar: ik dacht (maar misschien is het niet zo) dat PS5 games niet werken met een DualShock 4 controller, en je een DS4 enkel kan gebruiken voor PS4 titels. Echter kan je vanop een PS4 wel Remote Play doen naar PS5 en kan je dan wél je DS4 gebruiken voor PS5 games. Gisteren zo even wat Astro's Playroom gespeeld, maar dan merk je wel direct hoe hard je die DualSense mist !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
DoubleDutch schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:34:
[...]

Viel me ook op ja! Mijn vriendin speelt fortnite op dr switch en wou graag een potje met me spelen. Geen straf op de PS5 :) Tot mijn grote verbazing zat er een hele toffe feedback op de triggers. Lijkt wel of de R2 button wat blokkeert/stroef is (plastic tegen plastic zeg maar), maar dat zijn dus die adaptive triggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raxious
  • Laatst online: 20:43
Apparaat afgelopen zaterdag in ontvangst mogen nemen. Hoor hem bij gebruik lichtjes zoomen, maar valt niet op door de audio.Een enkele keer stijgt het geluid heel even alsof hij de disc aan het lezen is, maar dat stopt na 5 seconden ook weer.

Al met al zijn de eerste impressies meer dan prima en heb ik (nog) geen enkele issues mogen ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

DoubleDutch schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:34:
[...]

Goeie tip! Nooit gedacht dat ik Fortnite zou downloaden but here we are :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridicuul
Twixie schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:44:
[...]

Ook moet je PS5 in Rest Mode staan voor Remote Play. En Remote Play gebruik ik best wel regelmatig, niet zozeer om te spelen, maar bvb ook gewoon om te checken hoeveel plaats ik nog vrij heb op de SSD, of te zien of spel x of y al geinstalleerd is of niet.
Voor het installeren van een spel moet de PS5 sowieso in rustmodus staan, anders gaat het niet lukken natuurlijk. :D

Voorlopig schakel ik de PS5 helemaal uit. Als de problemen voorbij zijn zal ik er wel eens gebruik van maken. Maar over het algemeen heb ik het in de PS4-generatie ook niet vaak gebruikt. Zeker met de snelle installatie van updates en het snel opstarten van games is de rustmodus nog minder interessant voor mij persoonlijk.

Pagina: 1 ... 23 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord