Dat was ook mijn gedachte dan inderdaad. Met Black friday is er vast ook wel ergens een deal.MathieuT schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 20:04:
[...]
Sorry, ik ben van België![]()
Als ik in de pricewatch kijk zal ik best wachten tot volgende maand met Black Friday.
Mijn PS5 heeft tot 2 maand geleden rechtop gestaan sinds launch en geen problemen mee gehad. De engineers bij PlayStation zullen wel slim genoeg zijn om hier aan te denken, zeker als je het apparaat overal adverteerd om recht te staan.Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 17:55:
Waar of niet waar, ik heb ‘m al weer een tijdje horizontaal liggen. Als ik op deze manier een kans heb dat eventuele probleem te voorkomen doe ik dat wel. Vind het niet ver gezocht als je bedenkt dat het vloeibaar is. Misschien totale onzin maar het koste me verder geen moeite om een goede plek te vinden.
De zoekfunctie van die topic gebruiken en vind je genoeg infoYonix schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:36:
Ik zit er aan te denken om de opslag van de PS5 uit te breiden en ben nieuwsgierig naar jullie ervaringen hiermee.
Welke SSD is hier populair en in hoeverre beïnvloed het de presentaties, zoals het laden van een spel?
Mijn ps5 staat nu al 3,5 jaar verticaal, 0 problemen en amper tot geen stof erin. Wel moet ik zeggen dat ik een fanatieke schoonmaker ben en dat ik hem iedere maand schoon maak.AppleFan2007 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 20:11:
[...]
Mijn PS5 heeft tot 2 maand geleden rechtop gestaan sinds launch en geen problemen mee gehad. De engineers bij PlayStation zullen wel slim genoeg zijn om hier aan te denken, zeker als je het apparaat overal adverteerd om recht te staan.
PSN : Geraedus
Ik zag toevallig dat je tegenwoordig een offline account kan aanmaken net als de Switch. het ''sla over en speel offline'' gedeelte op de foto. dit was eerst beperkt met alleen 'snel spelen'.
Was dit er altijd al of is dit toegevoegd met een update? Zover ik weet had je een verplichte psn account nodig vroeger met een nieuw emailadres.dit is een aangename verrassing hier. scheelt een hoop gezeik.
Was dit er altijd al of is dit toegevoegd met een update? Zover ik weet had je een verplichte psn account nodig vroeger met een nieuw emailadres.dit is een aangename verrassing hier. scheelt een hoop gezeik.
[ Voor 91% gewijzigd door Farabi op 24-10-2023 00:18 ]
Ik begrijp je goed bedoelde reactie, maar die mensen maken ook fouten.AppleFan2007 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 20:11:
[...]
Mijn PS5 heeft tot 2 maand geleden rechtop gestaan sinds launch en geen problemen mee gehad. De engineers bij PlayStation zullen wel slim genoeg zijn om hier aan te denken, zeker als je het apparaat overal adverteerd om recht te staan.
RROD bij de XBOX 360 (door o.a. slechte soldeer..)
En er zal nog een lijst vol (op het eerste gezicht) belachelijke fouten zijn die engineers maken. Maar ik denk dat hun gewoon snel en verstandig proberen/moeten zijn vanwege tijdsdruk en dan kun je best eens een fout maken.
Daarbij lijkt het geen massaal probleem te zijn overigens. Dus daar wil ik geen verhaal van maken.
Offtopic:
DerBauer had een video over zijn 1 ton kostende Porsche Taycan gemaakt, waarvan de software gewoon shit is. Dan vraag ik me af of ze ‘s ochtends koffie of paardenstront drinken in Stuttgart
[ Voor 5% gewijzigd door Mosin op 24-10-2023 08:09 ]
Die gebruik ik voor mijn zoon (6) al ongeveer een half jaar. Dus minstens zo lang is die mogelijkheid er.Farabi schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 00:08:
Ik zag toevallig dat je tegenwoordig een offline account kan aanmaken net als de Switch. het ''sla over en speel offline'' gedeelte op de foto. dit was eerst beperkt met alleen 'snel spelen'.
[Afbeelding]
Ik vind het heel zinvol dat dit gaat in elk geval.
PSN: Zwartkijker
Als je bedoelt dat je op je console een profiel kan maken dat niet gekoppeld is aan een PSN account: volgens mij bestaat dat al zolang PSN bestaat. Op PS4 kon je alleszins heel zeker een profiel aanmaken dat (nog) niet gekoppeld was aan een PSN account, en ik denk dat dat met de PS5 niet anders was.Farabi schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 00:08:
Verwijderd
Ik heb even kort Horizon Forbidden West gespeeld via ps5 cloud streaming. Werkt goed! Controls zijn responsive en de camera bewoog soepel.
https://twitter.com/charlieINTEL/status/1716958629184622762
Wat foto's van de doos van de nieuwe PS5. Meest opvallende:
Dus geen kans op 3rd party drives, maar denk dat je de disc drive dus ook niet kunt uitwisselen met iemand anders die een PS5 slim digital heeft.Internet connection required to pair Disc Drive and PS5 console upon setup
Zou de disc drive out-of-the-box nog niet gekoppeld zijn? Dat zou vreemd zijn. Vondt het juist een pluspunt dat de huidige PS5 nog volledig offline te installeren en gebruiken is.Raem schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 10:29:
[...]
Dus geen kans op 3rd party drives, maar denk dat je de disc drive dus ook niet kunt uitwisselen met iemand anders die een PS5 slim digital heeft.
Al vind ik het niet zo gek dat je een internet connectie moet hebben om een nieuwe disc drive te koppelen. Zou wel mooi zijn als je een disc drive opnieuw kan koppelen aan een andere PS5 (tweedehands (ver)kopen), zolang je uiteraard online bent bij het eerste gebruik.
[ Voor 3% gewijzigd door Caayn op 25-10-2023 11:15 ]
Ik heb een WD black 850X 1TB gekocht voor 7 tientjes in de aanbieding. Een van de snelste SSD's van het moment. Het beïnvloedt de prestaties van de PS5 niet. Een SSD die veel trager is dan de aanbevolen snelheid (WD 750SE bijvoorbeeld) beïnvloedt de (laad)prestaties ook nagenoeg niet.Yonix schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:36:
Ik zit er aan te denken om de opslag van de PS5 uit te breiden en ben nieuwsgierig naar jullie ervaringen hiermee.
Welke SSD is hier populair en in hoeverre beïnvloed het de presentaties, zoals het laden van een spel?
Dus in feite voldoet elke nvme ssd, zolang het een pci-e 4.0 versie is en in de PS5 past incl heatsink.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Benieuwd hoe dit over jaren op de retro markt gaat, dan is een PlayStation 5 discdrive niet meer te koppelen aan een andere ‘nieuwe’ PlayStation 5?Raem schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 10:29:
[...]
Dus geen kans op 3rd party drives, maar denk dat je de disc drive dus ook niet kunt uitwisselen met iemand anders die een PS5 slim digital heeft.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
oh, nog meer digitaal afhankelijk. ruik allemaal maar voor het laatst aan jullie hoesjes en cd'tjes. het gaat verdwijnen.Raem schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 10:29:
[...]
Fijn hoe positief en genuanceerd jij er altijd in staatFarabi schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 13:26:
[...]
oh, nog meer digitaal afhankelijk. ruik allemaal maar voor het laatst aan jullie hoesjes en cd'tjes. het gaat verdwijnen.
We gaan het zien, zou jammer zijn dat je disc drives niet los tweedehands kan verkopen. Al kan dat ook zijn dat disc drive dan gekoppeld wordt aan de software. Je kan externe harde schijven in theorie toch ook doorverkopen?
De disc drive wordt gekoppeld aan de PS5 (pair Disc Drive and PS5 console upon setup). Zal inderdaad moeten blijken of die maar aan 1 PS5 gekoppeld kan zijn.Zorroberner schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 13:31:
[...]
Fijn hoe positief en genuanceerd jij er altijd in staat(Lees deze zin met een knipoog he)
We gaan het zien, zou jammer zijn dat je disc drives niet los tweedehands kan verkopen. Al kan dat ook zijn dat disc drive dan gekoppeld wordt aan de software. Je kan externe harde schijven in theorie toch ook doorverkopen?
We zullen wel zien. Maar ik kan me toch echt niet inbeelden dat ze een of ander lock-mechanisme gaan implementeren waardoor je 1 drive niet op meerdere PS5s zou kunnen gebruiken. Dan ontploft het Internet gewoon
. Het is nu ook niet dat iemand constant 1 drive tussen 2 PS5s zal gaan wisselen, want daarvoor is het installatie-proces toch wat te involved, zou ik denken. En je hebt sowieso nog altijd de originele schijfjes nodig, los van wiens drive je gebruikt.
Zou ook een 180 graden bocht zijn tov bvb de externe disk-drives, die je bvb probleemloos tussen een PS4 en PS5 kunt uitwisselen.
Zou ook een 180 graden bocht zijn tov bvb de externe disk-drives, die je bvb probleemloos tussen een PS4 en PS5 kunt uitwisselen.
Ik vermoed dat je een drive gewoon kan koppelen en kan "ontkoppelen" van de PS5. Ja ruk dat je internet nodig hebt voor de initiele setup, maar laten we maar even afwachten hoe het werkt met de disc versies van de slim. Of de disc al aangesloten is en gekoppeld of dat je dit zelf nog moet installeren.Raem schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 10:29:
[...]
Handig om te weten voor als je nog wat nodig hebt
:strip_exif()/f/image/o0f4dDFhi4keF6cf2rscvMGg.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze aanbieding kan je vinden op : direct.playstation.com
:strip_exif()/f/image/o0f4dDFhi4keF6cf2rscvMGg.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze aanbieding kan je vinden op : direct.playstation.com
[ Voor 7% gewijzigd door Geraedus op 25-10-2023 20:57 ]
Waar kan je deze aanbieding vinden op de site? Ik kan het nog niet vinden namelijk.Geraedus schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 18:28:
Handig om te weten voor als je nog wat nodig hebt
[Afbeelding]
Achja, ik kan me ook niet meer heugen wanneer ik voor het laatst een schijfje voor muziek of film heb gekocht.Farabi schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 13:26:
[...]
oh, nog meer digitaal afhankelijk. ruik allemaal maar voor het laatst aan jullie hoesjes en cd'tjes. het gaat verdwijnen.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Verwijderd
Je kan dan wel de PS5 zonder internet gebruiken maar, bijna elk spel heeft tegenwoordig day one patch nodig om te functioneren. Internet hoort nu bij het dagelijkse leven. Alles draait via apps, klantenportalen etc. Kijk maar hoe gezellig het wordt in mening huishouden als de internetverbinding wegvaltCaayn schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:07:
[...]
Zou de disc drive out-of-the-box nog niet gekoppeld zijn? Dat zou vreemd zijn. Vondt het juist een pluspunt dat de huidige PS5 nog volledig offline te installeren en gebruiken is.
Al vind ik het niet zo gek dat je een internet connectie moet hebben om een nieuwe disc drive te koppelen. Zou wel mooi zijn als je een disc drive opnieuw kan koppelen aan een andere PS5 (tweedehands (ver)kopen), zolang je uiteraard online bent bij het eerste gebruik.
Niet zo lastig te krijgen dus...Linksquest schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 20:45:
[...]
Zag er erg leuk, en om heel eerlijk te zijn nooit van deze game gehoord, zag dat de fysieke versie van deel 1 erg lastig te krijgen is, maar hem wel net voor €30,00 gescoord bij bol.com, maar zag ook dat Nedgame hem had. Dus voor de liefhebbers.
Nog niet, denk dat hij nu in prijs gaat stijgen bij die winkels die hem nog hebben. Ik zag nu al €6,00 prijsstijging bij bol.com nadat ik hem besteld had.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Op direct.playstation.comZorroberner schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 19:53:
[...]
Waar kan je deze aanbieding vinden op de site? Ik kan het nog niet vinden namelijk.
Hallo iedereen,
Froggle en ik komen van de Xbox series X af, maar we hebben allebei ook een PlayStation 5. -knip- dit voegt niks toe
We zoeken nog mensen om mee te gamen in de avond, voornamelijk Battlefield en Gran Turismo.
Voeg ons gerust toe
RialcoNL
FroggleNL
Froggle en ik komen van de Xbox series X af, maar we hebben allebei ook een PlayStation 5. -knip- dit voegt niks toe
We zoeken nog mensen om mee te gamen in de avond, voornamelijk Battlefield en Gran Turismo.
Voeg ons gerust toe
RialcoNL
FroggleNL
[ Voor 36% gewijzigd door Geronimous op 26-10-2023 19:48 ]
Ik game voor het grootste gedeelte op pc. Daar is het al 15 jaar verdwenenFarabi schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 13:26:
[...]
-knip- dit voegt niks toe
[ Voor 87% gewijzigd door Geronimous op 28-10-2023 22:16 ]
-knip- niet op ingaan
Iets minder sarcastisch:
Mijn punt is dat het eigenlijk overal al verdwenen is. Zowel bij films / series, muziek als pc gaming. Console gaming is eigenlijk de laatste vesting van fysieke media dus dat het ging verdwijnen was al jaren duidelijk.
Iets minder sarcastisch:
Mijn punt is dat het eigenlijk overal al verdwenen is. Zowel bij films / series, muziek als pc gaming. Console gaming is eigenlijk de laatste vesting van fysieke media dus dat het ging verdwijnen was al jaren duidelijk.
[ Voor 66% gewijzigd door Geronimous op 28-10-2023 22:16 ]
@FrankoNL films en series zijn juist nog goed verkrijgbaar op DVD/Blu-Ray, eigenlijk alle grote releases krijgen wel een fysieke editie daar. Dus dat is niet echt een goed voorbeeld.
Latin capital letter y with diaeresis
Alleen de markt is klein, heel klein, vergeleken met digitaal. Ook die markt gaat uiteindelijk nagenoeg verdwijnen op een kleine niche groep na.YdieresiS schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 10:20:
@FrankoNL films en series zijn juist nog goed verkrijgbaar op DVD/Blu-Ray, eigenlijk alle grote releases krijgen wel een fysieke editie daar. Dus dat is niet echt een goed voorbeeld.
Goed dat je hem fysiek hebt gehaald, kun je hem meteen doorverkopenLinksquest schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 20:45:
[...]
Zag er erg leuk, en om heel eerlijk te zijn nooit van deze game gehoord, zag dat de fysieke versie van deel 1 erg lastig te krijgen is, maar hem wel net voor €30,00 gescoord bij bol.com, maar zag ook dat Nedgame hem had. Dus voor de liefhebbers.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Of Never Alone, ook een mooie game.uchiha tijntje schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 11:02:
[...]
Goed dat je hem fysiek hebt gehaald, kun je hem meteen doorverkopenEen van de weinige games die ik na een uurtje heb weggelegd en niet verder heb gespeeld. De controls zijn clunky en het is het allemaal net niet. Wil je als een vosje spelen dan kan ik je de game Endling, Extinction is forever heel erg aanraden. Dat is echt een toppertje.
Wie weet is het gefixt, je weet maar nooit, ga hem hoe dan ook zelf een eerlijke kans geven, zoals ik altijd doe. En ja speciaal voor jou zal ik naderhand ook een review schrijven 😝uchiha tijntje schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 11:02:
[...]
Goed dat je hem fysiek hebt gehaald, kun je hem meteen doorverkopenEen van de weinige games die ik na een uurtje heb weggelegd en niet verder heb gespeeld. De controls zijn clunky en het is het allemaal net niet. Wil je als een vosje spelen dan kan ik je de game Endling, Extinction is forever heel erg aanraden. Dat is echt een toppertje.
Verwijderd
Alan Wake 2 review van ACG.
DF PS5 tech review
DF PS5 tech review
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2023 15:41 ]
is het verstandig om nog te wachten op de nieuwe release van de slim versie?
of maakt het niet zoveel uit, komt er nog een PRO versie uit of dat weer niet.
Antwoord is vrij simpel..... misschientheduke1989 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 16:04:
is het verstandig om nog te wachten op de nieuwe release van de slim versie?
Het is niet bekend of er een pro komt, het is niet bekend of de slim beter is als de phat.
Wat wel bekend is dat als je nu een PS5 koopt je nu al kan genieten van betere graphics en snellere laadtijden tov de PS4
ik zou er maar langzamerhand aan gaan wennen.Raem schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 15:41:
https://opencritic.com/game/15022/alan-wake-2
Jammer dat die digital only is.
Ja, ik ben er ook bang voor. Nou kan ik voor een game als Alan Wake me nog wel aan mijn principes houden en de game links laten liggen. Maar stel dat bijvoorbeeld een TLOU3 digital only zou worden, dan wordt dat al een ander verhaal.Farabi schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 16:21:
[...]
ik zou er maar langzamerhand aan gaan wennen.
of het blijkt een misser waarbij ze 30% minder sales hebbenFarabi schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 16:21:
[...]
ik ga hem sowieso niet kopen. Genoeg backlog en geen last van FOMO
Nah. Dit gaat geen standaard worden.Farabi schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 16:21:
[...]
Maar voor zo'n game is dat natuurlijk wel zonde. Ik gun hen in de basis de verkopen echt wel.cold_as_ijs schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 16:30:
[...]
of het blijkt een misser waarbij ze 30% minder sales hebben![]()
ik ga hem sowieso niet kopen. Genoeg backlog en geen last van FOMO
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Verwijderd
Hoeveel mensen zouden er uit principe de game nooit gaan kopen terwijl ze er wel interesse in hebben, omdat het digital only is? Ik denk dat het er maar heel weinig zijn.Rossi46 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 16:41:
[...]
Maar voor zo'n game is dat natuurlijk wel zonde. Ik gun hen in de basis de verkopen echt wel.
Nou, daar is de grote aankondiging van Rockstar van vandaag.
MoiVerwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 16:49:
[...]
Hoeveel mensen zouden er uit principe de game nooit gaan kopen terwijl ze er wel interesse in hebben, omdat het digital only is? Ik denk dat het er maar heel weinig zijn.
Ik ben me er wel van bewust dat het een verloren wedstrijd is....
Ooh ik had ze het ook wel gegund, Max Payne 2 behoord tot mijn all-time favorites. Ik had zelfs Alan Wake 1 remake nog aangeschaft.Rossi46 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 16:41:
[...]
Maar voor zo'n game is dat natuurlijk wel zonde. Ik gun hen in de basis de verkopen echt wel.
Jammer dat de download snelheid traag is bij updaten van games. Snap niet waarom het niet met volle snelheid kan zoals een volledig spel downloaden.
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 21:59
Ik heb mijn PS5 altijd op standby staan dan gaat het updaten op de achtergrond. Ideaal.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Verwijderd
Ik zag laatst de Mafia Trilogy voorbij komen in een sale maar twijfelde. Wat blijkt, Mafia definitive edition zit gewoon in Plus.
Eventjes gecheckt gisteren. Gameplay voelt oud maar de Mafia setting voelt goed en de 30fps lijkt acceptabel. Deze ga ik voor het verhaal spelen. Die blijft mooi op de SSD in mijn alsmaar groeiende backlog.
Eerst Spider-Man 2 afronden.
Ik heb me er goed mee vermaakt (op disc) en wil ook Mafia 2 nog doen (maar eerst andere games). Deel 3 hoef ik niet te spelen, die heb ik niet zo lang geleden al een keer doorgespeeld.Verwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:06:
Ik zag laatst de Mafia Trilogy voorbij komen in een sale maar twijfelde. Wat blijkt, Mafia definitive edition zit gewoon in Plus.Eventjes gecheckt gisteren. Gameplay voelt oud maar de Mafia setting voelt goed en de 30fps lijkt acceptabel. Deze ga ik voor het verhaal spelen. Die blijft mooi op de SSD in mijn alsmaar groeiende backlog.
Verhaal van Mafia bleef me boeien, de missies zijn op zich ook leuk uitgewerkt, alleen dat je er steeds hele stukken voor moet rijden viel me wat tegen. Naast de missies was er naar mijn idee niet veel te doen in de game. Ondanks wel erg genoten van het spelen van deze game.
Ja je moet Mafia niet spelen met een open wereld game in gedachte. Het is gewoon een lineaire game in een open wereld. Deel 1 had volgens mij nog wel iets waarbij je auto's vrij kon spelen, letterlijk 5 min gedaan. In deel 2 merkte ik dat de controls eigenlijk wel vervelend waren met controller. Ik had deze vroegah op de PC uitgespeeld met KB+M. Mafia 3 nooit aan begonnen, las dat het voor rinse en repeat is. Heb wel wat beters te doen.YdieresiS schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:37:
[...]
Ik heb me er goed mee vermaakt (op disc) en wil ook Mafia 2 nog doen (maar eerst andere games). Deel 3 hoef ik niet te spelen, die heb ik niet zo lang geleden al een keer doorgespeeld.
Verhaal van Mafia bleef me boeien, de missies zijn op zich ook leuk uitgewerkt, alleen dat je er steeds hele stukken voor moet rijden viel me wat tegen. Naast de missies was er naar mijn idee niet veel te doen in de game. Ondanks wel erg genoten van het spelen van deze game.
voor paar updates die eens in de zoveel tijd voorkomen, je console 7/24 laten energieslurpen? no thnx.Chaoss schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 00:06:
Ik heb mijn PS5 altijd op standby staan dan gaat het updaten op de achtergrond. Ideaal.
ik vroeg me gewoon af of het dan niet van dezelfde sony server komt ofzo? misschien van de servers van de maker? weet het niet.
[ Voor 24% gewijzigd door Farabi op 27-10-2023 11:07 ]
Dat is waar, maar het wordt wel aangeprezen als een open wereld game, echter niet te vergelijken met de huidige standaard. Het was mooi geweest als ze in de remaster/remake toevoegingen hadden gedaan om de wereld te gaan verkennen. Ondanks dat is het verhaal wel de moeite waard om door te spelen, helemaal als je bedenkt dat dit destijds een baanbrekende manier was om een verhaal in een game te vertellen.cold_as_ijs schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:59:
[...]
Ja je moet Mafia niet spelen met een open wereld game in gedachte. Het is gewoon een lineaire game in een open wereld. Deel 1 had volgens mij nog wel iets waarbij je auto's vrij kon spelen, letterlijk 5 min gedaan. In deel 2 merkte ik dat de controls eigenlijk wel vervelend waren met controller. Ik had deze vroegah op de PC uitgespeeld met KB+M. Mafia 3 nooit aan begonnen, las dat het voor rinse en repeat is. Heb wel wat beters te doen.
Mafia 3 is inderdaad heel erg rinse and repeat en op zich was het verhaal wel redelijk (ook wel redelijk voorspelbaar), maar wel met een connectie naar de voorgaande delen. Hoewel het een redelijke matige game was heb ik me er wel mee vermaakt en heb ik hem destijds helemaal doorgespeeld.
Verwijderd
Ik vind het eigenlijk wel fijn dat het geen open-world game is en ga 'm dan ook niet spelen met die instelling. Puur voor het verhaal en de setting, die blijken goed te zijn. Laat de trilogy ook aan me voorbij gaan, gewoon even deeltje 1 en dan weer door naar andere games.YdieresiS schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 11:08:
[...]
Dat is waar, maar het wordt wel aangeprezen als een open wereld game, echter niet te vergelijken met de huidige standaard. Het was mooi geweest als ze in de remaster/remake toevoegingen hadden gedaan om de wereld te gaan verkennen. Ondanks dat is het verhaal wel de moeite waard om door te spelen, helemaal als je bedenkt dat dit destijds een baanbrekende manier was om een verhaal in een game te vertellen.
Mafia 3 is inderdaad heel erg rinse and repeat en op zich was het verhaal wel redelijk (ook wel redelijk voorspelbaar), maar wel met een connectie naar de voorgaande delen. Hoewel het een redelijke matige game was heb ik me er wel mee vermaakt en heb ik hem destijds helemaal doorgespeeld.
standby is 7 a 8 watts tov 1.5 watt als je hem uit zet, valt toch wel mee?Farabi schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 11:02:
[...]
voor paar updates die eens in de zoveel tijd voorkomen, je console 7/24 laten energieslurpen? no thnx.
ik vroeg me gewoon af of het dan niet van dezelfde sony server komt ofzo? misschien van de servers van de maker? weet het niet.
Ik teken nergens meer voor
dat irritante oranje licht en het lichte gezoom al. ben er gevoelig voor helaas.Quakie schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 11:45:
[...]
standby is 7 a 8 watts tov 1.5 watt als je hem uit zet, valt toch wel mee?
[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 27-10-2023 11:46 ]
Ja dan lekker uit zetten 
(hier zoomt de ps5 niet trouwens, behalve na het gamen om af te koelen).
Ik teken nergens meer voor
hij zoomt lichtjes in rustmode. ga maar dichtbij luisteren. maar sommige mensen zijn er niet gevoelig voor op afstand.Quakie schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 11:56:
Ja dan lekker uit zetten
dan scheelt het zo 20 euro op jaarbasisQuakie schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 11:45:
[...]
standby is 7 a 8 watts tov 1.5 watt als je hem uit zet, valt toch wel mee?
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 21:59
Is mij niet opgevallen maar goed ding staat in de woonkamer zal dus ook niet snel opvallen. Maar volgens mij duurt het ook even voordat hij echt in de diepe slaapstand gaat.Farabi schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 11:59:
[...]
hij zoomt lichtjes in rustmode. ga maar dichtbij luisteren. maar sommige mensen zijn er niet gevoelig voor op afstand.
En die 5watt die het extra verbruikt is wat mij betreft verwaarloosbaar tegenover het gemak wat het oplevert.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Ga er maar vanuit. Meer winst te verdelen tussen Sony en publisher.Timothy3000 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 16:36:
[...]
Nah. Dit gaat geen standaard worden.
Je ziet het bij alle andere media ook. Mij maakt het niet uit, maar snap dat mensen er niet blij van worden
PSN ID Binloading_nl
Er zijn nog steeds dvds en blurays, en cds en vinyl etc. Ik zie dit fysieke media nooit helemaal verdwijnen.steefje schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 16:17:
[...]
Ga er maar vanuit. Meer winst te verdelen tussen Sony en publisher.
Je ziet het bij alle andere media ook. Mij maakt het niet uit, maar snap dat mensen er niet blij van worden
Verschil is alleen wel dat er diverse hardware mogelijkheden zijn om die af te spelen. Als Sony besluit alleen nog maar een digital Playstation uit te brengen is er niet een andere partij die met een apparaat kan komen om alsnog fysieke PS games af te spelen.Timothy3000 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 17:37:
[...]
Er zijn nog steeds dvds en blurays, en cds en vinyl etc. Ik zie dit fysieke media nooit helemaal verdwijnen.
Dat is toch geen verschil met de huidige PS5 disk editie. Die zit er al vast in.Raem schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 19:39:
[...]
Verschil is alleen wel dat er diverse hardware mogelijkheden zijn om die af te spelen. Als Sony besluit alleen nog maar een digital Playstation uit te brengen is er niet een andere partij die met een apparaat kan komen om alsnog fysieke PS games af te spelen.
Ik bedoel het verschil met fysieke dvds en cds. Als Sony besluit alleen nog een digitale console uit te brengen houden fysieke PS games op met bestaan, omdat er dan simpelweg geen hardware meer is om het af te spelen.Rob Voets schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 19:50:
[...]
Dat is toch geen verschil met de huidige PS5 disk editie. Die zit er al vast in.
In het geval van dvds en cds zijn er meerdere partijen die in de hardware kunnen voorzien waardoor die fysieke media ook langer kan bestaan.
Dat ben ik wel met je eens, maar met PlayStation Plus kan je tegenwoordig ook games streamen en ik denk dat Sony met zowel streaming als de PlayStation store de fysieke media wel langzaam maar zeker gaat uitfaseren. Het gaat nu eigenlijk al best wel snel. De disc drive op de nieuwe PS5 Slim is eigenlijk ook al een optie geworden. Straks met de PS5 Pro of PS6 zie ik wel gebeuren dat Sony geen disc drive meer bundelt maar ze alleen nog los gaat verkopen En zo gaan we steeds weer een klein stapje verder naar digitaal.Timothy3000 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 17:37:
[...]
Er zijn nog steeds dvds en blurays, en cds en vinyl etc. Ik zie dit fysieke media nooit helemaal verdwijnen.
LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450
Maar het was al een optie! De slim heeft daar niks aan veranderd, anders dan dat je nu geen compleet nieuwe console hoeft te kopen als je toch een disc drive wil. Ook moet je denk ik de thuismarkt Japan niet vergeten, daar is fysiek gewoon een groter dingetje dan hier. Zo lang dat niet veranderd zullen fysieke games blijven bestaan. Anyway mocht er een pro komen dan zie ik niet gebeuren dat dit een digital only wordt, ze zullen net als de slim de optie aanbieden.ZesBarkiePK schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 20:17:
[...]
Dat ben ik wel met je eens, maar met PlayStation Plus kan je tegenwoordig ook games streamen en ik denk dat Sony met zowel streaming als de PlayStation store de fysieke media wel langzaam maar zeker gaat uitfaseren. Het gaat nu eigenlijk al best wel snel. De disc drive op de nieuwe PS5 Slim is eigenlijk ook al een optie geworden. Straks met de PS5 Pro of PS6 zie ik wel gebeuren dat Sony geen disc drive meer bundelt maar ze alleen nog los gaat verkopen En zo gaan we steeds weer een klein stapje verder naar digitaal.
Is hun eigen keuzeRossi46 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 16:41:
[...]
Verwijderd
Mocht je bezorgd zijn over stof, ik heb zelf een stofkap gekocht voor mijn ps5 die ik eroverheen trek wanneer ik niet game.Amos_x schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 13:30:
[...]
Ook niets mis met wat preventief je electronica netjes willen houden. Goed voor de levensduur, veel van die dingen (laptops en zo) begeven het om die reden.
Mijn electronica staat op 'hoogte' (meubel, laptop/pc op bureau) dus weinig tot geen risico om als stofzuiger dienst te doen
Wel fijn om te weten dat die velig en schoon staat als ik een dag of 2 niet game.
En 1 seconde werk om de kap eraf te halen of erover te hangen.
Het meeste stof/vervuiling komt een apparaat binnen wanneer de ventilator draait
Vandaag mijn zoons voor hun verjaardag FC24 en twee controllers gegeven zodat ze beide een eigen controller hebben (en die van mij heel blijft). Ligt het nou aan mij of het is het onmogelijk om ‘gewoon’ een controller aan te melden zonder account? Ze hoeven echt niet beide een eigen account, omdat ze in de praktijk toch altijd samen spelen. Heb dus 1 kinderaccount aangemaakt, maar toen kwam ik er achter dat je maar 1 controller aan een account kan koppelen. En ik krijg het niet voor elkaar om de tweede nieuwe controller (dus in totaal de derde controller) actief te krijgen. Ze willen gewoon samen FIFA spelen op 1 scherm, maar dat is kennelijk tegenwoordig bijzonder?
Moet ik nu verplicht voor beide een PS account aanmaken? Ik kan namelijk ook niet de controller als ‘gast’ aanmelden, want dan geeft ‘ie de melding dat daar geen rechten voor zijn binnen een kinderaccount. Ik kan nu dus alleen met twee controllers FIFA spelen met 1 van de 2 nieuwe en mijn bestaande. Maar dat was nu net niet de bedoeling.
Ik ben toch malle pietje niet!
Ik vraag me af waarom jij moeilijk doet en hen niet elk hun eigen profiel geeft op de PS5The Legend schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 12:48:
Ligt het nou aan mij of het is het onmogelijk om ‘gewoon’ een controller aan te melden zonder account? Ze hoeven echt niet beide een eigen account, omdat ze in de praktijk toch altijd samen spelen. Heb dus 1 kinderaccount aangemaakt, maar toen kwam ik er achter dat je maar 1 controller aan een account kan koppelen.
@The Legend Ik denk ook zoiets. Ik heb al lang geen offline account meer aangemaakt, maar het staat me inderdaad bij dat je zoiets toch moet kunnen?
Een lokale user/profiel op de PlayStation die daarom niet noodzakelijk een PSN account behoeft. Geen idee of, als je daarna wel een PSN account maakt, de ‘offline’ voortgang en savegames wel synchroniseren met die PSN account.
Ik zie ook niet het probleem om nog een kind account aan te maken onder jouw hoofdaccount. Uit principe kan het niet zijn, want 1 kind krijgt het wel en het andere niet. Als het is omdat je geen twee subaccounts wil managen, kan toch niet veel extra werk zijn, toch?
Ik begrijp wel degelijk dat je, afhankelijk van de leeftijd, een kind account wil aanmaken waarop je kan zien wat er gebeurt, parental controls instellen en uitgaven blokkeren of zo. Maar of je dat nu voor 1 (reeds het geval) of 2 moet doen, lijkt me niet zo’n probleem.
Een lokale user/profiel op de PlayStation die daarom niet noodzakelijk een PSN account behoeft. Geen idee of, als je daarna wel een PSN account maakt, de ‘offline’ voortgang en savegames wel synchroniseren met die PSN account.
Ik zie ook niet het probleem om nog een kind account aan te maken onder jouw hoofdaccount. Uit principe kan het niet zijn, want 1 kind krijgt het wel en het andere niet. Als het is omdat je geen twee subaccounts wil managen, kan toch niet veel extra werk zijn, toch?
Ik begrijp wel degelijk dat je, afhankelijk van de leeftijd, een kind account wil aanmaken waarop je kan zien wat er gebeurt, parental controls instellen en uitgaven blokkeren of zo. Maar of je dat nu voor 1 (reeds het geval) of 2 moet doen, lijkt me niet zo’n probleem.
Het ging mij niet om moeilijk doen of het principe, ik kom uit de tijd dat je gewoon een controller aan een console knoopt en dat ‘ie dan gewoon werkt 
Bijkomend probleem nu: probeer eens in te loggen op PlayStation.com om het account aan te passen, krijg je een of andere debiele puzzel waarbij je 10 keer een dier moet draaien en vervolgens zegt ‘ie dat je er 1 fout hebt en kun je opnieuw beginnen. WTF
Bijkomend probleem nu: probeer eens in te loggen op PlayStation.com om het account aan te passen, krijg je een of andere debiele puzzel waarbij je 10 keer een dier moet draaien en vervolgens zegt ‘ie dat je er 1 fout hebt en kun je opnieuw beginnen. WTF
@The Legend Je kunt toch ook een offline account aanmaken en koppelen aan de controller? Daar heb je niet perse een PSN account voor nodig.
Onder "Add user" heb je ergens de stap "Skip and play offline".
Hiermee kan hij dan uiteraard niet online FIFA spelen.
Ergens is het toch ook heel vreemd dat je niet gewoon simpel couch co-op of 2v2 kunt spelen?
Vroeger was het wat dat betreft een stuk simpeler: "speler 1 druk op X", speler 2 druk op X" en spelen maar. Niks aanmelden van controllers of wat dan ook.
Vroeger was het wat dat betreft een stuk simpeler: "speler 1 druk op X", speler 2 druk op X" en spelen maar. Niks aanmelden van controllers of wat dan ook.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Precies dit dus, daar was ik naar opzoek maar zo simpel kan het dus kennelijk niet meer.Superkiwi schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 14:16:
Ergens is het toch ook heel vreemd dat je niet gewoon simpel couch co-op of 2v2 kunt spelen?
Iemand ervaring met de Sony Inzone headsets? Ze hebben net samen met de buds de H5 uitgebracht en vroeg me af of deze bij jullie een beetje in de smaak vallen. Wat ik vooral slecht vond bij de Pulse is de verbinding die vaak kort weg viel en de mic echt belabberd klonk. Ik kan me voorstellen dat het issue met de mic wel opgelost kan zijn door de boom-mic. Voor de rest maar een beetje hopen. Vind het niet echt waard om meer dan 150 euro voor een headset uit te geven. Momenteel gebruik ik een bedrade Xbox Stereo headset die ik nog op de controller kan inprikken, maar wireless zou toch wel lekker zijn.
https://www.sony.nl/gaming-gear/products/inzone-h5
Anders ga ik ‘m van de week wel eens testen voor 2 weekjes.
https://www.sony.nl/gaming-gear/products/inzone-h5
Anders ga ik ‘m van de week wel eens testen voor 2 weekjes.
PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd
@Froggle [Multi] Algemeen Headset Topic
Mocht je inzone willen ga dan voor de H7 ipv h5. Mocht je willen wachten sony komt ergens in november met nieuwe headsets en earbuds voor ps5.
Inzone lijn is eigenlijk voor PC, op PS5 kan je EQ niet tweaken.
Mocht je inzone willen ga dan voor de H7 ipv h5. Mocht je willen wachten sony komt ergens in november met nieuwe headsets en earbuds voor ps5.
Inzone lijn is eigenlijk voor PC, op PS5 kan je EQ niet tweaken.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Zou er ooit nog een optie komen op de PS5 (ergerde me al bij de PS4 hieraan) dat álle geïnstalleerde games worden geupdate als deze een update hebben (en je ze niet per sé start)? Alleen de meest recent gestarte titels worden automatisch bijgewerkt namelijk.
Ik heb legio spellen altijd installed staan (PS4 en PS5) omdat ik iets wil kunnen spelen wanneer ik er zin in heb. Het is ook niet dat het heel lang duurt om updates te downloaden/installeren als ik dan wel 's iets wil doen na lange(re) tijd, maar ik begrijp niet waarom ze het niet als optie bieden.
Ik heb legio spellen altijd installed staan (PS4 en PS5) omdat ik iets wil kunnen spelen wanneer ik er zin in heb. Het is ook niet dat het heel lang duurt om updates te downloaden/installeren als ik dan wel 's iets wil doen na lange(re) tijd, maar ik begrijp niet waarom ze het niet als optie bieden.
Zou inderdaad fijn zijn, merk zelf ook dat ik me daar vaak aan iriteer, Xbox heeft dat ook aan zich.Exorcist schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 21:40:
Zou er ooit nog een optie komen op de PS5 (ergerde me al bij de PS4 hieraan) dat álle geïnstalleerde games worden geupdate als deze een update hebben (en je ze niet per sé start)? Alleen de meest recent gestarte titels worden automatisch bijgewerkt namelijk.
Bij m'n Series S en X heb ik daar dan geen last van..? Die komen bij de "updates" terecht, ook al zijn ze al een tijd niet gestart. Maar weet het niet 100% zeker gezien ik ook honderd + spellen op sowieso m'n X heb staanLinksquest schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 21:45:
[...]
Zou inderdaad fijn zijn, merk zelf ook dat ik me daar vaak aan iriteer, Xbox heeft dat ook aan zich.
Ze komen er inderdaad te staan, alleen moet ik zelf nog aangeven dat hij ze moet downloaden en installeren.Exorcist schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 21:47:
[...]
Bij m'n Series S en X heb ik daar dan geen last van..? Die komen bij de "updates" terecht, ook al zijn ze al een tijd niet gestart. Maar weet het niet 100% zeker gezien ik ook honderd + spellen op sowieso m'n X heb staan
Ja, bij mij dus ook. Vind ik al heel wat tov de PS4/5Linksquest schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 21:57:
[...]
Ze komen er inderdaad te staan, alleen moet ik zelf nog aangeven dat hij ze moet downloaden en installeren.
Ja dat is zeker waar, Switch meen ik doet dat ook alleen bij de recentere games.Exorcist schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 21:58:
[...]
Ja, bij mij dus ook. Vind ik al heel wat tov de PS4/5
Heb me ook al ettelijke jaren afgevraagd, en ik vermoed dat het gewoon is omdat ze bandbreedte willen sparen. Idem waarom er geen ‘Update All’ is. Met mijn OCD kantje ga ik zo nu en dan eens over mijn library om ze een voor een te updatenExorcist schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 21:40:
…
, maar ik begrijp niet waarom ze het niet als optie bieden.
Overigens dit weekend gemerkt dat je nu op de PS5 eindelijk ook van elke game kunt checken op updates. Vroeger kon dat alleen met de games in die ‘Recent bar’ (of hoe dat officieel ook heet).
Bedankt nog, uiteindelijk is dit inderdaad de makkelijkste en snelste optie.Raem schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 14:11:
@The Legend Je kunt toch ook een offline account aanmaken en koppelen aan de controller? Daar heb je niet perse een PSN account voor nodig.
dit kan je al sinds PS4. want het is hier ondertussen een gewoonte geworden om eerst op updates te checken voordat ik beginTwixie schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 07:47:
[...]
Overigens dit weekend gemerkt dat je nu op de PS5 eindelijk ook van elke game kunt checken op updates. Vroeger kon dat alleen met de games in die ‘Recent bar’ (of hoe dat officieel ook heet).
ik merk heel soms dat er opeens een update is als ik het handmatig check. dus het automatisch updaten gaat niet altijd goed. dit gebeurt bij minder populaire titels.
[ Voor 29% gewijzigd door Farabi op 30-10-2023 15:52 ]
Is wel degelijk een update geweest van afgelopen week die dat mogelijk maakt. Daarvoor kon dat niet op de PS5.Farabi schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 15:50:
[...]
dit kan je al sinds PS4. want het is hier ondertussen een gewoonte geworden om eerst op updates te checken voordat ik begin
ik merk heel soms dat er opeens een update is als ik het handmatig check. dus het automatisch updaten gaat niet altijd goed. dit gebeurt bij minder populaire titels.
https://www.pushsquare.co...-on-games-in-your-library
ah, in je bibliotheek zie ik. dan heb ik het verkeerd begrepen. maar wat is het nut als ik het toch handmatig kan doen in mijn overzicht? dit kon je al doen door op het 'start' knopje te klikken op het spel? @RaemRaem schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 15:52:
[...]
Is wel degelijk een update geweest van afgelopen week die dat mogelijk maakt. Daarvoor kon dat niet op de PS5.
https://www.pushsquare.co...-on-games-in-your-library
[ Voor 14% gewijzigd door Farabi op 30-10-2023 15:56 ]
Hoeft nu niet 1 voor 1, maar voor je gehele geinstalleerde bibliotheek.Farabi schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 15:53:
[...]
ah, in je bibliotheek zie ik. dan heb ik het verkeerd begrepen. maar wat is het nut als ik het toch handmatig kan doen in mijn overzicht?
oke, het plaatje in die link van raem gaf me een verkeerde indruk. nu een stuk duidelijkerSleeon schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 15:56:
[...]
Hoeft nu niet 1 voor 1, maar voor je gehele geinstalleerde bibliotheek.
Maar dan moest je eerst de game opstarten zodat die in je homescreen terecht kwam. Nu kan het direct vanuit je bibliotheek. Niks baanbrekends ofzo, maar gewoon net wat efficiënter.Farabi schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 15:53:
[...]
ah, in je bibliotheek zie ik. dan heb ik het verkeerd begrepen. maar wat is het nut als ik het toch handmatig kan doen in mijn overzicht? dit kon je al doen door op het 'start' knopje te klikken op het spel? @Raem
Volgens mij kan dit helemaal niet toch?Sleeon schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 15:56:
[...]
https://blog.playstation....ater-this-year-at-199-99/kazuka schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:55:
[...]
Ik wil dolgraag die nieuwe PS earbuds die in de laatste showcase werden aangekondigd maar nog altijd is daar geen release date voor. Ik zou die toch wel rond of net voor de feestdagen verwachten. Daar zou deze korting ideaal voor zijn.
6 december komen ze uit. Pre-orders vanaf 9 november.
Erm, hoe dat ? Is volgens mij nog altijd slechts 1 voor 1.Sleeon schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 15:56:
[...]
Van wat ik ervan weet:
Vroeger op PS4: kon je zowel in de Recent Bar, als in de gehele bibliotheek, per spel een check doen (via de Options knop).
Vroeger op PS5: kon je enkel in de Recent Bar, per spel een check doen. In je bibliotheek kon je helemaal geen check doen.
Nu op PS5: ook in de bibliotheek kun je een check doen, maar dat is nog altijd per spel. Ik dacht overigens dat ik dit lang geleden gemist had, maar blijkt dus inderdaad pas sinds laatste update mogelijk.
EDIT: zit ik hier even gewoon dezelfde link te posten als @Raem hierboven al...
[ Voor 24% gewijzigd door Twixie op 30-10-2023 20:22 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |