Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 13:51:
[...]

Dat streaming kan mij gestolen worden. Maar dat verklaart niet die 25% prijsverhoging voor extra. Aangezien daar geen streaming in zit.
Denk je dan ook niet dat het merendeel als 'protest' nu massaal het goedkoopste abonnement af gaan nemen, want die kost 'maar' 12 euro extra per jaar.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 15:07:
[...]

Denk je dan ook niet dat het merendeel als 'protest' nu massaal het goedkoopste abonnement af gaan nemen, want die kost 'maar' 12 euro extra per jaar.
Grote kans van ja. Daar is de verhoging "slechts" 20%.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 15:12:
[...]

Grote kans van ja. Daar is de verhoging "slechts" 20%.
Ja, als je het zo bekijkt is ook dat een forse verhoging }:O

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 00:01
Hann1BaL schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 13:21:
[...]

De verhoging is gewoon omdat het kan. De verhoging is voor de grootste groep te weinig om op te zeggen. Dus iedereen met Essential en een bibliotheek vol games gaan echt wel 72 euro betalen ipv 60 en pakken misschien een Black Friday deal mee ofzo.

Prijzen voor producten zijn niet gebaseerd op kosten+marge, maar gewoon op hoeveel je kunt vragen zonder gedoe. Het is vooral de korting van per jaar betalen vs per maand waarin hevig gesnoeid wordt en ik durf het wel aan: Omdat bijna iedereen een jaarabo afsluit en niet maandelijks betaalt.
Niet iedereen natuurlijk.
Ik betaal voor Xbox live, Nintendo online en psplus.
Nu ga ik die van psplus niet verlengen want de “gratis” games heb ik al op pc en dus moet ik in mijn ogen teveel betalen voor die paar keer per maand.

Ik wil alleen online met wat maten kunnen gamen, rest boeit niet.

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:20
Zie hier en daar ook de Dual Sense in de aanbieding.

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-11 11:04

KingCrash

Angry Rabbit

Psyonara schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 17:10:
Zie hier en daar ook de Dual Sense in de aanbieding.
Maar de paarse is overal uitverkocht :/

Angry Rabbit

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 20:06
1 september is het zover, dan wordt de spiderman controller geleverd.

PSN : Geraedus

• Psyonara
  • Laatst online: 20:20
KingCrash schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 17:25:
[...]

Paarse al een poos niet meer gezien, wil daar eigenlijks ook nog wel 1 of 2 van hebben.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:51

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
iekue schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 19:35:
[...]

Om ons toppers als Saints Row te geven met Essential natuurlijk _/-\o_ :F (metacritic van de 3 nieuwe games? 61, 61 en.... 45)
Niet helemaal relevant, Saints Row had bij release erg veel bugs die de toen lage score rechtvaardigen. Die bugs zijn er inmiddels uitgepatched, de game zou nu vast hoger scoren... niet dat Saints Row ooit een hoogvlieger zou worden.

Tot nu toe vindt ik het aanbod van PS+ extra meer dan prima

[ Voor 6% gewijzigd door Chaoss op 01-09-2023 11:25 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:21
FrankoNL schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 17:40:
[...]

Er is niets slims aan. Dat is iets wat het internet verzonnen heeft. Het is gewoon de ps5 zoals hij is, met afneembare disc drive. Zo kan Sony terug naar 1 soort ps5, scheelt weer in de productiekosten want je hebt niet langer twee productielijnen.
Dat vermoeden had ik al, dus niet meer gewacht en nu met de korting een ps5 erbij gehaald, na zaterdag vakantie, dus Starfield op de XSX en Spiderman Remastered afwisselend spelen. :)

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 00:09
KingCrash schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 17:25:
[...]

Ik heb die begin augustus gescoord via Sony zelf. Heel blij mee, dus ik zou op hen zelf wachten.

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:03
Ik ga ws met heel Plus stoppen als mijn abbo afloopt. Heb nog zat games die ik uit moet spelen, nu komt er minder nieuw bij, dus eigenlijk alleen maar goed

Verwijderd

Saints row op ps plus krijgen was denk ik een koopje. De ontwikkelaar gaat na 30 jaar sluiten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LUxinDUNKx_iLkxGeSoc6RoIJaw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2Fz0cTmYc8k6yWdSBsizSYXe.jpg?f=fotoalbum_large

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21:58
Laatste game was ook niet al te best. Wel sneu voor de devs.

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-10 15:41

s0kkie

Cowabunga

PlayStation Portal release 15 november :)

https://blog.playstation....card_feed-article-content

[ Voor 72% gewijzigd door s0kkie op 31-08-2023 22:34 ]

• iekue
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21-02 12:07
Timothy3000 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 20:44:
Laatste game was ook niet al te best. Wel sneu voor de devs.
En die daarvoor (Agents of Mayhem) was ook een gigantische flop, al is die voor de sale price die is is (paar euro) best vermakelijk.
Pre-orders vanaf 29 september. De geruchten over een State of Play in september zouden dus best kunnen kloppen.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-10 15:41

s0kkie

Cowabunga

Verwijderd

Raem schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 22:43:
[...]

Pre-orders vanaf 29 september. De geruchten over een State of Play in september zouden dus best kunnen kloppen.
Tof ben benieuwd. Spiderman controller is net verzonden zag ik. De plates lijken uitgesteld te zijn naar 9 september ;w

• Maditude
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-07-2024
PS5 ventilator heeft het begeven. Apparaat wordt veel te warm en schakelt zichzelf uit. Ga deze laten herstellen bij AArepair in Gent. Iemand ervaring met deze shop?
PS5 is al uit garantie.. 3j oud

• Geraedus
Maditude schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 05:09:
PS5 ventilator heeft het begeven. Apparaat wordt veel te warm en schakelt zichzelf uit. Ga deze laten herstellen bij AArepair in Gent. Iemand ervaring met deze shop?
Ben je niet goedkoper uit door zelf de ventilator te vervangen, het namelijk niet echt rocket science om het zelf te doen. Dan raak ik je eventueel aan om eens op Youtube te kijken welke ventilator het beste is momenteel aangezien de playstation tock al een paar revisies gehad heeft in 3 jaar tijd.

Ik zelf moet goed even op houd afkloppen dat mijn PS5 launch edition nog steeds perfect werkt net zoals de meegeleverde controller.

• Maditude
Geraedus schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 05:45:
[...]

Ben je niet goedkoper uit door zelf de ventilator te vervangen, het namelijk niet echt rocket science om het zelf te doen. Dan raak ik je eventueel aan om eens op Youtube te kijken welke ventilator het beste is momenteel aangezien de playstation tock al een paar revisies gehad heeft in 3 jaar tijd.

Ik zelf moet goed even op houd afkloppen dat mijn PS5 launch edition nog steeds perfect werkt net zoals de meegeleverde controller.
Ventilator op zich vervangen is niet moeilijk maar is het wel de ventilator? Het kan ook de stroom er naartoe zijn en daar heb ik geen verstand van. Ik heb geen zin om zelf ps5 helemaal uit mekaar te halen want dan heb ik op het einde geen ps5 meer 8)7

• Geraedus
Maditude schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 06:57:
[...]

Ventilator op zich vervangen is niet moeilijk maar is het wel de ventilator? Het kan ook de stroom er naartoe zijn en daar heb ik geen verstand van. Ik heb geen zin om zelf ps5 helemaal uit mekaar te halen want dan heb ik op het einde geen ps5 meer 8)7
Dan wordt het gebruik maken van een multimeter om te zien of er wel een stroomvoorziening is richting de ventilator. Als dat niet het geval is dan is het probleem inderdaad lastig op te lossen als je geen soldeer ervaring hebt. Als er wel de juiste spanning naar de ventilator gaat dan weet je in iedergeval zeker dat het aan de ventilator ligt.

Hopelijk kan je dit zelf, ben anders bang dat je te veel gaat betalen voor de reparatie.

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 00:15
Maditude schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 05:09:
Zou het gewoon zelf proberen, is echt niet moeilijk. Plaat er af doen, en dan 4 schroeven.
Vermoed dat het gewoon de fan is die stuk is hoor. Kan je makkelijk nameten of eventueel in een pc aansluiten als je een desktop hebt.

Benieuwd wel wat die repairshop hiervoor vraagt?

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-11 10:50

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

kneusteun schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 15:58:
[...]

Niet iedereen natuurlijk.
Ik betaal voor Xbox live, Nintendo online en psplus.
Nu ga ik die van psplus niet verlengen want de “gratis” games heb ik al op pc en dus moet ik in mijn ogen teveel betalen voor die paar keer per maand.

Ik wil alleen online met wat maten kunnen gamen, rest boeit niet.
Natuurlijk niet iedereen.
Maar als je bijvoorbeeld prijzen met 10% verhoogt en 7% van de klanten betalen niet meer, dan is het economisch gewoon een goede keuze.

Ook is het sentiment er nu dat het een fikse verhoging is en over een paar maanden is iedereen dat vergeten.
En in verdediging van Sony: Het is al zo lang als ik een PS4 heb dezelfde prijs van 60 euro voor een jaar. Dus het is niet zo dat ze continu de prijzen verhogen.

Verwijderd

Als er mensen zijn die voor de afwisseling eens PlayStation games op de pc willen spelen: Er is een PlayStation sale bezig op Steam.

• Maditude
Chelseamarre123 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 08:03:
[...]

Zou het gewoon zelf proberen, is echt niet moeilijk. Plaat er af doen, en dan 4 schroeven.
Vermoed dat het gewoon de fan is die stuk is hoor. Kan je makkelijk nameten of eventueel in een pc aansluiten als je een desktop hebt.

[YouTube: PS5 fan replacement]
Prijs voor onderhoud komt op €119.
Ik zal mss eens zien om eerst zelf te proberen. Bedankt mannen voor de tips!

• Maditude
Chelseamarre123 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 08:03:
[...]

[YouTube: PS5 fan replacement]

[ Voor 3% gewijzigd door Maditude op 01-09-2023 10:02 ]

• Maditude
Heb net een ventilator besteld voor €47.. is bijna een derde van wat de reparatie (€119) zou kosten. Hopelijk is het probleem opgelost. Ik hou jullie op de hoogte.

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Maditude schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:21:
Heb net een ventilator besteld voor €47.. is bijna een derde van wat de reparatie (€119) zou kosten. Hopelijk is het probleem opgelost. Ik hou jullie op de hoogte.
Fanreparatie voor €119,- is imo crimineel. -O-

Soundcloud

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:11
kaos001 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 12:47:
[...]

Fanreparatie voor €119,- is imo crimineel. -O-
Zo voelt het voor mij bij de pomp, in de supermarkt of bij de ingang van een pretpark ook tegenwoordig.

Verwijderd

Zou toch ook even op AliExpress kijken, want 47 euro voor ventilator is echt stevig aan de prijs, helmaal als je bedenkt dat alle ventilatoren uit China komen, dus zal het bijna 4 voudige wat het jou heeft gekost geen verschil maken.

Ook is een nieuwe ventilator géén garantie voor een fluisterstille PlayStation, Sony bezuinigd graag op onderdelen met dit als gevolg, iemand die je er meer over kan vertellen is @Amaze86

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:14
@Maditude Als je coile whine hebt dan kan je er weinig aan doen, voor fan zou ik altijd een NMB v2 fan gaan, heb je nieuwe ps5 1216A dan voor NMB v3 gaan. Het is een loterij bij Sony met verschillende fans.

[ Voor 50% gewijzigd door Amaze86 op 01-09-2023 14:07 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Amos_x
  • Laatst online: 11-06-2024
Wie heeft al een preorder geplaatst voor de Portal? Gezien de reacties vermoed ik niet dat het storm loopt en dat ze in november gewoon beschikbaar zijn. Was uiteindelijk ook zo voor de psvr 2

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:56
Geen pre-order hier maar mijn Playstation 5 staat straks in de gameroom/op zolder en het lijkt me wel wat om de mogelijkheid te hebben om beneden op de bank een psportal erbij te pakken.

Ik ga het eens aankijken hoe hij bevalt bij anderen

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 06-11 12:16
Ben benieuwd of dit wat is, heb eens besteld omdat mijn jeugdelijke nostalgie het even van me overnam. Nu afwachten of het wat is, want zo 8 en 16bit Nintendo games afspelen op een PS5 is toch wel een beetje nerdy cool! :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oXdAx2UaYVsFvl7nu6WrsUvAe1c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/g7iIfVpa2mTwqcdfCWW1uDJv.png?f=fotoalbum_large

• wouter5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-11 05:47
Racing-Paradise schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 16:28:
Geen pre-order hier maar mijn Playstation 5 staat straks in de gameroom/op zolder en het lijkt me wel wat om de mogelijkheid te hebben om beneden op de bank een psportal erbij te pakken.

Ik ben vooral benieuwd of er verschil is met Remote Play op Android of iOS. Ik vind dat je daar de compressie-artefacten (blokjes en tearing) nogal ziet, vooral bij snelle bewegingen van het beeld. Zelfs via Wifi op hetzelfde netwerk.

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:34
wouter5 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 19:07:
[...]

Ik ben vooral benieuwd of er verschil is met Remote Play op Android of iOS. Ik vind dat je daar de compressie-artefacten (blokjes en tearing) nogal ziet, vooral bij snelle bewegingen van het beeld. Zelfs via Wifi op hetzelfde netwerk.
Op IOS app zit ook duidelijk merkbare lag, daar heb ik op mijn steamdeck met chiaki duidelijk minder last van

• Maditude
Amaze86 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 13:51:
@Maditude Als je coile whine hebt dan kan je er weinig aan doen, voor fan zou ik altijd een NMB v2 fan gaan, heb je nieuwe ps5 1216A dan voor NMB v3 gaan. Het is een loterij bij Sony met verschillende fans.
[YouTube: Best cooling for the PS5]
Ik heb mijn vent besteld bij consolereparatie.eu
Ze zeggen daar dat het de originele vent is van PS5.
Dit zijn de specs

Playstation 5 PS5 ventilator 23 bladen Delta:
Origineel Sony Playstation 5 onderdeel.
Interne koel ventilator.
merk : Delta
Modelnummer : 12047GA-12M-WB-01
Input : 12V DC 2.4A
Kan worden gebruikt voor elk model Playstation 5 PS5

Morgen wordt hij normaal gezien geleverd. Nog enkel achter gepaste schroevendraaier en hopen dat we morgen terug kunnen gamen _/-\o_

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:42

v8power67

Psn: Mausosaurus

Ziet er best tof uit eigenlijk!
Tdu1 was echt een speciale game. Was zo tof zo een grote open wereld. Persoonlijk vind ik die game nog steeds leuker en toffer dan de forza horizon serie. Die werd snel saai. Waar ik tdu1 en tdu2 veel langer leuk vond.

Bem zeer benieuwd naar deze game, ziet er wel relaxed en leuk uit.

[ Voor 9% gewijzigd door v8power67 op 02-09-2023 00:35 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• Floks
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-11 22:44
v8power67 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 00:35:
[YouTube: Test Drive Unlimited Solar Crown - The Cruiser Trailer | PS5 Games]

Tdu1 was echt een speciale game. Was zo tof zo een grote open wereld. Persoonlijk vind ik die game nog steeds leuker en toffer dan de forza horizon serie. Die werd snel saai. Waar ik tdu1 en tdu2 veel langer leuk vond.

ik hoop toch voor vr, gt7 is super, hoop echt dat deze game dat ook ondersteund.

Floksor

• Caayn
  • Niet online

Het bezoeken van een dealer geeft hoop dat ze het TDU gevoel/sfeertje weten te benaderen.

Een wereld met een 1:1 schaal geeft misschien niet de beste race banen maar het was zeker in TDU erg tof.

Verwijderd

NEW Limited Edition PS5: Spider-Man 2 Edition!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:51

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
TDU ziet er inderdaad tof uit, beetje meer dat stijlvolle sfeertje wat GT5 ook heeft, het gaat om de auto's en niet alle bombarie er omheen.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Verwijderd

Net de Playstation Portal in de pre-order gedaan. Hij wordt op 15 november bezorgd.

Puur gekocht om in bed, in de tuinkamer of terwijl de vrouw tv kijkt te kunnen gamen. En niet altijd gebonden te zijn aan mijn gamekamer.

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Nice! Hier kijk ik wel naar uit - scratch the Forza itch zonder een Xbox te hoeven kopen.

Ik was bijna in de verleiding gekomen met Starfield, maar van wat ik heb gezien in de reviews en gameplay is het in mijn ogen gewoon een gelikte Skyrim in space, ofwel geen space game in de hoek van Star Citizen of Elite. Dat is helemaal prima maar niets voor mij.

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-11 12:16
Verwijderd schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 13:09:
Net de Playstation Portal in de pre-order gedaan. Hij wordt op 15 november bezorgd.

Puur gekocht om in bed, in de tuinkamer of terwijl de vrouw tv kijkt te kunnen gamen. En niet altijd gebonden te zijn aan mijn gamekamer.
Ik ben stiekem ook een hyped, ik ben alleen heel benieuwd wat dit in de praktijk gaat doen. Qua verbinding; gaat dit beter dan regulier streamen zijn, omdat je kunt optimaliseren? TV is hier vaak bezet; lijkt me heerlijk om rdr2 en gta nog even een uurtje in bed te kunnen spelen.

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 06-11 12:16

Ik heb hem ook in pre-order staan! Als goede echtgenoot hoef ik de TV niet meer weg te kapen als vrouwlief naar haar series aan het kijken is. "Happy wife, happy life." :+

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:12

DarkSide

theres no place like ::1

Runaque schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 16:38:
[...]

Ik heb hem ook in pre-order staan! Als goede echtgenoot hoef ik de TV niet meer weg te kapen als vrouwlief naar haar series aan het kijken is. "Happy wife, happy life." :+
Dit lijkt me toch de USP van de Portal als ik het zo lees op internet

Ze hadden hem beter PS partner kunnen noemen. 8)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

voog schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 16:18:
[...]

Ik ben stiekem ook een hyped, ik ben alleen heel benieuwd wat dit in de praktijk gaat doen. Qua verbinding; gaat dit beter dan regulier streamen zijn, omdat je kunt optimaliseren? TV is hier vaak bezet; lijkt me heerlijk om rdr2 en gta nog even een uurtje in bed te kunnen spelen.
De verbinding tussen de PS5 en de Portal schijnt geoptimaliseerd te zijn ja. En het is een 8” scherm met een beeldverhouding van 16:9, waar geen telefoon tegenop kan.

Daarbij is het natuurlijk fijn dat de ‘controller’ vastzit aan het scherm en je niet allemaal moeilijk hoeft te doen met een losse controller en een losse telefoon of tablet.

• Maditude
Maditude schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 23:31:
[...]

Ik heb mijn vent besteld bij consolereparatie.eu
Ze zeggen daar dat het de originele vent is van PS5.
Dit zijn de specs

Playstation 5 PS5 ventilator 23 bladen Delta:
Origineel Sony Playstation 5 onderdeel.
Interne koel ventilator.
merk : Delta
Modelnummer : 12047GA-12M-WB-01
Input : 12V DC 2.4A
Kan worden gebruikt voor elk model Playstation 5 PS5

Morgen wordt hij normaal gezien geleverd. Nog enkel achter gepaste schroevendraaier en hopen dat we morgen terug kunnen gamen _/-\o_
Nieuwe vent is geïnstalleerd en geen melding meer dat hij te warm wordt d:)b
Hartelijke dank boys voor de tips!

• Geraedus
Maditude schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 18:37:
[...]

Nieuwe vent is geïnstalleerd en geen melding meer dat hij te warm wordt d:)b
Hartelijke dank boys voor de tips!
Top, heb je toch heel wat geld bespaard.

• Maditude
Geraedus schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 19:00:
[...]

Top, heb je toch heel wat geld bespaard.
Probleem is nog niet van de baan.
Heb met mijn zoontje 2u zonder problemen lego Batman 3 kunnen spelen.
Wil ik eventjes gt7 nog spelen, krijg ik melding dat PS5 te heet is en schakelt onmiddellijk uit.
Ventilator draait nu maar gpu wordt wel heel warm.

• Maditude
Net een filmpje bekeken op YouTube. Ik zal hem morgen eens volledig open doen. Volgens mij zal er stof zitten binnenin op de heatsink en de voedingsventilatie.

• Amos_x
Racing-Paradise schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 16:28:

Hier ook zoiets. Ik wil echt de woonkamer zo simpel mogelijk, zonder gedoe. Een tv en een Apple TV aangesloten, that's it.

Gamen wil ik dan naar een andere kamer brengen. Ook al heb ik geen 4 verschillende consoles, eigenlijk enkel een ps5 aangesloten, toch liever op een andere tv. En af en toe ook de laptop en een playseat...

De portal zal er dus voor zorgen dat ik dan toch nog in de woonkamer of elders in huis ps5 kan spelen, wat dus die andere inrichting een no-brainer maakt. Hopelijk valt de streaming goed mee, niet al te veel artifacts. Ik plan de ps5 rechtstreeks bekabeld aan te sluiten, zodat de wifi verbinding niet up- and down al die bandbreedte moet gebruiken. Moet lukken d:)b

• Amos_x
Verwijderd schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 17:57:
[...]

De verbinding tussen de PS5 en de Portal schijnt geoptimaliseerd te zijn ja. En het is een 8” scherm met een beeldverhouding van 16:9, waar geen telefoon tegenop kan.

Daarbij is het natuurlijk fijn dat de ‘controller’ vastzit aan het scherm en je niet allemaal moeilijk hoeft te doen met een losse controller en een losse telefoon of tablet.
Ja dat dus. De reacties steeds dat een tablet en controller toch hetzelfde doet, en goedkoper en blabla ... die hebben er niets van gesnapt.

De portal is vastnemen en gamen. Niet vanalles lopen pairen, opzetten, neerzetten, ... En het is enkel goedkoper als je de tablet al hebt, indien niet wil ik wel weten waar je voor 200 euro een goede tablet vind (geen Chinese rommel).

Soms wil je gewoon dedicated hardware, gebouwd voor een doel. Gemak, eenvoudiger. Op een bepaald moment ben je dat geklooi ook best wel beu. Als student, misschien, later wil je gewoon knappe hardware. Dat het dan maar 1 ding kan, boeit me niet. Ik begin meer en meer afstand te nemen van al dat soort hardware die zogezegd 'alles kan'. Het kan alles en is voor niets echt met zorg gemaakt.

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 13:47
Voor zover ik zie is het hier nog nergens gemeld, maar:

https://borderlands.2k.co...-collection-pandoras-box/
Borderlands Collection: Pandora's Box available now

For the first time ever, get all six Borderlands adventures in one Mayhem-fueled package, all at an incredible value. Borderlands Collection: Pandora's Box is a digital-only bundle available now on PC via Steam, Xbox One, Xbox Series X|S, PlayStation®4, and PlayStation®5.

This bundle includes all six acclaimed base games from the Borderlands franchise: Borderlands: Game of the Year Edition, Borderlands 2, Borderlands: The Pre-Sequel, Tales from the Borderlands, Borderlands 3, and New Tales from the Borderlands, as well as all of their add-on content.
Enige dat mist is dus Tiny Tina's Wonderlands.

Normale prijs: €150 (wat veel te veel is natuurlijk)
Tijdelijke PlayStation Plus prijs: €60

Maar nu komt het interessante, je kan het aan €30 krijgen als je in het bezit bent van één van de main Borderlands games:
If you already own a digital or physical copy of Borderlands: Game of the Year Edition or Borderlands: The Handsome Collection for PlayStation®4, or a digital or physical copy of Borderlands 3 on PlayStation®5 or PlayStation®4, and want to complete your collection, you can access a special upgrade offer on Borderlands Collection: Pandora's Box by launching one of these titles and following the in-game instructions.
Het grappige is dat het ook werkt als je BL3 nu in de sale koopt voor nog geen €10, dus dan heb je alles voor €40.

Ik heb het ondertussen gedaan om mijn PlayStation Plus versie van 2 games te upgraden naar een full license, mijn disc van BL3 te upgraden naar full license voor PS4 en PS5, meteen alle DLC mee te nemen plus nog eens de nieuwe Tales from the Borderlands.

PS: €30 aanbod is ook geldig op Xbox, op Steam is het met het gekende bundel systeem.

• Amos_x
MathieuT schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 23:39:

mijn disc van BL3 te upgraden naar full license voor PS4 en PS5,
Ik begrijp het vast niet maar wat je bedoel je precies? Een disc is toch ook gewoon een “full license”?

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 13:47
Amos_x schreef op zondag 3 september 2023 @ 09:44:
[...]

Ik begrijp het vast niet maar wat je bedoel je precies? Een disc is toch ook gewoon een “full license”?
Misschien heb ik het niet duidelijk uitgelegd.
Ik had Borderlands 3 op disc voor PS4, de PS5 upgrade was gratis maar daarvoor heb ik ook nog steeds mijn disc nodig.
Nu heb ik zowel op PS4 als PS5 de digitale versie waardoor ik mijn disc niet meer hoef te gebruiken.

Verwijderd

Amos_x schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 23:17:
[...]

Ja dat dus. De reacties steeds dat een tablet en controller toch hetzelfde doet, en goedkoper en blabla ... die hebben er niets van gesnapt.

De portal is vastnemen en gamen. Niet vanalles lopen pairen, opzetten, neerzetten, ... En het is enkel goedkoper als je de tablet al hebt, indien niet wil ik wel weten waar je voor 200 euro een goede tablet vind (geen Chinese rommel).

Soms wil je gewoon dedicated hardware, gebouwd voor een doel. Gemak, eenvoudiger. Op een bepaald moment ben je dat geklooi ook best wel beu. Als student, misschien, later wil je gewoon knappe hardware. Dat het dan maar 1 ding kan, boeit me niet. Ik begin meer en meer afstand te nemen van al dat soort hardware die zogezegd 'alles kan'. Het kan alles en is voor niets echt met zorg gemaakt.
Exact, jij snapt het.

Het enige waar ik me wel zorgen over maak is stick drift. De thumbsticks zijn niet modulair, dus dat kan wel eens een probleempje worden. Geen idee hoe Sony dat qua garantie aan gaat pakken.

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:00

Shiro

Serenity

Amos_x schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 23:17:
[...]

Helemaal mee eens, ik heb het geprobeerd met Tablet of laptop, matige qualiteit, artifacts, terwijl mijn netwerk meer dan vlot genoeg is. Ik heb een druk leven, 2 kleine kinderen en een full time baan en wil gewoon dat het gelijk werkt. Niet al dat geklooi en weer mijn controller pairen aan de tablet of met een kabeltje de controller via pc spelen.

Ik wacht de eerste reviews nog wel even af, maar als er niks negatiefs uit komt van wat we nu nog niet weten, ga ik het zeker kopen.

Mijn hoop is dat het gamen net zo laag drempelig maakt als op een switch, even gamen wanneer het uitkomt en net zo snel weer wegleggen als je even wat anders moet doen.

Zit wel te denken, als Sony hun spul nog optimaliseert voor Portal, zal in theorie de games zelfs beter kunnen uitzien of presteren? Op 1080p zou de PS5 veel beter kunnen presteren dan 1440/4k dingen renderen op een 4k tv. Misschien niet meer de keuze tussen Ray Tracing en 60fps, maar gewoon beide als je maar op 1080p hoeft te renderen.

Juniper RWD

• Geraedus
Ook met jou reactie ben ik het helemaal mee eens.
Wel ga ik eerst de kat uit de boom kijken ook al weet ik haast zeker dat ik het ga aanschaffen.

Verwijderd schreef op zondag 3 september 2023 @ 12:39:
[...]

Exact, jij snapt het.

Het enige waar ik me wel zorgen over maak is stick drift. De thumbsticks zijn niet modulair, dus dat kan wel eens een probleempje worden. Geen idee hoe Sony dat qua garantie aan gaat pakken.
Gewoon weggooien en een nieuwe kopen.

• Chief-Commander
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 08-09-2023
Volgend jaar komt hoogstwaarschijnlijk de PS5 Pro uit. Heb op dit moment geen console. Wil echter weer gamen maar zou het zonde vinden als ik nu 500 euro neerleg en dan volgend jaar weer...

• Amos_x
Raem schreef op zondag 3 september 2023 @ 13:09:
[...]

Gewoon weggooien en een nieuwe kopen.
Yep (y) >:)

Verwijderd

Shiro schreef op zondag 3 september 2023 @ 12:46:
[...]

Helemaal mee eens, ik heb het geprobeerd met Tablet of laptop, matige qualiteit, artifacts, terwijl mijn netwerk meer dan vlot genoeg is. Ik heb een druk leven, 2 kleine kinderen en een full time baan en wil gewoon dat het gelijk werkt. Niet al dat geklooi en weer mijn controller pairen aan de tablet of met een kabeltje de controller via pc spelen.

Ik wacht de eerste reviews nog wel even af, maar als er niks negatiefs uit komt van wat we nu nog niet weten, ga ik het zeker kopen.

Mijn hoop is dat het gamen net zo laag drempelig maakt als op een switch, even gamen wanneer het uitkomt en net zo snel weer wegleggen als je even wat anders moet doen.

Zit wel te denken, als Sony hun spul nog optimaliseert voor Portal, zal in theorie de games zelfs beter kunnen uitzien of presteren? Op 1080p zou de PS5 veel beter kunnen presteren dan 1440/4k dingen renderen op een 4k tv. Misschien niet meer de keuze tussen Ray Tracing en 60fps, maar gewoon beide als je maar op 1080p hoeft te renderen.
Dat is met de Portal het geval. Zodra je ‘m aanzet, kun je gelijk van start. Je PS5 wordt dan automatisch geactiveerd. Op YouTube staan al een hoop (positieve) hands-on video’s waarin dit getoond wordt.

• Zorroberner
  • Laatst online: 00:09
Chief-Commander schreef op zondag 3 september 2023 @ 13:13:
Volgend jaar komt hoogstwaarschijnlijk de PS5 Pro uit. Heb op dit moment geen console. Wil echter weer gamen maar zou het zonde vinden als ik nu 500 euro neerleg en dan volgend jaar weer...
Ik herhaal even mijn standaard tekst, er is nu niks officieels aangekondigd. En qua PRO zijn er al helemaal 0.0 betrouwbare geruchten. Hoogstwaarschijnlijk is een aanname. Dus je kan of nu lekker gamen, of wachten en maar wachten op iets wat misschien niet eens komt. Mijn advies: PS5 is een heerlijke console, lekker kopen en gamen, en dan volgend jaar inruil actie ofzo gebruiken. Dan ben je misschien een honderdje of twee duurder uit.

• Chief-Commander
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 08-09-2023
Zorroberner schreef op zondag 3 september 2023 @ 13:24:
[...]

Ik herhaal even mijn standaard tekst, er is nu niks officieels aangekondigd. En qua PRO zijn er al helemaal 0.0 betrouwbare geruchten. Hoogstwaarschijnlijk is een aanname. Dus je kan of nu lekker gamen, of wachten en maar wachten op iets wat misschien niet eens komt. Mijn advies: PS5 is een heerlijke console, lekker kopen en gamen, en dan volgend jaar inruil actie ofzo gebruiken. Dan ben je misschien een honderdje of twee duurder uit.
Alle geruchten zijn aannames, maar in dit geval komen de leaks van een betrouwbare bron die het vaker bij het juiste eind had (genoeg info over te vinden). Ik denk ook niet dat bij de aankondiging van een PS5 Pro, je het met een verlies van max €200,- kunt doorverkopen. Aangezien er dan weer veel aanbod beschikbaar komt. Maar goed, het kunnen gamen is het ook wel waard.

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
Waarom wachten op een PS Pro als je nu al lekker kan gamen op de PS5 en tegen de tijd dat er een Pro komt (als er ooit een Pro komt) je PS5 makkelijk kan omruilen of verkopen?
Of je kan ook gewoon de Pro negeren dan en blijven op je PS5 spelen. Ik denk dat het verschil tussen PS5 en PS5 Pro ook veel kleiner zal zijn dan tussen de PS4 en PS4 Pro. Bij de PS4 had je echt de Pro nodig om in 4K te kunnen gamen en veel games waren. Ik zie niet echt iets waarvoor je absoluut day 1 een PS5 Pro zou willen gaan halen.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-11 13:04
Chief-Commander schreef op zondag 3 september 2023 @ 13:13:
Ben wel benieuwd naar je bron. Er zijn geruchten, maar er is niks officieel bekend gemaakt en de geruchten die er zijn komen ook niet van heel betrouwbare bronnen. En waarom nu niet gewoon een PS5 kopen zodat je lekker kan gamen? Misschien duurt de pro versie nog wel 2 jaar, wellicht komt ie nooit.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Hulleman
Twixie schreef op maandag 4 september 2023 @ 09:52:
Of je kan ook gewoon de Pro negeren dan en blijven op je PS5 spelen. Ik denk dat het verschil tussen PS5 en PS5 Pro ook veel kleiner zal zijn dan tussen de PS4 en PS4 Pro. Bij de PS4 had je echt de Pro nodig om in 4K te kunnen gamen en veel games waren. Ik zie niet echt iets waarvoor je absoluut day 1 een PS5 Pro zou willen gaan halen.
Betere performance, meer niet. Het 30fps tijdperk begint zo langzamerhand aan te breken. Mogelijk krijgt de pro betere upscaling technieken. Volgens mij is FSR 3.0 bijvoorbeeld niet zo maar mogelijk op de PS5, omdat geen directx ondersteunt wordt.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Hulleman
Chief-Commander schreef op zondag 3 september 2023 @ 13:33:
Ik denk ook niet dat bij de aankondiging van een PS5 Pro, je het met een verlies van max €200,- kunt doorverkopen.
Makkelijk. Mijn PS4 verkocht ik destijds voor € 250, nadat ik de Pro had gekocht. Mocht het zo ver zijn, dan weet de gemiddelde marktplaatser echt niet dat er een Pro versie is aangekondigd. Die zoeken gewoon een PS5 voor de kids.

[ Voor 39% gewijzigd door Hulleman op 04-09-2023 09:59 ]

• Caayn
  • Niet online
Hulleman schreef op maandag 4 september 2023 @ 09:57:
[...]

Betere performance, meer niet. Het 30fps tijdperk begint zo langzamerhand aan te breken. Mogelijk krijgt de pro betere upscaling technieken. Volgens mij is FSR 3.0 bijvoorbeeld niet zo maar mogelijk op de PS5, omdat geen directx ondersteunt wordt.
Dat is geen probleem ;) FSR werkt ook met andere APIs zoals Vulkan. Niks houdt Sony of developers tegen om, eventueel samen met AMD, ondersteuning voor GNM(X) te bouwen. FSR2.0 werkt ook prima op Playstation. AMD heeft al gezegd dat FSR3 werkt op niet nader gespecificeerde "consoles"

Een groter probleem zal de minimum aanbeveling van 60FPS zijn voordat je FSR3 toepast. Daaronder kan je het toepassen maar zullen de resultaten mogelijk te laag zijn.

• Hulleman

Ook mijn overweging! De Portal in de preorder :)

Verwijderd

Caayn schreef op maandag 4 september 2023 @ 10:31:
[...]
Een groter probleem zal de minimum aanbeveling van 60FPS zijn voordat je FSR3 toepast. Daaronder kan je het toepassen maar zullen de resultaten mogelijk te laag zijn.
Het lijkt er dus meer op dat het gebruikt gaat worden om dichter bij de 120fps te komen in bepaalde games. Persoonlijk hoop ik dat Sony blijft inzetten op een 40fps/120hz optie in games wanneer 60fps steeds lastiger gaat worden. Nog steeds niet optimaal maar veel beter dan 30fps wat je steeds vaker ziet bij de groene buur.

Als er een Pro komt die alles in 60 kan aanbieden zou dat voor mij al een reden zijn om te upgraden. Al moet ik zeggen dat iedere keer een nieuwe console in huis halen gaat vervelen net zoals al die game hoesjes van vroeger. :P
Voor mij mag cloud gaming uiteindelijk alles gaan vervangen. En dan gewoon alle games kunnen kopen en spelen die je wilt ongeacht developer/uitgever. Het is 2023. 8)

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007

Superkiwi

Hoi doei

Hulleman schreef op maandag 4 september 2023 @ 10:40:
[...]
Ook mijn overweging! De Portal in de preorder :)
Ik zag het woordje "de" over het hoofd en dacht even dat er een nieuwe Portal game aan zat te komen. Maar helaas :P

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:11
Weet iemand wanneer de PS5 update komt waarbij je het startup piepje uit kan zetten? Misschien ligt het aan mij maar ik vind het echt mateloos irritant en nodeloos luid ook. Ik zag dat de optie om het uit te zetten al in het beta programma zat, maar daar zit ik dan weet niet in..

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-10 17:12
Heaget schreef op maandag 4 september 2023 @ 16:21:
Weet iemand wanneer de PS5 update komt waarbij je het startup piepje uit kan zetten? Misschien ligt het aan mij maar ik vind het echt mateloos irritant en nodeloos luid ook. Ik zag dat de optie om het uit te zetten al in het beta programma zat, maar daar zit ik dan weet niet in..
PIEP
Hopelijk komt er ooit een update dat je het piepje kunt vervangen voor dit.

Verwijderd

Raem schreef op maandag 4 september 2023 @ 17:06:
Zonder te kijken wist ik al welk geluid het zou worden. :D _/-\o_

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:11
'Nam flashbacks intensify

• Hulleman
Shiro schreef op zondag 3 september 2023 @ 12:46:

Eens. Ik denk dat ik in handheld ook veel meer kleine games ga spelen. Op de een of andere manier nodigt mij dat toch meer uit dan dergelijke games op een groot scherm te spelen. Wat betreft performance is dat wel een interessante ja. Ben benieuwd hoe zich dat uitpakt. Ik verwacht nog wel dat de Portal in de toekomst direct games kan gaan streamen vanaf PS+

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:36

Agent47

I always close my contracts.

Ik had een Rickroll verwacht :9

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• mefjoew
  • Laatst online: 06-11 13:07
Zodra dat kan ga ik toch maar die FF VII remaster aanschaffen <3

• P.E.No.1
  • Laatst online: 31-10-2023
mefjoew schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 10:58:
[...]

Zodra dat kan ga ik toch maar die FF VII remaster aanschaffen <3
Deze zat ook in PS+. Jammer dat je die dan hebt gemist

PSN id: PENo1

• mefjoew
  • Laatst online: 06-11 13:07
P.E.No.1 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 15:49:
[...]

Deze zat ook in PS+. Jammer dat je die dan hebt gemist
Bij het standaardabonnement? Dat doet dan wel een beetje zeer ja.. |:(

• Meneer UYL
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07-11 08:25
NEVER MIND :)

[ Voor 93% gewijzigd door Meneer UYL op 07-09-2023 20:15 ]

[IMG]https://card.psnprofiles.com/2/Meneer_UYL.png[/IMG]

Gewoon voor de lol, maar herinneren jullie je nog de presentatie van de PS5 ? Een 'feature' was dat onder de faceplates er gaatjes zitten die het stof zouden opvangen.

Daarom effen een poll :

Poll: Heb jij de stofgaatjes van je PS5 al gestofzuigd ?
Ja, al meerdere keren
1 keer en dan nooit meer
Nog nooit
Stofgaatjes ?!?
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=405945&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

• Amos_x
Een beetje perspectief (viel me net op, ik keek net op de sony site), een dual sense edge (met belabberde batterijduur) kost ook 239 euro. De portal kost 229. Ik vind de portal dan ook totaal niet te duur geprijsd als een ietwat niche accessoire.

Het is niet voor iedereen, maar voor wie zich kan vinden in dit device, kan dit toch makkelijk? Net zoals de dual sense ook niet voor iedereen is, maar blijkbaar wel erg goed verkoopt. Een dual sense edge zou ik dan weer nooit kopen, niet voor mij, maar ik begrijp het wel. Ik ga dan ook niet lopen verkondigen dat die dual sense edge te duur is of zo.

Hier heb je een controller, waarschijnlijk een goede wifichip en 8 inch scherm. Prima prijs als je het mij vraagt. Erg nieuwsgierig naar dit device. Heb al zin in het ding vastnemen, uitpakken. Voor mij, met sony playstation spul, altijd een fijn gevoel O-)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik had vanavond visite, en ik had daarbij mijn PS4 Pro (in de woonkamer) aan waar Spotify op aanstond. Visite weg, PS4 uit, ik ga naar mijn gameroom/garage en zet m'n PS5 aan en wil een digitaal aangeschaft spel starten (ik ben een (retro) verzamelaar en schaf zelden iets digitaal aan). Krijg ik meldingen m.b.t de licenties. Via de instellingen de licenties hersteld (wat al belachelijk is, de PS5 is primair maar de PS4 Pro is dat ook, het spel wat ik startte is echter een PS5 only spel).

En dan nog deze bullshit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VvQtl2x_wMEXkBZNWpO9Y8cRD38=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QRAlf8dMgpJr9bdoW8zZFTBD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f7rni5V0lMgOyhumnBe3C0aFZEU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YJD7GZPbEpxlGEEMgGy3BjBv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zgfOQRIcaJY7Rs9nqUW_hRH9Q_E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yyuMOlLWx7AbgHPYlAF2jNmY.jpg?f=fotoalbum_large

Nog een reden dat ik digitaal verafschuw. Een legitiem gekocht spel, alleen beschikbaar op PS5, start niet op mijn enige en primaire PS5 door twijfels over de licentie(s) waardoor ik nu niet kan doen wat ik wil doen met mijn aangeschafte spel. Kan door dit soort meldingen echt kwaad worden :(

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-11 13:25
Exorcist schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 00:00:
Ik had vanavond visite, en ik had daarbij mijn PS4 Pro (in de woonkamer) aan waar Spotify op aanstond. Visite weg, PS4 uit, ik ga naar mijn gameroom/garage en zet m'n PS5 aan en wil een digitaal aangeschaft spel starten (ik ben een (retro) verzamelaar en schaf zelden iets digitaal aan). Krijg ik meldingen m.b.t de licenties. Via de instellingen de licenties hersteld (wat al belachelijk is, de PS5 is primair maar de PS4 Pro is dat ook, het spel wat ik startte is echter een PS5 only spel).

En dan nog deze bullshit:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nog een reden dat ik digitaal verafschuw. Een legitiem gekocht spel, alleen beschikbaar op PS5, start niet op mijn enige en primaire PS5 door twijfels over de licentie(s) waardoor ik nu niet kan doen wat ik wil doen met mijn aangeschafte spel. Kan door dit soort meldingen echt kwaad worden :(
Tot nu toe nog niet gehad, maar kan me heel goed voorstellen dat je hier kwaad om kan worden, zou ik ook worden, je betaald voor iets en nog kun je er niet normaal mee omgaan. Af en toe vraag ik me af of we wel vooruit gaan in gemak. Stom voorbeeld misschien, maar ik heb al 3 weken ruzie met een Sonos One speaker omdat hij met mijn Spotiy account een conflict maakt, met die van de vrouw niet |:(

[ Voor 4% gewijzigd door Linksquest op 09-09-2023 09:11 ]

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Exorcist schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 00:00:
Volgens mij ligt dat toch echt aan het spel zelf. Ik heb zelf ook een PS4 én PS5, en het enige spel waar ik iets merk bij het switchen is GT7. Die moet dan telkens zogezegd uitloggen op de andere console, wat belachelijk lang duurt (ok, is maar een minuutje, maar toch).
Met andere spellen nog nooit issues gehad als ik ze ineens op de andere console speel.

• Ton Hasselt
  • Laatst online: 08-06-2024
Amos_x schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 18:27:
Een beetje perspectief (viel me net op, ik keek net op de sony site), een dual sense edge (met belabberde batterijduur) kost ook 239 euro. De portal kost 229. Ik vind de portal dan ook totaal niet te duur geprijsd als een ietwat niche accessoire.

Het is niet voor iedereen, maar voor wie zich kan vinden in dit device, kan dit toch makkelijk? Net zoals de dual sense ook niet voor iedereen is, maar blijkbaar wel erg goed verkoopt. Een dual sense edge zou ik dan weer nooit kopen, niet voor mij, maar ik begrijp het wel. Ik ga dan ook niet lopen verkondigen dat die dual sense edge te duur is of zo.

Hier heb je een controller, waarschijnlijk een goede wifichip en 8 inch scherm. Prima prijs als je het mij vraagt. Erg nieuwsgierig naar dit device. Heb al zin in het ding vastnemen, uitpakken. Voor mij, met sony playstation spul, altijd een fijn gevoel O-)
Hij is zelfs goedkoper, 219,99.

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:53
Leuk ding die portal, ik wist er nog niet van af! Tegelijkertijd lijkt het mij niet zo zinvol om call of duty te spelen op zo'n klein ding, eigenlijk het enige spel dat ik speel op de ps5... jammer, de prijs is toch niet zo hoog? Ik zie het een beetje als een Nintendo Switch waarmee je ook handheld kan spelen

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Een Backbone One heb je voor de helft, kan hetzelfde, en wordt door 9 van de 10 gebruikers gespeeld met een beter scherm.

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:11
MaZo schreef op zondag 10 september 2023 @ 10:00:
Een Backbone One heb je voor de helft, kan hetzelfde, en wordt door 9 van de 10 gebruikers gespeeld met een beter scherm.
Ik zou zelf voor de Portal gaan. Ik vermoed dat deze beter geoptimaliseerd zal zijn.Maar dat is slechts een voorgevoel.

Verwijderd

MaZo schreef op zondag 10 september 2023 @ 10:00:
Pure onzin wat je zegt. Er zijn genoeg redenen waarom de Backbone One goedkoper is. Die zou je met een beetje gezond verstand zelf ook wel moeten kunnen bedenken. Zeker hier op dit forum.

Ten eerste wordt de Backbone One zonder 8” scherm geleverd. Je bent dus verplicht om je iPhone te gebruiken. Er is geen enkele iPhone op de markt met een 8” scherm en een beeldverhouding van 16:9, dus het lijkt me sterk dat er mensen zijn die van een beter scherm gebruik maken.

Overigens ben je bij een wat langere gamesessie dus sowieso al je telefoon kwijt (wat voor mij überhaupt geen optie is) en eindig je ook nog eens met een lege batterij. En dan heb ik het nog niet eens gehad over dat je je iPhone alleen zonder hoesje in de backbone kunt klikken, wat betekent dat je dus altijd eerst het hoesje van je telefoon moet verwijderen om te kunnen spelen. Superirritant.

Ten tweede heeft de Backbone One geen ingebouwde wifi-chip of geoptimaliseerde communicatie met de PS5. Bij de Portal is dit wel het geval. Denk dus aan lagere input lag en functies als direct van start kunnen gaan bij aanzetten.

Ten derde voelen de knopjes van de Backbone One erg goedkoop aan, terwijl de Portal eigenlijk gewoon over een echte DualSense-controller beschikt met haptic feedback en adaptive triggers.

Al met al vind ik het dus niet zo gek dat je de Backbone One al voor de helft kunt krijgen. Sterker nog, ik vind hem in verhouding zelfs overpriced.

Edit: ik zie dat er ook een Android-versie van de Backbone One is, maar daar geldt hetzelfde voor.

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:59
weet iemand hoe lang de ps5 nog in de aanbieding blijft bij de grote ketens?

Verwijderd

Grindtegel schreef op zondag 10 september 2023 @ 13:55:
weet iemand hoe lang de ps5 nog in de aanbieding blijft bij de grote ketens?
Ik vermoed dat dit de laatste dag is. In de Playstation Store is de aanbieding al sinds afgelopen donderdag geeïndigd.
Pagina: 1 ... 300 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord