Verwijderd

RnB schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 11:01:
Naja, het zal wel aan mij liggen dan.
Ik kan donkere scenes / websites niet goed zien op mijn MacBook Pro wanneer ik buiten zit, zonder in de volle zon te zitten. Deze gaat officieel ook maar tot max 500 nits.
Zet ik deze op 1000 nits met een app, is het al iets beter te gebruiken.

Ergo: iedereen moet maar even voor zichzelf checken of de 500 nits genoeg is om buiten te gamen. :P
Er zit wel een verschil tussen piek nits en constant full screen nits. Veel fabrikanten adverteren met de piek nits, waardoor je achteraf enorm teleurgesteld kan zijn. Die piek nits zijn vaak bedoeld voor o.a. HDR. Die 1500 nits van telefoons worden voornamelijk voor piek nits gebruikt en niet constant full screen nits. Daar zit wel een groot verschil in.

Overigens heb ik privé een xps 15 9560 die heeft maximaal 350 nits, daarmee kan ik prima in de schaduw werken. In de zon wordt het al wat lastiger, mijn zakelijke laptop heeft 220 nits en dat is echt niet te doen. Die 130 nits extra zorgt er voor mij al voor dat ik buiten prima kan werken.

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:54
Mog schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 09:25:
Ik denk dat de doelgroep groot genoeg is. Maar wie gelooft er echt in streaming? Lokaal blijft altijd koning. Hetzelfde met xCloud. Geweldige technologie, maar het speelt minder soepel dan op mijn lokale Xbox. Dus die wint het altijd.
Ik geloof in streaming. Ik heb met veel plezier van Stadia gebruik gemaakt. Gamen op de pc, Chromebook, tv etc. Enige nadeel was de keuze aan games. Maar technisch werkte het prefect. Ik speel nu op PS5 en ben heel erg blij met de games, maar dezelfde games in een soort Stadia omgeving zou voor mij ideaal zijn.

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:34
Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 08:52:
[...]

Zoals zo vaak met gadgets, die op den duur toch in de la van je audiomeubel verdwijnen ;)
ik maak veel gebruik van remote play, voor mij was dit een killer gadget geweest. Maar gebruik mijn steam deck al, dus zie geen reden om nogmaals 200 euro uit te geven als het alleen iets beter scherm geeft en wat van de PS5 controller features.
Als je regelmatig gebruik maakt van remote play dan is het echt een mooie oplossing hoor. Prijs wat te hoog voor een impuls aankoop. Aangezien het draait op android moet je niet verbaasd zijn als streaming later ook nog wordt toegevoegd.

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:06

Phydomir

Dennis

Zapato schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 12:17:
[...]

Ik geloof in streaming. Ik heb met veel plezier van Stadia gebruik gemaakt. Gamen op de pc, Chromebook, tv etc. Enige nadeel was de keuze aan games. Maar technisch werkte het prefect. Ik speel nu op PS5 en ben heel erg blij met de games, maar dezelfde games in een soort Stadia omgeving zou voor mij ideaal zijn.
Hier wel mee eens. Denk ook dat wij (mensen die actiever in de gaming zitten) ook nogal snel vergeten dat wij absoluut in de minderheid zijn en bij lange na niet de mainstream consument zijn. Voor heel veel mensen zal streaming echt prima werken en die merken de verschillen niet eens. Zitten nog wel flink wat haken en ogen aan, vooral qua internet snelheid en beschikbaarheid voordat het echt gemeengoed gaat worden.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 20:06
RnB schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 11:01:
Naja, het zal wel aan mij liggen dan.
Ik kan donkere scenes / websites niet goed zien op mijn MacBook Pro wanneer ik buiten zit, zonder in de volle zon te zitten. Deze gaat officieel ook maar tot max 500 nits.
Zet ik deze op 1000 nits met een app, is het al iets beter te gebruiken.

Ergo: iedereen moet maar even voor zichzelf checken of de 500 nits genoeg is om buiten te gamen. :P
Ik denk dat je wel in het algemeen kan zeggen dat 500 nits gewoon niet toereikend is om buiten in de volle zon te gamen of directe licht inval op je scherm.
Daarom ben ik zo blij dat de galaxy s23 tot 2100 nits aankan, echt ideaal als je buiten bent.

PSN : Geraedus

Verwijderd

Geraedus schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 15:06:
[...]

Ik denk dat je wel in het algemeen kan zeggen dat 500 nits gewoon niet toereikend is om buiten in de volle zon te gamen of directe licht inval op je scherm.
Daarom ben ik zo blij dat de galaxy s23 tot 2100 nits aankan, echt ideaal als je buiten bent.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cl2XBM2AMxBQ2Ey_L-nwIg_TGgI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1j2IlE3JrLAORR2HAqDX6QoO.png?f=fotoalbum_large

Verwijderd

Geraedus schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 15:06:
[...]

Ik denk dat er een misverstand is over hoe die nits berekend worden. Die piek helderheid gaat over 1% window size. Dit betekent dat 1% van het gehele scherm die 2100 nits kan weergeven. Dat is bijvoorbeeld bij HDR handig, als er een heel klein stukje op het scherm heel fel moet zijn.

Dit betekent dus niet dat het hele scherm 2100 nits kan weergeven. Het gehele scherm kan ongeveer 1000 nits weergeven. Zie ook onderstaande grafiek, het aantal nits van het gehele scherm is dus niet zo hoog wat mensen hier denken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N9MKyMDZbA14H9o8CbmHb0ZMZyM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l70ccSfauHCImLdCcHkyNxqp.jpg?f=fotoalbum_large

Hier een goede uitleg hoe dit precies werkt:

People often point to the companies' peak advertised spec when comparing brightness. When compared to the iPhone 14 Pro, Samsung claims a maximum of 1,750 nits, while Apple claims 2000 nits. At face value, the difference between these two might not seem like much, but the two metrics cannot be directly compared. For Samsung, 1,750 nits outlines its peak brightness for a 1% window size, while Apple's describes a 25% window size, which is generally a dimmer value but more practical in using as a brightness measurement. When measuring in the same conditions, Apple's lead in brightness turns out to be moderately greater — 2,300 nits vs. 1,750 nits using Samsung's 1% APL, or 2000 nits vs. 1500 nits using Apple's 25% APL. Either way, the iPhone is capable of highlights that are up to 35% brighter than Samsung's when viewing fullscreen video or in dark mode.

Het is vaak een stukje marketing wat hier speelt. Hoe groter de getallen die geadverteerd wordt hoe eerder mensen een product kopen. Vroeger had je dat ook met die contrast waardes van 1.000.000.000:1 etc.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:39

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter

De Spiderman 2 plates zien er wel gaaf uit.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Voor €10 Final Fantasy Strangers of Paradise opgepikt bij de Mediamarkt. Volgens mij scoorde de game niet heel bijzonder, maar voor die prijs wil ik hem wel proberen.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:25
Raem schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 12:02:
Voor €10 Final Fantasy Strangers of Paradise opgepikt bij de Mediamarkt. Volgens mij scoorde de game niet heel bijzonder, maar voor die prijs wil ik hem wel proberen.
Nice, een 7.2 gemiddeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jn1kX-1XN9K9CdCLFNHg7kE8q5o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0nPPie4aWjqxwcBDjD2yR5qq.png?f=fotoalbum_large

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-11 11:16
Mij gisteren weer eens gewaagd SE5 Invasion Mode, nu op PS5. Had er weer helemaal zin in na het kijken van wat gerelateerde aanbevolen Youtube videos (Duckwit). Er zijn gelukkig nog/weer heel wat spelers te vinden! SE5 zit nu natuurlijk in de PS5 catalog en ook elders zijn kennelijk aanbiedingen geweest. Merk dat er t.o.v. de tijd dat ik het op PS4 speelde wel met meer PS spelers gekoppeld wordt, destijds was crossplay echt bittere noodzaak. Het blijft een erg geslaagde toevoeging en het is nogal verslavend merk ik weer :P

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Heb SE5 net uitgespeeld maar ik heb de hele invasion mode niet geprobeerd.

Vandaag met met Watch Dogs Legion begonnen ook uit de PS+ catalog. Denk niet dat ik deze game ga uitspelen of het moet nog veel leuker worden.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Dualsense controller (alle kleuren) voor maar 48,- bij Bol.com

[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 27-08-2023 15:04 ]

Chaoss schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 14:39:
Vandaag met met Watch Dogs Legion begonnen ook uit de PS+ catalog. Denk niet dat ik deze game ga uitspelen of het moet nog veel leuker worden.
Nee, wordt niet beter. Een van de slechtste games van de laatste paar jaar die ik gespeeld heb.

Verwijderd

Ik heb WD Legion twee keer geprobeerd op PC en PS5 en ik kwam er niet doorheen.

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:57
Nou. Vrijdag voor 432 bij Bol de PS5 GoW Ragnarok edition aangeschaft. Cyberpunk en nieuwe Horizon er op gezet. Ik kom van de PS4Pro, zat een 2TB in. Dat ook maar eens zoeken voor de PS5, wat een geode is en dan de interne extern gaan hangen. Zelfde ook gedaan bij mijn PS4. Eens kijken wat ik daar vog voor kan krijgen in de verkoop.

Wel even wennen en zoeken vergeleken met de PS4, maar dat went wel. Beeld is me idd wel partijtje mooier

edit ; ok, zo'n PS5 heeft dus intern nog een uitbreidngspoort voor een SSD. Leul , hoef dus niks externs te doen

[ Voor 13% gewijzigd door maartend op 27-08-2023 16:44 ]

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:53
maartend schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 16:31:
Nou. Vrijdag voor 432 bij Bol de PS5 GoW Ragnarok edition aangeschaft. Cyberpunk en nieuwe Horizon er op gezet. Ik kom van de PS4Pro, zat een 2TB in. Dat ook maar eens zoeken voor de PS5, wat een geode is en dan de interne extern gaan hangen. Zelfde ook gedaan bij mijn PS4. Eens kijken wat ik daar vog voor kan krijgen in de verkoop.

Wel even wennen en zoeken vergeleken met de PS4, maar dat went wel. Beeld is me idd wel partijtje mooier

edit ; ok, zo'n PS5 heeft dus intern nog een uitbreidngspoort voor een SSD. Leul , hoef dus niks externs te doen
Heb vrijdag precies hetzelfde gedaan, na 4 jaar bij de buren te zijn geweest. Tot nu toe vooral bezig geweest met Astrobots. Leuk spelletje. Moet alleen weer even wennen waar alles zit. Op de Xbox hield ik de Xbox knop ingedrukt en kon ik meteen m’n console uitzetten. Kennelijk werkt dat bij de ps5 weer iets anders

PSN ID Binloading_nl

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-11 11:16
Heb SE5 net uitgespeeld maar ik heb de hele inacsion mode niet geprobeerd.
Als je toch PS Plus hebt en de tijd kan vinden, probeer het eens, het is echt een hele leuke toevoeging aan het spel, vind ik!
Zowel spelen als Invader of als Karl met invasions toegestaan heeft z'n charme.
Als Invader moet je iets meer geluk hebben met de speelstijl en vaardigheid van 'Karl' en de mate waarin het level al gevorderd is. Als je zelf Karl speelt heb je dat veel meer in de hand natuurlijk. Het gebeurd wel regelmatig dat 'Karl' zelfs op lage moeilijkheidsniveaus door de AI gepakt wordt en dat kan wel 'ns frustrerend zijn als je al 10 min. aan het jagen bent en soms tref je een camper die een donker hoekje op zit, zodra je binnenvalt. Over het algemeen winnen de succesvolle jachten het wel van de frustraties.
Goede indicaties van hoe het er aan toegaat zijn: Invader en Karl.

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:36

Shiro

Serenity

Weet iemand of de Playstation Portable ook verbeterde streaming kwaliteit ondersteund tegenover de standaard streaming via Remote Play naar PC?

Ik vind remote play op PC toch wat wazig uitzien en soms hier en daar wat artifacts. Dan zou sommigen wellicht denken dat mijn thuis netwerk niet goed genoeg is, maar ik speel ook veel via Moonlight en dan stream ik van PC naar Laptop als ik in de woonkamer zit en daar heb ik op 1440p echt geweldig beeld, zo goed als geen verschil van daadwerkelijk achter PC spelen, maar Remote Play komt er nog niet echt bij in de buurt...

Juniper RWD

Verwijderd

Shiro schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 20:55:
Weet iemand of de Playstation Portable ook verbeterde streaming kwaliteit ondersteund tegenover de standaard streaming via Remote Play naar PC?

Ik vind remote play op PC toch wat wazig uitzien en soms hier en daar wat artifacts. Dan zou sommigen wellicht denken dat mijn thuis netwerk niet goed genoeg is, maar ik speel ook veel via Moonlight en dan stream ik van PC naar Laptop als ik in de woonkamer zit en daar heb ik op 1440p echt geweldig beeld, zo goed als geen verschil van daadwerkelijk achter PC spelen, maar Remote Play komt er nog niet echt bij in de buurt...
PS5 aangesloten met ethernet en maakt je laptop gebruik van 5ghz WiFi? Voordat bij dat laatste is het optimaal als de AP wel in dezelfde ruimte staat aangesloten (ook via ethernet, dus geen mesh), 5ghz gaat niet zo heel goed door muurtjes heen.

• cold_as_ijs
Shiro schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 20:55:

Artifacts zie ik wel over wifi van tijd tot tijd, wazig beeld geen last van maar speel op een 7 inch scherm ;). Check even de streaming instellingen in de app en op de ps5. Misschien stream je op 720p. Is zoals op YouTube, hoe lager de resolutie hoe minder scherp het beeld wordt door compressie.

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:36

Shiro

Serenity

cold_as_ijs schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 22:09:
[...]

Artifacts zie ik wel over wifi van tijd tot tijd, wazig beeld geen last van maar speel op een 7 inch scherm ;). Check even de streaming instellingen in de app en op de ps5. Misschien stream je op 720p. Is zoals op YouTube, hoe lager de resolutie hoe minder scherp het beeld wordt door compressie.
Valt niet echt iets in te stellen op Remote Play? Denk wellicht scherm resolutie? ik speel op een 14 inch laptop met 1440p scherm, maar hoop dus dat ze dat wel gaan verbeteren, want als ik thuis zonder problemen Diablo 4 op 1440p van mijn game pc kan streamen naar mijn laptop met wifi, dan moet zo'n PS5 dat toch ook wel kunnen zonder artifacts en op 1080p...ik denk dat ik sowieso de Playstation Portal wel een kans ga geven...

Juniper RWD

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
YdieresiS schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 08:00:
[...]

Ik ben nog bezig, ben inmiddels bij de 3e hub. Maar tot nu toe vermaak ik me prima en verbaas me elke keer over hoe de mechanics in elkaar zitten. Knap gedaan dat je ergens een foto van kan nemen, dat een 2D plaatje lijkt, die je vervolgens ergens als 3D weer in de wereld kan zetten.
Vandaag Viewfinder ook gekocht en zojuist uitgespeeld. Die 6 uur speeltijd die wordt opgegeven heb ik er ook aan besteed.

Leuke game, en wat mij betreft ook lang zat. Beetje The Witness en Portal vibes :)

Motor-forum.nl

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07-11 15:38
Bananeman schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 22:57:
[...]

Vandaag Viewfinder ook gekocht en zojuist uitgespeeld. Die 6 uur speeltijd die wordt opgegeven heb ik er ook aan besteed.

Leuke game, en wat mij betreft ook lang zat. Beetje The Witness en Portal vibes :)
Gisteren ook uitgespeeld, optionele challenges heb ik nog te doen. Ik vond het laatste level wel een beetje haaks staan op de eerdere levels:
spoiler:
Die tijdslimiet haalde mij ineens helemaal uit de game, terwijl de rest zo lekker relaxed spelen was.

Misschien ooit de optionele challenges nog spelen, eerst verder met Mafia (deel 1 remastered) en The Pedestrian.

Latin capital letter y with diaeresis

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-11 13:04
Heb SE5 net uitgespeeld maar ik heb de hele invasion mode niet geprobeerd.

Bij WD Legion ben ik in het intro gedeelte al afgehaakt. Exact hetzelfde als WD 1 van 10 jaar terug. Daar had ik geen zin meer in. Het ziet er ook allemaal erg outdated uit, vooral de personages.

[ Voor 6% gewijzigd door Hulleman op 28-08-2023 08:45 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Hulleman
steefje schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 16:51:
[...]

Heb vrijdag precies hetzelfde gedaan, na 4 jaar bij de buren te zijn geweest. Tot nu toe vooral bezig geweest met Astrobots. Leuk spelletje. Moet alleen weer even wennen waar alles zit. Op de Xbox hield ik de Xbox knop ingedrukt en kon ik meteen m’n console uitzetten. Kennelijk werkt dat bij de ps5 weer iets anders
PS knop 1x indrukken om in het snelmenu te komen. Helemaal rechts kun je de console uitzetten, in slaapstand zetten of opnieuw opstarten.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Caayn
  • Niet online
Eén van de grote features van Watch Dogs Legion, dat je ieder willekeurig personage kon overnemen, was voor mij juist één van de minpunten van het spel. Het zorgde ervoor dat ik geen enkele connectie had met de diverse personages die ik bestuurde, ookal wisselde ik uiteindelijk toch maar steeds tussen dezelfde 2~3 personages.

Aiden uit Watch Dogs 1 was leuker om mee te spelen dan <willekeurig personage #5879>.

offtopic:
Watch Dogs Legion + DLC uiteindelijk wel uitgespeeld.

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21:58
Legion was de leukste Watch Dogs imo. Prachtig nagebouwd Londen, leuk om je eigen team samen te stellen, lekker stealthy spelen. Heerlijke game.
Hulleman schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 08:46:
[...]
PS knop 1x indrukken om in het snelmenu te komen. Helemaal rechts kun je de console uitzetten, in slaapstand zetten of opnieuw opstarten.
Of nog veel gemakkelijker: HDMI-CEC aan zetten. TV in stand-by zetten (of uitdoen) zet automatisch ook de PS4 of PS5 in Stand-by.

• cold_as_ijs
Twixie schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 11:30:
[...]

Of nog veel gemakkelijker: HDMI-CEC aan zetten. TV in stand-by zetten (of uitdoen) zet automatisch ook de PS4 of PS5 in Stand-by.
HDMI-CEC }:|
Als je de juiste tv hebt werkt het goed ;). Bij mij ging mijn PS5 aan als ik de TV uitzette.

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 11:46:
[...]

HDMI-CEC }:|
Als je de juiste tv hebt werkt het goed ;). Bij mij ging mijn PS5 aan als ik de TV uitzette.
Mijn ervaring met CEC is dat je het beste dan alles van hetzelfde merk moet hebben. In dit geval bij een Playstation 5 dus ook een Sony TV.

Vind het wel fijn trouwens. De PS3 UltraSlim en PS4 heeft het ook. Aanslingeren en mijn TV en receiver gaan gelijk op het juiste HDMI kanaal en game mode word automatisch aangeslingerd.

• KRAI.7
  • Laatst online: 19:50

KRAI.7

Bwoah...

Chaoss schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 22:50:
[Twitter]

De Spiderman 2 plates zien er wel gaaf uit.
Inderdaad! Jammer dat nagenoeg alles alweer bij scalpers is beland aan Ebay/MP te zien... 8)7 Had er zelf heel graag eentje gewild maar ik weiger om zoveel geld te betalen als dat er gevraagd wordt (soms zelfs driemaal zoveel als de oorspronkelijke prijs).

• Hulleman
Twixie schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 11:30:
[...]

CEC is echt de gruwelijkste uitvinding sinds de atoombom. Dat gebruiken we hier niet :)

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:09
Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 12:37:
Mijn ervaring met CEC is dat je het beste dan alles van hetzelfde merk moet hebben. In dit geval bij een Playstation 5 dus ook een Sony TV.
Haha, ook dan houd je problemen . Met cec aan op de ps5 werkt het niet goed meer op de andere apparaten.

• Hulleman
Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 12:37:
[...]

We dwalen wat af, maar dat is inderdaad een must als je wil dat CEC goed werkt en voor mijn usercase niet haalbaar. Elke fabrikant heeft zijn eigen CEC sausje. Bloedirritant.

[ Voor 10% gewijzigd door Hulleman op 28-08-2023 13:25 ]

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
YdieresiS schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 07:37:
[...]

Gisteren ook uitgespeeld, optionele challenges heb ik nog te doen. Ik vond het laatste level wel een beetje haaks staan op de eerdere levels:
spoiler:
Die tijdslimiet haalde mij ineens helemaal uit de game, terwijl de rest zo lekker relaxed spelen was.

Misschien ooit de optionele challenges nog spelen, eerst verder met Mafia (deel 1 remastered) en The Pedestrian.
Ja dat vond ik ook heel onverwacht idd en ook geen geweldige toevoeging, kwam beetje "geforceerd" over. Geen minpunt verder, alleen raar om dit eenmalig en helemaal aan het eind te doen.

Optionele challenges moet ik ook nog doen, binnenkort eens naar kijken.

Motor-forum.nl

• RozeDwergbanaan
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-11 17:53
Hulleman schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 13:25:
[...]

We dwalen wat af, maar dat is inderdaad een must als je wil dat CEC goed werkt en voor mijn usercase niet haalbaar. Elke fabrikant heeft zijn eigen CEC sausje. Bloedirritant.
Heerlijk, als ik de PlayStation uit zet, gaat ie (vaak, niet altijd) na tien seconden weer aan. Soms gaat ie aan als ik mijn shield tv aan (of uit zet). Of wanneer ik een ander hdmi input kies. Of hij gaat uit omdat mijn shield op standby gaat. Toch is CEC net fijn genoeg om het aan te laten staan en alles met grofweg 1 afstandsbediening te kunnen gebruiken.

En ontopic. verder toch maar final fantasy XVI gehaald. Vond de ff7 remake maar niks, veel te cringy en oninteressant. Bij dit deel heb ik aan een stuk door de proloog uitgespeeld en zat er gelijk helemaal in. Ben benieuwd naar de rest van de game.

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:53
RozeDwergbanaan schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 15:47:
[...]

Heerlijk, als ik de PlayStation uit zet, gaat ie (vaak, niet altijd) na tien seconden weer aan. Soms gaat ie aan als ik mijn shield tv aan (of uit zet). Of wanneer ik een ander hdmi input kies. Of hij gaat uit omdat mijn shield op standby gaat. Toch is CEC net fijn genoeg om het aan te laten staan en alles met grofweg 1 afstandsbediening te kunnen gebruiken.
Dat verklaart een hoop. Heb hier nooit eerder, ook niet met andere HDMI CEC apparaten, last van gehad. Nu gaat m’n PlayStation aan wanneer ik m’n tv aanzet. Dat is niet Android wenselijk

PSN ID Binloading_nl

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-11 14:51
steefje schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 21:53:
[...]

Dat verklaart een hoop. Heb hier nooit eerder, ook niet met andere HDMI CEC apparaten, last van gehad. Nu gaat m’n PlayStation aan wanneer ik m’n tv aanzet. Dat is niet Android wenselijk
Doet ie hier op mijn Android TV ook en is alleen als de input nog op die van de PS5 stond toen de TV uitgeschakeld werd.
In alle andere gevallen blijft de PS5 gewoon uit of hij gaat uit, zoals verwacht, wanneer de TV uitgeschakeld wordt maarja dan krijg je dus voorgaande issue wanneer TV weer ingeschakeld wordt :P

Verwijderd

Voor Android TV’s wil het wel eens helpen om HDMI loos de TV te resetten, dus alle kabels er uithalen, bij ingeschakelde TV de aan/uit knop vasthouden totdat de TV uitvalt, aan/uit knop loslaten. Deze springt na een paar seconden weer aan, weer uitzetten en alles opnieuw aansluiten en vaak zijn alle problemen dan voorbij.

Bijkomend voordeel is ook dat op deze manier de cache geheugen is gewist.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2023 08:06 ]

• Hulleman
WD black sn850x 1tb zonder heatsink €70,99 bij amazon.

Voor dat geld toch maar gekocht :)

[ Voor 89% gewijzigd door Hulleman op 29-08-2023 08:34 ]

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

RozeDwergbanaan schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 15:47:
[...]
...

En ontopic. verder toch maar final fantasy XVI gehaald. Vond de ff7 remake maar niks, veel te cringy en oninteressant. Bij dit deel heb ik aan een stuk door de proloog uitgespeeld en zat er gelijk helemaal in. Ben benieuwd naar de rest van de game.
Ik denk dat FF7 Remake vooral bedoeld is voor mensen die vroeger de originele FF7 (PS1 in 1997) hebben gespeeld. Toentertijd echt een vooruitstrevende game, die 3 CDS's nodig had voor alle content. Veelal om nostalgische redenen. Referenties zullen e.d. zullen daardoor wat cringy aanvoelen voor mensen die nooit het origineel hebben gespeeld, en in die periode. Ik heb dat spel toen echt helemaal grijs gespeeld.
Ik vond FF7 Remake echt fantastisch. Zal ongetwijfeld een stukje nostalgie zijn, maar de aangepaste combat etc vond ik ook goed uitgewerkt.

Ben nu ook bezig met FF16. Ik zit op de helft ongeveer denk ik, maar kan er nog steeds niet echt inkomen. Het voelt vooral als "lopen - cutscene - lopen - cutscene - lopen - cutscene". Combat voelt een beetje eentonig. Iedere vijand kun je nagenoeg op dezelfde manier vrij makkelijk neer krijgen.

Het ziet er verder echt wel goed uit en de muziek is weer fantastisch. Maar om de haverklap die (vaak ook nog saaie) cutscenes halen me er steeds weer uit.

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Raem schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 09:20:
Ik vond FF7 Remake echt fantastisch. Zal ongetwijfeld een stukje nostalgie zijn, maar de aangepaste combat etc vond ik ook goed uitgewerkt.
Ik vond de remake ook geweldig, kan niet wachten op deel 2. En ik ben pas begonnen bij FFIX (de beste).

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Verwijderd

Sea of Stars vandaag in PS Plus. :)

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-11 23:24
Raem schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 09:20:
De remake was mijn eerste ff. Vond het erg vermakelijk. Heb nu 16 gekocht. Crisis code moet je toch nog eerst spelen voor de nieuwe 7 van volgend jaar?

• iekue
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21-02 12:07
Apart mailtje van Sony net... "Je PS+ wordt binnenkort verlengd en dr is geen betaalmethode aan je account gekoppeld, zorg dat je dit doet" Check ik.... Loopt gewoon tot september 2024 en autorenew staat ook uit.... Gekkies.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:00
iekue schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 19:15:
Apart mailtje van Sony net... "Je PS+ wordt binnenkort verlengd en dr is geen betaalmethode aan je account gekoppeld, zorg dat je dit doet" Check ik.... Loopt gewoon tot september 2024 en autorenew staat ook uit.... Gekkies.
Hehe hier ook. Werk niks bij :)

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• iekue
Amaze86 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 19:28:
[...]

Hehe hier ook. Werk niks bij :)
Zal dan wel een geautomatiseerde "oeps" zijn i guess haha.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
hoe kan het dat een AAA spel van ubisoft voor maar €40 weggaat? nu al afgeschreven? (AC mirage pre-order)

https://www.allyourgames.nl/ps5-assassins-creed-mirage.html

[ Voor 9% gewijzigd door Farabi op 30-08-2023 12:23 ]

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:54
Farabi schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 12:22:
hoe kan het dat een AAA spel van ubisoft voor maar €40 weggaat? nu al afgeschreven? (AC mirage pre-order)

https://www.allyourgames.nl/ps5-assassins-creed-mirage.html
Is ook aangekondigd voor die prijs, nooit duurder geweest.

• Farabi
  • Niet online
Zapato schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 13:01:
[...]

Is ook aangekondigd voor die prijs, nooit duurder geweest.
Ik herinner me dat ac games altijd €60 waren?

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 07-11 11:44
Farabi schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 13:01:
[...]

Dit is een beperkte versie, niet zo groot als de andere AC's.

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Gisteren de eerste 4 uur gespeeld en ik vind het fantastisch! O+

Soundcloud

Verwijderd

kaos001 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 14:24:
[...]

Ik heb 'm gisteren ook gespeeld, wel vrij kort, maar dat hele stijltje alleen al...fantastisch ja! Ik kan dit soort games wel waarderen. :9

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:58

Superkiwi

Hoi doei

Farabi schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 13:01:
[...]
Klopt, al waren ze in de preorder vaak al voor €55 te vinden. Omdat Ubisoft met Mirage gaat voor een wat kleinere AC (lees: iets kortere main campaign en minder filler content) is de game ook wat goedkoper in de markt gezet.
Ik vind het wel een goede ontwikkeling.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• kaos001
Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 14:37:
[...]

Ik heb 'm gisteren ook gespeeld, wel vrij kort, maar dat hele stijltje alleen al...fantastisch ja! Ik kan dit soort games wel waarderen. :9
Vrij kort gespeeld of is de game vrij kort? :P

Soundcloud

Verwijderd

kaos001 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 14:41:
[...]

Vrij kort gespeeld of is de game vrij kort? :P
Gespeeld. :)
Game zou een dikke 20uur moeten duren.

• kaos001
Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 14:48:
[...]

Gespeeld. :)
Game zou een dikke 20uur moeten duren.
Ik schrok al!

Heb voor het eerst in lange tijd weer écht zin om snel naar huis te gaan straks en in neer te ploffen in m'n luie stoel met Sea of Stars op het scherm :7

psst. The Messenger (van dezelfde makers) is ook een prachtige game die hoog aan de lijst staat bij me.

[ Voor 13% gewijzigd door kaos001 op 30-08-2023 14:51 . Reden: the messenger ]

Soundcloud

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:07
Ik zit eens op psnprofiles naar de leaderboard van de trophies te kijken.. De 'topper' heeft 8500+ platinums en in hun log staan voor dezelfde games de EU, NA versies en ook nog PS4 en PS5 apart, met iets van een minuut per stuk.. De meeste recente games allemaal binnen 10 minuten platinum.

Ik kan niet anders dan mij afvragen:
wat is de lol of drive om dit te doen? Wie plezier je er mee? Hoe kom je aan al die games? Wat voel je als je met 8200 platinums op een nutteloze nummer 5 in de leaderboard staat? Fantastisch..

• Farabi
  • Niet online
Zijn de witte controllers tegenwoordig gereviseerd net als de gekleurde? Of kan ik beter voor een gekleurde gaan?

• iekue
Farabi schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 17:36:
Zijn de witte controllers tegenwoordig gereviseerd net als de gekleurde? Of kan ik beter voor een gekleurde gaan?
De huidige witten zijn een updated versie ja.

Verwijderd

PlayStation Plus abonnementen krijgen flinke prijsverhoging

PlayStation Plus Essential – Van € 59,99 naar € 71,99
PlayStation Plus Extra – Van € 99,99 naar € 125,99
PlayStation Plus Premium – Van € 119,99 naar € 151,99

Bron: https://playsense.nl/5536...en-flinke-prijsverhoging/

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 18:59:

Essential zal dan 12 euro extra per jaar gaan kosten, valt nog mee ten opzichte van de Extra en zeker de Premium die ik momenteel nog heb tot eind dit jaar, heb in deze en de Extra persoonlijk nooit een meerwaarde gezien, dus voor mij valt het nog enigszins mee.

• iekue
Aardige verhoging zeg poeh. Heb nu Extra... Zal in een sale wel nu 100e zijn ipv 75-80 die het was. Zowieso niet full price halen.... Gelukkig komt PS+ daadwerkelijk in sales, iets als Gamepass heeft dat totaal niet.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:30

DarkSide

theres no place like ::1

PS essential 60,- en vaak in de aanbieding voor 45,-
Nu dus 72,- en zal dan vast wel in de aanbieding komen voor 60.-

zie wel waarom de prijzen verhoogd zijn ;-)

Extra en premium hoef ik niet. Maar essential toch altijd wel aardig geweest.
zeker voor 40 a 45 euro.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• iekue
DarkSide schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 19:26:
zie wel waarom de prijzen verhoogd zijn ;-)
Om ons toppers als Saints Row te geven met Essential natuurlijk _/-\o_ :F (metacritic van de 3 nieuwe games? 61, 61 en.... 45)

[ Voor 10% gewijzigd door iekue op 30-08-2023 19:36 ]

Verwijderd

WaterFire schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 17:16:
Ik zit eens op psnprofiles naar de leaderboard van de trophies te kijken.. De 'topper' heeft 8500+ platinums en in hun log staan voor dezelfde games de EU, NA versies en ook nog PS4 en PS5 apart, met iets van een minuut per stuk.. De meeste recente games allemaal binnen 10 minuten platinum.

Ik kan niet anders dan mij afvragen:
wat is de lol of drive om dit te doen? Wie plezier je er mee? Hoe kom je aan al die games? Wat voel je als je met 8200 platinums op een nutteloze nummer 5 in de leaderboard staat? Fantastisch..
Je hebt er ook niks aan. Ik vond het vroeger wel leuk om trophies te halen. Maar ik merk dat het de fun uit de games haalt. Je bent telkens bezig of je niet ergens een trophy hebt gemist of waar je hem moet halen. Je bent veel minder met de game zelf bezig. Dus ik doe er niks meer mee.

Verwijderd

Ik heb premium nog een tijdje, maar als dat afloopt dan ga ik naar essential of wellicht niks meer. De ps1 klassiekers die ik leuk vind in premium kan je ook los kopen, die 150 euro ga ik er nooit uit halen. Koop liever de games die ik graag wil hebben en speel ze op mijn gemak als ik er zin en tijd voor heb.

• Aceje88
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 25-01-2024
Zijn er mensen die de laatste 2 tot 3 dagen problemen hebben met PS netwerk? Voice / party regelmatig storing, traag inladen van party. Vandaag zelfs constant robotvoice of zelfs geen verbinding sinds een uur of 18:00

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 20:06
Aceje88 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 20:05:
Zijn er mensen die de laatste 2 tot 3 dagen problemen hebben met PS netwerk? Voice / party regelmatig storing, traag inladen van party. Vandaag zelfs constant robotvoice of zelfs geen verbinding sinds een uur of 18:00
Nope, hier geen problemen gehad de afgelopen dagen. Wat heb je zelf al gedaan om dit probleem te verhelpen?

PSN : Geraedus

• Aceje88
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 25-01-2024
Geraedus schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 20:07:
[...]

Nope, hier geen problemen gehad de afgelopen dagen. Wat heb je zelf al gedaan om dit probleem te verhelpen?
Modem reset, database rebuild PS5. DNS instellingen gewijzigd naar Ziggo standaard of Google DNS. Ik moet erbij melden dat ik en 2 vrienden dezelfde problemen hebben (1 België ander VK)

[ Voor 8% gewijzigd door Aceje88 op 30-08-2023 20:14 ]

Verwijderd

Aceje88 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 20:05:
Ik had gisteren dat niks het deed. Terwijl het netwerk wel aangaf dat die online was. Een herstart van de ps5 had het opgelost.

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-11 09:32

nFo

Je kan zo te zien, nog tot vandaag een PS Plus extra abonnement opnieuw voor een jaar kopen voor 69,99 als je dat nog niet gedaan hebt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GbeUsLfuIIGgPxZ2ns4WHdHoHZ8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/f4IHtrTumZliwigRmLI0F0O4.png?f=user_large

[ Voor 11% gewijzigd door nFo op 30-08-2023 22:33 ]

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:58
nFo schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 21:15:
[...]

Je kan zo te zien, nog tot vandaag een PS Plus extra abonnement opnieuw voor een jaar kopen voor 69,99 als je dat nog niet gedaan hebt.[Afbeelding]
G
[Afbeelding]
Waarom korting? Of heb je nog geen PS plus. Ik twijfel om te verlengen. Mijn extra loopt nog tot januari 2025. Iets meer dan een jaar dus.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• nFo

nFo

B-Bandit schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 22:09:
[...]

Waarom korting? Of heb je nog geen PS plus. Ik twijfel om te verlengen. Mijn extra loopt nog tot januari 2025. Iets meer dan een jaar dus.
Aanbieding, inloggen op je sony account
https://www.reddit.com/r/...discount_offer/?rdt=40871

[ Voor 3% gewijzigd door nFo op 30-08-2023 22:32 ]

• iekue
Terms apply: *This offer is only available for select PlayStation Plus subscriptions that are approaching renewal as of 22/08/2023.”

Ingelogd op sony account laat ie gewoon de volle prijzen zien bij mij (verloopt sept 2024). Is een specifieke aanbieding dus voor specifieke mensen dus, waar jij toevallig onder valt....

[ Voor 18% gewijzigd door iekue op 30-08-2023 22:38 ]

• nFo

nFo

iekue schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 22:36:
[...]

Terms apply: *This offer is only available for select PlayStation Plus subscriptions that are approaching renewal as of 22/08/2023.”
Mijn abbo verliep dacht ik volgende maand, weet niet zeker welke termijn ze hanteren.
Ik kon het nog goedkoop verlengen, dus ik zou het gewoon proberen.

• iekue
nFo schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 22:41:
[...]

Mijn abbo verliep dacht ik volgende maand, weet niet zeker welke termijn ze hanteren.
Ik kon het nog goedkoop verlengen, dus ik zou het gewoon proberen.
Like i said... "Ingelogd op sony account laat ie gewoon de volle prijzen zien bij mij (verloopt sept 2024)." Dr is niks te 'gewoon proberen' lol.

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-11 14:58
Aankoopdatum 8 juli en nu al stickdrift links met de enige controller die ik heb :(
Heb al de reset methode geprobeerd maar werkt helaas niet. In het hoofdmenu van de PS5 blijft hij steevast naar links gaan met de cursor.

Besteld bij Media Markt, is het handig om hem gewoon mee te nemen naar een vestiging en daar garantie te vragen? Weinig zin om de controller op te sturen...

• koentje3
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:23
iekue schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 22:42:
[...]

Like i said... "Ingelogd op sony account laat ie gewoon de volle prijzen zien bij mij (verloopt sept 2024)." Dr is niks te 'gewoon proberen' lol.
De optie om 1 jaar bij te kopen als toevoeging op je bestaande abonnement zie ik ook niet meer. Van mij verloopt in november, maar kan niet verlengen tot november 2024, enkel abonnement aan of uit zetten. Voor nu gecanceld en wacht wel even op een aanbieding straks...

Verwijderd

Vlassie1980 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 23:12:
Aankoopdatum 8 juli en nu al stickdrift links met de enige controller die ik heb :(
Heb al de reset methode geprobeerd maar werkt helaas niet. In het hoofdmenu van de PS5 blijft hij steevast naar links gaan met de cursor.

Besteld bij Media Markt, is het handig om hem gewoon mee te nemen naar een vestiging en daar garantie te vragen? Weinig zin om de controller op te sturen...
Mijn ervaring is dat de MediaMarkt de controller omruilt of geld terug geeft, dit alles zonder oeverloze discussie(s).

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 19:56:
[...]

Je hebt er ook niks aan. Ik vond het vroeger wel leuk om trophies te halen. Maar ik merk dat het de fun uit de games haalt. Je bent telkens bezig of je niet ergens een trophy hebt gemist of waar je hem moet halen. Je bent veel minder met de game zelf bezig. Dus ik doe er niks meer mee.
Trophies hebben mij nooit geïnteresseerd. Ik speel een game en ik doe wat ik leuk vind en stop als ik er genoeg van heb. Ik lees wel eens van mensen hier die voor een game al uit is opzoeken welke trophies er in zitten. Of een game niet zo leuk vinden maar ze ‘moeten’ de trophies nog halen. :X Niet mijn manier van spelen. :P

Verwijderd

kaos001 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 14:24:
[...]

Inmiddels ben ik wat verder me Sea of Stars en wat is het genieten. De combat is goed gedaan en de wereld is mooi. Toppertje.
Vanavond weer verder. :9

• kaos001
Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 08:56:
[...]

Inmiddels ben ik wat verder me Sea of Stars en wat is het genieten. De combat is goed gedaan en de wereld is mooi. Toppertje.
Vanavond weer verder. :9
Goed he! :D Elke nieuw stukje in de game maakt mijn hart meer blij. Wat een heerlijke sfeer hebben ze neergezet. Had best stevige verwachting van Sabotage, ook mede omdat The Messenger zo goed was, maar ze maken het tot dusver absoluut waar!

Soundcloud

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-10 17:12
Gerucht gaat nu dat er een State of Play in september komt, en dat de prijsverhoging verband houdt met iets wat daar aangekondigd gaat worden.

https://www.pushsquare.co...september-rumours-suggest

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 20:11
Over trophies: Ik vind het leuk en is voor mij een reden om een spel die ik vroeger speelde op een ander platform zelfs nog eens te kopen (als ik het een zeer leuk spel vond). Maar ik doe mijn eerste playthrough altijd blind, vond ik die leuk dan ga ik nog voor de trophies. Of in de toekomst een tweede run met een guide. Ik vind trophies leuk als ik daardoor meer uit een spel haal. Recent voorbeeld daarvan is voor mij COD Ghosts, vond dat spel zo leuk. En elke missie moest je iets doen voor een trophy (bijvoorbeeld schiet een slapende bewaker neer). Daardoor haalde ik nog wat extra leuke tijd uit de game. Maar zoals gezegd, ik doe het alleen als ik er lol uithaal. Een game die mij niet beviel of te veel energie kost ga ik niet nog eens spelen.

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:24
yinx84 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 09:15:
Gerucht gaat nu dat er een State of Play in september komt, en dat de prijsverhoging verband houdt met iets wat daar aangekondigd gaat worden.

Benieuwd wat ze aankondigen dan, want vind de verhoging best wel belachelijk.
Helemaal eens met eerdere comments die zeggen dat er dan maar een ultiem basic pakket moet komen met alleen online game mogelijkheid.

Ik speel misschien 1x per 2 maand een beetje op mijn PS5 met wat bekenden online.
Ik vond het altijd al zuur dat je moet betalen om multiplayer te kunnen spelen, de gratis games verantwoorden het nog een beetje. (hoewel die games ook allemaal op pc gratis zijn...)

Nu gaat de ps5 dan denk ik echt alleen nog voor een enkele SP exclusive gebruikt worden :X

• Hulleman
Vreemd, ik ben ingelogd op mn account, maar zie die korting niet.

• nFo

nFo

Hulleman schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 12:16:
[...]

Ja was tot gister, toch is het spaceboy nog wel gelukt ?; https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/76378080

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

yinx84 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 09:15:

Zou dit niet o.a. de investering in PS5 streaming kunnen zijn? In de beta test kan men zelfs op 4K streamen, zal toch ook best wat kosten dus dat zou enigszins de relatief hogere prijsverhoging voor PS+ Premium kunnen verklaren.

Verder valt mij de verhoging van Essential op jaarbasis nog wel enigszins mee, dat is een beetje marktconform met wat veel andere streamingdiensten doen en ze komen 1 a 2 x per jaar met aanbiedingen. Op dit moment betaal ik 4 EUR per maand tot juli 2025 voor Essential (2x verlengd met de Black Friday aanbiedingen) wat ik zeer schappelijk vind.

• iekue
Hulleman schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 12:16:
[...]

Die korting was dan ook maar voor een beperkt aantal mensen waarvan PS+ rond deze tijd verliep. Gevalletje "ik zie korting dus iedereen heeft korting" dus wat niet het geval is.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-11 10:50

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

kneusteun schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 11:16:
[...]

Benieuwd wat ze aankondigen dan, want vind de verhoging best wel belachelijk.
Helemaal eens met eerdere comments die zeggen dat er dan maar een ultiem basic pakket moet komen met alleen online game mogelijkheid.

Ik speel misschien 1x per 2 maand een beetje op mijn PS5 met wat bekenden online.
Ik vond het altijd al zuur dat je moet betalen om multiplayer te kunnen spelen, de gratis games verantwoorden het nog een beetje. (hoewel die games ook allemaal op pc gratis zijn...)

Nu gaat de ps5 dan denk ik echt alleen nog voor een enkele SP exclusive gebruikt worden :X
De verhoging is gewoon omdat het kan. De verhoging is voor de grootste groep te weinig om op te zeggen. Dus iedereen met Essential en een bibliotheek vol games gaan echt wel 72 euro betalen ipv 60 en pakken misschien een Black Friday deal mee ofzo.

Prijzen voor producten zijn niet gebaseerd op kosten+marge, maar gewoon op hoeveel je kunt vragen zonder gedoe. Het is vooral de korting van per jaar betalen vs per maand waarin hevig gesnoeid wordt en ik durf het wel aan: Omdat bijna iedereen een jaarabo afsluit en niet maandelijks betaalt.

Verwijderd

kazuka schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 12:29:
[...]

Zou dit niet o.a. de investering in PS5 streaming kunnen zijn? In de beta test kan men zelfs op 4K streamen, zal toch ook best wat kosten ook dus dat zou enigszins de relatief hogere prijsverhoging voor PS+ Premium kunnen verklaren.

Verder valt mij de verhoging van Essential op jaarbasis nog wel enigszins mee, dat is een beetje marktconform met wat veel andere streamingdiensten doen en ze komen 1 a 2 x per jaar met aanbiedingen. Op dit moment betaal ik 4 EUR per maand tot juli 2025 voor Essential (2x verlengd met de Black Friday aanbiedingen) wat ik zeer schappelijk vind.
De verhoging zou oké kunnen zijn maar voor Essential vind ik het geen goede zaak. Er zijn mensen die nemen dat enkel voor het online gedeelte en dan is die verhoging niet fijn. Niet iedereen zit te wachten op de games die er bij zitten en willen daar liever niet voor betalen.
Maar we zijn de verhogingen inmiddels gewend met alles. :P

Verwijderd

kazuka schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 12:29:
[...]

Zou dit niet o.a. de investering in PS5 streaming kunnen zijn? In de beta test kan men zelfs op 4K streamen, zal toch ook best wat kosten dus dat zou enigszins de relatief hogere prijsverhoging voor PS+ Premium kunnen verklaren.

Dat streaming kan mij gestolen worden. Maar dat verklaart niet die 25% prijsverhoging voor extra. Aangezien daar geen streaming in zit.

• Hulleman
ah vandaar. Heb nog een abo tm eind sept 2025, dus prima :)

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 09:41
Met die prijs ga ik mijn extra niet verlengen, ga ik wel weer terug naar Essential ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-11 08:26
-SaveMe- schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 14:16:
Met die prijs ga ik mijn extra niet verlengen, ga ik wel weer terug naar Essential ...
Same, dit wordt me veel te gortig (tenzij ze first party dingen day one online gaan doen) . Zelfs niet meer essential dan aangezien ik online wel via Xbox/Gamepass doe.

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 13:47
-SaveMe- schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 14:16:
Ik heb nog Premium tot in 2026 op een redelijk goedkope manier (paar jaren Plus op voorhand gekocht tijdens aanbiedingen + PS Now genomen voor de omschakeling).
Ik heb dus nog veel tijd om te beslissen wat ik ga doen, maar de prijsverhoging van gisteren heeft de keuze heel gemakkelijk gemaakt.

De meerwaarde van Premium is sowieso al ver te zoeken, zelfs zonder prijsverhoging.
Extra is wel nog interessant maar ik vind dat ze sommige games wel heel snel terug verwijderen (RDR2 bijvoorbeeld).

Essential zal ik wel houden, zowel voor online als de game collectie die ik ondertussen heb opgebouwd door de jaren heen.
Pagina: 1 ... 299 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord