Dit is toch echt wel weer een typisch Sony facepalm-moment dat je met een device dat zuiver en alleen gericht is op game streaming, niet eens de games rechtstreeks van de PS+ Premium service kunt streamen. Hoe verzinnen ze het, alsof hun diverse afdelingen totaal niet met elkaar praten of zo. Het zou hen zelfs toelaten om dit toestel in de markt te zetten als een standalone device waarvoor je daarnaast enkel PS+ Premium moet hebben, zonder nood voor een console thuis.

Overigens zie ik dat sommigen verbaasd zijn dat je dat vanaf eender welk wifi-netwerk kan gebruiken. Want dat is niet anders dan hoe de Remote Play functie al vele jaren werkt. Heb jaren geleden al eens wat God Of War op een PC zitten spelen vanuit een Landal vakantie-huisje. Moet je uiteraard wel een goede Internet-verbinding hebben zowel op locatie als thuis.

[ Voor 11% gewijzigd door Twixie op 23-08-2023 16:59 ]

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13:01
Ik vind dit een hele rare keuze. Zonder de mogelijkheid om er zelf games op te zetten, is er maar een kleine doelgroep voor is mijn aanname.

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Nu online
Inderdaad een vreemde keuze dat er niet rechstreeks van de cloud gestreamed kan worden.

Over de prijs weet ik niet goed wat ik moet denken. PS Vita was bij launch €250, maar dat was dus wel een standalone systeem (even de niet-optionele proprietary geheugenkaarten buiten beschouwing gelaten).
Inflatie meegerekend valt de prijs misschien nog mee, maar het is op zich toch een heel beperkt toestel.

Edit: misschien een beetje voorbarig, maar ik zie het wel nog gebeuren dat het toestel gehackt wordt en het dan een mooie emulatiehandheld wordt :P

[ Voor 15% gewijzigd door MathieuT op 23-08-2023 17:44 ]

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13:02
Orangelights23 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 17:24:
Ik vind dit een hele rare keuze. Zonder de mogelijkheid om er zelf games op te zetten, is er maar een kleine doelgroep voor is mijn aanname.
Wat voor games zou je er op willen zetten dan? Angry Birds?
PS5 games kan je niet lokaal draaien op een dergelijk apparaat. En zoiets als de PSP/Vita zie ik niet meer gebeuren, anders had Sony first party support niet zo snel gestopt.

Ik vind het vooral vreemd dat ze cloudstreaming via het Playstation Plus Premium abonnement niet ondersteunen. Wat jij noemt is met de hardware niet mogelijk. Maar gezien het al je van je PS5 streamt waarom dan ook niet een clouddienst ondersteunen.
Kan toch ook haast niet anders dat dit later wel mogelijk wordt? Het feit dat PS5 games streamen nu in beta zit is hopelijk een stapje in de goede richting dat dit straks ook uitgerold wordt naar de PS Portal.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13:01
L23 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 18:08:
[...]

Wat voor games zou je er op willen zetten dan? Angry Birds?
PS5 games kan je niet lokaal draaien op een dergelijk apparaat. En zoiets als de PSP/Vita zie ik niet meer gebeuren, anders had Sony first party support niet zo snel gestopt.

Ik vind het vooral vreemd dat ze cloudstreaming via het Playstation Plus Premium abonnement niet ondersteunen. Wat jij noemt is met de hardware niet mogelijk. Maar gezien het al je van je PS5 streamt waarom dan ook niet een clouddienst ondersteunen.
Geen mobile games uiteraard, maar gewoon PS5 games. Tegenwoordig staat niets meer op een disc, het is alleen de licentie, dus games zijn gekoppeld aan je account. Als je die kon spelen op dit apparaat, en savegames konden gesynct kunnen worden op de handheld en de PS5, zou je overal PS5 games kunnen spelen. Nu niet, er zitten veel te veel beperkingen aan. Redelijk nutteloos apparaat.
Orangelights23 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 19:12:
[...]

Geen mobile games uiteraard, maar gewoon PS5 games. Tegenwoordig staat niets meer op een disc, het is alleen de licentie, dus games zijn gekoppeld aan je account. Als je die kon spelen op dit apparaat, en savegames konden gesynct kunnen worden op de handheld en de PS5, zou je overal PS5 games kunnen spelen. Nu niet, er zitten veel te veel beperkingen aan. Redelijk nutteloos apparaat.
PS5 games native spelen op een handheld wordt een veel te duur apparaat. En wat jii schetst zou dan alleen voor digitale aankopen werken. Bij fysieke games staat wel degelijk nagenoeg alles op disc en deze worden niet gekoppeld aan je account.

• L23
Orangelights23 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 19:12:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5fk6xzC8pmdiRhpuON0z4zsB6Wo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kQM5oToplcTZdMLNb6cNElLx.webp?f=fotoalbum_large

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Raem schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 15:46:
Ook wel weer bijzonder dat het geen bluetooth ondersteunt, maar Sony weer met z'n eigen standaard Playstation Link komt. 8)7
Bluetooth , the protocol from hell… nee laat maar, beter niet. Liever iets proprietary dat gewoon goed werkt volgens de specs dat Sony voor ogen heeft. Niets meer, niets minder, niet 15 jaar legacy ondersteunen, en normale Bluetooth is te gevoelig voor latency en lag.

Bluetooth mag verdwijnen

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-11 09:54
Timothy3000 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 09:01:
[...]

Als dat zo was geweest had je heel heel veel mensen gehad met stickdrift. Je leest er amper wat over. Mensen die het wel hebben hebben gewoon pech.

De Switch Joycons daarentegen.... haha
Niet iedereen gaat op een forum daarover klagen. Ik ook stickdrift gehad met mijn controller
Amos_x schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 20:31:
[...]

Bluetooth , the protocol from hell… nee laat maar, beter niet. Liever iets proprietary dat gewoon goed werkt volgens de specs dat Sony voor ogen heeft. Niets meer, niets minder, niet 15 jaar legacy ondersteunen, en normale Bluetooth is te gevoelig voor latency en lag.

Bluetooth mag verdwijnen
Zodat je weer opnieuw een nieuwe koptelefoon mag kopen? Nee, bedankt.

• Gregory76
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-11 20:16

Gregory76

Sony PlayStation freak

Nou, lekker. Heb ik een PS5 controller skin geregeld voor mijn zoon, past dat ding niet. :(
En daar kom ik dan ook past achter wanneer ik de hele controller uit elkaar heb liggen... 😆
Achteraf gezien had ik het aan de fotos kunnen zien, maar ik heb 'alleen' de omschrijving goed bekeken, waar ik uit opmaakte dat hij zou moeten passen. De foto waar ik het aan had kunnen zien niet geregistreerd.
https://amzn.eu/d/0agG0K2

Maar de (4) controllers die ik heb hebben niet zo'n cirkel in het midden, maar een klein PlayStation logo. Ik wist helemaal niet dat er nog anderen waren...

Om een nog langer verhaal korter te maken: waar hebben jullie je custom controller frontje vandaan? Ik wil geen sticker of siliconen case ofzo.

Dank alvast!

strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:43

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
PULSE Explore & PULSE Elite Teaser:

Edit: was al gepost zie ik :P

[ Voor 25% gewijzigd door Chaoss op 23-08-2023 23:37 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Vinnocchio schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 20:39:
[...]

Niet iedereen gaat op een forum daarover klagen. Ik ook stickdrift gehad met mijn controller
Ik heb 2 controllers sinds de launch, beide al meerdere malen onder garantie gerepareerd/vervangen vanwege stickdrift.

Inmiddels heeft er een weer last van, maar de garantie is ondertussen verlopen.

• Slurpie Blauw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 10:14
Vinnocchio schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 20:39:
[...]

Hier hetzelfde, nog nooit last van stickdrift gehad tot de ps5 controller. Zelfs mijn switch controllers zijn nog goed.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik snap de keuze voor een eigen latency vrij een losless protocol en codec wel eigenlijk, teveel nadelen en beperkingen aan Bluetooth zeker als je ook nog met voice gaat werken.
Die earbuds vind ik ook eigenlijk veruit het interessantste nieuwe product. Als die echt qua kwaliteit in de buurt van hun XM serie zitten zou dat de prijs nog rechtvaardigen ook.

De Portal snap ik ook niet nee, als bevestigd wordt dat het ding in de toekomst zelfs middels een firmware update nog niet direct PS+ Premium kan streamen dan hebben ze daar echt een inschattingsfout gemaakt naar mijn mening.

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07-11 15:38
Gregory76 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 22:12:
Nou, lekker. Heb ik een PS5 controller skin geregeld voor mijn zoon, past dat ding niet. :(
En daar kom ik dan ook past achter wanneer ik de hele controller uit elkaar heb liggen... 😆
Achteraf gezien had ik het aan de fotos kunnen zien, maar ik heb 'alleen' de omschrijving goed bekeken, waar ik uit opmaakte dat hij zou moeten passen. De foto waar ik het aan had kunnen zien niet geregistreerd.
https://amzn.eu/d/0agG0K2
Zoals ik het zie moet dat rondje bij de skin/omhulsel geleverd zijn en zou je die moeten gebruiken in plaats van het PS logo. Er zijn geen andere controllers uitgegeven die een rondje hebben in plaats van dat logo. Het zou dus gewoon moeten passen alleen heb je dan een zwart rondje, wat bij de skin geleverd is, in plaats van een PS logo.

[ Voor 15% gewijzigd door YdieresiS op 24-08-2023 07:54 ]

Latin capital letter y with diaeresis

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:56
kazuka schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 04:23:
Ik snap de keuze voor een eigen latency vrij een losless protocol en codec wel eigenlijk, teveel nadelen en beperkingen aan Bluetooth zeker als je ook nog met voice gaat werken.
Die earbuds vind ik ook eigenlijk veruit het interessantste nieuwe product. Als die echt qua kwaliteit in de buurt van hun XM serie zitten zou dat de prijs nog rechtvaardigen ook.

De Portal snap ik ook niet nee, als bevestigd wordt dat het ding in de toekomst zelfs middels een firmware update nog niet direct PS+ Premium kan streamen dan hebben ze daar echt een inschattingsfout gemaakt naar mijn mening.
Ze zouden die Portal ook moeten laten verbinden met de PS5 via die speciale usb stick, dus met een eigen codec en verbinding.

Nu gaat het weeral via wifi en dat gaat dus via de router en dat veroorzaakt weeral lag.

Of via Direct Wifi zou ook beter geweest zijn. Sony had beter een rechtstreekse verbinding met de PS5 gemaakt voor de Portal en Wifi als optie erbij als je in de tuin zit ofzo.
kazuka schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 04:23:

Maar waarom niet ondersteuning voor beide? Wanneer ik nu een koptelefoon wil gebruiken op de Portal ben ik verplicht een nieuwe te kopen.
Voor mij in ieder geval een reden om het apparaat voor deze prijs links te laten liggen.

Verwijderd

Raem schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 21:19:
[...]

Zodat je weer opnieuw een nieuwe koptelefoon mag kopen? Nee, bedankt.
Gelukkig heeft het apparaat nog wel gewoon een 3,5mm koptelefoon aansluiting. Ik vind het niet erg om mijn koptelefoon bedraad aan te sluiten. Doe ik ook op de ps5 via de controller, anders heb je gewoon lag.

Verwijderd

Cowboy_Henk schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 08:34:
[...]

Ze zouden die Portal ook moeten laten verbinden met de PS5 via die speciale usb stick, dus met een eigen codec en verbinding.

Nu gaat het weeral via wifi en dat gaat dus via de router en dat veroorzaakt weeral lag.

Of via Direct Wifi zou ook beter geweest zijn. Sony had beter een rechtstreekse verbinding met de PS5 gemaakt voor de Portal en Wifi als optie erbij als je in de tuin zit ofzo.
Wat ik uit de hands on lees van Cnet doen ze dat ook, als je in dezelfde ruimte bent kan je playstation link gebruiken, zo is de setup ook gebruikt tijdens de test. Als je verder weg bent dan gaat het via je eigen WI-FI:

Here's where I mention that you can already stream PS5 games to other devices, including your phone, tablet or computer, using Sony's Remote Play capability. The new PlayStation Link feature, however, is intended to take the Portal a step above any of that hardware. It's a new wireless protocol used by the Portal and the new Pulse devices. Described by the company as "Remote Play turned up to 11," Link allows PlayStation to optimize the connection between the devices and the PS5 since it controls the hardware on both ends, the same way some wireless headsets, mice and keyboards may do via a 2.4GHz dongle.

I noticed no lag when playing Returnal, a bullet hell roguelike game, along with less intense action titles such as Astro's Playroom and God of War Ragnarök. Take this with a grain of salt, however, since I was in a demo room, sitting only a few feet away from the PS5. The rep did mention the Portal can connect to Wi-Fi, so playing in a different room, further away from your PS5, is another option. In fact, just like Remote Play now, you can connect your PS5 to the Portal and stream games from networks outside your home, but your Wi-Fi and connection strength will become a limiting factor.

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-11 21:38

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:56
Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 09:12:
[...]

Gelukkig heeft het apparaat nog wel gewoon een 3,5mm koptelefoon aansluiting. Ik vind het niet erg om mijn koptelefoon bedraad aan te sluiten. Doe ik ook op de ps5 via de controller, anders heb je gewoon lag.
Ah prachtig, ik had nergens kunnen vinden dat de Portal de Link gebruikt. Als het zo gaat werken dan zal het inderdaad wel lag free werken
Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 09:19:
[...]

Wat ik uit de hands on lees van Cnet doen ze dat ook, als je in dezelfde ruimte bent kan je playstation link gebruiken, zo is de setup ook gebruikt tijdens de test. Als je verder weg bent dan gaat het via je eigen WI-FI:

Here's where I mention that you can already stream PS5 games to other devices, including your phone, tablet or computer, using Sony's Remote Play capability. The new PlayStation Link feature, however, is intended to take the Portal a step above any of that hardware. It's a new wireless protocol used by the Portal and the new Pulse devices. Described by the company as "Remote Play turned up to 11," Link allows PlayStation to optimize the connection between the devices and the PS5 since it controls the hardware on both ends, the same way some wireless headsets, mice and keyboards may do via a 2.4GHz dongle.

I noticed no lag when playing Returnal, a bullet hell roguelike game, along with less intense action titles such as Astro's Playroom and God of War Ragnarök. Take this with a grain of salt, however, since I was in a demo room, sitting only a few feet away from the PS5. The rep did mention the Portal can connect to Wi-Fi, so playing in a different room, further away from your PS5, is another option. In fact, just like Remote Play now, you can connect your PS5 to the Portal and stream games from networks outside your home, but your Wi-Fi and connection strength will become a limiting factor.
Dus toch wel. In de hands-on op Playstation Blog hadden ze het alleen over wifi. Vreemd, want Playstation Link is dan wel een USP voor dit apparaat ten opzichte van bijvoorbeeld je telefoon of ipad.
Mag dan hopelijk ook aannemen dat de USB-adapter voor in de PS5 meegeleverd wordt. :P
During my demo with the PlayStation Portal remote player, I was impressed by the responsive and smooth gameplay from the very first seconds. Precision platforming felt tight and responsive in Astro’s Playroom, as did landing critical shots and dodging enemy projectiles in Returnal. Tapping the PlayStation button and navigating to the PS5’s home menu provided the exact same intuitive experience we’ve come to know and love, and it looked clean and clear on the 8-inch display.

(Additional context: PlayStation Portal was connected to the same local Wi-Fi*** network on the 5GHz band channel, but other Wi-Fi channels work too. A wired ethernet connection from the PS5 to your wireless router is recommended.)
https://blog.playstation....e-elite-wireless-headset/

• Amos_x
Raem schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 09:44:
[...]

Dus toch wel. In de hands-on op Playstation Blog hadden ze het alleen over wifi. Vreemd, want Playstation Link is dan wel een USP voor dit apparaat ten opzichte van bijvoorbeeld je telefoon of ipad.
Mag dan hopelijk ook aannemen dat de USB-adapter voor in de PS5 meegeleverd wordt. :P

[...]

Toch nog even aankijken hoe het werkt, zou niet voor het eerst zijn dat cnet nogal gericht is om simpel consumenten tech nieuws, en het verkeerd heeft

Sowieso, instabuy voor mij *O* *O* *O* Waar kan ik dit ding al bestellen?

Verwijderd

Raem schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 09:44:
[...]

[...]

IGN zegt er weer niks over. Dus het is wel vreemd dat alleen CNet dit aangeeft.

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 09:19:
[...]

In de blog post van PlayStation zelf spreken ze toch enkel over audio: "PlayStation Link, PlayStation’s new wireless audio technology".

Verwijderd

MathieuT schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 09:52:
[...]

In de blog post van PlayStation zelf spreken ze toch enkel over audio: "PlayStation Link, PlayStation’s new wireless audio technology".
Ja dat is het vreemde. Aangezien alleen Cnet dit aangeeft kan het ook een fout van Cnet zijn.

• Gregory76
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-11 20:16

Gregory76

Sony PlayStation freak

YdieresiS schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 07:54:
[...]

Zoals ik het zie moet dat rondje bij de skin/omhulsel geleverd zijn en zou je die moeten gebruiken in plaats van het PS logo. Er zijn geen andere controllers uitgegeven die een rondje hebben in plaats van dat logo. Het zou dus gewoon moeten passen alleen heb je dan een zwart rondje, wat bij de skin geleverd is, in plaats van een PS logo.
Dat dacht ik eerst ook te lezen in de reviews, maar ik kan ook kabeltjes onderin niet kwijt. De shell moet aan de onderzijde allemaal gaatjes hebben, zoals ze ze ook op hun eigen website hebben staan (ook met PS logo i.p.v. zo'n rondje): https://extremerate.com/collections/ps5-controller-shell
Maar die versies kan ik dan weer niet vinden op .nl websites. :/

Edit: Ter info. Ik heb nu deze gekocht. https://extremerate.com/p...-2?variant=42508783255802 De juiste versie (met PS logo i.p.v. zo'n cirkeltje en al die 'gaten' aan de onderkant) en free shipping naar NL. Moet goedkomen!

[ Voor 19% gewijzigd door Gregory76 op 24-08-2023 11:49 ]

strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

• mfneed
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-11 20:25
Is er ergens bekend wat voor een scherm er op zit? Ik zie 1080p/60 maar is het oled, ips of wat anders?

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

mfneed schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 10:13:
Is er ergens bekend wat voor een scherm er op zit? Ik zie 1080p/60 maar is het oled, ips of wat anders?
“LCD”

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 07:36
En ter aanvulling is het een 8 inch scherm.

PSN : Geraedus

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01:00
Toch wat kostenbesparing waarschijnlijk, of zodat er later een premium versie met hogere resolutie en oled op de markt kan worden gebracht.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:55

DarkSide

theres no place like ::1

Ik vind het een leuk ding. Maar zie mezelf geen Portal kopen.
Deze vakantie de switch meegenomen. En die heeft voor het eerst in drie jaar het huis verlaten.

Met de switch speel ik wel op de bank of in bed.
Maar zelf vind ik remote play van PS niet iets voor mij.
Ja leuk kan gamen op de tablet (nu een met extra groot scherm). Maar als ik wil gamen met de PS5 wil ik dat toch doen op de TV met surround etc op een of andere manier.

Elke keer als de TV bezet is en ik denk ik wil gamen. Dan duurt de sessie toch kort. Ik wacht dan liever even.
Zelfde met PSVR. Gebruik ik ook niet als flat gaming device als de TV bezet is.

Wel benieuwd naar de reviews en waar het met dit device naar toe kan gaan (cloud gaming in de toekomst?)
dutchgio schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 11:01:
Toch wat kostenbesparing waarschijnlijk, of zodat er later een premium versie met hogere resolutie en oled op de markt kan worden gebracht.
Naast de PS5 pro komt er dan een bijbehorende PS portal Pro >:)

[ Voor 18% gewijzigd door DarkSide op 24-08-2023 11:05 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

dutchgio schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 11:01:
Sony kennende is dat vaker andersom. Ik verwacht eerder een downgrade dan een upgrade (zie bijv. psp, vita etc)

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Remote Play heeft bij nog nooit vlekkeloos gewerkt. Dus ik ga ervan uit dat de PlayStation Portal dezelfde soort latency heeft. Als het echt goed werkt (ook met doorsnee wi-fi) dan heb ik wel interesse. RDR2 in bed spelen enzo.

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:14
Mog schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 11:23:
Remote Play heeft bij nog nooit vlekkeloos gewerkt. Dus ik ga ervan uit dat de PlayStation Portal dezelfde soort latency heeft. Als het echt goed werkt (ook met doorsnee wi-fi) dan heb ik wel interesse. RDR2 in bed spelen enzo.
Speel hier af en toe op de iPad Pro. Maar vind het maar zo zo. De latency is net te groot voor mij. Speelde recentelijk Spiderman Miles Morales op deze manier en vond het vechten dan net niet lekker lopen. Daarnaast stoor ik mij ook aan het niet ondersteunen van 4k resolutie en HDR op de iPad pro of bijvoorbeeld televisie. Heb namelijk ook mijn ps4pro aangesloten op onze LG OLED in de slaapkamer. Helaas ook daar beperkt tot 1080p. Gelukkig nog wel 60fps, maar alsnog dikke zonde. En geen HDR uiteraard. Naar mijn idee dingen die allemaal mogelijk zouden moeten zijn, zonder toename van latency en al helemaal op het thuisnetwerk! Heb hier een bekabeld netwerk en voor zover draadloos alles van Ubiquiti, dus zou in orde moeten zijn.

Edit: lees net dat HDR wel werkt op windows...nou ja dat is fraai. Niet logisch dat het niet werkt op de PS4 Pro dan. Dat ze geen zin hebben om enkel voor de 12.9 inch iPad Pro een speciaal aangepaste resolutie te ondersteunen heb ik nog begrip voor (enige iPad en formaat die HDR ondersteunt).

[ Voor 12% gewijzigd door B-Bandit op 24-08-2023 11:35 ]

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• Geraedus
Voor mij is de playstation portal wel een hele uitkomt. S'avonds wordt door de vriendin de tv gehijkacked en zit ik er chagrijnig er naast

L23 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 19:20:
[...]
afbeelding van PS5 met scherm
Ik heb hier thuis deze nog staan :

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/97/Sony-PSone-Console-wScreen-Open-FL.jpg

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Dat ding was tof. Ik weet nog dat ik die heel graag wilde maar dan ik aan het sparen was voor een PS2.

Geraedus schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 11:37:
Voor mij is de playstation portal wel een hele uitkomt. S'avonds wordt door de vriendin de tv gehijkacked en zit ik er chagrijnig er naast
Op dat vlak vind ik het dan ook alweer een gemis dat er enkel streaming vanaf de PS5 ondersteund wordt en niet vanaf de PS4. Remote Play werkt nochtans gewoon met beide, dus waarom je voor de Portal dan een PS5 moet hebben, is me ook alweer een raadsel.

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:34
de PS app heeft veel latency op iphone/ipad (volgens mij ook op PC). Chiaki doet het al 10x beter, daar merk ik nauwelijks latency op mijn steam deck.

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-11 16:22
Geraedus schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 11:37:
Herkenbaar. Ik zie de PS portal ook als een uitkomst.

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-11 09:31

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Sony over de Playstation Portal:
PS VR2 games, which require the headset, and games that are streamed through PlayStation Plus Premium’s cloud streaming, are not supported.***
Dus geen PS+ streaming.

Man man man wat een gemiste kans is dat.
Dan zou je op hardware gebied weer on par zijn met Xbox xCloud.

Dit is gewoon een veredelde terminal client.
PS Vita zonder eigen games of PS+ diensten.

Hoop dat Sony PS+ diensten wilt koppelen aan de Portal dan zou ik het wel overwegen voor 200 euro.

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

crzyhiphopazn schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 13:27:
Sony over de Playstation Portal:

[...]

Dus geen PS+ streaming.

Hoop dat Sony PS+ diensten wilt koppelen aan de Portal dan zou ik het wel overwegen voor 200 euro.
Je hebt gelijk hoor. Maar dat is volgens mij niet wat er met die opmerking bedoeld wordt. Op de PS5 kun je met PS Premium games streamen naar je PS5. Wat ze volgens mij bedoelen is dat je die games vervolgens niet weer kunt streamen naar de Portal (vanaf je PS5).

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-11 13:04
crzyhiphopazn schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 13:27:
Dus geen PS+ streaming.

*knip* Geen xbox/playstation vergelijkingen svp

Ik zie nog wel gebeuren dat PS+ diensten gebruikt kunnen worden op deze Portal.

Ik vind het sowieso al een interessant ding. Al tijden zitten kijken naar een Razer Kishi of Backbone. Kost je ook € 100 - € 120. Bij alle reviews lees ik dat de kwaliteit en ergonomie niet fantastisch is en dan zit je alsnog met een klein telefoonschermpje te klooien. Dus de Portal vind ik een grote verbetering tov die dingen. Geen PS+ diensten kunnen gebruiken vind ik nog niet zo'n ding. Maar wel jammer dat je PS5 aan moet staan. In de tijden dat stroomverbruik een ding is zou daar toch beter over nagedacht kunnen worden.

[ Voor 35% gewijzigd door Sagat op 24-08-2023 14:07 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Verwijderd

Hier geen problemen. Heb je de ps5 wel aangesloten op Ethernet? Als je de ps5 via Wifi laat verbinden en het andere device ook dan snap ik wel dat je die latency hebt.

• Hulleman
Als dat zo is, dan is de Portal al dood voordat ie uitgekomen is. Mag verwachten dat hier zeer goed over nagedacht is door Sony.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-11 09:31

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Hulleman schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 13:36:
[...]

Welk handheld device heeft de Xbox om xCloud te gebruiken?
Ik zie nog wel gebeuren dat PS+ diensten gebruikt kunnen worden op deze Portal.

Ik vind het sowieso al een interessant ding. Al tijden zitten kijken naar een Razer Kishi of Backbone. Kost je ook € 100 - € 120. Bij alle reviews lees ik dat de kwaliteit en ergonomie niet fantastisch is en dan zit je alsnog met een klein telefoonschermpje te klooien. Dus de Portal vind ik een grote verbetering tov die dingen. Geen PS+ diensten kunnen gebruiken vind ik nog niet zo'n ding. Maar wel jammer dat je PS5 aan moet staan. In de tijden dat stroomverbruik een ding is zou daar toch beter over nagedacht kunnen worden.
Elke hardware device waarop de Xbox xCloud app op werkt. (Any android device. Gebruik zelf een Samsung Tablet)

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 13:39:
[...]

Hier geen problemen. Heb je de ps5 wel aangesloten op Ethernet? Als je de ps5 via Wifi laat verbinden en het andere device ook dan snap ik wel dat je die latency hebt.
Nee, maar de Portal heeft toch ook geen ethernet?

Verwijderd

PlayStation Portal Gaming Handheld: Hands-On

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/exYJjjZ8dzo0Mqpi3SV64lzxA7c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jEXrJskktpexGPTkWCgRUCUp.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2023 14:09 ]

• Hulleman
crzyhiphopazn schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 13:48:
[...]

Elke hardware device waarop de Xbox xCloud app op werkt. (Any android device. Gebruik zelf een Samsung Tablet)
Dus MS loopt qua hardware niet voor op Sony, maar voornamelijk aan de software kant. Idd wel een feit dat MS cloudgaming op een beter niveau heeft dan Sony.

Jammer dat de Portal geen OLED scherm heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door Hulleman op 24-08-2023 13:53 ]

Verwijderd

Mog schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 13:50:
[...]

Nee, maar de Portal heeft toch ook geen ethernet?
Lees mijn bericht nog eens ;-) Wanneer je 2 devices (ps5 en de remote play device) beide op wifi aansluit ga je zeker latency problemen krijgen. Wanneer je de ps5 op ethernet aansluit dan heb je al veel minder latency. Dan kan je dus de remote play device gewoon op wifi laten. Maar dan is het nog afhankelijk wat voor wifi protocol je gebruikt, wat voor router je hebt etc.

Verwijderd

Hulleman schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 13:51:
[...]

Dus MS loopt qua hardware niet voor op Sony, maar voornamelijk aan de software kant. Idd wel een feit dat MS cloudgaming op een beter niveau heeft dan Sony.
Qua ondersteuning van devices loopt Sony nog wel achter, qua infrastructuur loopt Sony voor. Binnenkort komt daar ook nog 4K cloud gaming bij.

• Hulleman
Raem schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 14:22:
[...]

Wat bedoelen ze met die opmerking? In de hands-on van IGN is de achterkant gewoon te zien.
hmm inderdaad. In de video van Cnet ook.

Verwijderd

[...]

Wat bedoelen ze met die opmerking? In de hands-on van IGN is de achterkant gewoon te zien.
Ik denk dat ze bedoeling dat ie niet full closure in beeld komt, wellicht dat ie nog niet helemaal af is en er nog details missen of aangepast gaat worden. Bijvoorbeeld dat ze nog wat aanpassingen doen om voorbereid te zijn op de toekomstige EU wetgeving dat je de accu makkelijk moet kunnen verwisselen, en zit ie nu wellicht ingebouwd.

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 13:53:
[...]

Lees mijn bericht nog eens ;-) Wanneer je 2 devices (ps5 en de remote play device) beide op wifi aansluit ga je zeker latency problemen krijgen. Wanneer je de ps5 op ethernet aansluit dan heb je al veel minder latency. Dan kan je dus de remote play device gewoon op wifi laten. Maar dan is het nog afhankelijk wat voor wifi protocol je gebruikt, wat voor router je hebt etc.
Ik kan me niet voorstellen dat het veel verschil zal uitmaken (met offline games, online begin ik niet eens aan). Je bent nog steeds afhankelijk van wi-fi. Ik ga het zo testen.

Verwijderd

Mog schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 14:58:
[...]

Ik kan me niet voorstellen dat het veel verschil zal uitmaken (met offline games, online begin ik niet eens aan). Je bent nog steeds afhankelijk van wi-fi. Ik ga het zo testen.
Wifi is enorm veel instabieler dan ethernet. Dus ja het gaat echt verschil maken. Wifi dien je eigenlijk zoveel mogelijk te vermijden. Het maakt daarnaast ook uit hoe druk je wifi is, als er meerdere devices zijn die op het internet bezig zijn krijg je ook extra latency.

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 15:00:
[...]

Wifi is enorm veel instabieler dan ethernet. Dus ja het gaat echt verschil maken. Wifi dien je eigenlijk zoveel mogelijk te vermijden. Het maakt daarnaast ook uit hoe druk je wifi is, als er meerdere devices zijn die op het internet bezig zijn krijg je ook extra latency.
Dat geloof ik. Maar de PlayStation 4 heeft geen internetverbinding nodig om Remote Play te gebruiken (weet niet hoe het met PS5 zit). Dus of de console via ethernet met het internet verbonden is lijkt me niet relevant.

Verwijderd

Mog schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 15:05:
[...]

Dat geloof ik. Maar de PlayStation 4 heeft geen internetverbinding nodig om Remote Play te gebruiken (weet niet hoe het met PS5 zit). Dus of de console via ethernet met het internet verbonden is lijkt me niet relevant.
De ps4 heeft zeker wel een verbinding met je local lan nodig. (Kan mij niet herrineren dat er een wifi direct functie in zat)

Daarnaast als er een mogelijkheid is om via wifi direct te verbinden met je ps4, dan zou ik het alsnog niet aanraden. Aangezien de wifi van de ps4 redelijk brak is. De wifi van de ps5 is een stuk beter, aangezien die wifi 6 ondersteunt. Maar alsnog kan je altijd beter je console via ethernet verbinden.

Als je netwerk goed is, zal je weinig latency hebben. Maar dan wil je het liefst je console op ethernet aansluiten en een remote play device die minstens wifi 5 of 6 ondersteunt. (En je router uiteraard ook). Dus zorg er ook voor dat je op je 5GHz netwerk zit en niet je 2,4ghz. Anders krijg je alsnog latency problemen.

Daarnaast is het belangrijk dat er niemand anders aan het downloaden of streamen is. Want dit zal van invloed zijn op je remote play stream.

Edit: Ik zie inderdaad dat er ook een wifi direct optie is, dit dien je apart in te stellen op je ps4. Dan verbind je device direct naar je ps4. Maar dit is niet aan te raden, daardoor ervaar je denk ik ook latency problemen, zie ook:

https://www.reddit.com/r/...ctly_to_a_ps4_for_remote/

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2023 15:47 ]

• Caayn
  • Niet online
Bij de PS Vita kon je rechtstreeks met een PS4 verbinden. De PS4 zette dan een eigen hotspot op waarmee de PS Vita connectie maakte als je dichtbij genoeg was.

Je zou verwachten dat de Playstation Portal en PS5 een soortgelijke trucje uithalen voor de scenario's waarin een partner/kind/etc. de TV claimt maar jij de ruimte niet wilt verlaten. Maar goed, je zou ook verwachten dat je cloud games via PS+ erop kan spelen.

Al kan beide prima nog via een firmware update beschikbaar worden gesteld.

Ik vind het wel een mooi apparaat en prima specs. Al heb ik er geen €200,- voor over omdat het enkel met een PS5 werkt.

[ Voor 29% gewijzigd door Caayn op 24-08-2023 15:52 ]

Verwijderd

Caayn schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 15:47:
Bij de PS Vita kon je rechtstreeks met een PS4 verbinden. De PS4 zette dan een eigen hotspot op waarmee de PS Vita connectie maakte als je dichtbij genoeg was.
Alleen dat werkte blijkbaar minder goed dan via je local lan:

Sowieso heeft de vita een enorm brakke wifi chip, dus dat remote play heeft op de vita nooit lekker gewerkt.

Verwijderd

[...]

Geen idee, het viel mij ineens op dat het expliciet werd vermeld.

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
En alweer een prijs verlaging voor de ps5

https://www.videogameschr...ming-to-europe-this-week/

Het moge duidelijk zijn, huidig ps5 voorraad het liefst zsm wegwerken voor een smooth transitie naar de ps5 slim

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05:42
Weet iemand wanneer de PS5 update komt waarbij je het startup piepje uit kan zetten? Ik zag dat hij al wel in het beta update programma zat, alleen daar zit ik dan weer niet in..

• Heaget
Ik vraag me af, in Nederland, hoe zou dit gaan op een 5G verbinding? Stel je voor ik maak een wifi hotspot van mijn telefoon en dan daar de PS handheld mee verbinden?

• Geraedus
Heaget schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 16:58:
[...]

Ik vraag me af, in Nederland, hoe zou dit gaan op een 5G verbinding? Stel je voor ik maak een wifi hotspot van mijn telefoon en dan daar de PS handheld mee verbinden?
Dat is mogelijk, natuurlijk wel met een goede 5G dekking.

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
BigF25 schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 16:45:
En alweer een prijs verlaging voor de ps5

https://www.videogameschr...ming-to-europe-this-week/

Het moge duidelijk zijn, huidig ps5 voorraad het liefst zsm wegwerken voor een smooth transitie naar de ps5 slim
Is er eigenlijk officieel iets over een slim gemeld? Want die gelekte filmpjes leken niet echt kleiner dan het reguliere model en helaas ook weer wit. Dan is 100 euro korting op het reguliere model interessanter voor mij iig.

• Heaget
Geraedus schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 17:06:
[...]

Dat is mogelijk, natuurlijk wel met een goede 5G dekking.
Toen het eerste nieuws hiervan naar buiten kwam had ik het eigenlijk meteen afgeschreven, maar hoe meer ik erover denk hoe leuker het me lijkt.

• Geraedus
Heaget schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 17:09:
[...]

Toen het eerste nieuws hiervan naar buiten kwam had ik het eigenlijk meteen afgeschreven, maar hoe meer ik erover denk hoe leuker het me lijkt.
Gewoon bij launch de kat nog even uit de boom kijken.
Het zou me niet verbazen dat Sony na een jaar al met een nieuwe variant gaat komen.

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-11 21:26
Xgar schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 17:09:
[...]

Is er eigenlijk officieel iets over een slim gemeld? Want die gelekte filmpjes leken niet echt kleiner dan het reguliere model en helaas ook weer wit. Dan is 100 euro korting op het reguliere model interessanter voor mij iig.
Er is niets slims aan. Dat is iets wat het internet verzonnen heeft. Het is gewoon de ps5 zoals hij is, met afneembare disc drive. Zo kan Sony terug naar 1 soort ps5, scheelt weer in de productiekosten want je hebt niet langer twee productielijnen.

[ Voor 3% gewijzigd door FrankoNL op 24-08-2023 17:40 ]

• Amos_x
Caayn schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 15:47:

Ik vind het wel een mooi apparaat en prima specs. Al heb ik er geen €200,- voor over omdat het enkel met een PS5 werkt.
Tja, het is 2023 tegenwoordig, wat koop je tegenwoordig nog voor 220 euro. Even in perspectief zetten, een controller kost officieel 70 euro. Dus 3 controllers, 3 nieuwe games... Voor 220 koop je de traagste nokia smartphone.

Bij de pc-boys wil ik zelfs niet nadenken over waar er 220 euro gespendeerd wordt. Koop je daar tegenwoordig nog een mechanical keyboard voor? Een game-muis?

Fijn restaurant met twee en wat drank aan tafel ben je dit al gemakkelijk kwijt.

Dit apparaat, portal, is voor mij een no-brainer. Mijn PSVR2 aan 600 euro ligt al vier maand stof te happen. Toch soms iets te veel gedoe 's avonds na het werk. Aan de Portal zal ik tien keer meer plezier beleven. FEIT.

Het scheelt dan ook dat ik _per-fect_ in de doelgroep val. Ik begrijp voor wie dit apparaat is gemaakt, en ik kan me volledig vinden in wat sony hier gedaan heeft. Je zal op youtube en bij de tech reviewers wel een hoop gezeik zien ivm geen native on-device gaming. Tja, dat is het inderdaad niet, maar dat brengt weer een heel ander soort probleem met zich mee. Namelijk uit het niets weer een library uit de grond stampen, daar niet in slagen, en dan het device weer laten sterven (psp, vita, ...) Been there, done that.

Dit is echt een COMPANION device, en als ze het zo in de markt zetten, moet het voor de consument wel duidelijk zijn wat het kan en niet kan. Hoop ik.

Persoonlijk game ik NOOIT buitenshuis. Ik ben geen puber of student meer, of iemand die vaak het halve land door moet/naar school in het openbaar vervoer. Een "native" op zichzelf staande console ben ik niets mee.

Ik game binnenshuis, en dit device zal er voor zorgen dat ik ook m'n hele setup wat beter kan organiseren. Nu staat de PS5 in de woonkamer waar ik 'm het meeste gebruik. Ik denk er echter al langer over om de woonkamer te de-geeken. Kleinere tv (ja, toch... O-) ) minder gedoe, minder apparaten, minder speakers, enz...

Dan kan ik me een situatie voorstellen waar de PS5 naar een aparte kamer gaat (game-kamer) en ik dan toch overal in huis PS5 kan spelen, ook beneden. Overal ligt bedraad internet, dus dit komt wel goed.

En nee, al dat zelfbouw gedoe is gewoon geen concurrent. Ik heb het al lang gehad met 'fidgety' opzetstukken, accessoires, dingen waar je een telefoon inschuift. Allemaal rommel (sorry) die niet de ervaring benadert van op sony spul gamen. (triggers, controllers, ...)

Daarbij heb ik een iphone mini (te klein) en een iPad pro (te zwaar). Ofwel zit je weer met twee devices te streamen (iPad + controller).

Dit ding is volledig in handen van sony, die software en hardware zal onderhouden. De ervaring zal dus een stuk vloeiender zijn dan de PS app op iOS of Android. Althans, dat hoop ik toch, dat is wel de bedoeling, maar ik ga daar toch zeker van uit. Er is geen reden dat dit niet zou werken.

Plus, ik vind de controllers fijn, dus het feit dat dit ding een tablet is tussen een in twee gesneden dual sense is precies goed! :+ Het feit dat het een streaming device is, betekent ook dat die niet te zwaar is.

Ik begrijp zeker wel erg goed dat het doelpubliek een niche is, en dat dit een erg specifieke use case heeft. Maar als je het doelpubliek bent, weet je dat vanzelf wel. Dat is hier het geval.

Wat betreft stickdrift. Tja, ergens jammer. Maar voor 220 euro gaat 'ie dan maar het vuilnis in (of garantie natuurlijk) en komt er een andere in de plaats.

Nee, ik begrijp de negativiteit en de cynische reacties, maar ik koop 'm zeker wel.

Geen bluetooth boeit me ook niet, dan koop ik er wel die headset bij (niet die oortjes) of gewoon een van de vele bedraadde headsets die ik hier heb. Geen punt. Bluetooth is toch maar knoeien en prutsen en 8 kansen op 10 dikke latency en compressed audio. Zeker als je bidirectioneel (dus ook voice) erover stuurt. Beroerde tech, dat bluetooth.

PS Portal *O* *O*

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07-11 19:46
Amos_x schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 18:03:
[...]
Tja, het is 2023 tegenwoordig, wat koop je tegenwoordig nog voor 220 euro. Even in perspectief zetten, een controller kost officieel 70 euro. Dus 3 controllers, 3 nieuwe games... Voor 220 koop je de traagste nokia smartphone.
Los van je andere (logische en valide argumenten) om de Portal te kopen gaat dit niet helemaal op imo. Voor 100 euro meer heb je een Steam Deck of Switch. Ik zou dan toch eerder daar mijn geld aan uitgeven.

Ik mis de tijd dat Sony echte handhelds maakte. Een nieuwe PSVita of PSP zou ik echt toejuichen. Maar zal niet meer gebeuren denk ik.

[ Voor 20% gewijzigd door Timothy3000 op 24-08-2023 18:27 ]

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

@Verwijderd Ik heb het net geprobeerd om mijn PS5 op het ethernet aan te sluiten en vervolgens op mijn computer remote play te proberen, en ik moet zeggen dat ik inderdaad minder last heb van latency. Het is niet weg (Call of Duty zou ik zo niet spelen), maar een rustige single player game lijkt prima te doen.

• cold_as_ijs
  • Laatst online: 12:34
Mog schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 18:19:
@Verwijderd Ik heb het net geprobeerd om mijn PS5 op het ethernet aan te sluiten en vervolgens op mijn computer remote play te proberen, en ik moet zeggen dat ik inderdaad minder last heb van latency. Het is niet weg (Call of Duty zou ik zo niet spelen), maar een rustige single player game lijkt prima te doen.
Probeer Chiaki, die geeft minder latency

Verwijderd

Mog schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 18:19:
Top! Het zou helemaal ideaal zijn als je dan je pc ook nog op ethernet aan zou sluiten ;-)
@Amos_x Valt me op dat je wel vaker makkelijk over financieën praat. "Wat is €40 nou", "Wat is €50 nou" heb ik al voorbij zien komen en nu weer "voor €200 gooi ik hem wel weg". Misschien moet je even terug in de realiteit stappen en bedenken dat het niet voor iedereen vanzelfsprekend is om op die manier met geld om te kunnen gaan.
Gamen mag dan een luxe zijn, maar ook degene die zich de hobby wel kunnen permiteren kunnen het geld maar 1 keer uitgeven.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Had gewoon een nieuwe psvita gemaakt! Dit wordt nog een grotere flop dan psvita.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• L23
@Amos_x Blijf je tegenstrijdigheden bijzonder vinden. Hopelijk bevalt het mobiele gamen met de Playstation Portal wel. Kan zeker een toffe gadget zijn.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Gaat Sony headset maker Audeze overnemen...

https://www.pushsquare.co...adphone-specialist-audeze

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-11 21:26
Amos_x schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 18:03:
[...]

Bij de pc-boys wil ik zelfs niet nadenken over waar er 220 euro gespendeerd wordt. Koop je daar tegenwoordig nog een mechanical keyboard voor? Een game-muis?

Fijn restaurant met twee en wat drank aan tafel ben je dit al gemakkelijk kwijt.

Dit apparaat, portal, is voor mij een no-brainer. Mijn PSVR2 aan 600 euro ligt al vier maand stof te happen. Toch soms iets te veel gedoe 's avonds na het werk. Aan de Portal zal ik tien keer meer plezier beleven. FEIT.

Het scheelt dan ook dat ik _per-fect_ in de doelgroep val. Ik begrijp voor wie dit apparaat is gemaakt, en ik kan me volledig vinden in wat sony hier gedaan heeft. Je zal op youtube en bij de tech reviewers wel een hoop gezeik zien ivm geen native on-device gaming. Tja, dat is het inderdaad niet, maar dat brengt weer een heel ander soort probleem met zich mee. Namelijk uit het niets weer een library uit de grond stampen, daar niet in slagen, en dan het device weer laten sterven (psp, vita, ...) Been there, done that.

Dit is echt een COMPANION device, en als ze het zo in de markt zetten, moet het voor de consument wel duidelijk zijn wat het kan en niet kan. Hoop ik.

Persoonlijk game ik NOOIT buitenshuis. Ik ben geen puber of student meer, of iemand die vaak het halve land door moet/naar school in het openbaar vervoer. Een "native" op zichzelf staande console ben ik niets mee.

Ik game binnenshuis, en dit device zal er voor zorgen dat ik ook m'n hele setup wat beter kan organiseren. Nu staat de PS5 in de woonkamer waar ik 'm het meeste gebruik. Ik denk er echter al langer over om de woonkamer te de-geeken. Kleinere tv (ja, toch... O-) ) minder gedoe, minder apparaten, minder speakers, enz...

Dan kan ik me een situatie voorstellen waar de PS5 naar een aparte kamer gaat (game-kamer) en ik dan toch overal in huis PS5 kan spelen, ook beneden. Overal ligt bedraad internet, dus dit komt wel goed.

En nee, al dat zelfbouw gedoe is gewoon geen concurrent. Ik heb het al lang gehad met 'fidgety' opzetstukken, accessoires, dingen waar je een telefoon inschuift. Allemaal rommel (sorry) die niet de ervaring benadert van op sony spul gamen. (triggers, controllers, ...)

Daarbij heb ik een iphone mini (te klein) en een iPad pro (te zwaar). Ofwel zit je weer met twee devices te streamen (iPad + controller).

Dit ding is volledig in handen van sony, die software en hardware zal onderhouden. De ervaring zal dus een stuk vloeiender zijn dan de PS app op iOS of Android. Althans, dat hoop ik toch, dat is wel de bedoeling, maar ik ga daar toch zeker van uit. Er is geen reden dat dit niet zou werken.

Plus, ik vind de controllers fijn, dus het feit dat dit ding een tablet is tussen een in twee gesneden dual sense is precies goed! :+ Het feit dat het een streaming device is, betekent ook dat die niet te zwaar is.

Ik begrijp zeker wel erg goed dat het doelpubliek een niche is, en dat dit een erg specifieke use case heeft. Maar als je het doelpubliek bent, weet je dat vanzelf wel. Dat is hier het geval.

Wat betreft stickdrift. Tja, ergens jammer. Maar voor 220 euro gaat 'ie dan maar het vuilnis in (of garantie natuurlijk) en komt er een andere in de plaats.

Nee, ik begrijp de negativiteit en de cynische reacties, maar ik koop 'm zeker wel.

Geen bluetooth boeit me ook niet, dan koop ik er wel die headset bij (niet die oortjes) of gewoon een van de vele bedraadde headsets die ik hier heb. Geen punt. Bluetooth is toch maar knoeien en prutsen en 8 kansen op 10 dikke latency en compressed audio. Zeker als je bidirectioneel (dus ook voice) erover stuurt. Beroerde tech, dat bluetooth.

PS Portal *O* *O*
Je kan ook gewoon ps remote play op je telefoon installeren. Heb je hetzelfde.

Ik vind het echt een absurd dom ding.

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:11
Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 15:53:
[...]

Alleen dat werkte blijkbaar minder goed dan via je local lan:

Sowieso heeft de vita een enorm brakke wifi chip, dus dat remote play heeft op de vita nooit lekker gewerkt.
Ik heb anders, jaren terug, gewoon Destiny 'local co-op' gespeeld door de Vita mee te nemen naar een vriend en daar samen te gamen (ik via remote play). Werkte prima :). Ps4 thuis bekabeld en goede WiFi ontvangst op locatie. Vind het ergens wel jammer dat ik de Vita daar niet meer voor kan gebruiken met de PS5.

[ Voor 6% gewijzigd door Millert op 24-08-2023 22:40 ]

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

[Twitter: https://twitter.com/insider_wtf/status/1694800218556887332?t=ZUYc2vp5j1_OxpFY5qSHuA&s=19]

Gerucht, dus neem het met een korrel zout. Al had The Snitch vorig jaar alle leaks correct (ik vermoed iemand met toegang tot private Youtube videos). Geen idee of nog steeds dezelfde persoon achter dit account zit.

Verwijderd

FrankoNL schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 22:08:
[...]

Je kan ook gewoon ps remote play op je telefoon installeren. Heb je hetzelfde.

Ik vind het echt een absurd dom ding.
Maar dan heb je het probleem dat je twee losse devices hebt. Een controller en een telefoon, niet heel handig.

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-11 15:14
Ga toch wel die remote player aanschaffen, kijken hoe goed het kan werken op de bank.
Heerlijk gevoel om toch nog als handheld te gamen.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Verwijderd

L23 schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 19:10:
@Amos_x [...]Kan zeker een toffe gadget zijn.
Zoals zo vaak met gadgets, die op den duur toch in de la van je audiomeubel verdwijnen ;)

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M_LL3p82gOcJdeG8Jqn0iFN7pwU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oR2y1YFRjzX6oaGiEzpnJ3K3.jpg?f=user_large

• L23
Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 08:52:
[...]

Zoals zo vaak met gadgets, die op den duur toch in de la van je audiomeubel verdwijnen ;)
Dat zal uiteraard niet gebeuren als je _per-fect_ in de doelgroep valt.

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik denk dat de doelgroep groot genoeg is. Maar wie gelooft er echt in streaming? Lokaal blijft altijd koning. Hetzelfde met xCloud. Geweldige technologie, maar het speelt minder soepel dan op mijn lokale Xbox. Dus die wint het altijd.

Verwijderd

L23 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 09:20:
[...]

Dat zal uiteraard niet gebeuren als je _per-fect_ in de doelgroep valt.
De doelgroep waar ik dan toebehoor heeft daar geen 200+ euro voor over ;) Maar wens je er oprecht veel plezier mee, en ben serieus benieuwd naar je ervaringen :)

• L23
Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 09:32:
[...]

De doelgroep waar ik dan toebehoor heeft daar geen 200+ euro voor over ;) Maar wens je er oprecht veel plezier mee, en ben serieus benieuwd naar je ervaringen :)
Ik ben niet de doelgroep hoor. Wellicht was ik dat geweest als het cloud streaming ondersteund. Maar ik heb geen PS5. Ik vind de prijs en hardware ok. Begrijp alleen de software limitaties niet. Je zou met dit apparaat een nieuwe doelgroep kunnen aanboren, nu is het enkel een accessoire voor de PS5.

Je reageerde op mijn bericht die gericht was aan Amos_x, in die context moet je het zien.

Ik ben in handheld en console gamen ook al voorzien. Laatst wel bijna een PS Vita gekocht.

Verwijderd

Batterijduur van PlayStation Portal zou in de buurt van een DualSense moeten komen.

Bron: https://playsense.nl/5529...n-dualsense-moeten-komen/

Vroeger zou ik een gadget als de portal meteen kopen, maar nu niet meer.

Verwijderd

Aantal specs die wellicht nog niet bekend waren:

- 500 nits scherm (Switch oled is 343 nits)
- Triple band Wifi (nog niet bekend of het Wifi 6 is, maar ik ga er wel vanuit. Aangezien de ps5 dit ook heeft)
- Draait op Android, dus wellicht later nog via hacks aan te passen zodat deze ook Xcloud aan kan
- Thumb sticks zijn hetzelfde als die van de psvr2 controllers, dus niet die van dualsense (iets kleiner dus)
- Ingebouwde speakers

Die 500 nits is wel echt goed voor een dergelijk scherm, dat betekent dat je dus prima buiten zou kunnen gamen.

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:09

Quakie

quakelen

Het zal wel niet kunnen, maar het zou kick zijn als je EN je PS5 kunt gebruiken en Portal zodat je coop kunt doen ofzo.
Zie het wel gebruiken dan met mijn kinderen....

Ik teken nergens meer voor

• Caayn
  • Niet online
Quakie schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 10:04:
Het zal wel niet kunnen, maar het zou kick zijn als je EN je PS5 kunt gebruiken en Portal zodat je coop kunt doen ofzo.
Zie het wel gebruiken dan met mijn kinderen....
Nee, gaat inderdaad niet werken. De PS5 moet nog gewoon de game renderen voor de Portal. Je moet de Portal meer zien als een draadloos scherm voor jouw PS5 ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Caayn op 25-08-2023 10:09 ]

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

RnB

Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 09:52:
Aantal specs die wellicht nog niet bekend waren:

- 500 nits scherm (Switch oled is 343 nits)
- Triple band Wifi (nog niet bekend of het Wifi 6 is, maar ik ga er wel vanuit. Aangezien de ps5 dit ook heeft)
- Draait op Android, dus wellicht later nog via hacks aan te passen zodat deze ook Xcloud aan kan
- Thumb sticks zijn hetzelfde als die van de psvr2 controllers, dus niet die van dualsense (iets kleiner dus)
- Ingebouwde speakers

Die 500 nits is wel echt goed voor een dergelijk scherm, dat betekent dat je dus prima buiten zou kunnen gamen.
Als het inderdaad triple band is, dan ondersteunt ie dus ook de 6GHz band. Valt me niet tegen voor deze prijs.
Wat betreft de 500 nits en prima buiten gamen, dat valt je nog tegen hoor. Tuurlijk, op een bewolkte dag als vandaag, is het net genoeg, maar op een zonnige dag, ga je niet prima buiten kunnen gamen met maar 500 nits.
Om het in perspectief te brengen: een beetje moderne flagship telefoon heeft een 1500 tot 2000 nits beeldscherm om prima beeld te hebben op een zonnige dag.

Het grote voordeel van een dedicated apparaat ipv de Remote Play app op je iPad of telefoon is dat als je even snel wilt gamen, je dat ding oppakkt, aanzet en je ding doet.
Althans, dat is wel de verwachting wat ik ervan heb, anders heb je er alsnog niks aan.

[ Voor 10% gewijzigd door RnB op 25-08-2023 10:14 ]

Verwijderd

RnB schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 10:13:
[...]

Als het inderdaad triple band is, dan ondersteunt ie dus ook de 6GHz band. Valt me niet tegen voor deze prijs.
Wat betreft de 500 nits en prima buiten gamen, dat valt je nog tegen hoor. Tuurlijk, op een bewolkte dag als vandaag, is het net genoeg, maar op een zonnige dag, ga je niet prima buiten kunnen gamen met maar 500 nits.
Om het in perspectief te brengen: een beetje moderne flagship telefoon heeft een 1500 tot 2000 nits beeldscherm om prima beeld te hebben op een zonnige dag.

Het grote voordeel van een dedicated apparaat ipv de Remote Play app op je iPad of telefoon is dat als je even snel wilt gamen, je dat ding oppakkt, aanzet en je ding doet.
Althans, dat is wel de verwachting wat ik ervan heb, anders heb je er alsnog niks aan.
Mijn TV buiten onder de overkapping heeft 400nits. Wil prima. Je moet gewoon niet in de zon gaan zitten :)

Verwijderd

RnB schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 10:13:
[...]

Die 1500 tot 2000 nits is redelijk uitzonderlijk (Samsung s23, iphone 14 pro), meeste telefoons zitten daar ver onder. Mijn Xperia 5 III heeft 600 nits en daar kan ik prima in de zon op kijken, geen enkel probleem.

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

RnB

Naja, het zal wel aan mij liggen dan.
Ik kan donkere scenes / websites niet goed zien op mijn MacBook Pro wanneer ik buiten zit, zonder in de volle zon te zitten. Deze gaat officieel ook maar tot max 500 nits.
Zet ik deze op 1000 nits met een app, is het al iets beter te gebruiken.

Ergo: iedereen moet maar even voor zichzelf checken of de 500 nits genoeg is om buiten te gamen. :P
Pagina: 1 ... 298 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord