• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-11 21:26
Linksquest schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 23:44:
[...]

En hoezo een Lexar? Goede ervaring mee?
Goede reviews, snel genoeg voor een PS5 en relatief goedkoop.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:26

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Zo Sniper Elite 5 ook alweer uitgespeeld, geen hoogvlieger maar wel vermakelijk. Volgens mij was dit het 3'de deel wat ik speel en het snipen is leuke om 1x in de zorg veel jaar te doen. Erg leuk als PS+ titel.

Iemand nog een leuke tip als lvolgejdr PS+ titel?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-11 21:38
Vanmiddag kon ik opeens mijn linker analoge stick om zijn as ronddraaien zonder weerstand. Dus alsof het een volumeknop is.
Hij doet het normaal maar de cap draait nu steeds waardoor je met je duim 'wegglijdt' (weg draait).
Zou het vervangen van de cap zoals hieronder voldoende zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eo1nmb47LIhlDUrSt7ZNHVICvOI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0QH248EuaWeoc4sMpBNevDEb.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door WaterFire op 20-08-2023 19:04 ]

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:29
WaterFire schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 19:02:
Vanmiddag kon ik opeens mijn linker analoge stick om zijn as ronddraaien zonder weerstand. Dus alsof het een volumeknop is.
Hij doet het normaal maar de cap draait nu steeds waardoor je met je duim 'wegglijdt' (weg draait).

[Afbeelding]
Werkt de stick verder nog wel? Want dan zal het eerder de cap zijn idd. Even open msken en dan weet je het zeker. Dat is goed te doen, ook in elkaar. In ieder geval een stuk makkelijker in elkaar te zetten dan een DS3 ;)

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 23:24

[Afbeelding]
Ik heb exact hetzelfde probleem, momenteel irriteert het mij nog niet genoeg om er iets aan te doen :P

• MissMe NL
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-10 00:20
Linksquest schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 21:09:
Ben het overleggen om langzaam toch maar een SSD te halen voor de PS5, denk niet dat de prijzen tussen nu en een half jaar om laag gaat. Twijfel tussen de Samsung 980 Pro en de XPG GAMMIX S70 Blade, in beide gevallen wel met headsink en een 2TB
Dat heb je zeker mis. Weet niet of je pepper hebt maar de prijzen zijn behoorlijk gezakt. Heb daar flink over zitten balen. Heb paar maanden geleden een 980 pro 2TB gekocht voor 180 euro. Weekje daarna begon het. Aanbieding na aanbieding. SN850X 2TB voor 140 euro. Prijzen beginnen behoorlijk mooi te worden voor 2TB. Laatst een ps5 geschikte SSD 4TB voor 200 euro. Kan je zeggen dat ik erg baal hahaha. Maar ach heb het een plekje gegeven.

Edit: een beetje leuke 2TB SSD voor de ps5 zit nu op ongeveer 120 euro. Vergeet niet dat we naar de feestdagen gaan. Binnen die half jaar.

[ Voor 8% gewijzigd door MissMe NL op 20-08-2023 23:00 ]

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-11 19:32
Ik was zelf nog het denken om de black friday even af te wachten, niet dat ik het geld niet heb, maar al even te veel gekocht 🙈 Baas (vrouw) schiet me af 🙈

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-10 15:41

s0kkie

Cowabunga

Dit is pas old school en een klassieker _/-\o_
De OG van voor COD en Battlefield

[ Voor 10% gewijzigd door s0kkie op 21-08-2023 08:12 ]

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-11 15:14

[Afbeelding]
Die van ali zijn prima, en stuk goedkoper..

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• NightShadow22
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 12-03-2024

NightShadow22

SonyPony

s0kkie schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 08:12:

[Video: Delta Force - Official Announcement Teaser Trailer]
Jammer dat Tencent zoiets aanraakt en violate

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-11 13:04

Delta Force was vroegah een realistische shooter. Hier zie ik power ups... dit is geen Delta Force.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Chanfan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-10 14:55
Linksquest schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 23:34:
Ik was zelf nog het denken om de black friday even af te wachten, niet dat ik het geld niet heb, maar al even te veel gekocht 🙈 Baas (vrouw) schiet me af 🙈
https://nl.aliexpress.com...urPageLogUid=0q0o1kD0bhea

Fanxiang 2TB. Komt zelfs met een heatsink en een kleine schroevendraaier. Ik heb dezelfde in mijn Mini PC steken. Wordt ook verkocht op Amazon en verschillende reviews hebben deze in hun PS5 steken.

• SemperFidelis
  • Laatst online: 01-08 19:47
Chaoss schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 18:31:
Zo Sniper Elite 5 ook alweer uitgespeeld, geen hoogvlieger maar wel vermakelijk. Volgens mij was dit het 3'de deel wat ik speel en het snipen is leuke om 1x in de zorg veel jaar te doen. Erg leuk als PS+ titel.

Iemand nog een leuke tip als lvolgejdr PS+ titel?
Voor de PS Stars campaign even Abzu opgestart, dat is best een leuke snack tussendoor.
Verder vind ik de Shadow of War en Shadow of Mordor altijd leuke PS+ games.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-11 16:42
Voor de liefhebbers Mortal Kombat 11 Ultimate voor €10,00 inclusief verzenden: https://www.mediamarkt.nl...laystation-5-1679243.html.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Jumpman
  • Laatst online: 07-11 16:42

Behoorlijk veel gespeeld toen, ik wist niet eens dat deze er aan kwam.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
is er een verschil tussen deze 2 hoezen? zie het gele balkje boven. krijg je die 2 bonus levels ook gewoon bij die andere versie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OlgGRrhzhNgHWDKAOyh0NXQb2hY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GMBbXg7F47kN0YvgCH9uWT1d.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N3tcFFspIdcW_Ib8D0razG8j4YY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Qlsf2e7YMGDQuKmsbF8lcKyB.jpg?f=user_large
@Farabi Bij degene met de gele balk staan de 2 bonus levels volgens mij op de disc. Bij de andere moet je ze downloaden. (gratis).

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06:43
Wat is de verwachting wanneer Sony misschien iets los gaat lopen over de 'upgrade' van de PS5? Dus een 'slim' versie, al lijken de eerste plaatjes aan te tonen dat de PS5 niet op een enorm dieet is geweest ;) Is er een digitaal Sony evenement gepland, de komende periode?

Of verwachten we iets vanuit Sony rondom de Gamescom? Al nemen ze natuurlijk geen deel aan de beurs...

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:03
Rossi46 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 14:32:
Wat is de verwachting wanneer Sony misschien iets los gaat lopen over de 'upgrade' van de PS5? Dus een 'slim' versie, al lijken de eerste plaatjes aan te tonen dat de PS5 niet op een enorm dieet is geweest ;) Is er een digitaal Sony evenement gepland, de komende periode?

Of verwachten we iets vanuit Sony rondom de Gamescom? Al nemen ze natuurlijk geen deel aan de beurs...
Vrijdag 12:00 zullen ze de ps pro slim ultra aankondigen 🤯

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21:47

Ik verwacht een aankondiging van de PS 6 :P

Zonder gegein, er is geen verwachting. Of bedoel je verwachtingen van leden? Er valt simpelweg niets over te zeggen. Internet is hedendaags vol met zogenaamde nieuwtjes (voetbal en formule 1 spannen de kroon met onzin nieuws) maar met gaming is dat ook zo. Onder aan de streep er is niets officieel aangekondigd. Geruchten zijn dat er een "slim" versie komt.

Ik heb zelf 0.0 verwachtingen, ik game lekker door op mijn PS 5 "fat".

• MissMe NL
giantgiantus schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 17:18:
[...]

Vrijdag 12:00 zullen ze de ps pro slim ultra aankondigen 🤯
Niet vergeten de externe disc drive.

• MissMe NL
Zorroberner schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 17:38:
[...]

Ik verwacht een aankondiging van de PS 6 :P

Zonder gegein, er is geen verwachting. Of bedoel je verwachtingen van leden? Er valt simpelweg niets over te zeggen. Internet is hedendaags vol met zogenaamde nieuwtjes (voetbal en formule 1 spannen de kroon met onzin nieuws) maar met gaming is dat ook zo. Onder aan de streep er is niets officieel aangekondigd. Geruchten zijn dat er een "slim" versie komt.

Ik heb zelf 0.0 verwachtingen, ik game lekker door op mijn PS 5 "fat".
Hahaha inderdaad. Meestal ben ik iemand die altijd de nieuwste versie koopt maar toen dacht ik hoe zit dat met de plates. Dan heb ik niet meer aan mijn Spiderman plates.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
De slim versie is ook nooit als 'slim' versie in de markt gezet. Voor Sony was dat gewoin een nieuwe revisie die ook uiterlijke aanpassingen heeft gekregen. Het zou me niet verbazen als er volgden maand weer een state of play aangekondigd wordt waar Sony het een en ander aan hardware laat zien: earbuds, portable device, nieuwe PS5 revisie en wat games.

Maar zolang er niets officieel is blijft het gissen :P

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Zojuist deze game uitgespeeld, een van de betere titels dat ik dit jaar gespeeld heb _/-\o_
Zeer goede puzzel game ala Portal, Maquette, Humanity, The Entropy Centre etc, zitten een paar echt hersen krakende puzzels tussen.
Duurt tussen de 4-6 uurtjes.

[ Voor 4% gewijzigd door s0kkie op 21-08-2023 21:02 ]

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:22

Superkiwi

Hoi doei

MissMe NL schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 17:39:
[...]
Niet vergeten de externe disc drive.
Dan wacht ik wel op de Ultra Slim versie waarbij álle componenten extern zitten :P

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Morgen misschien? Geruchten waren augustus en de Dualsense Edge is ook tijdens Opening Night van Gamescon aangekondigd, dus het zou zo maar kunnen.

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07-11 15:38
s0kkie schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 21:02:
Zojuist deze game uitgespeeld, een van de betere titels dat ik dit jaar gespeeld heb _/-\o_
Zeer goede puzzel game ala Portal, Maquette, Humanity, The Entropy Centre etc, zitten een paar echt hersen krakende puzzels tussen.
Duurt tussen de 4-6 uurtjes.

[YouTube: Viewfinder - Launch Trailer | PS5 Games]
Ik ben nog bezig, ben inmiddels bij de 3e hub. Maar tot nu toe vermaak ik me prima en verbaas me elke keer over hoe de mechanics in elkaar zitten. Knap gedaan dat je ergens een foto van kan nemen, dat een 2D plaatje lijkt, die je vervolgens ergens als 3D weer in de wereld kan zetten.

Latin capital letter y with diaeresis

• Amos_x
  • Laatst online: 11-06-2024

Ik speelde vroeger erg veel delta force: black hawk down op pc (later met custom maps, volledig gestoorde game!) en daarna veel joint operations. Volgens mij beide van dezelfde dev? Is delta force iets uit die hoek? Want dan heb ik dat volledig gemist.

Ik hoop dat er ooit nog eens zo'n game terug komt, maar ik heb er een hard hoofd in. De huidige markt is ziek, en een simpele 'potjes' game, die niet voor 14 jarigen is gemaakt (twitch games) en die niet heel je leven hoeft te beheersen (battlepasses, addiction economies, PTW, ...) bestaan niet meer.

Black hawk down, joint ops, of bvb battlefield 1943 (let op de '3', was een game voor ps3/xbox360).

Ik heb wel een aantal andere shooters geprobeerd op steam, maar het is het steeds net niet. Arma 3 is veel te veel sim. Squad, insurgency, hell let loose... Te veel wandelen allemaal, en dan ergens domweg in firefight lopen, en meteen dood. Ook nog zo'n vietnam game gekocht (rising storm 2), die super die-hard was. Instakill van onzichtbare enemies uit de jungle. Vast realistisch :+ maar niet mijn ding. Refund gevraagd... Gebaseerd op de trailer verwacht ik er ook niet veel van. Toen ik die kruisboog zag, haakte ik al af eigenlijk.

Vreemd genoeg is de game die nog het beste die vibe oproept voor mij battlefront 2, en die speel ik nog wel eens op pc. Niet te lang rondlopen om actie te vinden, en speelt lekker weg...

Wie tips heeft, kom maar op.

@Zorroberner Ons interesseert het 'slim' nieuws misschien niet, dat kan, en ook ik zal waarschijnlijk m'n phat niet vervangen en blijf er gewoon op doorspelen.

Maar hoe dan ook, 'nieuwe' consoles (of redesigns, refreshes, ...) zijn altijd cool, hoe dan ook. Ik blijf 'old school'. Nieuwe box of nieuwe hardware, dan heb je m'n interesse.

Maar ik ken wel wat mensen die nog steeds geen ps5 hebben (minder fanatieke gamers, of gewoon een levensfase waar ze weinig tijd hebben, of compleet 'uit de hobby' na die absurde launchperiode die twee jaar heeft geduurd). Die komen misschien wel terug aan boord met wat nieuws over een 'slim' en eventueel een price cut. Ook ken ik er wel die lichte interesse hebben, maar op de hoogte zijn van de rumours, en liever nog wat wachten want als die slim er effectief komt, waarom dan nu nog een phat halen? Allemaal goede redenen...

• Zorroberner
  • Laatst online: 21:47
Amos_x schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 09:04:

@Zorroberner Ons interesseert het 'slim' nieuws misschien niet, dat kan, en ook ik zal waarschijnlijk m'n phat niet vervangen en blijf er gewoon op doorspelen.

Maar hoe dan ook, 'nieuwe' consoles (of redesigns, refreshes, ...) zijn altijd cool, hoe dan ook. Ik blijf 'old school'. Nieuwe box of nieuwe hardware, dan heb je m'n interesse.

Maar ik ken wel wat mensen die nog steeds geen ps5 hebben (minder fanatieke gamers, of gewoon een levensfase waar ze weinig tijd hebben, of compleet 'uit de hobby' na die absurde launchperiode die twee jaar heeft geduurd). Die komen misschien wel terug aan boord met wat nieuws over een 'slim' en eventueel een price cut. Ook ken ik er wel die lichte interesse hebben, maar op de hoogte zijn van de rumours, en liever nog wat wachten want als die slim er effectief komt, waarom dan nu nog een phat halen? Allemaal goede redenen...
Oh ik heb mijzelf wellicht verkeerd uitgedrukt. Ik vind een slim zeker interessant, alleen ik lees nu zo vaak uit de lucht gegrepen verwachtingen de laatste tijd (ook over een pro) dat ik dat wat zat ben. Een concrete aankondiging en dan zit ik alles mee te lezen hoor. Maar tot dat moment heb ik er niets mee doordat er niks concreet is.

En het voelde alsof er werd gevraagd naar individuele verwachtingen, tja ik denk dat weinigen daar iets zinnigs over kunnen zeggen zolang Sony niks aankondigt. Enige wat we hebben gezien is een vage screenshot, en een filmpje dat iets minder vaag is.

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-11 21:38
Hulleman schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 10:09:
[...]

Delta Force was vroegah een realistische shooter. Hier zie ik power ups... dit is geen Delta Force.
De marketing werkt.. Koop een naam die memories oproept en we hebben het er over.. Gaan ze deze weer met voxels maken?

• Amos_x
Zorroberner schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 09:23:
[...]

Oh ik heb mijzelf wellicht verkeerd uitgedrukt. Ik vind een slim zeker interessant, alleen ik lees nu zo vaak uit de lucht gegrepen verwachtingen de laatste tijd (ook over een pro) dat ik dat wat zat ben. Een concrete aankondiging en dan zit ik alles mee te lezen hoor. Maar tot dat moment heb ik er niets mee doordat er niks concreet is.

En het voelde alsof er werd gevraagd naar individuele verwachtingen, tja ik denk dat weinigen daar iets zinnigs over kunnen zeggen zolang Sony niks aankondigt. Enige wat we hebben gezien is een vage screenshot, en een filmpje dat iets minder vaag is.
oh ja, ook waar. Daar sta ik ook nuchter in. Naar de vele rumours kijk ik niet echt om. Er valt weinig zinnigs over te zeggen. Hoogstens eventueel speculeren over de datum waarop we wel iets van sony zelf kunnen horen. Ik had niet meegekregen dat gamescom nu gaande is? Dus dat verneem ik dan wel met interesse, dan volg ik het met iets meer aandacht, je weet maar nooit.

Individuele verwachtingen kan nog wel een leuk gespreksonderwerp zijn. Maar dan wel realistisch blijven, een pro komt er absoluut zeker (nog) niet, want absoluut nog niet nodig.

En de eerste leaks tonen ook een 'slim' die er geen is, die is niet echt op dieet geweest :+

Dus ja, persoonlijk hoop ik op een iets meer praktische form factor, die bvb in een kleiner meubel past (kallax of zo van ikea). Verder weinig eigenlijk.

Ik ben best ook wel geïnteresseerd naar hoe ze die afneembare disk drive implementeren. Hoe dan ook, minder SKU's, gemakkelijker te produceren, minder mogelijkheid om als consument de verkeerde keuze te maken en er later achter te komen dat je toch een disc wou. Allemaal positieve punten. Al zal sony de voordelen van het productieproces wel niet doorrekenen naar de klant :+

Als alles modulair is, stel je je console samen hoe je zelf wil met de mogelijkheid om later nog uit te breiden.

• Hulleman
Zorroberner schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 09:23:
[...]

Ah joh, lekker speculeren daar over is toch mooi. Er komt 100% zeker een revisie van de PS5. Zij het in een kleiner/ander jasje zij het in een krachtiger jasje (wellicht wel beide). Dat is al zolang de Playstation bestaat. 'Slim versies' heb ik nog nooit interessant gevonden, want die vond ik altijd een lelijk design hebben t.o.v. het origineel. Voor een pro versie ben ik wel te porren :)

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Amos_x
Hulleman schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 10:31:
[...]

Ah joh, lekker speculeren daar over is toch mooi. Er komt 100% zeker een revisie van de PS5. Zij het in een kleiner/ander jasje zij het in een krachtiger jasje (wellicht wel beide). Dat is al zolang de Playstation bestaat. 'Slim versies' heb ik nog nooit interessant gevonden, want die vond ik altijd een lelijk design hebben t.o.v. het origineel. Voor een pro versie ben ik wel te porren :)
De 'phats' zijn vaak iets luxueuzer inderdaad. Andere plastics, goed gebouwd. De slim is voelt vaak iets cheaper. De ps4 slim met dat harde goedkope plastic bijvoorbeeld.

Ik heb vaak beide in elke generatie. Van de ps3 heb ik de phat bijgehouden (en de slims die ik had verkocht). De phat ps3 (barbecue) was toch vrij iconisch, en met dat piano black...

Van de ps4 heb ik getwijfeld, maar heb daar ook de slim verkocht en de phat bijgehouden. Phat gaat er misschien ook nog wel uit, want die heeft door de backwards compatibility nul komma nul meerwaarde. Games zitten niet langer 'gevangen' op de generatie waar ze uitkwamen, waar dat met ps3 wel het geval is. Of de ps4 kan naar een tweede kamer, als multimedia machientje (netflix, beetje simpel gamen)

ps5, nou, ik ben benieuwd, maar ik verwacht er inderdaad ook weinig van. De design language wordt wel behouden vermoedelijk. Dus 'curvy'/wit/plat. Om het onmiskenbaar 'playstation 5' te maken.

• Amos_x
SemperFidelis schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 10:52:
[...]

Voor de PS Stars campaign even Abzu opgestart, dat is best een leuke snack tussendoor.
Verder vind ik de Shadow of War en Shadow of Mordor altijd leuke PS+ games.
Weet niet meer welke de eerste was, maar ik kan de eerste ten zeerste aanbevelen. (shadow of mordor denk ik). Duidelijk de beste game van de twee, een van de beste games van die generatie zelfs, simpel.

De tweede is volledig verprutst door GaaS mechanics. En ook nu ze eruit gehaald zijn, voel je het nog.

Een beetje zoals ander creatief werk, de eerste is vaak waar de passie en visie in te zien is (eerste film, eerste album, ...)

Verwijderd

Amos_x schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 11:29:
[...]

De 'phats' zijn vaak iets luxueuzer inderdaad. Andere plastics, goed gebouwd. De slim is voelt vaak iets cheaper. De ps4 slim met dat harde goedkope plastic bijvoorbeeld.
De PS3 Slim was anders wel van betere bouw kwaliteit dan de Phat. De latere revisies waren ook betrouwbaarder.

De PS4 Slim mee eens. Minder robuust en minder mooi.

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 04-11 21:24
Niet te vergeten dat hoe kleiner de behuizing ( Slim ), hoe lastiger het is om hitte kwijt en koel te houden. Resultaat een meer lawaaierige console. Helemaal nu dat games steeds meer rekenkracht vergen.

Verwijderd

rutgergron schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 13:12:
Niet te vergeten dat hoe kleiner de behuizing ( Slim ), hoe lastiger het is om hitte kwijt en koel te houden. Resultaat een meer lawaaierige console. Helemaal nu dat games steeds meer rekenkracht vergen.
Dat is niet helemaal waar :) Sterker nog, de kleinere versies en bij behorende revisies bij de vorige generaties waren juist stiller. Aantal voorbeelden:
De PS3 Slim en de Ultra Slim zijn stiller/zuiniger/minder warm dan de phat. De chips zijn efficiënter geworden. Waar de Phat zowel de Cell als RSX een 90nm chip had, heeft de laatste Ultra Slim een 45nm en 28nm chip.
Zelfde als met de 360 naar de 360 Slim. One naar One S. De latere revisie van de Switch en dergelijke. Die zijn allemaal stiller/zuiniger.

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-11 19:32
Zo, net deze SSD voor de Playstation 5 besteld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yc6h3RQ6zknRZQgN7mQOpa2R4k0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MTKxMh0sdXNN1pc6AyM7pQUn.png?f=fotoalbum_large

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• destroyer6670
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-10 13:55
Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 17:56:
[...]

Dat is niet helemaal waar :) Sterker nog, de kleinere versies en bij behorende revisies bij de vorige generaties waren juist stiller. Aantal voorbeelden:
De PS3 Slim en de Ultra Slim zijn stiller/zuiniger/minder warm dan de phat. De chips zijn efficiënter geworden. Waar de Phat zowel de Cell als RSX een 90nm chip had, heeft de laatste Ultra Slim een 45nm en 28nm chip.
Zelfde als met de 360 naar de 360 Slim. One naar One S. De latere revisie van de Switch en dergelijke. Die zijn allemaal stiller/zuiniger.
Klopt, ik had de eerste ps3 versie, dat was net een stofzuiger. Het model erna (zelfde formaat, 40GB) was stukken stiller. Alleen de laatste formfactor maakte wat meer lawaai dan type ervoor, maar dan door de disc drive. Die deed wat goedkoop aan. Maar de fan hoorde ik niet.

• MathieuT
destroyer6670 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 19:35:
[...]

Klopt, ik had de eerste ps3 versie, dat was net een stofzuiger. Het model erna (zelfde formaat, 40GB) was stukken stiller. Alleen de laatste formfactor maakte wat meer lawaai dan type ervoor, maar dan door de disc drive. Die deed wat goedkoop aan. Maar de fan hoorde ik niet.
Ik heb die 40GB versie, 2 jaar geleden een Slim gekocht omdat ik die 40GB niet meer stil en koel kreeg, viel steeds uit zelf na nieuwe paste |:(
Maar ik heb een goede deal gehad op die Slim en die is veel stiller :)

Edit: even nagekeken, die 40GB versie heb ik in 2008 gekocht, dus die is 15 jaar oud.

[ Voor 6% gewijzigd door MathieuT op 22-08-2023 20:01 ]

• cold_as_ijs
MathieuT schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 19:58:
[...]

Ik heb die 40GB versie, 2 jaar geleden een Slim gekocht omdat ik die 40GB niet meer stil en koel kreeg, viel steeds uit zelf na nieuwe paste |:(
Maar ik heb een goede deal gehad op die Slim en die is veel stiller :)

Edit: even nagekeken, die 40GB versie heb ik in 2008 gekocht, dus die is 15 jaar oud.
Eraser mod doet wonderen ;)

• MathieuT
Wat :o
Eigenlijk wel logisch dat door de jaren heen de druk van de beugel vermindert waardoor de CPU minder goed contact maakt met de heatsink, misschien eens proberen als ik eens tijd heb. Momenteel is het een mooi decorstuk in de kast :)

• -SaveMe-
  • Laatst online: 06-10 09:41
Ik heb sinds de launch een ps5 en ben er super blij mee, echt een super console. En de Dual Sense is echt de fijnste controller die ik ooit heb gehad!

Maar,... de bouwkwaliteit van de controllers is echt r*k. Ik heb er 5, 4 gewone en de edge. De eerste twee witte hadden al snel last van stick drift. Eentje ligt er nog te verstoffen in de la, eentje heb ik retour gestuurd en mijn geld voor terug gekregen. Daar heb ik toe een rode v1 voor gekocht. Die zouden dat probleem niet meer hebben. Yeah right, ook stick drift linker stick! Daarna nog een paarse v1 gekocht, en je raadt het al, ook drift!
Die is retour naar Amazon en ik krijg mijn geld terug.

Dan heb ik nog die belachelijke dure edge gekocht. Fijne controller, lekkere back pedals. Maar de batterij, die ging in het begin zo'n 6 uur mee. Maar als ik nu een spel met haptics enzo speel, dan is hij in 4 uur leeg, echt belachelijk. En ik heb er pas drie games mee gespeeld! Als ik de back pedals niet nodig heb pak ik al een normale controller om de edge te 'sparen'. Dat is toch echt absurd voor zo'n dure controller!

Ik heb met geen enkele van mijn ps4 controllers stick drift gehad en nu al 4 controllers op rijd en ik doe er niks geks mee ...

Daar mag Sony toch wel wat aandacht aan besteden en de media ook wat mij betreft!

GamiQ, de game notes app met game maps!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19:46
Ik heb mijn twee controllers die ik bij release heb gekocht nog en die hebben beide geen drift. Bij de PS4 wel met twee controllers. Het is gewoon pech hebben. :)

• -SaveMe-
Timothy3000 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 08:09:
Ik heb mijn twee controllers die ik bij release heb gekocht nog en die hebben beide geen drift. Bij de PS4 wel met twee controllers. Het is gewoon pech hebben. :)
ik vind vijf brakke controllers toch wel iets teveel voor gewoon pech. En die krengen zijn nog duur ook ... :|

Verwijderd

Meerdere kleuren en series in mijn bezit (gehad) en slechts eentje met stick-drift die ook nog eens nieuw uit de doos kwam, het is simpelweg een loterij én of je er een beetje hygiënisch mee omgaat, want youtube filmpjes zat waaruit bleek dat ze van binnen gewoon smerig waren.

• -SaveMe-
Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 08:30:
Meerdere kleuren en series in mijn bezit (gehad) en slechts eentje met stick-drift die ook nog eens nieuw uit de doos kwam, het is simpelweg een loterij én of je er een beetje hygiënisch mee omgaat, want youtube filmpjes zat waaruit bleek dat ze van binnen gewoon smerig waren.
Ik eet nooit ofzo tijdens het gamen, dus vies kunnen ze echt niet worden hier ...

Verwijderd

-SaveMe- schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 08:33:
[...]

Ik eet nooit ofzo tijdens het gamen, dus vies kunnen ze echt niet worden hier ...
Opmerking was algemeen bedoeld, slijtage zal ook sneller gaan met een shooter dan met bijvoorbeeld een puzzelgame.

• Timothy3000
Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 08:30:
Dat laatste zegt helemaal niks. Zelfs al ga je enorm zuinig met je controllers om dan kunnen ze nog gaan driften.

Verwijderd

Timothy3000 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 08:44:
[...]

Dat laatste zegt helemaal niks. Zelfs al ga je enorm zuinig met je controllers om dan kunnen ze nog gaan driften.
Dat schrijf ik toch ook.

• -SaveMe-
Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 08:43:
[...]

Opmerking was algemeen bedoeld, slijtage zal ook sneller gaan met een shooter dan met bijvoorbeeld een puzzelgame.
Ik speel alleen maar singleplayer games, wel grote en vrij uitgebreide games, maar niks wat zo'n ding niet aan moet kunnen ....

• Amos_x
-SaveMe- schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 08:05:
Ik heb sinds de launch een ps5 en ben er super blij mee, echt een super console. En de Dual Sense is echt de fijnste controller die ik ooit heb gehad!

Maar,... de bouwkwaliteit van de controllers is echt r*k. Ik heb er 5, 4 gewone en de edge. De eerste twee witte hadden al snel last van stick drift. Eentje ligt er nog te verstoffen in de la, eentje heb ik retour gestuurd en mijn geld voor terug gekregen. Daar heb ik toe een rode v1 voor gekocht. Die zouden dat probleem niet meer hebben. Yeah right, ook stick drift linker stick! Daarna nog een paarse v1 gekocht, en je raadt het al, ook drift!
Die is retour naar Amazon en ik krijg mijn geld terug.

Dan heb ik nog die belachelijke dure edge gekocht. Fijne controller, lekkere back pedals. Maar de batterij, die ging in het begin zo'n 6 uur mee. Maar als ik nu een spel met haptics enzo speel, dan is hij in 4 uur leeg, echt belachelijk. En ik heb er pas drie games mee gespeeld! Als ik de back pedals niet nodig heb pak ik al een normale controller om de edge te 'sparen'. Dat is toch echt absurd voor zo'n dure controller!

Ik heb met geen enkele van mijn ps4 controllers stick drift gehad en nu al 4 controllers op rijd en ik doe er niks geks mee ...

Daar mag Sony toch wel wat aandacht aan besteden en de media ook wat mij betreft!
Ik weet het, het is geen oplossing, en je 'beloont' sony er mee... Maar wat ik doe is bij promo's en black friday en zo, af en toe eens een controller bij kopen. Wel op een bepaald moment 'stoppen' natuurlijk, als je redelijkerwijs ver genoeg vooruit kan bij het optreden van defecten.

Dus nu heb ik er drie liggen, die ik af en toe afwissel (wit, zwart, camo) of gebruik op pc of whatever. Mocht 1 er van begeven, koop ik er in de volgende sale 1 bij, dan kom ik terug op drie werkende controllers.

Maar ik moet zeggen dat ik dit vooral gedaan heb omwille van de (slechte) ervaringen hier, maar dat ik nog geen defecte controllers heb. Goed, ik game dan ook niet veel, dus dat helpt wellicht ook.

Die edge is weer zo'n 'net niet' product. Prachtig op papier, en normaal geef ik zonder moeite dat geld uit voor dat soort spul (zo ben ik wel), maar dan moet het ook goed zijn. En de batterijduur zou me toch tegen staan. Vooral voor zo'n duur ding.

Ik heb vroeger wel eens een xbox gehad, en heb wel een xbox controller voor gemakkelijk gamen op steam (gewoon prima ondersteund). In eerste instantie begreep ik echt niet waarom er AA batterijen werden gebruikt. 8)7 Was dit speelgoed uit 1990? Maar nu weet ik wel beter, en ik apprecieer alle accessoires waar gewoon standaard batterijen in gaan.

Je moet natuurlijk niet iedere keer nieuwe AA's halen (ik dacht dat alle xbox gamers elke 2 dagen nieuwe batterijen haalden), maar gewoon oplaadbare AA's. Ideaal gewoon, nooit last van verouderde batterijen (gewoon swappen), geen twee controllers nodig om er steeds eentje vol te hebben (gewoon setje AA's opgeladen houden en wisselen), en je controller wordt geen e-waste enkel omwille van een ingeplakt batterijtje.

Nee, ik ben heel tevreden bij playstation, maar dit is wel iets wat ze van microsoft zouden moeten overnemen.

• cold_as_ijs
@-SaveMe- de sticks zijn nauwkeuriger geworden waardoor ze sneller last krijgen van stick drift. Je kan hooguit regelmatig rond de sticks schoonmaken en verder is het denk ik kwestie van pech hebben. Ze worden gewoon vies en gaan niet zozeer kapot.

Gullikit komt met hall effect sticks voor de PS5, eerst voor de edge en later voor de gewone controller. Ik wacht gewoon tot hij drift en dan vervang ik ze zelf wel voor een setje gullikits.

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:00
Het is gewoon slijtage, voor een paar cent meer hadden ze er hall effect sticks gebruikt.
Erg jammer van die besparing.

• Amos_x
kneusteun schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 08:47:
Het is gewoon slijtage, voor een paar cent meer hadden ze er hall effect sticks gebruikt.
Zal wel iets meer zijn dan een paar cent, anders hadden we het wel gedaan. Goede reclame bij het doelpubliek waar ze die dingen voor maken

• -SaveMe-
kneusteun schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 08:47:
Precies dit! Dit mag gewoon niet zo vaak en vooral snel voorkomen bij zulke dure controllers.
cold_as_ijs schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 08:47:
@-SaveMe- de sticks zijn nauwkeuriger geworden waardoor ze sneller last krijgen van stick drift. Je kan hooguit regelmatig rond de sticks schoonmaken en verder is het denk ik kwestie van pech hebben. Ze worden gewoon vies en gaan niet zozeer kapot.

Gullikit komt met hall effect sticks voor de PS5, eerst voor de edge en later voor de gewone controller. Ik wacht gewoon tot hij drift en dan vervang ik ze zelf wel voor een setje gullikits.
Hopelijk komt er ook een optie om een betere batterij in die edge te stoppen.

• cold_as_ijs
-SaveMe- schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 08:33:
[...]

Zal eerder huidcellen icm met zweet zijn. Groot deel van het stof in huis komt ook gewoon dode huidcellen

• -SaveMe-
cold_as_ijs schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 08:50:
[...]

Zal eerder huidcellen icm met zweet zijn. Groot deel van het stof in huis komt ook gewoon dode huidcellen
Zweten die ik genoeg :9 (Ja jij Elden Ring!) 8)

Verwijderd

Krijg soms het idee dat Sony doet aan Planned obsolescence

• kneusteun
Amos_x schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 08:49:
[...]

Zal wel iets meer zijn dan een paar cent, anders hadden we het wel gedaan. Goede reclame bij het doelpubliek waar ze die dingen voor maken
Nee zit echt bij grote inkoop heel weinig verschil in, misschien 10 cent max.
Het zelfde gebeurd ook met PCB's he, daar wordt een plaat gemaakt en daarna gaan ze kijken welke onderdelen eventueel vervangen kunnen worden voor een goedkopere variant of zelfs weg laten. Dat scheelt dan per PCB misschien 1 euro, maar als je er 15 miljoen wegzet.....

• Timothy3000
Als dat zo was geweest had je heel heel veel mensen gehad met stickdrift. Je leest er amper wat over. Mensen die het wel hebben hebben gewoon pech.

De Switch Joycons daarentegen.... haha

[ Voor 4% gewijzigd door Timothy3000 op 23-08-2023 09:01 ]

• cold_as_ijs
Amos_x schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 08:49:
[...]

Hall effect sticks zijn ongeveer net zo duur.
Supply chain en conservatieve houding zal de voornaamste reden zijn. Met Alps weten ze precies wat voor vlees ze in de kuip hebben qua qc en afkeur. Ze weten dat die gewoon 30-40 miljoen sticks per jaar kunnen leveren.

Verwijderd

-SaveMe- schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 08:28:
[...]

ik vind vijf brakke controllers toch wel iets teveel voor gewoon pech. En die krengen zijn nog duur ook ... :|
Hier hetzelfde hoor. Ik heb 4 a 5 controllers terug moet sturen. Allemaal stick drift, sticky buttons etc. Laatste half jaar gelukkig een stuk minder last van, heb wel het idee dat er in de laatste revisie verbeteringen zijn doorgevoerd.

Verwijderd

Timothy3000 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 09:01:
[...]

Als dat zo was geweest had je heel heel veel mensen gehad met stickdrift. Je leest er amper wat over. Mensen die het wel hebben hebben gewoon pech.

Ik lees er meer dan genoeg over. Ook Sony is in hiervoor in Amerika aangeklaagd net zoals Nintendo. Als Sony echt zou willen dat de controllers lang mee zouden gaan dan hadden ze er wel hall sensoren in gezet. Dat ze dit niet doen (aangezien hall sensoren niet heel veel duurder zijn), betekent gewoon dat dit een verdienmodel is.

• MathieuT
Even hout vasthouden, maar ik heb nog geen stick drift gehad.
Enigste probleem dat ik had bij mijn 2e Dualsense was een doorgedrukte R2, veer gebroken waarschijnlijk, maar die is mooi in garantie vervangen.

• Hulleman
-SaveMe- schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 08:05:

Maar,... de bouwkwaliteit van de controllers is echt r*k.

Eens, 1 van mijn 2 launch controllers is ook al overleden. De R2 trigger werkte niet meer... Een zwarte voor teruggehaald die het nog zonder problemen doet. De andere launchcontroller gebruik ik veel minder, omdat hier geen garantie meer op zit 8)7 Maar het is ook gewoon wachten totdat die er een keer mee ophoudt.

[ Voor 18% gewijzigd door Hulleman op 23-08-2023 11:06 ]

• Hulleman
[...]

Je leest er best veel over, net zoals R2 triggers die vrij snel overlijden als gevolg van die haptic feedback. De Dual Sense is de beste controller ooit van Sony met de meeste problemen.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Je leest er veel over maar er zijn waarschijnlijk ook 50miljoen controllers in omloop.

Ik gebruik nog de day one release controller daar lees je niets over :P

Maar goed het is natuurlijk erg irritant als je er al meerdere versleten hebt.

• cold_as_ijs
Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 10:25:
[...]

Ik lees er meer dan genoeg over. Ook Sony is in hiervoor in Amerika aangeklaagd net zoals Nintendo. Als Sony echt zou willen dat de controllers lang mee zouden gaan dan hadden ze er wel hall sensoren in gezet. Dat ze dit niet doen (aangezien hall sensoren niet heel veel duurder zijn), betekent gewoon dat dit een verdienmodel is.
ben het er niet mee eens dat dit een business model is. Het is voor bedrijven niet makkelijk om te switchen van leverancier. Je moet wel genoeg productie cappaciteit hebben en Alps maakt geen hall effect sensoren. Het is niet voor niets dat alle console fabrikanten gebruik maken van Alps potentiometers.

Hall effects beginnen nu langzaam aan via aftermarket controllers de standaard te worden. Misschien dat er deze generatie al een switch gaat plaatsvinden, maar om eerlijk te zijn denk ik dat we dit pas op de PS6 gaan zien.

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 11:23:
[...]

ben het er niet mee eens dat dit een business model is. Het is voor bedrijven niet makkelijk om te switchen van leverancier. Je moet wel genoeg productie cappaciteit hebben en Alps maakt geen hall effect sensoren. Het is niet voor niets dat alle console fabrikanten gebruik maken van Alps potentiometers.

Hall effects beginnen nu langzaam aan via aftermarket controllers de standaard te worden. Misschien dat er deze generatie al een switch gaat plaatsvinden, maar om eerlijk te zijn denk ik dat we dit pas op de PS6 gaan zien.
Dreamcast heeft bewezen dat het zeker wel mogelijk is, al hebben die nooit de aantallen gedaan van xbox of Playstation. Maar ook een aantal ps3 controllers hadden een soort van hall sensoren.

Meer info over die betreffende ps3 controllers:

https://www.benheck.com/inside-the-dualshock-3-controller/

Unlike every other analog stick I’ve come across (save for the Dreamcast and its Hall-effect analogs) the Dualshock 3 does not use simple potentiometers. Instead there’s 4 pins and some sort of glop-top sensor, shown above.

• M0nkeymen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-11 17:14

M0nkeymen

Monkeystyle!

Chaoss schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 11:20:
Je leest er veel over maar er zijn waarschijnlijk ook 50miljoen controllers in omloop.

Ik gebruik nog de day one release controller daar lees je niets over :P

Maar goed het is natuurlijk erg irritant als je er al meerdere versleten hebt.
Hier 2 day-one controllers die kapot zijn, 1 met stick drift een ander doet het driehoekje het niet meer. Klaag verder niet want hier worden ze zeer intensief gebruikt met shooters, minecraft/fortnite. En soms moet je accepteren dat iets kapot gaat na een aantal jaar.

nog een artikel wat er over gaat van 1,5 jaar terug.
https://www.ad.nl/games/z...2F%2Fradar.avrotros.nl%2F

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

Verwijderd

Filmpje van Steve TronicsFix, niet helemaal up to date, maar hij laat de interne verschillen zien tussen het oude en het nieuwe model

NEW DualSense Colors - But Are They Better? Are They Even Different?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 11:46:
Filmpje van Steve TronicsFix, niet helemaal up to date, maar hij laat de interne verschillen zien tussen het oude en het nieuwe model

NEW DualSense Colors - But Are They Better? Are They Even Different?

[YouTube: NEW DualSense Colors - But Are They Better? Are They Even Different?]
De conclusie uit het filmpje is dat de nieuwe kleuren geen nieuw model controller is. De nieuwe revisie is pas na de nieuwe kleuren gekomen. Die kan je herkennen aan de A in het model nummer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/odSVB7oa_o9iLLuUoHhWZJJ4Bs4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/37IugkNGEQp6rUywyiRmVLZo.png?f=user_large

• kneusteun
[...]

Daar kan je heel eenvoudig hall effect sticks inzetten, ik dacht iets van 15 euro.
Probleem voor altijd gefixed _/-\o_

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 11:53:
[...]

De conclusie uit het filmpje is dat de nieuwe kleuren geen nieuw model controller is. De nieuwe revisie is pas na de nieuwe kleuren gekomen. Die kan je herkennen aan de A in het model nummer:

[Afbeelding]
Sony Did Something Right?! New PS5 Controller Teardown & Comparison

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 04-11 21:24
Weet iemand of er een space game beschikbaar is op de PS5? Helaas komt Starfield niet uit op de PS5.

Het liefst één die draait om de ervaring zelf en niet waar je honderden uren moet insteken.

• -SaveMe-
ik heb dus zon rode en een paarse. Allebei drift ...

• Timothy3000
rutgergron schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 12:15:
Weet iemand of er een space game beschikbaar is op de PS5? Helaas komt Starfield niet uit op de PS5.

Het liefst één die draait om de ervaring zelf en niet waar je honderden uren moet insteken.
No Man's Sky.

Verwijderd

-SaveMe- schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 12:28:
[...]

ik heb dus zon rode en een paarse. Allebei drift ...
Heb ze beide gehad, geen stick-drift maar een brakke accu bij het rode exemplaar.

• -SaveMe-
Even vloeken in de kerk; ik ga speciaal voor Starfield een Series X kopen :$

• Timothy3000
-SaveMe- schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 12:43:
Ik zou even de reviews afwachten. :P

Verwijderd

Xbox Series X kopen op V&A. Game uitspelen (via Gamepass). Weer verkopen. Kosten nihil. :7

Verwijderd

rutgergron schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 12:15:

Everspace, elite dangerous, chorus.

Verwijderd

offtopic:
Ook geschikt voor een (zware) Windows 10/11 PC

• Timothy3000
Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 12:48:
[...]

Everspace, elite dangerous, chorus.
Outer Worlds, Outer Wilds.

• kneusteun
Dat is toch geen probleem.
Ik neem aan dat de meeste mensen tegenwoordig meerdere consoles en pc hebben.

Main is bij mij PC, en voor de exclusives zijn er een ps5 en een switch bij.
Xbox is totaal onnodig omdat dat ook allemaal voor PC te krijgen is.

Ik snap die haat nooit heen en weer, laat die bedrijven maar ruzie maken, ik ga liever gamen ;)

En ik kan ook niet wachten op starfield!!! (al vast preload gedaan :D ) let wel op dat het slechts 30fps is op console.

• -SaveMe-
kneusteun schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 13:26:
[...]

Dat is toch geen probleem.
Ik neem aan dat de meeste mensen tegenwoordig meerdere consoles en pc hebben.

Main is bij mij PC, en voor de exclusives zijn er een ps5 en een switch bij.
Xbox is totaal onnodig omdat dat ook allemaal voor PC te krijgen is.

Ik snap die haat nooit heen en weer, laat die bedrijven maar ruzie maken, ik ga liever gamen ;)

En ik kan ook niet wachten op starfield!!! (al vast preload gedaan :D ) let wel op dat het slechts 30fps is op console.
Was ook niet heel serieus bedoeld :9

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:19

[ Voor 29% gewijzigd door L23 op 23-08-2023 15:18 ]

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

• Timothy3000
Maar dat werkt alleen als je in de buurt van je PS5 bent?

• L23
Timothy3000 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 15:25:
Ja, alleen via wifi en dus een PS5 nodig. Geen cloud gaming.
Timothy3000 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 15:25:
Nee, volgens de IGN preview hoef je niet op het zelfde netwerk te zitten. Je kunt hem dus ook op vakantie meenemen, zolang je maar ergens op een wifi netwerk kan. Even los van hoe de kwaliteit dan is uiteraard.

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-11 15:14

TiMMieJ

PSN: Orixez

Ziet er wel interessant uit die portal maar denk dat ik 200 nog te veel vind voor zoiets. Kijk je echter naar een controller voor aan je telefoon ben je ook al zo 100/120 euro kwijt om echt een soort switch achtige setup te krijgen. Ik twijfel ergens maar wil het dan eerst eens goed testen eigenlijk.

• L23
Raem schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 15:32:
[...]

Nee, volgens de IGN preview hoef je niet op het zelfde netwerk te zitten. Je kunt hem dus ook op vakantie meenemen, zolang je maar ergens op een wifi netwerk kan. Even los van hoe de kwaliteit dan is uiteraard.
Wel apart dat je er niet mee kan cloudstreamen met een Playstation Plus Premium abonnement, dan zou je geen PS5 nodig hebben. Sony biedt al games aan via de cloud, dus vraag me af waarom een dergelijk apparaat dat dan niet ondersteund.

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-11 15:14

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Ook wel weer bijzonder dat het geen bluetooth ondersteunt, maar Sony weer met z'n eigen standaard Playstation Link komt. 8)7

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07-11 14:27
Je kan ook gewoon een 5G onbeperkt data abbo nemen bij je telefoonabonnement? Dan kan je je telefoon gewoon als WIFI-hotspot gebruiken en kan je overal waar je wilt PS5-spellen spelen!

• Hulleman
L23 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 15:38:
[...]

Wel apart dat je er niet mee kan cloudstreamen met een Playstation Plus Premium abonnement, dan zou je geen PS5 nodig hebben. Sony biedt al games aan via de cloud, dus vraag me af waarom een dergelijk apparaat dat dan niet ondersteund.
Exact dit, dan zou die handheld echt een meerwaarde hebben. Vind em alsnog wel interessant voor die prijs. Wel echt een lekker scherm en controller. Lijkt me stukken beter dan een Razr/Backbone controller om je telefoon heen te vrotten om op die manier PS remote te gebruiken.

ff wat meer over lezen hoe je dit apparaat nu echt kunt gebruiken. Wil best wel een handheld PS5 streamer :)

[ Voor 9% gewijzigd door Hulleman op 23-08-2023 16:52 ]

Ik ben eigenlijk toch ook wel geinteresseerd, maar vind hem net te duur. Mocht die zakken naar €150,- dan ga ik hem wel kopen.

Pagina: 1 ... 297 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord