• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:29
Raem schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 16:23:
[...]

Ben benieuwd of dat met de PS5 release van Baldur's Gate straks ook te merken is. Heb zo het idee dat die toch aardig gaat verkopen ondanks dat het een digital-only release is.
Ik denk dat die sowieso beter op PC verkoopt dan op consoles omdat voor mijn gevoel het meer een PC game is en minder lekker op console zal spelen. Hij lijkt ook niet casual genoeg voor het grote publiek.
Ik had hem waarschijnlijk wel gekocht als er een fysieke release was geweest. Gewoon om de studio te ondersteunen was ik bereid zelfs full price te betalen ook al ging ik hem misschien nooit spelen. Nu ze vanwege digital only mij dwingen de verdere Sony monopolie op game verkopen te stimuleren zie ik er vanaf.

• NightShadow22
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 12-03-2024

NightShadow22

SonyPony

cold_as_ijs schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 18:04:
[...]

Ik denk dat die sowieso beter op PC verkoopt dan op consoles omdat voor mijn gevoel het meer een PC game is en minder lekker op console zal spelen. Hij lijkt ook niet casual genoeg voor het grote publiek.
Ik had hem waarschijnlijk wel gekocht als er een fysieke release was geweest. Gewoon om de studio te ondersteunen was ik bereid zelfs full price te betalen ook al ging ik hem misschien nooit spelen. Nu ze vanwege digital only mij dwingen de verdere Sony monopolie op game verkopen te stimuleren zie ik er vanaf.
Het is de meest gepreorderde game van het moment op ps5, Verder helemaal eens over je monopolie statement, heb zelf een digital omdat toenertijd een paar maanden na release je al blij moest zijn uberhaupt een ps5 te hebben en ga ook niet switchen, Maar vind het belachelijk dat er voor de ps5 niet eens normaal keys te krijgen zijn zoals op de Series X.

Zat vd week eens op Eneba te kijken en daar vind je eeuwenoude games voor 50 euro en meer echt belachelijk!, ga BG3 overigens wel kopen 6 september omdat ik voor de ps5 nou eenmaal alles digital heb en op Xbox eigenlijk ook.

[ Voor 5% gewijzigd door NightShadow22 op 14-08-2023 18:12 ]

• cold_as_ijs
Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 13:14:
[...]

Wel grappig dat ze aangeven dat het niet ongewoon is om een game digitaal only te maken. Terwijl dit 1 van de eerste AAA games is die niet fysiek uitkomt. Dus het is meer hun eigen waarheid ;-).

Alleen in de UK koopt nog 30% van de mensen fysiek (sommige maanden zelfs 50/50). Ik denk eerder dat ze zichzelf in de problemen helpen. Ik ga namelijk nooit full price betalen voor een game die alleen digital uitkomt. Dan wacht ik wel tot die een stuk goedkoper is.
Je moet met die getallen opletten aangezien we niet precies weten hoe ze tot die getallen komen. Is die 70% letterlijk aankopen in de winkel of vallen de “gratis” PS plus games er ook onder. Je “koopt” deze namelijk ook, zo worden ze ook geregistreerd op je account. In dat geval heb ik grofweg 66% digitaal gekocht, dat terwijl 95% van de games die ik speel op de PS fysieke games zijn.

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 13:14:
[...]

Wel grappig dat ze aangeven dat het niet ongewoon is om een game digitaal only te maken. Terwijl dit 1 van de eerste AAA games is die niet fysiek uitkomt. Dus het is meer hun eigen waarheid ;-).

Alleen in de UK koopt nog 30% van de mensen fysiek (sommige maanden zelfs 50/50). Ik denk eerder dat ze zichzelf in de problemen helpen. Ik ga namelijk nooit full price betalen voor een game die alleen digital uitkomt. Dan wacht ik wel tot die een stuk goedkoper is.
Al dat gedoe was er niet eens als Sony de cd key markt gewoons eens zn gang laat gaan ipv overal gatekeeper te spelen.

Daarom komt Alan wake 2 bv er gewoon weer op de Series X in huis hier, gaat maximaal 35 euro kosten voor een Turkije Key, laatst Remnant 2 ook voor een leuke 19 euro gekocht.

[ Voor 11% gewijzigd door NightShadow22 op 14-08-2023 18:22 ]

• cold_as_ijs
NightShadow22 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 18:11:
[...]

Het is de meest gepreorderde game van het moment op ps5 PSN
Heb het gecorrigeerd voor je ;)
Het zegt mij niet zoveel dat het de meest gepre-orderde game is op PSN. Digital games pre-orderen is sowieso maar een raar idee. Ja je kan de game paar uur eerder spelen, maar hij raakt nooit uitverkocht.
We gaan het na de release wel zien hoe populair de game zal zijn.

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

cold_as_ijs schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 18:28:
[...]

Heb het gecorrigeerd voor je ;)
Het zegt mij niet zoveel dat het de meest gepre-orderde game is op PSN. Digital games pre-orderen is sowieso maar een raar idee. Ja je kan de game paar uur eerder spelen, maar hij raakt nooit uitverkocht.
We gaan het na de release wel zien hoe populair de game zal zijn.
Ik pre- order zelf ook nooit, Ik vertel je gewoon wat de statistics zijn. haha en bedankt voor de correctie.

Vind het ook onzin om voor een digitale game die nooit uitverkocht raakt een pre-order te plaatsen.

Verwijderd

NightShadow22 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 18:18:
[...]

Al dat gedoe was er niet eens als Sony de cd key markt gewoons eens zn gang laat gaan ipv overal gatekeeper te spelen.

Daarom komt Alan wake 2 bv er gewoon weer op de Series X in huis hier, gaat maximaal 35 euro kosten voor een Turkije Key, laatst Remnant 2 ook voor een leuke 19 euro gekocht.
Die hele keys maakt natuurlijk wel de markt kapot. De prijzen zijn aangepast voor dat land (aangezien de lonen daar lager liggen). Als de game in het westen gemaakt wordt moeten de dure lonen wel gewoon betaald worden. Als iedereen een key kocht voor die prijs dan is dat snel afgelopen hoor. Het is een leuk trucje. Maar er is een reden waarom wij meer betalen dan bepaalde andere landen.

Verwijderd

Twixie schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 15:29:
[...]

Komt natuurlijk simpelweg omdat Nintendo de prijzen van al hun games zo belachelijk hoog houdt. Games als Super Mario Odyssey of Splatoon 2 zijn al 6 jaar oud, en kosten nog altijd minstens €45. Maar blijkbaar komen ze er mee weg want ik heb in discussies over de Switch het nooit zien hebben over de kunstmatig hoge prijzen van de (oudere) games.

Is misschien goed voor de waardevastheid van je aankopen, maar dat is opnieuw maar enkel interessant voor wie bij launch games koopt en ze misschien pas een jaar later weer wil verkopen.
Tja, aan de andere kant is het natuurlijk ook vreemd dat een game ineens in prijs moet dalen. Waarom gaat iedereen daar vanuit dat dit moet gebeuren? Het Nintendo model is veel gezonder voor een bedrijf. Als ze ook voor die prijs verkocht worden, waarom zou je ze dan afgrijzen? Kijk aar Ubisoft games, je weet dat die na een maand al 50% goedkoper zijn. Niet heel goed voor je reputatie...

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 18:15:
[...]

Je moet met die getallen opletten aangezien we niet precies weten hoe ze tot die getallen komen. Is die 70% letterlijk aankopen in de winkel of vallen de “gratis” PS plus games er ook onder. Je “koopt” deze namelijk ook, zo worden ze ook geregistreerd op je account. In dat geval heb ik grofweg 66% digitaal gekocht, dat terwijl 95% van de games die ik speel op de PS fysieke games zijn.
Dat zijn cijfers van games die niet op ps plus staan en 2 weken na het lanceren van de game. Een aantal UK insiders krijgt de cijfers van o.a. de retail en Sony. Dus ik ga er vanuit dat dit redelijk klopt.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:26

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Mee eens een game kopen is ook de inkomsten gunnen aan de developer. Als je nooit voor games wilt betalen dan houdt het een keer op. Maar vervolgens wel.klagen dat de kwaliteit achteruit gaat, dat er microtransacties geïmplementeerd worden etc.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:32
Chaoss schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 20:41:
Mee eens een game kopen is ook de inkomsten gunnen aan de developer. Als je nooit voor games wilt betalen dan houdt het een keer op. Maar vervolgens wel.klagen dat de kwaliteit achteruit gaat, dat er microtransacties geïmplementeerd worden etc.
Ik probeer de games pas te kopen op moment dat ik hem ook daadwerkelijk ga spelen, waar ik 8 jaar geleden gewoon letterlijk 3 pre-orders per maand had, is dat nu 5 per jaar max. Meestal koop ik games in de sale, zoals toevallig laatst met Forspoken voor €21,50, maar als ik een game echt wil spelen, dan koop ik hem ook gewoon, ongeacht wat hij op dat moment kost.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-11 13:32
Linksquest schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 10:34:
[...]

Ik probeer de games pas te kopen op moment dat ik hem ook daadwerkelijk ga spelen, waar ik 8 jaar geleden gewoon letterlijk 3 pre-orders per maand had, is dat nu 5 per jaar max. Meestal koop ik games in de sale, zoals toevallig laatst met Forspoken voor €21,50, maar als ik een game echt wil spelen, dan koop ik hem ook gewoon, ongeacht wat hij op dat moment kost.
Die sale van Forspoken heb ik na lang twijfelen toch aan mij voorbij laten gaan.
Mijn backlog is eigenlijk te groot en ik weet niet zo goed of een wat langere game met wat wisselende reviews dan handig is aan de backlog toe te voegen.

Wat vind jij ervan na alle updates?

• Linksquest
Racierox schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 10:38:
[...]

Die sale van Forspoken heb ik na lang twijfelen toch aan mij voorbij laten gaan.
Mijn backlog is eigenlijk te groot en ik weet niet zo goed of een wat langere game met wat wisselende reviews dan handig is aan de backlog toe te voegen.

Voor de prijs die ik betaald heb een aardige game, geen game met een 9, maar eerder met een 6. Heb wel pas 7 uur in het spel zitten. Had ik hem full price gekocht, dan was hij het niet waard geweest.

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-11 21:38
Racierox schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 10:38:
[...]

Bij psprices.com is goed te zien hoe vaak games in de aanbieding zijn. Sommige op mijn lijst zijn strak iedere twee maanden in de sale, dus dat kan prima als ik er een keer aan toe kom kwa backlog.
Voorbeeld van een andere game die al wat vaker in de sale is geweest:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lnp-z_ZsDKkJxuHO_KM6Ohhq1E4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hzA1G5U0BHu0gWj9gzxBulCh.jpg?f=fotoalbum_large

Forspoken zal dit ook wel gaan krijgen..

[ Voor 20% gewijzigd door WaterFire op 15-08-2023 11:14 . Reden: verkeerde ge'quote ]

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:54
Twixie schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 15:29:
[...]

Komt natuurlijk simpelweg omdat Nintendo de prijzen van al hun games zo belachelijk hoog houdt. Games als Super Mario Odyssey of Splatoon 2 zijn al 6 jaar oud, en kosten nog altijd minstens €45. Maar blijkbaar komen ze er mee weg want ik heb in discussies over de Switch het nooit zien hebben over de kunstmatig hoge prijzen van de (oudere) games.

Is misschien goed voor de waardevastheid van je aankopen, maar dat is opnieuw maar enkel interessant voor wie bij launch games koopt en ze misschien pas een jaar later weer wil verkopen.
Waarom omschrijf je het als 'kunstmatig hooghouden'? Ze passen gewoon de prijs niet aan. Dan is het aan jou of je het voor die prijs wilt kopen of niet. Daar is niets kunstmatigs aan.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-11 13:32
WaterFire schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 11:12:
[...]

Bij psprices.com is goed te zien hoe vaak games in de aanbieding zijn. Sommige op mijn lijst zijn strak iedere twee maanden in de sale, dus dat kan prima als ik er een keer aan toe kom kwa backlog.
Voorbeeld van een andere game die al wat vaker in de sale is geweest:

[Afbeelding]

Forspoken zal dit ook wel gaan krijgen..
Thanks, dat gebruik ik inderdaad ook voor alerts op digitale games. Erg handige site!
Ik koop echter (nagenoeg) alleen PSVR2 games die niet op disc te krijgen zijn digitaal. Andere games eigenlijk altijd op disc zodat ik ze weer kan verkopen of inruilen.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-11 13:04
Linksquest schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 10:34:
[...]
Meestal koop ik games in de sale, zoals toevallig laatst met Forspoken voor €21,50, maar als ik een game echt wil spelen, dan koop ik hem ook gewoon, ongeacht wat hij op dat moment kost.
Exact dit. Sommige games zijn mij wel de volle mep waard en die preorder ik ook rustig. Gelukkig is de kwaliteit van het gros van de Sony games op release in orde.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19:46
Sony games zijn wel vaak binnen een paar weken voor een paar tientjes minder van Marktplaats te plukken. Ik preorder echt vrijwel nooit meer.

• JessetjeNL
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 16:39
Hey, ik zit met een klein dillema. Ik wil een Playstation 5 aanschaffen alleen ben ik me aan het bedenken of het waard is om te wachten op de nieuwe Playstation 5 Pro van (misschien) volgend jaar.

Wat zouden jullie doen? Is het waard om hier op te wachten? Waar ik ook aan zit te denken is om eerst een Playstation 5 aan te schaffen en als de pro uitkomt deze te verkopen/in te ruilen.

• Timothy3000
Waarom wachten als je nu al kan spelen?

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-11 13:49
JessetjeNL schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 15:54:
Hey, ik zit met een klein dillema. Ik wil een Playstation 5 aanschaffen alleen ben ik me aan het bedenken of het waard is om te wachten op de nieuwe Playstation 5 Pro van (misschien) volgend jaar.

Wat zouden jullie doen? Is het waard om hier op te wachten? Waar ik ook aan zit te denken is om eerst een Playstation 5 aan te schaffen en als de pro uitkomt deze te verkopen/in te ruilen.
Gewoon nu kopen, de pro is nog niet eens aangekondigd laat staan normaal te koop.
Denk dat je nog jaren plezier kan hebben een de ps5.

En tzt zijn er vaak genoeg inruil deals of je ps5 verkopen

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:22

Superkiwi

Hoi doei

@JessetjeNL laat ik de vraag eens omdraaien:
Wat weerhoud je ervan om nu geen PS5 te kopen en te wachten op een eventuele Pro waarvan we nog helemaal niet weten of en wanneer die op de markt gaat verschijnen; denk je dat de PS5 niet aan je verwachtingen kan voldoen of is het iets anders?

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• JessetjeNL
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 16:39
Timothy3000 schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 15:56:
Waarom wachten als je nu al kan spelen?
Dat is inderdaad zo, nu kan je al een hoop plezier ervoor krijgen.
G.Scholtens schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 16:00:
[...]

Gewoon nu kopen, de pro is nog niet eens aangekondigd laat staan normaal te koop.
Denk dat je nog jaren plezier kan hebben een de ps5.

En tzt zijn er vaak genoeg inruil deals of je ps5 verkopen
Dat verwacht ik zelf ook, het duurt ook allemaal nog wel ff tot die release er is.
Superkiwi schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 16:03:
@JessetjeNL laat ik de vraag eens omdraaien:
Wat weerhoud je ervan om nu geen PS5 te kopen en te wachten op een eventuele Pro waarvan we nog helemaal niet weten of en wanneer die op de markt gaat verschijnen; denk je dat de PS5 niet aan je verwachtingen kan voldoen of is het iets anders?
Is meer dat ik nu gebruik maak van een van de eerste modellen van de PS4, (ik meen een Smart) en dat ding is echt retentraag. Veel loadingscreens met lange wachttijden, maakt een herrie en draait daarvoor ook wel al een aantal jaartjes. Nu lijkt me de technologie met een PS5 wel anders maar het is een beetje een angst om de 'standaard editie' aan te schaffen. :P

[ Voor 29% gewijzigd door JessetjeNL op 15-08-2023 16:14 ]

• Timothy3000
JessetjeNL schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 16:11:
[...]

Is meer dat ik nu gebruik maak van een van de eerste modellen van de PS4, (ik meen een Smart) en dat ding is echt retentraag. Veel loadingscreens met lange wachttijden, maakt een herrie en draait daarvoor ook wel al een aantal jaartjes. Nu lijkt me de technologie met een PS5 wel anders maar het is een beetje een angst om de 'standaard editie' aan te schaffen. :P
Hoef je niet bang voor te zijn. De PS5 is bizar snel. Maakt wel wat geluid maar is te verwaarlozen met PS4. In huis halen die console. ;)

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

@JessetjeNL het verschil tussen de PS4 Slim (ik neem aan dat je die bedoelt) en de PS5 is aanzienlijk. Je hoeft nergens bang voor te zijn, de PS5 is in alles beter en er geen reden om te wachten met aanschaf imo.
Ik heb zelf de PS4 en de Pro gehad en mis ze geen moment; de PS5 is (vooral qua laadtijden) een verademing.

Dat de PS5 meer lawaai zou maken dan de 4 herken ik niet. Mijn 4 Pro maakte significant meer lawaai en dat was ook maar zelden.

• Timothy3000
De Pro was echt een herriebak hier. Met name aan het eind van de generatie. Daarbij is de PS5 een verademing.
@JessetjeNL Ik zou sowieso niet wachten op een Pro. Daarvan is nog helemaal niks duidelijk, behalve dat die dus misschien eind 2024 uitkomt. Dat is nog een behoorlijk lange tijd om te wachten en niet al te genieten van de PS5.

Wat nog wel het overwegen waard is om eventueel te wachten op de 'slim' aankondiging. Daarover gaan al wel langere tijd meerdere geruchten, ook al met afbeeldingen en video's. Deze zou (nogmaals volgens geruchten) deze maand aangekondigd worden. Het is niet dat deze technisch beter is dan de launch PS5, maar wie weet wel goedkoper, of misschien wordt de launch PS5 wel goedkoper.

Is alleen wel het nadeel van zulke geruchten, je kunt blijven uitstellen. Want wat als het nieuwe model niet in augustus wordt aangekondigd? Dan misschien wel in september? En zo kun je blijven uitstellen. Nu wachten zou dus alleen financieel wat voordeel kunnen bieden. Is dat voor jou niet zo belangrijk, dan zou ik nu gewoon die PS5 kopen.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17:43
Zijn er mensen die problemen ervaren na de ps5 update dat het beeld lichtjes flikkerd bij het switchen van hdmi kanaal (bijvoorbeeld van tv terug naar de ps5)?

PSN : Geraedus

• cold_as_ijs

Enige reden om te wachten op de pro is omdat je een feature nodig hebt die je op de standaard PS5 mist. Als de geruchten kloppen dan wordt de PS5pro een 4k60-8k30 machine. 8k zal je wel nog niet hebben, dus dan wacht je een jaar voor een iets hogere framerate en misschien iets meer RT. Aangezien je nu nog op de PS4 zit lijkt me de framerate niet je hoogste prio. Conclusie gewoon fie PS5 kopen en hooguit wachten nog op de slim aankondiging

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21:47

Als je zelfs zit te denken aan verkopen in te ruilen t.z.t. Dan meteen kopen. Deze vragen komen nu vaker, en elke dag dat je lekker kan gamen is weer een dag lekker gegamed ipv wachten op een onbekende datum. Als er een definitieve release datum is dan is het anders, maar wachten op een eventueel iets is vreselijk.
Ik weet niet of het een lapsus was, maar het Engelse woord 'slim' betekent slank. Dus daar komt de naam PS4 Slim ook van, het is een slanker model dan het origineel. Niets met ons woord slim te maken dus...

[ Voor 3% gewijzigd door Twixie op 15-08-2023 17:13 ]

Verwijderd

Simpel voorbeeld:

Ooit enig verschil gezien tussen de PlayStation 4 en de PlayStation 4 Pro?

Heb je dat verschil wel gezien, dan ging het toch meer om de beleving van het gamen en daar draait alles toch om?

Moet altijd een beetje gniffelen als men het heeft over een 'zwakke' console, want ook op 'zwakke' consoles draaien games vaak meer dan prima.

Mensen laten veel te vaak hun FOMO aanspreken en die kost vaak alleen maar (meer) geld.

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 17:32:
[...]

Simpel voorbeeld:

Ooit enig verschil gezien tussen de PlayStation 4 en de PlayStation 4 Pro?

Heb je dat verschil wel gezien, dan ging het toch meer om de beleving van het gamen en daar draait alles toch om?

Moet altijd een beetje gniffelen als men het heeft over een 'zwakke' console, want ook op 'zwakke' consoles draaien games vaak meer dan prima.

[YouTube: GRID Legends - PlayStation 5 vs Xbox Series X/S - Digital Foundry Tech Review]

Mensen laten veel te vaak hun FOMO aanspreken en die kost vaak alleen maar (meer) geld.
Gewoon kopen en volgend jaar inruilen voor een pro met een kleine aanbetaling.

Al moeten we nog eerst maar eens zien of die pro er uberhaupt wel zo snel komt, Deze gen verloopt alles toch net wat anders dan de vorige, dat hij er komt lijkt me een zekerheidje maar volgend jaar lijkt me erg vroeg mss op zn vroegst eind volgend jaar begin 2025.

[ Voor 13% gewijzigd door NightShadow22 op 15-08-2023 17:58 ]

• Linksquest
Hulleman schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 15:17:
[...]

Exact dit. Sommige games zijn mij wel de volle mep waard en die preorder ik ook rustig. Gelukkig is de kwaliteit van het gros van de Sony games op release in orde.
Klopt, zoals God of War Ragnarok, een game waar ik me goed mee vermaakt heb. Een game waar ik niemand over hoor, en ik best lekker vind weg spelen op de Playstation 5, is WWI Tannenberg: Eastern Front.

• Timothy3000
Zou me niet verbazen als er geen Pro komt deze generatie. Wat voegt dat toe?

• Linksquest
Timothy3000 schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 18:15:
Buiten het dat ze misschien betere frames kunnen halen, denk ik heel weinig. Veel Youtubers bevestigen dat ook, en ook ik ben van mening dat het deze keer weinig met zich mee brengt. Vorige generatie was het voornamelijk van 1080p naar (bijna) 4k.

Generatie van nu is al 4k, 8K zie je amper tot helemaal niet in de PC wereld, dus lijkt me sterk dat dit een Pro gaat leveren. Snellere laadtijden lijkt me ook sterk, zal misschien 2 a 3 seconden kunnen schelen. Dan blijft de framerate over, en dan is maar de vraag hoeveel mensen voor die reden gaan upgraden.

Dan nog eens de prijs, de gewone PS5 is pas 1 jaar geleden nog €50,00 omhoog gegaan, dus even een het disk model uitgaan, nu €550,-, misschien volgend jaar €450,00 als de Pro komt, en dan zal de pro wel rond de €600 gaan kosten, hoewel ik eerder €700 verwacht. Dit gaat misschien alleen de hardcore Playstation fan kopen. Ik als fanatieke gamer upgrade in dit geval niet, tenzij mijn huidige kapot is en reparatie te duur is.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Ondanks dat ik niet heel veel waarde hecht aan FPS zou een pro met stabiel 4K/60 toch wel leuk zijn.

Verder zou ik er niet op wachten, stel dat die Pro pas holiday 2024 komt dan zit je nog dik een jaar zonder. En bij de PS4 waren er diverse winkels met een interessante inruilactie, grote kans dat dit bij een toekomstige PS5 pro weer zo is. En anders raak je de huidige PS5 wel kwijt via marktplaats.

Verwijderd

Chaoss schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 19:51:
Ondanks dat ik niet heel veel waarde hecht aan FPS zou een pro met stabiel 4K/60 toch wel leuk zijn.

Verder zou ik er niet op wachten, stel dat die Pro pas holiday 2024 komt dan zit je nog dik een jaar zonder. En bij de PS4 waren er diverse winkels met een interessante inruilactie, grote kans dat dit bij een toekomstige PS5 pro weer zo is. En anders raak je de huidige PS5 wel kwijt via marktplaats.
Ps4 pro heb ik destijds gekocht via gamemania. Mijn normale ps4 ingeruild en niet heel veel bijbetaald voor een pro. Vaak best een prima deal bij gamemania. Helaas is gamemania hier in de stad verdwenen.

Verwijderd

Vergeet een boost in ray tracing niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2023 21:55 ]

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-11 09:54
Is het mogelijk een tb en muis aan te sluiten op de ps5 en zo ja: is dat alleen via usb of ook via Bluetooth?

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

PSVR2 zou ook gebaat zijn bij een krachtigere PS5. Al is het slechts voor GT7. Meer resolutie, meer refresh rate = meer beter. :Y

De Pro zou ook iets kunnen doen met vernieuwende AMD AI voor upscaling etc.

• Hulleman
Timothy3000 schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 18:15:
Veel games hebben geen stabiele 60fps mode. Als die pro dat wel voor elkaar kan krijgen, dan vind ik dat een prima koop en haal ik hem zeker in huis.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Hulleman
Timothy3000 schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 16:35:
De Pro was echt een herriebak hier. Met name aan het eind van de generatie. Daarbij is de PS5 een verademing.
De gewone PS4 maakte bij mij nog veel meer herrie.

• Hulleman
Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 21:52:
[...]

Vergeet een boost in ray tracing niet.
Dan zal de PS5 op z'n minst een RDNA 3 GPU moeten krijgen. AMD is al niet best in RT en RDNA 2 kan daar qua performance eigenlijk niks mee. Ben wel benieuwd of 2 architecturen in een generatie consoles wenselijk is voor developers.

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-11 15:14
Hier al mensen de controller opgehad om de thumbstick te vervangen?
Is lastiger dan bij de ps4 zag ik al op Youtube.

Om hem open te krijgen is al gedoe

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 04-11 21:24
Gisteravond paar uur wezen gamen. Ik merk dat aan de binnenkant van mijn handen en dan voornamelijk het bovenste gedeelte, erg warm wordt. Zelfs zo erg dat het op den duur echt ongemakkelijk is. Ik verneem het nu nog steeds het brandende gevoel en dat een dag later.

Nog meer mensen die hier last van hebben?

Verneem wel dat de controller van zichzelf ook al goed warm word, weet niet of dit van invloed is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Q-RjHb8l5DZvdv8gr-GlN7_UXw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dAPvgIzPKgSWQuJaVKkmqMyp.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 50% gewijzigd door rutgergron op 16-08-2023 09:27 ]

• Vinnocchio
rutgergron schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 09:22:
Gisteravond paar uur wezen gamen. Ik merk dat aan de binnenkant van mijn handen en dan voornamelijk het bovenste gedeelte, erg warm wordt. Zelfs zo erg dat het op den duur echt ongemakkelijk is. Ik verneem het nu nog steeds het brandende gevoel en dat een dag later.

Verneem wel dat de controller van zichzelf ook al goed warm word, weet niet of dit van invloed is.

[Afbeelding]
Contact allergie? Geen idee verder. Nooit last van hete handjes tijdens het gamen

Verwijderd

[Afbeelding]
Is het een vrij nieuwe controller? Ik vond de controller ook wat vreemd aanvoelen in de eerste periode. Er zijn mensen die blijken gevoelig te zijn voor de controller, er zit een bepaalde laag op. Ik heb dat nog niet eerder gehad bij een controller enkel op de PS5. Inmiddels geen last meer van overigens maar ook nooit zo erg gehad zoals jij aangeeft. Misschien inderdaad een allergie zoals @Vinnocchio aangeeft?

Verwijderd

Hulleman schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 08:48:
[...]

Dan zal de PS5 op z'n minst een RDNA 3 GPU moeten krijgen. AMD is al niet best in RT en RDNA 2 kan daar qua performance eigenlijk niks mee. Ben wel benieuwd of 2 architecturen in een generatie consoles wenselijk is voor developers.
RDNA 3 of 3.5 blijkt dus wel degelijk een mogelijkheid. Hier meer info, korrel zout gewenst. ;)

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Jezus wat een clickbait titel _O-

• rutgergron
Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 09:35:
[...]

Is het een vrij nieuwe controller? Ik vond de controller ook wat vreemd aanvoelen in de eerste periode. Er zijn mensen die blijken gevoelig te zijn voor de controller, er zit een bepaalde laag op. Ik heb dat nog niet eerder gehad bij een controller enkel op de PS5. Inmiddels geen last meer van overigens maar ook nooit zo erg gehad zoals jij aangeeft. Misschien inderdaad een allergie zoals @Vinnocchio aangeeft?
Ik heb geen last van allergieën zover ik weet, klopt, controller is hagelnieuw. Misschien is het ook wel wennen. Schijnt niet een veel voorkomend probleem te zijn, had al wat gegoogled. Had jij soortgelijke 'klachten'?

Verwijderd

rutgergron schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 09:52:
[...]

Ik heb geen last van allergieën zover ik weet, klopt, controller is hagelnieuw. Misschien is het ook wel wennen. Schijnt niet een veel voorkomend probleem te zijn, had al wat gegoogled. Had jij soortgelijke 'klachten'?
Niet zoals jij maar ik vond de controller wel een raar gevoel hebben de eerste periode door het gebruikte materiaal ofzo. Ik heb vaker gelezen dat mensen de PS5 controller 'vreemd' vinden aanvoelen. Afhankelijk van je huid oid. Ik zou het even aankijken als ik jou was want bij mij is het dus ook beter geworden al was het niet zo erg als wat jij beschrijft. Ik vond 'm vooral plakkerig aanvoelen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2023 10:12 ]

Verwijderd

Negeer je de hele video toch lekker. :P
Hij heeft meer verstand van de materie dan de gemiddelde YouTuber die interessant doet.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2023 09:59 ]

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 23:24
Mars18 schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 08:53:
Hier al mensen de controller opgehad om de thumbstick te vervangen?
Is lastiger dan bij de ps4 zag ik al op Youtube.

Om hem open te krijgen is al gedoe
Ik zou ook een thumbstick moeten vervangen, het bovenste schijfje is los gekomen en draait nu rond ten opzichte van de rest van de thumbstick, wat natuurlijk irritant is :S

Een nieuwe thumbstick vinden is ook niet zo gemakkelijk, zeker niet om dropshipping en/of slechte kwaliteit te vermijden.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01:00
Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 09:58:
[...]

Negeer je de hele video toch lekker. :P
Hij heeft meer verstand van de materie dan de gemiddelde YouTuber die interessant doet.
Het is zelf ook een YouTuber die interessant doet. >:)

Verwijderd

dutchgio schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 10:20:
[...]

Het is zelf ook een YouTuber die interessant doet. >:)
Nog makkelijker: Niemand hier heeft op de Pro gespeeld dus we weten er niets over. Case closed. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2023 10:26 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 12:02:
[...]
offtopic:
Heb je ook Bramble gepeeld(?) een game met veel liefde en aandacht gemaakt maar de 18+ rating is niet gelogen en is dus niet geschikt voor kinderen.
Ik ben inmiddels al wat verder in de game, echt een mooie game! Er valt genoeg op aan te merken zoals de controls maar het doet allemaal niets af aan de ervaring. Een volwassen sprookje.

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19:08
Vinnocchio schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 07:51:
Is het mogelijk een tb en muis aan te sluiten op de ps5 en zo ja: is dat alleen via usb of ook via Bluetooth?
Ja dat kan zeker, even snel googelen en je wist het ;)

https://www.playstation.c...dware/keyboard-mouse-ps5/

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:27
In ander nieuws: De Playstation 5 pro is sneller dan de huidige PS5. Dat wisten jullie lekker niet :7 :+

• Timothy3000
Zo snel dat je de game al hebt uitgespeeld voordat je hem hebt opgestart.

Verwijderd

Mosin schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 10:47:
In ander nieuws: De Playstation 5 pro is sneller dan de huidige PS5. Dat wisten jullie lekker niet :7 :+
Fake news!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Precies, Ik zit daar wel op te wachten om de redenen die je hier noemt, voornamelijk een stabiele 4k 60 en ook hogere graphic settings de huidige versie zit na bijna 3 jaar al op zn limiet en de hardware is inmiddels verouderd.

• Hulleman

[Afbeelding]
Niet zo hard knijpen. Mijn controllers worden niet warm hoor ;)

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-11 15:14
MathieuT schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 10:18:
[...]

Ik zou ook een thumbstick moeten vervangen, het bovenste schijfje is los gekomen en draait nu rond ten opzichte van de rest van de thumbstick, wat natuurlijk irritant is :S

Een nieuwe thumbstick vinden is ook niet zo gemakkelijk, zeker niet om dropshipping en/of slechte kwaliteit te vermijden.
Heb de thumbstick van Ali, en voelt goed aan

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Vinnocchio
Excuses en dank!

• Caayn
  • Niet online
Straks is het een Playstation 5 S })

Verwijderd

Caayn schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 11:54:
[...]
Straks is het een Playstation 5 S })
Gelukkig heeft Sony die fout niet gemaakt. *Knip* geen vs discussie uitloggen aub

Ik verwacht eerlijk gezegd eerder een slim console dan een pro. Ik heb nog niet het idee dat het uiterste uit de console gehaald is.

[ Voor 11% gewijzigd door Chaoss op 16-08-2023 21:56 ]

• Antifon
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-11 10:26

[Afbeelding]
Hier is in jouw geval maar één oplossing voor: de ps5 verkopen en een XSX kopen.

• rutgergron
Antifon schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 12:46:
[...]

Hier is in jouw geval maar één oplossing voor: de ps5 verkopen en een XSX kopen.
Ik wist dat die opmerking zou komen ... :F

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 12:28:
[...]
Ik verwacht eerlijk gezegd eerder een slim console dan een pro. Ik heb nog niet het idee dat het uiterste uit de console gehaald is.
Eens.
Is de PS4 ook niet de enige van alle generaties waar we een Pro van hebben gezien? De 2 en 3 hadden volgens mij alleen een Slim versie.

• Timothy3000
rutgergron schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 12:52:
[...]

Ik wist dat die opmerking zou komen ... :F
Had je er de vorige keren dan geen last van met de controller?

• Hulleman
Superkiwi schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 13:06:
[...]

Eens.
Is de PS4 ook niet de enige van alle generaties waar we een Pro van hebben gezien? De 2 en 3 hadden volgens mij alleen een Slim versie.
Klopt, die pro varianten zag je de vorige generatie voor het eerst. De PSone had ook een slimversie.

• cold_as_ijs
Fake news
Het echte nieuws is
“De PS5pro bestaat (nog) niet” maar ja dat mag eigenlijk geen nieuws heten _O-

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 00:05

[Afbeelding]
Ja daar kan ik over meepraten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vy1jr3nK_mxguWkWDrK0W-tmmkA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QMqtvrLZJvYnmMSwd3DSrncD.jpg?f=fotoalbum_large

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 12:28:
[...]

Gelukkig heeft Sony die fout niet gemaakt. Bepaalde games komen daardoor zelfs niet naar xbox door te weinig Ram geheugen.

Het uiterste zeker niet, Maar dan moet er toch eens een Naughtydog game gaan droppen, Ben benieuwd wat Insomniac er 20 Oktober uitperst.

Maar omdat de meeste devs niet met zo een passie als de twee bovengenoemde studios optimalizeren is een pro toch wel welkom eind volgend jaar, Santa Monica studios doet dat ook erg goed btw.

• cold_as_ijs
NightShadow22 schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 10:49:
[...]

Precies, Ik zit daar wel op te wachten om de redenen die je hier noemt, voornamelijk een stabiele 4k 60 en ook hogere graphic settings de huidige versie zit na bijna 3 jaar al op zn limiet en de hardware is inmiddels verouderd.
Ik vraag me alleen voor hoeveel mensen dit werkelijk een afweging is. Natuurlijk zijn er altijd consumenten die het beste willen, maar de meeste console gamers zijn helemaal niet bezig met frame rate laat staan betere RT. Die willen FIFA en COD spelen. Sony zal de pro pas releasen als er genoeg markt voor is. Dus niet verbaasd dat er devkits bestaan, maar geen garantie dat ze ook echt released worden.
Verder zit de console nog niet op zijn limiet, kijk wat ze met horizon FW hebben gedaan op de PS4, daar zat de console werkelijk op zijn limiet. We hebben ook nog niet echt games gezien die het maximale uit de snelle opslag halen bijvoorbeeld.

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

cold_as_ijs schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 13:32:
[...]

Ik vraag me alleen voor hoeveel mensen dit werkelijk een afweging is. Natuurlijk zijn er altijd consumenten die het beste willen, maar de meeste console gamers zijn helemaal niet bezig met frame rate laat staan betere RT. Die willen FIFA en COD spelen. Sony zal de pro pas releasen als er genoeg markt voor is. Dus niet verbaasd dat er devkits bestaan, maar geen garantie dat ze ook echt released worden.
Verder zit de console nog niet op zijn limiet, kijk wat ze met horizon FW hebben gedaan op de PS4, daar zat de console werkelijk op zijn limiet. We hebben ook nog niet echt games gezien die het maximale uit de snelle opslag halen bijvoorbeeld.
Daar heb je inderdaad helemaal gelijk in, en goed dat je FW noemt ik was Guerilla even vergeten in mn bovenstaande comment.

Het zou mooi zijn als meer studios op die manier het onderste uit de kan gaan halen want dat is nog zeldzaam deze gen,gebeurd overigens meestal pas op de helft en het eind van de levens cyclus van een console dus er is nog tijd genoeg.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter

Ik weet nog steeds niet of het mijn ding is maar ik denk dat ik het ga proberen. Reviews zijn allemaal lovend en de game heeft zo ongeveer de hoogste metacritic score ooit, voor veel mensen nu al hun goty. Ben wel benieuwd naar de PS5 ervaringen wat betreft controles, leesbaarheid etc.

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:28

Mauz1978

Console War Veteran

Chaoss schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 21:29:
[Twitter]
Ik weet nog steeds niet of het mijn ding is maar ik denk dat ik het ga proberen. Reviews zijn allemaal lovend en de game heeft zo ongeveer de hoogste metacritic score ooit, voor veel mensen nu al hun goty. Ben wel benieuwd naar de PS5 ervaringen wat betreft controles, leesbaarheid etc.
Ik speel m op de grote tv via de geforce app erop. Speelt met een controller super weg. Zijn ook veel filmpjes dat men de controller prefereert over de muis en keyboard combinatie. Alleen inventory management is nog wel een ding maar heb daar zelf niet zoveel moeite mee.

Ik heb m ook gepreordered op de PS5 want ik vind Geforce Now best langzaam opstarten en soms toch nog wat haperingen. Ik wil gewoon plug en play zoals de PS5 dat doet ;).

Something under the bed is drooling

• Hulleman
[Twitter]
Als ik de gameplay zie word ik nog niet zo enthousiast eigenlijk, terwijl ik wel echt van dergelijke RPG's hou. We hebben net een kleine van een paar weken en deze game gaat sowieso te veel tijd opslokken om er echt lekker voor te kunnen gaan zitten :P

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:13
[Twitter]
Komt er ook een disc versie? Of is dit alleen digital.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02:02
Amaze86 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 12:11:
[...]

In Europa helaas alleen digitaal voor zoverre bekend, er schijnt wel in Japan een fysieke release te komen op een later moment.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Amaze86 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 12:11:
[...]

Ik kon er niets over vinden dus ik verwacht het niet. PC versie is ook alleen digitaal.

Nu ging ik een sympathieke developer best zijn inkomen maar als na een aantal uren spelen blijkt dat de game niets voor je is dan ist toch jammer dat je hem niet door kunt verkopen

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:27

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Dead Cells is opnieuw uitgebracht, als Signature Edition met allerlei extra's. Nu kan ik hem bestellen op de officiele website, maar de verzendkosten zijn zo hoog. Hij zou volgens hun ook bij 'major retailers' verkrijgbaar moeten zijn, maar ik kan hem echt nergens vinden.
Iemand hier die hem itoevallig al in huis heeft weten te halen via een andere (web)shop?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Nyarlathotep schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 16:06:
Hij zou volgens hun ook bij 'major retailers' verkrijgbaar moeten zijn, maar ik kan hem echt nergens vinden.
Ik denk dat ze daarmee alleen de base game bedoelen, dus niet de signature edition. Die is bij oa. Nedgame te koop: https://www.nedgame.nl/pl...vania-edition/1094760619/

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Neo Berlin 2087, ik kende deze game nog niet, maar komt blijkbaar in 2024 naar de PS5, ziet er wel dik uit.

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-11 21:38
Chaoss schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 14:54:
Neo Berlin 2087, ik kon deze game nog niet, maar komt blijkbaar in 2024 naar de PS5, ziet er wel dik uit.

[YouTube: Neo Berlin 2087 - Gamescom 2023 Story & Gameplay Trailer | PS5 Games]
De eerste aankondiging was begin april.
Toen ik de trailer hierboven bekeek bekroop mij toch een soort 'nee, gaat het niet worden' gevoel.. Alsof je nu al weet dat je in de uiteindelijke game veel van deze shots niet gaat zien.

Dat 2087 dicht bij 2077 ligt helpt natuurlijk ook niet ;)

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Slechter dan CBP2077 wordt het vast niet :P Maar ik moest eerst meer vna deze game zien voordat ik kan oordelen. visuals en sfeer spreken me wel aan.

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:35

Quakie

quakelen

Ik moet gelijk aan Max Payne denken... maar ik hoop dat het wat wordt. Ik zou hem zo wel willen spelen.

Ik teken nergens meer voor

• cold_as_ijs
Chaoss schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 14:54:
Neo Berlin 2087, ik kende deze game nog niet, maar komt blijkbaar in 2024 naar de PS5, ziet er wel dik uit.

[YouTube: Neo Berlin 2087 - Gamescom 2023 Story & Gameplay Trailer | PS5 Games]
Hmm heb hier een dubbel gevoel bij. Ergens lijkt het wel vet, beetje cyberpunk meets max payne. Volgens mij wordt de voice acting gedaan door een duitser die redelijk goed engels spreekt maar net niet goed genoeg. De gevechten tegen de robots lijken verder wat te generic en juist niet zo aantrekkelijk. Deze kan nog alle kanten op gaan als je het mij vraagt maar vermoed dat het geen GOTY gaat worden ;)

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-11 07:56
Ik ben een beetje geschrokken en maak me wat zorgen om m'n schatje (ps5). Ik de ps5 sinds maart 2021.

Nu werkte alles prima voor ik op vakantie ging. Voor ik weg ging heb ik de ps5 volledig afgesloten en de stroom eraf gehaald door de schakelaar om te zetten van de stekkerdoos.

Bij terugkomst voel de ps5 plotseling uit tijdens fortnite toen m'n kids zaten te gamen. Ik heb m losgekoppeld, kappen eraf en stofvrij gemaakt. Alle kabels goed aangesloten en gecheckt. Daarna is het weer gebeurd tijdens een potje fortnite. Later wel gewoon weer een hele avond Warzone kunnen spelen.

De ps5 valt dus volledig uit. Dus heeft geen stroom meer lijkt het. Daarna gaat de ps5 ook niet direct aan. Na even wachten gaat de ps weer aan en gaat ie herstellen. Het viel me op dat met schoonmaken de schroef onderop van de standaard heel erg warm was. Is dit normaal? Zo warm dat ik 'm niet langer kon aanraken dan 2 sec. Maar mocht er iets zijn met koeling dan zou ik toch artifacts krijgen in beeld?

Iemand een idee?

PSN: Mondaatje

Verwijderd

Monda schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 19:01:
Ik ben een beetje geschrokken en maak me wat zorgen om m'n schatje (ps5). Ik de ps5 sinds maart 2021.

Nu werkte alles prima voor ik op vakantie ging. Voor ik weg ging heb ik de ps5 volledig afgesloten en de stroom eraf gehaald door de schakelaar om te zetten van de stekkerdoos.

Bij terugkomst voel de ps5 plotseling uit tijdens fortnite toen m'n kids zaten te gamen. Ik heb m losgekoppeld, kappen eraf en stofvrij gemaakt. Alle kabels goed aangesloten en gecheckt. Daarna is het weer gebeurd tijdens een potje fortnite. Later wel gewoon weer een hele avond Warzone kunnen spelen.

De ps5 valt dus volledig uit. Dus heeft geen stroom meer lijkt het. Daarna gaat de ps5 ook niet direct aan. Na even wachten gaat de ps weer aan en gaat ie herstellen. Het viel me op dat met schoonmaken de schroef onderop van de standaard heel erg warm was. Is dit normaal? Zo warm dat ik 'm niet langer kon aanraken dan 2 sec. Maar mocht er iets zijn met koeling dan zou ik toch artifacts krijgen in beeld?

Iemand een idee?
Als het telkens met Fortnite is kan het wellicht daar aan liggen? Al op Google gezocht of mensen daar ook last van hebben met de laatste update van Fortnite?

Als de console te warm wordt dan geeft die dit zelf aan en sluit hij vanzelf af.

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19:08
Monda schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 19:01:

Iemand een idee?
Klinkt inderdaad als een koeling probleem. Misschien helpt onderstaande video wel, er is ergens een punt waar het stof verzameld.

https://www.youtube.com/w...&ab_channel=JohnGlasscock

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-10 15:41

s0kkie

Cowabunga

Neo Berlin wordt een gevalletje Atomic Heart, een studio met hun eerste game waar je op eerste gezicht denkt dat het een AAA titel wordt door de trailers, maar uiteindelijk een flop wordt.

• Linksquest
Ben het overleggen om langzaam toch maar een SSD te halen voor de PS5, denk niet dat de prijzen tussen nu en een half jaar om laag gaat. Twijfel tussen de Samsung 980 Pro en de XPG GAMMIX S70 Blade, in beide gevallen wel met headsink en een 2TB

• Timothy3000
s0kkie schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 21:02:
Neo Berlin wordt een gevalletje Atomic Heart, een studio met hun eerste game waar je op eerste gezicht denkt dat het een AAA titel wordt door de trailers, maar uiteindelijk een flop wordt.
Atomic Heat was toch geen flop?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-11 12:18
Timothy3000 schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 21:10:
[...]

Atomic Heat was toch geen flop?
Atomic Heat ken ik niet, maar Atomic Heart heeft het beter gedaan dan verwacht: Atomic Heart’s sales have exceeded expectations

[ Voor 8% gewijzigd door Hahn op 19-08-2023 21:14 ]

The devil is in the details.

• Timothy3000
Zaterdagavondspelfoutje, moet kunnen.

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-11 21:26
Linksquest schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 21:09:
Ben het overleggen om langzaam toch maar een SSD te halen voor de PS5, denk niet dat de prijzen tussen nu en een half jaar om laag gaat. Twijfel tussen de Samsung 980 Pro en de XPG GAMMIX S70 Blade, in beide gevallen wel met headsink en een 2TB
Zou een Lexar nm790 pakken en er zelf voor een tientje een heatsink op plakken

• Linksquest
FrankoNL schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 21:59:
[...]

Zou een Lexar nm790 pakken en er zelf voor een tientje een heatsink op plakken
En hoezo een Lexar? Goede ervaring mee?

Pagina: 1 ... 296 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord