• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08:19
Het is toch een vrije keuze om te beslissen om extra geld te spenderen in het spel.
Ik zelf zal GTA6 éénmalig aanschaffen en daar houd ik het bij, de tijd dat ik ingame het beste van het beste wil hebben is al enige jaren voorbij. Dan wordt het maar extra missies grinden om die ene super car te kunnen aanschaffen.

PSN : Geraedus

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 31-10 12:57
ArthurMorgan schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 14:41:
[...]

Bedrijven die mij als klant een echt goed product en service bieden mogen veel geld aan mij verdienen. Maar als een bedrijf mij slechts gaat zien als een geldmachine haak ik af.

Ik heb rockstar het afgelopen decenimum zeker 1000 euro betaald voor hun producten, ik heb GTA en RDR2 voor meerdere platforms gekocht. En daar had ik totaal geen spijt van. Topproducten.

Maar hoe ze de laatste 4 a 5 jaar bezig zijn, is imho absoluut klantonvriendelijk. Het is wat mij betreft zelfs gewoon minachten van hun klanten. Dus ik begrijp het wel, en ik denk dat ik GTA uiteindelijk wel koop. Maar waarschijnlijk zoals bij de ubisoftproducten, zodra het in de aanbieding is een poos later. En dit keer ook echt maximaal 1 keer. Maar overslaan is ook niet uitgesloten.
Eerste 2 alinea's prima, maar wat is de minachting tegenover hun klanten?
GTA 5 2x gekocht, verder geen ingame geld uitgegeven, kan prima meekomen, eigen keuze dus.

[ Voor 4% gewijzigd door Sleeon op 08-08-2023 15:07 ]

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:21

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Online support RDR2 laten vallen, GTA5 uitmelken door de game keer op keer voor full price uit te brengen. Nu RDR1 voor 50 euro uitbrengen terwijl het een simpele port is met amper verbeteringen. Genoeg andere ontwikkelaars brengen gratis next gen versies uit of maken daadwerkelijk complete remakes.

[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 08-08-2023 15:12 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
[...]
ik denk dat ik GTA uiteindelijk wel koop. Maar waarschijnlijk zoals bij de ubisoftproducten, zodra het in de aanbieding is een poos later. En dit keer ook echt maximaal 1 keer. Maar overslaan is ook niet uitgesloten.
Gebruikte game kopen dan ziet Rockstar er geen cent van :P

• Sleeon
  • Laatst online: 31-10 12:57
Chaoss schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 15:09:
[...]

Online support RDR2 laten vallen, GTA5 uitmelken door de game keer op keer voor full price uit te brengen. Nu RDR1 voor 50 euro uitbrengen terwijl het een simpele port is met amper verbeteringen. Genoeg andere ontwikkelaars brengen gratis next gen versies uit of maken daadwerkelijk complete remakes.
Tsja, RDR2 is wel matig, rest is natuurlijk een persoonlijke keuze.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:57
[...]

Maar dat neemt niet weg dat de singleplayer van GTA V en RDR2 een van de zo niet de beste zijn.

En je hoeft het niet opnieuw te kopen natuurlijk, zeker als je de game al gespeeld hebt.

Dat er nooit een RDR2 next-gen patch is gekomen is jammer, maar voor mij echt geen reden om uit rancune GTA VI te skippen.

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-11 16:19
[...]

Ben er niet mee eens dat RDR1 een simpele port is! De reden dat de game nooit was uitgebracht op de PC was omdat de code vol met spaghetti zat, wat niet heel gek is aangezien de game een hoog spaghettiwestern gehalte heeft. Vermoedelijk is dit vanwege de PowerPC architectuur, ok de GTA4 port naar PC was redelijk brak. Waarschijnlijk engine rebuild met hogere kwaliteit textures, puur naar de beelden kijkend zijn ze dus niet de AI upscaling technieken gebruikt van de GTA remasters wat ook een drama was van jewelste. Dus de sfeer blijft volledig in tact, niet van de alienlike figuren zoals de GTA remaster. Ze hadden natuurlijk wel een grote dev team erop kunnen zetten om de graphics next gen te maken, maar dan zou GTA6 nog langer duren.

50 euro vind ik nog redelijk, ja 30 euro was redelijker geweest. Maar ik vermoed dat ze zelf niet perse verwachten dat dit het sales kanon gaat worden. Dit spel is nota bene 10 dagen voor release aangekondigd. Dus je mort niet gek kijken als die na 2-3 maanden voor 30 is te krijgen.

Wat betreft RDR2 online, ja jammer dat ze daar niet meer liefde in hebben gestoken. Het is uiteindelijk de succes van GTA5 online geweest dat het gekilled heeft. Vanuit bedrijfsperspectief hartstikke logisch, 10 jaar na dato is GTA5 online nog steeds populair en een cash cow. Als bedrijf zijnde is het dan logisch dat ze dev effort gaan steken in GTA5 en wegtrekken RDR2. RDR2 online was gewoon niet zo succesvol, het vervulde een niches in online gaming.

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-10 15:41

s0kkie

Cowabunga

Een jaar geleden ging het internet los over een TLOU Remake als easy cashgrab, nu valt dat in het niks
vergeleken met wat Rockstar doet :+
Toch wel de meest luie developer dat er bestaat. Niet alleen met deze port.

[ Voor 24% gewijzigd door s0kkie op 08-08-2023 16:29 ]

• MathieuT
  • Laatst online: 06-11 20:01
cold_as_ijs schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 16:20:
[...]

Ben er niet mee eens dat RDR1 een simpele port is! De reden dat de game nooit was uitgebracht op de PC was omdat de code vol met spaghetti zat, wat niet heel gek is aangezien de game een hoog spaghettiwestern gehalte heeft. Vermoedelijk is dit vanwege de PowerPC architectuur, ok de GTA4 port naar PC was redelijk brak. Waarschijnlijk engine rebuild met hogere kwaliteit textures, puur naar de beelden kijkend zijn ze dus niet de AI upscaling technieken gebruikt van de GTA remasters wat ook een drama was van jewelste. Dus de sfeer blijft volledig in tact, niet van de alienlike figuren zoals de GTA remaster. Ze hadden natuurlijk wel een grote dev team erop kunnen zetten om de graphics next gen te maken, maar dan zou GTA6 nog langer duren.
Je spreekt over de PowerPC architectuur, maar het zou me niet verbazen dat de port voor PS4 en Switch gebouwd is vanaf de Xbox 360 versie, die laten we eerlijk zijn, toen al superieur was.
De Xbox 360 versie porten naar pc lijkt me nu niet meteen een grote uitdaging.

• cold_as_ijs
MathieuT schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 17:43:
[...]

Je spreekt over de PowerPC architectuur, maar het zou me niet verbazen dat de port voor PS4 en Switch gebouwd is vanaf de Xbox 360 versie, die laten we eerlijk zijn, toen al superieur was.
De Xbox 360 versie porten naar pc lijkt me nu niet meteen een grote uitdaging.
X360 gebruikte ook gewoon PowerPC. En ja die versie was beter, of beter gezegd het was gewoon makkelijker om voor te programmeren, de PS3 met Cell processor was gewoon te custom.
En als het allemaal zo makkelijk is, waarom is het spel nooit uitgebracht op PC?

Hier is een duidelijke oorzaak
https://www.reddit.com/r/..._has_never_made_it_to_pc/

Dn denk nou niet dat het dan maar X360 emulatie is. XENIA draait RDR alleen op een 4090 op 120 fps. Als je de fps terugschaalt naar 1080p oftewel 100TFLOP/16 kom je nog steeds op een systeem uit dat vele malen krachtiger is dan de PS4
https://m.youtube.com/watch?v=tXMaJHGnGDU

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Rockstar is de beste in openwereld-games. GTA 5 en RDR2 zijn (als het je genre is) top en het geld absoluut waard als je ziet hoeveel aandacht ze besteden aan die games.
Het is het online gebeuren en de kansloze remakes dat gewoon jammer is.

Ik denk dat hun business model ook lastig is, je moet jezelf elke keer overtreffen en elke keer moet het groter, gedetailleerder en mooier zijn want dat verwacht men van je. Spellen zoals GTA en RDR maak je niet in drie jaar, dus je bent jarenlang aan het ontwikkelen en moet tot de release blijven teren op je voorgaande succes. Dat is een gigantisch risico. Vandaar natuurlijk de tussentijdse 'cash grabs'.

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 10:51
Tom schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 19:39:
Rockstar is de beste in openwereld-games. GTA 5 en RDR2 zijn (als het je genre is) top en het geld absoluut waard als je ziet hoeveel aandacht ze besteden aan die games.
Het is het online gebeuren en de kansloze remakes dat gewoon jammer is.

Ik denk dat hun business model ook lastig is, je moet jezelf elke keer overtreffen en elke keer moet het groter, gedetailleerder en mooier zijn want dat verwacht men van je. Spellen zoals GTA en RDR maak je niet in drie jaar, dus je bent jarenlang aan het ontwikkelen en moet tot de release blijven teren op je voorgaande succes. Dat is een gigantisch risico. Vandaar natuurlijk de tussentijdse 'cash grabs'.
Mooi geformuleerd, laat mij er wat anders naar kijken. Maar ik vind wel dat R* wat opener moet communiceren. Nooit sp dlc voor gta v en rdr 2, maak dat gewoon bekend. (Alhoewel met hoe gamers zijn…).

Hoe dit ook weer gaat, anderhalve week van tevoren. Haast geen details. Geef op zijn minst een interview waarom je deze keuze maakt.

• MathieuT
  • Laatst online: 06-11 20:01
cold_as_ijs schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 18:59:
[...]

X360 gebruikte ook gewoon PowerPC. En ja die versie was beter, of beter gezegd het was gewoon makkelijker om voor te programmeren, de PS3 met Cell processor was gewoon te custom.
En als het allemaal zo makkelijk is, waarom is het spel nooit uitgebracht op PC?

Hier is een duidelijke oorzaak
https://www.reddit.com/r/..._has_never_made_it_to_pc/

Dn denk nou niet dat het dan maar X360 emulatie is. XENIA draait RDR alleen op een 4090 op 120 fps. Als je de fps terugschaalt naar 1080p oftewel 100TFLOP/16 kom je nog steeds op een systeem uit dat vele malen krachtiger is dan de PS4
https://m.youtube.com/watch?v=tXMaJHGnGDU
Dat van Xbox 360 wist ik niet, I stand corrected.

Wat is de duidelijke oorzaak in uw link? Want die spaghetti code lijkt een internet legende te zijn.

Los van de versie die ze als basis gebruikt hebben, is de game geport naar PS4 (x86) en Switch (ARM). Als dat gelukt is, zou pc toch ook kunnen lukken?

Maar goed, ik ga het niet kopen, al ben ik wel benieuwd naar de performance.

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10:21
[...]

Bedrijven die mij als klant een echt goed product en service bieden mogen veel geld aan mij verdienen. Maar als een bedrijf mij slechts gaat zien als een geldmachine haak ik af.

Ik heb rockstar het afgelopen decenimum zeker 1000 euro betaald voor hun producten, ik heb GTA en RDR2 voor meerdere platforms gekocht. En daar had ik totaal geen spijt van. Topproducten.

Maar hoe ze de laatste 4 a 5 jaar bezig zijn, is imho absoluut klantonvriendelijk. Het is wat mij betreft zelfs gewoon minachten van hun klanten. Dus ik begrijp het wel, en ik denk dat ik GTA uiteindelijk wel koop. Maar waarschijnlijk zoals bij de ubisoftproducten, zodra het in de aanbieding is een poos later. En dit keer ook echt maximaal 1 keer. Maar overslaan is ook niet uitgesloten.
Het enige waar ik van baal is dat er nooit DLC en/of een upgrade van RDR2 voor PS5 is uitgekomen. En een versie van GTA5 met online content had ik ook niet erg gevonden. Online boeien deze games me niks, ik wil single player spelen. Bediende Rockstar die doelgroep nou maar eens wat beter. Ik gooi er echt wel geld tegenaan. Maar helaas is GTA5 online een goudmijn.

En laten we eerlijk wezen niemand gaat GTA6 overslaan, wanneer die game uitkomt neemt de halve wereld vrije dagen op.

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Vandaag Tales of Iron geïnstalleerd en uitgespeeld, zat laatst een keer in de PS+, geinige game maar wel de zoveelste typische unity game :P

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-11 10:26
Ik ben gisteren met Forspoken begonnen, 1 uurtje nu erin zitten, ziet er goed uit, alleen tot nu toe te vaak dat het spel onderbroken word met turtorials, hopelijk word dat straks minder.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05:40
Ben van plan nu een PS5 aan te schaffen heb nu de PS4 (geen pro dus).

Ik game niet eens gek veel > beetje FIFA, Apex Legends en af en toe koop ik een ander spelletje. Nu ga ik er vanuit dat ik de console dus jaren ga gebruiken en interesseert de waarde van de console mij dus wat minder.

Conclusie > is het dan logisch dat ik voor digital versie ga kiezen? Als niet grote gamer en niet voor mij interessant dat ik meer "door verkoop waarde" moet hebben.

Enig nadeel is dat digital games wat duurder zijn toch? En daarbij, ik hoef niet veel opslagruimte denk ik, want als ik elk jaar een nieuwe FIFA aanschaf, verwijder ik altijd de vorige versie direct dus vermoed niet dat ik met opslag issue kom te zitten.

PS nog 1 andere vraag > een winkel als Nedgame, neemt die bijvoorbeeld je oude PS4 voor een leuk prijsje eventueel over? Al krijg ik er een paar tientjes of 100 euro voor, scheelt me weer gezeik via marktplaats...

[ Voor 29% gewijzigd door Sleehond op 09-08-2023 11:15 ]

• Zorroberner
Sleehond schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 11:09:

Ik game niet eens gek veel > beetje FIFA, Apex Legends en af en toe koop ik een ander spelletje. Nu ga ik er vanuit dat ik de console dus jaren ga gebruiken en interesseert de waarde van de console mij dus wat minder.

Conclusie > is het dan logisch dat ik voor digital versie ga kiezen? Als niet grote gamer en niet voor mij interessant dat ik meer "door verkoop waarde" moet hebben.

Enig nadeel is dat digital games wat duurder zijn toch? En daarbij, ik hoef niet veel opslagruimte denk ik, want als ik elk jaar een nieuwe FIFA aanschaf, verwijder ik altijd de vorige versie direct dus vermoed niet dat ik met opslag issue kom te zitten.
Mwah af en toe een spelletje, en ik neem aan dat je de nieuwste fifa steeds wilt, dan is digital prima. PS Store heeft ook goede aanbiedingen als je eens een ander spelletje koopt. Scheelt toch 100 euro zo'n digital. Ik koop wel redelijk vaak nu tweedehands games (veel Call of Duties gekocht afgelopen maanden) maar ik game redelijk veel en divers.

En opslag is wat jij wil doen denk ik prima, Fifa 23 neemt bij mij 50 GB in beslag, en je hebt iets van 667 GB voor games. Dus dat komt wel goed.

Edit: Wat ik trouwens bedoel met de nieuwste Fifa willen, die koop je dan full price neem ik aan.

[ Voor 3% gewijzigd door Zorroberner op 09-08-2023 11:32 ]

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-11 18:06

Enig nadeel is dat digital games wat duurder zijn toch?
Ik heb geen ervaring met het inruilen van consoles in een winkel zoals Nedgame of Gamemania, dus daar zullen anderen meer over vertellen.

Met betrekking tot je vraag of je voor digital only moet gaan of voor de discversie is denk ik iets dat je persoonlijk moet afwegen. Ook als FIFA (of EA FC) het spel is dat je het meeste speelt moet je er rekening mee houden dat kopen in de digitale PS Store volgens mij nog steeds duurder is dan kopen in een winkel. Waar je volgens mij ook nog acties hebt als FIFA/EA FC uitkomt.

Daarnaast 'koop' je met de disc versie meer flexibiliteit: je kunt games lenen van vrienden, een tweedehands disc kopen op Marktplaats van een game die je niet voor de volle prijs wilt kopen, maar wel wilt proberen voor een vriendelijker prijsje en je kunt dvd's/blu-rays afspelen.

Ik ben voor de disc-versie gegaan vanwege die flexibiliteit en dat ik een toekomstige frustratie wil voorkomen dat iets wel kan bij de disc-versie maar ik dat niet kan, omdat ik voor digital only ben gegaan. En ik gooi nog wel eens een blu-ray in de PlayStation, omdat ik een film wil kijken die ik wel op blu-ray heb, maar niet op een streaming service staat.

[ Voor 5% gewijzigd door rclahsen op 09-08-2023 12:35 ]

• Di General
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-11 23:48

PS nog 1 andere vraag > een winkel als Nedgame, neemt die bijvoorbeeld je oude PS4 voor een leuk prijsje eventueel over? Al krijg ik er een paar tientjes of 100 euro voor, scheelt me weer gezeik via marktplaats...
Ik ben ook een casual gamer, in de 2.5 jaar dat ik een PS5 bezit heb ik een stuk of acht games fysiek gekocht. Telkens waren die toch 10-30(!) euro goedkoper dan in de store, waardoor je de "investering" in de disk-edition wel vrij snel terugverdient. Je kan ook eens een game lenen van vrienden of collega's. Als geld voor jou de belangrijkste factor is zou ik dus wel de disk edition aanraden.

Tegenwoordig koop ik echter bijna geen games meer aangezien ik aan de PS-plus Extra collection al voldoende heb. Momenteel zou ik dus wel digital-only kunnen gaan. Misschien pas jij ook in dat scenario?

Naast de prijs is het enige nadeel aan de disk edition dat die soms wel veel lawaai kan maken bij het opstarten (van een game). Hoogstens een paar minuten hinder, maar sommige mensen kunnen zich hier echt aan storen. Ik vermoed dat de digitale versie dit minder heeft.

Sowieso zul je genieten van je aankoop. Ik vond het snelheidsverschil tussen PS4 en PS5 de fijnste feature bij release, net omdat ik maar af en toe tijd kan maken om te gamen. Have fun!

• Zorroberner
Goede aanvulling van @rclahsen en @Di General kan ik mij ook in vinden.

Over consoles inruilen. Dat heb ik ooit gedaan met een Xbox One S 2 tb launch model (werd helaas alleen gezien als 1 Tb) bij Gamemania voor een Xbox Series (300 euro winkel prijs). Daar ging 120 euro vanaf. Dus kreeg een mooie gloednieuwe Xbox Series S voor 180 euro (plus nog even kortingsbonnetje van 7.50 erin gedaan hehe).

De vraag is hoeveel je terugkrijgt een PS4. Met Nedgame ben ik niet goed bekend maar wel met gamemania. Tegenwoordig hoor je pas in de winkel hoeveel je krijgt. Maar je kan wellicht wel bellen met je dichtbij zijnde winkel en vertellen welke PS 4 je hebt (500 GB, 1 tb, slim? etc) En dan kan je wellicht al horen wat je er ongeveer voor terug krijgt of wat eraf gaat als je het inruilt voor een PS5.

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-11 23:41

thunder8

Het gedonder begint weer.

Zal ook even een duitje in het zakje doen. Ik heb bewust een Digital Only PS5 gekocht, omdat ik bij de PS4 ook zelden een fyieke disc kocht. En met de site psprices.com, kan je in de gaten houden wanneer een bepaald spel in de aanbieding is in de digital store. En met PS Extra erbij, koop ik zelden nog een game, buiten de spellen die ik persé wil hebben bij release. Kan je met een Disc version meer aanbiedingen vinden? Zeker, dat zal ik ook niet afstrijden. Maar als je 1-2 spellen per jaar koopt, dan is het voordeel niet zo heel hoog dat je met 1-2 jaar dat verschil in prijs goedmaakt. Als je Blu-Ray wil afspelen, dan is het een no-brainer.

Als je trouwens geen haast hebt, zou ik nog even afwachten een PS5 te kopen. Als de geruchten waar zijn dat er voor het eind van het jaar een slim version gaat komen met een los aan te schaffen drive, dan ben je spekkoper. Dan kan je altijd nog beginnen met de slim en indien je dit alsnog nodig hebt, later een disc-drive. Die optie heb je nu niet.

Helaas geen ervaring met inruilen console in een winkel. Niet iemand in de familie die je eventueel een plezier kan doen met de PS4?

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• Sleehond
Dank allen voor de reacties, waardeer ik!

@thunder8 heb je een link over de geruchten hiervan? Want als een nieuwe versie er daadwerkelijk komt over 2 tot 4 maanden zoiets dan ga ik echt zeker wachten. Als dat niet zeker is of pas in loop van volgend jaar dan ga ik niet wachten…

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-11 09:54
Sleehond schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 15:35:
Dank allen voor de reacties, waardeer ik!

@thunder8 heb je een link over de geruchten hiervan? Want als een nieuwe versie er daadwerkelijk komt over 2 tot 4 maanden zoiets dan ga ik echt zeker wachten. Als dat niet zeker is of pas in loop van volgend jaar dan ga ik niet wachten…
Die komt niet binnen 2-4 maanden

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Sony is de huidige voorraden PS5 nu aan het dumpen vandaar de prijsverlaging. Ik verwacht zelf dat de nieuwe versie eind dit jaar met de feestdagen verkrijgbaar is.

[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 09-08-2023 15:54 ]

• Sleehond
Vinnocchio schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 15:45:
[...]

Die komt niet binnen 2-4 maanden
Want hoe weet jij dat zo stellig dan en wanneer wel?
@Sleehond De geruchten zijn er sinds vorig jaar:
https://insider-gaming.com/new-playstation-5/
https://insider-gaming.com/ps5-slim-2023-rumor/

Tom Henderson is zover ik weet altijd wel redelijk betrouwbaar.

En Microsoft heeft ook een duit in het zakje gedaan:
https://www.theverge.com/...odel-release-date-pricing

Persoonlijk zou ik ook nog even wachten met de aanschaf van een PS5.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ja die huidige prijsverlagingen lijken me ook overduidelijk om de huidige voorraden kwijt te raken. Echter ik betwijfel of er echt een slim model gaat komen of slechts een digital only model waar je optioneel een externe drive op kunt aansluiten. Nog mooier zou zijn als bestaande PS5 DE's daar ook mee overweg kunnen maar zo makkelijk zal Sony het wel niet maken :P

Ik ben wel benieuwd of de huidige verlaagde prijs straks blijft voor het discloze model en je gewoon 100 EUR mag aftikken voor die losse drive.

Overigens vandaag in de Sony financial results had men het over een kleine negatieve omzet impact vanwege uitstel van een selectie first party games. Blijft gissen natuurlijk welke games dat zijn. Kan zoiets simpels zijn als Spider-Man 2 die van September naar Oktober is verhuisd of meer ingrijpende delays zoals het TLOU multiplayer project.
Cross-post uit het PS+ topic
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ahsse5K8JnZcZr-5I_QlhMToXCo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JZgBIbqH4ovvr2sbCxiRkW2b.jpg?f=fotoalbum_large

PS Plus Extra:
  • Sea of Stars | PS4, PS5
  • Moving Out 2 | PS4, PS5
  • Destiny 2: The Witch Queen | PS4, PS5
  • Lost Judgment | PS4, PS5
  • Destroy All Humans 2 Reprobed | PS4, PS5
  • Two Point Hospital: Jumbo Edition | PS4
  • Source of Madness | PS4, PS5
  • Cursed to Golf | PS4, PS5
  • Dreams | PS4
  • PJ Masks: Heroes of the Night | PS4, PS5
  • Hotel Transylvania: Scary-Tale Adventures | PS4, PS5
  • Lawn Mowing Simulator: Landmark Edition | PS4, PS5
  • Spellforce III Reforced | PS4
  • Midnight Fight Express | PS4
PS Plus Premium:
  • MediEvil: Resurrection | PS4, PS5
  • Pursuit Force: Extreme Justice | PS4, PS5
  • Ape Escape: On the Loose | PS4, PS5
https://blog.playstation....estiny-2-the-witch-queen/

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-11 15:33

SD5k

>4&X

Raem schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 18:11:
Cross-post uit het PS+ topic
[Afbeelding]

PS Plus Extra:
  • Sea of Stars | PS4, PS5
  • Moving Out 2 | PS4, PS5
  • Destiny 2: The Witch Queen | PS4, PS5
  • Lost Judgment | PS4, PS5
  • Destroy All Humans 2 Reprobed | PS4, PS5
  • Two Point Hospital: Jumbo Edition | PS4
  • Source of Madness | PS4, PS5
  • Cursed to Golf | PS4, PS5
  • Dreams | PS4
  • PJ Masks: Heroes of the Night | PS4, PS5
  • Hotel Transylvania: Scary-Tale Adventures | PS4, PS5
  • Lawn Mowing Simulator: Landmark Edition | PS4, PS5
  • Spellforce III Reforced | PS4
  • Midnight Fight Express | PS4
PS Plus Premium:
  • MediEvil: Resurrection | PS4, PS5
  • Pursuit Force: Extreme Justice | PS4, PS5
  • Ape Escape: On the Loose | PS4, PS5
https://blog.playstation....estiny-2-the-witch-queen/
Moving Out 2 meteen in Extra, super nice!

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10:21
Chaoss schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 15:54:
Sony is de huidige voorraden PS5 nu aan het dumpen vandaar de prijsverlaging. Ik verwacht zelf dat de nieuwe versie eind dit jaar met de feestdagen verkrijgbaar is.
Oktober hoorde ik al iemand roepen, maar eind dit jaar lijkt me inderdaad realistischer. Ik zit nog wel te wachten op de grote showcase die ergens deze maand zou zijn.

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Als er deze maand een showcase komt dan eind Aug. Je zit nu overal midden in de zomervakantie lijkt me marketing technisch niet het meest geschikte moment.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hele tijd terug de remaster van The Last of Us gespeeld, gisteren aan de serie begonnen op HBO en vandaag valt de remake/master in de bus.

Maandag begint mijn vakantie, heb er zin in om dat avontuur weer te gaan beleven.

Klopt het jou dat je unlimited ammo aan kunt zetten?
Zal het misschien niet gelijk gaan gebruiken maar het lijkt me ook wel mooi om wat meer wapens te gaan gebruiken ipv sneaken, vond de wapens goed uitgewerkt in deze games.

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Sipio schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 07:07:
Hele tijd terug de remaster van The Last of Us gespeeld, gisteren aan de serie begonnen op HBO en vandaag valt de remake/master in de bus.

Maandag begint mijn vakantie, heb er zin in om dat avontuur weer te gaan beleven.

Klopt het jou dat je unlimited ammo aan kunt zetten?
Zal het misschien niet gelijk gaan gebruiken maar het lijkt me ook wel mooi om wat meer wapens te gaan gebruiken ipv sneaken, vond de wapens goed uitgewerkt in deze games.
Dit kan in het menu extra en moet je 'kopen'. Daar kun je het ook aan of uitzetten.

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:25
Ik kom ook nog even klagen 🤣 Ik had me echt verheugd zoals vele andere op een RDR1 remaster maar dit valt echt zwaar tegen. Heb dit deel nooit gespeeld. RDR2 kwam ik op het begin moeilijk in maar eenmaal uit de sneeuw en verder in het verhaal was ik helemaal verslaafd aan deze game.. spijtig dat ze het zo aanpakken met RDR1.

• NightShadow22
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 12-03-2024

NightShadow22

SonyPony

DM89 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 13:46:
Ik kom ook nog even klagen 🤣 Ik had me echt verheugd zoals vele andere op een RDR1 remaster maar dit valt echt zwaar tegen. Heb dit deel nooit gespeeld. RDR2 kwam ik op het begin moeilijk in maar eenmaal uit de sneeuw en verder in het verhaal was ik helemaal verslaafd aan deze game.. spijtig dat ze het zo aanpakken met RDR1.
Had ik ook stiekem op gehoopt, Vond RDR2 echt waanzinnig goed heb m laatst pas voor het eerst gespeeld en inderdaad aan het begin vroeg ik aan een mede tweaker die m me al jaren aanraadde word dit nog leuk ofzo?! ik kom er echt moeilijk in, maar precies op het punt wat je omschrijft greep het mij ook totaal!.

Staat wel in mn top 10 of all time op het moment en heb 1 ook nooit gespeeld omdat eigenlijk de hele western setting mij normaal niet zou aanspreken, maar op een dull moment toch een kans gegeven en absoluut geen spijt van. _/-\o_

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Het rare is dat de hele RDR1 omgeving al in de map van RDR2 zit... Toen dat destijds bekend werdt gemaakt was ik er ook van overtuigd dat er een remake van deel 1 zou komen. Waarschijnlijk heeft R* die plannen ook wel gehaald, waarom ga je anders die hele omgeving maken.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
SD5k schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 20:56:
[...]

Moving Out 2 meteen in Extra, super nice!
En Sea of Stars, ook vanaf release.

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 10:40
Zijn ze eigelijk bezig met een next gen patch voor RDR2? Moet die nog spelen maar aan 30fps begin ik niet meer vrees ik

• Zorroberner
Chelseamarre123 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 22:54:
Zijn ze eigelijk bezig met een next gen patch voor RDR2? Moet die nog spelen maar aan 30fps begin ik niet meer vrees ik
Daar is niets over bekend gemaakt, dus het antwoord is totdat het tegendeel is bewezen: Nee.

Overigens is een prima game, en van 30 fps heb je geen last in dit spel.

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Zorroberner schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 23:09:
[...]

Daar is niets over bekend gemaakt, dus het antwoord is totdat het tegendeel is bewezen: Nee.

Overigens is een prima game, en van 30 fps heb je geen last in dit spel.
De 30fps past precies bij de cinematische feeling en vibe van de game, ik twijfel zelfs of 60fps de presentatie uberhaupt goed zou doen in deze.

• Meister Sachs
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-10 17:08
NightShadow22 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 01:16:
[...]

De 30fps past precies bij de cinematische feeling en vibe van de game, ik twijfel zelfs of 60fps de presentatie uberhaupt goed zou doen in deze.
Ik heb de PC-versie gespeeld, met hogere fps is de game nog steeds zo cinematisch als het maar kan. Maar dat is mijn subjectieve ervaring. Bijkomend voordeel is dat de hogere fps minder inputlag ten gevolge heeft én je kunt meer genieten van de mooie omgevingen zodra er sprake is van motion. Dat laatste is vooral wel een fijn voordeel bij hogere fps. Ik denk dat minstens 60 fps (d.w.z. op een console) de game alleen maar ten goede komt. Ik hoop het in ieder geval, want helaas is het voor mij op dit moment niet mogelijk om mijn PC aan te sluiten op mijn televisie.

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

• cold_as_ijs
Chaoss schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 21:03:
Het rare is dat de hele RDR1 omgeving al in de map van RDR2 zit... Toen dat destijds bekend werdt gemaakt was ik er ook van overtuigd dat er een remake van deel 1 zou komen. Waarschijnlijk heeft R* die plannen ook wel gehaald, waarom ga je anders die hele omgeving maken.
Ik dacht dat ze niet alles hadden toegevoegd, maar reden zal wel RDR online zijn geweest. Het gebied was ook niet op de volle resolutie gerenderred meende ik. Volledige remake van RDR1 zal denk ik een te groot project zijn. Lijkt erop dat Rockstar maar 1 grote game in de 5 jaar kan releasen

• cold_as_ijs
NightShadow22 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 20:45:
[...]

Had ik ook stiekem op gehoopt, Vond RDR2 echt waanzinnig goed heb m laatst pas voor het eerst gespeeld en inderdaad aan het begin vroeg ik aan een mede tweaker die m me al jaren aanraadde word dit nog leuk ofzo?! ik kom er echt moeilijk in, maar precies op het punt wat je omschrijft greep het mij ook totaal!.

Staat wel in mn top 10 of all time op het moment en heb 1 ook nooit gespeeld omdat eigenlijk de hele western setting mij normaal niet zou aanspreken, maar op een dull moment toch een kans gegeven en absoluut geen spijt van. _/-\o_
Kostte mij zeker 10 uur om erin te komen, heb hrm zelfs 2 weken ofzo niet aangeraakt op een gegeven moment, vanaf toen 150-200 uur ingestoken. Zelfs die bloemen en veren verzamelen was niet zo vervelend.

RDR1 recentelijk eens aan begonnen. Speciaal een PS3 voor aangeschaft, hoewel achteraf beter voor een x360 had kunnen gaan. Waar deel 2 een beetje een cowboy actie drama is, mist een beetje de hateful eight van Tarantino minus het absurde wat er altijd wel in zijn films zit, is RDR1 echt een klassieke spaghetti western zoals de The good, the bad and the ugly. Dus andere toon maar persoonlijk echt wel een heel gaaf karakter.

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

cold_as_ijs schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 10:11:
[...]

Kostte mij zeker 10 uur om erin te komen, heb hrm zelfs 2 weken ofzo niet aangeraakt op een gegeven moment, vanaf toen 150-200 uur ingestoken. Zelfs die bloemen en veren verzamelen was niet zo vervelend.

RDR1 recentelijk eens aan begonnen. Speciaal een PS3 voor aangeschaft, hoewel achteraf beter voor een x360 had kunnen gaan. Waar deel 2 een beetje een cowboy actie drama is, mist een beetje de hateful eight van Tarantino minus het absurde wat er altijd wel in zijn films zit, is RDR1 echt een klassieke spaghetti western zoals de The good, the bad and the ugly. Dus andere toon maar persoonlijk echt wel een heel gaaf karakter.
Ik ben best benieuwd, ga denk ik eens kijken of ik ergens voor een leuke prijs de 360 versie op de kop kan tikken.

• Sleehond
Klopt het dat het aannemelijk is dat de eventuele slim die er aan komt alleen "verbeterd" is in gewicht/formaat en energiezuinigheid?

Bij de PS4 naar de PS4 slim is dat ook feitelijk alleen de verbetering toch?

Er is toch nog nooit een slim versie geweest die de CPU etc. hoger/beter heeft? Dan betreft het een Pro versie, maar de slim is daarop niet gericht toch?

[ Voor 26% gewijzigd door Sleehond op 11-08-2023 12:23 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Ja een slim heeft geen andere specs, soms worden bepaalde categorie componenten dus wel.aangepast maar het heeft geen of marginaal invloed op de prestaties.

Het grootste voordeel is inderdaad, kleiner, zuiniger en vaak gemakkelijker/goedkoper te produceren.

• Sleehond
Chaoss schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 12:27:
Ja een slim heeft geen andere specs, soms worden bepaalde categorie componenten dus wel.aangepast maar het heeft geen of marginaal invloed op de prestaties.

Het grootste voordeel is inderdaad, kleiner, zuiniger en vaak gemakkelijker/goedkoper te produceren.
Mhm ja dan trek ik toch maar de conclusie om nu direct maar een PS5 aan te gaan schaffen. Tuurlijk is iets compacter en energiezuiniger wel interessant, maar voor mij niet perse iets om ECHT op te moeten wachten eigenlijk.

De upgrade van de normale 4 dus nog niet eens Pro naar de 5 zal voor mij waanzinnig zijn. Zeker omdat ik al wel een jaar een 4K TV heb inmiddels maar dus niet eens de Pro heb voor 4K _O-

En 5 Pro kan interessant zijn maar dat zie ik dan wel weer.

[ Voor 3% gewijzigd door Sleehond op 11-08-2023 12:29 ]

• Zorroberner
Sleehond schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 12:29:
[...]

Mhm ja dan trek ik toch maar de conclusie om nu direct maar een PS5 aan te gaan schaffen. Tuurlijk is iets compacter en energiezuiniger wel interessant, maar voor mij niet perse iets om ECHT op te moeten wachten eigenlijk.

De upgrade van de normale 4 dus nog niet eens Pro naar de 5 zal voor mij waanzinnig zijn. Zeker omdat ik al wel een jaar een 4K TV heb inmiddels maar dus niet eens de Pro heb voor 4K _O-

En 5 Pro kan interessant zijn maar dat zie ik dan wel weer.
Altijd goede keuze vind ik, je kan wachten op iets dat misschien beter is of nu lekker genieten. Wat er komt zie je dan wel weer. Of er moest echt een release datum zijn voor de slim, maar die is er niet en is niet officieel aangekondigd (zelfde voor een eventuele pro)

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Mee eens, nu kopen is nu genieten. Wachten op een slim heeft imho pas nut als het ding aangekondigd is en je een reservering te pakken hebt.

• Sleehond
Gekocht 😁

Toch maar disc versie haha.

Nu bezig met de setup!

Waanzinnig beeld al zeg op m’n Sony Bravia XR 55A84K … pfieuw!!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik ben van nature een xboxer maar heb onlangs een PS5 gekocht voor een aantal exclusives. Ben nu the last of us pt1 aan het spelen natuurlijk. Zit even te kijken naar part 2 maar daar is nog geen echte remake voor

Kan ik de ps4 versie kopen waar blijkbaar iets van een patch voor is?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Chelseamarre123
Gunner schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 17:36:
Ik ben van nature een xboxer maar heb onlangs een PS5 gekocht voor een aantal exclusives. Ben nu the last of us pt1 aan het spelen natuurlijk. Zit even te kijken naar part 2 maar daar is nog geen echte remake voor

Vorig jaar ook op PS5 gespeeld, voelde echt prima aan.

Verwijderd

Er is mogelijk een eerste foto van een nieuw PlayStation 5-model uitgelekt.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F3OkiHtacAAcnXd?format=jpg&name=360x360

Bron: https://gamer.nl/nieuws/p...station-5-slim-uitgelekt/

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Het zou kunnen... Maar het kan net zo goed een render zijn die ze wat extra blurry en korrelig hebben gemaakt :P

Wanneer je de TLOU2 op de PS5 speelt is er inderdaad een patch, daarmee draait de game op 60fps.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 18:21:
Er is mogelijk een eerste foto van een nieuw PlayStation 5-model uitgelekt.

[Afbeelding]

Bron: https://gamer.nl/nieuws/p...station-5-slim-uitgelekt/
Heb ergens ook het gerucht gelezen dat Sony de Slim in augustus gaat aankondigen. Ben benieuwd of we daar snel meer over horen.

Vind de render (iets kleiner PS5 design) wel een beetje teleurstellend op het eerste gezicht. Hoop persoonlijk meer op het PS3 of PS4 Slim design, maar dat zal qua thermals wel problematisch zijn.

Vind de PS3 Slim die ik vroeger op mijn slaapkamer had staan nog steeds een hele mooie console.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
BM: Wukong wordt getoond tijdens Gamescom opening op 22 aug:

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Verwijderd schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 19:23:
[...]

Hoop persoonlijk meer op het PS3 of PS4 Slim design, maar dat zal qua thermals wel problematisch zijn.
En ze hebben nu een hele reeks aan producten in dit design. Controllers, VR-set, koptelefoon, oplader, controller voor mensen met handicap enzovoort. Allemaal vrij organisch van vorm. Vroeger werd er aan de randapparatuur (was er sowieso minder) ook minder aandacht besteed qua ontwerp en was de console meer opzichzelfstaand. Dan voer je ook iets sneller een andere designrichting door.
(Verder overigens met je eens; ik vind het huidige design niet lelijk maar mijn voorkeur heeft het ook om het strak en minder opvallend te hebben.)

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-10 17:12

Ja er is een PS5 patch voor TLOU2. De game zag er op de PS4 al waanzinig uit. En met die patch ook heerlijk vloeiend op de PS5. Ik zou zeker niet wachten!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

yinx84 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 20:07:
[...]

Ja er is een PS5 patch voor TLOU2. De game zag er op de PS4 al waanzinig uit. En met die patch ook heerlijk vloeiend op de PS5. Ik zou zeker niet wachten!
Als de geruchten over die remake waar zijn dan eet ik een paar schoenen op.

Zoals je al zegt de vanilla versie was al prachtig.... overkwam mij weer dat net de dag dat ik m had uitgespeeld de 60 fps patch dropte haha :+ een remake voor deze zou echt overkill en totaal overbodig zijn, is nog steeds een van de grafisch meest indrukwekkende games die er bestaat vooral inzake character models en mo cap.

• Sleehond
Sleehond schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 16:12:
Gekocht 😁

Toch maar disc versie haha.

Nu bezig met de setup!

Waanzinnig beeld al zeg op m’n Sony Bravia XR 55A84K … pfieuw!!
Waanzinnig zeg wat een console!!
Wat een kwaliteit en snelheid!!
Zo blij er mee!!

Zo even flink wat positiviteit!

[ Voor 4% gewijzigd door Sleehond op 11-08-2023 21:30 ]

• dm-dutchman
  • Registratie: Juni 2017
  • Nu online
@Sleehond Welkom! en geniet van de nieuwe ervaring!

Verwijderd

PlayStation 5 Dolby Atmos Support Tested!

Verwijderd

Er is nu ook een video opgedoken van de PS5 Slim. Kan natuurlijk fake zijn. Gerucht gaat dat de Slim wordt aangekondigd tijdens de GamesCom... afwachten.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Seems legit. Lijkt wel een stuk kleiner. En zo te zien kun je de onderste helft van de rechter plate verwijderen om de optionele BR speler te plaatsen?

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
THQ had gister een stream met wat nieuwe trailers en aankondigingen.

Outcast ziet er wel vet uit! Lekker ovonturen op een vreemde planeet. Game ziet er al vrij af uit, er ook s nog geen release datum bekend maar ik verwacht begin 2024.

TMNT The Last Ronin, compleet niets zeggende teaser :+

[ Voor 8% gewijzigd door Chaoss op 12-08-2023 10:40 ]

• Chelseamarre123
Chaoss schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 10:40:

Outcast ziet er wel vet uit! Lekker ovonturen op een vreemde planeet. Game ziet er al vrij af uit, er ook s nog geen release datum bekend maar ik verwacht begin 2024.
[YouTube: Outcast - A New Beginning | Welcome to Adelpha | Showcase Trailer 2023]
Lijkt wat op Horizon

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-11 00:23
Chaoss schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 10:40:

[YouTube: Outcast - A New Beginning | Welcome to Adelpha | Showcase Trailer 2023]

TMNT The Last Ronin, compleet niets zeggende teaser :+
[YouTube: TMNT: The Last Ronin (The Game) - Reveal Trailer | PS5 Games]
Ik hoop niet dat je teveel moet bouwen in Outcast als ik die trailer zo zie. Heb een hekel aan bouwen.

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 07:35:
Er is nu ook een video opgedoken van de PS5 Slim. Kan natuurlijk fake zijn. Gerucht gaat dat de Slim wordt aangekondigd tijdens de GamesCom... afwachten.

[Twitter]
Ik ben benieuwd naar de koeling van dit apparaat en of ze voor liquid metal/koelpasta gaan.
Van de behuizing krijg ik wel een beetje Alie Express vibes :/

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-11 21:30

DarkSide

theres no place like ::1

Ben benieuwd of er nieuwe games komen die native de atmos gaan werken.
Of hoe het gaat klinken.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• DM89
Zijn er hier tweakers met een XSX naast de PS5? Ik heb nu namelijk opeens het idee om een XSX erbij te kopen gewoon omdat het kan en ik dan ook gamepass erbij heb maar twijfel of dit het waard is? XSX is een goed systeem maar heeft het qua games wat te bieden naast een PS5?

[ Voor 169% gewijzigd door Geronimous op 13-08-2023 12:59 ]

Verwijderd

DM89 schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 13:20:
Zijn er hier tweakers met een XSX naast de PS5? Ik heb nu namelijk het idee om een XSX erbij te kopen gewoon omdat het kan en ik dan ook gamepass erbij heb maar twijfel of dit het waard is?
Dat is een persoonlijke afweging. Op het moment dat ik de PS5 kocht heeft de XSX niet meer aangestaan. Dus na een tijdje verkocht. Gamepass was idd een belangrijke reden om een XSX te kopen, maar de Sony 1st party titels spreken mij persoonlijk meer aan dan die van Microsoft. Qua console is de XSX top, controller vind ik ook prima, multiplatform games performen en kosten vergelijkbaar op beide platformen, dus het hangt vooral af van de 1st party games.

• DM89
Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 13:24:
[...]

Dat is een persoonlijke afweging. Op het moment dat ik de PS5 kocht heeft de XSX niet meer aangestaan. Dus na een tijdje verkocht. Gamepass was idd een belangrijke reden om een XSX te kopen, maar de Sony 1st party titels spreken mij persoonlijk meer aan dan die van Microsoft. Qua console is de XSX top, controller vind ik ook prima, multiplatform games performen en kosten vergelijkbaar op beide platformen, dus het hangt vooral af van de 1st party games.
Ja dat is ook de reden dat ik een PS5 heb nu, maar ik kreeg gewoon het gekke idee om er een XSX naast te zetten maar ben ergens ook wel bang voor dat die meer uit dan aan staat omdat de PS5 het meest te bieden heeft voor mij dus zal dan hoofdzakelijk voor gamepass zijn maar dan kan ik die games net zo goed kopen...

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-11 12:47

Metian

Snert is vies

Zijn er hier tweakers met een XSX naast de PS5? Ik heb nu namelijk opeens het idee om een XSX erbij te kopen gewoon omdat het kan en ik dan ook gamepass erbij heb maar twijfel of dit het waard is? XSX is een goed systeem maar heeft het qua games wat te bieden naast een PS5?
Hangt ervan af welke games wil gaan spelen op de XSX. Het is een persoonlijke afweging die je moet maken. Ik heb een tijd geleden de XSX er naast gekocht omdat ik ook games zoals Forza wil spelen omdat ik Gran Turismo niks vind.

Ik wissel het een beetje af welke aan staat, maar dat heb ik sowieso altijd al met gamen. Ik kan me soms echt verliezen in 1 spel en daarna er maanden niet naar om kijken.

Rupsen, Rapsen.

• DM89
Metian schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 13:38:
[...]

Hangt ervan af welke games wil gaan spelen op de XSX. Het is een persoonlijke afweging die je moet maken. Ik heb een tijd geleden de XSX er naast gekocht omdat ik ook games zoals Forza wil spelen omdat ik Gran Turismo niks vind.

Ik wissel het een beetje af welke aan staat, maar dat heb ik sowieso altijd al met gamen. Ik kan me soms echt verliezen in 1 spel en daarna er maanden niet naar om kijken.
Ja ik snap het, ik speel het liefst games met een verhaal en speel alleen SP. Online speel ik nooit en games zoals Forza vind ik mooi voor een keer maar niet mijn ding 😅

Denk dat ik na het een en ander naast elkaar te leggen toch maar af zie van de XSX voor erbij, vind het een top systeem maar PS5 heeft voor mij het meest te bieden momenteel.

Verwijderd

Ik speel zo goed als nooit meer op mijn XsX sinds de PS5 met extra/premium in huis is. Inmiddels al zoveel goede games in die dienst dat gamepass niets meer toevoegt voor mij. Is uiteraard persoonlijk want ik vind Xbox exclusives zwaar tegen vallen de laatste jaren.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2023 13:53 ]

• DM89
Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 13:52:
[...]

Ik speel zo goed als nooit meer op mijn XsX sinds de PS5 met extra/premium in huis is. Inmiddels al zoveel goede games in die dienst dat gamepass niets meer toevoegt voor mij. Is uiteraard persoonlijk want ik vind Xbox exclusives zwaar tegen vallen de laatste jaren.
Klopt, Xbox exclusives, de grootste misser van Microsoft.. heel jammer.

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 06-11 22:38
Yes, ik. Zeker met Gamepass erbij een goeie aankoop. Elke maand allerlei kleine parels en toffe singleplayer games. Ik ben blij dat ik ze hier beide heb staan. Vind de controller ook een stuk fijner. Hier gaat de PS5 alleen nog aan voor de exclusives die ik wil spelen.

Je kan ook een S nemen. Iets goedkoper. Wel minder pracht en praal. In het XSX/XSS topic staan veel aanraders mbt games.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:01
Timothy3000 schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 13:59:
[...]

Yes, ik. Zeker met Gamepass erbij een goeie aankoop. Elke maand allerlei kleine parels en toffe singleplayer games. Ik ben blij dat ik ze hier beide heb staan. Vind de controller ook een stuk fijner. Hier gaat de PS5 alleen nog aan voor de exclusives die ik wil spelen.

Je kan ook een S nemen. Iets goedkoper. Wel minder pracht en praal. In het XSX/XSS topic staan veel aanraders mbt games.
Punt is wel dat gamepass in mijn ogen wel bijgehaald is door premium/extra. Sony zou er goed aan doen om dit veel beter aan de man te brengen. Je leest overal dat je Xbox moet nemen voor gamepass. Maar dat argument is volgens mij niet meer helemaal logisch.

Verwijderd

giantgiantus schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 14:10:
[...]

Punt is wel dat gamepass in mijn ogen wel bijgehaald is door premium/extra. Sony zou er goed aan doen om dit veel beter aan de man te brengen. Je leest overal dat je Xbox moet nemen voor gamepass. Maar dat argument is volgens mij niet meer helemaal logisch.
Ik vind de games die er maandelijks bijkomen ook beter dan op gamepass. De laatste paar maanden is de kwaliteit van games die toegevoegd wordt op gamepass van hetzelfde niveau als games with gold. En het is ook nog een stuk goedkoper ;-)

Verwijderd

Volgens mij hebben mensen ook niet door hoe goed de Essential games zijn de laatste tijd tov gold. In plaats van minder goede games daarop omdat er nu een Extra/Premium is blijft de basis Plus ook leveren. Sony is goed bezig met de Plus tiers momenteel. Ik had niet verwacht dat Extra/Premium zo snel zou inlopen op gamepass.
Maar nogmaals, zoveel mensen zoveel smaken. ;)

• Timothy3000
Gaat aardig gelijk op, maar speel zelf meer op Gamepass dan Plus. Beide services zijn fantastisch (al is Plus wat duur).

Verwijderd

Timothy3000 schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 15:51:
Gaat aardig gelijk op, maar speel zelf meer op Gamepass dan Plus. Beide services zijn fantastisch (al is Plus wat duur).
Plus is goedkoper dan gamepass.... Ps plus premium is 120 euro in het jaar. Gamepass ultimate is 180 euro in het jaar.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2023 16:32 ]

• Timothy3000
Premium is niet de hoogste tier toch?

Edit: Toch wel. Ik meende dat dat 17 per maand was oid. Jaarprijs valt wel goed mee dan inderdaad. Dan gaat de prijs van GP (120-140 per jaar zonder trucs) en PSPlus aardig gelijk op. :)

[ Voor 83% gewijzigd door Timothy3000 op 12-08-2023 16:41 ]

Verwijderd

Timothy3000 schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 16:35:
Premium is niet de hoogste tier toch?
Premium is de hoogste tier:

-Essential (60 euro in het jaar) - 3 maandelijkse games
- Extra (100 euro in het jaar) - game catalogus+ maandelijkse games
- Premium (120 euro in het jaar) game catalogus+ maandelijkse games+streaming + classic games

• cold_as_ijs
Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 15:59:
[...]

Plus is goedkoper dan gamepass....
Niet als je allemaal truukjes uithaalt om goedkoop gamepass ;). Maar dan loopt de prijsvergelijking een klein beetje mank.

Ik heb op de gamecollectie van gamepass gekeken toen ik twijfelde om ook een XsX te nemen. Maar voor mij persoonlijk zat er te weinig tussen om te verantwoorden. Dacht dat ik tot een stuk of 5 games kwam waarvan ik een aantal gewoon nog op mijn ogxbox kan spelen. Ook is mijn backlog genoeg voor 4 jaar gamen iedere dag ;). Zoals al eerder gezegd of het de moeite waard is is enorm persoonlijk. Er zijn mensen die wild worden van gamepass en er zijn er die wild worden van plus extra. Ik zelf wordt wild van fysieke games, ja ja ik weet het rare tik haha.

Verwijderd

Timothy3000 schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 16:35:

Edit: Toch wel. Ik meende dat dat 17 per maand was oid. Jaarprijs valt wel goed mee dan inderdaad. Dan gaat de prijs van GP (120-140 per jaar zonder trucs) en PSPlus aardig gelijk op. :)
Naar mijn weten is gamepass ultimate 15 euro in de maand (180 euro in het jaar).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2023 16:42 ]

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 16:41:
[...]

Niet als je allemaal truukjes uithaalt om goedkoop gamepass ;). Maar dan loopt de prijsvergelijking een klein beetje mank.

Ik heb op de gamecollectie van gamepass gekeken toen ik twijfelde om ook een XsX te nemen. Maar voor mij persoonlijk zat er te weinig tussen om te verantwoorden. Dacht dat ik tot een stuk of 5 games kwam waarvan ik een aantal gewoon nog op mijn ogxbox kan spelen. Ook is mijn backlog genoeg voor 4 jaar gamen iedere dag ;). Zoals al eerder gezegd of het de moeite waard is is enorm persoonlijk. Er zijn mensen die wild worden van gamepass en er zijn er die wild worden van plus extra. Ik zelf wordt wild van fysieke games, ja ja ik weet het rare tik haha.
Ja dat klopt. Maar dat is hetzelfde bij ps plus. Dan kan je ook elk jaar wachten tot black friday. Dan is het ook 25% goedkoper ;-)

• Timothy3000
Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 16:42:
[...]

Naar mijn weten is gamepass ultimate 15 euro in de maand (180 euro in het jaar).
Je kunt op verschillende sites 12 maanden kaarten halen voor tussen de 100 en 140 euro. :) PSPlus is ook duurder als je maandelijks betaalt (16,99 per maand zag ik).

Ik heb voor GP 120 euro voor 3 jaar betaalt, dus dan voelen beide diensten hun gewone prijs wat duur aan. :P

Verwijderd

Timothy3000 schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 16:45:
[...]

Je kunt op verschillende sites 12 maanden kaarten halen voor tussen de 100 en 140 euro. :) PSPlus is ook duurder als je maandelijks betaalt (16,99 per maand zag ik).

Ik heb voor GP 120 euro voor 3 jaar betaalt, dus dan voelen beide diensten hun gewone prijs wat duur aan. :P
Bij black friday is ps premium ook 90 euro in het jaar.

120 euro voor 3 jaar met trucjes is leuk. Maar geen realistisch vergelijk natuurlijk. Het is überhaupt de vraag hoe lang dat nog werkt. (Aangezien Gold komt te vervallen) Daar kan Microsoft de rekeningen niet van betalen.

• Timothy3000
Is verder ook niet een heel interessante discussie natuurlijk. Beide diensten kun je voor een mooi prijsje kopen en beide diensten hebben veel te bieden. We hebben maar mazzel tegenwoordig haha.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Ja PS+ doet het prima vooral de extra tier. Vanmiddag met met Sniper Elite 5, geen hoogvlieger maar wel vermakelijk.

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-11 09:54
Had eerst xsx. Gamepass enzo, heel cool allemaal.
Toch een ps5 erbij gekocht. Xsx staat echt nooit meer aan. Heb m nog staan voor Starfield en Fable maar daarna gaat ie in de verkoop

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08:19
Vinnocchio schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 19:24:
[...]

Had eerst xsx. Gamepass enzo, heel cool allemaal.
Toch een ps5 erbij gekocht. Xsx staat echt nooit meer aan. Heb m nog staan voor Starfield en Fable maar daarna gaat ie in de verkoop
Hier hetzelfde, xbox series x maar verkocht. Ik vind persoonlijk playstation op veel gebieden beter en voor die handvol exclusives die Microsoft heeft vind ik het niet meer de moeite waard om nog langer tijd en geld te spenderen.

PSN : Geraedus

• Chanfan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-10 14:55
Ik sinds twee jaar een Series X met de Gamepass deal van drie jaar naast mijn PS5. In het begin was het leuk met enkele games op Gamepass maar de Series X al sinds begin dit jaar niet meer aangestaan. Mijn Gamepass verloopt dit jaar en weet nu al dat ik het niet ga verlengen. Ook niet voor Starfield. Vooral veel multiplatform games gespeeld die "gratis" waren op Gamepass maar betalend voor Playstation.

Ik had dit hetzelfde voor met de originele Xbox en met de 360. Er was een goeie deal voor de 360 maar amper 2 games gekocht. Originele Xbox heb ik nog veel gespeeld door de vele pirate games O-)
Collega van mij heeft een Series X gekocht speciaal voor een game. Een maand gamepass genomen en nu zet hij het niet meer aan.

Kijk eens welke games in de Gamepass bibliotheek zitten en beslis dan of die games je aanspreken. Weet niet of je een PC hebt maar je kan die Gamepass games ook op je PC spelen.

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:09
Heb hier jarenlang een XSX naast de PS5 gehad, maar die werd de laatste maanden niet meer gebruikt - de PS5 net zoveel, trouwens.

Game op dit moment vooral op mijn PC en stream het dan via Moonlight naar mijn tv (LG C1) of ik neem de Asus ROG Ally op schoot. :)

Van de XSX heb ik dan ook onlangs afscheid genomen. De PS5 staat er nog, omdat ik héél graag de aankomende Marvel's Spider-Man 2 wil spelen. :*)

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-11 16:30
Mijn persoonlijke ervaringen. Heb vorig jaar september een XSX gekocht om dezelfde reden als jij. Omdat het kan, Gamepass en de Activision deal. Persoonlijk vind ik de XSX een behoorlijke teleurstelling en tot nu toe best wel een miskoop. De first party exclusives (die al enorm karig zijn deze gen) vallen me erg tegen, ondanks dat ik echt zin had in Gears en Halo. Alleen Forza Horizon 4/5 vind ik leuk. Vorig jaar vond ik gamepass beter dan PSplus, maar sinds Sony het PS+ Extra aanbod flink heeft verbeterd is dat wat mij betreft gelijkwaardig. Om de MS exclusives hoef je wat mij betreft geen XSX en gamepass te kopen, als je Sony kwaliteit gewend bent en die games heel tof vindt. Dat ga je bij MS gewoon niet vinden. De XSX krijgt nog wel starfield, stalker 2 (zal wel uitgesteld worden) en Forza Motorsport, maar dat moet ik ook allemaal eerst nog zien.

Third party games koop ik op de PS5, omdat ik de XSX controller te goedkoop en niet fijn vind aanvoelen. De knoppen zitten wat dichter op elkaar, waardoor de controller minder fijn vasthoudt. De knoppen maken daarnaast een irritant goedkoop klikgeluid.

Just my two cents en had gehoopt dat ik de XSX een toffer apparaat vond dan ik vind.

[ Voor 15% gewijzigd door Hulleman op 13-08-2023 10:40 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Verwijderd

1 groot voordeel, als je daar in geïnteresseerd ben, is backwards compatibility.
Fallout 3 of New vegas spelen op 60 fps, zonder crashes? Geen probleem.
Titels spelen uit de 360/ps3 generatie? Geen probleem.

Gamepass is fijn, maar ook maar een tijdelijke leen service.
Als je midden in een langere game zit die vervolgens uit de service gegooid word, heb je er nog niets aan.
Maar, voor de kortere titels is het ideaal.

En, ook nog eens het voordeel dat je ook gamepass op PC heb.(waar ik zelf nu gebruik van maak met football manager)

En, dit is mijn persoonlijke ervaring, kan verschillen per persoon.
Bij mij maakt de PS5 redelijk wat lawaai en warmt mijn kamer flink op.
De series X is lekker stil en mijn kamer word geen sauna.

Al met al, 2 consoles met hun eigen voor en nadelen.
Er is geen goede of slechte beslissing want je zult met beide veel plezier beleven.
Pagina: 1 ... 294 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord