• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21:17
Twixie schreef op maandag 31 juli 2023 @ 11:36:
[...]

Dat zou je toch direct moeten zien. Als de PS5 naar Standby gaat, ga je op het scherm nog zien dat de PS5 aan het afsluiten is. Als je gewoon ineens zwart beeld hebt, en je ziet dan pas aan de knipperende LED van de PS5 dat hij naar standby aan het gaan is, is het bijna zeker je TV die naar standby ging en je PS5 die vervolgens volgt (ik vind die HDMI link overigens best handig, gewoon TV uitdoen en PS5 volgt vanzelf).

Zelf heb ik dat 'probleem' ook, in de zin dat de TV vanzelf naar standby gaat als je x uur lang de remote niet aanraakt. Nu, hij komt het wel zeggen, dus dan tik ik effen de remote aan.
Nee ligt niet aan de tv want de PS5 geeft gewoon aan dat die op stand-by gaat en plop uit :(

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:59

Agent47

I always close my contracts.

Geraedus schreef op maandag 31 juli 2023 @ 11:27:
[...]

Ik heb zelf ook deze SDD die je vermeld in je post, ik heb zelf geen Software update te hoeven doen om deze functionerend te krijgen in de PS5.
Haal je de maximale snelheden ook?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

bie100 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 11:50:
[...]
Nee ligt niet aan de tv want de PS5 geeft gewoon aan dat die op stand-by gaat en plop uit :(
Dat is zeker niet normaal. Er is welliswaar een Power Save setting die de console in standby zet als er een bepaalde tijd niets gedaan wordt, maar bij het spelen van een spel hoort dat dus zeker niet te gebeuren. Heb je het al bij meerdere spellen gehad of bij 1 welbepaald spel ?
Je kan altijd eens die Power Save optie uitzetten en zien of het dan nog voorvalt. Zit ergens in het Settings menu.

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21:17
Twixie schreef op maandag 31 juli 2023 @ 11:59:
[...]

Dat is zeker niet normaal. Er is welliswaar een Power Save setting die de console in standby zet als er een bepaalde tijd niets gedaan wordt, maar bij het spelen van een spel hoort dat dus zeker niet te gebeuren. Heb je het al bij meerdere spellen gehad of bij 1 welbepaald spel ?
Je kan altijd eens die Power Save optie uitzetten en zien of het dan nog voorvalt. Zit ergens in het Settings menu.
Bij alle spellen maar goed ga wel even door de Settings ff kijken wat ik er aan kan doen heb vakantie en het is pokkenweer dus tijd :+

Kom er nog wel op terug

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-11 10:47

lasharor

7 december 2004

Verwijderd schreef op maandag 31 juli 2023 @ 11:35:
Nieuwe ps5 beta firmware:

O.a. Dolby Atmos support, grotere ssd support (tot 8TB) etc.

[Twitter]

[Afbeelding]
Nice! Moeten games ook ondersteuning hebben voor Dolby Atmos?

Verwijderd

lasharor schreef op maandag 31 juli 2023 @ 12:42:
[...]

Nice! Moeten games ook ondersteuning hebben voor Dolby Atmos?
Het maakt gebruikt van de Tempest 3d engine. Dus alle games die al 3d geluid ondersteunen daar zal dit bij werken. Ze stoppen feitelijk het 3d geluid van de Tempest engine in de Atmos container.

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20:01

[Twitter]

[Afbeelding]
Dit is toch wel het hoogtepunt *O*
Mute PS5 beep sound. You can now mute or adjust the volume of the PS5’s beep sound when turning it on or off, or putting it in rest mode.

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-11 10:47

lasharor

7 december 2004

Verwijderd schreef op maandag 31 juli 2023 @ 12:43:
[...]

Het maakt gebruikt van de Tempest 3d engine. Dus alle games die al 3d geluid ondersteunen daar zal dit bij werken. Ze stoppen feitelijk het 3d geluid van de Tempest engine in de Atmos container.
Ik zie het inderdaad. Ben benieuwd of ik het verschil ga horen.

Zie ook deze functie:
Use a Second Controller for Assistance. You can now assign a second controller to one account as an assist controller, and use two controllers to operate your PS5 console as if you were using a single controller. This feature introduces a new way for you to enjoy games collaboratively with others or help a friend or child navigate a particularly challenging section of a game.

To use an assist controller, go to [Settings] > [Accessibility] > [Controllers] > [Use Second Controller for Assistance], and then turn on [Use Assist Controller].
You can use an assist controller when your main controller is a DualSense or DualSense Edge wireless controller, or a PS5-supported third-party controller.**
Is denk ik ook erg interessant.

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Chaoss schreef op zondag 30 juli 2023 @ 19:38:
Voor wie van pixelated rpg's houdt Sea of Stars komt vanaf release dag naar de PS+ gamecatelog:

[Twitter]
[YouTube: Sea of Stars | PlayStation Demo Now Available!]
Wat een heerlijkheid he dit. O+
Deed met meteen denken aan Golden Sun op de Gameboy Advance.

Sabotage is imo een geweldige studio (The Messenger :o), dus dit wordt gewoon weer een klapper.

Soundcloud

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Fijn dat Dolby Atmos ondersteuning er aan zit te komen. Helemaal omdat het nu gewoon direct zal werken met alle (Dolby Atmos supported) speakers en opstellingen. Je geen dubbele administratie/kalibratie hoeft te doen op deze manier. Ik ben er blij mee :)

Sony's eigen oplossing werkt momenteel nog enkel met headsets en TV speakers toch?
MathieuT schreef op maandag 31 juli 2023 @ 12:45:
[...]

Dit is toch wel het hoogtepunt *O*

[...]
Hehe, altijd een goeie (mini) QOL om te hebben :)

• Caayn
  • Niet online
Chaoss schreef op zondag 30 juli 2023 @ 19:38:
Voor wie van pixelated rpg's houdt Sea of Stars komt vanaf release dag naar de PS+ gamecatelog:

[Twitter]
[YouTube: Sea of Stars | PlayStation Demo Now Available!]
Gisteren de demo even gespeeld. Speelde lekker weg. Wel miste ik iets van een quest log en een local map (in het zeedorpje bijvoorbeeld). Maar misschien ben ik te verwend :P

In de demo niet zo'n probleem maar voor de volledige game, die wat langer duurt, mogelijk wel. Ik wil na een tijdje nog wel eens terug komen na een spel waar ik dan altijd eerst even naar de quest log kijk om te zien wat ik ookal moest doen.

• Caayn
  • Niet online
Agent47 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 10:58:
Ik wil mijn PS5 uitbreiden. De 750 GB vind ik toch niet genoeg.
Nu kwam ik deze tegen, alleen ik kan die software update niet doen, heb nergens plek om die SSD verder in te stoppen. ( Lees commentaar in de review)

https://www.coolblue.nl/p...ssd-2tb-met-heatsink.html

Ik zou graag 2 TB willen uitbreiden. Heb nu de standaard SSD er in. Wat raden jullie aan? Met / zonder heatsink? Welk eventueel alternatief?
Prima schijf, snel genoeg, ik zou wel de variant met heatsink kopen.

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-11 10:19

Zeddicius

Conscience do cost

Sinds twee weken heb ik een PS5 en heb ik zowel een Xbox Series X (hoop niet dat dit hier vloeken in de kerk is..) en dus een PS5.

Ik heb de Xbox via HDMI 2.1 aangesloten op mijn Samsung Q95T wat prima werkt. Nu heeft deze tv helaas maar 1 HDMI 2.1 aansluiting en ik heb ik volgens mij de volgende opties:
  1. De PS5 aansluiten op 1 van de HDMI 2.0 aansluitingen
  2. De PS5 aansluiten op de 2.1 aansluiting, maar dat betekent dat ik de kabel elke keer moet wisselen
  3. Gebruik maken van een HDMI 2.1 switch, zodat ik niet constant de kabel moet verwisselen
Nu gebruik ik vooralsnog optie 2, maar dit heeft niet mijn voorkeur omdat ik bang ben in de toekomst een HDMI aansluiting van de PS5 en/of XBOX te beschadigen.

Ik heb optie 3 wel al geprobeerd, maar ik had het idee dat hierdoor de kwaliteit van het signaal er op achteruit ging.

Het makkelijkst zou aansluiten op een 2.0 aansluiting zijn, maar ik ben dan bang dat ik iets 'mis' qua kwaliteit. Iemand hier ervaring mee toevallig?

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 19:22
Zeddicius schreef op maandag 31 juli 2023 @ 13:14:
Sinds twee weken heb ik een PS5 en heb ik zowel een Xbox Series X (hoop niet dat dit hier vloeken in de kerk is..) en dus een PS5.

Ik heb de Xbox via HDMI 2.1 aangesloten op mijn Samsung Q95T wat prima werkt. Nu heeft deze tv helaas maar 1 HDMI 2.1 aansluiting en ik heb ik volgens mij de volgende opties:
  2. De PS5 aansluiten op de 2.1 aansluiting, maar dat betekent dat ik de kabel elke keer moet wisselen
  3. Gebruik maken van een HDMI 2.1 switch, zodat ik niet constant de kabel moet verwisselen
Nu gebruik ik vooralsnog optie 2, maar dit heeft niet mijn voorkeur omdat ik bang ben in de toekomst een HDMI aansluiting van de PS5 en/of XBOX te beschadigen.

Ik heb optie 3 wel al geprobeerd, maar ik had het idee dat hierdoor de kwaliteit van het signaal er op achteruit ging.

Het makkelijkst zou aansluiten op een 2.0 aansluiting zijn, maar ik ben dan bang dat ik iets 'mis' qua kwaliteit. Iemand hier ervaring mee toevallig?
Geen vloeken in de kerk hoor, velen van ons hebben beiden. Lekker genieten van beide werelden heerlijk toch.

Met 2.0 is 120 fps niet mogelijk. Voor de rest kan je wel 4k/60fps spelen. En dat is ook al mooi.

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:32

Phydomir

Dennis

Gewoon aansluiten via een HDMI 2.0 aansluiting tenzij je net één van die enkele games wil spelen die überhaupt 120hz in 4K aanbieden.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:25

Hebben ze niet van die HDMI 2.1 switches? Dan sluit je beide consoles op 1 apparaat aan en gaat er 1 kabel vanuit daar naar je tv.

Wellicht is dat een goede oplossing.

Te snel lezen is ook een vak.
Kwaliteitsverlies valt volgens mij wel mee als de afstanden niet zo groot zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Kuhr89 op 31-07-2023 13:26 ]

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19:26
Agent47 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 11:58:
[...]

Haal je de maximale snelheden ook?
Ja, de snelheden die de Pro 980 kan bieden, biedt deze ook.

PSN : Geraedus

• Zeddicius

Zeddicius

Conscience do cost

Kuhr89 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 13:24:
[...]

Hebben ze niet van die HDMI 2.1 switches? Dan sluit je beide consoles op 1 apparaat aan en gaat er 1 kabel vanuit daar naar je tv.

Wellicht is dat een goede oplossing.

Te snel lezen is ook een vak.
Kwaliteitsverlies valt volgens mij wel mee als de afstanden niet zo groot zijn.
Heb deze gekocht en geprobeerd. Het switchen zelf ging prima, alleen dacht ik dus 'mindere' graphics te zien bij gebruik van de switch binnen Ghost of Tsushima. Kabel direct aansluiten gaf volgens mij een beter resultaat. Plus dat de TV dan aangeeft dat hij een PS5 herkent en de settings optimaliseert voor de perfecte UHD/HDR ervaring.
Phydomir schreef op maandag 31 juli 2023 @ 13:24:
[...]

Gewoon aansluiten via een HDMI 2.0 aansluiting tenzij je net één van die enkele games wil spelen die überhaupt 120hz in 4K aanbieden.
Zorroberner schreef op maandag 31 juli 2023 @ 13:23:
[...]

Geen vloeken in de kerk hoor, velen van ons hebben beiden. Lekker genieten van beide werelden heerlijk toch.

Met 2.0 is 120 fps niet mogelijk. Voor de rest kan je wel 4k/60fps spelen. En dat is ook al mooi.
Thanks! Dan ga ik denk ik voorlopig voor de HDMI 2.0 aansluiten, als het enige verschil dus de 120 FPS is.

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-11 23:41

thunder8

Het gedonder begint weer.

Zeddicius schreef op maandag 31 juli 2023 @ 13:38:
[...]

Heb deze gekocht en geprobeerd. Het switchen zelf ging prima, alleen dacht ik dus 'mindere' graphics te zien bij gebruik van de switch binnen Ghost of Tsushima. Kabel direct aansluiten gaf volgens mij een beter resultaat. Plus dat de TV dan aangeeft dat hij een PS5 herkent en de settings optimaliseert voor de perfecte UHD/HDR ervaring.

[...]

[...]

Thanks! Dan ga ik denk ik voorlopig voor de HDMI 2.0 aansluiten, als het enige verschil dus de 120 FPS is.
Zou dan over een tijdje kijken welke van de 2 consoles je het meeste gebruikt en die op de 2.1 aansluiting doen. (of laten als het de Xbox is) :)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Verwijderd

[...]

Met 2.0 is 120fps wel mogelijk. Alleen dan max 1080P.

• MathieuT
Voor zover ik weet is kwaliteitsverlies niet mogelijk aangezien HDMI een digitaal signaal is.
Zo lang de switch HDMI 2.1 doorgeeft (te checken in de instellingen van beide consoles) krijg je sowieso de beste kwaliteit.

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
MathieuT schreef op maandag 31 juli 2023 @ 14:04:
[...]

Voor zover ik weet is kwaliteitsverlies niet mogelijk aangezien HDMI een digitaal signaal is.
Zo lang de switch HDMI 2.1 doorgeeft (te checken in de instellingen van beide consoles) krijg je sowieso de beste kwaliteit.
Kwaliteitsverlies qua beeld an sich is niet mogelijk aangezien het idd een digitaal signaal is, maar een downgrade van HDMI 2.1 naar 2.0 kan je wel degelijk merken. Je kan dan bijvoorbeeld geen 4K op 120Hz draaien. Dit kan je ervaren als kwaliteitsverlies :)

Soundcloud

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:32

Phydomir

Dennis

Wat ik me kan bedenken als kwaliteitsverlies is dat je TV wellicht niet herkend dat er een gameconsole is aangesloten en dus bepaalde settings niet automatisch aanzet (game modus, HDR settings etc). Maar puur in graphics van de game is het eigenlijk niet mogelijk dat je kwaliteitsverschil ziet.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Zeddicius

Zeddicius

Conscience do cost

MathieuT schreef op maandag 31 juli 2023 @ 14:04:
[...]

Dat dacht ik inderdaad ook, maar in GOT leken bijvoorbeeld de bomen een feller groen te zijn met switch. Maar wellicht zie ik dingen die er niet zijn, heb ik volgens mij wel een handje van als het gaat om juiste instellingen 8)7

Hoe zie ik bij de PS5 of er een 2.1 signaal wordt doorgegeven?
Phydomir schreef op maandag 31 juli 2023 @ 14:20:
Wat ik me kan bedenken als kwaliteitsverlies is dat je TV wellicht niet herkend dat er een gameconsole is aangesloten en dus bepaalde settings niet automatisch aanzet (game modus, HDR settings etc). Maar puur in graphics van de game is het eigenlijk niet mogelijk dat je kwaliteitsverschil ziet.
Wat ik dus volgens mij inderdaad heb gemerkt: Als ik de kabel van de Xbox naar de PS verplaatste kreeg ik inderdaad een melding van de TV dat er een PS werd herkend (en dat de optimale instellingen werden toegepast). Als ik het signaal switche via de swith kreeg ik de melding niet en bleef de input op de TV op Xbox staan, al had ik wel gewoon beeld van de PS.

[ Voor 37% gewijzigd door Zeddicius op 31-07-2023 14:24 ]

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:48

[Twitter]

[Afbeelding]
Leuk en aardig zo'n beta maar wij NL mogen weer eens niet mee doen :(

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:21

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Je moet ook maar een Beta als OS willen....Tzal niet lang duren voordat deze features in een gewone update zitten.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Verwijderd

schumi2004 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 14:32:
[...]
Leuk en aardig zo'n beta maar wij NL mogen weer eens niet mee doen :(
Inderdaad wel jammer. Maar wat @Chaoss al aangeeft, het blijft een beta. Met de ps4 heb ik daar destijds nog wel problemen mee ondervonden. En daar word je niet blij van.

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 03-11 22:33

Ik heb een aantal weken geleden een Xbox Series X aangeschaft, naast de PS5 en Nintendo Switch die ik al had. Nu zijn allevier de poorten op mijn LG CX wel al HDMI 2.1 dus dat was het probleem niet, maar ik kwam wel een poort tekort omdat ik mijn PS5, Switch, Apple TV en Sonos Arc al had aangesloten. Ik heb dus deze hdmi switcher aangeschaft https://www.amazon.de/dp/...o2ov_dt_b_product_details. Ik gebruik dus nu op 1 poort de Xbox Series X en de Nintendo Switch, dit werkt vooralsnog prima, zeker aangezien ik de Switch weinig gebruik. Ik heb een enkele keer gehad dat de beeldkwaliteit als ik de Xbox opstartte hele lage resolutie was maar de stekker opnieuw in de HDMI switch doen loste het probleem gelijk op. Xbox geeft ook aan dat hij gewoon 4k 120hz kan outputten.

• MathieuT
kaos001 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 14:18:
[...]
Kwaliteitsverlies qua beeld an sich is niet mogelijk aangezien het idd een digitaal signaal is, maar een downgrade van HDMI 2.1 naar 2.0 kan je wel degelijk merken. Je kan dan bijvoorbeeld geen 4K op 120Hz draaien. Dit kan je ervaren als kwaliteitsverlies :)
Daarom dat ik zei, zo lang HDMI 2.1 wordt doorgegeven zou er geen verschil mogen zijn.
Zeddicius schreef op maandag 31 juli 2023 @ 14:20:
[...]
Hoe zie ik bij de PS5 of er een 2.1 signaal wordt doorgegeven?
[...]
Ik weet het nu niet meteen van buiten, maar als ik het mij goed herinner kan je in de instellingen normaal gezien info zien over de huidige resolutie en verversingssnelheid, als er een game openstaat die 120 fps ondersteunt zou er normaal gezien "3840 x 2160 - 120 Hz" moeten staan. De ondersteunde verversingssnelheden staan ook op die pagina dacht ik.

[ Voor 3% gewijzigd door MathieuT op 31-07-2023 15:33 ]

• MathieuT
Simone96 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 15:12:
[...]

Ik heb een aantal weken geleden een Xbox Series X aangeschaft, naast de PS5 en Nintendo Switch die ik al had. Nu zijn allevier de poorten op mijn LG CX wel al HDMI 2.1 dus dat was het probleem niet, maar ik kwam wel een poort tekort omdat ik mijn PS5, Switch, Apple TV en Sonos Arc al had aangesloten. Ik heb dus deze hdmi switcher aangeschaft https://www.amazon.de/dp/...o2ov_dt_b_product_details. Ik gebruik dus nu op 1 poort de Xbox Series X en de Nintendo Switch, dit werkt vooralsnog prima, zeker aangezien ik de Switch weinig gebruik. Ik heb een enkele keer gehad dat de beeldkwaliteit als ik de Xbox opstartte hele lage resolutie was maar de stekker opnieuw in de HDMI switch doen loste het probleem gelijk op. Xbox geeft ook aan dat hij gewoon 4k 120hz kan outputten.
Eventuele problemen zouden inderdaad opgelost moeten zijn met een replug of even alles opnieuw opstarten. Die switch zou er wel eens voor kunnen zorgen dat de handshake niet volledig goed verloopt als de TV en/of consoles aan staan tijdens het switchen.

• cold_as_ijs
  • Laatst online: 16:19
[...]

Het is niet alleen 60 vs 120 hz. VRR, ALLM, EARC ontbreken ook op 2.0

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op maandag 31 juli 2023 @ 15:49:
[...]

Het is niet alleen 60 vs 120 hz. VRR, ALLM, EARC ontbreken ook op 2.0
Verschilt per tv. Mijn tv heeft een hdmi 2.0 poort en ondersteunt E-Arc. Daarnaast wordt ook 120hz op 1080P ondersteund door mijn tv. Mijn tv ondersteunt daarnaast ook een vorm van ALLM, alleen dat is een eigen Sony implementatie. Dus met de ps5 heb je dan dezelfde functionaliteit als ALLM. Ik mis dus alleen VRR en 4K/120 op mijn tv.

• Caayn
  • Niet online
Vaak vergeten voordelen van HDMI 2.1 zijn dat je juist wel 4K@120Hz als output kan hebben ookal is de source resolutie/framerate lager. Dit zorgt ervoor dat een extra upscale/downscale stap wordt overgeslagen*, tevens is je VRR window doorgaans groter, betere frametiming zonder VRR**. Sommige zijn hier juist geen fan van ivm sommige TV beeldbewerkingstechnieken zoals BFI die niet correct werken (maar dat heb je ook al wanneer je 30fps content in een 60Hz container presenteert).

En HDMI 2.1 kan 10/12bits HDR zonder Chroma Subsampling aan, HDMI2.0 gebruikt altijd Chroma Subsampling bij HDR en resoluties/framerates boven de 1440p@60Hz. Al gebruikt de PS5 geloof ik altijd 4:2:2 of 4:2:0 ipv 4:4:4/RGB ongeacht de aansluiting.

Uiteraard verschilt het van persoon tot persoon hoe gevoelig je hiervoor bent en of je deze minimale verschillen überhaupt opvalt.

offtopic:
*HDMI 2.0 @120Hz -> Game render: XXXXp -> PS5 (downscale indien nodig): 1080p output -> TV: 4K upscale -> TV: Weergave.
HDMI 2.1 @ 120Hz -> Game render: XXXXp -> PS5 (upscale indien nodig): 4K output -> TV: weergave.
**~8ms vs ~16ms tussen refreshes.

[ Voor 21% gewijzigd door Caayn op 31-07-2023 16:39 ]

• Zorroberner
Nou goed en slecht nieuws.

Slechte nieuws is ben mijn PS5 standaard even kwijt (weet waar die is, maar niet hier), is het heel gevaarlijk om horizontaal met de PS5 te gamen zonder die standaard?

Goede nieuws, heb een SSD van 1 TB gekocht (en als iemand met twee linkerhanden) bij Gamemania en daar laten installeren, had voor de zekerheid mijn Standaard meegenomen, en die dus vergeten mee naar huis te nemen. Dus iemand ervaring met gamen zonder standaard?

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-11 10:26
Zorroberner schreef op maandag 31 juli 2023 @ 17:24:

Slechte nieuws is ben mijn PS5 standaard even kwijt (weet waar die is, maar niet hier), is het heel gevaarlijk om horizontaal met de PS5 te gamen zonder die standaard?
Het word sterk afgeraden, want buiten niet stabiel te zijn zou ook de lucht minder goed bereikbaar zijn. Zie ook deze video.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• r3mi3
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:23
Zorroberner schreef op maandag 31 juli 2023 @ 17:24:

Goede nieuws, heb een SSD van 1 TB gekocht (en als iemand met twee linkerhanden) bij Gamemania en daar laten installeren, had voor de zekerheid mijn Standaard meegenomen, en die dus vergeten mee naar huis te nemen. Dus iemand ervaring met gamen zonder standaard?
Het eerste jaar dat ik mijn PS5 had had ik de standaard ook niet gebruikt. Had het toen horizontaal in de meubel geplaatst. Verder is er niks gebeurt, alles werkt gewoon prima.

• Zorroberner
Dank beiden! In gebruik hem Horizontaal in een goed kastje, en heb een oplaadstation. Dus de risico’s van het filmpje herken ik minder. Dan ga ik een paar daagjes zo gamen totdat ik die standaard weer heb. (Reizen en werk he).

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-10 15:41

s0kkie

Cowabunga

Net een firmware beta invite ontvangen voor mijn US account 8)
Niet verwacht ooit te ontvangen lol

• Sleeon
  • Laatst online: 31-10 12:57
s0kkie schreef op maandag 31 juli 2023 @ 23:05:
Net een firmware beta invite ontvangen voor mijn US account 8)
Niet verwacht ooit te ontvangen lol
Draaide vroeger ook altijd in het beta programma, maar levert uiteindelijk meer gezeik op dan nieuwe features.
Zeer irritant als er iets niet werkt.

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 18:27
Iemand hier ervaring met zelf de R2 trigger fixen? Een van de veertjes is volgens mij los of kapot, want de weerstand bij het terugveren is er niet meer. Zie genoeg guides op youtube staan, maar vroeg me af of iemand hier dit al eens gedaan heeft en of het een beetje goed te doen is.

• Meneer UYL
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 06-10 12:52
Vraagje voor alle hardwarekopers hier.

Ik heb momenteel een pre-order bestelling staan bij zowel bol.com als direct.playstation.com voor de PS5 Spider-Man 2 Limited Edition Console bundel.

Dit deed ik in de haast van het moment en de kans dat het uitverkocht zou raken. Nu echter, blijkt dat de console op beide websites nog beschikbaar is.

Ik wil denk ik 1 van de twee annuleren. Wat is de beste aanpak hierin? Is een pre-order van beide webshops inmiddels gegarandeerd? En is het beter om de PS5 direct van Playstation of van bol.com te ontvangen? Graag jullie mening over welke ik moet annuleren en waarom :D

[ Voor 4% gewijzigd door Meneer UYL op 02-08-2023 17:10 ]

[IMG]https://card.psnprofiles.com/2/Meneer_UYL.png[/IMG]

• Amos_x
  • Laatst online: 11-06-2024
Ivm de Spiderman SE, die heeft wel een erg uitgesproken design/graphics. En zo hoort het ook! Maar het moet maar net passen in je woonkamer…

Dat waren de vorige Spiderman edities ook wel, maar de ps5 is enorm, het ‘canvas’ waarop ze de graphics toepassen ook, dus het is echt wel een console waar je 100% van overtuigd moet zijn, en die zeker goed zichtbaar zal zijn naast de tv. Een ps4 of ps3 slim kon nog gemakkelijker in het meubel, of was gewoon minder ‘aanwezig’.

Ik ben nu de witte gewend, en zet hem niet in een meubel. In een fris en licht interieur past ‘ie ook prima (dacht ik vroeger anders over). Maar over deze SE zou ik toch twijfelen. Dit is echt een ding voor de man cave of game room.

Als je al een ps5 hebt zou ik er ook geen nieuwe voor kopen, als je zoals hier enkel de platen kan kopen. Kan je ‘m aanpassen naar wens/mood.

Dit is wel erg knap gedaan van de ps5, de User replaceable covers. Waardoor je erg gemakkelijk als eindgebruiker kan aanpassen/verpersoonlijken. Special edities maken voor Sony is dus niet meer dan een andere graphic op de covers printen. En je kan ze apart kopen.

Het valt me daarom tegen dat er niet nog veel meer SE cover plates zijn geweest. In principe kan je die voor elke dikke game maken, in samenwerking met de devs/uitgevers.

In elk geval, deze laat ik aan me voorbijgaan. Vroeger zou ik er op gesprongen zijn, maar vind de witte wel goed zo.

Ook (maar dat lijkt me niet echt passen bij de ps5) zou ik graag veel meer transparante elektronica willen zien. Zoals nintendo vroeger wel deed.

• Geraedus
Meneer UYL schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 17:09:

Ik heb momenteel een pre-order bestelling staan bij zowel bol.com als direct.playstation.com voor de PS5 Spider-Man 2 Limited Edition Console bundel.

Dit deed ik in de haast van het moment en de kans dat het uitverkocht zou raken. Nu echter, blijkt dat de console op beide websites nog beschikbaar is.

Ik wil denk ik 1 van de twee annuleren. Wat is de beste aanpak hierin? Is een pre-order van beide webshops inmiddels gegarandeerd? En is het beter om de PS5 direct van Playstation of van bol.com te ontvangen? Graag jullie mening over welke ik moet annuleren en waarom :D
Bij bol.com krijg je de console gegarandeerd zolang je de bestelling niet annuleert.

Zelf heb ik geen ervaring met direct.playstation.com en hun refund beleid, bij bol.com krijg je netjes binnen een paar werkdagen je geld terug.

Dus ik zou zeggen gewoon annuleren bij Bol.

• Linksquest
Voor de liefhebbers, Forspoken is nu €22,63 bij bol.com.

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:23
Meneer UYL schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 17:09:

Ik meen dat je bij Bol.com 2 jaar garantie hebt en bij Playstation.com 1 jaar.

• Meneer UYL
Zapato schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 18:44:
[...]

Ik meen dat je bij Bol.com 2 jaar garantie hebt en bij Playstation.com 1 jaar.
Is dat echt zo?

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:36
Ja,via sony website maar 1 jaar.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Geraedus
Hier vindt je meer informatie over garantie en retourneringsbeleid

https://www.bol.com/nl/nl...2601344/retourvoorwaarden

Nee. Er geldt 1 jaar fabrieksgarantie. Wanneer je via Sony koopt is Sony (naast fabriek) ook de verkopende partij. Ook bij hen geldt het dan Nederlands garantierecht, hetzelfde als wanneer je bij bol.com bestelt.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Meneer UYL
Raem schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 20:05:
[...]

Nee. Er geldt 1 jaar fabrieksgarantie. Wanneer je via Sony koopt is Sony (naast fabriek) ook de verkopende partij. Ook bij hen geldt het dan Nederlands garantierecht, hetzelfde als wanneer je bij bol.com bestelt.
Dank je. Ik annuleer dan mijn Bol.com bestelling. Is toch wel een fijner gevoel ofzo dat het direct van de maker komt (Playstation dus)

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22:38
Meneer UYL schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 20:51:
[...]

Dank je. Ik annuleer dan mijn Bol.com bestelling. Is toch wel een fijner gevoel ofzo dat het direct van de maker komt (Playstation dus)
Bol is voor mijn gevoel wel wat makkelijker mbt klantenservice. Twee keer met een PS5 issue Sony moeten bellen en dat ging niet van harte.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Voor wie Dreams nog nooit heeft geprobeerd, nu is het ideale moment. Hij zit in de PS+ en Media Molecule heeft tegelijk hun nieuwste en waarschijnlijk laatste game gereleased, Tren:

Super leuke puzzel platformer, kreeg er echt weer een beetje dat LBP gevoel van. Hopelijk is MM's volgende project een wat meer traditionelere game want Tren bewijst dat ze daar nog steeds erg goed in zijn.

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-11 23:41

thunder8

Het gedonder begint weer.

Amos_x schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 17:34:
Ivm de Spiderman SE, die heeft wel een erg uitgesproken design/graphics. En zo hoort het ook! Maar het moet maar net passen in je woonkamer…

Dat waren de vorige Spiderman edities ook wel, maar de ps5 is enorm, het ‘canvas’ waarop ze de graphics toepassen ook, dus het is echt wel een console waar je 100% van overtuigd moet zijn, en die zeker goed zichtbaar zal zijn naast de tv. Een ps4 of ps3 slim kon nog gemakkelijker in het meubel, of was gewoon minder ‘aanwezig’.

Ik ben nu de witte gewend, en zet hem niet in een meubel. In een fris en licht interieur past ‘ie ook prima (dacht ik vroeger anders over). Maar over deze SE zou ik toch twijfelen. Dit is echt een ding voor de man cave of game room.

Als je al een ps5 hebt zou ik er ook geen nieuwe voor kopen, als je zoals hier enkel de platen kan kopen. Kan je ‘m aanpassen naar wens/mood.

Dit is wel erg knap gedaan van de ps5, de User replaceable covers. Waardoor je erg gemakkelijk als eindgebruiker kan aanpassen/verpersoonlijken. Special edities maken voor Sony is dus niet meer dan een andere graphic op de covers printen. En je kan ze apart kopen.

Het valt me daarom tegen dat er niet nog veel meer SE cover plates zijn geweest. In principe kan je die voor elke dikke game maken, in samenwerking met de devs/uitgevers.

In elk geval, deze laat ik aan me voorbijgaan. Vroeger zou ik er op gesprongen zijn, maar vind de witte wel goed zo.

Ook (maar dat lijkt me niet echt passen bij de ps5) zou ik graag veel meer transparante elektronica willen zien. Zoals nintendo vroeger wel deed.
Het is inderdaad wel een issue met de PS5, vanwege het formaat. Bij mij paste de witte platen totaal niet, omdat ik een rood-zwart TV-meubel heb en achter de TV een rode muur. Aangezien Sony toen nog helemaal niets qua faceplates had, wat maar enigszins een optie in mijn interieur was, heb ik via Ome Ali gewoon rode platen besteld en daarmee valt de PS5 veel minder op in mijn interieur.

Heb je echter geen rode wand zoals ik heb, dan zou een PS5 met spiderman platen gigantisch vloeken of op zijn minst enorm opvallen in het interieur. En als WAF ook nog meespeelt, dan kan je dat wel op je buik schrijven. ;) In een gameroom is dat natuurlijk veel minder een issue, misschien juist wel een pré.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:53
kazuka schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 08:22:
Voor wie Dreams nog nooit heeft geprobeerd, nu is het ideale moment. Hij zit in de PS+ en Media Molecule heeft tegelijk hun nieuwste en waarschijnlijk laatste game gereleased, Tren:

[YouTube: Dreams - Tren Trailer | PS4 Games]

Super leuke puzzel platformer, kreeg er echt weer een beetje dat LBP gevoel van. Hopelijk is MM's volgende project een wat meer traditionelere game want Tren bewijst dat ze daar nog steeds erg goed in zijn.
Wauw dat ziet er echt bizar goed uit. Heel schattig ook.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:46
Amos_x schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 17:34:

Zoals Nintendo zeg je? :*)

• Redblader
  • Laatst online: 17:46
Twixie schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 13:42:
[...]

Die kleurtjes doen me meer aan de iMac uit de jaren 90 denken eigenlijk.
Tsja ligt er waarschijnlijk aan waar je meer bekend mee bent, ik had zelf bijvoorbeeld zo'n blauw doorzichtige N64 dus ik herkende de kleur meteen.

De overige kleuren zijn ook specifiek gemaakt om te matchen met verschillende kleurvarianten van de N64. :)

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:16

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:51
Meneer UYL schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 20:51:
[...]

Tja, ik koop daar niets meer als het even kan, want ze werken met UPS. Dat is in mijn ervaring de meest slechte bezorgservice. Ik had een erg slechte ervaring met de levering van de PS VR2.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Zijn hier nog mensen die BG3 gaan spelen? Pc versie is al uit, PS5 versie komt 6 september.

Weet het zelf nog niet, ik hou wel van wel van een RPG maar te hardcore trek ik tegenwoordig niet meer. Hoop ook dat er een demo komt om even aan te voelen hoe het op de PS5 speelt.

Dit is sowieso wel fijn om te lezen:

[ Voor 16% gewijzigd door Chaoss op 03-08-2023 22:31 ]

• Geraedus
Chaoss schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 22:30:
Zijn hier nog mensen die BG3 gaan spelen? Pc versie is al uit, PS5 versie komt 6 september.

[YouTube: Baldur's Gate 3: Launch Trailer]

Weet het zelf nog niet, ik hou wel van wel van een RPG maar te hardcore trek ik tegenwoordig niet meer. Hoop ook dat er een demo komt om even aan te voelen hoe het op de PS5 speelt.

[Twitter]
Hier hetzelfde, ben momenteel naar een live stream van dit spel aan het kijken (PC Gameplay) en het er grafisch gezien er zeer goed uit.

Ik neem aan dat het spel er net zo goed gaat uitzien op de PS5.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Net ook een stukje stream gekeken, PC versie ziet er inderdaad mooi uit. Tenminste zodra je uit dat allien schip bent, dat gedeelte spreekt me niet echt aan. Hoe de PS5 versie gaat zijn is afwachten maar grafisch verwacht ik niet een heel groot verschil met de PC versie. Hoop wel dat de controles echt goed uitgedacht zijn.

• Timothy3000
BG3 koop ik zodra hij fysiek aan te schaffen is meteen. Divinity 2 was niet helemaal mijn game maar dit wil ik echt spelen.

• NightShadow22
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 12-03-2024

NightShadow22

SonyPony

Timothy3000 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 23:52:
BG3 koop ik zodra hij fysiek aan te schaffen is meteen. Divinity 2 was niet helemaal mijn game maar dit wil ik echt spelen.
Ik koop m ook 6 september maar of ik het gelijk ga spelen is nog de vraag, word echt een druk einde jaar met Starfield, Phantom Liberty, Armored Core, Alan wake 2, Spiderman 2 en wss Stalker 2 in December.

Maar we hebben niks te klagen >:)

• Timothy3000
En MGS en de Baten Kaitos remaster!

[ Voor 11% gewijzigd door Timothy3000 op 03-08-2023 23:58 ]

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Ook nog! en wss zijn we er nog een paar vergeten waaronder Lords of the fallen en Avatar.... pohhhh wat een jaar! :9

Verwijderd

Chaoss schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 22:30:

[YouTube: Baldur's Gate 3: Launch Trailer]

[Twitter]
Ik weet ook niet of het wat voor me is. Een demo zou inderdaad welkom zijn. Als ik zie hoeveel passie de developer heeft en er geen verrotte monetization in zit maakt dat mij alleen nog maar enthousiaster. Ik hoef de game niet meteen te hebben dus als er een (korte) demo/trial uitkomt in de toekomst dan ga ik die zeker checken.

• bRuud83
  • Laatst online: 16:57
Verwijderd schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 09:14:
[...]

Ik weet ook niet of het wat voor me is. Een demo zou inderdaad welkom zijn. Als ik zie hoeveel passie de developer heeft en er geen verrotte monetization in zit maakt dat mij alleen nog maar enthousiaster. Ik hoef de game niet meteen te hebben dus als er een (korte) demo/trial uitkomt in de toekomst dan ga ik die zeker checken.
Ik heb ook veel interesse in de game, maar omdat ik geen ervaring heb met dit soort spellen heb ik nog niet echt een goed beeld van hoe het speelt. Een demo zou inderdaad welkom zijn. Volgens mij is deze game met veel passie gemaakt en zijn diverse AAA developers bang geworden, dat dit de nieuwe standaard gaat worden. Ze roepen op het internet dat dit een uitzondering is en we niet hoeven te verwachten dat zij ook op dit niveau rpg games gaan maken. Alleen al hierom zou ik Larian willen steunen door de game gewoon te kopen.

• Geraedus
bRuud83 schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 12:51:
[...]

Ik heb ook veel interesse in de game, maar omdat ik geen ervaring heb met dit soort spellen heb ik nog niet echt een goed beeld van hoe het speelt. Een demo zou inderdaad welkom zijn. Volgens mij is deze game met veel passie gemaakt en zijn diverse AAA developers bang geworden, dat dit de nieuwe standaard gaat worden. Ze roepen op het internet dat dit een uitzondering is en we niet hoeven te verwachten dat zij ook op dit niveau rpg games gaan maken. Alleen al hierom zou ik Larian willen steunen door de game gewoon te kopen.
Ik heb zelf nu een aantal gameplay video's bekenen en alhoewel ik het spel er mooi uit vind zien spreekt turn based games me niet aan.

Voor mij gaat het hem momenteel niet worden dat ik het aanschaf. Ik wacht wel tot er een flinke korting erop komt of gratis in de plus verschijnt.

• Geraedus
Voor de mensen die opzoek zijn naar een nieuwe controller, op direct.playstation.com is momenteel 20 euro korting op de Dualsense.

Link: https://direct.playstatio...controller-midnight-black

• Zorroberner
Geraedus schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 14:38:
Voor de mensen die opzoek zijn naar een nieuwe controller, op direct.playstation.com is momenteel 20 euro korting op de Dualsense.

Dank mooie deal zeg!

En galactic purple is eindelijk weer op voorraad.

Nu heb ik al een cosmic red en een witte dualsense. Vroeger gaf ik geen zak om controllers, maar nu kriebelt het wel enorm om niet die paarse ook te kopen. Maarja dan drie controllers, terwijl ik de enige ben die hier gamed. Wat zijn de gedachten van anderen hierover en hoe doen jullie dat met meerdere controllers?

• Linksquest
Zorroberner schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 15:07:
[...]

Dank mooie deal zeg!

Nu heb ik al een cosmic red en een witte dualsense. Vroeger gaf ik geen zak om controllers, maar nu kriebelt het wel enorm om niet die paarse ook te kopen. Maarja dan drie controllers, terwijl ik de enige ben die hier gamed. Wat zijn de gedachten van anderen hierover en hoe doen jullie dat met meerdere controllers?
Komt me bekend voor, ben ook blij dat Sony iets meer met het pimpen begint te doen. Ik ben zelf ook erg blij met de God of War Limited Edition controller, twijfel nog of ik ook Spider-Man pak, vind hem mooi, maar heb weinig met Marvel en ook Spider-man.

• Zorroberner
Na lang nadenken toch voor de purple gegaan. Heb er dan drie. Ik vind de witte niet heel bijzonder vergeleken met de rode. Twijfel was om het volgende, a geld uitgeven aan een extra controller. Maar ook de originele controller al dan niet verkopen. Mocht er ooit een mooie inruil actie komen dan is het wel handig om de originele controller nog te hebben. Toen bedacht ik mij, maarja alleen met een eventuele pro, en waarschijnlijk hou ik mijn originele PS 5 als backup. Dus besloten voor de purple, en de witte ga ik waarschijnlijk aan Gamemania verkopen.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
BG3 is de best verkopende PS5 pre-order in de US:

Toch wel opvallend deel 1 en 2 waren toch meer een niche. Een wereld waarin je jezelf kunt onderdompelen en waarin je echt vrije keuze hebt spreekt veel gamers toch aan blijkbaar.

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-11 20:35
Geraedus schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 14:38:

Wanneer komt Midnight Black paneel nog eens voorraad? Of verkopen ze dat niet meer?

• Geraedus
Cowboy_Henk schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 20:15:
[...]

Wanneer komt Midnight Black paneel nog eens voorraad? Of verkopen ze dat niet meer?
Zo te zien overal uitverkocht.

Goed alternatief is : https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp

Deze heb ik zelf ook en past perfect.

• Amos_x
  • Laatst online: 11-06-2024
Die ken ik. Maar geen fan van dat bedrijf, vind hun marketing nogal kinderachtig/debiel. Daarenboven ook geen fan van de plates zelf. Ik heb ze het liefst in de vorm zoals sony ze heeft ontworpen. Met het kraagje dus, en zonder dat gat op de zijkant (de originele zijn ontworpen voor een goede airflow met stofvangers. Of ze nu werken of niet, dat houd ik liever origineel.

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23:52
Zorroberner schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 15:07:
[...]

Dank mooie deal zeg!

Ik heb er inmiddels 5 verzameld, gewoon voor de heb en lol. De paarse en grijs camo zijn m’n favoriete controllers.

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-11 20:35
Geraedus schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 20:49:
[...]

Zo te zien overal uitverkocht.

Goed alternatief is : https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp

Deze heb ik zelf ook en past perfect.
Ok thx. Ik had liever de officiële met de uitgesneden logo dus hopelijk komt de zwarte ooit eens terug.
Ik heb mijn witte panelen verneukt door plasti dip. Ik probeerde die lagen er terug af te halen maar je ziet nog teveel sporen.

• Geraedus
Cowboy_Henk schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 22:19:
[...]

Ok thx. Ik had liever de officiële met de uitgesneden logo dus hopelijk komt de zwarte ooit eens terug.
Ik heb mijn witte panelen verneukt door plasti dip. Ik probeerde die lagen er terug af te halen maar je ziet nog teveel sporen.
Ja dat kan ik begrijpen dat je het dan wenst te vervangen.

Als je de plates wil met de Sony logo erop dan gaat het wachten worden totdat ze weer op voorraad zijn. Ik zelf zou gewoon gaan voor de plates zonder logo want je kijkt er toch amper na tijdens het gamen.

Je kan natuurlijk net zoals ik wachten totdat de spiderman plates weer op voorraad zijn ;-)

• Meneer UYL
Geraedus schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 06:03:
[...]

Ja dat kan ik begrijpen dat je het dan wenst te vervangen.

Als je de plates wil met de Sony logo erop dan gaat het wachten worden totdat ze weer op voorraad zijn. Ik zelf zou gewoon gaan voor de plates zonder logo want je kijkt er toch amper na tijdens het gamen.

Je kan natuurlijk net zoals ik wachten totdat de spiderman plates weer op voorraad zijn ;-)
Mocht je op zoek zijn naar de Digital Spider-man 2 covers:
https://www.nedgame.nl/pl...mited-edition/8776671369/

• cold_as_ijs
Chaoss schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 20:06:
BG3 is de best verkopende PS5 pre-order in de US:
[Twitter]

Toch wel opvallend deel 1 en 2 waren toch meer een niche. Een wereld waarin je jezelf kunt onderdompelen en waarin je echt vrije keuze hebt spreekt veel gamers toch aan blijkbaar.
Opmerkelijk inderdaad. Baldur’s gate had ik nooit overwogen maar nu begin ik toch te twijfelen. Me toch maar eens verdiepen, gun sowieso dit soort studio’s wat meer dan de grote jongens die er vaak de kantjes vanaf lopen

• MathieuT
cold_as_ijs schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 12:09:
[...]

Opmerkelijk inderdaad. Baldur’s gate had ik nooit overwogen maar nu begin ik toch te twijfelen. Me toch maar eens verdiepen, gun sowieso dit soort studio’s wat meer dan de grote jongens die er vaak de kantjes vanaf lopen
Ik passeer al jaren bijna dagelijks aan hun hoofdkantoor (mijn werk is op nog geen 500 meter er vandaan), maar nog nooit games van hun gespeeld 8)7
Niet onlogisch aangezien het niet echt mijn genre is maar toch :P

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:24

Lapras

Ice beam

Divinity Original Sin 1 en 2 waren erg bijzonder. Een controller is niet de meest ideale manier om zo'n spel te besturen, maar het werkt goed genoeg. Veel opslaan zodat je eventuele misclicks ongedaan kan maken. Hoe vaak ik wel niet iets onbedoeld gestolen heb...

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 18:24
Al nieuws over Red Dead Redemption remake? Op de Switch komt ie binnenkort uitAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LH6nTwgOjep4RDdPueCiEiFcW5M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mBZXBcbt0pM09B2dhZXps9oY.jpg?f=fotoalbum_large
@DCNY Er komt ook een PS4 versie. Is trouwens een port, geen remake of remaster.

[ Voor 12% gewijzigd door Raem op 07-08-2023 16:25 ]

https://psnprofiles.com/RaemNL

Verwijderd

Voor 5 euro kan je de disc versie van de 360 game online scoren. Die draait op 4K/30 op de series x. Aangezien dit een ps4 en switch only release is, zal het mij niks verbazen als deze ook op 30fps draait.....

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het is gewoon een port, dus ja. Ben wel benieuwd of het ook 4k gaat worden. Want bij de Xbox is dat ook alleen voor de one X, en niet voor de standaard versie.

volgend Reddit inderdaad geen 4k:
https://old.reddit.com/r/.../15kln4f/finally/jv64ks6/

[ Voor 26% gewijzigd door ArthurMorgan op 07-08-2023 17:33 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• MathieuT
Net op het moment dat je dacht dat Rockstar niet verder kon zakken, geven ze ons een port van een game uit 2010, op een console uit 2013, voor het luttele bedrag van $50 :F

Maar we hebben geluk, we kunnen het dankzij backwards compatibility ook op PS5 spelen :+

Verwijderd

30fps :+

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Vraag me af waarom ze toch niet stoppen met deze praktijken bij Rockstar.... de GTA remasters waren ook al trash en dit is nog geen eens een remaster... gewoon puure moneygrab echt walgelijk.

Laatst voor het eerst Rd2 uitgespeeld erg indrukwekkend maar wat een walgelijk bedrijf is Rockstar ze hebben echt hun ziel verkocht en melken wat ze melken kunnen, koeien Boer Thieme in Fryslan kijkt zn ogen uit.

Heb ook geen hoge verwachtingen van GTA6 omdat Rockstar al een tijdje van hun troon is gevallen.

Verwijderd

NightShadow22 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 19:30:
[...]

Vraag me af waarom ze toch niet stoppen met deze praktijken bij Rockstar.... de GTA remasters waren ook al trash en dit is nog geen eens een remaster... gewoon puure moneygrab echt walgelijk.

Laatst voor het eerst Rd2 uitgespeeld erg indrukwekkend maar wat een walgelijk bedrijf is Rockstar ze hebben echt hun ziel verkocht en melken wat ze melken kunnen, koeien Boer Thieme in Fryslan kijkt zn ogen uit.

Heb ook geen hoge verwachtingen van GTA6 omdat Rockstar al een tijdje van hun troon is gevallen.
Voor mij maakt Rockstar nog steeds de beste open wereld games naast Nintendo (BOTW en TOTK). De enige open wereld games waar ik echt van kan genieten en niet repetitief worden. Het klopt zeker dat Rockstar enorm aan het uitmelken is, maar alsnog ben ik enorm benieuwd naar GTA 6

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Verwijderd schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 19:32:
[...]

Voor mij maakt Rockstar nog steeds de beste open wereld games naast Nintendo (BOTW en TOTK). De enige open wereld games waar ik echt van kan genieten en niet repetitief worden. Het klopt zeker dat Rockstar enorm aan het uitmelken is, maar alsnog ben ik enorm benieuwd naar GTA 6
Heb je gelijk in, maarja is alweer bijna 6 jaar geleden dat Rd2 uitkwam.... heb m zelf 2 weken geleden pas gespeeld en uitgespeeld en stond nog als een huis in 2023 maar verder is het echt een melk bedrijf.

Als je terug kijkt naar vroeger kwam er iedere 2 jaar wel een goede game van ze uit, en ik respecteer ze maar ben echt niet met die melkpraktijken van ze en die online bs!.

En verwacht dat ze 6 op alle mogelijke manieren gaan melken en verkrachten gewoon omdat ze money hungry zijn, ik hoop dat ze me het tegendeel bewijzen maar Rockstar staat bij mij laag in het vaandel om die redenen.

• Zorroberner
Ik hou met GTA V mijn hart vast of er volgende maand als het spel 10 jaar bestaat, een behoorlijk aantal nummers uit de soundtrack gesneden gaan worden zoals met GTA IV in 2018. Wil er eigenlijk nog eens aan gaan beginnen op de PS5 (net toevallig even gespeeld en man het blijft vet). Maarja over een maandje opeens nummers kwijtraken is ook een piep.

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:42
NightShadow22 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 19:30:
[...]

Je geeft direct het juiste antwoord op je eerste vraag :)

Ik denk ook dat gta 6 tegen zal vallen. De harde en zwarte humor zal er niet meer in zitten door een kleine groep mensen in de maatschappij die hun stem doen gelden zogenaamd namens iedereen, het zal waarschijnlijk weer een gta online 2 bevatten of iets van microtransacties - oh, en natuurlijk geen dlc’s meer voor de singleplayer.

Hoe dan ook, ik zal het waarschijnlijk toch weer kopen, hopelijk word ik niet teleurgesteld en ondertussen vermaak ik mij prima met GTA 4 op de steam deck :)

• cold_as_ijs
Ik heb wel vertrouwen dat GTA 6 goed gaat komen. Rockstar blijft de koning van de open wereld, wereld is altijd interessant met veel te ontdekken en te doen. Misschien gaan ze iets minder ver met hun grappen tov het verleden, maar ik heb er alle vertrouwen in dat alle minderheden wel op enige manier voor de gek worden gehouden. Volgend jaar zou die uit moeten komen

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Ze zullen de kwaliteiten wel hebben maar Rockstar is totaal geen sympathiek bedrijf meer... Ik begin mezelf af te vragen of ik wel voor GTA6 wil betalen want ik gun Rockstar eigenlijk geen cent meer.

• Sleeon
  • Laatst online: 31-10 12:57
Chaoss schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 14:08:
Ze zullen de kwaliteiten wel hebben maar Rockstar is totaal geen sympathiek bedrijf meer... Ik begin mezelf af te vragen of ik wel voor GTA6 wil betalen want ik gun Rockstar eigenlijk geen cent meer.
Want?

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Bedrijven die mij als klant een echt goed product en service bieden mogen veel geld aan mij verdienen. Maar als een bedrijf mij slechts gaat zien als een geldmachine haak ik af.

Ik heb rockstar het afgelopen decenimum zeker 1000 euro betaald voor hun producten, ik heb GTA en RDR2 voor meerdere platforms gekocht. En daar had ik totaal geen spijt van. Topproducten.

Maar hoe ze de laatste 4 a 5 jaar bezig zijn, is imho absoluut klantonvriendelijk. Het is wat mij betreft zelfs gewoon minachten van hun klanten. Dus ik begrijp het wel, en ik denk dat ik GTA uiteindelijk wel koop. Maar waarschijnlijk zoals bij de ubisoftproducten, zodra het in de aanbieding is een poos later. En dit keer ook echt maximaal 1 keer. Maar overslaan is ook niet uitgesloten.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Pagina: 1 ... 293 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord