Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:32
Zou dit best een nette prijsstelling vinden mocht de ps5 pro realiteit worden, waarschijnlijk wishful thinking maar one can guess;

ps5 (slim) zonder disc lade - 299
ps5 (slim) met optionele disc lade - 399
ps5 pro - 549

Gok niet op 3 sku's eerlijk gezegd, ps5 slim wordt straks 1 sku als de geruchten kloppen wat betreft de optionele disc model?

Wat denken jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

BigF25 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 11:57:
Zou dit best een nette prijsstelling vinden mocht de ps5 pro realiteit worden, waarschijnlijk wishful thinking maar one can guess;

ps5 pro - 549

Gok niet op 3 sku's eerlijk gezegd, ps5 slim wordt straks 1 sku als de geruchten kloppen wat betreft de optionele disc model?

Wat denken jullie?
Ben ook benieuwd naar de prijsstelling. Afgaande op de huidige hoge productiekosten zou ik de Pro inderdaad wel minstens in de 549-649 EUR range schatten.

Wat me wel opviel en dat benoemde ze bij Digital Foundry gisteren ook, is dat Sony nu een Spider-Man PS5 editie heeft aangekondigd voor release in september en dat leek gewoon het huidige model te zijn maar wel een nieuwe revisie en ook als losse plates. Dus benieuwd wanneer ze dan met een mogelijke slim op de proppen komen.

Een Pro model vind ik op dit moment minder dringend dan tijdens de PS4 gen maar wie weet ziet het er over 1.5 jaar wel anders uit. Hij komt hier sowieso in huis. Het is nog altijd een jaar later in de generatie dan ten tijde van de PS4 Pro release die al 3 jaar na de PS4 launch volgde.

Ik denk wel dat zowel de slim als de Pro zonder ingebouwde disk-drive komen en dat Sony de losse drive tegen een relatief hoge prijs gaat verkopen om de push naar digital-only te verspoedigen.

[ Voor 7% gewijzigd door kazuka op 25-07-2023 12:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:35
BigF25 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 11:57:

ps5 pro - 549

Wat denken jullie?
Denk eerder alles 100 euro duurder tenzij ze ineens een echte kostenbesparing kunnen maken. Chips zijn momenteel goedkoper maar de discless versie profiteert hier minder van, die 100 euro premium voor de disc is niet in lijn met de werkelijk kosten van een disc. Verder zie ik MS niet direct een oplossing hebben voor hun dure XsX design (grotere chip, split PCB etc..). Omdat ze ook nog eens 2 compleet verschillende consoles verkopen is er ook minder te besparen op schaalvergroting. Zij kunnen dus moeilijker kosten besparen waardoor ze de console 100 euro goedkoper kunnen aanbieden. Sterker nog recent is zelfs aangekondigd dat ook MS de prijs omhoog gaat doen op de XsX. Dus Sony zal geen reden hebben om de console goedkoper aan te bieden, ze zijn marktleider met hele goede verkopen.

Als laatste zie ik de pro nog steeds niet gebeuren, simpelweg omdat de markt ervoor te beperkt is. Lijkt dus een 8k of 60-120fps versie van de huidige console te zijn volgens de rumors. PS4 pro verkopen waren maar 20% van de PS4, dat terwijl 4K tv's toen gemeengoed waren. 8K is dat zeker niet het geval en los van wat techneuten hier op tweakers hoor ik de gewone console gamer nooit praten over FPS. Ook maakt het game ontwikkeling complexer, iets wat je al ziet in het andere kamp. Dus tenzij de console echt een grote verbetering laat zien in beeldkwaliteit (lees nog meer RT) denk ik niet dat een betere framerate een reden zal zijn voor veel overstappers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 12:37:
[...]

Denk eerder alles 100 euro duurder tenzij ze ineens een echte kostenbesparing kunnen maken. Chips zijn momenteel goedkoper maar de discless versie profiteert hier minder van, die 100 euro premium voor de disc is niet in lijn met de werkelijk kosten van een disc. Verder zie ik MS niet direct een oplossing hebben voor hun dure XsX design (grotere chip, split PCB etc..). Omdat ze ook nog eens 2 compleet verschillende consoles verkopen is er ook minder te besparen op schaalvergroting. Zij kunnen dus moeilijker kosten besparen waardoor ze de console 100 euro goedkoper kunnen aanbieden. Sterker nog recent is zelfs aangekondigd dat ook MS de prijs omhoog gaat doen op de XsX. Dus Sony zal geen reden hebben om de console goedkoper aan te bieden, ze zijn marktleider met hele goede verkopen.

Als laatste zie ik de pro nog steeds niet gebeuren, simpelweg omdat de markt ervoor te beperkt is. Lijkt dus een 8k of 60-120fps versie van de huidige console te zijn volgens de rumors. PS4 pro verkopen waren maar 20% van de PS4, dat terwijl 4K tv's toen gemeengoed waren. 8K is dat zeker niet het geval en los van wat techneuten hier op tweakers hoor ik de gewone console gamer nooit praten over FPS. Ook maakt het game ontwikkeling complexer, iets wat je al ziet in het andere kamp. Dus tenzij de console echt een grote verbetering laat zien in beeldkwaliteit (lees nog meer RT) denk ik niet dat een betere framerate een reden zal zijn voor veel overstappers.
In principe was er tot 23 juli ook een prijsverlaging van 75 euro op de ps5, wellicht omdat de ps5 in de zomer minder verkoopt om toch de verkopen te halen.

Maar ik denk dat je echt wel meer consoles verkoopt als je de prijs omlaag gooit. Dat heb je elke generatie nog gezien met de slim versie, uiteindelijk was de slim vaker in omloop dan de phat variant. Genoeg mensen die ook wachten op een kleiner formaat en een lagere prijs. Ik denk dat de prijsverlaging na een aantal jaar standaard in de startegie van Sony past. Ik denk dat ze dat daarom ook wel gaan doen. Helemaal als Microsoft niet kan volgen zullen de verkopen enorm hard stijgen. De verkopen in software compenseert die iets minder winst op de console wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ligt er ook aan wat ze met opslag doen. Ik verwacht bij de nieuwe modellen eigenlijk wel een grotere ssd (2TB?)

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
@kazuka @cold_as_ijs

Mochten ze over de 549 gaan krijgen ze het niet aan de man lijkt mij, ja een groep enthousiastelingen zal het altijd kopen maar dat is niet wat ze willen.

Ze zullen het ook beetje strategisch de markt moeten brengen en console tegen verlies verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
Raem schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 12:56:
Ligt er ook aan wat ze met opslag doen. Ik verwacht bij de nieuwe modellen eigenlijk wel een grotere ssd (2TB?)
Dit verwacht ik niet 123. Hele punt nu is, je krijgt 825gb (667 netto) en je kunt upgraden dmv ssd slot mocht je dat willen/meer nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
BigF25 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 13:03:
@kazuka @cold_as_ijs

Mochten ze over de 549 gaan krijgen ze het niet aan de man lijkt mij, ja een groep enthousiastelingen zal het altijd kopen maar dat is niet wat ze willen.

Ze zullen het ook beetje strategisch de markt moeten brengen en console tegen verlies verkopen.
Maar dat is ook precies waarom ik de pro niet zie gebeuren, ze boren er geen nieuwe markt mee aan maar verliezen wel geld per verkochte console. Dat lijkt me niet het beste business model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 12:51:
[...]

In principe was er tot 23 juli ook een prijsverlaging van 75 euro op de ps5, wellicht omdat de ps5 in de zomer minder verkoopt om toch de verkopen te halen.

Maar ik denk dat je echt wel meer consoles verkoopt als je de prijs omlaag gooit. Dat heb je elke generatie nog gezien met de slim versie, uiteindelijk was de slim vaker in omloop dan de phat variant. Genoeg mensen die ook wachten op een kleiner formaat en een lagere prijs. Ik denk dat de prijsverlaging na een aantal jaar standaard in de startegie van Sony past. Ik denk dat ze dat daarom ook wel gaan doen. Helemaal als Microsoft niet kan volgen zullen de verkopen enorm hard stijgen. De verkopen in software compenseert die iets minder winst op de console wel.
Verschil is dat bij de vorige generaties de overgang naar een nieuwe node, de kosten maar beperkt tot niet stegen per chip. Dat is tegenwoordig wel anders. Waar ze vroeger konden scalen moeten ze nu naar complexere transistor design die maar 1 of 2 nodes mee kunnen. En ze moeten naar kleinere node om energieverbruik van de console te reduceren om zowel kosten als ruimte te besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer UYL
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17-09 18:46
Hebben jullie de Dualsense Edge? If so, wat is jullie ervaring daarmee? Ik neig ernaar om er 1 te kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chanfan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-09 09:35
Geraedus schreef op zondag 23 juli 2023 @ 14:49:
Voor de mensen die nog op zoek zijn naar een goede m2 sdd voor de playstation 5 of computer dan is de Samsung 990 Pro 2TB met korting te krijgen bij Amazon.

Link: https://www.amazon.com/dp...=nbcnewsnet-20&th=1&psc=1

Ik adviseer je wel om de variant met headsink te nemen.
Ik heb de Fanxiang S660 2TB voor 70€ via Aliexpress gekocht. Heb het wel geïnstalleerd in mijn mini PC. Werkt perfect. Ze verkopen hetzelfde op Amazon en gezien de reviews hebben verschillende gebruikers de Fanxiang in hun PS5 steken zonder enige problemen. Ik heb eraan gedacht de 1TB versie te kopen voor mijn PS5 maar vooalsnog ruimte genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 07:34
Chanfan schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 17:02:
[...]

Ik heb de Fanxiang S660 2TB voor 70€ via Aliexpress gekocht. Heb het wel geïnstalleerd in mijn mini PC. Werkt perfect. Ze verkopen hetzelfde op Amazon en gezien de reviews hebben verschillende gebruikers de Fanxiang in hun PS5 steken zonder enige problemen. Ik heb eraan gedacht de 1TB versie te kopen voor mijn PS5 maar vooalsnog ruimte genoeg.
Wat zijn de doorvoer snelheden van deze m2 ssd op je mini pc?

PSN : Geraedus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chanfan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-09 09:35
Geraedus schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 17:42:
[...]

Wat zijn de doorvoer snelheden van deze m2 ssd op je mini pc?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TdwJ5rQZe-Y9t53rSYWhTI7BJNE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/86iR4rVKwjigqNU7tV52SrQJ.png?f=user_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 23:52

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Sinds vorige week in het bezit van een PS5, hiervoor een PS4 pro. Ik merk wel groot verschil in opstarttijden en gebruiksgemak, en kan nu ook mijn tv volledig benutten met b.v. COD op 120 Hz en 4K.
Ik ben er blij mee, via een actie bij Coolblue aangeschaft.

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geraedus
Slayer schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 14:08:
Sinds vorige week in het bezit van een PS5, hiervoor een PS4 pro. Ik merk wel groot verschil in opstarttijden en gebruiksgemak, en kan nu ook mijn tv volledig benutten met b.v. COD op 120 Hz en 4K.
Ik ben er blij mee, via een actie bij Coolblue aangeschaft.
Veel game plezier toegewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
hoe zijn de ervaringen met NBA 23K hier? is erg gunstig geprijsd in de store op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandicool
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-09 16:01
Farabi schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 14:51:
hoe zijn de ervaringen met NBA 23K hier? is erg gunstig geprijsd in de store op dit moment.
Als niet NBA volger of kenner vind ik het wel een vermakkelijke game. Snap nog weinig van de regels ;).
Alleen de city (online gebeuren) vind ik nogal haperig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-09 13:27
Farabi schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 14:51:
Was deze niet in de Playstation plus deze maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Mauz1978

Console War Veteran

Meneer UYL schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 14:50:
Hebben jullie de Dualsense Edge? If so, wat is jullie ervaring daarmee? Ik neig ernaar om er 1 te kopen.
Ja, vind ‘m echt heerlijk. Geen spijt van gehad.

Something under the bed is drooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-09 11:48

s0kkie

Cowabunga

Meneer UYL schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 14:50:
Ongeveer 2 weken geleden gekocht, bevalt voor mij vele malen beter dan de standaard DualSense.
Ik heb nog niet echt geexperimenteerd met de extra buttons, maar de controller heeft betere grip, kan bekabeld met een behoorlijk lange kabel en heeft veel afstel mogelijkheden.
Persoonlijk geef ik wel de tip om een ongebruikte tweedehands te scoren als het lukt, de nieuwprijs is wel hoog voor wat je krijgt, ik heb mijne voor 170 gekocht via MP, was nieuw in doos en met garantiebon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:11
Luukie96 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:18:
Mensen,

Even een vraag met betrekking tot CD-keys op een PS5 zonder disk.
Is het nou mogelijk om via CD-KEYS of allkeyshop een code aan te schaffen en deze 'gewoon op je PS te zetten'?

Ik heb al van alles opgezocht, maar ben er helaas nog steeds niet helemaal uit.

Bedankt alvast!
Verzilveren/activeren in de store op de PS5, opletten wat je koopt code moet voor europa/NL zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Voor iedereen die dacht dat de snelle ssd van de ps5 een marketing truc was bij Rift apart. Digital foundry heeft nu de pc versie van Rift apart getest op o.a. een hdd. Daar blijft de Rift scène compleet hangen. Ook op een sata ssd moet die per Rift een tijd laden:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 19:07:
Voor iedereen die dacht dat de snelle ssd van de ps5 een marketing truc was bij Rift apart. Digital foundry heeft nu de pc versie van Rift apart getest op o.a. een hdd. Daar blijft de Rift scène compleet hangen. Ook op een sata ssd moet die per Rift een tijd laden:

[Twitter]
Niet het hele verhaal. Als je de video kijkt zegt John dat hij het op een modernere 7200 rpm HDD draait en aangeeft dat het “opvallend” goed werkt.

Dat een SSD beter werkt is natuurlijk evident. Overigens ga ik er vanuit dat elke NVME pci 3.0 met gemiddelde snelheden ook prima werkt want de SATA SSD met 500 mb per seconde werkt ook redelijk goed.

Kortom: de marketing van Sony over de ps5 was geen leugen maar het was ook niet het hele verhaal.

[ Voor 3% gewijzigd door FrankoNL op 26-07-2023 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Nu online
DM89 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 17:03:
[...]

Verzilveren/activeren in de store op de PS5, opletten wat je koopt code moet voor europa/NL zijn.
9 van de 10 werken niet met codes maar met accounts die je dan moet toevoegen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cold_as_ijs
FrankoNL schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 19:17:
[...]

Niet het hele verhaal. Als je de video kijkt zegt John dat hij het op een modernere 7200 rpm HDD draait en aangeeft dat het “opvallend” goed werkt.

Dat een SSD beter werkt is natuurlijk evident. Overigens ga ik er vanuit dat elke NVME pci 3.0 met gemiddelde snelheden ook prima werkt want de SATA SSD met 500 mb per seconde werkt ook redelijk goed.

Kortom: de marketing van Sony over de ps5 was geen leugen maar het was ook niet het hele verhaal.
In het filmpje van Rich zie je dat het regelmatig stottert tijdens de rifts. Weet niet of je de game gespeeld hebt, maar die rifts zijn een key gameplay element in de game, niet alleen wat leuke tussenfilmpjes. Zou mijn gameplezier aardig verpesten als iedere rift zo stottert, maar ja het is nog playable. Verder speelt rich op een SATA SSD.
Filmpje van de PS4 HDD is gewoon drama en dus echt gewoon niet te doen, een snellere HDD gaat dit niet heel veel beter maken aangezien die qua data output nog steeds ver onder die van een SATA SSD zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

FrankoNL schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 19:17:
[...]

Als je dan even verder luistert dan weet je dat die pc 64GB Ram heeft. Dat betekent dat hij het Ram geheugen gebruikt om de rifts te laden, niet de HDD. De game werkt overigens met direct storage (wat ook met een hdd werkt), dat betekent dat de decompression door de GPU gedaan wordt i.p.v. de cpu. Het voordeel is dat de bestanden dan direct op de juiste plek zijn. Dat helpt de game ook om alsnog beter te draaien van een langzamere drive. (Toen de game in 2021 lanceerde was direct storage nog niet beschikbaar)

De ps5 beschikt niet over zoveel ram, dus wordt de ssd gebruikt om de textures zo snel in te laden.

De sata ssd werkt helemaal niet redelijk goed, in de Rift moet de game telkens laden en pauzeert hij een paar seconden. Dat is niet hoe de game moet werken.

Overigens was het statement van insomniac dat de ssd in de ps5 dit mogelijk heeft gemaakt en dat dit niet op de ps4 hdd zou werken.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2023 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 20:39:
[...]

Als je dan even verder luistert dan weet je dat die pc 64GB Ram heeft. Dat betekent dat hij het Ram geheugen gebruikt om de rifts te laden, niet de HDD. De game werkt overigens met direct storage (wat ook met een hdd werkt), dat betekent dat de decompression door de GPU gedaan wordt i.p.v. de cpu. Het voordeel is dat de bestanden dan direct op de juiste plek zijn. Dat helpt de game ook om alsnog beter te draaien van een langzamere drive. (Toen de game in 2021 lanceerde was direct storage nog niet beschikbaar)

De ps5 beschikt niet over zoveel ram, dus wordt de ssd gebruikt om de textures zo snel in te laden.

De sata ssd werkt helemaal niet redelijk goed, in de Rift moet de game telkens laden en pauzeert hij een paar seconden. Dat is niet hoe de game moet werken.

Overigens was het statement van insomniac dat de ssd in de ps5 dit mogelijk heeft gemaakt en dat dit niet op de ps4 hdd zou werken.
Ja dat het niet op de ps4 hdd zou werken is nogal wiedes. Die heeft een sata 2 interface met een bejaarde cpu en hdd. Dat is niet zo moeilijk.

Op elke ssd van de afgelopen 5-7 jaar in een pc draait de game dus wel. We moeten nou niet doen alsof de ssd in de ps5 magie is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

FrankoNL schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 21:10:
[...]

Ja dat het niet op de ps4 hdd zou werken is nogal wiedes. Die heeft een sata 2 interface met een bejaarde cpu en hdd. Dat is niet zo moeilijk.

Op elke ssd van de afgelopen 5-7 jaar in een pc draait de game dus wel. We moeten nou niet doen alsof de ssd in de ps5 magie is.
Of het werkt op een ssd van de afgelopen 7 jaar is volledig afhankelijk van de rest van de specs van de pc. (O.a. de hoeveelheid ram).

De gehele I/O van de ps5 is om het ram/ssd etc gebouwd. Dit betekent dat de ps5 enorm snel textures kan streamen. Net zoals hoe direct storage dit zou doen. (Met de juiste hardware specs).

Als je de gehele digital foundry video kijkt zie je dat ook de high end pc die gebruikt wordt (32gb ddr5, rtx4090, 990 pro NVME ssd) de game niet volledig trekt. Op sommige stukken laadt de ps5 alsnog sneller, daarnaast zijn de textures bij de ps5 van hogere kwaliteit dan die op de high end pc.

Het statement van insomniac was dat de ssd de rifts mogelijk heeft gemaakt. En daar is niks aan gelogen. Je kan niet dezelfde performance halen met een hdd als met een ssd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 21:22:
[...]

Of het werkt op een ssd van de afgelopen 7 jaar is volledig afhankelijk van de rest van de specs van de pc. (O.a. de hoeveelheid ram).

De gehele I/O van de ps5 is om het ram/ssd etc gebouwd. Dit betekent dat de ps5 enorm snel textures kan streamen. Net zoals hoe direct storage dit zou doen. (Met de juiste hardware specs).

Als je de gehele digital foundry video kijkt zie je dat ook de high end pc die gebruikt wordt (32gb ddr5, rtx4090, 990 pro NVME ssd) de game niet volledig trekt. Op sommige stukken laadt de ps5 alsnog sneller, daarnaast zijn de textures bij de ps5 van hogere kwaliteit dan die op de high end pc.

Het statement van insomniac was dat de ssd de rifts mogelijk heeft gemaakt. En daar is niks aan gelogen. Je kan niet dezelfde performance halen met een hdd als met een ssd.
Die textures worden gewoon opgelost in de pc build, dat is overduidelijk een bug.

Overigens heb ik nergens gezegd dat gelogen is over de ps5 ssd, maar die hele houding alsof het Gods volgende geschenk aan gaming is, dat is wel echt schromelijk overdreven.

[ Voor 4% gewijzigd door BM op 27-07-2023 10:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

FrankoNL schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 21:25:
[...]

Die textures worden gewoon opgelost in de pc build, dat is overduidelijk een bug.

Overigens heb ik nergens gezegd dat gelogen is over de ps5 ssd, maar die hele houding alsof het Gods volgende geschenk aan gaming is, dat is wel echt schromelijk overdreven.
Maar goed, digital foundry zegt het in de video (vanaf 42:50), dat de warp zones trager laden op pc dan op de ps5. En dat op veel betere hardware (rtx4099, 32gb ddr5, 990 pro nvme ssd)

[ Voor 36% gewijzigd door BM op 27-07-2023 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
@FrankoNL Draait allemaal om goede ontwikkelaars.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 21:30:
[...]

-geknipt-

Maar goed, digital foundry zegt het in de video (vanaf 42:50), dat de warp zones trager laden op pc dan op de ps5. En dat op veel betere hardware (rtx4099, 32gb ddr5, 990 pro nvme ssd)

[YouTube: Ratchet and Clank: Rift Apart - PC Max vs PS5 vs PC Very Low - First Look]
Omdat het een ps5 port is. Die game is gebouwd voor ps5 hardware en vervolgens naar pc geport. Dan heb je altijd overhead. Zo moeilijk is dat niet. Dat blijkt ook uit het feit dat het niet uitmaakt of je een 990 pro gebruikt of een tragere ssd van rond de 3 gigabyte per seconde. Probleem zit hem in de game, niet de hardware. dat zeggen ze overigens ook in die video.

-knip-

Ps5 is een mid range pc met een prima ssd, maar meer ook niet. Heb dat ding zelf ook staan en heb er hartstikke veel lol aan maar feiten zijn feiten.

[ Voor 23% gewijzigd door Geronimous op 27-07-2023 17:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

FrankoNL schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 22:04:
[...]

Hoezo? Ik geef toch argumenten in mijn laatste post. Jij negeert ze nu, dat is wat anders.

Dat jij aangeeft dat het je gaat om een inhoudelijk technische discussie is echt de ironie ten top.
Je mist compleet het punt met dat je aangeeft dat de ps5 een midrange pc is met een snelle ssd. Je geeft aan dat de ps5 ssd geen magie is, dat klopt het is namelijk gewoon een standaard NVME ssd die overal te krijgen is. Wat de console uniek maakt is dat de ps5 over de gehele I/O heel snel data overal heen kan kopiëren. Het nadeel van de ps5 is dat deze slechts 16GB ram heeft (wat ook gedeeld videogeheugen is). Doordat de I/O zo snel data heen en weer kan pompen compenseert hij de hoeveelheid RAM die die ps5 heeft. Het is dus een combinatie van hardware componenten die goed op elkaar afgestemd zijn wat de console uniek maakt.

Een pc kan enorm veel compenseren van de tragere hdd/sata ssd door enorm veel data in zijn ram te laden. De voorbeeld pc die werd gebruikt met een hdd had namelijk 64GB ram. Maar alsnog is het traagste component een bottleneck in de pc. De pc is altijd zo snel als zijn traagste hardware component. Tegenwoordig heb je API's die de hardware op een andere manier aanspreken (direct storage, vulkan etc) waardoor je dus ook veel sneller data heen en weer kan sturen. Op het moment dat de ps5 en Rift apart werden gelanceerd was er nog geen enkele game die direct storage ondersteunde.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cold_as_ijs
FrankoNL schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 21:25:
[...]

Laten we het feitelijkheden houden en niet op de man spelen is nergens voor nodig. Als je @Verwijderd zou kennen zou je weten dan zou je weten dat hij helemaal niet in kamp blauw bevind. Hij zit gewoon in kamp sega (ja nog steeds), dus je kan hem betichten van kamp zwart omdat ze sinds de favoriete console van hem op zwart zaad zitten :X :+ .
Er zijn 2 dingen die we even uit elkaar moeten trekken. De SSD op de PS5 is niet speciaal, de dedicated IO ervoor inclusief kraken bied gewoon hogere throughput. Dat gaat vast wel worden voorbij gestreefd door een nieuwe techniek. Is het speciaal, niet echt maar ze waren de eerste en dat mag wel erkend worden zonder ze de hemel in te prijzen. Implementatie is nog niet voldoende om de innovatie in gang te zetten, maar je ziet wel dat een goede developper met de techniek weet om te gaan op de PS5(Insomniac) als de PC(Nixies). Of de iets snellere laadtijden en iets lagere een gevolg zijn van optimalisatie zal de toekomst ons leren. Dit is letterlijk de eerste en enige game die due directstorage als de PS5 pushed. Eindelijk weer wat innovatie op game grbied;)

En de performance op sata SSD laat staan op HDD is gewoon tegenwoordig verder niet acceptabel, de game maakt heel veel gebruik van Rifts. Dat was voordat ik hem 2 maanden terug speelde iets wat ik ook niet verwachtte en dat is niet lekker als je in battle 10x rift iedere keer een sec moet wachten.

[ Voor 3% gewijzigd door BM op 27-07-2023 14:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:38
Vandaag Remnant 2 gekocht. Wat een game; grafisch fantastisch, gameplay heerlijk
Kan m zeker aanbevelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Vinnocchio schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 22:53:
Vandaag Remnant 2 gekocht. Wat een game; grafisch fantastisch, gameplay heerlijk
Kan m zeker aanbevelen
Heb deel 1 nooit gespeeld. Hij wordt omschreven als dark souls met guns. Klopt die vergelijking een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
cold_as_ijs schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 22:55:
[...]

Heb deel 1 nooit gespeeld. Hij wordt omschreven als dark souls met guns. Klopt die vergelijking een beetje?
Absoluut, al heb je geen souls oid die je dropt als je doodgaat.
Hier en daar echt pittig maar goed te doen vooralsnog

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Meneer UYL
Terug naar on-topic... zijn er al prijzen bekend over de Playstation 5 Spider-Man limited edition items? Volgens mij gaat die morgen online voor pre-order op https://direct.playstation.com toch? Moet ik mij zorgen maken om scalpers of denken jullie niet?

[ Voor 34% gewijzigd door BM op 27-07-2023 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer UYL
s0kkie schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 16:50:
[...]

Ongeveer 2 weken geleden gekocht, bevalt voor mij vele malen beter dan de standaard DualSense.
Ik heb nog niet echt geexperimenteerd met de extra buttons, maar de controller heeft betere grip, kan bekabeld met een behoorlijk lange kabel en heeft veel afstel mogelijkheden.
Persoonlijk geef ik wel de tip om een ongebruikte tweedehands te scoren als het lukt, de nieuwprijs is wel hoog voor wat je krijgt, ik heb mijne voor 170 gekocht via MP, was nieuw in doos en met garantiebon.
Ah geweldig om te horen en goede suggestie ook. Ik ben altijd een beetje huiverig over Marktplaats maar als dat 60 euro kan schelen dan ga ik toch maar ff kieken. Had V&A al een tijdje in de gaten gehouden, maar daar duikt niets op :P

Hoe is de batterij voor je? Ik lees zo vaak dat deze slecht is. Slechter dan een normale Dualsense.

[ Voor 5% gewijzigd door Meneer UYL op 27-07-2023 09:16 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Vannacht zijn er een paar nieuwe games aangekondigd en nieuwe gameplay getoond van games binnen het Playstation China Hero Project.

Dhaba: Land of Watermarks is a new title from Dark Star. It tells the story of a humanoid clay puppet. When the world is on the verge of collapse, the puppet traces the whereabouts of the water fragments within the ancient city, and throughout their journey of defeating enemies and seeking answers, unravels the story of the world and oneself. The game features various landscapes including abandoned ruins, a magnificent ancient city, gloomy prison, vast rift valley, expansive snowfield, deadly forest, and a floating city. Non-linear levels are interconnected, distinct, and intricate.
The Winds Rising is a story-driven action RPG developed by TiGames. It follows the journey of a girl from a peaceful village who embarks on a grand adventure after she encounters a lost monster cub, which affects the rise and fall of the entire kingdom. Her fate is in the player’s hands. Players can look forward to a refreshing and smooth combat experience, immersive and captivating story, and a world of ever-changing adventure.
[YouTube: EXILEDGE GAMEPLAY CHINAJOY PV]
EXILEDGE is a next-generation high-speed third-person shooting game. This game is created by Unreal Engine, integrating shooting elements and action elements into a new form of combat gameplay. It shows a fictional fantasy from the perspective and cultural context of Chinese developers, with a unique world view and narrative style. The world view is set on a planet covered only by the ocean and constructs. The player acts as a young “tower diver” with a mysterious past. Deal with enemies in the huge and mysterious constructs, and start a thrilling adventure. The project will bring global players a unique immersive experience with multiple shocking theme wonders and refreshing operation feel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Raem schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 09:54:
Vannacht zijn er een paar nieuwe games aangekondigd en nieuwe gameplay getoond van games binnen het Playstation China Hero Project.

[YouTube: Dhaba: Land of Watermarks (English title TBA) - Announce Trailer]

[...]

[YouTube: The Winds Rising - Announce Trailer]

[...]

[YouTube: EXILEDGE GAMEPLAY CHINAJOY PV]

[...]
Nu je over Chinese games begint komt ineens Black Myth: Wukong bij mij op. Ik dacht wat is er met die game gebeurt? Maar blijkbaar komt die in de zomer 2024 uit:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-09 11:48

s0kkie

Cowabunga

Meneer UYL schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 09:14:
[...]

Ah geweldig om te horen en goede suggestie ook. Ik ben altijd een beetje huiverig over Marktplaats maar als dat 60 euro kan schelen dan ga ik toch maar ff kieken. Had V&A al een tijdje in de gaten gehouden, maar daar duikt niets op :P

Hoe is de batterij voor je? Ik lees zo vaak dat deze slecht is. Slechter dan een normale Dualsense.
Dat durf ik niet te zeggen, ik speel alleen bekabeld met de Edge :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meneer UYL schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 08:05:
zijn er al prijzen bekend over de Playstation 5 Spider-Man limited edition items?
PS5 - €659,99 (incl. de game)
DualSense - €79,99
Plates - €64,99

https://www.dealabs.com/m...te-est-plutot-salee-25810

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Verwijderd

PlayStation 5 is nu de 40 miljoen stuks voorbij:

https://sonyinteractive.c...sses-40-million-in-sales/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer UYL
Raem schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 14:36:
[...]

PS5 - €659,99 (incl. de game)
DualSense - €79,99
Plates - €64,99

https://www.dealabs.com/m...te-est-plutot-salee-25810
Ik dacht ik koop de ps5 maar die is duur zeg....150 bovenop de standaard prijs (50 voor de game is vrijwel standaard maar je betaalt dus 100 euro nu ook voor de limited edition.. dat is nieuw...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Meneer UYL schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 16:55:
[...]

Ik dacht ik koop de ps5 maar die is duur zeg....150 bovenop de standaard prijs (50 voor de game is vrijwel standaard maar je betaalt dus 100 euro nu ook voor de limited edition.. dat is nieuw...)
Standaard versie is 549 euro. Dus hij is 110 euro duurder. Game is 70 euro en geen 50 euro. Dus er zit een verschil van 40 euro met de normale editie.

Je kan ook de normale editie los kopen en dan de plates, game en controller los kopen. (Ben je alleen wel een stuk duurder uit) Keuze zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer UYL
Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 17:08:
[...]

Standaard versie is 549 euro. Dus hij is 110 euro duurder. Game is 70 euro en geen 50 euro. Dus er zit een verschil van 40 euro met de normale editie.

Je kan ook de normale editie los kopen en dan de plates, game en controller los kopen. (Ben je alleen wel een stuk duurder uit) Keuze zat.
Ja de game is 70 maar een console met game is meestal 50 boven de vraagprijs van de console. Ik weet niet of dit recent is veranderd maar tot op heden volgens mij nog steeds waar aangezien je het in een bundel koopt en die prijzen vaak net iets voordeliger zijn (althans, first party prijzen).

Heeft de PS5 Disc-edtie een prijsverhoging gehad naar 549? Dit wist ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meneer UYL schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 17:41:
[...]

Ja de game is 70 maar een console met game is meestal 50 boven de vraagprijs van de console. Ik weet niet of dit recent is veranderd maar tot op heden volgens mij nog steeds waar aangezien je het in een bundel koopt en die prijzen vaak net iets voordeliger zijn (althans, first party prijzen).

PS5 bundels zijn tot nu toe volgens mij altijd €619,- geweest. Zie ook FF16 en GoW bundel. (Al is deze nu wel in de aanbieding).
De PS5 heeft vorig jaar een prijsverhoging gekregen van €50,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meneer UYL schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 17:41:
[...]

Bij andere bundels is de game ook gewoon de normale prijs:

https://direct.playstatio...-final-fantasy-xvi-bundle

En de ps5 heeft inderdaad een prijsverhoging gehad een jaar geleden:

nieuws: Sony verhoogt adviesprijzen PlayStation 5

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:02
Ik heb eigenlijk pas 1 keer een Special Edition van een PlayStation of andere console gezien die ik mooier vind en vond dan het origineel. Dat was de 500 Million half-transparant blauwe PS4 Pro.
Bij dit soort game-editions is het vaak simpel een decal op de kappen en controller plakken of drukken en klaar is kees.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4pI8I6vlQadcpStb4DPnGAipMd8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wp5hXjORnMRTgbbGolBzl578.jpg?f=fotoalbum_large

Misschien een uitzondering voor de TLOU P.II met het relief. en de controller van Death Stranding.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RLLCMcp82JUNDRYuzMJ4bfBCtAY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wsojJMzuuFFg6FSRx66g1B6u.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IPtmFDdj62lA0xZYLFJSxd6Cklc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QebpBNutlCQj8pVdvoYXhl9S.jpg?f=user_large

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geronimous schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 17:59:
Ik heb eigenlijk pas 1 keer een Special Edition van een PlayStation of andere console gezien die ik mooier vind en vond dan het origineel. Dat was de 500 Million half-transparant blauwe PS4 Pro.
Bij dit soort game-editions is het vaak simpel een decal op de kappen en controller plakken of drukken en klaar is kees.
[Afbeelding]

Misschien een uitzondering voor de TLOU P.II met het relief. en de controller van Death Stranding.
[Afbeelding][Afbeelding]
Die 500 million editie vind ik ook de mooiste. Maar verder geef ik eigenlijk niet heel veel om die speciale edities.

Behalve de Spider-man controller die bij de PS4 editie zat, die vind ik wel erg mooi. Maar die werd volgens mij niet los verkocht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/31W-YPrLM9RojUkgYKVyyl8EpEY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7UT9JGKOcsCNJCjSXR6CuNlP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meneer UYL
[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]
De enige die ik ooit heb gekocht en echt van heb genoten is die 500M edition. Was een mooie set met headset en controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
Ok heb tot nu toe nog nooit een custom playstation gekocht. Ik ga straks voor het eerst de ps5 spiderman plates bestellen, tenminste als het me lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer UYL
Geraedus schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 19:00:
Ok heb tot nu toe nog nooit een custom playstation gekocht. Ik ga straks voor het eerst de ps5 spiderman plates bestellen, tenminste als het me lukt.
Morgen gaan ze live. En de stock is groot dus dat moet prima lukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:06
[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]
Die Dead Stranding Playstation 4 Pro heb ik, vond hem erg mooi, en dat was de vervanger voor mij in 2019 voor mijn release model, die zijn tijd gehad had :D

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 16:30

MrN

Dit is nu de beste aanbieding toch:

https://www.amazon.de/dp/B08H93ZRK9?ref_=ast_sto_dp&th=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 16:30

MrN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrMacabr3
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:14
[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]
Ik vond die van monster hunter world geweldig:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v5ZKHeKaTs4eZnjrBzJeMUSVPfk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8qS0Fu95V2tDvOkIbDX0AwER.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yBq-EFdv_BnGrVIHv29GKSKLhiU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/56VgAUUDYspQ2OjUHJeY8Zzy.jpg?f=user_large

[ Voor 6% gewijzigd door DrMacabr3 op 28-07-2023 08:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 13:14:
[...]

Verschil is dat bij de vorige generaties de overgang naar een nieuwe node, de kosten maar beperkt tot niet stegen per chip. Dat is tegenwoordig wel anders. Waar ze vroeger konden scalen moeten ze nu naar complexere transistor design die maar 1 of 2 nodes mee kunnen. En ze moeten naar kleinere node om energieverbruik van de console te reduceren om zowel kosten als ruimte te besparen.
Het laatste gerucht is dat de ps5 slim een 5nm chip heeft en afstapt van liquid metal:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 09:38:
[...]

Het laatste gerucht is dat de ps5 slim een 5nm chip heeft en afstapt van liquid metal:

[Twitter]
wat bedoelen ze met liquid metal?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Farabi schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 09:40:
[...]

Dat is het materiaal wat tussen de SOC (CPU/GPU chip) en de heat sink zit. Dat wordt gebruikt om de hitte van de SOC (chip) over te brengen naar de heat sink. Normaal gesproken wordt daar koelpasta voor gebruikt. Sony heeft er in dit geval voor gekozen om vloeibaar metaal te gebruiken. Dit geleid beter dan koelpasta, maar heeft ook weer zijn eigen nadelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-09 19:33
Farabi schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 09:40:
[...]

Het is een andere oplossing voor thermal paste. Volgens mij wordt het alleen gebruikt op dies van CPU/GPU/APU's die extreem warm worden.

Tronics fix heeft een PS5 getest met normale koelpasta, waarbij de PS5 vrijwel direct oververhit raakte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

De spiderman Controller is nu ook te pre-orderen https://direct.playstatio...der-man-2-limited-edition

Right for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Alles staat nu inderdaad open voor pre-order!
Van alles kun je maar 1 product bestellen.

[ Voor 32% gewijzigd door Mosin op 28-07-2023 10:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jajofisher
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18:37
Via de site (direct bij sony) heb ik de controller te pakken, maar de plate was op ergens tussen het plaatsen in m'n winkelwagentje en het afronden van het proces (want er stond nog geen leveringsadres in m'n account). Uiteindelijk de plate ook kunnen bestellen :)

[ Voor 9% gewijzigd door Jajofisher op 28-07-2023 10:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Jajofisher schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 10:20:
Via de site (direct bij sony) heb ik de controller te pakken, maar de plate was op ergens tussen het plaatsen in m'n winkelwagentje en het afronden van het proces (want er stond nog geen leveringsadres in m'n account). Zucht.
Dat is vreemd, bij mij nog gewoon te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Jajofisher schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 10:20:
Via de site (direct bij sony) heb ik de controller te pakken, maar de plate was op ergens tussen het plaatsen in m'n winkelwagentje en het afronden van het proces (want er stond nog geen leveringsadres in m'n account). Zucht.
Krijg je bij Sony bij het afrekenen pas een melding?
Ik kan ze nu nog toevoegen aan mijn mandje namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jajofisher
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18:37
Eerste mandje had controller én plate. Voordat ik de bestelling kon afronden was de plate niet meer leverbaar, dus bestelling afgemaakt met alleen controller.
Inmiddels een tweede bestelling met de plate af kunnen ronden, dus wat omslachtig maar toch gelukt voor beide.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meneer UYL
Heeeeeeeeeee.. Waarom is er geen Spider-man 2 Limited Edition console maar dan Digital?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoeliJoeli
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20-09 21:01

CoeliJoeli

Gamer

Meneer UYL schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 11:11:
Heeeeeeeeeee.. Waarom is er geen Spider-man 2 Limited Edition console maar dan Digital?
Je wil de game toch fysiek hebben! Dan is het echt van jou :P

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meneer UYL
CoeliJoeli schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 11:14:
[...]

Nooo digitaal vind ik prima. Ik heb sinds PS3 geen discs meer gehad

Na even overwegen van de prijs:
- Console 660
- Controller 80
- Faceplate 65
- Game 80

Dat betekent dat als ik alleen de plates, controller en game zou halen 225EUR kwijt zou zijn.
Als ik de console + controller haal dan zou dat 739EUR zijn.

Betekent dus dat je dan een PS5 (erbij) hebt voor 512EUR
Je kan hier dus niet iets slims mee doen zodat je echt voordeliger uit bent. Helaas :>

[ Voor 45% gewijzigd door Meneer UYL op 28-07-2023 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meneer UYL schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 11:15:
[...]

Nooo digitaal vind ik prima. Ik heb sinds PS3 geen discs meer gehad

Na even overwegen van de prijs:
- Console 660
- Controller 80
- Faceplate 65
- Game 80

Dat betekent dat als ik alleen de plates, controller en game zou halen 225EUR kwijt zou zijn.
Als ik de console + controller haal dan zou dat 739EUR zijn.

Betekent dus dat je dan een PS5 (erbij) hebt voor 512EUR
Je kan hier dus niet iets slims mee doen zodat je echt voordeliger uit bent. Helaas :>
Er zit al een controller bij de bundel in, dus de PS5 is dan €435,-.

https://www.amazon.de/-/nl/dp/B08H93ZRK9
In Duitsland is de aanbieding nog geldig. Als je dan alles loskoopt ben je €685 kwijt, maar heb je wel 2 controllers. Mis je alleen de doos.

[ Voor 17% gewijzigd door Raem op 28-07-2023 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer UYL
Raem schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 12:05:
[...]

Bij een PS5 console zit altijd 1 controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meneer UYL schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 12:08:
[...]

Bij een PS5 console zit altijd 1 controller.
Ja, begreep na mijn post pas wat je bedoelde. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer UYL
Raem schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 12:05:
[...]

https://www.amazon.de/-/nl/dp/B08H93ZRK9
In Duitsland is de aanbieding nog geldig. Als je dan alles loskoopt ben je €685 kwijt, maar heb je wel 2 controllers. Mis je alleen de doos.
Ah ik zie het nu ja.
Inmiddels zijn de disc faceplates overal uitverkocht dus weet niet of deze truc (nu) werkt.

Ze zijn weer op voorraad: Afbeeldingslocatie: https://www.bol.com/nl/nl/p/sony-ps5-cover-marvel-s-spider-man-2-ps5-disc-console/9300000156283677/

[ Voor 12% gewijzigd door Meneer UYL op 28-07-2023 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meneer UYL schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 12:19:
[...]

Ah ik zie het nu ja.
Inmiddels zijn de disc faceplates overal uitverkocht dus weet niet of deze truc (nu) werkt.
Zijn gewoon nog bij bol.com te bestellen:

https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer UYL
Afbeeldingslocatie: https://www.nedgame.nl/playstation-5/sony-ps5-console-cover---spider-man-2-limited-edition/6437448537
DISC COVERS :)

[ Voor 6% gewijzigd door Meneer UYL op 28-07-2023 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
Op direct.playstation.com de spiderman controller weten te bemachtigen, helaas waren de plates al niet meer leverbaar. Het is nu wachten tot 1 september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer UYL
Geraedus schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 13:51:
Op direct.playstation.com de spiderman controller weten te bemachtigen, helaas waren de plates al niet meer leverbaar. Het is nu wachten tot 1 september.
Bij Nedgame zijn ze er nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:11
Spiderman controller besteld bij Bol 👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
CoeliJoeli schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 11:14:
[...]

Game is niet fysiek, komt als digitale code, console kan wel fysieke games aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vUe9GObNaA79Sr5fM2wIgERTD_s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WJPg1GGHGtzhUNHnH633b3sG.png?f=user_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
heerlijk weer dat deze als code komt. kunnen we hem weer goedkoop scoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoeliJoeli
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20-09 21:01

CoeliJoeli

Gamer

Linksquest schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 14:41:
[...]

Game is niet fysiek, komt als digitale code, console kan wel fysieke games aan.

[Afbeelding]
Wauw dat had ik niet gedacht. Nu ik het me bedenk, volgens mij gebeurt dit met elke bundel? Ik koop nooit bundels :P

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Farabi schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 14:44:
heerlijk weer dat deze als code komt. kunnen we hem weer goedkoop scoren.
Lijkt me dat degene die deze bundel kopen toch ook wel interesse hebben in de game. Is toch anders dan met die verplichte bundels van de mediamarkt destijds en dat daarna marktplaats vol stond met die games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purejet
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-09 16:19
CoeliJoeli schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 14:46:
[...]

Wauw dat had ik niet gedacht. Nu ik het me bedenk, volgens mij gebeurt dit met elke bundel? Ik koop nooit bundels :P
Bij het R&C bundel was mijn game fysiek..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 12-03-2024

NightShadow22

SonyPony

Vinnocchio schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 22:53:
Kan m zeker aanbevelen
Ben erg benieuwd net op de kop getikt voor 19 euro op de Series X Turkey key.

Is Hdr auto? kan nergens hdr settings vinden op youtube etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
CoeliJoeli schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 14:46:
[...]

9 van de 10 inderdaad digitaal. Collega van mij had de Horizon 2 bundel, en die was ook digitaal, net als bij God of War, daarom dat ik de console en game los gekocht had, omdat ik de game fysiek wou.

Laatste console waar ik een fysieke game erbij gekregen had was bij de Playstation 4 Pro Death Stranding Edition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Linksquest schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 22:35:
[...]

9 van de 10 inderdaad digitaal. Collega van mij had de Horizon 2 bundel, en die was ook digitaal, net als bij God of War, daarom dat ik de console en game los gekocht had, omdat ik de game fysiek wou.

Laatste console waar ik een fysieke game erbij gekregen had was bij de Playstation 4 Pro Death Stranding Edition.
De officiële bundels komen met digital games helaas. Zo jammer voor de verzamelaar dat het digitaal is. Overigens ook voor degene die een koopje zoekt, digitaal kan na gebruik niet worden doorverkocht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnocchio
NightShadow22 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 21:09:
[...]

Ben erg benieuwd net op de kop getikt voor 19 euro op de Series X Turkey key.

Is Hdr auto? kan nergens hdr settings vinden op youtube etc.
Mooi prijsje! HDR automagisch, heb niks ingesteld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 12-03-2024

NightShadow22

SonyPony

Vinnocchio schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 01:08:
[...]

Mooi prijsje! HDR automagisch, heb niks ingesteld
Ahhh ok bedankt dan weet ik dat.

Ja vond ik ook een leuke prijs dacht gelijk kopen! hield de game al een tijdje in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19-09 20:57
Hoi even een vraagje de PS5 gaat vaak op stand-by onder het gamen kan ik dat ergens uitzetten?Vooral klote als ik online zit te gamen :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:22

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
bie100 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 17:32:
Hoi even een vraagje de PS5 gaat vaak op stand-by onder het gamen kan ik dat ergens uitzetten?Vooral klote als ik online zit te gamen :F
Probeer eens 'HDMI device link' uit te zetten in de settings.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:22

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Voor wie van pixelated rpg's houdt Sea of Stars komt vanaf release dag naar de PS+ gamecatelog:

[ Voor 19% gewijzigd door Chaoss op 30-07-2023 19:58 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
bie100 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 17:32:
Het is wellicht eerder je tv dan je PS5 die op standby gaat - de PS5 gaat dan mee vanwege HDMI device link, omdat de PS5 input blijft ontvangen van je controller zou die niet op standby moeten gaan.
Heb je de powersaving/standby instellingen van zowel je tv als van de PS5 al nagekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19-09 20:57
Chaoss schreef op zondag 30 juli 2023 @ 08:46:
[...]

Probeer eens 'HDMI device link' uit te zetten in de settings.
Ga ik proberen thx
endless schreef op zondag 30 juli 2023 @ 19:54:
[...]

Het is wellicht eerder je tv dan je PS5 die op standby gaat - de PS5 gaat dan mee vanwege HDMI device link, omdat de PS5 input blijft ontvangen van je controller zou die niet op standby moeten gaan.
Heb je de powersaving/standby instellingen van zowel je tv als van de PS5 al nagekeken?
Nee nog niet naar gekeken ga ik ook doen thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:51

Agent47

I always close my contracts.

Ik wil mijn PS5 uitbreiden. De 750 GB vind ik toch niet genoeg.
Nu kwam ik deze tegen, alleen ik kan die software update niet doen, heb nergens plek om die SSD verder in te stoppen. ( Lees commentaar in de review)

https://www.coolblue.nl/p...ssd-2tb-met-heatsink.html

Ik zou graag 2 TB willen uitbreiden. Heb nu de standaard SSD er in. Wat raden jullie aan? Met / zonder heatsink? Welk eventueel alternatief?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
Agent47 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 10:58:
Ik wil mijn PS5 uitbreiden. De 750 GB vind ik toch niet genoeg.
Nu kwam ik deze tegen, alleen ik kan die software update niet doen, heb nergens plek om die SSD verder in te stoppen. ( Lees commentaar in de review)

https://www.coolblue.nl/p...ssd-2tb-met-heatsink.html

Ik zou graag 2 TB willen uitbreiden. Heb nu de standaard SSD er in. Wat raden jullie aan? Met / zonder heatsink? Welk eventueel alternatief?
Ik heb zelf ook deze SDD die je vermeld in je post, ik heb zelf geen Software update te hoeven doen om deze functionerend te krijgen in de PS5.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe ps5 beta firmware:

O.a. Dolby Atmos support, grotere ssd support (tot 8TB) etc.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o8i7gQUzWyZDYs0t5_5T1jmnHsw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s35SyyYrP0JNiVM3ujS5Wm6i.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2023 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bie100 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 19:58:
[...]
Nee nog niet naar gekeken ga ik ook doen thx
Dat zou je toch direct moeten zien. Als de PS5 naar Standby gaat, ga je op het scherm nog zien dat de PS5 aan het afsluiten is. Als je gewoon ineens zwart beeld hebt, en je ziet dan pas aan de knipperende LED van de PS5 dat hij naar standby aan het gaan is, is het bijna zeker je TV die naar standby ging en je PS5 die vervolgens volgt (ik vind die HDMI link overigens best handig, gewoon TV uitdoen en PS5 volgt vanzelf).

Zelf heb ik dat 'probleem' ook, in de zin dat de TV vanzelf naar standby gaat als je x uur lang de remote niet aanraakt. Nu, hij komt het wel zeggen, dus dan tik ik effen de remote aan.
Pagina: 1 ... 292 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord