Hmm als dat ook bij de gewone controller kan dan wil ik daar best 11,50 aan besteden, als de accuduur daardoor verdubbelt ... topRunaque schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:33:
Het is al een tijdje dat mijn Scuf Reflex last heeft van een korte batterijduur en het zou doodzonde zijn om dat ding al te vervangen met een nieuwe als ik het probleem zelf kan oplossen door de batterij zelf te vervangen (garantie is toch afgelopen).
Dus wat research gedaan en blijkt dat Probty een batterij voor de PS5 controller in hun gamma heeft dat ruim dubbel zoveel capaciteit heeft dan de originele van Sony.
[Afbeelding]
De Scuf controller uit elkaar halen is niet zo straight forward als een originele doordat de paddles op de onderkant stevig vast zitten, maar eens deze eruit zijn, gaat het gewoon vanzelf alsof het een doodgewone PS5 controller is.
[Afbeelding]
De originele batterij van Sony is een 1560mAh en de Probty een met 3500mAh.
[Afbeelding]
De PCB die over de houder hangt waar de batterij huist is door Scuf daar ingebouwd om de paddles op de onderkant in een profiel te kunnen programmeren.
[Afbeelding]
De Probty batterij schuift netjes in de plaats waar die van Sony oorspronkelijk zat en de connector insteken is misschien nog het gemakkelijkste van heel deze herstelling.
[Afbeelding]
Alles netjes terug in elkaar gestoken en de oude batterij gaan we even opzij houden als reserve.
[Afbeelding]
Batterij laad netjes op, dus laten we deze lekker doen om straks nog eens een kaske te kunnen leggen.
[Afbeelding]
Al bij al viel het geheel goed mee en de batterij zelf vervangen koste me 11,41€ voor de batterij en een half uurtje rustig demonteren en terug samenbouwen.
Ter land, ter zee en in de kroeg