PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 00:13
:strip_icc():strip_exif()/u/17239/crop586cd04bb358c.jpeg?f=community)
verbazen met de simpliciteit en pure grafische schoonheid.
Ik denk dat het een van mijn favo games op PS5 is. Forbidden west ziet er ook schitterend uit maar ik ben vrij uitgebrand op die game. Puur om de reden dat er zoveel filler en onnodige complexiteit in zit.
Iets wat GOT volledig los laat en gewoon ijzersterke en gefocuste gameplay levert.
Deel 2 zou hier erg welkom zijn, samen met hopelijk ooit een bloodborne remake of deel 2.
Ik heb de game nooit gespeeld. Maar het kan bijna niet anders dat hier ooit een remake of deel 2 van komt.
Da's een goeie deal!FrankoNL schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 14:03:
Ik heb bij Gamemania mijn day one ps5 voor 400 euro verkocht en de aanbieding gepakt. Dus gewoon 65 euro betaald voor een nieuwe controller en weer 2 jaar garantie op de ps5
Heb je hem gewoon ingeleverd met doos etc? Werkt dit bij iedere gamemania zo?FrankoNL schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 14:03:
Ik heb bij Gamemania mijn day one ps5 voor 400 euro verkocht en de aanbieding gepakt. Dus gewoon 65 euro betaald voor een nieuwe controller en weer 2 jaar garantie op de ps5
Gameplay van GOT is gewoon ijzersterk! Ook het navigatie systeem via de wind is goed gedaan. Maar vond de wereld heel doods en de random encounters heel goedkoop en voorspelbaar. Volgende keer speel ik hem ook in het engels, japans maakt dat het verhaal lastiger is om te volgen. Hopelijk maken ze de wereld beter in deel 2.swoutr schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 13:54:
Vandaag weer wat games uit de backlog aan het werken. Waaronder forbidden west en Ghost of tsushima, ondanks dat GOT vrij eentonig is blijft deze game me elke keer
verbazen met de simpliciteit en pure grafische schoonheid.
Ik denk dat het een van mijn favo games op PS5 is. Forbidden west ziet er ook schitterend uit maar ik ben vrij uitgebrand op die game. Puur om de reden dat er zoveel filler en onnodige complexiteit in zit.
Iets wat GOT volledig los laat en gewoon ijzersterke en gefocuste gameplay levert.
Deel 2 zou hier erg welkom zijn, samen met hopelijk ooit een bloodborne remake of deel 2.
Ik heb de game nooit gespeeld. Maar het kan bijna niet anders dat hier ooit een remake of deel 2 van komt.
Ik heb hem juist van Engels op Japans gezet omdat de Engelse voices erg onnatuurlijk overkomen. Intonatie in Japans is veel mooier (al versta je er natuurlijk geen snars van).cold_as_ijs schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 20:01:
[...]
Gameplay van GOT is gewoon ijzersterk! Ook het navigatie systeem via de wind is goed gedaan. Maar vond de wereld heel doods en de random encounters heel goedkoop en voorspelbaar. Volgende keer speel ik hem ook in het engels, japans maakt dat het verhaal lastiger is om te volgen. Hopelijk maken ze de wereld beter in deel 2.
Mooie game met voor mij een goede moeilijkheidsgraad, sommige stukken moet ik echt moeite doen om voorbij te komen. Sommige games worden hack&slash zonder weerstand.
Wel een lange game, hij blijft soms erg lang op evenveel progress staan. Te veel side missions zonder voortgang op het verhaal. Zit nu rond de 50% en twijfel of ik de side quests even moet laten liggen..
[ Voor 9% gewijzigd door WaterFire op 09-07-2023 11:56 ]
dat garantieargument vind ik riskant. als je ps5 vanaf dag 1 goed heeft gewerkt, heb je een goed exemplaar. maar je nieuwe PS5 kan eventueel opeens na 3 maanden kuren vertonen, dan heb je meer gezeik. maar goed.FrankoNL schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 14:03:
Je bent hem even kwijt, maar garantie is garantie. Na 2 jaar en drie maanden ben je pas echt aan de beurt kwa kosten, genoeg voorbeelden van apparaten die er even over doen om stuk te gaanFarabi schreef op zondag 9 juli 2023 @ 12:00:
[...]
dat garantieargument vind ik riskant. als je ps5 vanaf dag 1 goed heeft gewerkt, heb je een goed exemplaar. maar je nieuwe PS5 kan eventueel opeens na 3 maanden kuren vertonen, dan heb je meer gezeik. maar goed.
Was dat toevallig in Zoetermeer? Die gasten zeiden dat een klant precies dat had gedaan en ik snapte er niks van. Maar dat was jij dus xD.FrankoNL schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 14:03:
Nou, het duurt sowieso wel een tijd (soms een paar jaar) voordat er games verschijnen die het echt de moeite waard maken om de console te hebben. Was met de ps4 ook zo, duurde best een tijd.giantgiantus schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 09:49:
[...]
Met hoge inflatie is de “echte” korting natuurlijk wel een boel meer. Als je inkomen gemiddeld met 10% gestegen is sinds de aankoop van die PS5 is de PS5 echt wel goedkoop nu.
Al blijf ik het apart vinden dat mensen wel een bepaalde gameconsole willen en die dan niet day 1 kopen omdat er een korting van een paar tientjes gaat komen.
Nu pas met Ragnarok is het me waard om de ps5 te halen.
Ik heb hem 2 jaar eerder voor hetzelfde geld en speel dezelfde game. Ik vind wachten als je hem toch gaat kopen apart.Laidbackninja schreef op zondag 9 juli 2023 @ 15:00:
[...]
Nou, het duurt sowieso wel een tijd (soms een paar jaar) voordat er games verschijnen die het echt de moeite waard maken om de console te hebben. Was met de ps4 ook zo, duurde best een tijd.
Nu pas met Ragnarok is het me waard om de ps5 te halen.
:strip_exif()/f/image/TSYR44I3DiFMj1qPfXZCTJmG.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu kunnen we lekker beginnen aan Metro Exodus
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Succes met metro exodus, ik ben er met goede moed aan begonnen maar uiteindelijk aan de kant gelegd. Game ziet er prachtig uit maar kan niet de eerste 2 delen tippen. Wat me vooral tegen stond was het feit dat je maar 2 wandel tempo’s hebt, namelijk sprint en sluipen. De PC heeft er 3. Dat is juist in de open wereld vervelend omdat je juist in de minder interessante stukken vaart wil maken of dat je hierdoor gedwongen wordt random encounters aan te gaan terwijl je het niet wil.Superkiwi schreef op zondag 9 juli 2023 @ 15:29:
Na een pauze van 2 jaar eindelijk de FF VII Remake uitgespeeld. Misschien een beetje vloeken in de kerk maar ik vond XIII, XIII-2 en XV leuker, voornamelijk vanwege de setting; ik miste de uitgestrekte groene vlaktes. De combat icm je wapens en de materia vond ik wel ontzettend tof.
[Afbeelding]
Verder wel heel sfeervol hoor en nogmaals grafisch prachtig.
Nog steeds niet helemaal van het nut overtuigd, want PS4 voldeed tot nu toe nog prima wegens gebrek aan interessante exclusives, maar met de huidige korting was het toch te aantrekkelijk om te laten liggen. Daarbij wilde ik er dit jaar eigenlijk toch wel aan beginnen en nu heb ik 'm ook ruim op tijd voordat m'n vakantieperiode begint!
Nu nog even een ei leggen over een vervanger voor m'n huidige TV en AVR, die gaan allebei ook al weer een jaar of 12 mee. Bijna zeker worden dat de LG G3 65" en een Denon 2800H. Dan kan ik er weer even tegen!
Alleen al de zeer korte laadtijden hebben voor mij al genoeg nut voor een PS5. Echt bizar dat je gewoon vanaf een koude start, ongeveer 15 seconden later kan gamen (bijvoorbeeld Hogwarts Legacy). En bijna instant kan fast travellen tussen gebieden. Voor het geld waar je hem nu voor kan kopen is het echt een koopje. Je krijgt er een uitstekende controller bij, een BluRay speler en enorme grafische power. Voor dit geld heb je in het PC domein nog niet eens een grafische kaart.Kwistnix schreef op maandag 10 juli 2023 @ 12:16:
Ik heb ook maar een PS5 (disc) aangeschaft en die is net afgeleverd, incl. een extra controller en laadstation.
Nog steeds niet helemaal van het nut overtuigd, want PS4 voldeed tot nu toe nog prima wegens gebrek aan interessante exclusives, maar met de huidige korting was het toch te aantrekkelijk om te laten liggen. Daarbij wilde ik er dit jaar eigenlijk toch wel aan beginnen en nu heb ik 'm ook ruim op tijd voordat m'n vakantieperiode begint!
Nu nog even een ei leggen over een vervanger voor m'n huidige TV en AVR, die gaan allebei ook al weer een jaar of 12 mee. Bijna zeker worden dat de LG G3 65" en een Denon 2800H. Dan kan ik er weer even tegen!
Veel plezier ermee!
Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC
Thanks! Gaat goed komen. En wat je zegt klopt natuurlijk wel. Het is een grote QoL verbetering ten opzichte van PS4. Plus, misschien kan ik nu eindelijk CP2077 eens fatsoenlijk(ish) spelen
Nou dan kan je over een klein jaartje los op de groene vlaktes in FFVII RebirthSuperkiwi schreef op zondag 9 juli 2023 @ 15:29:
Na een pauze van 2 jaar eindelijk de FF VII Remake uitgespeeld. Misschien een beetje vloeken in de kerk maar ik vond XIII, XIII-2 en XV leuker, voornamelijk vanwege de setting; ik miste de uitgestrekte groene vlaktes. De combat icm je wapens en de materia vond ik wel ontzettend tof.
[Afbeelding]
Ken je het origineel? Zelf vond ik Midgar echt geweldig en sfeervol! En was eigenlijk maar een opstapje naar het hele verhaal.
Exodus wil ik ook ooit nog mee beginnen, nu eerst nog bezig met FFXVI en Cyberpunk
XVI staat ook op mijn lijst, die komt er waarschijnlijk zodra ik klaar ben met Exodus.
[ Voor 73% gewijzigd door Blauwedraak op 10-07-2023 16:46 ]
Vraagje: Ik heb Horizon Forbidden West op Disc voor mijn PS4 en de main story uitgespeeld.
Kan ik dan ook Burning Shores kopen en downloaden voor mijn PS5 of moet je alles eerst ook uitspelen op de PS5?
Hoe gaat dat in zijn werk?
Als je je save game van de PS4 versie in de PS+ cloud hebt opgeslagen kan je deze downloaden op je PS5. Ook wel even de PS5 upgrade van de game gratis claimen in de Store en downloaden, daarna kan je Burning Shores ook kopen.Vlassie1980 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 16:26:
Gisteren ook de PS5 in ontvangst mogen nemen. Werd tijd
Vraagje: Ik heb Horizon Forbidden West op Disc voor mijn PS4 en de main story uitgespeeld.
Kan ik dan ook Burning Shores kopen en downloaden voor mijn PS5 of moet je alles eerst ook uitspelen op de PS5?
Hoe gaat dat in zijn werk?
Burning Shores kan je wel pas spelen als je de laatste main missie van HFW hebt gehaald.
[ Voor 103% gewijzigd door DM89 op 10-07-2023 17:50 ]
Heb ik net ook gedaan .FrankoNL schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 14:03:
Bedankt voor de tip.
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.
Vanmiddag voor het eerst wel een update gevonden en toegepast. Heb alleen niet kunnen ontdekken wat er is aangepast.
[ Voor 7% gewijzigd door Monda op 11-07-2023 20:02 ]
PSN: Mondaatje
"Improved system software performance and stability."Monda schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 17:58:
Heb alleen niet kunnen ontdekken wat er is aangepast.
Dat is standaard de volledige changelog
Verwijderd
Wat blijft het toch ook een waanzinnige game. Ik heb vorig jaar beide delen gespeeld maar in de toekomst zeker opnieuw. Tijdloze game.cold_as_ijs schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 00:18:
Net begonnen aan TLOU part 1. Man o man blijft echt een van de beste intro’s ooit. De spanning, emotie en muziek. En dit is de 3e keer dat ik de game speel (ps3 en ps4). Dit moment is meteen hartbrekend
[Afbeelding]
Ooh ja deze kan natuurlijk niet ontbreken. Een troost, de ladder is wel op 4k gerenderd![]()
[Afbeelding]
Ik moet nog steeds voor de eerste keer spelencold_as_ijs schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 00:18:
Net begonnen aan TLOU part 1. Man o man blijft echt een van de beste intro’s ooit. De spanning, emotie en muziek. En dit is de 3e keer dat ik de game speel (ps3 en ps4). Dit moment is meteen hartbrekend
[Afbeelding]
Ooh ja deze kan natuurlijk niet ontbreken. Een troost, de ladder is wel op 4k gerenderd![]()
[Afbeelding]
Stimulate14 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 09:24:
[...]
Ik moet nog steeds voor de eerste keer spelen.
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/rUF0prHk94dqqU5L66UAnZe8.gif?f=user_large)
Ik ook hoor. Maar in my defence; ik heb de PS 5 nog niet zo lang en hiervoor nog niet eerder een Playstation gehad (nouja; een PS 2). Ik ben nu hooked aan GoW (2018). Allemachtig wat een game
En dan moet ik nog:
Ghost of Tsushima,
FF XVI
GoW Ragnarök
TLOU Deel I en II
Spiderman games
FF VII Remaster
etc.
Gelukkig was de Samsung 980 Pro met heatsink net in een Primedeal (2 TB), dus voorlopig kan ik voort
Iets heel anders; de PS 5 staat verticaal bij mij op de grond. Is het normaal dat wanneer een disc opspinned, het klinkt alsof de boel uit elkaar gaat trillen? Lijkt vooral te zijn als hij op max rpm gaat. Gelukkig houdt het niet lang aan, maar de katten kijken er heel vreemd naar wanneer ik game met een disc
Wat hier boven staat. Ik heb de PS5 gekregen in augustus 21 en dat is mijn ruk excuus. Verder altijd vanuit de Xbox kant geweest dus vandaar
Je zou eens kunnen proberen om hem iets te verplaatsen of er iets onder te leggen om te kijken of de resonantie dan minder wordt.Notna schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 09:42:
Iets heel anders; de PS 5 staat verticaal bij mij op de grond. Is het normaal dat wanneer een disc opspinned, het klinkt alsof de boel uit elkaar gaat trillen? Lijkt vooral te zijn als hij op max rpm gaat. Gelukkig houdt het niet lang aan, maar de katten kijken er heel vreemd naar wanneer ik game met een disc
[ Voor 51% gewijzigd door Farabi op 12-07-2023 10:40 ]
Haha ik ookStimulate14 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 09:24:
[...]
edit: oja, jedi survivor moet ook nog bij dat lijstje
[ Voor 7% gewijzigd door ProfaNe op 12-07-2023 11:08 ]
Nep als in 'we doen of het een originele Sony is' of nep als in 'B-merk dat bijna identiek is aan het origineel'?Farabi schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 10:39:
zijn er al neppe ps5 controllers gespot hier? ik weet nog dat in tijde van PS3 en PS4 je de neppe controllers bijna niet kon onderscheiden van de echte.
We doen alsof het een Sony is.WaterFire schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 11:52:
[...]
Nep als in 'we doen of het een originele Sony is' of nep als in 'B-merk dat bijna identiek is aan het origineel'?
Verwijderd
Als je de keuze hebt zou ik meteen voor Part 1 gaan. Dan kan je van wat QoL verbeteringen profiteren zoals snellere laadtijden. Nu moet ik daarbij aantekenen dat ND in 2020 nog een patch heeft uitgebracht die de laadtijden op de PS4 aanzienlijk heeft teruggbracht.ProfaNe schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 11:07:
[...]
Haha ik ookNet GT7 campaign uitgespeeld dus kan nu eindelijk verder met Immortals Fenyx Rising. Dan of God of War of TLOU 1 remake of uncharted legacy of thieves... keuzes
edit: oja, jedi survivor moet ook nog bij dat lijstje
Het wil soms zijn dat de witte kappen niet helemaal lekker zitten. Ik had dit ook, een corrigend tikje tegen de kap bij de drive had dit opgelost voor mij (wanneer hij uit staat zonder disc)Notna schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 09:42:
[...]
Grappig, zo ben ik ook begonnen en je list ook mijn nog te spelen games. Elden Ring mag daarbij worden gezet.Notna schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 09:42:
[...]
Ik ook hoor. Maar in my defence; ik heb de PS 5 nog niet zo lang en hiervoor nog niet eerder een Playstation gehad (nouja; een PS 2). Ik ben nu hooked aan GoW (2018). Allemachtig wat een game![]()
En dan moet ik nog:
Ghost of Tsushima,
FF XVI
GoW Ragnarök
TLOU Deel I en II
Spiderman games
FF VII Remaster
etc.
Gelukkig was de Samsung 980 Pro met heatsink net in een Primedeal (2 TB), dus voorlopig kan ik voort
Maak je borst maar nat voor GOW Ragnarok
[ Voor 11% gewijzigd door AequitasII op 12-07-2023 13:34 ]
Mooi, scheelt mij weer excuses bedenkenVerwijderd schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 12:03:
Er is geen enkel excuus om TloU niet gespeeld te hebben.
maar goed dat jij geen partijleider bent.Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 12:03:
Er is geen enkel excuus om TloU niet gespeeld te hebben. Zodra je een PlayStation in huis hebt is dat top prioriteit daarna mag je verder nadenken over wat je wilt spelen.
Ik heb mij er zeer goed mee vermaakt (deel 1), maar de bijzondere status van deze game zegt mij vooral wat over het algehele niveau van 'verhalen vertellen' in games. Je steekt nou eenmaal snel boven dit maaiveld uit. Als doorgewinterd filmkijker, bijvoorbeeld, kan ik onmogelijk écht onder de indruk raken van het verhaal van TloU. Terwijl dat wel (voornamelijk) is waar deze game zijn uitzonderlijke positie in het game-landschap mee verdiend heeft.
Voelde allemaal erg statisch en verouderd aan qua gameplay. Het verhaal was ook niet bovengemiddeld.
Deltos heeft gelijk though.
Objectief gezien heb je gelijk hoor. Het verhaal in de game is niet speciaal, vaak genoeg verteld en ook de morele dilemma's zijn niet de meest mindblowing. Verder is de gameplay at best mediocre, bedoel het schieten en de controls voelen clunky en verder is het een ladder simulatorSpud82 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 13:46:
TloU. Goede game, maar ook een tikkeltje overrated. Vind ik althans.
Ik heb mij er zeer goed mee vermaakt (deel 1), maar de bijzondere status van deze game zegt mij vooral wat over het algehele niveau van 'verhalen vertellen' in games. Je steekt nou eenmaal snel boven dit maaiveld uit. Als doorgewinterd filmkijker, bijvoorbeeld, kan ik onmogelijk écht onder de indruk raken van het verhaal van TloU. Terwijl dat wel (voornamelijk) is waar deze game zijn uitzonderlijke positie in het game-landschap mee verdiend heeft.
Maar de infected brengen een bepaalde spanning in de game, dus een beetje horror/thriller suspense. Juist door de besturing ben je bewust van je tekortkomingen, waardoor je niet als een superheld door de game kan gaan. Ook het scavengen naar parts maakt dat je toch een bepaalde spanning houdt. Dit zorgt ervoor dat de game interessant blijft. Maar waardoor het voor mij een favoriet is, is dat je onderdeel bent van de ontwikkeling van de relatie tussen Joel en Ellie, dit bouwt zich persoonlijk voor mij op tot een niveau die films nooit kunnen bereiken simpelweg dat er gewoon niet genoeg tijd is. Daarin zijn dus ook de saaie stukken onderdeel van die ontwikkeling. Series kunnen dit voor mij veel beter dan films. Anyway hierdoor heeft de game gewoon een speciaal plekje, het was ook de eerste game die ik ooit gespeeld heb die dit zo wist te brengen. Ondertussen niet de enigste, Beyond 2 souls en denk RDR2 zijn de andere games die zo te binnen schieten.
Ik moet hem nog eens herspelen omdat ik bij mijn eerste playthrough eigenlijk halfweg of zo blijven steken ben. Dat is wellicht nog schaamtelijkerStimulate14 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 09:24:
[...]
Wat is jouw top 5?Spud82 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 08:41:
@cold_as_ijs Mooi verwoord! Ik kan je volgen hoor en stiekem snap ik het ook best wel, waar de heldenstatus van TloU vandaan komt. Voor mij persoonlijk gelden echter andere wetten: goede game, maar nog niet eens in m'n top 20
Ik doelde op een hypothetische (want in de praktijk houd ik geen lijsten bij) top 20 games in het algemeen, niet zozeer Sony-exclusives. Dus zal niet teveel offtopic gaan. Maar als ik kijk naar waar ik het meeste plezier uit gehaald heb op de PS de afgelopen jaren, dan is dat 9 van de 10 keer vanwege de gameplay of een bepaalde artstyle. Niet zozeer om het verhaal of bepaalde personages en hun chemistry.
Denk aan Bloodborne, Demon's Souls, Persona 5, Hollow Knight, Returnal etc. Maar ook Death Stranding, die vond ik dan bijvoorbeeld op narratief vlak veel interessanter dan een TloU.
Verwijderd
Part 1 mag voor mij binnenkort in Extra komen dan heb ik een goede reden om 'm nu alweer te spelen anders wacht ik nog eventjes. Ik heb de remaster gespeeld op de PS5 en geen moment dat de graphics de game verpeste, moet je nagaan straks met Part 1.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2023 10:21 ]
Is dit niet hetzelfde?Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 10:18:
Ik heb de remaster gespeeld op de PS5 en geen moment dat de graphics de game verpeste, moet je nagaan straks met Part 1.
Verbeterde beelden
The Last of Us is helemaal opnieuw opgebouwd met de nieuwste PS5™-engine van Naughty Dog om elk visueel detail te verbeteren. De game blijft trouw aan het origineel, maar bevat realistischere belichting, gedetailleerdere omgevingen en creatieve herbewerkingen van bekende gebieden.
Snelle laadtijden
De game laadt vrijwel direct dankzij de SSD van de PS5-console. Je kunt meteen verdergaan waar je was gebleven en specifieke confrontaties of hoofdstukken veel sneller laden.
Haptische feedback
De haptische feedback van de DualSense™ draadloze controller voor elk wapen tilt gevechten naar een hoger niveau en brengt omgevingen tot leven. Zo voel je subtiele regendruppels, het kraken van sneeuw onder je voeten en meer.
Adaptieve triggers
Alle iconische wapens uit The Last of Us, zoals Joels revolver en Ellies pijl-en-boog, bieden dankzij de DualSense nu dynamische trigger-weerstand en terugslag, zodat je nog meer opgaat in de gevechten.
3D-audio
De game ondersteunt de Tempest 3D-audiotechnologie van de PS5-console. Naughty Dogs verbeterde audio-engine zorgt voor rijker geluid, zwaardere explosies en intensere gameplay via ondersteunde stereokoptelefoons (analoog of USB) of tv-luidsprekers.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Wellicht met black friday weer. Komt niet super vaak per jaar voor.Robbdie schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 11:46:
Ik heb een aantal weken geleden een PS5 gekocht en zit nu Diablo een beetje begint te vervelen te kijken naar het abonnement waar je de grote gamecatalogus bij krijgt. Deze is 99,99 euro in het jaar. Met een beetje googelen zag ik dat deze vorige maand 75 koste gedurende een kortingsactie. Komt dit vaker voor? Anders ben ik best bereid nog even te wachten als dat potentieel 25 euro kan schelen. Vermaak me ook nog wel even met andere dingen mocht dit elk kwartaal wel een keer voorkomen bijvoorbeeld. Iemand die al langer meeloopt en dit soort acties vaker voorbij heeft zien komen, of was dit iets incidenteels?
Boullie
2x per jaar dacht ik. 1x in juni en dan met black Friday of rond kerstRobbdie schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 11:46:
Ik heb een aantal weken geleden een PS5 gekocht en zit nu Diablo een beetje begint te vervelen te kijken naar het abonnement waar je de grote gamecatalogus bij krijgt. Deze is 99,99 euro in het jaar. Met een beetje googelen zag ik dat deze vorige maand 75 koste gedurende een kortingsactie. Komt dit vaker voor? Anders ben ik best bereid nog even te wachten als dat potentieel 25 euro kan schelen. Vermaak me ook nog wel even met andere dingen mocht dit elk kwartaal wel een keer voorkomen bijvoorbeeld. Iemand die al langer meeloopt en dit soort acties vaker voorbij heeft zien komen, of was dit iets incidenteels?
Zijn ook weer toppers van games, maar dan op een andere manier!Spud82 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 10:07:
[...]
Ik doelde op een hypothetische (want in de praktijk houd ik geen lijsten bij) top 20 games in het algemeen, niet zozeer Sony-exclusives. Dus zal niet teveel offtopic gaan. Maar als ik kijk naar waar ik het meeste plezier uit gehaald heb op de PS de afgelopen jaren, dan is dat 9 van de 10 keer vanwege de gameplay of een bepaalde artstyle. Niet zozeer om het verhaal of bepaalde personages en hun chemistry.
Denk aan Bloodborne, Demon's Souls, Persona 5, Hollow Knight, Returnal etc. Maar ook Death Stranding, die vond ik dan bijvoorbeeld op narratief vlak veel interessanter dan een TloU.
Bloodborne was voor mij de reden om meteen alles van From te kopen haha
Ooit maandenlang onderzoek gedaan naar een game pc bouwen en welke componenten en dergelijke, begroting gemaakt van 800 euro (19 jaar en studentlife) toen op een gekke middag tijdens elektrotechniek gegoogled "hardest game currently" Zag Bloodborne staan trailer gekeken, PS4 gekocht en mijn maandenlange onderzoek naar gamepc's nooit meer aangeraakt xDcold_as_ijs schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 12:55:
[...]
Zijn ook weer toppers van games, maar dan op een andere manier!
Bloodborne was voor mij de reden om meteen alles van From te kopen haha
Nu al 8 jaar lang "instant" buys van from software. Enige games waar ik nog enigszins plezier uit haal door de combinatie van moeilijk, vrijheid in builds, openworld achtige vrijheid wat boss volgorde betreft en beetje duister/horror achtige settings.
ik was een easy gamer voordat ik aan bloodborne begon. Eerste keer 25x dood gegaan, daarna voor altijd verpestmxmemx schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 13:45:
[...]
Ooit maandenlang onderzoek gedaan naar een game pc bouwen en welke componenten en dergelijke, begroting gemaakt van 800 euro (19 jaar en studentlife) toen op een gekke middag tijdens elektrotechniek gegoogled "hardest game currently" Zag Bloodborne staan trailer gekeken, PS4 gekocht en mijn maandenlange onderzoek naar gamepc's nooit meer aangeraakt xD
Nu al 8 jaar lang "instant" buys van from software. Enige games waar ik nog enigszins plezier uit haal door de combinatie van moeilijk, vrijheid in builds, openworld achtige vrijheid wat boss volgorde betreft en beetje duister/horror achtige settings.
Is allemaal mooi natuurlijk, maar qua verhaal is het gewoon EXACT hetzelfde als de PS3 en PS4 versie. Dus je kunt het een remake noemen, maar in feite is het gewoon een remaster+Linksquest schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 12:00:
[...]
Verbeterde beelden
The Last of Us is helemaal opnieuw opgebouwd met de nieuwste PS5™-engine van Naughty Dog om elk visueel detail te verbeteren. De game blijft trouw aan het origineel, maar bevat realistischere belichting, gedetailleerdere omgevingen en creatieve herbewerkingen van bekende gebieden.
Snelle laadtijden
De game laadt vrijwel direct dankzij de SSD van de PS5-console. Je kunt meteen verdergaan waar je was gebleven en specifieke confrontaties of hoofdstukken veel sneller laden.
Haptische feedback
De haptische feedback van de DualSense™ draadloze controller voor elk wapen tilt gevechten naar een hoger niveau en brengt omgevingen tot leven. Zo voel je subtiele regendruppels, het kraken van sneeuw onder je voeten en meer.
Adaptieve triggers
Alle iconische wapens uit The Last of Us, zoals Joels revolver en Ellies pijl-en-boog, bieden dankzij de DualSense nu dynamische trigger-weerstand en terugslag, zodat je nog meer opgaat in de gevechten.
3D-audio
De game ondersteunt de Tempest 3D-audiotechnologie van de PS5-console. Naughty Dogs verbeterde audio-engine zorgt voor rijker geluid, zwaardere explosies en intensere gameplay via ondersteunde stereokoptelefoons (analoog of USB) of tv-luidsprekers.
Neemt niet weg dat ik ook net met deze titel begonnen ben nadat ik hem op de PS4 iets van 3 keer heb uitgespeeld en me echt verwonder over de grafische pracht en praal
Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC
Ik heb het juist na een From game nodig om even wat rustigs te spelen. Games als Snowrunner en Farming Simulator zijn daar ideaal voor.cold_as_ijs schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 15:05:
[...]
ik was een easy gamer voordat ik aan bloodborne begon. Eerste keer 25x dood gegaan, daarna voor altijd verpest. Ik kan niet meer van easy genieten
Alleen maar From games zou ik echt gek van worden
ooh helemaal gelijk, ondanks dat ik nu alle From games bezit heb ik er geen meer aangeraakt na BloodborneSuperkiwi schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 21:19:
[...]
Ik heb het juist na een From game nodig om even wat rustigs te spelen. Games als Snowrunner en Farming Simulator zijn daar ideaal voor.
Alleen maar From games zou ik echt gek van worden
Excuus aan mijn kant is dat ik tussendoor nog een paar adrenaline games heb gespeeld zoals Dying Light. Moet er toch eens aan geloven nadat ik met TLOU klaar ben haha
Ik kan helemaal niks vinden als ik zoek op pes of pro evolution soccerFarabi schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 20:01:
Kan iemand het spel pes 2021 season update vinden in de store? Is het verwijderd?
PSN : Geraedus
Die namen zijn ook gewijzigd, is volgens mij nu eFootballGeraedus schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 20:07:
[...]
Ik kan helemaal niks vinden als ik zoek op pes of pro evolution soccer
Beginnend BBQer, kan nooit kiezen, PC gamer voor het leven.
Alles geprobeerd hier. Is weg zo te zien. de enige echte laatste pes helaas.Adeadly schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 20:16:
[...]
Die namen zijn ook gewijzigd, is volgens mij nu eFootball
[ Voor 7% gewijzigd door Farabi op 14-07-2023 20:43 ]
https://store.playstation.com/nl-nl/concept/10000349Farabi schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 20:01:
Kan iemand het spel pes 2021 season update vinden in de store? Is het verwijderd?
Ah, je hebt gelijk. Ik lees dat de servers offline zijn en ze de game uit de stores hebben gehaald.Farabi schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 21:08:
[...]
Had ik gevonden, maar je kan niet meer kopen of downloaden.
Was toch een slechte game....konami is de weg kwijt.Farabi schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 21:08:
[...]
Had ik gevonden, maar je kan niet meer kopen of downloaden.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
https://www.gamemania.nl/...m-2-nvme-2tb-met-heatsink
Lijkt een prima schrijf te zijn. Als ik mijn PS mee neem naar de game Mania, zullen ze dan de data van mijn oude schijf overzetten? Of kan dat überhaupt niet?
Als je nog niets hebt. Is het gewoon bijplaatsen en klaar.
Je kan in de instellingen volgens mij opgeven dat dit dan je primaire opslag wordt.
Zelf nog geen uitbreiding
alleen een externe disk voor PS4 spellen. En dat weet de PS ook dat PS4 games daarop geinstalleerd moeten worden.
Verder kan je games zelf ook makkelijk verplaatsen in het menu.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
- Chaoss
- Chaoss
Ik ga alleen de campaign spelen, simpele rollercoaster actie maar ziet er wel verdomd goed uit. Leuk om gratis even te spelen.
Verwijderd
uitvoering: Seagate FireCuda 530 (met heatsink) 2TB
- Chaoss
Bedoelde u: tmnt?Chaoss schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 23:05:
Vanavond tnmt maar eens geïnstalleerd, best vermakelijk!
Shredders revenge of Cowabunga collectie?Chaoss schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 23:05:
Vanavond tnmt maar eens geïnstalleerd, best vermakelijk! Trip back down memory lane als je vroeger de tekenfilms hebt gekeken
- Chaoss
Schredders revenge, zit die andere ook in de PS+ extra?
- Chaoss
.... Die schildpadden game!
Staan echt een paar hele goede shows op TV+ tegenwoordig.
[ Voor 6% gewijzigd door Farabi op 16-07-2023 18:10 ]
- Chaoss
Uncharted 🗺️🚀
— Rino (@RinoTheBouncer) 16 juli 2023
Rumors about the brand’s future😎
✅Live from PlayStation trailer showcased a scene which seemingly features a blond young female explorer, likely Cassie Drake (Nathan and Elena’s daughter)
✅Uncharted reboot has been greenlit and is being developed by an… pic.twitter.com/drTf7BtkU8
Hype
En mijn dochter van 11 vind TMNT helemaal geweldig, niet verwacht
[ Voor 8% gewijzigd door Chaoss op 16-07-2023 23:40 ]
Direct na dit stukje (op 42 a 43 seconden), in de grot die vrouw met die fakkel:Chaoss schreef op zondag 16 juli 2023 @ 23:39:
Hypezat er aan te komen natuurlijk, al weet ik niet over welke scene uit de state of play ze het hebben in de tweet.
YouTube: Live from PS5 - Bringing You The Extraordinary | PS5
Latin capital letter y with diaeresis
- Chaoss
Spider-Man 2 showcase is coming this week at #SDCC🚀
— Rino (@RinoTheBouncer) 16 juli 2023
✅Symbiotic Relationships panel will discuss/showcase more of Spider-Man 2
✅Actors Yuri Lowenthal, Nadji Jeter, Tony Todd and Laura Bailey will be present
✅July 20 at 2:30PM PT
Who else is ready for Spider-Man 2?😎 #PS5… pic.twitter.com/CL22i87Ii4
Verwijderd
Hmm, altijd eens met een blonde Lara Croft willen spelen.Chaoss schreef op zondag 16 juli 2023 @ 23:39:
[Twitter]
Hypezat er aan te komen natuurlijk, al weet ik niet over welke scene uit de state of play ze het hebben in de tweet. Maar een vrouwelijke hoofdpersoon zou goed de dochter van Drake kunnen zijn. Het einde van de laatste game hinte daar imho ook wel op.
Maar, serieus.
Dat lijkt mij erg tof, een nieuwe Uncharted reeks met een vrouwelijke main-character.
Hoop alleen dat ze dezelfde vibe uit de voorgaande 5 delen kunnen vasthouden.
De humor + Luchtigheid gecombineerd met een leuke Hollywood actie experience
6 delen.Verwijderd schreef op maandag 17 juli 2023 @ 09:41:
[...]
Hmm, altijd eens met een blonde Lara Croft willen spelen.
Maar, serieus.
Dat lijkt mij erg tof, een nieuwe Uncharted reeks met een vrouwelijke main-character.
ik merk dat ik de gameloop in uncharted eigenlijk maar saai begin te vinden. Misschien lag het ook aan de lost legacy die nauwelijks puzzels bevatte, maar het is niet meer dan cutscene - klimmen - schieten - cutscene. Hopelijk kunnen ze bij deel 5 hier nog wat aan schaven.Verwijderd schreef op maandag 17 juli 2023 @ 09:41:
[...]
Hmm, altijd eens met een blonde Lara Croft willen spelen.
Maar, serieus.
Ze hanteren overigens vergelijkbare loop in TLOU, valt me nu heel erg op nu ik er weer mee bezig ben maar door het survival aspect zit er meer diepgang in en er is minder mindless climbing. Ik hoop overigens ook dat ze het over de top hollywood experience van de lost legacy wat terugschroeven, dat laatste level was gewoon teveel tegelijk. Een trein van 20 km lang waar je overheen moet vechten, meerdere keren overspringen naar een auto. Het voelde allemaal te gemakkelijk gemaakt in de zin van voeg maar nog meer spektakel toe dan wordt het leuker. Ik was halverwege het veld er wel klaar mee haha.
Verwijderd
Ik bedoelde de 5 delen met Nathan
Vond die met Chloe toch een stuk minder leuk.
Dat was meer Call of Duty dan Uncharted, i.m.h.o
Verwijderd
Dat dus,cold_as_ijs schreef op maandag 17 juli 2023 @ 10:15:
[...]
ik merk dat ik de gameloop in uncharted eigenlijk maar saai begin te vinden. Misschien lag het ook aan de lost legacy die nauwelijks puzzels bevatte, maar het is niet meer dan cutscene - klimmen - schieten - cutscene. Hopelijk kunnen ze bij deel 5 hier nog wat aan schaven.
Ze hanteren overigens vergelijkbare loop in TLOU, valt me nu heel erg op nu ik er weer mee bezig ben maar door het survival aspect zit er meer diepgang in en er is minder mindless climbing. Ik hoop overigens ook dat ze het over de top hollywood experience van de lost legacy wat terugschroeven, dat laatste level was gewoon teveel tegelijk. Een trein van 20 km lang waar je overheen moet vechten, meerdere keren overspringen naar een auto. Het voelde allemaal te gemakkelijk gemaakt in de zin van voeg maar nog meer spektakel toe dan wordt het leuker. Ik was halverwege het veld er wel klaar mee haha.
Begrijp me niet verkeerd, voor geloofwaardigheid ga ik geen Uncharted spelen.
Net zoals ik geen Fast & Furious ga kijken voor een serieuze plot en geloofwaardigheid.
Maar, Lost Legacy was gewoon teveel.
Elk stukje geloofwaardigheid en realisme was weg tegen het einde van het laatste level.
Al heb ik altijd wel een klein beetje een dat "probleem" gehad met de Drake Uncharted games, vooral de eerste 3 delen.
Een realistische setting en een "Normaal" plot, en dan opeens vanuit het niets bovennatuurlijke wezens.
Dat is altijd wanneer voor mij de plezier een beetje begon te weg vloeien.
Dus wat research gedaan en blijkt dat Probty een batterij voor de PS5 controller in hun gamma heeft dat ruim dubbel zoveel capaciteit heeft dan de originele van Sony.
:strip_exif()/f/image/9LbFCNsdrVjwuhxBYSBhWuRo.jpg?f=fotoalbum_large)
De Scuf controller uit elkaar halen is niet zo straight forward als een originele doordat de paddles op de onderkant stevig vast zitten, maar eens deze eruit zijn, gaat het gewoon vanzelf alsof het een doodgewone PS5 controller is.
:strip_exif()/f/image/tLQV2WwxIwtj8FN4Or1pHxNY.jpg?f=fotoalbum_large)
De originele batterij van Sony is een 1560mAh en de Probty een met 3500mAh.
:strip_exif()/f/image/ZeurNpidfywYNKAPr4oDHtU6.jpg?f=fotoalbum_large)
De PCB die over de houder hangt waar de batterij huist is door Scuf daar ingebouwd om de paddles op de onderkant in een profiel te kunnen programmeren.
:strip_exif()/f/image/5DgzyXi7qpz1mFtSob17JZYZ.jpg?f=fotoalbum_large)
De Probty batterij schuift netjes in de plaats waar die van Sony oorspronkelijk zat en de connector insteken is misschien nog het gemakkelijkste van heel deze herstelling.
:strip_exif()/f/image/IPDsvS3TUdmrG2pGgAZyPW5P.jpg?f=fotoalbum_large)
Alles netjes terug in elkaar gestoken en de oude batterij gaan we even opzij houden als reserve.
:strip_exif()/f/image/DJKuOzIKYRElvu1QYjGgdEGo.jpg?f=fotoalbum_large)
Batterij laad netjes op, dus laten we deze lekker doen om straks nog eens een kaske te kunnen leggen.
:strip_exif()/f/image/beRpwMSD3rDIm0DLT6EVgLY6.jpg?f=fotoalbum_large)
Al bij al viel het geheel goed mee en de batterij zelf vervangen koste me 11,41€ voor de batterij en een half uurtje rustig demonteren en terug samenbouwen.
Dit topic is gesloten.
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |