PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 16:49
:strip_icc():strip_exif()/u/17239/crop586cd04bb358c.jpeg?f=community)
Maar wel van Ubisoft. Dat maakt de game voor mij juist weer minder interessant.Chaoss schreef op maandag 12 juni 2023 @ 21:25:
[...]
Sowieso de meest interessante game van Ubisoft maar wat mij betreft ook een van de interessantere games van de hele Summer Gamefest.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
- Chaoss
Echt slechte games maken ze niet, AC Valhalla was een prima game. Zo iets maar dan in een Star Wars universum maakt voor mij al veel goed.Hulleman schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 11:41:
[...]
Maar wel van Ubisoft. Dat maakt de game voor mij juist weer minder interessant.
Ben ik het mee eens, Ubisoft krijgt veel negativiteit over zich heen. Maar het zijn wel vermakelijke games, alleen misschien te vaak te veel van hetzelfde. Tjah, met hoe vaak ze hun games in de sale doen vind ik dat niet erg. Ik vind velen vermakelijk en heb echt genoten van Ac Odyssey bijvoorbeeld. Er zijn slechtere ontwikkelaars.Chaoss schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 11:42:
[...]
Echt slechte games maken ze niet, AC Valhalla was een prima game. Zo iets maar dan in een Star Wars universum maakt voor mij al veel goed.
AC Valhalla en Far Cry 6 vond ik beide van dermate niveau dat ik de komende ubi games niet meer ga halen. Speel ze ooit wel in GPU/PS+Chaoss schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 11:42:
[...]
Echt slechte games maken ze niet, AC Valhalla was een prima game. Zo iets maar dan in een Star Wars universum maakt voor mij al veel goed.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
- Chaoss
FC6 heb ik denk ik na een uurtje of 10 weg gelegd, vond ik ook weinig aan. Valhalla was grafisch ook wel sterker dan FC6 dat helpt bij mij ook wel. Maar het is een typische Ubisoft game, map vrijspelen, map ontdekken, combat en heul veul side content.
Lekker toch. Meer (diepgang) verwacht ik ook niet van een Ubisoft game, daarom spelen ze zo lekker wegChaoss schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 13:15:
Maar het is een typische Ubisoft game, map vrijspelen, map ontdekken, combat en heul veul side content.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
100% dit. Soms wil ik gewoon hersenloos gamen en daar lenen Ubi spellen zoals FC zich prima toeSuperkiwi schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 13:27:
[...]
Lekker toch. Meer (diepgang) verwacht ik ook niet van een Ubisoft game, daarom spelen ze zo lekker weg

Na jarenlang Xbox only gamer te zijn geweest heb ik dus sinds een aantal weken mijn eerste PlayStation (5) in huis met gelijk 2 jaar Premium. Alles in de catalogus is dus nieuw voor mij; de keuze is reuze.
Ik moet zeggen dat ik de Dual Sense controller met de variabele trigger sterkte écht een enorme plus vind tov de Xbox. Van de week ook met de FF XVI demo als je deuren moet openmaken, of als je in Ghost of Tsushima de pijl en boog gebruikt; het blijft leuk
[ Voor 42% gewijzigd door Notna op 14-06-2023 13:34 ]
Toren beklimmen, gebieds hoofd gebouwtje clearen, praten met wat NPC’s, items zoeken, side quests en volgende gebied. Ubisoft maakt vooral skins die op dit concept passen is mijn mening.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Zeker, setting doet heel veel. Daarom vond ik AC Valhalla minder dan Odyssey. Vikings zijn vet, maar die Griekse setting vond ik zo mooi! Ook het varen op je schip tussen al die eilanden, lekker man. Bij Valhalla voer je door sloten en kanalen... zo zonde.Chaoss schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 13:15:
Setting doet voor mij ook wel veel Vikings vind ik tof dus Valhalla heb ik uitgespeeld.
FC6 heb ik denk ik na een uurtje of 10 weg gelegd, vond ik ook weinig aan. Valhalla was grafisch ook wel sterker dan FC6 dat helpt bij mij ook wel. Maar het is een typische Ubisoft game, map vrijspelen, map ontdekken, combat en heul veul side content.
Ook het tweede deel van de demo gespeeld? Toen was ik toch wel verkocht hoor.FMS schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 16:33:
Ik vind de FF16 demo een heeel klein beetje tegenvallen daar waar het in mijn ogen een beetje plat oogt. Beetje zoals Forspoken maar dan minder. Op performance mode vind ik de FPS ook niet echt stabiel.
Misschien Uncharted, is van de zelfde makers. Of misschien Days Gone?Zapato schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 19:15:
Na Last of Us 1 en 2 gespeeld te hebben zit ik een beetje in een gamer's block. Ik los het nu op door ze nog een keer te spelen. Heeft iemand suggesties voor een soortgelijke game qua sfeer en gameplay?
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
- Chaoss
Uncharted ondanks van dezelfde maker echt compleet andere game.
Uncharted is voor mij de leukere game. Meerdere malen uitgespeeld en echt ook goed verhaal met ook emotionele momenten maar vooral over the top actie en humor.
Tlou2 is beter maar minder leuk (imho)als dat logisch klinkt. Zou tlou2 niet snel nog een keer spelen.
Waar ik met uncharted 4 misschien binnenkort weer een playthrough ga doen.
Days gone vond ik dan weer hellemaal niks.
Uur geprobeerd maar kreeg er geen enkele klik mee. Speelde ook niet echt lekker wat ik me herinnerde.
[ Voor 10% gewijzigd door v8power67 op 14-06-2023 21:05 ]
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Maar eerlijkgewijs: Weinig games die echt op Last of Us lijken. Klasse apart.
- Chaoss
En wat mij betreft was de game boven gemiddeld. Verhaal verraste mij juist, vooral 2de helft was goed. Verder prima open wereld met verschillende settlements waar je klussen voor kunt doen. Motor upgraden, gear verzamelen. En ik hou totaal niet van zombie games, heb zelfs alle hordes overgeslagen tenzij het voor de mainquest moest, maar ik heb me er prima mee vermaakt.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
De hbo serie al bekeken van TLOU 1?Zapato schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 19:15:
Na Last of Us 1 en 2 gespeeld te hebben zit ik een beetje in een gamer's block. Ik los het nu op door ze nog een keer te spelen. Heeft iemand suggesties voor een soortgelijke game qua sfeer en gameplay?
- Chaoss
[Twitter: https://twitter.com/PlayStationEU/status/1669008700713967618?t=-cV07tkaaXenRjXNnMBnfw&s=19]
Ja prachtig ook. Aflevering 3 was helemaal geweldig. Ik ben niet iemand die huilt bij een film, maar hier stonden de traantjes wel in de ogen.
Voor de geïnteresseerden; de PS5 versie van SF6 is nu €36 bij Amazon. Frans doosje, maar spel is in het Engels:
https://www.amazon.nl/dp/...5%C3%91&crid=XJIQAPZUB8MQ
snap er geen reet van. wat bedoelen ze nu?Linksquest schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 13:17:
Voor de Like A Dragon / Yakuza spelers onder ons, ik kwam dit tegen online over waarom de titel niet Like A Dragon 8 is in het westen.
[Afbeelding]
Kort samen gevat, even de spin-offs weg gelaten.
In Japan is het altijd Like a Dragon geweest en daar zal dit nieuwe deel gewoon deel 8 worden.
Hier in het westen waren deel 1 t/m 6 onder de naam Yakuza, deel 7 was bij ons Like A Dragon en deel 8 word dan bij ons Like A Dragon: Infinite Wealth
wat mij opvalt is dat dit deel niet turn-based is. volgens mij zou dat na 'like a dragon ishin' wel weer terugkomen. ik hoop dat ze deze klassieke vechtstyle van de oude yakuza games aanhouden.. vond het systeem van like a dragon niks.Linksquest schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 13:37:
[...]
Kort samen gevat, even de spin-offs weg gelaten.
In Japan is het altijd Like a Dragon geweest en daar zal dit nieuwe deel gewoon deel 8 worden.
Hier in het westen waren deel 1 t/m 6 onder de naam Yakuza, deel 7 was bij ons Like A Dragon en deel 8 word dan bij ons Like A Dragon: Infinite Wealth
Misschien een toevoeging, Like a Dragon: Ishin! en Like a Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name zijn losstaande spellen in het Yakuza / Like A Dragon universum. Net als Judgement en Lost Judgement. Horen er wel bij maar staan los van het main verhaal. En het klopt wat je zegt, deel 7 om het zo maar even te noemen had ook een hele andere gameplay.Farabi schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 13:40:
[...]
wat mij opvalt is dat dit deel niet turn-based is. volgens mij zou dat na 'like a dragon ishin' wel weer terugkomen. ik hoop dat ze deze klassieke vechtstyle van de oude yakuza games aanhouden.. vond het systeem van like a dragon niks.
goed, ik kan het niet meer volgenLinksquest schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 13:42:
[...]
Misschien een toevoeging, Like a Dragon: Ishin! en Like a Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name zijn losstaande spellen in het Yakuza / Like A Dragon universum. Net als Judgement en Lost Judgement. Horen er wel bij maar staan los van het main verhaal. En het klopt wat je zegt, deel 7 om het zo maar even te noemen had ook een hele andere gameplay.
[ Voor 4% gewijzigd door Farabi op 15-06-2023 13:43 ]
Tegenwoordig met sommige games inderdaad een hele studie, er is trouwens nog een Spin-off, eentje voor de PS3, maar Yakuza: Dead SoulsFarabi schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 13:43:
[...]
goed, ik kan het niet meer volgenmaar we gaan ze natuurlijk allemaal weer uitspelen.
klopt, had dit een paar uurtjes gespeeld. maar zombies niet mijn dingLinksquest schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 13:48:
[...]
Tegenwoordig met sommige games inderdaad een hele studie, er is trouwens nog een Spin-off, eentje voor de PS3, maar Yakuza: Dead Souls
Ik heb hem ook eigenlijk meer voor de verzamelingFarabi schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 13:59:
[...]
klopt, had dit een paar uurtjes gespeeld. maar zombies niet mijn ding
Die zijn best gaaf gedaannFo schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 15:00:
Dbrand retro plates voor PS5: https://dbrand.com/shop/special-edition/retro-darkplates
Qua gameplay lijkt het er niet op, maar qua sfeer komt de Walking Dead serie van Telltale wel aardig in de buurt. Zeker het eerste seizoen.Zapato schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 19:15:
- Chaoss
Keanu Reaves kwam wel erg wierd over bij die Cyberpunk uitbreiding reveal, lijntje coke teveel gehad geloof ik

Leuke lijst, Far Cry 6, TMNT en Rogue Legacy 2 stonden sowieso bij mij nog op de lijst om ooit eens te proberen
zit hij ook in die nieuwe uitbreiding? hebben ze nieuwe stukken met hem opgenomen of hebben ze missies achtergehouden?Chaoss schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 08:40:
Die acteurs zien blijkbaar ook ineens in dat er met games ook geld te verdienen valt..
Keanu Reaves kwam wel erg wierd over bij die Cyberpunk uitbreiding reveal, lijntje coke teveel gehad geloof ik
nu zal niet iedereen community kennen (geniale serie als je het mij vraagt
Ik geloof dat een van de vroegste verschijningen van acteurs in games Bruce Willis was in Die Hard en Apocalypse op PSone, dus zo gek is het ook niet dat men vaker acteurs vraagt om in games te spelen. Kan zijn dat er voorheen nog waren, maar gezien ik elke generatie PlayStation heb gehad, is dit toch bijgebleven omdat ik die games gehad heb.Chaoss schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 08:40:
Die acteurs zien blijkbaar ook ineens in dat er met games ook geld te verdienen valt..
[YouTube: (almost) All quotes from Die Hard Trilogy [With lyrics !] (PS1)]Runaque schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 09:25:
[...]
Ik geloof dat een van de vroegste verschijningen van acteurs in games Bruce Willis was in Die Hard en Apocalypse op PSone, dus zo gek is het ook niet dat men vaker acteurs vraagt om in games te spelen. Kan zijn dat er voorheen nog waren, maar gezien ik elke generatie PlayStation heb gehad, is dit toch bijgebleven omdat ik die games gehad heb.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
- Chaoss
Volgens mij wel, is een nieuw verhaal op een nieuw gedeelte van de map.Farabi schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 08:51:
[...]
zit hij ook in die nieuwe uitbreiding? hebben ze nieuwe stukken met hem opgenomen of hebben ze missies achtergehouden?
https://direct.playstatio...-2-collectors-edition-ps5
Toen klonk dit geweldig op je oude CRT mono TV, nu met alles dat zo hard vooruit gegaan klinkt het alsof het uit een oude PSP lijkt te komen.

met digitale game in de doosRaem schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 10:09:
Spider-man 2 Collectors Edition Pre-orders zijn beschikbaar:
nu staat de data van de game al digitaal op een blu-ray

Thou shalt not pre-order games.Raem schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 10:09:
Spider-man 2 Collectors Edition Pre-orders zijn beschikbaar:
The root of all evil. Doe nou niet.
Meeste games op disc bevatten de game op disc helemaal niet meer. Was het niet zo dat GoT maar ong 50 MB data bevatte maar de game volledig download? Met het nadeel dat je wel een spinning disc hebt, maar de game volledig moet downloaden
Nee. Er zijn maar een handjevol games die dat hebben. Bijna alle games staan volledig op disc. (op day 1 patches na uiteraard).Hann1BaL schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 11:58:
[...]
Thou shalt not pre-order games.
Meeste games op disc bevatten de game op disc helemaal niet meer. Was het niet zo dat GoT maar ong 50 MB data bevatte maar de game volledig download? Met het nadeel dat je wel een spinning disc hebt, maar de game volledig moet downloaden? (Ja, je kunt m wel doorverkopen uiteraard.)
Klopt misschien wel, maar net om die reden heb ik liefst een fysieke kopie van een game in huis! Het geeft je ook een goed overzicht van games die je bezit, want als je alles digitaal koopt, dan verdwijnt het na jaren uit je gedachten, soms zelfs na maanden.Hann1BaL schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 11:58:
[...]
Thou shalt not pre-order games.
Meeste games op disc bevatten de game op disc helemaal niet meer. Was het niet zo dat GoT maar ong 50 MB data bevatte maar de game volledig download? Met het nadeel dat je wel een spinning disc hebt, maar de game volledig moet downloaden? (Ja, je kunt m wel doorverkopen uiteraard.)
Ik bestel vaak games met die speciale prullerijen bij, dus meestal moet je die ook pre-orderen, want na launch moet je dan hopen dat wie het niet is gaan ophalen binnen een bepaalde termijn, dat ze het dan aan jou willen verkopen.
Begrijp ik, maar mijn punt is dat de games soms verdwijnen terwijl je straks denkt dat je ze hebt omdat je de schijf hebt. Uiteraard gaat dat echt nog jaren duren voordat dat het geval is voor PS5 games. Maar als je over 20 jaar nog even de schijf uit de kast pakt, kun je van koude kermis thuis komen.Runaque schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 13:53:
[...]
Klopt misschien wel, maar net om die reden heb ik liefst een fysieke kopie van een game in huis! Het geeft je ook een goed overzicht van games die je bezit, want als je alles digitaal koopt, dan verdwijnt het na jaren uit je gedachten, soms zelfs na maanden.
Ik bestel vaak games met die speciale prullerijen bij, dus meestal moet je die ook pre-orderen, want na launch moet je dan hopen dat wie het niet is gaan ophalen binnen een bepaalde termijn, dat ze het dan aan jou willen verkopen.
Enige XBOX games van 20 jaar oud die het niet doen zijn duidelijk bekrast en eigenlijk altijd aan de bovenkant.Hann1BaL schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 13:54:
[...]
Begrijp ik, maar mijn punt is dat de games soms verdwijnen terwijl je straks denkt dat je ze hebt omdat je de schijf hebt. Uiteraard gaat dat echt nog jaren duren voordat dat het geval is voor PS5 games. Maar als je over 20 jaar nog even de schijf uit de kast pakt, kun je van koude kermis thuis komen.
Disc rot bestaat, maar het serieuze probleem bestaat voornamelijk met bepaalde consoles waar ze een slecht proces hebben gebruikt (saturn, dreamcast). Moderne blurays moeten wel een 100 jaar kunnen overleven
Dit is dus een beetje een geval van je mist het puntcold_as_ijs schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 14:41:
[...]
Enige XBOX games van 20 jaar oud die het niet doen zijn duidelijk bekrast en eigenlijk altijd aan de bovenkant.
Disc rot bestaat, maar het serieuze probleem bestaat voornamelijk met bepaalde consoles waar ze een slecht proces hebben gebruikt (saturn, dreamcast). Moderne blurays moeten wel een 100 jaar kunnen overleven
Langzaam aan komen er meer games die niet echt op de disc staan, ook al koop je de disc. Die games gaan zonder de downloadoptie niet meer werken. Heeft niets met de fysieke staat van de disc te maken, maar met het feit dat een game van disc niet altijd zomaar meer te spelen gaat zijn. Dat geldt lang niet voor alle games, maar ze zijn er genoeg. CoD is daar ook 1 van geloof ik (niet zeker)
bij fysieke spellen had ik het verkocht en was het hier nooit meer in huis gekomen.
ik koop bijna alleen maar zwaar afgeprijsde digitale spellen, waardoor de schade met miskopen gelukkig meevalt. ik moet zeggen dat de digitale spellen heel snel worden afgeprijsd vergeleken met vroeger. dat was ook een van de redenen om volledig voor digital only te gaan.
[ Voor 52% gewijzigd door Farabi op 16-06-2023 15:02 ]
Tot nu toe is dit een vrij beperkt issue op PS. Bij de buurman is dit de standaard.Hann1BaL schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 14:44:
[...]
Dit is dus een beetje een geval van je mist het punt
Langzaam aan komen er meer games die niet echt op de disc staan, ook al koop je de disc. Die games gaan zonder de downloadoptie niet meer werken. Heeft niets met de fysieke staat van de disc te maken, maar met het feit dat een game van disc niet altijd zomaar meer te spelen gaat zijn. Dat geldt lang niet voor alle games, maar ze zijn er genoeg. CoD is daar ook 1 van geloof ik (niet zeker)
Maar je hebt gelijk dat wanneer dit de standaard wordt je discs niet veel waard zijn. Maar daar zijn tegenwoordig ook andere oplossingen voor
- Chaoss
Zo'n CE pre-order je omdat je graag zo'n doos met goodies in huis wilt hebben.
[ Voor 26% gewijzigd door Chaoss op 16-06-2023 16:26 ]
misschien hebben we al die tijd al klote spellen gehad maar wisten we het niet
ik weet dat de PS2 later een netwerk-adapter kreeg, maar spellen werden niet ge-update hiermee zover ik me kan herinneren? dat was alleen om online te gamen.
Kijk eens bij sommige UHD films. De film wordt soms verkeerd geprint op de disc. De uitgevers komen dan met replacement-acties. een hoop gedoe. waarom kan dit bijv niet gepatched worden via internet vraag ik me dan af. meestal gaat het om fouten van 1 seconden op de disc.
[ Voor 34% gewijzigd door Farabi op 16-06-2023 16:48 ]
Je had wel eens bepaalde glitches of bugs. Gta San Andreas heeft bijvoorbeeld op de PS2 meerdere versies gehad. Maar games waren toen ook minder complex, dus minder kans op bugs of glitches.Farabi schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 16:33:
soms zit ik te denken hoe vaak een PS1 en PS2 spel geupdate zou worden als we in die tijd internet op consoles hadden. met de vraag; hadden de uitgevers nu een goed spel of slecht afgewerkt spel afgeleverd? (qua optimalisatie)
misschien hebben we al die tijd al klote spellen gehad maar wisten we het niet![]()
ik weet dat de PS2 later een netwerk-adapter kreeg, maar spellen werden niet ge-update hiermee zover ik me kan herinneren? dat was alleen om online te gamen.
Kijk eens bij sommige UHD films. De film wordt soms verkeerd geprint op de disc. De uitgevers komen dan met replacement-acties. een hoop gedoe. waarom kan dit bijv niet gepatched worden via internet vraag ik me dan af. meestal gaat het om fouten van 1 seconden op de disc.
het is een beetje net als het refreshrate verhaal. mensen hadden geen besef, totdat je ze een 60fps ervaring gaven. nu worden diezelfde mensen helemaal gek als een spel alleen op 30fps draait.Zorroberner schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 16:50:
[...]
Je had wel eens bepaalde glitches of bugs. Gta San Andreas heeft bijvoorbeeld op de PS2 meerdere versies gehad. Maar games waren toen ook minder complex, dus minder kans op bugs of glitches.
hierdoor komen andere aspecten omkijken buiten het spelplezier om. de gemiddelde gamer wordt veeleisender en brutaler.
[ Voor 4% gewijzigd door Farabi op 16-06-2023 17:03 ]
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements
- Chaoss
De PS2 had geen storage (hdd) dus de games werden rechtstreeks van disk gelezen en konden dus onmogelijk geüpdatet worden. Die netwerk-adaptor (heb die ook nog liggen) was puur voor online gamen. Al meen ik dat er ook een HDD adaptor was voor Final Fantasy, al weet ik de details niet meer.Farabi schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 16:33:
Opnieuw zelfde reden. BluRay spelers hebben normaal geen storage, dus je kan niets patchen.Kijk eens bij sommige UHD films. De film wordt soms verkeerd geprint op de disc. De uitgevers komen dan met replacement-acties. een hoop gedoe. waarom kan dit bijv niet gepatched worden via internet vraag ik me dan af. meestal gaat het om fouten van 1 seconden op de disc.
Een console is ook een blurayspeler. Ik denk dat ze wel een systeem kunnen creeeren. Dus zodra er een schijf met verbinding+storage is gedetecteerd, gelijk patchen.Twixie schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 21:02:
[...]
De PS2 had geen storage (hdd) dus de games werden rechtstreeks van disk gelezen en konden dus onmogelijk geüpdatet worden. Die netwerk-adaptor (heb die ook nog liggen) was puur voor online gamen. Al meen ik dat er ook een HDD adaptor was voor Final Fantasy, al weet ik de details niet meer.
[...]
Opnieuw zelfde reden. BluRay spelers hebben normaal geen storage, dus je kan niets patchen.
Mwoah games waren vroeger ook niet bugvrij hoor, daarnaast eerden vroeger ook heel veel slechte games gereleased. Ik bedoel niet alleen saaie games met veel herhaling (kuch ubisoft kuch) maar gewoon letterlijk bijna onmogelijke games. Er zijn zelfs games geweest die de video game crash hebben veroorzaakt. Dus zoveel beter was het vroegah nou ook nietariekanari schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 17:25:
Volgens mij is de oorzaak eerder dat nu vrijwel alles achteraf te verhelpen valt met een software- of firmware-update. Dat kon vroeger niet of amper en dus moest er grondig getest worden voordat een softwareproduct of hardwareapparaat op de markt werd gebracht.
Mijn gamecard van Xena voor GBC zegt wat anders.... Ik heb precies een versie met een bug waardoor een volgend level niet unlockedariekanari schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 17:25:
Volgens mij is de oorzaak eerder dat nu vrijwel alles achteraf te verhelpen valt met een software- of firmware-update. Dat kon vroeger niet of amper en dus moest er grondig getest worden voordat een softwareproduct of hardwareapparaat op de markt werd gebracht.
https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
Bluray e.d. is allemaal gestandaardiseerd. Het is niet omdat consoles ook een SSD hebben, dat die ineens zomaar de schijven kunnen, of eerder mogen, kopiëren naar SSD. Bovendien zijn het dan de uitgevers die cloud services zouden moeten voorzien voor de patches, en dat voor slechts een deel van hun publiek.Farabi schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 21:08:
[...]
Een console is ook een blurayspeler. Ik denk dat ze wel een systeem kunnen creeeren. Dus zodra er een schijf met verbinding+storage is gedetecteerd, gelijk patchen.
Never gonna happen dus.
Bedankt!Raem schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 16:46:
@Furrr Even getest en geeft bij mij ook die foutmelding.
Ik weet genoeg!
- Chaoss
Ubisoft confirmed that the size of Baghdad in #AssassinsCreed Mirage will will be roughly the size of Paris and Constantinople from Unity and Revelations, respectively🚀
— Rino (@RinoTheBouncer) 17 juni 2023
How do you feel about a smaller yet far more unique and detailed world?😎 #PS5 #PlayStation #ACMirage pic.twitter.com/MPaZPA76L8
Kleinere gedetailleerde wereld in AC Mirage i.p.v een idioot grote map met heel veel nodeloze opvulling.
- Chaoss
Marvel's Spider-Man 2 Updates🚀
— Rino (@RinoTheBouncer) 17 juni 2023
✅The “2” in Spider-Man 2 is not only because it’s a sequel, but because it features two Spider-Heroes
✅Not only do they have big story they're sharing within the world, but also their own individual journeys
✅Main story paths will take… pic.twitter.com/erfzxgNwPV
Had ik ook, iets naar onder staat een menu wat ook naar die catalogus gaat, die werkt welFurrr schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 13:12:
Meer mensen hier last van?
Ik heb een premium abo maar kan de gamecatalogus (onlangs toegevoegd) niet openen. Speciefiek dus de catalogus waar onlangs toegevoegd bij staat. De overige catalogussen kan ik wel openen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Gok dat ze een verwijzing verkeerd hebben gezet
https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
Nooit van gehoord, het ziet er op het eerste oog zeer interessant uit
Maar ja, dat dacht ik na het zien van Babylon's Fall's eerste trailer ook dus we zijn nog wat voorzichtig positief.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Bedankt!!Bas170 schreef op zondag 18 juni 2023 @ 11:19:
[...]
Had ik ook, iets naar onder staat een menu wat ook naar die catalogus gaat, die werkt wel
Gok dat ze een verwijzing verkeerd hebben gezet
Weet nu zeker dat er bij mij niets fout gaat iig.
✌🏽
Vanaf het zogenaamde Profile 2.0 (vanaf 2008) kun je Blu-Ray discs wel degelijk patchen of voorzien van extra content (BD-Live feature), waarbij de nieuwe content op local storage wordt opgeslagen (in de speler zelf of via bijvoorbeeld USB storage). Probleem is alleen dat de disc zelf dan voorbereid moet zijn door een stuk (Java) code om beschikbare updates te downloaden. Hiermee kun je in principe de hele content van de disc vervangen.Twixie schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 21:02:
[...]
Opnieuw zelfde reden. BluRay spelers hebben normaal geen storage, dus je kan niets patchen.
In de praktijk heb ik dit nooit gebruikt zien worden voor patches. Er zijn alleen wat discs uitgekomen met trailers of spelletjes, maar patchen kan dus technisch wel
Jammer dat deze feature weinig zinvol gebruikt wordt, want je zou bijvoorbeeld 1 disc uit kunnen brengen met bijvoorbeeld alleen Engels en dan later extra audio tracks en ondertiteling toe kunnen voegen via updates.
Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC
Socom op de PS2 kreeg zeker weten updates voor multiplayer, deze games had ik helemaal kapot gespeeld en kan ik me nog heel goed herinneren.Twixie schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 21:02:
[...]
De PS2 had geen storage (hdd) dus de games werden rechtstreeks van disk gelezen en konden dus onmogelijk geüpdatet worden. Die netwerk-adaptor (heb die ook nog liggen) was puur voor online gamen. Al meen ik dat er ook een HDD adaptor was voor Final Fantasy, al weet ik de details niet meer.
[...]
Dat was een Playstation 'deluxe' editie uitbreiding. Is volgens mij niet los te verkrijgenGerwin89 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 09:13:
Afgelopen tijd heel veel plezier aan Hogwarts Legacy gehad! Onwijs vet spel en speelt heerlijk wegNu schijnt er een hele vette side missie te zijn die 'mind your own business' heet. Soort horror achtige missie. Maar daar moet je een PSN code voor invullen. Ik heb mijn disc versie van marktplaats gehaald en de code is al gebruikt. Weet iemand hoe je nu aan die side missie kan komen? Hij staat nergens in de store...
Maar steeds vaker geeft mijn fysieke disk een error (CE-180255 als ik het me goed herinner).
Moet de disk zijn want andere spellen (digitaal of disk) geven geen problemen.
Nu wil ik NMS digitaal kopen maar dat kan niet omdat die al in de bibiliotheek zit.
Ik wil natuurlijk mijn savegames niet kwijt.
Hoe kan ik toch "upgraden" naar de digitale versie van NMS? (en dat ik dan twee keer betaal kan me eigenlijk nu even niet zoveel schelen, alhoewel een tip om het zonder te betalen natuurlijk ook op prjis gesteld wordt)
Final Fantasy 11 ook. Is nooit in Europa uitgekomen, maar om die game te spelen was een HDD verplicht. Werd in Amerika ook als bundel met HDD verkocht.s0kkie schreef op maandag 19 juni 2023 @ 09:35:
[...]
Socom op de PS2 kreeg zeker weten updates voor multiplayer, deze games had ik helemaal kapot gespeeld en kan ik me nog heel goed herinneren.
Socom gebruikte de memory card voor patches.
[ Voor 5% gewijzigd door Raem op 19-06-2023 09:58 ]
Hij zit volgens mij ook in de standaard versie. Maar dus los als een PSN code en hij lijkt inderdaad nergens te verkrijgen te zijn...Notna schreef op maandag 19 juni 2023 @ 09:37:
[...]
Dat was een Playstation 'deluxe' editie uitbreiding. Is volgens mij niet los te verkrijgen
Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC
Was dat bij ons niet zowat de enige titel die HDD ondersteunde ? Ik herinner me idd nog SOCOM bundels met die adapter. Zelf had ik Twisted Metal Black met de adaptor voor online multiplayer. Wat brak was overigens die multiplayer niet toen...s0kkie schreef op maandag 19 juni 2023 @ 09:35:
[...]
Socom op de PS2 kreeg zeker weten updates voor multiplayer, deze games had ik helemaal kapot gespeeld en kan ik me nog heel goed herinneren.
Maar we gaan hier eigenlijk serieus offline. Besef hierbij wel dat ik toch blij ben met PS5 in vgl met PS2
[ Voor 11% gewijzigd door Twixie op 19-06-2023 11:53 ]
[ Voor 33% gewijzigd door Farabi op 19-06-2023 12:20 ]
- Chaoss
Zat inderdaad bij alle Playstation versies, dus je moet dan echt een code van iemand krijgen welke nog niet gebruikt is.Gerwin89 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 10:02:
[...]
Hij zit volgens mij ook in de standaard versie. Maar dus los als een PSN code en hij lijkt inderdaad nergens te verkrijgen te zijn...
Je krijgt dan 1 missie en daarna als reward een eigen shop waar je loot kunt verkopen.
[ Voor 10% gewijzigd door Chaoss op 19-06-2023 13:13 ]
Vond dat eigelijk een heel vreselijke missie, ook beetje buggie bij mij waardoor ik op youtube moest gaan kijken wat ik moest doen.Gerwin89 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 09:13:
Afgelopen tijd heel veel plezier aan Hogwarts Legacy gehad! Onwijs vet spel en speelt heerlijk wegNu schijnt er een hele vette side missie te zijn die 'mind your own business' heet. Soort horror achtige missie. Maar daar moet je een PSN code voor invullen. Ik heb mijn disc versie van marktplaats gehaald en de code is al gebruikt. Weet iemand hoe je nu aan die side missie kan komen? Hij staat nergens in de store...
Enige voordeel dat je aan die shop hebt dat je daar je kledij kan gaan verkopen met meer (minieme)winst tov het verkopen bij een andere handelaar
Ik heb de game (nog) niet gespeeld maar een PSN code nodig hebben om een missie te kunnen spelen heb ik nog niet eerder gehoord. Wat is daar het nut van?Gerwin89 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 09:13:
Zodat PlayStation kan zeggen dat ze een exclusive level hebben en Warner Bros wat extra "nieuwe" games verkoopt (in plaats van dat men tweedehands koopt/leent) .paul99 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 16:53:
[...]
Ik heb de game (nog) niet gespeeld maar een PSN code nodig hebben om een missie te kunnen spelen heb ik nog niet eerder gehoord. Wat is daar het nut van?
Is dat level eigenlijk ook beschikbaar voor andere accounts op de primary console?
[ Voor 13% gewijzigd door MartijnS72 op 19-06-2023 17:45 ]
Vond er inderdaad toenertijd ook weinig aan.Chelseamarre123 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 13:17:
[...]
Vond dat eigelijk een heel vreselijke missie, ook beetje buggie bij mij waardoor ik op youtube moest gaan kijken wat ik moest doen.
Enige voordeel dat je aan die shop hebt dat je daar je kledij kan gaan verkopen met meer (minieme)winst tov het verkopen bij een andere handelaar
- Chaoss
Indrukwekkend game!
Verwijderd
Dat is het zeker. Ik heb het nu te druk met Diablo waarvan in juli season 1 start. In de herfst of winter maar eens in FF16 duiken.
https://www.bol.com/nl/nl...pElQ.2_18.19.ProductTitle
Twente komt eraan!
PU zeikt de performance helemaal af. Deze video kan ik later pas zien. Zijn ze hier wel positief over de fps?
PU is toch al ruim 15 jaar niet relevant meer nochtans serieus te nemen?Timothy3000 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 19:35:
[...]
PU zeikt de performance helemaal af. Deze video kan ik later pas zien. Zijn ze hier wel positief over de fps?
In het FF XVI topic is men enthousiast over de performance iig, vooral na de day one patch. DF is dat ook.
Dit topic is gesloten.
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |