Ja daar ben ik ook heel benieuwd naar.Raem schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 14:35:
[Afbeelding]
Ben benieuwd of weer eens wat van Pragmata gaan zien.
Anoniem: 170423
Saints Row voor de PS5 gehaald en uitgespeeld inmiddels. Ik had het gekocht met de nieuwe aanbiedingen in de PS Store. Het was de eerste Saints Row die ik heb uitgespeeld. In de andere delen heb ik maar wat lopen klooien. Deze Saints row was wel een stukje mooier dan die vroeger op de X360/ps3, maar niet wereldschokkend veel mooier.
Ik heb nu wel alle mooie PS5 spellen gespeeld.
Tips voor verborgen PS5 pareltjes zijn altijd welkom.
Dat deed die van mij alleen omstreeks launch. Is al zeker ruim 2 jaar spinvrij tijdens het gamen.Chaoss schreef op maandag 5 juni 2023 @ 20:45:
Er is wel een update geweest die de disc minder vaak laat opspinnen tijdens het spelen
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Trailer van de documentaire over Hideo Kojima. Ik vind dat hij altijd wel iets teveel op een voetstuk wordt gezet, maar ga dit wel kijken.
[ Voor 22% gewijzigd door Raem op 07-06-2023 15:00 ]
Hideo Kojima presents
A Hideo Kojima production
Hideo Kojima: Connecting Worlds
Starring: Hideo Kojima
A Hideo Kojima production
Hideo Kojima: Connecting Worlds
Starring: Hideo Kojima
Geen verborgen parels, maar wel parels die mensen toch vaak overslaan, want From software. Demon's Souls remake al gespeeld? Opwarmertje voor Elden Ring (veel beter en leuker dan DS) die je sowieso moet spelen.Anoniem: 170423 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 18:43:
The ascent vond ik ook erg vet!
[ Voor 28% gewijzigd door Hulleman op 07-06-2023 16:00 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Kena geprobeerd? Mooie adventure met nog redelijk wat uitdaging in de combat.Anoniem: 170423 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 18:43:
Saints Row voor de PS5 gehaald en uitgespeeld inmiddels. Ik had het gekocht met de nieuwe aanbiedingen in de PS Store. Het was de eerste Saints Row die ik heb uitgespeeld. In de andere delen heb ik maar wat lopen klooien. Deze Saints row was wel een stukje mooier dan die vroeger op de X360/ps3, maar niet wereldschokkend veel mooier.
The Ascent ga ik naar kijken. Souls games zijn voor mij te moeilijk.Hulleman schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 15:58:
[...]
Geen verborgen parels, maar wel parels die mensen toch vaak overslaan, want From software. Demon's Souls remake al gespeeld? Opwarmertje voor Elden Ring (veel beter en leuker dan DS) die je sowieso moet spelen.
Kena heb ik al op de PC uitgespeeld. Was leuk, maar daar blijft het bij.ChrisLNFF schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 18:26:
[...]
Kena geprobeerd? Mooie adventure met nog redelijk wat uitdaging in de combat.
Yakuza: Like a Dragon, als die aan je criteria voldoet. Fantastische game en voor mij de introductie met de Yakuza reeks + Judgment spin offs die ik niet had willen missen.Anoniem: 170423 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 18:43:
Elden Ring is niet moeilijk. De game legt je weinig tot niets uit, maar is niet echt moeilijk.Anoniem: 170423 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 19:33:
[...]
The Ascent ga ik naar kijken. Souls games zijn voor mij te moeilijk
:strip_exif()/f/image/jIz4tp2uz2N9TWLRnWiGJWe0.jpg?f=fotoalbum_large)
Trek to Yomi is een leuk spel met samurai invloeden. Gratis met PS+. Ik heb het met plezier in een uur of vier uitgespeeld. Ik heb met de nieuwe aanbiedingen een extra jaartje PS+ Premium genomen. Ik heb nu nog tot en met februari 2025 PS+ Premium.
@easygoingfox Yakuza spellen liggen mij niet en ik kom daar niet doorheen. Samurai spellen zoals mijn benoemde pareltje hierboven liggen mij dan wel weer.
@Hulleman The Elden Ring kom ik ook niet door. Ik heb voor souls spellen de zin en geduld niet om het echt verder te spelen.
Ik ga hem inderdaad ook zeker kijken, en deel je mening, zijn nog wel meer zeer grote game ontwerpers in de wereld.Raem schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 14:58:
[YouTube: HIDEO KOJIMA: CONNECTING WORLDS | Official Trailer]
Trailer van de documentaire over Hideo Kojima. Ik vind dat hij altijd wel iets teveel op een voetstuk wordt gezet, maar ga dit wel kijken.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Maar die hebben in hun tijd ook 'hun' documentaires gekregen. Verschil is dat je tegenwoordig makkelijker een aankondiging tegenkomt.Linksquest schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 08:22:
[...]
Ik ga hem inderdaad ook zeker kijken, en deel je mening, zijn nog wel meer zeer grote game ontwerpers in de wereld.
Zie ook diverse 'war stories' op Youtube van Ars Technica.
[ Voor 7% gewijzigd door WaterFire op 08-06-2023 13:20 ]
Tchia. Zelf nog niet gespeeld maar heb er al veel goeds over gehoord.Hulleman schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 15:58:
[...]
Geen verborgen parels, maar wel parels die mensen toch vaak overslaan, want From software. Demon's Souls remake al gespeeld? Opwarmertje voor Elden Ring (veel beter en leuker dan DS) die je sowieso moet spelen.
Geen verborgen parel maar misschien wel vergeten: Psychonauts 2. Heb de reviews gelezen dat het een absolute topgame was en ze hebben zeker geen ongelijk. Heb er mij zeer goed mee geamuseerd.
@Anoniem: 170423
The Forgotten City
Oorspronkelijk een skyrim mod, maar inmiddels uitgebracht als losstaand spel en bekroond met wat Writers Guild awards voor het verhaal.
Eerlijk gezegd nog maar een uurtje gespeeld, maar hij is gratis in PS+ Premium
The Forgotten City
Oorspronkelijk een skyrim mod, maar inmiddels uitgebracht als losstaand spel en bekroond met wat Writers Guild awards voor het verhaal.
https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
Deze had ik eigenlijk wel tijdens de PS showcase verwacht of vanavond tijdens SGF maar de demo voor Viewfinder is nu uit en de volledige game komt volgende maand al uit. Kijk hier naar uit, doet me erg denken aan The Witness.
- niet op ingaan... -
[ Voor 103% gewijzigd door Geronimous op 08-06-2023 22:37 ]
Ik heb voor de Summer Game Fest een Topic gemaakt in overleg met een modje, geen idee of er animo voor is maar kan het altijd proberen
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Even snel de walkthrough bekeken en het is niet echt waarvan ik onder de indruk ben. Skyrim beviel mij ook al niet echt.Bas170 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 14:45:
@Anoniem: 170423
The Forgotten City
Ieder z'n smaakAnoniem: 170423 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 15:35:
[...]
Even snel de walkthrough bekeken en het is niet echt waarvan ik onder de indruk ben. Skyrim beviel mij ook al niet echt.
https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
Anoniem: 338166
Ben ik het totaal mee eens.rutgergron schreef op maandag 5 juni 2023 @ 20:57:
[...]
Eén van de redenen om voor een Xbox Series X te gaan. Had hiervoor ook een PS5, maakte echt teveel 'lawaai', irritante coil whine en ook de ventilator Nidec fan was duidelijk te horen. Nog twee andere PS5 geprobeerd maar idem dito.
De Xbox daarintegen is echt muis en muisstil, echt bizar gewoon wat een verademing. Zelfs onder zware load of op een warme dag hoor ik zo goed als helemaal niks. Hoe de afdeling R&D dat voor mekaar hebben gekregen echt knap gedaan.
De meeste mensen die je er niet over hoort gamen met een headset of hebben het geluid hard staan. Tjah, dan kan je elk geluid wel mee weg krijgen natuurlijk ...
Nu een PS5 en Xbox X gehad en beide op gespeeld.
Kwa het gamen zelf heeft de PS5 mijn voorkeur, 100%
Maar de console zelf? 100% gaat mijn voorkeur uit naar de Xbox X
Stiller, koeler, kleiner.
Gewoon zoveel handiger.
In de winter mijn PS5 aanzetten in een klein kamertje, perfect.
Geen verwarming meer nodig.
In de zomer als het zoals nu al tegen de 25 graden aangaat? Pff... PS5 gooit daar nog eens eventjes een paar graden bovenop.
Zelf weer langzaam aan het gamen geslagen na een korte pauze periode, en toch maar mijn PS4 aangesloten omdat het niet te doen is met dit warm weer en mijn PS5 aan.
Daarbuiten is het een fantastische console met fantastische games en een fantastische controller.
(Ook al vind ik de Elite 2 van Xbox ook fantastisch).
Heeeuyyy toch weer playstation? Mooi dat wordt jou op psn toevoegenAnoniem: 338166 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 16:35:
[...]
Ben ik het totaal mee eens.
Nu een PS5 en Xbox X gehad en beide op gespeeld.
Kwa het gamen zelf heeft de PS5 mijn voorkeur, 100%
Maar de console zelf? 100% gaat mijn voorkeur uit naar de Xbox X
Stiller, koeler, kleiner.
Gewoon zoveel handiger.
In de winter mijn PS5 aanzetten in een klein kamertje, perfect.
Geen verwarming meer nodig.
In de zomer als het zoals nu al tegen de 25 graden aangaat? Pff... PS5 gooit daar nog eens eventjes een paar graden bovenop.
Zelf weer langzaam aan het gamen geslagen na een korte pauze periode, en toch maar mijn PS4 aangesloten omdat het niet te doen is met dit warm weer en mijn PS5 aan.
Daarbuiten is het een fantastische console met fantastische games en een fantastische controller.
(Ook al vind ik de Elite 2 van Xbox ook fantastisch).
Wat vreemd over die klachten over de geluidsproductie van de PS5. Mijn PS5 heb ik sinds februari en ik hoor de PS5 niet zelfs met zacht geluid over mijn tv speakers. Zelfs met deze zomerse hitte hoor ik de PS5 niet.
Morgen ga ik op de PS5 beginnen met Guardians of the Galaxy en daar heb ik zin in. Want ik hou ook van Spider-Man en Batman games.
Zelf heb ik een Xbox Series S gehad met Gamepass en alle Halo spellen erop uitgespeeld. Het menu van de Series S en het Gamepass aanbod beviel mij niet. De Series S stond hier met een maandje op Marktplaats. De Xbox had Gears of War en Halo reeksen met voor de rest weinig exclusieve spellen.
Morgen ga ik op de PS5 beginnen met Guardians of the Galaxy en daar heb ik zin in. Want ik hou ook van Spider-Man en Batman games.
Zelf heb ik een Xbox Series S gehad met Gamepass en alle Halo spellen erop uitgespeeld. Het menu van de Series S en het Gamepass aanbod beviel mij niet. De Series S stond hier met een maandje op Marktplaats. De Xbox had Gears of War en Halo reeksen met voor de rest weinig exclusieve spellen.
- rant / troll -
[ Voor 106% gewijzigd door Geronimous op 08-06-2023 22:22 ]
- niet op ingaan... -
[ Voor 117% gewijzigd door Geronimous op 08-06-2023 22:38 ]
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Enige wat mij storen doet, is als de Disc Drive begint te spinnen bij opstarten, dan maakt hij een flink lawaai, voor de rest is hij stil.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
- niet op ingaan... -
[ Voor 95% gewijzigd door Geronimous op 08-06-2023 22:40 ]
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 18:35
:strip_icc():strip_exif()/u/17239/crop586cd04bb358c.jpeg?f=community)
Deze discussie is wel klaar toch?
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Ik ben momenteel bezig met Guardians of the Galaxy en het bevalt me heel goed! Ik vind het een leuk om nog eens een lineaire game te spelen, gewoon een cool verhaal en amper afleiding (wat optionele collectables maar dat was het dan ook).Anoniem: 170423 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 19:40:
...
...
De karakters zijn goed uitgewerkt en goed geschreven, de gameplay vind ik leuk en origineel én het ziet er goed uit! Voor mijn part zeker een parel en er mag gerust meer van komen! 😃
Veel plezier ermee 👍
PSN: Zwartkijker
Amper afleiding? Kan me herinneren dat ze de oren van je kop kletsten, heb me er erg mee vermaakt (was nogal komisch)Zwartkijker schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 20:22:
[...]
Ik ben momenteel bezig met Guardians of the Galaxy en het bevalt me heel goed! Ik vind het een leuk om nog eens een lineaire game te spelen, gewoon een cool verhaal en amper afleiding (wat optionele collectables maar dat was het dan ook).
De karakters zijn goed uitgewerkt en goed geschreven, de gameplay vind ik leuk en origineel én het ziet er goed uit! Voor mijn part zeker een parel en er mag gerust meer van komen! 😃
Veel plezier ermee 👍
- Chaoss
Spiderman 2 release date is 20 oktober
- Chaoss
Hij moet weer overtreffen met een plaatje erbij hoor 
I raise you met een video:
I raise you met een video:
[ Voor 72% gewijzigd door Chaoss op 08-06-2023 22:21 ]
Summergamefest is echt helemaal niets voor mij… enige interessante game is Alan Wake II maar die koop ik alleen als ze het toch fysiek gaan uitbrengen.
De game industrie toont weinig creativiteit meer, ze gaan voor zekerheid (net als de filmindustrie) en dat leidt tot weinig nieuwe IP’s, remasters/remakes en weinig innovatie. Laatst een interessante documentaire over gezien die vooral toonde dat de filmindustrie voor zekerheid gaat en dat deze verschuiving ook in de game industrie te zien is
De game industrie toont weinig creativiteit meer, ze gaan voor zekerheid (net als de filmindustrie) en dat leidt tot weinig nieuwe IP’s, remasters/remakes en weinig innovatie. Laatst een interessante documentaire over gezien die vooral toonde dat de filmindustrie voor zekerheid gaat en dat deze verschuiving ook in de game industrie te zien is
Gigantisch veel indies vol creativiteit en innovatie. En op het gebied van AAA games vorige maand Zelda nog.Orangelights23 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 22:17:
Summergamefest is echt helemaal niets voor mij… enige interessante game is Alan Wake II maar die koop ik alleen als ze het toch fysiek gaan uitbrengen.
- Chaoss
FFR ziet er wel heel dik uit, hopelijk is hij wat minder grincy dan deel 1
On 2 discs!
Lekker allemaal de DJ uithangen
Zo kijk ik er ook wel een beetje naar. Je moet het echt bij indies en Nintendo zoeken. Zit ik dan met m’n PS5, komt er wéér zo’n muffe Spiderman uit pfff…Orangelights23 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 22:17:
De meeste indies vind ik ook niet echt interessant. Veel 2d platformers bijvoorbeeld, of alleen maar rennen en schieten. Natuurlijk zitten er leuke games tussen, maar gemiddeld genomen vaker het gewoon tegen. Het is niet voor niets een indie.Timothy3000 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 22:26:
[...]
Gigantisch veel indies vol creativiteit en innovatie. En op het gebied van AAA games vorige maand Zelda nog.
[ Voor 3% gewijzigd door Orangelights23 op 09-06-2023 06:02 ]
Vooral Hollywood films zijn creatieve armoede. Alleen maar superhelden films, Fast & Furious gaat door tot deel 100 en Disney maakt alleen nog live action van zijn klassiekers. Gelukkig is er nog het filmhuis. Hier kunnen soms nog echt parels getoond worden. Game industrie hetzelfde verhaal, maar gelukkig zijn er nog indies.Orangelights23 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 22:17:
Kan ik me niet in vinden. Er komt zoveel moois uit. Je moet je er alleen even in verdiepen.Orangelights23 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 06:00:
[...]
De meeste indies vind ik ook niet echt interessant. Veel 2d platformers bijvoorbeeld, of alleen maar rennen en schieten. Natuurlijk zitten er leuke games tussen, maar gemiddeld genomen vaker het gewoon tegen. Het is niet voor niets een indie.
Kan best een lijstje maken met toffe innovatieve games op PSPlus als je wil.
Als je dat lijstje wil maken houd ik me aanbevolen. Speel naast zelda Humanity momenteel. Dat vind ik dus een originele game.Timothy3000 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 07:44:
[...]
Kan ik me niet in vinden. Er komt zoveel moois uit. Je moet je er alleen even in verdiepen.
Ga er maandag even voor zitten! Wellicht kan @uchiha tijntje me even helpen?
Humanity is te gek inderdaad.
Klopt, ik heb het alleen over specifiek de summergamefestTimothy3000 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 07:44:
[...]
Kan ik me niet in vinden. Er komt zoveel moois uit. Je moet je er alleen even in verdiepen.
Vind ik ook wel interessant. Humanity is een gave game ja. Op de Xbox vind ik Vampire Survivor en you suck at parking ook echt geniaal.Timothy3000 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 08:17:
Ga er maandag even voor zitten! Wellicht kan @uchiha tijntje me even helpen?
Is gevolg van grotere investeringen en de daarmee vast hangende risico’s. Bedrijven maken liever gegarandeerd 200 miljoen winst op 1 miljoen investering met risico dat het 10% afwijkt dan 1 miljard winst dat het 100% afwijkt.Orangelights23 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 22:17:
Verder zijn wij als consumenten ook schuldig, zodra er een game op de markt komt die maar 10 uur duurt dan wordt er meteen geklaagd dat dit veel te kort is. Gevolg is dat studio’s zijn gaan focussen op open wereld omdat ze dan makkelijk 60 uur kwijt kunnen in een game zonder heel veel meer moeite. En wij als consumenten kopen deze games over de 10 uur durende lineaire game.
De tijd dat games rechtstreeks van disk gespeeld worden ligt al een paar generaties achter ons hoorMartinspire schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 00:03:
[...]
On 2 discs!
Dat is zeker te merken, dan is het ook nog wel eens erg jammer dat de opslag die je krijgt bij de PS5 nog wel een tegenvaller is.Twixie schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 10:21:
[...]
De tijd dat games rechtstreeks van disk gespeeld worden ligt al een paar generaties achter ons hoor.
Ik wilde vandaag PS+ NBA23 installeren en heb daarvoor 210GB aan ruimte nodig. Ik heb slechts GoW, Horizon, FIFA23, F1 en COD MW geinstalleerd op mijn PS5 maar heb toch echt geen ruimte meer voor een nieuwe game, slechts 150GB is er over..
Dus zal één dezer dagen welk zoekende gaan naar een nieuwe disk voor extra opslag.. Maar wel sund dat het zo is gesteld met de meegeleverde opslag.
Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite
@Salv 210 GB voor een basketbal game? wow...
Ik teken nergens meer voor
210GB ? Hier was het 160GB, maar inderdaad, ik dacht ook: hey, is deze PS+ game ergens een verborgen deal met WD of zo om meer M.2 SSDs te verkopen ?! 150GB voor een basketbal-spel is wel helemaal van de pot gerukt eigenlijk... Of zitten er daar 1000+ spelers tot in de details in gemodelleerd ?Salv schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 11:31:
[...]
Ik wilde vandaag PS+ NBA23 installeren en heb daarvoor 210GB aan ruimte nodig. Ik heb slechts GoW, Horizon, FIFA23, F1 en COD MW geinstalleerd op mijn PS5 maar heb toch echt geen ruimte meer voor een nieuwe game, slechts 150GB is er over..
Voor de PS5 mogen we dan weer niet echt klagen aangezien je voor €100 of minder soms al 2TB nvme ssd kan toevoegen. 4TB heb ik al eens gezien voor €250.
Twixie schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 11:48:
[...]
210GB ? Hier was het 160GB, maar inderdaad, ik dacht ook: hey, is deze PS+ game ergens een verborgen deal met WD of zo om meer M.2 SSDs te verkopen ?! 150GB voor een basketbal-spel is wel helemaal van de pot gerukt eigenlijk... Of zitten er daar 1000+ spelers tot in de details in gemodelleerd ?
:strip_exif()/f/image/zgpa1x3V81wCrQ87Hc26ihuR.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik krijg toch echt de mededeling dat er 201GB aan ruimte nodig is, dus typo voor 210 maar zat er niet veel naast
Klagen mag wel, natuurlijk zijn er andere betaalbare oplossingen maar neemt niet weg dat de base opslag in de huidige tijd met zulke sizing van games vanuit de fabrikant ook anders mag.Trishul schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 11:49:
Voor de PS5 mogen we dan weer niet echt klagen aangezien je voor €100 of minder soms al 2TB nvme ssd kan toevoegen. 4TB heb ik al eens gezien voor €250.
Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite
Ik heb wel genoeg aan de standaard opslag capaciteit van de PS5. Spellen download ik snel met 1gb/s van Ziggo. Guardians of the Galaxy was hier binnen zes minuten gedownload. Vroeger op de oudere consoles was ik ook voor meer opslag capaciteit, maar sinds de PS4 Pro heb ik dat afgeleerd.
Zelfs met 1Gb/s kan het nog steeds te lang duren, zelf zit ik op 1Gb/s glas. Eén omdat die snelheid niet altijd constant gehaald wordt door PSN (XBL en andere net zo goed overigens), twee omdat games idioot groot zijn en groter lijken te worden en drie omdat je download snelheid geknepen wordt zodra je tussendoor een game gaat spelen.Anoniem: 170423 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 12:07:
Ik heb wel genoeg aan de standaard opslag capaciteit van de PS5. Spellen download ik snel met 1gb/s van Ziggo. Guardians of the Galaxy was hier binnen zes minuten gedownload. Vroeger op de oudere consoles was ik ook voor meer opslag capaciteit, maar sinds de PS4 Pro heb ik dat afgeleerd.
Zou je NBA 2K als voorbeeld nemen ben je ruim 26 minuten aan het downloaden, er van uit gaande dat je perfect zonder dips met 1Gb/s download gedurende die tijd en je ook 201GB moet downloaden.
Wanneer ik 's avonds na een werkdag nog even wil gamen heb ik geen zin om eerst een kwartier/half uur "storage simulator" te moeten spelen voordat ik kan spelen. Met een gezin en als je zelf van wat variatie houdt dan zit je al vrij snel in de knel.
Wat @Trishul zegt is gelukkig wel waar.
[ Voor 5% gewijzigd door Caayn op 09-06-2023 12:17 ]
Het probleem is niet de base size van de PS5, maar idiote inefficiënte manier van data opdlag in enkele games. COD en NBA nemen gewoon idioot veel ruimte in beslag, iets dat anno 2023 echt niet meer nodig is met de huidige compressietechnieken!Salv schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 12:04:
[...]
[Afbeelding]
Ik krijg toch echt de mededeling dat er 201GB aan ruimte nodig is, dus typo voor 210 maar zat er niet veel naast
[...]
Klagen mag wel, natuurlijk zijn er andere betaalbare oplossingen maar neemt niet weg dat de base opslag in de huidige tijd met zulke sizing van games vanuit de fabrikant ook anders mag.
Klopt voor de een werkt dat en voor de ander niet. Je kunt via de app of website ook downloads aanzetten als je PS5 in rust modus staat. Dan is het downloaden klaar als je thuiskomt. Er zijn meerdere wegen naar Rome zoals de gezegde al zegt. Ik heb meestal wel het geduld voor een download. Op naar de 10gb/s dan is een grote download nog maar enkele minuten.Caayn schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 12:15:
[...]
Zelfs met 1Gb/s kan het nog steeds te lang duren, zelf zit ik op 1Gb/s glas. Eén omdat die snelheid niet altijd constant gehaald wordt door PSN (XBL en andere net zo goed overigens) en twee omdat games idioot groot zijn en groter lijken te worden.
Zou je NBA 2K als voorbeeld nemen ben je ruim 26 minuten aan het downloaden, er van uit gaande dat je perfect zonder dips met 1Gb/s download gedurende die tijd.
Wanneer ik 's avonds na een werkdag nog even wil gamen heb ik geen zin om eerst een kwartier/half uur "storage simulator" te moeten spelen voordat ik kan spelen. Met een gezin en als je zelf van wat variatie houdt dan zit je al vrij snel in de knel.
Wat @Trishul zegt is gelukkig wel waar.
Een grote boosdoener zijn microtransacties. Ook als je ze niet koopt moet de texture/animatie/model data alsnog lokaal staan om het weer te kunnen geven wanneer een andere speler een skin heeft gekocht.
Ik snap ook niet zo goed dat het zo getolereerd wordt dat je maar 5 spellen actief kan draaien op je PS5 tenzij je nog weer geld en moeite steekt in een onofficiële geheugen upgrade (oké is nu een branded optie maar het installeren blijft schroevendraaier werk, niet echt family friendly). Met standaard opslag zit je idd steeds opslag manager te spelen. Heb je eindelijk je spel geïnstalleerd is je 45 min speeltijd al weer voorbij want de kleine is weer wakker. Ik noem maar een voorbeeld.
Heb zelf nog een PS4 Pro en feit dat dit nog erger is geworden met PS5 houd me mede tegen te upgraden.
Ik mis echt het instant spelen van vroeger. Heb wel al geleerd om m'n PS4 in standby te laten zodat ie updates installeerd. Eerder had ik altijd dat als ik tijdje niet gespeeld had ik eerst systeem update moest doen en dan nog het spel updaten. Eenmaal klaar had ik geen tijd meer over.
Hopelijk komt er een updated versie met minstens 2TB standaard.
Heb zelf nog een PS4 Pro en feit dat dit nog erger is geworden met PS5 houd me mede tegen te upgraden.
Ik mis echt het instant spelen van vroeger. Heb wel al geleerd om m'n PS4 in standby te laten zodat ie updates installeerd. Eerder had ik altijd dat als ik tijdje niet gespeeld had ik eerst systeem update moest doen en dan nog het spel updaten. Eenmaal klaar had ik geen tijd meer over.
Tja, tijden de ontwikkeling en rond de release van de PS5 waren SSD's met deze specificatie behoorlijk prijzig. De prijzen zijn sindsdien gedaald maar het lijkt wel logisch.Hertog_Martin schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 12:26:
Ik snap ook niet zo goed dat het zo getolereerd wordt dat je maar 5 spellen actief kan draaien op je PS5 tenzij je nog weer geld en moeite steekt in een onofficiële geheugen upgrade (oké is nu een branded optie maar het installeren blijft schroevendraaier werk, niet echt family friendly). Met standaard opslag zit je idd steeds opslag manager te spelen. Heb je eindelijk je spel geïnstalleerd is je 45 min speeltijd al weer voorbij want de kleine is weer wakker. Ik noem maar een voorbeeld.
Een SSD plaatsen in de PS5 is vaak makkelijker dan bv de batterijen van een fietslamp vervangen
Echt wel bizar want ik ben 100% zeker dat hij bij mij kwam zeggen dat ik 160GB nodig had. Uiteindelijk na install bleek hij 153,7GB groot.Salv schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 12:04:
[...]
EDIT: wellicht komt het door waar je hem wil installeren. Bij mij is mijn M.2 SSD de default locatie. Dus mogelijk worden er ook nog ettelijke GBs in de console storage geïnstalleerd.
[ Voor 20% gewijzigd door Twixie op 09-06-2023 13:02 ]
Is die sizing van 200GB+ dan gangbaar voor PS5 games? Volgens mij is dat een keuze van de developer geweest (geen kraken enz gebruiken). Gemakzucht dat een NBA game 200GB+ moet zijn op de PS5. Hoe groot is de laatste MLB bv op PS5? Volgens mij minder dan 100GB zelfs...Salv schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 12:04:
[...]
[Afbeelding]
[...]
Klagen mag wel, natuurlijk zijn er andere betaalbare oplossingen maar neemt niet weg dat de base opslag in de huidige tijd met zulke sizing van games vanuit de fabrikant ook anders mag.
Bijna alle 1st party games zijn onder de 100GB, terwijl dat de mooiste games zijn. Ook games met veel content, zoals een Destiny 2 of GTA, zitten niet op 200+.
Als we niet halverwege het spel een prompt berichtje krijgen met "Please insert disc #2", is het niet zoals het orgineel! En dat zou een schande zijn!Martinspire schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 00:03:
[...]
On 2 discs!
Dat is het sowieso al niet meer want we hebben al het eerste deel wat technisch gezien disc 1 wasKalder schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 13:48:
[...]
Als we niet halverwege het spel een prompt berichtje krijgen met "Please insert disc #2", is het niet zoals het orgineel! En dat zou een schande zijn!
Hè, jammer dat je het iets te serieus opvats0kkie schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 15:28:
[...]
Dat is het sowieso al niet meer want we hebben al het eerste deel wat technisch gezien disc 1 was
Dus eigenlijk wel precies zoals vroeger. Eerst een stuk gedaan van het geheel, dan play disc wisselen om met Rebirth verder te gaans0kkie schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 15:28:
[...]
Dat is het sowieso al niet meer want we hebben al het eerste deel wat technisch gezien disc 1 was
En als deel 3 eenmaal uit is, helemaal precies zoals vroeger met de 3 discs!
hoe meer ruimte je koopt, des te meer je tekort komt. want, hey ruimte!? nog meer kopen en volgooien.
(althans mijn ervaring op de ps4 pro vroeger)
(althans mijn ervaring op de ps4 pro vroeger)
[ Voor 52% gewijzigd door Farabi op 09-06-2023 17:00 ]
Met FF7 is er eigenlijk 1 iets dat ik niet goed begrijp, en steeds over in de war ben.
Als ik het goed begrijp wordt de originele FF7 dus als een trilogie her-uitgebracht. Rebirth vervolgt dus waar Remake eindigt, en zal ook niet mooi afsluiten, maar ergens stoppen zodat een 3de deel dan de rest van de originele FF7 vertelt ?
Los van het feit dat ik eigenlijk, voor zover ik me herinner, nooit kritiek gelezen heb op het feit dat ze de originele FF7 in stukken kappen (en dus 3x zoveel geld ervoor kunnen vragen), vind ik het ook vreemd dat die remakes qua gametime blijkbaar ook veel langer zijn ? Als ik op howlongtobeat.com kijk, zie ik voor de originele FF7 36.5u voor de main story. Maar de Remake alleen is al 33u, en dat is dus maar 1/3 van de originele FF7. Waar zit dan het verschil ? Duren alle battles veel langer, of is het verhaal zodanig uitgebreid dat het ook 3x langer/groter is dan de originele FF7 ?
Heb de originele FF7 overigens nooit gespeeld (al ligt die hier gewoon in de kast *shame*).
Als ik het goed begrijp wordt de originele FF7 dus als een trilogie her-uitgebracht. Rebirth vervolgt dus waar Remake eindigt, en zal ook niet mooi afsluiten, maar ergens stoppen zodat een 3de deel dan de rest van de originele FF7 vertelt ?
Los van het feit dat ik eigenlijk, voor zover ik me herinner, nooit kritiek gelezen heb op het feit dat ze de originele FF7 in stukken kappen (en dus 3x zoveel geld ervoor kunnen vragen), vind ik het ook vreemd dat die remakes qua gametime blijkbaar ook veel langer zijn ? Als ik op howlongtobeat.com kijk, zie ik voor de originele FF7 36.5u voor de main story. Maar de Remake alleen is al 33u, en dat is dus maar 1/3 van de originele FF7. Waar zit dan het verschil ? Duren alle battles veel langer, of is het verhaal zodanig uitgebreid dat het ook 3x langer/groter is dan de originele FF7 ?
Heb de originele FF7 overigens nooit gespeeld (al ligt die hier gewoon in de kast *shame*).
Het is niet zoals een traditionele remake, FF7 Remake is echt compleet veranderd ten opzichte van het origineel, het verhaal is eigenlijk alleen in hoofdlijnen hetzelfde maar verder is er echt veel veranderd.Twixie schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 16:58:
Met FF7 is er eigenlijk 1 iets dat ik niet goed begrijp, en steeds over in de war ben.
En om de verwarring nog groter te maken, deel 1 van de remake dekt waarschijnlijk maar iets van 5% van het origineel

Het stuk dat je in de remake speelt ben je in het origineel misschien een paar uur mee bezig?
[ Voor 3% gewijzigd door Kalder op 09-06-2023 17:21 ]
Shame on you!!Twixie schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 16:58:
Er is wel veel gedoe geweest over het feit dat het in meerdere delen kwam maar dat kwam na release geloof ik aardig tot rust toen men zag hoe uitgebreid en kwalitatief het was.Twixie schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 16:58:
Zoals ze het remaken is het veel te groot om in 1x te doen.
Deel 1 (Remake) is enkel de beginstad (Midgar) dat in het origineel zo'n 5-8 uur duurde. Daarna ging je de hele wereld nog door (wat Rebirth dus grotendeels lijkt te doen). De verhalen, karakters, sidequest zijn inderdaad gigantisch uitgebreid. Er is meer gedoe over het feit dat ze niet precies het origineel volgen, wel in grote lijnen. Ik vind het geweldig want het zorgt voor een nieuwe pakkende ervaring maar toch een beetje het oude.
Rebirth zal veel groter zijn, en zal het hele verhaal nog niet afsluiten.
En nog een…MaZo schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 08:50:
Mortal Kombat 1 gameplay reveal trailer
[YouTube: MORTAL KOMBAT 1 - Gameplay Reveal Trailer @ 4K 60ᶠᵖˢ ✔]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
- Chaoss
Ben benieuwd naar SW Outlaws, lijkt me wel wat een open wereld sW game, benieuwd naar de gameplay. Ik ga er vanuit dat er morgen tijdens de Ubi show meer krijgen te zien.
CP2077 uitbreiding ga ik wel spelen, hopelijk is de game nog wat verder gepolijst.
Rest van de games spreken mij niet echt aan.
CP2077 uitbreiding ga ik wel spelen, hopelijk is de game nog wat verder gepolijst.
Rest van de games spreken mij niet echt aan.
[ Voor 14% gewijzigd door Chaoss op 11-06-2023 23:26 ]
Demo FF XVI is vandaag te downloaden (10.00 Nederlandse tijd) zo te zien 
https://www.eurogamer.net...sy-16-demo-launches-today

[ Voor 5% gewijzigd door Notna op 12-06-2023 07:05 ]
Nice vanavond is uittesten.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Jij bent af! Terug naar start en je ontvangt geen 20000 euro!Twixie schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 16:58:
Je bent niet alleen. Alleen doe ik er nog een schepje bovenop. De film FF7: Advent children op blu-ray en gezien, FF7:Crisis Core (PSP) plus de remake gespeeld en op 1000gs/platinum gezet. Maar FF7 heb ik nog nooit gespeeldTwixie schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 16:58:Heb de originele FF7 overigens nooit gespeeld (al ligt die hier gewoon in de kast *shame*).
De remake van FF7 wil ik graag spelen maar ik heb mijzelf voorgenomen om te wachten tot alle subdelen volledig zijn uitgebracht.
- Chaoss
Hier nog iemand die de og FF7 niet gespeeld heeft, toen was ik ook nog geen console speler.
FF7 remake welngespeeld en Rebirth ga ik uiteraard ook spelen. Dikke prima dat ze het opgesplitst hebben remake was imho al lang genoeg.
FF7 remake welngespeeld en Rebirth ga ik uiteraard ook spelen. Dikke prima dat ze het opgesplitst hebben remake was imho al lang genoeg.
Sinds FFXIV en FFVII Remake ben ik verliefd op Final Fantasy. Ik kon deeltje XV alleen niet spelen vanwege de achterhaalde graphics. Ik hoop dat ze die nog een keer een patch gaan geven maar dat zal wel niet.
Origins ben ik bij de demo afgehaakt. Ik heb het idee dat dat enkel dungeons runnen is.
Dus een nieuwe next-gen only kan ik nu wel waarderen. En ik kan niet wachten om begin volgend jaar verder te gaan met VII 😊
Origins ben ik bij de demo afgehaakt. Ik heb het idee dat dat enkel dungeons runnen is.
Dus een nieuwe next-gen only kan ik nu wel waarderen. En ik kan niet wachten om begin volgend jaar verder te gaan met VII 😊
Staat online!Notna schreef op maandag 12 juni 2023 @ 07:04:
Demo FF XVI is vandaag te downloaden (10.00 Nederlandse tijd) zo te zien
https://store.playstation...10665_00-FF16DEMOEU000000
Her ook nog nooit echt FF gespeeld, heb wel een keer geclaimed en gespeeld. Geen idee welk deel dat was.
Die beviel opzich wel, maar nooit verder mee gegaan. Deze nieuwe demo ga ik zeker even testen
Die beviel opzich wel, maar nooit verder mee gegaan. Deze nieuwe demo ga ik zeker even testen
Let wel dat dit een compleet andere game is dan een FF VII. Als je één Final Fantasy niet leuk vind zegt dat niet zoveel over een andere.G.Scholtens schreef op maandag 12 juni 2023 @ 10:03:
Her ook nog nooit echt FF gespeeld, heb wel een keer geclaimed en gespeeld. Geen idee welk deel dat was.
Daarom is er een demo om te testen en anders komt hij vanzelf ooit in de ps extra catalogusKenny_026 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 10:15:
[...]
Let wel dat dit een compleet andere game is dan een FF VII. Als je één Final Fantasy niet leuk vind zegt dat niet zoveel over een andere.
Even een vraagje hoe jullie het zouden oplossen.
ik heb op de game kamer een playseat en aparte tv.
aan de andere kant van de ruimte heb ik een tv staan met Ps5.
Nu ben ik elke keer de ps5 aan het verplaatsen als ik even wil racen.
Nu zat ik te denken om de USB van de fanatec te verlengen met een verlengstukje zodat ik de ps5 kan laten staan bij het meubel.
Voor de hmdi zat ik te denken om een switch er tussen te zetten met een hmdi kabel van 4 meter.
Zien jullie nog andere opties behalve de ps5 te blijven verzetten?
Nu zat ik te denken om de USB van de fanatec te verlengen met een verlengstukje zodat ik de ps5 kan laten staan bij het meubel.
Voor de hmdi zat ik te denken om een switch er tussen te zetten met een hmdi kabel van 4 meter.
Dat klinkt als de juiste aanpak. Zeker als de HDMI kabel niet langer hoeft te worden dan 4 meter is dat echt de beste methode.jasperv91 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 12:19:
Even een vraagje hoe jullie het zouden oplossen.
- Chaoss
- Chaoss
AC Mirage gameplay, ziet er wat mij betreft goed uit:
- Chaoss
Star Wars Outlaws gameplay, hier krijg ik wel zin in, lichtelijk hyped:
Star wars outlaws ziet er goed uit.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
- Chaoss
Sowieso de meest interessante game van Ubisoft maar wat mij betreft ook een van de interessantere games van de hele Summer Gamefest.Amaze86 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 20:34:
Star wars outlaws ziet er goed uit.
- Chaoss
John Linneman is onder de indruk van FF16 
FF16 demo is out and the character model quality is just absurd. Gorgeous visual design. Eager to work on a video covering the full game! pic.twitter.com/8oniWezlDz
— John Linneman @dark1x.bsky.social (@dark1x) 12 juni 2023
Nieuwe beelden van Pragmata, maar helaas voor onbepaalde tijd uitgesteld.
Ziet er niet heel veel beter uit dan de laatste AC games. Draait overduidelijk op de oude Anvil engine. Jammer, had toch meer ingezeten met de nieuwe consoles in de kleinere wereld van deze AC.Chaoss schreef op maandag 12 juni 2023 @ 20:10:
AC Mirage gameplay, ziet er wat mij betreft goed uit:
[YouTube: Assassin's Creed Mirage: Gameplay Walkthrough | Ubisoft Forward]
Ik kijk de kat uit de boom bij voorlopig alle ubi games.
Zoals altijd bij Ubisoft een paar maanden wachten en dan zijn de games al minimaal de helft goedkoper. De nieuwe Star Wars en Avatar game hebben me ook nog niet overtuigd. Ziet er allemaal wel weer goed uit, maar qua gameplay lijkt het toch weer een standaard Ubisoft titel met een andere skin.Hulleman schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 09:26:
[...]
Ziet er niet heel veel beter uit dan de laatste AC games. Draait overduidelijk op de oude Anvil engine. Jammer, had toch meer ingezeten met de nieuwe consoles in de kleinere wereld van deze AC.
Ik kijk de kat uit de boom bij voorlopig alle ubi games.
ik had erg zin in robocop, maar dan in third-person mode. jammer dat ze voor first-person zijn gegaan. maar buiten dat, ziet het er alsnog vrij saai uit.
ik vind de nieuwe AC vrij goed op de originele lijken. zijn het trouwens dezelfde levels van 2007? de locatie ziet precies hetzelfde eruit.
avatar gaat hem 'net niet' worden ben ik bang. het ziet er uit als a la ubisoft. dus 'snel in elkaar zetten' en klaar. maar ubisoft spellen blijven een lust voor het oog, dus gaat deze hier gespeeld worden.
ik vind de nieuwe AC vrij goed op de originele lijken. zijn het trouwens dezelfde levels van 2007? de locatie ziet precies hetzelfde eruit.
avatar gaat hem 'net niet' worden ben ik bang. het ziet er uit als a la ubisoft. dus 'snel in elkaar zetten' en klaar. maar ubisoft spellen blijven een lust voor het oog, dus gaat deze hier gespeeld worden.
[ Voor 11% gewijzigd door Farabi op 13-06-2023 09:46 ]
Ik zou super excited moeten zijn voor een open world Star Wars. Maar dat ben ik niet na het zien van de beelden. Het voelt inderdaad weer te Ubisoft aan.Raem schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 09:34:
[...]
Zoals altijd bij Ubisoft een paar maanden wachten en dan zijn de games al minimaal de helft goedkoper. De nieuwe Star Wars en Avatar game hebben me ook nog niet overtuigd. Ziet er allemaal wel weer goed uit, maar qua gameplay lijkt het toch weer een standaard Ubisoft titel met een andere skin.
Nee, deel 1 was Acre, Jeruzalem en Damascus in 1191. Dit is rond 800 in Bagdad. Zullen wel overeenkomsten zijn met Damascus omdat beiden belangrijke steden waren in het Abbasidische rijk. In het rijk van de Umayyaden, dat tot ongeveer 750 standhield, was Damascus de hoofdstad. In het Abbasidische rijk was Bagdad de hoofdstad.Farabi schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 09:41:
Dit topic is gesloten.
Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |