Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-10 14:05
Rox92 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:58:
Voor iedereen die wilt upgraden of wilt verlengen:
Informatie komt van de Playstation Blog.

Vanaf 2 juni t/m 12 juni zijn er weer Days of Play aanbiedingen. En één van de Days of Play aanbiedingen is 25% korting op alle Playstation Plus abonnementen.

Een jaarabonnement op Playstation Plus Essential kost je bijvoorbeeld €44,99 i.p.v. €59,99.
Een jaarabonnement op Playstation Plus Extra kost je €74,99 i.p.v. €99,99.
En een jaarabonnement op Playstation Plus Premium kost je €89,99 i.p.v. €119,99.

De aanbieding geldt voor nieuwe abonnees, maar ook voor bestaande abonnees. Ook krijgen bestaande abonnees 25% korting wanneer ze bijvoorbeeld willen upgraden naar een hogere Playstation Plus tier zoals de Playstation Plus Premium.
Is dit een goede aanbieding voor ps extra, of kan ik beter wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chanfan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-10 14:55
G.Scholtens schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 13:26:
[...]

Is dit een goede aanbieding voor ps extra, of kan ik beter wachten.
Het is dezelfde aanbieding die PS geeft bij Black Friday. Dus veel lager zal je niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie D4 spelers ook net als bij de beta's een regel in een of andere vreemde taal onder D4 staan in het PS5 dashboard?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2023 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik kan tot het eind van PS+ extra (hier dec .2023) upgraden naar premium voor 10 euro of zo. Vind het een vreemde deal want het resterende aantal maand x het verschil in prijs tussen beide tiers lijkt me meer te zijn.

Eigenlijk is het geen geld en een no-brainer om te zien wat de meerwaarde is. Maar ik gebruik extra al bijna niet, of ik haal er niet alles uit. Af en toe eens een game zoals nu R&C. Dus geen idee welke meerwaarde ik nog uit premium zou kunnen halen.

Meer games, demo's (trials) en streaming. Maar streaming heb ik sowieso geen interesse in (lag, artifacts, ... dat zeg ik zonder er ervaring mee te hebben, maar ik kan me niet voorstellen dat het daar geen last van heeft)

Ander punt dan, enig idee wanneer de periodes zijn om extra looptijd PS+ extra aan te schaffen? Black friday wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-10 23:34

thunder8

Het gedonder begint weer.

Amos_x schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 15:24:
...

Ander punt dan, enig idee wanneer de periodes zijn om extra looptijd PS+ extra aan te schaffen? Black friday wellicht?
De geijkte dagen qua kado's en dan soms dus spontaan tussendoor. Maar Kerst, Black Friday zijn vaak wel dagen/periodes waarbij de kortingen vaak wel gegeven worden. En dus nu binnenkort. (misschien vanwege uitkeren vakantiegeld? )

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
thunder8 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 15:43:
[...]

De geijkte dagen qua kado's en dan soms dus spontaan tussendoor. Maar Kerst, Black Friday zijn vaak wel dagen/periodes waarbij de kortingen vaak wel gegeven worden. En dus nu binnenkort. (misschien vanwege uitkeren vakantiegeld? )
Ik denk niet dat een Amerikaans/Japanse multinational rekening zal houden met onze specifieke west-europese socliastische cadeautjes. Vakantie en vakantiegeld end at soort 'rechten' is gewoon minder een ding in anglosaxische landen.

En voor zover ik weet zijn de sales en promotions internationaal dezelfde, op dezelfde momenten. Maar het kan, wie weet.

En volgens mij verschilt het per land hoe en wanneer vakantiegeld wordt uitgekeerd?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Er zijn altijd twee momenten in het jaar waarop er korting wordt gegeven. Tijdens Days of Play (eind mei / begin juni) en rond Black Friday / kerst.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorroberner
  • Laatst online: 22:21
Amos_x schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 16:06:
[...]

Ik denk niet dat een Amerikaans/Japanse multinational rekening zal houden met onze specifieke west-europese socliastische cadeautjes. Vakantie en vakantiegeld end at soort 'rechten' is gewoon minder een ding in anglosaxische landen.

En voor zover ik weet zijn de sales en promotions internationaal dezelfde, op dezelfde momenten. Maar het kan, wie weet.

En volgens mij verschilt het per land hoe en wanneer vakantiegeld wordt uitgekeerd?
Sociaal-democratische verworvenheden ;). (Al ben ik zelf eerder een sociaal-liberaal).

Ik heb afgelopen maand Batman Arkham Asylum en Arkham City uitgespeeld. Wat een games qua verhaal. Gisteren Arkham Knight opgestart, en wauw wat ziet dat er prachtig uit. Heerlijk die ps plus essential collection. Helaas wel gespoiled over een plottwist in Knight, maar ach mag de pret niet drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Raem schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 16:14:
Er zijn altijd twee momenten in het jaar waarop er korting wordt gegeven. Tijdens Days of Play (eind mei / begin juni) en rond Black Friday / kerst.
Goede tip, bedankt, days of play dit jaar blijkbaar tussen 2 en 12 juni

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19:47
Amos_x schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 15:24:
Ik kan tot het eind van PS+ extra (hier dec .2023) upgraden naar premium voor 10 euro of zo. Vind het een vreemde deal want het resterende aantal maand x het verschil in prijs tussen beide tiers lijkt me meer te zijn.
Aangezien we morgen al juni zijn en de meerprijs €20 per jaar is lijkt me dit een redelijk normale prijs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:20
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lhXfCKJ3j11eGKM9BOLzgMXpZus=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fg6jw5FPiqioUHQt6p8yGvlq.jpg?f=fotoalbum_large

Ik wacht nog even, zie nog niet een leuke actie 🙈

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Linksquest schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 20:33:
[Afbeelding]

Ik wacht nog even, zie nog niet een leuke actie 🙈
Er begint 2 juni een nieuwe actie waarbij ook volgens mij alle PS+ abo's korting zullen krijgen.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amos_x
Ik weet het, ik weet het, dit is het PS5 topic. Maar het is rustig hier en ik kwam onlangs deze tegen en wou het ook even hier delen:

Onderstaande game is 12 jaar oud!

Ik herinner me deze game erg goed, en dat heb ik met weinig games. Hoe die hellgast op je af kwamen, de AI (of toch de illusie dat de AI goed was, de routines waren wellicht erg simpel geprogrammeerd). De animaties als ze ergens af vielen, over vielen, in het been geraakt werden, en dat op ps3! En dan zie je in 2023 een game als gollum (of redfall) verschijnen, en denk je, WTH? :+

Om het dan toch ontopic te maken, ik mis in deze generatie nog wel een dikke cinematische recht door zee FPS-shooter op PS5. Gewoon, actie, lineair (geen open world!). Een showcase voor nieuwe tech, vette animatie, vette graphics, ... Een game zoals half life, killzone, halo, gears of war, ... Gemaakt door een gepassioneerd team met een duidelijk doel voor ogen. Geen oneindige open world, geen 20 games in 1, gewoon een shooter.

Ik denk dat zo'n game nooit meer komt. Althans, niemand lijkt bezig te zijn aan zo'n game. Jammer!

[ Voor 4% gewijzigd door Amos_x op 31-05-2023 23:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:34

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Insomniac heeft wat screens van Spiderman 2 gepost:

Ben nu ff te lui om ze hier te embedden :P Maar ziet er wel lekker uit, heb echt zin om weer door die stad te slingeren.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Kalder schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 22:20:
[...]

Er begint 2 juni een nieuwe actie waarbij ook volgens mij alle PS+ abo's korting zullen krijgen.
Dan eens kijken of er wat tussen zit :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-10 16:24

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Raem schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 09:15:
[...]

Korting op PS+ abonnementen is 25%, dat is al bekend gemaakt.

https://blog.playstation....sale-kicks-off-on-june-2/
Hoewel mijn abonnement nog niet afloopt, altijd goed om alvast een jaartje bij te plakken voor een gereduceerd tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterMute2025
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Ik heb op 12-1-2023 voor de eerste keer (voor mijn nieuwe PS5),
een PS Plus Extra abbo gekocht voor 59,99 euro. Dat was 40% korting. Was dat alleen voor als je nog geen PS Plus abbo hebt ?

Is er voor bestaande abbonees maximaal 25% korting bij verlenging, of heb je met Black Friday of andere acties meer % korting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Raem schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 09:15:
[...]

Korting op PS+ abonnementen is 25%, dat is al bekend gemaakt.

https://blog.playstation....sale-kicks-off-on-june-2/
Zou voor mij een korting van ongeveer €30,50 dan worden :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:55

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

WinterMute2025 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 09:26:
Ik heb op 12-1-2023 voor de eerste keer (voor mijn nieuwe PS5),
een PS Plus Extra abbo gekocht voor 59,99 euro. Dat was 40% korting. Was dat alleen voor als je nog geen PS Plus abbo hebt ?

Is er voor bestaande abbonees maximaal 25% korting bij verlenging, of heb je met Black Friday of andere acties meer % korting
In de 2e/3e week van December heb je nog meer korting. Dan koop ik altijd mijn PS+ abo voor 29,99€. Dat is vaak de week van 12 tm 18 december. Gewoon via de store op de PS5, dus officieel via Sony.

[ Voor 4% gewijzigd door MRE-Inc op 01-06-2023 14:35 ]

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterMute2025
  • Nu online
MRE-Inc schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 14:34:
[...]

In de 2e/3e week van December heb je nog meer korting. Dan koop ik altijd mijn PS+ abo voor 29,99€. Dat is vaak de week van 12 tm 18 december. Gewoon via de store op de PS5, dus officieel via Sony.
Dank je voor je snelle en duidelijke antwoord. Dan wacht ik wel tot december. Mijn huidige abbo is toch nog tot begin januari geldig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
WinterMute2025 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 15:24:
[...]
Dank je voor je snelle en duidelijke antwoord. Dan wacht ik wel tot december. Mijn huidige abbo is toch nog tot begin januari geldig.
Ik zou dan toch niet wachten. @MRE-Inc was wellicht vergeten dat hij toen geen abonnee meer was.

Actie in december 2021.
Actie in december 2022.

Dus in beide gevallen was het enkel voor niet-actieve abonnementen ! Ik kan me niet herinneren dat er voor actieve abonnees ooit 50% korting was. Beter dan de deal vanaf morgen ga je niet krijgen volgens mij.

[ Voor 5% gewijzigd door Twixie op 01-06-2023 15:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Twixie schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 15:51:
[...]

Ik zou dan toch niet wachten. @MRE-Inc was wellicht vergeten dat hij toen geen abonnee meer was.

Actie in december 2021.
Actie in december 2022.

Dus in beide gevallen was het enkel voor niet-actieve abonnementen ! Ik kan me niet herinneren dat er voor actieve abonnees ooit 50% korting was. Beter dan de deal vanaf morgen ga je niet krijgen volgens mij.
Klopt, dat was ik idd vergeten te vermelden dat ik mijn abonnement 1 dag heb laten verlopen. Deze prijs geldt alleen voor nieuwe leden. Ik heb het geluk dat mijn abo ergens 12 december afliep en op 15 december heb ik toen opnieuw PS+ gekocht voor die 29,99€

Voor de zekerheid nog even teruggezocht in mijn mail

Mail van 10-12-2022.
Ordernummer: 30844xxxxxx

Naam: Mxxxxxx xxxxxxxxx

Online-id: xxxxxxx

Datum en tijd van aankoop: 10/12/2021

Details

Eenheidsprijs

PlayStation Plus: abonnement van 12 maanden - 50% korting (Subscription)

Terugkerend abonnementsbedrag: €59,99 wordt in rekening gebracht op 10/12/2022

€29,99

Dit is geen btw-factuur.
Totaal: €29,99
Mail van 15 december 2022
Bestelnummer: 3878xxxxxxxxx

Naam: Mxxxxxx ssssssss
Online-ID: xxxxxxx
Aankoopdatum: 15/12/2022

Details Prijs
PlayStation Plus Essential: lidmaatschap van 12 maanden (Abonnement) Terugkerend abonnementsbedrag: €59,99 wordt in rekening gebracht op 15/12/2023

Subtotaal:
€29,99
Btw: €5,20

Totaal: €29,99
Verbruikt tegoed (totaal)
PAYPALDI xxxxxxx : €29,99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinnocchio schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 12:23:
[...]

Hier ook preorder gedaan. Maar gewoon fysiek. Het beetje DJ spelen als ik wissel van game neem ik voor lief.
Maar het kunnen doorverkopen trekt mij daar gewoon wat meer in
Heb hier ook een disc versie van de PS5 staan, maar er zit wel een geluidsverschil in het draaien van een digitale game en een fysieke game bij mijn console. Het een PS5 vanaf de release dag, maar de geluidjes lijken steeds storender te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-10 14:28
Verwijderd schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 16:07:
[...]

Heb hier ook een disc versie van de PS5 staan, maar er zit wel een geluidsverschil in het draaien van een digitale game en een fysieke game bij mijn console. Het een PS5 vanaf de release dag, maar de geluidjes lijken steeds storender te worden.
Ik heb dat alleen in het begin, als de disc even opspint. Daarna hoor ik m niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik vond de PS5 altijd al een 'in elkaar gefrutseld ding'. dat blijkt alweer na al die klachten bijna 3 jaar na dato.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
2 mensen posten hier iets en jij hebt het over 'al' die klachten? 8)7

Hier een release dag console en geen issues, ik zeg er zijn geen klachten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Plus games van juni:

Trek to Yomi ga ik zeker even proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-10 06:24

Metian

Snert is vies

Chaoss schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 19:09:

Zelfde hier, geen klachten sinds dag 1. Dus nee, er zijn geen klachten. Gek dat men spreekt van wel. :/

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

En dan zijn het ook nog niet eens serieuze klachten haha :+ , vergeleken met de PS4 maakt de PS5 gewoon geen herrie, hoorbaar is ie wel, maar voor het overgrote deel zal dat niet echt storend zijn. En ja er schijnt per PS5 een verschil te zijn in de hoeveelheid geluid die hij maakt, maar de meeste mensen zullen er sowieso geen last van hebben.

Overigens mijn PS5 werkt ook prima, zelfs zonder het missende stukje plastic dat de pinnen van een van de achterste USB poorten op zijn plaats houd, gewoon zeer voorzichtig mee zijn wanneer je er iets in steekt en aanvoelen dat je niets verdrukt. Moet nog wel iemand zien te vinden die goed is met repareren van dat soort dingen, zou het in principe zelf kunnen proberen maar heb weinig soldeer ervaring en nog veel minder desoldeer ervaring. Want mocht er een PS5 pro komen, zal ik deze wel gaan willen verkopen en een kapotte USB poort zal de waarde wel pijn doen ben ik bang.

[ Voor 32% gewijzigd door Kalder op 01-06-2023 19:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Nog een paar minuten en we kunnen officieel met [Multi] Street Fighter 6 aan de slag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 18:16
Forspoken nu al dikke korting. 40€ ipv 80.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online

is dit een serieus bericht? al die klachten niet gevolgd 3 jaar lang? PS heeft nog nooit zo'n ellendige release meegemaakt als de PS5. zegt deze topic je ook niks? kijk eens naar de datums van al die berichten? en dan hebben we het hier over 1 internetwebsite: tweakers. god weet wat er nog allemaal te vinden is op andere fora.

[PS5] Problemen en garantie-afhandelingen

ik weet niet wat je verstaat onder 'geen klachten' maar ik heb 2x ps5's met coil whine, waarbij de ene met stuk minder gelukkig. ja, hij werkt gewoon, als je dat onder 'geen klachten' verstaat :+. maar dat soort laagdrempeligheid hoef ik niet te accepteren.

dat jullie dat wel doen, moeten jullie helemaal zelf weten. maar hier gaat dat er niet in.

[ Voor 30% gewijzigd door Farabi op 02-06-2023 08:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22:29
Farabi schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 08:44:
[...]
ik weet niet wat je verstaat onder 'geen klachten' maar ik heb 2x ps5's met coil whine, waarbij de ene met stuk minder gelukkig. ja, hij werkt gewoon, als je dat onder 'geen klachten' verstaat :+. maar dat soort laagdrempeligheid hoef ik niet te accepteren.

dat jullie dat wel doen, moeten jullie helemaal zelf weten. maar hier gaat dat er niet in.
Wat ga je met je PS5's doen? Sony contacten? Kijken of je ze kan omruilen? Verkopen en een nieuwe halen?

Wel vervelend, dan heb je dubbel pech gehad met die 2x coil whine. Irritant.

Op de geluidsirritaties na bij mensen die pech hebben lees je vrij weinig over defecten met de console. De launch en jaren erna zijn vrij soepel verlopen imo.

[ Voor 29% gewijzigd door Timothy3000 op 02-06-2023 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Mochten mensen er tegenaan lopen, early access gamesharing werkt niet met Diablo 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-10 15:30

Superkiwi

Hoi doei

Greatsword schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 23:58:
Nog een paar minuten en we kunnen officieel met [Multi] Street Fighter 6 aan de slag ;)
Eens zien of mijn Mad Catz fightstick nog wil werken op de PS5 :P
Op de PS4 was het al via een kleine omweg dus ik ben er bang voor.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Linksquest
Vinnocchio schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 16:25:
[...]

Ik heb dat alleen in het begin, als de disc even opspint. Daarna hoor ik m niet meer.
Ik heb mijn PS5 nu 7 weken en wij schrokken ons ook rot de eerste keer toen die Disc drive ging spinnen. En heel raar en niet om Xbox nu de hemel in te prijzen, maar die is stukken stiller. Ook bij Digitale games hoor ik de ventilator van de PS5 meer dan die van de Xbox, en dan staat de PS5 voor mijn zit plaats 2x zo ver weg als mijn Xbox.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Linksquest schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 12:20:
[...]

Ik heb mijn PS5 nu 7 weken en wij schrokken ons ook rot de eerste keer toen die Disc drive ging spinnen. En heel raar en niet om Xbox nu de hemel in te prijzen, maar die is stukken stiller. Ook bij Digitale games hoor ik de ventilator van de PS5 meer dan die van de Xbox, en dan staat de PS5 voor mijn zit plaats 2x zo ver weg als mijn Xbox.
dat voorbeeld wilde ik er ook bij halen, maar aangezien je allergische mensen hebt voor dat woord, besloot ik het niet te doen. dan krijg je weer een heel ander soort discussie.

je kan mij niet vertellen dat je een degelijke console op de markt hebt gebracht als je het vergelijkt met hoe goed de 'buren' het hebben gedaan.

[ Voor 14% gewijzigd door Farabi op 02-06-2023 12:28 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-10 13:51
Farabi schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 12:24:
[...]

dat voorbeeld wilde ik er ook bij halen, maar aangezien je allergische mensen hebt voor dat woord, besloot ik het niet te doen. dan krijg je weer een heel ander soort discussie.

je kan mij niet vertellen dat je een degelijke console op de markt hebt gebracht als je het vergelijkt met hoe goed de 'buren' het hebben gedaan.
Ah joh, dat valt allemaal wel mee. We zijn te oud allemaal om ons met console wars bezig te houden toch?

Ik heb ook een Series X en die is gewoon echt een stuk stiller dan mijn PS5. Dat is gewoon een feit. Overigens heb ik meerdere PS5 consoles en afgezien van het wat hardere geluid heb ik met alle 3 de consoles nog nooit een issue gehad en werken ze alle drie zonder probleem. Net als mijn Series X overigens.

Ik heb geen enkele voorkeur voor het merk waarop ik mijn games speel, maar van de drie consoles speel ik met afstand het minst op mijn Series X. Die is robuuster qua hardware dan de andere 2 en ik durf zelfs te stellen dat ik MS ook qua online de betere console vind hebben. Alleen heb ik een console op spellen op te spelen en wat dat betreft vind ik mijn Series X een enorme teleurstelling en heb ik niet zoveel aan de betere hardware. Ik vind dus niet dat de buren van Sony het zoveel beter doen, eerder omgekeerd. Maar he, ik heb gewoon niks te klagen qua hardware issues en jij wel, dus dan snap ik jou ook wel hoor.

Alleen vind ik het enorm opvallend dat mensen doen alsof ze niets negatiefs mogen zeggen of klagen over een console. Maar misschien moet die "andere" kant ook accepteren dat er meer dan genoeg mensen zijn zonder klachten of hardware issues.

[ Voor 33% gewijzigd door Cyrax0508 op 02-06-2023 12:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Cyrax0508 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 12:38:
[...]

Alleen vind ik het enorm opvallend dat mensen doen alsof ze niets negatiefs mogen zeggen of klagen over een console. Maar misschien moet die "andere" kant ook accepteren dat er meer dan genoeg mensen zijn zonder klachten of hardware issues.
Nou dat, uiteraard zijn er problemen, niet gek op 40 miljoen verkochte exemplaren, maar er zijn natuurlijk veel meer mensen zonder problemen dan met...

Als je wilt beweren dat de PS5 meer problemen heeft dan de PS4 of PS3 komt dan met cijfers en niet een onderbuik gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Vraagje, ik heb zojuist PS+ premium afgesloten, maar klopt het dat je de gamecatalogus niet makkelijk kunt downloaden in de webversie van de PS store?

Het enige wat ik tegenkom is deze lijst, maar dat is verder niet aanklikbaar: https://www.playstation.c...-plus/games/#game-cat-a-z

Op de PS5 is het ook niet bepaald makkelijk zoeken merk ik

[ Voor 9% gewijzigd door Bas170 op 02-06-2023 15:07 ]

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:00
Welk product ik ook heb (Playstation/Xbox/iOS/Android/Garmin etc etc), als ik op Tweakers of Reddit of wat dan ook dit product volg dan lees je meer over problemen dan dan het goed gaat. Ik heb geleerd daar overheen te lezen, want voegt voor mij niets toe.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Timothy3000
Farabi schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 12:24:
[...]

Je doet nu net of die PS5 een enorme herriebak is en dat valt goed mee. Ietsjes luider dan XSX, vooral als je er een schijfje indoet, maar met een paar seconden is dat over en dan hoor je de PS5 ook amper meer.

Hebben Sony en Microsoft beide top voor elkaar deze gen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-10 23:34

thunder8

Het gedonder begint weer.

Timothy3000 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 14:36:
[...]

Je doet nu net of die PS5 een enorme herriebak is en dat valt goed mee. Ietsjes luider dan XSX, vooral als je er een schijfje indoet, maar met een paar seconden is dat over en dan hoor je de PS5 ook amper meer.

Vind de 5 een stuk stiller dan de 4 Pro die ik had. Dat werd soms net een half vliegtuig, waar de 5 maximaal een licht briesje is. Had de eerste paar dagen ook last van lichte coil whine, maar die verdween binnen een paar dagen. Ben tevreden over de 5, zowel qua hardware als games. :)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest
Ik heb net mijn PlayStation Plus Essential naar Premium geüpgraded met 25% korting, scheelde me €30,49

En tevens ook de DualSense Charging Station gekocht voor €19,99.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L0VUjMHCAg2P28fVaI6bL4h2oUU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1OdJ9qsTpgv3sZDScvBY9bvy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:39
Linksquest schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 15:27:
Ik heb net mijn PlayStation Plus Essential naar Premium geüpgraded met 25% korting, scheelde me €30,49

[Afbeelding]
Het Dualsense charging station is misschien wel de beste aankoop die je kan doen als PS5 bezitter.
Echt een mooie accessoire. Zeker voor deze prijs. Topaankoop!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Timothy3000 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 14:36:
[...]

Het is zeker wel een herriebak, en niet zo zuinig ook. Als je zelf maatregelen moet gaan nemen om het ding stil te krijgen, belachelijk.

Ik laat er zelfs geen disc inzitten, want iedere keer gaat ie weer op spinnen en vervelend geluid zitten maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
offtopic:
#TeamUSBKabel :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Segafreak83 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 15:46:
[...]
Het is zeker wel een herriebak, en niet zo zuinig ook.
Ik nodig je graag een keer uit hier om aan te geven welke herrie je precies bedoelt want ik hoor het niet.
De PS5 staat hier open en bloot naast de tv zonder enige afscherming om eventueel geluid te dempen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Segafreak83
Superkiwi schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 16:03:
[...]

Ik nodig je graag een keer uit hier om aan te geven welke herrie je precies bedoelt want ik hoor het niet.
De PS5 staat hier open en bloot naast de tv zonder enige afscherming om eventueel geluid te dempen.
Resonantie van de platen die erop zitten, heb al van alles geprobeerd, eraf, erop, opnieuw erop geklikt, en ventilator geluid. Kan hem niet eens in een open kast zetten, maakt echt zoveel lawaai, dus nu maar op de grond gezet, naast de bank, dan is ie het stilst.

Verder doet ie prima zijn ding, maar het is gewoon vervelend.

[ Voor 5% gewijzigd door Segafreak83 op 02-06-2023 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15-10 15:46
Linksquest schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 15:27:

[Afbeelding]
Waar heb je deze voor 19 gekocht? Ik zie hem alleen voor 29.

https://www.budgetgaming....lsense+oplaadstation.html

Gevonden!

[ Voor 6% gewijzigd door Sleeon op 02-06-2023 16:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorroberner
Tjah luide consoles, de xbox 360 die een disc afspeelde zonder dat de game geïnstalleerd was, dat was pas een herrie :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Segafreak83 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 16:09:
[...]

Resonantie van de platen die erop zitten, heb al van alles geprobeerd, eraf, erop, opnieuw erop geklikt, en ventilator geluid. Kan hem niet eens in een open kast zetten, maakt echt zoveel lawaai, dus nu maar op de grond gezet, naast de bank, dan is ie het stilst.
hoeveel mensen er niet met een schroevendraaier bezig zijn geweest met dit ding. je had al op dag 1 youtube filmpjes hoe je het geluid kon fixen met je schroevendraaier-set. ik zal nog niet eens beginnen aan het dualsense-verhaal.

mensen kochten dit als een game-console, maar werden direct opgeleid als timmerman :P
vind het ronduit schandalig. maar het wordt gewoon geslikt, onder het mom van 'overdrijf niet' :)

[ Voor 12% gewijzigd door Farabi op 02-06-2023 16:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:49
Segafreak83 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 16:09:
[...]

Verder doet ie prima zijn ding, maar het is gewoon vervelend.
Staat het geluid van je tv niet gewoon te zacht :+ ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 02:19
[...]

Het is zeker wel een herriebak, en niet zo zuinig ook. Als je zelf maatregelen moet gaan nemen om het ding stil te krijgen, belachelijk.

Ik laat er zelfs geen disc inzitten, want iedere keer gaat ie weer op spinnen en vervelend geluid zitten maken.
Bijzonder dat dat in geen enkele review of test naar voren komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Palindrome schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 17:06:
[...]

Bijzonder dat dat in geen enkele review of test naar voren komt.
Meen je dit nou? Ze hebben toen bewust de stille variant gepakt toen mensen in Japan in een Sony (controlled) kamer mochten testen.

Later kwamen inderdaad de klachten naar buiten over lawaai en coil whine.

Technisch werkt ie prima, dus dat is het punt niet, het gaat om de manier waarop.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Timothy3000
[...]

Is die van jou stuk dan? Die van mij houdt op met dat spinnen en geluidmaken na een seconde of vier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-10 06:24

Metian

Snert is vies

Chaoss schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 13:05:
[...]

Nou dat, uiteraard zijn er problemen, niet gek op 40 miljoen verkochte exemplaren, maar er zijn natuurlijk veel meer mensen zonder problemen dan met...

Als je wilt beweren dat de PS5 meer problemen heeft dan de PS4 of PS3 komt dan met cijfers en niet een onderbuik gevoel.
Dit, hoewel het natuurlijk wel zo is dat mensen eerder 'klagen' wanneer er problemen zijn en hierdoor het dus lijkt alsof er veel problemen zijn. Maar als je het in verhouding gaat bekijken zal het in eens een heel stuk lager liggen.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-10 07:01
Farabi schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 16:16:
[...]

hoeveel mensen er niet met een schroevendraaier bezig zijn geweest met dit ding. je had al op dag 1 youtube filmpjes hoe je het geluid kon fixen met je schroevendraaier-set. ik zal nog niet eens beginnen aan het dualsense-verhaal.

mensen kochten dit als een game-console, maar werden direct opgeleid als timmerman :P
vind het ronduit schandalig. maar het wordt gewoon geslikt, onder het mom van 'overdrijf niet' :)
Hoeveel dan?
En hoeveel mensen hebben er niks gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterMute2025
  • Nu online
Mbt lawaai van de PS5... Ik heb een PS5 (laatste versie) die ik horizontaal heb liggen op een theedoek en houten tafeltje en ik hoor bijna niets als ik er een schijfje in stop. Misschien ben ik slechts lucky. Maar wilde het toch even vermelden, dat dus niet alle PS5 drives herrie maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 02:19
Segafreak83 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 17:28:
[...]

Meen je dit nou? Ze hebben toen bewust de stille variant gepakt toen mensen in Japan in een Sony (controlled) kamer mochten testen.

Later kwamen inderdaad de klachten naar buiten over lawaai en coil whine.

Technisch werkt ie prima, dus dat is het punt niet, het gaat om de manier waarop.
Er zijn genoeg testen buiten die test geweest.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:42

v8power67

Psn: Mausosaurus

Heb een day 1 ps5. Maakt wat coil whine geluid hoorbaar als het stil is. Tijdens gamen hoor ik echt niks en zit ong 2 meter vanaf. Heb eigenlijk altijd wel muziek aanstaan, en anders game geluid. Broertje zegt net(ook day 1 ps5) die zit er ong 40cm vanaf en hoort af en toe coil whine, alleen ook als hij geen game geluid of muziek heeft. Dus ja vind het zeker vergeleken met ps4 pro en helemaal de x360 echt verwaarloosbaar (onze ervaring).

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
-knip- goed, hier hebben we niks aan, dus laat dit maar achterwege.

[ Voor 76% gewijzigd door Geronimous op 03-06-2023 02:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

*Knip* niet op de man aub.

Voor problemen is een apart topic, graag daar verder gaan met de discussie

[ Voor 81% gewijzigd door Chaoss op 02-06-2023 21:56 ]

@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Map van Spiderman 2 ongeveer 2x zo groot als de map van deel 1.

Kom maar op met die game, ik heb zin om te slingeren.

[ Voor 7% gewijzigd door Chaoss op 02-06-2023 21:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 12-03-2024

NightShadow22

SonyPony

*Knip*Een TR is voldoende..

[ Voor 93% gewijzigd door Chaoss op 03-06-2023 00:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
Sleeon schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 16:10:
[...]

Waar heb je deze voor 19 gekocht? Ik zie hem alleen voor 29.

https://www.budgetgaming....lsense+oplaadstation.html

Gevonden!
Ik heb hem bij de Media Markt gekocht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Cyrax0508 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 12:38:
[...]

Ah joh, dat valt allemaal wel mee. We zijn te oud allemaal om ons met console wars bezig te houden toch?

Ik heb ook een Series X en die is gewoon echt een stuk stiller dan mijn PS5. Dat is gewoon een feit. Overigens heb ik meerdere PS5 consoles en afgezien van het wat hardere geluid heb ik met alle 3 de consoles nog nooit een issue gehad en werken ze alle drie zonder probleem. Net als mijn Series X overigens.

Ik heb geen enkele voorkeur voor het merk waarop ik mijn games speel, maar van de drie consoles speel ik met afstand het minst op mijn Series X. Die is robuuster qua hardware dan de andere 2 en ik durf zelfs te stellen dat ik MS ook qua online de betere console vind hebben. Alleen heb ik een console op spellen op te spelen en wat dat betreft vind ik mijn Series X een enorme teleurstelling en heb ik niet zoveel aan de betere hardware. Ik vind dus niet dat de buren van Sony het zoveel beter doen, eerder omgekeerd. Maar he, ik heb gewoon niks te klagen qua hardware issues en jij wel, dus dan snap ik jou ook wel hoor.

Wat ik bij Sony nog altijd jammer vind, is dat ondanks dat ik nu Playstation+ Premium heb, ik niet via Cloud Playstation Games op mijn telefoon kan spelen, iets dat ik bijvoorbeeld veel heb gedaan met Google Stadia en bijvoorbeeld ook wel eens gedaan heb met Xbox Cloud Gaming.

Ik zeg heb gedaan, ik heb sinds een paar maanden een S22 Ultra en mijn Razer Kishi past daar niet meer op, moet nog een andere controller score voor de telefoon, maar hoop wel dat Sony een keer met een telefoon app voor Cloud Gaming gaat komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest
Bas170 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 13:18:
Vraagje, ik heb zojuist PS+ premium afgesloten, maar klopt het dat je de gamecatalogus niet makkelijk kunt downloaden in de webversie van de PS store?

Het enige wat ik tegenkom is deze lijst, maar dat is verder niet aanklikbaar: https://www.playstation.c...-plus/games/#game-cat-a-z

Op de PS5 is het ook niet bepaald makkelijk zoeken merk ik
Ik doe het zelf heel makkelijk met de telefoon app, je krijgt een melding dat je download gestart is, maar ook een melding als de installatie klaar is. Enige dat ik nog mis als Premium member is Cloud Gamen on the Go.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Jammer. Het sterke punt van de eerste Spider-Man vond ik juist de omvang van de map. AC 2 size. Daarna is het in elke opvolgende game groter en groter geworden wat altijd resulteert in of lege omgevingen of tig side missie iconen die op een gegeven moment eentonig en erg saai werden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:54
MRE-Inc schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 17:10:
[...]

Jammer. Het sterke punt van de eerste Spider-Man vond ik juist de omvang van de map. AC 2 size. Daarna is het in elke opvolgende game groter en groter geworden wat altijd resulteert in of lege omgevingen of tig side missie iconen die op een gegeven moment eentonig en erg saai werden.
Eens. Games worden bv wel te groot en te langdradig. Heb vaak het gevoel dat het puur gedaan wordt om het gezeur op internet te tackelen: “ik geef echt geen 60€ uit aan 10 uur plezier”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-knip- of jij leest niet over de modbreak heen...
Bas170 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 21:08:
*Knip* niet op de man aub.

Voor problemen is een apart topic, graag daar verder gaan met de discussie

[ Voor 81% gewijzigd door Geronimous op 03-06-2023 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Commentaar op moderatie is offtopic. Het staat je vrij om de moderator een bericht te sturen of plaats een bericht in Feedback op moderatie binnen Spielerij .

[ Voor 85% gewijzigd door Geronimous op 03-06-2023 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Commentaar op moderatie is offtopic. Het staat je vrij om de moderator een bericht te sturen of plaats een bericht in Feedback op moderatie binnen Spielerij .

[ Voor 35% gewijzigd door Geronimous op 03-06-2023 18:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
MRE-Inc schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 17:10:
[...]

of tig side missie iconen die op een gegeven moment eentonig en erg saai werden.
Voordelen van side missies is dan ook dat je die kan overslaan, dan heeft ieder wat wils. Als een game goed is met lekkere gameplay en een mooie omgeving dan stop ik er met liefde wat meer uren in. Ik heb liever de keuze om zaken over te slaan dan dat er geen content meer is terwijl ik nog lang niet klaar ben met de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
de PS had toch een update uitgebracht waardoor disc-spellen sneller gekopieerd konden worden? of waren dat updates?

met discs kopieren merk ik geen vooruitgang iig.

[ Voor 40% gewijzigd door Farabi op 05-06-2023 13:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Farabi schreef op maandag 5 juni 2023 @ 13:03:
de PS had toch een update uitgebracht waardoor disc-spellen sneller gekopieerd konden worden? of waren dat updates?
Dat was voor installatie van updates. Bij PS4 games moet bij elke update de game weer helemaal gekopieerd worden, ongeacht hoe klein de patch is. Dat kopiëren gaat zo traag dat je bij een snelle internet-verbinding wellicht beter af bent met de game te deleten en vervolgens opnieuw te downloaden/installeren.
Bij de PS5 ging dat verleden tijd zijn, al heb ik het ook al bij PS5 games gezien, dus ik denk dat de maker van het spel ook zelf expliciet moet ondersteunen.

Bij discs kopiëren is het lezen van de data vanaf disk de bottleneck, dus enkel hardware-matig op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-10 16:03
Farabi schreef op maandag 5 juni 2023 @ 13:03:

hangt een beetje van de game af merk ik.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Er is wel een update geweest die de disc minder vaak laat opspinnen tijdens het spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 22-10 19:16
- deze post voegt niets toe aan een waardevolle discussie, en is er op uit om reacties los te maken (getuige de -helaas- daadwerkelijk vele reacties die je krijgt).

Tevens is er eerder in een moderatie verwezen naar het [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen als je problemen ervaart.

[ Voor 97% gewijzigd door Geronimous op 08-06-2023 22:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vinnocchio
- niet op ingaan... -

ONtopic: Zin in Diablo! Nog een paar uurtjes _/-\o_

[ Voor 85% gewijzigd door Geronimous op 08-06-2023 22:35 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Timothy3000
- niet op ingaan... -

Meer on topic: Bijna tijd voor Final Fantasy! Gaat die demo nog komen? Lees er wat wisselend nieuws over. En meer mensen hier die de game gaan spelen en niet kunnen wachten?

[ Voor 86% gewijzigd door Geronimous op 08-06-2023 22:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorroberner
- niet op ingaan... -

[ Voor 89% gewijzigd door Geronimous op 08-06-2023 22:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 21:57:
Meer on topic: Bijna tijd voor Final Fantasy! Gaat die demo nog komen? Lees er wat wisselend nieuws over. En meer mensen hier die de game gaan spelen en niet kunnen wachten?
Zeker! Heb er wel zin in! Maar hoorde dat SE een beetje in paniek zou zijn naar verluid vanwege teleurstellende pre order aantallen... Maar volgens mij is de hype aardig groot en is het nog te vroeg om voorspellingen uit de pre orders te halen.

Denk dat het ook wel logisch is dat mensen afwachten, zeker omdat de aangekondigde demo nog moet komen, hopelijk binnenkort, misschien donderdag na summer game fest?

[ Voor 13% gewijzigd door Kalder op 05-06-2023 22:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Denk dat we sowieso wel ergens tijdens Summer game fest weer gameplay van FF krijgen te zien, mooi moment om dan inderdaad ook een demo uit te brengen.

Benieuwd of er nog verassingen tijdens sgf naar boven komen. Aan de andere kan vielen voorgaande jaren flink tegen dus mijn verwachtingen zijn laag :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

[...]

Zeker! Volgens mij heeft Yoshi-P gezegd dat 2 weken voor release de demo uitkomt. een drop tijdens SGF zou daarom perfect passen.

Als opwarmer ben ik bezig met de Final Fantasy Pixel Remasters, de originelen nooit gespeeld vroeger. Intussen I t/m IV klaar, hopelijk krijg ik V en VI op tijd af :P Vooral leuk om het allereerste deel eens door te spelen om te zien hoe het allemaal begon maar de SNES games zijn wel duidelijk stukken beter en bieden veel meer diepgang dan de eerste 3 NES games.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

[...]
Dat besluit ik pas na de demo ;)
Wat ik tot nu toe gezien heb zorgt wel voor een lichte hype dus ik ben wel benieuwd. Ik zal 'm in elk geval niet gelijk bij launch gaan spelen; FF VII Remake heb ik nog steeds niet uitgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bRuud83
  • Laatst online: 18:10
Ik heb de special edition vooruit besteld van FF16. Het ziet er veel belovend uit en er komt waarschijnlijk niet eens een day one patch uit. Ze hebben er dus veel vertrouwen in. Ik begrijp wel dat mensen nog even afwachten. Ff15 was voor veel fans een tegenvaller. Ook worden veel games in een buggy staat gereleased en de release van Diablo 4 in dezelfde maand helpt niet mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnocchio
[...]

Dan moet de demo me over de streep trekken. Ik ben meer van de old skool Final Fantasy. De Devil may Cry kant die deze Final Fantasy op is gegaan, vind ik veel te ver af staan van wat Final Fantasy voor mij is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:01

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Vinnocchio schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 10:44:
[...]

Dan moet de demo me over de streep trekken. Ik ben meer van de old skool Final Fantasy. De Devil may Cry kant die deze Final Fantasy op is gegaan, vind ik veel te ver af staan van wat Final Fantasy voor mij is.
Ik had daar ook best moeite mee sinds FF XII al anders was dan normaal. Maar toch kon XV mij best bekoren. En ik heb speciaal een PS5 gehaald voor FF XVI (tenminste, dat is wat ik mijn vrouw vertel omdat die fan is van FF en het niet op de Xbox uitkomt :+ ) en de game staat in pre-order bij AllYourGames.

Ik heb er zin in iig! En ondertussen 2 jaar Premium gehaald met de 25% korting: genoeg games om nog te spelen aangezien ik nog nooit een PS gehad heb en er heel veel exclusives zijn die ik wél graag wilde spelen. Ben nu bezig met GoW, Death Stranding (wát een parel is dat,, woah), Returnal en Ratchet & Clank: Rift Apart.

Ik kom de zomer wel door :9

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Notna schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 10:49:
[...]

Death Stranding (wát een parel is dat,, woah)
Grappig genoeg ook de eerste Playstation IP ooit die op de Mac uitkomt, mocht je WWDC gisteren gevolgd hebben. Wat betekend dat Guerilla's Decima engine nu ook een Mac versie heeft. Het zou wat zijn als je straks Horizon op je Mac kunt spelen, dat had ik voorheen echt nooit verwacht maar nu, wie weet? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-10 14:31
Vinnocchio schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 10:44:
[...]

helemaal mee eens....ben nu bezig met de VII remake....die is opzich nog wel prima.....
Maar ik wil ook gewoon weer de turn based optie hebben :-( ...in XVI schijnt het nog meer een actie feestje te worden dan in XV.....dat gaat hem dan niet worden voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bRuud83
  • Laatst online: 18:10
Notna schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 10:49:
[...]

Ik had daar ook best moeite mee sinds FF XII al anders was dan normaal. Maar toch kon XV mij best bekoren. En ik heb speciaal een PS5 gehaald voor FF XVI (tenminste, dat is wat ik mijn vrouw vertel omdat die fan is van FF en het niet op de Xbox uitkomt :+ ) en de game staat in pre-order bij AllYourGames.

Ik heb er zin in iig! En ondertussen 2 jaar Premium gehaald met de 25% korting: genoeg games om nog te spelen aangezien ik nog nooit een PS gehad heb en er heel veel exclusives zijn die ik wél graag wilde spelen. Ben nu bezig met GoW, Death Stranding (wát een parel is dat,, woah), Returnal en Ratchet & Clank: Rift Apart.

Ik kom de zomer wel door :9
Bij Ffx ben ik erin gestapt en dat was mijn eerste en laatste ervaring met turn based gevechten binnen het FF universum. Ik vind het juist leuk als er geëxperimenteerd wordt. Deel 12 vond ik erg leuk, vooral de art style vond ik erg sterk. Deel 15 vond ik game-play wise niet zo sterk, weinig tactiek. Ik ben blij dat deel 16 wat diepgaander combat krijgt met veel actie.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Cyrax0508
- niet op ingaan... -

[ Voor 97% gewijzigd door Geronimous op 08-06-2023 22:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Timothy3000
Cyrax0508 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 12:04:
[...]
Dan wordt het een vervelende en vooral onnodige discussie.
Dat laatste was het imo sowieso al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

[...]

Die laatste zin is echt onzin.

Ik game niet met een headset en ik heb het geluid niet extreem hard staan. Zoals gezegd, ik hoor mijn PS5 bij het opstarten soms en daarna zelden tot helemaal niet meer. Ik vind het totaal niet storend overkomen.

Ik vind het zo apart dat mensen met een andere ervaring het dan willen doen voorkomen alsof iedereen hun probleem ook heeft maar dat ze het niet willen zien of horen. Dat is gewoon niet zo. Mijn PS5 hoor ik zelden tot nooit tijdens het gamen. Wel is mijn Series X absoluut stiller, dat is gewoon een feit en ontken ik ook zeker niet.

Maar ik ga hier nu toch ook niet zitten verkondigen dat mensen die je er wel over hoort gewoon overgevoelig zijn en zich enorm aanstellen? Dan wordt het een vervelende en vooral onnodige discussie.
Sowieso is deze hele discussie al vaak genoeg gevoerd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-10 13:46
rutgergron schreef op maandag 5 juni 2023 @ 20:57:
[...]

De meeste mensen die je er niet over hoort gamen met een headset of hebben het geluid hard staan. Tjah, dan kan je elk geluid wel mee weg krijgen natuurlijk ...
Dat zijn dan rond de 39 miljoen en nog wat duizend mensen die allemaal met een headset gamen of het geluid hard hebben staan.. Ik denk dat enige nuance wel op zijn plaats is ;)

die sneer was niet nodig

[ Voor 8% gewijzigd door BM op 06-06-2023 17:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyrax0508
Bas170 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 12:54:
[...]

Sowieso is deze hele discussie al vaak genoeg gevoerd :)
True, daarom hoop ik duidelijk te kunnen maken dat we elkaar niet kunnen aanvallen op eigen ervaringen of daar neerbuigend over doen. Dergelijke opmerking zoals waar ik op reageerde zijn gewoon zinloos. Maar iemand moet wel vrij zijn om zijn ervaring te kunnen delen. Dus als iemand last heeft van het geluid, dan kan dat, ook al heb je het zelf niet. En vice versa natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Die laatste zin is echt onzin.

Ik game niet met een headset en ik heb het geluid niet extreem hard staan. Zoals gezegd, ik hoor mijn PS5 bij het opstarten soms en daarna zelden tot helemaal niet meer. Ik vind het totaal niet storend overkomen.

Ik vind het zo apart dat mensen met een andere ervaring het dan willen doen voorkomen alsof iedereen hun probleem ook heeft maar dat ze het niet willen zien of horen. Dat is gewoon niet zo. Mijn PS5 hoor ik zelden tot nooit tijdens het gamen. Wel is mijn Series X absoluut stiller, dat is gewoon een feit en ontken ik ook zeker niet.

Maar ik ga hier nu toch ook niet zitten verkondigen dat mensen die je er wel over hoort gewoon overgevoelig zijn en zich enorm aanstellen? Dan wordt het een vervelende en vooral onnodige discussie.
Mijn PS5 maakt zoveel irritant lawaai tijdens het gamen (of het kijken van een 4k disc) dat ik hem op dag 1 verkoop zodra de PS5PRO er is.

*edit*

Ik heb overigens een PS5 vanaf de launch day. Weet niet of er echt significante verbeteringen zijn doorgevoerd in de 2021 of 2022 revisie modellen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2023 14:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Zv31Nr4R_SCoLAUcTFgfmtkKkw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uNmh2mgY02VOskqAnE3AgDjz.jpg?f=fotoalbum_large

Ben benieuwd of weer eens wat van Pragmata gaan zien.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Pagina: 1 ... 285 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord