Acties:
  • +3Henk 'm!

Multiplayer TLOU intern uitgesteld, maar ze werken dus ook aan een nieuwe single player game :)

[Voor 11% gewijzigd door Raem op 26-05-2023 21:56]

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Antigo
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 03-06 08:08
Raem schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 21:54:
[Afbeelding]

Multiplayer TLOU intern uitgesteld, maar ze werken dus ook aan een nieuwe single player game :)
Zou me niets verbazen dat ze de multiplayer game cancelen. Blijkbaar is het development team op dit project gedecimeerd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:13
[Afbeelding]

Volgens gerenomeerde bronnen omdat Sony Bungie heeft ingevlogen als 'GaaS experts' om de voortgang te checken... die vervolgens niet onder de indruk waren.

Heel bizar wat er bij Naughty Dog gebeurt. Eerst de controversiële PC port, nu dit... en we hebben ook nog steeds niets van ze gezien na de eerste drie jaar in de lifecycle van de PS5. Terwijl het toch een beetje DE flagship studio van Sony is.
Aantal insiders hebben aangegeven dat er bepaalde games niet aangekondigd waren, terwijl die wel in de showcase zouden zitten. O.a een pc port die in juli moet uitkomen.

Acties:
  • +3Henk 'm!
yinx84 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 22:22:
[...]

Volgens gerenomeerde bronnen omdat Sony Bungie heeft ingevlogen als 'GaaS experts' om de voortgang te checken... die vervolgens niet onder de indruk waren.

Heel bizar wat er bij Naughty Dog gebeurt. Eerst de controversiële PC port, nu dit... en we hebben ook nog steeds niets van ze gezien na de eerste drie jaar in de lifecycle van de PS5. Terwijl het toch een beetje DE flagship studio van Sony is.
Lekker teruggaan naar hun roots, een goede singleplayer game maken voor ps5.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Dennis585
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:29
Ik ben wel in voor een nieuwe Uncharted en zeker op de PS5. Alle Uncharted games tot nu toe waren super en zelfs die op de PS Vita was super.
Dennis585 schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 10:25:
Ik ben wel in voor een nieuwe Uncharted en zeker op de PS5. Alle Uncharted games tot nu toe waren super en zelfs die op de PS Vita was super.
Ik zou ook meteen voor stemmen voor een nieuwe Uncharted, maar ze hadden toch letterlijk gezegd dat ze klaar waren met Uncharted?

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Kalder schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 10:47:
[...]

Ik zou ook meteen voor stemmen voor een nieuwe Uncharted, maar ze hadden toch letterlijk gezegd dat ze klaar waren met Uncharted?
Ze waren vooral klaar met Nathan toch?
Ik ben altijd in voor een nieuwe Uncharted!

[Voor 7% gewijzigd door Deltos op 27-05-2023 10:49]

Kalder schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 10:47:
[...]

Volgens mij had Bloomberg ook gezegd dat er een compleet nieuwe singleplayer IP in ontwikkeling was. Dus geen Uncharted of TLOU.

• Dennis585
Ghost babel schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 10:53:
[...]

Volgens mij had Bloomberg ook gezegd dat er een compleet nieuwe singleplayer IP in ontwikkeling was. Dus geen Uncharted of TLOU.
TLoU en Uncharted waren super. Een compleet nieuw iets met de kwaliteit van TLoU en Uncharted heb ik zin in. Ik ga het nieuws omtrent dat zeker in de gaten houden.

• destroyer6670
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:16
Weet iemand als je de uitbreiding van horizon op een NL account hebt gekocht, hij dan werkt met het BE account waar ik de spel in uitgespeeld heb? Uitbreiding moet ik nog aanschaffen.

Hopelijk heeft iemand daar toevallig ervaring mee.

[Voor 8% gewijzigd door destroyer6670 op 27-05-2023 12:17]

Acties:
  • +1Henk 'm!
destroyer6670 schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 12:05:
Weet iemand als je de uitbreiding van horizon op een NL account hebt gekocht, hij dan werkt met het BE account waar ik de spel in uitgespeeld heb? Uitbreiding moet ik nog aanschaffen.

Ik geloof alleen als je de PS5 op dat Belgische account dan als primair instelt zoals dat vroeger heette, nu heet het geloof ik iets van console sharing of iets dergelijks, dat moet je aan zetten, dan kun je op andere accounts op diezelfde PS5 ook die aankopen gebruiken van dat account. Dat werkt in ieder geval met games dus ik neem aan ook DLC.

• destroyer6670
Kalder schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 13:56:
[...]

Ik geloof alleen als je de PS5 op dat Belgische account dan als primair instelt zoals dat vroeger heette, nu heet het geloof ik iets van console sharing of iets dergelijks, dat moet je aan zetten, dan kun je op andere accounts op diezelfde PS5 ook die aankopen gebruiken van dat account. Dat werkt in ieder geval met games dus ik neem aan ook DLC.
Ik weet dat het met spellen werkt, alleen dlc weet ik dus niet. Zonde als het niet werkt (of ik opnieuw het spel moet spelen in mijn nl account)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• olivier2222
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22:59
destroyer6670 schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 12:05:

Volgens deze post op Reddit is DLC region-locked, maar niet country-locked. Aangezien Belgie en Nederland onder dezelfde regio vallen, zou dit geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!
[Afbeelding]

Jammer, heb die van deel 1 op zowel de PS3 en PS4 helemaal grijs gespeeld. Zou wel een nieuwe willen spelen.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Kodar
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 02-06 16:49
NightShadow22 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 00:42:
[...]

Precies helemaal met je eens plat gezegd gewoon waardeloos op het moment.

Ben er onderhand helemaal klaar mee.
Same here. Eigenlijk is dit onderhand gewoon een Playstation 4.5 periode geworden. Ik begrijp dat de makers van games zoveel mogelijk geld willen verdienen en dus een zo groot mogelijk publiek willen aanspreken en dat ze daarom de games op meerdere consoles uitbrengen. Dat neemt niet weg dat het een beetje flauw wordt om deze generatie nog 'next-gen' te noemen. Wanneer je games in 2023 nog steeds speelbaar maakt voor een console die 10 jaar geleden op de markt is gekomen ben je niet bezig met 'next-gen' maar met 'last-gen'.

En natuurlijk zijn er games als Ratchet en Clank: Rift en Returnal, maar het houdt allemaal niet over. Natuurlijk kan men net doen alsof het niet zo erg is, maar ik speel al sinds 1996 op Playstation consoles en de PS5 is de meest tegenvallende console van allemaal. De PS5 heeft geen thema's meer zoals de PS4, de menu's in de PS Store zijn moeilijk te navigeren, PS Plus is ondoorgrondelijk moeilijk gemaakt met alle soorten en maten die er nu zijn en de console maakt dus gewoon nog steeds lawaai. Weliswaar niet zo erg als de PS4 jet engine, maar toch.

Ik wacht op 'next-gen', maar ik verwacht het deze generatie consoles niet meer. Geen idee hoe X-BOX dit allemaal doet, maar misschien is het de moeite waard om daar eens te kijken.

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:20
Kodar schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 16:57:
[...]

Same here. Eigenlijk is dit onderhand gewoon een Playstation 4.5 periode geworden. Ik begrijp dat de makers van games zoveel mogelijk geld willen verdienen en dus een zo groot mogelijk publiek willen aanspreken en dat ze daarom de games op meerdere consoles uitbrengen. Dat neemt niet weg dat het een beetje flauw wordt om deze generatie nog 'next-gen' te noemen. Wanneer je games in 2023 nog steeds speelbaar maakt voor een console die 10 jaar geleden op de markt is gekomen ben je niet bezig met 'next-gen' maar met 'last-gen'.

En natuurlijk zijn er games als Ratchet en Clank: Rift en Returnal, maar het houdt allemaal niet over. Natuurlijk kan men net doen alsof het niet zo erg is, maar ik speel al sinds 1996 op Playstation consoles en de PS5 is de meest tegenvallende console van allemaal. De PS5 heeft geen thema's meer zoals de PS4, de menu's in de PS Store zijn moeilijk te navigeren, PS Plus is ondoorgrondelijk moeilijk gemaakt met alle soorten en maten die er nu zijn en de console maakt dus gewoon nog steeds lawaai. Weliswaar niet zo erg als de PS4 jet engine, maar toch.

Ik wacht op 'next-gen', maar ik verwacht het deze generatie consoles niet meer. Geen idee hoe X-BOX dit allemaal doet, maar misschien is het de moeite waard om daar eens te kijken.
Ehmmm .... Xbox heeft al 1,5 jaar geen grote first party titel uitgebracht van enige kwaliteit. Zou daar voorlopig ook niet al te veel van verwachten (Starfield, maybe).

En ik ben eigenlijk van oudsher een xbox kind. Maar goed.

Acties:
  • +1Henk 'm!
FrankoNL schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 17:09:
[...]

Ehmmm .... Xbox heeft al 1,5 jaar geen grote first party titel uitgebracht van enige kwaliteit. Zou daar voorlopig ook niet al te veel van verwachten (Starfield, maybe).

En ik ben eigenlijk van oudsher een xbox kind. Maar goed.
Klinkt dan inderdaad raar dat men z'n druk nu op Starfield word gelegd, ik vond Hi-Fi Rush echt geniaal, maar inderdaad de laatste jaren geen dikke titels. Nu heeft Sony van eigen bodem komend tijd niks speciaals dat mij trekt althans. Dus tijd om games als Ratchet and Clank enzo nog te gaan spelen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• NightShadow22
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 23:08
[...]

Ik kan me helemaal vinden in je verhaal op alle punten eens.

Ik heb toevallig ook een Series X maar op Halo infinite na is daar ook nog nooit wat intressants op uitgekomen nu in september komt Starfield uit en ik wacht al heel lang op Stalker 2 en Hellblade 2 in vergelijking met de ps5 is xbox nog teleurstellender de exclusives die daar op uitgekomen zijn kan je nog niet eens hand vol mee maken kwa optelling.

Dus het geld gewoon voor beide dat het een uitermate teleurstellende generatie is voor xbox al de 2de gen back to back ik vond Sony met de ps4 erg sterk ..... jammer gewoon!

Nintendo doet gewoon hun eigen ding .

Acties:
  • +6Henk 'm!
Ik vind het geklaag over crossgen gewoon serieus overtrokken. Ok, als ze alleen op PS5 uitkomen ja dan krijg je een iets mooiere game, maar tijdens gamen ziet niemand het tenzij je heel de tijd doorbrengt in foto mode. Kijk eens naar Horizon FW bv hoe goed ziet die game er wel niet uit.

Ik heb vergelijkingsfilmpjes zitten kijken tussen games op PC met NVIDIA 4090 en een PS5 en zelfs met 8x meer GPU power zie ik bij de alle games amper verschil. Nu kun je natuurlijk betogen “slecht geoptimaliseerde PC games” maar zelf 8x meer power verwacht je meer te zien.

Het hele moraal van het verhaal is dat we een punt hebben bereikt dat de fidelity verbeteringen steeds minder zichtbaar worden maar wel steeds meer gpu power kosten. Ik raad iedereen eens aan om de DF analyse van R&C rift apart te kijken. Als je ziet wat ze daar in 4k renderen, dat gaat echt ver. Zelfs lege kogelhulzen hebben 4k textures en als ze die 720p textures hadden gegeven had ook niemand het gezien.

PS klagen over gebrek aan genoeg goede first party titels mag natuurlijk altijd, kunnen er natuurlijk nooit genoeg hebben :D

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

cold_as_ijs schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 19:05:
Kijk eens naar Horizon FW bv hoe goed ziet die game er wel niet uit.
Dan wil ik onder andere Sackboy, GT7, Metro Exodus, God of War, Ratchet & Clank, Assetto Corsa Competizione, FF VII en Demon Souls graag aan het rijtje toevoegen. Tuurlijk, niet allemaal 'next-gen' exclusives maar ook oudere games met een PS5 upgrade zijn prima in staat om ons de next-gen ervaring te geven.
Ik neem net als jij bovenstaande berichten dan ook graag met een korreltje zout ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Dennis585
Vraagje over HDR:

Ik heb nu al een tijd een PS5 met 4k HDR tv. Het valt mij op dat in vergelijking met een non HDR tv de kleuren op mijn HDR tv veel feller en gedetailleerder zijn. Groen in PUBG is bijvoorbeeld veel mooier dan vroeger op mijn non HDR tv.

Ik ervaar een mooiere en kleurrijkere ervaring met HDR.

Ik had het eigenlijk nog mooier verwacht, maar dat kan natuurlijk niet, want groen is groen enzo.

Hoe hebben jullie HDR ervaren? Als mooier of veel mooier?

Acties:
  • +1Henk 'm!

Het hele moraal van het verhaal is dat we een punt hebben bereikt dat de fidelity verbeteringen steeds minder zichtbaar worden maar wel steeds meer gpu power kosten.
Ook steeds mijn punt.

Diminishing returns. Remmende voorsprong. De verbeteringen zijn incrementeel, maar je merkt er bijna niets van naar graphics fidelity. Wie merkt nu de texture resolutie in snel bewegende games?

Texture pop-in, draw distance, dat dan weer wel. En daar heb je nu net veel nut van die snelle storage. De PS5 heeft 5x zoveel terraflops als een PS4. Dat zegt natuurlijk niet alles, maar veel.

Ik denk dat mensen die nog veel verwachten, of blijven wachten op die "next-gen" grafische doorbraak op PS5, ontgoocheld zullen zijn (je kent het wel, "ze hebben er nog niet alles uitgeperst"). De grens ligt nu echt bij dev-tijd, budget en simpelweg dat het steeds minder en minder uit maakt of zichtbaar is.

De volgende stap zal echt een andere aanpak moeten zijn. Een volledig nieuw type render technology. Path tracing bijvoorbeeld.

• NightShadow22
Amos_x schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 19:26:
[...]

Ook steeds mijn punt.

Diminishing returns. Remmende voorsprong. De verbeteringen zijn incrementeel, maar je merkt er bijna niets van naar graphics fidelity. Wie merkt nu de texture resolutie in snel bewegende games?

Texture pop-in, draw distance, dat dan weer wel. En daar heb je nu net veel nut van die snelle storage. De PS5 heeft 5x zoveel terraflops als een PS4. Dat zegt natuurlijk niet alles, maar veel.

Ik denk dat mensen die nog veel verwachten, of blijven wachten op die "next-gen" grafische doorbraak op PS5, ontgoocheld zullen zijn (je kent het wel, "ze hebben er nog niet alles uitgeperst"). De grens ligt nu echt bij dev-tijd, budget en simpelweg dat het steeds minder en minder uit maakt of zichtbaar is.

De volgende stap zal echt een andere aanpak moeten zijn. Een volledig nieuw type render technology. Path tracing bijvoorbeeld.
Met alle respect maar start dan Jedi Survivor maar eens op de resolutie spuugt in je gezicht en de pixels kan je letterlijk en figuurlijk tellen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:22
Dennis585 schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 19:18:
Vraagje over HDR:
Hoe hebben jullie HDR ervaren? Als mooier of veel mooier?
HDR is vaak een grotere winst dan 4k. Verschilt wel een beetje hoe het geïmplementeerd is, maar als je van een wat oudere non hdr tv komt kan de stap wel groot zijn. Maar goed die tv heeft sowieso veel beter beeld HDR is niet het enige wat er veranderd is

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:52
@Dennis585 Het kleurbereik is met HDR ook groter. Zo komen bijv. neon kleuren nu veel beter tot hun recht.

Acties:
  • +7Henk 'm!
Ik vind het geklaag over crossgen gewoon serieus overtrokken. Ok, als ze alleen op PS5 uitkomen ja dan krijg je een iets mooiere game, maar tijdens gamen ziet niemand het tenzij je heel de tijd doorbrengt in foto mode. Kijk eens naar Horizon FW bv hoe goed ziet die game er wel niet uit.

Ik heb vergelijkingsfilmpjes zitten kijken tussen games op PC met NVIDIA 4090 en een PS5 en zelfs met 8x meer GPU power zie ik bij de alle games amper verschil. Nu kun je natuurlijk betogen “slecht geoptimaliseerde PC games” maar zelf 8x meer power verwacht je meer te zien.

Het hele moraal van het verhaal is dat we een punt hebben bereikt dat de fidelity verbeteringen steeds minder zichtbaar worden maar wel steeds meer gpu power kosten. Ik raad iedereen eens aan om de DF analyse van R&C rift apart te kijken. Als je ziet wat ze daar in 4k renderen, dat gaat echt ver. Zelfs lege kogelhulzen hebben 4k textures en als ze die 720p textures hadden gegeven had ook niemand het gezien.

PS klagen over gebrek aan genoeg goede first party titels mag natuurlijk altijd, kunnen er natuurlijk nooit genoeg hebben :D
Ik kan mij nog goed de eerste 2/3 jaar van de ps4 herrineren. Die jaren waren zeer mager en ik vermaakte mij nog prima met de ps3. Zelfst gt6 kwam nog op de ps3 uit toen de ps4 al uit was. Er waren ook best veel cross gen titels toen, ook toen waren mensen op dezelfde manier aan het klagen, volgens mij heb je dat bij elke start van een generatie. De stap van de ps3 naar de ps4 vond ik ook niet bijster groot van onstabiele 30fps op 720p naar stabiele 30fps op 1080p. Het was geen enorme stap vooruit. Dat is met de ps5 toch wel anders. De beste games van Sony komen altijd in het midden en einde van de generatie uit.

Enige wat mij nu opvalt is dat je beter een half jaar kan wachten voordat je een game gaat spelen. Forspoken is nu gewoon een goede game geworden. Nu wordt alles gerusht naar de markt, dat had je in de ps4 tijd een stuk minder.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22:30
[...]
De PS5 heeft geen thema's meer zoals de PS4, de menu's in de PS Store zijn moeilijk te navigeren, PS Plus is ondoorgrondelijk moeilijk gemaakt met alle soorten en maten die er nu zijn en de console maakt dus gewoon nog steeds lawaai. Weliswaar niet zo erg als de PS4 jet engine, maar toch.
Alle punten die je opnoemt vind ik wel meevallen. Inmiddels gewend aan PS Store en die is prima, thema's zijn een leuk extraatje maar geen must, PS Plus is niet lastig als je je vijf minuten inleest en mijn PS5 maakt alleen even lichte herrie bij het opstarten. Ik snap het als je teleurgesteld bent in de nextgen generatie, maar niet om deze redenen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:02
Ghost babel schreef op zondag 28 mei 2023 @ 02:26:
[...]

Ik kan mij nog goed de eerste 2/3 jaar van de ps4 herrineren. Die jaren waren zeer mager en ik vermaakte mij nog prima met de ps3. Zelfst gt6 kwam nog op de ps3 uit toen de ps4 al uit was. Er waren ook best veel cross gen titels toen, ook toen waren mensen op dezelfde manier aan het klagen, volgens mij heb je dat bij elke start van een generatie. De stap van de ps3 naar de ps4 vond ik ook niet bijster groot van onstabiele 30fps op 720p naar stabiele 30fps op 1080p. Het was geen enorme stap vooruit. Dat is met de ps5 toch wel anders. De beste games van Sony komen altijd in het midden en einde van de generatie uit.

Enige wat mij nu opvalt is dat je beter een half jaar kan wachten voordat je een game gaat spelen. Forspoken is nu gewoon een goede game geworden. Nu wordt alles gerusht naar de markt, dat had je in de ps4 tijd een stuk minder.
Dank voor deze post. Ik zat hier ook aan te denken maar kon het niet verwoorden. Heb zelf nooit een ps4 gehad, maar kan mij deze discussies inderdaad ook van toen herinneren. Gelukkig heeft de ps5 backwards compatibility zodat je niet als toen nog op de ps4 spellen moet spelen als je een ps5 hebt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennis585
Timothy3000 schreef op zondag 28 mei 2023 @ 09:13:
[...]

Inmiddels gewend aan PS Store en die is prima.
Bij mij staan er vaak geen icoontjes van het spel als je door de aanbiedingen kijkt. Dan moet je echt naar dat missende icoontje gaan om überhaupt te zien om welk spel het gaat.

Voor de rest is de store wel prima.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:02
Dennis585 schreef op zondag 28 mei 2023 @ 10:10:
[...]

Bij mij staan er vaak geen icoontjes van het spel als je door de aanbiedingen kijkt. Dan moet je echt naar dat missende icoontje gaan om überhaupt te zien om welk spel het gaat.

Voor de rest is de store wel prima.
Is je ps5 met een kabel verbonden of via wifi? Had dat met wifi ook, maar niet bekabeld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Timothy3000
Wat ik wel maf vindt aan Plus (maandje afgesloten voor Humanity, verrassend tof aanbod verder ook), maar dat is een kleinigheidje: Games als Limbo e.d. staan ook in Premium. Ik vraag me af waarom. Ik dacht dat die exclusiviteit vooral voor PS3 games e.d. was.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• giantgiantus
  • Laatst online: 22:20
Timothy3000 schreef op zondag 28 mei 2023 @ 10:36:
Wat ik wel maf vindt aan Plus (maandje afgesloten voor Humanity, verrassend tof aanbod verder ook), maar dat is een kleinigheidje: Games als Limbo e.d. staan ook in Premium. Ik vraag me af waarom. Ik dacht dat die exclusiviteit vooral voor PS3 games e.d. was.
Ja de structuur van ps plus/extra/premium is te ingewikkeld en de marketing is slecht. Het is echt een heel valide alternatief voor gamepass, maar mensen zien dat niet door de gebrekkige marketing en het complexe productaanbod.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:38
giantgiantus schreef op zondag 28 mei 2023 @ 11:04:
[...]

Ja de structuur van ps plus/extra/premium is te ingewikkeld en de marketing is slecht. Het is echt een heel valide alternatief voor gamepass, maar mensen zien dat niet door de gebrekkige marketing en het complexe productaanbod.
Het zou ook heel veel schelen als je überhaupt zou kunnen filteren in de store op spellen die in extra/premium zit.
Zelf heb ik geen extra dus voor mij is het een raadsel welke games er in zitten en dus geen idee of het interessant is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Timothy3000
giantgiantus schreef op zondag 28 mei 2023 @ 11:04:
[...]

Ga overwegen dit ook gewoon jaarlijks te nemen. Met Gamepass en PS Plus hoef ik geen games meer te kopen.

Acties:
  • +2Henk 'm!
Rox92 schreef op zondag 28 mei 2023 @ 11:19:
[...]

Het zou ook heel veel schelen als je überhaupt zou kunnen filteren in de store op spellen die in extra/premium zit.
Zelf heb ik geen extra dus voor mij is het een raadsel welke games er in zitten en dus geen idee of het interessant is.
Het zou inderdaad allemaal wat duidelijker mogen. Ik heb Premium dus ik weet dat alles van toepassing is maar anders is het wat vervelend. Zullen ze ook doen zodat je voor Premium gaat vermoed ik.
Zelfde geld nog steeds voor je bibliotheek. Soms geen touw aan vast te knopen wat je daadwerkelijk gekocht hebt.
Timothy3000 schreef op zondag 28 mei 2023 @ 11:43:
[...]

Ga overwegen dit ook gewoon jaarlijks te nemen. Met Gamepass en PS Plus hoef ik geen games meer te kopen.
Groot gelijk dan heb je een flink aanbod. Gamepass ga ik laten vallen na 3 jaar een kans te hebben gegeven maar ieder zijn ding. :)
Voor online gaming heb ik sowieso Plus nodig en PlayStation games ben ik een groot liefhebber van. Extra/Premium is dus een makkelijke keus voor mij en al helemaal als ik zie wat de laatste maanden er in is gekomen. Zeer tevreden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Timothy3000
Er zit best veel overlap in Gamepass en Plus, maar voldoende om beide gewoon te overwegen. Hoef niet alles op release te spelen en Sony gooit de grote knallers nu ook gewoon in Extra. Winwin.

Nu Nintendo nog. :P

Acties:
  • +4Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:33

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

[...]
Ben benieuwd hoe het je bevalt. Ik heb ook PlayStation Premium en Gamepass Ultimate maar juist door het gigantische aanbod aan games merk ik dat ik er minder speel. Ik geef games ook minder tot geen kans, staat de intro me niet aan dan verwijder ik de game al (extreem voorbeeld). Games die ik fysiek gekocht heb "voel" ik meer en wil ik daardoor ook meer tijd en energie in steken. Forza Horizon 5 heb ik ook gekocht al stond deze in Gamepass, wel de Deluxe Edition. Ik verheug me nu al op het ontvangen van de grote door met daarin de Collectors Edition van Assassin's Creed Mirage, totaal van de ervaring speelt voor mij ook mee.

Toevallig laatst met een gamende vriend over bovenstaande gehad, die heeft hetzelfde qua het aanbod van deze twee diensten. Hij koopt nu regelmatig games van 10-15 euro en haalt daar meer plezier uit.

Om die reden, en omdat Mirage nog tot oktober duurt, houd ik nu Marktplaats in de gaten voor Dead Island 2. Saints Row stond ook op de short list maar het aantal negatieve reviews heeft me doen besluiten die toch te skippen.

[Voor 39% gewijzigd door FeaR op 28-05-2023 13:33]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Rox92 schreef op zondag 28 mei 2023 @ 11:19:
[...]

Je kunt toch gewoon het PS+ tegeltje openen om dat te zien?

Acties:
  • +4Henk 'm!

@Timothy3000 nadat Nintendo eindelijk de nieuwste Mario Kart in Nintendo Online aanbiedt.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Timothy3000 schreef op zondag 28 mei 2023 @ 10:36:
Premium bevat:

-classic games
- ps3 games
- streaming

Wat onder classic games valt is soms wat vaag. Maar er zitten meer dan alleen ps3 games in. Vaak ook remakes, remasters etc van oude games.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ghost babel schreef op zondag 28 mei 2023 @ 14:05:
[...]

Premium bevat:

-classic games
- ps3 games
- streaming

Wat onder classic games valt is soms wat vaag. Maar er zitten meer dan alleen ps3 games in. Vaak ook remakes, remasters etc van oude games.
Kleine aanvulling: Demo's Trials. :)
Zo kwam ik er achter dat Ragnarok toch echt in huis moest komen.

[Voor 9% gewijzigd door Deltos op 28-05-2023 14:22]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Hoe zit het in dit topic trouwens met Diablo 4?
Zijn we enthousiast?
Ik wel in ieder geval.

[Voor 14% gewijzigd door Deltos op 28-05-2023 14:09]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Deltos schreef op zondag 28 mei 2023 @ 14:06:
[...]

Kleine aanvulling: Demo's. :)
Zo kwam ik er achter dat Ragnarok toch echt in huis moest komen.
Ohh ja, goede aanvulling, Trials zijn het eigenlijk. De demo's zijn voor iedereen toegankelijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nietdatikweet
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18:49
Beetje laat maar had toch wel wat verwacht van bend studio, al was het maar een teaser.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Timothy3000
FeaR schreef op zondag 28 mei 2023 @ 13:29:
[...]

Ben benieuwd hoe het je bevalt. Ik heb ook PlayStation Premium en Gamepass Ultimate maar juist door het gigantische aanbod aan games merk ik dat ik er minder speel. Ik geef games ook minder tot geen kans, staat de intro me niet aan dan verwijder ik de game al (extreem voorbeeld). Games die ik fysiek gekocht heb "voel" ik meer en wil ik daardoor ook meer tijd en energie in steken. Forza Horizon 5 heb ik ook gekocht al stond deze in Gamepass, wel de Deluxe Edition. Ik verheug me nu al op het ontvangen van de grote door met daarin de Collectors Edition van Assassin's Creed Mirage, totaal van de ervaring speelt voor mij ook mee.

Toevallig laatst met een gamende vriend over bovenstaande gehad, die heeft hetzelfde qua het aanbod van deze twee diensten. Hij koopt nu regelmatig games van 10-15 euro en haalt daar meer plezier uit.

Om die reden, en omdat Mirage nog tot oktober duurt, houd ik nu Marktplaats in de gaten voor Dead Island 2. Saints Row stond ook op de short list maar het aantal negatieve reviews heeft me doen besluiten die toch te skippen.
Ik heb daar wat minder last van, ik merk dat bij Gamepass al. Ik speel daar in eerste instantie heel gericht games die in mijn straatje vallen. Daarnaast probeer ik games die me boeiend lijken op basis van reviews, trailers of uitgelichte games van users op Tweakers als @uchiha tijntje en @devilsnight en andere fora die vaak dezelfde smaak hebben. Ik download er max 3 tot 5 (op PSPlus nu Humanity, Tchia en John Wick) en geef die dan een uur of twee om te zien of ze bevallen.

Al zou geen games meer kopen niet lukken denk ik, want wachten tot een Final Fantasy, Yakuza of God of War op PS Plus verschijnt gaat me vast niet lukken. :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rox92
Raem schreef op zondag 28 mei 2023 @ 13:32:
[...]

Je kunt toch gewoon het PS+ tegeltje openen om dat te zien?
Umh.... Dat wist ik niet. :+ Thanks! :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-06 23:08
[...]

Heb ik ook. Koop vrij weinig games meer. Nog Max 8 ofzo. Was vroeger veel meer.
Vind het ook elke keer weer een feestje om te kijken welke games er worden toegevoegd. Vooral PlayStation heeft hier geijkte momenten per maand voor.

[Voor 19% gewijzigd door mobygo76 op 28-05-2023 17:52]

Acties:
  • +4Henk 'm!
Zag dat vanaf morgen The Callisto Protocol €15,- is bij de Mediamarkt. Volgens mij wel een mooie prijs om de game te proberen.

Acties:
  • 0Henk 'm!
[...]

Dit is eigenlijk mijn grootste zorg bij de abbo diensten en dan met name dat dit impact gaat hebben op game design. Je zult bij sommige games echt moeten doorgaan. De eerste 10 uur van RDR2 waren echt zwaar. Heel traag, wat enorm wennen was. Enige reden dat ik ben doorgegaan was dat het de veste game ooit zou zijn en het feit dat ik er nou eenmaal 5 tientjes voor had betaald. Ba 10 uur was de klik er en heb ik hem na 150 uur aan de kant gelegd. Kingdom Come beetje hetzelfde, game met een vrij steile learning curve. Moeilijk om in te komen maar daarna onmogelijk om weg te leggen. 175 uur in 3 maanden 8)7 en dat naast werk en kinderen verzorgen.

Als het verdienmodel door de abbo diensten gepushed gaat worden naar inkomsten per minuut, dan ben ik bang dat developpers hier uiteindelijk op in gaan spelen. Games die makkelijk zijn om in te komen maar ook onnodig lang worden gemaakt met teveel repetitive side content. We zien dit nu al in Ubi games bv of dat mensen meteen klagen dat een game geen full price waard is omdat hij maar 10 uur duurt. Misschien is mijn zorg onterecht en valt het uiteindelijk wel mee, maar als ik iets weet van bedrijven is dat ze altijd aan winstmaximalisatie willen doen ;)

Overigens is mijn backlog op het niveau dat een abbo dienst hooguit mijn to play games verdubbeld haha. Vanavond maar weet verder met rift spart, dan kan ik weer terug naar de witcher 2 op de steam deck om dan eindelijk naar de witcher 3 te gaan. Heb die game sl 3x in bezit maar nog nooit serieus gespeeld (op disc voof pc, digitaal voor PS en digitaal op steam 7(8)7 )

Acties:
  • 0Henk 'm!
Raem schreef op zondag 28 mei 2023 @ 18:49:
Zag dat vanaf morgen The Callisto Protocol €15,- is bij de Mediamarkt. Volgens mij wel een mooie prijs om de game te proberen.
Waar had je dat gezien? Komen er nog meer games in de aanbieding?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:31
Dat zou een mooie prijs zijn!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:58

DarkSide

theres no place like ::1

ben wel benieuwd.
Voor 15,- wel een mooi prijsje idd.
Morgen maar even controleren dan.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +5Henk 'm!
Ghost babel schreef op zondag 28 mei 2023 @ 19:17:
[...]

Waar had je dat gezien? Komen er nog meer games in de aanbieding?

Ouderwets in de folder. :P

Acties:
  • 0Henk 'm!
Bedankt voor het melden, zal dan wel van Budgetgaming een mail ontvagen

Acties:
  • +3Henk 'm!
[...]

Ben benieuwd hoe het je bevalt. Ik heb ook PlayStation Premium en Gamepass Ultimate maar juist door het gigantische aanbod aan games merk ik dat ik er minder speel. Ik geef games ook minder tot geen kans, staat de intro me niet aan dan verwijder ik de game al (extreem voorbeeld).
Idem. Vergelijk het met vroeger, waar je honderden 'gekraakte' games op je schijf kon binnen hengelen via ftp.

Dan werd het meer een hobby van games verzamelen dan effectief spelen. Op 1 of 2 games na dan, die je dan ook echt speelde. Honderden games tot je beschikking hebben is gewoon, voor sommige gamers, niet gezond of niet wenselijk. Daar hoor ik bij.

Ik heb op twee verschillende momenten kort gamepass gehad. Steeds laten verlopen, en beslist dat ik me nooit meer op gamepass abonneer. Ik heb zelfs nog drie gratis maand die bij mijn laptop zaten, maar ik zal deze niet gebruiken. Al was het maar om die afgeschermde bestandsmappen die gamepass steeds op je pc neerzet, en die je zelf niet kan verwijderen, ook al verwijder je de game, de xbox app en alles wat je maar kan vinden. /offtopic.

PS+ extra heb ik wel. PS+ essential zou ik steeds sowieso nemen, en dan is de meerprijs voor extra bijna niets. Vooral in een sale, dus is het zonde om je daar niet op te abonneren. Maar ik gebruik het eigenlijk vrij weinig. Het is leuk om te weten dat dat er een hele library achter zit, maar ik ga er niet actief in kijken. Eigenlijk altijd omgekeerd, als ik een game wil, kijk ik eerst of die niet toevallig in extra zit.

Als ik het omgekeerd zou doen, dus regelmatig in extra het aanbod afstruinen, weet ik zeker dat ik net hetzelfde deed als jij. Klakkeloos vanalles installeren, en vaak zelfs niet openen of een half uurtje spelen en volgende. Zo wordt je library van geinstalleerde games ook een rommeltje, met overal tegeltjes van ongespeelde geinstalleerde games.

Uit PS+ extra heb ik voorlopig enkel Spiderman MM, returnal en ratchet gespeeld. En daarmee betaalt het zichzelf al terug eigenlijk, die games gaan zelden in sale. Dus dat kost je los gemakkelijk 120 euro (40 euro per game). Later nog eens mortal kombat 11 doen, zag dat die er ook in stond.

Ik vind dat je met dit soort diensten uiterst omzichtig moet om gaan, als je het soort gamer bent die hierdoor z'n plezier in gamen kan verliezen. En dat kan, daar is niets mis mee. Gewoon iets om mee rekening te houden

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennis585
Zorroberner schreef op zondag 28 mei 2023 @ 10:27:
[...]

Is je ps5 met een kabel verbonden of via wifi? Had dat met wifi ook, maar niet bekabeld.
Via kabel aangesloten, maar ik wen er wel aan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Timothy3000
Amos_x schreef op zondag 28 mei 2023 @ 20:38:
[...]

Idem. Vergelijk het met vroeger, waar je honderden 'gekraakte' games op je schijf kon binnen hengelen via ftp.

Dan werd het meer een hobby van games verzamelen dan effectief spelen. Op 1 of 2 games na dan, die je dan ook echt speelde. Honderden games tot je beschikking hebben is gewoon, voor sommige gamers, niet gezond of niet wenselijk. Daar hoor ik bij.

Ik heb op twee verschillende momenten kort gamepass gehad. Steeds laten verlopen, en beslist dat ik me nooit meer op gamepass abonneer. Ik heb zelfs nog drie gratis maand die bij mijn laptop zaten, maar ik zal deze niet gebruiken. Al was het maar om die afgeschermde bestandsmappen die gamepass steeds op je pc neerzet, en die je zelf niet kan verwijderen, ook al verwijder je de game, de xbox app en alles wat je maar kan vinden. /offtopic.

PS+ extra heb ik wel. PS+ essential zou ik steeds sowieso nemen, en dan is de meerprijs voor extra bijna niets. Vooral in een sale, dus is het zonde om je daar niet op te abonneren. Maar ik gebruik het eigenlijk vrij weinig. Het is leuk om te weten dat dat er een hele library achter zit, maar ik ga er niet actief in kijken. Eigenlijk altijd omgekeerd, als ik een game wil, kijk ik eerst of die niet toevallig in extra zit.

Als ik het omgekeerd zou doen, dus regelmatig in extra het aanbod afstruinen, weet ik zeker dat ik net hetzelfde deed als jij. Klakkeloos vanalles installeren, en vaak zelfs niet openen of een half uurtje spelen en volgende. Zo wordt je library van geinstalleerde games ook een rommeltje, met overal tegeltjes van ongespeelde geinstalleerde games.

Uit PS+ extra heb ik voorlopig enkel Spiderman MM, returnal en ratchet gespeeld. En daarmee betaalt het zichzelf al terug eigenlijk, die games gaan zelden in sale. Dus dat kost je los gemakkelijk 120 euro (40 euro per game). Later nog eens mortal kombat 11 doen, zag dat die er ook in stond.

Ik vind dat je met dit soort diensten uiterst omzichtig moet om gaan, als je het soort gamer bent die hierdoor z'n plezier in gamen kan verliezen. En dat kan, daar is niets mis mee. Gewoon iets om mee rekening te houden
Maar hoe je dat dan met Netflix en HBO e.d.? Of is dat anders? Want daar heb ik het dan gek genoeg wel weer. Een uur struinen en dan maar weer even gaan Youtuben.

Die "maar 3 games van Gamepass / PS Plus tegelijk gedownload hebben" regel van mezelf zorgt er voor dat ik daar relaxter mee om kan gaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:37
En dan nog de catch 22 van eerst games (tweedehands) kopen, en daarna ps Extra nemen.
Een aantal games heb je dan 'dubbel'. Ik speel ze niet vanaf disk want zonde van de tijd van het abonnement, en ik speel ze niet in Extra want ik heb ze nog op disk..
En dus speel ik weer wat anders ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!
Timothy3000 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 07:51:
[...]

Maar hoe je dat dan met Netflix en HBO e.d.? Of is dat anders? Want daar heb ik het dan gek genoeg wel weer. Een uur struinen en dan maar weer even gaan Youtuben.
Idem, zelfde manier van die diensten gebruiken.

Ik heb maar 1 streaming dienst meer (net zoals ik maar 1 game abo meer heb, PS+ extra dus). In dit geval Netflix. Omdat ik die al heel lang heb, omdat ze de eerste waren, en omdat er af en toe wel iets leuks te zien is. En het aanbod is breder dan de andere diensten die vaak een specifiek profiel hebben.

Wil ik iets zien uit een andere dienst, dan abonneer ik me voor een maand. Dat is meestal wel genoeg. En ook netflix gebruik is eerder door er naar toe te gaan via een externe aanbeveling (artikel, via vrienden, ...) dan echt netflix openen en dan maar doelloos rondstruinen op die dienst. Ik vermijd dat zelfs actief, krijg er op voorhand al lichte stress van want ik heb er niets aan. Maar naar de diensten gaan via een specifieke aanbeveling (games of video) werkt voor mij wel. En anders laat ik ze 'slapen', het abo loopt door en ze zijn er als ik ze 'nodig' heb.

Een stuk relaxter zo. Voor de prijs hoef je het niet te laten. Een jaar netflix kost je ongeveer 150 euro of zo, daar kocht je vroeger 5 blu rays van. Of 2 box sets van een serie.
Die "maar 3 games van Gamepass / PS Plus tegelijk gedownload hebben" regel van mezelf zorgt er voor dat ik daar relaxter mee om kan gaan.
Je legt jezelf dus ook regels op om op een gezonde manier met die 'all you can eat' buffetten om te gaan. In se is dat niet verschillend ten opzichte van wat ik doe. Gewoon een manier vinden om te zorgen dat het geen sleur/verplichting/FOMO-dienst wordt.

En als ik ooit voel dat ik er eigenlijk weinig meer aan heb, zeg ik alles op, en ga ik wel terug films huren (iTunes/Youtube), of me echt maandelijks abonneren (wat minder is dan de prijs van een cinema ticket)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Timothy3000
Je legt jezelf dus ook regels op om op een gezonde manier met die 'all you can eat' buffetten om te gaan. In se is dat niet verschillend ten opzichte van wat ik doe. Gewoon een manier vinden om te zorgen dat het geen sleur/verplichting/FOMO-dienst wordt.
Ja, fair enough. Er staat in mijn geval ook op beide diensten genoeg om te spelen om ze aan te houden. Gamepass heb ik er met 4 games al zowat uit voor de drie jaar, en op PSPlus is zo te zien ook genoeg te spelen. Niet de moeite om het niet te doen, en ik speel zo ook wat games buiten mijn comfortzone die ik anders gemist had.

Acties:
  • +2Henk 'm!

Vandaag de sticks van mijn PS5 controller vervangen. Was een vervelend klusje. Soldeer verwijderen viel nog niet mee. De originele tin vloeide in ieder geval niet lekker. Met soldeerlint lukte het sowieso niet, maar zelfs met desoldeerstation dat ik speciaal had aangeschaft voor de klus (nog genoeg andere klussen liggen voor dit ding :D) ging het niet makkelijk. Uiteindelijk toch gelukt na voorverwarmen van de pcb. Wel een pinnetje van de controller speaker afgebroken :s. Uiteindelijk goedkoper dan een nieuwe controller :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:53
cold_as_ijs schreef op maandag 29 mei 2023 @ 20:03:
[Afbeelding]
Vandaag de sticks van mijn PS5 controller vervangen. Was een vervelend klusje. Soldeer verwijderen viel nog niet mee. De originele tin vloeide in ieder geval niet lekker. Met soldeerlint lukte het sowieso niet, maar zelfs met desoldeerstation dat ik speciaal had aangeschaft voor de klus (nog genoeg andere klussen liggen voor dit ding :D) ging het niet makkelijk. Uiteindelijk toch gelukt na voorverwarmen van de pcb. Wel een pinnetje van de controller speaker afgebroken :s. Uiteindelijk goedkoper dan een nieuwe controller :D
Wat was de reden? Stickdrift?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fps
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 23:24
Vorig jaar heb ik via PlayStation direct een PS5 kunnen kopen. De laatste tijd viel het me steeds vaker op dat in games de besturing uit zichzelf naar links leek te gaan, maar sinds vandaag is het echt onspeelbaar geworden. Waarschijnlijk drift?

Morgen in ieder geval eens bellen met Sony, want ik heb het ding nog geen jaar. Hopelijk zijn ze een beetje schappelijk met reparatie(tijden).

Acties:
  • 0Henk 'm!
Chelseamarre123 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 20:17:
[...]

Wat was de reden? Stickdrift?
Ja stick drift. Paar euro nieuwe sticks gekocht op aliexpress. Helaas zijn de gullikits nog niet beschikbaar anders had ik er meteen hall effect in gezet

Acties:
  • +6Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:51
Ik had op release Ratchet & Clank al gespeeld. Omdat die nu in de Extra zit nog maar eens geïnstalleerd en opgestart en de hele begin sequence gespeeld. Maar man, ik ben nu nog meer onder de indruk dan twee jaar geleden. Wat een pracht, spektakel op je scherm. Echt zeer indrukwekkend. By far toch wel de meest indrukwekkende PS5 game tot op heden. Schept hoge verwachtingen voor Spiderman 2!

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:54
Deltos schreef op zondag 28 mei 2023 @ 14:08:
Hoe zit het in dit topic trouwens met Diablo 4?
Zijn we enthousiast?
Ik wel in ieder geval.
Ik ben enthousiast, maar nog niet zo over de prijs. Overal bijna € 70 voor een diskversie.....
Volgende week jarig, dus zal de vrouw even informeren deze voor mij te kopen 8)

[Voor 11% gewijzigd door Hulleman op 30-05-2023 09:12]

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Xbox Series X |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hulleman
-SaveMe- schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 07:23:
Ik had op release Ratchet & Clank al gespeeld. Omdat die nu in de Extra zit nog maar eens geïnstalleerd en opgestart en de hele begin sequence gespeeld. Maar man, ik ben nu nog meer onder de indruk dan twee jaar geleden. Wat een pracht, spektakel op je scherm. Echt zeer indrukwekkend. By far toch wel de meest indrukwekkende PS5 game tot op heden. Schept hoge verwachtingen voor Spiderman 2!
Bizar mooie game en al 2,5 jaar oud. Nog meer bizar dat er geen mooiere game is verschenen sindsdien.

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Xbox Series X |

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-06 13:45

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Hulleman schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 09:13:
[...]

Bizar mooie game en al 2,5 jaar oud. Nog meer bizar dat er geen mooiere game is verschenen sindsdien.
Ik heb de game ook weer gestart en geniet ook weer van hoe het er uit ziet. Wel 1 kanttekening: Het is door de cartooneske looks ook makkelijker om een goed uitziende game te maken, omdat niets er realistisch uit hoeft te zien. Dus ze nemen wel wat shortcuts, maar dat boeit verder niets.

Ik ben verder gegaan met een soort NG+ dus heb alle wapens nog en de 2e ronde is het een stuk zwaarder want je krijgt meer vijanden voor je kiezen. Uiteraard kun je wel weer alles verder upgraden dus je wordt zelf ook al sterker.

Moest wel weer alle knoppen uitvinden, wat een beetje vervelend was :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hulleman
Hann1BaL schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 09:17:
[...]
Ik ben verder gegaan met een soort NG+ dus heb alle wapens nog en de 2e ronde is het een stuk zwaarder want je krijgt meer vijanden voor je kiezen. Uiteraard kun je wel weer alles verder upgraden dus je wordt zelf ook al sterker.
Ah leuk, goed om te weten dat dat er in zit. Wellicht ook weer eens opstarten :)

Acties:
  • +2Henk 'm!
Ratchet & Clank afgelopen weekend uitgespeeld en ik geef 'm een 8.5. Grafisch heel mooi zoals we allemaal wel eens zijn en voor mij een leer moment dat 40fps/120hz heel goed te doen is en dik waard wanneer de graphics zo mooi worden zoals in deze game. Is echt aan te wennen wat ik met 30fps niet meer kan.
De game is verder gewoon goed maar je merkt dat het doel was een showcase te hebben voor de PS5 en dat is gelukt. Gameplay is niet baanbrekend maar het werkt. Ik heb genoten van de game.

Zoals andere ook al aangaven, dit beloofd wat in de toekomst.
Spider-Man 2 gaat wat worden dit jaar. :9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik moet zeggen dat alan wake een van de slechtste remasters is. ziet er allemaal niet echt gelikt uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:57

spaceboy

Op grote hoogte

spaceboy schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 16:18:
Ondertussen heb ik een klein half uurtje van de demo Dragon Quest 11 gespeeld. Ik weet niet in hoeverre dat representatief is, ik heb de ceremonie boven Cobbelstone Tor afgerond. Wat mij opvalt:
[Afbeelding]
  • Muziek (tijdens battle) is best eentonig (maar goed, ik heb in totaal nog geen 10 battles gedaan).
  • Tegenstanders zien er wel heel eh... tja... knullig uit. 8)
  • Tijdens battles kun je rondlopen, maar dat lijkt geen effect te hebben op de turnbased acties van tegenstanders, voelt beetje typisch.
...
Ondertussen heb ik een uurtje of 30 in de game (Dragon Quest 11) zitten denk ik. Het is weer 's wat anders, maar mijn punten zijn (helaas) niet heel erg anders dan bij mijn eerste uren.

Resultaat / short review:
- Sterk verhaal
- Visuele stijl vind ik niet echt wat (wat mij betreft "kinderachtig")
- Veel en veel te makkelijk (ik heb nu alle karakters op automatisch / Play Wisely)
- Muziek is prachtig (maar wel herhalend)

Cijfer voor mij: 7.5. Vanaf vrijdag gaat hij in de ijskast en ik betwijfel of ik hem echt helemaal uit ga spelen (welcome D4). >:)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• -SaveMe-
Ik heb Diablo IV digitaal gepreorderd. Wel duur, maar dat is wel een game die ik van tijd tot tijd weer opstart. Hoef ik niet van disk te wisselen.

Zin! Opzettelijk geen betas ooft gedaan, ga er blank in! Nog een weekje!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:06
-SaveMe- schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 12:05:
Ik heb Diablo IV digitaal gepreorderd. Wel duur, maar dat is wel een game die ik van tijd tot tijd weer opstart. Hoef ik niet van disk te wisselen.

Hier ook preorder gedaan. Maar gewoon fysiek. Het beetje DJ spelen als ik wissel van game neem ik voor lief.
Maar het kunnen doorverkopen trekt mij daar gewoon wat meer in

Acties:
  • +1Henk 'm!

• koentje3
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:19
-SaveMe- schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 12:05:

Zelfde hier. Iets extra's neergelegd voor een digitale versie, omdat dit een game is die ik waarschijnlijk toch wel op m'n HD laat staan en zodoende zonder gedoe af en toe eens kan opstarten. Diablo 3 platinum gehaald, dus ben benieuwd of dat bij Diablo 4 ook gaat gebeuren :D

Acties:
  • +5Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Deltos schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 09:38:
Ratchet & Clank afgelopen weekend uitgespeeld en ik geef 'm een 8.5. Grafisch heel mooi zoals we allemaal wel eens zijn en voor mij een leer moment dat 40fps/120hz heel goed te doen is en dik waard wanneer de graphics zo mooi worden zoals in deze game. Is echt aan te wennen wat ik met 30fps niet meer kan.
De game is verder gewoon goed maar je merkt dat het doel was een showcase te hebben voor de PS5 en dat is gelukt. Gameplay is niet baanbrekend maar het werkt. Ik heb genoten van de game.

Zoals andere ook al aangaven, dit beloofd wat in de toekomst.
Spider-Man 2 gaat wat worden dit jaar. :9
PC spelers kunnen binnenkort ook los gaan met R&C. Is geloof ik een port van Nixxes dus zou van een beter niveau mogen zijn dan de TLOU port :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -SaveMe-
koentje3 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 14:57:
[...]

Zelfde hier. Iets extra's neergelegd voor een digitale versie, omdat dit een game is die ik waarschijnlijk toch wel op m'n HD laat staan en zodoende zonder gedoe af en toe eens kan opstarten. Diablo 3 platinum gehaald, dus ben benieuwd of dat bij Diablo 4 ook gaat gebeuren :D
Ik heb D3 twee keer plat, ps3/360 en ps4 ... Inderdaad een game die je door de tijd heen steeds weer opstart. Vandaar inderdaad maar digitaal ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NightShadow22
Farabi schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 09:42:
ik moet zeggen dat alan wake een van de slechtste remasters is. ziet er allemaal niet echt gelikt uit.
Daarom is het ook een remaster een geen RE make.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
NightShadow22 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 17:57:
[...]

Daarom is het ook een remaster een geen RE make.
Daarom zeg ik ook 1 van de slechtste remasters en niet 1 van de slechtste remakes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• destroyer6670
olivier2222 schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 15:01:
[...]

Volgens deze post op Reddit is DLC region-locked, maar niet country-locked. Aangezien Belgie en Nederland onder dezelfde regio vallen, zou dit geen probleem moeten zijn.
Helaas bleek ik het spel in mijn US account gespeeld te hebben. Na een jaar weer hfw doorspelen is ook geen ramp ;) zit ik er ook weer lekker in alvorens de dlc te spelen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• NightShadow22
Farabi schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 17:59:
[...]

Daarom zeg ik ook 1 van de slechtste remasters en niet 1 van de slechtste remakes.
Dat weet ik, maar mischien had je een te hoge verwachting van een remaster meestal zijn die niet zo mooi en gelikt als een remake.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
NightShadow22 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 18:05:
[...]

Dat weet ik, maar mischien had je een te hoge verwachting van een remaster meestal zijn die niet zo mooi en gelikt als een remake.
Vandaar dat ik het spel niet vergelijk met remakes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:29
kazuka schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 16:50:
[...]

PC spelers kunnen binnenkort ook los gaan met R&C. Is geloof ik een port van Nixxes dus zou van een beter niveau mogen zijn dan de TLOU port :+

[Twitter]
Ik ben nogal een fan van R&C en twijfel om R&C nu ook voor PC te halen. Wil wel eens zien hoe het er op PC uitziet. Maar ja ik heb de game al 3x van voor naar achter gespeeld. Dus ik wacht eerst maar een PC review af.

LG OLED C2 65" | Playstation 5 DE | Nintendo Switch OLED | RTX 3080

Acties:
  • 0Henk 'm!
kazuka schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 16:50:
[...]

[Twitter]
Ik had eerder Ghost of Tsushima verwacht eigenlijk. Maar misschien dat die komt zodra de release van de fiom dichterbij komt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Dacht als ze een R & Clank game doen dat de PS4 eerst en dan daarna Rift apart.

Voor Tsushima hoop ik mits dat die naar PC komt ook het Online gedeelte. En AUB dat Nixxes die dan de port doet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:29
@Psyonara Hoe bedoel je? Er gaat geen R&C voor PS4 meer uitkomen.

LG OLED C2 65" | Playstation 5 DE | Nintendo Switch OLED | RTX 3080

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
ZesBarkiePK schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 20:20:
@Psyonara Hoe bedoel je? Er gaat geen R&C voor PS4 meer uitkomen.
Bla hersenen en vingers werken niet in tendem. PS4 heeft een R en C remake, dus chronologisch gezien zou was het misschien slimmer geweest die eerst naar PC te porten.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Goed nieuws dat R&C ook naar PC komt!
Ik ben groot voorstander van Sony die zijn exclusives ook op PC uit brengt, verbaasd me eigenlijk dat ze die keuze nu pas deze generatie maken... De games blijven een vrij redelijke tijd exclusief voor PS5 imo, er is naar mijn idee nog steeds net zoveel reden om een PS5 in huis te halen, tenzij je al een behoorlijke game PC hebt staan en genoeg geduld hebt voor de PC releases, maar ik denk dat die mensen sowieso al niet snel een PS5 zouden kopen. Maar erg tof dat PC gamers nu ook de kans krijgen om de toppers van PS te kunnen spelen! En ze nu dus nog meer grafische top games kunnen kopen om hun dure 4080's e.d. te rechtvaardigen te zien shinen! O-) ;)

Ben benieuwd of er straks nog toekomstige games zullen zijn die wel echt geheel PS exclusief blijven, ik verwacht niet dat ze bijvoorbeeld GT7, Astrobot of die Sackboy game snel op PC zullen brengen, maar ja, dat dacht ik van R&C, TLOU en Returnal ook... :+

Nou ja, in ieder geval wint iedereen wanneer PS games ook op PC komen! (Uiteindelijk dan, zoals wanneer het een brakke port van een PS game is, zoals TLOU, dan moet je ook eerst nog de patches afwachten)

Acties:
  • +1Henk 'm!
Kalder schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 20:37:
Goed nieuws dat R&C ook naar PC komt!
Ik ben groot voorstander van Sony die zijn exclusives ook op PC uit brengt, verbaasd me eigenlijk dat ze die keuze nu pas deze generatie maken... De games blijven een vrij redelijke tijd exclusief voor PS5 imo, er is naar mijn idee nog steeds net zoveel reden om een PS5 in huis te halen, tenzij je al een behoorlijke game PC hebt staan en genoeg geduld hebt voor de PC releases, maar ik denk dat die mensen sowieso al niet snel een PS5 zouden kopen. Maar erg tof dat PC gamers nu ook de kans krijgen om de toppers van PS te kunnen spelen! En ze nu dus nog meer grafische top games kunnen kopen om hun dure 4080's e.d. te rechtvaardigen te zien shinen! O-) ;)

Ben benieuwd of er straks nog toekomstige games zullen zijn die wel echt geheel PS exclusief blijven, ik verwacht niet dat ze bijvoorbeeld GT7, Astrobot of die Sackboy game snel op PC zullen brengen, maar ja, dat dacht ik van R&C, TLOU en Returnal ook... :+

Nou ja, in ieder geval wint iedereen wanneer PS games ook op PC komen! (Uiteindelijk dan, zoals wanneer het een brakke port van een PS game is, zoals TLOU, dan moet je ook eerst nog de patches afwachten)
Sackboy is al op PC. :P

Acties:
  • 0Henk 'm!
Raem schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 20:53:
[...]

Sackboy is al op PC. :P
Oh haha, dat heb ik dan compleet gemist dat nieuws. Is ook niet mijn type game.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Timothy3000
spaceboy schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 09:46:
[...]

Ondertussen heb ik een uurtje of 30 in de game (Dragon Quest 11) zitten denk ik. Het is weer 's wat anders, maar mijn punten zijn (helaas) niet heel erg anders dan bij mijn eerste uren.

Resultaat / short review:
- Sterk verhaal
- Visuele stijl vind ik niet echt wat (wat mij betreft "kinderachtig")
- Veel en veel te makkelijk (ik heb nu alle karakters op automatisch / Play Wisely)
- Muziek is prachtig (maar wel herhalend)

Cijfer voor mij: 7.5. Vanaf vrijdag gaat hij in de ijskast en ik betwijfel of ik hem echt helemaal uit ga spelen (welcome D4). >:)
Haha makkelijk is ie zeker, tot een bepaald punt, en toen vervloekte ik dat ik niet genoeg gegrind had haha.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Timothy3000 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 22:17:
[...]

Haha makkelijk is ie zeker, tot een bepaald punt, en toen vervloekte ik dat ik niet genoeg gegrind had haha.
Postgame content is een stuk lastiger inderdaad. Heb toen flink wat metal slimes gefarmed.

Acties:
  • +13Henk 'm!

• Rox92
Voor iedereen die wilt upgraden of wilt verlengen:
Informatie komt van de Playstation Blog.

Vanaf 2 juni t/m 12 juni zijn er weer Days of Play aanbiedingen. En één van de Days of Play aanbiedingen is 25% korting op alle Playstation Plus abonnementen.

Een jaarabonnement op Playstation Plus Essential kost je bijvoorbeeld €44,99 i.p.v. €59,99.
Een jaarabonnement op Playstation Plus Extra kost je €74,99 i.p.v. €99,99.
En een jaarabonnement op Playstation Plus Premium kost je €89,99 i.p.v. €119,99.

De aanbieding geldt voor nieuwe abonnees, maar ook voor bestaande abonnees. Ook krijgen bestaande abonnees 25% korting wanneer ze bijvoorbeeld willen upgraden naar een hogere Playstation Plus tier zoals de Playstation Plus Premium.

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:09
Zat hier toevallig op te wachten. Van de week PS+ Extra nemen voor een jaartje :)

Acties:
  • +1Henk 'm!
Farabi schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 09:42:
Ik heb er geen enkel probleem mee, ik vind de game er prima uitzien.

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-06 14:47

thunder8

Het gedonder begint weer.

Rox92 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:58:
Voor iedereen die wilt upgraden of wilt verlengen:
Informatie komt van de Playstation Blog.

Vanaf 2 juni t/m 12 juni zijn er weer Days of Play aanbiedingen. En één van de Days of Play aanbiedingen is 25% korting op alle Playstation Plus abonnementen.

Een jaarabonnement op Playstation Plus Essential kost je bijvoorbeeld €44,99 i.p.v. €59,99.
Een jaarabonnement op Playstation Plus Extra kost je €74,99 i.p.v. €99,99.
En een jaarabonnement op Playstation Plus Premium kost je €89,99 i.p.v. €119,99.

De aanbieding geldt voor nieuwe abonnees, maar ook voor bestaande abonnees. Ook krijgen bestaande abonnees 25% korting wanneer ze bijvoorbeeld willen upgraden naar een hogere Playstation Plus tier zoals de Playstation Plus Premium.
Mooi, want mijn abo verloopt net voordat Black Friday deals beschikbaar zijn. Dan kan ik nu op tijd verlengen met korting. :9

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +1Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:57

spaceboy

Op grote hoogte

Timothy3000 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 22:17:
[...]

Ja, daar ben ik ook bang voor. Ik zit nu in een stukje waar ik opeens (out of the blue) echt bijna geen kans maak. Vage opbouw van difficulty. Bijna one-hit-kills die je opeens om je oren krijgt terwijl je daarvoor door een pakje boter gaat.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Pagina: 1 ... 283 284 285 Laatste

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee