NightShadow22 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 15:09:
[...]
Ben ik niet met je eens op beide vlakken kan het veel beter als er word gestopt met cross gen development en exclusief word gefocussed op de current gen consoles.
Voor alleen een fps boost en een hogere resolutie wat je tot nu toe voor 99% ziet in het huidige ontwikkel klimaat heb ik geen ps5 & series x aangeschaft
Nee, snelle laadtijden en QoL verbeteringen wel.
No way dat ik nu terug kan naar een ps4. Graphics zal best, dat was voor mij vorige gen al goed genoeg.
Er zijn echt wel verschillen tussen de gens, ook bij cross gen games (fps en andere effecten). Sowieso merk je toch overal, ook op pc, dat graphics onderhevig zijn aan de wet van remmende voorsprong/diminishing returns. Ik denk dat de verwachtingen voor een apparaat van 500 euro gewoon niet realistisch zijn.
Bij games wordt steeds maar meer rauwe power er tegen aan gegooid, voor extra polygons en effectjes. En het resultaat op het scherm is nauwelijks merkbaar.
Voor snel bewegende graphics merk je op pc nauwelijks het verschil tussen medium, high of ultra. Ook resolutie is vaak overroepen (4K versus 1440p bvb, maar wel 3x keer meer rekenkracht nodig)
Ik denk dat progressie uit een andere hoek moet komen. Betere AI van npc's/tegenstanders. Unreal engine 5, en vooral volledige pathtracing. De huidige technieken lopen duidelijk naar een plateau.
tot nu toe is het een uitmermate teleurstellende generatie consoles met mss hier en daar een uitschieter , mede door cross gen.
Dat gevoel deel ik niet. Returnal en Ratchet zijn geweldige games. GT7 is een pareltje. Andere games hebben upgrades gehad, en algemeen vind ik de 'next-gen' vooral zitten in de snelle opslag, laadtijden en QoL features. En de controllers.
Ik ben zeker tevreden. Ik heb een spelletjesdoos gekocht voor leuke spelletjes. Dat is er. We zijn denk ik soms wat verwend en zuur en vergeten ook gewoon te genieten. Het gaat over entertainment mensen, niet wereldvrede of zo...