Het argument dat fysiek nog steeds goed is voor de prijs door de concurrentie vind ik net zo naïef eigenlijk. Dan gooit Sony toch gewoon de inkoopprijs omhoog. Moet je opletten hoeveel fysieke games ‘liefhebbers’ dan naar de digitale store rennen. :P
We komen langzaam op het punt dat het niets meer uitmaakt of winkels boos zouden worden voor Sony en dan vind je waarschijnlijk hooguit wat PS Store tegoed bij de benzinepomp.

• Kodar
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 08-06 12:01
SD5k schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 09:12:
[...]

Waarom dan? Had jij het idee dat Elden Ring heel anders zou zijn wanneer de PS4 versie niet werd gemaakt?
Is dit een serieuze vraag? FromSoftware heeft er zelf voor gekozen om een 2022 game te releasen op hardware van 8 jaar oud. Dan lijkt mij het antwoord vrij logisch. Maar goed, misschien kunnen ze Elden Ring 2 straks ook uitbrengen op de PS3, want volgens velen hier maakt het niets uit dat er oude consoles worden gebruikt.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Timothy3000 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 10:12:
Je zei letterlijk dit though. :P

[...]
Niet selectief quoten he. In mijn volgende posts had ik het uitgelegd.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:07
Farabi schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 10:10:
[...]

Haha, ik word echt totaal verkeerd begrepen. Ik bedoelde als digitale spellen 20 euro goedkoper worden, doordat er geen fysiek spel op de markt komt. Dan graag.

Maar ik weet ook dat die 2 dingen los van elkaar staan. Het was meer een hoop/wens van me voor in de toekomst. Zo naif ben ik anders niet.
Post van de dag. Altijd genieten als mensen niet willen toegeven dat hun uitspraak niet klopte. Maakt verder overigens niet uit hoor. Ongenuanceerde uitspraken maken een forum soms ook levendig :)
Farabi schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 01:02:
[...]

[...]

geen problemen mee zoals je ziet. Geef mij maar de nieuwe snake eater. De ps2/ps3 hd versie ga ik echt niet meer spelen.
Die opmerking snap ik niet, ik geef het voorbeeld van forza horizon 3 die niet meer te koop is digitaal omdat die delisted is. Dat is een game van een andere orde dan een ps2 of ps3 game. Dat is namelijk gewoon een last gen game die ook op de huidige consoles speelt. Een game van 6 jaar oud, die dus al niet meer te koop is. Dat vind ik dus echt niet wenselijk en dat gaat gewoon gebeuren met only digital.

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08:46
Kodar schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 10:13:
[...]

Is dit een serieuze vraag? FromSoftware heeft er zelf voor gekozen om een 2022 game te releasen op hardware van 8 jaar oud. Dan lijkt mij het antwoord vrij logisch. Maar goed, misschien kunnen ze Elden Ring 2 straks ook uitbrengen op de PS3, want volgens velen hier maakt het niets uit dat er oude consoles worden gebruikt.
Ik zou het prima vinden als elke PS5 game ook op PS4 uitkomt. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• giantgiantus
Ghost babel schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 10:14:
[...]

Die opmerking snap ik niet, ik geef het voorbeeld van forza horizon 3 die niet meer te koop is digitaal omdat die delisted is. Dat is een game van een andere orde dan een ps2 of ps3 game. Dat is namelijk gewoon een last gen game die ook op de huidige consoles speelt. Een game van 6 jaar oud, die dus al niet meer te koop is. Dat vind ik dus echt niet wenselijk en dat gaat gewoon gebeuren met only digital.
Eens, goed punt.

Al kun je met Forza horizon ook gewoon 5 spelen. Dat is nou echt een schoolvoorbeeld van een nieuwe skin en gaan met die banaan.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
giantgiantus schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 10:13:
[...]

Post van de dag. Altijd genieten als mensen niet willen toegeven dat hun uitspraak niet klopte. Maakt verder overigens niet uit hoor. Ongenuanceerde uitspraken maken een forum soms ook levendig :)
Haha, Dit kan ik ook over jullie posts zeggen. Waarschijnlijk zaten jullie gisteren te slapen rond deze tijd. ach, altijd leuk om selectief te reageren en heisa maken.
Farabi schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 00:33:
[...]

nee, dat denk ik niet. maar hoop wel dat het gaat gebeuren in de toekomst. fysiek en digitaal kunnen sowieso nooit concurreren met elkaar. dat kunnen winkels alleen op fysiek gebied. aangezien je geen andere digitale store hebt dat PS spellen verkoopt, zal er sowieso nooit een digitale concurrentie ontstaan voor Sony.

[...]

het is wel rot voor de verzamelaar natuurlijk. maar doe mij maar 2 tientjes goedkoper en digitaal graag. ik ben tegenwoordig allergisch tegenover fysieke schijven :9
Farabi schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 00:43:
[...]

zoals ik in me vorige post zei, dat denk ik niet. maar dat is alleen een wens voor me in de toekomst.

[Voor 43% gewijzigd door Farabi op 25-05-2023 10:24]

Timothy3000 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 09:16:
[...]

Maar het gros van die games kun je ook op de PS4 spelen. Daar is nog geen upgrade voor nodig.
Huh? @giantgiantus komt met een lijstje met mooie games die recent zijn uitgekomen en dan reageer je "Ja, maar die zijn ook op de PS4 te spelen". En dan zeg je dit:
Timothy3000 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 10:15:
[...]
Spreek je jezelf hier niet gigantisch mee tegen of begrijp ik je gewoon verkeerd? :P

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +4Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Voor mij persoonlijk wel 1 van de mindere showcases. Je live-service initiatief aftrappen met een aantal weinigzeggende CGI trailers zonder release termijn vond ik best apart. Dat waren min of meer title reveals die ook in een blogpost kunnen. Gelukkig hebben we in elk geval eindelijk Helldivers 2 in actie gezien en weten we dat die game in de komende 6 maanden uitkomt.

Ik hoef ook niet perse een exacte datum voor elke release want dat loopt vaker dan niet op een teleurstelling uit doordat de game een aantal maanden wordt uitgesteld met het standaard Twitter riedeltje van 'we want to meet our own and your expectations and ensure a certain level of quality. Therefore we hade to make the difficult decision to delay blablabla'. Liever pas korter voor release je datum bevestigen als je echt zeker weet die deadline te halen.

Een aantal games die ik wel verwacht had gisteren waren Steller Blade en TLOU Online. Death Stranding 2 zal wel bij Keighly opduiken en wellicht nog een aantal andere PS games. Grootste mysterie is wat de status is van Little Devil Inside en Pragmata. De enige 2 overgebleven games van de 2020 PS5 showcase waar we verder nauwelijks nog iets van gezien hebben.

Spider-Man 2 zag er weer ouderwets goed uit, Insomniac stelt zelden teleur wat dat betreft. Met die game en FFXVI volgende maand hebben we in elk geval 2 mooie SP blockbusters. Volgend jaar weten we dat Wolverine en Death Stranding 2 op stapel staan maar ik had in deze show toch verwacht iets meer te horen van de status van de andere Sony studios.

Hoe staat het met de Horizon multiplayer game, London Studio's modern fantasy mp game, de Twisted Metal game van Firesprite, het open world project van Sumo Digital. Dat zijn allen games die al een jaar of 4 in ontwikkeling zijn. Waar is Bend mee bezig sinds 2019? Tegelijkertijd bevestigd dit wel nogmaals dat AAA games maken deze generatie je gewoon een jaar of 5-6 kost, zeker met de pandemie slowdown in 2020-2021.

Hoe dan ook, ik zie Sony sowieso nog wel een aantal State of Plays organiseren dit jaar maar persoonlijk had deze showcase van mij ook in dat formaat gemogen. Die zijn iets meer gefocust en korter en hebben overall een minder hoog verwachtingspatroon.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kodar
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 08-06 12:01
Timothy3000 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 10:15:
[...]

Gelukkig gaat dat niet gebeuren.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:35

SD5k

>4&X

Kodar schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 10:13:
[...]

Dat was een serieuze vraag inderdaad. :>

Ik heb toen ik de PS5 versie speelde nooit het gevoel gehad een 'oude' game te spelen, hier en daar viel de performance wel wat tegen, maar dat ben ik wel een beetje gewend van From. Op technisch/engine vlak zijn ze gewoon niet zo sterk als sommige andere studio's. Maar grafisch gezien vond ik het er meer dan prima uit zien.

Buiten dat allemaal om vind ik het ook niet gek dat ze hun grootste en duurste game ooit ook releasen op een console waar er meer dan 100 miljoen van zijn verkocht.

[Voor 12% gewijzigd door SD5k op 25-05-2023 14:12]

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-06 20:23
Ik hoop dat Sony niet teveel betaald heeft voor Haven en Firewalk studios. Na een paar jaar development kunnen ze blijkbaar alleen een cgi trailer laten zien. Ik kan me daar altijd aan storen; zgn. het gameconcept laten zien van je game d.m.v. een cgi trailer.

Die game van Haven bv. Ok, blijkbaar kan je dan als party de heist van een andere team kapen. Dat klinkt complex. Hoe werkt dat dan in de praktijk? Kunnen ze nu nog niet laten zien blijkbaar. Net zoals gameplay: niks van gezien. Een game van een onbekende studio met onbewezen track record aankondigen met een cgi trailer... Gedoemd om te floppen.

Enige dat ik interessant vond zijn die earbuds, helldivers 2, D2: final shape, Spiderman 2, teardown en die indies.

[Voor 8% gewijzigd door Trishul op 25-05-2023 11:32]

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03:52
Alu hoedje op en geforceerd de positieve bril op: Sony houd vast wat geweldigs achter de hand als antwoord in het geval MS geweldige dingen laat zien over 2 weken :+

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:43
Kodar schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 09:02:
[...]

Dat komt omdat 75% van die games gewoon nog uit zijn gekomen voor de PS4. Dat zorgt ervoor dat next-gen gaming gewoon 3 jaar vertraging heeft opgelopen.
Is nooit anders geweest de PS4 kwam uit in 2013 de laatste PS3 games in 2019.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +2Henk 'm!

• giantgiantus
Mutatie schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 11:38:
Alu hoedje op en geforceerd de positieve bril op: Sony houd vast wat geweldigs achter de hand als antwoord in het geval MS geweldige dingen laat zien over 2 weken :+
MS laat vaak veel zien, maar wat er daadwerkelijk uitkomt is heel weinig. Ik denk dat het voor ons als consument heel goed zou zijn als de concurrentie wat intensiveert.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Timothy3000
Raem schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 10:31:
[...]

Huh? @giantgiantus komt met een lijstje met mooie games die recent zijn uitgekomen en dan reageer je "Ja, maar die zijn ook op de PS4 te spelen". En dan zeg je dit:

[...]

Spreek je jezelf hier niet gigantisch mee tegen of begrijp ik je gewoon verkeerd? :P
Nee, je hebt gelijk hoor. Ik meende te lezen dat mensen hier nog geen PS5 hadden en die ook nog niet gingen kopen omdat er weinig te spelen is. Ik ging er vanuit dat die een PS4 hebben. Wat ik probeerde te zeggen was dat ik het logisch vond als mensen met een PS4 de upgrade naar de PS5 niet maken als de laadtijden en fps ze niet echt boeit.

Tegelijk mogen van mij al die games naar beide consoles komen.

Acties:
  • +1Henk 'm!
giantgiantus schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 11:47:
[...]

MS laat vaak veel zien, maar wat er daadwerkelijk uitkomt is heel weinig. Ik denk dat het voor ons als consument heel goed zou zijn als de concurrentie wat intensiveert.
Nu maar hopen op goede games van andere uitgevers. Daarom is het ook goed dat er nog onafhankelijke uitgevers zijn en niet gekocht worden door Sony en Microsoft.

Ea is laatste tijd goed bezig met hun singleplayer games (wel veel bugs). Hopelijk herpakt Ubisoft zich ook weer.

• Timothy3000
Ghost babel schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 12:07:
[...]

Nu maar hopen op goede games van andere uitgevers. Daarom is het ook goed dat er nog onafhankelijke uitgevers zijn en niet gekocht worden door Sony en Microsoft.

Ea is laatste tijd goed bezig met hun singleplayer games (wel veel bugs). Hopelijk herpakt Ubisoft zich ook weer.
Ik had lichte hoop op een nieuwe Watch Dogs in die eerste trailer. Die serie mag van mij ook echt terug naar zn roots.

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-06 16:34
Twixie schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 12:53:
[...]
Heeft ondertussen wellicht een takedown notice ontvangen, want video is ineens verdwenen. Maar inderdaad, het zag er toch hoogst middelmatig uit. Die gaat nog geen 60 scoren op Metacritic.
Het is blijkbaar nog veel erger dan ik al had verwacht…. 38 momenteel voor de PS5 versie. Regelrechte trainwreck.

(Voor context: gaat over LOTR Gollum).

Acties:
  • +4Henk 'm!
Mutatie schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 11:38:
Sony laat dus niets meer zien dit jaar. :+

Acties:
  • +2Henk 'm!
1 voordeel kan ik toch uit de showcase halen. Ik heb nu tijd genoeg om mijn backlog uit te spelen.

[Voor 13% gewijzigd door Ghost babel op 25-05-2023 12:42]

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-06 13:20
Twixie schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 12:25:
[...]

Het is blijkbaar nog veel erger dan ik al had verwacht…. 38 momenteel voor de PS5 versie. Regelrechte trainwreck.

(Voor context: gaat over LOTR Gollum).
Games die verfilmd worden, en films die games worden.. They never learn (met de enkele uitzondering).
De LOTR hype is inmiddels toch wel van ouderdom overleden?

[Voor 3% gewijzigd door WaterFire op 25-05-2023 12:58]

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 08:43
WaterFire schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 12:58:
[...]

Games die verfilmd worden, en films die games worden.. They never learn.
De LOTR hype is inmiddels toch wel van ouderdom overleden?
Excuuuse me? Hoe durf je dat te zeggen >:) De nieuwe serie gemist (ook al is ie drama) en t feit dat er nieuwe LOTR films komen? Lord of the Rings komt weer helemaal terug hehe. Er komt ook een andere game aan over Moria maar dat ziet er ook dramatisch uit.

Buiten dat, voor de fans is LOTR nooit over :P

Maar nu kan ik het zeggen: Gollum is echt verschrikkelijk inderdaad, niet je geld aan verspillen. Bugs, gamebreaking bugs en waardeloze graphics. En de voice acting is ook echt om te janken.

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-06 13:20
Daan0s schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 13:01:
[...]

Excuuuse me? Hoe durf je dat te zeggen >:) De nieuwe serie gemist (ook al is ie drama) en t feit dat er nieuwe LOTR films komen? Lord of the Rings komt weer helemaal terug hehe. Er komt ook een andere game aan over Moria maar dat ziet er ook dramatisch uit.

Buiten dat, voor de fans is LOTR nooit over :P

Maar nu kan ik het zeggen: Gollum is echt verschrikkelijk inderdaad, niet je geld aan verspillen. Bugs, gamebreaking bugs en waardeloze graphics. En de voice acting is ook echt om te janken.
Haha dat heb ik inderdaad gemist ja. Maar laten we wel wezen, de eerste drie films kunnen net als de eerste drie Star Wars films gewoon nooit geevenaard worden. Period. Jep, ik ben oud..;)
Hogwarts is absoluut niet slecht.
Guardians of the Galaxy is ook goed.

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-06 16:04
Timothy3000 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 12:18:
[...]

Ik had lichte hoop op een nieuwe Watch Dogs in die eerste trailer. Die serie mag van mij ook echt terug naar zn roots.
Geinig, dat was ook precies mijn gedachte. Het zag er allemaal behoorlijk 'Watch Dogs-achtig' uit :)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +1Henk 'm!
Deltos schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 13:18:
Hogwarts is absoluut niet slecht.
Guardians of the Galaxy is ook goed.
Dat is in principe een boek en een strip ;-)

Acties:
  • +1Henk 'm!
Rossi46 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 13:29:
[...]

Geinig, dat was ook precies mijn gedachte. Het zag er allemaal behoorlijk 'Watch Dogs-achtig' uit :)
Precies mijn reden dat die eerste game mij zo tegenstond. Het generieke 2023 stijltje, krijg er de kriebels van. ;)
AC’s en Far Cry kan ik waarderen maar watchdogs 2 was ik heel snel klaar mee door het sfeertje.
Ghost babel schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 13:34:
[...]

Dat is in principe een boek en een strip ;-)
Wat niet ooit. ;)
Deltos schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 13:36:
[...]

Precies mijn reden dat die eerste game mij zo tegenstond. Het generieke 2023 stijltje, krijg er de kriebels van. ;)
AC’s en Far Cry kan ik waarderen maar watchdogs 2 was ik heel snel klaar mee door het sfeertje.
Al vond ik Watch dogs 2 vele malen beter dan Watch dogs legion. Die laatste was echt het dieptepunt.
Ghost babel schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 13:37:
[...]

Al vond ik Watch dogs 2 vele malen beter dan Watch dogs legion. Die laatste was echt het dieptepunt.
Nou weet ik het niet zeker. Het was de WD die in gamepass zat. Verschrikkelijk.
Deltos schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 13:39:
[...]

Nou weet ik het niet zeker. Het was de WD die in gamepass zat. Verschrikkelijk.
Legion is in de UK. Deel 2 was in San Francisco
Ghost babel schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 13:41:
[...]

Legion is in de UK. Deel 2 was in San Francisco
Geen idee meer. Het begon met een mannetjes dat ging inbreken dmv hack. Daarna naar een soort safehouse en toen ging ik over me nek en ging de game uit. ;)

• Timothy3000
Ghost babel schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 13:37:
[...]

Die vond ik wel leuk maar Londen is altijd winwin.

Deel 2 stond op Gamepass, die vond ik ook leuk. Gave cast.

• Twixie
WaterFire schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 12:58:
[...]
Games die verfilmd worden, en films die games worden..
Daar heeft het zelfs weinig mee te maken. Ik heb nu enkele reviews bekeken en de kwaliteit is beneden alle peil. Graphics, animaties, mechanics, puzzles, stealth, enz... zijn allemaal abominabel. Je moet het echt zien om te geloven. Het ziet er allemaal nog veel slechter uit dan de gameplay reveal die ik maanden geleden zag, en dat was toen al weinig belovend.

Is ook slechtst scorende PS5 game op Metacritic, en 20 punten lager dan de 2de slechtste game. Dat zegt echt wel veel.

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08:07
Metal Gear Solid Delta: Snake Eater: Al bekend wie deze remake in productie heeft ?
Zelf vermoed ik Konami zelf.Gezien de game ook op andere plaformen uitkomt valt Bluepoint Games al af.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NightShadow22
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 04:43
Timothy3000 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 09:48:
[...]

Maar waarom? Mooi toch dat die die games ook kunnen blijven spelen?
Nee want het benadeeld de performance en houd het in stand dat we nooit echte next gen games krijgen.

Die tijd is wel voorbij.

• Timothy3000
NightShadow22 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 14:12:
[...]
Nee want het benadeeld de performance en houd het in stand dat we nooit echte next gen games krijgen.

Die tijd is wel voorbij.
Poh, Horizon Forbidden West, Miles Morales e.d. waren imo toch echt wel nextgen games. Benadeelde de performance ook totaal niet. Ongeacht dat ze ook op PS4 uitkwamen.

• NightShadow22
Timothy3000 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 14:21:
[...]

Poh, Horizon Forbidden West, Miles Morales e.d. waren imo toch echt wel nextgen games. Benadeelde de performance ook totaal niet. Ongeacht dat ze ook op PS4 uitkwamen.
Vooral in Horizon had veel meer gezeten was hij ps5 exclusive kijk maar naar de dlc.

Geef insomniac en Guerilla een zak geld voor een ps5 exclusive en er worden spectaculaire dingen gemaakt.

Spiderman 2 gaat ook prachtig eruitzien in 4k en de volgende Horizon word wss een toekomstige benchmark for years to come.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Deltos schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 10:12:
Het argument dat fysiek nog steeds goed is voor de prijs door de concurrentie vind ik net zo naïef eigenlijk. Dan gooit Sony toch gewoon de inkoopprijs omhoog. Moet je opletten hoeveel fysieke games ‘liefhebbers’ dan naar de digitale store rennen. :P
We komen langzaam op het punt dat het niets meer uitmaakt of winkels boos zouden worden voor Sony en dan vind je waarschijnlijk hooguit wat PS Store tegoed bij de benzinepomp.
Zo werkt dat niet. Ja Sony kan dit gewoon doen hoor, maar dan gaan ook de retailers en de kopers steigeren. Grote publieke ophef, reputatieschade tot gevolg.... dat kan veel duurder uitpakken dan de winst die ze maken door iedereen naar digitaal te pushen. Gevolg is ook dat games in het algemeen duur zijn zonder 2e hands markt waardoor je minder instappers krijgt in het systeem.... Mensen stappen over op gamepass en ga zo maar door. Dus ja Sony kan zich als een dictator gedragen wat betreft prijzen en verkoopkanalen. Maar ze moeten dan niet verbaasd zijn dat consumenten toch weglopen. Dus moeten ze altijd de balans opzoeken.

• Timothy3000
NightShadow22 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 14:24:
[...]

Vooral in Horizon had veel meer gezeten was hij ps5 exclusive kijk maar naar de dlc.

Geef insomniac en Guerilla een zak geld voor een ps5 exclusive en er worden spectaculaire dingen gemaakt.

Spiderman 2 gaat ook prachtig eruitzien in 4k en de volgende Horizon word wss een toekomstige benchmark for years to come.
Ik vond Spiderman gisteren er nou niet echt wereldschokkend anders uitzien dan de Miles Morales game.

• NightShadow22
Timothy3000 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 14:28:
[...]

Ik vond Spiderman gisteren er nou niet echt wereldschokkend anders uitzien dan de Miles Morales game.
Omdat de kwaliteit van de stream laag was.

Daarbij hoeft het niet altijd alleen zichtbaar te zijn op het grafische punt ,gameplay wise zaten er vele drukke scenes in die de ps4 niet trekt.
cold_as_ijs schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 08:40:
[...]

Ik speel nog regelmatig games van 30 jaar oud en ben zeker niet de enige ;)
Ja ik ook, en het blijft uiteindelijk een koop en geen huur.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Wie van jullie heeft GhostWire: Tokyo gespeeld? Heb die vandaag van mijn vrouw voor ons 13 jarige huwelijk gekregen :D

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Timothy3000
Linksquest schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 14:34:
Wie van jullie heeft GhostWire: Tokyo gespeeld? Heb die vandaag van mijn vrouw voor ons 13 jarige huwelijk gekregen :D
Ik! Het was even doorzetten (de eerste keer dat ik hem speelde ben ik er vrij vlot mee gekapt) maar uiteindelijk vond ik het een leuke game.

En gefeliciteerd! :D

Acties:
  • +1Henk 'm!
NightShadow22 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 14:24:
[...]

Ik had tijdens het spelen van de DLC eigenlijk nou niet echt iets wat er uitsprong ten opzichte van de base game. Misschien het stuk dat je met je flying mount het water in kon duiken op hoge snelheid en seamless het onderwater gedeelte werd ingeladen.
Wat zijn dingen die jou zijn opgevallen?

• NightShadow22
Raem schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 14:42:
[...]

Ik had tijdens het spelen van de DLC eigenlijk nou niet echt iets wat er uitsprong ten opzichte van de base game. Misschien het stuk dat je met je flying mount het water in kon duiken op hoge snelheid en seamless het onderwater gedeelte werd ingeladen.
Wat zijn dingen die jou zijn opgevallen?
Meer assets in de spelwereld veel denser, vond de textures van een hogere kwaliteit

En dan inderdaad de mount en de final boss waren echt spectaculair was Fw helemaal op deze manier met de ps5 in gedachte gebouwd dan was het nog spectaculairder dan het al was want het was al een prachtgame.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-06 16:04
NightShadow22 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 14:12:
[...]

Die tijd is wel voorbij.
Tsja, het zijn allemaal commerciële organisaties, waar de schoorsteen ook moet blijven roken. Als ze menen dat het ontwikkelen van zowel een PS5 als een PS4 variant van de game voor hen opportuun is, dan geef ik ze daarin geen ongelijk.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• NightShadow22
Rossi46 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 14:47:
[...]

Tsja, het zijn allemaal commerciële organisaties, waar de schoorsteen ook moet blijven roken. Als ze menen dat het ontwikkelen van zowel een PS5 als een PS4 variant van de game voor hen opportuun is, dan geef ik ze daarin geen ongelijk.
Je hebt daar gelijk in maar blijf het persoonlijk vreemd vinden.

Vroeger gebeurde dit niet dan was het gewoon op een begeven moment einde generatie en moest je toch echt de nieuwe console van Nintendo/ Sony/ Ms kopen.

Het doet ook een beetje af aan respect voor de koper en de zin van een nieuwe console.

[Voor 7% gewijzigd door NightShadow22 op 25-05-2023 14:50]

Acties:
  • +2Henk 'm!
Wat heb ik toch een zin in Spider-Man 2 zeg. Nog eens het filmpje gekeken en het ziet er zo goed uit. Gelukkig komt ie dit jaar al. Persoonlijk had ik liever enkel Peter Parker en geen overdosis aan gadgets gezien en daarom is de Spider-Man Remaster ook mijn favoriet. MM vond ik wat minder.
Het gevoel van rond slingeren blijft heerlijk in deze games.
cold_as_ijs schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 14:25:
[...]

Zo werkt dat niet. Ja Sony kan dit gewoon doen hoor, maar dan gaan ook de retailers en de kopers steigeren. Grote publieke ophef, reputatieschade tot gevolg.... dat kan veel duurder uitpakken dan de winst die ze maken door iedereen naar digitaal te pushen. Gevolg is ook dat games in het algemeen duur zijn zonder 2e hands markt waardoor je minder instappers krijgt in het systeem.... Mensen stappen over op gamepass en ga zo maar door. Dus ja Sony kan zich als een dictator gedragen wat betreft prijzen en verkoopkanalen. Maar ze moeten dan niet verbaasd zijn dat consumenten toch weglopen. Dus moeten ze altijd de balans opzoeken.
Ik denk dus dat we op een punt gaan komen dat ze dat wel kunnen maken. Maar we gaan het zien de komende jaren. De massa is niet zo kritisch die wil gewoon een goede of populaire game spelen.

[Voor 3% gewijzigd door Deltos op 25-05-2023 14:53]

• Timothy3000
NightShadow22 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 14:49:
[...]
Het doet ook een beetje af aan respect voor de koper en de zin van een nieuwe console.
Waarom? Het is niet alsof je op de nieuwe console geen fantastische nextgen games krijgt. En de games die ook op PS4 uitkomen zijn pp PS5 door gebrek aan laadtijden en fps de maximale ervaring. Mensen met beide consoles happy, winwin.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NightShadow22
Timothy3000 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 14:57:
[...]

Waarom? Het is niet alsof je op de nieuwe console geen fantastische nextgen games krijgt. En de games die ook op PS4 uitkomen zijn pp PS5 door gebrek aan laadtijden en fps de maximale ervaring. Mensen met beide consoles happy, winwin.
Ben ik niet met je eens op beide vlakken kan het veel beter als er word gestopt met cross gen development en exclusief word gefocussed op de current gen consoles.

Voor alleen een fps boost en een hogere resolutie wat je tot nu toe voor 99% ziet in het huidige ontwikkel klimaat heb ik geen ps5 & series x aangeschaft tot nu toe is het een uitmermate teleurstellende generatie consoles met mss hier en daar een uitschieter , mede door cross gen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-06 16:25
Zeror schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 22:39:
[...]

Als die niet soepel op 4K loopt doet Ubisoft iets verkeerd.
Bij launch of na een maand of 4? :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Timothy3000
NightShadow22 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 15:09:
[...]

Ben ik niet met je eens op beide vlakken kan het veel beter als er word gestopt met cross gen development en exclusief word gefocussed op de current gen consoles.

Voor alleen een fps boost en een hogere resolutie wat je tot nu toe voor 99% ziet in het huidige ontwikkel klimaat heb ik geen ps5 & series x aangeschaft tot nu toe is het een uitmermate teleurstellende generatie consoles met mss hier en daar een uitschieter , mede door cross gen.
Agree to disagree. :) Er zijn al zat toffe games verschenen, en de crossgen games op PS5 deden imo zeker niet af aan het nextgen gevoel. Erg blij met beide consoles, al mag er nu wel wat meer in de pijplijn voor de toekomst komen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NightShadow22
Timothy3000 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 15:20:
[...]

Agree to disagree. :) Er zijn al zat toffe games verschenen, en de crossgen games op PS5 deden imo zeker niet af aan het nextgen gevoel. Erg blij met beide consoles, al mag er nu wel wat meer in de pijplijn voor de toekomst komen.
Altijd goed om andermans mening te lezen en begrijpen.

Ik ben blij dat jij niet teleurgesteld bent en op en top geniet van je consoles😁

En inderdaad laten we hopen dat de toekomst mooie dingen brengt die toch net wat meer toekomstgericht en gericht zijn op het onderste uit de kan van de huidige consoles te halen.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Eerlijk gezegd spreekt mij de combat hierin meer aan dan wat ik in de FF16 filmpjes zie. Al moet je het ervaren natuurlijk. Deel 1 nog nooit gespeeld dus weet verder niet veel van de game.

[Voor 12% gewijzigd door Deltos op 25-05-2023 15:52]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:05
Timothy3000 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 14:57:
[...]

Maar nog niet in de buurt van het potentieel van de PS5. Heb de showcase een beetje vluchtig doorgekeken maar de cross-gen titels kon ik er zo tussenuit pikken.
(Assasins Creed viel me grafisch tegen en ben er toen op gaan letten :Y) ).

Daarnaast zien we dankzij de Horizon DLC dat er wel degelijk concessies worden gedaan tijdens het ontwikkel proces van games om het ook te laten werken op de oudere generatie consoles

[Voor 13% gewijzigd door Racing-Paradise op 25-05-2023 16:32]

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Is er ergerns meer info bekend over de oordoppen? Benieuwd hoe het met de PS5 vedbindt. Neem aan gekijk aan de Pluse headset en dat het daarnaast ook BT heeft.

Acties:
  • +2Henk 'm!
Deltos schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 14:52:
[...]

Ik denk dus dat we op een punt gaan komen dat ze dat wel kunnen maken. Maar we gaan het zien de komende jaren. De massa is niet zo kritisch die wil gewoon een goede of populaire game spelen.
ik maak me niet zo'n zorgen. Toen de PS5 tax op HFW bekend werd gemaakt werd dit heel snel terug gedraaid. Dus zoveel macht heeft Sony nu ook weer niet. Maar idd we komen er vanzelf achter. Mijn backlog is sowieso over al mijn consoles wel 1000+ games. Dus vervelen hoef ik me de komende jaren toch niet :D

Acties:
  • +3Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Er wordt een beetje overheen gekeken maar Helldivers II kan echt een hele toffe game worden. Het eerste deel ontzettend veel gespeeld op de PS4, de friendly fire zorgde vaak voor hilarische taferelen.

Arrowhead lijkt hier een beetje hetzelfde stramien te volgens als Housemarque met Returnal. Een aantal sterke kleinere games uitgebracht (o.a. Magicka) en nu met een groter team een ambitieuzere game gemaakt in opdracht van Sony.

Wel benieuwd naar een deep dive, hopelijk binnenkort.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-06 20:43
Ik heb gekeken naar de Spiderman 2 reveal. Ik vind het toch een beetje underwhelming.
Het ziet er wel scherper uit en de personages zijn heel gedetailleerd.
Maar de omgevingen zien er echt last gen uit.
Ik weet dat het work in progress is en dat ze het nog wat gaan oppoetsen.
Gebruikt dit dezelfde engine als Ratchet and Clank Rift Apart? Want die ziet er nog altijd super uit, dit lijkt toch niet van hetzelfde niveau.

En wat is dat toch met Insomniac en water, het ziet er altijd zo vlak uit en ondynamisch. Ok als Lizard in het water springt is er wat deining maar voor de rest??
En wat ik ook mis is de belichting en reflecties. Indoors is het ok maar als er explosies gebeuren op het water verwacht ik toch wat licht refecties.

Hier gebeurt gewoon niets op het water.

Als ik nog eens terug kijk naar Uncharted 4 chase scene op het water en de modder dan vind ik dat nog altijd zo jawdropping mooi en dat voor ps4 hardware. Hier kan spiderman 2 niet aan tippen sorry.

Mi 9T Pro Xiaomi.eu miui 12.5 rom 21.1.20 TWRP installed

Acties:
  • +1Henk 'm!
(@Timothy3000)
Dit zijn de games die bij mij zeker een positieve interesse hebben gewekt:

Spider-Man 2
AC Mirage
FFXVI (Had natuurlijk al volop mijn interesse dus deze telt eigenlijk het minst)
Alan Wake 2
Tower of Aghasba
MGS Delta
The Talos Principle 2 (?)
Phantom Blade Zero (?)
Helldivers 2 (?)

De laatste 3 zet ik alleen nog wel mijn vraagtekens bij omdat ik nog niet echt een idee heb van wat het precies moet voorstellen. Hoewel Phantom Blade best duidelijk was vraag ik me daarbij vooral af of de gameplay daarvan me wel zal aanspreken.

[Voor 8% gewijzigd door Kalder op 25-05-2023 19:43]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Timothy3000
Talos Principle is een puzzelgame. Staat volgens mij een demo van de eerste op PSN of Steam.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Foutje :P

[Voor 93% gewijzigd door uchiha tijntje op 25-05-2023 20:21]

Gamertag: VAS taijyn

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Twixie
Kalder schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 19:42:
The Talos Principle 2 (?)
...
De laatste 3 zet ik alleen nog wel mijn vraagtekens bij omdat ik nog niet echt een idee heb van wat het precies moet voorstellen.
Bedoel je dat je hier dat je de eerste niet kende of gewoon dat die trailer eigenlijk nauwelijks toonde hoe dit een vervolg is ? Want inderdaad, ik herkende wel direct door de robot en de muziek dat dit TTP2 was, maar uit de trailer kon je eigenlijk helemaal de gameplay niet achterhalen. Dus wie TTP niet kent, kan nauwelijks weten wat voor spel dit is.

Ik vond TTP een van de beste puzzle games die ik al speelde. Geweldige atmosfeer ook. En een heel speciaal filosofisch verhaal ook. Wat ik ook geweldig vond, is dat de game boordevol nerdy humor en easter eggs zit met referenties naar andere games, Internet geschiedenis (kent iemand IRC nog ?), enz...

Heb nu eigenlijk zin om er eens opnieuw aan te beginnen, want er waren verschillende eindes, en heb destijds alleen het gemakkelijkste einde gehaald. Spel draaide ook ietwat stroef op mijn normale PS4 toen (vooral wat gehaper bij het begin van een nieuwe wereld) wat nu op PS5 of zelfs PS4 Pro wellicht pakken beter is.
Timothy3000 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 20:03:
Talos Principle is een puzzelgame. Staat volgens mij een demo van de eerste op PSN of Steam.
Ja dat het een puzzel game was was me wel duidelijk, maar had er nog nooit van gehoord, ik zal zeker eens kijken naar het eerste deel. Vraag me ook wel af of er een doorlopend verhaal in zit.

Twixie schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 20:11:
[...]

Bedoel je dat je hier dat je de eerste niet kende of gewoon dat die trailer eigenlijk nauwelijks toonde hoe dit een vervolg is ? Want inderdaad, ik herkende wel direct door de robot en de muziek dat dit TTP2 was, maar uit de trailer kon je eigenlijk helemaal de gameplay niet achterhalen. Dus wie TTP niet kent, kan nauwelijks weten wat voor spel dit is.

Ik vond TTP een van de beste puzzle games die ik al speelde. Geweldige atmosfeer ook. En een heel speciaal filosofisch verhaal ook. Wat ik ook geweldig vond, is dat de game boordevol nerdy humor en easter eggs zit met referenties naar andere games, Internet geschiedenis (kent iemand IRC nog ?), enz...

Heb nu eigenlijk zin om er eens opnieuw aan te beginnen, want er waren verschillende eindes, en heb destijds alleen het gemakkelijkste einde gehaald. Spel draaide ook ietwat stroef op mijn normale PS4 toen (vooral wat gehaper bij het begin van een nieuwe wereld) wat nu op PS5 of zelfs PS4 Project wellicht pakken beter is.
Nee kende het dus nog helemaal niet, maar het zag er uit als een game die dingen anders doet en dat kan ik meestal wel waarderen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Twixie
Kalder schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 21:40:
[...]
Nee kende het dus nog helemaal niet, maar het zag er uit als een game die dingen anders doet en dat kan ik meestal wel waarderen.
Hij staat heel regelmatig voor €5 in de PS Store. Daarvoor kun je niet sukkelen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NightShadow22
Cowboy_Henk schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 19:36:
Ik heb gekeken naar de Spiderman 2 reveal. Ik vind het toch een beetje underwhelming.
Het ziet er wel scherper uit en de personages zijn heel gedetailleerd.
Maar de omgevingen zien er echt last gen uit.
Ik weet dat het work in progress is en dat ze het nog wat gaan oppoetsen.
Gebruikt dit dezelfde engine als Ratchet and Clank Rift Apart want die ziet er nog altijd super uit.

En wat is dat toch met Insomniac en water, het ziet er altijd zo vlak uit en ondynamisch. Ok als Lizard in het water springt is er wat deining maar voor de rest??
En wat ik ook mis is de belichting en reflecties. Indoors is het ok maar als er explosies gebeuren op het water verwacht ik toch wat licht refecties.

Hier gebeurt gewoon niets op het water.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Als ik nog eens terug kijk naar Uncharted 4 chase scene op het water en de modder dan vind ik dat nog altijd zo jawdropping mooi en dat voor ps4 hardware. Hier kan spiderman 2 niet aan tippen sorry.

[YouTube: UNCHARTED 4 Remastered - Amazing Chase Scene [PS5 4K]]
Mss gewoon een beetje nostalgisch....zeker indrukwekkend vooral voor ps4 hardware net als TLOU2 ook nog steeds erg indrukwekkend is Naughty dog is gewoon the top of the line en Insomniac idem ,maar in spidey 2 zie je duidelijk meer toeters en bellen dingen die de ps4 hardware gewoonweg niet aankan.

Ze zouden in het vervolg in 4k moeten streamen om misverstanden te voorkomen .... dit gaat er prachtig uitzien op een mooie Oled.

[Voor 3% gewijzigd door NightShadow22 op 25-05-2023 22:28]

Acties:
  • +5Henk 'm!
NightShadow22 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 15:09:
[...]

Voor alleen een fps boost en een hogere resolutie wat je tot nu toe voor 99% ziet in het huidige ontwikkel klimaat heb ik geen ps5 & series x aangeschaft
Nee, snelle laadtijden en QoL verbeteringen wel.

No way dat ik nu terug kan naar een ps4. Graphics zal best, dat was voor mij vorige gen al goed genoeg.

Er zijn echt wel verschillen tussen de gens, ook bij cross gen games (fps en andere effecten). Sowieso merk je toch overal, ook op pc, dat graphics onderhevig zijn aan de wet van remmende voorsprong/diminishing returns. Ik denk dat de verwachtingen voor een apparaat van 500 euro gewoon niet realistisch zijn.

Bij games wordt steeds maar meer rauwe power er tegen aan gegooid, voor extra polygons en effectjes. En het resultaat op het scherm is nauwelijks merkbaar.

Voor snel bewegende graphics merk je op pc nauwelijks het verschil tussen medium, high of ultra. Ook resolutie is vaak overroepen (4K versus 1440p bvb, maar wel 3x keer meer rekenkracht nodig)

Ik denk dat progressie uit een andere hoek moet komen. Betere AI van npc's/tegenstanders. Unreal engine 5, en vooral volledige pathtracing. De huidige technieken lopen duidelijk naar een plateau.
tot nu toe is het een uitmermate teleurstellende generatie consoles met mss hier en daar een uitschieter , mede door cross gen.
Dat gevoel deel ik niet. Returnal en Ratchet zijn geweldige games. GT7 is een pareltje. Andere games hebben upgrades gehad, en algemeen vind ik de 'next-gen' vooral zitten in de snelle opslag, laadtijden en QoL features. En de controllers.

Ik ben zeker tevreden. Ik heb een spelletjesdoos gekocht voor leuke spelletjes. Dat is er. We zijn denk ik soms wat verwend en zuur en vergeten ook gewoon te genieten. Het gaat over entertainment mensen, niet wereldvrede of zo...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NightShadow22
Amos_x schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 23:44:
[...]

No way dat ik nu terug kan naar een ps4. Graphics zal best, dat was voor mij vorige gen al goed genoeg.

Er zijn echt wel verschillen tussen de gens, ook bij cross gen games (fps en andere effecten). Sowieso merk je toch overal, ook op pc, dat graphics onderhevig zijn aan de wet van remmende voorsprong/diminishing returns. Ik denk dat de verwachtingen voor een apparaat van 500 euro gewoon niet realistisch zijn.

Bij games wordt steeds maar meer rauwe power er tegen aan gegooid, voor extra polygons en effectjes. En het resultaat op het scherm is nauwelijks merkbaar.

Voor snel bewegende graphics merk je op pc nauwelijks het verschil tussen medium, high of ultra. Ook resolutie is vaak overroepen (4K versus 1440p bvb, maar wel 3x keer meer rekenkracht nodig)

Ik denk dat progressie uit een andere hoek moet komen. Betere AI van npc's/tegenstanders. Unreal engine 5, en vooral volledige pathtracing. De huidige technieken lopen duidelijk naar een plateau.

[...]

Dat gevoel deel ik niet. Returnal en Ratchet zijn geweldige games. GT7 is een pareltje. Andere games hebben upgrades gehad, en algemeen vind ik de 'next-gen' vooral zitten in de snelle opslag, laadtijden en QoL features. En de controllers.

Ik ben zeker tevreden. Ik heb een spelletjesdoos gekocht voor leuke spelletjes. Dat is er. We zijn denk ik soms wat verwend en zuur en vergeten ook gewoon te genieten. Het gaat over entertainment mensen, niet wereldvrede of zo...
Ik zeg in een opvolging in een andere reactie ook dat het niet alleen over het grafisch gebied gaat maar ook over gameplay technische dingen zoals de AI die jij benoemd en andere dingen.

Dus gedeeltelijk ben ik het met je eens maar dat van leuke spelletjes gaat niet op en ja GT7 ben ik niet zo van onder de indruk ( Ben sowieso al geen racing games fan ) dus begrijp jou als liefhebber helemaal maar dan vind ik bv Forza indrukwekkender op het Vr gedeelte na.

Ik vind het nogmaals een uitermate teleurstellende generatie consoles met weinig zichtbare en voelbare verbeteringen in vergelijking met de vorige generatie.

Het voelt een beetje als een tussenstap a la ps4 pro en dan is dit de pro + en dat wil je niet met een full priced console die je als the next big thing word verkocht.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-06 14:59
NightShadow22 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 23:53:
[...]

Ik zeg in een opvolging in een andere reactie ook dat het niet alleen over het grafisch gebied gaat maar ook over gameplay technische dingen zoals de AI die jij benoemd en andere dingen.

Dus gedeeltelijk ben ik het met je eens maar dat van leuke spelletjes gaat niet op en ja GT7 ben ik niet zo van onder de indruk ( Ben sowieso al geen racing games fan ) dus begrijp jou als liefhebber helemaal maar dan vind ik bv Forza indrukwekkender op het Vr gedeelte na.

Ik vind het nogmaals een uitermate teleurstellende generatie consoles met weinig zichtbare en voelbare verbeteringen in vergelijking met de vorige generatie.

Het voelt een beetje als een tussenstap a la ps4 pro en dan is dit de pro + en dat wil je niet met een full priced console die je als the next big thing word verkocht.
Het probleem is vooral dat ze de legacy zijn blijven ondersteunen (alles onder covid wegschuiven is te makkelijk), ze wilden gewoon dubbel dippen en alsnog geld uit de PS4 persen.

Mbt snelheid is het zeker wel een vooruitgang, maar die 8 en 16 bit spellen heb ik nu echt wel gezien, heb je een dijk van een console staan, kun je de pixels alsnog tellen.

Hier en daar is er zeker wel gebruik gemaakt van de kracht van de console, maar al met al valt het tegen. Inmiddels al meer dan 2.5 jaar in deze nieuwe PS4.5 generatie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NightShadow22
Segafreak83 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 00:39:
[...]

Het probleem is vooral dat ze de legacy zijn blijven ondersteunen (alles onder covid wegschuiven is te makkelijk), ze wilden gewoon dubbel dippen en alsnog geld uit de PS4 persen.

Mbt snelheid is het zeker wel een vooruitgang, maar die 8 en 16 bit spellen heb ik nu echt wel gezien, heb je een dijk van een console staan, kun je de pixels alsnog tellen.

Hier en daar is er zeker wel gebruik gemaakt van de kracht van de console, maar al met al valt het tegen. Inmiddels al meer dan 2.5 jaar in deze nieuwe PS4.5 generatie.
Precies helemaal met je eens plat gezegd gewoon waardeloos op het moment.

Ben er onderhand helemaal klaar mee.

[Voor 3% gewijzigd door NightShadow22 op 26-05-2023 00:42]

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Timothy3000
NightShadow22 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 23:53:
[...]
Returnal of Astro gespeeld, met de Dualsense? Of Miles Morales, waar je op 60fps vol door NY slingert en zonder meer dan 2 seconden laadtijd van de ene naar de andere kant van de map fast travelt? Of in Ratchet and Clank in zo'n rift gestapt en gezien hoe snel je aan de andere kant van de map komt? En dat terwijl de console amper geluid maakt?

We zitten nog maar 2,5 jaar in deze gen (waaronder 1,5 jaar in een pandemie) en ik heb al vele wauw momenten gehad. Ja, volledig met je eens dat we dit jaar een beetje in een dipje lijken te belanden, met (voor zover we weten) voornamelijk alleen Final Fantasy, Spiderman en het übermatige Forspoken als grote games, maar de eerste 2 jaar waren tof en dat dipje gaat vanzelf wel weer over. Het voelt voor mij absoluut niet als een PS4 Pro Plus. En er is hopelijk nog veel moois op komst.

Je kunt je consoles nu nog voor een redelijke prijs verkopen, dus als je er helemaal klaar mee bent wellicht beter dat te doen en op een later moment weer in te stappen?

[Voor 11% gewijzigd door Timothy3000 op 26-05-2023 07:51]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:43
Timothy3000 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 07:41:
[...]

Returnal of Astro gespeeld, met de Dualsense? Of Miles Morales, waar je op 60fps vol door NY slingert en zonder meer dan 2 seconden laadtijd van de ene naar de andere kant van de map fast travelt? Of in Ratchet and Clank in zo'n rift gestapt en gezien hoe snel je aan de andere kant van de map komt? En dat terwijl de console amper geluid maakt?

We zitten nog maar 2,5 jaar in deze gen (waaronder 1,5 jaar in een pandemie) en ik heb al vele wauw momenten gehad. Ja, volledig met je eens dat we dit jaar een beetje in een dipje lijken te belanden, met (voor zover we weten) voornamelijk alleen Final Fantasy, Spiderman en het übermatige Forspoken als grote games, maar de eerste 2 jaar waren tof en dat dipje gaat vanzelf wel weer over. Het voelt voor mij absoluut niet als een PS4 Pro Plus. En er is hopelijk nog veel moois op komst.

Je kunt je consoles nu nog voor een redelijke prijs verkopen, dus als je er helemaal klaar mee bent wellicht beter dat te doen en op een later moment weer in te stappen?
Jawel, maar misschien hadden ze ons een beetje misleidt met de UE5 tech demo en de Matrix. Wat je zegt klopt, alleen lijkt het nu een klein verschil met de PS4 Pro

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Timothy3000
Die Matrix demo kwam toch pas ergens eind 2021? Wat niet is kan nog komen toch? :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Triple Stars
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 08-06 18:02
Amos_x schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 23:44:
[...]

[...]

Inderdaad, laadtijden alleen al zou ik niet meer terug kunnen naar de vorige gen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Timothy3000
Triple Stars schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 08:47:
[...]

Inderdaad, laadtijden alleen al zou ik niet meer terug kunnen naar de vorige gen.
Dat dacht ik ook, maar zit nu Zelda te spelen en daar zijn de laadtijden ook best lang, maar ik erger me er niet aan. Zolang de game tof is maakt het weinig uit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Triple Stars
Timothy3000 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 08:52:
[...]

Dat dacht ik ook, maar zit nu Zelda te spelen en daar zijn de laadtijden ook best lang, maar ik erger me er niet aan. Zolang de game tof is maakt het weinig uit.
Bij bepaalde games zijn ze toch nodig, zoals Rachet en het sneller installeren van games niet te vergeten.
Je bent het ook zo snel gewoon, minder lang wachten.
Mijn gevoel natuurlijk , :D .

Acties:
  • 0Henk 'm!
Geen gekruip door tunnels om laadtijden te verbloemen en geen texture of shadow pop-in vind ik ook veel waard. Zeker die pop-in vind ik storend terwijl de games steeds mooier worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Triple Stars
Ik vraag me af waarom er nog geen nieuwe Astro komt(of aangekondigd is), eventueel ook voor de vr ?
Is er zo weinig belangstelling voor ?

[Voor 4% gewijzigd door Triple Stars op 26-05-2023 09:25]

Acties:
  • +2Henk 'm!
Triple Stars schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 09:08:
[...]

Bij bepaalde games zijn ze toch nodig, zoals Rachet en het sneller installeren van games niet te vergeten.
Je bent het ook zo snel gewoon, minder lang wachten.
Mijn gevoel natuurlijk , :D .
Is ook zo, maar ik moet zeggen dat ik er ook snel weer aan gewend ben als het minder is. Ik speel nu ook Zelda en de 30fps en laadtijden is inderdaad een stap terug, maar het went ook wel weer snel. Scheelt misschien ook dat ik voornamelijk 1 game tegelijk speel.

offtopic:
En bij Zelda ben ik sowieso wat meer vergevingsgezind :P

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:55

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Wie nog op zoek is naar opslag uitbereiding:

WD_BLACK SN850X NVMe™ SSD voor 99,99€ bij Western Digital zelf. Via Amazon 102,90€ en met €5 kortingcode die je af en toe in de mail krijgt 97,90€

Betreft de 1TB versie.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:31
kazuka schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 17:14:
Er wordt een beetje overheen gekeken maar Helldivers II kan echt een hele toffe game worden. Het eerste deel ontzettend veel gespeeld op de PS4, de friendly fire zorgde vaak voor hilarische taferelen.

Arrowhead lijkt hier een beetje hetzelfde stramien te volgens als Housemarque met Returnal. Een aantal sterke kleinere games uitgebracht (o.a. Magicka) en nu met een groter team een ambitieuzere game gemaakt in opdracht van Sony.

[Afbeelding]

Wel benieuwd naar een deep dive, hopelijk binnenkort.
Uncharted 4 is wel linear game dus geen openworld. En voor Spidey 1 vond ik op bepaalde momenten de game er soms wel foto realistisch uitzien. En verwacht niet veel anders voor deel 2.

Daarnaast kijk je naar de verkeerde dingen wel op gelet hoe die palen flexen op het moment dat Miles lanceerd? en hoe snel de transitie is van openworld naar in een gebouw. En de details die je tegen komt in dat gebouw? hangend licht wat een beetje zwiebelt e.d.

Best wel oog voor detail hoe de wereld reageerd op de achtergrond, en speler interacties en mogelijk ook NPC/Mobs.
Water was well een beetje off met plons effecten.

Rift apart is ook een linear game en ook nog eends klassieke platformer maar stiekum daar wel heel erg barebones in.

Level Design ook fantastisch mooi maar wel het gevoel dat er dingen in missen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
MRE-Inc schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 11:09:
Wie nog op zoek is naar opslag uitbereiding:

WD_BLACK SN850X NVMe™ SSD voor 99,99€ bij Western Digital zelf. Via Amazon 102,90€ en met €5 kortingcode die je af en toe in de mail krijgt 97,90€

Betreft de 1TB versie.
Laats heb ik deze ADATA Legend 840 1TB NVMe PCI Express 4.0 x4 (5000 MB/s lezen en 4500 MB/s schrijven) voor €44,20 bij Amazon.nl. Nog geen problemen mee gehad.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:55

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Jumpman schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 13:04:
[...]

Laats heb ik deze ADATA Legend 840 1TB NVMe PCI Express 4.0 x4 (5000 MB/s lezen en 4500 MB/s schrijven) voor €44,20 bij Amazon.nl. Nog geen problemen mee gehad.
Dat is geen geld. Ik had alleen in mijn hoofd dat de minimale specs iets van 5000MB/s voor lezen en schrijven moesten zijn.

Als dat niet zo is, dan kan ik die jij hebt ook nog wel overwegen. Lever ik nog even 15.000 Microsoft Rewards punten in voor een 10€ kortingscode bij Amazon en je hebt vrij goedkoop 1TB extra opslag erbij.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +1Henk 'm!
MRE-Inc schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 13:26:
[...]

Dat is geen geld. Ik had alleen in mijn hoofd dat de minimale specs iets van 5000MB/s voor lezen en schrijven moesten zijn.

Als dat niet zo is, dan kan ik die jij hebt ook nog wel overwegen. Lever ik nog even 15.000 Microsoft Rewards punten in voor een 10€ kortingscode bij Amazon en je hebt vrij goedkoop 1TB extra opslag erbij.
5500 MB/sec is de spec

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:14

Quakie

quakelen

Psyonara schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 12:58:
[...]

Uncharted 4 is wel linear game dus geen openworld. En voor Spidey 1 vond ik op bepaalde momenten de game er soms wel foto realistisch uitzien. En verwacht niet veel anders voor deel 2.

Daarnaast kijk je naar de verkeerde dingen wel op gelet hoe die palen flexen op het moment dat Miles lanceerd? en hoe snel de transitie is van openworld naar in een gebouw. En de details die je tegen komt in dat gebouw? hangend licht wat een beetje zwiebelt e.d.

Best wel oog voor detail hoe de wereld reageerd op de achtergrond, en speler interacties en mogelijk ook NPC/Mobs.
Water was well een beetje off met plons effecten.

Rift apart is ook een linear game en ook nog eends klassieke platformer maar stiekum daar wel heel erg barebones in.

Level Design ook fantastisch mooi maar wel het gevoel dat er dingen in missen.
Er is al soort van vergelijking tussen 1 en 2 SP.

YouTube: Spider Man 2 vs Spider Man Remastered - Physics and Details Comparison

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 09:01
Vergelijking tussen een uitgebrachte game en eentje die alleen gestreamed is. Alles voor de clicks.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Psyonara
Eerlijk gezegt buiten kleinde verbeteringen hoeft Spider-man 2 ook niet grafisch stappen hoger te zijn, Gameplay wise is denk ik een stuk belangrijker gezien deel 1 wel wat dingen mist zoals echt gebruik maken van Plafonds e.d. gezien je veel deed op hang frames oid hoe je ze ook wilt noemen.

En je vliegt zowat door de halve stad heen op nog een hoge snelheid ook met de wingsuit addons gezien dat al stiekum indrukwekkend is.

Onderwater gedeelte ben ik nog niet zeker van, dat kan ook een enkele game sequence/mini game scenario zijn. Hoewel het mogelijk toepasselijk is betreft The Lizard.
Maar we zullen zien.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Psyonara schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 15:24:
[...]
Gameplay wise is denk ik een stuk belangrijker gezien deel 1 wel wat dingen mist zoals echt gebruik maken van Plafonds e.d. gezien je veel deed op hang frames oid hoe je ze ook wilt noemen.
Ik kroop nochtans vaak over het plafond. Of was dat MM? Er was zelfs een trophy voor (takedowns vanaf het plafond). Geen enkel probleem

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Psyonara
Amos_x schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 16:05:
[...]

Ik kroop nochtans vaak over het plafond. Of was dat MM? Er was zelfs een trophy voor (takedowns vanaf het plafond). Geen enkel probleem
Denk dat het MM was, maar die had als nog wat beperkingen ermee.
Maar het shocker gevecht had na mijn idee veel meer potentie dan de daadwerkelijke uitwerking in die game.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NightShadow22
Timothy3000 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 07:41:
[...]

Ja al die games heb ik in mn collectie. vond ik ook erg goed maar ze zijn op 2 handen te tellen in 3 jaar tijd. Returnal is een van mn all time favourites maar grafisch en ssd wise vond ik die niet zo indrukwekkend vond de rifts in R&C ook meer een gimmick dan iets heel bijzonders.

Hehe en ik ben in de minderheid maar heb persoonlijk erg genoten van Forspoken vond die game echt lang nog zo slecht niet super vette combat en het verhaal vond ik ook best vermakelijk ga ook de DLC kopen.

En verkopen doen we niet hoor haha dat is wel weer een heel radicale optie daarbij is dat ook niet echt nodig en ik game graag maar wil toch wel wat meer baanbrekendere dingen gaan ervaren binnenkort op de consoles bv VR2 was voor mij echt een groot hoogtepunt extreem genoten van Call of the mountain, RE4,Walking death maar ook dat was wel een teleurstellend moment bij bv de showcase ik voel me dan toch een beetje rot als first adopter .

[Voor 25% gewijzigd door NightShadow22 op 26-05-2023 17:34]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ik had in de laatste 2 maanden van mijn Extra abo een upgrade gedaan naar Premium om een bepaalde demo te kunnen spelen. Nu is ie haast afgelopen en bieden ze me een jaar Premium aan voor €89.. zeg dan maar nee. :P
Aan het begin wist ik nog niet of het een blijvertje is ipv essential maar de laatste tijd zijn ze heel lekker bezig. :9

Acties:
  • 0Henk 'm!
Deltos schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 18:03:
Ik had in de laatste 2 maanden van mijn Extra abo een upgrade gedaan naar Premium om een bepaalde demo te kunnen spelen. Nu is ie haast afgelopen en bieden ze me een jaar Premium aan voor €89.. zeg dan maar nee. :P
Aan het begin wist ik nog niet of het een blijvertje is ipv essential maar de laatste tijd zijn ze heel lekker bezig. :9
Zeker een mooie prijs. Helaas dat Premium wat mij betreft niet heel veel meerwaarde biedt op dit moment. Aan Extra zou ik wel voldoende hebben.

Toch zegt iets in mij dat ze straks cloud streaming van de PS+ catalogus gaan aanbieden voor die Q handheld en dat je daar Premium voor nodig hebt. Dan wordt het wel weer interessant.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Raem schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 18:56:
[...]

Zeker een mooie prijs. Helaas dat Premium wat mij betreft niet heel veel meerwaarde biedt op dit moment. Aan Extra zou ik wel voldoende hebben.

Toch zegt iets in mij dat ze straks cloud streaming van de PS+ catalogus gaan aanbieden voor die Q handheld en dat je daar Premium voor nodig hebt. Dan wordt het wel weer interessant.
Extra is eigenlijk ook genoeg maar ja voor dat bedrag doe ik niet moeilijk.
Ik vind cloud ook makkelijk want soms kun je dat gebruiken om even een game op te starten voor de Stars quest. Wie weet met de nieuwe handheld al vermoed ik dat je gewoon direct van console kunt streamen zonder cloud. Te weinig nog over bekend verder dacht ik. :)
Pagina: 1 ... 283 ... 286 Laatste

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee