Kalder schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 23:47:
[...]

Mja want vanaf nu tot eind 2025 zul je nu niets meer horen van PlayStation 8)7
De vroige showcase was ook 2 jaar geleden ;-)

Acties:
  • +1Henk 'm!
Ghost babel schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 23:51:
[...]

De vroige showcase was ook 2 jaar geleden ;-)
Showcases zijn niet de enige plekken waar games aangekondigd worden, je hebt ook nog summer game fest, state of plays, etc

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03:52
Kalder schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 23:47:
[...]

Mja want vanaf nu tot eind 2025 zul je nu niets meer horen van PlayStation 8)7
Nee dat bedoel ik niet, maar voor nu nog steeds niks echt bijzonders om naar uit te kijken.
Dragons Dogma 2 kan tof zijn, maar ik ben er grafisch niet van omver geblazen.
We zullen zien.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Mutatie schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 23:54:
[...]

Nee dat bedoel ik niet, maar voor nu nog steeds niks echt bijzonders om naar uit te kijken.
Dragons Dogma 2 kan tof zijn, maar ik ben er grafisch niet van omver geblazen.
We zullen zien.
Tja, ieder mag zijn mening hebben en jammer voor de mensen die het geen leuke show vonden, hoop dat ze dan toch in ieder geval lekker zullen slapen straks, niet dat ze over de rooie naar bed gaan :+

Acties:
  • +3Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08:07
Alan wake 2 was voor mij de topper van deze matige showcase.

Acties:
  • +12Henk 'm!
Geen fysiek... WTF. Boycotten die handel

Acties:
  • +2Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:19
Ghost babel schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 00:04:

[Twitter]
Dan maak ik me al direct zorgen om de game.

• jori040

[Twitter]
Dat is zeker jammer maar boycotten vind ik net wat te ver gaan.Dus als de game straks goed is ga jij hem niet spelen ?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:56
Ik vind die redenen voor waarom ze geen fysieke game uitbrengen zo'n gelul ... want ze willen niet een fysieke game uitbrengen die een download nodig heeft. Nee een digitale game niet? Wat een non-argument.

De enige reden dat ze het niet uit willen brengen: Het is meer werk en anders ontstaat er een tweede hands markt waar ze niks aan verdienen.

Acties:
  • +6Henk 'm!
jori040 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 00:17:
[...]

Dat is zeker jammer maar boycotten vind ik net wat te ver gaan.Dus als de game straks goed is ga jij hem niet spelen ?
Grote ontwikkelaars die prima een fysieke game uit kunnen brengen en dit niet doen boycot ik ja. Bij Indies snap ik het, daar komt vaak alsnog later de fysieke game uit. Als we nu niet laten zien dat dit niet okay is gaat de rest ook mee. Ik zit niet op een all digital console te wachten.

• jori040
Ghost babel schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 00:19:
[...]

Grote ontwikkelaars die prima een fysieke game uit kunnen brengen en dit niet doen boycot ik ja. Bij Indies snap ik het, daar komt vaak alsnog later de fysieke game uit. Als we nu niet laten zien dat dit niet okay is gaat de rest ook mee. Ik zit niet op een all digital console te wachten.
Wel vind ik vreemd waarom Epic dat wel Alan Wake remastered van een fysieke release heeft voorzien.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online

[Twitter]
mooie ontwikkeling dit. graag geen fysiek meer en nieuwe spellen max €60 in de store.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Er zijn vier screenshots gedeeld door Konami van Metal Gear Solid 3:

Geen gameplay, maar beter dan niks :)
Farabi schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 00:27:
[...]

mooie ontwikkeling dit. graag geen fysiek meer en nieuwe spellen max €60 in de store.
Nou heb ik echt al zeker 10 jaar geen fysieke media meer gekocht, maar toch vind ik dit een slechte ontwikkeling. Uiteindelijk komen we in een generatie terecht waarbij games na een bepaalde tijd gewoon niet meer te spelen zijn. Servers die offline gaan, essentiële day one patches, installaties die alleen via downloads werken. Slechte ontwikkeling. Al zie je ook steeds vaker 'fysieke' media met daarin niet veel meer dan een downloadcode, of een disc met alleen een paar installatie bestanden waarbij de rest via het net binnengehaald wordt. Als fysieke media helemaal verdwijnt dan is er nog minder druk voor ontwikkelaars/uitgevers om iets af te leveren wat helemaal af is. Je moet dan namelijk een internetverbinding hebben, wat de deur openzet voor verplichte patches en dergelijke.

[Voor 48% gewijzigd door SomerenV op 25-05-2023 00:32]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +7Henk 'm!
[...]

Denk je nou echt dat het niet fysiek uitbrengen ervoor zorgt dat de game 60 euro is? Waarom zijn alle digitale games duurder dan de fysieke games?

Leuk joh. Geen concurrentie meer door retailers waardoor ze de prijs nog verder omhoog kunnen gooien. Digital gaat alles alleen maar duurder maken.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Mutatie
[...]

You will own nothing and be happy! :+

Nee pls niet. Ik koop vaak wel op mp bv, verkoop en ruil wel eens wat. En heb ouderwets graag doosjes, special editions. Ik vind retro verzamelen ook tof.

• Farabi
  • Niet online
Ghost babel schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 00:30:
[...]

Denk je nou echt dat het niet fysiek uitbrengen ervoor zorgt dat de game 60 euro is? Waarom zijn alle digitale games duurder dan de fysieke games?

Leuk joh. Geen concurrentie meer door retailers waardoor ze de prijs nog verder omhoog kunnen gooien. Digital gaat alles alleen maar duurder maken.
nee, dat denk ik niet. maar hoop wel dat het gaat gebeuren in de toekomst. fysiek en digitaal kunnen sowieso nooit concurreren met elkaar. dat kunnen winkels alleen op fysiek gebied. aangezien je geen andere digitale store hebt dat PS spellen verkoopt, zal er sowieso nooit een digitale concurrentie ontstaan voor Sony.
Mutatie schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 00:31:
[...]

You will own nothing and be happy! :+

Nee pls niet. Ik koop vaak wel op mp bv, verkoop en ruil wel eens wat. En heb ouderwets graag doosjes, special editions. Ik vind retro verzamelen ook tof.
het is wel rot voor de verzamelaar natuurlijk. maar doe mij maar 2 tientjes goedkoper en digitaal graag. ik ben tegenwoordig allergisch tegenover fysieke schijven :9

[Voor 24% gewijzigd door Farabi op 25-05-2023 00:35]

Acties:
  • +3Henk 'm!
Farabi schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 00:33:
[...]

nee, dat denk ik niet. maar hoop wel dat het gaat gebeuren in de toekomst. fysiek en digitaal kunnen sowieso nooit concurreren met elkaar. dat kunnen winkels alleen op fysiek gebied. aangezien je geen andere digitale store hebt dat PS spellen verkoopt, zal er sowieso nooit een digitale concurrentie ontstaan voor Sony.
Dus waarom wil je dan meer digitaal? Dat zorgt voor minder concurrentie. Niet goed voor de consument.
Is duidelijk CGI, dat kan nooit in game zijn :+

Laat me je eraan herinneren dat photo mode meestal ook in game is, behalve bij GT7 eigenlijk, hoewel je daar óók nog eens een in game photo mode hebt.

[Voor 9% gewijzigd door Kalder op 25-05-2023 00:37]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:04

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

[Twitter]
Dit is een slechte ontwikkeling en moet zeker niet gesupport worden want fysiek mag niet verdwijnen! Dan heb je straks ook geen mooie collectors edities meer..

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

• Farabi
  • Niet online
Ghost babel schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 00:34:
[...]

Dus waarom wil je dan meer digitaal? Dat zorgt voor minder concurrentie. Niet goed voor de consument.
om digitaal te kunnen concurreren, heb je andere digitale webshops nodig die PS spellen verkopen. het fysieke gedeelte is een andere wereld. je haalt 2 dingen door elkaar.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SomerenV
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Kalder schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 00:34:
[...]

Is duidelijk CGI, dat kan nooit in game zijn :+
Op de derde screenshot zijn de zeer herkenbare artifacts van screenspace reflections aanwezig :> Zou wel next level toewijding zijn om een CG-trailer zó niet CG te maken dat het ingame lijkt te zijn :+

Acties:
  • +2Henk 'm!
Farabi schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 00:36:
[...]

om digitaal te kunnen concurreren, heb je andere digitale webshops nodig die PS spellen verkopen. het fysieke gedeelte is een andere wereld. je haalt 2 dingen door elkaar.
Maar dat gaat dus nooit gebeuren. Ik haal geen twee dingen door elkaar. Jij wenst iets wat Sony nooit gaat toelaten. Er komt geen andere digitale store die digitale PlayStation games gaat verkopen, dat kan je vergeten.
SomerenV schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 00:38:
[...]

Op de derde screenshot zijn de zeer herkenbare artifacts van screenspace reflections aanwezig :> Zou wel next level toewijding zijn om een CG-trailer zó niet CG te maken dat het ingame lijkt te zijn :+
Dat bedoel ik!!! Dat was met GoW 2018 dus ook, mensen konden niet geloven dat het in game was bij de eerste beelden die ervan verschenen!!!

_/-\o_ hyped

• Farabi
  • Niet online
Ghost babel schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 00:38:
[...]

Maar dat gaat dus nooit gebeuren. Ik haal geen twee dingen door elkaar. Jij wenst iets wat Sony nooit gaat toelaten. Er komt geen andere digitale store die digitale PlayStation games gaat verkopen, dat kan je vergeten.
ik zou zeggen, fysiek gaat verdwijnen. wen er maar alvast aan. ik denk dat je straks alleen fysieke spellen in landen met mindere internet-infra krijgt. dus wie een fysieke schijf wil hebben, moet importeren. leuk met arabische, turkse, Ethiopische teksten op de hoes.

zo even uit mijn glazenbol :9

[Voor 4% gewijzigd door Farabi op 25-05-2023 00:42]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Mutatie
Farabi schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 00:33:
[...]

het is wel rot voor de verzamelaar natuurlijk. maar doe mij maar 2 tientjes goedkoper en digitaal graag. ik ben tegenwoordig allergisch tegenover fysieke schijven :9
Ik zie de logica van een monopolie op de verkoop en daarmee prijsverlagingen niet zo :?
Je denkt omdat de fysieke discs en hoesjes en shipping de kosten in de store hoog houden? Die zijn idd hoger omdat winkeliers anders geen games meer verkopen. Maar het lijkt me naief om te denken dat als er geen enkele concurrentie is ze de prijzen zullen verlagen.

• Farabi
  • Niet online
Mutatie schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 00:42:
[...]

Ik zie de logica van een monopolie op de verkoop en daarmee prijsverlagingen niet zo :?
Je denkt omdat de fysieke discs en hoesjes en shipping de kosten in de store hoog houden? Die zijn idd hoger omdat winkeliers anders geen games meer verkopen. Maar het lijkt me naief om te denken dat als er geen enkele concurrentie is ze de prijzen zullen verlagen.
zoals ik in me vorige post zei, dat denk ik niet. maar dat is alleen een wens voor me in de toekomst.
SomerenV schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 00:38:
[...]

Bij de laatste screenshot is het ook duidelijk als je naar de foliage kijkt:

Het kan natuurlijk wel nog gedowngrade worden op grafisch gebied, zou me ook bijzonder lijken als dit allemaal kan op 60fps zonder terug te moeten naar 1080p.

[Voor 9% gewijzigd door Kalder op 25-05-2023 00:48]

Acties:
  • +3Henk 'm!
Mutatie schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 00:42:
[...]

En de reden is ook heel vreemd. Ze willen geen download naast de fysieke disc. Ps5 ondersteunt gewoon 100Gb disc's. Daarnaast kan je de game ook op 2 discs uitbrengen. Ze willen zelf gewoon meer geld verdienen door de tweedehands markt uit te schakelen.

• NightShadow22
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 04:43
Kalder schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 00:45:
[...]

[Afbeelding]

Het kan natuurlijk wel nog gedowngrade worden op grafisch gebied, zou me ook bijzonder lijken als dit allemaal kan op 60fps zonder terug te moeten naar 1080p.
Maar wat vond je nou van VR2? was wel echt ernstig bedroevend.

Acties:
  • +1Henk 'm!
NightShadow22 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 00:51:
[...]

Maar wat vond je nou van VR2? was wel echt ernstig bedroevend.
Nee daar was weinig interessants voor inderdaad, hoewel crossfire er goed uit zag, men gelooft niet dat dat in game kan, bij die game weet ik het minder zeker dan bij MGS3 (edit: net terug gekeken en ik weet het zeker, echte CGI is veel vloeiender, waarom moeite doen om CGI enorm op gameplay te laten lijken? Dat is puur misleiding.)

Maar eigenlijk heb ik zoiets van, alweer een shooter?

[Voor 23% gewijzigd door Kalder op 25-05-2023 01:03]

Acties:
  • +1Henk 'm!
Farabi schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 00:40:
[...]

ik zou zeggen, fysiek gaat verdwijnen. wen er maar alvast aan. ik denk dat je straks alleen fysieke spellen in landen met mindere internet-infra krijgt. dus wie een fysieke schijf wil hebben, moet importeren. leuk met arabische, turkse, Ethiopische teksten op de hoes.

zo even uit mijn glazenbol :9
En vervolgens worden games delisted omdat de licentie is verlopen. Kan je ze nooit meer kopen, zoals forza Horizon 3. Als die game er niet fysiek was dan was de game voor altijd verloren. Daar moet je niet blij mee zijn.

[Voor 5% gewijzigd door Ghost babel op 25-05-2023 01:00]

• Farabi
  • Niet online
Ghost babel schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 00:59:
[...]

En vervolgens worden games delisted omdat de licentie is verlopen. Kan je ze nooit meer kopen, zoals forza Horizon 3. Als die game er niet fysiek was dan was de game voor altijd verloren. Daar moet je niet blij mee zijn.
Farabi schreef op maandag 15 mei 2023 @ 13:48:
[...]

ik heb mijn collectie ps2/ps3 collectie ook bewaard. totdat ik erachter kwam dat ik aan het schijn-collecten was. eigenlijk waren die spellen mij niks meer waard. want ik raakte die spellen niet meer aan.

ik kon er ook geen plezier meer halen ivm verouderde graphics. toen merkte ik dat remasters en remakes de leukste manier was om deze spellen opnieuw te beleven. en heb daarna heel de toko weggedaan. fijner zo allemaal.
geen problemen mee zoals je ziet. Geef mij maar de nieuwe snake eater. De ps2/ps3 hd versie ga ik echt niet meer spelen.

[Voor 6% gewijzigd door Farabi op 25-05-2023 01:06]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NightShadow22
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 04:43
Kalder schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 00:58:
[...]

Nee daar was weinig interessants voor inderdaad, hoewel crossfire er goed uit zag, men gelooft niet dat dat in game kan, bij die game weet ik het minder zeker dan bij MGS3 (edit: net terug gekeken en ik weet het zeker, echte CGI is veel vloeiender, waarom moeite doen om CGI enorm op gameplay te laten lijken? Dat is puur misleiding.)

Maar eigenlijk heb ik zoiets van, alweer een shooter?
Precies! MGS geloof ik wel hoor dat was denk ik minimaal real time rendered.

Crossfire draait geloof ik op de Unreal engine 5 dus zelfs dat geloof ik wel , RE4 zag er ook bizar tof uit maar ik ben verder wel erg teleurgesteld op dat front.

Mischien was Alyx wishfull thinking maar alsnog had ik er wel wat meer van verwacht.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SomerenV
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Kalder schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 00:45:
[...]

[Afbeelding]

No offence maar ik zie daar niks bijzonders. Op geen van de screenshots eigenlijk. Zou niet weten waarom het niet met 60fps zou kunnen draaien in 4K. Ghost of Tsushima vind ik er qua natuur persoonlijk beter uit zien, afgaande op de vier screenshots, en dat draait in 4K (wel checkerboarded rendering) met 60fps op de PS5.

Maar goed, ignorance is bliss I guess. Als jij denkt dat sommige trailers van vandaag een grafische kwaliteit laten zien vergelijkbaar met ingame beelden, dan hoop ik graag met je mee dat je gelijk hebt d:)b

SomerenV schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 01:31:
[...]

No offence maar ik zie daar niks bijzonders. Op geen van de screenshots eigenlijk. Zou niet weten waarom het niet met 60fps zou kunnen draaien in 4K. Ghost of Tsushima vind ik er qua natuur persoonlijk beter uit zien, afgaande op de vier screenshots, en dat draait in 4K (wel checkerboarded rendering) met 60fps op de PS5.

Maar goed, ignorance is bliss I guess. Als jij denkt dat sommige trailers van vandaag een grafische kwaliteit laten zien vergelijkbaar met ingame beelden, dan hoop ik graag met je mee dat je gelijk hebt d:)b
Je kunt aan de planten in de screenshot duidelijk zien dat het geen CGI is... Er zitten veel onnatuurlijk hoekjes in de bladeren en takjes waar je duidelijk polygons herkent.

Ik zeg het hier en nu de MGS3 Remake video was 100% in engine, en zeker geen CGI, net als Crossfire voor VR2, waarom zou je zo'n moeite doen om het er in game uit te laten zien als je met CGI juist echt all out kunt gaan kwa graphics?

• SomerenV
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Kalder schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 01:35:
[...]

Je kunt aan de planten in de screenshot duidelijk zien dat het geen CGI is... Er zitten veel onnatuurlijk hoekjes in de bladeren en takjes waar je duidelijk polygons herkent.

Ik zeg het hier en nu de MGS3 Remake video was 100% in engine, en zeker geen CGI, net als Crossfire voor VR2, waarom zou je zo'n moeite doen om het er in game uit te laten zien als je met CGI juist echt all out kunt gaan kwa graphics?
Die screenshots zijn daadwerkelijk uit de game (en dus ingame), dus inderdaad geen CGI. En als jij zeker weet dat de trailer ook ingame is, dan sure, dan is ook de trailer ingame. Genoeg geluld over dit onderwerp :+

SomerenV schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 01:39:
[...]

Die screenshots zijn daadwerkelijk uit de game (en dus ingame), dus inderdaad geen CGI. En als jij zeker weet dat de trailer ook ingame is, dan sure, dan is ook de trailer ingame. Genoeg geluld over dit onderwerp :+
In engine in ieder geval, en niet zoals wat jijzelf eerder beweerde, CGI.

Bijvoorbeeld het beeld hier komt direct uit de trailer, en dat haar vind ik er niet bepaald als CGI kwaliteit uitzien.

[Voor 38% gewijzigd door Kalder op 25-05-2023 01:44]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08:46
Farabi schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 00:43:
[...]

zoals ik in me vorige post zei, dat denk ik niet. maar dat is alleen een wens voor me in de toekomst.
Dus je wil alles digitaal in de wens dat het dan goedkoper wordt terwijl je zelf ook weet dat dat niet gaat gebeuren en alles dan juist duurder wordt? :P
Ghost babel schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 00:59:
[...]

Klopt, maar volgens mij mag de game als je hem digitaal al gekocht hebt niet verdwijnen, ook als die licenties verlopen zijn. Alleen zuur dat je dus vlugger en duurder bepaalde games dan zou moeten kopen.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-06 22:38
Ik vond de showcase best ok. Wel veel CGI en bij veel spellen bleef de vraag, maar wat is het nou voor spel.
Daarnaast veel multiplats volgens mij. Ik miste wel een beetje de Sony singleplayer games waar ze bekend om staan. Zoals al eerder aangegeven door Sony zelf lijkt men te gaan voor de Live Service games. Ik weet niet of dat heel verstandig is. Zelf hou ik wel van MP games, maar speel er vaak maar 1 a 2 tegelijk.
Spidey is sowieso day 1. Gisteren trouwens Alan Wake Remake gekocht voor 12 euro in de Playstation store. Mooi om weer mee te beginnen voor AW2.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:43
mobygo76 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 08:03:
Ik vond de showcase best ok. Wel veel CGI en bij veel spellen bleef de vraag, maar wat is het nou voor spel.
Daarnaast veel multiplats volgens mij. Ik miste wel een beetje de Sony singleplayer games waar ze bekend om staan. Zoals al eerder aangegeven door Sony zelf lijkt men te gaan voor de Live Service games. Ik weet niet of dat heel verstandig is. Zelf hou ik wel van MP games, maar speel er vaak maar 1 a 2 tegelijk.
Spidey is sowieso day 1. Gisteren trouwens Alan Wake Remake gekocht voor 12 euro in de Playstation store. Mooi om weer mee te beginnen voor AW2.
Misschien dat door alle MP games het lijkt alsof er minder SP games zijn? Ik kan me niet herinneren dat er jaren geleden meer dan 2 SP AAA games per jaar van Sony zelf uitkwamen. Er zijn nu alleen meer MP games bijgekomen, daarnaast maken thirth party devs wel steeds minder SP games. Maar ik sta er hetzelfde in, speel veel liever SP blockbuster games. Maar dat is voor uitgevers een veel lastiger verdienmodel dus er moeten alternatieven (bij) komen.

Wat de beelden betreft, ja bij veel games heb ik nog vragen maar ik denk ook dat we de komende tijd met Summer Gamefest etc. nog wel wat interviews en extra beelden krijgen.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Farabi
  • Niet online
Linksquest schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 07:59:
[...]

Klopt, maar volgens mij mag de game als je hem digitaal al gekocht hebt niet verdwijnen, ook als die licenties verlopen zijn. Alleen zuur dat je dus vlugger en duurder bepaalde games dan zou moeten kopen.
ach ja, hoeveel mensen die digitale aankopen verdoemen onder het mom van 'ik heb straks geen toegang meer' spelen daadwerkelijk die spellen over 10 jaar nog? ik vind het allemaal aanstellerij voor niks.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Farabi schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 08:37:
[...]

ach ja, hoeveel mensen die digitale aankopen verdoemen onder het mom van 'ik heb straks geen toegang meer' spelen daadwerkelijk die spellen over 10 jaar nog? ik vind het allemaal aanstellerij voor niks.
Ik speel nog regelmatig games van 30 jaar oud en ben zeker niet de enige ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
cold_as_ijs schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 08:40:
[...]

ik weet dat ze er zijn. maar blijft een niche-groep.
Ik had graag wat meer first party games gezien maar wie niet. Tegelijk snap ik dat ze vooral de aandacht wilde leggen op Spider-Man 2 want dat is de volgende grote AAA die ze uitbrengen. (zover ik weet)
Het was een show met games die ze wilde laten zien en niet een show met alles wat gaat uitkomen.
Als ik de trailers zie staan op YT zit er meer dan genoeg tussen wat mijn interesse heeft.
Komende tijd ga ik het persoonlijk sowieso te druk krijgen met Diablo 4 en als ik tijd heb FF16 maar dat is een ander punt. ;)

• Timothy3000
cold_as_ijs schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 08:40:
[...]

Same here.

• Kodar
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 08-06 12:01
Gaat Konami nu de eerste 3 MGS games gewoon re-releasen en dan speelbaar maken op de PS5 of worden dat ook upgrades?

Acties:
  • +2Henk 'm!
Farabi schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 08:37:
[...]

Leef jij alleen in een bubbel? Waarom dit steeds bekijken vanuit het individu, jouw games, jouw library en jouw toegang tot die games. Nee inderdaad, het kan me persoonlijk over 15 jaar ook niet veel meer schelen wat ik wel of niet nog kan spelen uit mijn library. De meeste games hebben niet die instant classic waarde zoals een mario/zelda/metal gear, en zijn 'pulp'. Leuke pulp, dat wel, maar niet iets wat ik later nog zal spelen.

Uitzonderingen daargelaten.

De meeste games die ik op die manier wil spelen komen uit het fysieke tijdperk, ps1, ps2, ps3, early ps4 en die heb ik ofwel gewoon, ofwel kan je ze emuleren.

De belangrijkste reden voor fysiek, voor mij, is niet de toegang, of tweedehands aankoop en verkoop. Maar gewoon een schijfje kunnen delen met familie of vrienden. Ik kan me gemakkelijk games veroorloven, en dan vind ik het fijn om het schijfje uit te lenen, door te schuiven, zodat anderen er ook plezier van hebben.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:28
Deltos schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 08:42:
Ik had graag wat meer first party games gezien maar wie niet. Tegelijk snap ik dat ze vooral de aandacht wilde leggen op Spider-Man 2 want dat is de volgende grote AAA die ze uitbrengen. (zover ik weet)
Het was een show met games die ze wilde laten zien en niet een show met alles wat gaat uitkomen.
Als ik de trailers zie staan op YT zit er meer dan genoeg tussen wat mijn interesse heeft.
Komende tijd ga ik het persoonlijk sowieso te druk krijgen met Diablo 4 en als ik tijd heb FF16 maar dat is een ander punt. ;)
Vraag me soms ook wel beetje af of gaming bedrijven het ooit goed kunnen doen. Er is in mijn ogen al een enorme hoeveelheid erg goede games uitgekomen met
- Returnal
- Horizon Forbidden West
- God of War Ragnorak
- Ratchet and Clank
- Miles Moralis
- Elden Ring
- Gran Turismo 7

Daarnaast ook nog echt hele vette remakes waarbij soms een double dip zelfs voelde als een nieuwe ervaring:
- Resident evil 4
- Dead Space
- Uncharted Legacy of the Thieves

De aankomende maanden staan er een paar echt hele grote blockbusters op stapel met Final Fantasy 16 en Spider-Man 2.

Verder weten we al dat er heel veel goeds aan zit te komen:
- Death Stranding 2
- Wolverine
- Final Fantasy 7 Rebirth
- Metal Gear Solid 3

Dan noem ik ook nog eens alle Indies en kleinere games.

Soms kan ik me echt moeilijk voorstellen dat mensen nu nog negatief zijn. Er is zo ongelooflijk veel te spelen van zulke hoge kwaliteit.

• Kodar
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 08-06 12:01
giantgiantus schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 08:55:
[...]

Vraag me soms ook wel beetje af of gaming bedrijven het ooit goed kunnen doen. Er is in mijn ogen al een enorme hoeveelheid erg goede games uitgekomen met
- Returnal
- Horizon Forbidden West
- God of War Ragnorak
- Ratchet and Clank
- Miles Moralis
- Elden Ring
- Gran Turismo 7

Daarnaast ook nog echt hele vette remakes waarbij soms een double dip zelfs voelde als een nieuwe ervaring:
- Resident evil 4
- Dead Space

De aankomende maanden staan er een paar echt hele grote blockbusters op stapel met Final Fantasy 16 en Spider-Man 2.

Verder weten we al dat er heel veel goeds aan zit te komen:
- Death Stranding 2
- Wolverine
- Final Fantasy 7 Rebirth
- Metal Gear Solid 3

Dan noem ik ook nog eens alle Indies en kleinere games.

Soms kan ik me echt moeilijk voorstellen dat mensen nu nog negatief zijn. Er is zo ongelooflijk veel te spelen van zulke hoge kwaliteit.
Dat komt omdat 75% van die games gewoon nog uit zijn gekomen voor de PS4. Dat zorgt ervoor dat next-gen gaming gewoon 3 jaar vertraging heeft opgelopen. Elden Ring is bijvoorbeeld een fantastische game, maar ik had liever gezien dat ze de hele PS4 versie achterwege hadden gelaten en het gewoon voor current gen hadden gemaakt.

• Farabi
  • Niet online
Amos_x schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 08:52:
[...]

De belangrijkste reden voor fysiek, voor mij, is niet de toegang, of tweedehands aankoop en verkoop. Maar gewoon een schijfje kunnen delen met familie of vrienden. Ik kan me gemakkelijk games veroorloven, en dan vind ik het fijn om het schijfje uit te lenen, door te schuiven, zodat anderen er ook plezier van hebben.
ik hoef niet te zeggen dat je tegenwoordig half-gebakken spellen krijgt op disc? waar je niks aan hebt zonder updates? herinner je spyro disc nog op de ps4? je moest dat spel zelfs compleet downloaden via de store terwijl je een disc in je handen had (!).

je speelt eigenlijk al alleen maar digitaal, maar dat hoef je alleen nog toe te geven.

ik voorspel gewoon dat fysieke spellen terrein gaan verliezen in de toekomst, daar hoef je geen einstein voor te zijn. dat zie je zelf ook wel.

[Voor 5% gewijzigd door Farabi op 25-05-2023 09:18]

• giantgiantus
Kodar schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 09:02:
[...]

Dat komt omdat 75% van die games gewoon nog uit zijn gekomen voor de PS4. Dat zorgt ervoor dat next-gen gaming gewoon 3 jaar vertraging heeft opgelopen. Elden Ring is bijvoorbeeld een fantastische game, maar ik had liever gezien dat ze de hele PS4 versie achterwege hadden gelaten en het gewoon voor current gen hadden gemaakt.
Ik speel gewoon een game en kijk gewoon of ik de game leuk vind of niet. Ik snap nooit zo goed waarom een game meer of minder is als hij ook op een ander platform is. Stel dat Elden Ring alleen op de PS5 was uitgekomen, het is niet alsof de game dan opeens totaal anders zou zijn, wellicht iets mooier en that’s it.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Spiderman 2. Wat een wizards daar bij insomniac. Echt Next-gen dit.

Stiekem wel gehoopt op een glimp van TLOU Factions, maar helaas.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Kodar schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 08:50:
Gaat Konami nu de eerste 3 MGS games gewoon re-releasen en dan speelbaar maken op de PS5 of worden dat ook upgrades?
Is volgens mij nog onduidelijk. Ze zeggen zelf:
Simultaneously, we will deliver the METAL GEAR SOLID: MASTER COLLECTION series, the most complete compilation that celebrates the 35th anniversary of the series. The METAL GEAR SOLID: MASTER COLLECTION allows fans to play the games as they were, as first released on the latest platforms.
https://www.konami.com/mg/mc/us/en/

Dat laatste stukje geeft mij het idee dat het echt de originele games zijn, dus geen remasters ofzo.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:35

SD5k

>4&X

Kodar schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 09:02:
[...]

Waarom dan? Had jij het idee dat Elden Ring heel anders zou zijn wanneer de PS4 versie niet werd gemaakt?

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:35

SD5k

>4&X

Raem schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 09:09:
[...]

Is volgens mij nog onduidelijk. Ze zeggen zelf:

[...]

https://www.konami.com/mg/mc/us/en/

Dat laatste stukje geeft mij het idee dat het echt de originele games zijn, dus geen remasters ofzo.
Klopt, ik kwam op een andere site tegen dat MGS1 de originele versie is en MGS 2 en 3 de versies uit de HD Collection.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• FrankoNL
Farabi schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 00:36:
[...]

Als jij denkt dat Sony de PlayStation open gaat gooien voor een systeem van gamekeys of andere digitale winkels, dan vrees ik echt dat je wat te naïef denkt.

Als Sony de enige is die games kan verkopen, dan worden games alleen maar duurder. Nu is het 79 euro, over 3 jaar 85, 10 jaar 95 etc etc.

Daarom is fysiek wat mij betreft belangrijk.

Op PC is fysiek al 15 jaar dood maar dat is een open platform. Dan kan het wel.

[Voor 9% gewijzigd door FrankoNL op 25-05-2023 09:17]

• Timothy3000
giantgiantus schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 08:55:
[...]

- Returnal
- Horizon Forbidden West
- God of War Ragnorak
- Ratchet and Clank
- Miles Moralis
- Elden Ring
- Gran Turismo 7

- Resident evil 4
- Dead Space
Maar het gros van die games kun je ook op de PS4 spelen. Daar is nog geen upgrade voor nodig.

De Showcase opzich was niet teleurstellend, maar ik had gewoon echt een bak meer grote Sony titels verwacht gisteren. Het merendeel van de getoonde titels had in een persberichtje gekund.

[Voor 12% gewijzigd door Timothy3000 op 25-05-2023 09:19]

• Farabi
  • Niet online
FrankoNL schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 09:15:
[...]

Als jij denkt dat Sony de PlayStation open gaat gooien voor een systeem van gamekeys of andere digitale winkels, dan vrees ik echt dat je wat te naïef denkt.

Als Sony de enige is die games kan verkopen, dan worden games alleen maar duurder. Nu is het 79 euro, over 3 jaar 85, 10 jaar 95 etc etc.

Daarom is fysiek wat mij betreft belangrijk.
nee, tuurlijk gaan ze dat niet doen. je haalt mijn post ook uit de context.

• Timothy3000
Farabi schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 09:17:
[...]

Maar wat zeg je dan eigenlijk wel? Je wil alles alleen nog maar digitaal want? Je hebt nog nul goede redenen ervoor gegeven.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• FrankoNL
Farabi schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 09:17:
[...]

Je geeft aan: goede ontwikkeling, geen fysiek meer en alles 60 euro.

Vervolgens wordt hier beargumenteerd dat dit nooit gaat gebeuren want geen concurrentie en een gesloten platform… vervolgens zwengel je zelf de discussie aan over andere digitale winkels….

Volgens mij is mijn reactie juist met inachtneming van de context.

• Farabi
  • Niet online
FrankoNL schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 09:19:
[...]

Je geeft aan: goede ontwikkeling, geen fysiek meer en alles 60 euro.

Vervolgens wordt hier beargumenteerd dat dit nooit gaat gebeuren want geen concurrentie en een gesloten platform… vervolgens zwengel je zelf de discussie aan over andere digitale winkels….

Volgens mij is mijn reactie juist met inachtneming van de context.
nee dat doe je niet. dat was een antwoord op iemand die beweerde dat je fysieke spellen met digitale kon laten concurreren.

• Timothy3000
Farabi schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 09:21:
[...]

nee dat doe je niet. dat was een antwoord op iemand die beweerde dat je fysieke spellen met digitale kon laten concurreren.
Jij begon daarover....

Maar nogmaals: Je juicht toe dat fysieke games verdwijnen en wil digitaal only. Waarom? Wat is daar de meerwaarde van?

Acties:
  • +4Henk 'm!

• FrankoNL
Timothy3000 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 09:22:
[...]

Jij begon daarover....

Maar nogmaals: Je juicht toe dat fysieke games verdwijnen en wil digitaal only. Waarom? Wat is daar de meerwaarde van?
Dit heeft geen zin denk ik. Hij heeft iets geroepen waar hij geen argumentatie voor heeft en als daar dan op wordt gereageerd hebben wij het opeens niet begrepen.

Hier komt niks nuttigs uit :)

• Dennis585
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:02
Spider-Man 2, Metal Gear 3 en de Metal Gear collectie leken mij wel wat. Het is wel meer van hetzelfde allemaal, maar veel nieuws valt er ook niet te verzinnen.

• Farabi
  • Niet online
FrankoNL schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 09:24:
[...]

Dit heeft geen zin denk ik. Hij heeft iets geroepen waar hij geen argumentatie voor heeft en als daar dan op wordt gereageerd hebben wij het opeens niet begrepen.

Hier komt niks nuttigs uit :)
dan moet je even paar pagina's teruglezen. ik ga natuurlijk hier niet alles opnieuw typen. die discussie hebben we gisteren al gehad.

• Timothy3000
Dennis585 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 09:24:
Spider-Man 2, Metal Gear 3 en de Metal Gear collectie leken mij wel wat. Het is wel meer van hetzelfde allemaal, maar veel nieuws valt er ook niet te verzinnen.
Zeker wel. Zie Returnal en Deathloop, recent.

• Dennis585
Timothy3000 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 09:27:
[...]

Zeker wel. Zie Returnal en Deathloop, recent.
Returnal heb ik gespeeld, maar ik vond dat ook iets hebben van 'been there done that'

• Timothy3000
Farabi schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 09:26:
[...]

dan moet je even paar pagina's teruglezen. ik ga natuurlijk hier niet alles opnieuw typen. die discussie hebben we gisteren al gehad.
Je riep gisteren dat het goed was als fysiek zou verdwijnen want dan werd digitaal goedkoper, maar dat is onzin natuurlijk. Vervolgens was het beter omdat er dan meer digitale stores zouden zijn en die konden concurreren, maar ook dat gaat nooit gebeuren. Dus nee, ik heb nog geen argument gelezen waarin duidelijk is waarom digitaal only voor gamers een positieve ontwikkeling is.

• Timothy3000
Dennis585 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 09:28:
[...]

Returnal heb ik gespeeld, maar ik vond dat ook iets hebben van 'been there done that'
Agree to disagree :). De manier waarop die game gebruik maakt van de Dualsense is imo echt ongekend uniek.

• giantgiantus
Timothy3000 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 09:16:
[...]

Maar het gros van die games kun je ook op de PS4 spelen. Daar is nog geen upgrade voor nodig.

De Showcase opzich was niet teleurstellend, maar ik had gewoon echt een bak meer grote Sony titels verwacht gisteren. Het merendeel van de getoonde titels had in een persberichtje gekund.
Maar je weet dat dat soort games al in ontwikkeling zijn. Je weet ook zeker dat er niet opeens in 2023 nog grote Sony blockbusters bij zouden komen want ze hebben er al veel in 2023 en er is geen concurrentie. Ook weet je dat er in 2024 het eea zal komen.

Ten aanzien van die opmerking met PS4 snap ik dat gewoon echt niet. Wat maakt het uit waar een game nog meer op te spelen is? Gameconsoles zijn gewoon erg efficiënte en super goedkope PCs. Ook met PCs kan je op meerdere generaties dezelfde spelletjes spelen. Ook daar zeuren mensen niet dat je een spelletje op een ouder apparaat kan spelen.

• Dennis585
Timothy3000 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 09:29:
[...]

Agree to disagree :). De manier waarop die game gebruik maakt van de Dualsense is imo echt ongekend uniek.
Klopt, de DS5 is goed benut in het spel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Timothy3000
giantgiantus schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 09:31:
[...]
Ten aanzien van die opmerking met PS4 snap ik dat gewoon echt niet. Wat maakt het uit waar een game nog meer op te spelen is?
Het maakt mij ook weinig uit hoor, maar ik las hier wat comments van mensen die het nog niet de moeite waard vonden een PS5 te halen - Als je nog een PS4 hebt staan snap ik dat wel. Meer op die manier.

• Farabi
  • Niet online
- voegt niets toe aan de lopende discussie -

[Voor 84% gewijzigd door Geronimous op 26-05-2023 18:39]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• giantgiantus
Timothy3000 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 09:29:
[...]

Je riep gisteren dat het goed was als fysiek zou verdwijnen want dan werd digitaal goedkoper, maar dat is onzin natuurlijk. Vervolgens was het beter omdat er dan meer digitale stores zouden zijn en die konden concurreren, maar ook dat gaat nooit gebeuren. Dus nee, ik heb nog geen argument gelezen waarin duidelijk is waarom digitaal only voor gamers een positieve ontwikkeling is.
Eens. Het is niet positief voor consumenten als keuzemogelijkheden en concurrentie verminderen.

Enige wat ik me kan voorstellen is dat de game-industrie meer gaat verdienen. Ik kan me namelijk voorstellen dat zowel de risico’s als de kosten enorm toenemen en ik weet niet of er ook veel meer verdiend wordt. Weet iemand of de winsten in de game industrie gezond zijn?

Acties:
  • +3Henk 'm!
Farabi schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 09:04:
[...]

ik hoef niet te zeggen dat je tegenwoordig half-gebakken spellen krijgt op disc? waar je niks aan hebt zonder updates? herinner je spyro disc nog op de ps4? je moest dat spel zelfs compleet downloaden via de store terwijl je een disc in je handen had (!).

je speelt eigenlijk al alleen maar digitaal, maar dat hoef je alleen nog toe te geven.
Dat_bedoel_ik_niet. Ik zie ook wel dat de data op de disc irrelevant is. De halve game komt alsnog uit de store. Dus in die zin speel je inderdaad al 'digitaal'. Het gaat me over overdraagbare licenties. (transferable licenses). Je licentie die vast hangt aan een schijfje, en niet aan je PSN account. Wat mij betreft staat er 5 kB op een schijfje met enkel de licentie, en komt de data uit de store.

Dit begrijp je toch ook wel?

Vooral in het scenario wat ik beschrijf. Namelijk het schijfje in je handen nemen, fysiek aan iemand anders geven (de licentie dus). Dan kan die persoon toch ook op zijn beurt voor een recent spel (waarvan de data nog op de servers staat) de game installeren. Ik weet alvast dat iemand uit de familie veel plezier heeft gehad van m'n god of war/uncharted/rdr2/... schijfjes.

Hoe de 1.0 versie speelt is ook helemaal niet belangrijk.

Maar ik wil er ook wel bij zeggen dat voor de hoge kwaliteit exclusives van sony de 1.0 versie eigenlijk ook prima speelbaar is, zonder patches en updates. Dat is de 'kwaliteitsgarantie' van sony, een game die 'af' is. (opnieuw, uitzonderingen niet te na gesproken). Dus ja, sommige ps5 games zou je over 15-20 jaar nog steeds kunnen spelen. God of war, spiderman, ...
ik voorspel gewoon dat fysieke spellen terrein gaan verliezen in de toekomst, daar hoef je geen einstein voor te zijn. dat zie je zelf ook wel.
Daar hoor je me ook niet over, en dat spreek ik ook zeker niet tegen. Fysiek is een aflopende zaak. Maar licenties die aan een digitale account vast hangen blijft jammer (los van de data op de schijfjes).

Nu denk ik wel dat de ps5 mijn laatste console wordt. Deze gen gaat vast nog 6 jaar door, minstens. En met de huidige graphics en Quality of Life (laadsnelheid) ben ik meer dan tevreden.

Ik pas me wel aan, geen probleem. Dan beschouw ik games meer als 'vergankelijk' en tijdelijk, en 'iets van het moment'. Je betaalt voor een tijdelijke experience, zoals vakantie of een pretpark. Die shift is er in mijn gedachten al. De periode van games als 'statisch elektronisch speelgoed' (nes/snes) die je nog eens uit de doos kan halen, is al lang voorbij. Ik heb er geen grote problemen mee. Die eerste 6-7 console generaties zijn goed te archiveren en emuleren, en vanaf de vorige en huidige gen sta ik er gewoon anders in.

Maar ik blijf er bij, licenties (schijfjes) kunnen doorgeven tussen familie (zonder moeilijke accountsharing) is gewoon fijn.

• Farabi
  • Niet online
Amos_x schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 09:36:
[...]

Dat_bedoel_ik_niet. Ik zie ook wel dat de data op de disc irrelevant is. De halve game komt alsnog uit de store. Dus in die zin speel je inderdaad al 'digitaal'. Het gaat me over overdraagbare licenties. (transferable licenses). Je licentie die vast hangt aan een schijfje, en niet aan je PSN account. Wat mij betreft staat er 5 kB op een schijfje met enkel de licentie, en komt de data uit de store.

Dit begrijp je toch ook wel?

Vooral in het scenario wat ik beschrijf. Namelijk het schijfje in je handen nemen, fysiek aan iemand anders geven (de licentie dus). Dan kan die persoon toch ook op zijn beurt voor een recent spel (waarvan de data nog op de servers staat) de game installeren. Ik weet alvast dat iemand uit de familie veel plezier heeft gehad van m'n god of war/uncharted/rdr2/... schijfjes.

Hoe de 1.0 versie speelt is ook helemaal niet belangrijk.

Maar ik wil er ook wel bij zeggen dat voor de hoge kwaliteit exclusives van sony de 1.0 versie eigenlijk ook prima speelbaar is, zonder patches en updates. Dat is de 'kwaliteitsgarantie' van sony, een game die 'af' is. (opnieuw, uitzonderingen niet te na gesproken). Dus ja, sommige ps5 games zou je over 15-20 jaar nog steeds kunnen spelen. God of war, spiderman, ...

[...]

Daar hoor je me ook niet over, en dat spreek ik ook zeker niet tegen. Fysiek is een aflopende zaak. Maar licenties die aan een digitale account vast hangen blijft jammer (los van de data op de schijfjes).

Nu denk ik wel dat de ps5 mijn laatste console wordt. Deze gen gaat vast nog 6 jaar door, minstens. En met de huidige graphics en Quality of Life (laadsnelheid) ben ik meer dan tevreden.

Ik pas me wel aan, geen probleem. Dan beschouw ik games meer als 'vergankelijk' en tijdelijk, en 'iets van het moment'. Je betaalt voor een tijdelijke experience, zoals vakantie of een pretpark. Die shift is er in mijn gedachten al. De periode van games als 'statisch elektronisch speelgoed' (nes/snes) is al lang voorbij. Ik heb er geen grote problemen mee. Die eerste 6-7 console generaties zijn goed te archiveren en emuleren, en vanaf de vorige en huidige gen sta ik er gewoon anders in.

Maar ik blijf er bij, licenties (schijfjes) kunnen doorgeven tussen familie (zonder moeilijke accountsharing) is gewoon fijn.
ik zou soms wel aanraden om de console van het internet te ontkoppelen mochten je vrienden het schijfje erin stoppen. want het kan zelfs nadeliger worden:

nieuws: Rockstar brengt GTA IV-patch uit die muziek verwijdert wegens aflopen...

Acties:
  • +1Henk 'm!
Farabi schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 09:39:
[...]

ik zou soms wel aanraden om de console van het internet te koppelen mochten je vrienden het schijfje erin stoppen. want het kan zelfs nadeliger worden:

nieuws: Rockstar brengt GTA IV-patch uit die muziek verwijdert wegens aflopen...
Klopt, die verhalen ken ik. Maar dit zijn toch echt de uitzonderingen. Geen regel. Forza 6 was er ook zo eentje.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik had ook hogere verwachtingen bij deze showcase. Wel veel gezien, maar weinig wat mij aansprak. Het waren vooral veel Japanse hack en slash achtige games en games die ook op je mobiel hadden kunnen draaien.

AC Mirage kijk ik naar uit. Niet omdat die zo bijzonder is, maar een ouderwetse AC zit ik wel op te wachten.

De klapper was Spider-Man 2, niet verwacht dat ze zoveel gameplay lieten zien. Het zag er ook geweldig uit :)

En jammer dat we nog niks van Naughty Dog hebben gezien. Daarvan had ik wel een tipje van de sluier verwacht (of op z'n minst iets van Fractions).

• G_Dragon

G_Dragon

RMX schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 09:08:
Spiderman 2. Wat een wizards daar bij insomniac. Echt Next-gen dit.

Stiekem wel gehoopt op een glimp van TLOU Factions, maar helaas.
Hoop ook dat dit vanaf nu vaker gaat gebeuren en old-gen los word gelaten :D

" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Timothy3000
G_Dragon schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 09:42:
[...]

Hoop ook dat dit vanaf nu vaker gaat gebeuren en old-gen los word gelaten :D
Maar waarom? Mooi toch dat die die games ook kunnen blijven spelen?

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-06 13:20
Ghost babel schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 00:38:
[...]

'Dat kan je vergeten' is veel te definitief. Ter vergelijk (en slechts een voorbeeld, ik weet dat Steam een andere rol heeft): Ik kan online gewoon Steam keys kopen van games. Je voert het in Steam in en je kan de game downloaden. Waarom zou dit in de toekomst niet kunnen bij Playstation games? 'Omdat Sony dit nooit toe gaat staan' kunnen wij nu eenmaal niet zeggen.
Onderschat niet de kracht van retailers die heus wel tegengas gaan geven. Ook al verdienen ze een schijntje per verkochte game, het is de wet van de grote getallen..

• Timothy3000
WaterFire schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 09:51:
[...]
Waarom zou dit in de toekomst niet kunnen bij Playstation games? 'Omdat Sony dit nooit toe gaat staan' kunnen wij nu eenmaal niet zeggen.
Waarom kunnen we dat niet zeggen?

• WaterFire
Timothy3000 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 09:52:
[...]

Waarom kunnen we dat niet zeggen?
Omdat wij dat niet besluiten, dat doen de beleidsmakers van Sony.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Timothy3000
WaterFire schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 09:53:
[...]

Omdat wij dat niet besluiten, dat doen de beleidsmakers van Sony.
Maar op basis van wat we de afgelopen zoveel jaar hebben gezien kunnen we die conclusie wel al voorzichtig trekken. De kans dat je digitale PS games elders dan de PS Store kan halen lijkt me nihil.

Acties:
  • +1Henk 'm!
WaterFire schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 09:51:
[...]

'Dat kan je vergeten' is veel te definitief. Ter vergelijk (en slechts een voorbeeld, ik weet dat Steam een andere rol heeft): Ik kan online gewoon Steam keys kopen van games. Je voert het in Steam in en je kan de game downloaden. Waarom zou dit in de toekomst niet kunnen bij Playstation games? 'Omdat Sony dit nooit toe gaat staan' kunnen wij nu eenmaal niet zeggen.
Onderschat niet de kracht van retailers die heus wel tegengas gaan geven. Ook al verdienen ze een schijntje per verkochte game, het is de wet van de grote getallen..
Die retailers hebben hier vrij weinig in te zeggen. Sony kan hun hardware al via Playstation direct verkopen, ze hebben die retailers volledig buiten spel gezet. Tegengas geven heeft echt totaal geen zin.

Waarom Sony dit niet in de toekomst gaat doen? Omdat ik de geschiedenis van Sony ken en weet hoe ze opereren. Dat kan je echt vergeten.

• WaterFire
Timothy3000 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 09:55:
[...]

Maar op basis van wat we de afgelopen zoveel jaar hebben gezien kunnen we die conclusie wel al voorzichtig trekken. De kans dat je digitale PS games elders dan de PS Store kan halen lijkt me nihil.
Klopt wellicht. Ik ga niet zoeken, maar er zijn vast wel posts te vinden waarin heel stellig geschreven wordt "Er zal nooit een game alleen digitaal uitgegeven worden". De wereld en technologie verandert nu eenmaal snel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WaterFire
Ghost babel schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 09:56:
[...]

Die retailers hebben hier vrij weinig in te zeggen. Sony kan hun hardware al via Playstation direct verkopen, ze hebben die retailers volledig buiten spel gezet. Tegengas geven heeft echt totaal geen zin.

Waarom Sony dit niet in de toekomst gaat doen? Omdat ik de geschiedenis van Sony ken en weet hoe ze opereren. Dat kan je echt vergeten.
Als dat zo goed werkt zouden we de PSVR2 niet nu in de winkels zien..

Ik begrijp sowieso niet zo goed waarom we bij technologische topics op basis van historie voorspellingen blijven doen. We hebben toch wel genoeg voorbeelden van zaken die nóóit zouden gebeuren?

• Timothy3000
WaterFire schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 09:56:
[...]

Klopt wellicht. Ik ga niet zoeken, maar er zijn vast wel posts te vinden waarin heel stellig geschreven wordt "Er zal nooit een game alleen digitaal uitgegeven worden". De wereld en technologie verandert nu eenmaal snel.
Absoluut, maar ik vond die stelling van Farabi waarin hij aangaf dat het verdwijnen van fysieke games zou zorgen voor goedkopere digitale games erg voorbarig gesteld.

• Timothy3000
WaterFire schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 10:00:
[...]

Die volg ik niet. Dat is toch totaal wat anders?
WaterFire schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 10:00:
[...]

Ik begrijp sowieso niet zo goed waarom we bij technologische topics op basis van historie voorspellingen blijven doen. We hebben toch wel genoeg voorbeelden van zaken die nóóit zouden gebeuren?
600K in 5 weken tijd is heel erg goed te noemen, helemaal als er maar 1 kanaal was waar je het kon bestellen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Timothy3000 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 09:48:
[...]

Ja het is mooi voor de old-gen, maar heeft nu niet meer dan de helft van de gamers als een current-gen console? Kijk ze mogen van mij old-gen wel blijven ondersteunen, maar dan wel op de voorwaarde dat de current-gen versies niet tegengehouden worden in hun ontwikkeling. Weet niet of dit nu wel of niet gebeurd? Maar die angst heb ik wel, vandaar die reactie :D

Zoals bij Dead Island 2 hebben de makers ervoor gekozen dat mensen op old-gen geen multiplayer kunnen hosten, als zulke dingen nodig zijn om de ontwikkeling van Current-gen niet af te remmen heb ik er vrede mee.

Acties:
  • +1Henk 'm!
G_Dragon schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 10:04:
[...]

Ja het is mooi voor de old-gen, maar heeft nu niet meer dan de helft van de gamers als een current-gen console? Kijk ze mogen van mij old-gen wel blijven ondersteunen, maar dan wel op de voorwaarde dat de current-gen versies niet tegengehouden worden in hun ontwikkeling. Weet niet of dit nu wel of niet gebeurd? Maar die angst heb ik wel, vandaar die reactie :D

Zoals bij Dead Island 2 hebben de makers ervoor gekozen dat mensen op old-gen geen multiplayer kunnen hosten, als zulke dingen nodig zijn om de ontwikkeling van Current-gen niet af te remmen heb ik er vrede mee.
Je weet ook dat een console geen eeuwig leven heeft qua ondersteuning. De ps4 is al 10 jaar oud, op een gegeven moment moet je dat loslaten. Games worden gewoon mooier als het een current gen only game is. Dus na 3 jaar in de current gen mogen ze dat wel een keer loslaten ja.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Timothy3000 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 09:48:
[...]

Nee, dat houd de ontwikkeling tegen als het cross-gen is

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08:25
Teleurstellend, niet innovatief en wtfwaaromgeenfysiekekopie. Dat vat de showcase wel samen. Letterlijk geen 1 game waar ik naar uit kijk. Nou ja, Alan Wake, maar ik weiger digitale games te kopen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Timothy3000
Ghost babel schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 10:07:
[...]

Je weet ook dat een console geen eeuwig leven heeft qua ondersteuning. De ps4 is al 10 jaar oud, op een gegeven moment moet je dat loslaten. Games worden gewoon mooier als het een current gen only game is. Dus na 3 jaar in de current gen mogen ze dat wel een keer loslaten ja.
Ik vond Miles Morales en Valhalla echt prachtig, en die kwamen ook op beide consoles uit.

• Farabi
  • Niet online
Timothy3000 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 10:00:
[...]

Absoluut, maar ik vond die stelling van Farabi waarin hij aangaf dat het verdwijnen van fysieke games zou zorgen voor goedkopere digitale games erg voorbarig gesteld.
Haha, ik word echt totaal verkeerd begrepen. Ik bedoelde als digitale spellen 20 euro goedkoper worden, doordat er geen fysiek spel op de markt komt. Dan graag.

Maar ik weet ook dat die 2 dingen los van elkaar staan. Het was meer een hoop/wens van me voor in de toekomst. Zo naif ben ik anders niet.
Timothy3000 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 10:09:
[...]

Ik vond Miles Morales en Valhalla echt prachtig, en die kwamen ook op beide consoles uit.
Maar niet zo mooi als een rift apart of demon's souls. Dat is echt van een andere orde, je merkt aan veel games dat ze ook voor de ps4 ontwikkeld zijn, zoals GOW ragnarok. Ben nu NFS Unbound aan het spelen, die is ook current gen exclusive en die game ziet er echt heel goed uit. Dat was niet mogelijk op current gen.

• Timothy3000
Je zei letterlijk dit though. :P
[...]
Maar dan is het nu helder haha. Volgens mij zijn we het dan gewoon grotendeels allemaal eens. :)

[Voor 16% gewijzigd door Timothy3000 op 25-05-2023 10:13]

Pagina: 1 ... 282 ... 286 Laatste

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee