🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
[Voor 91% gewijzigd door Geronimous op 26-05-2023 11:53]
[Voor 88% gewijzigd door Geronimous op 26-05-2023 11:55]
[Voor 83% gewijzigd door Geronimous op 26-05-2023 11:55]
Heb vanaf minuut 1 een PS5, maar dit was allemaal gewoon erg cookie cutter generic. 0% next gen en helemaal niks waar Sony om bekend staat (sterke single player games).Kalder schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 23:08:
Is het hele Xbox kamp hier nu gewoon aan het trollen of verzin ik dingen?
Hier sluit ik mij bij aan, want ik had persoonlijk ook veel meer verwacht van deze showcase. Ik blijf telkens teleurgesteld worden over het feit dat old-gen nog steeds ondersteund blijft na zoveel jaar na release.Timothy3000 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 23:09:
[...]
Je verzint dingen.
Ik spreek natuurlijk niet voor de teleurgestelde anderen in dit topic, maar ik had enorm uitgekeken naar deze Showcase en dit was imo gewoon helaas erg matig.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”
Wat. Omdat niet iedereen lyrisch is over alles? Toegegeven, ik heb geen PlayStation, maar kijk echt al jaren naar alle persconferenties/showcases/directs. Vaak vind ik Sony qua presentaties echt heel tof, met games waarbij ik meermaals zoiets heb van 'please ook voor PC' maar deze showcase vind ik echt bijzonder matig. Zowel qua getoonde games, maar ook qua hoeveelheid CG-trailers en graphics die een wow-factor missen.Kalder schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 23:08:
Is het hele Xbox kamp hier nu gewoon aan het trollen of verzin ik dingen?
Helemaal eens, ik ben echt zwaar teleurgesteld. Als dit de grote showcase van dit jaar moest voorstellen dan is dit een heel matig vooruitzicht.Timothy3000 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 23:09:
[...]
Je verzint dingen.
Ik spreek natuurlijk niet voor de teleurgestelde anderen in dit topic, maar ik had enorm uitgekeken naar deze Showcase en dit was imo gewoon helaas erg matig.
Alan Wake 2 en snake eater helemaal niks van gezien. Alleen cgi.
Wordt komende jaar maar aan de backlog werken..
Tbh, ik vind het lijstje opkomende grote echte nextgen titels voor beide consoles echt vrij matig op dit moment.
[Voor 21% gewijzigd door Geronimous op 26-05-2023 12:07]
En dat is het dan ook haha.Raem schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 23:09:
[...]
3 kwart van de getoonde games komt toch ook gewoon naar Xbox?
Mijn Series X staat echt gigantisch stof te happen. Heb zelfs spijt dat ik dat kreng heb gekocht.
Zelfs mijn 3 jaar GamePass Ultimate is bijna weggegooid geld geweest. Gelukkig via de goedkope weg aangeschaft.
AW2 is geen CGI toch? Zaten gameplay delen tussen en de cinematics zijn een evolutie van Quantum Break en Control.Ghost babel schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 23:11:
Wat een enorm matige showcase zeg. Driekwart wat ik heb gezien "not actual gameplay". Spider-man 2 ziet er wel goed uit. Maar ben bang dat het meer van hetzelfde wordt.
Denk het niet. Ik vond deel 1 erg vet, maar Miles Morales heb ik niet uitgespeeld, voelde gewoon als meer van hetzelfde met een kleine aanpassing hier en daar, dat gevoel heb ik nu weer. Het ziet er wel mooi uit.Raem schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 23:08:
[...]
Geen Spiderman 2? Ik denk dat we zo nog wel een release date krijgen te zien voor dit jaar.

Ik hoopte op wat meer nieuws/beelden/aankondigingen van de PS studios zelf.
Fall 23 stond erRaem schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 23:12:
Jammer, geen datum
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Alan wake was gameplay.Ghost babel schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 23:11:
Wat een enorm matige showcase zeg. Driekwart wat ik heb gezien "not actual gameplay". Spider-man 2 ziet er wel goed uit. Maar ben bang dat het meer van hetzelfde wordt.
Maar verder was het inderdaad niet wat ik van de showcase had verwacht, maar verwacht niet dat MS met betere dingen gaat komen.
Starfield en hopelijk een release date voor Hellblade en Stalker en dat zou t zijn.
Vooral het VR2 aanbod was erg mager .
[Voor 3% gewijzigd door NightShadow22 op 24-05-2023 23:13]
[Voor 5% gewijzigd door Deltos op 24-05-2023 23:14]
Dan was er weer te weinig gameplay.Timothy3000 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 23:12:
In die tijd van die Spidey trailer hadden makkelijk nog 2 titels gepast.

Ja klopt, maar dat was al bekend. Ik had gehoopt op een harde datum.
Bizar als dit de vervanger van de E3 presentatie was, die waren altijd zeer gaaf. Zou dit nou echt door gebrek aan concurrentie komen?
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”
Herfst 2023Steven030 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 23:14:
Geen releasedatum voor SpiderMan na een hele missie gezien te hebben. Zeer matig allemaal. Enkel en alleen Alan Wake 2 interessant voor mij (SpiderMan wist ik al dat ik die ging halen en ook dat ie in de herfst zou komen).
Bizar als dit de vervanger van de E3 presentatie was, die waren altijd zeer gaaf. Zou dit nou echt door gebrek aan concurrentie komen?
Voor de games van volgend jaar 😅HollovVpo1nt schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 23:08:
[...]
PS5 Pro voor wat? Niks van wat er gezien hebben rechtvaardigd een PS5 Pro, we hebben niet eens PS5 grafisch volledig belast. Althans.. Dat mag ik hopen
PSN:Arijanonline Xbox:Arijanonline Twitch
Is dit je eerste showcase? Zo gaat het er 9 van de 10 keer aan toe... Ik vind het echt helemaal geen slechte showcase, iedereen mag natuurlijk een mening hebben... Maar ik heb in ieder geval wel weer wat om naar uit te kijken, overigens zijn dit natuurlijk niet de enige games die voorlopig uit gaan komen.Ghost babel schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 23:11:
Het is dat deze zomer en winter 2 erg goede Final Fantasy komen maar verder helemaal niks bijzonders in het vooruitzicht.
Spidey 2 is tof maar deel 1 vond ik leuk om eens goed door te spelen en daarna niet meer aangeraakt.
Grafisch lijkt Spider Man 2 wel tof, maar nog steeds niet echt next gen zoals bv de Matrix demo. Beetje teleurgesteld daar in.
[Voor 32% gewijzigd door Geronimous op 26-05-2023 12:08]
Had toch gehoopt op iets in het straatje van days gone/tsushima of een andere gave nieuwe titel...
LG C9 55 - Playstation 5 - Sonos Arc + Surrounds - Steam Deck - i7 13700K 3080 PC - Huawei Mateview GT 34 Ultrawide
Ik denk dat Sony geleerd heeft van hun fouten. We weten allemaal dat Wolverine op moment van aankondigen zelfs nog pre alpha beelden waren. En de ontwikkelcyclus van games is nu gewoon veel langer dan vroeger.
Ja, ik had ook meer gameplay te hopen zien. Dat viel een beetje tegen, maar waarschijnlijk willen ze niet al hun kaarten direct spelen.
Ik vraag me ook af of de Microsoft-Activision deal hier nog invloed op heeft gehad. Ik had wel op z'n minst één nieuwe shooter verwacht, maar die is niet langsgekomen. Ook gehoopt op FF7 Rebirth, maar gezien XVI komende maand uitkomt begrijp ik de keuze.
Al met al best vette games. Jammer dat de MGS trailer echt een pure teaser was....
Dat was het inderdaad wel zo een beetje.BigF25 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 23:14:
Spidey 2, Alan wake2, Phantom blade, Snake eater
Had graag wat van TLOU Factions en Wolverine gezien.
En ja FF16 was heel erg mooi maar die hadden we al gezien.
Jammer genoeg ook niks van FF7 remake pt 2 terwijl die toch dit jaar uit had moeten komen als je vorig jaars trailer moest geloven.
[Voor 27% gewijzigd door NightShadow22 op 24-05-2023 23:17]
Wat mij betreft is het dan klaar voor Insomniac Games en mogen ze de focus verplaatsen!
Dit is niet mijn eerste showcase. Maar waar zijn de jaren van de E3 gebleven van 15 jaar geleden. Waar je achterover geblazen wordt van de gameplay en nieuwe games.Kalder schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 23:15:
[...]
Is dit je eerste showcase? Zo gaat het er 9 van de 10 keer aan toe... Ik vind het echt helemaal geen slechte showcase, iedereen mag natuurlijk een mening hebben... Maar ik heb in ieder geval wel weer wat om naar uit te kijken, overigens zijn dit natuurlijk niet de enige games die voorlopig uit gaan komen.
Het zijn allemaal remakes of bestaande IP's. En wat cgi dingen gezien en heel veel Indies. Nee. Heb echt wel veel betere showcases gezien. Toen Wolverine en Spider-man 2 aangekondigd werd bijvoorbeeld. Ik heb echt niks nieuws gezien vandaag.
Ik zou er even een paar terugkijken want dat is echt niet het geval hoor. Vaak ook veel cgi en games die aangekondigd worden zonder releasedatum.Steven030 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 23:14:
Geen releasedatum voor SpiderMan na een hele missie gezien te hebben. Zeer matig allemaal. Enkel en alleen Alan Wake 2 interessant voor mij (SpiderMan wist ik al dat ik die ging halen en ook dat ie in de herfst zou komen).
Ik vond het wel een toffe show. Shitload aan games en nieuwe ip's en veel variatie. Over veel games valt ook nog niet veel te zeggen na het zien van zeer korte clips.
Untappd: Kapitein_Merijn
Spider-Man 2 is leuk maar zit ik na de recente 2 (of anderhalve eigenlijk) games niet direct om te springen.
Ik zou zo nu eigenlijk alleen Wolverine kunnen opnoemen maar daar zullen we wel niet voor niets, niets van gezien hebben ben ik bang.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Spider-Man zag er op sommige stukken fenomenaal uit en op andere niet... maar vaak doet zo'n filmpje geen recht aan de uiteindelijke ervaring op je oled tv thuis.
Waarschijnlijk ook jij die ouder bent geworden.Ghost babel schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 23:17:
[...]
Dit is niet mijn eerste showcase. Maar waar zijn de jaren van de E3 gebleven van 15 jaar geleden. Waar je achterover geblazen wordt van de gameplay en nieuwe games.
Het zijn allemaal remakes of bestaande IP's. En wat cgi dingen gezien en heel veel Indies. Nee. Heb echt wel veel betere showcases gezien. Toen Wolverine en Spider-man 2 aangekondigd werd bijvoorbeeld. Ik heb echt niks nieuws gezien vandaag.
Vorig jaar of was het dat jaar ervoor al werd ik helemaal gek bij de aankondiging van Hogwarts Legacy, zelfs zo gek dat ik mijn vriendin per ongeluk wakker maakte haha

Het was gezellig mensen

Ik kan mij niet voorstellen dat hier iemand helemaal uit zijn plaat gaat van deze showcase. Er is bijna niks nieuws aangekondigd. Dat had iedereen verwacht. Snake eater was al uitgelekt. De rest was allemaal al bekend. Mensen hadden nieuwe dingen verwacht. Heb weinig first party gezien ook.giantgiantus schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 23:18:
[...]
Waarschijnlijk ook jij die ouder bent geworden.
Tjah niet alles wordt beter naarmate wij ouder worden. Die E3 tijden gaan wii nooit meer meemaken. Heerlijk tot diep in de nacht wakker zijn, alles kijken en toentertijd nog voor een aantal Nederlandse gamegerelateerde websites aan het schrijven. Dus nieuws posten als een idioot!Ghost babel schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 23:17:
[...]
Dit is niet mijn eerste showcase. Maar waar zijn de jaren van de E3 gebleven van 15 jaar geleden. Waar je achterover geblazen wordt van de gameplay en nieuwe games.
NOSTALGIE!!
Nintendo ID: Zeror_rk | SW-6670-3316-6323
Sowieso altijd on point met alle nieuwe game topics trailers en bijbehorende dingen.G_Dragon schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 23:19:
Ondanks ik niet vaak in dit topic kom maar wel altijd de showcases kijk, besloot ik deze keer voor de verandering actief te zijn in dit topic en te zorgen voor alle trailers.
Vorig jaar of was het dat jaar ervoor al werd ik helemaal gek bij de aankondiging van Hogwarts Legacy, zelfs zo gek dat ik mijn vriendin per ongeluk wakker maakte haha
Het was gezellig mensen
Bedankt!
Ja we willen graag alles zien maar dat is niet reëel natuurlijkNightShadow22 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 23:17:
[...]
Dat was het inderdaad wel zo een beetje.
Had graag wat van TLOU Factions en Wolverine gezien.
En ja FF16 was heel erg mooi maar die hadden we al gezien.
Jammer genoeg ook niks van FF7 remake pt 2 terwijl die toch dit jaar uit had moeten komen als je vorig jaars trailer moest geloven.
Insomniac focust eerst op spidey2, eerst hele reutemeteut daar over offc.
Wolverine wordt een geheel eigen show/parade, never nooit niet dat een studio als Insomniac beide tegelijk gaat full showcasen, never use all your ammo enzo..

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Allemaal al reeds aangekondigde titels waarvan ik veel liever gameplay had willen zien dan die CGI teasers van 2025 games.
Maar goed, dat zal allemaal dan nog niet beschikbaar zijn of het wordt bewaard voor Summer Game Fest?
Daarna nog even een analyse van Michael Pachter.GovertNL schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 23:20:
[...]
Tjah niet alles wordt beter naarmate wij ouder worden. Die E3 tijden gaan wii nooit meer meemaken. Heerlijk tot diep in de nacht wakker zijn, alles kijken en toentertijd nog voor een aantal Nederlandse gamegerelateerde websites aan het schrijven. Dus nieuws posten als een idioot!
NOSTALGIE!!

Welke games sprongen er voor jou echt uit?Kalder schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 23:15:
[...]
Is dit je eerste showcase? Zo gaat het er 9 van de 10 keer aan toe... Ik vind het echt helemaal geen slechte showcase, iedereen mag natuurlijk een mening hebben... Maar ik heb in ieder geval wel weer wat om naar uit te kijken, overigens zijn dit natuurlijk niet de enige games die voorlopig uit gaan komen.
Begin een doneeractie zal ik zeggenChaoss schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 23:21:
@G_Dragon Bedankt voor de trailers, wanneer koop je een PS5

Volg toch wel wat YouTube gaming kanalen en had nog niets over MGS3 remake gehoord, kan ook toeval zijn dat ik het net gemist heb, maar de video was niet gelekt, en als dat een indicatie is van hoe het eruit zou kunnen komen te zien... Well damn...Ghost babel schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 23:20:
[...]
Ik kan mij niet voorstellen dat hier iemand helemaal uit zijn plaat gaat van deze showcase. Er is bijna niks nieuws aangekondigd. Dat had iedereen verwacht. Snake eater was al uitgelekt. De rest was allemaal al bekend. Mensen hadden nieuwe dingen verwacht. Heb weinig first party gezien ook.
Waar was Wolverine. De game van haven boeide mij ook zeer weinig.kwdtje schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 23:23:
Grote vraag wat mij rest, waar was Factions? Die zou toch in 2023 uitkomen?
Was heel erg benieuwd naar de game van deviation games. Maar die lijkt geannuleerd te zijn.
Dit ziet er op een of andere manier gewoon toch niet echt uit als een generational leap. Misschien verpest door de ps5 remaster.
Ga hem zeker spelen dat wel.
Maar ben niet weggeblazen na bijna 3 jaar ls5 is het niet echt heel bijzonder wat we zien.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Ook 100% CGKalder schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 23:22:
[...]
Volg toch wel wat YouTube gaming kanalen en had nog niets over MGS3 remake gehoord, kan ook toeval zijn dat ik het net gemist heb, maar de video was niet gelekt, en als dat een indicatie is van hoe het eruit zou kunnen komen te zien... Well damn...

Het gerucht over de MGS3 remake ging wel al een tijdje rond inderdaad.Kalder schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 23:22:
[...]
Volg toch wel wat YouTube gaming kanalen en had nog niets over MGS3 remake gehoord, kan ook toeval zijn dat ik het net gemist heb, maar de video was niet gelekt, en als dat een indicatie is van hoe het eruit zou kunnen komen te zien... Well damn...
Ik ben geen MetalGear speler maar begreep dat ze met de 3e beginnen omdat die zich het eerste afspeelt?
Of ik heb iets totaal verkeerd begrepen

Ja deel 3 is qua verhaal de eerste. Maar deel 1 en 2 komt een remaster uit. Stond er ook bij.Donstil schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 23:24:
[...]
Het gerucht over de MGS3 remake ging wel al een tijdje rond inderdaad.
Ik ben geen MetalGear speler maar begreep dat ze met de 3e beginnen omdat die zich het eerste afspeelt?
Of ik heb iets totaal verkeerd begrepen
TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!
Haha, om eerlijk te zijn vergeet ik die dingen snel weer, vooral die Indies en hun namen, maar iig MGS, FF16, SM2, en ik probeer namen te herinneren, maar daarvoor zou ik even op het PS kanaal moeten spiekenTimothy3000 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 23:22:
[...]
Welke games sprongen er voor jou echt uit?
Ooh dat heb ik dan gemist, komen ze allemaal tegelijk?Ghost babel schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 23:25:
[...]
Ja deel 3 is qua verhaal de eerste. Maar deel 1 en 2 komt een remaster uit. Stond er ook bij.
Denk het wel. Stond "collectie" bij.Donstil schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 23:26:
[...]
Ooh dat heb ik dan gemist, komen ze allemaal tegelijk?
Stond er niet echt duidelijk bij vroeg ik me ook af.Donstil schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 23:26:
[...]
Ooh dat heb ik dan gemist, komen ze allemaal tegelijk?
Maar dat vond ik ook zo jammer. We hebben een hele state of play gehad van ff16. En wat doen ze, laten ze weer ff16 zien.... Net zoals street fighter 6. Ik wil nieuwe dingen zien....Kalder schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 23:26:
[...]
Haha, om eerlijk te zijn vergeet ik die dingen snel weer, vooral die Indies en hun namen, maar iig MGS, FF16, SM2, en ik probeer namen te herinneren, maar daarvoor zou ik even op het PS kanaal moeten spieken
Ik denk dat je echt de huidige technologie onderschat...SomerenV schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 23:24:
[...]
Ook 100% CGJuist slapjes dat ze van MGS niks qua daadwerkelijke ingame beelden hebben laten zien. Dat had deze showcase al direct wat beter gemaakt, aangezien MGS nogal een heavy hitter is.
Ik heb er serieus wel eens over getwijfeld vanwege spellen zoals: God Of War, Spiderman, Horizon Forbidden West en nog een aantal. Maar nooit de stap genomen en je legt nu nog steeds 500 euro neer voor een PS5, vind dat nog te prijzig voor een tweede console ernaast.
Dat was echt cgiKalder schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 23:29:
[...]
Ik denk dat je echt de huidige technologie onderschat...
Ah nice, dan ga ik het eens een kans geven denk ik.
Want de enige die ik ooit gespeeld heb is Acid

Dat bevestigt iig dat er ook een remake komt, want die had een symbool op de plek van de 3 staan in het logo
Krijgt misschien een eigen state of play? Je kunt er wel vanuit gaan dat dit niet alle games waren die Sony dit gaat uitbrengt.kwdtje schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 23:23:
Grote vraag wat mij rest, waar was Factions? Die zou toch in 2023 uitkomen?
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
En Vol.1 Dus er komt nog meer?Kalder schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 23:31:
[...]
Dat bevestigt iig dat er ook een remake komt, want die had een symbool op de plek van de 3 staan in het logo
De horizon serie is niet voor mij maar God Of War (GoW new style dan) is alleen al de moeite waard eigenlijk.G_Dragon schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 23:29:
[...]
Ik heb er serieus wel eens over getwijfeld vanwege spellen zoals: God Of War, Spiderman, Horizon Forbidden West en nog een aantal. Maar nooit de stap genomen en je legt nu nog steeds 500 euro neer voor een PS5, vind dat nog te prijzig voor een tweede console ernaast.
Je kan nog voor een Digital gaan, scheelt weer 100 piek, al heb je dan wel de stevige Sony digital store prijzen.
Laten we het hopen haha, voor mij zit er verder weinig in de pijplijn dit jaar.Chaoss schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 23:31:
[...]
Krijgt misschien een eigen state of play? Je kunt er wel vanuit gaan dat dit niet alle games waren die Sony dit gaat uitbrengt.
Dat kan... Over 20 jaar als 4 en 5 als oud gezien worden?

Niet alleen het najaar maar 2024 ook..en voor 2025 ook nog niks bijzonders bekend tot nu toeLekkerboeie86 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 23:26:
We zijn misschien erg verwend geraakt, maar dit was niet voldoende. We leggen de lat hoog bij PlayStation, maar met deze titels ziet het najaar er matig uit. Spiderman is wreed en gaat er zeker komen, maar verder hadden ze de rest met een nieuwsbrief af kunnen doen. Kan echt veel beter!

Ik zal morgen eens kijken welke games er bij mijn wishlist komen.Kalder schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 23:26:
[...]
Haha, om eerlijk te zijn vergeet ik die dingen snel weer, vooral die Indies en hun namen, maar iig MGS, FF16, SM2, en ik probeer namen te herinneren, maar daarvoor zou ik even op het PS kanaal moeten spieken
@Ghost babel idd AC Mirage, hoewel grafisch imo niet indrukwekkend, toch wel vet om weer naar de roots van AC te gaan in een semi modern jasje

[Voor 16% gewijzigd door Kalder op 24-05-2023 23:39]
Dat is waar maar dan ga ik liever voor alles fysiek zodat je het ooit weer kan verkopenDonstil schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 23:33:
[...]
De horizon serie is niet voor mij maar God Of War (GoW new style dan) is alleen al de moeite waard eigenlijk.
Je kan nog voor een Digital gaan, scheelt weer 100 piek, al heb je dan wel de stevige Sony digital store prijzen.

Alleen Alan wake2, ff16 en snake eater kijk ik naar uit.Mutatie schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 23:36:
[...]
Niet alleen het najaar maar 2024 ook..en voor 2025 ook nog niks bijzonders bekend tot nu toe
Verder had ik gehoopt op half-life Alyx. Maar helaas.
Ben nog steeds benieuwd naar Pragmata. Die game was uitgesteld naar 2023. Niks meer van gezien.
Ik weet wel zeker van niet, gezien ik gewoon games kan spelen met de nieuwste grafische snufjes, zowel op een normaal scherm als in VR (of op een tv, als ik het zou willen). Er is best veel mogelijk op grafisch gebied, maar je ziet het vaak vrij snel wanneer iets overduidelijk niet ingame is. Nou is dat niet erg, want ook CG-trailers kunnen heel vet zijn, maar juist van PlayStation verwacht ik wat minder fluff en meer daadwerkelijke ingame beelden van games. Een aankondiging met nietszeggende CG-trailer... dat hoeft van mij niet meer. Ergens kan ik het nog wel accepteren als het om een nieuw deel gaat in een populaire serie, gevolgd door 'gameplay reveal over 1 maand' ofzo, maar in het geval van Metal Gear Solid (ongeacht welk deel) was zelfs één ingame shot van een paar seconden al beter geweest dan wat ze nu hebben laten zien. "Metal Gear Solid 3 is terug, dit is wat je qua graphics kunt verwachten, hier is de titel met de datum".Kalder schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 23:29:
[...]
Ik denk dat je echt de huidige technologie onderschat...
Het hoeft allemaal niet zo moeilijk te zijn zeg maar

Zal morgen de state of play zelf kijken

Ik kan me nog heel goed herinneren dat er van God of War beelden werd gezegd PRE RENDERED! NOT IN GAME! en dat was ook allemaal in game.SomerenV schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 23:39:
[...]
Ik weet wel zeker van niet, gezien ik gewoon games kan spelen met de nieuwste snufjes, zowel op een normaal scherm als in VR (of op een tv, als ik het zou willen). Er is best veel mogelijk op grafisch gebied, maar je ziet het vaak vrij snel wanneer iets overduidelijk niet ingame is. Nou is dat niet erg, want ook CG-trailers kunnen heel vet zijn, maar juist van PlayStation verwacht ik wat minder fluff en meer daadwerkelijke ingame beelden van games. Een aankondiging met nietszeggende CG-trailer... dat hoeft van mij niet meer. Ergens kan ik het nog wel accepteren als het om een nieuw deel gaat in een populaire serie, gevolgd door 'gameplay reveal over 1 maand' ofzo, maar in het geval van Metal Gear Solid (ongeacht welk deel) was zelfs één ingame shot van een paar seconden al beter geweest dan wat ze nu hebben laten zien. "Metal Gear Solid 3 is terug, dit is wat je qua graphics kunt verwachten, hier is de titel met de datum".
Dan heb je de ps3 showcase met motorstorm en killzone 2 niet gezien. 1 en al cgi, digital Foundry had nog een video gemaakt om te kijken wat er echt was.SomerenV schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 23:39:
[...]
Ik weet wel zeker van niet, gezien ik gewoon games kan spelen met de nieuwste snufjes, zowel op een normaal scherm als in VR (of op een tv, als ik het zou willen). Er is best veel mogelijk op grafisch gebied, maar je ziet het vaak vrij snel wanneer iets overduidelijk niet ingame is. Nou is dat niet erg, want ook CG-trailers kunnen heel vet zijn, maar juist van PlayStation verwacht ik wat minder fluff en meer daadwerkelijke ingame beelden van games. Een aankondiging met nietszeggende CG-trailer... dat hoeft van mij niet meer. Ergens kan ik het nog wel accepteren als het om een nieuw deel gaat in een populaire serie, gevolgd door 'gameplay reveal over 1 maand' ofzo, maar in het geval van Metal Gear Solid (ongeacht welk deel) was zelfs één ingame shot van een paar seconden al beter geweest dan wat ze nu hebben laten zien. "Metal Gear Solid 3 is terug, dit is wat je qua graphics kunt verwachten, hier is de titel met de datum".
Die cgi van motorstorm is nu nog steeds niet ingame mogelijk. Bizar dat ze dat lieten zien toen. Net zoals killzone 2. Laatste jaren is Sony daar vanaf gestapt. Maar blijkbaar hadden ze nu weinig dus dan maar weer cgi laten zien.
- Sword of the Sea
- Neva
- Cat Quest
- Metal Gear Solid
- Final Fantasy 16
- Alan Wake 2
- AC: Mirage
- Dragons Dogma 2
- Spiderman 2
De games uit de showcase die voor mij interessant waren. Toch nog wel een lijstje als je ze zo onder elkaar zat, maar ik had meer verwacht. Vooral meer gameplay.
Mwaaa ik heb vertrouwen. Dit was niet voldoende, maar we gaan natuurlijk niet 2 jaar teren op Spiderman en handvol indies.Mutatie schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 23:36:
[...]
Niet alleen het najaar maar 2024 ook..en voor 2025 ook nog niks bijzonders bekend tot nu toe
TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!
En vervolgens kan je nog een half jaar tot een jaar wachten voordat de games goed gepatcht zijn.Raem schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 23:42:
- Phantom Blade Zero
- Sword of the Sea
- Neva
- Cat Quest
- Metal Gear Solid
- Final Fantasy 16
- Alan Wake 2
- AC: Mirage
- Dragons Dogma 2
- Spiderman 2
De games uit de showcase die voor mij interessant waren. Toch nog wel een lijstje als je ze zo onder elkaar zat, maar ik had meer verwacht. Vooral meer gameplay.
Forspoken ben ik net aan begonnen en met patch 1.20 is het een heerlijke game geworden.
Misschien dat ik die dan binnenkort toch eens ga kopen. De trailer voor de DLC laatst zag er best goed uit.Ghost babel schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 23:44:
[...]
En vervolgens kan je nog een half jaar tot een jaar wachten voordat de games goed gepatcht zijn.
Forspoken ben ik net aan begonnen en met patch 1.20 is het een heerlijke game geworden.
Die E3 persconferentie is wel legendarisch ja. Toen zat ik ook echt kwijlend aan m'n beeldscherm geplakt omdat alles er zo idioot goed uit zag, en ik graag geloofde dat het de pracht en praal van de PS3 liet zien. Maar, dat waren wel allemaal hele vette trailersGhost babel schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 23:42:
[...]
Dan heb je de ps3 showcase met motorstorm en killzone 2 niet gezien. 1 en al cgi, digital Foundry had nog een video gemaakt om te kijken wat er echt was.
Die cgi van motorstorm is nu nog steeds niet ingame mogelijk. Bizar dat ze dat lieten zien toen. Net zoals killzone 2. Laatste jaren is Sony daar vanaf gestapt. Maar blijkbaar hadden ze nu weinig dus dan maar weer cgi laten zien.

Als je Ragnarok bedoelt, daarbij zag je vrij snel dat het ingame was. Zag (en ziet) er wel heel goed uit overigens, maar geloof me nou als ik zeg dat je meestal vrij snel kunt zeggen of iets CG is of niet.Kalder schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 23:41:
[...]
Ik kan me nog heel goed herinneren dat er van God of War beelden werd gezegd PRE RENDERED! NOT IN GAME! en dat was ook allemaal in game.
Alan Wake 2 kan ik voorstellen al doet het mij niet heel veel. Ik heb in maart de PS5 alvast gekocht vanwege FFXVI en Rebirth.Ghost babel schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 23:38:
[...]
Alleen Alan wake2, ff16 en snake eater kijk ik naar uit.
Verder had ik gehoopt op half-life Alyx. Maar helaas.
Ben nog steeds benieuwd naar Pragmata. Die game was uitgesteld naar 2023. Niks meer van gezien.
Maar helaas verder nog niks geweldigs in mijn vooruitzicht. Ik vermaak me op het moment met vooral Cyberpunk, Ragnarok en heb Horizon FW net uit. Maar zulke gave dingen lijken verder dus niet te komen sws komende anderhalf jaar.
Ik weet niet wat ik had verwacht, maar hoopte op echt iets tofs, groots en echt next gen.
Mja want vanaf nu tot eind 2025 zul je nu niets meer horen van PlayStationMutatie schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 23:36:
[...]

Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |