• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Caayn schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 09:02:
[...]
of een Monster Hunter-esque spin-off te maken :9~
Je bedoelt Horizon? :P

Ben het met je eens trouwens, ze hebben laten zien dat ze het kunnen. Hoop dat ze wederom met een mooie verrassing komen. Ik speelde Zero Dawn voor de eerste keer pas op de PS5 (incl 60fps update) en was direct verkocht. Nu ben ik ook wel makkelijk te vermaken, maar ik klikte zo goed met dat spel. Fantastisch spel! <3

Ben alleen bang dat ook zij in die cashcow-valkuil gaan stappen. Ze hadden al aangegeven meer plannen te hebben in de Horizon-wereld, maar imo moet het roer dan wel om en moeten ze geen Horizon 3 gaan maken.

Soundcloud

Met het open einde van Forbidden West verwacht ik dat er nog wel een deel 3 komt. Of ze moeten dat verhaal in de aankomende DLC afronden, maar dat verwacht ik eigenlijk niet. En ze zijn natuurlijk bezig met de Multiplayer game.

Wel jammer. Ik vind de IPs van Sony echt heel goed, Uncharted, TLOU, GoW, Horizon, allemaal topgames. Maar het is een keer klaar, laat de studios nu maar weer eens met iets nieuws komen.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:59
Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 08:41:
@kaos001 yep de belichting. Alsof er allemaal studiolampen om de characters staan opgesteld.
Meer een film set idee.
[YouTube: Avad Proposes To Aloy | Horizon Forbidden West | All Choices]

Maakt de graphics niet minder indrukwekkend overigens.
:)
@FMS Dt zal daar niet veel aan veranderen. :)
Ja in dit filmpje klopt de belichting totaal niet. Het is niet dat dit studio belichting lijkt te zijn, daar probeer je iedere schaduw te voorkomen door vanaf meeredere kanten te belichten. Maar hier lijkt iets heel geks aan de hand te zijn, Aloy heeft de schaduw aan de andere kant dan die andere gast. Heel gek inderdaad

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Raem schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 09:15:
Met het open einde van Forbidden West verwacht ik dat er nog wel een deel 3 komt. Of ze moeten dat verhaal in de aankomende DLC afronden, maar dat verwacht ik eigenlijk niet. En ze zijn natuurlijk bezig met de Multiplayer game.

Wel jammer. Ik vind de IPs van Sony echt heel goed, Uncharted, TLOU, GoW, Horizon, allemaal topgames. Maar het is een keer klaar, laat de studios nu maar weer eens met iets nieuws komen.
Ik had ergens vernomen dat Horizon opgezet was als trilogie. Achteraf natuurlijk altijd makkelijk praten (of aan te passen). Als de eerste game een succes, dan hebben ze het nogal snel over een trilolgie. In het andere geval deksel erop en was het steeds bedoeld als op zichzelf staand verhaal :p

Verwijderd

Amos_x schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 09:04:
Inderdaad, het werd hierboven ergens vermeld maar nu zit het ook in m’n gedachten. Wat zou ik niet geven voor een ps5 first party exclusieve Killzone van guerrilla (of gelijkaardig, een gritty zwaar voelende sci fi shooter).

Ik ben wellicht 1 van de weinigen die killzone helemaal geweldig vond, en het ook niet per se wou vergelijken met CoD of battlefield maar beschouwde als een op zichzelf staande ervaring.

Damn, wel ineens een zwaar gevoel dat we zoiets wellicht nooit zullen zien!

De engine en het talent van guerrilla zijn te groot om het enkel te investeren in een adventure game!

edit: ipad autocorrect :|
Ik vond Killzone ook erg tof hoor, maar dan vooral killzone 2 en 3. Killzone 1 vond ik geen goede game, de laatste is eigenlijk wel een beetje een hidden gem. In het begin kwam ik er niet in, maar later wel en toen vond ik het ook wel echt een toffe game. Alleen niet op het niveau van deel 2 en 3.

Verwijderd

Raem schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 09:15:

Al zou ik een nieuwe Uncharted niet heel erg vinden eerlijk gezegd. Die heb ik liever dan een deel 3 van TLOU. Ik vind vooral dat de studio achter GOW een keer wat anders mag doen. Die hebben tot nu toe alleen nog maar GOW games gemaakt.

En een keer wat ander soort games weer, FPS games hebben ze nu helemaal niet meer.

Verwijderd

Hoezeer ik ook van Ragnarök geniet ben ik het er wel mee eens dat het hierna genoeg is zo. Mooi moment om nu volledig op de PS5 te richten en daarbij met een paar nieuwe ip’s te komen of iig iets anders durven te doen.

Een nieuwe Uncharted hier en daar zeg ik ook geen nee tegen. :9

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22:25
Ik zie ook liever die studios in een nieuwe IP investeren. Horizon, Uncharted, God of War.... allemaal kneitergoeie games, maar ik heb het wel gezien eigenlijk. Tijd voor iets nieuws!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:12
Timothy3000 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 11:04:
Ik zie ook liever die studios in een nieuwe IP investeren. Horizon, Uncharted, God of War.... allemaal kneitergoeie games, maar ik heb het wel gezien eigenlijk. Tijd voor iets nieuws!
Yes, dat heb ik ook. Hoewel ik toch nog graag een Uncharted zou zijn voor de PS5. Ik vind die PS5 Remaster van deel 4 en die DLC echt geweldig. Die speel ik momenteel.
Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 10:18:
[...]
En een keer wat ander soort games weer, FPS games hebben ze nu helemaal niet meer.
Persoonlijk zou ik ook weer wat meer 3D (actie)platformers willen zien naast Ratchet & Clank en Sackboy. Nieuwe IP's zou leuk zijn, maar mag ook dat ze weer eens wat doen met bijvoorbeeld Jak & Daxter, Sly Raccoon of Ape Escape.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 10:27:
Hoezeer ik ook van Ragnarök geniet ben ik het er wel mee eens dat het hierna genoeg is zo. Mooi moment om nu volledig op de PS5 te richten en daarbij met een paar nieuwe ip’s te komen of iig iets anders durven te doen.

Een nieuwe Uncharted hier en daar zeg ik ook geen nee tegen. :9
Ook Ragnarok voelde aan als meer van hetzelfde. Niet alleen qua graphics, maar ook qua gameplay. Daarnaast liep je vaak tegen onzichtbare muren op etc. De wereld is wel heel statisch in die game.

Verwijderd

Raem schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 11:09:
[...]

Persoonlijk zou ik ook weer wat meer 3D (actie)platformers willen zien naast Ratchet & Clank en Sackboy. Nieuwe IP's zou leuk zijn, maar mag ook dat ze weer eens wat doen met bijvoorbeeld Jak & Daxter, Sly Raccoon of Ape Escape.
Vooral een nieuw deel van Jak & Daxter zie ik wel zitten, denk alleen niet dat Naughty dog dat ooit zelf gaat doen.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-12 13:42
Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 10:15:
[...]

Ik vond Killzone ook erg tof hoor, maar dan vooral killzone 2 en 3. Killzone 1 vond ik geen goede game, de laatste is eigenlijk wel een beetje een hidden gem.
Het probleem met shadowfall was de performance op de PS4. Een unlocked framerate die nooit de 60fps raakt, maar een beetje rond de 40fps schommelde. Kansloos natuurlijk. Verder ziet de game er nu nog steeds heel acceptabel uit. Best knap voor een game van bijna 10 jaar oud.

Een nieuwe Killzone, uncharted, GoW, Horizon, of TLOU hoef ik eigenlijk niet meer. Dat heb ik allemaal al wel genoeg gezien, hoe tof dat ook was. Naughty Dog maakte altijd nieuwe IP's per Sony console, maar daar zijn ze na de PS3 met 2 nieuwe IP's (uncharted en TLOU) mee gestopt. Het is ook wel begrijpelijk gezien de enorme investeringsrisico's die aan het maken van een nieuwe IP hangen. Sony weet dat bestaande franchises toch wel goed verkopen. Al zou ik elke nieuwe IP van Guerilla, Naughty Dog en Santa Monica blind preorderen, tenzij de game me echt niet aanstaat.

[ Voor 38% gewijzigd door Hulleman op 23-03-2023 11:58 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Verwijderd

Een game zoals Mario zou mooi zijn of iets zoals Banjo-Kazooie (kennen jullie die nog). Astrobot is een goede richting en ik hoop op een volwaardig deel daarvan. Een top mmorpg op console gericht zie ik ook zitten en zoals al vaker aangegeven hier een, top FPS missen ze momenteel ook met eventueel een uitgebreide multiplayer.
Ik ben ook benieuwd naar de TLOU multiplayer, dat zou best bijzonder kunnen worden in die wereld. Dan zie ik wel graag meer PvE dan PvP.

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:49
Zelf echt ontzettend genoten en nog aan het genieten van de Horizon games. Nu 105uur in FW, nog wat sidequestst open en 2 3 main missies te gaan. Echt geweldig!
Enige minpuntje, de game (FW) scoort imo een 10, zolang je niet met mensen praat :+ De tribes, de gesprekken zijn gewoon op een of andere manier niet zo boeiend. Verhaal van ZD vond ik wel veel beter.

Ik hoop dat ze een deel 3 maken en dan op Far Zenith! Een nieuwe andere wereld, alien biome en alles zou te gek zijn. Geen idee of dat in het verhaal past en mss vergezocht is. Verhaal van FW heb ik dus nog niet uit.
Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 12:02:
Ik ben ook benieuwd naar de TLOU multiplayer, dat zou best bijzonder kunnen worden in die wereld. Dan zie ik wel graag meer PvE dan PvP.
De multiplayer van deel 1 is zover ik weet nog best actief. Ik heb zelf weinig vergelijk, want ben totaal niet van de online games. Maar het schijnt best een unieke multiplayer te zijn.

Verwijderd

Raem schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 12:42:
[...]

De multiplayer van deel 1 is zover ik weet nog best actief. Ik heb zelf weinig vergelijk, want ben totaal niet van de online games. Maar het schijnt best een unieke multiplayer te zijn.
Nooit gespeeld. :)

Weet niet of je het al wist maar ze zijn hier mee bezig:
https://www.xgn.nl/nieuws...mbitieuze-game-tot-nu-toe

Zeer benieuwd naar.

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:12
Mutatie schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 12:29:
Zelf echt ontzettend genoten en nog aan het genieten van de Horizon games. Nu 105uur in FW, nogvwat sidequestst open en 2 3 main missies te gaan. Echt geweldig!
Enige minpuntje, de game (FW) scoort imo een 10, zolang je niet met mensen praat :+ De tribes, de gesprekken zijn gewoon op een of andere manier niet zo boeiend. Verhaal van ZD vond ik wel veel beter.

Ik hoop dat ze een deel 3 maken en dan op Far Zenith! Een nieuwe andere wereld, alien biome en alles zou te gek zijn. Geen idee of dat in het verhaal past en mss vergezocht is. Verhaal van FW heb ik dus nog niet uit.
Mooi om te lezen dat mensen kunnen genieten van een game en er zoveel uur in kunnen steken.

Ik ben zelf meer een gamer met een voorkeur voor games waarbij ik niet verdwaal in een enorme wereld met 5 miljoen icoontjes op de map met dingen die ik kan of moet doen. Dat heeft meerdere redenen:

ik ben te snel afgeleid en verveel me snel. Ik kan een singleplayer game echt geen 50+ uur spelen, dan ben ik al lang en breed mijn interesse verloren Zeker als, voor mijn gevoel, zo'n game volgepropt zit met sidequests die bedoelt zijn om de speelduur te rekken. Als ik ze langere periode speel, dan kwam dat omdat er echt iets nieuw was (Eerste Assasins Creed/GTA3 bijvoorbeeld en Horizon Zero Dawn).

Ik heb niet altijd heel veel tijd om te gamen. Een grote openwereld game is voor mij dan een probleem. Ik begin eraan, speel een paar keer een paar uur en als ik 3 weken later het spel opstart heb ik geen idee meer waar ik ook alweer heen moest enzo:+ Dat is bij een kleinere game in hoofdstukken ingedeeld toch wel wat makkelijker.

Een game van 20 a 25 uur is perfect voor mij. Neem me maar bij de hand, leuk verhaal erbij en ik vermaak me prima.

Ik kijk enorm uit naar de RE4 Remake en speel momenteel uncharted legacy of thieves collection. Een nieuwe Jak & Daxter is een jarenlange wens. Ook een nieuwe Sly Cooper zie ik graag komen (heb ik speciaal een Vita voor aangeschaft)
Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 12:46:
[...]

Nooit gespeeld. :)

Weet niet of je het al wist maar ze zijn hier mee bezig:
https://www.xgn.nl/nieuws...mbitieuze-game-tot-nu-toe

Zeer benieuwd naar.
Ja, weet ik. :) Maar bedoelde dat misschien de TLOU1 multiplayer dan ook wel wat voor je is, als je die nog niet gespeeld hebt.

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:49
Cyrax0508 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 12:49:
[...]

Mooi om te lezen dat mensen kunnen genieten van een game en er zoveel uur in kunnen steken.

Ik ben zelf meer een gamer met een voorkeur voor games waarbij ik niet verdwaal in een enorme wereld met 5 miljoen icoontjes op de map met dingen die ik kan of moet doen. Dat heeft meerdere redenen:

ik ben te snel afgeleid en verveel me snel. Ik kan een singleplayer game echt geen 50+ uur spelen, dan ben ik al lang en breed mijn interesse verloren Zeker als, voor mijn gevoel, zo'n game volgepropt zit met sidequests die bedoelt zijn om de speelduur te rekken. Als ik ze langere periode speel, dan kwam dat omdat er echt iets nieuw was (Eerste Assasins Creed/GTA3 bijvoorbeeld en Horizon Zero Dawn).

Ik heb niet altijd heel veel tijd om te gamen. Een grote openwereld game is voor mij dan een probleem. Ik begin eraan, speel een paar keer een paar uur en als ik 3 weken later het spel opstart heb ik geen idee meer waar ik ook alweer heen moest enzo:+ Dat is bij een kleinere game in hoofdstukken ingedeeld toch wel wat makkelijker.

Een game van 20 a 25 uur is perfect voor mij. Neem me maar bij de hand, leuk verhaal erbij en ik vermaak me prima.

Ik kijk enorm uit naar de RE4 Remake en speel momenteel uncharted legacy of thieves collection. Een nieuwe Jak & Daxter is een jarenlange wens. Ook een nieuwe Sly Cooper zie ik graag komen (heb ik speciaal een Vita voor aangeschaft)
Dat begrijp ik ook wel goed, soms speel ik paar weken niet en heb ik even tijd nodig om weer bij te komen, hoe wat waar. Maar alleen de wereld van Horizon vind ik al heerlijk om in rond te dwalen. Het is in deze game ook niet zo moeilijk om er weer in te komen vergeleken met bv The Witcher 3.
Maar bv Assasins Creed Odyssey erg van genoten, werd zeker een beetje too much en die Ubisoft games zijn niet de beste games, Valhalla dan ook niet gedaan en weinig interesse in.
Verder nu tussendoor met God of War Ragnarok bezig voor wat afwisseling na 100+uur Horizon die ik nu ook rek tot de DLC.
Ratchet and Clank staat ook nog op mn lijstje, evenals Cyberpunk (onderhand wel het proberen waard denk ik).
En daarna op naar FFXVI!!

Hoe gaaf ik het vroeger ook vond, Resident Evil trekt me niet meer zo, maar blijkbaar wel een masterpiece!
Ook erg genoten van Uncharted. En ik blijf maar terug komen bij FFVII Remake (120uur in nu, ik kijk echt ouderwets uit naar Rebirth) _/-\o_

• Ramon27
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-12-2024
Cyrax0508 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 12:49:
[...]

Ik ben inmiddels 40 en net 2 weken geleden vader geworden. Maar ook ik ben erg snel afgeleid. Zal grotendeels ook mijn ADD zijn maar spellen waar teveel icoontjes in zijn houd niet lang mij aandacht vast.
Ik speel graag goede onder de 20 uur single player games (GTA single player uitgezonderd) Nu heb ik zowel de ps5, series X en Switch zodat er altijd wel iets leuks te spelen valt.
Morgen komt RE4 remake binnen waar ik zodra er tijd is weer even lekker een paar uurtjes aan kan spenderen.

• Timothy3000
Grappig, bij mij is het juist andersom. Snel afgeleid maar ik vind die games met al die icoontjes juist vrij ontspannend. Ik checkt ze als het ware wat af. Daarom ook dol op JRPGs vol zinloze sidequests. Daar waar games als BOTW juist wat sneller gaan vervelen omdat alles uiteindelijk wat doelloos voelt.

Verwijderd

Games van een gigantisch formaat waar je zeer veel tijd in kunt stoppen kan ik zeker van genieten maar dan moet het wel richting mmo(rpg) gaan. Waarbij een game jaren lang updates krijgt en het een echte main game is.
Bij bijvoorbeeld een Horizon heb ik op een gegeven moment een gevoel van tijdsverspilling omdat je weet dat het opeens stopt. Iedere keer een nieuw deel in een franchise is wat ouderwets aan het worden bij dit soort games imo.
Ik vind de berichtgeving van een Horizon mmo dan ook logisch.
Timothy3000 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 13:15:
Grappig, bij mij is het juist andersom. Snel afgeleid maar ik vind die games met al die icoontjes juist vrij ontspannend. Ik checkt ze als het ware wat af. Daarom ook dol op JRPGs vol zinloze sidequests. Daar waar games als BOTW juist wat sneller gaan vervelen omdat alles uiteindelijk wat doelloos voelt.
Ik vind het ook heerlijk op z'n tijd lekker ouderwets icoontjes afwerken.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2023 13:17 ]

Verwijderd

Op dit moment mis ik een echte main game, een game die je jaren lang bezig houdt. En dan tussendoor andere korte games met afwisselende ervaringen. Mijn hoop is gericht op Diablo 4 momenteel.

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:29
Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 13:18:
Op dit moment mis ik een echte main game, een game die je jaren lang bezig houdt. En dan tussendoor andere korte games met afwisselende ervaringen. Mijn hoop is gericht op Diablo 4 momenteel.
Final fantasy xiv, Destiny 2 om maar wat te noemen? Dat zijn echte tijd slurpers waar je jaren mee vooruit kan

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-12 08:10
Hier momenteel ook nog niet echt een fijne meeslepende game.
Gisteren mafia gespeeld uit de plus essentials van afgelopen maand, maar niet mijn game.
Nu bezig met the last guardian, nog niet ver dus kan er weinig over zeggen nog.

CoD vanguard ligt nog ergens in de kast om aan te beginnen, maar zijn thuis bezig met opruimen etc. Dus die kom ik tzt wel tegen.

Ga toch maar overstappen naar plus extra, zitten wel wat games bij die ik zou willen proberen.

Iemand nog tips? Ragnarok staat zo ie zo nog op mijn wensenlijst en de nieuwe cod warfare ook nog voor de campaign. Hogwarts lijkt me leuk, maar wacht tot die flink in prijs zakt nog.

Als de game maar lekker wegspeelt (singe player) spanning, actie etc.

Uncharted collectie al gespeeld, net als star wars fallen order. Deze waren gewoon vet.
Zag de marvel game en galaxy of avengers ook in plus extra. Dus die gaan vast bevallen komende tijd.
GoT scoort hoog en hoor daar veel goeds over, dus proberen kan altijd.

• Timothy3000
G.Scholtens schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 14:08:
Gisteren mafia gespeeld uit de plus essentials van afgelopen maand, maar niet mijn game.

CoD vanguard ligt nog ergens in de kast om aan te beginnen, maar zijn thuis bezig met opruimen etc. Dus die kom ik tzt wel tegen.

Ga toch maar overstappen naar plus extra, zitten wel wat games bij die ik zou willen proberen.

Iemand nog tips? Ragnarok staat zo ie zo nog op mijn wensenlijst en de nieuwe cod warfare ook nog voor de campaign. Hogwarts lijkt me leuk, maar wacht tot die flink in prijs zakt nog.

Uncharted collectie al gespeeld, net als star wars fallen order. Deze waren gewoon vet.
Zag de marvel game en galaxy of avengers ook in plus extra. Dus die gaan vast bevallen komende tijd.
Avengers was echt matig maar Guardians of the Galaxy vond ik een geweldig leuke game.

• robert22nh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-12 17:16
Timothy3000 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 14:10:
[...]

Avengers was echt matig maar Guardians of the Galaxy vond ik een geweldig leuke game.
De spiderman games zijn top en staan in ps extra.
Ik heb me nu eens een klein beetje verdiept in dat PS Stars project waarmee je dus voor punten en korting kan sparen, maar wat is het debiel dat je al die "campagnes" handmatig moet starten :S Bij de meeste staat er "speel een spel op de PS4/PS5"... Mja, dat doe ik vaak zat, dus had waarschijnlijk al veel meer dingen kunnen krijgen als ik me er eerder in verdiept had, maar ik kwam eerst niet verder dan niveau 1 omdat ik zelden games koop in de PS Store en dat een van de vereisten was om een niveau hoger te komen, nu met de VR2 wel een aantal games online gekocht dus ben nu ineens niveau 3.
Maar ik vind het echt stom dat je die campagnes handmatig moet activeren, heeft dat een reden? Als in dat je maar een beperkt aantal van die campagnes tegelijk kunt doen ofzo?

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Returnal en Demon's Souls zijn ook het proberen waard (want PS5 exclusives en goede graphics ;) ), je hebt er alleen vooral bij die laatste wel heel veel doorzettingsvermogen voor nodig ;)
Returnal wil ik zelf nog wel een keer wat uitgebreider gaan spelen, maar Demon's Souls stoorde mij dermate omdat ik iedere keer wel weer 1 stapje verder kwam na dood gegaan te zijn, maar dat 20 keer op rij om dan vervolgens weer dood te gaan door de volgende enemy of booby trap, dat hield bij mij vrij snel op en heb de game meteen verwijderd.
Maar er zijn ook best veel mensen die erbij zweren en het enorm gaaf vinden om zo te spelen. Ik ben liever een badass superhero met mad schiet skills en die kogels opvangt alsof het nerf gun kogels zijn :+

[ Voor 4% gewijzigd door Kalder op 23-03-2023 14:30 ]

• G.Scholtens
De eerste spiderman game, vond ik beetje te saai / eentonig. Dus niet uitgespeeld. De miles morales trekt me dan ook niet.

Returnal geen idee, gewoon proberen denk ik dan maar. Wel genoeg actie en goede graphics wat ik zo kan zien op YT en recensies.
Demons Souls, ziet er goed uit inderdaad. Maar zit daar nu echt wel wat actie / verhaal in? Ben meestal niet zo'n voorstander van RPG games. Alles verzamelen, upgraden etc, Voelt wat traag aan heb ik het idee.
Maar ja dat is voordeel van de plus games. Proberen, het kost je niks

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:59

The Last of Us nog niet gehad?

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

• Timothy3000
G.Scholtens schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 14:34:
De eerste spiderman game, vond ik beetje te saai / eentonig. Dus niet uitgespeeld. De miles morales trekt me dan ook niet.

Returnal geen idee, gewoon proberen denk ik dan maar. Wel genoeg actie en goede graphics wat ik zo kan zien op YT en recensies.
Demons Souls, ziet er goed uit inderdaad. Maar zit daar nu echt wel wat actie / verhaal in? Ben meestal niet zo'n voorstander van RPG games. Alles verzamelen, upgraden etc, Voelt wat traag aan heb ik het idee.
Maar ja dat is voordeel van de plus games. Proberen, het kost je niks
Demon Souls heeft amper verhaal.

Returnal was geweldig. Beste game die ik tot dusver op PS5 heb gespeeld.

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:59
@G.Scholtens Demon Souls is een soulsborne, je moet ervan houden en het vraagt wat doorzettingsvermogen. Maar ja dat vraagt Returnal ook :D. Er zit een verhaal in, maar dat verhaal wordt verteld via de NPC's en teksten die je vind in het spel. Dus blijft altijd wat misterieus. Je zal veel dood gaan, maar dat is eigenlijk ook gameloop. Je moet afstappen van de notie dat sterven slecht is en overnieuw beginnen een straf. Als je de tegenstanders doorkrijgt en uiteindelijk de final boss verslaat voel je jezelf een grotere badass dan welke superhero game je kan bieden :D
Ik moet overigens Demon's souls nog spelen, wel Bloodborne gespeeld. Dat was een van de beste games ooit die ik heb gespeeld.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Die belichting in HFW is door Guerilla gelabeled als Hero Lighting, een feature die exclusief was voor de PS5 versie. Ik vond het wel iets hebben maar ik snap ook de opmerking dat het soms net lijkt of ze voor een green screen staat.

Overigens ook super vermaakt met HFW en geplatinumd. Het grootste minpunt voor mij was de traversal, die is echt te houterig voor zo'n megaproductie. Qua verhaal is de nieuwigheid en het mysterieuze na Zero Dawn er wel vanaf maar dat werd voor mij ruimschoots gecompenseerd met de leuke side characters en quests en de Far Zenith storyline vond ik ook wel tof (Carrie Ann Moss!)

Maar de belangrijkste vraag natuurlijk is of we Lance Reddick zijn laatste performance als Sylens terug gaan zien in Burning Shores. Ik hoop het van harte!

• G.Scholtens
Kuhr89 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 14:39:
[...]

The Last of Us nog niet gehad?
Ja die was gewoon top, de nieuwe remake / remasterd dan weer niet. Maar deel 1 en 2 zeker gespeelt.
Net als GOW was ook een top game, dus vandaar dat ik Ragnarok ook nog wil spelen.

Tomb raider games ook plat gespeeld. Doom en doom eternal. Meeste CoD games en Battlefield etc.

Verwijderd

G.Scholtens schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 14:44:
[...]

Ja die was gewoon top, de nieuwe remake / remasterd dan weer niet. Maar deel 1 en 2 zeker gespeelt.
Net als GOW was ook een top game, dus vandaar dat ik Ragnarok ook nog wil spelen.

Tomb raider games ook plat gespeeld. Doom en doom eternal. Meeste CoD games en Battlefield etc.
Ragnarok moet je toch echt aan beginnen hoor. :9
Zoals @Timothy3000 al aangaf, Guardians of the Galaxy, ook een prima game.
Tomb Raider is ook een serie waar ik vanaf deel 1 een zwak voor heb, heerlijke games en een genre waar ik van hou.
bRuud83 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 13:52:
[...]

Final fantasy xiv, Destiny 2 om maar wat te noemen? Dat zijn echte tijd slurpers waar je jaren mee vooruit kan
Beide al gespeeld en daar ben ik inmiddels wel klaar mee. :)
G.Scholtens schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 14:44:
[...]

Er staat ook nog een versie van Doom op PS+ Extra, weet niet uit mijn hoofd welke, ik dacht gewoon de gene die alleen "Doom" heet, maar speelt wel lekker weg! Het is dat ik momenteel door de VR2 veel andere games speel, maar ga denk ik wel weer een keer verder met dat spel ook.

Hoop dat ze ook snel VR2 games aan PS+ Extra gaan toevoegen :9~

• G.Scholtens
Doom, quake etc. ook al klaar mee. Jammer dat er van doom geen opvolger komt.
Zag homefront the revolution nog wel, deze moet ik ook nog proberen en ghostrunner.

Hoef geen game voor urenlang. Gewoon goede sp is voldoende.
Eerst the last guardian even verder spelen en in tussen tijd ook bezig met ace combat. DIe is ook wel vet, maar best lastig nog

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:47

Dead Space Remake, die is echt goed uit de verf gekomen!
vinom schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 15:06:
[...]

Dead Space Remake, die is echt goed uit de verf gekomen!
We hadden het over games die op PS+ Extra staan ;) (dacht ik iig, alhoewel ragnarok er niet op staat voor zover ik weet) maar je hebt geen ongelijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Kalder op 23-03-2023 15:08 ]

• G.Scholtens
Kalder schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 15:06:
[...]

We hadden het over games die op PS+ Extra staan ;) maar je hebt geen ongelijk.
Tips mogen zeker gegeven worden hoor, maar ga geen 50 a 70 euro voor een game uitgeven. Meeste SP games speel je in een x aantal uur uit en verkoop je ze weer. Althans op disc.
F1 2022 wou ik misschien ook nog even proberen. Even weer en goede race game.

GT7 kom ik nog niet echt doorheen en NFS heat had ik volgens mij al uitgespeeld.
G.Scholtens schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 15:08:
[...]

Tips mogen zeker gegeven worden hoor, maar ga geen 50 a 70 euro voor een game uitgeven. Meeste SP games speel je in een x aantal uur uit en verkoop je ze weer. Althans op disc.

GT7 kom ik nog niet echt doorheen en NFS heat had ik volgens mij al uitgespeeld.
Ja had de post al geedit, bedacht ineens hm, maar ragnarok staat ook niet op extra :X 8)7 ik zit zelf te wachten op F1 23, maar dan heb ik daar eigenlijk alleen interesse in als hij VR2 ondersteuning gaat krijgen (wat ik mij niet kan voorstellen dat ze dat niet gaan toevoegen aangezien F1 al PCVR ondersteuning heeft), want ik hoor teveel mensen toch zeggen dat het meer arcade gericht is, en dat vind ik wel jammer voor een F1 game, maar in VR jezelf voordoen als Max Verstappen in een race simulatortje? Yes, please :) .

[ Voor 4% gewijzigd door Kalder op 23-03-2023 15:16 ]

• G.Scholtens
Kalder schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 15:13:
[...]

Ja had de post al geedit, bedacht ineens hm, maar ragnarok staat ook niet op extra :X 8)7 ik zit zelf te wachten op F1 23, maar dan heb ik daar eigenlijk alleen interesse in als hij VR2 ondersteuning gaat krijgen (wat ik mij niet kan voorstellen dat ze dat niet gaan toevoegen aangezien F1 al PCVR ondersteuning heeft), want ik hoor teveel mensen toch zeggen dat het meer arcade gericht is, en dat vind ik wel jammer voor een F1 game, maar in VR jezelf voordoen als Max Verstappen in een race simulatortje? Yes, please :) .
Arcade vind ik meer dan prima, beetje verhaal. Niet te veel simulatie.

• Timothy3000
G.Scholtens schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 15:08:
[...]

Ragnarok heb je nu voor zo'n drie tientjes op Marktplaats. Lang leve de bundels zullen we maar zeggen.

F1 2022 kun je via EA Play proberen. Als het goed is kun je die een maand gratis proberen.

[ Voor 7% gewijzigd door Timothy3000 op 23-03-2023 15:52 ]

• Timothy3000
Kalder schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 14:25:
[...]

Returnal en Demon's Souls zijn ook het proberen waard (want PS5 exclusives en goede graphics ;) ), je hebt er alleen vooral bij die laatste wel heel veel doorzettingsvermogen voor nodig ;)
Returnal wil ik zelf nog wel een keer wat uitgebreider gaan spelen, maar Demon's Souls stoorde mij dermate omdat ik iedere keer wel weer 1 stapje verder kwam na dood gegaan te zijn, maar dat 20 keer op rij om dan vervolgens weer dood te gaan door de volgende enemy of booby trap, dat hield bij mij vrij snel op en heb de game meteen verwijderd.
Maar er zijn ook best veel mensen die erbij zweren en het enorm gaaf vinden om zo te spelen. Ik ben liever een badass superhero met mad schiet skills en die kogels opvangt alsof het nerf gun kogels zijn :+
Vergis je niet, Returnal is ook kneitermoeilijk.

• G.Scholtens
Timothy3000 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 15:52:
[...]

Ragnarok heb je nu voor zo'n drie tientjes op Marktplaats. Lang leve de bundels zullen we maar zeggen.

F1 2022 kun je via EA Play proberen. Als het goed is kun je die een maand gratis proberen.
F1 2022 is ook maar tientje in de sale (store) EY play heb ik ook niet.
Game mag wel lastig zijn, als het maar goed is en lekker speelt.
Natuurlijk verschilt het per persoon wat iemand leuk en of makkelijk vind. Er zijn zoveel games, vandaar dat algemene tips altijd welkom zijn.

Race games zijn goed, shooters, actie / adventure mijn keuze is reuze. Ik speel zoveel. Zal van het weekend even de upgrade denk ik doen naar plus extra voordat mijn aanbieding verlopen is om te upgraden. Maar daarna weer een enorme backlog met genoeg games.

De triple a games als ragnarok, modern warfare probeer ik zoveel mogelijk of in de aanbieding of via marktplaats aan te schaffen. Dat scheelt gewoon veel geld en je kan ze doorverkopen als je er klaar mee bent.

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:32
Timothy3000 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 14:10:
[...]

Echt? Vond avengers nog wel vermakelijk , maar ging wel redelijk snel vervelen idd. guardians heb ik geen minuut interessant gevonden, saaie eentonige space wereld met nog saaier gameplay en verhaal.

Playstation 5

• Timothy3000
Stylze schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 16:36:
[...]

Echt? Vond avengers nog wel vermakelijk , maar ging wel redelijk snel vervelen idd. guardians heb ik geen minuut interessant gevonden, saaie eentonige space wereld met nog saaier gameplay en verhaal.
Ja, ik vond de gameplay tof. Verhaal ook.
Kalder schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 14:17:
Ik heb me nu eens een klein beetje verdiept in dat PS Stars project waarmee je dus voor punten en korting kan sparen, maar wat is het debiel dat je al die "campagnes" handmatig moet starten :S Bij de meeste staat er "speel een spel op de PS4/PS5"... Mja, dat doe ik vaak zat, dus had waarschijnlijk al veel meer dingen kunnen krijgen als ik me er eerder in verdiept had, maar ik kwam eerst niet verder dan niveau 1 omdat ik zelden games koop in de PS Store en dat een van de vereisten was om een niveau hoger te komen, nu met de VR2 wel een aantal games online gekocht dus ben nu ineens niveau 3.
Maar ik vind het echt stom dat je die campagnes handmatig moet activeren, heeft dat een reden? Als in dat je maar een beperkt aantal van die campagnes tegelijk kunt doen ofzo?
Wel grappig dat ik eindelijk hiervoor een beloning krijg :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gr3h4mQ9cfRUP3uH33eMxQjOhvQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EOs5CwRbV8CCYsFfsLS94TK2.jpg?f=fotoalbum_large
Al is het maar een waardeloos itempje in een app 8)7

Maar snap nog steeds niet waarom je elke campagne handmatig moet starten :?

• fonsmeister
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-04-2024

fonsmeister

The Fonz

Teaser van Everywhere. Game van de studio van Leslie Benzies (Ex GTA)

PSN: fonsmeister

Verwijderd

Iemand vertelde me gisteren dat je sinds de laatste PS5 software update (7.0) geen fysieke disc meer nodig hebt om een game te spelen op de PS5 (nadat je hem hebt geïnstalleerd uiteraard) Ik kan dit echter niet vinden of dit klopt. Kan iemand dit misschien bevestigen? Zou wel een erg handige functie zijn om eindelijk zonder al die discs te kunnen gamen.

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 08:17:
Iemand vertelde me gisteren dat je sinds de laatste PS5 software update (7.0) geen fysieke disc meer nodig hebt om een game te spelen op de PS5 (nadat je hem hebt geïnstalleerd uiteraard) Ik kan dit echter niet vinden of dit klopt. Kan iemand dit misschien bevestigen? Zou wel een erg handige functie zijn om eindelijk zonder al die discs te kunnen gamen.
https://www.thegamer.com/...e-changes-how-discs-work/
Helaas het geldt alleen indien je ook de digitale versie gekocht hebt naast de fysieke versie. Zou wel prettig zijn ik koop voornamelijk digitaal puur omdat ik geen zin heb om met de discs te klooien.
Maar wellicht dat het onmogelijk is om een disc te "locken" zodat hij maar op 1 console te gebruiken is.

• G.Scholtens
StephaN900 schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 08:25:
[...]

https://www.thegamer.com/...e-changes-how-discs-work/
Helaas het geldt alleen indien je ook de digitale versie gekocht hebt naast de fysieke versie. Zou wel prettig zijn ik koop voornamelijk digitaal puur omdat ik geen zin heb om met de discs te klooien.
Maar wellicht dat het onmogelijk is om een disc te "locken" zodat hij maar op 1 console te gebruiken is.
Maar dit kon toch ook al bij de ps4? Als ik een game op disc had, maar ook digitaal kon ik het gewoon spelen zonder disc

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12 10:13

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Stylze schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 16:36:
[...]

ben zelf ook aan Guardians begonnen en ben het met je eens. Ik raak maar niet hooked. Al snel wordt de humor flauw.. Ik heb niet de motivatie om snel de PS5 weer aan te zwengelen en verder te kijken.

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 28-12 23:37
G.Scholtens schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 08:56:
[...]

Maar dit kon toch ook al bij de ps4? Als ik een game op disc had, maar ook digitaal kon ik het gewoon spelen zonder disc
Het gaat er om dat de installatie van op de disc nu ook met een digitale licentie gespeeld kan worden.
Op PS4 moet je de disc installatie verwijderen en de game digitaal opnieuw downloaden om die te kunnen spelen zonder disc.
Dat was op PS5 ook het geval, maar de laatste systeemupdate heeft dat aangepast.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
G.Scholtens schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 08:56:
[...]

waarom zou je een spel op disc willen hebben als je hem al digitaal hebt? (buiten verzamelaars). De logica ontgaat mij? of is het juist compleet gericht op verzamelaars?

• G.Scholtens
Farabi schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 10:07:
[...]

waarom zou je een spel op disc willen hebben als je hem al digitaal hebt? (buiten verzamelaars). De logica ontgaat mij? of is het juist compleet gericht op verzamelaars?
Ja ik snap het ook niet. Ik had het toen met een game die ik fysiek had en later in de plus kwam

• Pixeljunk_NL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-12 13:29
Zijn er mensen die vanavond / dit weekend de Diablo 4 Beta gaan spelen?

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:48

Lapras

Ice beam

Pixeljunk_NL schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 10:27:
Yes, vorig weekend veel couch co-op gedaan. Vriendin is dit weekend weg, dus nu de Druid en Necro in m'n eentje testen. Als het te spelen is dan.

• Furrr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-12 21:08
[...]

Prima vraag wel I guess.

Als ik voor mij zelf spreek vind ik het geweldig om wat fysieke games in een boekenkast te hebben staan. Ik heb dan ook mn games liever fysiek dan digitaal.

Echter,
zo nu en dan, wanneer in de aanbieding, koop ik ook een digitale versie voor t gemak (lees: geen discs meer verwisselen) en blijft de fysieke kopie in de kast.
Sommige games heb ik dus zowel fysiek als digitaal.

En het kan nog veel sneuer 😅

MW2 heb ik voor zowel de Series X als de PS5 een fysieke game van. En op de PS5 en PC nog een digitale versie..
(Moet wel zeggen dat ik best wel een CoD fanboy ben..)

[ Voor 3% gewijzigd door Furrr op 24-03-2023 11:09 ]

• Timothy3000
Hann1BaL schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 09:43:
[...]

ben zelf ook aan Guardians begonnen en ben het met je eens. Ik raak maar niet hooked. Al snel wordt de humor flauw.. Ik heb niet de motivatie om snel de PS5 weer aan te zwengelen en verder te kijken.
Als de humor van GotG je niet ligt is het inderdaad niet de game voor jou. Fans van de franchise zullen hem leuker vinden.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12 10:13

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Timothy3000 schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 11:11:
[...]

Als de humor van GotG je niet ligt is het inderdaad niet de game voor jou. Fans van de franchise zullen hem leuker vinden.
De film vond ik wel leuk trouwens. Maar ik kan mij volledig vinden in jouw woorden. Proberen we gewoon wat anders uit de Playstation Plus Extra collection :)

• Slammed_a4
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-12 14:19
Beste tweakers,

Ik had een vraagje...ik heb pas een ps5 gekocht,ben meer een pc gamer maar dat doet er niet toe...ik heb ook een ps4 en bij beide krijg ik absoluut geen geluid via mijn soundbar...

Bij mijn vorige tv werkte het gelijk niets,nieuwe tv gekocht en ik krijg het geluid dus niet via de soundbar...deze heeft enkel optical in...de nieuwe tv heeft hdmi arc waar de vorige tv enkel hdmi had,heb alles met goede kabels aangesloten,geen goedkope prul...

Tv met soundbar werkt gelijk niets...

Moet ik misschien een hdmi arc soundbar kopen,wat me sterkt lijkt...misschien kan hier iemand mij helpen,de ps4,ps5 en de digibox is aangesloten op de tv,ik heb in alle opties gekeken,google,ik vind niets,als ik hem rechtstreeks in de ps steek zal het wel werken,heb ik misschien een optical splitter nodig ofzo?

Dank u

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:46
Digibox werkt wel via de soundbar? De soundbar is ook aangesloten op de tv (en niet op de digibox)?

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12 16:45
Ik zit met een account delen gerelateerde vraag. En het lukt me niet om via Google of het forum hier een eenduidig antwoord op te vinden.

Ik heb zelf een PS5 en een PS account met Essential lidmaatschap. Mijn zoon had een PS4 waarop hij op dezelfde account speelt. Dat konden we tegelijk doen zo lang maximaal één van ons beide online ging met een game. Ik speel met name single player story spellen (bijv. the Last of US) en hij Fortnite of Rocket league. Samen online met Fortnite ging dus (logischerwijs) niet, maar dat is ook niet erg.

Nu hij echter een PS5 heeft lukt dit niet meer. Zodra één van ons beide inlogt als de ander al aan het spelen is wordt je als speler gekickt omdat de ander inlogt. Iemand enig idee of dit met de instellingen van de PS5 te verhelpen is?

Of moet één van ons beide toch aan een nieuw account met bijbehorend lidmaatschap? Ik heb namelijk geen zin in dubbele kosten en we willen ook niet onze trophies verliezen. Zijn die überhaupt over te zetten naar een nieuwe account?
Slammed_a4 schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 11:28:
nieuwe tv gekocht en ik krijg het geluid dus niet via de soundbar...deze heeft enkel optical in...de nieuwe tv heeft hdmi arc waar de vorige tv enkel hdmi had,heb alles met goede kabels aangesloten,geen goedkope prul...
Tv met soundbar werkt gelijk niets...
Ik vind je verhaal niet helemaal duidelijk.
Ik neem aan dat zowel de oude TV als de nieuwe TV een optische audio-out (aka TOSLINK) hebben? En je ook vandaag nog altijd op die manier die soundbar aansluit ? Dan is dat stuk over al dan niet HDMI ARC irrelevant eigenlijk.
Over welke TV gaat het ?

De 2 dingen die ik aan kan denken (omdat dat ook bij mij relevant is) :
1. Je moet in de TV ergens expliciet aangeven dat het geluid via Optical Out naar buiten moet (en de built-in speakers van de TV moeten zwijgen). Die TOSLINK is unidirectioneel, en de TV kan dus niet automatisch detecteren dat er iets aan die output hangt.
2. Sommige TVs ondersteunen niet alle formaten via de Optical Out, dus misschien moet je in de PS4 of PS5 in de audio settings gaan kijken welk outputformaat dat je daar moet kiezen. Bvb mijn LG C1 kan geen DTS aan, en dus als ik naar de TV audio in DTS stuur, dan nog ga ik niets horen, zelfs al kan de versterker die aan mijn TV hangt ook DTS aan.
Moet ik misschien een hdmi arc soundbar kopen,wat me sterkt lijkt...misschien kan hier iemand mij helpen,de ps4,ps5 en de digibox is aangesloten op de tv,ik heb in alle opties gekeken,google,ik vind niets,als ik hem rechtstreeks in de ps steek zal het wel werken,heb ik misschien een optical splitter nodig ofzo?
Heb je met je Digibox audio uit je soundbar ? En zo ja, hoe is de Digibox dan aangesloten ?
Met een Optical Splitter ben je niets, want een van de problemen die je gaat hebben is dat de PS5 geen Optical Out heeft, dus daar moet de audio eerst via HDMI naar de TV, en dan van de TV via Optical Out naar je Soundbar. Dat is exact hoe ik het doe met mijn LG C1 en een (vrij oude) surround versterker.
Bootje schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 11:56:
Ik zit met een account delen gerelateerde vraag. En het lukt me niet om via Google of het forum hier een eenduidig antwoord op te vinden.

Ik heb zelf een PS5 en een PS account met Essential lidmaatschap. Mijn zoon had een PS4 waarop hij op dezelfde account speelt. Dat konden we tegelijk doen zo lang maximaal één van ons beide online ging met een game. Ik speel met name single player story spellen (bijv. the Last of US) en hij Fortnite of Rocket league. Samen online met Fortnite ging dus (logischerwijs) niet, maar dat is ook niet erg.

Nu hij echter een PS5 heeft lukt dit niet meer. Zodra één van ons beide inlogt als de ander al aan het spelen is wordt je als speler gekickt omdat de ander inlogt. Iemand enig idee of dit met de instellingen van de PS5 te verhelpen is?

Of moet één van ons beide toch aan een nieuw account met bijbehorend lidmaatschap? Ik heb namelijk geen zin in dubbele kosten en we willen ook niet onze trophies verliezen. Zijn die überhaupt over te zetten naar een nieuwe account?
Maak voor je zoon een account aan, geef een leeftijd op van 18+ anders krijg je op van alles en nog wat leeftijds begrenzingen.
Vervolgens stel je op je zoon zijn PS5 op je eigen account (het account waarmee je PS+ Essential hebt) die PS5 in als primaire PS5.

Nu kunnen jullie beiden online op 1 PS+ abonnement, en ook kan je zoon de games spelen die jij digitaal op jouw account hebt.

Edit: het heet anders op ps5, het is niet meer met primaire PS5, maar hier kun je vinden wat je moet doen: https://www.playstation.c...-sharing-offline-play/#on

Enige is dat je dan zelf op je eigen PS5 altijd online moet zijn om digitale games te kunnen spelen volgens mij.

[ Voor 9% gewijzigd door Kalder op 24-03-2023 12:26 ]

• Bootje
Kalder schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 12:21:
[...]
Maak voor je zoon een account aan, geef een leeftijd op van 18+ anders krijg je op van alles en nog wat leeftijds begrenzingen.
Vervolgens stel je op je zoon zijn PS5 op je eigen account (het account waarmee je PS+ Essential hebt) die PS5 in als primaire PS5.

Nu kunnen jullie beiden online op 1 PS+ abonnement, en ook kan je zoon de games spelen die jij digitaal op jouw account hebt.
Nadeel hiervan is dan wel dat hij zijn Fortnite voortgang e.d. kwijt is toch?

Er zijn zeker geen andere oplossingen om dit te voorkomen?
Bootje schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 12:28:
[...]

Nadeel hiervan is dan wel dat hij zijn Fortnite voortgang e.d. kwijt is toch?

Er zijn zeker geen andere oplossingen om dit te voorkomen?
Oef dat weet ik niet zeker, normaliter wel tenzij je bij Fortnite in de game zelf kunt inloggen met een email en wachtwoord maar dat is maar bij een heel beperkt aantal games het geval (zoals FF14), ik speel die game niet dus dat weet ik niet, maar ben bang dat hij dan inderdaad opnieuw moet beginnen.

Bootje schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 11:56:
Het probleem begint inderdaad dat het feit dat je met 1 account speelt. 1 account hoort bij 1 speler, en je kan dus ook met 1 account maar ook 1x tegelijk online. Uiteraard kan je zoon alles doen wat jij in je PS+ hebt, want vanuit Sony's perspectief is dat gewoon jij die speelt.
Ook dit is weer een gevolg van het feit dat dat bedoeld is voor 1 individu. Op het moment dat jij ergens op een andere console inlogt (bvb nu op de nieuwe PS5 van je zoon), kan jij immers daar terug van al jouw voordelen/games gebruik maken, zelfs al is je eigen PS5 nog altijd jouw primary console (*). Dus men wil in elk geval vermijden dat op verschillende consoles tegelijk ingelogd wordt en zo games geshared worden. Dat het vroeger wel werkte met een PS4 en PS5 apart, is zelfs een beetje verbazend, maar is wellicht omdat beide consoles primary waren (je kan immers zowel een primary PS4 als een primary PS5 hebben).
Om te beginnen gaat hij toch echt zijn eigen PSN account moeten hebben (hoe oud is hij ?). En ja, dat is dus een blanco account, zonder trophies, en neen, die kun je niet van 1 account op een ander overzetten.
Een apart PS+ abonnement is in principe niet nodig, afhankelijk van wat je wil doen.

Daarom wil ik even terugkomen op die 'primary' console waar ik het hierboven over heb. Als je een console als Primary aanduidt, dan kan eender wie op die console gebruik maken van al jouw aankopen: digitale games, maar ook je PS+ abonnement (met uitzondering van cloud saves). Als je dus de console van je zoon als jouw Primary aanduidt, dan zal hij toch nog online kunnen spelen én zal hij ook al jouw digitale games kunnen spelen, op zijn account. Jij kan ook nog altijd jouw games spelen op jouw (niet-primary) console, simpelweg omdat je ingelogd bent op die console.
Kalder schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 12:31:
[...]
Oef dat weet ik niet zeker, normaliter wel tenzij je bij Fortnite in de game zelf kunt inloggen met een email en wachtwoord maar dat is maar bij een heel beperkt aantal games het geval (zoals FF14), ik speel die game niet dus dat weet ik niet, maar ben bang dat hij dan inderdaad opnieuw moet beginnen.
Ik weet dat Fortnite progress gekoppeld is aan je Epic account. Het zal er dan van afhangen of Epic bereid gaat zijn om dat Epic account te moven van jouw PSN account naar het nieuwe PSN account van je zoon. Geen idee of dat mogelijk is.
EDIT: van wat ik met een snelle Google vind : je kan welliswaar een PSN account unlinken van een Epic account, maar je kan daarna niet terug een ander PSN account eraan linken zonder langs Epic Customer Support te gaan. Dus sowieso hen contacteren vooraleer je ook maar iets doet.

[ Voor 17% gewijzigd door Twixie op 24-03-2023 12:44 ]

• evil_lemon
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22:44
[...]

Ik heb bijvoorbeeld wel eens gehad dat ik een game op disc had, die vervolgens in PS plus kwam. Dan moest je die game verwijderen, en de digitale plus versie opnieuw downloaden. Na de update zou je in zo'n geval de plus versie kunnen claimen, en vanaf dan meteen dezelfde installatie spelen zonder de disc in je playstation. Volgens mij is het vooral daarop gericht (of bijvoorbeeld iemand die een fysieke disc heeft, dan in de sale die game digitaal koopt en de fysieke afgeeft of verkoopt, dat soort dingen).

• Bootje
Twixie schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 12:36:
[...]
Om te beginnen gaat hij toch echt zijn eigen PSN account moeten hebben (hoe oud is hij ?). En ja, dat is dus een blanco account, zonder trophies, en neen, die kun je niet van 1 account op een ander overzetten.
Een apart PS+ abonnement is in principe niet nodig, afhankelijk van wat je wil doen.

Daarom wil ik even terugkomen op die 'primary' console waar ik het hierboven over heb. Als je een console als Primary aanduidt, dan kan eender wie op die console gebruik maken van al jouw aankopen: digitale games, maar ook je PS+ abonnement (met uitzondering van cloud saves). Als je dus de console van je zoon als jouw Primary aanduidt, dan zal hij toch nog online kunnen spelen én zal hij ook al jouw digitale games kunnen spelen, op zijn account. Jij kan ook nog altijd jouw games spelen op jouw (niet-primary) console, simpelweg omdat je ingelogd bent op die console.
Hij is bijna 14. Het Epic account staat ook op mijn naam. En overzetten daarvan heb ik ook al onderzocht en als 'niet mogelijk' bestempelt. Dat is nagenoeg niet te doen.

Ik zou nog kunnen spelen met dat 'primary' verhaal inderdaad, maar ben bang dat het het makkelijkst (en vele malen minder werk is) om toch naar een nieuwe account te gaan. En ik denk dat ik dan de sigaar ben aangezien hij best veel voortgang in Fortnite en RL heeft. Al moet ik dan al mijn trophy history sinds de PS3 missen... Tillema... :'(

• evil_lemon
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22:44
Bootje schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 13:38:
[...]

Hij is bijna 14. Het Epic account staat ook op mijn naam. En overzetten daarvan heb ik ook al onderzocht en als 'niet mogelijk' bestempelt. Dat is nagenoeg niet te doen.

Ik zou nog kunnen spelen met dat 'primary' verhaal inderdaad, maar ben bang dat het het makkelijkst (en vele malen minder werk is) om toch naar een nieuwe account te gaan. En ik denk dat ik dan de sigaar ben aangezien hij best veel voortgang in Fortnite en RL heeft. Al moet ik dan al mijn trophy history sinds de PS3 missen... Tillema... :'(
Primary en secondary console gaat je helaas niet helpen zolang je allebei op hetzelfde account speelt ben ik bang... Dus ik zie inderdaad als enige optie dat één van jullie twee naar een anders account gaat (hoe dat precies zit met het linken van een Epic account en evt overzetten weet ik niet verder), en dat je dan daarna gaat kijken welke console dat je primary gaat zijn en welke je secondary.

Succes ermee iig!
Bootje schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 13:38:
[...]
Ik zou nog kunnen spelen met dat 'primary' verhaal inderdaad, maar ben bang dat het het makkelijkst (en vele malen minder werk is) om toch naar een nieuwe account te gaan.
Voor alle duidelijkheid. Dat primary verhaal is überhaupt maar relevant voor wanneer je elk je eigen PSN account hebt. Het is vooral relevant voor het feit dat hij dan toch nog altijd met jouw aankopen kan spelen.

Het grootste probleem is inderdaad je trophy history e.d. Ik denk dat veel ouders daar wel tegen aan lopen. Ik heb ook games/trophies in mijn history die eigenlijk van mijn kinderen komen, zelfs al hadden ze al direct hun eigen account. Dat was omdat je bij PSN ook nog eens moet oppassen omdat ze onder een bepaalde leeftijd niet eens online kunnen, ongeacht de rating van een spel. Daarom dat ze enkele spellen op onze volwassen accounts gespeeld hebben. Met zijn 14j ga je in principe wel geen probleem hebben bij jou.

• Bootje
Denk dat ik maar moet wachten tot hij het huis uit gaat! :D
Bootje schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 13:49:
Denk dat ik maar moet wachten tot hij het huis uit gaat! :D
Het probleem gaat daar toch niet mee opgelost zijn ? Enkel nog erger, want nog meer historiek van beide die op één account staat. Vroeg of laat ga je toch door de zure appel moeten bijten.
En je blijft met het probleem zitten dat je niet tegelijk ingelogd kan zijn omdat je nu met twee PS5s zit, wat je acute vraag/issue is.

• Bootje
Twixie schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 13:54:
[...]
Het probleem gaat daar toch niet mee opgelost zijn ? Enkel nog erger, want nog meer historiek van beide die op één account staat. Vroeg of laat ga je toch door de zure appel moeten bijten.
En je blijft met het probleem zitten dat je niet tegelijk ingelogd kan zijn omdat je nu met twee PS5s zit, wat je acute vraag/issue is.
Als hij het huis uit gaat verbreken we natuurlijk sowieso alle banden, dus verander ik ook het wachtwoord e.d. van mijn account. ;) :+

Maar inderdaad. Ik ga hem straks maar het slechte nieuws vertellen dat hij al zijn voortgang kwijt gaat zijn.
Bootje schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 13:55:
[...]
Maar inderdaad. Ik ga hem straks maar het slechte nieuws vertellen dat hij al zijn voortgang kwijt gaat zijn.
Je kan natuurlijk ook een mix doen. Hij creëert al een nieuw account, waarop hij nieuwe games speelt. En van oude games waar hij zijn historiek niet van kwijt wil, kan hij jouw account blijven gebruiken. Gaandeweg gaat dat laatste ook wel minder en minder worden, gewoon door veranderende interesses.

• Bootje
Twixie schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 13:58:
[...]
Je kan natuurlijk ook een mix doen. Hij creëert al een nieuw account, waarop hij nieuwe games speelt. En van oude games waar hij zijn historiek niet van kwijt wil, kan hij jouw account blijven gebruiken. Gaandeweg gaat dat laatste ook wel minder en minder worden, gewoon door veranderende interesses.
Wat slim! Dat ik daar zelf niet aan gedacht heb! Zijn interesse in de huidige games zal inderdaad gaandeweg afnemen waardoor hij uiteindelijk volledig over is/kan op zijn eigen account. Dit gaan we doen inderdaad. Dank!

• Polderviking
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 24-12 18:02
Ik heb er interesse in maar heb er weinig zin in tijd in wachtrijen te verbranden, dus ik denk dat ik release afwacht.

• dn072
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-12 11:02
Ik weet niet of deze vraag hier thuis hoort maar:

Ik heb een Xbox gamepass waarbij automatisch de EA play bij zit.
Dus mijn EA account op de PC werkt prima en kan van alles spelen.

Ik heb het account ook al gekoppeld met Steam en Playstation.
Maar als ik nu op mijn Playstation account kijk dan moet ik gewoon opnieuw een EA abonnement aanschaffen.

Is het niet zo dat één EA play account op alle platforms werkt? Of moet je voor elk platform een betaald EA play account hebben? Mocht dat het wel het geval zijn. Wat een stinkstreek zeg....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JFaKku5qrdrOtWRMGz8SFTKGiPs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hc19NhNtzfLYTpUkvfaxB2pS.jpg?f=fotoalbum_large
dn072 schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 15:06:
Is het niet zo dat één EA play account op alle platforms werkt? Of moet je voor elk platform een betaald EA play account hebben? Mocht dat het wel het geval zijn. Wat een stinkstreek zeg....
Eerste hit op Google : https://answers.ea.com/t5...form-XBOX-PC/td-p/9481407

• dn072
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-12 11:02
Dan heb ik verkeerd geGoogled 8)7 ik had er namelijk al wel naar gezocht.

Maar helaas het kan dus niet .....

• Pixeljunk_NL
knip

[ Voor 94% gewijzigd door Pixeljunk_NL op 24-03-2023 16:24 ]

• Pixeljunk_NL
knip

• LordFather
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:49
Kunnen jullie de diablo 4 open beta wel voor de playstation 5 downloaden?
De playstation store laat hem maar niet zien.
Ook niet via de blizzard site waardoor je naar de app gestuurd wordt

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

LordFather schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 18:01:
Ik heb de demo via de PS app kunnen vinden.

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

nFo

LordFather schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 18:01:
Of via de website toevoegen; https://www.playstation.com/nl-nl/games/diablo-iv

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:11

R.G

Wat is momenteel de goedkoopste manier voor 12 months psn plus?

Verwijderd

dn072 schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 15:06:
Ik weet niet of deze vraag hier thuis hoort maar:

Ik heb een Xbox gamepass waarbij automatisch de EA play bij zit.
Dus mijn EA account op de PC werkt prima en kan van alles spelen.

Ik heb het account ook al gekoppeld met Steam en Playstation.
Maar als ik nu op mijn Playstation account kijk dan moet ik gewoon opnieuw een EA abonnement aanschaffen.

[Afbeelding]
Dat gaat niet werken. Aangezien Microsoft inkomsten krijgt en Sony niet. Sony moet het platform dan "gratis" ter beschikking stellen zodat jij de EA games op PlayStation kan spelen. Andersom werkt dat ook niet.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:10

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Vanavond paar uurtjes gespeeld viel me toch wat tegen gameplay zit 0,0 vernieuwing in is gewoon 100% gelijk aan het vorige deel. En de interface en menuutjes zijn eigenlijk gewoon lelijk. Hoop dat je in de final game de hud kleiner kunt maken die is imho veel te groot.

Speelt verder wel lekker maar dat doet echt niets nieuws

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Rox92
  • Laatst online: 28-12 15:55
Chaoss schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 01:30:
[...]

Vanavond paar uurtjes gespeeld viel me toch wat tegen gameplay zit 0,0 vernieuwing in is gewoon 100% gelijk aan het vorige deel. En de interface en menuutjes zijn eigenlijk gewoon lelijk. Hoop dat je in de final game de hud kleiner kunt maken die is imho veel te groot.

Speelt verder wel lekker maar dat doet echt niets nieuws
Het vorige deel heb ik zelf op de pc gespeeld, maar aangezien ik geen game pc meer heb zit ik vast aan de PS5.
En ik moet eerlijk bekennen dat ik het ook niet helemaal lekker vind werken op de PS5. Jammer!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:10

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Oh ik vind het prima spelen met de controller hoor. Mijn punt is meer dat het net zo goed een remake van D3 kunnen zijn ipv een nieuw deel. Gameplay is exact hetzelfde en de interface ziet er grafisch gewoon erg verouderd uit.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Verwijderd

Pc en ps5 exclusive met Troy Baker:

• Rox92
  • Laatst online: 28-12 15:55
Chaoss schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 10:50:
Oh ik vind het prima spelen met de controller hoor. Mijn punt is meer dat het net zo goed een remake van D3 kunnen zijn ipv een nieuw deel. Gameplay is exact hetzelfde en de interface ziet er grafisch gewoon erg verouderd uit.
Dan ga ik er toch nog wat meer tijd in steken. Even kijken of ik er aan kan wennen.

Om eerlijk te zijn is me dat nog niet opgevallen. Althans, ik heb me er nog niet aan gestoord :P
De graphics zijn inderdaad maar mwa. Vooral de zwart waardes krijg ik niet goed. Dat blijft bij mij grijs, erg jammer.

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-12 15:22
Chaoss schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 10:50:
Grapje zeker?

D4 is een ARPG net als D3, maar daar houdt de vergelijking al zo goed als op. D4 heeft hele andere skill trees en veel meer vrijheden dan deel 3, daarnaast is het semi-open wereld en zal de endgame heel anders zijn.

Dat de UI verouderd is ben ik dan wel weer met je eens, wat een gedrocht en daar is zo weinig in aan te passen, zonde!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6MRYTIxCC29AW6YpELOer5LY12E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QuVbCb2FF1NGi3yU8QZ34z8O.jpg?f=fotoalbum_large

Eindelijk ben ik weer met een Batman achtige game bezig. De laatste Superheld game die ik speelde was Spiderman op de PS4 Pro in 2018. Ik heb op de PC en PS4 Pro alle 3D Batman spellen uitgespeeld vroeger.

Gotham Knights van de eigen screenshot kwam ik met proefversie van PS+ Premium tegen op de PS5. Na een uurtje testen voor 29,99 gekocht. Het gaat genieten worden.

De PS5 versie van Uncharted 4 en Lost Legacy heb ik de afgelopen week uitgespeeld. Gratis met PS+ Premium. Tot nu toe geniet ik met volle teugen van de PS5.

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-11 15:31
Tijdens de voorjaars grote kuis bij ons thuis kwam de ongebruikte doos van de Dbrand Dark Plates 2.0 ter discussie en daar het best een coole en enorm verzorgde verpakking was van de Dark Plates, heb ik hem dan maar een geheel ander doel gegeven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qd42Knrv7vLFxrpoeC4DVtIFR88=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/knECkio4LlneUdQgar8wVTTM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9gd5W8_4LbGgoEY1To-Np_sngpI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mbcoA2HY8XhyVK4I2HRnTlju.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zwHvlohIcpZ2OugYJ6YIfkckTOc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sxzdh9qEpZOPqBAaxtbBPmPa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AGdkhB9ZXKYaOkz4WbED8L4xzII=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mhd9wD7OM3ewac3CVgK167lQ.jpg?f=fotoalbum_large

Ook heb ik wat oudere dozen zoals die van de Steam Controller in de "ronde farde" geklasseerd, maar niet zonder een kleine verborgen schat in die doos terug te vinden, namelijk de USB dongle cradle om de receiver/transmitter op je bureau te kunnen installeren en niet helemaal achter je PC! Ik heb dat ding met bijhorende kabel voor de Pulse 3D USB dongle netjes naast de console geïnstalleerd, want voorheen lag het gewoon met een soort verlengkabeltje op het TV meubel omdat als hij achterin de console zat, dat het geluid regelmatig wegviel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oGRwUWst8MR5PwKU_Vm1R49gdw8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HxFpuN2BZoovjBTLQjGNbMiS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uXsFEx--xlG0nd__WNOSslQ0fDk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZvDK04VWi3p6GfvCAgUhGG9w.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/18_LDs-AyEq_T4fGYNYLuXApqYk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YE7r2jGaKYNjd0tumrxaLX9u.jpg?f=fotoalbum_large

Vrouwlief blij dat alle zaken van de PS5 niet meer in het zicht liggen, dus toch wat punten gescoord! :+
Pagina: 1 ... 268 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord