Ja een PC is ook een optie. Ik heb een oude game laptop met een gtx 1050. Dat gaat hem niet worden met deze game vrees ik.
Ik heb het wat andersom. Plus opgezegd, want niet voldoende boeiends of al gespeeld. Ik speel Gamepass (dol op indies en kleine pareltjes) en Third Party games op Xbox (Dualsense vind ik onprettiger en die batterij gaat echt veel te snel leeg) en hou de PS5 echt aan voor de exclusives, zoals God of War en Final Fantasy.Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2023 @ 15:16:
[...]
Zeer herkenbaar. Bijna alle games van Sony, ND etc. vind ik top en geniet ik enorm van. Maar op die andere console vind ik ze zo matig en speel ik niets lang. Ik probeer 3rd part games wel via gamepass te spelen ipv Plus want anders game ik nooit meer op de Series X en heb GP nog tot eind van het jaar. Tevens handig dat gamepass voor pc er ook is. Al maak ik uiteindelijk alsnog nauwelijks gebruik van GP en speel ik vooral op de PS5…
Blijft natuurlijk allemaal een smaak ding.
[ Voor 4% gewijzigd door Timothy3000 op 20-03-2023 17:35 ]
Nou, de store is op een hoop punten (en dit is er één van) niet heel intuïtief. Als je het langer gebruikt weet je wel waar bepaalde dingen zitten, maar ze mogen daar echt wel eens kritisch naar kijken.Amos_x schreef op maandag 20 maart 2023 @ 15:24:
[...]
ik ben duidelijk niet handig met die store
Het is niet mijn eerste domme vraag ivm zoiets. Bedankt
Verwijderd
Het is eigen gewoon een *piep* store. Gelukkig hebben ze een keer iets gedaan aan dat licentie systeem in de laatste firmware (dat je van digitaal naar disc versie kan switchen zonder de game opnieuw te installeren). Als ze een keer een goede store neer zetten zouden ze veel meer kunnen verkopen. Nu denken mensen dat een game gewoon niet te krijgen is.Raem schreef op maandag 20 maart 2023 @ 18:02:
[...]
Nou, de store is op een hoop punten (en dit is er één van) niet heel intuïtief. Als je het langer gebruikt weet je wel waar bepaalde dingen zitten, maar ze mogen daar echt wel eens kritisch naar kijken.
Was helemaal geen domme vraag, de PS Store is gewoon een zooitje PUNT.Amos_x schreef op maandag 20 maart 2023 @ 15:24:
[...]
ik ben duidelijk niet handig met die store
Het is niet mijn eerste domme vraag ivm zoiets. Bedankt
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 19:38
Ga hem zeker spelen, ziet er sfeervol uit. Botw rippoff lijkt het me niet, gameplay doet anders aan. Volgens mij is het een vrij originele game.Spud82 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 10:12:
Nog mensen geinteresseerd in deze Breath of the Wild ripoff?![]()
Mij lijkt het wel wat, tussen al het AAA-geweld door. Vanaf morgen gratis speelbaar via Playstation Plus.
[YouTube: Tchia - TGA 2021: Gameplay Trailer | PS5, PS4]
[ Voor 8% gewijzigd door Chaoss op 20-03-2023 20:08 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Nee oké, was ook bedoeld met een knipoog. Ik zie zeker wel dat deze game inspiratie heeft opgedaan bij BOTW, maar daarnaast lijkt het ook wel echt een eigen smoel te hebben. Krijgt ook aardig goede reviews lees ik nu! Ik ga het zeker ook proberen.Chaoss schreef op maandag 20 maart 2023 @ 19:53:
[...]
Ga hem zeker spelen, ziet er sfeervol uit. Botw rippoff lijkt het me niet, gameplay doet anders aan. Volgens mij is het een vrij originele game.
- Chaoss
Dit ziet er ook weer erg lekker uit:
Jammer, ze hebben niets aan de loop animatie gedaan, hij ziet er nog steeds uit alsof hij nodig moet ...Chaoss schreef op maandag 20 maart 2023 @ 20:02:
Dit ziet er ook weer erg lekker uit:
[YouTube: Star Wars Jedi: Survivor - Official Story Trailer]
Denk niet dat deze er komt, heb Fallen Order nog niet uit en weet ook niet of ik die snel weer zal oppakken, maar die zal ik eerst uitspelen voordat ik deze ook maar overweeg.
Fallen Order ziet er opzich prima uit, de combat is ook nog wel aardig, maar op de een of andere manier klikte het niet toen ik het nog geinstalleerd had staan, misschien dat ik het later nog eens oppak, maar voorlopig heb ik zo iets van meh.
- Chaoss
Fallen order was ik zo doorheen (is ook niet een lange game) maar ik ga ook wel lekker op het Star Wars universum dus dat helpt.
Ga deze ook niet kopen want ik verwacht hem eigenlijk weer in de PS+ net als de eerste game.
Ga deze ook niet kopen want ik verwacht hem eigenlijk weer in de PS+ net als de eerste game.
Ik dacht onlangs aan die matrix-demo. Omdat ik wel eens wil zien wat nieuwe tech (UE5) kan laten zien op onze consoles. Ook al was het erg beperkt, en de performance niet bijster goed (het was dan ook een tech demo), toch lijkt het me leuk het even te kunnen uitproberen.
Voor we dit in games zien, hebben we het over 2025 of zo. Fortnite implementeert al een aantal dingen, maar dat komt door de stijl minder duidelijk over, en die game speel ik niet.
Op het moment van de matrix demo had ik jammer genoeg nog geen ps5, dus die tech demo zal ik nooit kunnen ervaren. Hopelijk komt unreal ooit eens met een paar andere demo's, want dat soort experiences trekt me wel...
Voor we dit in games zien, hebben we het over 2025 of zo. Fortnite implementeert al een aantal dingen, maar dat komt door de stijl minder duidelijk over, en die game speel ik niet.
Op het moment van de matrix demo had ik jammer genoeg nog geen ps5, dus die tech demo zal ik nooit kunnen ervaren. Hopelijk komt unreal ooit eens met een paar andere demo's, want dat soort experiences trekt me wel...
Dit had ik ook, de ps5 heb ik net een half jaar ongeveer. En demo niet op tijd kunnen claimen.Amos_x schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 08:27:
Ik dacht onlangs aan die matrix-demo. Omdat ik wel eens wil zien wat nieuwe tech (UE5) kan laten zien op onze consoles. Ook al was het erg beperkt, en de performance niet bijster goed (het was dan ook een tech demo), toch lijkt het me leuk het even te kunnen uitproberen.
Dus ben heel benieuwd
Morgen is toevallig ook het State Of Unreal event waar we updates krijgen over UE5 games en tech. Kan wellicht interessant zijn:
https://www.metacritic.com/game/playstation-5/tchiakazuka schreef op maandag 20 maart 2023 @ 10:31:
Yes, Tchia heeft zeker mijn interesse. De setting spreekt me erg aan. Beetje Wind Waker achtig. Benieuwd naar de reviews, embargo verloopt vandaag om 18.00.
[Twitter]
Wel een score wat ik ongeveer verwacht had. Ik ga hem vanavond in ieder geval sowieso proberen, ben benieuwd.
Verwijderd
Ik heb de Matrix demo op de Series X en die gaat er nooit meer van af. Leuk voor de heb.
Het is zeker indrukwekkend maar niet te vergelijken met een daadwerkelijke game. Wel leuk om te zien wat er o.a. mogelijk is. Het is allemaal zeer statisch en dan nog in 30fps. Leuke blik op de toekomst dat wel.
Ben benieuwd wat ze inmiddels er mee kunnen.
Het is zeker indrukwekkend maar niet te vergelijken met een daadwerkelijke game. Wel leuk om te zien wat er o.a. mogelijk is. Het is allemaal zeer statisch en dan nog in 30fps. Leuke blik op de toekomst dat wel.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2023 09:07 ]
De extra PS+ games voor deze maand zijn nu te claimen in de store waaronder de nieuwe game Tchia
Verwijderd
Moet zeggen dat Plus Essential/Extra/Premium heel goed op dreef is momenteel. Horizon en Uncharted had ik al maar dat zijn niet zomaar wat titels die ze toevoegen. Heel netjes.
Ik denk dat ik na verloop van mijn gamepass het bij Plus ga houden en niet meer achterom kijk. Zelfs de Essential games zijn van een heel ander kaliber dan de gratis Live games.
Sony is goed bezig.
Ik denk dat ik na verloop van mijn gamepass het bij Plus ga houden en niet meer achterom kijk. Zelfs de Essential games zijn van een heel ander kaliber dan de gratis Live games.
Sony is goed bezig.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2023 13:06 ]
Verwijderd
Ik heb ook geen spijt van mijn PS Premium en wacht al op de Cyber Monday deal voor een nieuw jaar PS Premium met korting.
Verwijderd
Hier voor een paar euro ook upgrade naar Premium gedaan maar op het eind zal ik waarschijnlijk terug gaan naar extra. Wilde de Ragnarök demo checken.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2023 13:42 ]
PlayStation 5 Call Of Duty: Modern Warfare II is nu €43,97 bij BCC (Met Cashback XL).
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Gameplay beelden van Crash Team Rumble. Helaas niet het type game waar ik op zit te wachten.
Heb em op de PS5. Draait als een natte krant, maar ziet er echt waanzinnig next-gen uitVerwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 09:04:
Ik heb de Matrix demo op de Series X en die gaat er nooit meer van af. Leuk voor de heb.![]()
Zeker niet meer verwijderen, aangezien ie volgens mij dan niet meer te downloaden is.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Eens, voor mij weer een reden om Uncharted 4 en the lost Legacy nog eens opnieuw te spelen op 60fps. Ziet er nog steeds waanzinnig goed uit en de gameplay is nog steeds in orde. Is al weer van release geleden (2015 en 2016?) dat ik die games gespeeld heb.Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 13:04:
Moet zeggen dat Plus Essential/Extra/Premium heel goed op dreef is momenteel. Horizon en Uncharted had ik al maar dat zijn niet zomaar wat titels die ze toevoegen. Heel netjes.
Sony is goed bezig.
Ace Combat 7 staat ook sinds kort op PS+ Extra. Ook echt een vette jetfighter game
[ Voor 5% gewijzigd door Hulleman op 21-03-2023 16:14 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Verwijderd
Het eerste wat ik deed na aanschaf van de PS5 was Uncharted 4 upgraden. Je gaat genieten!Hulleman schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 16:13:
[...]
Eens, voor mij weer een reden om Uncharted 4 en the lost Legacy nog eens opnieuw te spelen op 60fps. Ziet er nog steeds waanzinnig goed uit en de gameplay is nog steeds in orde. Is al weer van release geleden (2015 en 2016?) dat ik die games gespeeld heb.
Ace Combat 7 staat ook sinds kort op PS+ Extra. Ook echt een vette jetfighter game
Ace Combat is niet iets wat mij meteen aanspreek maar zal ‘m toch eens checken.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2023 16:17 ]
Ben zelf weer the last of us 2 aan het spelen.
Was ooit net na release aan begonnen maar nooit afgemaakt. Gestopt op de helft ong.
Nu opnieuw begonnen, mede omdat ik toen account sharing deed met broertje en nu zelf via Amerikaanse account gekocht deed de savegame het niet.
Anyway, op de ps5 lekker 60fps. Ziet er nog steeds fenomenaal uit. En ja zeker nu nog in begin, zit denk 9uur erin, is het wel weer een emotionele rollercoaster.
Net de
Zeker na de serie van tlou had ik zin om weer op te pakken. Heb wel moeite beetje met de gameplay af en toe. Ben nie zo veel gewend, speel amper shooters meer en zelfs op letterlijk de makkelijkste difficulty ga ik wel eens dood door gekut van mijn kant. Moet ik teveel denken en gaat het fout. Maar gaat gelukkig al beter. Ben ook geen tiener meer helaas
Heb in dit soort spellen altijd angst van gebruiken van resources maar zeker op easy is er veel te vinden. Zodra ik dat een beetje besefte gaat het prima.
Was ooit net na release aan begonnen maar nooit afgemaakt. Gestopt op de helft ong.
Nu opnieuw begonnen, mede omdat ik toen account sharing deed met broertje en nu zelf via Amerikaanse account gekocht deed de savegame het niet.
Anyway, op de ps5 lekker 60fps. Ziet er nog steeds fenomenaal uit. En ja zeker nu nog in begin, zit denk 9uur erin, is het wel weer een emotionele rollercoaster.
Net de
spoiler:
Wat ontzettend mooi stuk is dat toch. De emoties en de sfeer. Geniaal hoe naughty dog dat altijd weer neer kan zetten.flashback van joel en ellie naar de Wyoming museum gehad.
Zeker na de serie van tlou had ik zin om weer op te pakken. Heb wel moeite beetje met de gameplay af en toe. Ben nie zo veel gewend, speel amper shooters meer en zelfs op letterlijk de makkelijkste difficulty ga ik wel eens dood door gekut van mijn kant. Moet ik teveel denken en gaat het fout. Maar gaat gelukkig al beter. Ben ook geen tiener meer helaas
Heb in dit soort spellen altijd angst van gebruiken van resources maar zeker op easy is er veel te vinden. Zodra ik dat een beetje besefte gaat het prima.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Op de PS5 Disc van Call Of Duty Modern Warfare II staat maar 72MB, mooie farce dus om de fysieke industrie de nek om te draaien en de retro verzamelaars.
Zie het hier nu ook: https://www.digitaltrends...n-warfare-iis-disc-empty/.
Kortom disc verzameling is waardeloos geworden, met zulke discs. dit was het natuurlijk vaak toch al met soms enorme 'day one' patches om de game te laten werken zoals bedoeld.
Kortom disc verzameling is waardeloos geworden, met zulke discs. dit was het natuurlijk vaak toch al met soms enorme 'day one' patches om de game te laten werken zoals bedoeld.
[ Voor 49% gewijzigd door Jumpman op 21-03-2023 17:42 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Yep, daarom koop ik mijn PS5 games digitaal. Ik ben een verzamelaar van games maar dit heeft 0 waarde voor mij. Nintendo heb ik dan wel alles fysiekJumpman schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 17:23:
Op de PS5 Disc van Call Of Duty Modern Warfare II staat maar 72MB, mooie farce dus om de fysieke industrie de nek om te draaien en de retro verzamelaars.
Tot nu toe zijn het aantal discs zonder echte game data op PS5 nog steeds een zeldzaamheid. Ik weet het van CoD MW2 en Kena. Niet perse een reden om nou niet PS5 games te verzamelen.Cyrax0508 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 17:46:
[...]
Yep, daarom koop ik mijn PS5 games digitaal. Ik ben een verzamelaar van games maar dit heeft 0 waarde voor mij. Nintendo heb ik dan wel alles fysiek
- Chaoss
Download van Tchia loopt hier.
Launch trailer:
Launch trailer:
Ik heb een paar fysieke ps5 games, maar op het schijfje staat toch bijna niks? Ik moet weet ik hoeveelcold_as_ijs schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 18:03:
[...]
Tot nu toe zijn het aantal discs zonder echte game data op PS5 nog steeds een zeldzaamheid. Ik weet het van CoD MW2 en Kena. Niet perse een reden om nou niet PS5 games te verzamelen.
GB downloaden. De dvd lijkt meer op een sleutel om een game te starten dan dat er echt gamedata op staat. Anyway, ik vind fysieke switch games het enige hedendaagse medium waar nog waarde aan hangt. Maar dat is misschien meer een gevoel dan..
Verwijderd
Alleen met Kena en mw2 is dat zo. Alle andere games staat de volledige game op de disc. Een beetje een storm in een glas water dit.Cyrax0508 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 19:31:
[...]
Ik heb een paar fysieke ps5 games, maar op het schijfje staat toch bijna niks? Ik moet weet ik hoeveel
GB downloaden. De dvd lijkt meer op een sleutel om een game te starten dan dat er echt gamedata op staat. Anyway, ik vind fysieke switch games het enige hedendaagse medium waar nog waarde aan hangt. Maar dat is misschien meer een gevoel dan..
Wel grappig dat je de switch noemt, terwijl er daar enorm veel codes in a box verkocht worden.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2023 20:39 ]
Helaas 30fps cap.Chaoss schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 18:52:
Download van Tchia loopt hier.
Launch trailer:
[YouTube: Tchia - Launch Trailer | PS5 & PS4 Games]
Huh? Alleen op PS4 neem ik dan maar aan toch?
Nee ook PS5:Kalder schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 21:05:
[...]
Huh? Alleen op PS4 neem ik dan maar aan toch?
Though the game appears to target 60 FPS, it very rarely hits it, and there's a minor stutter whose consistency quickly leads to frustration.
Heel vreemd, misschien weer een beta release? Zo heftig lijkt me deze game grafisch niet. Ze zullen het wel weer gaan updaten...FMS schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 21:14:
[...]
Nee ook PS5:
Though the game appears to target 60 FPS, it very rarely hits it, and there's a minor stutter whose consistency quickly leads to frustration.
Ik koop geen codes in a box. Als ik een Switch game koop, staat alles op de cartridge. Ik hoef niet alles op mijn console te downloaden zoals op mijn ps5 om een game te kunnen spelen.Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 20:34:
[...]
Alleen met Kena en mw2 is dat zo. Alle andere games staat de volledige game op de disc. Een beetje een storm in een glas water dit.
Wel grappig dat je de switch noemt, terwijl er daar enorm veel codes in a box verkocht worden.
Fijn voor je dat jij dat een storm in een glas water vindt, maar ik zie het zelf gewoon zo. Ik zie geen enkele waarde in een fysieke ps5 game. Zoals ik zelf al aangaf, dat is simpelweg mijn gevoel.
[ Voor 5% gewijzigd door Cyrax0508 op 21-03-2023 22:38 ]
Ik heb bij Switch games anders ook zo vaak dat ik updates moet installeren wanneer ik een nieuw fysiek spel heb gekocht.Cyrax0508 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 22:25:
[...]
Ik koop geen codes in a box. Als ik een Switch game koop, staat alles op de cartridge. Ik hoef niet alles op mijn console te downloaden zoals op mijn ps5 om een game te kunnen spelen.
Fijn voor je dat jij dat een storm in een glas water vindt, maar dat kan me niet zoveel schelen. Ik zie geen enkele waarde in een fysieke ps5 game. Zoals ik zelf al aangaf, dat is simpelweg mijn gevoel.
En het is bij de PS5 nogal logisch dat alles op je console gezet wordt. (Vanaf de cd, niet gedownload). Direct vanaf cd lezen is niet snel genoeg.
- Chaoss
Niets van gemerkt, loopt smooth maar dat komt misschien door VRR. Hebt de eerste 3 uurtjes er alweer opzitten.
Ik vind het ook prima spelen. Ik heb wel motion blur uitgezet en de camera sensitivity iets omhoog gezet.Chaoss schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 22:44:
[...]
Niets van gemerkt, loopt smooth maar dat komt misschien door VRR. Hebt de eerste 3 uurtjes er alweer opzitten.
Dat snap ik, ik gaf daarom al meerdere malen aan dat het vooral een gevoel is. Ik hecht weinig tot geen waarde aan het hebben van fysieke games op mijn ps5.Raem schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 22:42:
[...]
Ik heb bij Switch games anders ook zo vaak dat ik updates moet installeren wanneer ik een nieuw fysiek spel heb gekocht.
En het is bij de PS5 nogal logisch dat alles op je console gezet wordt. (Vanaf de cd, niet gedownload). Direct vanaf cd lezen is niet snel genoeg.
En een update van 1.8 GB vind ik wat minder erg 😁 ik kan al mijn 50 fysieke games gewoon spelen op mijn Switch zonder te kloten met games verwijderen zoals met mijn PS5.
Verwijderd
Je hoeft ook niks naar de ps5 te downloaden. Je moet de data vanaf de disc naar de ps5 kopiëren. Dus er zit zeker wel waarde in een ps5 game op disc, aangezien je de game gewoon kan installeren zonder internet.Cyrax0508 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 22:25:
[...]
Ik koop geen codes in a box. Als ik een Switch game koop, staat alles op de cartridge. Ik hoef niet alles op mijn console te downloaden zoals op mijn ps5 om een game te kunnen spelen.
Fijn voor je dat jij dat een storm in een glas water vindt, maar ik zie het zelf gewoon zo. Ik zie geen enkele waarde in een fysieke ps5 game. Zoals ik zelf al aangaf, dat is simpelweg mijn gevoel.
Volgens mij haal je twee dingen door elkaar:
- data installeren vanaf disc
- downloaden van updates.
De game wordt niet volledig gedownload, als er al iets gedownload wordt dan is het alleen een update die de ps5 automatisch binnenhaalt.
Ik denk dat je gelijk hebt. Als ik TLoU part 1 fysiek koop, dan ben ik nog tientallen gb’s kwijt aan ruimte. Vandaar dat ik in de veronderstelling ben dat de hele game op mijn console gezet wordt. Ik kan iig onmogelijk 50 PS5 games fysiek bezitten en ze allemaal direct speelklaar te hebben. Dat is meer mijn issue daarmee en waarom ik er minder waarde aan hechtVerwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 22:57:
[...]
Je hoeft ook niks naar de ps5 te downloaden. Je moet de data vanaf de disc naar de ps5 kopiëren. Dus er zit zeker wel waarde in een ps5 game op disc, aangezien je de game gewoon kan installeren zonder internet.
Volgens mij haal je twee dingen door elkaar:
- data installeren vanaf disc
- downloaden van updates.
De game wordt niet volledig gedownload, als er al iets gedownload wordt dan is het alleen een update die de ps5 automatisch binnenhaalt.
Verwijderd
Dat komt omdat een cartridge sneller is dan een disc qua leessnelheid. Echter is een cartridge beperkt aan ruimte en zijn ze duur in productie. Het is bijna onmogelijk om dergelijk grote games van de ps5 op een betaalbare cartridge te zetten die dezelfde snelheid heeft als een ssd. Vandaar dat je de game altijd op je ssd moet installeren.Cyrax0508 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 23:05:
[...]
Ik denk dat je gelijk hebt. Als ik TLoU part 1 fysiek koop, dan ben ik nog tientallen gb’s kwijt aan ruimte. Vandaar dat ik in de veronderstelling ben dat de hele game op mijn console gezet wordt. Ik kan iig onmogelijk 50 PS5 games fysiek bezitten en ze allemaal direct speelklaar te hebben. Dat is meer mijn issue daarmee en waarom ik er minder waarde aan hecht
Daarentegen kan je er wel een extra ssd van 2 Tb instoppen. Daar kan je inclusief de console ssd makkelijk 50 games op kwijt.
Het grote voordeel van een fysieke game ten opzichte van digitaal is mijns inziens de verkoopbaarheid. In die zin maakt het mij geen zak uit of nou wel alle data op de disc staat of niet. Zolang ik de game nog maar kan verkopen. Om die reden zal ik nooit digital only gaan, hoe fijner en makkelijker dat ook is.
- Chaoss
Heb motion blur en film grain uitgezet, game ziet er dan best ok uit, geen high res textures en models maar het zonlicht en water is wel mooi gedaan. Lekkere vakantie vibe als je daar rondlooptRaem schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 22:52:
[...]
Ik vind het ook prima spelen. Ik heb wel motion blur uitgezet en de camera sensitivity iets omhoog gezet.
Vrr werkt pas vanaf 48 fps op de PS5Chaoss schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 22:44:
[...]
Fijn dat hij lekker loopt, ziet er in ieder geval interessant uit
Chaoss schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 23:36:
[...]
Heb motion blur en film grain uitgezet, game ziet er dan best ok uit, geen high res textures en models maar het zonlicht en water is wel mooi gedaan. Lekkere vakantie vibe als je daar rondloopt
:strip_exif()/f/image/5J59jCcE1NMsFDTWHDDdGa5b.jpg?f=fotoalbum_large)
Ja, de game heeft echt wel een lekker sfeertje. Gameplay is nog niet zo heel bijzonder. Beetje ubisoft achtig met uitkijkposten om de kaart vrij te spelen, collectables langs te gaan en kampen te legen. Misschien dat het later in de game interssanter wordt.
Dieren overnemen is wel leuk gedaan.
- Chaoss
Dat dieren overnemen doe ik nog te weinig. De gameplay is inderdaad vrij standaard. Uitkijk punten, kistjes met loot, collectibles, vijandelijke kampen, races, shooting range, upgrades. Merk wel dat ik niet toekomt aan de main objectives.
Ik wordt ook gelukkig van de achtergrond muziek, heerlijk
Wel jammer dat je bij het kampvuur geen gitaar minigame kunt doen (liedje selecteren). Tuurlijk je kunt zelf gaan jammen op je gitaar maar dat wordt bij mij niets
Ik wordt ook gelukkig van de achtergrond muziek, heerlijk
Lijkt een beetje op BOTW. Klopt dat ook?
Net zelf ook geprobeerd. Ik merk de stutters wel echt. VRR lijkt af en toe te helpen met de instabiele framerate. Het is geen smooth 60fps, maar kan er wel mee leven.Chaoss schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 22:44:
[...]
Sfeervol spelletje!
Ik heb een probleempje.. ik probeer op mn computer in te loggen op mijn playstation account om remote play te activeren. Ik geef mn username en paswoord in, vervolgens mn 2factor authentication. Alles in orde... krijg ik gewoon een melding in mn browser "Redirect" .... En er gebeurd niks meer ?!
Zoals @Raem en @Verwijderd al aangaven, een blu ray (of elk optisch medium) is zowat sinds de ps3 al nauwelijks snel genoeg om game assets en data in te laden/te streamen. Sinds de ps4 wordt elke game geïnstalleerd, dus sinds 2013 of zo, ongeveer tien jaar.Cyrax0508 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 22:25:
[...]
Het is gemakkelijk om positief te zijn over het 'niet installeren' van nintendo games, de cartridge is gewoon flash geheugen zoals er in de console zelf zit. Een logisch gevolg van het kleine formaat van hun laatste consoles. Als nintendo gewoon een klassieke huiskamer console had gemaakt zoals vroeger, mag je er zeker van zij dat er gewoon optische discs gebruikt werden, want veeeeel goedkoper en 1000x gemakkelijker te produceren.
En nintendo zal er vast niet rouwig om zijn. Ten eerste rekenen ze die productiekosten natuurlijk gewoon door naar de consument (dure games), en aan hun kant hoeven ze maar een fractie van de server capaciteit te voorzien want hun games trekken nauwelijks data binnen bovenop wat er al op de cartridge staat. Het zou me niet verbazen als het datavolume bij nintendo een factor tien of meer lager ligt dan bij sony en microsoft.
Vooral als gamers met de regelmaat van de klok games wissen om plaats te maken, en daarna weer downloaden uit de store, en zo de store gebruiken als 'buffer opslag'. Eenmaal MW2 downloaden staat gelijk aan 30 keer Super Mario Odyssey downloaden.
Veel geluk met die flash cartridges over 15 a 20 jaar trouwens.
Sinds consoles internet toegang hebben, was het voor mij meteen duidelijk dat games op discs geen statisch gegeven meer zijn, en eigenlijk niet meer op de traditionele manier te 'verzamelen' zijn. Om later dus nog eens te spelen. En het is er alleen maar erger op geworden met de tijd.Fijn voor je dat jij dat een storm in een glas water vindt, maar ik zie het zelf gewoon zo. Ik zie geen enkele waarde in een fysieke ps5 game. Zoals ik zelf al aangaf, dat is simpelweg mijn gevoel.
Er zijn uitzonderingen. God of war bvb is prima speelbaar in z'n 1.0 release die op de disc staat zonder patches. Net als uncharted games en games van bekende en gereputeerde studio's. (spiderman bvb). Dus met wat voorzichtig uitzoek werk kan je wel nog de classics verzamelen om over 15 jaar offline te spelen. Andere studio's leveren een beta op disc en een 15 GB day one patch. Het is wat het is.
Maar ik ben het dus helemaal niet eens met het feit dat het geen waarde heeft. Inderdaad, voor het klassieke verzamelen is het nutteloos (day 1 patch gegeven). Maar wat me het meeste 'stoort' in het huidige game distributie landschap is dat elke aankoop aan je store account is gelinkt.
Discs zijn vooralsnog de enige manier om een game te kopen met een 'transferrable' license. Iets wat je kan doorgeven aan familie of vrienden. En daar zit voor mij de waarde. Ik kan me gemakkelijk games veroorloven, en ik weet dat ik met die disc gemakkelijk familie een plezier doe als ik ze eens uitleen. Als ze aan mijn account gelinkt zijn worden ze waarschijnlijk in de meeste gevallen niet eens gespeeld en worden ze gewoon toegevoegd aan de backlog van een compulsieve koper van games (mezelf
Games verzamelen op de klassieke manier heeft al 20 jaar sowieso geen enkele waarde, het is een vergankelijk medium die je in het moment moet beleven, verbonden aan hardware (vooral bij consoles) die statisch is en ook niet het eeuwige leven heeft. Game preservation vind ik dan ook redelijk onzin...
Op pc met tientallen jaren backwards compatibility kan ik me er nog iets bij voorstellen.
Wat je nu kan met NES en SNES cartridges en hardware komt nooit meer terug, en is nutteloos op alle huidige en vorige generatie consoles.
Hier de 600 Gb van de ps5 + 1 TB ssd expansion, en er staan gemakkelijk 50+ games op m'n ps5. Met 2 TB heb je nog meer ruimte. Niet elke game is 50+ Gb, en dat is het op je switch ook zeker niet. (eerder 5 - 15 Gb max). Op m'n pc heb ik idem een 40-50 tal games geïnstalleerd staan op max. 1,2 TB of zo.Cyrax0508 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 22:56:
[...]
Dat snap ik, ik gaf daarom al meerdere malen aan dat het vooral een gevoel is. Ik hecht weinig tot geen waarde aan het hebben van fysieke games op mijn ps5.
En een update van 1.8 GB vind ik wat minder erg 😁 ik kan al mijn 50 fysieke games gewoon spelen op mijn Switch zonder te kloten met games verwijderen zoals met mijn PS5.
Ongelooflijk. Hoe kan je zo'n game met dergelijke (simpele) graphics op de PS5 op 30fps cappen. Tering hey.
Heb em maar weggelegd in de hoop dat er nog een update komt, want dit is gewoon triest.
Er is helemaal geen target. Het is gewoon 30fps. Teleurgesteld zijn is een understatement.FMS schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 21:14:
[...]
Nee ook PS5:
Hoe kan een game zoals Horizon Forbidden West draaien als een trein en dit gelocked zijn op 30fps?
Ik trek het bijzonder slecht allemaal.
[ Voor 44% gewijzigd door kaos001 op 22-03-2023 09:31 ]
Het is een beetje tegenstrijdig wat je online leest. Volgens mijn LG FPS meet menu zit het ruim boven 30fps maar niet stabiel. Er lijkt ook wat frame pacing issues te zijn. Zie ook mijn post hierboven.kaos001 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 09:27:
[...]
Ongelooflijk. Hoe kan je zo'n game met dergelijke (simpele) graphics op de PS5 op 30fps cappen. Tering hey.
Heb em maar weggelegd in de hoop dat er nog een update komt, want dit is gewoon triest.
[...]
Er is helemaal geen target. Het is gewoon 30fps. Teleurgesteld zijn is een understatement.
Hoe kan een game zoals Horizon Forbidden West draaien als een trein en dit gelocked zijn op 30fps?
Verwijderd
Serieus is die game 30fps? Als dat echt zo is ga ik ‘m niet eens checken. Dit weekend lekker aan de slag met Diablo 4(zin in!) tevens nog bezig met Ragnarök. Daarna nog eens kijken hoe het er technisch voorstaat met Tchia.
Guerrilla bestaat uit 360 medewerkers. Acaweb 12. Daarnaast is dit pas hun tweede game.kaos001 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 09:27:
[...]
Er is helemaal geen target. Het is gewoon 30fps. Teleurgesteld zijn is een understatement.
Ik heb geen idee hoe lastig het allemaal is, maar ik las ergens dat ze wel 60fps wilde, maar dat ze daar moeite mee hadden. En dan speelt een klein team met relatief weinig ervaring natuurlijk wel een rol.
Los van dit alles, wel vreemd toch? Om in een landschap van high fps (60 en hoger) op de PS5 een game in deze gammele staat te releasen? Vind het voornamelijk gewoon heel jammer. Had me er echt op verheugd.FMS schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 09:38:
[...]
Het is een beetje tegenstrijdig wat je online leest. Volgens mijn LG FPS meet menu zit het ruim boven 30fps maar niet stabiel. Er lijkt ook wat frame pacing issues te zijn. Zie ook mijn post hierboven.
Ben dit wel met je eens. Maar toch, het is de Unreal engine. Dat moet allemaal niet zo heel lastig zijn toch? Het is makkelijk lullen vanaf de zijlijn, ik weet het, maar het is zo zonde!Raem schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 09:46:
[...]
Guerrilla bestaat uit 360 medewerkers. Acaweb 12. Daarnaast is dit pas hun tweede game.
Ik heb geen idee hoe lastig het allemaal is, maar ik las ergens dat ze wel 60fps wilde, maar dat ze daar moeite mee hadden. En dan speelt een klein team met relatief weinig ervaring natuurlijk wel een rol.
[ Voor 36% gewijzigd door kaos001 op 22-03-2023 09:49 ]
Het valt echt mee maar het is niet perfect. Houd er ook rekening mee dat het een kleine studio is.kaos001 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 09:47:
[...]
Los van dit alles, wel vreemd toch? Om in een landschap van high fps (60 en hoger) op de PS5 een game in deze gammele staat te releasen? Vind het voornamelijk gewoon heel jammer. Had me er echt op verheugd.
Raem schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 09:46:
[...]
Guerrilla bestaat uit 360 medewerkers. Acaweb 12. Daarnaast is dit pas hun tweede game.
EDIT: nevermind, was nog niet wakker lol
[ Voor 21% gewijzigd door s0kkie op 22-03-2023 11:08 ]
Tweede game van Acaweb he.
Ah sheize, je bericht in een hele andere context gelezenRaem schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 10:26:
[...]
Tweede game van Acaweb he.De studio die Tchia gemaakt heeft.
Ik ben op dit moment bezig met Callisto protocol (ook Unreal enige game) en speel dit spel in 30fps mode.. Enige spel wat ik op 30fps speel maar prima te doen. Als het spel niet al te snel is en er geen drops zijn is het voor mij wel te doen.... vind Bij dit spel vind ik het verschil groot en zie ik het.. Meestal zie ik het verschil niet zo en speel ik op 60fps.
Ik teken nergens meer voor
Klopt, het voordeel is dat je het goedkoper of tweedehands kan kopen en weer verkopen.Cyrax0508 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 19:31:
[...]
Ik heb een paar fysieke ps5 games, maar op het schijfje staat toch bijna niks? Ik moet weet ik hoeveel
Het 'verzamelen' argument is maar klein. Verzamelen voor waarde heeft pas echt zin als iets in ongeopende verpakking zit (gisteren nog over een iPhone 1 voor 55.000 dollar gelezen!), en dan maakt het weer niet uit of de disc leeg is of vol zit.
De gamers die nu nog discs uit 1995 willen inladen (of in 2038 de discs van nu) kunnen inderdaad pech hebben. Maar dat is een niche die niets met de commerciele markt te maken heeft.
Nadeel is weer dat de disc er steeds in moet en een tijdje herrie maakt.
Misschien mis ik iets maar wat betreft fysiek/digitaal.
Paar dagen vrij en ik had ineens zin in Modern Warfare 2 die ik nog niet had gekocht.
Store 80 euro, bij Bol fysiek 45 euro en ik kan de game nog eventueel een keer weg geven/uitlenen.
Zelf heb ik ook liever geen gedoe met discs maar in dit geval vond ik dit toch de betere keuze.
Paar dagen vrij en ik had ineens zin in Modern Warfare 2 die ik nog niet had gekocht.
Store 80 euro, bij Bol fysiek 45 euro en ik kan de game nog eventueel een keer weg geven/uitlenen.
Zelf heb ik ook liever geen gedoe met discs maar in dit geval vond ik dit toch de betere keuze.
Helemaal met je eens, maar blijkbaar is het mogelijk om digitale games te delen op meerdere accounts. Dan hoef je de game maar 1x te kopen en kunnen meerdere mensen tegelijk op verschillende apparaten spelen. Het ligt aan de usercase, maar voor mij is digitaal veel en veel te duur.Sipio schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 11:55:
Misschien mis ik iets maar wat betreft fysiek/digitaal.
Zeker. Ik heb nog wel wat Nintendo Switch spul in seal liggen. Links Awakening LE bijvoorbeeld. Kan ik zo € 175,00 voor krijgen, 3 jaar na release. Ik ben benieuwd wat de waarde over 15 jaar is. Maar ik verzamel niet voor de financiële waarde. Ik heb een aantal 3DS consoles in seal liggen, die dingen zijn goud waard nu. Als er een moment is om ze te verkopen, dan is dat nu. Maar ze blijven gewoon waar ze zijnWaterFire schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 11:45:
[...]
Klopt, het voordeel is dat je het goedkoper of tweedehands kan kopen en weer verkopen.
Het 'verzamelen' argument is maar klein. Verzamelen voor waarde heeft pas echt zin als iets in ongeopende verpakking zit (gisteren nog over een iPhone 1 voor 55.000 dollar gelezen!), en dan maakt het weer niet uit of de disc leeg is of vol zit.
De gamers die nu nog discs uit 1995 willen inladen (of in 2038 de discs van nu) kunnen inderdaad pech hebben. Maar dat is een niche die niets met de commerciele markt te maken heeft.
Nadeel is weer dat de disc er steeds in moet en een tijdje herrie maakt.
Ik erger me aan het feit dat digitale games zo ontzettend duur zijn. Waarom zou ik RE Remake digitaal kopen voor € 70,00 als ik hem voor een tientje minder fysiek kan kopen? Die kan ik ook weer doorverkopen na het uitspelen.
Nogmaals, dat ik meer waarde hecht aan fysiek spul van Nintendo is ook meer een gevoel. En ja, ik vind het irritant dat ik bij een fysieke game op de PS5 alsnog 40 GB op mijn console moet zetten. Ook al weet ik dat het "nu eenmaal moet".
Ik verzamel ze puur voor de verzameling. Niet voor waarde. Dat boeit me niet echt. Vind het gewoon leuk om games die ik echt tof vind in de kast te hebben.WaterFire schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 11:45:
[...]
Klopt, het voordeel is dat je het goedkoper of tweedehands kan kopen en weer verkopen.
Wat is nu de beste vervanger voor de Nidec fan? Soms hoor ik dat ding toch wel boven mijn games uit op rustige momenten. Heel storend is het niet, maar als er een goede (officiële) vervanger is dan ga ik er voor.
Als ik nu zoek kom ik toch vaak op Chinese sites terecht en dan weet ik niet wat ik koop...
Wat zijn de ervaringen hier?
Als ik nu zoek kom ik toch vaak op Chinese sites terecht en dan weet ik niet wat ik koop...
Wat zijn de ervaringen hier?
20 EUR is netjes voor de uitbreiding, ik had eerder richting de 40 verwacht afgaande op de prijzen die Sony deze generatie hanteert
Inderdaad! HFW vond ik uiteindelijk niet zo veel aan. Het nieuwe van Zero Dawn was er voor mij wel af, maar burning shores zal er wel weer komenkazuka schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 15:25:
20 EUR is netjes voor de uitbreiding, ik had eerder richting de 40 verwacht afgaande op de prijzen die Sony deze generatie hanteert
20 Euro valt heel erg mee voor de uitbreiding. Nu is het nog afwachten of de uitbreiding ook echt de moeite waard is. Ik krijg meteen zin om het spel weer op te pakken, maar ik ga geen pre/order plaatsen hiervoor. Het zal niet de eerste keer zijn, dat een release tegenvalt.
Heb horizon fw nog niet eens uitgespeeld, vond het niet echt een heel leuke game. Graphics mooi, verhaal opzich prima maar gameplay enz vond ik niet super. Zeker het klimmen is echt vervelend en gaat vaak fout. Misschien weer keer oppakken. Vond destijds de eerste wel leuk om te doen.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
- Chaoss
Burning shores wordt wel een instabuy voor 20,- ben wel benieuwd hoeveel uur er in gaat zitten. Kan niet wachten om terug te keren naar die wereld 
Tchia is een open wereld adventure met relatief weinig actie.
BOTW zelf niet gespeeld, maar dat lijkt me meer een rpg?Timothy3000 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 07:52:
Lijkt een beetje op BOTW. Klopt dat ook?
Tchia is een open wereld adventure met relatief weinig actie.
[ Voor 21% gewijzigd door Chaoss op 22-03-2023 16:53 ]
Pre order bonus op een DLC voor een offline SP-game, het moet niet gekker worden. En dan niet eens een gameplay trailer laten zien...
- Chaoss
Wat heeft een gameplay trailer met de pre order bonus te maken? Sowieso weet elke potentiële klant van deze DLC al exact hoe de gameplay is want die hebben allemaal al Forbidden West gespeeld..paul99 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 16:54:
[...]
Pre order bonus op een DLC voor een offline SP-game, het moet niet gekker worden. En dan niet eens een gameplay trailer laten zien...
Verwijderd
Diablo 4 open beta is nu te downloaden via de Playstation store, 36GB. 77GB.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2023 18:07 ]
Verwijderd
Hier hetzelfde, eerste vond ik wel leuk om te spelen. Maar forbidden west vond ik niet veel aan, de gameplay vond ik met vlagen verschrikkelijk. Klimmen zit heel vreemd in elkaar, dat je niet de jump knop moet gebruiken maar de joystick moet richten. De actie is heel erg onoverzichtelijk, de camera schiet alle kanten op, Aloy staat ook enorm langzaam op als ze valt. Ze verklapt telkens alle puzzels en zo kan ik nog wel even doorgaan. Alleen de graphics zijn echt insane. Maar verder vond ik het een zeer teleurstellende game. Laat guerilla maar weer een nieuwe killzone maken.v8power67 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 16:40:
Heb horizon fw nog niet eens uitgespeeld, vond het niet echt een heel leuke game. Graphics mooi, verhaal opzich prima maar gameplay enz vond ik niet super. Zeker het klimmen is echt vervelend en gaat vaak fout. Misschien weer keer oppakken. Vond destijds de eerste wel leuk om te doen.
Ook op pc zijn er wat framedrops, maar daar zit gelukkig dan weer geen 30 cap op.FMS schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 09:38:
[...]
Het is een beetje tegenstrijdig wat je online leest. Volgens mijn LG FPS meet menu zit het ruim boven 30fps maar niet stabiel. Er lijkt ook wat frame pacing issues te zijn. Zie ook mijn post hierboven.
https://www.gamesradar.co...ed-after-the-xbox-buyout/
Redfall was ook in ontwikkeling voor de PS5, maar Arkane moest daar de stekker uit trekken van Microsoft na de overname.
Redfall was ook in ontwikkeling voor de PS5, maar Arkane moest daar de stekker uit trekken van Microsoft na de overname.
[ Voor 26% gewijzigd door Raem op 22-03-2023 20:22 ]
Verwijderd
Waarschijnlijk hetzelfde bij StarfieldRaem schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 20:19:
https://www.gamesradar.co...ed-after-the-xbox-buyout/
Mja eens, zo vet als ik Zero Dawn vond hoe teleurstellend in Forbidden West vond. Absoluut een goede game, maar de magie van Zero Dawn was er helemaal af. Dat deel was vernieuwend en had echt een tof en goed verhaal. Het verhaal van FW echt don't care. Zero Dawn staat zeker in mijn top 5 van de beste PS4 games. In FW zijn wat vreemde keuzes gemaakt en het klimmen is er daar één van. Dat is helemaal kapot en moet je echt veel doen.Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 19:07:
[...]
Hier hetzelfde, eerste vond ik wel leuk om te spelen. Maar forbidden west vond ik niet veel aan, de gameplay vond ik met vlagen verschrikkelijk. Klimmen zit heel vreemd in elkaar, dat je niet de jump knop moet gebruiken maar de joystick moet richten. De actie is heel erg onoverzichtelijk, de camera schiet alle kanten op, Aloy staat ook enorm langzaam op als ze valt. Ze verklapt telkens alle puzzels en zo kan ik nog wel even doorgaan. Alleen de graphics zijn echt insane. Maar verder vond ik het een zeer teleurstellende game. Laat guerilla maar weer een nieuwe killzone maken.
Burning Shores ga ik denk ik wel weer kopen. Voor 2 tientjes vind ik dat wel de moeite en ik ga er van uit dat de technische staat van de game goed is. Bij release was FW in de performance mode echt niet om aan te gluren en de 30fps mode in de quality mode vond ik maar niks. Heb normaal niet veel moeite met 30fps, maar FW had iets, waardoor dat mij echt niet lekker aanvoelde.
Ik heb FW afgelopen weekend een paar uur gespeeld (ps plus extra). Wat het voor mij echt breekt is Alloy haar non stop gespoil. Dude, Alloy, lieverd, please stfu
Anders had ik best Ubisoft style wat uurtjes willen spenderen in het mooie open wereld.
Verwijderd
De belichting in FW was ook zo matig. Alsof het in een studio plaatsvond ipv de wereld. Maakte het zo ongeloofwaardig en steriel imo. Verder zag het er wel prachtig uit al blijft de combat voor mij het zwakste punt in de serie.
Beide games begonnen maar kan ze maar niet afmaken en dat is best jammer.
Zonde he! Vind het ook jammer. Het spel heeft weinig minpunten, maar dit is er wel écht eentje van. Iemand hier op GoT viel het ook op dat haar haar zo ontzettend beweegt. Als je daar op gaat letten word je ook dol.FMS schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 08:29:
Ik heb FW afgelopen weekend een paar uur gespeeld (ps plus extra). Wat het voor mij echt breekt is Alloy haar non stop gespoil. Dude, Alloy, lieverd, please stfuAnders had ik best Ubisoft style wat uurtjes willen spenderen in het mooie open wereld.
Los van dat, een fantastische game. Zowel technisch als creatief. Heerlijk!
De belichting was matig? In welk parallel universum zit jij?Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 08:34:
De belichting in FW was ook zo matig. Alsof het in een studio plaatsvond ipv de wereld. Maakte het zo ongeloofwaardig en steriel imo. Verder zag het er wel prachtig uit al blijft de combat voor mij het zwakste punt in de serie.
[ Voor 26% gewijzigd door kaos001 op 23-03-2023 08:36 ]
Same here. Bij HZD had ik het gevoel iets nieuws te spelen, ik vond die machines magisch en ik vond de wereld subliem. Fantastisch vond ik het. FW vond ik, afgezien van de graphics niet heel lang boeiend.Hulleman schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 08:23:
[...]
Mja eens, zo vet als ik Zero Dawn vond hoe teleurstellend in Forbidden West vond. Absoluut een goede game, maar de magie van Zero Dawn was er helemaal af. Dat deel was vernieuwend en had echt een tof en goed verhaal. Het verhaal van FW echt don't care. Zero Dawn staat zeker in mijn top 5 van de beste PS4 games. In FW zijn wat vreemde keuzes gemaakt en het klimmen is er daar één van. Dat is helemaal kapot en moet je echt veel doen.
Burning Shores ga ik denk ik wel weer kopen. Voor 2 tientjes vind ik dat wel de moeite en ik ga er van uit dat de technische staat van de game goed is. Bij release was FW in de performance mode echt niet om aan te gluren en de 30fps mode in de quality mode vond ik maar niks. Heb normaal niet veel moeite met 30fps, maar FW had iets, waardoor dat mij echt niet lekker aanvoelde.
Ik heb dat sowieso met regelmaat als het gaat om open wereldgames. Zo vond ik, als enige lijkt het wel, alleen de eerste twee Assassin's Creed games leuk (met een grote voorkeur voor deel 2) Daarna heb ik het wel gezien ofzo. Ik heb zelden dat ik een gameserie in het genre van de open wereld games leuk blijf vinden. Zo heb ik een grafhekel aan Ubisoft open wereld games gekregen, het is altijd hetzelfde.
Ik ben een groot Zelda fan bijvoorbeeld. Maar TotK is een deel waar ik toch het minst naar uitkijk, gewoon omdat het zo lijkt op BotW. Tuurlijk zijn wat veranderingen hier en daar en hoop ik dat ik verrast ga worden, maar of de game een dergelijke indruk op mij zal weten te maken zoals BotW (wel pas nadat ik had geaccepteerd dat het principe van Zelda games overboord was gegooid en ik de game een half jaar later toch maar opnieuw ging spelen) dat deed.
Ik heb gewoon niet zoveel met enorme gamewerelden waarin je vijftien miljoen sidequests hebt om de speelduur te rekken. Zeker niet als ik eerder al in dezelfde wereld heb rondgelopen en hetzelfde heb gedaan en de game 100+ uur duurt waarvan je 85 uur continue hetzelfde doet.
Ik heb Vincent zijn OLED HDR settings gebruikt en dat maakte de belichting meer realistisch. Klik.Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 08:34:
@Hulleman Ik heb al vaker gedacht dat zo'n game ook gewoon een soort "arena-mode" moet hebben. Zodat je de mechanics en de wereld kan 'beleven' zonder door die absolute grindfest te moeten gaan.
Of je door een trage storyline game moeten worstelen.
Ik heb de lore wel wat meegekregen via youtube, en vind de premisses op zich wel interessant. (ga het niet spoilen). Maar als game vind ik het maar niets.
Op zich jammer, want technisch/grafisch staat de game op eenzame hoogtes. Maar ik 'kan' 'm dus niet kopen, want ik zal 'm ook nooit doorspelen.
Nu gratis in PS plus, waarom niet. Maar ook daar ga ik niet verder raken dan 2-3u, en that's it. Dat terwijl ik wel altijd in zou zijn om wat mechanische dino's te slachten!
Als ik ga gamen, in korte sessies, wil ik ook het gevoel hebben iets te hebben 'gedaan'. Gespeeld. Veel te vaak tegenwoordig ga je 45 minuten gamen, en sluit je weer af (beperkte tijd) met het frustrerende gevoel dat je eigenlijk niets hebt gedaan behalve wat rondwandelen en craften. Gamen voor mij staat gelijk aan ervaringen en mechanics, niet aan meelopen in een serie of film.
Zelfde met CoTM. Zou de game dolgraag spelen, maar enkel de 'schiet dino's met een boog' stukken. Blijkbaar is de game 80% een gare klim mechanic, dus laat maar... Echt niet. Daar heb ik geen 50 euro voor over. Maar in VR schijnt 'ie prachtig te zijn. Maak dan een soort demo met 2 of 3 coole battles voor 10 euro of zo. Instabuy
Of je door een trage storyline game moeten worstelen.
Ik heb de lore wel wat meegekregen via youtube, en vind de premisses op zich wel interessant. (ga het niet spoilen). Maar als game vind ik het maar niets.
Op zich jammer, want technisch/grafisch staat de game op eenzame hoogtes. Maar ik 'kan' 'm dus niet kopen, want ik zal 'm ook nooit doorspelen.
Nu gratis in PS plus, waarom niet. Maar ook daar ga ik niet verder raken dan 2-3u, en that's it. Dat terwijl ik wel altijd in zou zijn om wat mechanische dino's te slachten!
Als ik ga gamen, in korte sessies, wil ik ook het gevoel hebben iets te hebben 'gedaan'. Gespeeld. Veel te vaak tegenwoordig ga je 45 minuten gamen, en sluit je weer af (beperkte tijd) met het frustrerende gevoel dat je eigenlijk niets hebt gedaan behalve wat rondwandelen en craften. Gamen voor mij staat gelijk aan ervaringen en mechanics, niet aan meelopen in een serie of film.
Zelfde met CoTM. Zou de game dolgraag spelen, maar enkel de 'schiet dino's met een boog' stukken. Blijkbaar is de game 80% een gare klim mechanic, dus laat maar... Echt niet. Daar heb ik geen 50 euro voor over. Maar in VR schijnt 'ie prachtig te zijn. Maak dan een soort demo met 2 of 3 coole battles voor 10 euro of zo. Instabuy
Je bent niet de enige, ook eens gezocht op een setting hiervoor maar er zijn een hoop gamers die gestopt zijn met spelen hierom.FMS schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 08:29:
Ik heb FW afgelopen weekend een paar uur gespeeld (ps plus extra). Wat het voor mij echt breekt is Alloy haar non stop gespoil. Dude, Alloy, lieverd, please stfuAnders had ik best Ubisoft style wat uurtjes willen spenderen in het mooie open wereld.
Ook ik was blij verrast met HFW in PS Extra, maar het is inderdaad een héél grote dlc van HZD met grafische upgrades. Alles was je in Zero Dawn zelf ontdekte is nu gewoon een gegeven aan de start van de game.
Sommige machines die in Zero Dawn een soort eindbaas waren, schiet je nu even af.
Aloy is verder arrogant als wat, ze mag af en toe ook wel een verbaasd zijn over een nieuwe wending..
Maar hij blijft er nog wel even opstaan, als het meer van hetzelfde is als Zero Dawn dan kan het geen rotgame zijn natuurlijk!
Wellicht in die cutscenes met personages, maar de in game zelf is het juist geweldig toch? (imo)Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 08:41:
@kaos001 yep de belichting. Alsof er allemaal studiolampen om de characters staan opgesteld.
Meer een film set idee.
[YouTube: Avad Proposes To Aloy | Horizon Forbidden West | All Choices]
Maakt de graphics niet minder indrukwekkend overigens.
Misschien hebben ze het ook gedaan om de boel wat duidelijker te maken. Je kan het iig goed zien zo.
Het viel mij niet eens zo op eigenlijk, maar ik ben dan ook een behoorlijke Horizon fanaat.
Verwijderd
Het is ook geen drama hoor en zeker geen reden om de game daarom niet te spelen.kaos001 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 08:44:
[...]
Wellicht in die cutscenes met personages, maar de in game zelf is het juist geweldig toch? (imo)
Misschien hebben ze het ook gedaan om de boel wat duidelijker te maken. Je kan het iig goed zien zo.
Het viel mij niet eens zo op eigenlijk, maar ik ben dan ook een behoorlijke Horizon fanaat.
Ik vind FW geweldig maar zoals bij meer open world games stop ik er mee na het eerste gebied. Het begin van die games zijn vaak top. Toen ik buiten de muur kwam en de map zag in FW duurde het niet lang meer.
Spider-Man is een uitzondering die heb ik met liefde uitgespeeld. En Hogwarts ook onlangs.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2023 08:49 ]
@Verwijderd Mooi contrast, ik heb in Zero Dawn 165 uur zitten en FW 120 uur
- Moet zeggen dat de overdosis nu wel zijn sporen achterlaat hoor. Ik heb FW nog niet uitgespeeld en heb moeite om er weer mee te beginnen. Zelfde verhaal met God of War. Top game, maar is het imo niet heel veel anders dan de 2018-versie.
Dat heb ik hier ook een beetje. Ik had dat ook heel erg met GoW Ragnarok. GoW 2018 heb ik grijs gespeeld en platinum gegrind. Wát een game vond ik dat. Ragnarok is absoluut een goede game, maar ook daar had ik het wel snel gezien. Meer van hetzelfde en dat greep me veel minder. Ik had daar ook geen zin om alle side activiteiten te doen zoals alle raven zoeken, berserkers slopen etc.Cyrax0508 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 08:37:
[...]
Same here. Bij HZD had ik het gevoel iets nieuws te spelen, ik vond die machines magisch en ik vond de wereld subliem. Fantastisch vond ik het. FW vond ik, afgezien van de graphics niet heel lang boeiend.
Ik heb dat sowieso met regelmaat als het gaat om open wereldgames.
Ik heb dit ervaren met assassins creed Valhalla. Vond die Griekse leuk. Besloot dus een jaar geleden om deze nieuwe versie te kopen voor de ps5. Tot mijn verbazing toch weinig gespeeld en vond het niet pakkend genoeg. God of war ragnarok bleef ik leuk vinden. Horizon een kans gegeven maar het pakte me niet en die fps lock… ja ik werd daar niet goed van. Soms vraag ik me ook af wat ik nog wil spelen op de ps5. Misschien moet ik maar een red dead 2 gaan spelen. Die staat opkamer geïnstalleerd (nooit echt gespeeld dus)Hulleman schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 08:51:
[...]
Dat heb ik hier ook een beetje. Ik had dat ook heel erg met GoW Ragnarok. GoW 2018 heb ik grijs gespeeld en platinum gegrind. Wát een game vond ik dat. Ragnarok is absoluut een goede game, maar ook daar had ik het wel snel gezien. Meer van hetzelfde en dat greep me veel minder. Ik had daar ook geen zin om alle side activiteiten te doen zoals alle raven zoeken, berserkers slopen etc.
Ja, dat had ik bij Valhalla ook. Aan origins en vooral Odyssey heb ik érg veel lol beleefd.Phntm schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 08:54:
[...]
Ik heb dit ervaren met assassins creed Valhalla. Vond die Griekse leuk. Besloot dus een jaar geleden om deze nieuwe versie te kopen voor de ps5. Tot mijn verbazing toch weinig gespeeld en vond het niet pakkend genoeg.
Ben benieuwd hoe ik dat ga ervaren met bijvoorbeeld de DLC van Elden Ring. Die game heb ik ook helemaal stuk gespeeld, maar denk dat ik die DLC ook wel te pruimen vind.
Dat lijkt zo omdat het effectief ook het geval is. Als je de door jouw gelinkte video bekijkt zie je de "natuurlijke" lichtbron, de zon, achter de man staan terwijl de licht-/schaduwval van zijwaarts komt. Dit wordt vaak gedaan om de scene/personages wat beter te belichten en iets meer "pop" te geven. Zelf vindt ik het lelijk en afdoen aan het geheel, alsof iemand met photoshop heeft gespeeld. Een game die dit ook doet maar een tikkeltje erger is, imo, is Hogwarts Legacy. Daar lijken de personages bij aardig wat cutscenes bovenop een achtergrond geplakt te zijn alsof je een visual novel aan het spelen bent.Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 08:41:
@kaos001 yep de belichting. Alsof er allemaal studiolampen om de characters staan opgesteld.
Meer een film set idee.
[YouTube: Avad Proposes To Aloy | Horizon Forbidden West | All Choices]
Maakt de graphics niet minder indrukwekkend overigens.
![]()
@FMS Dt zal daar niet veel aan veranderen.
Ik heb Horizon FW overigens niet gespeeld, wel ZD en goed mee vermaakt. Tijd voor Guerrilla om een nieuwe Killzone of een Monster Hunter-esque spin-off te maken
Verwijderd
Klopt ja Hogwarts had dat ook maar stoorde ik me er minder aan. Misschien juist omdat FW zo waanzinnig mooi is dat het me nog meer opvalt.Caayn schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 09:02:
[...]
Dat lijkt zo omdat het effectief ook het geval is. Als je de door jouw gelinkte video bekijkt zie je de "natuurlijke" lichtbron, de zon, achter de man staan terwijl de licht-/schaduwval van zijwaarts komt. Dit wordt vaak gedaan om de scene/personages wat beter te belichten en iets meer "pop" te geven. Zelf vindt ik lelijk en afdoen aan het geheel, alsof iemand met photoshop heeft gespeeld. Een game die dit ook doet maar een tikkeltje erger, imo, is Hogwarts Legacy. Daar lijken de personages bij aardig wat cutscenes bovenop een achtergrond geplakt te zijn alsof je een visual novel aan het spelen bent.
Ik heb Horizon FW overigens niet gespeeld, wel ZD en goed mee vermaakt. Tijd voor Guerrilla om een nieuwe Killzone of een Monster Hunter-esque spin-off te maken
Inderdaad, het werd hierboven ergens vermeld maar nu zit het ook in m’n gedachten. Wat zou ik niet geven voor een ps5 first party exclusieve Killzone van guerrilla (of gelijkaardig, een gritty zwaar voelende sci fi shooter).
Ik ben wellicht 1 van de weinigen die killzone helemaal geweldig vond, en het ook niet per se wou vergelijken met CoD of battlefield maar beschouwde als een op zichzelf staande ervaring.
Damn, wel ineens een zwaar gevoel dat we zoiets wellicht nooit zullen zien!
De engine en het talent van guerrilla zijn te groot om het enkel te investeren in een adventure game!
edit: ipad autocorrect
Ik ben wellicht 1 van de weinigen die killzone helemaal geweldig vond, en het ook niet per se wou vergelijken met CoD of battlefield maar beschouwde als een op zichzelf staande ervaring.
Damn, wel ineens een zwaar gevoel dat we zoiets wellicht nooit zullen zien!
De engine en het talent van guerrilla zijn te groot om het enkel te investeren in een adventure game!
edit: ipad autocorrect
[ Voor 4% gewijzigd door Amos_x op 23-03-2023 09:39 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |