• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-12-2025
Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 10:21:
[...]

De PS5 begon niet met een enorme bottleneck en dat scheelt zeker inderdaad. Tevens kwam 4k om de hoek kijken tijdens de PS4 generatie en ik zie 8k echt niet de nieuwe norm worden de komende jaren.

Of er een Pro versie komt of niet, geen idee. Standaard 4k60 met veel RT zullen altijd wel liefhebbers voor zijn.
De honger naar Oorlog wereldwijd zorgt sowieso voor een onzekere toekomst op alle vlakken en dan is gaming al helemaal bijzaak. Gewoon genieten van wat we nu hebben aan games of wat er binnenkort uitkomt is mijn instelling.
Volgens mij is het ook niet echt nodig. Het enige waar de consoles niet op leveren is Full 4K@60 en RT. RT zie ik op dit moment nog als een gimmick omdat op de consoles dit uiterst minimaal is en ten koste gaan van relatief veel performance. Mijn mening: RT v0.75 i.p.v. RT 1.0.
Niet onverwacht wat de consolebouwers beloven nu eenmaal altijd meer dan ze uiteindelijk waarmaken.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Verwijderd

ariekanari schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 12:09:
[...]

Volgens mij is het ook niet echt nodig. Het enige waar de consoles niet op leveren is Full 4K@60 en RT. RT zie ik op dit moment nog als een gimmick omdat op de consoles dit uiterst minimaal is en ten koste gaan van relatief veel performance. Mijn mening: RT v0.75 i.p.v. RT 1.0.
Niet onverwacht wat de consolebouwers beloven nu eenmaal altijd meer dan ze uiteindelijk waarmaken.
Voor nu ben ik ook tevreden en vind ik 1440p en hoger met 60fps ‘perfect’.
Maar we weten hoe het gaat wanneer de eerste beelden komen. Dan zie je de extra mooie graphics en dan begint het toch weer te kriebelen. 8)

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik ben eerder voorstander van een 'PS5 Pro discussieverbod' met een waarschuwingsmelding in het rode vak hier beneden.

[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 15-03-2023 12:30 ]

Verwijderd

Farabi schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 12:29:
ik ben eerder voorstander van een 'PS5 Pro discussieverbod' met een waarschuwingsmelding in het rode vak hier beneden.
Inclusief lijfstraffen?

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
Ik zou niet voor een verbod gaan, maar meer een apart topic maken met 'PS5 Slim en Pro Bespreken (Geruchten)", en die er dan bij zetten, want er zijn misschien wel mensen die het leuk vinden om erover te praten met elkaar.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Verwijderd

Die discussie is toch weer zo over. Onnodig om je er druk over te maken. Tevens te weinig nieuws voor een extra topic lijkt mij.
Ik ben er iig over uitgesproken. :P

Verwijderd

Volgens mij gaat het er sinds de start van dit thread al nauwelijks over de PS5... :P

Telkens wanneer ik weer een keertje dit thread open gaat het over
- Welke TV kan ik het beste gebruiken.
- Welke harde schijf moet ik halen.
- FPS dit, FPS dat...

Mensen veranderen niet, ongeacht welke waarschuwing dan ook.
Dus, helaas moet je dit gewoon accepteren, of zoals ik... gewoon niet meer op het thread actief zijn.

Verwijderd

En wanneer je zoals ik een keer vraag wat men speelt krijg je geen reactie. Zo kunnen we door blijven klagen.
Niet meer actief zijn lijkt inderdaad het beste met de huidige zuurgraad.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-12-2025
Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 12:40:
En wanneer je zoals ik een keer vraag wat men speelt krijg je geen reactie.
:(:)

Gewoon over een maandje weer een Ps5pro gerucht hier droppen, komt genoeg reactie op :)

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 30-12-2025
Hey hey hey, laten we een beetje vrolijk blijven mensen. Heerlijk najaar voor de boeg met Spider-man 2. Nieuwe Star Wars Jedi game komt volgende maand uit, zeer benieuwd hoe de dualsense daarop aanvoelt bijvoorbeeld. Verder lekker genieten van al het moois aankomende maanden. En laten we tot nu toe blij zijn met wat wij al hebben en dat er iig een PS5 is en beschikbaar is :D

• Amos_x
  • Laatst online: 11-06-2024
Ivm een mogelijke slim, misschien is sony terughoudend om een slim op te de markt te zetten, omdat het de verwachting creeert van een goedkoper apparaat. In het verleden ging slim namelijk gepaard met "kleiner", maar ook "kleiner in prijs"/goedkoper. De consument is in die zin 'verkeerd opgevoed' :)

En goedkoper zijn ze vast nog niet aan toe, gezien de economische context.

Maar het moet gezegd, ik zou met plezier een slim aanschaffen voor exact dezelfde prijs als de huidige PS5. Dus als ze ooit verkleinen, zal het waarschijnlijk een redesign betreffen, die de vorige (qua design) volledig vervangt, waardoor de prijs niet hoeft aangepast te worden. Ipv beide naast elkaar aan te bieden en te produceren.

Hoop doet leven...

Verwijderd

Amos_x schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 08:57:
[...]

Helemaal eens. Waar is de tijd dat we gewoon een spelletjes machine aansloten op de tv en van games gingen genieten. Alles moet nu volledig uitgepuurd zijn, "het maximale eruit halen" (*), "optimaal zijn" (*).

En ondertussen loop je dan wellicht 2 jaar 'genot' en 'user delight' mis door nog op een ps4 door te kachelen omdat de tv "niet het beste uit de ps5 haalt" (*)

(*) Wat betekent dit nu echt? Allemaal vaag gewauwel van sweaty tech nerds en mensen die te vaak MKBHD, LTT, en andere tech channels kijken. Helemaal hyped op VRR, 120 Hz, Freesync, HDR, HDMI 2.1 ... Hoeveel games maken nu echt gebruik van VRR? Of 120Hz? Vaak dan nog enkel om de game op 120/3=40Hz te draaien. Een simpel spelletje zal vast wel 120Hz halen (en warzone op basic settings)

Weet je, soms geldt het volgende: "ignorance is bliss". Ik lees in het PSVR2 topic steeds over "mura". Ik weet nog steeds niet wat het is, weiger het op te zoeken ;) en ik geniet gewoon van m'n PSVR2.

Sowieso, een tv van een paar jaar oud vervangen voor een ps5, het moet niet gekker worden. Als die tv 4k/60hz doet, is het gewoon prima. En dat doen de meeste tv's van de laatste 5 jaar wel gewoon. Dus geen probleem. Het enige wat misschien echt belangrijk is voor games is input lag. Want vaak is dat ingebakken in de hardware van de tv en kan je er niets aan veranderen. Maar ook met iets minder contrast en zonder HDR draait spiderman, GoW, GT7 prima :/

En wat @Quakie ook zegt, als je over 2 jaar de nieuwe tv koopt kan je datzelfde wow-gevoel nog eens beleven. Jezelf twee maal blij maken met nieuwe speeltjes. Ipv alles in een keer. En inderdaad, de next gen feature van deze generatie is de SSD en de snelle laadtijden, meer nog dan graphics en andere dingen. En daar kan je van genieten op elke tv _/-\o_

Meer nog, omwille van wat kamer herschikkingen game ik nu tijdelijk op een bureautje aan een 24" 1080p schermpje. En ook dat is prima! Het gaat om de games, mensen, niet om FOMO en duizenden euro aan tech en tv's en audio die er allemaal rond 'moeten'.
Wat is er mis met "doorkachelen" op een PS4? :P Heerlijke gameconsole, stuk kleiner en minder opvallend dan de PS5 en heeft genoeg leuke games inclusief de meeste next-gen games.

Zijn vraag was of hij alles uit de PS5 haalt met zijn huidige TV. Het antwoord daarop is nee. Maar de nuance die jij aanbrengt wordt in o.a. mijn reactie ook al genoemd: je moet zelf bepalen of dat wel heel erg is. Ik zelf vind het bijvoorbeeld wel serieus jammer om een PS5 aan te sluiten op een minder goede TV en zou in zijn geval dan liever even doorsparen. Ook niets mis mee toch? Zoveel mensen, zoveel wensen... al sluit hij hem aan op een zwart wit tv, het zal mij een rotzorg zijn. :P
[...]
En ondertussen loop je dan wellicht 2 jaar 'genot' en 'user delight' mis door nog op een ps4 door te kachelen
[...]
Waar is de tijd dat we gewoon een spelletjes machine aansloten op de tv en van games gingen genieten.
Spreek je jezelf hier niet een beetje tegen? :+

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Amos_x
Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 14:30:
[...]

Wat is er mis met "doorkachelen" op een PS4? :P Heerlijke gameconsole, stuk kleiner en minder opvallend dan de PS5 en heeft genoeg leuke games inclusief de meeste next-gen games.
Helemaal niets :) Zo stond ik er vroeger ook in, nog steeds eigenlijk als je nog geen ps5 hebt aangeraakt. De meeste top games zijn er ook voor ps4 en draaien daar nog prima op. Wat GT7 op ps4 uit die archaïsche hardware trekt, grenst aan het ongelooflijke. Goed visueel hier en daar wat compromis, maar wel mooi 60 fps. Sony respecteert (uit noodzaak weliswaar) hun gamers, dus respect voor Sony.

Had ik geen ps5 kunnen kopen vorig jaar, zat ik nu nog met plezier op een ps4 te gamen. Heb 'm zelfs nog staan. Maar terug gaan is bijna onmogelijk. Het is maar hoe verwend je bent en wat je gewoon bent :D

Maar ik zou zeker die ps5 ervaring niet aan me laten voorbijgaan enkel omwille van het scherm wat mogelijk lichtjes ondermaats is Die ervaring van het snelle laden en 'frisse hardware' ga je sowieso merken, ook op een zwart-wit scherm ;)

Ik wou met m'n post ook even meegeven dat ik op dit moment op een klein 1080 schermpje game en dat ook prima vindt. Inderdaad, dat moet ie voor zichzelf uitmaken, maar perspectief delen kan nooit kwaad om zo tot een geïnformeerde beslissing te komen.

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Mijn PS5 is ook aangesloten op een oudere 50 inch 1080p 60Hz televisie. Bevalt prima!

Nu was mijn vorige console een PS3 en had ik geen behoefte om nu met de PS4 een uitlopende console in huis te halen. Als hier in de toekomst een 4K HDR 120Hz televisie komt, maak ik inderdaad een stap in beeldkwaliteit. Maar ik ben toch blij dat ik niet langer met een PS5 heb gewacht, want ook op 1080p speelt het allemaal superfijn weg.

• Zonnetje83
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
LuPo schreef op maandag 13 maart 2023 @ 06:02:
[...]

Komt er bij zoals gezegd. Maar let erop dat de interne SSD slechts 825GB groot is en daar 662GB (oid) vrij van is.
Toch nog een kort vraagje hierover als dat mag. Kan het zo snel niet vinden.

Ik wil een Samsung 980 Pro 2tb gaan aanschaffen.

Ziet de PS de interne storage dan als 662Gb + die 2tb of ziet hij die als twee separate drives (zodat je moet gaan aangeven op welke hij games moet installeren)?

Hopelijk heeft mijn aanschaf dan wel de nieuwste firmware want ik lees er brrr berichten over….

• psych
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:45
Het laatste en je kan als setting opgeven op welke games geïnstalleerd moeten worden

D3-profile: psych#2469 WoW profile: Tharagh

• Zonnetje83
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
psych schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 19:23:
Het laatste en je kan als setting opgeven op welke games geïnstalleerd moeten worden
Dank voor je reactie!

Ok, da’s jammer (of niet?), want als je een game van je ps5 ssd weghaalt en er daarop dan dus ruimte ontstaat, dan gebruikt hij die ruimte dus pas als je handmatig verteld dat hij ineens daarop mag installeren

Nitpicking ik weet het, maar er zij. OS’en die de schijven als één kunnen zien en dan hoef je als gebruiker niet zelf te switch.

Ik ben gewoon verwend, vermoed ik _O-

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:05

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Een Pro eind 2024 lijkt me niet onrealistisch. Hoe dan ook het is maar een gerucht en het maakt mij geen fluit uit of er een pro komt of niet. Snap ook niet waarom je je er druk om zou maken, je koopt hem of je koopt hem niet. Niemand verplicht je iets.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 28-12-2025

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

Zonnetje83 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 19:11:
[...]

Hopelijk heeft mijn aanschaf dan wel de nieuwste firmware want ik lees er brrr berichten over….
Heb deze vandaag geïnstalleerd. Eerst gaf hij een snelheid aan van 4100 na formatteren in de ps5. Toen ben ik games gaan downloaden, maar het zat me toch niet lekker na een half uurtje.

Opnieuw geformatteerd en toen was het ineens 6500. Dat zou ook de huidige out of the box snelheid moeten zijn dus ben er blij mee!
Chaoss schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 20:37:
Een Pro eind 2024 lijkt me niet onrealistisch. Hoe dan ook het is maar een gerucht en het maakt mij geen fluit uit of er een pro komt of niet. Snap ook niet waarom je je er druk om zou maken, je koopt hem of je koopt hem niet. Niemand verplicht je iets.
Mensen zijn altijd hongerig naar nog betere graphics ;)

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Amos_x
Ligt het aan mij of zie ik de laatste tijd weinig goede deals op disc games? Lijkt wel een beetje of de rangen bij de retailers gesloten worden er niet zomaar meer dealtjes zijn op discs.

Het is al lang geleden dat ik Ratchet and clank aan bvb +-40 euro heb gezien. Toegegeven, ik kijk uit gewoonte voornamelijk op Amazon.de voor disc games. Ik had eerlijk gezegd ook TLOU part 1 al eens aan +-40 euro verwacht voor disc, maar nog niet gezien. Misschien met de serie die op dit moment ook hot is, is het niet het moment om te stunten met de prijs. Die game verkoopt toch wel

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-12-2025
Amos_x schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 10:35:
Ligt het aan mij of zie ik de laatste tijd weinig goede deals op disc games? Lijkt wel een beetje of de rangen bij de retailers gesloten worden er niet zomaar meer dealtjes zijn op discs.

Het is al lang geleden dat ik Ratchet and clank aan bvb +-40 euro heb gezien. Toegegeven, ik kijk uit gewoonte voornamelijk op Amazon.de voor disc games. Ik had eerlijk gezegd ook TLOU part 1 al eens aan +-40 euro verwacht voor disc, maar nog niet gezien. Misschien met de serie die op dit moment ook hot, is het niet het moment om te stunten met de prijs. Die game verkoopt toch wel
Weinig echt goede deals inderdaad, soms nog wel in store. Maar niet fysiek.
Of je moet 2e hands zoeken op marktplaats etc.

Het is al lang geleden dat ik Ratchet and clank aan bvb +-40 euro heb gezien. Toegegeven, ik kijk uit gewoonte voornamelijk op Amazon.de voor disc games. Ik had eerlijk gezegd ook TLOU part 1 al eens aan +-40 euro verwacht voor disc, maar nog niet gezien. Misschien met de serie die op dit moment ook hot is, is het niet het moment om te stunten met de prijs. Die game verkoopt toch wel
Denk dat de populariteit van de serie de prijs nu wel wat hoger houdt. Je ziet het ook bij Part II. Die was al heel lang eigenlijk altijd rond de €20,- en ook vaak zelfs €10,- bij bv Black Friday en met kerst. Maar nu ben je er gemiddeld al zo weer €30.- aan kwijt.
Part I (PS5) is €49,- geweest bij de Mediamarkt. Ik wacht zelf ook nog even tot die goedkoper is.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:05

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Kalder schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 01:43:
[...]

Mensen zijn altijd hongerig naar nog betere graphics ;)
Dan koop je dus de Pro, klaar :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Chaoss schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 11:13:
[...]

Dan koop je dus de Pro, klaar :P
Jamaar ik willem NU!!! :P Nee grapje, ik ben volkomen tevreden met de PS5 tot nu toe :) Heb de PS4 Pro ook niet meteen gekocht, maar als ik er geld voor heb, en ik kan de oude PS5 nog voor een mooie prijs tweede hands verkopen, zal de PS5 Pro (mocht die uberhaupt uitkomen) er hier ook wel komen uiteindelijk (mits de grafische stap groot genoeg is, maar denk eigenlijk dat er op dat gebied niet gigantisch veel meer te winnen valt, games op de PS5 zien er al beeldschoon uit :) then again, ik hoorde wel een gerucht dat ze bijvoorbeeld ipv 1 APU ze er in de Pro wellicht 2 zouden kunnen gebruiken, dat zou theoretisch dubbel zoveel performance zijn, dan wordt volop ray tracing, native 4K, HDR, 60fps ineens wel goed mogelijk lijkt me, dan wordt de fidelity mode van veel games die nu in 30 fps zijn waarschijnlijk 60 fps).

[ Voor 65% gewijzigd door Kalder op 16-03-2023 11:58 ]

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13:13
Ik heb gisteren in de digitale store F1 22 en F1 Manager 2022 gekocht voor ik geloof 12 en 14 euro.

Dat was een goede deal, ik kijk graag F1, dus ga deze games van het weekeind eens spelen.

Hogwarts heb ik inmiddels ruim 70 uur inzitten en ben ik nu wel klaar mee.

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450

Check MP vooral voor deals. Heb tot nu toe al mijn PS5 games via die weg aangeschaft. Soms met 40 euro korting per disc tov retail. Dat was vooral nog toen de retailers bundels met veel games verkochten.

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
Zonnetje83 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 20:23:
[...]

Dank voor je reactie!

Ok, da’s jammer (of niet?), want als je een game van je ps5 ssd weghaalt en er daarop dan dus ruimte ontstaat, dan gebruikt hij die ruimte dus pas als je handmatig verteld dat hij ineens daarop mag installeren

Nitpicking ik weet het, maar er zij. OS’en die de schijven als één kunnen zien en dan hoef je als gebruiker niet zelf te switch.

Ik ben gewoon verwend, vermoed ik _O-
Dat hoeft ook niet persee imo.
Ik heb ook 2TB in mijn PS5 gestopt en in OS aangegeven hier alle PS5 spellen op te installeren, vervolgens heb ik nog een 4TB losse HDD waar ik voor gezegd heb alle PS4 spellen hierop te installeren.

Als ik ruimte te kort kom verplaats ik wel wat naar de interne storage (als ik dat al niet gedaan heb).

Ik hoef dus nergens aan te geven waar wat moet komen.

• Amos_x
cold_as_ijs schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 12:04:
[...]

Check MP vooral voor deals. Heb tot nu toe al mijn PS5 games via die weg aangeschaft. Soms met 40 euro korting per disc tov retail. Dat was vooral nog toen de retailers bundels met veel games verkochten.
Ik doe liever niet aan handel met individuen. Niet voor aankoop (toch steeds weer een risico) en niet voor verkoop (hoop gedoe en afpingelen waar je moe van wordt, veel tijdverlies)
@Amos_x in dat geval maak dan een account aan op https://www.budgetgaming.nl/. Gewoon prijslimiet op de games waar je interesse in hebt en klaar. Amazon is vaak genoeg niet de goedkoopste.

• Zorroberner
Dag allen, zoals velen van jullie hebben kunnen lezen heb ik mij intens met Uncharted vermaakt, vooral deel 2 en 3. Ik heb nu interesse in de Legacy of Thieves collection voor de PS5. Ik zie dat op de PS Store deel 4 en Lost Legacy digitale bundel voor 10 euro te koop is. Ik heb vernomen dat als ik een van deze twee heb (laat staan beide) dat ik dan voor 10 euro een upgrade kan doen naar de PS5 versie van Legacy of Thieves Collection.

Concreet: Klopt dat?
B: Hoe gaat dat in zijn werk?

Want zou heerlijk zijn, voor 20 euro iets wat minimaal 35/40 euro kost in de winkels.
Zorroberner schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 16:24:
Dag allen, zoals velen van jullie hebben kunnen lezen heb ik mij intens met Uncharted vermaakt, vooral deel 2 en 3. Ik heb nu interesse in de Legacy of Thieves collection voor de PS5. Ik zie dat op de PS Store deel 4 en Lost Legacy digitale bundel voor 10 euro te koop is. Ik heb vernomen dat als ik een van deze twee heb (laat staan beide) dat ik dan voor 10 euro een upgrade kan doen naar de PS5 versie van Legacy of Thieves Collection.

Concreet: Klopt dat?
B: Hoe gaat dat in zijn werk?

Want zou heerlijk zijn, voor 20 euro iets wat minimaal 35/40 euro kost in de winkels.
Wanneer je één van die games in bezit hebt wordt de prijs van de Legacy of Thieves Collection automatisch aangepast:
https://feedback.naughtyd...he-PlayStation-web-store-

Overigens zit de Legacy of Thieves Collection vanaf 21 maart ook in PS+ Extra, mocht je een abonnement hebben.

• edwinvdteems
  • Registratie: Juli 2013
Iemand Football Manager al gespeeld? Ik speelde het vroeger jaaaaaaarenlang op de PC, maar ik kan me niet voorstellen dat het op een console prettig speelt..

Verwijderd

Echt stunt prijzen zie je vooral aan het einde van het jaar met black friday, kerst etc.

Eind december was Rift apart nog 35 euro.

Vandaag was ghost of tsushima directors cut nog in de aanbieding voor 35 euro. Gewoon budgetgaming in de gaten houden voor de aanbiedingen.

Verwijderd

Chaoss schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 20:37:
Denk eerlijk gezegd niet dat dit gaat gebeuren, vooral door de hoge prijzen van chips. De ps5 is al 50 euro duurder geworden. Een pro zal dus nog een heel stuk duurder worden. Daarnaast is er geen incentive om daadwerkelijk een pro uit te brengen, met de ps4 pro was het de opkomst van 4K tv's. Enige wat je dan zou krijgen is betere RT in games of zo. Daarnaast is de ps5 nu net een keer goed leverbaar, ik denk dat er deze generatie geen pro gaat komen.

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-12-2025

SD5k

>4&X

Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 21:22:
[...]

Denk eerlijk gezegd niet dat dit gaat gebeuren, vooral door de hoge prijzen van chips. De ps5 is al 50 euro duurder geworden. Een pro zal dus nog een heel stuk duurder worden. Daarnaast is er geen incentive om daadwerkelijk een pro uit te brengen, met de ps4 pro was het de opkomst van 4K tv's. Enige wat je dan zou krijgen is betere RT in games of zo. Daarnaast is de ps5 nu net een keer goed leverbaar, ik denk dat er deze generatie geen pro gaat komen.
Ik zie het eigenlijk wel gebeuren, die nieuwe generatie chips is niet perse duurder voor Sony denk ik. En dan kun je waarschijnlijk Resolution mode in 60fps spelen in bepaalde games.
SD5k schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 21:55:
[...]

Ik zie het eigenlijk wel gebeuren, die nieuwe generatie chips is niet perse duurder voor Sony denk ik. En dan kun je waarschijnlijk Resolution mode in 60fps spelen in bepaalde games.
Dan moeten ze wel de performance min of meer verdubbelen om de huidige modi die in 30fps draaien op 60fps te krijgen, ik betwijfel een beetje of dat voor een redelijke prijs haalbaar zal zijn in 2024.

Verwijderd

SD5k schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 21:55:
[...]

De resolutie modus in 60fps spelen dan is die console niet meer te betalen. Kijk wat voor pc je nodig hebt om een game in 4K met 60fps te spelen. Ik denk dat je daar iets te makkelijk over denkt.

• Nikey1
  • Registratie: September 2020
Elias2020 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 00:11:
[...]

Heb deze vandaag geïnstalleerd. Eerst gaf hij een snelheid aan van 4100 na formatteren in de ps5. Toen ben ik games gaan downloaden, maar het zat me toch niet lekker na een half uurtje.

Opnieuw geformatteerd en toen was het ineens 6500. Dat zou ook de huidige out of the box snelheid moeten zijn dus ben er blij mee!
Is 6500 de maximale snelheid? :)
@Verwijderd we kunnen niet simpelweg de vergelijking met PC aangaan, simpelweg omdat je dan ook naar de definitie van RT moet gaan kijken. De PS5 doet maar een beperkte vorm van RT, kan ook niet anders natuurlijk. Aangezien het aantal rays niet veranderd of de resolutie maar alleen het aantal frames zou ik verwachten dat het een kwestie is van verdubbelen van de gpu. Dan kom je dus op 20 Tflops uit. De 4090 heeft 100 Tflops, ja niet helemaal te vergelijken maar geeft wel een idee dat het kan. Op PC gaan ze gewoon meer RT aanzetten met meer rays etc…
Anyway zal ook tot veel hoger verbruik leiden… dus ja of het realistisch is weet ik niet. Ook verwacht ik dat ze niet simpel weg kunnen komen door framerate te verhogen. Dus dat wordt zeker 40 of eigenlijk zelfs 80 Tflops wat moet leveren…

• SD5k

SD5k

>4&X

Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 22:38:
[...]

De resolutie modus in 60fps spelen dan is die console niet meer te betalen. Kijk wat voor pc je nodig hebt om een game in 4K met 60fps te spelen. Ik denk dat je daar iets te makkelijk over denkt.
Resolution mode is niet altijd native 4K natuurlijk, en daarnaast kan een eventuele Pro natuurlijk gewoon naast de normale PS5 bestaan. Dan wordt het instap model bv wat goedkoper dan nu, en de Pro juist wat duurder.

Ik heb er nu ook nog geen behoefte aan hoor, maar ik zie het best gebeuren.

[ Voor 6% gewijzigd door SD5k op 17-03-2023 06:42 ]

Verwijderd

@cold_as_ijs @SD5k

Maar als je een 20tflop GPU er in moet stoppen gaat die console alsnog erg duur worden, de cpu zal ook geüpdatete moeten worden.

Ik zie overigens de ps5 niet in prijs dalen

Daarnaast moeten de developers straks rekening houden met:

- series s
- ps5/series x
- ps5 pro/series one xxx

Ik denk niet dat developers daar blij van worden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 09:10:
@cold_as_ijs @SD5k

Maar als je een 20tflop GPU er in moet stoppen gaat die console alsnog erg duur worden, de cpu zal ook geüpdatete moeten worden.

Ik zie overigens de ps5 niet in prijs dalen

Daarnaast moeten de developers straks rekening houden met:

- series s
- ps5/series x
- ps5 pro/series one xxx

Ik denk niet dat developers daar blij van worden.
Nu moeten ze rekening houden met:
  • PS4/Xbox One
  • PS4 Pro/ One X
  • Series S
  • PS5/Series X
Ik ga er van uit dat ze over een jaar of 2 eindelijk de vorige generatie los laten. Al kijk ik nergens meer vreemd van op. :P

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:55
Chips worden ook kleiner wat ook weer kosten bespaart. Ze zijn inmiddels 3nm chips aan het produceren die geloof ik voor de nieuwe iPhones worden gemaakt en ze dus eventueel voor een Pro versie kunnen gebruiken. De eerste batch PS5 consoles had een 7nm chip en de huidige productielijn heeft een 6nm chip. De 3nm chip is dus een halvering van de huidige chip die in de PS5 zit. Ik weet alleen niet of de chip daardoor 2 keer zo snel is, die kennis heb ik niet. Maar het zal hoe dan ook een verbetering zijn. Vanaf 2025 willen ze 2nm chips gaan produceren welke voor de PS6 gebruikt kan worden. We kunnen dus nog wat moois verwachten voor de nabije toekomst.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 09:26:
[...]

• PS4/Xbox One
  • PS4 Pro/ One X
  • Series S
  • PS5/Series X
Ik ga er van uit dat ze over een jaar of 2 eindelijk de vorige generatie los laten. Al kijk ik nergens meer vreemd van op. :P
Maar dat is een eigen keuze van de developers. Ze zijn niet verplicht om de vorige generatie te ondersteunen. De series S en een pro is daadwerkelijk een verplichting.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 09:41:
[...]

Maar dat is een eigen keuze van de developers. Ze zijn niet verplicht om de vorige generatie te ondersteunen. De series S en een pro is daadwerkelijk een verplichting.
Is een keus ja en die keus hebben ze in de praktijk veel genomen. Het verschil is veel groter in hardware tussen de vorige generatie en de huidige. Ik kan mij niet voorstellen dat een game oppoetsten voor een Pro versie vervelender is vergeleken met de boel nu cross-gen laten werken.
Ik zie ze dan ook niet minder 'blij' worden mocht er een Pro komen.

• Quakie
  • Registratie: December 2001

Quakie

quakelen

Ik ben geen game ontwikkelaar, maar is dat echt een ramp? Nu moeten ze het min of meer toch doen wegens het feit dat iedereen tegenwoordig een performance optie verwacht en een alles uit de kast trekken optie.
Heel veel games zijn dan ook nog eens voor PC ontwikkelt. Daar moet ook diverse opties aangeboden worden omdat niet iedereen het snelste van het snelste heeft. Daarom zal het denk ik meer tijd schelen omdat ze minder hoeven te testen.. niet dat ze nog meer uit de PS5 gaan halen.
Zie alleen voordeel bij Sony only studios.. misschien dat die dan net wat meer eruit persen omdat ze niet aan PS4, pc of xbox hoeven te denken.

Ik teken nergens meer voor

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

Nikey1 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 00:36:
[...]

Is 6500 de maximale snelheid? :)
Op het doosje staat 7000 volgens mij.

Verwijderd

Quakie schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 09:59:
Ik ben geen game ontwikkelaar, maar is dat echt een ramp? Nu moeten ze het min of meer toch doen wegens het feit dat iedereen tegenwoordig een performance optie verwacht en een alles uit de kast trekken optie.
Heel veel games zijn dan ook nog eens voor PC ontwikkelt. Daar moet ook diverse opties aangeboden worden omdat niet iedereen het snelste van het snelste heeft. Daarom zal het denk ik meer tijd schelen omdat ze minder hoeven te testen.. niet dat ze nog meer uit de PS5 gaan halen.
Zie alleen voordeel bij Sony only studios.. misschien dat die dan net wat meer eruit persen omdat ze niet aan PS4, pc of xbox hoeven te denken.
In de praktijk zie je dat sommige ontwikkelaars worstelen met de series s. De ontwikkelaar van Baldur's gate 3 heeft daarom de xbox versie nog niet aangekondigd. Ze krijgen de splitscreen co-op niet werkend namelijk.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 09:56:
[...]

Is een keus ja en die keus hebben ze in de praktijk veel genomen. Het verschil is veel groter in hardware tussen de vorige generatie en de huidige. Ik kan mij niet voorstellen dat een game oppoetsten voor een Pro versie vervelender is vergeleken met de boel nu cross-gen laten werken.
Ik zie ze dan ook niet minder 'blij' worden mocht er een Pro komen.
Die keus zit hem vooral in dat er meer last gen consoles op de markt zijn dan current gen. Maar je ziet het ook in de games terug, ze halen absoluut niet alles uit de current gen consoles. Vaak meer dan een hogere resolutie en fps is het niet. Je ziet ook vaak dat de laadtijden langer zijn dan je zou verwachten etc. Dus er wordt zeker wel op kwaliteit ingeleverd omdat ze rekening moeten houden met last gen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 10:14:
[...]

Die keus zit hem vooral in dat er meer last gen consoles op de markt zijn dan current gen. Maar je ziet het ook in de games terug, ze halen absoluut niet alles uit de current gen consoles. Vaak meer dan een hogere resolutie en fps is het niet. Je ziet ook vaak dat de laadtijden langer zijn dan je zou verwachten etc. Dus er wordt zeker wel op kwaliteit ingeleverd omdat ze rekening moeten houden met last gen.
Nergens zeg ik dat old-gen er niet voor zorgt dat er op kwaliteit wordt ingeleverd.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 10:36:
[...]

Nergens zeg ik dat old-gen er niet voor zorgt dat er op kwaliteit wordt ingeleverd.
Klopt, Maar ik denk niet dat developers er daadwerkelijk op zitten te wachten. Het is vaak een commerciële beslissing om last gen te ondersteunen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 10:40:
[...]

Klopt, Maar ik denk niet dat developers er daadwerkelijk op zitten te wachten. Het is vaak een commerciële beslissing om last gen te ondersteunen.
En ik denk dat het weinig uitmaakt en dat ze in de praktijk gewoon wat meer fidelity en een betere performance geven met eventueel meer RT.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Goede recensies voor de RE4 remake zeg. Heb het origineel en de HD remaster nooit gespeeld dus blij dat ik er blanco ik kan stappen. Nu twijfel ik nog wel of ik eerst nog wacht op de PSVR2 update :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EXc4VALPuSbE5REBI-uN0LRJXYI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5OKHAFrjYsmHSvStI3F9yDfW.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door kazuka op 17-03-2023 11:05 ]

• Ace
  • Registratie: September 2000

Ace

Happy Happy Joy Joy

Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 09:26:
[...]

• PS4/Xbox One
  • PS4 Pro/ One X
  • Series S
  • PS5/Series X
Ga maar uit van 2026 of later dankzij de Series S, een Pro is volgend jaar 100% nog niet aan de orde.

Dit is niet gebaseerd op geruchten maar gewoon op logisch nadenken.

Deze gen is erg langzaam op gang gekomen dankzij de vertragingen van games door Covid en de onmogelijkheid om gewoon een winkel in te kunnen lopen om een PS5 te kunnen kopen de eerste twee jaar.

Hoeveel exclusieve PS5 games zijn er tot nu toe die absoluut nooit op een PS4 hadden kunnen draaien, een handjevol?

• Zwartkijker
  • Registratie: Juni 2007
bRuud83 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 09:30:
Chips worden ook kleiner wat ook weer kosten bespaart. Ze zijn inmiddels 3nm chips aan het produceren die geloof ik voor de nieuwe iPhones worden gemaakt en ze dus eventueel voor een Pro versie kunnen gebruiken. De eerste batch PS5 consoles had een 7nm chip en de huidige productielijn heeft een 6nm chip. De 3nm chip is dus een halvering van de huidige chip die in de PS5 zit. Ik weet alleen niet of de chip daardoor 2 keer zo snel is, die kennis heb ik niet. Maar het zal hoe dan ook een verbetering zijn. Vanaf 2025 willen ze 2nm chips gaan produceren welke voor de PS6 gebruikt kan worden. We kunnen dus nog wat moois verwachten voor de nabije toekomst.
Wow, dat is dan minder dan een baardseconde! 😃

PSN: Zwartkijker

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-12-2025

thunder8

Het gedonder begint weer.

Ace schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 11:07:
[...]

Ga maar uit van 2026 of later dankzij de Series S, een Pro is volgend jaar 100% nog niet aan de orde.

Dit is niet gebaseerd op geruchten maar gewoon op logisch nadenken.

Deze gen is erg langzaam op gang gekomen dankzij de vertragingen van games door Covid en de onmogelijkheid om gewoon een winkel in te kunnen lopen om een PS5 te kunnen kopen de eerste twee jaar.

Hoeveel exclusieve PS5 games zijn er tot nu toe die absoluut nooit op een PS4 hadden kunnen draaien, een handjevol?
Ik denk eerder. Zat vorige week op youtube wat previews te kijken van de nodige aangekondigde games en bij vele stond alleen PS5 en/of Xbox series X. Denk dat er dit jaar al redelijk wat nieuwe games komen die niet meer op previous gen draaien/uitkomen. Consoles zijn steeds beter verkrijgbaar.

Dat wil niet zeggen dat er niets meer voor de PS4 uit zal komen, maar bepaalde games zullen alleen current gen zijn. (PS5 dus)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 10:40:
[...]

Het is vaak een commerciële beslissing om last gen te ondersteunen.
Alles in de game-industrie is tegenwoordig een commerciële beslissing. Daarom ben ik ook zo gek op indie games. Daarin proef je de passie en liefde nog overduidelijk. Niet dat grotere studio's geen liefde hebben, maar daar zitten ook mannen in pakken die geld veel belangrijker vinden. Dat schuurt en dat merk je soms.

Lijstje met kleinere/indie games die ik fantastisch vind:

The Messenger
Afbeeldingslocatie: https://fs-prod-cdn.nintendo-europe.com/media/images/06_screenshots/games_5/nintendo_switch_download_software_2/nswitchds_themessenger/NSwitchDS_TheMessenger_04.jpg

Streets of Rage 4
Afbeeldingslocatie: https://www.cdkeynl.nl/wp-content/uploads/streets-of-rage-4-criminals-in-full-force.jpg

Turtles: Shredders Revenge
Afbeeldingslocatie: https://fs-prod-cdn.nintendo-europe.com/media/images/06_screenshots/games_5/nintendo_switch_download_software_2/nswitchds_teenagemutantninjaturtlesshreddersrevenge/NSwitchDS_TeenageMutantNinjaTurtlesShreddersRevenge_04.jpg

Tunic
Afbeeldingslocatie: https://jolstatic.fr/www/captures/3396/8/159188-800.jpg

Death's door
Afbeeldingslocatie: https://s2.content.video.llnw.net/images-prod/81d5fd2a308b4f5c981628b17e9fcadd/media/6b4764b9fca84cd689d768b65d2b6dae/preview-_iY.1024x576.jpeg

The Gardens Between
Afbeeldingslocatie: https://intoindiegames.com/wp-content/uploads/2018/09/20180909102420_1.jpg

Inside
Afbeeldingslocatie: https://www.teentix.org/images/general/_max800/Picture1.png

Soundcloud

Verwijderd

kaos001 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 11:31:
[...]

Alles in de game-industrie is tegenwoordig een commerciële beslissing. Daarom ben ik ook zo gek op indie games. Daarin proef je de passie en liefde nog overduidelijk. Niet dat grotere studio's geen liefde hebben, maar daar zitten ook mannen in pakken die geld veel belangrijker vinden. Dat schuurt en dat merk je soms.

Lijstje met kleinere/indie games die ik fantastisch vind:

The Messenger
[Afbeelding]

Streets of Rage 4
[Afbeelding]

Turtles: Shredders Revenge
[Afbeelding]

Tunic
[Afbeelding]

Death's door
[Afbeelding]

The Gardens Between
[Afbeelding]

Inside
[Afbeelding]
Zeker waar, daarom is er ook minder creativiteit dan tijdens de ps1/ps2 tijdperk. Ze proberen minder dingen uit omdat games meer kosten om te maken. Daarom kan een indie wel zijn creativiteit kwijt, want daar staan niet zulke grote investeringen op het spel.

Zie je ook in de film industrie, meeste films in de bios zijn allemaal generiek. Veel van hetzelfde want het moet scoren. De films die er voor mij uitspringen doen het gewoon niet goed in de box office.

Verwijderd

thunder8 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 11:29:
[...]

Ik denk eerder. Zat vorige week op youtube wat previews te kijken van de nodige aangekondigde games en bij vele stond alleen PS5 en/of Xbox series X. Denk dat er dit jaar al redelijk wat nieuwe games komen die niet meer op previous gen draaien/uitkomen. Consoles zijn steeds beter verkrijgbaar.

Dat wil niet zeggen dat er niets meer voor de PS4 uit zal komen, maar bepaalde games zullen alleen current gen zijn. (PS5 dus)
Dat denk ik ook er moet een grens zijn van wat nog acceptabel is in kwaliteit op de vorige generatie. Er is maar zoveel wat je er uit kunt krijgen. Hier en daar een game die er nog op uit komt zal inderdaad het geval zijn over een paar jaar. Makkelijke cash crabs. ;)

De Series S zie ik overigens wel als een serieuze bottleneck omdat het zo een groot verschil is tov de Series X en de PS5. Ik denk dan ook dat PS5 exclusives indrukwekkender kunnen worden dan Xbox exclusives in de laatste jaren van de generatie.

Sowieso interessant om het verschil tussen de Playstation en de Xbox 'filosofie' te zien.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

thunder8 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 11:29:
[...]

De keuze van Sony/Guerilla om de Horizon uitbreiding Burning Shores alleen op de PS5 uit te brengen zegt ook wel iets. De game zelf was cross-gen maar ondanks de kleinere install base van de PS5 heeft Horizon blijkbaar veel beter verkocht op de PS5 dan op de PS4. Benieuwd wat ze met die uitbreiding kunnen doen wat technisch moeilijk te behappen is op de PS4.

• ariekanari
kazuka schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 12:05:
[...]

De keuze van Sony/Guerilla om de Horizon uitbreiding Burning Shores alleen op de PS5 uit te brengen zegt ook wel iets. De game zelf was cross-gen maar ondanks de kleinere install base van de PS5 heeft Horizon blijkbaar veel beter verkocht op de PS5 dan op de PS4. Benieuwd wat ze met die uitbreiding kunnen doen wat technisch moeilijk te behappen is op de PS4.
Ik geloof helemaal niet dat er meer PS5 dan PS4-exemplaren verkocht zijn. Horizon Zero Dawn was een zeer succesvolle en hoogwaardig 1st party spel dus zal een een vervolg goed verkopen, ook of juist op de PS4 met een gigantische install base.
Ik vermoed eerder dat Sony nu voldoende PS5's verkocht heeft (t.o.v. de HFW release datum 18-02-2022) om een uitbreiding exclusief op de PS5 uit te brengen.
En er op grafisch en andere gebieden meer uitgepakt kan worden, wat weer de PS5 verkopen zal aanslingeren. Win-win voor Sony. Veel PS4 gebruikers zullen nu op zijn minst overwegen om alsnog over te gaan naar de PS5. Sony wil zoveel mogelijk PS4 gebruikers overhalen om over te gaan naar een PS5 of willen voorkomen dat ze overstappen naar een concurrent.
Het exclusief voor de PS5 uitbrengen van een speluitbreiding is een hele effectieve methode met relatief weinig risico en/of negatieve publiciteit.

Verwijderd

ariekanari schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 12:54:
[...]

Ik geloof helemaal niet dat er meer PS5 dan PS4-exemplaren verkocht zijn. Horizon Zero Dawn was een zeer succesvolle en hoogwaardig 1st party spel dus zal een een vervolg goed verkopen, ook of juist op de PS4 met een gigantische install base.
Ik vermoed eerder dat Sony nu voldoende PS5's verkocht heeft (t.o.v. de HFW release datum 18-02-2022) om een uitbreiding exclusief op de PS5 uit te brengen.
En er op grafisch en andere gebieden meer uitgepakt kan worden, wat weer de PS5 verkopen zal aanslingeren. Win-win voor Sony. Veel PS4 gebruikers zullen nu op zijn minst overwegen om alsnog over te gaan naar de PS5. Sony wil zoveel mogelijk PS4 gebruikers overhalen om over te gaan naar een PS5 of willen voorkomen dat ze overstappen naar een concurrent.
Het exclusief voor de PS5 uitbrengen van een speluitbreiding is een hele effectieve methode met relatief weinig risico en/of negatieve publiciteit.
Of the sales split, 67 per cent of digital copies were purchased on the PS5, which is roughly consistent with what we observed with boxed copies. It’s important to remember that it was actually cheaper to buy the PS4 version and take advantage of Sony’s free PS4 to PS5 upgrade, but it seems like most people weren’t aware of this option – or simply didn’t care.

• SD5k

SD5k

>4&X

kazuka schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 11:04:
Goede recensies voor de RE4 remake zeg. Heb het origineel en de HD remaster nooit gespeeld dus blij dat ik er blanco ik kan stappen. Nu twijfel ik nog wel of ik eerst nog wacht op de PSVR2 update :P

[Afbeelding]
Ga hem zelf pas kopen wanneer hij in de aanbieding is, heb de game in het verleden al op 3 platforms gekocht en gespeeld, dus heeft voor mij geen haast om deze te spelen. Daarnaast was ik niet zo onder de indruk van de demo.

• ariekanari
Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 13:13:
[...]

Of the sales split, 67 per cent of digital copies were purchased on the PS5, which is roughly consistent with what we observed with boxed copies. It’s important to remember that it was actually cheaper to buy the PS4 version and take advantage of Sony’s free PS4 to PS5 upgrade, but it seems like most people weren’t aware of this option – or simply didn’t care.
Toch beter verkocht op de PS5.
It’s important to remember that it was actually cheaper to buy the PS4 version and take advantage of Sony’s free PS4 to PS5 upgrade, but it seems like most people weren’t aware of this option
Hieruit blijkt dat slechts een beperkt aantal gamers op zoek gaat naar de laatste prijs (en de upgrade gratis krijgt) en als we dit iets breder trekken actief zoekt naar "trucs" om games of DLC (iets) goedkoper aan te schaffen.

Verwijderd

ariekanari schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 13:20:
[...]

Toch beter verkocht op de PS5.

[...]

Hieruit blijkt dat slechts een beperkt aantal gamers op zoek gaat naar de laatste prijs (en de upgrade gratis krijgt) en als we dit iets breder trekken actief zoekt naar "trucs" om games of DLC (iets) goedkoper aan te schaffen.
Of wat er ook staat dat mensen het gewoon niet wisten. Aangezien de upgrade eerder niet gratis was. Dit is pas later aangepast.

Verwijderd

Lance Reddick is overleden. O.a. bekend van de horizon games, quantum break en de John Wick films.

R.I.P. :'(

Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 20:35:
O.a. bekend van de horizon games
Nu pas besef ik dat Sylens uit HZD en Broyles uit Fringe dezelfde acteur waren. Nochtans beide ongeveer in zelfde periode gezien.

Verwijderd

Twixie schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 21:48:
[...]

Nu pas besef ik dat Sylens uit HZD en Broyles uit Fringe dezelfde acteur waren. Nochtans beide ongeveer in zelfde periode gezien.
Ja klopt. Fringe is ook een erg goede serie!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QihhcTfwgaLlidfI0rislju9hVU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0fvkzEkB79UuQ8H6NjFnX9er.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb nu een maandje een PS5 met 4k HDR TV.

Mijn bevindingen:

De graphics zijn mooi en soms heb ik dan een wow effect.
De snelle SSD is een fijne toevoeging.
Het operating systeem werkt fijn en snel.

Ik heb al vier spellen uitgespeeld op de PS5, namelijk:

Stray en dat was een dikke 7.
Grid Legends en dat was een 8 met echt gevoel van snelheid en mooie graphics.
The Last of Us 2 en dat was een 9 en wou ik pas op een 4k HDR TV spelen.
Serious Sam First Encounter en dat was een 8 vanwege de nostalgie.

GTA 5 (PS5 Edition) zoals te zien in eigen screenshot is voor mij ook een must vanwege dat ik dat spel op de PS4 100% had.

Ik heb nu PS+ Premium en dat werkt voor mij beter dan dat gratis maandje GamePass wat ik had. Het PlayStation systeem werkt voor mij vertrouwder en beter.

Ik zit nog na te denken om een PSVR 2 te gaan kopen. Ik ben een VR maagd, maar ik ben veel ervaringen aan het lezen in het PSVR 2 topic.
@Verwijderd wist niet dat serious sam op de PS was uitgekomen…. Heb nog nachtmerries van die bommannetjes aaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhh!!!!!

Verwijderd

@cold_as_ijs

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7e8UsjVZ0cT7hw7O2Io9Dm5NcOY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ILVvy4OgVWDZfwNHJPp5lqZ3.jpg?f=fotoalbum_large

De nieuwste SS spellen zijn speciaal voor de PS5 en in de Collection zitten First en Second Encounter, SS3 en alle DLC van de spellen.

Lekker hersenloos knallen en het ziet er nog mooi uit ook nog.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 12:40:
@cold_as_ijs

[Afbeelding]

De nieuwste SS spellen zijn speciaal voor de PS5 en in de Collection zitten First en Second Encounter, SS3 en alle DLC van de spellen.

Lekker hersenloos knallen en het ziet er nog mooi uit ook nog.
Je kan beter even wachten op een aanbieding. Deel 4 is regelmatig in de aanbieding voor 12 euro:

https://psprices.com/region-nl/game/5011515/serious-sam-4

Verwijderd

Wat betreft die ps5 pro geruchten, MVG (ontwikkelaar geweest by nightdive studios en nu bij limited run) geeft ook aan dat die geruchten volgens hem hoogstwaarschijnlijk niet kloppen.

Ook hij geeft aan dat het een probleem kan zijn voor developers om rekening te houden met drie consoles (series s, series x en series xxxl)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2023 13:21 ]

• Zorroberner
Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 10:45:

Ik heb nu PS+ Premium en dat werkt voor mij beter dan dat gratis maandje GamePass wat ik had. Het PlayStation systeem werkt voor mij vertrouwder en beter.

Ik zit nog na te denken om een PSVR 2 te gaan kopen. Ik ben een VR maagd, maar ik ben veel ervaringen aan het lezen in het PSVR 2 topic.
Mogelijk dat het vooral subjectief is hoor, maar waarom bevalt PS+ premium je beter dan GamePass? Ik zit nu in een GamePass abbo, en vind PS+ daarom te veel van het goede. Ik neem GamePass ook mede door het omzettrucje, want spellen kopen vind ik ook niet perse erg. Al heb ik er wel plezier van gehad mede door de PC.

Dus mijn vraag want weet niet of ik over 2 jaar gamepass verleng, wat bevalt er beter aan PS plus? Of is het vooral het gewende? Want ik wil niet beiden, maar misschien wel van de twee.

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:53
cold_as_ijs schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 11:38:
@Verwijderd wist niet dat serious sam op de PS was uitgekomen…. Heb nog nachtmerries van die bommannetjes aaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhh!!!!!
Aaaaaaaahhhhh yourself!
Misschien binnenkort - als ik eens tijd kan vinden - ook maar eens kopen en spelen! Helemaal kapot gespeeld vroeger. :)

PSN: Redrafted

Verwijderd

Zorroberner schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 16:15:
[...]

Mogelijk dat het vooral subjectief is hoor, maar waarom bevalt PS+ premium je beter dan GamePass? Ik zit nu in een GamePass abbo, en vind PS+ daarom te veel van het goede. Ik neem GamePass ook mede door het omzettrucje, want spellen kopen vind ik ook niet perse erg. Al heb ik er wel plezier van gehad mede door de PC.

Dus mijn vraag want weet niet of ik over 2 jaar gamepass verleng, wat bevalt er beter aan PS plus? Of is het vooral het gewende? Want ik wil niet beiden, maar misschien wel van de twee.
Dit is volgens mij per persoon verschillend. Het maakt namelijk heel veel uit welke games je leuk vindt.

Verwijderd

Haha ik had het filmpje gezien en dacht al: als @Verwijderd dit ziet gaat ie dat linken en hop daar is het.

Ik vind het overigens nog steeds een twijfelachtig argument aangezien een Pro versie kan betekenen dat je gewoon hogere instellingen hebt in de game. Altijd 4K 60fps met maximale fidelity en eventueel RT lijkt me nou echt niet bijdragen aan een grote toename van ontwikkelingstijd waar developers van balen.

Maar MVG zal het vast beter weten. :)

(Ik kijk zijn video’s graag trouwens)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2023 17:31 ]

Verwijderd

[...]

In GamePass zaten niet zoveel spellen die mijn interesse om te gamen wekken. Ik ben dan ook meer fan van PlayStation exclusieve spellen. Ik game ook liever op de PS5. Ik heb vorig jaar een Xbox Series S console met GamePass gehad en alle Halo spellen uitgespeeld. Daarna stond er niet zoveel meer om te spelen op GamePass en heb ik mijn abonnement gecanceld en de Series S verkocht.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 17:27:
Haha ik had het filmpje gezien en dacht al: als @Verwijderd dit ziet gaat ie dat linken en hop daar is het.

Ik vind het overigens nog steeds een twijfelachtig argument aangezien een Pro versie kan betekenen dat je gewoon hogere instellingen hebt in de game. Altijd 4K 60fps met maximale fidelity en eventueel RT lijkt me nou echt niet bijdragen aan een grote toename van ontwikkelingstijd waar developers van balen.

Maar MVG zal het vast beter weten. :)

(Ik kijk zijn video’s graag trouwens)
Hij is een game developer, dus ik denk dat hij wel weet hoe game development in elkaar zit ;-)

Naast het hele technische stuk (wat mensen hier op tweakers belangrijk vinden, maar de rest van de gamers een stuk minder belangrijk), is het commercieel helemaal niet interessant om een pro uit te brengen. Namelijk wat MVG al aangeeft, er is geen incentive voor de meeste gamers. Toen was het een 4K tv, maar nu gaan de meeste gamers echt geen extra geld uitgeven voor een beetje extra RT. En wie zit er echt op 4K native met 60fps te wachten? Leuk voor de digital foundry kijkers, maar de meeste mensen zien echt niet het verschil tussen een lagere resolutie die via o.a. checkerboard of andere technieken geupscaled worden naar een hogere resolutie. En je zal altijd hogere fidelity hebben, als je betere hardware hebt kan je alsnog veel betere fidelity introduceren waardoor die alsnog niet op 60fps kan draaien. Dat is aan de developers om te bepalen hoe ver ze willen gaan qua graphics.

Daarnaast was de ps4 en de xbox one al enorm underpowered door de jaguar cpu. Ze hadden op dat moment veel beter de powerpc cpu kunnen aanhouden of Intel kunnen vragen. Maar ze wilde nou juist de developers tevreden houden door een x86 cpu te kiezen. En Amd kon het voor de juiste prijs leveren. Nu is dat allemaal niet aan de orde, de cpu is meer dan prima. De GPU kan ook nog zeker mee komen, samen met de SSD. Meeste developers moeten nog het maximale uit de ps5 zien te halen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2023 17:58 ]

Verwijderd

Er is geen nood zoals in de vorige generatie door de 4K sprong inderdaad. Voor mij ook niet want ik ben zeer tevreden met de PS5.
En nog veel belangrijker, ik hou van de Playstation exclusives.

Even over de games:
Na een tijdje wachten toch Ragnarök gekocht en ben inmiddels gewend aan de combat. Wat een game! Het kan cross-gen zijn maar wat een heerlijke graphics. :9
@Zorroberner ik heb geen premium of extra maar heb wel al eens naar gamepass gekeken. Voor mij stonden er maar een stuk of 5-10 games in de collectie die ik wilde spelen. Een deel daarvan heb ik ondertussen al voor mijn ogxbox gekocht, bij PS+ extra staan er heel veel games tussen die ik al in mijn backlog heb zitten :D. Dus het is sterk smaak afhankelijk, maar als niet objectieve gamer denk ik dat de catalogus van Sony ook gewoon veel betere games bevat. Wel met een bepaalde stijl, meer story driven games. Maar als je jezelf vermaakt met gamepass moet je vooral daarmee doorgaan. Als je uitgekeken bent of variatie wil, gewoon even overstappen. Maar je hebt nog 2 jaar, dud geen reden om je nu druk te maken

• Zorroberner
cold_as_ijs schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 20:55:
@Zorroberner ik heb geen premium of extra maar heb wel al eens naar gamepass gekeken. Voor mij stonden er maar een stuk of 5-10 games in de collectie die ik wilde spelen. Een deel daarvan heb ik ondertussen al voor mijn ogxbox gekocht, bij PS+ extra staan er heel veel games tussen die ik al in mijn backlog heb zitten :D. Dus het is sterk smaak afhankelijk, maar als niet objectieve gamer denk ik dat de catalogus van Sony ook gewoon veel betere games bevat. Wel met een bepaalde stijl, meer story driven games. Maar als je jezelf vermaakt met gamepass moet je vooral daarmee doorgaan. Als je uitgekeken bent of variatie wil, gewoon even overstappen. Maar je hebt nog 2 jaar, dud geen reden om je nu druk te maken
Dank, ook aan de anderen.

Ben zelf ook meer van de story driven games, mede daarom een ps5 aangeschaft. Maar ik ben, ook al pas in de twintig (dichter bij 30 dan 20 maar he details) best wel ouderwets. Dus liever games kopen zodat ik ze rustig kan spelen. Game pass heb ik gedaan dankzij een die omzet truc, anders waarschijnlijk niet aan begonnen.

Maar goed doordat ik ps4 heb gemist/overgeslagen, kan ik veel oude toppers goedkoop kopen waar ik dan nog een tijd zoet mee ben.

• Spud82
  • Registratie: December 2013
Nog mensen geinteresseerd in deze Breath of the Wild ripoff? :)
Mij lijkt het wel wat, tussen al het AAA-geweld door. Vanaf morgen gratis speelbaar via Playstation Plus.

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
Deze had ik niet op mijn radar, maar ik hou van zulke games. Ga ik zeker even proberen.

Verwijderd

@Spud82 Wat gaat de tijd toch snel had niet eens door dat ie morgen al uitkomt. Als ik een opening vind tussen al het Ragnarok genot ga ik deze game zeker checken.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Yes, Tchia heeft zeker mijn interesse. De setting spreekt me erg aan. Beetje Wind Waker achtig. Benieuwd naar de reviews, embargo verloopt vandaag om 18.00.

• Hulleman
[...]

Ik heb zowel gamepass als PS+ Extra. PS+ premium boeit me niet.
Ik game meer op de PS5 dan op de XSX. Dat heeft er ook mee te maken dat ik third party games liever op de PS5 speel, omdat de controller van de PS5 wat mij betreft zoveel beter is dan die van de XSX. De XSX heb ik dus puur voor de exclusives van Microsoft en de games die op gamepass staan die PS+ weer mist (Hitman 3, Sniper Elite 5 etc) De microsoft exclusives vallen me wat tegen. Halo vind ik geen reet aan. Zelfs Halo Infinite 5 vind ik niet lekker spelen en vind ik er niet uit zien... ik weet niet wat het is met die game. Gears 4 vond ik echt een extreem ouderwets spelletje. Toegegeven, het is een al wat oudere game, maar gameplaywise is het echt exact hetzelfde als deel 1 uit 2006. Gears 5 doet het een stuk beter, maar ook daar nog niet echt de lol in gevonden. Het is me allemaal te cliché, te rechttoe en rechtaan. Forza Horizon 4 en 5 vind ik wel leuk om te spelen, maar meer voor tussen door. De beste games op de XSX vind ik Tetris effects, You suck at parking en Vampire Survivors :') Ik kan je vertellen, daar heb je geen 12tflop machine voor nodig, maar zegt al wel genoeg over het aanbod van Microsoft. Het is persoonlijk uiteraard, maar Microsoft moet echt aan de bak met het exclusieve aanbod. Ik zie al meer dan 2 jaar reclames over de nieuwe Fable, de nieuwe Senua's Sacrifice, Perfect Dark of al die vette Bethesda games die exclusief naar MS moeten komen. Waar de fuck blijven die games?!

Ondertussen kotst Sony de ene na de andere vette exclusive uit. Althans, zo ervaar ik dat dan :+

[ Voor 4% gewijzigd door Hulleman op 20-03-2023 14:18 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Amos_x
Als je zoekt op ‘unbound’ (voor need for speed), brengt de store enkel de ‘unbound palace edition’ op. Bestaat enkel die versie in de store? Op steam heb je zowel een standaard versie als de duurdere palace edition (als ik het goed heb)

Wil die game wel eens proberen. En met de sales is het misschien het goede moment om nog eens een cool ogende arcade racer aan te schaffen.

Vind de stijl op zich wel goed gedaan. Eens wat anders met een eigen karakter die zich onderscheidt van de andere racers. De verdere graphics zijn ook meer dan prima.

Echter, kan je die cringe campaign vermijden? Al die cutscenes en gedoe? Ik wil gewoon in een game zitten en racen. Zoals burnout Paradise. Of bestaan dat soort games niet meer? Als je niet de game kan spelen zonder steeds die campaign in je gezicht te hebben, hoef ik ‘m in elk geval niet.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Amos_x schreef op maandag 20 maart 2023 @ 14:45:
Als je zoekt op ‘unbound’ (voor need for speed), brengt de store enkel de ‘unbound palace edition’ op. Bestaat enkel die versie in de store? Op steam heb je zowel een standaard versie als de duurdere palace edition (als ik het goed heb)

Wil die game wel eens proberen. En met de sales is het misschien het goede moment om nog eens een cool ogende arcade racer aan te schaffen.

Vind de stijl op zich wel goed gedaan. Eens wat anders met een eigen karakter die zich onderscheidt van de andere racers. De verdere graphics zijn ook meer dan prima.

Echter, kan je die cringe campaign vermijden? Al die cutscenes en gedoe? Ik wil gewoon in een game zitten en racen. Zoals burnout Paradise. Of bestaan dat soort games niet meer? Als je niet de game kan spelen zonder steeds die campaign in je gezicht te hebben, hoef ik ‘m in elk geval niet.
De Unbound Palace edition is voorlopig goedkoper beschikbaar, wellicht dat die daarom naar voren komt:
https://store.playstation...01717_00-NEEDFORSPEED2022

Maar het kan er ook aan liggen dat de PS Store is een puinhoop is.

• Amos_x
dutchgio schreef op maandag 20 maart 2023 @ 14:53:
[...]

De Unbound Palace edition is voorlopig goedkoper beschikbaar, wellicht dat die daarom naar voren komt:
https://store.playstation...01717_00-NEEDFORSPEED2022

Maar het kan er ook aan liggen dat de PS Store is een puinhoop is.
ok duidelijk, bedankt.

Laten we maar het beste veronderstellen en zeggen dat sony enkel de unbound edition voorstelt (in de app in elk geval) omdat die inderdaad goedkoper is dan de basis versie en de basis versie op dit moment even een nutteloze aankoop is.

Dat, of de store is een puinhoop ;)
@Amos_x In de app kun je op het pijltje bij de bundel klikken om de standaard versie te selecteren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/20y0uvl0qx0XBSWSoYZ-iUBrPL8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uzjTlhYnOghFiRx7rWo6yTBM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X_ovWdN9_P1XSV6NSyaYcWLzLCI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eepzeXguY7DpfkaKp3IPyxu0.jpg?f=fotoalbum_large

Verwijderd

Hulleman schreef op maandag 20 maart 2023 @ 14:14:
[...]

Ik heb zowel gamepass als PS+ Extra. PS+ premium boeit me niet.
Ik game meer op de PS5 dan op de XSX. Dat heeft er ook mee te maken dat ik third party games liever op de PS5 speel, omdat de controller van de PS5 wat mij betreft zoveel beter is dan die van de XSX. De XSX heb ik dus puur voor de exclusives van Microsoft en de games die op gamepass staan die PS+ weer mist (Hitman 3, Sniper Elite 5 etc) De microsoft exclusives vallen me wat tegen. Halo vind ik geen reet aan. Zelfs Halo Infinite 5 vind ik niet lekker spelen en vind ik er niet uit zien... ik weet niet wat het is met die game. Gears 4 vond ik echt een extreem ouderwets spelletje. Toegegeven, het is een al wat oudere game, maar gameplaywise is het echt exact hetzelfde als deel 1 uit 2006. Gears 5 doet het een stuk beter, maar ook daar nog niet echt de lol in gevonden. Het is me allemaal te cliché, te rechttoe en rechtaan. Forza Horizon 4 en 5 vind ik wel leuk om te spelen, maar meer voor tussen door. De beste games op de XSX vind ik Tetris effects, You suck at parking en Vampire Survivors :') Ik kan je vertellen, daar heb je geen 12tflop machine voor nodig, maar zegt al wel genoeg over het aanbod van Microsoft. Het is persoonlijk uiteraard, maar Microsoft moet echt aan de bak met het exclusieve aanbod. Ik zie al meer dan 2 jaar reclames over de nieuwe Fable, de nieuwe Senua's Sacrifice, Perfect Dark of al die vette Bethesda games die exclusief naar MS moeten komen. Waar de fuck blijven die games?!

Ondertussen kotst Sony de ene na de andere vette exclusive uit. Althans, zo ervaar ik dat dan :+
Zeer herkenbaar. Bijna alle games van Sony, ND etc. vind ik top en geniet ik enorm van. Maar op die andere console vind ik ze zo matig en speel ik niets lang. Ik probeer 3rd part games wel via gamepass te spelen ipv Plus want anders game ik nooit meer op de Series X en heb GP nog tot eind van het jaar. Tevens handig dat gamepass voor pc er ook is. Al maak ik uiteindelijk alsnog nauwelijks gebruik van GP en speel ik vooral op de PS5…
Blijft natuurlijk allemaal een smaak ding.

• Amos_x
Raem schreef op maandag 20 maart 2023 @ 15:14:
@Amos_x In de app kun je op het pijltje bij de bundel klikken om de standaard versie te selecteren.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
(y) ik ben duidelijk niet handig met die store :X Het is niet mijn eerste domme vraag ivm zoiets. Bedankt

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2023 @ 15:16:
[...]

Zeer herkenbaar. Bijna alle games van Sony, ND etc. vind ik top en geniet ik enorm van. Maar op die andere console vind ik ze zo matig en speel ik niets lang. Ik probeer 3rd part games wel via gamepass te spelen ipv Plus want anders game ik nooit meer op de Series X en heb GP nog tot eind van het jaar. Tevens handig dat gamepass voor pc er ook is. Al maak ik uiteindelijk alsnog nauwelijks gebruik van GP en speel ik vooral op de PS5…
Blijft natuurlijk allemaal een smaak ding.
Microsoft heeft voor mij maar twee games die interessant zijn: Flight Simulator en Forza Horizon 5. En dat zijn nu de games die ik op de PC speel, voor de rest hoofdzakelijk de Sony PlayStation 5 en wat first party Nintendo games. De PlayStation 5 is de beste optie hier: Naugthy Dog, Guerrilla en Gran Turismo 7.Daarbij kan je alle mainstream third party pay 2 win games ook er op spelen. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Jumpman op 20-03-2023 15:28 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Hulleman
Jumpman schreef op maandag 20 maart 2023 @ 15:25:
[...]
De PlayStation 5 is de beste optie hier: Naugthy Dog, Guerrilla en Gran Turismo 7.
Ik verwacht wel veel van de nieuwe Forza Motorsport. Gran Turismo vind ik altijd te clean ofzo, ik mis daar in de echte racebeleving die ik bij Forza altijd meer heb gehad.

• Amos_x
Jumpman schreef op maandag 20 maart 2023 @ 15:25:
[...]

Microsoft heeft voor mij maar twee games die interessant zijn: Flight Simulator en Forza Horizon 5. En dat zijn nu de games die ik op de PC speel, voor de rest hoofdzakelijk de Sony PlayStation 5 en wat first party Nintendo games. De PlayStation 5 is de beste optie hier: Naugthy Dog, Guerrilla en Gran Turismo 7.Daarbij kan je alle mainstream third party pay 2 win games ook er op spelen. ;)
Idem, maar dan enkel FS. Forza Horizon vind ik een prutsgame van niets (no offence, grafisch wel prachtig, absoluut, maar verder niets. Geen identiteit, geen fun, rare progressie en onzin online)

Forza motorsport wordt hopelijk wel een topper.

De goede halo's (1-3) en gears (1-2) uit het verleden (strakke gameplay, met focus, die 1 ding goed doen, maar die gameplay loop wel goed uitspelen) heb ik al gespeeld.

Verder 0,0 zin in GP op dit moment (al een paar keer geprobeerd), en geen enkele incentive om een MS console in huis te halen.

Ik ben ook een PS(5) + PC (steam) gamer, en dat dekt elk mogelijk scenario voor mijn smaak. Wat daar dan nog buiten valt, jammer dan, maar je kan niet alles hebben.

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:55
De enige reden voor mij om een Xbox console aan te schaffen zou Starfield zijn. Daar ben ik echt benieuwd naar, maar ik ga geen console aanschaffen voor 1 game. De schaarse tijd die ik heb om te gamen gaat helemaal op aan de PS5.

• Amos_x
bRuud83 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 16:53:
De enige reden voor mij om een Xbox console aan te schaffen zou Starfield zijn. Daar ben ik echt benieuwd naar, maar ik ga geen console aanschaffen voor 1 game. De schaarse tijd die ik hem om te gamen gaat helemaal op aan de PS5.
Die kan je normaal ook op de pc spelen. Dus daarvoor houd ik een (mid-spec) hobby pc’tje aan, die goed meekomt met een xbox series-s, en die je gemakkelijk af en toe eens kan updaten.

Het gemak van een console is natuurlijk nog heel iets anders dan pc (automatisch up to date, mooi dichtgetimmerd tegen cheaters, plug and play, oogt beter naast een tv in de woonkamer). Maar voor 1 of 2 games ga ik niet meer 'investeren' in nog een extra hardware apparaat. (aanschaf, onbewust ga je er toch weer games voor kopen en een library willen aanleggen, ...)

Dan maar die paar ongemakken er bij nemen.

En zo blijkt steeds dat de PS5 een hoeksteen is in m'n entertainment, en ik daar echt niet dezelfde redenering kan aanhouden. Het is echt mijn go-to platform voor gaming.
Pagina: 1 ... 266 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord