DJ-B schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 13:21:
[...]

Wauw, die is ontzettend veel duidelijker dan de Sony catalogus. Merci!
Filter werkt niet helemaal optimaal zie ik nu. Wanneer je filtert op PS5 staat Resident Evil 7 er bijvoorbeeld ook tussen. Maar dit is alleen de PS4 versie die in de catalogus staat en volgens mij kun je dan niet de gratis upgrade doen.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
@DJ-B sinds ik mn zoon plus premium of extra (weet niet precies hoe het heet) heb gegeven hoor ik hem nooit mer over nieuwe games. Je bent niet snel uitgespeeld hoor.

Verwijderd

Raem schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 13:03:
[...]

https://pspluslist.net/

Deze website heeft een mooi overzicht. Kun je ook filteren op PS5 titels.
Dit is wel een mooi overzicht! Ik vind die web store van Playstation zo brak, dan vond ik de oude nog beter.... Deze maar even bookmarken in mijn webbrowser.

• mrhankey91
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 01-01 21:39
Geldig tot de 12de bij Bol

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mSIod1fWEBdtoJomxTbhiQOljko=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2vFytgc9pQOjdjQMFypy0cOu.png?f=user_large

Edit:

Een kortingscode voor 20 euro bij aanschaf van een een Pulse 3D - Grey Camo. Ook krijg je 9 euro korting op de Sony PS5 DualSense – Nova Pink.

[ Voor 27% gewijzigd door mrhankey91 op 02-03-2023 16:41 ]

Verwijderd

En waar moet je dit invullen bij bol? Bij cadeaukaart werkt het niet en bol kent geen kortingscodes. En wat krijg je precies?

• Gregory76
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-01 14:39

Gregory76

Sony PlayStation freak

Verwijderd schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 16:19:
[...]

En waar moet je dit invullen bij bol? Bij cadeaukaart werkt het niet en bol kent geen kortingscodes. En wat krijg je precies?
Hier werkt ie gewoon...
Kortingscode toevoegen als ie in je mandje zit. Dat kan gewoon.

Vul hier je code in
Je cadeaukaart is succesvol toegevoegd aan het overzicht.

Korting op de DualSense Pink
- € 9,00

[ Voor 7% gewijzigd door Gregory76 op 02-03-2023 16:45 ]

strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

Verwijderd

Gregory76 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 16:44:
[...]

Hier werkt ie gewoon...
Kortingscode toevoegen als ie in je mandje zit. Dat kan gewoon.

Vul hier je code in
Je cadeaukaart is succesvol toegevoegd aan het overzicht.

Korting op de DualSense Pink
- € 9,00
Helaas:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oehGX1O-tNe0t9vZN0jog789xCM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qEh0DkG6oc9VO50yjWvlVfx4.jpg?f=user_large

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 09:03
Ik zit even met een vraagje over tweede hands games op de PS5. Ik heb een trauma uit mijn PS2 tijd met vooral GTA. Heel vaak raakten die discs beschadigd, geen idee hoe, want zo roekeloos was ik niet als kind. Maar goed dat heeft toch een trauma'tje *aanhalingstekens* achtergelaten.

Dus wat zijn jullie ervaringen met tweede hands games hedendaags? Ik heb Uncharted the Nathan Drake Collection recent uitgespeeld, en wil dus lekker door. Nu zie ik op een betrouwbare Gamesite Legacy of Thieves voor een goede prijs, tweedehands. (nieuw is ie duurder) Ik heb juist ook voor een discversie gekozen vanwege tweedehands. Dus mijn vraag is in hoeverre zijn discs nog kwetsbaar. Op de PS2 hield het er spel er opeens mee op, maar tegenwoordig fungeren die discs toch vooral als licentie?

Of moet ik gewoon mijzelf even vermannen :P ?
Zorroberner schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 16:59:
Ik zit even met een vraagje over tweede hands games op de PS5. Ik heb een trauma uit mijn PS2 tijd met vooral GTA. Heel vaak raakten die discs beschadigd, geen idee hoe, want zo roekeloos was ik niet als kind. Maar goed dat heeft toch een trauma'tje *aanhalingstekens* achtergelaten.

Dus wat zijn jullie ervaringen met tweede hands games hedendaags? Ik heb Uncharted the Nathan Drake Collection recent uitgespeeld, en wil dus lekker door. Nu zie ik op een betrouwbare Gamesite Legacy of Thieves voor een goede prijs, tweedehands. (nieuw is ie duurder) Ik heb juist ook voor een discversie gekozen vanwege tweedehands. Dus mijn vraag is in hoeverre zijn discs nog kwetsbaar. Op de PS2 hield het er spel er opeens mee op, maar tegenwoordig fungeren die discs toch vooral als licentie?

Volgens mij zijn de discs tegenwoordig net zo gevoelig voor krassen als vroeger, zo niet nog gevoeliger ivm kleinere data lagen, ik koop zelden tweedehands games omdat ik ook bang ben voor krassen, al mijn schijfjes zijn compleet krasvrij omdat ik er zeer voorzichtig mee om ga.

Wat ik wel weet van vroeger met beschadigde discs is dat je ze vaak nog wel kon laten polijsten (1 of 2 keer kan dat wel maar als je het vaak laat doen op dezelfde disc of als de krassen te diep zijn werkt het niet meer, iedere keer dat je het doet wordt er een dun laagje af gehaald) waarna je ze weer gewoon kon gebruiken. Gamemania had daar vroeger altijd een machine voor.

Overigens installeert de PS5 wel de games compleet vanaf de disc, dus als die beschadigd is kun je de game niet meer installeren.

[ Voor 3% gewijzigd door Kalder op 02-03-2023 17:27 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Ik koop regelmatig 2e hands games en kom nauwelijks echt bekraste discs tegen. Ja paar oppervlakkige krassen misschien op 1 game. Denk dat de meeste gebruikers er tegenwoordig stukken voorzichtiger mee omgaan dan vroeger, want ik kom nauwelijks nog echt serieus bekraste discs tegen. Denk dat als je veel van game switched je nu eerder de games digitaal koopt, hier ging het dus vaak mis waardoor discs op het TV kastje bleven liggen.

Ik zou het gewoon aandurven.

Verwijderd

FeaR schreef op maandag 27 februari 2023 @ 21:27:
[...]

Niet correct. Qua helderheid haalt ook de LG 2-reeks (en andere OLED TV's) niet de helderheid die zou moeten volgens de standaard. Let wel, ik heb een G1 en snap ook niet wat er nog meer helderder zou moeten, maar puur naar metingen kijkende is het niet voldoende. Waarbij het directe zonlicht qua helderheid dan mogelijk (persoonlijk) geen punt is, OLED in de zon is nog steeds no-go.
Gamen in de zon is sowieso een no-go.
Verwijderd schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 18:36:
[...]

Gamen in de zon is sowieso een no-go.
Waarom? Gaat prima met mijn oude Sony 4K LCD, als ik de gordijnen open doe op een zonnige dag en de zon naar binnen schijnt, met OLED is het misschien een probleem maar niet iedere tv heeft daar last van. Wel zie je het duidelijk als er veel stof op het scherm zit in de zon, maar dan heb je des te meer reden om hem goed schoon te houden.

[ Voor 8% gewijzigd door Kalder op 02-03-2023 18:48 ]

Verwijderd

Kalder schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 18:46:
[...]

Waarom? Gaat prima met mijn oude Sony 4K LCD, met OLED is het misschien een probleem maar niet iedere tv heeft daar last van. Wel zie je het duidelijk als er veel stof op het scherm zit in de zon, maar dan heb je des te meer reden om hem goed schoon te houden.
Dat kan op elk scherm wel, maar een goed duur scherm kopen en dan in deze in de zon te gebruiken is alleen maar zonde. Reflecties, niet de juiste kleuren door de zon etc.

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-01 20:09
cold_as_ijs schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 17:34:
Ik koop regelmatig 2e hands games en kom nauwelijks echt bekraste discs tegen. Ja paar oppervlakkige krassen misschien op 1 game. Denk dat de meeste gebruikers er tegenwoordig stukken voorzichtiger mee omgaan dan vroeger, want ik kom nauwelijks nog echt serieus bekraste discs tegen. Denk dat als je veel van game switched je nu eerder de games digitaal koopt, hier ging het dus vaak mis waardoor discs op het TV kastje bleven liggen.

Ik zou het gewoon aandurven.
Ik heb dezelfde ervaring. Koop regelmatig tweede hands en nog nooit gehad dat een game niet werkte.
Verwijderd schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 18:48:
[...]

Dat kan op elk scherm wel, maar een goed duur scherm kopen en dan in deze in de zon te gebruiken is alleen maar zonde. Reflecties, niet de juiste kleuren door de zon etc.
Het heeft hier maar een klein effect op de kleuren, het contrast wordt er een beetje door beïnvloed, maar ik kan het beeld eigenlijk altijd goed zien behalve als ik schuin voor de tv ga zitten en je de zon wel ziet in de reflectie. Maar de zon kan hier alleen van de zijkant op de tv schijnen en ik zit recht voor de tv dus heb ook geen last van de reflectie. Alleen bij hele donkere beelden bij sommige games of films is het soms vervelend die zon, maar kan altijd nog de gordijnen dicht doen, maar dat is meestal eigenlijk niet nodig.

[ Voor 11% gewijzigd door Kalder op 02-03-2023 18:53 ]

Disc wordt na installatie alleen nog ter verificatie gebruikt inderdaad, dus als het spel eenmaal geinstalleerd is zul je geen problemen hebben.
Is het bij een gameshop? Dan kun je nog controleren of ze garantie op tweedehands games bieden. Of om een foto van de disc vragen.

• Zorroberner
Raem schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 19:21:
[...]

Disc wordt na installatie alleen nog ter verificatie gebruikt inderdaad, dus als het spel eenmaal geinstalleerd is zul je geen problemen hebben.
Is het bij een gameshop? Dan kun je nog controleren of ze garantie op tweedehands games bieden. Of om een foto van de disc vragen.
Een gameshop idd (nedgame), maar dank allen voor jullie inbreng. Ik ga er waarschijnlijk wel voor :)

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-01 20:59

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Dead Island 2 gameplay trailer:

[ Voor 39% gewijzigd door Chaoss op 02-03-2023 21:37 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Verwijderd

De huidige 4K Bluray's hebben een veel betere coating dan oudere cd's. Hierdoor krassen ze ook minder snel, daarnaast hebben de lasers tegenwoordig hele goede error correctie. Dat merk ik ook al met een ps2 game die niet werkt in een ps2 van mij, maar wel gewoon werkt op een BC ps3. Dat heeft voornamelijk met de error correctie te maken. Dus zeker geen zorgen maken, als hij niet werkt kan je hem altijd nog terug sturen.

• Zorroberner
Verwijderd schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 14:50:
[...]

De huidige 4K Bluray's hebben een veel betere coating dan oudere cd's. Hierdoor krassen ze ook minder snel, daarnaast hebben de lasers tegenwoordig hele goede error correctie. Dat merk ik ook al met een ps2 game die niet werkt in een ps2 van mij, maar wel gewoon werkt op een BC ps3. Dat heeft voornamelijk met de error correctie te maken. Dus zeker geen zorgen maken, als hij niet werkt kan je hem altijd nog terug sturen.
Ah dank, dan ga ik er waarschijnlijk voor, fijne aanvulling :)
Wowzers dat ziet er gaaf uit! Ziet er ook wel uit als iets dat ze makkelijk in VR kunnen maken :9~ alleen dan zou je dat schoppen met een knopje moeten doen ofzo.

[ Voor 8% gewijzigd door Kalder op 03-03-2023 16:03 ]

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-12-2025
Ik gebruik altijd een usb stickie om allerlei screenshots en dergelijk van mn PS5 te halen.. Die raak je om de zoveel tijd uiteraard kwijt dus nu deze gekocht:
https://www.amazon.nl/gp/...=ppx_pop_mob_b_asin_title

Maar deze kan ik niet aan m'n ps5 koppelen? Hij zegt dat het minste 240 gb moet zijn om als usb drive te koppelen maar dat lijkt me gek. Wat voor usb moet ik hebben? Dit is gewoon 3.0...

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:53

DarkSide

theres no place like ::1

SemperFidelis schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 20:54:
Ik gebruik altijd een usb stickie om allerlei screenshots en dergelijk van mn PS5 te halen.. Die raak je om de zoveel tijd uiteraard kwijt dus nu deze gekocht:
https://www.amazon.nl/gp/...=ppx_pop_mob_b_asin_title

Maar deze kan ik niet aan m'n ps5 koppelen? Hij zegt dat het minste 240 gb moet zijn om als usb drive te koppelen maar dat lijkt me gek. Wat voor usb moet ik hebben? Dit is gewoon 3.0...
waarom een USB gebruiken.
Ik gebruik gewoon de PSapp om captures naar mijn telefoon te halen.
Die zet het op Google en kan zo makkelijk delen etc.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• SemperFidelis
DarkSide schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 20:58:
[...]

waarom een USB gebruiken.
Ik gebruik gewoon de PSapp om captures naar mijn telefoon te halen.
Die zet het op Google en kan zo makkelijk delen etc.
Als je heel veel ingame screenshots moet delen is dat wel zo makkelijk. Die gaan niet automatisch naar je PS app.

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 01-01 18:51
SemperFidelis schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 21:08:
[...]
Als je heel veel ingame screenshots moet delen is dat wel zo makkelijk. Die gaan niet automatisch naar je PS app.
Ik denk dat de PS5 je USB stick als externe opslag probeert toe te voegen, daar is inderdaad een minimale grootte vereist.

Maar om screenshots te kopiëren moet je dat niet doen.
Wat ik niet goed snap is dat je al screenshots kopieerde naar een USB stick, dus waarom lukt het dan nu niet?

• SemperFidelis
MathieuT schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 21:19:
[...]

Ik denk dat de PS5 je USB stick als externe opslag probeert toe te voegen, daar is inderdaad een minimale grootte vereist.

Maar om screenshots te kopiëren moet je dat niet doen.
Wat ik niet goed snap is dat je al screenshots kopieerde naar een USB stick, dus waarom lukt het dan nu niet?
Ja dat snap ik dus niet. Hiervoor gebruikte ik een stickie van 16gb (ook van SanDisk trouwens) , niks speciaals.. Van wat ik lees is de PS5 vrij kieskeurig wat betreft usb drives...

• MathieuT
SemperFidelis schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 21:22:
[...]
Ja dat snap ik dus niet. Hiervoor gebruikte ik een stickie van 16gb (ook van SanDisk trouwens) , niks speciaals.. Van wat ik lees is de PS5 vrij kieskeurig wat betreft usb drives...
Kun je het extended storage menu niet skippen?
Of misschien eerst de USB stick eens in een pc testen. Of eens formatteren in een ander formaat? Ik vind niet meteen info wat de PS5 ondersteunt van formaten.

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 10:03
SemperFidelis schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 21:08:
[...]

Bij mij werkt dat gewoon prima hoor.

• SemperFidelis
Chelseamarre123 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 10:15:
[...]

Bij mij werkt dat gewoon prima hoor.
Het werkt wel, maar als ik 100 screenshots snel op mn PC wil hebben, is eerst weer die 100 screenshots via PS Share te screenshotten, dan 100x downloaden op mn telefoon via de app en dan weer via m'n telefoon naar mn PC gooien niet echt snel.

En het is geformatteerd als exFat32, dus ook dat zou moeten kloppen...

Edit: o het is nu gelukt. Even gefragmenteerd, maar niet 'snel fragmenteren' uirgevinkt. Andere HDD met ps4 games losgekoppeld, usb er in en direct naar media, dan scharen naar usb drive en 't werkt..
Bedankt voor alle hulp ;)

[ Voor 19% gewijzigd door SemperFidelis op 04-03-2023 12:44 ]

• Gruijters
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-10-2025
mrhankey91 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 16:15:
Geldig tot de 12de bij Bol

[Afbeelding]

Edit:

Een kortingscode voor 20 euro bij aanschaf van een een Pulse 3D - Grey Camo. Ook krijg je 9 euro korting op de Sony PS5 DualSense – Nova Pink.
Thanks!
Ik had nog een andere cadeau bon liggen. Toch maar een Pulse 3D gehaald, kostte mij nu 36 euro.

• Beldewouten!
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 31-12-2025
Tweakers, korte vraag: Sinds kort eindelijk (na er een aantal jaar helemaal uit te zijn geweest) een PS5 uit voorraad kunnen kopen. Ik las elders dat bij de "maandelijkse games" van maart Battlefield 2042 beschikbaar zou komen. Maar zie vandaag nog de maandelijkse games van februari in de store staan, dus vroeg me af of jullie weten wanneer de maandelijkse games van maart beschikbaar komen? Alvast bedankt!

• Zorroberner
Beldewouten! schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 16:46:
Tweakers, korte vraag: Sinds kort eindelijk (na er een aantal jaar helemaal uit te zijn geweest) een PS5 uit voorraad kunnen kopen. Ik las elders dat bij de "maandelijkse games" van maart Battlefield 2042 beschikbaar zou komen. Maar zie vandaag nog de maandelijkse games van februari in de store staan, dus vroeg me af of jullie weten wanneer de maandelijkse games van maart beschikbaar komen? Alvast bedankt!
7 maart las ik op truetrophies.

• Beldewouten!
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 31-12-2025
Zorroberner schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 16:47:
[...]

7 maart las ik op truetrophies.
Top, bedankt!
Beldewouten! schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 16:46:
PS+ Essential games komen altijd op de eerste dinsdag van de maand uit. Dus in dit geval inderdaad 7 maart.

• Ramon27
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-12-2024
Gister wilde ik beginnen aan Got via ps extra/plus, ps5 versie gedownload maar dit is blijkbaar niet de “echte” ps5 versie of heb ik het mis?

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Gisteren in 5 minuutjes de capaciteit van de PS5 met 1TB vergroot. Lekker snel kaartje die Corsair MP600 Pro LPX 1TB. 6540 MB/s lezen. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YSo6Bw_7YEaAvggjrgsBqeFZuVo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CNc7nQQAuNsRrV4qaMFJsykC.jpg?f=user_large

Nu weer m'n PS Plus catalogus downloaden!

4620 Wp PV ZZO 52° | VW ID.7 Tourer Pro LE '25

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:53

DarkSide

theres no place like ::1

Ramon27 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 06:34:
Gister wilde ik beginnen aan Got via ps extra/plus, ps5 versie gedownload maar dit is blijkbaar niet de “echte” ps5 versie of heb ik het mis?
Welke versie verwacht je?
GoT DC staat volgens mij gewoon in de Plus extra voor PS5.

Wat is de "echte" ps5 versie volgens jou.
Volgens mij is de DC gewoon beschikbaar voor PS4 én PS5.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Ramon27
DarkSide schreef op zondag 5 maart 2023 @ 07:56:
[...]

Welke versie verwacht je?
GoT DC staat volgens mij gewoon in de Plus extra voor PS5.

Wat is de "echte" ps5 versie volgens jou.
Volgens mij is de DC gewoon beschikbaar voor PS4 én PS5.
Ik verwacht de DC extra maar deze krijg ik niet als download.
Ramon27 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 08:38:
[...]

Ik verwacht de DC extra maar deze krijg ik niet als download.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SkPlcpk_K6IBLht3WUx6Z28ghjk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vn8rRZttXyIjWNKV1s0E4PDL.jpg?f=fotoalbum_large
Zou gewoon de Directors Cut moeten zijn. Zie je die er niet tussen staan? Het is soms een drama met al die verschillende versies.

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 28-12-2025

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

Weet iemand hoeveel geld je maximaal in je psn wallet kan hebben?

Ik lees op reddit dat het voor de USA onlangs omhoog is gegaan naar 375 dollar.

• Ramon27
Raem schreef op zondag 5 maart 2023 @ 11:34:
[...]

[Afbeelding]
Zou gewoon de Directors Cut moeten zijn. Zie je die er niet tussen staan? Het is soms een drama met al die verschillende versies.
Ik zie die er wel tussen staan. Ik klik deze ook aan en dan PS5 download. Maar er staat geen DC cut bij het spel zelf. Ook lijken dit meer ps4 graphics dan 5.
Ramon27 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 18:00:
[...]

Ik zie die er wel tussen staan. Ik klik deze ook aan en dan PS5 download. Maar er staat geen DC cut bij het spel zelf. Ook lijken dit meer ps4 graphics dan 5.
Kijk even bij je profiel naar je recent gespeelde games. Dan zie je daar staan of je de goede versie speelt.

• Ramon27
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8_rPBDvbfVX8sH7n7EiS9nAMVTI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/8HcrgdgKIPSKQ9VNSov8VDVq.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nyAOGnfr6G0SKJaDQYhAYCFeJVU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/QXCnbcxiWYX8ezrYMePBc3r8.png?f=fotoalbum_tile

Dit klopt toch niet?
Nee. Druk eens op "PS5 | Ghost of Tsushima". Dan krijg je een lijst met alle versies die er zijn. Daar staat dan "Ghost of Tsushima Directors Cut (Playstation Plus)" tussen. Die moet je dan selecteren en downloaden.

• Ramon27
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dPEfdVid-RuA5VO2DwkBGp74elY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KH2gM1hfzVxtTfTikj1rysxv.jpg?f=fotoalbum_large

Als ik deze selecteer moet ik er 69,99 dollar voor betalen. Zou dit het probleem zijn dat ik het via Amerika doe?
Heb je ook een Amerikaans account dan? Waar je PS Plus aan gekoppeld hebt.

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-01 22:29
Ramon27 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 19:18:
[Afbeelding]

Als ik deze selecteer moet ik er 69,99 dollar voor betalen. Zou dit het probleem zijn dat ik het via Amerika doe?
ja

• Ramon27
Zojuist een ps plus account aangemaakt voor Nederland. Schijnbaar lost dat het “probleem” ook niet op.
Raem schreef op zondag 5 maart 2023 @ 19:35:
Heb je ook een Amerikaans account dan? Waar je PS Plus aan gekoppeld hebt.
Ja, en een Nederlandse en zit ook nog in Azië.

[ Voor 52% gewijzigd door Ramon27 op 05-03-2023 19:53 ]

Ramon27 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 19:52:
Zojuist een ps plus account aangemaakt voor Nederland. Schijnbaar lost dat het “probleem” ook niet op.

[...]

Ja, en een Nederlandse en zit ook nog in Azië.
Je hebt 3 abonnementen? :?

• Ramon27
Nee, voor Amerika 1 jaar plus, Nederland 1 maand om net uit te proberen, en Azië alleen account.

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-12-2025

thunder8

Het gedonder begint weer.

Ramon27 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 20:07:
Nee, voor Amerika 1 jaar plus, Nederland 1 maand om net uit te proberen, en Azië alleen account.
Plus Essential, Extra of Premium?

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Ramon27 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 20:07:
Geen idee hoe het dan in de Amerikaanse PS Extra staat. In NL staat er in ieder geval een aparte PS Plus versie voor de GoT DC. Die moet je selecteren, anders ga je inderdaad naar een betaalde versie.

• Gruijters
Hebben meer mensen het ‘probleem’ dat de play time per game in je profiel niet update?
Ik heb bv bij Ragnarok dat er blijft staan, 2 uur 2 dagen geleden. Terwijl ik er al zeker 7 uur in heb gestoken.

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-12-2025

s0kkie

Cowabunga

Gruijters schreef op maandag 6 maart 2023 @ 12:38:
Hebben meer mensen het ‘probleem’ dat de play time per game in je profiel niet update?
Ik heb bv bij Ragnarok dat er blijft staan, 2 uur 2 dagen geleden. Terwijl ik er al zeker 7 uur in heb gestoken.
Ja het begon bij mij ook met Ragnarok toen in november, de laatste 2 weken is het alleen maar extremer geworden. Ragnarok staat op 22 uur terwijl de save game 29 uur aangaf.
Ik heb afgelopen weekend een uurtje of 5 Forbidden West gespeeld en die staat niet eens bij mijn laatst gespeelde games in de app of op mijn PS profiel.
Met Deliver Us The Moon werden de uren ook niet goed geteld.

[ Voor 4% gewijzigd door s0kkie op 06-03-2023 14:40 ]

• Amos_x
  • Laatst online: 11-06-2024
Superkiwi schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 12:10:
[...]

Ik hoor een nieuwe Trackmania Turbo fan aankomen :P
Hoe zit het eigenlijk nog met trackmania?

Als ik zoek op steam bvb zijn er 10 versies of zo. Daterend van 2008 tot recent. Is er een van die versies die nog leeft? Is het cross platform? Er is nu een free to play versie, maar free to play gaan m’n nekharen meteen van overeind staan. Ik verwacht er dan ook niet veel van

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:58

Superkiwi

Hoi doei

Amos_x schreef op maandag 6 maart 2023 @ 16:01:
[...]
Omdat we in het PS5 topic zitten hou ik het heel simpel:
Trackmania Turbo is de enige die op de Playstation te spelen is. Hoe het met de online community van Turbo zit weet ik niet, daar heb ik me nooit mee bezig gehouden omdat de campaign je wel enige tijd (zeg maar gerust een hele lange tijd) zoet houdt.

[ Voor 6% gewijzigd door Superkiwi op 06-03-2023 19:08 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• MathieuT
Amos_x schreef op maandag 6 maart 2023 @ 16:01:
[...]

Als ik zoek op steam bvb zijn er 10 versies of zo. Daterend van 2008 tot recent. Is er een van die versies die nog leeft? Is het cross platform? Er is nu een free to play versie, maar free to play gaan m’n nekharen meteen van overeind staan. Ik verwacht er dan ook niet veel van
De free to play versie is gebaseerd op Nations (ninja edit), niet slecht maar het stoort mij dat er met seasons wordt gewerkt en elk season wordt de "campaign" vervangen door een nieuwe.

De betalende versies weet ik niet hoe het daar mee staat, het valt mij wel op dat er bij sales nooit veel af gaat, ook al zijn die enkele jaren oud.

Als ik de tijdlijn bekijk op Wikipedia is er weinig activiteit de laatste jaren, spijtig want ik heb mij vroeger heel erg geamuseerd met de originele en United.

[ Voor 9% gewijzigd door MathieuT op 06-03-2023 19:04 ]

• Gruijters
s0kkie schreef op maandag 6 maart 2023 @ 14:39:
[...]

Ja het begon bij mij ook met Ragnarok toen in november, de laatste 2 weken is het alleen maar extremer geworden. Ragnarok staat op 22 uur terwijl de save game 29 uur aangaf.
Ik heb afgelopen weekend een uurtje of 5 Forbidden West gespeeld en die staat niet eens bij mijn laatst gespeelde games in de app of op mijn PS profiel.
Met Deliver Us The Moon werden de uren ook niet goed geteld.
Hmm apart. Ik heb gisteren ook een 3 uur sessie It Takes Two gedaan, staat inderdaad niet eens bij recente games.

Ik lees online dat meerder mensen hier last van hebben, maar dat er geen fix is ..

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-12-2025
Gruijters schreef op maandag 6 maart 2023 @ 12:38:
Play time die de playstation aangeeft klopt geen drol meer van. Allemaal veel te laag. Ik heb Hogwarts Legacy uitgespeeld in 72 uur. Playstation zegt 23.

In drie avonden The Quarry uitgespeeld. Playstation zegt 4 uur.

Etc ... Klopt geen drol meer van .. :|

GamiQ, de game notes app met game maps!

• MathieuT
-SaveMe- schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 13:13:
[...]

Play time die de playstation aangeeft klopt geen drol meer van. Allemaal veel te laag. Ik heb Hogwarts Legacy uitgespeeld in 72 uur. Playstation zegt 23.

In drie avonden The Quarry uitgespeeld. Playstation zegt 4 uur.

Etc ... Klopt geen drol meer van .. :|
Voor tijd bij te houden kan ik https://ps-timetracker.com/ aanraden.

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-12-2025
Eerlijk gezegd boeit het me niet zo, maar tis wel raar dat het ineens niet meer werkt .. :?

GamiQ, de game notes app met game maps!

• SemperFidelis
Superkiwi schreef op maandag 6 maart 2023 @ 18:50:
[...]

Omdat we in het PS5 topic zitten hou ik het heel simpel:
Trackmania Turbo is de enige die op de Playstation te spelen is. Hoe het met de online community van Turbo zit weet ik niet, daar heb ik me nooit mee bezig gehouden omdat de campaign je wel enige tijd (zeg maar gerust een hele lange tijd) zoet houdt.
Trackmania zou 'early 2023' ook naar consoles komen:
nieuws: Ubisoft brengt Trackmania begin 2023 naar consoles en streamingdiensten

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:58

Superkiwi

Hoi doei

Hij zou heel erg welkom zijn! :*)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Waarom is destiny 2 lightfall gratis? Is dit een beta ofzo?

[ Voor 22% gewijzigd door Farabi op 07-03-2023 18:43 ]

Farabi schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 18:43:
Waarom is destiny 2 lightfall gratis? Is dit een beta ofzo?
Waar zie je die gratis ? Hier zie ik €49,99.
Twixie schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 19:11:
[...]

Zit in ps plus essential
Vreemd, want ik heb Premium... maar toch staat er bij dat hij €50 kost. Nu ja, ik speel momenteel geen Destiny dus maakt me eigenlijk weinig uit :p.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Beyond Light zit in PS+, niet Lightfall. Je zal niet de eerste zijn die de 2 namen door elkaar haalt :P

• Farabi
  • Niet online
Ik heb lightfall nu gratis geinstalleerd en gespeeld. Hoe kan dit? Zal toch geen demo zijn?
Twixie schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 19:11:
[...]

het is een gedeelte gratis. hoezo zie jij een bedrag? vreemd.

https://apptrigger.com/2023/02/26/destiny-2-lightfall-free/

[ Voor 62% gewijzigd door Farabi op 07-03-2023 20:16 ]

Farabi schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 19:51:
het is een gedeelte gratis. hoezo zie jij een bedrag? vreemd.
https://store.playstation...02410_00-D2LFBUNDLE000001

Op de console zelf heb ik nog niet gekeken.

• Farabi
  • Niet online
Ik zie ook codes te koop staan op mp. Waarschijnlijk betreft een volledig versie van het spel? Ik had nergens de optie in de store om het betaald te spelen iig. Kon hem direct gratis downloaden als ps5 versie.

[ Voor 14% gewijzigd door Farabi op 07-03-2023 21:00 ]

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-12-2025
Denk sluit mijn ps5 vandaag aan op mijn soundbar. Samsung q990b, totaal geen beeld. Heel even zag ik mijn profiel poppetje en heel veel zwart beeld met stipjes in beeld. Zeer vaag.

Iemand bekend hiermee?
Farabi schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 21:00:
[...]
Ik zie ook codes te koop staan op mp. Waarschijnlijk betreft een volledig versie van het spel? Ik had nergens de optie in de store om het betaald te spelen iig. Kon hem direct gratis downloaden als ps5 versie.
Dat zou het misschien wel kunnen zijn, want ik zie nu ook dat er bij mij staat dat ik al een andere versie in bezig heb en hem dan ook niet kan kopen voor €50... Zal dus inderdaad zijn voor wie Destiny nog helemaal niet heeft.

Verwijderd

G.Scholtens schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 21:13:
Denk sluit mijn ps5 vandaag aan op mijn soundbar. Samsung q990b, totaal geen beeld. Heel even zag ik mijn profiel poppetje en heel veel zwart beeld met stipjes in beeld. Zeer vaag.

Iemand bekend hiermee?
Staat de hdmi poort op enhanced?

• G.Scholtens
Verwijderd schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 22:41:
[...]

Staat de hdmi poort op enhanced?
Ja HDCP in en uitgeschakeld op de ps5, maar zonder verbetering. PS5 werkt alleen als ik hem direct op de tv aansluit. Ook al is het een goedkope hdmi kabel van de action, beeld is gewoon goed. Maar zodra de ps5 op de soundbar aangesloten worden, dan niks.

Elk ander apparaat switch, shield wat ik aansluit op de soundbar werkt ook prima.
Ook al gespeeld met de refresh-rate maar ook geen verschil.

Verwijderd

G.Scholtens schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 08:05:
[...]

Ja HDCP in en uitgeschakeld op de ps5, maar zonder verbetering. PS5 werkt alleen als ik hem direct op de tv aansluit. Ook al is het een goedkope hdmi kabel van de action, beeld is gewoon goed. Maar zodra de ps5 op de soundbar aangesloten worden, dan niks.

Elk ander apparaat switch, shield wat ik aansluit op de soundbar werkt ook prima.
Ook al gespeeld met de refresh-rate maar ook geen verschil.
Ik bedoel meer de hdmi poort op enhanced zetten in de soundbar zelf. Die heeft als het goed is ook een setting.
@G.Scholtens probleem van je soundbar. Zet 120hz mode eens uit op de PS5. De soundbar heeft alleen HDMI 2.0 poorten en kan geen 120 hz aan.

• G.Scholtens
Verwijderd schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 08:33:
[...]

Ik bedoel meer de hdmi poort op enhanced zetten in de soundbar zelf. Die heeft als het goed is ook een setting.
Ooh dan moet ik even kijken of ik dit uberhaubt kan instellen. Zou ik dat verschil zien in beeldkwaliteit dan of zal dat wel meevallen?

• Farabi
  • Niet online
Twixie schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 21:16:
[...]

Dat zou het misschien wel kunnen zijn, want ik zie nu ook dat er bij mij staat dat ik al een andere versie in bezig heb en hem dan ook niet kan kopen voor €50... Zal dus inderdaad zijn voor wie Destiny nog helemaal niet heeft.
blijf het gek vinden. dus de mensen die het nooit hebben gekocht krijgen het gratis? en de mensen die het al bezitten moeten de volle pond betalen? begrijp ik dat goed?
Farabi schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 08:44:
[...]

blijf het gek vinden. dus de mensen die het nooit hebben gekocht krijgen het gratis? en de mensen die het al bezitten moeten de volle pond betalen? begrijp ik dat goed?
Heb je niet gewoon Destiny 2 gedownload? Ik zie in de PS App namelijk een Destiny Lightfall tegel. Maar als ik daarop druk kom ik in de store op de Destiny 2 pagina. En die is inderdaad gratis.

Verwijderd

G.Scholtens schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 08:39:
[...]

Ooh dan moet ik even kijken of ik dit uberhaubt kan instellen. Zou ik dat verschil zien in beeldkwaliteit dan of zal dat wel meevallen?
Als die niet op enhanced staat dan worden er bepaalde features niet doorgegeven zoals HDR. Wellicht dat de soundbar helemaal geen beeld doorgeeft als die een ander signaal krijgt. Dus wellicht zou dat helpen om die instellen aan te passen. Heb je al een andere HDMI poort op de soundbar geprobeerd?

Verwijderd

Twixie schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 21:16:
[...]

Dat lijkt mij sterk dat bepaalde mensen hem gratis krijgen. Dat jij hem niet kan kopen lijkt meer op een licentie probleem in de store.

• G.Scholtens
Verwijderd schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 09:59:
[...]

Als die niet op enhanced staat dan worden er bepaalde features niet doorgegeven zoals HDR. Wellicht dat de soundbar helemaal geen beeld doorgeeft als die een ander signaal krijgt. Dus wellicht zou dat helpen om die instellen aan te passen. Heb je al een andere HDMI poort op de soundbar geprobeerd?
Ja meerdere poorten getest, maar op reddit / google word ook al aangeven sluit hem aan direct op je tv en niet via de soundbar.

Dus denk dat ik het beter zo kan laten

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Grote nieuwe update is zojuist gereleased incl de lang verwachte Discord functie :)
https://www.pushsquare.co...at-vrr-at-1440p-much-more
Farabi schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 08:44:
[...]

gebeurd vaker, in het verleden zijn er mensen geweest die gratis de ps5 upgrade van mortal shell en greedfall konden downloaden. Geen idee hoe dat kan

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Je kan met de nieuwe update dus niet meer snel de party muten tenzij je een officiele ps5 headset hebt. Dat zuigt wel echt.
Verwijderd schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 10:00:
[...]
Dat lijkt mij sterk dat bepaalde mensen hem gratis krijgen. Dat jij hem niet kan kopen lijkt meer op een licentie probleem in de store.
Ik heb niet beweerd dat hij gratis is, integendeel wou zelf eens checken nadat @Farabi dit vroeg.
Heb nu eens zelf op de PS5 gecheckt en hier is het toch ook gewoon €50 voor Lightfall (en daar kan ik hem dus wel kopen in tegenstelling tot via de webstore).

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Dat werd tijd ook:
The time required for performing integrity checks on downloaded data has been greatly reduced. This process is done while the Copying... label is displayed on the downloaded item in the Downloads/Uploads control in the control centre.
https://www.pushsquare.co...at-vrr-at-1440p-much-more

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Controllers updaten nu ook zonder een kabeltje, dat is wel weer lekker :)
Vooral als mensen nu ook de VR2 hebben.

• Farabi
  • Niet online
Wat bedoelen ze precies hiermee? Vond het lastig om te volgen.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Farabi schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 11:44:
[...]

Wat bedoelen ze precies hiermee? Vond het lastig om te volgen.
Game updates installeren gaat sneller waardoor je niet oneindig lang meer hoeft te wachten tot het "kopiëren" klaar is.

Verwijderd

G.Scholtens schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 10:11:
[...]

Ja meerdere poorten getest, maar op reddit / google word ook al aangeven sluit hem aan direct op je tv en niet via de soundbar.

Dus denk dat ik het beter zo kan laten
Als je soundbar en tv E-ARC ondersteunen dan kan dit inderdaad prima. Veel soundbars kunnen geen 120hz doorgeven en die mis je dan als je hem rechtstreeks op de soundbar aansluit.

• Hulleman
  • Laatst online: 23-12-2025
dutchgio schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 11:47:
[...]

Game updates installeren gaat sneller waardoor je niet oneindig lang meer hoeft te wachten tot het "kopiëren" klaar is.
Dat duurde soms echt 10x zo lang als de download zelf.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• G.Scholtens
Verwijderd schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 13:53:
[...]

Als je soundbar en tv E-ARC ondersteunen dan kan dit inderdaad prima. Veel soundbars kunnen geen 120hz doorgeven en die mis je dan als je hem rechtstreeks op de soundbar aansluit.
Soundbar heeft wel earc, tv helaas nog niet

Verwijderd

G.Scholtens schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 14:39:
[...]

Soundbar heeft wel earc, tv helaas nog niet
Dan gaat die max het oude dolby 5.1 formaat uitsturen. 7.1 LPCM is dan niet mogelijk (wat de beste geluidskwaliteit biedt op de ps5)

• G.Scholtens
Verwijderd schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 14:42:
[...]

Dan gaat die max het oude dolby 5.1 formaat uitsturen. 7.1 LPCM is dan niet mogelijk (wat de beste geluidskwaliteit biedt op de ps5)
is 7.1 niet mogelijk via hdmi dan?

• Hulleman
  • Laatst online: 23-12-2025
G.Scholtens schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 15:15:
[...]

Via ARC niet.

Met je soundbar (+2 rears) is 5.1 uiteraard meer dan zat. Je hebt toch geen speakers die de 7.1 fysiek weer kunnen geven.

[ Voor 26% gewijzigd door Hulleman op 08-03-2023 15:20 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• G.Scholtens
Wat je niet hebt, kan je ook niet missen toch. Misschien kan ik kijken of ik anders toch de ps5 kan aansluiten via de soundbar. maar dan moet ik die refresh rate aanpassen

Verwijderd

G.Scholtens schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 15:15:
[...]

Niet via ARC. Via ARC kan je alleen Dolby digital, DTS en PCM geluid krijgen.

Bij E-ARC kan je ook nog Dolby-TrueHD, DTS-HD, DTS-X, Dolby Atmos en LPCM via HDMI laten verlopen. Al ondersteunt de ps5 alleen LPCM voor games. De andere formaten worden voor films wel ondersteund.

Overigens ondersteund een optical aansluiting bijvoorbeeld ook alleen de formaten die ARC ondersteund.
Pagina: 1 ... 264 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord