Tchia en RE4 waren de hoogtepunten voor mij. De rest allemaal meh. :P

https://psnprofiles.com/RaemNL

• frank131331
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-12-2025
kazuka schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 22:43:
Voor de rest was het vrij low-key, Suicide Squad doet me nog niet echt veel maar het is Rocksteady dus de lat ligt ook vrij hoog.
Ziet er wel geinig uit idd, maar geen day-one must have gevoel. Misschien maar beter ook met die backlog die door hogwarts ophoogt haha.

Verwijderd

kazuka schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 22:43:
Tchia volg ik al een tijdje, top dat ie in PS+ komt volgende maand. Volgende in het rijtje high profile indie games net als Kena en Stray.
Inderdaad kan zomaar de Stray van 2023 worden. Kena zit ik nog steeds op te wachten dat die in Plus/Extra komt. 8)
De andere games van de show deden mij niet zoveel. Vrij inspiratieloos.

BF2042 misschien toch eens een goede kans geven volgende maand. Had ‘m even gecheckt via Xbox cloud en het schoot best lekker eigenlijk.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2023 23:21 ]

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-01 20:59

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Tchia ziet er idd erg leuk uit. Tof dat die vanaf day one in de PS+ zit. Sowieso ziet de PS+ extra lineup voor volgende maand er erg goed uit.

Baldurs Gate zag er ook wel erg goed uit. Bij de vorige trailers had ik een meh gevoel maar krijg nu toch wel zin om het te spelen.

Suïcide Squad zag er vet uit maar wordt dat een single player game of online/ coop?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12:05
Nou Suïcide Squad, ik weet het niet hoor. Zit er überhaupt een verhaallijn in? Kan je tussen characters switchen als je single player speelt? De reacties op Twitter en zo zijn ook niet al te best. Ik denk dat ik deze game maar skip en een keer in de sale meeneem. Dit is echt weer zo’n game die na 2 of 3 maanden al voor halve prijs gaat.

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

biertje79 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 01:09:
Ik heb ook de Dualsense edge binnen en ben benieuwd of het trigger geluid wat ik heb, normaal is?
Als het trigger effect aan staat hoor je een soort mechanisch getik, ik denk iets van een tandwieltje of iets dergelijks.
Dus mijn vraag is: is dit normaal of moet ie retour?
Oudere reactie, heb/had je zo'n zelfde tik ook bij de gewone/non-Edge controller?

Ik had mijn originele controller RMA gedaan omdat ik dacht dat deze defect was. Vervangend exemplaar had echter ook de tik. De Galactic Purple die ik tussentijds had gekocht (omdat Sony mijn RMA kwijt was, /rant) ook. Google vertelde mij later dat de controller soms de adaptieve triggers uitschakelt als je bijvoorbeeld het menu van een game in gaat. Dat gaat gepaard met een, zoals ik het beschrijf, tik. Lastig, geluid beschrijven.

Issue bleek later in mijn Far Cry 6 save game te zitten. Ingame wisselde de controller constant tussen adaptieve triggers uit- en weer aan. Vandaar de constante mechanische tik.

Een vriend van me heeft vier controllers (zowel origineel als 1A revisie) die het ook allemaal doen. Ik hoor zijn adaptieve triggers in- dan wel uitschakelen als hij twee meter verderop zit te gamen. Hijzelf hoort helemaal niets. Waarom moet * FeaR allergisch zijn voor dit soort geluiden....

Maar toch... Hopelijk is de Edge niet net als Sony online diensten, haast nooit in de aanbieding. Tegen een leuke korting wil ik de Edge wel proberen, desondanks de mindere accu duur. Amazon had hem al kort voor net iets meer dan 200 euro. Geen gigantische prijsdaling maar wel snel na release.

[ Voor 10% gewijzigd door FeaR op 24-02-2023 06:45 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

De demo van Wo Long: Fallen Dynasty kunnen we (vandaag) gaan checken.
Impressie van de game:
Wat een verschrikkelijke SoP was dat, de gene die over het geluid gaat moeten ze direct ontslaan. Een interview met een dev waar je hem ziet spreken maar je niets anders hoort dan het SoP deuntje, en 0.0 in game geluid voor de trailers... Ik heb het niet eens meer af gekeken, had geen zin in trailers zonder geluid.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Dirksma
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 06-11-2025
Misschien niet de juiste plek, maar ik ben in de markt voor een 2tb interne ssd voor deze mooie console. Mijn oog is gevallen op de Agata XPG Gammix s70 blade, de Samsung 980 Pro en de Seagate FireCuda 530. Enige voorwaarde is dat de SSD vergelijkbaar of beter is dan de ‘minste’ van deze drie - in mijn optiek als leek is dat de Samsung, al heeft deze nu wel een hele mooie aanbieding bij Alternate voor 149,- - en dat deze een ingebouwde heatsink heeft. Budget ligt marktconform tussen de €150,- en €250,-. Alvast dank!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-12-2025

thunder8

Het gedonder begint weer.

Dirksma schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 11:51:
Misschien niet de juiste plek, maar ik ben in de markt voor een 2tb interne ssd voor deze mooie console. Mijn oog is gevallen op de Agata XPG Gammix s70 blade, de Samsung 980 Pro en de Seagate FireCuda 530. Enige voorwaarde is dat de SSD vergelijkbaar of beter is dan de ‘minste’ van deze drie - in mijn optiek als leek is dat de Samsung, al heeft deze nu wel een hele mooie aanbieding bij Alternate voor 149,- - en dat deze een ingebouwde heatsink heeft. Budget ligt marktconform tussen de €150,- en €250,-. Alvast dank!
Als je deze voor de console gebruikt, zou ik momenteel geen 980 Pro kopen, tenzij je zeker weet dat deze de juiste firmware heeft die voorkomt dat die in Read-only kan gaan. Zeker als je verder geen PC hebt, waar je hem tijdelijk alsnog kan updaten.

Ik heb een 2TB Gigabyte Aorus Gen 4 7000s erin zitten, meteen gekocht toen het kon qua firmware op de PS5, die ik toen net binnen had. Verder is de WD SN850 ook een goede, hoewel die ook meteen 1 van de duurste is.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Verwijderd

thunder8 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 12:26:
[...]

Als je deze voor de console gebruikt, zou ik momenteel geen 980 Pro kopen, tenzij je zeker weet dat deze de juiste firmware heeft die voorkomt dat die in Read-only kan gaan. Zeker als je verder geen PC hebt, waar je hem tijdelijk alsnog kan updaten.

Ik heb een 2TB Gigabyte Aorus Gen 4 7000s erin zitten, meteen gekocht toen het kon qua firmware op de PS5, die ik toen net binnen had. Verder is de WD SN850 ook een goede, hoewel die ook meteen 1 van de duurste is.
Zelfs de laatste firmware heeft het probleem nog niet helemaal opgelost. Genoeg mensen waarbij die ook in read only modus springt met de laatste firmware

Verwijderd

Kalder schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 10:43:
Wat een verschrikkelijke SoP was dat, de gene die over het geluid gaat moeten ze direct ontslaan. Een interview met een dev waar je hem ziet spreken maar je niets anders hoort dan het SoP deuntje, en 0.0 in game geluid voor de trailers... Ik heb het niet eens meer af gekeken, had geen zin in trailers zonder geluid.
Ik heb ook weinig interessante games gezien. En die interessant waren had ik al eerder trailers van gezien (re4). Had gehoopt op een vr banger zoals hl Alyx. Maar helaas ...

De laatste showcase is ook alweer van 1,5 jaar geleden... Ben wel benieuwd naar de nieuwe games waar ze mee bezig zijn. Zoals een Spider-man 2.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2023 12:41 ]

• thunder8

thunder8

Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 12:39:
[...]

Zelfs de laatste firmware heeft het probleem nog niet helemaal opgelost. Genoeg mensen waarbij die ook in read only modus springt met de laatste firmware
Dan zou ik hem dus niet in de PS5 gebruiken, ondanks dat je de content die je plaatst opnieuw kan downloaden.

Verwijderd

thunder8 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 12:41:
[...]

Dan zou ik hem dus niet in de PS5 gebruiken, ondanks dat je de content die je plaatst opnieuw kan downloaden.
Precies. Alleen ik heb hem al gekocht voordat dit bekend was. Heb hem zelf in de pc geüpdate door middel van een PCIe kaart. Vooralsnog geen problemen. Hopelijk blijft hij het gewoon doen.
Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 12:44:
[...]

Precies. Alleen ik heb hem al gekocht voordat dit bekend was. Heb hem zelf in de pc geüpdate door middel van een PCIe kaart. Vooralsnog geen problemen. Hopelijk blijft hij het gewoon doen.
Same here, alleen had die van mij al de laatste firmware (rond de periode dat ze de SSD slot bruikbaar maakte) toen ik hem wou updaten met de PC. Vooralsnog doet hij het feilloos, mocht hij ooit in read only terecht komen heb ik pech en zal ik waarschijnlijk een andere SSD moeten kopen, in dat geval wordt het geen Samsung meer in ieder geval.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Dirksma schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 11:51:. Mijn oog is gevallen op de Agata XPG Gammix s70 blade, de Samsung 980 Pro en de Seagate FireCuda 530.
Vreemde shortlist? Van twee budget tot de SSD die als één van de beste/snelste wordt neergezet. Voor de laatste betaal je dan ook... Daartussen mis ik nog enkele bekende namen. Dus nee, ik ga het je niet makkelijker maken :P Ik trek je mee in mijn short list.

Doordat de prijs van de Firecuda 530 redelijk rond 250 euro blijft hangen valt die voor mij persoonlijk af. Die stond ook hier op de short list. Bekende die je niet genoemd hebt is de uitvoering: WD Black SN850X (met heatsink) 2TB. Op de site van WD iets goedkoper te krijgen dan PW meldt.

Mocht je wat anders willen dan wat men gemiddeld koopt kan je ook naar de uitvoering: Corsair MP600 Pro LPX 2TB dan wel de eerder genoemde uitvoering: Gigabyte AORUS Gen4 7000s 2TB kijken.

Al ontlopen de WD, Corsair, Gigabyte en Seagate elkaar niet veel. Het zal ook uitkomen op een deel persoonlijke voorkeur/feel met het merk. Hoe dan ook, de opties die ik noem in deze post voldoen allemaal ruimschoots aan de eisen die Sony aan de SSD stelt.

[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 24-02-2023 16:06 ]

• thunder8

thunder8

Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 12:44:
[...]

Snap ik, als ik hem zou hebben, zou ik nu ook niet gaan wisselen. Maar aangezien de vraagsteller nog moet kopen, raad ik deze SSD toch af.

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-12-2025
weet iemand of de digitalbundel ( gow ) de 1200 versie van de ps5 is?

[ Voor 12% gewijzigd door joey82 op 24-02-2023 14:12 ]

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-12-2025

Arm1n

Zeven over half twee

Inmiddels al een heel eind in The Last of Us 2. Maar wow wat een geweldig spel is dat zeg. Zelden zo uniek personages en verhaallijnen aan elkaar geknoopt zien worden. Fijn ook dat weinig zwart-wit is en veel een grijs gebied.

Ziet er ook allemaal prachtig uit dat ik me niet kan voorstellen dat dat op een PS4 kan draaien (of heeft die gedowngrade graphics tov de PS5?) en ik heel benieuwd ben naar de eerste PS5 titel van Naughty Dog.

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Verwijderd

joey82 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 13:54:
weet iemand of de digitalbundel ( gow ) de 1200 versie van de ps5 is?
Ik heb die bundel en het is: 1216A

Verwijderd

Arm1n schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 15:30:
Inmiddels al een heel eind in The Last of Us 2. Maar wow wat een geweldig spel is dat zeg. Zelden zo uniek personages en verhaallijnen aan elkaar geknoopt zien worden. Fijn ook dat weinig zwart-wit is en veel een grijs gebied.

Ziet er ook allemaal prachtig uit dat ik me niet kan voorstellen dat dat op een PS4 kan draaien (of heeft die gedowngrade graphics tov de PS5?) en ik heel benieuwd ben naar de eerste PS5 titel van Naughty Dog.
Ja een geweldige game, niet zo goed als deel 1 imo maar een waardige opvolger. Deel 1 is dan ook uniek goed. Wat bedoel je met weinig zwart-wit? In de zin van wie de good of the bad guy is?
Ik kan ook niet wachten op de volgende nieuwe ND game op PS5. :9

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-12-2025

Arm1n

Zeven over half twee

Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 16:11:
[...]
Wat bedoel je met weinig zwart-wit? In de zin van wie de good of the bad guy is?
Ja dat bedoelde ik. Ik wil niet te veel spoilen maar ik vond het prachtig hoe
spoiler:
Je als je eerst als Ellie speelt "duidelijk" tegen de bad guys aan het vechten bent. Maar tijdens je Abby sessie er achter komt dat Ellie eigenlijk geen haar beter is, zeker nadat je iedereen die je Als Ellie hebt vermoord daarna leert kennen als best leuke mensen (+ hond). Ik kan me niet herinneren dat een ander spel dit op zo'n manier voor elkaar kreeg.

Ondanks dat deel 1 geweldigs was vind ik 2 denk ik toch beter, voelt wat complexer. Maar ze hebben beide hun top momenten

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Verwijderd

Arm1n schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 16:59:
[...]

Ja dat bedoelde ik. Ik wil niet te veel spoilen maar ik vond het prachtig hoe
spoiler:
Je als je eerst als Ellie speelt "duidelijk" tegen de bad guys aan het vechten bent. Maar tijdens je Abby sessie er achter komt dat Ellie eigenlijk geen haar beter is, zeker nadat je iedereen die je Als Ellie hebt vermoord daarna leert kennen als best leuke mensen (+ hond). Ik kan me niet herinneren dat een ander spel dit op zo'n manier voor elkaar kreeg.

Ondanks dat deel 1 geweldigs was vind ik 2 denk ik toch beter, voelt wat complexer. Maar ze hebben beide hun top momenten
Dat is inderdaad goed gedaan. Geeft de game meer diepte.
Deel 2 kan complexer zijn maar deel 1 klopt gewoon helemaal voor mij. Zelf de tekortkomingen passen in het geheel. Een zeldzaam "perfecte" game voor mij persoonlijk. :)
Maar misschien moeten we beide delen gewoon als 1 zien.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Ik vindt BG3 er ook wel goed uitzien:

Vroeger deel 1 veel gespeeld op de pc. Toen ik eerdere beelden van deel 3 zag was ik bang dat het de originele look and feel wat verloren was maar dat lijkt toch mee te vallen.

[ Voor 11% gewijzigd door Chaoss op 25-02-2023 09:05 ]

Verwijderd

Jullie de Wo Long demo al gespeeld? Geen game voor mij in ieder geval, trekt mij totaal niet. Gelukkig is er een demo om daar achter te komen.
De graphics zagen er toch veeeeel beter uit in de eerste beelden of ben ik in de war met een andere game?
Geen probleem verder want ik zit nog steeds vol in Hogwarts. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2023 11:44 ]

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Eindelijk heb ik nu ook de PS5 in huis. Wat een mooie console zeg. Ik heb mij al enorm vermaakt met Astro's Playroom. En ga nu eerst HZD weer spelen voordat ik begin aan HFW.

Zojuist heb ik een beugel aan de muur gehangen, waarmee de PS5 achter de televisie hangt. Dat ziet er echt wel netjes uit. En er is voldoende ventilatie. Bedankt voor de inspiratie @Gruijters . Voor wie geïnteresseerd is: deze beugel heb ik gebruikt. Daarmee kun je kiezen of je de disc opening links of rechts plaatst.

Verwijderd

saviour schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 13:55:
Eindelijk heb ik nu ook de PS5 in huis. Wat een mooie console zeg. Ik heb mij al enorm vermaakt met Astro's Playroom. En ga nu eerst HZD weer spelen voordat ik begin aan HFW.
Dat zijn grote games het is maar de vraag hoe lang je de HFW drang tegen kunt houden. In je achterhoofd zullen de HFW beelden vast wel aankloppen wanneer je in HZD zit.
Tevens zijn er nog genoeg andere games om van te genieten. Heerlijke luxe 'problemen'. ;)

(kom ik weer) Stray al geprobeerd? Compactere game voor tussendoor maar alsnog heel goed imo.

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Die staat al wel in mijn bibliotheek. Het lijkt inderdaad een leuke game om te spelen. :)

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:54

Aight!

'A toy robot...'

saviour schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 13:55:

Zojuist heb ik een beugel aan de muur gehangen, waarmee de PS5 achter de televisie hangt. Dat ziet er echt wel netjes uit. En er is voldoende ventilatie. Bedankt voor de inspiratie @Gruijters . Voor wie geïnteresseerd is: deze beugel heb ik gebruikt. Daarmee kun je kiezen of je de disc opening links of rechts plaatst.
Ja dat dacht ik ook om HZD te spelen voordat ik HFW ging spelen, maar ben toch maar gelijk aan HFW begonnen.

Wat een heerlijke game, laatst uitgespeeld omdat ik dan weer tijd heb voor Hogwarts.

Ook een tip Evil Genius 2 leuk om tussendoor te doen en via ps+ extra gratis ook. :)

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:50
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2023 @ 10:01:
[...]

Dat zijn grote games het is maar de vraag hoe lang je de HFW drang tegen kunt houden. In je achterhoofd zullen de HFW beelden vast wel aankloppen wanneer je in HZD zit.
Tevens zijn er nog genoeg andere games om van te genieten. Heerlijke luxe 'problemen'. ;)

(kom ik weer) Stray al geprobeerd? Compactere game voor tussendoor maar alsnog heel goed imo.
Ik vond HZD anders ook echt fantastisch en qua verhaal ook beter, kon die prima spelen voordat ik naar HFW ging (beide op de PS5 gespeeld).

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Ik vond HFW dan weer beter bij HZD moest ik echt wel doorzetten, en na 50% van de game deed ik bijna alleen maar mainquest. De sidecontent sprak me niet zo aan, nog steeds wel een erg goede game met name omdat de setting toen zo origineel was. HFW eerst ik helemaal ingezogen die wereld is echt fantastisch.

Ben inderdaad ook nog druk met Hogwarts, bevalt me echt super ondanks dat ik totaal geen HP fan ben. Draait op de PS5 ook nog eens prima in HF met RT, bijna geen laadtijden (alleen bij fastravel). En vooral de binnenlocaties van Hogwarts zien er fantastisch uit.

Verwijderd

Ik vind Hogwarts ook nog steeds geweldig, 30uur in zitten nu. Al bij al blijft de game mij trekken en is het iedere keer weer een genot om de game op te starten. De laadtijden zijn inderdaad lekker snel.
60fps mode heeft mijn voorkeur.

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09-2025
Wie 30fps als voorkeur heeft, heeft een gaatje in z'n hoofd :P

Afbeeldingslocatie: https://media1.giphy.com/media/B37cYPCruqwwg/giphy.gif?cid=82a1493b7xa6e6flj0lvol1g4s9fsbgh21bxad7mhnm7k201&rid=giphy.gif&ct=g

Soundcloud

• Timons106
  • Registratie: Februari 2010

Gisteren toevallig The Last of Us 2 uitgespeeld, en ik kan dit alleen maar beamen!

Deel 1 heb ik jaren terug gespeeld, maar ik had er m'n aandacht niet zo goed bij (kan ermee te maken hebben dat ik het speelde tijdens CampZone), waardoor ik het eigenlijk niet zo naar m'n zin had. Anderzijds merk ik dat ik met m'n PS5 veel meer plezier haal uit spellen, 60fps en snelle laadtijden maken voor mij blijkbaar een enorm verschil. Kortom, ik moest Part 1 binnenkort maar eens gaan spelen, maar nu eerst Uncharted: Legacy of Thieves (ik heb nog nooit een Uncharted spel gespeeld hiervoor).

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-12-2025
De game ziet er op de PS5 nagenoeg gelijk uit als op de PS4. De PS5 versie is gelijk aan de PS4pro versie, maar dan met 60fps. De PS4pro versie is gelijk aan de PS4 versie, maar dan met hogere resolutie, ik denk 1440p ipv 1080p.

Voor TLOU part 1 (de PS5 remake) zijn wel meer grafische verbeteringen doorgevoerd tov de PS4 versie van TLOU part 2, maar ik vind dat geen heel groot verschil.

TLOU part 2 ziet er veel beter uit dan menig current-gen game. Uncharted 4 ziet er ook nog steeds waanzinnig uit. Zijn gewoon genieën daar bij Naughty Dog.

[ Voor 11% gewijzigd door Hulleman op 27-02-2023 10:14 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Hulleman
Timons106 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 10:05:
[...]
Kortom, ik moest Part 1 binnenkort maar eens gaan spelen, maar nu eerst Uncharted: Legacy of Thieves (ik heb nog nooit een Uncharted spel gespeeld hiervoor).
Veel plezier daarmee, leuke en goede game nog steeds. Halverwege maart komt Uncharted legacy of thieves collection in PS+ Extra, mocht je dat toevallig hebben. Daar zit ook de PS5 versie van The Lost Legacy in.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12:20

Stimulate14

⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2023 @ 14:16:
Ik vind Hogwarts ook nog steeds geweldig, 30uur in zitten nu. Al bij al blijft de game mij trekken en is het iedere keer weer een genot om de game op te starten. De laadtijden zijn inderdaad lekker snel.
60fps mode heeft mijn voorkeur.
Ik heb geen Harry Potter dingen gezien, is dit dan wel iets voor mij?

• kaos001
  • Laatst online: 05-09-2025
Timons106 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 10:05:
[...]
maar nu eerst Uncharted: Legacy of Thieves (ik heb nog nooit een Uncharted spel gespeeld hiervoor).
Heb em net uit. Had hiervoor ook nog nooit Uncharted gespeeld. Grafisch echt fantastisch, was behoorlijk onder de indruk voor een PS4 (met fps PS5 saus) titel. Lost Legacy is ook prachtig trouwens.

Toch mixed feeling met dit spel. De simpelheid is tevens de kracht ofzo. Je hebt geen inventory, geen skill-tree, niks. Alles is gebaseerd op hud-loze gameplay ook. Het voelde vreemd, maar tevens ook heel sterk. :7

Soundcloud

• Hulleman
Stimulate14 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 10:28:
[...]

Daar kun je alleen zelf achter komen. De game speelt zich 100 jaar voor HP af, dus je hebt geen kennis van HP nodig. Er zijn natuurlijk wel enorm veel verwijzingen, aangezien de game zich in 'dezelfde' wizarding world afspeelt.

• Timons106
  • Registratie: Februari 2010
Hulleman schreef op maandag 27 februari 2023 @ 10:16:
[...]

Veel plezier daarmee, leuke en goede game nog steeds. Halverwege maart komt Uncharted legacy of thieves collection in PS+ Extra, mocht je dat toevallig hebben. Daar zit ook de PS5 versie van The Lost Legacy in.
Thanks! Ik had hem een tijdje geleden al gekocht tijdens een sale, ik speel niet genoeg om Extra te veroorloven. Eens met je statement over Naughty Dog overigens, echt bizar hoe TLOU2, en nu Uncharted, er beter uitziet dan menig ander PS5 spel.
kaos001 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 10:37:
[...]

Heb em net uit. Had hiervoor ook nog nooit Uncharted gespeeld. Grafisch echt fantastisch, was behoorlijk onder de indruk voor een PS4 (met fps PS5 saus) titel. Lost Legacy is ook prachtig trouwens.

Toch mixed feeling met dit spel. De simpelheid is tevens de kracht ofzo. Je hebt geen inventory, geen skill-tree, niks. Alles is gebaseerd op hud-loze gameplay ook. Het voelde vreemd, maar tevens ook heel sterk. :7
Ik ben benieuwd! Na TLOU2 is het wel even goed om geen inventory te hebben, ik merkte dat ik altijd aan het rondstruinen was voor resources.

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 09:03
Over Uncharted gesproken, ik heb gisteren deel 3 uitgespeeld. Daarmee de hele Nathan Drake Collectie uitgespeeld :) Ik vond deel 3 wel pittiger dan deel 2.

Binnenkort maar de legacy of Thieves collectie voor de PS5 kopen. Even een mooie sale afwachten.

Verwijderd

Games van ND zijn sowieso geen miskoop, als er games zijn die je in je collectie wilt hebben zijn het die wel.
Toen ze bekend maakte dat legacy of thieves collection uit ging komen wist ik dat de PS5 toch echt in huis moest komen. Eindelijk Uncharted in 60fps spelen. :9
TLoU 1 remastered heb ik gespeeld op de PS5 ook al was Part 1 (remake) al uit. Remastered zat in de PS5 Plus collectie en ik dacht: even kijken of die versie goed genoeg is. De game is zo goed dat ik me niet eens stoorde dat het geen remake was. Tevens een goede reden om in de toekomst Part 1 alsnog in de aanbieding te kopen en nog eens uit te spelen.
[...]

Vind ik lastig oordelen aangezien ik de HP films geweldig vind. Ik zou zeggen wanneer je van verzamelen houdt, mooie werelden en de wizard vibe dat je je wel gaat vermaken. Het is een open-world game en daar moet je wel zin in hebben.

Misschien toch eens bijvoorbeeld via HBO Max de films even checken? Maakt de game alleen maar magischer.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2023 10:59 ]

• shineonu
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Zorroberner schreef op maandag 27 februari 2023 @ 10:52:
Over Uncharted gesproken, ik heb gisteren deel 3 uitgespeeld. Daarmee de hele Nathan Drake Collectie uitgespeeld :) Ik vond deel 3 wel pittiger dan deel 2.

Binnenkort maar de legacy of Thieves collectie voor de PS5 kopen. Even een mooie sale afwachten.
Ik heb gisteren toevallig ook Uncharted 3 uitgespeeld. In een weekje tijd de eerste 3 delen gespeeld en ik heb me er erg mee vermaakt, hoewel het regelmatig verouderd aanvoelt. Vooral de controls vond ik vaak frustrerend en de bullet sponge vijanden.

De Legacy of Thieves Collection komt hier eerdaags binnen dus dan kan ik de hele boel afronden. Zin in!

Laatst ook TLOU Part 1 uitgespeeld. Wat zag dat er ongelooflijk mooi uit zeg. Deel 2 staat ook klaar, intro even bekeken en dat zag er inderdaad ook weer erg goed uit.

• Shaker74
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:38
shineonu schreef op maandag 27 februari 2023 @ 11:21:
[...]

Ik heb gisteren toevallig ook Uncharted 3 uitgespeeld. In een weekje tijd de eerste 3 delen gespeeld en ik heb me er erg mee vermaakt, hoewel het regelmatig verouderd aanvoelt. Vooral de controls vond ik vaak frustrerend en de bullet sponge vijanden.

De Legacy of Thieves Collection komt hier eerdaags binnen dus dan kan ik de hele boel afronden. Zin in!

Laatst ook TLOU Part 1 uitgespeeld. Wat zag dat er ongelooflijk mooi uit zeg. Deel 2 staat ook klaar, intro even bekeken en dat zag er inderdaad ook weer erg goed uit.
Dan heb je nog leuke gametime voor de boeg.... Allemaal zeer vermakelijke games... Veel plezier. :D

• shineonu
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Shaker74 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 11:27:
[...]

Dan heb je nog leuke gametime voor de boeg.... Allemaal zeer vermakelijke games... Veel plezier. :D
Maar eerst... GoW Ragnarok _/-\o_

Verwijderd

Ik ben benieuwd of dat we Ragnarok binnenkort de eerste deal krijgen in de Playstation store. Ik vind 2018 GoW een goede game maar niet de soort game waar ik persoonlijk €80 voor wil neerleggen.

Teven word ik nieuwsgierig naar GT7 ook al is racen niet helemaal mijn ding. Het ziet er zo mooi uit en het spel element van langzaam de boel vrij spelen trekt mij wel. De eerste GT op de PSX had wel wat vroeger met rijbewijs halen en zo. Als ik het tune gedeelte zie in GT7 schrik ik wel, is de game goed te spelen wanneer je niet wilt tunen of moet je dan online duiken voor voorbeelden?

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-12-2025

SD5k

>4&X

Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2023 @ 14:59:
Ik ben benieuwd of dat we Ragnarok binnenkort de eerste deal krijgen in de Playstation store. Ik vind 2018 GoW een goede game maar niet de soort game waar ik persoonlijk €80 voor wil neerleggen.

Teven word ik nieuwsgierig naar GT7 ook al is racen niet helemaal mijn ding. Het ziet er zo mooi uit en het spel element van langzaam de boel vrij spelen trekt mij wel. De eerste GT op de PSX had wel wat vroeger met rijbewijs halen en zo. Als ik het tune gedeelte zie in GT7 schrik ik wel, is de game goed te spelen wanneer je niet wilt tunen of moet je dan online duiken voor voorbeelden?
Voor €25-30 kun je een code kopen, heb ik zelf ook gedaan via V&A hier op Tweakers, maar Marktplaats is ook een optie.

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-12-2025

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Voor wie nog een stapeltje Bol.com bonnen heeft liggen en graag een Dual Sense Edge wil. Nu te koop:

https://www.bol.com/nl/nl...dEvQ.2_11.12.ProductImage

of via Amazon:

https://www.amazon.nl/Dua...x=dual%2Caps%2C183&sr=8-2

[ Voor 28% gewijzigd door MRE-Inc op 27-02-2023 17:36 ]

XBL: MRE Inc

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dYi4xwon5iI2AqohvbLmIWmABMA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u9eIXVnbtmqvz7N9AXPGwa3G.jpg?f=fotoalbum_large

De nieuwe Horizon ziet er goed uit zoals je ziet in mijn eigen screenshot. Gratis met PS+ Premium die ik heb. De eerste Horizon game kwam ik niet echt in, maar deze nieuwe ga ik proberen uit te spelen.

Nu heb ik een 4k HDR led tv.

Wat is er nog mooier met een oled tv?

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Horizon ziet er inderdaad prachtig uit. R&C Rift Apart heeft ook goeie HDR implementatie. Idem voor Returnal en van de recentere games is Hogwarts ook erg mooi.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
[...]

Wat ik al eerder zei, ben zelf totaal geen HP fan, films niet gezien (misschien een keer een halve), boeken niet gelezen. Als voorbereiding welmde Fantastic Beasts films gekeken en die vondt ik dan wel weer leuk.

Game vermaak ik mij prima mee, ziet er goed uit, leuke gameplay, originele setting. Wel flink wat filler content zoals is elke open wereld game maar die kun je grotendeels overslaan. Wat mij betreft is Hogwarts beter dan alle AC games sinds Black Flag :P

[ Voor 5% gewijzigd door Chaoss op 27-02-2023 19:04 ]

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:03
Nieuwe games voor in maart om naar uit te kijken.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• NightShadow22
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 12-03-2024

NightShadow22

SonyPony

Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2023 @ 18:14:
[Afbeelding]

De nieuwe Horizon ziet er goed uit zoals je ziet in mijn eigen screenshot. Gratis met PS+ Premium die ik heb. De eerste Horizon game kwam ik niet echt in, maar deze nieuwe ga ik proberen uit te spelen.

Dat is moeilijk in woorden te omschrijven, net zoals VR moet je Oled zelf ervaren om te begrijpen hoeveel beter het is, ik zou persoonlijk nooit meer terug naar Led willen niet om te gamen maar ook niet voor films.

Mss een goed idee het een keer ergens te gaan testen en ervaren je gaming experience en immersie zullen flink omhoog gaan in kwaliteit.

• NightShadow22
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 12-03-2024

NightShadow22

SonyPony

Furrr schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 09:23:
[...]

Hier ook een LG CX aan een Series X en PS5 verbonden met exact het zelfde gezeur.
Series X geen gezeur meer maar de PS5 blijft voortdurend aan gaan wanneer ik de tv aan doe en is gewoon nergens in te stellen.
Bij de Ps5 instellingen naar Settings > HDMI> Disable Hdmi device link selecteren.

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2023 @ 18:14:

Een term als "4K HDR LED TV" zegt niets. Dat kan een cheap TV zijn met edge verlichting die HDR wel kan verwerken maar niet eens weer kan geven, maar ook een high end tv met Full Array local dimming. Beide voldoen aan jouw definitie. Waarmee puur naar HDR kijkende LCD TV's feller kunnen en OLED daarmee zeker niet de beste is. OLED kan wel alle pixels afzonderlijk dimmen waardoor het gevoel van contrast groter is. Games met veel contrast zouden daarmee beter vergelijk opleveren. Games die ik graag mag showen zijn Tetris Effect en ORI. Toegeven, wel op de Xbox met Dolby Vision. Laatst op een LCD de game "Madison" gespeeld. Ook die game zal baat hebben bij een OLED, extreem donkere game waarbij contrast dus veel doet.

Aanvullend/offtopic:
Het is niet alleen de beeldkwaliteit waar je op moet letten als je kiest tussen LCD en OLED. Game je veel in een lichte kamer? Of staat de zon op je TV? Dan kan je OLED al vergeten.

[ Voor 10% gewijzigd door FeaR op 27-02-2023 20:20 ]

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007

Superkiwi

Hoi doei

FeaR schreef op maandag 27 februari 2023 @ 20:18:
[...]
Game je veel in een lichte kamer? Of staat de zon op je TV? Dan kan je OLED al vergeten.
In dat geval kan ik een Samsung QLED aanbevelen. Hier staat een uitvoering: Samsung 55Q85R Zwart en ben er uiterst tevreden over.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:45
FeaR schreef op maandag 27 februari 2023 @ 20:18:
[...]

Een term als "4K HDR LED TV" zegt niets. Dat kan een cheap TV zijn met edge verlichting die HDR wel kan verwerken maar niet eens weer kan geven, maar ook een high end tv met Full Array local dimming. Beide voldoen aan jouw definitie. Waarmee puur naar HDR kijkende LCD TV's feller kunnen en OLED daarmee zeker niet de beste is. OLED kan wel alle pixels afzonderlijk dimmen waardoor het gevoel van contrast groter is. Games met veel contrast zouden daarmee beter vergelijk opleveren. Games die ik graag mag showen zijn Tetris Effect en ORI. Toegeven, wel op de Xbox met Dolby Vision. Laatst op een LCD de game "Madison" gespeeld. Ook die game zal baat hebben bij een OLED, extreem donkere game waarbij contrast dus veel doet.

Aanvullend/offtopic:
Het is niet alleen de beeldkwaliteit waar je op moet letten als je kiest tussen LCD en OLED. Game je veel in een lichte kamer? Of staat de zon op je TV? Dan kan je OLED al vergeten.
Verhaal gaat op voor de eerste generaties OLED. Ik heb nu de C2 en ik dim gewoon de OLED light (=brightness) omdat hij té vel is. Ook bij kijken overdag in een huis met tuin op pal zuid.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW ID.7 Tourer Pro LE '25

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

LuPo schreef op maandag 27 februari 2023 @ 21:20:
[...]
Verhaal gaat op voor de eerste generaties OLED. Ik heb nu de C2 en ik dim gewoon de OLED light (=brightness) omdat hij té vel is. Ook bij kijken overdag in een huis met tuin op pal zuid.
Niet correct. Qua helderheid haalt ook de LG 2-reeks (en andere OLED TV's) niet de helderheid die zou moeten volgens de standaard. Let wel, ik heb een G1 en snap ook niet wat er nog meer helderder zou moeten, maar puur naar metingen kijkende is het niet voldoende. Waarbij het directe zonlicht qua helderheid dan mogelijk (persoonlijk) geen punt is, OLED in de zon is nog steeds no-go.

[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 01-03-2023 21:00 ]

Verwijderd

Offtopic:

https://www.philips.nl/c-...ies-4k-uhd-led-android-tv

Ik heb deze TV.

Ik ben wel tevreden met de beeldkwaliteit en geniet voor het eerst van een Horizon game.

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Hulleman schreef op maandag 27 februari 2023 @ 10:12:
[...]

Voor TLOU part 1 (de PS5 remake) zijn wel meer grafische verbeteringen doorgevoerd tov de PS4 versie van TLOU part 2, maar ik vind dat geen heel groot verschil.
Het verschil is werkelijk enorm. Het is vast te lang geleden dat je TLOU of TLOU remake hebt gespeeld, en herinner je je het beter dan het was. Nostalgie kleurt de herinneringen. Idem met dead space bijvoorbeeld.

Kijk voor de TLOU part 1 remaster de (op dat gebied toch) steeds excellente videos van digital foundry. Ja, het zijn vaak dingen die je niet 'actief' gaat opmerken, maar die onbewust toch die immersie en wereld meer sfeer meegeven.

Een tapijt dat opkrult als je erover wandelt bvb. Of grote verschillen in lighting. Echt 100% een ps5 game, en absoluut z'n volle prijs waard als op zichzelf staande ps5 game, vind ik persoonlijk. Ook al heb je het verhaal al eens gespeeld. Persoonlijk vind ik dat onbelangrijk en ondergeschikt. Verhaal in games heb ik sowieso weinig mee, en ook bij films vind ik het geen probleem om af en toe een film nog eens te bekijken.

Waarbij ik het hysterisch geblaat van de 'remake is evil' meute even voor het gemak negeer.

• Hulleman
Amos_x schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 08:39:
[...]

Het verschil is werkelijk enorm. Het is vast te lang geleden dat je TLOU of TLOU remake hebt gespeeld, en herinner je je het beter dan het was.
Het is nog vroeg voor je denk ik. Ik vergelijk part 1 (remake) met part 2. Dat verschil is niet zo groot.

• Kieft91
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 18-12-2025
FeaR schreef op maandag 27 februari 2023 @ 21:27:
[...]

Qua helderheid haalt ook de LG 2-reeks niet de helderheid. Let wel, ik heb een G1 en snap ook niet wat er nog meer helderder zou moeten, maar puur naar metingen kijkende is het niet voldoende. Waarbij het directe zonlicht qua helderheid dan mogelijk (persoonlijk) geen punt is, OLED in de zon is nog steeds no-go.
Is direct zonlicht op een OLED ook een probleem als het alleen in de wintermaanden begin van de ochtend eventjes zou kunnen gebeuren? (maakt het nog uit of de tv aan of uit staat?)

• Hulleman
Kieft91 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 08:42:
[...]

Is direct zonlicht op een OLED ook een probleem als het alleen in de wintermaanden begin van de ochtend eventjes zou kunnen gebeuren? (maakt het nog uit of de tv aan of uit staat?)
Zou geen problemen moeten geven. Het maakt overigens niet uit of de tv uit of aan staat met direct zonlicht.

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
[...]

Het verschil is werkelijk enorm. Het is vast te lang geleden dat je TLOU of TLOU remake hebt gespeeld, en herinner je je het beter dan het was. Nostalgie kleurt de herinneringen. Idem met dead space bijvoorbeeld.

Kijk voor de TLOU part 1 remaster de (op dat gebied toch) steeds excellente videos van digital foundry. Ja, het zijn vaak dingen die je niet 'actief' gaat opmerken, maar die onbewust toch die immersie en wereld meer sfeer meegeven.

Een tapijt dat opkrult als je erover wandelt bvb. Of grote verschillen in lighting. Echt 100% een ps5 game, en absoluut z'n volle prijs waard als op zichzelf staande ps5 game, vind ik persoonlijk. Ook al heb je het verhaal al eens gespeeld. Persoonlijk vind ik dat onbelangrijk en ondergeschikt. Verhaal in games heb ik sowieso weinig mee, en ook bij films vind ik het geen probleem om af en toe een film nog eens te bekijken.

Waarbij ik het hysterisch geblaat van de 'remake is evil' meute even voor het gemak negeer.
Eens, heb de game uiteindelijk via marktplaats gekocht, terwijl ik de remastered versie heb gespeeld toen deze net op de ps4 uitkwam.

De game ziet er weer zoveel mooier en gedetailleerder uit, zeker de gezichten en het licht dat overal veel beter werkt. Als je alleen de remaster hebt, mis je in principe niet zoveel, maar mocht je via MP een nette prijs kunnen krijgen, raad ik die zeker aan. Al helemaal als je hem nog voor de eerste keer moet spelen.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Kieft91 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 08:42:
[...]
Hoe intenser het zonlicht des te schadelijker is het voor het paneel. Afhankelijk van het glas in de ruiten kan dat ook nog de intensiteit van zonlicht afzwakken. Puur in theorie heb je met ochtendzon al niet de volle impact te pakken en in de wintermaanden is de kracht nog minder. Ik ga hier echter niet hard stellen dat het geen kwaad kan, mocht je wel OLED Sun Burn hebben dan heb ik het gedaan :P Scheelt wel dat het scherm niet direct defect is, een pixel refresh haalt het issue weg. Je scherm is dus niet meteen kapot, het is alleen wel een goede waarschuwing mocht je sporen van sun burn zien.

• Kieft91
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 18-12-2025
Ja dit is opzich goed om te weten, dacht dat het altijd al een no go was. Mijn vrouw vind een Samsung The Frame heel mooi. Ja prachtig hoor, maar niet voor de PS5 denk ik :P

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08:45
Chaoss schreef op maandag 27 februari 2023 @ 19:03:
[...]

Wat ik al eerder zei, ben zelf totaal geen HP fan, films niet gezien (misschien een keer een halve), boeken niet gelezen. Als voorbereiding welmde Fantastic Beasts films gekeken en die vondt ik dan wel weer leuk.

Game vermaak ik mij prima mee, ziet er goed uit, leuke gameplay, originele setting. Wel flink wat filler content zoals is elke open wereld game maar die kun je grotendeels overslaan. Wat mij betreft is Hogwarts beter dan alle AC games sinds Black Flag :P
Zelfs beter dan Oddysey? Die was echt geweldig.

• Hulleman
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 08:16:
Offtopic:

https://www.philips.nl/c-...ies-4k-uhd-led-android-tv

Ik heb deze TV.

Ik ben wel tevreden met de beeldkwaliteit en geniet voor het eerst van een Horizon game.
Het belangrijkste is dat jij geniet van de tv en de game! Veel plezier ermee.

Maar omdat je er naar vroeg wat een OLED beter doet dan jouw tv:
Het contrast van een OLED is vele malen beter is dan je huidige Philips the One tv. Dat zorgt ook voor een betere HDR weergave op een OLED. Je Philips tv heeft een IPS scherm, wat zorgt voor goede kijkhoeken maar een minder goed contrast.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Timothy3000 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 09:23:
[...]

Zelfs beter dan Oddysey? Die was echt geweldig.
Ben ik 2x aan begonnen maar beide keren na ca 15 uur mee gestopt. Origins vond ik zelf leuker en Oddysey lijkt er wat mij betreft teveel op. Valhalla is me ook goed bevallen maar heb ik op tweederde van de game wel een paar.maand laten liggen, werdt te repetief.

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014

Stimulate14

⭐⭐⭐

Thnx voor de feedback jongens. Ik ga toch maar H Legacy aanschaffen.

Verwijderd

Timothy3000 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 09:23:
[...]

Zelfs beter dan Odysey? Die was echt geweldig.
Ik vind Odyssey en Origins heerlijke games en heb er de nodige uren in zitten en ze doen een aantal dingen beter dan HL. Gear in die games en zeker in Odyssey is veel interessanter dan in HL, best een gemis aangezien het de game een extra laag geeft. Het door de wereld bewegen is soepeler in de ACs en door het geklim een ander soort game. Ik hou van stealth en dat is uiteraard minder in HL maar het kan wel en dat doe ik dan ook regelmatig. 8)
Ik heb na 30 uur HL nog geen gevoel van: nu weet ik het wel..
Er is veel te doen en toch voelt het voor mij niet als een grind. Soms begrijp ik zelf niet waarom het zo leuk blijft. :P

• Zwartkijker
  • Registratie: Juni 2007
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 11:02:
[...]

Ik vind Odyssey en Origins heerlijke games en heb er de nodige uren in zitten en ze doen een aantal dingen beter dan HL. Gear in die games en zeker in Odyssey is veel interessanter dan in HL, best een gemis aangezien het de game een extra laag geeft. Het door de wereld bewegen is soepeler in de ACs en door het geklim een ander soort game. Ik hou van stealth en dat is uiteraard minder in HL maar het kan wel en dat doe ik dan ook regelmatig. 8)
Ik heb na 30 uur HL nog geen gevoel van: nu weet ik het wel..
Er is veel te doen en toch voelt het voor mij niet als een grind. Soms begrijp ik zelf niet waarom het zo leuk blijft. :P
Wat bedoel je met HL? Half Life niet neem ik aan 😉. Met al die afkortingen zie ik soms het B tussen de B niet meer.

Overigens deel ik jouw mening, hoewel AC O en AC O IMHO amper nog iets met de oorspronkelijke AC te maken heeft vind ik het goede games en ik heb er met veel plezier veel tijd in gestoken.
AC Valhalla echter, daar kom ik niet zo in precies.

PSN: Zwartkijker

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009

v8power67

Psn: Mausosaurus

Inhakend op het oled en direct zonlicht erop. Ik heb dat gehad, tv stond overdag veel in de zon maar met een stukje schaduw erbij. Dus kreeg ren patroon erin van die schaduw. Tv was net nieuw dus had een licht paniekje. Maar uiteindelijk een pixel refresh gedaan en alles was weer goed. Sindsdien heb ik een hoes die over de tv gaat in de zomer als hij uitstaat. En als ik hem gebruik gaat gordijn dicht. Jammer dan dat het donker is binnen maar maakt het gamen wel weer te doen. Oled is dus zeker niet zonder flaws maar damn wat is het een mooi beeld in meeste omstandigheden.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Verwijderd

Zwartkijker schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 11:52:
[...]

Wat bedoel je met HL? Half Life niet neem ik aan 😉. Met al die afkortingen zie ik soms het B tussen de B niet meer.

Overigens deel ik jouw mening, hoewel AC O en AC O IMHO amper nog iets met de oorspronkelijke AC te maken heeft vind ik het goede games en ik heb er met veel plezier veel tijd in gestoken.
AC Valhalla echter, daar kom ik niet zo in precies.
We hadden het over Hogwarts Legacy. :)

Had ik ook met Valhalla, de minst leuke van de 3 latere AC games.
Origins had de meeste stealth en daarom denk ik mijn favoriet.
Odyssey had een prachtige wereld en het diepste gear systeem.
Valhalla had een een identiteitscrisis. :P

Laten we hopen dat de volgende AC titels goed worden.

• Zwartkijker
  • Registratie: Juni 2007
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 12:43:
[...]

We hadden het over Hogwarts Legacy. :)

Had ik ook met Valhalla, de minst leuke van de 3 latere AC games.
Origins had de meeste stealth en daarom denk ik mijn favoriet.
Odyssey had een prachtige wereld en het diepste gear systeem.
Valhalla had een een identiteitscrisis. :P

Laten we hopen dat de volgende AC titels goed worden.
Ach ja natuurlijk 😃. Het ging over open world games, ik had niet meer zo ver terug gelezen.
Sinds de VR2 er is ben ik nog niet verder gegaan met HL.

Ik ben benieuwd naar AC Mirage, zeker aangezien de makers zeggen terug naar de roots van AC te gaan (weeral). Hopelijk is het ook weer zo, want na al die jaren blijft AC Unity nog altijd mijn favoriet. En ik heb die op disc en kan die daarom op 60 fps spelen (enkel bij versie 1.0). Die ziet er nog steeds zo goed uit, die was zijn tijd ver vooruit. En van de bugs heb ik nog niet echt last gehad.

PSN: Zwartkijker

• TechFox
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:35
Voor de de gene die het kan gebruiken. Heb twee kortingscodes gehad van bol.com voor PlayStation accessoires. Ik ga ze niet gebruiken.

Een kortingscode voor 20 euro bij aanschaf van een een Pulse 3D - Grey Camo. Ook krijg je 9 euro korting op de Sony PS5 DualSense – Nova Pink.
LET OP: Deze kortingscodes zijn alleen geldig bij aankoop van de Pulse 3D – Grey Camo of de PS5 DualSense Nova Pink!
De code is geldig tot en met 12-03-2023. De actie geldt enkel voor aankopen direct bij bol.com. Je kunt dit herkennen aan "Verkoop door bol.com" onder de prijs op de productpagina. Houd de website in de gaten want OP=OP

Jouw unieke promocodes

Sony PS5 DualSense – Nova Pink
code:
1
PINK-UBH2N-HX6K3-UJDWM

Pulse 3D – Camo Grey
code:
1
3DPG-EMTWK-APXHJ-5RD8G

Verwijderd

Iemand die de beta kan gaan checken van Wayfinder? Ik zit al een tijdje te wachten op een goede mmorpg op console en hoop dat dit wat gaat worden.

Verwijderd

Skill Up FF16. Hij heeft 2 uur kunnen spelen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2023 15:42 ]

• babbelmb
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 15:10:
Iemand die de beta kan gaan checken van Wayfinder? Ik zit al een tijdje te wachten op een goede mmorpg op console en hoop dat dit wat gaat worden.
Als het goed is krijg ik vandaag mijn beta invite

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik hoop dat sony de trend doorzet met die game-vouchers bij bundels. dankzij dit paar AAA spellen voor een prikkie kunnen scoren. mag langzamerhand de toekomst worden.

[ Voor 13% gewijzigd door Farabi op 28-02-2023 16:20 ]

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11:44

Oxigeon

En zo is dat!

Farabi schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 16:20:
ik hoop dat sony de trend doorzet met die game-vouchers bij bundels. dankzij dit paar AAA spellen voor een prikkie kunnen scoren.
Hier hetzelfde. Vorig jaar FIFA22 voor 20 euro zo onderhand net na de release.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08:45
Ik vond Oddysey echt de beste in de reeks. Echt uren aan besteed terwijl Origins en Valhalla me snel begonnen te vervelen.

Van wat ik van HL heb gezien is de game niet echt aan mij besteedt.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Het is preview day voor FFXVI vandaag blijkbaar. Over het algemeen zeer positieve impressies:
Whisper it, but Square Enix may have an absolute zinger on its hands. There will be some long-time fans who will likely take issue with Final Fantasy XVI's broadly action-oriented approach, but after approximately an hour of play during a recent preview event, we walked away with our jaw on the floor. If this extraordinarily high budget adventure can stick its landing, then it'll be a Game of the Year contender for sure.

• Mr-Music
  • Niet online
TechFox schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 14:19:
Voor de de gene die het kan gebruiken. Heb twee kortingscodes gehad van bol.com voor PlayStation accessoires. Ik ga ze niet gebruiken.

Een kortingscode voor 20 euro bij aanschaf van een een Pulse 3D - Grey Camo. Ook krijg je 9 euro korting op de Sony PS5 DualSense – Nova Pink.
LET OP: Deze kortingscodes zijn alleen geldig bij aankoop van de Pulse 3D – Grey Camo of de PS5 DualSense Nova Pink!
De code is geldig tot en met 12-03-2023. De actie geldt enkel voor aankopen direct bij bol.com. Je kunt dit herkennen aan "Verkoop door bol.com" onder de prijs op de productpagina. Houd de website in de gaten want OP=OP

Jouw unieke promocodes

Sony PS5 DualSense – Nova Pink
code:
1
PINK-UBH2N-HX6K3-UJDWM

Enne erg bedankt!!! heb de pulse3d gekocht _/-\o_

Pulse 3D – Camo Grey
code:
1
3DPG-EMTWK-APXHJ-5RD8G
_/-\o_ _/-\o_

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:23
kazuka schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 16:44:
Het is preview day voor FFXVI vandaag blijkbaar. Over het algemeen zeer positieve impressies:

[...]

[YouTube: Final Fantasy 16 PS5 Preview - Could This Be A GOTY Contender?]
Echt heel veel zin in deze game, goed te horen dat de eerste indrukken goed zijn!

To dare is to do

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 28-12-2025

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

Hierbij ook nog twee codes voor korting bij bol

Nova Pink Controller
PINK-4JPDP-YHBTC-KNXMX

Pulse 3D Camo Grey
3DPG-BMP4W-HWKM5-PJH2L

• Hulleman
Chaoss schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 10:08:
[...]

Ben ik 2x aan begonnen maar beide keren na ca 15 uur mee gestopt. Origins vond ik zelf leuker en Oddysey lijkt er wat mij betreft teveel op. Valhalla is me ook goed bevallen maar heb ik op tweederde van de game wel een paar.maand laten liggen, werdt te repetief.
Odyssey lijkt veel op Origins inderdaad, maar doet alles wat mij betreft tig keer beter dan Origins. De Griekse setting vond ik ook echt fantastisch. Lekker met je schip er op uit om te verkennen. En dat verkennen werd ook beloond met toffe loot en mythische quests. Valhalla vond ik met afstand de minste van de drie. Ik had het allemaal al wel een keer (of 2 :p ) gezien. Ik vond de setting in GB ook niet wat, dat hielp bij mij ook niet mee. Daarnaast was ik al veel te veel verwend met de Noordse mythologie in GoW 2018. In de basegame van van Valhalla vond ik dat veel te onderbelicht, wat me tegenviel. De uitbreiding heb ik nooit gespeeld.

Vergelijkend met Hogwarts Legacy vond ik AC Odyssey gameplaywise een stuk beter. HL heeft de setting en magie mee. Erg leuke game, maar qua gameplay haalt ie het voor mij niet met de lol die ik uit AC:O haalde.

[ Voor 9% gewijzigd door Hulleman op 01-03-2023 13:18 ]

• DJ-B
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-01 21:28
[...]

Op Playstation Plus - Premium staat 'The Last of Us Remastered'.
Weet je zo welke versie hier nu bedoeld wordt als je deze op de PS5 speelt?
Is dit de 2014 Remaster of de 2022 Remake?

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
DJ-B schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 13:47:
[...]

ps5 versie heet 'Part I'. valt me wel op hoe duur deze nog altijd blijft in de store. zelfs met kortingsweken..

[ Voor 11% gewijzigd door Farabi op 01-03-2023 13:49 ]

• DJ-B
Farabi schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 13:48:
[...]

ps5 versie heet 'Part I'.
Dank je!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11:29
Hmm, als ik de PS5 opstart krijg ik foutmeldingen dat de LAN-kabel niet is aangesloten.

Na een minuut ofzo heeft die de verbinding wel gevonden en kan ik ook gewoon probleemloos gamen

Heeft dit met de energie settings te maken? Of met mijn Ziggo router?

Bij de instellingen staat netwerk verbinding behouden wel aan. De rust modus met usb poorten staat op 3 uur

[ Voor 17% gewijzigd door President op 01-03-2023 16:46 ]

• SemperFidelis
  • Laatst online: 19-12-2025
[...]

ps5 versie heet 'Part I'. valt me wel op hoe duur deze nog altijd blijft in de store. zelfs met kortingsweken..
Omdat de serie nu on air is uiteraard. En zo oud is deze versie niet toch?

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
DJ-B schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 13:47:
[...]

Je geeft jezelf al een beetje antwoord he 😉

Maar alle controverse opzij… er zijn weinig games die je zoveel value geven voor het geld.

• Chanfan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-12-2025
[...]

De release van Part I was pas in september 2022. De game is nog geen jaar geleden uitgebracht. Voor de echt grote kortingen is het bij de meeste games pas na 2 jaar of meer.

Bovendien heeft de game het momentum van de hitserie.

[ Voor 6% gewijzigd door Chanfan op 02-03-2023 08:08 ]

• DJ-B
Kenny_026 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 07:41:
[...]

Je geeft jezelf al een beetje antwoord he 😉

Maar alle controverse opzij… er zijn weinig games die je zoveel value geven voor het geld.
Je hebt helemaal gelijk, maar wilde het zeker weten en kon nergens 100% duidelijkheid krijgen.
Ik heb interesse om een PS5 te kopen maar het lijkt tegen te vallen hoeveel PS5 (remake) games je via PS Now Extra/Premium kan verkrijgen.
DJ-B schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 11:33:
[...]

Je hebt helemaal gelijk, maar wilde het zeker weten en kon nergens 100% duidelijkheid krijgen.
Ik heb interesse om een PS5 te kopen maar het lijkt tegen te vallen hoeveel PS5 (remake) games je via PS Now Extra/Premium kan verkrijgen.
  • Horizon Forbidden West
  • Ghost of Tsushima
  • Final Fantasy VII Remake
  • Spiderman Miles Morales
  • Returnal
  • Demon's Souls
  • Death Stranding
  • Stray
  • Deathloop
  • Control
  • Guardians of the Galaxy
  • Volgende maand Uncharted Legacy of Thieves
Vind ik persoonlijk toch best een aardig lijstje. :) En er zijn er nog meer, maar bovenstaande is wat ik gespeeld heb.

[ Voor 4% gewijzigd door Raem op 02-03-2023 11:48 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
En dat zijn ook nog eens goeie games waarvan de meeste triple-a en niet de zoveelste Indie of unity game :)

• DJ-B
Raem schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 11:45:
[...]
  • Horizon Forbidden West
  • Ghost of Tsushima
  • Final Fantasy VII Remake
  • Spiderman Miles Morales
  • Returnal
  • Demon's Souls
  • Death Stranding
  • Stray
  • Deathloop
  • Control
  • Guardians of the Galaxy
  • Volgende maand Uncharted Legacy of Thieves
Vind ik persoonlijk toch best een aardig lijstje. :) En er zijn er nog meer, maar bovenstaande is wat ik gespeeld heb.
Ah, dank je wel. Dan had ik het niet goed gezien.

[ Voor 7% gewijzigd door DJ-B op 02-03-2023 12:55 ]

DJ-B schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 12:54:
[...]

Ah, dank je wel. Dan had ik het niet goed gezien.
https://pspluslist.net/

Deze website heeft een mooi overzicht. Kun je ook filteren op PS5 titels.

• DJ-B
Raem schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 13:03:
[...]

https://pspluslist.net/

Deze website heeft een mooi overzicht. Kun je ook filteren op PS5 titels.
Wauw, die is ontzettend veel duidelijker dan de Sony catalogus. Merci!
Pagina: 1 ... 263 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord