Festina lente
Ik vind persoonlijk de Nexigo horizontal standard beter. Veel stabieler. Ik moet het zelf nog kopen maar ik hoor goeie dingen. Ik vind het wel prijzig, misschien zijn er Aliexpress klonenVerwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 11:56:
[...]
Bedankt, ik heb de stand er nog helemaal niet eronder zitten. De downloads zijn zo klaar, dan bouw ik de stand er even onder en dan is het game time.
Anderen ook bedankt.
https://amzn.eu/d/16KodJg
Edit:. Ze zijn er zeker, er zijn zelfs met usb hub ingebouwd € 8,88
https://a.aliexpress.com/_mrAq9tc
[ Voor 9% gewijzigd door Cowboy_Henk op 18-02-2023 15:23 ]
Verwijderd
Bedankt voor de tip, maar de standaard stand werkt hier prima. In het begin had ik de ps5 horizontaal zonder standaard en dat wiebelde natuurlijk als een malle. Ik dacht dat die stand alleen nodig was als je de ps5 verticaal had.Cowboy_Henk schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 15:21:
[...]
Ik vind persoonlijk de Nexigo horizontal standard beter. Veel stabieler. Ik moet het zelf nog kopen maar ik hoor goeie dingen. Ik vind het wel prijzig, misschien zijn er Aliexpress klonen
https://amzn.eu/d/16KodJg
Edit:. Ze zijn er zeker, er zijn zelfs met usb hub ingebouwd € 8,88
https://a.aliexpress.com/_mrAq9tc
Het is wel een bakbeest die ps5 en die is bijna zo groot als mijn gaming desktop behuizing.
Volgens mij doen ze er pas moeilijk over wanneer je het spel ook daadwerkelijk gaat downloaden, meen me toch wel wat probleem verhalen te herinneren wat betreft gedownloade aankopen.Honesty schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 13:39:
mijn zoontje had eergisteren per ongeluk een spel gekocht(stond in zijn winkelwagen) en moet eerlijk zeggen dat Sony de restitutie goed heeft opgepakt. Formulier invullen en binnen een paar uur had hij de toezegging dat het opgelost werd.
Dus vermoedelijk heeft je zoontje het heel braaf niet gedownload 👍
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Verwijderd
Vind ik best matig wanneer je er eens per jaar oid om vraagt.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2023 15:53 ]
Ik krijg de melding 'verplichte update mislukt'. Wat bedoelen ze hiermee?
Verwijderd
Ik heb ook geen PS+ en vanaf vandaag FIFA 23 gekocht, maar mijn update lukte gewoon.Farabi schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 16:43:
Vraagje over fifa 23. Ik heb geen psn plus. Is dit de reden waarom ik geen live-update krijg van de nieuwe formaties?
Ik krijg de melding 'verplichte update mislukt'. Wat bedoelen ze hiermee?
Ik bedoel in-game update he? Dus niet een patch ofzo.Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 17:08:
[...]
Ik heb ook geen PS+ en vanaf vandaag FIFA 23 gekocht, maar mijn update lukte gewoon.
Verwijderd
Ik bedoelde ook de ingame update en ik heb geen foutmelding gezien.Farabi schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 17:18:
[...]
Ik bedoel in-game update he? Dus niet een patch ofzo.
Ik krijg elke keer dit scherm. Nadat ik deze skip, krijg ik de foutmelding over de update. Ik heb mijn wachtwoord al gereset. De server kan geen verbinding maken met ea.Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 17:20:
[...]
Ik bedoelde ook de ingame update en ik heb geen foutmelding gezien.
[ Voor 34% gewijzigd door Farabi op 18-02-2023 17:39 ]
@Ace Omdat, mijn bescheiden mening is, dat de kleurweergave van een plasma scherm tot op heden met andere technieken niet verbeterd is. Let wel, dan heb ik het over - kleurweergave -; ik ben het met je eens dat het in resolutie natuurlijk niet op kan tegen alles wat er tegenwoordig te koop is.OLVG schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 21:03:
[...]
En, hoe zijn je bevindingen nu je de PS5 gebruikt op je Panny plasma?
Ik ben zeer benieuwd....
@OLVG Ik heb hem vandaag geïnstalleerd en ik moet zeggen dat het mij uitstekend bevalt hoor! En aangezien ik niet - beter - heb qua resolutie, voldoet het voor nu prima. Ik zal te zijner tijd absoluut een dedicated scherm kopen voor mijn PS5 - zodat ik er het meeste uit kan halen. Nu is dat vanzelfsprekend nog niet het geval.
Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!
Draai je een PiHole of iets dergelijks die het kan blokkeren?Farabi schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 17:27:
[...]
Ik krijg elke keer dit scherm. Nadat ik deze skip, krijg ik de foutmelding over de update. Ik heb mijn wachtwoord al gereset. De server kan geen verbinding maken met ea.
[Afbeelding]
Waarschijnlijk moet je wel inloggen met je EA account om die updates op te halen.
Verwijderd
Ik heb die update mislukt melding nu ook. Vanmiddag rond een uur of 1 ging het nog probleemloos.Farabi schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 17:27:
[...]
Ik krijg elke keer dit scherm. Nadat ik deze skip, krijg ik de foutmelding over de update. Ik heb mijn wachtwoord al gereset. De server kan geen verbinding maken met ea.
Heb de dns veranderd en op mijn ea account ingelogd om te kijken of de ps5 was gekoppeld, maar dat was het niet.Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 17:56:
[...]
Ik heb die update mislukt melding nu ook. Vanmiddag rond een uur of 1 ging het nog probleemloos.
Hoe kan ik eventueel mijn ps5 account koppelen aan mijn ea account? Maar ben wel een beetje opgelucht nu dat jij het ook hebt eerlijk gezegd. Want begon hier gek te worden. Hopelijk wordt het automatisch gefixed.
Heel mooi gedaan.Gruijters schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 00:07:
Na ruim twee jaar niet meer te hebben gegamed, alle generatie Xboxen te hebben gehad en geen PlayStation meer sinds de PS2, nu dan toch een Ps5 digital in huis gehaald.
Ik moet zeggen dat ik weer aardig hooked ben aan het gamen 😊
Een wereld ging voor mij open met alle exclusives en inmiddels al een aardig lijstje aan games klaar staan. GoW 2018 in een week uitgespeeld en nu bezig met Miles Morales.
De PS5 ook aardig weggewerkt in de woonkamer, is de vrouw ook weer blij.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Hoe heb je die latten gemonteerd tegen je muur ?
Thanks!Triple Stars schreef op zondag 19 februari 2023 @ 10:58:
[...]
Heel mooi gedaan.
Hoe heb je die latten gemonteerd tegen je muur ?
Dit zijn panelen met een laag vilt en losse latjes. Bevestigd middels high tack kit. De beugels voor de PlayStation en soundbar heb ik door het vilt heen aan de muur bevestigd. Gaat nergens meer heen 😊
[ Voor 5% gewijzigd door Gruijters op 19-02-2023 12:52 ]
Wat info:
- De PS5 is bekabeld verbonden met ethernet kabel. 1Gb glasvezel.
- iPhone is verbonden via 5ghz band WiFi 6 (Linksys Atlas systeem) en daarop haal ik op de plek waarop ik speel rond de 400-500 Mb down en up met een Ping van 8ms.
- Ports opengezet zoals op het internet uitgelegd. Overigens zegt de PS5 nog steeds NAT Type 2. Kennelijk is dat voor de PS5 normaal/wenselijk? Mijn XBOX zegt met open Ports wel NAT Type 1
- Remote play gaat steeds over het lokale netwerk, niet online[\li]
- Ik heb de Ping tussen de iPhone en de PS5 getest tijdens het spelen en die is ook steeds consistent 2-3ms, zonder spikes[\li]
- Verder geen problemen over de wifi[\li]
- Vrijstaand huis en geen andere WiFi netwerken in de buurt - ik zie geen andere WiFi netwerken terug dan mijn eigen in de lijst met WiFi netwerken op mijn iPhone
- Ik heb wel een Philips Hue bridge, maar die staat in een andere kamer dan mijn WiFi punten
Wat ik vooral niet snap is dat het de ene avond perfect is, en de andere avond één en al hakkelen. Op precies dezelfde plek. (En ja ik heb gecontroleerd of de telefoon óók daadwerkelijk verbonden is met hetzelfde WiFi punt, en dat is het geval.)
Ik vroeg me ook af of er mensen zijn die remote play gebruiken waarbij het (vrijwel) altijd probleemloos werkt, zonder hakkelen? Of is het gewoon een limitatie van het systeem? Het zou natuurlijk ook kunnen dat de PS5 hapert in het genereren van de stream zelf.
Overigens is remote play met de backbone one PS edition echt leuk en super chill, zeker een aanrader. Niet zozeer met shooters, maar voor games zoals Hogwarts Legacy is het echt prima.
Ik gebruik af en toe Remote Play om vanaf mijn PC eens iets te checken op PS4 of PS5. Recent ervaar ik ook regelmatig issues met de kwaliteit. Gisteren nog had ik zeer lage resolutie en hoge compressie, terwjil er eigenlijk gewoon niets zichtbaar bezig was. Op dit moment is het weer prima.BurrowedLurker schreef op zondag 19 februari 2023 @ 13:09:
Ik vroeg me ook af of er mensen zijn die remote play gebruiken waarbij het (vrijwel) altijd probleemloos werkt, zonder hakkelen? Of is het gewoon een limitatie van het systeem? Het zou natuurlijk ook kunnen dat de PS5 hapert in het genereren van de stream zelf.
Heb er ook niet echt een verklaring voor, behalve dat in de achtergrond de PS5 misschien nog iets aan het doen was waardoor hij minder resources had voor Remote Play. Maar dat zou eigenlijk niet mogen want Remote Play moet toch nauwelijks resources gebruiken, denk ik.
Dat zouden ze wat beter moeten limiteren als ie niet in standby staat.
Zou zeker een invloed hebben, maar dat was het niet. Volgens mijn notificaties was de laatste game update 3 dagen geleden.dutchgio schreef op zondag 19 februari 2023 @ 13:26:
Game updates wellicht? Die lijken dusdanig veel van je netwerkcapaciteit te verbruiken dat het ook de kwaliteit van tegelijk online gaming of partychats beïnvloed. Wellicht ook voor remoteplay?
Nu wil ik graag een leuk spel spelen. Ik hou van spelletjes waarbij je kan levelen, maar dan wel gewoon 1-player spellen... En dus geen Warcraft online of iets dergelijks, ik weet dat ik te verslaafd kan worden aan games terwijl ik gewoon een gezin heb.
Op de Switch vond ik Zelda BoTW leuk, al ben je ook redelijk snel 'uitgespeeld' en houd ik totaal niet van zaken zoals ingrediënten verzamelen en koken. Liever levelen, een boog voor de strategie en dan met het zwaard vol het gevecht in!
Ik kwam Final Fantasy XVI als pre-order in juni. Is dat een leuk spel waar je gewoon een paar weken of maanden af en toe wat uurtjes aan kan spenderen?
Je zou eens naar Horizon Zero Dawn / Horizon Forbidden West kunnen kijken. Ik denk dat die wel aansluiten op je wensen.President schreef op zondag 19 februari 2023 @ 13:37:
Zo, hier is de PS5 binnen en in gebruik! Heb even de cod campaign uitgespeeld oo regular voordat ik online ga, maar sommige dingen storen mij toch wel. Het verplicht sluip gedeelte en de teammates die een groot gedeelte doen. Verder was het wel leuk om op deze manier aan de controller te wennen.
Nu wil ik graag een leuk spel spelen. Ik hou van spelletjes waarbij je kan levelen, maar dan wel gewoon 1-player spellen... En dus geen Warcraft online of iets dergelijks, ik weet dat ik te verslaafd kan worden aan games terwijl ik gewoon een gezin heb.
Op de Switch vond ik Zelda BoTW leuk, al ben je ook redelijk snel 'uitgespeeld' en houd ik totaal niet van zaken zoals ingrediënten verzamelen en koken. Liever levelen, een boog voor de strategie en dan met het zwaard vol het gevecht in!
Ik kwam Final Fantasy XVI als pre-order in juni. Is dat een leuk spel waar je gewoon een paar weken of maanden af en toe wat uurtjes aan kan spenderen?
Zit wel itemverzameling in om pijlen en andere wapens te craften. Ook wel koken, maar dat is optioneel. Zijn open wereld, dus je kan alle kanten op en het verhaal van deel 1 (Zero Dawn) is ook heel interressant.
Settings > System > HDMI en daar eens experimenteren met de Device Link instellingen.babbi schreef op zondag 19 februari 2023 @ 13:46:
Onze PlayStation 5 gaat opeens aan als we bijvoorbeeld overschakelen naar Netflix of wat dan ook. Best vervelend want je moet weer overschakelen om de ps5 uit te zetten handmatig. Hoe kan dit opgelost worden?
HDMI device link uit zetten in settings > system.babbi schreef op zondag 19 februari 2023 @ 13:46:
Onze PlayStation 5 gaat opeens aan als we bijvoorbeeld overschakelen naar Netflix of wat dan ook. Best vervelend want je moet weer overschakelen om de ps5 uit te zetten handmatig. Hoe kan dit opgelost worden?
De PS5 heeft een brakke implementatie van HDMI cec, waarbij het toestaat dat de TV de PS5 óók aanzet. Elk ander apparaat heeft het zo geïmplementeerd dat het apparaat de TV wel kan aanzetten, maar de tv andersom het apparaat niet.
De PS5 implementatie is echt vreselijk omdat het daarmee direct nutteloos is als je de TV wilt gebruiken voor ook maar iets anders behalve PS5 spelen. Want de tv zet dan de PS5 steeds aan als je de tv uit zet.
Voorlopig is er geen workaround behalve device link uitzetten. Ik denk dat er ook nooit een oplossing komt, want zo functioneert het al sinds de ps4. Het lijkt by design, maar het is echt een rare keuze.
Diablo 3 of Diablo Resurrected? Evt Wild Hearts (Monster Hunter achtig maar dan beter, alleen level je de gear ipv je character).President schreef op zondag 19 februari 2023 @ 13:37:
Zo, hier is de PS5 binnen en in gebruik! Heb even de cod campaign uitgespeeld oo regular voordat ik online ga, maar sommige dingen storen mij toch wel. Het verplicht sluip gedeelte en de teammates die een groot gedeelte doen. Verder was het wel leuk om op deze manier aan de controller te wennen.
Ik zit even online te lezen naar welk van deze games het leukst is. Sommige mensen genieten blijkbaar van de verhaallijn, bij die groep hoor ik dan weer nietRaem schreef op zondag 19 februari 2023 @ 13:47:
[...]
Je zou eens naar Horizon Zero Dawn / Horizon Forbidden West kunnen kijken. Ik denk dat die wel aansluiten op je wensen.
Zit wel itemverzameling in om pijlen en andere wapens te craften. Ook wel koken, maar dat is optioneel. Zijn open wereld, dus je kan alle kanten op en het verhaal van deel 1 (Zero Dawn) is ook heel interressant.
Ik ga wel even wat trailers bekijken, het gaat mij vooral om de vrijheid van gevechten. De tijd van Perfect Dark en Goldeneye op de Nintendo 64 ligt al ver achter ons met maar 'één route van a naar z' dus af en toe tegenstanders tegenkomen die te streng zijn waardoor je eerst weer wat anders moet gaan doen is prima
Op mijn LG C9 gaat mijn PS5 alleen aan als ik deze als source kies. Kijk ik tv vanaf een andere source, gaat alleen die source aan en niet de PS5.BurrowedLurker schreef op zondag 19 februari 2023 @ 13:49:
[...]
HDMI device link uit zetten in settings > system.
De PS5 heeft een brakke implementatie van HDMI cec, waarbij het toestaat dat de TV de PS5 óók aanzet. Elk ander apparaat heeft het zo geïmplementeerd dat het apparaat de TV wel kan aanzetten, maar de tv andersom het apparaat niet.
De PS5 implementatie is echt vreselijk omdat het daarmee direct nutteloos is als je de TV wilt gebruiken voor ook maar iets anders behalve PS5 spelen. Want de tv zet dan de PS5 steeds aan als je de tv uit zet.
Voorlopig is er geen workaround behalve device link uitzetten. Ik denk dat er ook nooit een oplossing komt, want zo functioneert het al sinds de ps4. Het lijkt by design, maar het is echt een rare keuze.
Ik heb me verder niet verdiept in de implementatie van CEC, maar hier werkt het dus prima.
Wild Hearts beter dan MH? Op welke manier?BurrowedLurker schreef op zondag 19 februari 2023 @ 13:52:
[...]
Diablo 3 of Diablo Resurrected? Evt Wild Hearts (Monster Hunter achtig maar dan beter, alleen level je de gear ipv je character).
Ik denk dat Immortals Fenyx Rising de game is die je zoekt. Kun je gewoon relaxt spelen, valt veel te doen, verhaal is niet heel belangrijk, en hij is aardig BOTW achtig imo. Erg leuke game. Grappig ook. Is ook niet al te duur meer. PS4 versie heeft volgens mij een free PS5 upgrade.President schreef op zondag 19 februari 2023 @ 13:37:
In FF gaat veel tijd zitten. Is vaak ook aardig cutscene heavy serie.
AC Valhalla is misschien ook een goeie.
En Forspoken wellicht? Best een aardige game, levelen is vooral voor meer magie en nu al rond de 30e op te pikken. Is ook een demo van op PSN. Begin is wel wat sloom. Combat is fantastisch.
[ Voor 11% gewijzigd door Timothy3000 op 19-02-2023 16:00 ]
Ik speel deze genre nu voor het eerst, maar heb de afgelopen dagen de eerste 4 uur van MHR gespeeld op Gamepass en Wild Hearts met de 10 uur trial, en ik vind WH echt aanzienlijk leuker en beter. Ik heb iig gekozen om die verder te spelen.Timothy3000 schreef op zondag 19 februari 2023 @ 15:54:
[...]
Wild Hearts beter dan MH? Op welke manier?
De controls zijn beter (meer responsive, je character doet wat je verwacht), de graphics aanzienlijk beter, de pacing is gewoon goed - de tutorial is to the point en je mag daarna meteen spelen en leuk een monster hunten. MHR houdt continue je hand vast en elke paar seconden komt er een nieuwe tutorial pop-up. Er is letterlijk een stukje waar je moet leren springen en daar is een pop up voor, je drukt op de knop, en daarna meteen een nieuwe pop-up over het volgende onderwerp. Echt vreselijk. WH heeft ook de building mechanic - die leek me niet leuk maar als je er even aan went is het toch wel echt leuk en voegt het wat toe. WH voelt vergeleken met MH heel vrij, en polished. MH is echt, vooral als nieuwkomer in de early game, voornamelijk pop ups lezen en in menu’s navigeren. Ook echt de onzinnige ‘quests’ in het begin die je moet doen waar je 6 kleine monsters moet killen, die in 4 hits dood zijn met een difficulty van 0 vond ik echt ook niet boeiend.
WH pakte echt meteen mijn aandacht en ik kan steeds niet wachten om meer te spelen. MHR wil ik op advies van vrienden een kans geven, maar elke keer als ik het weer even speel kijk ik er tegen op. Het is gewoon niet leuk.
Misschien dat MH in de end game leuker is, maar ik ga dit spel geen 100 uur spelen. Na 30 uur ben ik er wel klaar mee. Ik ben er vrij zeker van dat WH voor mij gewoon een betere game is. Ik heb ook wat research gedaan en veel reviewers zeggen ook dat WH echt difficulty heeft dat een beetje lijkt op Dark Souls, terwijl MH wel veel combo’s heeft en diepte maar geen mechanical difficulty. Mechanical difficulty spreekt me meer aan.
Laat ik het zo zeggen: als je nog nooit een monster hunting game gespeeld hebt, en je vergelijkt met frisse ogen de eerste 4 uur van MHR met die van WH dan kan ik me persoonlijk niet voorstellen dat je MHR beter vind.
Ik ben ook zo iemand die vind dat een game meteen leuk moet zijn, in het eerste uur. Misschien dat MHR na 10 uur, of 20 uur, of 30 uur beter is dan WH, maar daar heb ik niks aan.
[ Voor 3% gewijzigd door BurrowedLurker op 19-02-2023 16:50 ]
Ja, in beeld staat welk knopje je hier voor moet indrukken en vast houden.Farabi schreef op zondag 19 februari 2023 @ 18:43:
Kan ik de interviews skippen van de manager in carrieremode bij fifa 23?
HogwartsPresident schreef op zondag 19 februari 2023 @ 13:37:
Hier werkt ook alles prima met CEC, maar heb dan ook alleen Sony apparatuur aan mijn tv hangen (m.u.v. het Ziggo boxje, maar die werkt er ook prima mee, behalve dat die niet uit gaat als ik mijn tv uit zet).RnB schreef op zondag 19 februari 2023 @ 14:42:
[...]
Op mijn LG C9 gaat mijn PS5 alleen aan als ik deze als source kies. Kijk ik tv vanaf een andere source, gaat alleen die source aan en niet de PS5.
Ik heb me verder niet verdiept in de implementatie van CEC, maar hier werkt het dus prima.
Ik ben er iig zeer tevreden over, scheelt altijd gedoe met afstandsbedieningen pakken.
[ Voor 12% gewijzigd door Kalder op 19-02-2023 19:46 ]
Vreemd, ik heb beneden een C8 en boven een CX, en beide hebben hetzelfde probleem met de PS5.RnB schreef op zondag 19 februari 2023 @ 14:42:
[...]
Op mijn LG C9 gaat mijn PS5 alleen aan als ik deze als source kies. Kijk ik tv vanaf een andere source, gaat alleen die source aan en niet de PS5.
niet op die manier. ik wil die interviews compleet skippen zodat ik hem nooit meer krijg.Drials schreef op zondag 19 februari 2023 @ 19:10:
[...]
Ja, in beeld staat welk knopje je hier voor moet indrukken en vast houden.
Maar op de B6 en de G1 werkt de PS5 prima
Deze zit aangesloten op de x3700 en dan naar de G1.
Wil ik netflix kijken (op de TV of Chromecast) dan gaat de TV aan en de AVR.
En blijven de Switch en PS5 uit.
Wil ik gaan switchen. Dan gaat de TV aan en de AVR aan, En blijft de PS5 uit
Wil ik PS5-en dan gaat de TV aan en de AVR aan en blijft de switch uit.
Zet ik de PS5 uit. Dan blijft de TV aan.
Zet ik de TV uit. Dan gaat de PS5/switch ook automatisch uit samen met de AVR.
Werkt hier echt vlekkeloos.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Bij mij onthoud hij zelfs of hij vooraf al aan stond of niet, als de tv aan stond en zet dan de PS5 aan en uit blijft de tv aan, zoniet zet hij de tv ook uitDarkSide schreef op zondag 19 februari 2023 @ 20:56:
Wil ik PS5-en dan gaat de TV aan en de AVR aan en blijft de switch uit.
Zet ik de PS5 uit. Dan blijft de TV aan.
Zet ik de TV uit. Dan gaat de PS5/switch ook automatisch uit samen met de AVR.
Werkt hier echt vlekkeloos.
[ Voor 19% gewijzigd door Kalder op 19-02-2023 21:10 ]
Ik heb nog even getest en dit klopt idd. De PS5 gaat aan als dat de actieve source is op de TV. Bij mij is het ook zo dat als ik bvb Netflix aan het kijken was en ik zet de tv uit, en dan weer aan, dan blijft de PS5 uit. Echter de tv onthoudt de laatste bron bij het aanzetten, dus als je vorige keer als laatste aan het gamen was, dan gaat de PS5 de volgende keer dat je de tv aanzet sowieso aan, zelfs als je niet wilt gamen. Dat is nog steeds niet echt wenselijk.RnB schreef op zondag 19 februari 2023 @ 14:42:
[...]
Een workaround in die ik tijdens het testen heb ontdekt is dat je de TV bvb op Netflix kan zetten voordat je het uit zet, zodat als je het weer aan zet dat de laatste bron was. Ik heb online gezocht en het lijkt er niet op dat je dit kan veranderen door bvb een andere HDMI als standaard bron te kiezen. Maar dit is niet echt werkbaar want dan moet je iedereen in het huishouden die de ps5 gebruikt aanleren dat ze elke keer de ps5 in rest mode zetten en dan heel snel op de tv de bron naar Netflix veranderen voordat de ps5 klaar is en de tv uit zet.
Dit is nog steeds een bizarre implementatie van HDMI-CEC en de Shield TV en XBSX werken bvb dus ook zo niet. De Xbox blijft gewoon netjes uit, ook als ik de bron kies. Het wacht totdat ik het zelf aanzet met de controller. Dat is ook logisch want als je niet van plan bent om de controller te gebruiken dan hoeft de console ook niet aan te gaan.
Wat de implementatie vooral problematisch maakt is wanneer je een receiver gebruikt waarop meerdere apparaten zijn aangesloten. Ik heb net even getest en als ik HDMI-cec aan laat staan op de PS5 en ik zet alles uit, en vervolgens zet ik de XBSX aan met de controller, dan gaat de XBSX aan, vervolgens de PS5 ook (omdat het dezelfde bron is en de ps5 aangaat op basis van de bronselectie), vervolgens raakt het systeem in de war en switch de receiver een paar keer heen en weer tussen de PS5 en XBOX totdat er na ongeveer 30 seconde eentje ‘wint’. Dat is willekeurig welke wint dus niet echt handig. Ik moet dan daarna met de AB van de receiver weer omschakelen zodat ik 1 van de twee uit kan zetten, en vervolgens weer heel snel terug schakelen (voordat de console een ‘off’ commando stuurt).
In contrast heb ik dit probleem met de SHIELD en de XBSX helemaal niet. Zet ik de Xbox aan? De shield blijft uit. Zet ik de shield aan? De Xbox blijft uit. Precies zoals je zou verwachten dat het werkt.
[ Voor 9% gewijzigd door BurrowedLurker op 19-02-2023 21:40 ]

[ Voor 99% gewijzigd door RnB op 20-02-2023 09:59 . Reden: Chagrijnige reply weggehaald ]
Wellicht is Elden Ring iets voor je? De game geeft je gigantisch veel vrijheid om te gaan waar je wil, je hoeft niet te craften of te koken en er zijn tal van verschillende builds en wapens die je kan gebruiken. je hebt eigenlijk zelf in de hand hoe uitdagend het spel is aan de hand van de route die je neemt en hoe sterk je build is. Ik had zelf voor Elden Ring nog geen ervaring met eerdere FromSoftware spellen maar ik heb me met Elden Ring echt ontzettend vermaakt voor 120+ uur. Het was voor mij het eerste openworld spel na BotW dat me echt heeft gegrepen.President schreef op zondag 19 februari 2023 @ 13:54:
[...]
Ik zit even online te lezen naar welk van deze games het leukst is. Sommige mensen genieten blijkbaar van de verhaallijn, bij die groep hoor ik dan weer niet![]()
Ik ga wel even wat trailers bekijken, het gaat mij vooral om de vrijheid van gevechten. De tijd van Perfect Dark en Goldeneye op de Nintendo 64 ligt al ver achter ons met maar 'één route van a naar z' dus af en toe tegenstanders tegenkomen die te streng zijn waardoor je eerst weer wat anders moet gaan doen is prima
Het draait bij Elden Ring ook voornamelijk om de gameplay, je wordt eigenlijk gewoon in een grote wereld gedropt met een hoofddoel en hoe je daar komt moet je zelf weten. Er is veel lore in de wereld maar er is weinig verhaal dat je moet doorlopen.
[ Voor 12% gewijzigd door Redblader op 20-02-2023 10:24 ]
Probleem is wel dat je nooit weet wat de minder uitdagende route is en wat de uitdagende route. Daardoor vond ik het toch wel een wat frustrerende game. En persoonlijk vind ik de setting suf. Zijn al zoveel games in zo’n soort wereld.Redblader schreef op maandag 20 februari 2023 @ 10:21:
[...]
Wellicht is Elden Ring iets voor je? De game geeft je gigantisch veel vrijheid om te gaan waar je wil, je hoeft niet te craften of te koken en er zijn tal van verschillende builds en wapens die je kan gebruiken. je hebt eigenlijk zelf in de hand hoe uitdagend het spel is aan de hand van de route die je neemt en hoe sterk je build is. Ik had zelf voor Elden Ring nog geen ervaring met eerdere FromSoftware spellen maar ik heb me met Elden Ring echt ontzettend vermaakt voor 120+ uur.
Het draait bij Elden Ring ook voornamelijk om de gameplay, je wordt eigenlijk gewoon in een grote wereld gedropt met een hoofddoel en hoe je daar komt moet je zelf weten. Er is veel lore in de wereld maar er is weinig verhaal dat je moet doorlopen.
Tof gedaan! Ben je alleen niet bang dat hij nu te warm wordt? Het zal nu wellicht meevallen, maar in de zomer zal het toch een ander verhaal worden zo in die kast.Yzord schreef op maandag 20 februari 2023 @ 03:55:
Toch wel handig zo'n 3D printer haha. Werd gek van die originele mount![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Welke gamewerelden lijken op die van Elden Ring? Vond de setting geweldig dus zou graag meer games in soortgelijke werelden spelen.giantgiantus schreef op maandag 20 februari 2023 @ 10:24:
[...]
Probleem is wel dat je nooit weet wat de minder uitdagende route is en wat de uitdagende route. Daardoor vond ik het toch wel een wat frustrerende game. En persoonlijk vind ik de setting suf. Zijn al zoveel games in zo’n soort wereld.
Dark Souls 3 of Demon's Souls remake zijn uiteraard spellen met veel gelijkenissen met Elden Ring.Timothy3000 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 11:18:
[...]
Welke gamewerelden lijken op die van Elden Ring? Vond de setting geweldig dus zou graag meer games in soortgelijke werelden spelen.
Ik denk zelf ook niet dat dit nu echt zo'n standaard setting is, het is een beetje een post-apocalyptisch dark fantasy setting.
[ Voor 3% gewijzigd door Redblader op 20-02-2023 11:35 ]
NetjesYzord schreef op maandag 20 februari 2023 @ 03:55:
Toch wel handig zo'n 3D printer haha. Werd gek van die originele mount![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heb je het model ook zelf ontworpen of van het internet geplukt?
er is een demo in de store overigens.
[ Voor 21% gewijzigd door Farabi op 20-02-2023 12:25 ]
We hebben climate control in huiskaos001 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 11:14:
[...]
Tof gedaan! Ben je alleen niet bang dat hij nu te warm wordt? Het zal nu wellicht meevallen, maar in de zomer zal het toch een ander verhaal worden zo in die kast.
Van het interweb geplukt. Waarom het wiel opnieuw uitvinden haha.Caayn schreef op maandag 20 februari 2023 @ 11:38:
[...]
Netjes
Heb je het model ook zelf ontworpen of van het internet geplukt?
Ik heb hem in een vergelijkbare situatie (ietsje meer ruimte eromheen) en heb gewoon een PC ventilator op een thermostaatje achter in de kast geplaatst. Ingesteld op fluisterstil (de 2,5 inch USB-HDD met ps4 games maakt meer lawaai) en de PS5 houd daarmee het hoofd prima koel.kaos001 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 11:14:
[...]
Tof gedaan! Ben je alleen niet bang dat hij nu te warm wordt? Het zal nu wellicht meevallen, maar in de zomer zal het toch een ander verhaal worden zo in die kast.
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Verwijderd
Ik heb de demo even gecheckt maar was er snel klaar mee. Deed me helemaal niets.Farabi schreef op maandag 20 februari 2023 @ 12:24:
zijn hier mensen die yakuza like a dragon ishin gaan spelen morgen? het spel komt morgen uit, maar er lijkt 0 interesse te zijn op het net. lijkt wel dat ik de enige ben![]()
Bij yakuza draait het ook niet om de gameplay, maar om de vette storyline en cutscenes. Met de verkeerde verwachting kom je al snel in zo'n gekke japans spel terecht.Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2023 @ 13:51:
[...]
Ik heb de demo even gecheckt maar was er snel klaar mee. Deed me helemaal niets.
Verwijderd
Ik ken de serie en ik raakte het bij de vorige al zat. Het is net iets te flauw voor mij. Brute gevechten en later lopen ze weer vrolijk verder en dan nog al die gekke situaties haha. Voor mij mag het wat serieuzer al begrijp ik goed dat er liefhebbers zijn van de serie. Het is geen slechte game.Farabi schreef op maandag 20 februari 2023 @ 14:06:
[...]
Bij yakuza draait het ook niet om de gameplay, maar om de vette storyline en cutscenes. Met de verkeerde verwachting kom je al snel in zo'n gekke japans spel terecht.
De eerste uren van die games vind ik leuk maar dan gaat het vervelend worden voor mij.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2023 14:20 ]
Is dat die turn based game? Dat viel mij tegen namelijk..Farabi schreef op maandag 20 februari 2023 @ 12:24:
zijn hier mensen die yakuza like a dragon ishin gaan spelen morgen? het spel komt morgen uit, maar er lijkt 0 interesse te zijn op het net. lijkt wel dat ik de enige ben![]()
PSN id: PENo1
Deze niet gelukkig.P.E.No.1 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 14:57:
[...]
Is dat die turn based game? Dat viel mij tegen namelijk..
Ghost of Tsushima? Prima gameplay, open world, gave setting (13de eeuws Japan), niet echt lastig en schitterende graphics. Zelf de laatste twee weken zo’n 30 uur ingestoken en pas op circa de helft.President schreef op zondag 19 februari 2023 @ 13:37:
Ja, ik! Wel jammer dat het weer van die oldschool combat is ipv turnbased.Farabi schreef op maandag 20 februari 2023 @ 12:24:
Verwijderd
Misschien een late reactie, maar je kan met de rechterstick ipv interview verder kiezen en dan skipped het het interview.Farabi schreef op zondag 19 februari 2023 @ 20:24:
[...]
niet op die manier. ik wil die interviews compleet skippen zodat ik hem nooit meer krijg.
Hier ook een LG CX aan een Series X en PS5 verbonden met exact het zelfde gezeur.BurrowedLurker schreef op zondag 19 februari 2023 @ 21:35:
[...]
Ik heb nog even getest en dit klopt idd. De PS5 gaat aan als dat de actieve source is op de TV. Bij mij is het ook zo dat als ik bvb Netflix aan het kijken was en ik zet de tv uit, en dan weer aan, dan blijft de PS5 uit. Echter de tv onthoudt de laatste bron bij het aanzetten, dus als je vorige keer als laatste aan het gamen was, dan gaat de PS5 de volgende keer dat je de tv aanzet sowieso aan, zelfs als je niet wilt gamen. Dat is nog steeds niet echt wenselijk.
Een workaround in die ik tijdens het testen heb ontdekt is dat je de TV bvb op Netflix kan zetten voordat je het uit zet, zodat als je het weer aan zet dat de laatste bron was. Ik heb online gezocht en het lijkt er niet op dat je dit kan veranderen door bvb een andere HDMI als standaard bron te kiezen. Maar dit is niet echt werkbaar want dan moet je iedereen in het huishouden die de ps5 gebruikt aanleren dat ze elke keer de ps5 in rest mode zetten en dan heel snel op de tv de bron naar Netflix veranderen voordat de ps5 klaar is en de tv uit zet.
Dit is nog steeds een bizarre implementatie van HDMI-CEC en de Shield TV en XBSX werken bvb dus ook zo niet. De Xbox blijft gewoon netjes uit, ook als ik de bron kies. Het wacht totdat ik het zelf aanzet met de controller. Dat is ook logisch want als je niet van plan bent om de controller te gebruiken dan hoeft de console ook niet aan te gaan.
Wat de implementatie vooral problematisch maakt is wanneer je een receiver gebruikt waarop meerdere apparaten zijn aangesloten. Ik heb net even getest en als ik HDMI-cec aan laat staan op de PS5 en ik zet alles uit, en vervolgens zet ik de XBSX aan met de controller, dan gaat de XBSX aan, vervolgens de PS5 ook (omdat het dezelfde bron is en de ps5 aangaat op basis van de bronselectie), vervolgens raakt het systeem in de war en switch de receiver een paar keer heen en weer tussen de PS5 en XBOX totdat er na ongeveer 30 seconde eentje ‘wint’. Dat is willekeurig welke wint dus niet echt handig. Ik moet dan daarna met de AB van de receiver weer omschakelen zodat ik 1 van de twee uit kan zetten, en vervolgens weer heel snel terug schakelen (voordat de console een ‘off’ commando stuurt).
In contrast heb ik dit probleem met de SHIELD en de XBSX helemaal niet. Zet ik de Xbox aan? De shield blijft uit. Zet ik de shield aan? De Xbox blijft uit. Precies zoals je zou verwachten dat het werkt.
Series X geen gezeur meer maar de PS5 blijft voortdurend aan gaan wanneer ik de tv aan doe en is gewoon nergens in te stellen.
Ik speel geregeld Battlefield 1 met veel plezier op mijn oude PS4.
Laatst een 4K tv aangeschaft en ik wil op niet al te lange termijn ook naar een PS5 disc edition.
- Als je BF1 speelt op PS5, heb je dan ook 4K resolutie?
- Speel je online met zowel PS4/PS5 spelers tegelijk of gaat dit apart?
Je krijgt de verbeteringen van de PS4 Pro met stabielere frame rateVlassie1980 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 09:27:
Iemand die dit met zekerheid kan beantwoorden?
Ik speel geregeld Battlefield 1 met veel plezier op mijn oude PS4.
Laatst een 4K tv aangeschaft en ik wil op niet al te lange termijn ook naar een PS5 disc edition.
- Als je BF1 speelt op PS5, heb je dan ook 4K resolutie?
- Speel je online met zowel PS4/PS5 spelers tegelijk of gaat dit apart?

Van Battlefield 1 bestaat geen PS5 versie, dus iedereen met PS4 en PS5 spelen samen.
Bluetooth audio werkt niet direct met een PS5.
Weet iemand of die überhaupt mogelijk is - het is een specifiek Xbox model. Bluetooth werk niet direct, mogelijk met een dongle er tussen?
3.5mm Jack op de controller aansluiten, is dat het proberen waard?
zou jammer zijn, fijne headset met mic monitoring.
Ben bang dat als het een xbox branded headset is, hij niet draadloos op de PlayStation gaat werken, je kunt wel altijd de audio jack van de controller gebruiken, die gebruik ik ook icm mijn Sony WH-1000XM3 die ook niet draadloos te gebruiken is.Gruijters schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 09:56:
Hmm ik ben al eventjes aan het googelen en kan helaas niets vinden op mijn headset uitdaging. Ik ben nieuw bij PlayStation, hiervoor altijd een Xbox gehad. Een paar jaar geleden voor mijn XBX een Turtle Beach stealth 700 (gen 1) gehaald, ze kan je rechtstreeks koppelen met Xbox maar heeft ook een Bluetooth verbinding en 3.5mm Jack.
Bluetooth audio werkt niet direct met een PS5.
Weet iemand of die überhaupt mogelijk is - het is een specifiek Xbox model. Bluetooth werk niet direct, mogelijk met een dongle er tussen?
3.5mm Jack op de controller aansluiten, is dat het proberen waard?
zou jammer zijn, fijne headset met mic monitoring.
Ik heb ook nog de Pulse 3D headset maar dat geluid is niet te vergelijken met hoe de XM3 klinkt.
Overigens ook voor het eerst Remote Play gedaan naar m'n laptop. Werkt best aardig... hoewel het initieel 30 fps leek te zijn. Via internet een tip gevonden om de Remote Play app op 60 hz te forceren via Nvidia Control Panel. Dat zag er echt al een stuk beter uit!
[ Voor 7% gewijzigd door yinx84 op 21-02-2023 10:59 ]
Als groot Yakuza fan ben ik het hier niet mee eens. De gameplay is zeker een groot gedeelte van de fun. De combat, de minigames, etc. Sure, het verhaal en sidemissies zijn belangrijk, maar als de combat niet klikt gaat dat niks uitmaken.Farabi schreef op maandag 20 februari 2023 @ 14:06:
[...]
Bij yakuza draait het ook niet om de gameplay, maar om de vette storyline en cutscenes. Met de verkeerde verwachting kom je al snel in zo'n gekke japans spel terecht.
Logisch want remake maar ik baal er wel van dat deze game weer die oldschool combat heeft. Turnbased past veel beter bij deze serie. Yakuza 7 was echt perfect.
Gewoon perfect.
Ik blijf toch echt wel een voorliefde hebben voor eenvoudige, single focus games. Typisch zo'n game waar je steeds 'nog eens wil proberen'.
Ik vermoed dat m'n ps5 heel vaak een dure tetris box zal worden
Kun je er een aantal noemen voor playstation 4 of 5?Amos_x schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 12:04:
Ik blijf toch echt wel een voorliefde hebben voor eenvoudige, single focus games.
Ik hoor een nieuwe Trackmania Turbo fan aankomenAmos_x schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 12:04:
Ik blijf toch echt wel een voorliefde hebben voor eenvoudige, single focus games. Typisch zo'n game waar je steeds 'nog eens wil proberen'.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
uncharted, TLOU, dead space, god of warRonnnL schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 12:09:
[...]
Kun je er een aantal noemen voor playstation 4 of 5?
Je kan dat soort games toch niet vergelijken met tetris, pacman, worms, en dergelijke? Vooral god of war niet, met die RPG geinspireerde builds en veel gedoe met stats, modifiers, ...
Uncharted kan ik nog wel achter staan. In feite is dat gewoon een arcade schietspel uit een arcade-hall met een verhalend sausje erover. Meer zoiets als time crisis.
@RonnnL , moet ik even over nadenken, maar idd trackmania is ook een goeie. Rocket League, Fall guys, pacman, alles met tetris, worms, twin stick shooters, ... Trials (!)
Ik noem het 'potjes' games. Potje gamen, en dan klaar. Steeds met dezelfde (strakke) regels en mechanics.
Ik heb je dan helemaal verkeerd begrepen. Als je 'potjes-games' zei in het begin, was het duidelijker geweest.Amos_x schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 13:29:
[...]
Je kan dat soort games toch niet vergelijken met tetris, pacman, worms, en dergelijke? Vooral god of war niet, met die RPG geinspireerde builds en veel gedoe met stats, modifiers, ...
Uncharted kan ik nog wel achter staan. In feite is dat gewoon een arcade schietspel uit een arcade-hall met een verhalend sausje erover. Meer zoiets als time crisis.
@RonnnL , moet ik even over nadenken, maar idd trackmania is ook een goeie. Rocket League, Fall guys, pacman, alles met tetris, worms, twin stick shooters, ... Trials (!)
Ik noem het 'potjes' games. Potje gamen, en dan klaar. Steeds met dezelfde (strakke) regels en mechanics.
Had het al gevonden inderdaad. Als de formaties worden ge-update via de ea server. Wordt dit dan ook in de huidige carriemode toegepast? Denk het niet toch? Pas als je een nieuwe carriere begint als het goed is.Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 08:13:
[...]
Misschien een late reactie, maar je kan met de rechterstick ipv interview verder kiezen en dan skipped het het interview.
Zoiets als Rogue Aces.Amos_x schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 13:29:
[...]
State of Play is back! Tune in Thursday at 1pm PT for:
— PlayStation (@PlayStation) 21 februari 2023
☑️ Five new PS VR2 titles from partners
☑️ Hot indie and third-party reveals
☑️ An extended look at Suicide Squad: Kill the Justice Leaguehttps://t.co/kMPyPpMhSk pic.twitter.com/mu8RX0ZJFk
[ Voor 23% gewijzigd door kazuka op 21-02-2023 18:32 ]
5 VR2 titels van partners??? Astrobot wordt toch gemaakt door een "partner"?
De bewoording is een beetje vaag maar het klinkt meer als 3rd party partners. Team Asobi is first party. Het zouden ook de VR titels kunnen zijn die eerder per ongeluk op de Duitse PS Blog werden geplaatst en weer verwijderd (o.a. Wanderer, Project Wingman, Solaris 2). Maar wie weet worden we positief verrast. Wel een lange show, 45 minuten waarvan ruim 15 min. Suicide Squad.Kalder schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 18:05:
[...]
5 VR2 titels van partners??? Astrobot wordt toch gemaakt door een "partner"?
3 3rd party partner games, en 2 first party partner games waaronder: Astrobot Rescue Mission en Astrobot 2 waarbij de laatste ook op een normale TV te spelen is, maar ook in VRkazuka schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 18:36:
[...]
De bewoording is een beetje vaag maar het klinkt meer als 3rd party partners. Team Asobi is first party. Het zouden ook de VR titels kunnen zijn die eerder per ongeluk op de Duitse PS Blog werden geplaatst en weer verwijderd (o.a. Wanderer, Project Wingman, Solaris 2). Maar wie weet worden we positief verrast. Wel een lange show, 45 minuten waarvan ruim 15 min. Suicide Squad.
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 14:08
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
[ Voor 116% gewijzigd door Timothy3000 op 21-02-2023 22:00 ]
- Chaoss
Ik heb m nu aangesloten via de audio Jack 😊Kalder schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 10:58:
[...]
Ben bang dat als het een xbox branded headset is, hij niet draadloos op de PlayStation gaat werken, je kunt wel altijd de audio jack van de controller gebruiken, die gebruik ik ook icm mijn Sony WH-1000XM3 die ook niet draadloos te gebruiken is.
Ik heb ook nog de Pulse 3D headset maar dat geluid is niet te vergelijken met hoe de XM3 klinkt.
Toch blij mee, best een goede headset.
De Pulse 3D is geen aanrader? Ik had deze namelijk ook op mijn lijstje staan als optie.
Meer dan prima graphics, geweldige sfeer, leuke gameplay. Vooral de sfeer doet mij denken aan een stijltje zoals Inside (2016).
Mysterieus en bij vlagen behoorlijk donker.
Tot nu toe mijn favoriet sinds ik een pS5 heb.
- Chaoss
Dan zou ik je van dezelfde publisher ook 'What Remains of Edith Finch' aanraden, staat ook in de PS Plus Premium games catalogus. Als je het nog niet gespeeld hebt natuurlijkGruijters schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 22:53:
Ik ben momenteel bezig met Stray, wat een toffe game is dit zeg. Ik ben bijna op het einde, maar ik ben er ook echt van aan het genieten.
Meer dan prima graphics, geweldige sfeer, leuke gameplay. Vooral de sfeer doet mij denken aan een stijltje zoals Inside (2016).
Mysterieus en bij vlagen behoorlijk donker.
Tot nu toe mijn favoriet sinds ik een pS5 heb.
Verhaal en sfeer krijgen wel de bovenhand op gameplay in die game, nog meer dan in Stray.
Die heb ik een aantal jaar terug gespeeld op de Xbox 😊Di General schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 19:47:
[...]
Dan zou ik je van dezelfde publisher ook 'What Remains of Edith Finch' aanraden, staat ook in de PS Plus Premium games catalogus. Als je het nog niet gespeeld hebt natuurlijk
Verhaal en sfeer krijgen wel de bovenhand op gameplay in die game, nog meer dan in Stray.
Nu je het zegt, het was mij niet eens opgevallen. Ook een erg toffe game! Die intrigeerde mij ook enorm door de sfeer.
[ Voor 4% gewijzigd door Gruijters op 24-02-2023 11:38 ]
- Chaoss
Zal vermoedelijk voor 80% over PSVR2 games gaan. Daarnaast mischien wat kleinere third party games, ik verwacht totaal geen grote aankondigingen (en daar is niets mis mee).Raem schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 19:07:
Nog verwachtingen voor vanavond? Ik zag dat de Metal Gear Solid remake weer ter sprake was, maar volgens mij komt dat gerucht ieder Playstation event weer naar boven drijven.
Qua VR games zou Humanity in elk geval een goede kanshebber zijn, van de makers van Rez en Tetris Effect.Raem schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 19:07:
Nog verwachtingen voor vanavond? Ik zag dat de Metal Gear Solid remake weer ter sprake was, maar volgens mij komt dat gerucht ieder Playstation event weer naar boven drijven.
Verder verwacht ik geen heavy hitters a la Half Life Alyx of Astro, die zullen ze eerder voor een showcase bewaren denk ik (die volgens de geruchten nog voor de E3 volgt).
Qua indies gok ik dat we meer te zien krijgen van Goodbye Volcano High en Little Devil Inside. Waren tijdens de PS5 reveal aangekondigd maar nog altijd niet uit.
MGS remaster/remake zou heel tof zijn, evenals die Silent Hill The Short Message prologue die een poosje terug al een rating heeft gekregen. En we wachten ook nog altijd op de reveal van Arrowhead's nieuwe game (Helldivers sequel?) waar eind vorig een stukje van de trailer van gelekt werd.
Het zijn 16 games die in totaal worden aangekondigd, waarvan 5 PSVR2 en 1 Suicide Squad. Houden we dus nog 10 games over
[ Voor 5% gewijzigd door kazuka op 23-02-2023 20:41 ]
Veel plezier iedereen!
[ Voor 16% gewijzigd door AppleFan2007 op 23-02-2023 22:02 ]
[ Voor 9% gewijzigd door Jumpman op 23-02-2023 22:24 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Verwijderd
Lijkt er wel op. 2 goede maanden achter elkaar.frank131331 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 22:16:
Ligt het aan mij of is PS+ een beetje een inhaalslag op gamepass aan het doen? BF2042 schijf nu redelijk “ok” te zijn dus had deze op mijn watchlist gezet. De rest is me even ontschoten maar die indy titel zag er ook prima uit.
Sony heeft ook wel veel marketing deals met bepaalde games. Re4, Hogwarts, suïcide squad etc. Doen ze wel goed.
Jammer dat hl Alyx voor psvr 2 niet is aangekondigd.
Humanity van de makers van Rez en Tetris Effect zag er interessant en bizar uit, had die eerder in de PSVR2 sectie verwacht maar het is blijkbaar een hybrid spel.
Mooi om SF6 en RE4 weer even te zien met binnenkort een demo. Voor de rest was het vrij low-key, Suicide Squad doet me nog niet echt veel maar het is Rocksteady dus de lat ligt ook vrij hoog.
Dit topic is gesloten.
![]()
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |