• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02:05

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Hulleman schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 09:21:
[...]

Lijkt bij Hogwarts weer zo te zijn (afgaande op YT materiaal), vooral in Hogwarts zelf. RT shadows vind ik niet zo boeiend, maar de reflecties in Hogwarts zien er met RT echt heel gaaf uit!
Weet niet wat voor modi Hogwarts precies heeft maar een 40fps RT zou het mooiste zijn, tenminste op VRR TV's. Beetje jammer dat die modus er bij Spiderman pas na een aantal updates kwam.

Sowieso hebben veel games performance issues die na verloop van tijd gepatched worden... Op die manier ben ik steeds minder geneigd om games bij release te kopen. Je kunt beter 2-3 maand wachten voor de betere ervaring.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-12-2025
Hulleman schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 13:13:
[...]

Ik vond GoW 2018 uiteindelijk een betere game denk ik. Het was vernieuwend, verrassend sterk verhaal en de wereld voelde meer als één geheel. Ragnarok is meer van hetzelfde, bombastischer en mooier. Maar niet persé een betere game wat mij betreft.
Hier sluit ik me bij aan. De endgame content vond ik ook leuker in GoW 2018, in de vorm van Valkyries (ipv Berserkers) en Niflheim. Er zat nog veel mysterie in het verhaal waardoor ik wel reikhalzend uitkeek naar Ragnarök. Nu ik Ragnarök gespeeld heb, hoe goed het ook was, is het magische gevoel rond die mysteries een beetje weg. Achteraf kijk ik daarom met veel nostalgie terug op vooral GoW 2018.

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-12-2025

Ace

Happy Happy Joy Joy

Chaoss schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 13:55:
[...]

Weet niet wat voor modi Hogwarts precies heeft maar een 40fps RT zou het mooiste zijn, tenminste op VRR TV's. Beetje jammer dat die modus er bij Spiderman pas na een aantal updates kwam.
Balanced mode is dan precies wat je zoekt, er is dan ook nog een optie om framerate te uncappen.

Ik vond het verschil grafisch te groot om verder te spelen in Performance nadat ik Balanced had geprobeerd.

• evil_lemon
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 02-01 17:16
yinx84 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 14:04:
[...]

Hier sluit ik me bij aan. De endgame content vond ik ook leuker in GoW 2018, in de vorm van Valkyries (ipv Berserkers) en Niflheim. Er zat nog veel mysterie in het verhaal waardoor ik wel reikhalzend uitkeek naar Ragnarök. Nu ik Ragnarök gespeeld heb, hoe goed het ook was, is het magische gevoel rond die mysteries een beetje weg. Achteraf kijk ik daarom met veel nostalgie terug op vooral GoW 2018.
Grappig hoe ervaringen kunnen verschillen, ik heb precies het tegenovergestelde gevoel. GoW 2018 was ontzettend vet en goed, maar ik heb nooit de aandacht erbij kunnen houden om in die game echt alles te doen etc. Toen ik hem had uitgespeeld en nog wat extra exploration had gedaan was ik wel een beetje klaar ermee. Ondertussen heb ik Ragnarök platinum gehaald, en op het moment dat die trophy popte had ik eigenlijk spijt dat ik klaar was met die game, ik had er graag nog wat uurtjes in doorgebracht.

Maar hoe dan ook ben ik het wel eens met degene die zei dat je het best eerst GoW 2018 kunt doorspelen, als ik het maar op Give me a Story mode om het verhaal te kennen, want de impact van Ragnarök wordt 1000x groter als je die game eerst hebt doorgespeeld

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:44
WaterFire schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 12:56:
[...]

Toch benieuwd; waarom eerst pre-ordered en daarna op teruggekomen? Logischerwijs 'ze beloofden veel maar het blijkt niet zo te zijn', maar dat heb ik niet uit de updates van Sony gehaald..
Om deze reden gedaan: Ik vind de games die nu bekend zijn (ook die nog komen) te mager en er is niet echt iets buiten Gran Turismo 7 wat mij heel erg trekt. En juist voor Gran Turismo 7 zie ik weer op tegen het kopen van een heel degelijk stuur. Wat de totale kosten voor de VR setup weer over €1000,00 zouden brengen voor één game.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Jumpman
[...]

Sowieso hebben veel games performance issues die na verloop van tijd gepatched worden... Op die manier ben ik steeds minder geneigd om games bij release te kopen. Je kunt beter 2-3 maand wachten voor de betere ervaring.
Daarom begin ik tegenwoordig veel later aan de Single Player games. Vaak zijn dan alle issues, (Trophy)glitches en grafische instellingen gepatched en koop je vaak de game ook nog eens voor vele malen minder.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-12-2025
[...]

Eens, ik heb exact hetzelfde gevoel en ervaring. Niflheim en die valkyries, dat was toch echt wel vette end-game content.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Hulleman
[...]

Spiderman had performance RT met 60fps. Daar heb ik beide games op gespeeld, echt een feest!

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

[...]

Ik vond vooral het verhaal van Ragnarok velen malen leuker, voor de rest kwa gameplay was er weinig veranderd inderdaad wel wat toevoegingen en wat veranderingen, op grafisch gebied ook niet heel veel mooier dan 2018 op de ps5, maar toch wel een beetje mooier imo. Verder vond ik de plekken waar je in Ragnarok kwam ook mooier.
Mijn mening blijft, ik vond Ragnarok veel beter ;) maar ja 2018 was voor mij denk ik een 9/10 (9,5 misschien zelfs) en Ragnarok zeker een 10, dus ja op score is het misschien niet heel veel beter ;) :+

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Hulleman schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 15:16:
[...]

Spiderman had performance RT met 60fps. Daar heb ik beide games op gespeeld, echt een feest!
Niet gelijk bij de release toen ik het speelde :P die mode is pas later toegevoegd.

• Hulleman
Chaoss schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 16:45:
[...]

Niet gelijk bij de release toen ik het speelde :P die mode is pas later toegevoegd.
Klopt, maar ik bedoelde meer dat Insomniac nog wat verder ging en RT @ 60fps voor elkaar kreeg. RT met 30 of 40fps is het wat mij betreft niet echt....

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Ja insomniac is een goeie dev, ben benieuwd naar een Spiderman 2 of de Wolverine game :9~

[ Voor 82% gewijzigd door Chaoss op 09-02-2023 18:49 ]

• Gerwin89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-01 10:59
Hebben meer mensen last van settings die niet onthouden worden bij Plague Tale Requiem? Elke keer bij het opnieuw opstarten van de ps5 springen de motion blur settings en de chromatic aberration weer op 'aan'. En dat ziet er niet uit. Dus ik moet ze elke keer weer op uit zetten. Een bug in de game misschien?

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

• Jumpman
Voor wie van SNES tijdperk platformers houdt met hedendaagse graphics is Marsupilami Hoodadventure een leuke game. €39,99 niet waard, wel €13,99 wat deze game nu kost in de PlayStation Plus aanbieding. Zelf in december de disc versie gekocht voor €13,99 bij de Media Markt.

Wie van Metroidvania games houdt kan ik echt PlayStation 4 Yoku’s Island Express aanraden, echt een verborgen parel.

[ Voor 16% gewijzigd door Jumpman op 09-02-2023 22:32 ]

• Boullie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-01 15:27

Boullie

Da Bulster

Jumpman schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 22:30:
Wie van Metroidvania games houdt kan ik echt PlayStation 4 Yoku’s Island Express aanraden, echt een verborgen parel.
Lekker tutteren en zwaaien :)

Boullie

• NyteMyre
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-01 21:02
Ik zie dat mijn kapotte PS5 vandaag als retour geaccepteerd is, en dat ik binnen 3 werkdagen een nieuwe krijg opgestuurd.

Hopelijk deze keer wel een werkende

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12-2025
Yzord schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 03:46:
Ik snap wel waarom de PSVR2 niet verkocht wordt. Ik kan hem met geen mogelijkheid bestellen op de site van PS. Ik gooi hem in mijn winkelmandje, wil afrekenen, maar hij zegt de hele tijd dat ik me aan moet melden terwijl ik al aangemeld ben.

Hebben jullie dit probleem toevallig ook?
Yep. Met het bestellen van een console (op m'n gsm). Straks op mijn laptop proberen.

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-01 21:16

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Bootje schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 10:35:
[...]

Yep. Met het bestellen van een console (op m'n gsm). Straks op mijn laptop proberen.
Maakt niet uit, ik heb vanalles geprobeerd van mijn mac pro, ipad, iphone, met en zonder vpn, met en zonder ad blocker etc. etc. niks werkt

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:55
Yzord schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 10:45:
[...]

Maakt niet uit, ik heb vanalles geprobeerd van mijn mac pro, ipad, iphone, met en zonder vpn, met en zonder ad blocker etc. etc. niks werkt
Zonder enig probleem besteld. Probeer anders eens een totaal ander op adres. Op je werk oid?

• Bootje
giantgiantus schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 10:48:
[...]

Zonder enig probleem besteld. Probeer anders eens een totaal ander op adres. Op je werk oid?
Dat maakt bij mij in ieder geval niet uit. Via een VPN lukt het ook niet. Hij lijkt in een soort 'aanmeld' loop te zitten.

Er zitten nu schijnbaar 2 PS5's in mijn winkelmandje, maar ik kom niet in het winkelmandje. :D

[ Voor 12% gewijzigd door Bootje op 10-02-2023 10:52 ]

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Bootje schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 10:51:
[...]

Dat maakt bij mij in ieder geval niet uit. Via een VPN lukt het ook niet. Hij lijkt in een soort 'aanmeld' loop te zitten.
Dat dus

• giantgiantus
[...]

Er zitten nu schijnbaar 2 PS5's in mijn winkelmandje, maar ik kom niet in het winkelmandje. :D
Oh weird. Misschien bellen naar klantenservice?

• Bootje
giantgiantus schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 10:58:
[...]

Ja inderdaad. Support even bellen. Ben nu mijn account aan het doorlopen. Die bestaat al sinds de PS3, dus je kan wel spreken van een vaste klant. O+

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

giantgiantus schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 10:58:
[...]

Huh, kan je bellen naar hun? Ik word elke keer doorverwezen naar die chatbot van ze (en dan kan je uren wachten).

edit: nou heb ze gebeld maar ze kunnen ook niks doen 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Yzord op 10-02-2023 12:06 ]

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 00:51
Van de PlayStation UK Twitter. Ik vind de controller super gaaf. Nog niet beschikbaar in NL.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dlbAlV2NZlYskdZbo6UsRvqnPTg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/B7NXuggtQiJlSHctXmnLwRtG.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door ZesBarkiePK op 10-02-2023 12:41 ]

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450

• Rob Voets
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:10
Yzord schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 11:22:
[...]

Huh, kan je bellen naar hun? Ik word elke keer doorverwezen naar die chatbot van ze (en dan kan je uren wachten).

edit: nou heb ze gebeld maar ze kunnen ook niks doen 8)7
Misschien de cookies verwijderen?

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 01-01 18:51
[...]

Ik wil niets bestellen, maar ik heb het ook even geprobeerd en ik heb hetzelfde probleem, zit vast in de aanmeld loop.
Wel niet goed voor de PSVR2 verkoop :X

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ah fijn, ligt dus toch niet aan mij haha
@Yzord @Bootje
Blijft bij mij ook hangen, maar met een VPN via Duitsland kom ik wel verder.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ok, gaan we ff proberen

Edit: en idd, via DE vpn kon ik mijn bestelling plaatsen.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/T2NCtr6v/Screenshot-2023-02-10-at-15-06-10.png

Blijft mooi dat T.net community haha

[ Voor 100% gewijzigd door Yzord op 10-02-2023 15:09 ]

• Bootje
Inderdaad! VPN op Frankfurt gezet en nu lukt het wel. PS5 besteld!! *O*

Thanks @Raem! _/-\o_

Verwijderd

Vanaf 14:40 zijn ervaring en mening over het gebeuren.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2023 18:08 ]

Verwijderd

Haha men is normaal heel snel hier om te roepen wat een gigantische onzin het is dat een PS5 misschien beter horizontaal kan.
Deze man zijn mening nemen we (terecht) wel serieus? :P
Ik ben in ieder geval helemaal klaar er mee en hij staat vanaf nu horizontaal. Case closed voor mij. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2023 09:45 ]

Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 09:44:
Haha men is normaal heel snel hier om te roepen wat een gigantische onzin het is dat een PS5 misschien beter horizontaal kan.
Ik ben in ieder geval helemaal klaar er mee en hij staat vanaf nu horizontaal. Case closed voor mij. :)
Ik heb alleen dat laatste stukje gekeken, maar waarom zegt hij dat die horizontaal moet terwijl hij daarvoor zegt dat het zeer onwaarschijnlijk is dat de liquid metal gaat lekken?

Verwijderd

Bekijk het.
(edit: reactie op zijn bericht "goed verhaal". voordat hij het aanpaste/aanvulde)

[ Voor 192% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2023 11:10 ]

Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 10:24:
Als je dat laatste stukje goed had bekeken had je je antwoord. Ik zal lief zijn. ;)
  • Zeer onwaarschijnlijk dat ie lekt.
  • Zijn ervaring is dat er wel een probleem is met droge plekken en oxidatie op die plekken.
  • Hoe groot het probleem is weet hij niet.
  • Zijn mening is dat het waarschijnlijk wijzer is om de PS5 horizontaal te plaatsen.
Geen keiharde wetenschap maar wel een mening van iemand die niet zomaar dingen roept.
Ik heb de console nu dus horizontaal geplaatst, baat het niet dan schaadt het niet. Verder is het ieder zijn eigen keus.
Goed verhaal. Maar het is me nog steeds niet duidelijk waarom hij vindt dat die horizontaal moet.

Door hem verticaal te zetten krijg je droge plekken?

[ Voor 8% gewijzigd door Raem op 11-02-2023 10:46 ]

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-11-2025
Jumpman schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 22:30:
Voor wie van SNES tijdperk platformers houdt met hedendaagse graphics is Marsupilami Hoodadventure een leuke game. €39,99 niet waard, wel €13,99 wat deze game nu kost in de PlayStation Plus aanbieding. Zelf in december de disc versie gekocht voor €13,99 bij de Media Markt.

Die Yoku's Island Express kende ik nog niet, maar ook nog gecombineerd met pinball! Ik heb hem toegevoegd op psprices en ga die binnenkort halen. Thanks!

• giantgiantus
Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 09:44:
Een iPhone kan je beter ook niet op het strand gebruiken en of bij zout water. Doe ik ook. Voor mij zijn het gebruiksproducten. Maar als je fijn gevoel hebt bij horizontale plaatsing zou ik het zeker doen.

Verwijderd

giantgiantus schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 11:25:
[...]

Een iPhone kan je beter ook niet op het strand gebruiken en of bij zout water. Doe ik ook. Voor mij zijn het gebruiksproducten. Maar als je fijn gevoel hebt bij horizontale plaatsing zou ik het zeker doen.
Wanneer jij je iPhone besluit niet te gebruiken op het strand dan ‘mis’ je je iPhone. Als ik mijn PS5 horizontaal zet dan verandert er verder niets.
Voor mij dus een makkelijke keus. Als ik de ruimte niet had oid had ik het niet gedaan.
Maar goed ik heb het filmpje gedeeld en verder is het prima doe er allemaal mee wat je wilt. :)

• PearlChoco
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 29-11-2025
Loop momenteel in Parijs, er gaat hier zonet een heus PS5 pop-up restaurant open lol

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eo46scRyP7VsN855nbs4S9NK4Nc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HPDs2u8CXilctYSiX3nqBSkU.jpg?f=fotoalbum_large

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Lol, Wat kun je daar eten? Gebak in de vorm van een dualsense controller? :p

• PearlChoco
Er staat al 100 man aan te schuiven...

Verwijderd

PearlChoco schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 11:36:
Er staat al 100 man aan te schuiven...
Ga je ook aanschuiven?

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:07
Blijkbaar is het restaurant in het thema van Horizon Forbidden West: https://www.instagram.com...D27K/?igshid=MDJmNzVkMjY=

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Dat ziet er wel tof uit! Als het eten ook nog goed is en niet hopeloos overpriced (voor zover dat kan in Parijs) dan is het wel een leuk uitje.

Verwijderd

Dat word metaal happen.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Net Hogwarts geïstalleerd en via de shop op mobiel de code voor de extra missie succesvol ingevoerd. Maar ik zie nu nergens een download terug, niet in mij games library en niet in de game hub van HL onder add-ons. Hoef ik niets te downloaden voor die extra missie?

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:41

nFo

Raem schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 10:43:
[...]

Goed verhaal. Maar het is me nog steeds niet duidelijk waarom hij vindt dat die horizontaal moet.

Door hem verticaal te zetten krijg je droge plekken?
Ja vind het ook vreemd, dan zouden pc's er ook last van moeten hebben met liquid metal, aangezien mainboards ook allemaal verticaal in de pc hangen.
Wellicht door zwaartekracht dat het naar onder weg zakt ?
Maar goed, zou het gewoon vervangen door koelpasta, mocht het voorkomen.

Verwijderd

Ik heb het filmpje helemaal bekeken, er is een probleem met oxidatie en dry spots in de liquid metal. Hij geeft daarnaast ook aan dat Sony het probleem waarschijnlijk heeft getackeld aangezien andere ps5's het probleem niet hebben.

Dat dit door de positie van de ps5 komt is nooit bewezen. Hij geeft alleen aan dat liquid metal kan verschuiven. Ik neem aan dat hier genoeg onderzoek naar gedaan is, aangezien elk moederbord in een pc verticaal hangt. Ik denk eerder dat het een probleem in de productie is...

Daarnaast is het maar de vraag hoe vaak het voorkomt, als het echt een groot probleem was dan hadden mensen al vaak geklaagd over uitvallende ps5's.

• PearlChoco
Ben hier met gezinsuitstap... Dus nee.
Anders meteen :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 13:10:
[...]

Ik heb het filmpje helemaal bekeken, er is een probleem met oxidatie en dry spots in de liquid metal. Hij geeft daarnaast ook aan dat Sony het probleem waarschijnlijk heeft getackeld aangezien andere ps5's het probleem niet hebben.

Dat dit door de positie van de ps5 komt is nooit bewezen. Hij geeft alleen aan dat liquid metal kan verschuiven. Ik neem aan dat hier genoeg onderzoek naar gedaan is, aangezien elk moederbord in een pc verticaal hangt. Ik denk eerder dat het een probleem in de productie is...

Daarnaast is het maar de vraag hoe vaak het voorkomt, als het echt een groot probleem was dan hadden mensen al vaak geklaagd over uitvallende ps5's.
Hoe vaak het allemaal daadwerkelijk voorkomt is maar de vraag ja. Dat er genoeg onderzoek is gedaan weet ik niet aangezien er wel vaker vreemde keuzes worden gemaakt.
Het zou inderdaad een probleem kunnen zijn in de productie.
Hij geeft wel aan dat er een probleem is met droge plekken.
De oorzaak kunnen we niet 100% aanwijzen maar als iemand zoals hij zegt dat het waarschijnlijk wijzer is om de PS5 horizontaal te zetten wil dat wel iets zeggen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 14:10:
[...]

Hoe vaak het allemaal daadwerkelijk voorkomt is maar de vraag ja. Dat er genoeg onderzoek is gedaan weet ik niet aangezien er wel vaker vreemde keuzes worden gemaakt.
Het zou inderdaad een probleem kunnen zijn in de productie.
Hij geeft wel aan dat er een probleem is met droge plekken.
De oorzaak kunnen we niet 100% aanwijzen maar als iemand zoals hij zegt dat het waarschijnlijk wijzer is om de PS5 horizontaal te zetten wil dat wel iets zeggen.
Maar dit probleem is toch ook niet aanwezig bij moederborden? Die hangen ook allemaal verticaal. Vandaar dat ik eerder denk dat het een productie probleem is dan echt een structureel probleem met liquid metal. Aangezien niet elke ps5 dit probleem heeft.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 14:31:
[...]

Maar dit probleem is toch ook niet aanwezig bij moederborden? Die hangen ook allemaal verticaal. Vandaar dat ik eerder denk dat het een productie probleem is dan echt een structureel probleem met liquid metal. Aangezien niet elke ps5 dit probleem heeft.
PC's met lm worden naar mijn weten niet massaal in een fabriek in elkaar gezet. Zou dus zomaar een structureel productie probleem kunnen zijn wie weet. ;)
Ik ben wel benieuwd hoe dit zich verder ontwikkelt misschien is het inderdaad in de praktijk niet eens een probleem te noemen.
Time will tell.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Mijn PS staat al sinds de release dag verticaal en dat blijft hij ook :)

Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 14:52:
[...]

PC's met lm worden naar mijn weten niet massaal in een fabriek in elkaar gezet. Zou dus zomaar een structureel productie probleem kunnen zijn wie weet. ;)
Ik ben wel benieuwd hoe dit zich verder ontwikkelt misschien is het inderdaad in de praktijk niet eens een probleem te noemen.
Time will tell.
structureel?

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Maar als je simpel nadenkt dan lijkt het mij logischer dat liquid metal inderdaad naar beneden zakt als hij verticaal staat. Wat vanuit de fabriek al gebeurd want ze worden verticaal ingepakt. En liquid kan niet naar boven kruipen dus ik kan mij voorstellen dat een verticale PS5 sneller last krijgt van dry spots.

Ik hou de mijne gewoon horizontaal. Het staat me niet in de weg al vind ik het design maar raar gekozen. Feit blijft om na een jaar sowieso aan stof verwijdering te doen en na de garantieperiode gewoon even je liquid metal te controleren en eventueel te verversen. Ik ga er gewoon vanuit dat Sony dit uitgebreid getest heeft en dat een verticale stand gewoon moet kunnen. Maar nogmaals, zwaartekracht en liquid lijkt mij dat dat niet echt bevordelijk is om dry spots tegen te gaan.

• giantgiantus
Yzord schreef op zondag 12 februari 2023 @ 03:40:
Maar als je simpel nadenkt dan lijkt het mij logischer dat liquid metal inderdaad naar beneden zakt als hij verticaal staat. Wat vanuit de fabriek al gebeurd want ze worden verticaal ingepakt. En liquid kan niet naar boven kruipen dus ik kan mij voorstellen dat een verticale PS5 sneller last krijgt van dry spots.

Ik hou de mijne gewoon horizontaal. Het staat me niet in de weg al vind ik het design maar raar gekozen. Feit blijft om na een jaar sowieso aan stof verwijdering te doen en na de garantieperiode gewoon even je liquid metal te controleren en eventueel te verversen. Ik ga er gewoon vanuit dat Sony dit uitgebreid getest heeft en dat een verticale stand gewoon moet kunnen. Maar nogmaals, zwaartekracht en liquid lijkt mij dat dat niet echt bevordelijk is om dry spots tegen te gaan.
Zou de tip ook even geven aan alle pc gebruikers. Even je toren horizontaal 😃

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Gister de eerste 10 uren in Hogwarts gestoken :o Draait prima in fidelity op een tv met VRR. En met name op de binnenlocaties heeft RT wel echt toegevoegde waarde.

• -SaveMe-
  • Laatst online: 20-12-2025
Hogwarth's is echt fantastisch. Geweldig gevoel van exploration. En Het kasteel is onwerkelijk. Nog nooit een gebouw/plaats in een game zo 'echt' gevoeld. Aandacht voor detail is ook om van te smullen!

GamiQ, de game notes app met game maps!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:17
Zo, ik wil ook call of duty net wat maten gaan spelen

Ik heb nodig:
- ps5 disk editie
- call of duty
- koptelefoon

Je hebt koptelefoons om met de controller met een draad te verbinden, maar geheel draadloze koptelefoons zijn toch makkelijker?

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:49

Mauz1978

Console War Veteran

President schreef op zondag 12 februari 2023 @ 18:38:
Zo, ik wil ook call of duty net wat maten gaan spelen

Ik heb nodig:
- ps5 disk editie
- call of duty
- koptelefoon

Je hebt koptelefoons om met de controller met een draad te verbinden, maar geheel draadloze koptelefoons zijn toch makkelijker?
Not sure if serious…

Something under the bed is drooling

• President
Nou, eigenlijk wel?

Ik heb hier gewoon een draadloze koptelefoon voor de televisie... Maar die kan ik uiteraard niet met de PS5 gebruiken aangezien er geen microfoon op zit.

Als ik https://www.coolblue.nl/a...-op-de-playstation-5.html bekijk
Een methode is om de headset via de 3,5 mm audiopoort van de controller aan te sluiten. In totaal zijn er 5 mogelijkheden waarmee je een gaming headset op de PS5 console aansluit. Die 5 methoden leggen we je hier uit.
Dan is verbinden met de controller dus een optie, maar waarom zou je dat willen als het ook gewoon geheel draadloos kan?

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-01 21:41

Lapras

Ice beam

Ragnarok op No Mercy uitgespeeld. 100%. Laatste Berserker en Gna waren wel pittig. Ik ben blij dat het voorbij is. Topspel natuurlijk.

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:07
@President Ik gebruik een bedrade koptelefoon in mijn controller. Opzich werkt dat natuurlijk prima, en mijn koptelefoon heeft echt een super flexibele kabel. En je hebt nooit het probleem dat je koptelefoon ineens leeg blijkt te zijn.

Toch zou ik volgende keer een wireless controller halen. De kabel komt via de onderkant uit de controller en dat is gewoon niet altijd handig qua positionering. Daarbij zit de kabel soms ook toch echt in de weg/geeft een trekkend gevoel.

offtopic:
Ik gebruik de HyperX Cloud II

• psych
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02:23
Redenen om voor 3,5mm headset te gaan:

-Je hebt al zo’n headset
-Je usb poorten op je ps5 zijn allemaal in gebruik of niet bereikbaar omdat je hem in een dichte kast hebt oid
-Met meerdere spelers op 1 ps5 deelnemen in voicechat

D3-profile: psych#2469 WoW profile: Tharagh

• President
lolgast schreef op zondag 12 februari 2023 @ 19:11:
@President Ik gebruik een bedrade koptelefoon in mijn controller. Opzich werkt dat natuurlijk prima, en mijn koptelefoon heeft echt een super flexibele kabel. En je hebt nooit het probleem dat je koptelefoon ineens leeg blijkt te zijn.

Toch zou ik volgende keer een wireless controller halen. De kabel komt via de onderkant uit de controller en dat is gewoon niet altijd handig qua positionering. Daarbij zit de kabel soms ook toch echt in de weg/geeft een trekkend gevoel.

offtopic:
Ik gebruik de HyperX Cloud II
Ik heb nu nog niks, maar in mijn hoofd zou ik de controller willen weg leggen om even wat drinken te pakken in de keuken... De koptelefoon dan ook nog afdoen is weer een extra handeling, dus lijkt mij omslachtig?
psych schreef op zondag 12 februari 2023 @ 19:11:
Redenen om voor 3,5mm headset te gaan:

-Je hebt al zo’n headset
-Je usb poorten op je ps5 zijn allemaal in gebruik of niet bereikbaar omdat je hem in een dichte kast hebt oid
-Met meerdere spelers op 1 ps5 deelnemen in voicechat
De plaats om de PS5 te zetten is wel een goede... Maar moet die voor de controller dan ook niet in een open kast staan? Of gebruikt dat echt een andere verbinding?

Ik zal de enige in huis zijn die op de PlayStation speelt en wil dan wel online kunnen mee praten... Maar jij bedoelt waarschijnlijk als we met twee mensen hier thuis op de bank aan het gamen zijn?

• lolgast
@President Ik heb persoonlijk geen problemen met de extra handeling om de koptelefoon af te doen als ik naar de keuken loop of een sanitaire stop moet maken. Even geen koptelefoon op je hoofd is soms ook wel lekker. Als je écht lui wilt zijn kun je natuurlijk ook de jack uit de controller halen als je zo graag warme oortjes houdt tijdens het wandelen :)

Ik weet trouwens niet (en het boeit me ook niet) hoeveel sneller de controller bijvoorbeeld leeg is omdat hij ook de ingebouwde DAC moet gebruiken op het moment dat je een bedrade koptelefoon gebruikt
@President Je kunt eventueel voor de Sony Pulse 3D headset gaan. Is zowel draadloos als bedraad te gebruiken, dus je kunt kiezen. En hij is niet al te duur.
Ik weet niet hoe de kwaliteit is van het geluid en de mic, dus daar zou je wat reviews op na moeten slaan.

https://www.playstation.c...ulse-3d-wireless-headset/

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22:34
Raem schreef op zondag 12 februari 2023 @ 19:41:
@President Je kunt eventueel voor de Sony Pulse 3D headset gaan. Is zowel draadloos als bedraad te gebruiken, dus je kunt kiezen. En hij is niet al te duur.
Ik weet niet hoe de kwaliteit is van het geluid en de mic, dus daar zou je wat reviews op na moeten slaan.

https://www.playstation.c...ulse-3d-wireless-headset/
Kan die ook aanraden. Gebruik die sinds release. Fijne kwaliteit.

• psych
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02:23
President schreef op zondag 12 februari 2023 @ 19:22:
[...]
De plaats om de PS5 te zetten is wel een goede... Maar moet die voor de controller dan ook niet in een open kast staan? Of gebruikt dat echt een andere verbinding?

Ik zal de enige in huis zijn die op de PlayStation speelt en wil dan wel online kunnen mee praten... Maar jij bedoelt waarschijnlijk als we met twee mensen hier thuis op de bank aan het gamen zijn?
Nee voor de werking van de usb zender of de verbinding met je controller is het niet erg als de kast dicht is. Maar dan kan je wat minder flexibel de usb zender eruit of erin steken, mocht dat wenselijk zijn. En ik bedoelde inderdaad met zijn tweeën op de bank en dan met anderen in voicechat; bv neefje + nichtje samen met mijn twee kids sack boy of rocket league spelen.
Maar als je als enige speelt zou ik lekker voor draadloos gaan, dat 3,5mm draadje gaat toch in de weg zitten :) en je beste gaming headset modellen zijn normaalgesproken draadloos.

D3-profile: psych#2469 WoW profile: Tharagh

• President
Hm, ik ga dan even kijken. Ga hem alleen kopen voor call of duty, de kinderen hier hebben al de Nintendo Switch oled sinds een jaartje om spelletjes op te spelen :-). Die mogen het dus lekker daar bij houden de komende jaren.

Ik ga eerst even de disk editie qua voorraad in de gaten houden en daarna de rest uitkiezen :-).

Ik hou wel van een headset waarbij allebei mogelijk is, dan houd ik beide opties open

[ Voor 29% gewijzigd door President op 12-02-2023 20:02 ]

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:46
@President Met deze wireles dongel werkt bijna elke headset :)

https://www.amazon.nl/Blu...id=pla-931511922429&psc=1

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Noob vraag, ik ben nieuw in de PS wereld. sinds een paar dagen heb ik een PS5, op dit moment speel ik alleen Days Gone nog. Maar ik verbaas me een beetje over het saven in de game. Klopt het dat je niet tussentijds een save kunt maken in een missie? Als ik bijvoorbeeld doodga dan ga ik wel naar een tussenpunt, maar save ik en sluit ik de game af dan ga ik weer helemaal terug naar het begin van die missie. Is dat iets van deze game of is dat hoe het werkt op de PS?

spoiler:
Aan het begin als ik Boozer naar de wachttoren heb gebracht. Dan moord ik die groep van 6 uit bij een kamp een stukje verderop. Daarna zijn er geen vijanden direct in de buurt. Daar wilde ik saven. Maar de volgende keer kwam ik weer op de motor bij de wachttoren uit.

[ Voor 23% gewijzigd door ArthurMorgan op 13-02-2023 08:21 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• RisingSun
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-12-2025
ArthurMorgan schreef op maandag 13 februari 2023 @ 08:15:
Noob vraag, ik ben nieuw in de PS wereld. sinds een paar dagen heb ik een PS5, op dit moment speel ik alleen Days Gone nog. Maar ik verbaas me een beetje over het saven in de game. Klopt het dat je niet tussentijds een save kunt maken in een missie? Als ik bijvoorbeeld doodga dan ga ik wel naar een tussenpunt, maar save ik en sluit ik de game af dan ga ik weer helemaal terug naar het begin van die missie. Is dat iets van deze game of is dat hoe het werkt op de PS?

spoiler:
Aan het begin als ik Boozer naar de wachttoren heb gebracht. Dan moord ik die groep van 6 uit bij een kamp een stukje verderop. Daarna zijn er geen vijanden direct in de buurt. Daar wilde ik saven. Maar de volgende keer kwam ik weer op de motor bij de wachttoren uit.
Als ik het mij goed herinner, kan je saven door bij je motor te staan en dan een knop in te drukken. Het is alweer een tijd geleden ;)

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ok dank je, dat is wel erg specifiek :D Ik zal het gaan proberen.

Is dit echt iets van deze game of hebben eigenlijk alle games zulke eisen voor een handmatige save?

• lolgast
ArthurMorgan schreef op maandag 13 februari 2023 @ 08:44:
Ok dank je, dat is wel erg specifiek :D Ik zal het gaan proberen.

Is dit echt iets van deze game of hebben eigenlijk alle games zulke eisen voor een handmatige save?
Elke game hanteert zijn eigen van manier van opslaan toch? Dat is niet PS5 specifiek hoor. Tenzij je altijd via emulators/savestates hebt gewerkt is dit geen unieke manier

• ArthurMorgan
  • Niet online
lolgast schreef op maandag 13 februari 2023 @ 09:04:
[...]

Elke game hanteert zijn eigen van manier van opslaan toch? Dat is niet PS5 specifiek hoor. Tenzij je altijd via emulators/savestates hebt gewerkt is dit geen unieke manier
Het is wennen voor me zal ik maar zeggen :)

Ik had gewoon op zijn minst veel meer savepunten verwacht, of anders manueel bewaren op zo goed als elk punt buiten directe actiescenes. Maar goed, dus moet ik maar even goede zoektermen bedenken bij elk spel dat ik ga spelen om te weten hoe en waar ik kan saven. (Komt ook bij dat je geen foutmelding krijgt als je wilt saven daar, als ik bijvoorbeeld terug denk aan RDR2 krijg je gewoon geen mogelijkheid tot saven als het niet kan. Vandaar ook mijn verbazing :) ) Ik had gewoon niet het idee dat ik midden in een missie zat ook, dat zal mijn fout geweest zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door ArthurMorgan op 13-02-2023 09:10 ]

• RustStorm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-01 18:46
Chaoss schreef op zondag 12 februari 2023 @ 10:13:
Gister de eerste 10 uren in Hogwarts gestoken :o Draait prima in fidelity op een tv met VRR. En met name op de binnenlocaties heeft RT wel echt toegevoegde waarde.
Ik ben enorm benieuwd hoe het bij mij zal gaan lopen. Gisteren de PS5 disk editie weten te bestellen. Heb echter nog een (prachtig) Panasonic plasma scherm... dus niet per se enorm up to date. Heel benieuwd naar de beeldkwaliteit.

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

• robb.
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-01 16:20
Weet iemand wat er aan de hand is met direct.playstation.com? Als ik de winkelwagen aanklik kom ik niet verder dan het scherm "aanmelden om door te gaan" (terwijl ik al aangemeld ben). Hierdoor kan ik dus niks bestellen. Als ik via vpn (duitsland) deze site benader dan kan ik wel zonder gedoe iets bestellen.

• Gregory76
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:11

Gregory76

Sony PlayStation freak

robb. schreef op maandag 13 februari 2023 @ 10:38:
Weet iemand wat er aan de hand is met direct.playstation.com? Als ik de winkelwagen aanklik kom ik niet verder dan het scherm "aanmelden om door te gaan" (terwijl ik al aangemeld ben). Hierdoor kan ik dus niks bestellen. Als ik via vpn (duitsland) deze site benader dan kan ik wel zonder gedoe iets bestellen.
Lukt hier inderdaad ook niet momenteel. Ligt dus niet aan jou.

strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

• RustStorm
robb. schreef op maandag 13 februari 2023 @ 10:38:
. Als ik via vpn (duitsland) deze site benader dan kan ik wel zonder gedoe iets bestellen.
Dat is voor mij de manier geweest de bestelling te kunnen plaatsen. :)

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

• NyteMyre
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-01 21:02
Vandaag moet m'n vervangende PS5 aankomen, maar UPS geeft alleen "Delivery by the end of the day".
Wat heb ik daar nou weer aan :(

• robb.
RustStorm schreef op maandag 13 februari 2023 @ 11:20:
[...]

Dat is voor mij de manier geweest de bestelling te kunnen plaatsen. :)
Hoe heb je dat met jou adres gedaan? Ik moet de adresgegevens opnieuw invullen maar kan het land niet aanpassen, deze blijft op Duitsland staan.

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 01-01 18:51
robb. schreef op maandag 13 februari 2023 @ 12:02:
[...]

Hoe heb je dat met jou adres gedaan? Ik moet de adresgegevens opnieuw invullen maar kan het land niet aanpassen, deze blijft op Duitsland staan.
Je moet in de URL "de-de" door "nl-nl" of "nl-be" vervangen ;)

• RustStorm
robb. schreef op maandag 13 februari 2023 @ 12:02:
[...]

Zie post van @MathieuT

• robb.
MathieuT schreef op maandag 13 februari 2023 @ 12:20:
[...]

Je moet in de URL "de-de" door "nl-nl" of "nl-be" vervangen ;)
Die truc had ik al uitgehaald, zal nog eens proberen.

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:10
ArthurMorgan schreef op maandag 13 februari 2023 @ 09:09:
[...]

Ik had gewoon op zijn minst veel meer savepunten verwacht, of anders manueel bewaren op zo goed als elk punt buiten directe actiescenes. Maar goed, dus moet ik maar even goede zoektermen bedenken bij elk spel dat ik ga spelen om te weten hoe en waar ik kan saven. (Komt ook bij dat je geen foutmelding krijgt als je wilt saven daar, als ik bijvoorbeeld terug denk aan RDR2 krijg je gewoon geen mogelijkheid tot saven als het niet kan. Vandaar ook mijn verbazing :) ) Ik had gewoon niet het idee dat ik midden in een missie zat ook, dat zal mijn fout geweest zijn.
Je moet idd bij je motor staan of bij een bed. Dat zijn de savepunten in deze game.

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22:34
ArthurMorgan schreef op maandag 13 februari 2023 @ 09:09:
[...]

Days Gone is op vrij veel vlakken best veroudert. Er zijn gelukkig een hoop games waar je altijd kunt saven.

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 02-01 19:16
Okee wauw ik snap het enthousiasme rond Uncharted. Heb vorige maand deel 1 uitgespeeld, en vond dat meh, wel vermakelijk maar niet heel bijzonder. Maar had al gelezen dat deel 2 bijzonder is, een jeetje wat een actie en vermakelijk tempo zeg. Heb net in één ruk chapter 7 tot en met 11 gespeeld, en half uur daarvoor al chapter 4 tot en met 6. Blij dat ik met een PS5 eindelijk aan Uncharted begonnen ben.

Verwijderd

Zorroberner schreef op maandag 13 februari 2023 @ 17:29:
Okee wauw ik snap het enthousiasme rond Uncharted. Heb vorige maand deel 1 uitgespeeld, en vond dat meh, wel vermakelijk maar niet heel bijzonder. Maar had al gelezen dat deel 2 bijzonder is, een jeetje wat een actie en vermakelijk tempo zeg. Heb net in één ruk chapter 7 tot en met 11 gespeeld, en half uur daarvoor al chapter 4 tot en met 6. Blij dat ik met een PS5 eindelijk aan Uncharted begonnen ben.
Deel 1 heb ik niet eens uitgespeeld maar vanaf deel 2....inderdaad wauw. Toen ik hoorde dat Uncharted 4 een 60fps update kreeg wist ik dat de PS5 in huis moest komen om de game nogmaals uit te spelen. :P
Samen met TLOU de top van Playstation imo.
Have fun!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-12-2025

The_Worst

Unox

Eigenlijk wel goed om te horen want ik kwam nauwelijks door Uncharted 1 heen. Verhaals was meh maar de besturing deed zoveel afbreuk aan het geheel. Sommige momenten waren zeer frustrerend.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Ik ben momenteel ook met Uncharted bezig, en ik vind deel 2 eigenlijk op diverse vlakken hard tegenvallen.
* Controls zijn bij momenten echt crap. In deel 2 ben ik veel vaker doodgegaan door een verkeerde beweging of sprong omdat die toch niet zo natural waren qua controls. Het begint al in de proloog waar ik serieus moeite had met de controls om mijn weg naar boven te banen.
* Het verhaal vind ik toch redelijk belachelijk hoe van hot naar her gesprongen wordt, en vooral waarom. Bvb:
spoiler:
Heel die vette constructie in de grotten in Nepal om dan uiteindelijk Myst-gewijs gewoon een 3D kaart van de locatie van de Cintamani te vinden ? En eens terug daar, een hele constructie in de toren om dan gewoon via een opening in de muur te tonen waar de super obvious lock in de grond zich bevindt. *facepalm*. En heel die sneeuwwandeling voor Schäfer zijn expeditie om dan wat te vinden... een hoop lijken en wat monsters, en met lege handen terug te keren.

* De puzzels zijn ook veel te gemakkelijk voor zo een grote game.

Het zal wel aan mij liggen, gezien alle lovende reviews, maar buiten dat het er (zeker voor die tijd) fantastisch uitziet, en een halve film is (wat je ook weer als nadeel kan zien), valt het me toch wat tegen. Ik zit gelukkig wel bijna op het einde.

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-12-2025
Voor mij staat Uncharted 4 (+ Lost Legacy) op nummer 1.
Zeer mooie graphics (nu nog!), sfeer en muziek. Je ziet dat de devs hier al hun kunde en liefde in gestoken hebben. Het hele piraten thema vond ik altijd al super leuk (Pirates of the carribean fan)

Dan Uncharted 2. Vette actie en verhaal en voor de ps3 toen uitmuntende graphics. Alles is gewoon een veel betere Uncharted experience. Dit wordt zowat de basis van de volgende Uncharted games.

Dan U3. Is best ok maar het is meer U2.5.
Weinig vernieuwingen en meer van dezelfde taart.

U1. Redelijk ok... maar het lijkt nog onafgewerkt. Repitieve actie en weinig afwisseling. Het einde is echt meh...

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:29
Twixie schreef op maandag 13 februari 2023 @ 18:14:
Ik ben momenteel ook met Uncharted bezig, en ik vind deel 2 eigenlijk op diverse vlakken hard tegenvallen.
* Controls zijn bij momenten echt crap. In deel 2 ben ik veel vaker doodgegaan door een verkeerde beweging of sprong omdat die toch niet zo natural waren qua controls. Het begint al in de proloog waar ik serieus moeite had met de controls om mijn weg naar boven te banen.
* Het verhaal vind ik toch redelijk belachelijk hoe van hot naar her gesprongen wordt, en vooral waarom. Bvb:
spoiler:
Heel die vette constructie in de grotten in Nepal om dan uiteindelijk Myst-gewijs gewoon een 3D kaart van de locatie van de Cintamani te vinden ? En eens terug daar, een hele constructie in de toren om dan gewoon via een opening in de muur te tonen waar de super obvious lock in de grond zich bevindt. *facepalm*. En heel die sneeuwwandeling voor Schäfer zijn expeditie om dan wat te vinden... een hoop lijken en wat monsters, en met lege handen terug te keren.

Het zal wel aan mij liggen, gezien alle lovende reviews, maar buiten dat het er (zeker voor die tijd) fantastisch uitziet, en een halve film is (wat je ook weer als nadeel kan zien), valt het me toch wat tegen. Ik zit gelukkig wel bijna op het einde.
Besturing is anders met de Trilogy collectie. hoewel PS3 wel het fijnst voeld betreft aimen in U2 is de game op de oudere console wel 30 fps.

Tjsa die game komt uit 2009 dus als je je verwachtingen zo hoog stelt door alle hype die je leest kan het helaas makkelijk tegenvallen. U2 is wel mijn persoonlijke favoriet omdat het verhaal Nate heel erg af straft en dat je hem daar om hoort mompelen vind ik fantastisch.

U4 vind ik wat te volwassen helaas, kwa idee probeert het net iets teveel betreft piraten schat te vinden.
Maar dat is verhaal technisch, alle andere aspecten zijn wel fantastisch.

U1 is wel de minste van de serie, maar beschouw het puur introductief, en er zijn zeker wel wat highlights en set pieces. Maar het is wat meer typisch en daardoor mogelijk meer nuance.
En het speelt als een PS2 game helaas.

En U3 is voelt wat als een stap terug en komt iets minder gestoort over als U2.

Maar bekijk alle 5/6 games ook als 1 serie. Maar moet nog steeds Chloe's avontuur uit spelen. later dit jaar waarschijnlijk.

• Meister Sachs
  • Laatst online: 10-12-2025
Psyonara schreef op maandag 13 februari 2023 @ 20:33:
[...]

Besturing is anders met de Trilogy collectie. hoewel PS3 wel het fijnst voeld betreft aimen in U2 is de game op de oudere console wel 30 fps.

Tjsa die game komt uit 2009 dus als je je verwachtingen zo hoog stelt door alle hype die je leest kan het helaas makkelijk tegenvallen. U2 is wel mijn persoonlijke favoriet omdat het verhaal Nate heel erg af straft en dat je hem daar om hoort mompelen vind ik fantastisch.

U4 vind ik wat te volwassen helaas, kwa idee probeert het net iets teveel betreft piraten schat te vinden.
Maar dat is verhaal technisch, alle andere aspecten zijn wel fantastisch.

U1 is wel de minste van de serie, maar beschouw het puur introductief, en er zijn zeker wel wat highlights en set pieces. Maar het is wat meer typisch en daardoor mogelijk meer nuance.
En het speelt als een PS2 game helaas.

En U3 is voelt wat als een stap terug en komt iets minder gestoort over als U2.

Maar bekijk alle 5/6 games ook als 1 serie. Maar moet nog steeds Chloe's avontuur uit spelen. later dit jaar waarschijnlijk.
Vond UC2 toch eigenlijk altijd wel één van de betere games binnen deze franchise. De hele game voelen de levels binnen het verhaal natuurlijk aan, er is altijd een duidelijke reden waarom je in een bepaald gebied bent. Het enige dat ik vrij vermoeiend vond, zijn de latere levels. Soms worden er wel heel erg veel vijanden op je afgestuurd. Maar goed, dat is niet iets dat uniek is voor Uncharted. De gunplay is ook erg prettig en zeker een verbetering ten aanzien van UC1. Vooral het reageren door vijanden (of beter gezegd, het gebrek daaraan) op schoten vond ik altijd erg raar in UC1. Alsof ze niet worden geraakt, dat ontbreken van feedback voelde niet fijn. Wel een erg leuk verhaal. UC3 vond ik altijd minder, zeker wat betreft de gunplay (de implementatie van een alternatieve aiming option verbeterde dat wel een beetje) en de levels. Soms had je het gevoel dat je in een bepaald gebied was, niet omdat het logisch was qua verhaal, maar omdat het gewoon kon. Kijk eens wat een geweldige cruiser level lol. Uncharted 4 is toch wel de beste Uncharted mijns inziens. Dat de game grafisch beter is dan de andere games, is natuurlijk logisch. Maar het verhaal, de karakters zijn juist zoveel volwassener dan in de andere games. Lastig te zeggen, klinkt ook een beetje paradoxaal, maar UC4 voelde daarom minder gamey aan. Lost Legacy vond ik een prima toevoeging, Chloe is een erg leuk karakter. Van Nadine ben ik niet zo'n grote fan, maar verder is de relatie tussen Chloe en Nadine wel prima uitgewerkt. Jammer alleen dat het "open-wereldgedeelte" zo prominent aanwezig is in deze game. Misschien als ze het verhaal wat langer hadden gemaakt, dat dit minder opgevallen zou zijn.

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:29
Meister Sachs schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 08:05:
[...]

Vond UC2 toch eigenlijk altijd wel één van de betere games binnen deze franchise. De hele game voelen de levels binnen het verhaal natuurlijk aan, er is altijd een duidelijke reden waarom je in een bepaald gebied bent. Het enige dat ik vrij vermoeiend vond, zijn de latere levels. Soms worden er wel heel erg veel vijanden op je afgestuurd. Maar goed, dat is niet iets dat uniek is voor Uncharted. De gunplay is ook erg prettig en zeker een verbetering ten aanzien van UC1. Vooral het reageren door vijanden (of beter gezegd, het gebrek daaraan) op schoten vond ik altijd erg raar in UC1. Alsof ze niet worden geraakt, dat ontbreken van feedback voelde niet fijn. Wel een erg leuk verhaal. UC3 vond ik altijd minder, zeker wat betreft de gunplay (de implementatie van een alternatieve aiming option verbeterde dat wel een beetje) en de levels. Soms had je het gevoel dat je in een bepaald gebied was, niet omdat het logisch was qua verhaal, maar omdat het gewoon kon. Kijk eens wat een geweldige cruiser level lol. Uncharted 4 is toch wel de beste Uncharted mijns inziens. Dat de game grafisch beter is dan de andere games, is natuurlijk logisch. Maar het verhaal, de karakters zijn juist zoveel volwassener dan in de andere games. Lastig te zeggen, klinkt ook een beetje paradoxaal, maar UC4 voelde daarom minder gamey aan. Lost Legacy vond ik een prima toevoeging, Chloe is een erg leuk karakter. Van Nadine ben ik niet zo'n grote fan, maar verder is de relatie tussen Chloe en Nadine wel prima uitgewerkt. Jammer alleen dat het "open-wereldgedeelte" zo prominent aanwezig is in deze game. Misschien als ze het verhaal wat langer hadden gemaakt, dat dit minder opgevallen zou zijn.
U2 is gewoon mijn favoriet en is gewoon de meest afstraffende achtbaan betreft setpieces en je realiseerd dat pas als je in de Village komt en het is ineens rustig, U3 heeft dat minder en Cruisehip level is wel de Highlight van de game en absoluut fantastisch.

Het is niet dat U4 minder gamey is, maar het verhaal gaat op een punt tegen de gameplay in als het ware, en dat vond ik een frustrerend moment. Ook een andere pet peeve is Elena die Nate zowat beschuldigd dat hij te obsessed met treasure is, Terwijl Elena juist in U1 en U2 Nate het meeste aanspoort, terwijl Nate juist klaar is met de hunt vanwege het gevaar.

De eerste drie games zijn betreft verhaal quick and dirty gedaan bijna, waar de Setpieces de focus waren, en het verhaal als 2de. In U4 is het anders om en het voelt ook minder gestoord als U2 en U3.
Bijvoorbeeld Indiana Jones Trilogy zijn als je de making off ervan ziet zegt Spielberg ook we hebben die films quick and dirty gemaakt. En Crystal skull voelt als een andere slag film.

Uncharted games hebben hetzelfde effect, en krijg het idee dat ze U4 wat te speciaal wouden maken.
Het is een fantastische mooie game maar het mist de gekkigheid van de vorige games.

Verwijderd

Dat zal ook wel komen omdat U4 een afsluiter is en daarom wat serieuzer.

• Meister Sachs
  • Laatst online: 10-12-2025
Psyonara schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 12:44:
[...]

U2 is gewoon mijn favoriet en is gewoon de meest afstraffende achtbaan betreft setpieces en je realiseerd dat pas als je in de Village komt en het is ineens rustig, U3 heeft dat minder en Cruisehip level is wel de Highlight van de game en absoluut fantastisch.

Het is niet dat U4 minder gamey is, maar het verhaal gaat op een punt tegen de gameplay in als het ware, en dat vond ik een frustrerend moment. Ook een andere pet peeve is Elena die Nate zowat beschuldigd dat hij te obsessed met treasure is, Terwijl Elena juist in U1 en U2 Nate het meeste aanspoort, terwijl Nate juist klaar is met de hunt vanwege het gevaar.

De eerste drie games zijn betreft verhaal quick and dirty gedaan bijna, waar de Setpieces de focus waren, en het verhaal als 2de. In U4 is het anders om en het voelt ook minder gestoord als U2 en U3.
Bijvoorbeeld Indiana Jones Trilogy zijn als je de making off ervan ziet zegt Spielberg ook we hebben die films quick and dirty gemaakt. En Crystal skull voelt als een andere slag film.

Uncharted games hebben hetzelfde effect, en krijg het idee dat ze U4 wat te speciaal wouden maken.
Het is een fantastische mooie game maar het mist de gekkigheid van de vorige games.
Ja goed, dat is natuurlijk subjectief. Voor mij voelde UC4, om de redenen die ik noemde, minder gamey aan. Wat bedoel je met "het verhaal gaat op een punt tegen de gameplay in als het ware"? Ik heb dat niet zo ervaren als ik dit schrijven interpreteer op die wijze zoals je het bedoelt. Als nooit tevoren werd er toch wel diepgang aan de karakters toegevoegd. Vooral het inkijkje in de jeugd van Nathan en zijn broer vond ik beter dan die hele opening van UC3. Dat laatste betreffende UC4 (i.e. Elena etc.) is voor mij zeker ook niet een "pet peeve". Dat laat juist zien dat zowel Nathan als Elena zich in een heel andere levensfase bevinden. Hoewel... Laat ik het zo zeggen, de schrijvers motiveren wel degelijk in UC4 waarom Elena zich op een bepaalde manier gedraagt (geldt ook voor de andere karakters). Voelde geenszins paradoxaal aan. Dat van die gekkigheid kan ik me goed voorstellen, maar dat heb ik juist niet gemist. Qua Indiana Jones snap ik wel wat je bedoelt, maar die vergelijking is in meerdere opzichten toch niet helemaal juist vind ik. Maar goed, ik wil niet een hele analyse van UC4 hier op het net gooien, wie weet zijn er mensen die de game nog moeten spelen lol. De versie op de ps5 is nog niet zo heel lang geleden uitgebracht, kan me voorstellen dat dit voor sommige gamers een eerste kennismaking met Uncharted zal zijn. Bovendien is het wellicht beter om deze discussie voort te zetten in de thread over Uncharted ;) . Hoe dan ook, ondanks kritiek, zijn het alle 5 erg vermakelijke games (of eigenlijk 6, want Golden Abyss was ook best te pruimen).
Cowboy_Henk schreef op maandag 13 februari 2023 @ 18:51:
Voor mij staat Uncharted 4 (+ Lost Legacy) op nummer 1.
Zeer mooie graphics (nu nog!), sfeer en muziek. Je ziet dat de devs hier al hun kunde en liefde in gestoken hebben. Het hele piraten thema vond ik altijd al super leuk (Pirates of the carribean fan)

Dan Uncharted 2. Vette actie en verhaal en voor de ps3 toen uitmuntende graphics. Alles is gewoon een veel betere Uncharted experience. Dit wordt zowat de basis van de volgende Uncharted games.

Dan U3. Is best ok maar het is meer U2.5.
Weinig vernieuwingen en meer van dezelfde taart.

U1. Redelijk ok... maar het lijkt nog onafgewerkt. Repitieve actie en weinig afwisseling. Het einde is echt meh...
Ja, helemaal mee eens. Eerder stond voor mij UC2 op de eerste plek. Na herhaald doorspelen van de gehele franchise, vind ik UC4 en legacy toch ook wel de beste games in de serie. Je hebt inderdaad het gevoel dat ze kosten noch moeite hebben gespaard.

[ Voor 15% gewijzigd door Meister Sachs op 14-02-2023 13:29 ]

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

• Hulleman
Twixie schreef op maandag 13 februari 2023 @ 18:14:
spoiler:

Vergeet niet dat de game al bijna 15 jaar oud is he. Gameplay-wise zijn we in die tussentijd al wel heel veel meer verwend. Toen ik Uncharted 2 bij release speelde vond ik dat echt helemaal geweldig. Games die het verhaal op deze manier vertelden en in beeld brachten waren er niet veel. Los van de keuze om monsters in de game te stoppen, net als bij deel 1. Gelukkig is dat bij deel 3 en deel 4 achterwege gebleven.

De puzzels in uncharted zijn simpel en dat blijven ze in de komende delen ook.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik wilde een nieuw profiel maken voor de kinderen. maar ik moest verplicht een ander emailadres invoeren? klopt dit? of doe ik iets verkeerd? profiel is wel ondertussen aangemaakt, maar heb er nog een nodig. maar dit vond ik niet echt fijn ivm geen ander extra emailadres.

ik mag ook niet het emailadres gebruiken van mijn hoofdprofiel. zeer vervelend. waarom moet ik een totaal nieuwe emailadres gebruiken voor een extra profiel?

[ Voor 22% gewijzigd door Farabi op 14-02-2023 17:46 ]

Pagina: 1 ... 260 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord