LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Verwijderd
Ik durf dan ook niet een VR2 in huis te halen.
Een 6 is voor mij gewoon: Best ok en nog voldoende. 7: Goed. 8 zeer goed, 9 top en 10 fantastisch.Hulleman schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 12:40:
[...]
[...]
Dit rijm ik niet helemaal met elkaar![]()
Alles onder een 7 is gewoon veel mis mee. Dit is voor mij weer de bevestiging dat het echt geen beste game is. Zelfs als zou ik em met Plus kunnen spelen kan ik mij er waarschijnlijk niet doorheen worstelen.
Ik heb hem uiteindelijk voor 3 euro kunnen spelen (40 gekocht, 37 aan cex verkocht haha) maar had er zeker uiteindelijk wel 20 tot 30 voor over gehad.
Jammer dat het begin gewoon zo ontiegelijk slecht was. Ik denk dat veel mensen daar afhaken terwijl het uiteindelijk best tof wordt.
[ Voor 24% gewijzigd door Timothy3000 op 03-02-2023 13:06 ]
Nog nooit in mijn leven zo misselijk geweest als na Robinson the Journey op VR. Echt drie dagen ziek van geweest. Daarna de VR verpatst haha.cold_as_ijs schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 12:34:
@Amos_x ik hoop dat jou jongensdroom geen nachtmerrie wordt. Ik werd instant ziek tijdens racegames in vr. Vooruit kijken ging prima, maar 1x opzij en moest al bijna braken. FPS games kon ik wel redelijk goed aan, hoefde niet eens te teleporten, maar racegames nee.
Dit is uiteindelijk ook het grote manco van VR, als je ziet dat 2/3 van de nederlanders wel eens last krijgt van wagenziekte dan kan je voorstellen dat een groot deel van de bevolking er nooit volledig van zal kunnen genieten. En ja VR ontwikkelaars kunnen best wel het eea doen om het te verbeteren, maar die hersenen van de mens ontwikkelen niet snel genoeg om het te omzeilen
dat is best snel, ik heb over de forspoken main story iets meer dan 25 uur gedaan, maar heb ook best veel gefreeroamed en ook veel van die hidden lokaties bezocht (waaronder dat meer in die cave waar je een spell kunt krijgen).Timothy3000 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 22:47:
Laatste chapter van Forspoken. Ongeveer elf uur over gedaan.
Ik ben nu op mijn gemak de wereld verder aan het exploren om die sewing kit te kunnen bemachtigen en dan die special cape en hanger te kunnen maken, dus nog genoeg te doen daarna. Sommige lokaties zijn echt wel moeilijk te bereiken overigens, dat vergt wel het uiterste van je parkour skills om daar te komen.
Ik geef de game een 8 in vergelijking met final fantasy die ik toch net iets leuker vind. Wat betreft het combat systeem geef ik het een 9, zeker met die instelling aan dat je automatisch switched van skill als die moet reloaden is elk gevecht weer een visueel spektakel met veel mooie combinatie mogelijkheden van skills.
Maar ik denk wel dat dit spel met name japanse game liefhebbers aanspreekt, het is echt toch wel een behoorlijk japans opgezet spel kwa progression, zoals bijvoorbeeld het verzamelen van katten of het langzaam achter een kat aanlopen voor het vinden van een poppetje waarmee je weer een cloak of premium craft item kan kopen, dat zijn trage en vooral japanse game invloeden.
Maar de demo geeft een aardige indruk van hoe de game is, vindt je de demo matig of niks, dan is dit spel niks voor jou.
[ Voor 24% gewijzigd door robinez op 03-02-2023 16:12 ]
De open wereld side missions vond ik ook wat teveel van hetzelfde (is in JRPGs vaker zo natuurlijk maar dit neigde me iets te vaak naar Ubistyle busywork) en de AI laat ook echt te wensen over.
De combat (en de katjes haha, dat is altijd goed) redt de game. Het speelt allemaal uiteindelijk heerlijk weg en die combat is echt zo fantastisch goed gedaan. Heerlijk vloeiend, je voelt je hierin meer een tovenaar dan Hogwarts Legacy voor elkaar gaat krijgen denk ik haha. Maar ik had dit toch liever in een game met een interessantere main story en wat meer boeiende sidequests gezien.
Mag van mij zeker wel een deel twee komen.
[ Voor 21% gewijzigd door Timothy3000 op 03-02-2023 16:53 ]
Je neemt de woorden uit mijn mond!Amos_x schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 11:43:
[...]
Holy ****. Een jongensdroom die in vervulling gaat, letterlijk.
Hier heb ik altijd al van gedroomd.
Ik begrijp dat andere racegames op PC al jarenlang in VR te spelen zijn, maar 1) ik speel dit soort games niet op pc en heb geen PC VR, en 2) ik wil dit al lang specifiek voor GT7, mijn favoriete racegame, dus playstation en PSVR2.
Enkel GT7 volledig in VR (wat dus het geval is) is voor mij reden genoeg om de PSVR2 in huis te halen. Ook al zou ik er niets anders op spelen, dan nog is het het waard. Dus 95% van de tijd GT7 in VR, als ik nog een aantal leuke games vind, is dat een bonus.
Ongelooflijk hyped.
Ik roep ook al een tijdje: "All I needed was GT7 in VR, all the other games are a welcomed bonus!" bij vele YouTube comments.
Toch ook wel erg nieuwsgierig naar RE8 en NMS icm met de sense controllers, heb bij de PSVR1 nooit de moeite genomen om de move controllers aan te schaffen, had ze bij de PS3 ooit wel, maar verkocht en nooit opnieuw gekocht omdat ik wist dat de tracking matig zou zijn. Dus ben ook wel erg blij dat er dit keer controllers bij zitten voor andere games, zal voor mij dus voor het eerst worden dat ik een hele hoop games kan ervaren zoals ze bedoeld zijn
Heb wel RE7 gespeeld in PSVR1, maar dan gewoon met de controller.
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Je kunt er gelukkig wel aan wennen als je er gevoelig voor bent, ik had zelf gelukkig nergens last van bij het spelen van Driveclub VR (behalve in de non-cockpit views, kon er niet zo goed tegen om de camera achter de auto of voor de auto te hebben), dus ik ga ervan uit dat ik er op de PSVR2 ook wel tegen kan.cold_as_ijs schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 12:34:
@Amos_x ik hoop dat jou jongensdroom geen nachtmerrie wordt. Ik werd instant ziek tijdens racegames in vr. Vooruit kijken ging prima, maar 1x opzij en moest al bijna braken. FPS games kon ik wel redelijk goed aan, hoefde niet eens te teleporten, maar racegames nee.
Dit is uiteindelijk ook het grote manco van VR, als je ziet dat 2/3 van de nederlanders wel eens last krijgt van wagenziekte dan kan je voorstellen dat een groot deel van de bevolking er nooit volledig van zal kunnen genieten. En ja VR ontwikkelaars kunnen best wel het eea doen om het te verbeteren, maar die hersenen van de mens ontwikkelen niet snel genoeg om het te omzeilen
Verder zou de betere tracking, hogere resolutie en framerate van de VR2 denk ik de motion sickness ook minder moeten maken.
Ik krijg pas weer beeld als ik in recovery mode:
- óf de resolutie terugzet naar 1080p
- óf HDCP forceer naar HDMI 1.4
Zodra HDCP op automatisch staat en ik kies 4k resolutie krijg ik geen beeld. Getest op verschillende HDMI poorten en High speed HDMI kabels.
Nu maar een reset van de PS5 gedaan, maar ook nu geen beeld terwijl die wel bezig is.
Ik wil nog wel proberen om morgen een nieuwe HDMI 2.1 kabel te kopen om het uit te sluiten, maar verwacht eigenlijk niet dat het gaat helpen.
Nog iets anders wat ik kan proberen?
Doe je de PS5 wel eens meenemen van de ene naar de andere locatie of is dit zijn vaste plek?Raem schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 00:16:
Net tijdens het game sprong mijn tv (LG CX) ineens naar een zwart scherm. Kreeg geen beeld meer. Andere poort op de tv, andere kabel, niks lukte.
Zodra HDCP op automatisch staat en ik kies 4k resolutie krijg ik geen beeld. Getest op verschillende HDMI poorten en High speed HDMI kabels.
Nu maar een reset van de PS5 gedaan, maar ook nu geen beeld terwijl die wel bezig is.
Ik wil nog wel proberen om morgen een nieuwe HDMI 2.1 kabel te kopen om het uit te sluiten, maar verwacht eigenlijk niet dat het gaat helpen.
Heb hier een LG G1 en bij mij random dat het scherm zwart werd en daarna HdR logo in beeld. Ik heb 2.1 kabels gekocht en probleem is verholpen. Misschien de moeite om te proberen.Raem schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 00:16:
Net tijdens het game sprong mijn tv (LG CX) ineens naar een zwart scherm. Kreeg geen beeld meer. Andere poort op de tv, andere kabel, niks lukte.
Nee, staat al 2 jaar op dezelfde plek op dezelfde poort op de tv.Danster75 schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 08:51:
[...]
Doe je de PS5 wel eens meenemen van de ene naar de andere locatie of is dit zijn vaste plek?
Ik zal inderdaad een nieuwe 2.1 kabel proberen. De enige 2.1 kabel die ik heb (en dus altijd gebruikt heb), is de meegeleverde kabel.feen schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 09:09:
[...]
Heb hier een LG G1 en bij mij random dat het scherm zwart werd en daarna HdR logo in beeld. Ik heb 2.1 kabels gekocht en probleem is verholpen. Misschien de moeite om te proberen.
Klinkt alsof de kabel aan vervanging toe isRaem schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 09:29:
Oke apart. Net nog eens geprobeerd, omdat alles nu een nachtje had uitgestaan. En het werkt weer.
https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapproyalt123 schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 13:57:
Zijn er dualsense charger docking die op usb werkt ipv stopcontact? Die ik vind zijn allemaal via stopcontact.
Heb deze al 2 jaar op de usb poort van de ps5 aangesloten staan, werkt prima 👍
Magnetisch opladen zoals officiële Sony charger docking.
SpeedyNick schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 14:19:
[...]
https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp
Heb deze al 2 jaar op de usb poort van de ps5 aangesloten staan, werkt prima 👍
Ik ben toch malle pietje niet!
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 01:14
geen idee of het een goede game wordt maar de artstyle is in ieder geval erg vet.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Ziet er zeer goed uit. Release date 21 februari. Ik had er tot nu niet van gehoord.Chaoss schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 15:59:
Atomic Heart gameplay overview:
[YouTube: Atomic Heart | Official 4K Gameplay Overview Trailer]
geen idee of het een goede game wordt maar de artstyle is in ieder geval erg vet.
Ik zie er alleen een beetje tegenop dat het een Russische game isChaoss schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 15:59:
Ik ben geen fan van de Qware oplader. Je moet de controller heel specifiek op de usb zetten, als je er naast zit krijg je krassen rondom de USB ingang van je controller. De originele lader van Sony werkt veel fijner en gaat niet via USB.The Legend schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 15:56:
De Qware variant die bij de MM bundel zat werkt prima.
Waarom? De russen kunnen er zelf ook niets aan doen dat het oorlog is, al helemaal niet de devs van deze game. Putin betaald het leger gewoon veel te goed en maakt dat de makkelijkste manier om aan geld voor je familie te kunnen komen. De oorlog wordt maar veroorzaakt door 1 persoon, Putin.Steven030 schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 17:12:
[...]
Ik zie er alleen een beetje tegenop dat het een Russische game is
[ Voor 30% gewijzigd door Kalder op 04-02-2023 17:32 ]
Jammer dat hij de 21ste uit komt, zit dan waarschijnlijk nog Hogwarts Legacy te spelen en de dag erna hoop ik de PSVR2 te mogen ontvangen.Chaoss schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 15:59:
Maar deze gaat zeker op de wishlist!
Met een kritische blik kijken naar de Russische cultuur is wel interessant. In de Koude oorlog kreeg onze kant volgens mij helemaal niets mee van de Ruskies.Steven030 schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 17:12:
[...]
Ik zie er alleen een beetje tegenop dat het een Russische game is
Sorry, nogal off-topic, maar er gaat vast een gedeelte van het geld van jouw aanschaf van deze game naar de oorlogskas (en daarnaast staan er heel veel Russen achter de oorlog en is het zeker niet alleen Putin en is hij volgens mij ook zeker niet het meest hardline)Kalder schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 17:27:
[...]
Waarom? De russen kunnen er zelf ook niets aan doen dat het oorlog is, al helemaal niet de devs van deze game. Putin betaald het leger gewoon veel te goed en maakt dat de makkelijkste manier om aan geld voor je familie te kunnen komen. De oorlog wordt maar veroorzaakt door 1 persoon, Putin.
[ Voor 97% gewijzigd door Steven030 op 04-02-2023 17:59 ]
Alsof dat gedeelte zoveel uit maakt, die gast is al rijk zat met al z'n gas.Steven030 schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 17:58:
[...]
Nogal off-topic, maar er gaat vast een gedeelte van het geld van jouw aanschaf van deze game naar de oorlogskas (en daarnaast staan er heel veel Russen achter de oorlog en is het zeker niet alleen Putin en is hij volgens mij ook zeker niet het meest hardline)
Prima als jij er anders in staat hoor, ik heb geen intentie jou of iemand te overtuigen. Maar het staat mij persoonlijk tegen aan deze gameKalder schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 17:59:
[...]
Alsof dat gedeelte zoveel uit maakt, die gast is al rijk zat met al z'n gas.
Dan moet je deze zeer gaaf uitziende game maar niet spelen. Ik zou dan ook gelijk geen gas en benzine meer verbruiken als ik jouw was, want daar gaat vast een gedeelte van naar de oorlogskas van rusland.Steven030 schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 18:00:
[...]
Prima als jij er anders in staat hoor, ik heb geen intentie jou of iemand te overtuigen. Maar het staat mij persoonlijk tegen aan deze game
De Qware gaat ook niet via USB, maar met de vier contactpuntjes aan de onderkant.bRuud83 schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 17:27:
[...]
Ik ben geen fan van de Qware oplader. Je moet de controller heel specifiek op de usb zetten, als je er naast zit krijg je krassen rondom de USB ingang van je controller. De originele lader van Sony werkt veel fijner en gaat niet via USB.
Ik ben toch malle pietje niet!
Dan zal het een andere versie zijn. De docking station die ik bij de bundel had ging via USB-C connectors.The Legend schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 20:17:
[...]
De Qware gaat ook niet via USB, maar met de vier contactpuntjes aan de onderkant.
jaTrank00l schreef op maandag 6 februari 2023 @ 09:21:
Op de reguliere playstation site is de PS5 beschikbaar voor 549 met 1 controller. Ik ben niet zo'n held hierin maar dit is gewoon de disk versie toch?
([PS5] Beschikbaarheid en levertijden is een beter topic voor verdere vragen hierover.)
[ Voor 17% gewijzigd door ArthurMorgan op 06-02-2023 09:24 ]
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Gisteren uitgespeeld, het was sinds 2008 al 1 van mijn favoriete games maar deze remake is echt geweldig.giantgiantus schreef op maandag 6 februari 2023 @ 10:02:
Dead space aan het spelen. Wat een heerlijke game. En ook niet zo’n irritante open wereld met repetitive gameplay. Hoop echt dat deze game goed verkoopt en er weer meer games van 10-15 uur komen.
17,5 uur over gedaan in totaal (inc alle side missions).
Verwijderd
Dead Space is niet mijn game maar het ziet er zeer goed uit van wat ik zie.giantgiantus schreef op maandag 6 februari 2023 @ 10:02:
Dead space aan het spelen. Wat een heerlijke game. En ook niet zo’n irritante open wereld met repetitive gameplay. Hoop echt dat deze game goed verkoopt en er weer meer games van 10-15 uur komen.
Open wereld wordt vaker matig gedaan dan goed en het past ook niet in iedere game. Zo vind ik Uncharted 4 top maar die uitbreiding met die vrouw al stukken minder door dat je opeens een groter open gebied hebt. Dat wil je gewoon niet in alle games.
We zullen ook wel wat open wereld moe zijn door alle matige voorbeelden.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2023 10:14 ]
waarschijnlijk ben ik 1 van de weinige, maar ik vond het deel uit 2008 toch echt een stuk beter dan dit. ik heb het idee dat ze aan teveel dingen hebben gezeten, waardoor het oude sfeertje is weggeraakt.Ace schreef op maandag 6 februari 2023 @ 10:06:
[...]
Gisteren uitgespeeld, het was sinds 2008 al 1 van mijn favoriete games maar deze remake is echt geweldig.
17,5 uur over gedaan in totaal (inc alle side missions).
Wat bevalt je niet aan de wijzigingen dan?Farabi schreef op maandag 6 februari 2023 @ 10:18:
[...]
waarschijnlijk ben ik 1 van de weinige, maar ik vond het deel uit 2008 toch echt een stuk beter dan dit. ik heb het idee dat ze aan teveel dingen hebben gezeten, waardoor het oude sfeertje is weggeraakt.
moeilijk vinger op te leggen natuurlijk na al die jaren. maar ten eerste, er wordt teveel gesproken, waardoor het 'thriller' gedeelte wegvalt. en ik lijk teveel vrijheid te krijgen in de omgeving, waardoor ik me heel lichtjes in een 'rpg' omgeving voel. het lineaire 'closed-box' gedeelte is er af. dat zorgde juist bij mij weer voor meer spanning.
ik heb niet uitgebreid gelezen wat er nu precies wel en niet is aangepast. kan ik ook een soort onderbuikgevoel zijn.
[ Voor 20% gewijzigd door Farabi op 06-02-2023 11:04 ]
Ik heb ook de versie die via de USB-C connector gaat. Werkt prima trouwens. Je moet ze er op de kop inzetten, maar vind dat geen probleem.bRuud83 schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 21:45:
[...]
Dan zal het een andere versie zijn. De docking station die ik bij de bundel had ging via USB-C connectors.
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Dat Isaac nu praat vind ik een goeie toevoeging, hij is tenslotte engineer en draagt nu ook oplossingen aan voor engineer problemen ipv maar stilzwijgend alles te volgen.Farabi schreef op maandag 6 februari 2023 @ 11:01:
[...]
moeilijk vinger op te leggen natuurlijk na al die jaren. maar ten eerste, er wordt teveel gesproken, waardoor het 'thriller' gedeelte wegvalt. en ik lijk teveel vrijheid te krijgen in de omgeving, waardoor ik me heel lichtjes in een 'rpg' omgeving voel. het lineaire 'closed-box' gedeelte is er af. dat zorgde juist bij mij weer voor meer spanning.
ik heb niet uitgebreid gelezen wat er nu precies wel en niet is aangepast. kan ik ook een soort onderbuikgevoel zijn.
Maar mooi op tijd klaar met Dead Space, over een uurtje nu al de reviews voor Hogwarts Legacy.
De reviews zijn er al: https://www.metacritic.co...station-5/hogwarts-legacyAce schreef op maandag 6 februari 2023 @ 12:18:
[...]
Maar mooi op tijd klaar met Dead Space, over een uurtje de reviews voor Hogwarts Legacy.
God of War Ragnarok net uit, dus ik zat een beetje 'in between games'. Deze gaat er dus wel komenSteven030 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 12:30:
[...]
De reviews zijn er al: https://www.metacritic.co...station-5/hogwarts-legacy
Nu al zin in vanavond even youtube reviews af te struinen met hopelijk al een item van Digital Foundry!
[ Voor 14% gewijzigd door Hulleman op 06-02-2023 12:54 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Verwijderd
Mij waren meerdere dingen opgevallen in de trailers/gameplay beelden, dat is ook de reden dat ik hem niet gekocht heb. Zoals bij de intro, waar een dame tegen je praat via een video verbinding. In het orgineel hapert het beeld omdat de verbinding slecht is. In het nieuwe deel is dat helemaal niet meer, het zijn van die kleine details die niet meegenomen worden, dat kan de immersie van een game toch echt veranderen. Want zo hebben de orginele makers het niet bedoeld.Farabi schreef op maandag 6 februari 2023 @ 11:01:
[...]
dit was mijn meest favoriete spel allertijden. maar op een hele gekke manier kwam ik er maar niet doorheen. heb hem nog niet eens uitgespeeld. het voelt allemaal anders aan. veel 'mass effect 3' gehalte.Verwijderd schreef op maandag 6 februari 2023 @ 16:10:
[...]
Mij waren meerdere dingen opgevallen in de trailers/gameplay beelden, dat is ook de reden dat ik hem niet gekocht heb. Zoals bij de intro, waar een dame tegen je praat via een video verbinding. In het orgineel hapert het beeld omdat de verbinding slecht is. In het nieuwe deel is dat helemaal niet meer, het zijn van die kleine details die niet meegenomen worden, dat kan de immersie van een game toch echt veranderen. Want zo hebben de orginele makers het niet bedoeld.
Grafisch erg mooi tot nu toe (in Balanced mode en frame cap off, VRR aan).
Opvallende kwaliteit van de cutscenes & voice acting. Verhaal begint interessant en zo aan de Field Guide te zien erg veel te doen.
Hoge verwachtingen waargemaakt door een vrij onbekende developer verwacht je niet meteen.
Hogwarts heeft een eigen topic: [Multi] Hogwarts LegacyAce schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 02:28:
Eerste paar uur van Hogwarts Legacy beloven veel goeds.
Grafisch erg mooi tot nu toe (in Balanced mode en frame cap off, VRR aan).
Opvallende kwaliteit van de cutscenes & voice acting. Verhaal begint interessant en zo aan de Field Guide te zien erg veel te doen.
Hoge verwachtingen waargemaakt door een vrij onbekende developer verwacht je niet meteen.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Cloudsync uitzetten
Bij aankomst hogwarts (sorting ceremony) afsluiten en save kopiëren naar cloud.
Je kunt 4 huizen kiezen en alle vier hebben een trophy. Doe je bovenstaand niet dan moet je de proloog 4 keer spelen.
Uiteindelijk na de game en je moet voor de laatste trophies even de save uit de cloud downloaden.
Dit bespaart je uiteindelijk een uurtje of zes.
Cloudsync alleen mogelijk met PS+, correct? Heb het een paar maanden geleden voor het eerst sinds de start laten verlopen omdat ik het weinig gebruikte. Andere manier is om het naar een USB weg te schrijven, lijkt me.Kenny_026 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 09:58:
Ik weet dat er een apart topic is. Maar even wat PS specifieke info voor de trophyhunters onder ons.
Cloudsync uitzetten
Bij aankomst hogwarts (sorting ceremony) afsluiten en save kopiëren naar cloud.
Je kunt 4 huizen kiezen en alle vier hebben een trophy. Doe je bovenstaand niet dan moet je de proloog 4 keer spelen.
Uiteindelijk na de game en je moet voor de laatste trophies even de save uit de cloud downloaden.
Dit bespaart je uiteindelijk een uurtje of zes.
Oh geen flauw idee eigenlijk. Ik heb dit al sinds begin PS4 maandelijks doorlopen.Orangelights23 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 10:19:
[...]
Cloudsync alleen mogelijk met PS+, correct? Heb het een paar maanden geleden voor het eerst sinds de start laten verlopen omdat ik het weinig gebruikte. Andere manier is om het naar een USB weg te schrijven, lijkt me.
Cloud saves vereisen inderdaad PS+. Back-up naar USB is enkel mogelijk voor PS4 games, helaas niet voor PS5 games.Orangelights23 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 10:19:
[...]
Cloudsync alleen mogelijk met PS+, correct? Heb het een paar maanden geleden voor het eerst sinds de start laten verlopen omdat ik het weinig gebruikte. Andere manier is om het naar een USB weg te schrijven, lijkt me.
Kan ook voor PS5 games, maar dan alleen alle save games, niet individueel per game. Niet echt wenselijk, maar het is dus niet onmogelijk.Caayn schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 10:33:
[...]
Cloud saves vereisen inderdaad PS+. Back-up naar USB is enkel mogelijk voor PS4 games, helaas niet voor PS5 games.
Binnenkort toch maar eens een USB sticky in mijn PS5 stoppen voor een back-upRaem schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 11:13:
[...]
Kan ook voor PS5 games, maar dan alleen alle save games, niet individueel per game. Niet echt wenselijk, maar het is dus niet onmogelijk.
Rond launch kon ik een dergelijke optie niet vinden. Dan heb ik verkeerd gekeken of is het later toegevoegd.
Het staat onder de backup / restore opties (YouTube: How to Back Up Saved Data on PS5 to USB Device (Best Method!)). Je kunt ervoor kiezen om een backup te maken van alleen je saves games.Caayn schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 11:51:
[...]
Binnenkort toch maar eens een USB sticky in mijn PS5 stoppen voor een back-up
Rond launch kon ik een dergelijke optie niet vinden. Dan heb ik verkeerd gekeken of is het later toegevoegd.
Maar ik lees nu in de comments dat wanneer je dan een restore doet van alleen je savegames, je alle geïnstalleerde games kwijt bent en die dus weer opnieuw moet downloaden / installeren.
Al met al dus niet heel gebruiksvriendelijk. Zeker niet voor een paar trophies.
Verwijderd
Genieten geblazen.
Omdat de refund nog niet afgehandeld is wil ik graag weten of automatisch downloaden default aan of uit staat. Anders wacht ik nog even met de boel opzetten tot dat afgehandeld is.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
OwhRaem schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 12:00:
[...]
Het staat onder de backup / restore opties (YouTube: How to Back Up Saved Data on PS5 to USB Device (Best Method!)). Je kunt ervoor kiezen om een backup te maken van alleen je saves games.
Maar ik lees nu in de comments dat wanneer je dan een restore doet van alleen je savegames, je alle geïnstalleerde games kwijt bent en die dus weer opnieuw moet downloaden / installeren.
Al met al dus niet heel gebruiksvriendelijk. Zeker niet voor een paar trophies.
Al gaat het mij niet om trophies
[ Voor 4% gewijzigd door Caayn op 07-02-2023 13:12 ]
Gezien de laatste berichten rondom Samsung SSD's en de nodige Firmware upgrades om te verhinderen dat M.2 SSD's "read only" raken (nieuws: Samsung erkent problemen met verslechterende ssd's en werkt aan oplos...), ben ik bereid om m'n PCIe naar M.2 kaart gratis weg te geven. Wellicht kan er op deze manier iemand zijn/haar m.2 op tijd mee gered worden.
Las namelijk heel wat berichten van mensen met Playstation 4 en 5's die Samsung SSD's er in geplaatst hadden en deze niet via de Playstation kunnen updaten.
Gratis af te halen in Alkmaar. Mits je plechtig beloofd om anderen er ook mee te helpen als er vraag in je eigen buurt naar is.
Zonnepanelen: 9 stuks, 3300wp op west. | Warmtepomp: Adlar Aurora II 6kw | Tussenwoning - 45m² vloerverwarming - 125m² totaal woning - HR++ (bijna) overal | Thuisaccu: Homewizard 2,7kWh |
Ik moet wel heel hard duwen voordat ie de disc accepteerd, maar daarna gebeurd er niets. Ook geeft ie 3 piepjes bij het ejecteren (wat ie alleen zou moeten doen als er geen disc in zit).
Dus, vandaag maar RMA aangevraagd en z.s.m. retour sturen. En dan kan ik waarschijnlijk nog 2 weken wachten tot ik hem terug krijg.
En ik had net mijn PS4 geformatteerd en op Marktplaats gezet
Verwijderd
Heel vervelend zoiets.. Hopelijk gaat het sneller.NyteMyre schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 10:18:
Gisteren mijn PS5 Disc version ontvangen, blijkt de disc drive het niet (goed) te doen.
Ik moet wel heel hard duwen voordat ie de disc accepteerd, maar daarna gebeurd er niets. Ook geeft ie 3 piepjes bij het ejecteren (wat ie alleen zou moeten doen als er geen disc in zit).
Dus, vandaag maar RMA aangevraagd en z.s.m. retour sturen. En dan kan ik waarschijnlijk nog 2 weken wachten tot ik hem terug krijg.
Je hebt de disc er wel goed om in gedaan? Serieuze vraag, want je zou niet de eerste zijn die hem (vooral wanneer de PS5 verticaal staat) er op de kop in doet.NyteMyre schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 10:18:
Gisteren mijn PS5 Disc version ontvangen, blijkt de disc drive het niet (goed) te doen.
Wat bedoel je precies met het automatisch downloaden?ArthurMorgan schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 13:06:
Ik krijg straks mijn PS5 binnen. Nu heb ik days gone gekocht, en gerefund omdat ik van gedachten ben veranderd over playstation + essential. (Waar de game in de collectie zit.)
Omdat de refund nog niet afgehandeld is wil ik graag weten of automatisch downloaden default aan of uit staat. Anders wacht ik nog even met de boel opzetten tot dat afgehandeld is.
Days Gone kostte vandaag 5,- bij Bcc zag ik. Hij zit inderdaad ook in de PSPlus Collection voor PS5 eigenaren.
Zodra je een essential abbo hebt afgesloten en het spel hebt geclaimd op een PS5 download hij hem inderdaad direct. Je kunt het spel spelen zo lang je abbo actief is.
Als je een disc hebt en deze er in doet wordt het spel eerst gekopieerd en parallel wordt dan de 4k/60fps update gedownload. Je zult de disc er altijd in moeten hebben om te kunnen spelen.
was het spel nieuw? bij 2e hands spellen gebeurt dit wel eens. ik houd dan de achterkant tegen koude water aan, na het afdrogen werkt het altijd. of doet hij dit met alle spellen?NyteMyre schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 10:18:
Heel benieuwd, waarom gebeurt dit soms bij 2e hands spellen? Ik heb al heel wat 2e hands spellen versleten in mn leven, maar nog nooit meegemaakt dat de PS de disc weigert.Farabi schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 10:47:
[...]
was het spel nieuw? bij 2e hands spellen gebeurt dit wel eens.
Is ook maar zelden gebeurt. Had ergens deze tip gelezen. Gek genoeg werkte het daarna.Hulleman schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 11:11:
[...]
Heel benieuwd, waarom gebeurt dit soms bij 2e hands spellen? Ik heb al heel wat 2e hands spellen versleten in mn leven, maar nog nooit meegemaakt dat de PS de disc weigert.
Hij bedoelt of de PS5 direct Days Gone begint te downloaden (degene die hij digitaal heeft aangeschaft). Als dat gebeurt kun je namelijk geen refund meer aanvragen.Purejet schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 10:32:
[...]
Wat bedoel je precies met het automatisch downloaden?
Days Gone kostte vandaag 5,- bij Bcc zag ik. Hij zit inderdaad ook in de PSPlus Collection voor PS5 eigenaren.
Zodra je een essential abbo hebt afgesloten en het spel hebt geclaimd op een PS5 download hij hem inderdaad direct. Je kunt het spel spelen zo lang je abbo actief is.
Als je een disc hebt en deze er in doet wordt het spel eerst gekopieerd en parallel wordt dan de 4k/60fps update gedownload. Je zult de disc er altijd in moeten hebben om te kunnen spelen.
@ArthurMorgan Automatisch downloaden gebeurt zodra je een digitaal aangeschafte game in de wachtrij zet. Volgens mij kan dit pas zodra je ook een console gekoppeld hebt, dus ik geloof niet dat Days Gone nu automatisch gaat downloaden zodra je de PS5 aanzet.
Maar je zou wel beter even kunnen wachten met Days Gone uit de PS+ Collectie te halen tot de refund is afgehandeld. Playstation kan af en toe echt een ramp zijn met licenties.
[ Voor 7% gewijzigd door Raem op 08-02-2023 11:19 ]
Dan heeft er waarschijnlijk een beschadiging op de disc gezeten.Farabi schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 11:15:
[...]
Is ook maar zelden gebeurt. Had ergens deze tip gelezen. Gek genoeg werkte het daarna.
Ja ik had het gezien dat bij mensen het probleem was dat ie verkeerd om erin zit, maar ik weet zeker dat ik de goede kant boven doe EN ik heb voor de zekerheid ook andersom geprobeerd.Raem schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 10:27:
[...]
Je hebt de disc er wel goed om in gedaan? Serieuze vraag, want je zou niet de eerste zijn die hem (vooral wanneer de PS5 verticaal staat) er op de kop in doet.
Maar het feit dat ik al heel hard moet duwen voordat ie de disc aanneemt klopt al niet.
Toevallig gecontroleerd of de kap van de PlayStation er wel goed op zit? Als die scheef zit kan die de disks blokkeren en gaat de PS gek doen. Dit heb ik eens gehad. De kap opnieuw er goed op klikken loste dat opNyteMyre schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 10:18:
Dit is een gevallatje DOA, en dan moet je gewoon een nieuwe krijgen. Reparatie moet je niet accepteren indien dat wordt voorgesteld.NyteMyre schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 10:18:
En nee, de disc er ondersteboven in doen heeft geen impact. Je krijgt dan gewoon een read error, of hij wordt weer uitgespuugd.
Krassen op de disc misschien? Voor de rest is er geen verschil in nieuw en gebruikt.Hulleman schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 11:11:
[...]
Heel benieuwd, waarom gebeurt dit soms bij 2e hands spellen? Ik heb al heel wat 2e hands spellen versleten in mn leven, maar nog nooit meegemaakt dat de PS de disc weigert.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Verwijderd
- Camera acceleration helemaal naar beneden.
- Camera sensitivity helemaal omhoog.
- Chaoss
Hoop wel dat er snel een patch komt die de performance verbeterd. Speel het liefst in RT.
Merk jij dit zo goed dan? Ik zie het alleen als ik er bewust naar kijk, anders valt het mij amper op.Chaoss schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 16:57:
Hoop wel dat er snel een patch komt die de performance verbeterd. Speel het liefst in RT.
- Chaoss
Hangt van de game af, kan over Hogwarts nog niet oordelen natuurlijk maar bij Spiderman bijvoorbeeld was RT wel de moeite.Orangelights23 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 17:00:
[...]
Merk jij dit zo goed dan? Ik zie het alleen als ik er bewust naar kijk, anders valt het mij amper op.
Zie dat reddit en andere fora volstaan met hetzelfde issue en blijkbaar nog geen reactie van Sony of een oplossing hiervoor.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Was dat een bundel met die spellen of zelf uitgekozen? Al met al prima spellenelaho schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 20:43:
Gisteren mijn ps5 Disk versie opgehaald bij de Intertoys en alles doet het gelukkig perfect. Ik heb er 4 games bij nl Lego Star Wars the skywalker saga, (Disk) God of War Ragnarok (Digitaal) Horizon forbidden west ( Digitaal) en Hogwarts Legacy gepreordered. Verder een 4K ultra hd film besteld Star Trek. Ik dacht mooi om mee te beginnen.
Ik had alleen God of War bij mijn ps5. De rest heb ik zelf uitgekozen. ☺️Zorroberner schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 21:04:
[...]
Was dat een bundel met die spellen of zelf uitgekozen? Al met al prima spellen
Hebben jullie dit probleem toevallig ook?
Je kop koffie nog niet gehad? Je kan hem namelijk preorderen.cold_as_ijs schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 08:31:
@Yzord snap ook wel dat hij niet verkoopt, het ding is nog niet gereleased!
Lijkt bij Hogwarts weer zo te zijn (afgaande op YT materiaal), vooral in Hogwarts zelf. RT shadows vind ik niet zo boeiend, maar de reflecties in Hogwarts zien er met RT echt heel gaaf uit!Chaoss schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 17:04:
[...]
Hangt van de game af, kan over Hogwarts nog niet oordelen natuurlijk maar bij Spiderman bijvoorbeeld was RT wel de moeite.
Verwijderd
Op m’n Sony lcd tv van 2015 kon ik er nog wel aan wennen. Maar op m’n oled van dit jaar is 30fps niet zo lekker vanwege de snelle response.Verwijderd schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 10:12:
fps moet echt verschillend ervaren worden per persoon dat kan haast niet anders. Wanneer ik voor 30fps ga in een game dan vind ik het meteen lelijker ook al staan er meer toeters en bellen aan. Ik ben er gewoon heel gevoelig voor blijkbaar.
Ik kan er dus ook minder tegen.
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Verwijderd
Het is inderdaad nog erger op Oled. Ik speel al heel lang 60fps op de PC en ik heb er op console al generaties last van die lage fps. Er zijn top games die ik erdoor heb overgeslagen. Gelukkig zie je 60fps nu veel vaker op de huidige consoles.Kuhr89 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 10:18:
[...]
Op m’n Sony lcd tv van 2015 kon ik er nog wel aan wennen. Maar op m’n oled van dit jaar is 30fps niet zo lekker vanwege de snelle response.
Ik kan er dus ook minder tegen.
Voor het geval je geen ps4 hebt en je GoW (2018) nog niet gespeeld hebt. Speel die dan eerst voordat je aan Ragnarok begint!!! Hij is bij lange na niet zo goed imo, maar echt wel waard om hem te spelen voordat je aan Ragnarok begint. En hij draait op PS5 in buttersmooth 60fps, wat er veel beter uit ziet dan de 30fps op PS4.elaho schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 20:43:
Gisteren mijn ps5 Disk versie opgehaald bij de Intertoys en alles doet het gelukkig perfect. Ik heb er 4 games bij nl Lego Star Wars the skywalker saga, (Disk) God of War Ragnarok (Digitaal) Horizon forbidden west ( Digitaal) en Hogwarts Legacy gepreordered. Verder een 4K ultra hd film besteld Star Trek. Ik dacht mooi om mee te beginnen.
P.s. hij zit nog tot maart (of was het nou mei? Weet ik ff niet meer zeker) in de gratis PS+ collection (20 19 gratis games die je bij je PS5 krijgt wanneer je een PS+ essential abo neemt), wanneer je die games claimed kun je ze voor altijd spelen zo lang je PS+ essential hebt.
[ Voor 11% gewijzigd door Kalder op 09-02-2023 12:34 ]
Nee, sterker nog ik heb hem maandag geannuleerd daar.Yzord schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 03:46:
Ik snap wel waarom de PSVR2 niet verkocht wordt. Ik kan hem met geen mogelijkheid bestellen op de site van PS. Ik gooi hem in mijn winkelmandje, wil afrekenen, maar hij zegt de hele tijd dat ik me aan moet melden terwijl ik al aangemeld ben.
Hebben jullie dit probleem toevallig ook?
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ik zie wel eens discs waarop je meer vingerafdrukken ziet dan disc. Vinden de drives niet leuk.Bor schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 13:54:
[...]
Krassen op de disc misschien? Voor de rest is er geen verschil in nieuw en gebruikt.
Maar bij @NyteMyre wil de disc er direct al niet goed in, dus heeft het niets met de disc zelf te maken maar de drive.
Toch benieuwd; waarom eerst pre-ordered en daarna op teruggekomen? Logischerwijs 'ze beloofden veel maar het blijkt niet zo te zijn', maar dat heb ik niet uit de updates van Sony gehaald..Jumpman schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 12:22:
[...]
Nee, sterker nog ik heb hem maandag geannuleerd daar.
Waar vind je deze gratis games? Ik heb alleen maar mijn maandelijkse drop. Maar wist niet dat je 19 gratis games erbij kreeg?Kalder schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 11:58:
[...]
P.s. hij zit nog tot maart (of was het nou mei? Weet ik ff niet meer zeker) in de gratis PS+ collection (20 19 gratis games die je bij je PS5 krijgt wanneer je een PS+ essential abo neemt), wanneer je die games claimed kun je ze voor altijd spelen zo lang je PS+ essential hebt.
Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...
Ik vond GoW 2018 uiteindelijk een betere game denk ik. Het was vernieuwend, verrassend sterk verhaal en de wereld voelde meer als één geheel. Ragnarok is meer van hetzelfde, bombastischer en mooier. Maar niet persé een betere game wat mij betreft.Kalder schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 11:58:
[...]
Voor het geval je geen ps4 hebt en je GoW (2018) nog niet gespeeld hebt. Speel die dan eerst voordat je aan Ragnarok begint!!! Hij is bij lange na niet zo goed imo, maar echt wel waard om hem te spelen voordat je aan Ragnarok begint. En hij draait op PS5 in buttersmooth 60fps, wat er veel beter uit ziet dan de 30fps op PS4.
In de PS Store onder abonnementen, ze staan er al ruim 2 jaar inmiddelsparty42 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 13:05:
[...]
Waar vind je deze gratis games? Ik heb alleen maar mijn maandelijkse drop. Maar wist niet dat je 19 gratis games erbij kreeg?
Ga op je PS5 naar de PS Plus sectie. Dan het tabje "Voordelen" en dan vind je daar de PS+ Collection.party42 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 13:05:
[...]
Waar vind je deze gratis games? Ik heb alleen maar mijn maandelijkse drop. Maar wist niet dat je 19 gratis games erbij kreeg?
Dit topic is gesloten.
![]()
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |