[ Voor 4% gewijzigd door FMS op 30-01-2023 21:09 ]
Haalt dat niet de Dualsense features uit the game? Ik vind dat juist zo goed gedaan bij deze gameFMS schreef op maandag 30 januari 2023 @ 21:09:
Wel met koptelefoon spelen heVind dat vele malen erger/leuker(?).
Nee hoor, helemaal niet.Steven030 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 21:26:
[...]
Haalt dat niet de Dualsense features uit the game? Ik vind dat juist zo goed gedaan bij deze game
In welk opzicht niet? Ik vind die geluidjes zo goed gedaan namelijk
Oh op die fiets... Ik dacht dat je de haptics e.d. bedoelde. Derp.Steven030 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 22:07:
[...]
In welk opzicht niet? Ik vind die geluidjes zo goed gedaan namelijk
Nee, dat klopt inderdaad.
Klopt het dat dat sowieso niet kan? Ik kan wel vinden om chat naar de TV te sturen, of chat steeds eenmalig uit te zetten. Maar als je de chat definitief uit wilt zetten en het andere geluid naar de tv wil verplaatsen kom ik nergens tegen in de tutorials.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Ik denk dat het van game tot game afhangt en het daar dus eventueel kan geconfigureerd worden ipv system wide. Sowieso komt er uit de controller nooit essentiële audio, want wie met een headset op speelt, hoort eigenlijk ook niets van die geluidjes.ArthurMorgan schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 11:43:
Maar ik zou de andere geluiden die via de controller komen graag via de TV laten afspelen. (Daar zit apparatuur aan vast dat het geluid rechtstreeks naar mijn gehoorapparaten stuurt.)
Klopt het dat dat sowieso niet kan?
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 20:34
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Hopelijk net zo goed, want dat is wel het type game wat ik mis op de PS5, maar ik heb er een hard hoofd in.Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 20:26:
Lijkt wel een beetje op de tegenhanger van Forza Horizon:
[YouTube: The Crew Motorfest: Teaser Trailer]
Hoop dat het er goed uit ziet in game, vond de de vorige versies toch niet zo mooi, maar zou wel een lekkere arcade racer weer waarderen, de nieuwe NFS is het voor mij ook niet met die cartoon effecten.Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 20:26:
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Ik heb erg veel plezier gehad met deel 1. Weinig games die zo'n goed gevoel gaven van een open wereld die je kan gaan ontdekken (op de auto) en de kaart was echt gigantisch.Chaoss schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 20:42:
Ziet er niet verkeerd uit, wel allemaal cgi zo te zien. Vorige 2 the crew ges waren volgens mij niet al te best?
Deel 2 vond ik wat minder sfeer hebben, ook plezier aan gehad, maar voelde als meer van het zelfde en niet een erg sterke verbetering.
Ben benieuwd naar het nieuwe deel, hopelijk sturen de auto's net wat beter dan in deel 2 (dat was ok maar soms wat houterig).
Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk
[ Voor 80% gewijzigd door Kalder op 31-01-2023 21:35 ]
- Chaoss
Er zit mischien ook een Ghost of Tsushima 2 spoiler in:Raem schreef op maandag 30 januari 2023 @ 11:47:
[YouTube: Live from PS5 - Bringing You The Extraordinary | PS5]
Ik ben met zulke commercials altijd benieuwd of er ergens al een stukje verstopt zit van een nog niet aangekondigde titel.
Sony was teasing Ghost of Tsushima 2 today, some people believe
— Hunter 🎮 (@NextGenPlayer) 30 januari 2023
What do you think? 🤔🤔 #GhostOfTsushima2 #PS5 pic.twitter.com/YynkqAuQvJ
Inderdaad, maar waarschijnlijk echt een aftandse versie daarvan. De vorige crew games waren niet best. Maar, laat ons verbazen EAVerwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 20:26:
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Viel me tijdens het zien ook op dat er iets Ghost of Tsushima achtigs in zat.Chaoss schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 21:53:
[...]
Er zit mischien ook een Ghost of Tsushima 2 spoiler in:
[Twitter]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Vorige week ben ik gestart met Jedi: Fallen Order, maar ik kom na een uur of 5 spelen nog steeds niet lekker in die game. Ik vind Star Wars tof en het verhaal is ook interessant, maar het klimmen voelt minder verfijnd dan in Uncharted en het vechten is een stuk minder soepel dan in GoW. Daarnaast voelen de planeten en omgevingen redelijk 'leeg' aan.
Gisteravond heb ik Spiderman: Miles Morales gedownload en dat voelt direct een stuk soepeler en pakt me meer. Wellicht dat ik Fallen Order later nog eens oppak, maar grote kans dat de drempel dan te hoog is en ik verder ga met GoW:Ragnarok.
Is dit voor jullie herkenbaar?
FTFYHulleman schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 08:53:
[...]
Inderdaad, maar waarschijnlijk echt een aftandse versie daarvan. De vorige crew games waren niet best. Maar, laat ons verbazen EA Ubisoft
Ik heb precies hetzelfde. In mijn geval staat het gepuzzel me ook wat tegen. Ik twijfel nog of ik hiermee verder ga.Muse schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 09:55:
Ik heb sinds begin december een PS5 en ben toen begonnen met God of War (2018) en daarna Uncharted 4.
Vorige week ben ik gestart met Jedi: Fallen Order, maar ik kom na een uur of 5 spelen nog steeds niet lekker in die game. Ik vind Star Wars tof en het verhaal is ook interessant, maar het klimmen voelt minder verfijnd dan in Uncharted en het vechten is een stuk minder soepel dan in GoW. Daarnaast voelen de planeten en omgevingen redelijk 'leeg' aan.
Gisteravond heb ik Spiderman: Miles Morales gedownload en dat voelt direct een stuk soepeler en pakt me meer. Wellicht dat ik Fallen Order later nog eens oppak, maar grote kans dat de drempel dan te hoog is en ik verder ga met GoW:Ragnarok.
Vind ik ook niet zo erg aangezien hij eigenlijk kort na de Resident Evil 4 remake uit zou komen, daarnaast speel ik liever een goed geoptimaliseerde game wat later.ZesBarkiePK schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 22:11:
Star Wars Jedi Survivor is uitgesteld naar 28 April.
Komt mij eerlijk gezegd nog goed uit ook.
Heel veel zin in deze game.
[Afbeelding]
Verwijderd
Zeker herkenbaar.Muse schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 09:55:
Ik heb sinds begin december een PS5 en ben toen begonnen met God of War (2018) en daarna Uncharted 4.
Sla Spider-Man 2018 niet over! Ik vind 'm persoonlijk beter dan MM. Stray is ook een aanrader.
Oh ja, de puzzels zijn ook niet zo interessant tot nu toe. Aangezien de reviews over het algemeen heel positief zijn ("beste SW game in jaren") dacht ik dat het misschien aan mij lag.shineonu schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 10:04:
[...]
Ik heb precies hetzelfde. In mijn geval staat het gepuzzel me ook wat tegen. Ik twijfel nog of ik hiermee verder ga.
Ik heb niet zo veel tijd om te gamen, dus ik denk dat ik deze dan maar lekker laat liggen vanaf nu. Dan besteed ik mijn tijd liever aan games die me wel direct grijpen.
Thanks voor de tip! Ik ben met MM begonnen omdat daar een PS5 versie van is.Verwijderd schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 10:08:
[...]
Zeker herkenbaar.
Sla Spider-Man 2018 niet over! Ik vind 'm persoonlijk beter dan MM. Stray is ook een aanrader.
Stray zal ik ook eens bekijken.
[ Voor 25% gewijzigd door Muse op 01-02-2023 10:11 ]
Verwijderd
Persoonlijk vond ik MM iets teveel gadget gericht worden en nog een aantal zaken die ik minder vind. 2018 voelt als good old Spider-Man voor mij.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2023 10:19 ]
Ik speel Fallen Order op story mode omdat ik het vechten ook maar zozo vindt en ik niet de ultieme controle lijk te hebben over de gevechten. Dan vind ik Fallen Order echt wel leuk. Eerste planeet een beetje leeg, maar verder in de game vind ik dat zelf niet meer. Het is natuurlijk ook een vrij lineaire game en maar beperkt open wereld. In dat opzicht niet heel anders dan Uncharted.Muse schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 09:55:
Door op Story mode te spelen ga ik niet te vaak dood, want ik vind dat alleen maar irritant en heb daar geen tijd voor
GoW deel 1 vond ik echt helemaal niks dus Ragnarok laat ik wel even schieten.
De eerste game die ik op de PS5 speelde en echt een next-gen gevoel gaf was Rachet & Clank Drift Apart. Dat was grafisch prachtig en maakt goed gebruik van de mogelijkheden van de PS5.
[ Voor 5% gewijzigd door Hann1BaL op 01-02-2023 10:24 ]
Ik was ook al op Story Mode begonnen, die andere optie zal ik even bekijken en wellicht dat ik nog 1 planeet doorzet om te kijken of het beter wordt. Ik had nu net de 2e planeet afgerond (gevecht met de AT-ST gehad).Hann1BaL schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 10:22:
[...]
Door op Story mode te spelen ga ik niet te vaak dood, want ik vind dat alleen maar irritant en heb daar geen tijd voorIn de opties heb ik het klimmen op automatisch gezet, dus hoef geen L2 meer in te drukken om vast te pakken. Dat speelt lekkerder.
Dat maakt voor het verhaal niet heel veel uit verwacht ik? Want de flashback in MM was ook niet heel uitgebreid.Verwijderd schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 10:16:
@Muse Als ik mij goed herinner kun je in het menu van MM op PS5 (ook via de Plus versie) een upgrade kopen naar Ultimate versie oid en daar zit de remaster van de originele in. En die ziet er gewoon hartstikke goed uit op de PS5. Zou ik toch echt mee beginnen.
Persoonlijk vond ik MM iets teveel gadget gericht worden en nog een aantal zaken die ik minder vind. 2018 voelt als good old Spider-Man voor mij.
Ik vond Uncharted 4 ook beter dan Fallen Order trouwens. Heerlijke game, maar is ook wel een parel van de Playstation Exclusives (nu niet meer exclusiveMuse schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 10:52:
[...]
Ik was ook al op Story Mode begonnen, die andere optie zal ik even bekijken en wellicht dat ik nog 1 planeet doorzet om te kijken of het beter wordt. Ik had nu net de 2e planeet afgerond (gevecht met de AT-ST gehad).
[...]
Dat maakt voor het verhaal niet heel veel uit verwacht ik? Want de flashback in MM was ook niet heel uitgebreid.
Misschien is het ook mijn eigen fout dat ik Fallen Order direct na Uncharted ben gaan spelen. Daarna kan het bijna alleen maar minder zijn.Hann1BaL schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 10:55:
[...]
Ik vond Uncharted 4 ook beter dan Fallen Order trouwens. Heerlijke game, maar is ook wel een parel van de Playstation Exclusives (nu niet meer exclusive)
Ja, daar is je probleemMuse schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 11:00:
[...]
Misschien is het ook mijn eigen fout dat ik Fallen Order direct na Uncharted ben gaan spelen. Daarna kan het bijna alleen maar minder zijn.
Ik was ook niet op zoek naar een Uncharted kloon, maar door het klimmen, klauteren en puzzelen komt die vergelijking natuurlijk wel snel boven drijven.Hann1BaL schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 11:05:
[...]
Ja, daar is je probleemHet is geen exacte Star Wars versie van Uncharted. Het heeft er wel wat van weg, maar het is meer Dark Souls meet Uncharted. Niet dat ik Dark Souls gespeeld heb, maar dat kwam ik toevallig tegen. En zoals het klinkt is Dark Souls ook geen spel voor mij.
Verwijderd
Heb je TLOU al gespeeld trouwens? Als je niets wilt kopen kun je de remaster spelen in de PS Plus collectie, niet zo mooi als de remake(Part 1) maar heel goed te doen. TLOU en Uncharted is voor mij de absolute top van Playstation.
Als het geen exclusive hoeft te zijn zit je uiteraard ook heel goed met de Tomb Raider serie. Ideaal mocht je zin hebben in Uncharted maar je hebt Uncharted net uit.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2023 11:17 ]
Daar denken ze bij de lokale Mediamarkt(Nieuwegein) helaas wel anders over.Hann1BaL schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 10:26:
[...]
Eindelijk van die scalpers en die vervelende bundels af. Ik heb er geen last van gehad omdat ik veel geluk had met de aankoop van een PS5 zonder fratsen.
Winkel stond dit weekend vol met paketten met God of War ps5 bundle, Saints row, oplaadstation en Always on service(wtf is dat en why, je hebt gewoon garantie via Sony) voor €777,-
Dus dit pakket maar dan €78,- duurder.
[ Voor 18% gewijzigd door Boullie op 01-02-2023 13:20 ]
Boullie
Achterlijk. Zit dus 2x troep en 1x oplichting bij voor dik € 220. Saints row is troep, Qware is troep en always on service is oplichting.Boullie schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 13:18:
[...]
Daar denken ze bij de lokale Mediamarkt(Nieuwegein) helaas wel anders over.
Winkel stond dit weekend vol met paketten met God of War ps5 bundle, Saints row, oplaadstation en Always on service(wtf is dat en why, je hebt gewoon garantie via Sony) voor €777,-
Ben echt benieuwd of er mensen zijn dit dit kopen....
Ben bang dat dat er meer zijn dan wij zouden willen.Hulleman schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 13:49:
[...]
Achterlijk. Zit dus 2x troep en 1x oplichting bij voor dik € 220. Saints row is troep, Qware is troep en always on service is oplichting.
Vrees het ook... prijs me nog altijd gelukkig dat er ik bij launch één heb kunnen bemachtigen.Kalder schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 13:54:
[...]
Ben bang dat dat er meer zijn dan wij zouden willen.
Net hetzelfde gevoel. Had veel problemen met de controls en vooral het vechten waardoor de moeilijkheidsgraad heel hoog lag. Ik heb de moeilijkheidsgraad dan ook lager gezet. Heb de game wel uitgespeeld maar voor mij was het echt geen topgame. Eerder een middelmatige 6,5/10.Muse schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 09:55:
Moet zeggen dat ik geen issues heb met de Qware lader die bij mijn PS5 zat. Toen was de bundel bij MM ook niet zo extreem trouwens. Die headset van Qware was wel heel cheap, maar de lader doet het prima bij mij. Saints Row een ouder deel gespeeld en vond het best wel lachen. Nee, het is geen GTA 5, maar een aantal zaken vond ik best grappig, hou wel van de wat duistere humor in de game.Hulleman schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 13:49:
[...]
Achterlijk. Zit dus 2x troep en 1x oplichting bij voor dik € 220. Saints row is troep, Qware is troep en always on service is oplichting.
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Zondag was ik bij MM in Den Bosch en daar hadden ze bovenstaande bundle maar dan zonder die Always On service. En ik heb in mijn half uur dat ik er was, 2 mensen er 1 zien pakken.Hulleman schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 13:49:
[...]
Dat is helaas nu nog zo ja, maar als de de beschikbaarheid toeneemt dan blijft de MM zitten met de spullen.Boullie schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 13:18:
[...]
Daar denken ze bij de lokale Mediamarkt(Nieuwegein) helaas wel anders over.
Consoles worden uiteraard wel vaak met 1 game verkocht, dus de GoW bundel snap ik dan nog. Dit was met de PS4 en PS3 natuurlijk niet anders.
Dit heb ik ook, maar dat schijnt dus door de timing te komen en dat is waar de vergelijking met Dark Souls komt kijken. Dat is ook niets voor mij. Op story mode vind ik het wel een leuke game en ga ik er voorlopig nog even mee verder en dan ga ik weer een tijdje MW2 spelen. En zo verslijt ik niet al te veel games op de PS5Chanfan schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 14:04:
[...]
Net hetzelfde gevoel. Had veel problemen met de controls en vooral het vechten waardoor de moeilijkheidsgraad heel hoog lag. Ik heb de moeilijkheidsgraad dan ook lager gezet. Heb de game wel uitgespeeld maar voor mij was het echt geen topgame. Eerder een middelmatige 6,5/10.
Wat ik nu heb gespeeld in anderhalf jaar PS5:
Astro’s Playroom (natuurlijk! Gewoon even leuk)
Ratchet & Clank Rift Apart
CoD: Vanguard
CoD: MW2
F1 2022
Fallen Order
Horizon Forbidden West
Ghosts of Tsushima (nog lang niet uitgespeeld, maar ligt alweer een tijd aan de kant..)
En daarnaast vooral nog PS4 games: GT Sport, HZD, Soms even wat proberen uit PS plus essentials met vrienden, en nog wat PSVR voordat ik die heb verkocht
Die Qware lader zat ook bij mijn GoW+CoD bundel en dat is inderdaad een prima ding. Controller zit netjes opgeborgen in dat ding en is altijd opgeladen. Alleen merkwaardig dat ‘ie alleen een USB-c aansluiting heeft en dus in de voorkant van de PS5 geplugd moet worden.thunder8 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 14:05:
[...]
Moet zeggen dat ik geen issues heb met de Qware lader die bij mijn PS5 zat. Toen was de bundel bij MM ook niet zo extreem trouwens. Die headset van Qware was wel heel cheap, maar de lader doet het prima bij mij. Saints Row een ouder deel gespeeld en vond het best wel lachen. Nee, het is geen GTA 5, maar een aantal zaken vond ik best grappig, hou wel van de wat duistere humor in de game.
Ik ben toch malle pietje niet!
Whut? Je kan er gewoon een USB-lader aan hangen. Zou hem niet met 2 controllers in de USB-C poort hangen van de PS5.The Legend schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 14:54:
[...]
Die Qware lader zat ook bij mijn GoW+CoD bundel en dat is inderdaad een prima ding. Controller zit netjes opgeborgen in dat ding en is altijd opgeladen. Alleen merkwaardig dat ‘ie alleen een USB-c aansluiting heeft en dus in de voorkant van de PS5 geplugd moet worden.
Ikzelf gebruik een USB-C kabel met magnetische connector. Geen USB-C poort beschadiging meer mogelijk. Werkt prettig. (PS: Ik heb die magnetische USB kabels ook op mijn Motora Smartphone en Samsung tablet)
Qware oplaad dock dat via USB-C werkt, is volgens mij toch op de lange duur een beetje slijtage aan de USB-C poort van je controller......
Evengoed. kort daarvoor waren de PS5 consoles bijna niet te krijgen. vandaar. tja, ik heb hem nu sinds 15 januari of zoiets (had er 2 weken op moeten wachten bij Amazon.de).
Ik ben erg blij met mijn nieuwe Playstation 5.
De 1ste nieuwe Playstation voor mij, sinds de Playstation 2. Ik ben daarna altijd PC gamer geweest.
[ Voor 28% gewijzigd door WinterMute2025 op 01-02-2023 16:17 ]
Zou zo'n magnetische USB-C ook geschikt zijn voor de PSVR2 straks? Ben erg bang om straks over de kabel te struikelen en de poort in de PS5 te slopen.WinterMute2025 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 16:12:
Qua Qware of via de USB-C opladen van je PS5 controller.
Ikzelf gebruik een USB-C kabel met magnetische connector. Geen USB-C poort beschadiging meer mogelijk. Werkt prettig. (PS: Ik heb die magnetische USB kabels ook op mijn Motora Smartphone en Samsung tablet)
Qware oplaad dock dat via USB-C werkt, is volgens mij toch op de lange duur een beetje slijtage aan de USB-C poort van je controller......
Heb ook begrepen dat de PSVR2 alleen zal werken via de USB-C, dus een USB-A naar USB-C verloopje in de achterkant zal niet werken omdat er iets van een video chip bij die USB-C zit.
[ Voor 11% gewijzigd door Kalder op 01-02-2023 17:06 ]
Er zit dus geen USB-c naar 220v adapter bij. Nu heb ik vast nog wel een adapter ergens liggen, maar ik vind het ook wel handig dat ‘ie nu 3 uur kan opladen in rest mode en dan samen met de PS5 helemaal uitschakelt.thunder8 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 15:10:
[...]
Whut? Je kan er gewoon een USB-lader aan hangen. Zou hem niet met 2 controllers in de USB-C poort hangen van de PS5.Of je hebt een andere lader dan ik. Ik heb de dual lader van Qware.
Ik ben toch malle pietje niet!
- Chaoss
Wie gaat deze game bij release spelen? Wacht zelf de reviews nog even af maar kan me niet voorstellen dat er veel aan mankeert.
Nu start dat ding elke keer in het account van mijn dochter. Geen drama, maar wel irritant. Zeker aangezien ik het hoofd account heb en zelf de laatste speler was.
Sony stopt na 9 mei met zijn PlayStation Plus Collection. Dat is een collectie van PS4-games die PS Plus-abonnees kunnen spelen op hun PS5-console. PS Plus-gebruikers kunnen de games tot en met 9 mei nog wel claimen, waarna ze beschikbaar blijven op hun account.
Sony maakt het schrappen van de PlayStation Plus-verzameling onderaan een blogpost bekend. Het bedrijf laat weten dat de collectie na dinsdag 9 mei wordt geschrapt. PS Plus-abonnees kunnen de games uit de collectie tot en met die datum nog wel toevoegen aan hun bibliotheek, waarna ze speelbaar blijven zolang de gebruiker in kwestie lid is van PlayStation Plus. Na 9 mei is het niet meer mogelijk om de games te claimen.
Ja, dat is zeker mogelijk. Je moet even naar de instellingen gaan en even zoeken, volgens mij stond het onder de "users"._NooT_ schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 19:00:
Kan je op de PS5 instellen dat deze het user keuze scherm toont bij het opstarten, zoals bij de PS4?
Nu start dat ding elke keer in het account van mijn dochter. Geen drama, maar wel irritant. Zeker aangezien ik het hoofd account heb en zelf de laatste speler was.
First, head to Settings, then go to Users and Accounts. Scroll down to Login Settings and toggle the option to Log In to PS5 Automatically to the on position. Just keep in mind, if you do need to use a different account, you’ll have to log in using the default profile and then sign into the other one manually.
In dit geval zou je het aan willen zetten.
[ Voor 26% gewijzigd door Metian op 01-02-2023 19:11 ]
Rupsen, Rapsen.
خبر عاجل!💥
— PlayStation Arabia (@PlayStation_ME) 31 januari 2023
العثور على PS5 ضخم في JBR مع ظهور ثقب في سماء دبي#LiveFromPS5Arabia#Dubai#LiveFromPS5 pic.twitter.com/RAMdM5HOgd
Ik wist wel dat die PS5 gewoon een gebouw in Dubai was.
Ik wacht ook op reviews. Eerste echt grote game van deze dev.Chaoss schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 18:48:
Hogwarts Legacy release trailer:
[YouTube: Hogwarts Legacy - Official Launch Trailer 4K]
Wie gaat deze game bij release spelen? Wacht zelf de reviews nog even af maar kan me niet voorstellen dat er veel aan mankeert.
Een beetje een Ubisoft meets JRPG game. Net niets unieks, maar alsnog best vermakelijk.
Even hier kijken [PS5] Beschikbaarheid en levertijdenMarando schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 21:28:
Eindelijk de PS5 besteld, redelijk impulsief, omdat hij op voorraad was (en nog is) via de PlayStation website. Zondag besteld, 2 dagen levering gekozen en sindsdien is het oorverdovend stil. Had er uiterlijk toch vandaag moeten zijn, maar nog helemaal geen mail van verzending. Iemand ervaring met bestellen rechtstreeks bij Sony?
Je bent niet de enige.
[ Voor 60% gewijzigd door Bjjorntjje op 02-02-2023 12:19 ]
Gisteren alsnog een ps5 gekocht.
Verbaasd en een hele grote glimlach op m’n gezicht wat games uitgeprobeerd. Die controller maakt het verschil: wat een gevoel in die haptic feedback en dat kleine speakertje!
Fantastische ervaring, heel erg blij mee
Verwijderd
Welkom bij de club.Vinnocchio schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 07:27:
Ik heb sinds launch een series x omdat die toen wel verkrijgbaar was en de ps5 niet.
Gisteren alsnog een ps5 gekocht.
Verbaasd en een hele grote glimlach op m’n gezicht wat games uitgeprobeerd. Die controller maakt het verschil: wat een gevoel in die haptic feedback en dat kleine speakertje!
Fantastische ervaring, heel erg blij mee
Die haptic feedback is zoveel beter dan dat ouderwetse trillen.
Ook herkenbaar voor mij. Tijdens mijn eerste sessie heb ik de moeilijkheidsgraad verlaagd van normal naar easy want ik kwam ook niet lekker uit de verf tijdens het vechten. Maar nu je Ragnarok achter de rug hebt is het verschil helemaal groot in souplesse.Muse schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 09:55:
Toch zou ik het inderdaad later een kans geven. Uiteindelijk ben ik op YouTube gaan kijken naar hoe anderen het doen zonder schade te krijgen en ik heb mezelf meer tijd gegund om gevoel te krijgen voor het parry’en. Sindsdien enorm veel plezier aan beleefd en kon hem zonder pijn op normal uitspelen
Helaas valt new game + tegen want je behoudt alleen je skins en niet de skills want dat zou de game breken. Hopelijk lossen ze dat beter op in Survivor.
Returnal blijft dankzij haptic feedback echt voorlopig dé nextgen nummer 1 voor mij. Wat. Een. Game.Verwijderd schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 08:37:
[...]
Welkom bij de club.![]()
Die haptic feedback is zoveel beter dan dat ouderwetse trillen.
Verwijderd
Die triggers zijn heel goed benut daar in. Maar laat ik die game nu net niks vinden haha. Smaken verschillen gelukkig.Timothy3000 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 09:23:
[...]
Returnal blijft dankzij haptic feedback echt voorlopig dé nextgen nummer 1 voor mij. Wat. Een. Game.
En laten we Astrobot niet vergeten. Was mijn beste ervaring met de controller.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2023 10:17 ]
Net nu de PS5 eindelijk een beetje beter te krijgen is stoppen ze met deze dienst. Lullig voor de mensen die er straks nog geen hebben kunnen bemachtigen.Peter711 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 19:05:
Op Tweakers:
Sony stopt na 9 mei met zijn PlayStation Plus Collection.
noot: niet bedoeld om weer een "als je er nu nog geen hebt heb je echt je best niet gedaan want ik heb er al dertien kunnen bestellen" discussie te beginnen
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ik wacht even af. Als je alle trailers zo ziet moet het wel dik in orde zijn. Ik twijfel alleen over de performance op de consoles. De trailers zien er zo goed uit, dat lijkt me niet representatief voor de currentgen consoles @60fps. Er komt een performance en quality mode, en ben erg benieuwd welke concessies voor de 60fps gedaan moeten worden op de PS5 en XSX.Chaoss schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 18:48:
Hogwarts Legacy release trailer:
Verwijderd
Als je er nog gee…oeps.Superkiwi schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 10:16:
[...]
Net nu de PS5 eindelijk een beetje beter te krijgen is stoppen ze met deze dienst. Lullig voor de mensen die er straks nog geen hebben kunnen bemachtigen.
noot: niet bedoeld om weer een "als je er nu nog geen hebt heb je echt je best niet gedaan want ik heb er al dertien kunnen bestellen" discussie te beginnen
Alle titels zullen wel in Extra komen te zitten. Jammer dat je dan van Ess naar Extra moet maar ik snap de stap wel.
Starting today, PS5 beta testers can take some new features for a spin:
— PlayStation (@PlayStation) 2 februari 2023
☑️ Join a Discord voice chat
☑️ VRR support for 1440p
☑️ Manually upload game captures to PS App
☑️ Easily access your PS4 saved data on PS5
➡️ More details: https://t.co/YiWfl19kdS pic.twitter.com/ju7Vy9RWAr
De Discord integratie komt eindelijk op gang zo te zien
https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
Mja, ondertussen zijn al die games (hoe goed ze ook zijn) oude meuk. Veel zit in PS+ Extra of is echt voor een appel en een ei te koop in de shops/marktplaats.Superkiwi schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 10:16:
[...]
Net nu de PS5 eindelijk een beetje beter te krijgen is stoppen ze met deze dienst. Lullig voor de mensen die er straks nog geen hebben kunnen bemachtigen.
De meeste gameplay is opgenomen vanaf PS5 consoles, dus ik denk dat je je daar niet druk over hoeft te makenHulleman schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 10:18:
[...]
Ik wacht even af. Als je alle trailers zo ziet moet het wel dik in orde zijn. Ik twijfel alleen over de performance op de consoles. De trailers zien er zo goed uit, dat lijkt me niet representatief voor de currentgen consoles @60fps. Er komt een performance en quality mode, en ben erg benieuwd welke concessies voor de 60fps gedaan moeten worden op de PS5 en XSX.
Ondertussen is Sony in Londen een God of War promo gestart
https://www.mylondon.news...n-god-of-war-axe-26111874
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
Verwijderd
Mja, zo naïef ben ik ondertussen niet meerKalder schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 10:22:
[...]
De meeste gameplay is opgenomen vanaf PS5 consoles, dus ik denk dat je je daar niet druk over hoeft te maken
Ik heb em wel voor je om over te nemen (PS5 versie). PB me maar bij interesseVerwijderd schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 10:35:
Nu nog GoW in de aanbieding en ik begin er aan. Dit jaar zal er vast wel een Ragnarok deal komen lijkt me. Het is een goede game maar niet helemaal mijn soort game en dus geen full price waard.
De meeste mensen die de 2 uur preview gespeeld hebben, speelde al op performance mode, er was er geloof ik maar één bij die hem op quality mode gezet had.Hulleman schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 10:37:
[...]
Mja, zo naïef ben ik ondertussen niet meerOp 30fps zal deze game er wel prachtig uit zien, maar dat is niet de modus waar in ik de game wil spelen. Horizon Forbidden West was in de performance mode bij release ook echt niet om aan te gluren, dus ik ben nog wat sceptisch.
Ooh dus daar had ik hem gelaten.Bas170 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 10:32:
[Afbeelding]
If you're considering seeing it in person, experts speculate the axe will be gone by Tuesday evening.
— PlayStation UK (@PlayStationUK) 30 januari 2023
(And please do not attempt to lift the axe, Kratos will be angry) pic.twitter.com/AJKcGDyMra
Maak hem nou niet boos
Ik wil hem niet oppakken, maar heb wel heel erg de neiging om op driehoekje te drukken
Verwijderd
PS5 digitaal hier. Toch bedankt.Hulleman schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 10:38:
[...]
Ik heb em wel voor je om over te nemen (PS5 versie). PB me maar bij interesse
Heb ook verder geen haast dus maakt niet uit. Mocht Hogwarts wat worden dan gaat dat mijn eerst volgende game worden.
Ze zijn volgens mij met een soort soft relaunch van de PS5 bezig nu de console eindelijk goed beschikbaar is. Ze hebben over de hele wereld deze "Live from PS5" events. Iemand Aloy in Scheveningen al gespot?Bas170 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 10:32:
[Afbeelding]
Breaking News - Live van PS5 📺
— PlayStation NL (@PlayStationNL) 30 januari 2023
Gigantische voetsporen zijn ontdekt op Scheveningen. Dit volgt een wereldwijd patroon van toename aan activiteit op de PS5.
We schakelen nu naar onze correspondent op locatie 👇#LivefromPS5 #PS5 pic.twitter.com/bA5TRsxbYV
Ja!
Goed, nu start de console standaard in mijn account. In ieder geval en kleine verbetering voor nu. Verwarrende instelling. Hopelijk verandert dit in de toekomst met een update.Metian schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 19:10:
[...]
Ja, dat is zeker mogelijk. Je moet even naar de instellingen gaan en even zoeken, volgens mij stond het onder de "users".
First, head to Settings, then go to Users and Accounts. Scroll down to Login Settings and toggle the option to Log In to PS5 Automatically to the on position. Just keep in mind, if you do need to use a different account, you’ll have to log in using the default profile and then sign into the other one manually.
In dit geval zou je het aan willen zetten.
Ik moet zeggen dat ik dusver de nieuwe interface en default instellingen echt een verschtikking vind. Het gaat lang duren vordat ik hier aan wen.
Ik heb na meer dan 2 jaar nog steeds heel veel moeite met de omgedraaide PS button functie_NooT_ schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 12:40:
[...]
Goed, nu start de console standaard in mijn account. In ieder geval en kleine verbetering voor nu. Verwarrende instelling. Hopelijk verandert dit in de toekomst met een update.
Ik moet zeggen dat ik dusver de nieuwe interface en default instellingen echt een verschtikking vind. Het gaat lang duren vordat ik hier aan wen.
Voor de rest heb ik er weinig moeite mee, eenmaal alles ingesteld te hebben hoef je vaak niet meer bij de settings te zijn.
Ben blij dat ie nu standaard de user laat zien, na het opstarten, vanwege mijn aangesloten toetsenbord. Dan kan ik zonder de PS knop te gebruiken meteen naar mijn vrienden party, starten en gamen, zonder verdere input van de controller. Dat kon met de PS4 makkelijk, maar voor de party op de PS5 moet je de PS knop gebruiken. Zou handig zijn geweest als ze de windows knop op toetsenborden zouden mappen als PS knop.Kalder schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 12:42:
[...]
Ik heb na meer dan 2 jaar nog steeds heel veel moeite met de omgedraaide PS button functie![]()
Voor de rest heb ik er weinig moeite mee, eenmaal alles ingesteld te hebben hoef je vaak niet meer bij de settings te zijn.
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2023 14:25 ]
Opnieuw opstarten van de PS5 en het starten van GoW lost dat probleem op, maar ik moet hem dus telkens opnieuw opstarten.
Hebben anderen hier ook last van? Belangrijker: weet iemand hoe dit komt?
Kalder schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 12:42:
[...]
Ik heb na meer dan 2 jaar nog steeds heel veel moeite met de omgedraaide PS button functie![]()
Aanname wat @Kalder bedoeld is dat de werking van de knop anders is dan bij de PS4. Hier moest je de PS knop kort indrukken om naar homescreen te gaan en lang om naar menu te gaan om PS uit te zetten. Bij de PS5 is het precies andersom. (ik heb nu paar maanden de PS5 en moet er ook nog wat aan wennen)Verwijderd schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 14:22:
Als er iets wat ik onlogisch vind op het gebied van menu en aansturing van de console dan is 't het activeren van de Playstation. Je drukt de knop kort in op je controller en de console gaat aan. Hierdoor kun je ook snel die knop per ongeluk indrukken wanneer je de controller verplaatst. Langer indrukken zoals bij de Xbox vind ik veel logischer. (edit: bedoelde jij dit ook met omgedraaide functie @Kalder ? )
Verwijderd
Ik bedoelde inderdaad wat @Griffin zegt.Verwijderd schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 15:56:
@Griffin Ah dat kan ook. Dat zal zeker wennen zijn als het andersom is. Ik had te lang niet op een PS4 gezeten omdat te merken.
- Chaoss
Er is ook een PSVR2 topicChaoss schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 17:14:
PlayStation heeft een blog met wat beelden online gezet van GT7 PSVR2
Ziet er wel erg vet uit.
- Chaoss
Soms is er overlap
Sluit je wel de andere game echt af voordat je God of War ragnarok start ?Lapras schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 15:21:
Als ik God of War ragnarok start nadat ik een andere game heb gespeeld, is de framerate lager. Het beeld schokt dan licht.
Opnieuw opstarten van de PS5 en het starten van GoW lost dat probleem op, maar ik moet hem dus telkens opnieuw opstarten.
PS button lang indrukken . dan zit je op dashboard .... naar andere spel gaan en option knop - dan kiezen spel sluiten en dan pas Ragnarok starten ?
Opnieuw opstarten zorg dat alle games echt worden afgesloten
[ Voor 4% gewijzigd door Peter711 op 02-02-2023 17:47 ]
Verwijderd
Geen last van gehad. Wellicht proberen om de database opnieuw op te bouwen bouwen via recovery mode. Anders de game opnieuw installeren. Heb je hem op de interne of externe ssd staan?Lapras schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 15:21:
Als ik God of War ragnarok start nadat ik een andere game heb gespeeld, is de framerate lager. Het beeld schokt dan licht.
Het is zonde dat de eerste drie chapters zo langzaam en saai zijn. Zodra je de eerste baas hebt verslagen opent de wereld meer en meer en krijg je steeds meer powers. Het gevecht en parcourssysteem wordt dan oprecht leuk. Ook de dialogen zijn dan ok en soms best grappig of roerend.
En dan belandt je aan het eind van het spel weer in allemaal veel te lange cutscenes en zelfs een soort tutorials.
Voor 20 a 30 euro wel aan te raden vanwege het combatsysteem. Als hij op Plus staat zeker even een kansje geven en door de eerste twee uur slaan. Want al met al is het best een tof spel.
6,5 / 10
Holy ****. Een jongensdroom die in vervulling gaat, letterlijk.Chaoss schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 17:14:
PlayStation heeft een blog met wat beelden online gezet van GT7 PSVR2
Ziet er wel erg vet uit.
Hier heb ik altijd al van gedroomd.
Ik begrijp dat andere racegames op PC al jarenlang in VR te spelen zijn, maar 1) ik speel dit soort games niet op pc en heb geen PC VR, en 2) ik wil dit al lang specifiek voor GT7, mijn favoriete racegame, dus playstation en PSVR2.
Enkel GT7 volledig in VR (wat dus het geval is) is voor mij reden genoeg om de PSVR2 in huis te halen. Ook al zou ik er niets anders op spelen, dan nog is het het waard. Dus 95% van de tijd GT7 in VR, als ik nog een aantal leuke games vind, is dat een bonus.
Ongelooflijk hyped.
Dit is uiteindelijk ook het grote manco van VR, als je ziet dat 2/3 van de nederlanders wel eens last krijgt van wagenziekte dan kan je voorstellen dat een groot deel van de bevolking er nooit volledig van zal kunnen genieten. En ja VR ontwikkelaars kunnen best wel het eea doen om het te verbeteren, maar die hersenen van de mens ontwikkelen niet snel genoeg om het te omzeilen
Dit topic is gesloten.
![]()
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |
:strip_exif()/f/image/17SCgthOuTwxEXkBbO8opFTH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/h36pFoqUYUoCoBknTf8BYAv7.jpg?f=fotoalbum_large)