@
Farabi , en waarom is dat precies nodig? Daar zal echt geen energie of moeite in gestoken worden, en past ook totaal niet in de opzet van wat een game-console wil of moet zijn. Het maakt geen deel uit van de mindset van 99.99% van de console gamers. Als je dat soort dingen wil, heb je het verkeerde apparaat te pakken, en kan je je uitleven op een game pc.
Op de 20M verkochte consoles zijn er misschien 1000 'nerds' (no offence) die dit willen.
Trouwens, het hele idee van een console is dat je met dit soort 'management' niet bezig wil zijn. Ontzorgend, abstract. Gewoon een apparaat. En als het apparaat het niet meer doet (als geheel) lever je het in voor garantie, of koop je een nieuwe indien geen garantie meer. Simpel. Zoals een microgolfoven of wasmachine.
Wat zou je trouwens willen doen als je die slijtage data van de ssd of temps wel zou weten? Miinder gamen? Modden? Garantie kwijt spelen? Geen games meer installeren want 'ssd versleten'?
De manier waarop je aanhalingstekens rond 'gevoelige' gebruikers plaats, is ook sprekend. Je bedoelt vast dat sony dergelijke gebruikers te 'gevoelig' zou vinden, terwijl je vast meent dat die gebruikers het allemaal beter weten dan de sony ingenieurs. Het soort gebruiker die in crisis gaat als z'n cpu idlet op 42 graden ipv 38, terwijl dat ding een rating heeft om het probleemloos te doen tot 95 graden of zo. Ik kan best begrijpen dat sony niet het gesprek wil aangaan met dat soort hardware extremisten.
Is ook nergens voor nodig.
@Verwijderd Inderdaad, ik vind het nogal zwak voor een controller van 200+ euro. Ik heb ook overigens geen enkel probleem met de standaard controllers, ook erg tevreden. Ze voelen super kwalitatief aan. Ik vind dat je erg veel value for money krijgt voor 70 euro voor de standaard controller, wat de edge toch in een ander perspectief plaats. Anders gezegd, de standaard dual sense lijkt in verhouding met de edge bijna "te goed" voor een te goedkope prijs. In verhouding uiteraard.
Met minder dan <4u batterij, zou je er ook al bijna twee moeten aanschaffen. Niet dat ik lange game sessies doe, maar je wil wel genoeg batterij als je 'm oppakt om even te gamen, zonder 'm met de kabel te moeten aansluiten. Dan gaat het over een bedrag van 460 euro. Terwijl je elk jaar bij black friday een controller kan bij kopen voor +- 50 euro. Heb er nu drie, twee telkens op de lader