• biertje79
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-01 18:40
Ik heb ook de Dualsense edge binnen en ben benieuwd of het trigger geluid wat ik heb, normaal is?
Als het trigger effect aan staat hoor je een soort mechanisch getik, ik denk iets van een tandwieltje of iets dergelijks.
Dus mijn vraag is: is dit normaal of moet ie retour?

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
biertje79 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 01:09:
Ik heb ook de Dualsense edge binnen en ben benieuwd of het trigger geluid wat ik heb, normaal is?
Als het trigger effect aan staat hoor je een soort mechanisch getik, ik denk iets van een tandwieltje of iets dergelijks.
Voor dat geld meteen retour sturen. Maatje van mij heeft ook net de PS5 bundel gescoord, zijn controller maakte met het gebruik van R2 echt een krakend geluid.
de kwaliteitscontrole op dit soort issues laat volgens mij nog te wensen over bij Sony... ;)

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
yinx84 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 17:45:
https://www.metacritic.com/game/playstation-5/dead-space

Damn. 90 gebaseerd op 40 reviews. Dat klinkt toch wel goed. Maar holy shit, 79 euro in de PS store. Dat is me toch wel een beetje te gortig.
Zoveel games die zelfs afgeprijsd, in de sale, geen 10 euro waard zijn. Is dat dan beter? Daar heb je ook niets aan. Een goede game koop ik aan om het even welke prijs.Ik betaal liever voor een mooie compacte kwaliteits ervaring, dat ik met een goed en voldaan gevoel kan wegleggen. En die impact heeft. Later eventueel nog eens opnieuw spelen. Uncharted, batman games, ...

Verwijderd

Nyarlathotep schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 21:47:
[...]

Die vent blijft maar doorratelen als een op hol geslagen AI. Ik kan er niet naar luisteren...
Dat kan. Ik waardeer zijn no bullshit stijl en hij geeft een goede indruk van een game. Geen typische Youtuber gelukkig. Zeldzaam in zijn soort.

• GerbenRawr
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-12-2025
SpeedyNick schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 07:59:
[...]

Voor dat geld meteen retour sturen. Maatje van mij heeft ook net de PS5 bundel gescoord, zijn controller maakte met het gebruik van R2 echt een krakend geluid.
de kwaliteitscontrole op dit soort issues laat volgens mij nog te wensen over bij Sony... ;)
Goed om dit te lezen. Ik dacht dat normaal is namelijk, maar vond het ook wel opvallend...

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
hoop nog een keer dat sony met een optie komt om livedata te checken zoals de temperatuur, fps, cpu en de gezondheid van je SSD enz. tijdens het gamen en idle. zodat je innerlijk wat meer zicht hebt op het apparaat.

waarschijnlijk gaan ze dat niet doen omdat ze heel veel reparatieaanvragen krijgen van 'gevoelige' mensen.

Verwijderd

biertje79 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 01:09:
Al een reset uitgevoerd(?) Baat het niet dan schaadt het niet ;)

Verwijderd

Ook al gehoord dat de Edge maar 4uur meegaat. Ik vind zo een speeltijd toch wel belachelijk kort voor zo een duur apparaat. Wanneer je toch dat soort bedragen gaat vragen (niks mis mee) wil je toch gewoon een flinke accu? Dan maar nog duurder.
Alleen hierdoor zal ik 'm al overslaan. Ik ben overigens dik tevreden met de standaard controller maar daar heb ik er wel 2 van en dus nooit een lege controller opeens.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2023 10:03 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 10:01:
Ook al gehoord dat de Edge maar 4uur meegaat. Ik vind zo een speeltijd toch wel belachelijk kort voor zo een duur apparaat. Wanneer je toch dat soort bedragen gaat vragen (niks mis mee) wil je toch gewoon een flinke accu? Dan maar nog duurder.
Alleen hierdoor zal ik 'm al overslaan. Ik ben overigens dik tevreden met de standaard controller maar daar heb ik er wel 2 van en dus nooit een lege controller opeens.
Dat niet alleen, ik weet appels met peren vergelijken maar kijk eens naar de nieuwe Xbox Core controller, de spanning en uitslag van de thumb-sticks wijzig je in 3 stappen met het bijgeleverde sleuteltje, thumb-sticks zitten stevig vast middels een magneetje. Sony heeft gekozen voor de goedkoopste oplossing… ;w

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09-2025
Farabi schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 09:44:
hoop nog een keer dat sony met een optie komt om livedata te checken zoals de temperatuur, fps, cpu en de gezondheid van je SSD enz. tijdens het gamen en idle. zodat je innerlijk wat meer zicht hebt op het apparaat.

waarschijnlijk gaan ze dat niet doen omdat ze heel veel reparatieaanvragen krijgen van 'gevoelige' mensen.
Ik denk dat dat allemaal wel meevalt. Het percentage mensen wat hierin geïnteresseerd is, is (erg) laag. Niemand geeft er een fluit om. Wij tweakers zijn maar een klein deel van de gebruikers.

En daarbij, waarom zou je meer info van je systeem willen? Bij een PC kan je er nog wat aan doen, een PS5 is een gesloten systeem. Iets met slapende honden en niet wakker maken. :7

Soundcloud

• Amos_x
@Farabi , en waarom is dat precies nodig? Daar zal echt geen energie of moeite in gestoken worden, en past ook totaal niet in de opzet van wat een game-console wil of moet zijn. Het maakt geen deel uit van de mindset van 99.99% van de console gamers. Als je dat soort dingen wil, heb je het verkeerde apparaat te pakken, en kan je je uitleven op een game pc.

Op de 20M verkochte consoles zijn er misschien 1000 'nerds' (no offence) die dit willen.

Trouwens, het hele idee van een console is dat je met dit soort 'management' niet bezig wil zijn. Ontzorgend, abstract. Gewoon een apparaat. En als het apparaat het niet meer doet (als geheel) lever je het in voor garantie, of koop je een nieuwe indien geen garantie meer. Simpel. Zoals een microgolfoven of wasmachine.

Wat zou je trouwens willen doen als je die slijtage data van de ssd of temps wel zou weten? Miinder gamen? Modden? Garantie kwijt spelen? Geen games meer installeren want 'ssd versleten'?

De manier waarop je aanhalingstekens rond 'gevoelige' gebruikers plaats, is ook sprekend. Je bedoelt vast dat sony dergelijke gebruikers te 'gevoelig' zou vinden, terwijl je vast meent dat die gebruikers het allemaal beter weten dan de sony ingenieurs. Het soort gebruiker die in crisis gaat als z'n cpu idlet op 42 graden ipv 38, terwijl dat ding een rating heeft om het probleemloos te doen tot 95 graden of zo. Ik kan best begrijpen dat sony niet het gesprek wil aangaan met dat soort hardware extremisten.

Is ook nergens voor nodig.

@Verwijderd Inderdaad, ik vind het nogal zwak voor een controller van 200+ euro. Ik heb ook overigens geen enkel probleem met de standaard controllers, ook erg tevreden. Ze voelen super kwalitatief aan. Ik vind dat je erg veel value for money krijgt voor 70 euro voor de standaard controller, wat de edge toch in een ander perspectief plaats. Anders gezegd, de standaard dual sense lijkt in verhouding met de edge bijna "te goed" voor een te goedkope prijs. In verhouding uiteraard.

Met minder dan <4u batterij, zou je er ook al bijna twee moeten aanschaffen. Niet dat ik lange game sessies doe, maar je wil wel genoeg batterij als je 'm oppakt om even te gamen, zonder 'm met de kabel te moeten aansluiten. Dan gaat het over een bedrag van 460 euro. Terwijl je elk jaar bij black friday een controller kan bij kopen voor +- 50 euro. Heb er nu drie, twee telkens op de lader

Verwijderd

De trigger in kunnen stellen hoe ver je 'm moet indrukken is wel een ding, tegen het oneerlijke aan in een multiplayer shooter. Kan zomaar een reden zijn waardoor mensen over de streep worden getrokken.
Ik ben wel benieuwd naar jullie ervaringen met de Edge. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2023 10:33 ]

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-12-2025
Amos_x schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 08:34:
[...]

Zoveel games die zelfs afgeprijsd, in de sale, geen 10 euro waard zijn. Is dat dan beter? Daar heb je ook niets aan. Een goede game koop ik aan om het even welke prijs.Ik betaal liever voor een mooie compacte kwaliteits ervaring, dat ik met een goed en voldaan gevoel kan wegleggen. En die impact heeft. Later eventueel nog eens opnieuw spelen. Uncharted, batman games, ...
Begrijp me niet verkeerd, want ik koop regelmatig games bij release. Zoals GoW:R en Elden Ring. Maar Dead Space als remake, waar ik het origineel al van bezit, vind ik dan geen 80 euro waard.

Als het een compleet nieuw spel voor me was had ik het sneller overwogen.

Verwijderd

[b]Deltos in "[PS5] PlayStation 5"
Ik ben wel benieuwd naar jullie ervaringen met de Edge. :)
'Wij' zijn wel benieuwd hoe het komt dat je hem nu al in huis hebt ;)

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:06
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 12:32:
[...]

'Wij' zijn wel benieuwd hoe het komt dat je hem nu al in huis hebt ;)
bestellen, afrekenen en ontvangen?

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-12-2025

Ace

Happy Happy Joy Joy

yinx84 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 12:20:
[...]

Begrijp me niet verkeerd, want ik koop regelmatig games bij release. Zoals GoW:R en Elden Ring. Maar Dead Space als remake, waar ik het origineel al van bezit, vind ik dan geen 80 euro waard.

Als het een compleet nieuw spel voor me was had ik het sneller overwogen.
En het allerergste is nog dat ik hem niet om 0:00 kon spelen, moet tot vandaag 17:00 wachten.

WTF EA, waarom?

Kan me de laatste game niet eens herinneren die niet gewoon om 0:00 te spelen was.

Had gewoon een plastieke schijfje moeten kopen van Dead Space, zoals vroeger.

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-01 21:16

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 19:36:
DualSense Edge Teardown - Inside Sony's first Pro Controller

Ik krijg het filmpje niet goed geplaatst maar het is een zeer gedetailleerde teardown van de nieuwe DualSense Edge controller met een duidelijk kleinere accu.

[YouTube]

[Afbeelding]
Ik vind dat toch wel een dingetje hoor. Je betaald een flinke hoofdprijs voor de controller en dan krijg je ook nog eens een flink kleinere accu welke meer features moet verwerken. Als zeeuw moet ik dan concluderen dat deze bij mij er in ieder geval niet in komt.

• Cardwizard
@Yzord gewoon 2 aanschaffen, 1 leeg dan opladen en door met de andere :+

Verwijderd

Cardwizard schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 12:34:
[...]

bestellen, afrekenen en ontvangen?
Voor iets wat hier nog niet leverbaar is 🤔

• Cardwizard
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 13:59:
[...]

sinds gisteren is die wereldwijd gereleased, dus ik gok met een pre-order dat ze gisteren geleverd zijn

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 10:01:
6 uur en 15 min om precies te zijn.

• tommerd_
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 01-10-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 13:59:
[...]

Hij is bij PS Direct te bestellen, bij alle andere winkels nog niet

Verwijderd

Cardwizard schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 14:01:
[...]

sinds gisteren is die wereldwijd gereleased, dus ik gok met een pre-order dat ze gisteren geleverd zijn
Ja, ik zie het :)

• TechFox
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:35
Even tussendoor dit is wel gaaf om te zien. En goed voor PlayStation.
Christopher Dring has revealed that sales of The Last of Us Part 1 grew a whopping 305% week-on-week following the launch of The Last of Us HBO, with digital sales now taken into consideration.

The boost in sales has now resulted in Naughty Dog’s PS5 title reach no.11 in the charts, while The Last of Us Remastered sales rocketed by 337%, reaching no.16. As previously reported, physical sales of The Last of Us Part 1 jumped by 238% on the back of HBO’s adaptation of the post-apocalyptic title.
Bron: https://www.psu.com/news/...including-digital-copies/

• SpeedyNick
  • Nu online
Ace schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 13:22:
[...]

En het allerergste is nog dat ik hem niet om 0:00 kon spelen, moet tot vandaag 17:00 wachten.

WTF EA, waarom?

Kan me de laatste game niet eens herinneren die niet gewoon om 0:00 te spelen was.

Had gewoon een plastieke schijfje moeten kopen van Dead Space, zoals vroeger.
Lang leve de fysieke releases! :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4z2Xw1a3OvXHkcYcPcYZKQXvOLk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9TtYYjB7ITMIKZSH7NdLmT2m.jpg?f=fotoalbum_large

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

TechFox schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 14:19:

[...]

Synergie tussen de Sony Pictures en SIE divisie betaald zich uit. Wel duidelijk nu waarom Sony wilde investeren in de Part 1 remake.

Wel even afwachten hoe de overige PS franchises de transitie naar TV en film ondergaan, de lat ligt met TLOU nu wel meteen vrij hoog. Ik hoop vooral dat ze alleen een adaptatie doen als ze ook echt de juiste mensen aan het roer stellen en niet te snel willen cashen. Horizon op Netflix bijvoorbeeld lijkt me een peperdure show met nog veel meer cgi dan TLOU.

Verwijderd

Is dat met vibration en trigger effects om precies te zijn?

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Cardwizard schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 13:56:
@Yzord gewoon 2 aanschaffen, 1 leeg dan opladen en door met de andere :+
Nee nee, ik heb de Victrix ProCon BFG besteld. Goedkoper en 12 uur batterij. Toedels met de Edge ;w

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 15:13:
[...]

Is dat met vibration en trigger effects om precies te zijn?
Jup!

Verwijderd

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Dead Space ook ontvangen. Heb het origineel niet gespeeld en heb geen reviews gelezen/gekeken, ben benieuwd :)

Ook die Paxo-accu's geïnstalleerd trouwens deze week, kijken hoe lang de controllers het nu volhouden.

Motor-forum.nl

kazuka schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 14:49:
[...]

Synergie tussen de Sony Pictures en SIE divisie betaald zich uit. Wel duidelijk nu waarom Sony wilde investeren in de Part 1 remake.

Wel even afwachten hoe de overige PS franchises de transitie naar TV en film ondergaan, de lat ligt met TLOU nu wel meteen vrij hoog. Ik hoop vooral dat ze alleen een adaptatie doen als ze ook echt de juiste mensen aan het roer stellen en niet te snel willen cashen. Horizon op Netflix bijvoorbeeld lijkt me een peperdure show met nog veel meer cgi dan TLOU.
Ben ook erg benieuwd. Horizon en God of War heb ik niet zoveel vertrouwen in eerlijk gezegd en van Gran Turismo verwacht ik ook niet zoveel. Ik kijk dan wel weer uit naar Ghost of Tsushima.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Amos_x
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 14:39:
Ik denk dat Sony het goede pad heeft gekozen met Playstation Plus Extra/Premium en ben blij dat ze niet vol de gamepass kant op zijn gegaan. Je hebt een lading games voor een laag bedrag maar alsnog de AAA toppers en de vrijheid voor ontwikkelaars.
Beter voor de industrie dan alles maar een Netflix laten worden.
Heb het hier al vaker gezegd, maar ik vind gamepass echt een hoog McDonalds gehalte hebben. Veel filler. Ik hoor nu al de argumenten van de zeer zuinige gamers het allemaal geweldig vinden dat ze 40 games per maand elk een uurtje kunnen proberen voor ‘niets’. Maar daar had je vroeger demo’s voor.

Ook krijg je van die ‘veelvraat’ buien waar je alles maar installeert en speelt in de hoop dat er 1 game eens klikt. Ipv soms een beetje meer focus in een bepaalde game te steken.

In mijn geval (en dat is voor iedereen anders), is ‘minder = beter’. Ik heb het wel voor een meer ‘gecureerde’ selectie. Is die met opzet en intentie gecureerd om de ‘value proposition’ of waarde te verhogen? Of omdat ze simpelweg niet genoeg partners vinden en deals kunnen sluiten?

In essentie maakt het niet uit, want het resultaat is hetzelfde. Namelijk een compactere abonnementsdienst met iets meer focus, minder FOMO, en met gevoelsmatig meer waarde. En een mooi aanbod kwaliteits-games die aansluiten bij wat ik wil spelen

Ik zal wel weer een hoop bagger over me heen krijgen, als kapitalistische slaaf versleten worden, en anti-consument (want alles moet ‘gratis’ en ‘zoveel mogelijk voor zo weinig mogelijk’) maar voor mij werkt dat niet.

Ik heb gamepass meerdere keren geprobeerd en steeds terug stopgezet. Met extra heb ik dat niet en voel me een stuk beter in die subscription. Ik probeer ook niemand te overtuigen, gewoon m’n mening.

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-12-2025
Amos_x schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 16:29:
[...]

Heb het hier al vaker gezegd, maar ik vind gamepass echt een hoog McDonalds gehalte hebben. Veel filler. Ik hoor nu al de argumenten van de zeer zuinige gamers het allemaal geweldig vinden dat ze 40 games per maand elk een uurtje kunnen proberen voor ‘niets’. Maar daar had je vroeger demo’s voor.

Ook krijg je van die ‘veelvraat’ buien waar je alles maar installeert en speelt in de hoop dat er 1 game eens klikt. Ipv soms een beetje meer focus in een bepaalde game te steken.

In mijn geval (en dat is voor iedereen anders), is ‘minder = beter’. Ik heb het wel voor een meer ‘gecureerde’ selectie. Is die met opzet en intentie gecureerd om de ‘value proposition’ of waarde te verhogen? Of omdat ze simpelweg niet genoeg partners vinden en deals kunnen sluiten?

In essentie maakt het niet uit, want het resultaat is hetzelfde. Namelijk een compactere abonnementsdienst met iets meer focus, minder FOMO, en met gevoelsmatig meer waarde. En een mooi aanbod kwaliteits-games die aansluiten bij wat ik wil spelen

Ik zal wel weer een hoop bagger over me heen krijgen, als kapitalistische slaaf versleten worden, en anti-consument (want alles moet ‘gratis’ en ‘zoveel mogelijk voor zo weinig mogelijk’) maar voor mij werkt dat niet.

Ik heb gamepass meerdere keren geprobeerd en steeds terug stopgezet. Met extra heb ik dat niet en voel me een stuk beter in die subscription. Ik probeer ook niemand te overtuigen, gewoon m’n mening.
Dat komt natuurlijk ook omdat er in heel 2022 geen grote 1st party Xbox titels zijn uitgekomen, als dat gaat veranderen is het wel weer interessant. Op PS blijf ik het lekker bij Essential houden zolang er geen day one releases op Extra/Premium komen. Ik speel games doorgaans day one, of anders vond ik ze waarschijnlijk de moeite niet waard. Dat zou ook mijn enige reden zijn voor zowel game pass als PS Extra/Premium: grote (1st party) day one releases

Verwijderd

Als een gamepass model zou betekenen dat er geen Uncharted of TLOU ervaringen mogelijk zijn dan weet ik wel waar ik voor kies. Het geld moet toch ergens vandaan komen om zulke epische games te maken.

Als mijn Extra afgelopen is dan ga ik waarschijnlijk terug naar Essential en lekker de games kopen die ik echt wil hebben. Heb inmiddels alle toppers gehad die ik wilde spelen daar op. Ik had 3 jaar gamepass en soms doe ik er maanden niets mee. Kan bij andere mensen heel anders zijn natuurlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2023 16:54 ]

Verwijderd

Amos_x schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 16:29:
[...]

Je hebt wel een punt, zo heb ik ook nog GamePass tot eind 2024 maar het is maar net of er iets van je gading bijzit. Zo heeft PlayStation mij meer te bieden dan Xbox, zowel qua prijs als aanbod.

De hooivorken en brandende fakkels zullen voor mij nu ook wel klaarstaan :w

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 17:24:
[...]
Je hebt wel een punt, zo heb ik ook nog GamePass tot eind 2024 maar het is maar net of er iets van je gading bijzit. Zo heeft PlayStation mij meer te bieden dan Xbox, zowel qua prijs als aanbod.

In dit topic ben je vrij veilig. ;)
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 17:24:
[...]

Aan de schandpaal jij, nu! :Y) Nee hoor, de mods houden de vs discussies meestal vrij goed in toom :)

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Verwijderd

Kalder schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 18:29:
[...]

Aan de schandpaal jij, nu! :Y) Nee hoor, de mods houden de vs discussies meestal vrij goed in toom :)
Gelukkig kunnen we hier niet plussen en minnen ;)
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 18:35:
[...]

Gelukkig kunnen we hier niet plussen en minnen ;)
Plussen kan wel hoor :+

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 17:39:
[...]

In dit topic ben je vrij veilig. ;)
Ohh, dan kan ik deze hier ook wel plaatsen. :o

nee

[ Voor 46% gewijzigd door BM op 27-01-2023 20:10 ]

• FSSF
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-12-2025
Hier vorige week ook een PS5 van Marktplaats gescoord, voor onder de winkelprijs dus dat viel niet tegen. Zoals enigzins verwacht niet écht onder de indruk van graphics t.o.v. de PS4, laadtijden zijn wel fijner :*)

In ieder geval weer toekomstbestendig om 1 x in de maand een simpel spelletje te spelen. _/-\o_

https://www.instagram.com/cncdepartment/ Diverse projecten

Steven030 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 16:45:
[...]

Dat komt natuurlijk ook omdat er in heel 2022 geen grote 1st party Xbox titels zijn uitgekomen, als dat gaat veranderen is het wel weer interessant. Op PS blijf ik het lekker bij Essential houden zolang er geen day one releases op Extra/Premium komen. Ik speel games doorgaans day one, of anders vond ik ze waarschijnlijk de moeite niet waard. Dat zou ook mijn enige reden zijn voor zowel game pass als PS Extra/Premium: grote (1st party) day one releases
Ik denk dat MS eerst moet gaan leveren aan kwaliteit, dat is ook een beetje waar het de laatste jaren vooral aan schort. Ik hoop ook echt dat ze het nu eens echt gaan doen want dat is wel goed voor de concurrentie. Ze hebben potentie gekocht, maar denk dat er ook vanuit MS een duidelijke strategie en lange termijn doel moet zijn. Hoop alleen niet dat gamepass het gaminglandschap gaat veranderen, mensen focussen op dat eerste uur gameplay waardoor tragere games hierdoor genegeerd worden na 1 uur.

• MissMe NL
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-10-2025
Yzord schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 15:33:
[...]

Nee nee, ik heb de Victrix ProCon BFG besteld. Goedkoper en 12 uur batterij. Toedels met de Edge ;w
Deze wil ik ook bestellen. Maar hij is nu al een keer uitgesteld. Of zie ik dat verkeerd?

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

MissMe NL schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 22:17:
[...]

Deze wil ik ook bestellen. Maar hij is nu al een keer uitgesteld. Of zie ik dat verkeerd?
https://www.amazon.nl/dp/...8126711_487805961_TE_item

Die geprobeerd?

• MissMe NL
Ja. Hij zou eerst 1 december uit komen. Toen 1 januari. En nu 1 februari. Denk dat ik dus wacht tot hij zonder pre order te koop is.

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

MissMe NL schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 01:08:
[...]

Ja. Hij zou eerst 1 december uit komen. Toen 1 januari. En nu 1 februari. Denk dat ik dus wacht tot hij zonder pre order te koop is.
Ah, hmm, dan hoop ik maar dat ik hem ook krijg 1 feb anders cancel ik hem ook maar. Dat wist ik niet. Dank je :)

• MissMe NL
Yzord schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 01:24:
[...]

Ah, hmm, dan hoop ik maar dat ik hem ook krijg 1 feb anders cancel ik hem ook maar. Dat wist ik niet. Dank je :)
Enige verschil is nu wel dat hij te koop is via de pdp site zelf. Voorheen was dat daar ook preorder.

Verwijderd

DualSense Edge Adaptive Trigger Teardown 2

Ook het probleem met de veren lijkt te zijn aangepakt en zijn er dikkere geplaatst (foto is klikbaar)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5L9IOa1xwH9gcCTiM40NFcxsKts=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OlrHQNt1thn7ddnPv5s7BmcS.png?f=fotoalbum_large

Ik twijfel nog steeds :Y

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2023 08:22 . Reden: Aanvulling ]

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik had een gouden binnenkant verwacht :P

Ik wil wel graag een controller met knoppen op de achterkant, maar 250 euro is echt een paar bruggen te ver wat mij betreft.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Verwijderd

ArthurMorgan schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 08:16:
Ik had een gouden binnenkant verwacht :P

Ik wil wel graag een controller met knoppen op de achterkant, maar 250 euro is echt een paar bruggen te ver wat mij betreft.
Ik twijfel omdat ik eigenlijk nooit (actief) shooters speel, accu percentage kan ik wel mee leven want die was van de Playstation 4 DualShock niet echt veel langer, althans dat was mijn eigen ervaring.

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9SOHxhjlHLU4qcsYnzsAa9ZID1c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uqcOwfHaRrwCLyIqsiltUSgP.jpg?f=fotoalbum_large

Let's gooo :Y)

Ik heb het origineel nooit gespeeld en stap er pretty much blanco in.

Inmiddels een uur in. Poe! Spooky shit :P Zeer gelikte presentatie tot zover.

[ Voor 7% gewijzigd door FMS op 28-01-2023 14:26 ]

Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 08:00:
DualSense Edge Adaptive Trigger Teardown 2
Ik vraag me wel af waar die 'Sony? Explain?' thumbnail op slaat, behalve om clicks te baiten.

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:28

spaceboy

Op grote hoogte

Het is er trouwens misschien al maanden, maar ik logde net in op store.playstation.com en zag dat Playstation Stars nu mogelijk is. Heb me gelijk aangemeld. Zijn er al ervaringen mee hier?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-12-2025

Ace

Happy Happy Joy Joy

spaceboy schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 11:40:
Het is er trouwens misschien al maanden, maar ik logde net in op store.playstation.com en zag dat Playstation Stars nu mogelijk is. Heb me gelijk aangemeld. Zijn er al ervaringen mee hier?
Ik kijk er bijna nooit naar maar zag gisteren dat ik nog 400 punten nodig heb om aan de 5000 te komen en dat is dan weer in te wisselen voor €20 euro store tegoed.

Das toch wel grappig.

Verwijderd

Twixie schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 11:37:
[...]

Ik vraag me wel af waar die 'Sony? Explain?' thumbnail op slaat, behalve om clicks te baiten.
Ik vermoed het gebruik van magneetjes in de triggers.

Onderstaand een screen-dump waar het magneetje zichtbaar is, verdere uitleg over Hall-sensor kwam ik tegen op Wiki, een onderdeel wat sowieso in de 'gewone' DS niet voorkomt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I1rwM_khRk50ch_93QTyCKda30Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MtmOLgQX7tdXoHm8hSPY9Asr.png?f=fotoalbum_large

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09:47
Twixie schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 11:37:
[...]

90% van die influencers zijn op z’n zachts gezegd erg vervelend. Bij het Unboxen en reviewen van het product helemaal de hemel in prijzen om vervolgens elke maand een update van het product uit te brengen wat er beter aan het product had kunnen zijn |:(

Doel van die influencers is om een product vooral niet af te branden om er voor te zorgen dat ze in de toekomst nieuwe spullen toegezonden krijgen en vervolgens met clickbait titels later wat kleine minpunten te belichten om niet door de mand te vallen bij het publiek als het product toch niet zo heel goed blijkt te zijn.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:49
FMS schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 11:36:
[Afbeelding]

Goede game, was geweldig op PS3.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• WinterMute2025
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-12-2025
Die Hall-sensor is wel handig. Dan heb je dus nooit meer last van de bekende "stickdrift".....
Heb naast mijn PS5 standaard controller ook een 8bitDo Ultimate controller bluetooth / 2,4Ghz (voor PC en Android gaming) die ook gebruik maakt van hall sensors.
WinterMute2025 schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 13:18:
Die Hall-sensor is wel handig. Dan heb je dus nooit meer last van de bekende "stickdrift".....
Dat zou handig zijn, ja, ware het niet dat ze in de triggers zitten, niet de thumbsticks.

• WinterMute2025
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-12-2025
Twixie. oh, ik dacht dat ze naast de triggers, ook in de thumbsticks zaten bij 8bitDo Ultimate....

PS: Bij de 2,4Ghz versie is er geen hall sensor.

8bitDo, heeft namelijk 2 versies van de Ultimate controller.
Evengoed, zullen we het maar verder over de Playstation 5 hebben.....

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-12-2025

Metian

Snert is vies

Ace schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 11:56:
[...]

Ik kijk er bijna nooit naar maar zag gisteren dat ik nog 400 punten nodig heb om aan de 5000 te komen en dat is dan weer in te wisselen voor €20 euro store tegoed.

Das toch wel grappig.
Die punten zijn gelukkig niet zo heel moeilijk te krijgen, met een game kopen krijg je ze ook. Dus iemand die ze veel digitaal koopt, dan gaat het al redelijk snel.

Rupsen, Rapsen.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-01 20:59

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
TechFox schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 14:19:

[...]

Is ook wel een briljante serie, zelf als je het verhaal al kent blijft het indrukwekkend.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:00

nFo

• Triple Stars
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 01-01 19:17
FMS schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 11:36:
[Afbeelding]

Inmiddels een uur in. Poe! Spooky shit :P Zeer gelikte presentatie tot zover.
Geweldige game, veel plezier.

Verwijderd

Ik zat ook even te kijken naar Playstation Stars en waarom niet want spelen doe je toch wel. Gek genoeg klik je dat niet gewoon aan op je Playstation. Je moet weer eens een app op je telefoon zetten, waarom nou weer.. Is hier omheen te werken?
Alles en iedereen wil een app op je telefoon. Geef mij nou toch de keus om dat niet te doen.
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2023 @ 09:58:
Ik zat ook even te kijken naar Playstation Stars en waarom niet want spelen doe je toch wel. Gek genoeg klik je dat niet gewoon aan op je Playstation. Je moet weer eens een app op je telefoon zetten, waarom nou weer.. Is hier omheen te werken?
Alles en iedereen wil een app op je telefoon. Geef mij nou toch de keus om dat niet te doen.
Geen antwoord op je vraag, maar ik vind de PS App juist wel handig. Door de store bladeren en games kopen, PS+ games claimen, PS Extra games in je bibliotheek plaatsen, screenshots/video's naar je telefoon halen, trophies bekijken, hard disc management. Kan allemaal via de app.

Verwijderd

Raem schreef op zondag 29 januari 2023 @ 10:04:
[...]

Geen antwoord op je vraag, maar ik vind de PS App juist wel handig. Door de store bladeren en games kopen, PS+ games claimen, PS Extra games in je bibliotheek plaatsen, screenshots/video's naar je telefoon halen, trophies bekijken, hard disc management. Kan allemaal via de app.
Het zal hartstikke handig zijn dat is het punt ook niet. Het gaat er mij om dat alles en iedereen een app op je telefoon wilt hebben. Lijkt mij totaal onnodig voor een Playstation Stars om te werken. Je zou toch zeggen dat gewoon even iets aanvinken op je Playstation ook kan. :)
Kan het niet duidelijk vinden, ik ga het proberen zonder app.

"Ontgrendel de volledige kracht van PlayStation Stars met de PlayStation-app" Dit krijg ik te zien na het aanmelden, zou dus kunnen betekenen dat het niet nodig is om een app te gebruiken en dat ze gewoon hopen dat je het gaat gebruiken. Via internet zie ik nu staan dat ik Niveau 1 ben.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2023 10:15 ]

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 01-01 18:51
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2023 @ 10:07:
[...]

Het zal hartstikke handig zijn dat is het punt ook niet. Het gaat er mij om dat alles en iedereen een app op je telefoon wilt hebben. Lijkt mij totaal onnodig voor een Playstation Stars om te werken. Je zou toch zeggen dat gewoon even iets aanvinken op je Playstation ook kan. :)
Kan het niet duidelijk vinden, ik ga het proberen zonder app.

"Ontgrendel de volledige kracht van PlayStation Stars met de PlayStation-app" Dit krijg ik te zien na het aanmelden, zou dus kunnen betekenen dat het niet nodig is om een app te gebruiken en dat ze gewoon hopen dat je het gaat gebruiken. Via internet zie ik nu staan dat ik Niveau 1 ben.
Het starten van campagnes (voor punten of verzamelobjecten) en het kiezen van beloningen in ruil voor punten gaat enkel via de app ;)

• Bananeman
  • Niet online
Is Dead Space volslagen achterlijk moeilijk of ligt dat aan mij?

Net zeker 10 pogingen moeten doen voor de “boss” (?) in chapter 2, vond het echt bizar dat dit zoveel moeite kostte.

spoiler:
De captain dus

[ Voor 57% gewijzigd door Bananeman op 29-01-2023 11:14 ]

Motor-forum.nl

• SpeedyNick
  • Nu online
Bananeman schreef op zondag 29 januari 2023 @ 11:04:
Is Dead Space volslagen achterlijk moeilijk of ligt dat aan mij?

Net zeker 10 pogingen moeten doen voor de “boss” (?) in chapter 2, vond het echt bizar dat dit zoveel moeite kostte.

spoiler:
De captain dus
Vond die niet zo extreem moeilijk ofzo, had ik bij 2e keer wel te pakken op normal? 😉

Even onder spoilertag voor degenen die het genoegen hebben de game nog nooit gespeeld hebben...
spoiler:
Probeer anders wat meer gebruik te maken van de statis & kinetic powers, merkte dat ik die ook nogals eens vergat

• Bananeman
  • Niet online
SpeedyNick schreef op zondag 29 januari 2023 @ 11:20:
[...]

Vond die niet zo extreem moeilijk ofzo, had ik bij 2e keer wel te pakken op normal? 😉

Even onder spoilertag voor degenen die het genoegen hebben de game nog nooit gespeeld hebben...
spoiler:
Probeer anders wat meer gebruik te maken van de statis & kinetic powers, merkte dat ik die ook nogals eens vergat
Ja je hebt helemaal gelijk. Dat was idd de oplossing, vergat het ook. Dan nog vind ik het vrij pittig tbh, desondanks een enorm vette game dus ga hem sowieso uitspelen. Voorlopig houd ik difficulty gewoon op medium ook :)

Motor-forum.nl

Verwijderd

MathieuT schreef op zondag 29 januari 2023 @ 10:29:
[...]

Het starten van campagnes (voor punten of verzamelobjecten) en het kiezen van beloningen in ruil voor punten gaat enkel via de app ;)
Niet dat het iemand verder boeit maar dat vind ik belachelijk. Het is niet anders. :)
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2023 @ 09:58:
Ik zat ook even te kijken naar Playstation Stars en waarom niet want spelen doe je toch wel.
Ik durf wedden dat Stars het nog geen 2 jaar uithoudt. Het is een soort loyalty programma, maar a) het zit veel te ingewikkeld in mekaar, b) het is bijna nergens te raadplegen (je moet in de app kijken of een speciale subsectie van de website), c) wat je ermee kan 'winnen' is behoorlijk belachelijk (items voor in een virtuele vitrinekast die ook weer alleen via Stars te bezichtigen is - en verder spaar je ook voor kortingen, denk ik), d) er wordt door Sony zelf ook nauwelijks over gecommuniceerd (ik krijg daar bvb ook nooit mails over).

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-12-2025

Metian

Snert is vies

Twixie schreef op zondag 29 januari 2023 @ 12:34:
[...]

Ik durf wedden dat Stars het nog geen 2 jaar uithoudt. Het is een soort loyalty programma, maar a) het zit veel te ingewikkeld in mekaar, b) het is bijna nergens te raadplegen (je moet in de app kijken of een speciale subsectie van de website), c) wat je ermee kan 'winnen' is behoorlijk belachelijk (items voor in een virtuele vitrinekast die ook weer alleen via Stars te bezichtigen is - en verder spaar je ook voor kortingen, denk ik), d) er wordt door Sony zelf ook nauwelijks over gecommuniceerd (ik krijg daar bvb ook nooit mails over).
Je kunt met de punten op zich best interessante zaken krijgen, van een volledig spel tot een bon met waarde van 5 of 20 euro. Probleem is alleen dat het gewoon weg te lang zou duren om alles vrij te spelen. Of je moet ontelbare spellen kopen.

Maar ben het wel met je eens dat de levensvatbaarheid van dit niet heel hoog is, ook door de gemiste communicatie vanuit Sony zelf.

Rupsen, Rapsen.

Verwijderd

Op zich zou je kunnen zeggen gewoon activeren en verder niet naar omkijken en eens per jaar eventuele punten gebruiken voor een aankoop die je toch al doet. Of werkt het allemaal niet zo makkelijk?

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2023 @ 13:01:
Op zich zou je kunnen zeggen gewoon activeren en verder niet naar omkijken en eens per jaar eventuele punten gebruiken voor een aankoop die je toch al doet. Of werkt het allemaal niet zo makkelijk?
Gedeeltelijk. Sommige campaigns moet je handmatig starten vanuit de app om punten te kunnen verdienen. Het is vooral heel erg gericht op digitale aankopen merk ik. Ik heb in een maand of 4 zo'n 2500 punten verzameld zonder actief alle campaigns te doorlopen, wat neer komt op een PSN tegoed van een tientje.

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08:45
Forspoken voor 40 kunnen oppikken op Marktplaats. Toch even een kans geven.

Eerste uur valt niet mee. Als je dialoog doordrukt zit er een lichte stotter voordat het verder gaat. Absurd in een PS5 titel.

• Joseph4820
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 24-12-2025
Is er op het forum ergens een topic dat gaat over je oled tv instellen voor de ps5? Morgen komt A84K binnen, was benieuwd of ik nog iets aan de instellingen kan doen om ervaring nog beter te maken (wordt mn eerste oled tv). Kan er helaas online zo snel niets over vinden.
Alvast bedankt!

• Chanfan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-12-2025
Joseph4820 schreef op zondag 29 januari 2023 @ 20:56:
Is er op het forum ergens een topic dat gaat over je oled tv instellen voor de ps5? Morgen komt A84K binnen, was benieuwd of ik nog iets aan de instellingen kan doen om ervaring nog beter te maken (wordt mn eerste oled tv). Kan er helaas online zo snel niets over vinden.
Alvast bedankt!
Kijk eens op rtings.com Het is wel de A80 maar zo veel zal het wel niet verschillen met de A84K.

• Joseph4820
  • Laatst online: 24-12-2025
Thanks! Zal eens kijken. Eerst maar eens zien of hij ook echt vandaag komt, nog geen bevestiging :(

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-01 22:29
Superkiwi schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 17:10:
[...]

Jouw vrouw heeft ook maar één paar schoenen in de kast? ;)
haha dat was exáct wat ik haar ook probeerde duidelijk te maken!

• Orangelights23
  • Laatst online: 09:03
Hulleman schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 14:51:
[...]

Ik ben wel even benieuwd naar jouw issues en kijken of we je kunnen helpen.
Waar in merk je geen verschil tussen de PS4 en PS5? Tussen SDR en HDR, tussen de PS4 en PS5 wat betreft HDR, de performance tussen beiden of de graphics?

Tussen de PS4 en PS5 games zou je vooral in performance (framerate) veel verschil moeten merken, mits je PS games speelt die een echte PS5 versie of PS5 update hebben gehad. PS4 games draaien op de PS5 anders op dezelfde settings als een PS4(pro), dus meestal op 30fps. De meer recentere games hebben allemaal wel een PS5 versie/update gehad.

En ik ben wel even benieuwd waar je tegen aanloopt met je opmerking 'heb een HDMI-kabel die dit wel zou aan moeten kunnen'. Kun je geen gebruik maken van de 4K 120fps mode bijvoorbeeld? Merk je dat je tv dan afschaalt naar 1080p SDR?
Sorry, bericht gemist!

Ik merk voornamelijk dat ik weinig verschil zie wat graphics en performance betreft. 60 FPS en lagere graphics in GoW: Ragnarok ziet er iets soepeler uit dan 30 FPS en betere graphics. Gaat om de PS5 versie in dit geval om maar even een recente game erbij te pakken.

De PS5 heb ik al sinds launch en daarvoor had ik een C8 (volgens mij). Heb specifiek een HDMI kabel gekocht die wordt geadviseerd voor 4k gaming én audio (heb dezelfde kabel voor mijn receiver). Sinds het begin zie ik ook een HDR pop-up rechtsboven, maar als ik dan op een andere tv game waar dit niet in zit, vind ik de verschillen niet zo groot.

Dus of ik ben gewoon niet zo onder de indruk, of er staat toch iets verkeerds ingesteld :P

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-12-2025
Timothy3000 schreef op zondag 29 januari 2023 @ 16:24:
Forspoken voor 40 kunnen oppikken op Marktplaats. Toch even een kans geven.

Eerste uur valt niet mee. Als je dialoog doordrukt zit er een lichte stotter voordat het verder gaat. Absurd in een PS5 titel.
Technisch is er iets helemaal mis met deze game. Check ook de techreview van Digital Foundry van deze game. De game draait op momenten op 20 fps :')

[ Voor 4% gewijzigd door Hulleman op 30-01-2023 09:44 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Square Enix spellen zijn tegenwoordig een drama op technisch gebied (en saai). zo alweer bevestigd met forspoken.

[ Voor 14% gewijzigd door Farabi op 30-01-2023 09:50 ]

Verwijderd

FF7 remake intergrade heb ik toch echt van genoten. Forspoken heb ik dan weer geen seconde aan gedacht om te kopen.

• Hulleman
Orangelights23 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 09:30:
[...]

Sorry, bericht gemist!

Ik merk voornamelijk dat ik weinig verschil zie wat graphics en performance betreft. 60 FPS en lagere graphics in GoW: Ragnarok ziet er iets soepeler uit dan 30 FPS en betere graphics. Gaat om de PS5 versie in dit geval om maar even een recente game erbij te pakken.

De PS5 heb ik al sinds launch en daarvoor had ik een C8 (volgens mij). Heb specifiek een HDMI kabel gekocht die wordt geadviseerd voor 4k gaming én audio (heb dezelfde kabel voor mijn receiver). Sinds het begin zie ik ook een HDR pop-up rechtsboven, maar als ik dan op een andere tv game waar dit niet in zit, vind ik de verschillen niet zo groot.

Dus of ik ben gewoon niet zo onder de indruk, of er staat toch iets verkeerds ingesteld :P
Hmm, wellicht ben je dan niet zo gevoelig voor 30 tov 60fps. Ik vind het verschil wel groot. Mogelijk heb je ook allerlei beeldverbeteringen aanstaan die de 30fps er vloeiender uit laat zien, waardoor je het verschil minder merkt. De HDR zou je ook wel duidelijk moeten kunnen zien. Wellicht kun je hier ook nog wat mee (C1 toch?)

Het verschil in graphics tussen quality en performance mode vind ik ook vaak lastig te zien, net zoals een verschil in resolutie tussen 1440p en 4K. Het is zichtbaar, maar met bewegende beelden valt het gewoon minder op.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Timothy3000
Farabi schreef op maandag 30 januari 2023 @ 09:50:
Square Enix spellen zijn tegenwoordig een drama op technisch gebied (en saai). zo alweer bevestigd met forspoken.
Saai ben ik het dan weer niet mee eens. Diofield Chronicle, FF Remake, Tactics Ogre en Forspoken zijn bv allen niet saai. Die laatste draait gewoon slecht maar is op momenten dat het werkt wel vermakelijk.

• JEROENrgfgf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-12-2025
Joseph4820 schreef op zondag 29 januari 2023 @ 20:56:
Alvast bedankt!
Kijk ook op YouTube naar de filmpjes van HDTVTest. Die gast weet echt ontzettend veel en gaat alle settings langs voor een heleboel TV's en PS5. Weet niet of de A84K daar ook tussen zit maar de A80J wel.
[YouTube: Live from PS5 - Bringing You The Extraordinary | PS5]

Ik ben met zulke commercials altijd benieuwd of er ergens al een stukje verstopt zit van een nog niet aangekondigde titel.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Raem schreef op maandag 30 januari 2023 @ 11:47:

Ik ben met zulke commercials altijd benieuwd of er ergens al een stukje verstopt zit van een nog niet aangekondigde titel.
Een nieuwe Uncharted?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JIcRPmqacNSjxzpI6vF5qr0ty7E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3R7YXRY3IDos8sLCfKuJ8Ecg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iK8OCppx9OjeBWQeFFmQTi7vkjA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eRWy9ll3xaZE9sU7fVrSUBAY.jpg?f=fotoalbum_large

Druckmann vertelde kortgeleden nog dat Naughty Dog het Uncharted verhaal heeft afgesloten, kan natuurlijk zijn dat er een andere studio mee bezig is.
kazuka schreef op maandag 30 januari 2023 @ 13:39:
[...]

Een nieuwe Uncharted?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Druckmann vertelde kortgeleden nog dat Naughty Dog het Uncharted verhaal heeft afgesloten, kan natuurlijk zijn dat er een andere studio mee bezig is.
Dat zou zo maar een Uncharted game kunnen zijn inderdaad, met de dochter van Nathan.

• Hulleman
[...]

Een nieuwe Uncharted?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Lijkt Ellie wel op het eerste plaatje. Tweede plaatje weer niet.
Wordt wel tijd voor een PS5 knaller vanuit de stal van Naughty Dog.

[ Voor 5% gewijzigd door Hulleman op 30-01-2023 15:37 ]

• Timothy3000
Ik heb het als RPG liefhebber een kans gegeven maar Forspoken is het echt niet. Langdraderige cutscenes zijn niet erg, helemaal in in een RPG, maar wel als ze zo saai geschreven zijn en dialoog doorklikken de game totaal laat laggen. Het duurt allemaal te lang. Characters wachten net even een paar seconde te lang voordat ze reageren of voordat je na een dialoog weer kunt bewegen. Combat is ook niet zo briljant dat de rest op de koop toe kan.

Afrader.

• Timothy3000
Voorbeeldje van wat ik bedoel gevonden. In deze sidequest moet je schapen voeren.

Er is echter geen animatie voor het voeren gemaakt. Dan speelt zo'n sidequest zo uit.

Hulleman schreef op maandag 30 januari 2023 @ 15:36:
[...]
Lijkt Ellie wel op het eerste plaatje. Tweede plaatje weer niet.
En is dit uit hetzelfde game : YouTube: Live from PS5 - Bringing You The Extraordinary | PS5 ? Kleuren lijken alleszins hetzelfde, maar hier lijkt het meer op Fragile.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Timothy3000 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 18:15:
Voorbeeldje van wat ik bedoel gevonden. In deze sidequest moet je schapen voeren.

Er is echter geen animatie voor het voeren gemaakt. Dan speelt zo'n sidequest zo uit.

[Video: title]
Ja vreemd he? Ben wel benieuwd naar de post-mortem van de ontwikkeling van deze game. Er is volgens mij iets erg fout gegaan, het lijkt alsof ze halverwege opnieuw begonnen zijn ofzo. De belichting klopt ook niet. Kun je nagaan wat de staat van de game was bij de oorspronkelijke release date (april 2022).

Ik hoop stiekem dat de zak geld van Sony er in elk geval voor zorgt dat ze de komende maanden werken aan het verbeteren van de game, dan wil ik het over een jaartje ofzo nog wel eens een kans geven.

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:34

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Hier stond zondag een PS5 staan. Eerst even zitten spelen met Astro om de controller te leren kennen... Geniaal!

Daarna kwam mijn dochter erachter dat Genshin Impact ook beschikbaar is op de PS. Dat speelt ze al een tijdje op haar Android device.

Dus ik dacht afgelopen avond/nacht: laat ik dat doel alvast voor haar installeren en downloaden, dan kan ze de volgende dag lekker spelen

Kom vanmiddag thuis, kind helemaal gefrustreerd omdat ze het spel niet gekoppeld krijgt aan haar account. Heel verhaal dat dat maar één keer kan tijdens de eerste keer opstarten van het spel. Heb vannacht wel iets van een schermpje gezien maar heb toen iets van skip aangeklikt... Heb zelf nog niet kunnen kijken (PS crashte toen ik het spel wilde verwijderen) maar heeft iemand voor mij een tip hoe ik dit op kan lossen?

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Raem schreef op maandag 30 januari 2023 @ 11:47:
[YouTube: Live from PS5 - Bringing You The Extraordinary | PS5]

Vette reclame! :)

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
[...]

Een nieuwe Uncharted?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Een grot met daarin in schatkistje, ja dan denk je wel gelijk aan Uncharted :+

Bij het uitspelen van het laatste deel had ik gelijk het idee dat er een vervolg zou komen met zijn dochter in de hoofdrol. Ik ben voor!

Naughty Dog daar deze game niet maken, ben benieuwd welke studio dan wel.

Pagina: 1 ... 257 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord