• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-12 20:02
Daar gaat het mij nu niet om. Ik krijg helemaal géén reactie. Dus was benieuwd of iemand recentelijk hierover contact heeft gehad met PlayStation en überhaupt een reactie heeft ontvangen. Ik hoor nu helemaal niets. Of het nu wel/niet afgewezen wordt.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Rivanov schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 09:28:
Daar gaat het mij nu niet om. Ik krijg helemaal géén reactie. Dus was benieuwd of iemand recentelijk hierover contact heeft gehad met PlayStation en überhaupt een reactie heeft ontvangen. Ik hoor nu helemaal niets. Of het nu wel/niet afgewezen wordt.
Ik weet niet meer of ik het in dit topic gelezen heb, maar ze lopen schijnbaar behoorlijk achter met het verwerken van aanvragen. Denk dat je nog wel antwoord krijgt, maar het iets langer duurt dan normaal.

Edit: was inderdaad hier
GovertNL schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 12:57:
[...]

Ik ben gaan bellen. Drie kwartier in de wachtrij gestaan. Toen gelijk geholpen. Maar kreeg van de hele vriendelijke meid die mij hielp te horen dat men verschrikkelijk achter de feiten aanloopt qua werk. Te weinig personeel, niet te vinden en ook nog is aantal zieken. Dus ze lopen gigantisch achter.

[ Voor 28% gewijzigd door Raem op 11-11-2022 09:39 ]

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Gregory76
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-12 20:11

Gregory76

Sony PlayStation freak

Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 09:16:
[...]

Volgens mij zijn de regels bij PlayStation zo dat zodra je de game hebt gespeeld je recht op een terugbetaling vervalt. Er is geen 'uitprobeerperiode' of iets in die richting, zodra je de game start kun je geen refund aanvragen behalve in bepaalde gevallen waar de game niet werkt of bij bijv. een Cyberpunk waar de game wel technisch gezien werkte maar niet echt.
Precies mijn gedachten. Helaas voor onze mede-Tweaker.
Dat neemt trouwens niet weg dat ze ten minste nog wel even zouden kunnen reageren op zijn verzoek. Maar dat zal denk ik nog wel komen.

strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Nu online
Gister nog een paar uur GoW gespeeld en het is echt een tof spel. Enige minpunt is hetzelfde minpunt wat Horizon imo had: Karakters hebben nogal de neiging om de antwoorden op puzzels te geven voordat je ook maar even de kans hebt gehad om er zelf naar te kijken. Dat mag wel een tandje minder.

Verwijderd

Heb 2 keer een terugbetaling aangevraagd via het digitaal formulier, 1 afgewezen en 1 na flink doordrammen geld terug gekregen, op beide binnen een dag een reactie :)

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Volgende in de serie deep dives van Forspoken, deze keer ook met vliegende poesjes :P

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-12 13:42
kazuka schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:19:
Volgende in de serie deep dives van Forspoken, deze keer ook met vliegende poesjes :P

[YouTube: Forspoken - Deep Dive: Exploring Athia | PS5 Games]
Die extreme chromatic abberation doet echt pijn aan je ogen. Echt ongelooflijk dat veel gamemakers dat toevoegen in games...

Poezen met elfenvleugels +1

[ Voor 7% gewijzigd door Hulleman op 11-11-2022 11:24 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EUdMzwYfja1ynMM22MOiYGpelBs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LWnPSFzxomsYeANl9P79jHtc.jpg?f=fotoalbum_large

Bron: Reddit :)

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Zojuist mijn retro PS5 en DualSense compleet gemaakt. De plates zijn van Dbrand en de controller is van Colorware. Enige wat ik nu wel mis is de PS1 boot sequence :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d4s3UJQ57EWQW45ua6J5xnoeNcI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lYLxAJzl9JuwThR97DU33K3H.jpg?f=fotoalbum_large

• Errr-Tieee
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10 22:24
Ik sinds gisteren dan ook eindelijk een ps5 kunnen bemachtigen. Hiervoor een ps4 pro gespeeld. De HDMI kabel welke ik gebruikte bij de ps4 pro is precies hetzelfde qua omschrijving op de kabelmantel als welke bij de ps5 geleverd zit. En aangezien al mijn kabels weggewerkt zitten in de muur heb ik deze dus zo lekker gelaten.
Ik had gelezen dat de ps5 een hdmi 2.1 kabel meelevert en dus verwacht dat het no way dezelfde kabel zou zijn als welke ik al had liggen.

Veel tips en tricks gelezen en op youtube over beste HDR settings. Ik heb zelf een 4K tv scherm van samsung (100hz). Nu heb ik het idee dat ik de beste settings nog niet goed heb ingesteld. Heb dit alleen tot nu toe alleen kunnen testen bij MW2 en warzone. Ik weet dat het sterk afhankelijk is van de game en wat deze ondersteund icm je scherm. Maar ik blijf een beetje zoeken naar beste video settings. Ben haast geneigd om alles op automatic te laten staan of kan dit veel mooier?

[ Voor 0% gewijzigd door Errr-Tieee op 11-11-2022 13:22 . Reden: typefout ]

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Timothy3000 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:27:
Gister nog een paar uur GoW gespeeld en het is echt een tof spel. Enige minpunt is hetzelfde minpunt wat Horizon imo had: Karakters hebben nogal de neiging om de antwoorden op puzzels te geven voordat je ook maar even de kans hebt gehad om er zelf naar te kijken. Dat mag wel een tandje minder.
Kan je aanpassen in accessibility settings klopt niet

• JEROENrgfgf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-12 14:25
Errr-Tieee schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 13:22:
Ik sinds gisteren dan ook eindelijk een ps5 kunnen bemachtigen. Hiervoor een ps4 pro gespeeld. De HDMI kabel welke ik gebruikte bij de ps4 pro is precies hetzelfde qua omschrijving op de kabelmantel als welke bij de ps5 geleverd zit. En aangezien al mijn kabels weggewerkt zitten in de muur heb ik deze dus zo lekker gelaten.
Ik had gelezen dat de ps5 een hdmi 2.1 kabel meelevert en dus verwacht dat het no way dezelfde kabel zou zijn als welke ik al had liggen.

Veel tips en tricks gelezen en op youtube over beste HDR settings. Ik heb zelf een 4K tv scherm van samsung (100hz). Nu heb ik het idee dat ik de beste settings nog niet goed heb ingesteld. Heb dit alleen tot nu toe alleen kunnen testen bij MW2 en warzone. Ik weet dat het sterk afhankelijk is van de game en wat deze ondersteund icm je scherm. Maar ik blijf een beetje zoeken naar beste video settings. Ben haast geneigd om alles op automatic te laten staan of kan dit veel mooier?
HDTVTest maakt altijd de beste filmpjes wat betreft instellingen en geeft hier altijd uitleg bij waarom en wat deze setting doet. Dit is een filmpje wat hij heeft gemaakt voor Samsung TVs.

• Hulleman
kazuka schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 13:01:
Zojuist mijn retro PS5 en DualSense compleet gemaakt. De plates zijn van Dbrand en de controller is van Colorware. Enige wat ik nu wel mis is de PS1 boot sequence :P

[Afbeelding]
Gaaf man!

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• GovertNL
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 08-12 21:26
Yes ik!

Maar wel pas na bellen.

• Timothy3000
  • Nu online
Amos_x schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 15:04:
[...]

Kan je aanpassen in accessibility settings
Hoe dan?

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Klopt ik had het verkeerd. Post aangepast

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-12 16:06
heb hier een acer predator z35P 21:9 3440x1440 monitor met een hdmi 1.4 ingang maar de ps5 wil geen 1440P doorlaten. 1440 en 2160p zijn grayed out in het menu, die kan ik niet selecteren

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:39

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Vanavond was er een uitgebreide Hogwarts Legacy gameplay presentatie:

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Verwijderd

PS5 "GOD OF WAR RAGNARÖK" Console Unboxing! (PlayStation 5) + PS4 Pro Limited Edition

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07:28
Chaoss schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 23:08:
Vanavond was er een uitgebreide Hogwarts Legacy gameplay presentatie:

[YouTube: Hogwarts Legacy - Gameplay Showcase]
Mag hopen dat het aan de youtube compressie ligt, maar ik schrik een beetje van de grafische downgrade van alles?

De state of play van enkele maanden geleden oogde toch een stuk strakker. Ook geen UE5 kwaliteit, maar dit lijkt soms wel PS3 niveau terwijl je in het begin toch echt iemand met een PS5 controller ziet zitten.. :X

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Hoe vinden jullie de implementatie van 40fps@120hz VRR inGoW:R tov Ratchet en Clank? RC voelt imo veel beter. Kan er niet aan wennen in GoW... beetje een domper moet ik zeggen.

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-11 15:31
kazuka schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 13:01:

[Afbeelding]
Mooi hoor, dat wit heeft wel wat! Ik heb het tegenovergestelde met mijn PS5 gedaan en volledig zwart gemaak met de DarkPlates 2.0 en met een rode LED sticker! Geeft een beetje een gevoel dat het een console is van "The Empire" van Star Wars.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l_-SFVdG-S2PE4BlqV5fBU6Mv9o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7gnAtKxLzaN5zI6udUVZCzKa.jpg?f=fotoalbum_large

• Errr-Tieee
Zoals eerdere post blij dat ik eindelijk een ps5 heb kunnen scoren. Echter merk een probleem op wat betreft game/spelmodus op mijn Samsung 4K tv. Hiervoor een ps4pro gehad waarbij de televisie automatisch naar spelmodus overschakelde. Nu met ps5 gebeurd dit niet meer automatisch en kan deze ook niet automatisch instellen (functie is niet beschikbaar) televisie herkent ps5 als gameconsole alleen gamemodus moet ik dus nu iedere keer handmatig aan en uitschakelen? Bij campagne level in mw2 viel me op dat de kleuren etc drama waren en toen pas opgevallen dat gamemodus uitstaat. Al wat instellingen proberen te wijzigen op ps5 maar geen resultaat. Iemand een logische verklaring?

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:23

reaL_G

G

Errr-Tieee schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 14:06:
Zoals eerdere post blij dat ik eindelijk een ps5 heb kunnen scoren. Echter merk een probleem op wat betreft game/spelmodus op mijn Samsung 4K tv. Hiervoor een ps4pro gehad waarbij de televisie automatisch naar spelmodus overschakelde. Nu met ps5 gebeurd dit niet meer automatisch en kan deze ook niet automatisch instellen (functie is niet beschikbaar) televisie herkent ps5 als gameconsole alleen gamemodus moet ik dus nu iedere keer handmatig aan en uitschakelen? Bij campagne level in mw2 viel me op dat de kleuren etc drama waren en toen pas opgevallen dat gamemodus uitstaat. Al wat instellingen proberen te wijzigen op ps5 maar geen resultaat. Iemand een logische verklaring?
Misschien hdmi handshake tv met ps5 opnieuw doen

GiTS

• Errr-Tieee
reaL_G schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 14:09:
[...]

Ik heb hdmi kabel zowel uit ps5 gehaald als uit tv gehaald. Tv van stroom af, ps5 van stroom af. Opnieuw aangesloten en aangezet zodat ps5 als het ware is vergeten door tv. Daarna herkent hij de ps5 weer als gameconsole en geeft ook aan automatisch beste instellingen te gebruiken. Helaas gamemodus weer uit en geen mogelijkheid om deze op automatisch te verstellen. Met de pro had ik dit niet.

Tv welke ik heb: Premium UHD TV 55 inch UE55NU8000

[ Voor 4% gewijzigd door Errr-Tieee op 12-11-2022 14:19 ]

• devandrej
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 00:55
Sinds vandaag kan ik geen enkele game meer streamen op de PS5. Krijg de volgende error melding: Your streaming game didn't start. Try again. CE-110871-8

Ik heb al licenses restored gedaan en een rebuild van de database maar geen geluk. Op het internet is vrij weinig bekend over deze exacte error.

Iemand hier ervaring mee?

• Runaque
reaL_G schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 14:09:
[...]

Zou dat ook proberen, even uit en inschakelen en zien of dat werkt! Moet dat soms ook doen als de soundbar een kramp heeft!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:14
Van de week de PS5 binnengekregen en tot op heden alleen astro gespeeld (mits mijn kids de ps5 niet ingepikt hadden). Maar goed alleen Astro is wat karig...nu vind ik het lastig te kiezen welke game titels ik moet halen. Voor nu eerst maar eens Spiderman Remastered en Miles Morales proberen en dan zien we weer verder. TLOU moet er zeker komen, maar heb een best lang lijstje inmiddels:

Sackboy
Horizon Zero Dawn/ Forbidden West
Uncharted 4
Days gone
God off war
Ghost of Tsushimi
Ratched & Clank; rift apart
AC Valhalla

Voor nu me maar ff inhouden met het kopen van games.. ;)
Anders is de verleiding te groot om maar weer wat anders te pakken.. :+

Heb net in ieder geval spidey binnen gekregen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nzw7cKUMjJ928L7DZvs_KPqdtLM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KGs9W6fzbvtdFQQniPmIF4ju.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door bvsteyn op 12-11-2022 16:21 ]

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-12 10:15
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XYrr33W8vvzN9eEC2W_Jhymdja0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xtce1tYK53CVEjBrBbRCBo1R.jpg?f=fotoalbum_large

Zoals door medetweakers al genoemd, wat een heerlijke game. Soepel, goeie graphics, leuk verhaal, diverse wapens, afwisselende omgevingen, top! Platinum eergisteren behaald dus perfecte timing om te beginnen met GoW.
Laatstgenoemde speelt ook erg lekker met VRR op graphics mode. Op performance mode vielen de graphics wat tegen, vergeleken met Horizon FW.

[ Voor 16% gewijzigd door thecompany op 12-11-2022 17:52 ]

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:23

reaL_G

G

Errr-Tieee schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 14:16:
[...]

Ik heb hdmi kabel zowel uit ps5 gehaald als uit tv gehaald. Tv van stroom af, ps5 van stroom af. Opnieuw aangesloten en aangezet zodat ps5 als het ware is vergeten door tv. Daarna herkent hij de ps5 weer als gameconsole en geeft ook aan automatisch beste instellingen te gebruiken. Helaas gamemodus weer uit en geen mogelijkheid om deze op automatisch te verstellen. Met de pro had ik dit niet.

Misschien moet je hdmikanaal 1x instellen. dat hij altijd die instelling pakt. In je tv instellingen

GiTS

[...]

Staat ALLM ingeschakeld op de PS5?

• Errr-Tieee
Raem schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 19:30:
[...]

Staat ALLM ingeschakeld op de PS5?
Ja deze staat op automatisch. Ik heb nu op de hdmi port waar ps5 op is aangesloten UHD color uitgezet. Nu is het beeld veel strakker en zijn letters etc mooi leesbaar. Spelmodus nog wel handmatig aanklikken maar ok.
Iemand enig idee hoe UHD color beeldkwaliteit bij mij dus negatief kan beïnvloeden? Staat uit en blijft nu dus ook uit.

• Runaque
[...]

Heb je de HDMI van je PS5 al eens op de andere ingangen van je TV getest? Soms durft dat wel wat invloed te hebben.

Misschien ook eens kijken of je firmware up to date is, in het geval van mijn toestel (TCL) is er bij een update ervan "Game Mode" toegevoegd geweest en ook een functie zoals ALLM.

Indien dat allemaal niet werkt zou je een factory reset kunnen overwegen, maar dan zit je weer met dat je alle apps en dergelijke moet gaan installeren en inloggen.

• Errr-Tieee
Runaque schreef op zondag 13 november 2022 @ 08:12:
[...]

Heb je de HDMI van je PS5 al eens op de andere ingangen van je TV getest? Soms durft dat wel wat invloed te hebben.

Misschien ook eens kijken of je firmware up to date is, in het geval van mijn toestel (TCL) is er bij een update ervan "Game Mode" toegevoegd geweest en ook een functie zoals ALLM.
Ja filmware TV is up to date en heb andere hdmi kabel welke vrij was ook op ps5 gezet en had zelfde probleem.

Enige wat ik me nu afvraag of ik de kleuren etc nu te kort doe door UHD uitgeschakeld te hebben? En of dit echt een significant verschil maakt

[ Voor 12% gewijzigd door Errr-Tieee op 13-11-2022 09:01 ]

• Errr-Tieee
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9HGbPQs6hsn-aijl5XR9VbWLkXM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wZ4ybiMRyhqJJooNy55fqUHW.jpg?f=fotoalbum_large

Hier een voorbeeld, kijk de masten/touwen van de schepen, klopt echt niet lijkt me dat deze soort van gloeiend effect hebben. In warzone is de tekst/letrers ook helemaal niet scherp. Ik laat het verder zo zonder UHD

• Runaque
Errr-Tieee schreef op zondag 13 november 2022 @ 08:59:
[...]

Ja filmware TV is up to date en heb andere hdmi kabel welke vrij was ook op ps5 gezet en had zelfde probleem.

Enige wat ik me nu afvraag of ik de kleuren etc nu te kort doe door UHD uitgeschakeld te hebben? En of dit echt een significant verschil maakt
Geen idee wat je nog verder kan doen, ik veronderstel dat je de bijna 200 bladzijden van de handleiding van dat toestel al meermaals bekeken hebt en alles geprobeert hebt dat je kon. Misschien dat een volledige factory reset je kan helpen, maar dan nog is er een kans dat het probleem zich blijft voordoen en dat je alles opnieuw kan instellen.

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Errr-Tieee schreef op zondag 13 november 2022 @ 09:02:
[Afbeelding]

Hier een voorbeeld, kijk de masten/touwen van de schepen, klopt echt niet lijkt me dat deze soort van gloeiend effect hebben. In warzone is de tekst/letrers ook helemaal niet scherp. Ik laat het verder zo zonder UHD
For watching HDR content via an HDMI connection, it is important to set the 'HDMI UHD Color' on for each HDMI input that will receive the HDR content.

Bron rtings

[ Voor 4% gewijzigd door Cardwizard op 13-11-2022 09:52 ]

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-12 15:42
@Errr-Tieee ik vermoed dat jij 120 fps mode op je PS5 aan hebt staan, vanwege HDMI 2.0 op de tv vervalt hij dan naar 4:2:2 wat wazige letters geeft. Kan me dan ook voorstellen dat hierdoor ALLM niet werkt.

En verder zoals @Cardwizard ook al aangeeft even een nieuw topic maken

• Errr-Tieee
cold_as_ijs schreef op zondag 13 november 2022 @ 09:57:
@Errr-Tieee ik vermoed dat jij 120 fps mode op je PS5 aan hebt staan, vanwege HDMI 2.0 op de tv vervalt hij dan naar 4:2:2 wat wazige letters geeft. Kan me dan ook voorstellen dat hierdoor ALLM niet werkt.

Yes ik zal het hier verder niet volspammen met dit probleem. In ieder geval tnx voor de tips en zal laatste reacties nog eens bekijken wat betreft 120fps. Nu vooral genieten van deze mooie console!

• iLLuSion_xGen
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 25-12 11:42
bvsteyn schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 16:20:
Van de week de PS5 binnengekregen en tot op heden alleen astro gespeeld (mits mijn kids de ps5 niet ingepikt hadden). Maar goed alleen Astro is wat karig...nu vind ik het lastig te kiezen welke game titels ik moet halen. Voor nu eerst maar eens Spiderman Remastered en Miles Morales proberen en dan zien we weer verder. TLOU moet er zeker komen, maar heb een best lang lijstje inmiddels:

Sackboy
Horizon Zero Dawn/ Forbidden West
Uncharted 4
Days gone
God off war
Ghost of Tsushimi
Ratched & Clank; rift apart
AC Valhalla

Voor nu me maar ff inhouden met het kopen van games.. ;)
Anders is de verleiding te groot om maar weer wat anders te pakken.. :+

Heb net in ieder geval spidey binnen gekregen:
[Afbeelding]
God of War
AC Valhalla
GoT
Days Gone
Horizon ZD

Zijn allemaal gratis te spelen met de Tier 2 van PS+

• Timothy3000
  • Nu online
Returnal is voor mij de grootste aanrader. Beste game op de PS5 tot nog toe imo.

Mooi rijtje al vond ik Days Gone een beetje een tegenvaller. Vrij generieke open wereld game.

• swoutr
  • Laatst online: 01-12 21:14
Sinds gisteren in het bezit van de PS5 / Ragnarok bundel. Bij de release al eens kort de PS5 gehad, met daarnaast ook een series X, en omdat ik sinds de 360 dagen met vrienden altijd een xbox heb gehad destijds de PS5 verkocht. Maar na opnieuw 2 jaar van droogte naast een zwaar teleurstellend Halo toch de overstap naar platstation gemaakt.

En wat weet Sony toch goed verhalende triple A games als GOW te maken. Vanaf de eerste 10 minuten ben ik meer meegenomen in een verhaal dan dat ik dat op de Xbox in jaren heb gehad. Absoluut geen spijt van de overstap, maargoed dat zal ook deels het enthousiasme en de nieuwigheid zijn.

Maar met titels als
Last of us p2
Ratchet & clank
Demon souls
Spiderman
Horizon

Heb ik voorlopig nog een boel games in te halen!

Een vraagje, waar kan ik het goedkoopst playstation+ (premium of niet) scoren?

Vinden jullie premium de moeite waard? Ik heb nu 7 dagen proef en zag demon souls er in staan. Maar is het verder de moeite? En krijg je bang for your buck?

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-12 21:11

Superkiwi

Hoi doei

swoutr schreef op zondag 13 november 2022 @ 13:06:
Vinden jullie premium de moeite waard? En krijg je bang for your buck?
Nu je weer een PS5 hebt kun je toch in de Store kijken of je het de moeite waard vindt, of kun je als niet-premium member niet zien welke games er allemaal in dat abonnement zitten?

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Sinds gisteren in het bezit van de PS5 / Ragnarok bundel. Bij de release al eens kort de PS5 gehad, met daarnaast ook een series X, en omdat ik sinds de 360 dagen met vrienden altijd een xbox heb gehad destijds de PS5 verkocht. Maar na opnieuw 2 jaar van droogte naast een zwaar teleurstellend Halo toch de overstap naar platstation gemaakt.

En wat weet Sony toch goed verhalende triple A games als GOW te maken. Vanaf de eerste 10 minuten ben ik meer meegenomen in een verhaal dan dat ik dat op de Xbox ik in jaren heb gehad. Absoluut geen spijt van de overstap, maargoed dat zal ook deels het enthousiasme en de nieuwigheid zijn.

Maar met titels als
Last of us p2
Ratchet & clank
Demon souls
Spiderman
Horizon

Heb ik voorlopig nog een boel games in te halen!

Een vraagje, waar kan ik het goedkoopst playstation+ (premium of niet) scoren?

Vinden jullie premium de moeite waard? Ik heb nu 7 dagen proef en zag demon souls er in staan. Maar is het verder de moeite? En krijg je bang for your buck?
Ik vind Premium niet echt de moeite waard. Het is voor streaming en retro, dus de Demons Souls die je gezien hebt zal de PS3 versie zijn. Er wordt maandelijks ook nog niet heel veel aan toegevoegd. Ik zou het bij PS+ Extra houden.
Maar je kunt ook eerst nog PS+ Essential nemen. Dan krijg je toegang tot de PS+ Collection, heb je ook al een paar goede games om te spelen.

• swoutr
Superkiwi schreef op zondag 13 november 2022 @ 13:35:
[...]

Nu je weer een PS5 hebt kun je toch in de Store kijken of je het de moeite waard vindt, of kun je als niet-premium member niet zien welke games er allemaal in dat abonnement zitten?
Jawel, ik kan de games wel zien, maar ik vroeg me gewoon af of jullie het abbo premium of extra het waard vinden. Van xbox kan ik zeggen, gamepass is een must. Maar dat lijkt bij het Playstation plus (extra & premium) net wat minder het geval. Athans ik zie wel demon souls (remake) en miles morales in het extra pakket staan. Dus ik denk dat ik wel wat maandjes af neem. Is de 100 euro voor een jaar via de playstation store het goedkoopst? Of is het cheaper te vinden?

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-12 21:11

Superkiwi

Hoi doei

swoutr schreef op zondag 13 november 2022 @ 14:34:
[...]
Jawel, ik kan de games wel zien, maar ik vroeg me gewoon af of jullie het abbo premium of extra het waard vinden.
Ah oké :)
Om die vraag te beantwoorden: ik vind van niet. Maar ik speel dan ook maar érg weinig games op de PS5 ;)
Ik heb 'm sinds april en dit is alles wat ik erop gespeeld heb: Snowrunner, Horizon Forbidden West, Assetto Corsa Competizione en PGA 2k21

[ Voor 18% gewijzigd door Superkiwi op 13-11-2022 14:42 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• devandrej
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 00:55
Iemand anders problemen met het streamen van PS3 games op PS5?

Krijg dezelfde error : Your streaming game didn't start. Try again. CE-110871-8

Lijkt me een probleem aan de serverkant van Sony...

• Rob Voets
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:11
[...]

Jawel, ik kan de games wel zien, maar ik vroeg me gewoon af of jullie het abbo premium of extra het waard vinden. Van xbox kan ik zeggen, gamepass is een must. Maar dat lijkt bij het Playstation plus (extra & premium) net wat minder het geval. Athans ik zie wel demon souls (remake) en miles morales in het extra pakket staan. Dus ik denk dat ik wel wat maandjes af neem. Is de 100 euro voor een jaar via de playstation store het goedkoopst? Of is het cheaper te vinden?
Ik kom van Stadia en heb eerst game pass geprobeerd maar vond de games tegen vallen, niet echt games die me aantrokken. Ik gebruik de Xbox s nu alleen nog voor Flight Simulator. Ik heb nu ps premium. Prachtige games, uncharted, god of war, beyond two souls en nog andere.

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07:45
[...]

Ik zou voor PS extra gaan als je veel games hebt gemist. Nu even duiken in GoW en met black friday Hopelijk een PS deal scoren :)

• cold_as_ijs
@swoutr ik zou gewoon met essential beginnen, dan krijg je de PS plus collectie op de PS5. Daar zitten al meerdere toppers tussen. Je kan dan later alsnog uitbreiden naar hogere tiers.
Ik zit zelf op essential, koop mijn games op disc en heb een gigantische backlog al verzameld :D

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 23:37
Lekkerboeie86 schreef op zondag 13 november 2022 @ 15:04:
[...]

Ik zou voor PS extra gaan als je veel games hebt gemist. Nu even duiken in GoW en met black friday Hopelijk een PS deal scoren :)
Extra is inderdaad goed, juist spijtig dat ze van sommige reeksen de eerste game(s) in Premium hebben geplaatst terwijl de sequel(s) wel op Extra te krijgen zijn.
Ik heb Premium. Gelukkig vrij goedkoop kunnen scoren via de upgrade van PS Now, want ik vind het zeker geen €120 per jaar waard. Ik heb 1 game gespeeld via streaming om het eens te proberen, en dat werkte op zich wel goed, maar met de enorme PS4/PS5 catalogus van Extra is er maar weinig reden om nog oude PS3 titels te gaan spelen.
Extra is wellicht wel meer de moeite voor wie pas instapt in PS+. Bij Essentials is het meer kwestie van je catalogus maandelijks op te bouwen. Nu, met de PS+ Collection die speciaal voor de PS5 gelanceerd is, heb je ook bij Essential wel direct 19 toptitels en is het nut van Extra daardoor wel een pak kleiner. Anders kijk je gewoon eens welke games in Extra zitten (die niet in de PS+ Collection zitten) en baseer je daarop je beslissing. Of zoals hierboven ook al voorgesteld: begin met Essential, kijk hoe lang het duurt eer je de PS+ Collection beu bent, en stap dan pas over naar Extra.

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-12 11:57

Ace

Happy Happy Joy Joy

Errr-Tieee schreef op zondag 13 november 2022 @ 08:59:
[...]

UHD moet aan, waarom zet je dat uit?

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-12 08:01

Griffin

Is mythical

Vorige week de PS5 mogen ontvangen, even snel naast de tv aangesloten en paar keer gebruikt. Toen zaterdag de PS4 uit de mediakast gehaald en de PS5 ingebouwd (even extra gaten in de kast aangebracht voor koeling).
Het grootste verschil wat ik nu merk met de PS4 is dat de controller echt veeeeeel beter in de hand ligt. De enige spellen die ik gespeeld heb die echt de controller volledig benutten is Astro Playroom en HotWheels Unleashed (voor mijn zoontje).

Nu vooral bezig met Division 2 maar ga maar eens mijzelf goed verdiepen in welke PS5 games een must zijn.

• Errr-Tieee
cold_as_ijs schreef op zondag 13 november 2022 @ 09:57:

Dit is de oplossing geweest. 120fps op ps5 uitgeschakeld. UHD weer aangezet op geselecteerde HDMI aansluiting en beeld is prachtig. Bedankt voor deze tip!

• Errr-Tieee
Ace schreef op zondag 13 november 2022 @ 19:54:
[...]

UHD moet aan, waarom zet je dat uit?
Heb deze inmiddels weer aan kunnen zetten met 120fps optie op ps5 uitgeschakeld. Nu werk het wel!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Wie kan mij adviseren. Ik ben opzoek naar een goede draadloze koptelefoon. Op dit moment gebruik ik een Sony md1r bedraad met de controller en dat kan beter. De Pulse3D ziet er prima uit en de Inzone headsets zijn op dit moment met regelmaat in de aanbieding.
Ik gebruik de headset alleen voor voor het geluid, microfoon en noise canceling is niet nodig.

Iemand ervaring met beide headsets? Wanneer ik google op reviews zijn de resultaten vaak gemixed. De een roept dat ze hetzelfde zijn, de ander zegt dat het een wereld van verschil is. (Wellicht betaalde content)

39

Verwijderd

Fietsbel schreef op maandag 14 november 2022 @ 12:07:
Wie kan mij adviseren. Ik ben opzoek naar een goede draadloze koptelefoon. Op dit moment gebruik ik een Sony md1r bedraad met de controller en dat kan beter. De Pulse3D ziet er prima uit en de Inzone headsets zijn op dit moment met regelmaat in de aanbieding.
Ik gebruik de headset alleen voor voor het geluid, microfoon en noise canceling is niet nodig.

Iemand ervaring met beide headsets? Wanneer ik google op reviews zijn de resultaten vaak gemixed. De een roept dat ze hetzelfde zijn, de ander zegt dat het een wereld van verschil is. (Wellicht betaalde content)
Geen persoonlijke ervaring, wel met vergelijking site www.rtings.com

Sony PULSE 3D

Sony INZONE H9

Sony INZONE H7

Sony INZONE H3

Bij een Coolblue winkel kun je ook koptelefoons uitproberen, wellicht eentje bij jou in de buurt :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2022 17:15 . Reden: Aanvulling 🔅 ]

• Chanfan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-12 13:28

De Steelseries Nova Pro wireless krijgt heel goede reviews. Wel een heel pak duurder dan vele van zijn concurrenten. Ikzelf gebruik geen koptelefoon voor de PS5. Daarvoor heb ik mijn receiver.

Maar voor mijn 9 jaar oude PC heb ik de Steelseries Arctis Pro met Gamedac tweedehands op de kop kunnen tikken. Daar ben ik wel heel tevreden over.

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Afbeeldingslocatie: https://media.tenor.com/mpmbsd82G14AAAAC/wolf-of-wall-street-jordan-belfort.gif

Soundcloud

• Ramon27
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-12-2024

Ik heb zelf de Steelseries Nova pro en de Audeze.

Ik kan de Steelseries van harte aanbevelen. Koop wel de Xbox versie aangezien deze met alle consoles overweg kan.

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-12 12:39

Ik zelf wou de headset zowel op pc als PS5 werkend hebben en ben gegaan voor:

https://www.rtings.com/he...air/void-pro-rgb-wireless
En
https://www.rtings.com/he.../virtuoso-rgb-wireless-xt
(deze gebruik ik het meest omdat hij zowel draadloos kan of via de controller met bijgeleverde kabel)

Dit onder andere omdat corsair lekker samen werkt met openRGB (op pc)

Ik las zelf dat die van Sony zelf niet best waren, en de pulse3D had ik op gehad en geluid was naar mijn idee wat vlak/blikkerig.

Eigenlijk vind ik het een beetje schandelijk dat Bluetooth audio niet gewoon ondersteund wordt... maar dat zal wel aan mij liggen.

• Timothy3000
  • Nu online
Ik ben erg tevreden met de Pulse. Goed geluid en gaat vrij lang mee.

• cold_as_ijs
ik gebruik de Beyerdynamic DT 990 pro bedraad via de controller. Werkt perfect, het ding zit ook fantastisch en het geluid is ook subliem. Hij werkt overigens nog beter als ik hem via DAC aansluit. Dus mocht je niet erg vinden om de koptelefoon bedraad aan te sluiten op de controller dan kan ik deze van harte aanbevelen

• MissMe NL
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-10 00:20
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bu2v-39UUOtm8kSpDwqCKH7c07s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ScTdq60sQlUP7qZrITgnZndQ.jpg?f=fotoalbum_large

Kreeg net binnen 🥳
cold_as_ijs schreef op maandag 14 november 2022 @ 16:20:
Hij werkt overigens nog beter als ik hem via DAC aansluit.
Bedoel je dan een USB DAC die je in de PS5 inplugt ? Wist niet eens dat dat ondersteund was. Een 990 is wel serieus overkill :), zeker als je de DAC van de controller gebruikt (waarvan ik toch uitga dat die redelijk cheapo is).
EDIT: hoe goed werkt dat eigenlijk met de 3D Audio van de PS5 ?

[ Voor 7% gewijzigd door Twixie op 14-11-2022 16:44 ]

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 06:55

Ik zou eens even dit topic bekijken of daar je vraag stellen.
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2024014

• cold_as_ijs
Twixie schreef op maandag 14 november 2022 @ 16:42:
[...]

Bedoel je dan een USB DAC die je in de PS5 inplugt ? Wist niet eens dat dat ondersteund was. Een 990 is wel serieus overkill :), zeker als je de DAC van de controller gebruikt (waarvan ik toch uitga dat die redelijk cheapo is).
EDIT: hoe goed werkt dat eigenlijk met de 3D Audio van de PS5 ?
USB DAC werkt prima, ik had hem in de voorste poort geprikt, usb 2.0 geeft genoeg bandbreedte. 3D audio werkt dan gewoon omdat de DAC gewoon als stereo apparaat wordt gedetecteerd. In combinatie met de koptelefoon geeft het een super resultaat. Voor 3d audio heb je gewoon helder geluid nodig, dus hoe beter je onderlinge geluiden kan horen hoe beter de localisatie werkt.

Na een hernia 1.5 jaar geleden is de PS5 van mijn “kantoor” naar de huiskamer verhuist, dus toen werd het niet zo praktisch om de DAC te gebruiken ;). De koptelefoon werkt verder prima op de controller, en draag comfort is echt super.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:39

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Atomic Heart lijkt me ook wel een vette game:

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• murky123
Ik wil een 50 inch tv met HDMI 2.1 aanschaffen voor de ps5. Ik twijfel of ik 120hz of 60hz ga aanschaffen. Prijsverschil is aanzienlijk. En is het echt nodig een 120hz tv ?

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-12 19:59

Phntm

Tlingelingeling

murky123 schreef op maandag 14 november 2022 @ 23:16:
Ik wil een 50 inch tv met HDMI 2.1 aanschaffen voor de ps5. Ik twijfel of ik 120hz of 60hz ga aanschaffen. Prijsverschil is aanzienlijk. En is het echt nodig een 120hz tv ?
Nee, het is niet nodig zoals vele zaken dat niet zijn. Maar het is wel prettig om te hebben voor de games die daar wel mee kunnen omgaan. Je merkt gewoon dat alles vloeiender is. Ik ben een verwende PC gamer dus sinds dit weekend een fijne 120hz gekocht van Samsung 55”. Fijn ding en goed afgeprijsd.

For what it’s worth…het werd deze. Ik ben er zelf erg tevreden mee uitvoering: Samsung QLED 4K QE55Q77B (2022) Zwart

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ga voor de goedkoopste oled. die hdmi 2.1+120hz is overrated zoals ik al eerder aan gaf. ik vind vrr persoonlijk niet lekker lopen op de ps5.

• murky123
Phntm schreef op maandag 14 november 2022 @ 23:32:
[...]

Nee, het is niet nodig zoals vele zaken dat niet zijn. Maar het is wel prettig om te hebben voor de games die daar wel mee kunnen omgaan. Je merkt gewoon dat alles vloeiender is. Ik ben een verwende PC gamer dus sinds dit weekend een fijne 120hz gekocht van Samsung 55”. Fijn ding en goed afgeprijsd.

For what it’s worth…het werd deze. Ik ben er zelf erg tevreden mee uitvoering: Samsung QLED 4K QE55Q77B (2022) Zwart
Jammer genoeg kan ik geen 55inch kwijt qua ruimte. Zelf ben ik pc gamer op 1440p ultrawide. De ps5 is voor erbij. Ik speel niet competitief. Ik houd meer van de slow paced games like the last of us. e.d. Ik vraag mij af hoeveel content echt gebruik maakt van 120hz. Ik lees toch ook dat games dan een lagere resolutie pakken en dan upscale om aan de 120 fps te komen. Dus waarom dan niet een 60hz scherm en een solid fps van 60 gebruiken

• murky123
Farabi schreef op maandag 14 november 2022 @ 23:35:
[...]

ga voor de goedkoopste oled. die hdmi 2.1+120hz is overrated zoals ik al eerder aan gaf. ik vind vrr persoonlijk niet lekker lopen op de ps5.
Dus jij zou voor een 60 hz oled gaan above all else ?

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

murky123 schreef op maandag 14 november 2022 @ 23:38:
[...]

Jammer genoeg kan ik geen 55inch kwijt qua ruimte. Zelf ben ik pc gamer op 1440p ultrawide. De ps5 is voor erbij. Ik speel niet competitief. Ik houd meer van de slow paced games like the last of us. e.d. Ik vraag mij af hoeveel content echt gebruik maakt van 120hz. Ik lees toch ook dat games dan een lagere resolutie pakken en dan upscale om aan de 120 fps te komen. Dus waarom dan niet een 60hz scherm en een solid fps van 60 gebruiken
Veel ps5 titels ondersteunen grafische settings. Dus je kan altijd opteren voor hogere grafische kwaliteit of performance. De consoles krijgen nu ook nog eens support voor FSR 2.1 zoals met cyberpunk 2077, daarmee gaan ook nieuwe deuren open.

• Farabi
  • Niet online
murky123 schreef op maandag 14 november 2022 @ 23:40:
[...]

Dus jij zou voor een 60 hz oled gaan above all else ?
yep, heb zelfs spijt dat ik mijn LG C7 60hz voor een C9 heb geruild voor hdmi 2.1+120hz. het is voor mij maar een simpele gimmick in mijn situatie, want ik speel ook lineaire spellen zoals TLOU en uncharted.

ik kies dan ook kwaliteit boven fps.

[ Voor 4% gewijzigd door Farabi op 14-11-2022 23:44 ]

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 05:13
Farabi schreef op maandag 14 november 2022 @ 23:43:
[...]

yep, heb zelfs spijt dat ik mijn LG C7 60hz voor een C9 heb geruild voor hdmi 2.1+120hz. het is voor mij maar een simpele gimmick in mijn situatie, want ik speel ook lineaire spellen zoals TLOU en uncharted.

Zou je willen vertellen wat je hebt betaald voor de c9 met inruil van de c7?

• murky123
Phntm schreef op maandag 14 november 2022 @ 23:42:
[...]

Veel ps5 titels ondersteunen grafische settings. Dus je kan altijd opteren voor hogere grafische kwaliteit of performance. De consoles krijgen nu ook nog eens support voor FSR 2.1 zoals met cyberpunk 2077, daarmee gaan ook nieuwe deuren open.
Dus dan is het verstandiger voor een scherm te kiezen met 120hz ?

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

murky123 schreef op maandag 14 november 2022 @ 23:52:
[...]

Dus dan is het verstandiger voor een scherm te kiezen met 120hz ?
Dit is allemaal persoonlijke voorkeur en behoefte. Echter als je het mij vraagt: Ja. Ik vind het zeer prettig om 120hz tot mijn beschikking te hebben. Niet alle games hebben een harde 30 of 60 gps cap… zoals God of war Ragnarok. HDR content zal beter eruit zien op een OLED scherm. Maar ik merk bij mezelf dat ik eigenlijk niet echt zo hard let of mijn scherm extreem fel of extreem donker wordt.

Al met al is het wat jij persoonlijk zoekt in je game belevenis. Misschien dat je ook een keertje je pc wilt aansluiten aan je TV, dan mis je die frame snelheid wel. Ik heb nu ook een UW van 180hz… ja dan is de keuze snel gemaakt.

• murky123
Phntm schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 00:00:
[...]

Dit is allemaal persoonlijke voorkeur en behoefte. Echter als je het mij vraagt: Ja. Ik vind het zeer prettig om 120hz tot mijn beschikking te hebben. Niet alle games hebben een harde 30 of 60 gps cap… zoals God of war Ragnarok. HDR content zal beter eruit zien op een OLED scherm. Maar ik merk bij mezelf dat ik eigenlijk niet echt zo hard let of mijn scherm extreem fel of extreem donker wordt.

Al met al is het wat jij persoonlijk zoekt in je game belevenis. Misschien dat je ook een keertje je pc wilt aansluiten aan je TV, dan mis je die frame snelheid wel. Ik heb nu ook een UW van 180hz… ja dan is de keuze snel gemaakt.
Ik snap dat het allemaal persoonlijk is. Ik ben zoekende naar een 4K ervaring met de mooiste grafische settings. Games moeten er voor mij vooral mooi uitzien. En natuurlijk dat het vloeiend genoeg speeld. De ps5 is m’n eerste console ik stap in een nieuwe wereld. :P

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

murky123 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 00:06:
[...]

Ik snap dat het allemaal persoonlijk is. Ik ben zoekende naar een 4K ervaring met de mooiste grafische settings. Games moeten er voor mij vooral mooi uitzien. En natuurlijk dat het vloeiend genoeg speeld. De ps5 is m’n eerste console ik stap in een nieuwe wereld. :P
In quality mode zullen de meeste games max 30 a 40 FPS doen op 4K. Dan zou je gewoon kunnen opteren voor een OLED 60hz scherm. Dan heb je ook nog eens een goeie HDR ervaring. Ikzelf ervaar games al als mooi genoeg en draai meestal in performance mode. Als je niet voor het scherm zit zoals bij een monitor dan zie je haast geen verschil en ik ben zelf erg kritisch.

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:00
Phntm schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 00:10:
[...]

In quality mode zullen de meeste games max 30 a 40 FPS doen op 4K. Dan zou je gewoon kunnen opteren voor een OLED 60hz scherm. ...
Om de 40 fps te halen heb je wel degelijk een 120hz scherm nodig, anders loopt je beeld niet vloeiend.

Of een 120hz het waard is ligt geheel aan jouw eigen wensen. Ik heb met God of War Rägnarok de 40hz modus geprobeerd, maar vond het toch niet fijn. Nu de 120hz stand aangezet en een beetje vergeleken, ik zie vanaf de bank nagenoeg geen verschil in beeldkwaliteit, maar het loopt zoveel soepeler.

PSN: Redrafted

• Runaque
Phntm schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 00:10:
[...]

In quality mode zullen de meeste games max 30 a 40 FPS doen op 4K. Dan zou je gewoon kunnen opteren voor een OLED 60hz scherm. Dan heb je ook nog eens een goeie HDR ervaring. Ikzelf ervaar games al als mooi genoeg en draai meestal in performance mode. Als je niet voor het scherm zit zoals bij een monitor dan zie je haast geen verschil en ik ben zelf erg kritisch.
Xerox schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 06:27:
[...]

Om de 40 fps te halen heb je wel degelijk een 120hz scherm nodig, anders loopt je beeld niet vloeiend.

Of een 120hz het waard is ligt geheel aan jouw eigen wensen. Ik heb met God of War Rägnarok de 40hz modus geprobeerd, maar vond het toch niet fijn. Nu de 120hz stand aangezet en een beetje vergeleken, ik zie vanaf de bank nagenoeg geen verschil in beeldkwaliteit, maar het loopt zoveel soepeler.
Jullie hebben beiden ergens gelijk, maar als je budget het toelaat ga je voor een 120Hz en het maakt het geheel ook een klein beetje meer future proof en je bent ook gelijk zeker dat de HDMI ingangen 2.1 zijn en geen 2.0 met bepaalde 2.1 eigenschappen.
Je weet ook niet of de PS3 naarmate de performance unlocked wordt door Sony, dat we de fps nog wat meer omhoog ziet gaan, de console heeft tenslotte een HDMI 2.1 gekregen, wat tot 120Hz ondersteund.

Dit dilemma wordt wat beter uitgelegd in onderstaande link.

https://www.howtogeek.com...ven-if-youre-not-a-gamer/

https://www.t3.com/features/120hz-4k-tvs-explained

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:50
Runaque schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 07:41:
[...]

[...]

Jullie hebben beiden ergens gelijk, maar als je budget het toelaat ga je voor een 120Hz en het maakt het geheel ook een klein beetje meer future proof en je bent ook gelijk zeker dat de HDMI ingangen 2.1 zijn en geen 2.0 met bepaalde 2.1 eigenschappen.
Je weet ook niet of de PS3 naarmate de performance unlocked wordt door Sony, dat we de fps nog wat meer omhoog ziet gaan, de console heeft tenslotte een HDMI 2.1 gekregen, wat tot 120Hz ondersteund.

Dit dilemma wordt wat beter uitgelegd in onderstaande link.

https://www.howtogeek.com...ven-if-youre-not-a-gamer/

https://www.t3.com/features/120hz-4k-tvs-explained
Mijn tv heeft 120 fps maar is zeker geen HDMI 2.1 hoor. HDMI standaarden zijn een ramp.

• Runaque
giantgiantus schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 08:20:
[...]

Mijn tv heeft 120 fps maar is zeker geen HDMI 2.1 hoor. HDMI standaarden zijn een ramp.
Klopt, die HDMI standaarden zijn gewoon een ramp! Het gebeurt dat je een TV hebt die 2.0a heeft en na een firmware update plots 2.1 of omgekeerd!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Runaque schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 09:04:
[...]

Klopt, die HDMI standaarden zijn gewoon een ramp! Het gebeurt dat je een TV hebt die 2.0a heeft en na een firmware update plots 2.1 of omgekeerd!
Fijn dat ze het kunnen updaten, echter wordt de boel er niet duidelijker op. Ik ben in ieder geval blij dat ik 4 2.1 poorten heb. Niet te veel over nadenken... PS5 kwam standaard ook met HDMI 2.1 kabel in de doos.

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 06:55
Hangt er vanaf wat voor games je speelt. Ik speel zelf veel shooters en vind 120hz veel prettiger

• Redmonkey92
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-12 15:25
cold_as_ijs schreef op donderdag 10 november 2022 @ 19:42:
[...]

Daar zit gewoon een koptelefoon uitgang op. Speakers zo aansluiten en het volume van het scherm even correct instellen. Ik heb een lg 32gk650, daar zit ook ergens een volume instelling verstopt. Dacht het pookje naar voren duwen, zit niet in het standaard osd menu dacht ik.
Thanks

• swoutr
Farabi schreef op maandag 14 november 2022 @ 23:43:
[...]

Spijt? Alsin je hebt te veel betaald voor iets waar je geen gebruik van maakt?
Ik heb zelf ook nog de C7 en zit wel een beetje te kijken naar een nieuwere tv. Hoe groot is het verschil in beeldkwaliteit tussen de C7 en C9?

Ik zou overigens voor de nieuwere modellen gaan though. Maar aangezien je spijt hebt neem ik aan dat het verschil in beeldkwaliteit verwaarloosbaar is?

120hz zou voor COD of andere shooters wel relaxed zijn, maar van secundair belang. Heb de ps5 ook voornamelijk voor de storydriven games.

• JEROENrgfgf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-12 14:25
@murky123 Ik heb vorig jaar een LG OLED A1 gekocht. De instap OLED van LG. Heeft wel een gaming mode maar doet maar maximaal 60 Hz. Desondanks blijft het wel een OLED waardoor het beeld gewoon erg mooi is ondanks de iets lagere piekhelderheid dan de C en G serie. Ik speel meestal single player games kies ook redelijk vaak de 30 fps modus om in native 4k te spelen. Soms kies ik 60 fps en dat gaat natuurlijk ook helemaal prima en is door de lage input lag van OLED meer dan prima mee te spelen.

Wat je wel steeds meer gaat zien is dat games (vooral van de 1st party ontwikkelaars van Sony) steeds meer grafische opties krijgen en ook gebruik maken van de 120 Hz modus om games bijvoorbeeld op 40 fps te laten draaien (dan wel met of zonder VRR). Daar kan ik met mijn A1 dus geen gebruik van maken en dat vind ik soms wel eens jammer. Je krijgt met die modus toch de beste grafische kwaliteit en dan toch net iets vloeiender dan 30 fps. Dus wat je jezelf moet afvragen is hoeveel je deze optie waard vind. Ik kon de A1 destijds kopen voor €649 netto (lage prijs + €150 cashback van LG) terwijl de C1 toendertijd voor ongeveer €1300 te krijgen was. Die extra helderheid en 120 Hz vond ik toen geen €650 waard maar nu is dat verschil al kleiner.

• Farabi
  • Niet online
swoutr schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 10:54:
[...]

Spijt? Alsin je hebt te veel betaald voor iets waar je geen gebruik van maakt?
Ik heb zelf ook nog de C7 en zit wel een beetje te kijken naar een nieuwere tv. Hoe groot is het verschil in beeldkwaliteit tussen de C7 en C9?

Ik zou overigens voor de nieuwere modellen gaan though. Maar aangezien je spijt hebt neem ik aan dat het verschil in beeldkwaliteit verwaarloosbaar is?

120hz zou voor COD of andere shooters wel relaxed zijn, maar van secundair belang. Heb de ps5 ook voornamelijk voor de storydriven games.
in de zin van al die moeite om mijn C7 van de muur af te halen en een C9 te plaatsen. Qua geld heb ik er geen spijt van, want mijn C9 is van een groter formaat (65inch).

Ik denk dat er serieus bijna geen verschil zit tussen de eerste 4K Oled en de nieuwste qua beeldkwaliteit. Alleen wat helderheid erbij thats it. Ja, ze noemen dingen op als BFI enz, maar hoeveel gebruikers merken dit?

• Hulleman
murky123 schreef op maandag 14 november 2022 @ 23:38:
[...]

De 120hz mode kun je in steeds meer games gebruiken om de quality mode in 40 ipv 30fps te laten draaien op 4K output. Dat kan met slow paced games juist wel erg prettig zijn. Ik zou absoluut voor een HDMI 2.1 tv gaan met 120hz paneel.

En als het budget het toelaat ga je voor een OLED. OLED's hebben de beste beeldkwaliteit en er is maar 1 reden om niet voor een OLED te gaan en dat is direct zonlicht op het scherm wat je niet kan verhelpen.

@swoutr
De beeldkwaliteit van OLED's is altijd zeer goed. Er is geen wereld van verschil tussen de basis beeldkwaliteit van een C7 of de recente C2. De C2 zal een net wat beter kleurbereik hebben en kan feller, waardoor HDR nog meer impact heeft. Vooral andere technieken maken de C2 een betere TV. Denk aan Black Frame Insertion, die zorgt voor betere motion, überhaupt betere motion handling, ALLM, VRR en de HDMI 2.1 bandbreedte voor 4K120hz output met HDR

• Hulleman
Farabi schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 11:31:
[...]

in de zin van al die moeite om mijn C7 van de muur af te halen en een C9 te plaatsen. Qua geld heb ik er geen spijt van, want mijn C9 is van een groter formaat (65inch).

Ik denk dat er serieus bijna geen verschil zit tussen de eerste 4K Oled en de nieuwste qua beeldkwaliteit. Alleen wat helderheid erbij thats it. Ja, ze noemen dingen op als BFI enz, maar hoeveel gebruikers merken dit?
BFI merk je vooral bij 24p materiaal zoals films en series. En dan met name panning shots. Doordat OLED een perfecte responsetijd heeft, heeft de TV enorm veel last van stutter bij 24p materiaal. BFI lost dat op, zonder dat je met motion handling moet gaan klooien wat weer tot artefacts kan leiden. LCD tv's hebben daar minder last van door de trage responsetijd van het scherm. Hierdoor hebben LCD's al 'last' van een soort van motion blur wat wij weer interpreteren als vloeiender beeld.

[ Voor 15% gewijzigd door Hulleman op 15-11-2022 11:46 ]

• murky123
aangezien mijn butget rond de 650 a 750 zit zit ik te kijken naar dit model van LG

uitvoering: LG 50NANO886PB Zilver, Zwart

het is geen OLED, maar een VA paneel en heeft wel HDMI 2.1, 120HZ , VRR, ALLM .

de goedkoopste OLED zit toch tegen de 900 euro aan te hikken. en dat vind ik net even wat te veel geld

jammer dat ik geen 55 inch kwijt kan, het beperkt mijn keuze wel

• Cardwizard
  • Nu online
murky123 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 13:07:
aangezien mijn butget rond de 650 a 750 zit zit ik te kijken naar dit model van LG

de goedkoopste OLED zit toch tegen de 900 euro aan te hikken. en dat vind ik net even wat te veel geld

als je voor 150 euro verschil een OLED kan kopen dan zou ik zeggen zeker doen, ik kan natuurlijk niet in je "knip" kijken maar dat gaat je echt een mooi plaatje opleveren :9~

• murky123
verschil is 230 euro en ik snap dat een oled een mooier plaatje geeft.

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 23:37
murky123 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 13:07:

De niet-OLED LG tv's worden meestal afgeraden.
Zoals hierboven al vermeld, we kunnen niet in je portemonnee kijken, maar een tv aankoop is redelijk groot en voor lange tijd. Ik zou toch even kijken of je niet iets meer budget kan vrijmaken.
Rond de €900-1000 heb je al heel wat mooie toestellen.

• Cardwizard
  • Nu online
Anders heb ik wel een mooie 65 inch C7 (2017) in de aanbieding…. Ga ik voor een C2 (2022) O-)

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-12 22:41

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

MathieuT schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 13:23:
[...]

De niet-OLED LG tv's worden meestal afgeraden.
Zoals hierboven al vermeld, we kunnen niet in je portemonnee kijken, maar een tv aankoop is redelijk groot en voor lange tijd. Ik zou toch even kijken of je niet iets meer budget kan vrijmaken.
Rond de €900-1000 heb je al heel wat mooie toestellen.
Op wat voor basis worden de niet-OLED tv's van LG afgeraden?

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Pagina: 1 ... 243 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord