Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Amos_x schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 22:28:
[...]

Volgens mij heb je volledig niet gesnapt wat een console doet voor de markt, de developers en de gamers. En dan ben je gewoon bij het verkeerde product aanbeland. PC's zijn dan je ding, dan hoef je geen FOMO te hebben, en kan je alle ontwikkelingen real-time bijhouden. Veel plezier, wel erg stresserend allemaal, maar dat maakt iedereen voor zichzelf uit.

Consoles zijn steeds 'discontinue' producten geweest in een continu ontwikkelende tech-space. Ze kiezen een bepaalde performance target, een fixed spec, en creëren daar dan gedurende 6-8 jaar een bloeiende en stabiele omgeving rond voor games, ontwikkelaars en gamers.

Meer zelfs, ik ben er vrij zeker van dat zelfs de console-gamers niet (!) vragende partij zijn voor snelle opvolgingen van generaties en mid-gen spec bumps. De meeste console-gamers willen namelijk niet deel uit maken van dat hele pc-fomo gebeuren. Ze willen het gevoel hebben in een platform te hebben geïnvesteerd. Een platform met waarde en 'commitment', waar ze lang plezier uit halen en waarvoor lange tijd games gemaakt zullen worden, zonder het gevoel te hebben in die eindeloze en veel te snelle hardware upgrade cycle geforceerd te worden.

Sowieso is het in deze gen (ps5/xbox series X) gewoon nog veel en veel te vroeg voor een spec bump. Er is twee jaar compleet verloren gegaan door corona (in productie en verkoop van consoles en developer tijd). Er zijn nog nauwelijks consoles verkocht. De vraag gaat door het dak. En 9/10 games zijn nog steeds cross-gen. De laatste twee jaar kunnen net zo goed niet hebben bestaan, en de cyclus in deze gen is eigenlijk nog maar pas begonnen.

Ik begrijp trouwens de hele discussie in deze niet, en waarom je zo hard je 'gelijk' wil halen.
*knip*niet op de man
Volgens mij snap jezelf niet wat de console markt doet, en waar het om draait. Dat is namelijk geld verdienen. De consolemakers zijn er niet om jou een gunst te doen. Om er dan vervolgens een drogreden erachter aan te plakken, met termen als FOMO? Je laat eerder zien, zelf de tiener te zijn.

Blijkbaar heb je ook niet door dat er al jaren revisies plaatsvinden. Of dit om kleine wijzigingen gaat of grote, uiteindelijk komt het erop neer dat men het produceert omdat er een markt voor is. Mensen kopen het in grote getale in.

Tevens maak je de denkfout door te denken dat de consolemakers uit het verleden, dezelfde visie erop nahouden als in het heden. In het verleden was men inderdaad gefixeerd om een bepaalde cyclus (vaak tussen de 7 tot 10 jaar) aan te houden, voordat men met iets nieuws kwam. Deze denkfout geldt nu echter al een tijd niet meer. Dan spreken we van minimaal 7 jaar. Dat je er vervolgens in wil blijven hangen is aan jou, echter strookt dit niet meer met de werkelijkheid. Hetgeen wat je vervolgens typt is een wirwar aan complottheorieën.
Je hoort ze niet, omdat het de meeste console gamers echt niets kan boeien. Ze hebben hun eigen goede redenen om in het console-kamp te zitten, het zijn gewoon een ander soort profiel van gamer. Je hoort ze niet omdat ze een 'het-zal-allemaal-best' attitude hebben. GoW, Halo, Forza, uncharted, draaide allemaal nog prima, op ps4 en ps4 pro.

Het lijkt me ook dat de meeste ps4 pro's verkocht zijn aan gamers die op dat moment instapten, of een vervangaankoop nodig hadden. Dus dan is de ps4 pro sowieso de logische keuze. Ik ken weinig ps4 gamers die hun ps4 hebben ingewisseld
Blijkbaar kom je nooit op gameforums, zie je ook geen YouTube comments of de reacties op gamewebsites. Als er één ding wel duidelijk naar voren komt, is dat bij game discussies, waarin het over console gamers gaat, deze groep vaak nog fanatieker kunnen zijn, dan de equivalenten die op de pc gamen. ''Het lijkt me ook dat de meeste ps4 pro's verkocht zijn aan gamers die op dat moment instapten, of een vervangaankoop nodig hadden. Dus dan is de ps4 pro sowieso de logische keuze. Ik ken weinig ps4 gamers die hun ps4 hebben ingewisseld.'' Waar blijkt dit uit? Heb je daar cijfers van, of zijn dit ook onderbuikgevoelens. Want dat zou juist onlogisch zijn. De meeste mensen die op de console markt instappen (terwijl er ook een pro variant te koop is), kopen over het algemeen het base model.
In wat dan? De grote evolutie ("ontwikkeling") in deze generatie is de SSD geweest. Verdere ontwikkelingen (wat dan? SSD speed van 5000 -> 6000 Mb/s? 10 terraflops naar 12,8 terraflops? Ghz'jes? GDDR8?) zijn allemaal ontwikkelingen die op dit moment (en ik schat over twee of drie jaar) niets toevoegen, en in niets te vergelijken zijn met de enorme stap van 2.5" HDD schijfjes naar SSD. Om maar een van de verbeteringen te noemen in deze gen.

Beetje meer RTX hier en daar, Fidelity modes aan 60 fps, ja prima allemaal. Maar echt niet boeiend voor de gemiddelde console gamer. Tweakers =/= doorsnee consument. Je krijgt een volledig vertekend beeld van de vraag van de consument als je hier te lang rondhangt. En zeker niet als meer RTX komt met een verdubbeling in verbruik (bvb 400 watt) en een prijs verhoging. Opvallend betere performance lijkt me op dit moment nog niet mogelijk zonder ze te brute forcen door grotere chips en meer vermogen er tegen aan te smijten.
Niemand heeft het over een grote evolutie, of baanbrekende resultaten. Dat maak jij ervan. Het gaat er in dit geval om dat er altijd verbeteringen mogelijk zijn. Dat het voor jou daarentegen niet interessant is, wil daarentegen niet zeggen dat andere mensen dezelfde mening zijn toegedaan. Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen. Overigens kunnen de SDD snelheden nog beter, kan het raytracen nog beter, kunnen de graphics nog beter, kan de geluidsproductie nog minder en kan het verbruik nog minder.

[ Voor 6% gewijzigd door Chaoss op 01-11-2022 00:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Amaze86 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 20:06:
@Cardwizard H7 kost momenteel €179
https://www.bol.com/nl/nl...s4-5-pc/9300000111962136/

Eigenlijk heb je geen noise canceling nodig bij deze headset.
En nog eens 25 euro PSN tegoed als je je aanmeld bij Sony via https://www.sony.nl/promo/INZONE2022

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:40

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Modbreak:Mensen hou de discussie een beetje fatsoenlijk. Ieder zijn mening en soms is de conclusie dan dat je het niet met elkaar eens bent. Agree to disagree.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-05 21:44
Amaze86 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 20:06:
@Cardwizard H7 kost momenteel €179
https://www.bol.com/nl/nl...s4-5-pc/9300000111962136/

Eigenlijk heb je geen noise canceling nodig bij deze headset.
Yorinn schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 23:17:
[...]

En nog eens 25 euro PSN tegoed als je je aanmeld bij Sony via https://www.sony.nl/promo/INZONE2022
De H9 heb ik 236 euro voor betaald met 50 euro tegoed dus netto 32 euro verschil, prima zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1420638

Vaak heeft zon pro of eens slim een wat nieuwere generatie hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog heb ik geen interesse in een PS5 pro, maar mochten ze over een jaar of 2 een pro uitbrengen zal ik die uiteindelijk ook wel willen waarschijnlijk, maar dan moet het wel om een grote verbetering gaan, dus dat alles met alle toetsers en bellen op 4K op minimaal 60Hz draait inclusief ray tracing e.d.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:26
Zondag Horizon Forbidden West platinum gehaald, fantastische wereld om in te spelen, maar het verhaal sprak mij een stuk minder aan dan Horizon Zero Down, dat zat echt een stuk beter in elkaar. Het vliegen was gaaf, maar maakte het spel/quests wel een stuk makkelijker wat eigenlijk jammer was. Je kunt er natuurlijk geen gebruik van maken, maar als je weet dat je de optie hebt dan maak je daar toch gewoon gebruik van. Wel duidelijk een open einde, dus ontzettend benieuwd naar het volgende deel!

Nu verder met Crash Bandicoot 4: It's About Time, denk dat ik die gewoon lekker ga spelen en niet voor platinum ga, gezien dat behoorlijk wat werk schijnt te zijn. En ik nog wat andere games op de backlog heb staan, o.a. God of War om daarna (zal pas 2023 zijn) door te kunnen met God of War Ragnarök.

[ Voor 9% gewijzigd door Gynnad op 01-11-2022 09:49 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEROENrgfgf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-05 13:25
Kalder schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 09:03:
Nog heb ik geen interesse in een PS5 pro, maar mochten ze over een jaar of 2 een pro uitbrengen zal ik die uiteindelijk ook wel willen waarschijnlijk, maar dan moet het wel om een grote verbetering gaan, dus dat alles met alle toetsers en bellen op 4K op minimaal 60Hz draait inclusief ray tracing e.d.
Ik vind het wel mooi dat er nu weer een hele discussie ontstaat over een PS5 Pro en dat de huidige consoles ineens niet krachtig genoeg zijn om games fatsoenlijk op 4k te draaien (de discussie m.b.t. Gotham Knights en A Plague Tale). Als ik dan naar de games kijk die wel op PS5 zijn te spelen in 4k of 60 fps en wat voor graphics daarbij horen snap ik echt die hele discussie niet.

Kijk naar een HFW, die game ziet er prachtig uit zowel in 4K als op 60 fps en laat zien dat er dus heel veel uit die PS5 te persen is als je de tools die je hebt maar goed gebruikt. Ook games als Uncharted, Spider-Man, Ratchet and Clank zijn prachtig om naar te kijken en en draaien inmiddels al op legio van frame rates. Naarmate we verder in de generatie komen worden de games vaak alleen maar mooier dus ik kijk erg uit naar wat de toekomst ons gaat brengen. Als je kijkt naar het aantal games wat super draait op een PS5 en er nu een tweetal games uitkomen die wat minder draaien geeft iedereen de PS5(/consoles) de schuld dat ze niet krachtig genoeg zijn en er maar een pro versie moet komen. Er zou dan toch eerder naar de developer gekeken moeten worden of ben ik nou gek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JEROENrgfgf schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 10:26:
[...]

Ik vind het wel mooi dat er nu weer een hele discussie ontstaat over een PS5 Pro en dat de huidige consoles ineens niet krachtig genoeg zijn om games fatsoenlijk op 4k te draaien (de discussie m.b.t. Gotham Knights en A Plague Tale). Als ik dan naar de games kijk die wel op PS5 zijn te spelen in 4k of 60 fps en wat voor graphics daarbij horen snap ik echt die hele discussie niet.

Kijk naar een HFW, die game ziet er prachtig uit zowel in 4K als op 60 fps en laat zien dat er dus heel veel uit die PS5 te persen is als je de tools die je hebt maar goed gebruikt. Ook games als Uncharted, Spider-Man, Ratchet and Clank zijn prachtig om naar te kijken en en draaien inmiddels al op legio van frame rates. Naarmate we verder in de generatie komen worden de games vaak alleen maar mooier dus ik kijk erg uit naar wat de toekomst ons gaat brengen. Als je kijkt naar het aantal games wat super draait op een PS5 en er nu een tweetal games uitkomen die wat minder draaien geeft iedereen de PS5(/consoles) de schuld dat ze niet krachtig genoeg zijn en er maar een pro versie moet komen. Er zou dan toch eerder naar de developer gekeken moeten worden of ben ik nou gek?
De meeste games die je noemt draaien alleen in een performance mode in 60fps en dus niet in 4k maar meestal dynamische resolutie, er valt echt nog wel wat te winnen op graphics met name wat betreft ray tracing, moet zeggen R&C had het wel goed voor elkaar maar ook dat was op 60fps niet zo mooi als op de fidelity mode op 30fps met uitzondering van dat ik vloeiendheid (60+fps) mooier vind dan lagere framerate.

Overigens denk ik dat de PSVR2 ook goed zou kunnen profiteren van een eventuele PS5 pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEROENrgfgf
Kalder schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 10:44:
[...]

De meeste games die je noemt draaien alleen in een performance mode in 60fps en dus niet in 4k maar meestal dynamische resolutie, er valt echt nog wel wat te winnen op graphics met name wat betreft ray tracing, moet zeggen R&C had het wel goed voor elkaar maar ook dat was op 60fps niet zo mooi als op de fidelity mode op 30fps met uitzondering van dat ik vloeiendheid (60+fps) mooier vind dan lagere framerate.
Ik zei ook niet en 4k en 60 fps maar een van beide. En natuurlijk valt er wat te winnen maar met de juiste implementatie van technieken kan er echt wel een plaatje op het scherm getoverd worden waar je bijna het verschil tussen fidelity en performance mode bijna niet meer kan zien. HFW is hier wel een voorbeeld van vind ik.

Niet dat ik het ontwikkelen van een eventuele PS5 Pro ontmoedig, maar ik heb soms wel het idee dat er heel gemakkelijk geroepen wordt dat de huidige consoles niet genoeg kracht hebben terwijl een ontwikkelaar er ook nog wel iets meer uit kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JEROENrgfgf schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 10:51:
[...]

Ik zei ook niet en 4k en 60 fps maar een van beide. En natuurlijk valt er wat te winnen maar met de juiste implementatie van technieken kan er echt wel een plaatje op het scherm getoverd worden waar je bijna het verschil tussen fidelity en performance mode bijna niet meer kan zien. HFW is hier wel een voorbeeld van vind ik.

Niet dat ik het ontwikkelen van een eventuele PS5 Pro ontmoedig, maar ik heb soms wel het idee dat er heel gemakkelijk geroepen wordt dat de huidige consoles niet genoeg kracht hebben terwijl een ontwikkelaar er ook nog wel iets meer uit kan halen.
ik zeg ook nergens dat de PS5 niet krachtig genoeg is, zeg alleen dat ik uiteindelijk waarschijnlijk wel een pro zou willen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:27
JEROENrgfgf schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 10:51:
[...]

Echte goede raytracing ondersteuning en 4K op 120 fps zou wel fijn zijn toch?

Is zeker geen must, maar ik zie wel mogelijkheden tot een verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10-05 18:33
JEROENrgfgf schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 10:26:
[...]

Nee niemand gaf de PS5 de schuld. In het geval van Gotham Knights is het zelfs de developer die op Twitter erkend heeft dat er performance issues zijn op consoles en ze aan een grotere patch werken om die op te lossen. A Plague Tale is aan mij voorbij gegaan.

Ik hou normaal gesproken wel van een goede discussie, maar ik ken niemand die een revisie van een PS5 koopt omdat het de laatste versie is. Of nu maar geen PS5 meer koopt, omdat de PS5 Pro zogenaamd al voor de deur staat. 8)7 @Amos_x heeft gewoon gelijk.

Zullen we even wachten totdat er echt iets over een PS5 Pro te roepen valt. Want er is echt nog helemaal niks over bekend.

LG OLED C2 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEROENrgfgf
kneusteun schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 11:03:
[...]

Echte goede raytracing ondersteuning en 4K op 120 fps zou wel fijn zijn toch?

Is zeker geen must, maar ik zie wel mogelijkheden tot een verbetering.
Gezien de performance van de 1st party games houdt het (op dit moment) wel op bij 4K @ 40 fps met RT. Ik snap wat je probeert te zeggen maar 4k@120 met RT is denk ik deze generatie nog wat te hoog gegrepen. Het zal er vast ooit wel komen maar deze gen niet denk ik. Ook niet erg, want voor €500 (en 2 jaar geleden) haal je wel gewoon een machine in huis wat gewoon plug and play is en goede graphics kan weergeven. Qua prijs/kwaliteit komt daar geen PC in de buurt.
ZesBarkiePK schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 11:07:
[...]

Nee niemand gaf de PS5 de schuld. In het geval van Gotham Knights is het zelfs de developer die op Twitter erkend heeft dat er performance issues zijn op consoles en ze aan een grotere patch werken om die op te lossen. A Plague Tale is aan mij voorbij gegaan.

Ik hou normaal gesproken wel van een goede discussie, maar ik ken niemand die een revisie van een PS5 koopt omdat het de laatste versie is. Of nu maar geen PS5 meer koopt, omdat de PS5 Pro zogenaamd al voor de deur staat. 8)7 @Amos_x heeft gewoon gelijk.

Zullen we even wachten totdat er echt iets over een PS5 Pro te roepen valt. Want er is echt nog helemaal niks over bekend.
Als ik de reacties op Twitter las waren er genoeg mensen die vonden dat de PS5 of consoles in zijn algeheel maar gewoon pruldingen waren en door deze games het maar weer bleek dat ze geen bestaansrecht hadden. Daar doelde ik een beetje op, wellicht wat eerder moeten vermelden. Ik ben ook zeer zeker eens met @Amos_x en behoor precies tot de doelgroep die hij beschrijft. Ik koop een apparaat zodat ik daar 7 jaar (hoop ik toch) op goede kwaliteit mee kan gamen en me niet hoef zorgen te maken over nieuwe videokaarten/cpu's/etc. die tegenwoordig al net zoveel kosten als de gehele console. Natuurlijk kan het altijd net ietsje mooier/meer frames maar als je ziet wat we nu al voorgeschoteld krijgen hoeven we toch niet ontevreden te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
JEROENrgfgf schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 11:38:
[...]

Gezien de performance van de 1st party games houdt het (op dit moment) wel op bij 4K @ 40 fps met RT. Ik snap wat je probeert te zeggen maar 4k@120 met RT is denk ik deze generatie nog wat te hoog gegrepen. Het zal er vast ooit wel komen maar deze gen niet denk ik. Ook niet erg, want voor €500 (en 2 jaar geleden) haal je wel gewoon een machine in huis wat gewoon plug and play is en goede graphics kan weergeven. Qua prijs/kwaliteit komt daar geen PC in de buurt.

[...]
Eens hoor, maar ik noemde alleen iets waar nog wat te winnen is, niet dat het moet.

En ja mijn PC kan duidelijk meer aan dan de PS5 maar als je die prijs naast de prijs van de PS5 zet is dat hele dikke win voor de PS5.

Maar gek genoeg speel ik zelf alleen de exclusives op ps5, en veel andere games toch liever op de pc want daar zijn de games aanzienlijk goedkoper en performance een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-05 15:18
Kan ik er vanuit gaan dat als je een bundel besteld welke nu uit komt (bij bijvoorbeeld MM) dat je de nieuwste versie van de ps5 krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:51
Is gewoon wachten tot ze games puur voor ps5 gaan uitbrengen ipv ook nog is voor de ps4.

Als je ziet hoe mooi Horizon eruit ziet op ps4 en ps5 wil ik wel eens zien als ze dit enkel voor ps5 ontwikkelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
ZesBarkiePK schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 22:23:
[...]

Ja dat zal allemaal wel, maar kom dan met een paar echte feiten, en maak je verhaal interessant. Want roepen dat men nu geen PS5 meer moet aanschaffen is natuurlijk onzin. De helft heeft nog niet eens een PS5 weten te bemachtigen. En dat ziet Sony ook want de PS4 draait nog op volle toeren in de releases mee.

De PS4 Pro was nog een leuke upgrade omdat deze SATA3 had en kocht je er een SSD bij dan had je opeens een hele snelle PlayStation. Bij de PS5 Pro zal het al niet zo’n groot verschil meer zijn.

Maar zo lang we nog niks over de PS5 Pro weten blijft het speculeren en kan je altijd wel blijven wachten. Waarom niet meteen op de PS6 wachten als je toch al bezig bent. Ik geniet voorlopig nog van wat ik heb.
Het is vrij gemakkelijk om in de discussie een ander te verwijten dat degene niet met feiten komt, terwijl jezelf tot op heden 0.0% bronnen of feiten hebt laten zien, dat is pas onzin.

Feit 1:
Mensen die roepen dat de PS5 niet nodig is.
https://kotaku.com/you-st...-playstation-5-1846983223
https://www.reddit.com/r/...ere_no_point_in_buying_a/

Feit 2
Mensen die aangeven dat de upgrade naar 4k een verspilling is
https://earlygame.com/other/should-i-get-4k
https://www.reddit.com/r/...s/ufmoz6/4k_is_overrated/

Zo kan ik nog doorgaan, maar dat schiet het doel voorbij. Het is vrij gemakkelijk om alle beweringen op te zoeken;
- Mensen die bijvoorbeeld in het PS2 tijdperk aangaven, de upgrade naar full HD overbodig te vinden.
- Mensen die in de begintijd van HDR, de toegevoegde waarde daarvan niet inzagen.
- Mensen die de upgrade naar 4K niet kunnen plaatsen. Enzovoorts.

Daarnaast begrijp je mijn punt niet. Het gaat er met name om dat de Playstation 5 inmiddels al bijna 2 jaar oud is. De kans is groot (gaf ik al in voorgaande berichten aan) dat er binnen een afzienbare tijd een upgrade zal plaatsvinden. Daarbij benoemde ik specifiek dat IK op dit moment zelf geen PS5 zou aanschaffen, mocht ik het nog niet in bezit hebben gehad. Het betreft dus mijn eigen opvatting, die ik op mezelf betrek. Wat een ander doet staat hier buiten. Als jij (bij wijze van) morgen een jurk wil gaan dragen, dan moet je dat doen. Zo heeft iedereen zijn eigen afwegingen. Deze discussie gaat overigens nergens meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregory76
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:38

Gregory76

Sony PlayStation freak

BlueSS50 schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 12:12:
Kan ik er vanuit gaan dat als je een bundel besteld welke nu uit komt (bij bijvoorbeeld MM) dat je de nieuwste versie van de ps5 krijgt?
Een vriend van mij heeft er eergisteren één gekocht bij de MM. Ik heb het heb gevraagd en meld het hier zo.
Hij heeft deze bundel gekocht.

PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-04 16:02

thunder8

Het gedonder begint weer.

kneusteun schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 11:45:
[...]

Eens hoor, maar ik noemde alleen iets waar nog wat te winnen is, niet dat het moet.

En ja mijn PC kan duidelijk meer aan dan de PS5 maar als je die prijs naast de prijs van de PS5 zet is dat hele dikke win voor de PS5.

Maar gek genoeg speel ik zelf alleen de exclusives op ps5, en veel andere games toch liever op de pc want daar zijn de games aanzienlijk goedkoper en performance een stuk beter.
Als je een PC met goede specs hebt voor andere taken, dan is het inderdaad interessant om die non-exclusives te spelen op PC. Als je die PC speciaal samenstelt voor gaming, dan zijn die goedkopere games niet echt relevant, als je 1000-2000€ meer uitgeeft aan de machine zelf. Daar kan je heel veel games voor kopen, ook al zijn ze een paar tientjes per stuk duurder op de console.

Wil geen PC vs PS5 war starten. Beide hebben hun voor- en nadelen. Persoonlijk heb ik geen interesse meer in PC gaming vanwege meerdere redenen. Veel hogere investering in hardware, zeker als je hoge grafische pracht en praal wil draaien met genoeg FPS. Daarnaast ook de eeuwige strijd tegen cheating en je machine up to date moeten houden tegen virussen en malware. Maar ook vage problemen met driver X die met spel Y weer niet goed werkt, maar spel Z heeft wel weer driver X nodig. Als ik na een lange dag werken thuis kom en ik wil gamen, dan vind ik het heerlijk gewoon de PS5 aan te fakkelen en lekker op de bank te loungen en te gaan gamen. Vroeger was dat wel anders, dan zat ik dag en nacht voor de PC. Altijd aan het tweaken, tunen, overclocken enz enz. Heb daar nu echt geen zin meer aan. Zit al lang genoeg op een bureaustoel op mijn werk, geen zin ook thuis nog op zo'n stoel te zitten, vastgeplakt aan een monitor. ;) Sterker nog, ik heb niet eens een werkende PC meer in huis. Heb een oude laptop van mijn werk voor taken die ik niet geregeld krijg met een iPad en voor de rest geen PC meer in huis.

Mocht er een PS5 Pro komen, dan komt die er misschien ook wel. Dan kan de PS5 ergens anders ingezet worden of doorschuiven naar de 2de hands markt. Voorlopig ben ik heel tevreden met de PS5. :)

[ Voor 4% gewijzigd door thunder8 op 01-11-2022 12:37 ]

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Cyberpunk gekocht, is nu 25 euro in de store. Voor 25 euro wil ik wel eens in de wereld rond lopen. Wie weet speel ik 'm wel halfweg uit, maar het zou me verbazen.

Stiekem zocht ik een soort 'blockbuster' game om de ps5 eens flink aan de slag te laten gaan. Eens zien wat het beestje kan. Ook al zijn de physics, AI en mechanics nogal ruk. Horizon is 100% niet mijn type game, dus zelfs als tech demo wil ik die nu nog niet in huis later (later via PS essentials aan 15 euro misschien). In dezelfde lijn heb ook metro exodus aangeschaft. 10 euro. Zal 'm nooit uitspelen, maar wel fijn om de console eens te pushen.

Zelfde "probleem" heb ik met Ratchet and clank. Opnieuw, ziet er prachtig uit, en een van de weinige games die de ps5 eens flink open trekt (met alle 'instant' streaming door die portals, de animaties, ...) Maar veel meer dan een veredelde tech demo is het voor mij niet. Beetje zonde van de game dan.

Mijn grens ligt op 25 euro. 25 is prima voor een 'tech demo' game. Ratchet staat echter nog overal aan 45-50 euro. (terecht, maar ik ben niet het juiste publiek voor die game)

Spiderman is ook technisch erg mooi en interessant, maar die speel ik ook echt als game helemaal, en met veel plezier, uit. Dus z'n volle prijs waard.

Wellicht is Last of Us remastered nog een optie. Maar daar ben ik in het verleden ook een aantal keer afgehaakt, misschien gaat 'ie door de betere presentatie wel langer boeien.

[ Voor 5% gewijzigd door Amos_x op 01-11-2022 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
BramViking schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 12:23:
[...]

Het is vrij gemakkelijk om in de discussie een ander te verwijten dat degene niet met feiten komt, terwijl jezelf tot op heden 0.0% bronnen of feiten hebt laten zien, dat is pas onzin.

Feit 1:

Feit 2

Zo kan ik nog doorgaan, maar dat schiet het doel voorbij. Het is vrij gemakkelijk om alle beweringen op te zoeken;
- Mensen die bijvoorbeeld in het PS2 tijdperk aangaven, de upgrade naar full HD overbodig te vinden.
- Mensen die in de begintijd van HDR, de toegevoegde waarde daarvan niet inzagen.

Daarnaast begrijp je mijn punt niet. Het gaat er met name om dat de Playstation 5 inmiddels al bijna 3 jaar oud is. De kans is groot (gaf ik al in voorgaande berichten aan) dat er binnen een afzienbare tijd een upgrade zal plaatsvinden. Daarbij benoemde ik specifiek dat IK op dit moment zelf geen PS5 zou aanschaffen, mocht ik het nog niet in bezit hebben gehad. Het betreft dus mijn eigen opvatting, die ik op mezelf betrek. Wat een ander doet staat hier buiten. Als jij (bij wijze van) morgen een jurk wil gaan dragen, dan moet je dat doen. Zo heeft iedereen zijn eigen afwegingen. Deze discussie gaat overigens nergens meer over.
Je vergeet nog FPS, er was altijd een grote discussie dat 30 fps genoeg was. Nu we met consoles ook eindelijk (in sommige gevallen) de 120 fps kunnen krijgen is er ineens geschreeuw als een game als gotham knights aangeeft alleen in 30fps te draaien.

Gamen is gewoon een hobby en die kosten geld en je kan het zo gek maken als je zelf wil, dus als er een ps5 pro komt gaat die zeker goed verkocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
kneusteun schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 13:01:
[...]

Je vergeet nog FPS, er was altijd een grote discussie dat 30 fps genoeg was. Nu we met consoles ook eindelijk (in sommige gevallen) de 120 fps kunnen krijgen is er ineens geschreeuw als een game als gotham knights aangeeft alleen in 30fps te draaien.

Gamen is gewoon een hobby en die kosten geld en je kan het zo gek maken als je zelf wil, dus als er een ps5 pro komt gaat die zeker goed verkocht worden.
Absoluut, zo, zullen er altijd twee kampen zijn. Mensen die het nut er niet van inzien, en anderen weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:14

v8power67

Psn: Mausosaurus

[...]

Het gaat er met name om dat de Playstation 5 inmiddels al bijna 3 jaar oud is.
Afbeeldingslocatie: https://www.reactiongifs.com/r/ftre.gif
:+
Ding is nog geen 2 jaar oud over 2 weken pas.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramViking
v8power67 schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 13:14:
[...]

[Afbeelding]
:+
Ding is nog geen 2 jaar oud over 2 weken pas.
Haha scherp, een typo, vandaar ook de verwachting dat het eind 2023 of begin 2024 een upgrade krijgt. Dan is het dus wel ouder dan 3 jaar ;).
Afbeeldingslocatie: https://www.troublefreepool.com/media/you-funny-gif.3465/full

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-05 15:18
Gregory76 schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 12:25:
[...]

Een vriend van mij heeft er eergisteren één gekocht bij de MM. Ik heb het heb gevraagd en meld het hier zo.
Hij heeft deze bundel gekocht.
De bundel is nu natuurlijk al uitverkocht... Ik heb m nu als reminder ingesteld als hij weer op voorraad is. er staat binnenkort op voorraad. Wie weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
[...]

Feit 1:

Feit 2

Daarnaast begrijp je mijn punt niet. Het gaat er met name om dat de Playstation 5 inmiddels al bijna 2 jaar oud is. De kans is groot (gaf ik al in voorgaande berichten aan) dat er binnen een afzienbare tijd een upgrade zal plaatsvinden. Daarbij benoemde ik specifiek dat IK op dit moment zelf geen PS5 zou aanschaffen, mocht ik het nog niet in bezit hebben gehad. Het betreft dus mijn eigen opvatting, die ik op mezelf betrek. Wat een ander doet staat hier buiten. Als jij (bij wijze van) morgen een jurk wil gaan dragen, dan moet je dat doen. Zo heeft iedereen zijn eigen afwegingen. Deze discussie gaat overigens nergens meer over.
Ik weet niet waar jij nu weer allemaal over begint, maar ik heb niks te bewijzen. Jij had het over de release van de PS5 Pro, en kennelijk goed bedoelde adviezen, maar kom dan met iets concreets. Als daar meer over bekend is dan hoor ik het graag) Laat dit soort opmerkingen maar achterwege

[ Voor 2% gewijzigd door Chaoss op 01-11-2022 18:48 ]

LG OLED C2 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Laatst online: 10-05 19:51
Is het raadzaam om te wachten op balck friday voor een SSD?
Kan nu al geen games meer installeren op mijn ps5.
Dus denk maar 2tb erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-05 19:35
G.Scholtens schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 14:35:
Dus denk maar 2tb erbij
Dat ligt er aan wat je belangrijker vindt. Nu opslag of straks opslag tegen mogelijk een lagere prijs. Een 2TB 980pro kostte bij de amazon prime days zonder heatsink € 189 volgens mij. Nu € 229. Dus je wacht voor circa 4 tientjes, als de black friday aanbiedingen van gelijke omvang zijn.

BF aanbiedingen zijn nooit echt super denderend in NL.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:07
Amos_x schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 12:38:
Cyberpunk gekocht, is nu 25 euro in de store. Voor 25 euro wil ik wel eens in de wereld rond lopen. Wie weet speel ik 'm wel halfweg uit, maar het zou me verbazen.

Stiekem zocht ik een soort 'blockbuster' game om de ps5 eens flink aan de slag te laten gaan. Eens zien wat het beestje kan. Ook al zijn de physics, AI en mechanics nogal ruk. Horizon is 100% niet mijn type game, dus zelfs als tech demo wil ik die nu nog niet in huis later (later via PS essentials aan 15 euro misschien). In dezelfde lijn heb ook metro exodus aangeschaft. 10 euro. Zal 'm nooit uitspelen, maar wel fijn om de console eens te pushen.

Zelfde "probleem" heb ik met Ratchet and clank. Opnieuw, ziet er prachtig uit, en een van de weinige games die de ps5 eens flink open trekt (met alle 'instant' streaming door die portals, de animaties, ...) Maar veel meer dan een veredelde tech demo is het voor mij niet. Beetje zonde van de game dan.

Mijn grens ligt op 25 euro. 25 is prima voor een 'tech demo' game. Ratchet staat echter nog overal aan 45-50 euro. (terecht, maar ik ben niet het juiste publiek voor die game)

Spiderman is ook technisch erg mooi en interessant, maar die speel ik ook echt als game helemaal, en met veel plezier, uit. Dus z'n volle prijs waard.

Wellicht is Last of Us remastered nog een optie. Maar daar ben ik in het verleden ook een aantal keer afgehaakt, misschien gaat 'ie door de betere presentatie wel langer boeien.
Volgens mij is de Matrix demo niet meer beschikbaar. Dat was een echte tech demo. En als je een beeld wilt krijgen bij de mogelijkheden van de controller is Astro nog een leuke (eveneens gratis).
Is 25 Euro je limiet kun je ook TLOUS 2 overwegen. Qua graphics vrijwel gelijk. En iets modernere gameplay. Ook is er een patch/remaster voor Uncharted 4 en The Lost Legacy.

Over de PS5 Pro: als dat ding daadwerkelijk uitkomt sta ik vooral in de (virtuele) rij om er eentje te bemachtigen, maar om daar nu je aankoop voor uit de stellen... De PS5 is al 2 jaar uit en amper in te winkel te koop. Al komt die Pro 2024 uit, kan het zomaar 2025+ worden voordat je er eentje kunt bemachtigen. De geruchten volgen is een ding, maar er uberhaupt eentje direct kunt kopen is misschien nog wel een grotere aanname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Laatst online: 10-05 19:51
Hulleman schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 15:08:
[...]

Dat ligt er aan wat je belangrijker vindt. Nu opslag of straks opslag tegen mogelijk een lagere prijs. Een 2TB 980pro kostte bij de amazon prime days zonder heatsink € 189 volgens mij. Nu € 229. Dus je wacht voor circa 4 tientjes, als de black friday aanbiedingen van gelijke omvang zijn.

BF aanbiedingen zijn nooit echt super denderend in NL.
die paar week wachten red ik ook nog wel, ik speel toch alleen maar single player games. Dus installeren, spelen en verwijderen en verkopen.

Sommige games laat ik nog wel eens staan zoals gran tursimo. Maar koop liever direct 2tb , dan weet ik zeker dat ik safe zit qua ruimte.

Heatsink is geen noodzaak toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cardwizard
@G.Scholtens een heatsink is zeker wel aan te raden…

Is het inmiddels misschien tijd voor een PS5 Pro glazen bol topic?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:07
G.Scholtens schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 14:35:
Dus denk maar 2tb erbij
Ik heb 2 jaar gewacht op het kopen van een nieuwe Macbook. Steeds wachten op een nieuwe aanbieding. En eigenlijk is de conclusie dat ik beter gewoon die M1 had kunnen halen toen ik hem nodig had. Dan had ik er al veel eerder van kunnen genieten. Het is geen gegeven dat die goedkoper gaat worden. Hardware is meerdere malen ook duurder geworden. Zo had ik de M1 eens voor 875 kunnen kopen. Inmiddels is die al tijden niet meer onder de 1000 Euro geweest. Gamen is mijn belangrijkste hobby. Geld weggooien is zonde, maar ik koop gewoon iets wanneer ik het nodig heb. Want het kan altijd goedkoper worden. En er kan ook een nieuwere en betere versie uitkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
Woodsy schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 15:12:
[...]

Volgens mij is de Matrix demo niet meer beschikbaar. Dat was een echte tech demo. En als je een beeld wilt krijgen bij de mogelijkheden van de controller is Astro nog een leuke (eveneens gratis).
Astro is geweldig. Misschien wel een van de beste ps5 games :P
Platinum hier. Zou 'm af en toe nog eens moeten spelen voor die time challenges

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
G.Scholtens schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 15:15:
[...]
Sony raadt dat aan, dus dat zou ik wel doen. Digital Foundry heeft het getest. Een SSD zonder heatsink werkte na een aantal weken nog steeds prima. Punt van SSD's is dat als ze (te) heet worden dat de performance dan inkakt.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Cardwizard schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 15:17:
@G.Scholtens een heatsink is zeker wel aan te raden…

Is het inmiddels misschien tijd voor een PS5 Pro glazen bol topic?
Wordt niet voor eind 2024. Beetje vroeg denk ik. We kunnen hier wel een beetje speculeren :P
Zou iig mooi zijn als het weer een stap wordt van de PS4 naar de PS4pro. CPU beetje sneller, GPU 2,3x krachtiger. Rond de 24Tflop GPU, dus zo rond de performance van een huidige AMD 6950XT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
G.Scholtens schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 15:15:
[...]

Gewoon apart kopen, kost bijna niks. 5 a 10 euro dacht ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
Chelseamarre123 schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 15:43:
[...]

Gewoon apart kopen, kost bijna niks. 5 a 10 euro dacht ik
De 980 pro MET heatsink is meestal goedkoper dan het model zonder :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Cardwizard schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 15:46:
[...]

De 980 pro MET heatsink is meestal goedkoper dan het model zonder :Y)
Zou een goede zaak zijn, toen ik hem kocht was een versie met heatsink een pak duurder.

Net even snel op bol gekeken.
De 2TB versie met heatsink is €50(!) duurder dan die zonder heatsink.
De 1tb met heatsink of zonder is dezelfde prijs. (lijkt wel kortingsactie te zijn daarop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iphonejunky
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-01-2024
Waarom zijn de zijpanelen midnight black disc edition nergens op voorraad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
iphonejunky schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 16:55:
Waarom zijn de zijpanelen midnight black disc edition nergens op voorraad?
Bestellen bij Playstation.com zelf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gregory76
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:38

Gregory76

Sony PlayStation freak

BlueSS50 schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 12:12:
Hij heeft de CFI-1116A gekregen bij de MM.

PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

_O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
Woodsy schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 15:17:
[...]

Ik heb 2 jaar gewacht op het kopen van een nieuwe Macbook. Steeds wachten op een nieuwe aanbieding. En eigenlijk is de conclusie dat ik beter gewoon die M1 had kunnen halen toen ik hem nodig had. Dan had ik er al veel eerder van kunnen genieten. Het is geen gegeven dat die goedkoper gaat worden. Hardware is meerdere malen ook duurder geworden. Zo had ik de M1 eens voor 875 kunnen kopen. Inmiddels is die al tijden niet meer onder de 1000 Euro geweest. Gamen is mijn belangrijkste hobby. Geld weggooien is zonde, maar ik koop gewoon iets wanneer ik het nodig heb. Want het kan altijd goedkoper worden. En er kan ook een nieuwere en betere versie uitkomen.
This is the way.
Amos_x schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 15:18:
[...]

Astro is geweldig. Misschien wel een van de beste ps5 games :P
Platinum hier. Zou 'm af en toe nog eens moeten spelen voor die time challenges
Heb je Sackboy: A Big Adventure ook gespeeld? Ik denk dat je die dan ook super gaat vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Vandaag een paar uurtjes Nioh2 geprobeerd. Zonder meer een goed inelkaar gezet spel - dat voel je meteen. Ook mega diep qua game dynamics. Maakt het wmb ook eentje waar je 100+uur in moet steken om te doorgronden. Gaat me simpelweg niet lukken. Ik houd het op Returnal voor nu tot 9 nov.

Edit: moet zeggen, en ik weet dat ik late to the party ben, maar Returnal voelt imo als echt next gen. Dat ik hier op heb liggen slapen.... 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door FMS op 01-11-2022 21:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:34

Superkiwi

Hoi doei

FMS schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 19:53:
Vandaag een paar uurtjes Nioh2 geprobeerd. Zonder meer een goed inelkaar gezet spel - dat voel je meteen. Ook mega diep qua game dynamics. Maakt het wmb ook eentje waar je 100+uur in moet steken om te doorgronden.
Je hoeft het niet te doorgronden, je hoeft 'm enkel uit te spelen en dat kan ruim onder de 100 uur ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:43

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Voor de oude lui onder ons, de nieuwe Monkey Island game:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
GoW Ragnarok behind de scènes deel3:

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• Ram-G-maN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-05 06:41

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

Ik heb om de release datum van HBO's The Last Of Us serie te vieren weer een custom plate gemaakt. *O*
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_yy1FtZ4uVw9AL80AsCgkHdCGq4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NtihMXv5I0K4Qqdkqpd4daxA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cOpPdaeEuty4Ria-lgkzMaLUldg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9M0lkw6QtCeKE5WLOcITSuYi.jpg?f=fotoalbum_large

15 januari is het zo ver!

Mijn desktop, mijn laptop en mijn gamesetup.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Anoniem: 1837468

Ram-G-maN schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 22:13:
Ik heb om de release datum van HBO's The Last Of Us serie te vieren weer een custom plate gemaakt. *O*
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T1cf4KZLUw0rBnjkd3TdRkj9hL8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/UQRzafCRT4ISw792OQuSl1uB.gif?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yes!! _/-\o_ vandaag uitgekomen!

Shatter Remastered Deluxe - Official Announcement Trailer

Origineel alweer uit 2009 :)

Shatter PS3 Gameplay

Meer info in de PlayStation store :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Ja, lekker! Eindelijk weer eens een dikke game om te spelen. Na Elden Ring was er wat mij betreft echt geen reet om te spelen dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 09-05 18:35
Ik kijk vooral enorm uit naar Sonic Frontiers volgende week en Tactics Ogre Reborn de week erop.

Vond de vorige GoW tof maar heb nog weinig hype voor de nieuwe eigenlijk. Al gaat dat vermoedelijk na het lezen van alle enthousiaste ervaringen wel veranderen volgende week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-05 16:21
Hulleman schreef op woensdag 2 november 2022 @ 08:28:
[...]

Ja, lekker! Eindelijk weer eens een dikke game om te spelen. Na Elden Ring was er wat mij betreft echt geen reet om te spelen dit jaar.
Misschien is dit niet het allerbeste jaar betreft releases, maar dat er geen reet te spelen was is toch wat overdreven. Horizon Forbidden West is echt een fenomenale game vind ik persoonlijk. Gran Turismo 7 is ook erg goed voor de race liefhebbers, Stray was een korte maar aangename verrassing, FFXIV Endwalker, en Destiny 2 Witch Queen. Elden Ring lijkt me ook vet, maar helaas geen tijd voor. Persoonlijk vind ik het wel fijn als het hele jaar niet volgepropt is met heavy hitters, want dan heb ik nog de ruimte om aan mijn backlog te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mooi gedaan! Ik zag het ook ergens op Reddit volgens mij, maar ik wist niet dat deze van jou was. Ik ken je naam nog uit de Hardware.info tijd. Toen hadden we allebei een PC met ik geloof twee 970's in SLI. Grappig om te zien dat je ook op de PlayStation overgestapt ben, of heb je er ook nog een PC naast staan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amos_x
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Misschien dom van mij maar ik vraag het toch maar. Hoe maak je die zelf? B) Print? Airbrush? Skin?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Freaking NICE dude!!! Echt ontzettend mooi! Eigenlijk best een mooi canvas voor zoiets die PS5 :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
bRuud83 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 09:55:
[...]

Misschien is dit niet het allerbeste jaar betreft releases, maar dat er geen reet te spelen was is toch wat overdreven. Horizon Forbidden West is echt een fenomenale game vind ik persoonlijk. Gran Turismo 7 is ook erg goed voor de race liefhebbers, Stray was een korte maar aangename verrassing, FFXIV Endwalker, en Destiny 2 Witch Queen. Elden Ring lijkt me ook vet, maar helaas geen tijd voor. Persoonlijk vind ik het wel fijn als het hele jaar niet volgepropt is met heavy hitters, want dan heb ik nog de ruimte om aan mijn backlog te werken.
Is ook persoonlijk uiteraard. Ik was Horizon Forbidden West alweer vergeten. Uiteraard ook gespeeld. Ik was zeer groot Horizon fan na Zero Dawn, na Forbidden West niet meer zo :'(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ram-G-maN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-05 06:41

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

ZesBarkiePK schreef op woensdag 2 november 2022 @ 10:20:
[...]

Mooi gedaan! Ik zag het ook ergens op Reddit volgens mij, maar ik wist niet dat deze van jou was. Ik ken je naam nog uit de Hardware.info tijd. Toen hadden we allebei een PC met ik geloof twee 970's in SLI. Grappig om te zien dat je ook op de PlayStation overgestapt ben, of heb je er ook nog een PC naast staan?
Dank je wel Regedit. Ik had het ook op Reddit geplaatst inderdaad. Je hebt een heel goed geheugen. Het waren aantal iteraties geleden dat ik nog twee GTX 960 4GB in SLi had draaien. Ik ben nooit bij mijn PC weggeweest hoor. ;) Ik heb in dezelfde kast nu een enkele RX 6950 XT draaien.
Amos_x schreef op woensdag 2 november 2022 @ 10:39:
[...]

Misschien dom van mij maar ik vraag het toch maar. Hoe maak je die zelf? B) Print? Airbrush? Skin?
Goede vraag, ik koop een skin op AliExpress en vervolgens plak ik deze op een originele PlayStation Cover of zoals voorheen met AliExpress plates. Dat laatste maakt mijn hobby wel stuk betaalbaarder. :+
Kalder schreef op woensdag 2 november 2022 @ 11:09:
[...]

Freaking NICE dude!!! Echt ontzettend mooi! Eigenlijk best een mooi canvas voor zoiets die PS5 :D
Dank je wel, het is inderdaad mooi canvas om mooie designs erop te plakken. Iedereen kan dit, zelf met twee linker handen.

[ Voor 10% gewijzigd door Ram-G-maN op 02-11-2022 11:59 ]

Mijn desktop, mijn laptop en mijn gamesetup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Random vraag: hoe werkt de volumeknop van de PS5 remote met Optical Out audio?

Ik gebruik de Optical port van mijn tv(c1) om via een DAC convertor het singaal naar een analoge set te sturen. Nadeel is dat het volume niet via de tv kan worden aangepast, en dat ik dus aan de volumeknop van de speakers moet draaien. Vroeg me af of de PS remote de audio rechtstreeks vanuit de PS5 regelt? Dat zou dan uitkomst kunnen bieden(?).

[ Voor 4% gewijzigd door FMS op 02-11-2022 12:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwartkijker
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-05 20:08
Woodsy schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 15:17:
[...]

Hier ga ik volledig mee akkoord. Ik heb ook zo snel mogelijk een PS5 gekocht omdat ik toch niet wou wachten op een prijsdaling (wat ik bij de PS3 en PS4 wel heb gedaan).
En maar goed ook, want die is nu 50 Euro duurder dan 2 jaar geleden :P
En ik heb er al twee jaar van genoten. Dankzij de SSD zijn de PS4 games ook aangenamer om te spelen.
Ieder zijn mening natuurlijk ;)

PSN: Zwartkijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
FMS schreef op woensdag 2 november 2022 @ 12:14:
Random vraag: hoe werkt de volumeknop van de PS5 remote met Optical Out audio?

Ik gebruik de Optical port van mijn tv(c1) om via een DAC convertor het singaal naar een analoge set te sturen. Nadeel is dat het volume niet via de tv kan worden aangepast, en dat ik dus aan de volumeknop van de speakers moet draaien. Vroeg me af of de PS remote de audio rechtstreeks vanuit de PS5 regelt? Dat zou dan uitkomst kunnen bieden(?).
Een PS5 heeft geen optical out.

Wat ik online over de PS5 remote lees: "Pas het volume en de stroominstellingen van compatibele tv's aan met de ingebouwde IR-zender." Lijkt er dus op dat de remote niet direct met de PS5 communiceert wat betreft volume. PS5 werkt met BT.

[ Voor 21% gewijzigd door Hulleman op 02-11-2022 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Hulleman schreef op woensdag 2 november 2022 @ 13:02:
[...]

Een PS5 heeft geen optical out.
Nee snap ik, maar je kunt via de PS5 wel rechtstreeks het volume regelen. Vroeg me af of de PS remote de PS aanstuurt, of tv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
FMS schreef op woensdag 2 november 2022 @ 13:03:
[...]

Nee snap ik, maar je kunt via de PS5 wel rechtstreeks het volume regelen. Vroeg me af of de PS remote de PS aanstuurt, of tv.
Heb mn post ff aangevuld, zie hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:37
Is eigenlijk bekend welke versie van de PS5 nu uitgeleverd wordt (model 1000, 1100 of 1200)? Of zijn alle versies nu nog in omloop.

[ Voor 9% gewijzigd door Gerwin89 op 02-11-2022 13:49 ]

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cardwizard
PSVR2 update, Release van PSVR2 is 22 februari 2023 voor €599

Raem in "[PSVR2] PlayStation VR 2"

[ Voor 24% gewijzigd door Cardwizard op 02-11-2022 14:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Gerwin89 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 13:49:
Is eigenlijk bekend welke versie van de PS5 nu uitgeleverd wordt (model 1000, 1100 of 1200)? Of zijn alle versies nu nog in omloop.
Bij playstation direct heb ik de 1200 gekregen (disk zonder bundel), maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze dat ook allemaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kneusteun schreef op woensdag 2 november 2022 @ 14:46:
[...]

Bij playstation direct heb ik de 1200 gekregen (disk zonder bundel), maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze dat ook allemaal zijn.
De verkopen bij winkels gaan ook super snel dus die zullen ook hoogst waarschijnlijk niet het magazijn vol hebben liggen met oudere PS5's, denk dat ze overal ondertussen wel de 1200 verkopen, behalve misschien op van die vage websites of van scalpers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-05 17:03
VR2 discussie verplaatst naar [PSVR2] PlayStation VR 2

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Nog een nieuwe deep dive video van Forspoken, deze keer met de focus op combat. Krijg er een beetje Infamous vibes van.

[ Voor 9% gewijzigd door kazuka op 03-11-2022 16:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

Quakie

quakelen

Ik vind dit echt current gen uit zien. Super mooi en hopelijk is het spel zelf ook goed.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
GoW Ragnarok metacritic 9.4(!)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-05 14:33
Fantastische score! De signalen waren erg positief, maar moet wel even gebeuren allemaal. Sony laat weer zien dat ze gewoon hun eigen koers moeten varen met PlayStation. Lekker bestellen deze top titel.

TWEAKERS FC EREDIVSIE VOETBALPOULE 24/25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:53
Ik ben alvast blij dat ik 9 én 10 november vrij ben :D

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dat had de 2018 versie ook, maar ik dacht er toch anders over. Vooral het klimmen en de gangetjes irriteerde ik me mateloos aan, dat en het vechten klikte niet echt maar dat laatste is een persoonlijk dingetje. Misschien was ik gewoon niet goed genoeg :D. Anyway nog steeds een prachtige score, hopelijk is de traversal stukken beter dan zijn voorganger, dan pak ik hem zeker op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:04
Is het al woensdag?! :D _/-\o_ oOo *O*

Hoe laat gaat hij live eigenlijk? Kunnen we vanaf woensdag 00:00u los? 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Was wel een beetje te verwachten.
Ik was echter zo klaar met 'boiiii' in GoW2018 dat ik deze denk ik gewoon oversla; de trailers beloven wat dat betreft niet veel goeds.

*Kiwi is meer fan van de oude GoW's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij komt toch pas 9 november uit, hoe komen ze dan aan deze score?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Anoniem: 1837468 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 19:37:
[...]

Reviewers en reviewsites krijgen wel vaker een early copy ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-04 10:10

Metian

Snert is vies

Anoniem: 1837468 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 19:37:
[...]

Komt wel vaker voor met grotere titels dat game sites en bekendere reviewers de game al eerder krijgen (wel is waar inclusief NDA) om de game te proberen en een review te geven.

Vaak is dit een 1 tot 1.5 week voor de release om zo de hype te vergroten. Positieve cijfers geven namelijk weer een boost bij release. Want ja, wat kan er mis gaan bij scores van 9 of hoger.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:06
Vraag aan iemand die een PS5 incl. Sony DualSense oplaadstation PS5 én een Xbox series X/S heeft. Zou het mogelijk zijn om een Xbox controller te laten rusten in een Sony DualSense oplaadstation PS5 (de originele Sony dus). Het gaat niet om opladen, maar om hem netjes een plekje te geven.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hijo Del Jefe
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:16
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Py777Ulx15yfZXsaRwj6d0zveI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UEh2I0B2e4lCDuJZOxwG5MQf.jpg?f=fotoalbum_large

dat gaat prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Superkiwi schreef op donderdag 3 november 2022 @ 19:21:
[...]

Was wel een beetje te verwachten.
Ik was echter zo klaar met 'boiiii' in GoW2018 dat ik deze denk ik gewoon oversla; de trailers beloven wat dat betreft niet veel goeds.

*Kiwi is meer fan van de oude GoW's
Dat was voor mij irritatie factor #1, verder ziet het er grafisch prachtig uit maar daar bleef het voor mij dan ook bij, stukje gespeeld maar kom er niet echt in.

‘Gelukkig’ gekocht uit de digitale budget bak van 2 tientjes dus daar kom ik ook nog wel overheen ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Waarom zet je de mooiste controller niet vooraan? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Chaoss schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 11:27:
[...]

Don't start................ >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GovertNL
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 05-04 09:10
ChuckyDevil schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 09:14:
@GovertNL

[...]

Ik had een soortgelijke actie. De gratis versie FFXIV en Battlefield er per ongeluk bij.. tot op heden nog niets gehoord van Sony. Jij wel inmiddels?
Ik ben gaan bellen. Drie kwartier in de wachtrij gestaan. Toen gelijk geholpen. Maar kreeg van de hele vriendelijke meid die mij hielp te horen dat men verschrikkelijk achter de feiten aanloopt qua werk. Te weinig personeel, niet te vinden en ook nog is aantal zieken. Dus ze lopen gigantisch achter.

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
[...]

Fixed it })
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uwm7N08VxJyIJ6B47J77ki7FKc0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/X7hQLr0OgcHx372I5ngAK9p7.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorroberner
  • Laatst online: 10-05 12:16
[...]

De mooiste moet je goed verstoppen om het veilig te houden ^^ (zou mijn smoesje zijn).

Over de Dualsense gesproken, man toch wel een beleving. Met fifa 23 geluid vanuit de controller met de bal in het netje, bal tegen de paal, reactie in de controller als er afgefloten wordt. Heerlijk. Toch echt een extra beleving.

[ Voor 3% gewijzigd door Zorroberner op 04-11-2022 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijo Del Jefe
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:16
[...]

Haha het is maar een in scene gezette foto, normaal staan er twee mooie witte DualSense controllers op te laden met een laagje stof vanwege al het moois op Game Pass

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Hijo Del Jefe schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 14:40:
[...]

Haha het is maar een in scene gezette foto, normaal staan er twee mooie witte DualSense controllers op te laden met een laagje stof vanwege al het moois op Game Pass
Aan zn laatste foto te zien houdt ie inderdaad van oude meuk })

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hijo Del Jefe schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 14:40:
[...]
met een laagje stof vanwege al het moois op Game Pass
Heb je PS+ Extra al geprobeerd? Staan imo veel betere games tussen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Voor wie nog niet genoeg gehyped is, een spoilervrije video van bijna 20 minuten van PS Access

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
DF review van GoWR:

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Met een dikke spoiler warning van te voren kijk ik die wel nadat ik hem uitgespeeld heb :P

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Van Reddit:

So basically what they suggest:

60hz display: Go with performance 60fps mode. The quality mode doesn't offer enough visually to drop to 30fps.

120Hz display **without** VRR :
* For performance, stick to the 60fps mode since the High-Frame mode (120fps) is unlocked framerate and rarely reach the 120fps. It always fluctuate, so it will feel less smooth than the locked 60fps mode.

* If you prefer visual quality, the 40fps mode is great because it is a locked 40fps.

120Hz with **VRR**, you have 2 choice also:
* If you want better visual, again go with 40fps mode. It's almost identical to the quality mode but with added smoothness and better input response.

* If you prefer performance, go with High-Frame mode 120fps, since you get the same thing as 60fps except for resolution but with an even better input response. (the drop to 1440p resolution is insignificant because of their good upscaling technology)

Hoef je niet te kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik begin denk ik op Quality + HFR + VRR. Als dat niet bevalt Performance.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
Raem schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 19:01:
Ik begin denk ik op Quality + HFR + VRR. Als dat niet bevalt Performance.
Daar begin ik sowieso mee, maar ik denk dat ik er daarna niet meer naar omkijk. Misschien probeer ik performance nog eens tussendoor, maar native 4K op 40FPS is echt wel een feestje te noemen.

Pagina: 1 ... 241 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord