• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-12 11:08

thunder8

Het gedonder begint weer.

Pixeljunk_NL schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 09:05:
[...]

De meeste gamers zullen niet direct een game bij release aanschaffen maar wachten tot dat de game in prijs is gedaald. Daar spelen de devs natuurlijk op in en hebben ze meer tijd om de game te verfijnen. Zoals ik in een eerdere post aangaf kon ik me al niet voorstellen dat ze niet aan een performance patch werken... Je zag het ook bij Horizon Forbidden West. Die game speelt in performance mode lekkerder dan de 4K resolution mode op mijn OLED. Kwa mooiheid is het bijna niet te onderscheiden van elkaar.
Zal niet bij de meeste gamers zitten, maar ik wacht vaak wel op een aanbieding. Tot nu toe heb ik op de PS4 en PS5 alleen GT7 tegen volle prijs gekocht. Vrienden van mij zitten al te zeuren of ik CoD MW-II meteen ga kopen, maar meestal is die al snel in de aanbieding tijdens of vlak na een freeplay weekend. 80€ vind ik teveel van het goede. Lang leve psprices.com om op de hoogte te blijven van aanbiedingen van games waar je op zit te wachten, zeker als je digital only hebt. :)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-12 20:29
In het verleden kocht ik games die ik heel graag wilde hebben gelijk op de dag van release, maar tegenwoordig heb ik door vele verplichtingen bijna geen tijd om te gamen. Ik ben nu bezig met HFW en daar ben ik waarschijnlijk nog wel een half jaar mee bezig, dus games op de dag van release kopen heeft voor mij geen nut meer en bespaart wat geld. Ik heb wel het idee dat de aanbiedingen tegenwoordig een stuk minder zijn sinds deze generatie dan in de PS4 tijd. Veel PS5-games blijven vaak hoog in prijs en zijn zelden in de uitverkoop. Last of US 2 was bijvoorbeeld al vrij snel naar 25 Euro gezakt, dat zie ik met de huidige games echt niet gebeuren.

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-12 19:52
bRuud83 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 10:54:
In het verleden kocht ik games die ik heel graag wilde hebben gelijk op de dag van release, maar tegenwoordig heb ik door vele verplichtingen bijna geen tijd om te gamen. Ik ben nu bezig met HFW en daar ben ik waarschijnlijk nog wel een half jaar mee bezig, dus games op de dag van release kopen heeft voor mij geen nut meer en bespaart wat geld. Ik heb wel het idee dat de aanbiedingen tegenwoordig een stuk minder zijn sinds deze generatie dan in de PS4 tijd. Veel PS5-games blijven vaak hoog in prijs en zijn zelden in de uitverkoop. Last of US 2 was bijvoorbeeld al vrij snel naar 25 Euro gezakt, dat zie ik met de huidige games echt niet gebeuren.
Dat is toch heerlijk. Vind het ook prima om games niet op release te spelen (uitzonderingen daar gelaten).
Nu bezig met Shadow of War, dan kan ik nog God of War uitspelen. The Witcher 3 wacht ik nog even op de next gen patch, en ook RDR2 hoop ik nog een 60fps patch van te zien voor ik dat ga spelen.

Hm ok misschien ook wel iets te lange backlog :+

• Hulleman
  • Laatst online: 23-12 13:42
bRuud83 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 10:54:
Ik heb wel het idee dat de aanbiedingen tegenwoordig een stuk minder zijn sinds deze generatie dan in de PS4 tijd. Veel PS5-games blijven vaak hoog in prijs en zijn zelden in de uitverkoop. Last of US 2 was bijvoorbeeld al vrij snel naar 25 Euro gezakt, dat zie ik met de huidige games echt niet gebeuren.
Dat is vooral te wijten aan de extreem lange 'cross-gen' periode. Hierdoor lijkt het geoorloofd om meer geld te vragen voor een PS5- dan voor een PS4 game, terwijl het exact dezelfde games zijn. De PS5 versie kost een ontwikkelaar echt niet meer geld om te ontwikkelen dan de PS4 versie. Ik koop op de PS5 altijd de PS4 versie als er een gratis PS5 upgrade bij zit.

[ Voor 4% gewijzigd door Hulleman op 28-10-2022 11:27 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Hulleman
SemperFidelis schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 11:16:
[...]

Dat is toch heerlijk. Vind het ook prima om games niet op release te spelen (uitzonderingen daar gelaten).
Nu bezig met Shadow of War, dan kan ik nog God of War uitspelen. The Witcher 3 wacht ik nog even op de next gen patch, en ook RDR2 hoop ik nog een 60fps patch van te zien voor ik dat ga spelen.

Hm ok misschien ook wel iets te lange backlog :+
Jij komt pas aan spelen toe van de nieuwe PS5 games als de PS7 uit is :+
Een 60fps patch van RDR2 is overigens al uitgesloten door Rockstar. Zonde, maar helaas.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:25
Hulleman schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 10:14:
[...]

De performance patch voor Gotham Knights wil overigens niet zeggen dat er een performance mode met 60fps komt. Wellicht is het alleen om de game stabiel op 30fps te laten draaien. Lijkt technisch wel meer aan de hand met die game, gezien de laatste video van digital foundry. Zelfs een 4090 draait deze game niet stabiel op 60fps native 4K ultra settings met RT. Een 3080 met console settings dipt net zo hard als een PS5....
[Afbeelding]
Ahum, uit eigen ervaring:
[YouTube: Gotham Knights - 4K Gameplay (RTX + DLSS) | AMD Ryzen 9 7950X + RTX 4090]
Het kan zijn dat de developers, als ze de performance issues eenmaal hersteld hebben, er ook voor kiezen om een 1440p/60fps-optie. Er zijn al genoeg games die hebben bewezen dat een dergelijke optie op de PS5 en XSX|S ook prima speelt! Ik heb liever 1440p/60fps dan 4K/30fps óf 4K/40fps (hoewel Ratchet & Clank: Rift Apart dat wel erg goed deed!).

Daarnaast vind ik het echt enorme bullshit dat 'Gotham Knights' zo ontzettend hard wordt gestraft, ook door 'gamers' die het spel niet eens hebben gespeeld! Gewoon lekker op die bandwagon springen, want dat is hip!

Ik vermaak mij, in ieder geval, prima met het spel (Steam-versie) en het wordt met elk uur steeds beter! 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pqw5ByuOzXs_znW0HYkGKGqZh-Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/87zsqa7Jp6QfzSS21txnIL2i.jpg?f=fotoalbum_large

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:54

Nyarlathotep

Crawling Chaos

thunder8 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 10:27:
[...]

Zal niet bij de meeste gamers zitten, maar ik wacht vaak wel op een aanbieding. Tot nu toe heb ik op de PS4 en PS5 alleen GT7 tegen volle prijs gekocht. Vrienden van mij zitten al te zeuren of ik CoD MW-II meteen ga kopen, maar meestal is die al snel in de aanbieding tijdens of vlak na een freeplay weekend. 80€ vind ik teveel van het goede. Lang leve psprices.com om op de hoogte te blijven van aanbiedingen van games waar je op zit te wachten, zeker als je digital only hebt. :)
Ik heb op mijn PS5 nog geen 1 game gekocht voor 60-70-80 euro. Ik heb het er niet voor over.
Ook al wil ik God of War Ragnarok heel graag spelen: Ik wacht een paar maandjes :)
(ik snap niet dat mensen hiervan zelfs de dure digitale versie pre-orderen :X ). Fomo is mij vreemd, en gelukkig maar...

Mijn muziekcollectie op Discogs

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-12 15:21
Nyarlathotep schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 11:59:
[...]

Ik heb op mijn PS5 nog geen 1 game gekocht voor 60-70-80 euro. Ik heb het er niet voor over.
Ook al wil ik God of War Ragnarok heel graag spelen: Ik wacht een paar maandjes :)
(ik snap niet dat mensen hiervan zelfs de dure digitale versie pre-orderen :X ). Fomo is mij vreemd, en gelukkig maar...
Ik ruil altijd met een maat, bijv god of war pre ordered hij en ik koop horizon forbidden west en als we klaar zijn switchen we van game.

• Hulleman
Yonix schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 11:46:
[...]

Ahum, uit eigen ervaring:
Ik had het over native 4K. DF heeft native 4K getest zonder DLSS. Uiteraard geen reden om geen DLSS (vooral quality) te gebruiken, maar het zegt veel dat een Unreal Engine 4 game dus niet locked 60fps is op een 4090 op de hoogste instellingen met native 4K. Dat terwijl de game er niet beter uitziet dan de vorige grote Batman iteratie uit 2015.

[ Voor 13% gewijzigd door Hulleman op 28-10-2022 12:22 ]

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:25
Hulleman schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 12:21:
[...]

Ik had het over native 4K. DF heeft native 4K getest zonder DLSS. Uiteraard geen reden om geen DLSS (vooral quality) te gebruiken, maar het zegt veel dat een Unreal Engine 4 game dus niet locked 60fps is op een 4090 op de hoogste instellingen met native 4K. Dat terwijl de game er niet beter uitziet dan de vorige grote Batman iteratie uit 2015.
Als je de video bekijkt, dan zie je dat het native 4K betreft. Later in de video schakel ik over op 4K + DXR en op een ander moment naar 4K + DLSS. Die laatste doet, op dit moment niet zoveel, en lijkt stuk te zijn.

Anyhow: native 4K is 90-100+ fps en met DXR 60+ (alleen voelt dat niet zo).

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Nyarlathotep schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 11:59:
[...]

Games van bijvoorbeeld Naughty Dog en Rockstar vind ik de volle mep wel waard. Verder wacht ik meestal ook tot de prijs wat gedaald is. In de winter/donkere dagen ben ik wel wat meer geneigd om er geld aan uit te geven, maar in die periode geef je weer minder uit aan etentjes/dagjes weg etc.

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Ik koop zelf ook geen games op release. Tuurlijk, 60 a 70 Euro is best een goede bang for buck voor het aantal uur wat je erin stopt, maar ik kan wel even wachten :)

• Hulleman
mxmemx schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 12:04:
[...]

Ik ruil altijd met een maat, bijv god of war pre ordered hij en ik koop horizon forbidden west en als we klaar zijn switchen we van game.
Prima deal. Ik ben met PS games best actief op marktplaats. Zo betaal je voor de meeste games netto niet veel meer dan € 10 - € 15. Soms game je bijna voor nop. First party games bewaar ik nog wel eens, gewoon omdat de kwaliteit zo enorm hoog is bij Sony en ze graag nog eens oppak.

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:08

spaceboy

Op grote hoogte

Hulleman schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 13:50:
[...]

Prima deal. Ik ben met PS games best actief op marktplaats. Zo betaal je voor de meeste games netto niet veel meer dan € 10 - € 15. Soms game je bijna voor nop. First party games bewaar ik nog wel eens, gewoon omdat de kwaliteit zo enorm hoog is bij Sony en ze graag nog eens oppak.
Yes, same here. Ik vind het wel lastig, want Ragnarok wil ik eigenlijk ook gewoon day one spelen. Maar ik had dat gevoel ook bij Ratchet & Clank Rift Apart. Die heb ik dus vorige week voor 25 euro op Marktplaats gekocht. Ik knal er waarschijnlijk in een paar weken doorheen. Dan leen ik hem nog ff uit aan m'n couch-coop-buddy zodat hij hem ook nog een maandje kan spelen en dan verpats ik hem weer voor tja... wat zal het zijn... 2 tientjes? Dan hebben 2 man voor 5 euro een leuke game gespeeld.

Maar goed, eigenlijk wil ik ook niet nog een half jaar wachten op GoW... keuzes keuzes... Als hier nou iemand is die hem day one haalt, snel uitspeelt en daarná aan mij verpatst... :P

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Hulleman
spaceboy schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 14:02:
[...]

Yes, same here. Ik vind het wel lastig, want Ragnarok wil ik eigenlijk ook gewoon day one spelen. Maar ik had dat gevoel ook bij Ratchet & Clank Rift Apart. Die heb ik dus vorige week voor 25 euro op Marktplaats gekocht. Ik knal er waarschijnlijk in een paar weken doorheen. Dan leen ik hem nog ff uit aan m'n couch-coop-buddy zodat hij hem ook nog een maandje kan spelen en dan verpats ik hem weer voor tja... wat zal het zijn... 2 tientjes? Dan hebben 2 man voor 5 euro een leuke game gespeeld.

Maar goed, eigenlijk wil ik ook niet nog een half jaar wachten op GoW... keuzes keuzes... Als hier nou iemand is die hem day one haalt, snel uitspeelt en daarná aan mij verpatst... :P
Met R&C heb ik ook niet de volle mep betaald, omdat ik op voorhand al wist dat het een korte game zou zijn. De vorige R&C's vond ik leuk, maar niet heel memorabel. Dat vind ik met GoW anders en betaal ik graag de volle mep voor :) Zelfde geld voor de CoD's. Ik vind de SP altijd tof om door te spelen, maar dat is me eigenlijk niet meer waard dan € 10. MP speel ik niet, dus die games speel ik of helemaal niet of letterlijk een/twee jaar na release een keer.

[ Voor 10% gewijzigd door Hulleman op 28-10-2022 14:56 ]

Ragnarok was ik sowieso al van plan direct bij release te halen, maar nu er al spoilers rond gaan al helemaal.
Bij TLOU2 heb ik zo'n beetje alle social media vermeden toen de leaks online kwamen, omdat men het schijnbaar leuk om het overal en nergens neer te zetten. Nou zal dat met Ragnarok hopelijk wel minder zijn, maar heb geen zin om spoilers te lezen. Daarom maar zo snel mogelijk zelf uitspelen. :P

https://psnprofiles.com/RaemNL

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 00:21
Nou als ik dit zo lees dan ben ik hier kennelijk uniek in, maar ik pre order alles wat ik wil hebben en dan ook meteen de deluxe edition. Vind ik gewoon leuk om te hebben, zowel de extra in game content als bijvoorbeeld een art book. Niet dat ik bang ben om iets te missen, maar gamen is mijn hobby en hobby’s mogen geld kosten. En als ik achter de game sta dan steun ik de developers ook graag door een deluxe uitvoering te kopen.

Soms ook wel eens spijt van hoor, Gotham Knights was voor 95 euro nou niet echt een succes te noemen. Maar genoeg andere games gelukkig wel.

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 29-12 00:12
ZesBarkiePK schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 17:13:
Nou als ik dit zo lees dan ben ik hier kennelijk uniek in, maar ik pre order alles wat ik wil hebben en dan ook meteen de deluxe edition. Vind ik gewoon leuk om te hebben, zowel de extra in game content als bijvoorbeeld een art book. Niet dat ik bang ben om iets te missen, maar gamen is mijn hobby en hobby’s mogen geld kosten. En als ik achter de game sta dan steun ik de developers ook graag door een deluxe uitvoering te kopen.

Soms ook wel eens spijt van hoor, Gotham Knights was voor 95 euro nou niet echt een succes te noemen. Maar genoeg andere games gelukkig wel.
Als het je hobby is mag het wat kosten toch, als je het geld ervoor hebt. Moet ook van je leven genieten. Ik heb zelf ooit collectors edition van Mass Effect 3 gekocht, was zo hyped en favoriete gamereeks. Nog steeds blij mee.

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

ZesBarkiePK schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 17:13:

Ik was ooit net zo. Ik heb nog wat CE's staan boven op kantoor. Hetzelfde had ik met films. Nu alleen nog in beperkte mate met vinyl.
Ik mis de fomo niet, en het geeft een hoop rust. En een hoop ruimte in huis, en ook een wat meer gevulde bankrekening :P
Desalniettemin zit ik stiekem enigzins in dubio wat betreft de nieuwe GoW. Maar ik vind 70 euro gewoon belachelijk.
Ik ben pas een jaar in het bezit van mijn PS5, en daarvoor was ik pc gamer. Toen kon ik nieuwe games altijd scoren voor 40-50 euro. En dat vond ik redelijk.

• ZesBarkiePK
Nyarlathotep schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 00:21:
[...]

Ik was ooit net zo. Ik heb nog wat CE's staan boven op kantoor. Hetzelfde had ik met films. Nu alleen nog in beperkte mate met vinyl.
Ik mis de fomo niet, en het geeft een hoop rust. En een hoop ruimte in huis, en ook een wat meer gevulde bankrekening :P
Desalniettemin zit ik stiekem enigzins in dubio wat betreft de nieuwe GoW. Maar ik vind 70 euro gewoon belachelijk.
Ik ben pas een jaar in het bezit van mijn PS5, en daarvoor was ik pc gamer. Toen kon ik nieuwe games altijd scoren voor 40-50 euro. En dat vond ik redelijk.
Je hebt het over fomo, maar dat begrijp ik niet helemaal. De nieuwe Call of Duty speel ik bijvoorbeeld niet, die game boeit me gewoon niet. Terwijl er nu vrienden van me helemaal los op gaan.
En ik snap dat iedereen hier weer een andere volgorde van prioriteiten in z’n leven heeft heeft, dus het is lastig om het over de prijzen van games te hebben. Maar ja om nu te wachten met God of War Ragnarök, die PS5 staat er niet voor niets toch? Ik bedoel waar heb je dat ding anders voor gekocht? Beter dat dit gaat het als een PlayStation fan voorlopig niet worden.

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-12 11:50
Het hangt inderdaad van de game af. Ik heb een paar toptitels ook geskipped/uitgesteld, zoals HFW en CP2077. Maar een Elden Ring wil ik op dag 1 spelen en lekker meegaan in de hype. Zo ook met GoW straks. Dus die komt er gewoon voor 70 euro. Het heeft ook wel wat om zo'n game te spelen wanneer iedereen dat doet en dan samen ervaringen en meningen kan delen.

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

ZesBarkiePK schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 01:11:
[...]

Je hebt het over fomo, maar dat begrijp ik niet helemaal. De nieuwe Call of Duty speel ik bijvoorbeeld niet, die game boeit me gewoon niet. Terwijl er nu vrienden van me helemaal los op gaan.
En ik snap dat iedereen hier weer een andere volgorde van prioriteiten in z’n leven heeft heeft, dus het is lastig om het over de prijzen van games te hebben. Maar ja om nu te wachten met God of War Ragnarök, die PS5 staat er niet voor niets toch? Ik bedoel waar heb je dat ding anders voor gekocht? Beter dat dit gaat het als een PlayStation fan voorlopig niet worden.
Je hebt een punt hoor... Ik heb GoW-R ook maar gewoon besteld! Ik had blijkbaar nog twee kadobonnen van Bol, dus heb de game nu voor 49,99 besteld. En laten we wel wezen: Dit spel speel je niet in 20 uur uit :)

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Aan jullie ervaring deskundigen in dit topic.
Heb mij gister laten verleiden tot modern warfare 2.
Nu vindt mijn vriendin het niet echt leuk dat ik naast tv ook een bak lawaai produceer.

Ik heb voor nood mijn pc headset in de controller gestopt. Maar ik zat te kijken naar een alternatief. Nu dacht ik aan de arctis 7p. Helaas heeft deze geen Bluetooth. Dus alleen te gebruiken met dongle. Ik dacht als ik toch wat koop dan is Bluetooth ook wel handig voor gewoon bij tv kijken.
Nu zag ik de Inzone H9 in de aanbieding bij de Bol.
Wel een stuk duurder. Maar levert deze ook meer kwaliteit?

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-12 20:39

Winkiller

De Mopperpot

Tito129 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 11:57:
Nu vindt mijn vriendin het niet echt leuk dat ik naast tv ook een bak lawaai produceer.
Ha ik zou mijn vrouw naar boven sturen of zelf lekker boven gaan zitten. :P

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-12 09:49

Ik heb voor nood mijn pc headset in de controller gestopt. Maar ik zat te kijken naar een alternatief. Nu dacht ik aan de arctis 7p. Helaas heeft deze geen Bluetooth. Dus alleen te gebruiken met dongle. Ik dacht als ik toch wat koop dan is Bluetooth ook wel handig voor gewoon bij tv kijken.
Ik heb zelf een Artis 9, dit is eigenlijk gewoon een 7 maar dan met bluetooth. Hou er wel rekening mee dat je op de PS5 sowieso een dongle nodig hebt om een headset te gebruiken, ook bij Sony's eigen headsets. De Inzone H9 schijnt wel goed te zijn maar wel erg prijzig. Je hebt inmiddels ook nieuwe van Steelseries, de Nova, die komen ook goed uit testen.

Verder zou ik je aanraden dit topic even te bezoeken:

[Multi] Algemeen Headset Topic

• ZesBarkiePK

Ik ben er zelf heel erg tevreden mee, zou niet meer zonder noise cancelling kunnen als ik niet alleen aan het gamen ben thuis. Op de H9 kan je ook tegelijk audio koppelen uit de bijgeleverde dongel en Bluetooth bron. Nu 236,- met 50,- PlayStation tegoed er bij is op het moment echt een koopje. Deze headset kost normaal 300,-

De microfoon is wel slecht en je kan na een tijdje dragen een beetje warme oren krijgen. Ik in ieder geval wel. Maar dan is het ook gewoon even tijd voor een kwartiertje pauze.

Het geluid is niet bijzonder goed. Maar gewoon goed. Ga je veel muziek luisteren bijvoorbeeld zou ik wel wat anders kopen. Maar puur voor de PS5 en TV vind ik de H9 echt geweldig.

Je ziet trouwens niet wanneer noise cancelling aanstaat, dus lees de handleiding goed.

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:57
@ZesBarkiePK klopt het dat je geen equalizer gebruiken kunt als je hem gebruikt op de ps5?

• ZesBarkiePK
Cardwizard schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 00:27:
@ZesBarkiePK klopt het dat je geen equalizer gebruiken kunt als je hem gebruikt op de ps5?
Ja klopt inderdaad.

• Cardwizard
Vreemd en jammer, ik hou wel van goeie bass en zou dat waarschijnlijk op willen krikken.. kan dus niet, enig idee of dat ze van plan zijn dat toe te voegen?

• ZesBarkiePK
Cardwizard schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 00:58:
[...]

Vreemd en jammer, ik hou wel van goeie bass en zou dat waarschijnlijk op willen krikken.. kan dus niet, enig idee of dat ze van plan zijn dat toe te voegen?
Niet dat ik weet, maar misschien komt het nog. Het is best irritant dat de headset geen settings onthoud. Zo moet je bijvoorbeeld noise canceling iedere keer weer aanzetten. En als je de equalizer op PC instelt ben je die settings op je PS5 weer kwijt. Ik snap niet dat je geen profiel kan aanmaken en saven.

[ Voor 4% gewijzigd door ZesBarkiePK op 30-10-2022 01:24 ]

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:56

Lapras

Ice beam

Thijs schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 11:05:
Het hangt inderdaad van de game af. Ik heb een paar toptitels ook geskipped/uitgesteld, zoals HFW en CP2077. Maar een Elden Ring wil ik op dag 1 spelen en lekker meegaan in de hype. Zo ook met GoW straks. Dus die komt er gewoon voor 70 euro. Het heeft ook wel wat om zo'n game te spelen wanneer iedereen dat doet en dan samen ervaringen en meningen kan delen.
Ik snap hem, maar de eerste paar patches afwachten, voorkomt ook een hoop ellende.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:41

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:41

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Bas170 schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 10:19:
[...]

Must. Not. Click.

Nog anderhalve week spoilers dodgen :Y)
Sterkte :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Bas170 schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 10:19:
[...]

Must. Not. Click.

Nog anderhalve week spoilers dodgen :Y)
Na gezien te hebben
spoiler:
hoe de hemel open scheurt
heb ik ook besloten dat ik genoeg gezien heb en verder niets meer wil zien, kan niet wachten O+

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Amos_x
  • Laatst online: 11-06-2024
Wat willekeurige bedenkingen...

[controller] Nog steeds, wat gaat de batterij van de controller snel leeg!

Ik zit naast een oplader met een usb-c snoertje, dus hoef 'm op zich niet aan de ps5 te hangen om op te laden, of ergens aansluiten en wachten tot 'ie is geladen. Dus in die zin is het niet echt een nadeel. Ik speel dan namelijk 'bedraad', naar een stekker, en niet naar de ps5. Dus geen probleem met te korte kabels of zo.

Ik heb slechts 1 controller, en heb nooit in vier generaties playstation een docking station of charging station gehaald. Het heeft niets met prijs te maken, ik heb gewoon een hekel aan extra 'nutteloze' plasticrap accessoires die overal in de weg liggen en rondslingeren, Maar dit is de eerste controller waarvoor ik het misschien wel wil overwegen. Blijkbaar stopt de officiele charging dock met laden als de controller vol is, dus beter voor de batterij dan een 'm continu aan een kabeltje te hangen (ga ik dan van uit, aangezien de controller vast niet met een random stekker blokje kan communiceren?). En hij is er gemakkelijk in en uit te halen.

Hoe dan ook, tweede controller zal binnenkort besteld worden, en misschien ook de charging dock.

Ik speel de laatste tijd redelijk wat GT7, en daar gaat het echt snel met alle rumble en trigger action. Ik wil dat ook helemaal niet uit zetten want wat is het fijn in GT7. Echt next gen wat betreft haptics en controllers. Het voegt, vooral bij race games die ik vaak speel, echt iets toe

[interface] Na 5-6 jaar ps4, nog steeds erg veel moeite met de muscle memory ivm de PS-knop op de controller! Met 'long press' verwacht ik het menu boven te halen waarmee ik de ps5 kan afsluiten, of games afsluiten. Nu is dat een korte druk op de knop. Waarom dat is omgedraaid begrijp ik echt niet. Daar is geen enkele reden toe, had het dan zo gelaten zoals iedereen het al jaren gewend is.

Ik vind de menu structuur ook erg vreemd en moeilijk te navigeren. Als ik dan weer eens 'long press', zit ik met die activity cards te klooien, en moet ik weer klikken om uit die view te gaan met 'short press'.

Dat hele card gebeuren mag wat mij betreft ook gewoon weg. Of een functie om het uit te zetten. Zal wel nooit gebeuren omdat sony daar heel hard op heeft in gezet. Waarschijnlijk om gamers nog meer te laten 'engagen' :X met content, de store en allerlei functies waarvoor je PS plus en zo nodig hebt.

Ik zag ergens een youtube video dat een update eerder dit jaar de cards nog prominenter in beeld bracht, omdat sony met hun metrics ook wel merken dat bijna niemand er om geeft. Nogal pushy dus.
People Aren't Using These PS5 Features And Sony Knows. Here's Their Solution.

Of maak desnoods een korte instructievideo die de 'flow' en het idee erachter duidelijk uit legt. Niets hinderlijker dan onduidelijk UI design, waarvoor je in het hoofd van de designer moet kruipen om de 'flow' en utiliteit te snappen.

Ook de splitsing tussen media en games is hinderlijk. Erger nog, je game MEDIA (screenshots) staan dan weer tussen games en niet waar je ze dan verwacht, namelijk bij MEDIA.

Trouwens, vroeger ging je bij long press naar het PS menu, en nogmaals long press bracht je terug naar de game. Nu ga je met een tweede long press nergens meer naar terug. Je moet terug het icoontje vinden van de game (of een andere manier, via de switcher) om terug bij je game te komen.

Ik wil uiteraard niet meer terug naar de ps4 en moet er maar gewoon aan wennen gezien ik het snelle (instant) laden van de ps5 niet meer zou kunnen missen. Maar ik vind de ervaring persoonlijk wel een stuk minder en meer 'bloated'.

[hotwheels] Hotwheels unleashed, ik vind het wel een vermakelijke game. Zat vorige maand in ps+ essential. Bij een eerste kennismaking vond ik het maar niets. Was toen meteen aand de slag gegaan met 'single races', en zag dat alle tracks en autootjes niet toegangelijk zijn, en vrijgespeeld moeten worden met coins. Aangezien ook de hele interface heel erg doet denken aan mobile games (het heeft die 'vibe'), plus het gebruik van coins, voelde ik de bui al hangen en vermoedde ik ergens een link naar een shop om rechtstreeks coins te kopen.

Game afgesloten dus en niet meer aangeraakt. Omdat ik daarnet wat plaats wou vrijmaken, toch nog even opgestart om te kijken of het toch niet iets is, en begonnen met de 'campaign'. En die modus wel plezier gehad, en de tracks speel je dan ook vrij snel vrij. Ik heb ook nergens een coin shop gevonden (en als die er is, is 'ie goed verstopt).

Ik heb het wel voor games die erg 'playfull' zijn. Gewoon leuk, vooral dan games die gespeeld worden met een perspectief op de 'wereld' die je doorgaans niet ziet. Klein in een grote wereld, zoals grounded of toy story, of omgekeerd, groot en miniatuur wereld. Er is nog zo'n miniracer game op de pc die ik heb vaak heb gespeeld. Gamen hoeft soms niet ingewikkeld en moeilijk te zijn O-)

Dus, mooie graphics op ps5 (vooral de 'plastic' look komt erg goed door), was gratis in PS+, een leuke 'palet cleanser' tussen alle serieuze sessies in GT7 :+

[fat princess] Ik herinnerde me net, heel random, "fat princess" op ps3. Iemand een tip voor een gelijkaardige game? Objective based, team play, online, korte potjes, ... Die game was ook super leuk. Erg toegankelijke fun. Ik merk dat ik daar steeds vaker naar op zoek ben. Fall guys wellicht, maar dat is toch nog anders....

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 29-12 22:25
Weet iemand of/hoe het mogelijk is om een game die je al gekocht hebt in de psn store, te giften aan een friend? Dus ik behoud mijn eigen versie, en koop nog eentje en gift die aan een friend.

• Amos_x
Trishul schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 11:37:
Weet iemand of/hoe het mogelijk is om een game die je al gekocht hebt in de psn store, te giften aan een friend? Dus ik behoud mijn eigen versie, en koop nog eentje en gift die aan een friend.
Je kan in de ps store niet giften. Nooit mogelijk geweest dacht ik? Misschien in het prille begin? Ik ben het met je eens, als je iemand goed kent, is het veel persoonlijker en leuker om rechststreeks een game license te giften, dan die persoon een onpersoonlijke code op te sturen, met 'cash', waarmee dan zelf de game gekocht moet worden.

Ik doe het op steam wel vaak met kleine casual mp-games in steam sales (golf with friends, dat soort). Is gewoon leuk als je dan steam opstart en je hebt die game in je library staan, zonder extra tussenstappen

Het is niet anders...

• MysticMan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:21
Amos_x schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 11:36:

Ik zit naast een oplader met een usb-c snoertje, dus hoef 'm op zich niet aan de ps5 te hangen om op te laden, of ergens aansluiten en wachten tot 'ie is geladen. Dus in die zin is het niet echt een nadeel. Ik speel dan namelijk 'bedraad', naar een stekker, en niet naar de ps5. Dus geen probleem met te korte kabels of zo.

Ik heb slechts 1 controller, en heb nooit in vier generaties playstation een docking station of charging station gehaald. Het heeft niets met prijs te maken, ik heb gewoon een hekel aan extra 'nutteloze' plasticrap accessoires die overal in de weg liggen en rondslingeren, Maar dit is de eerste controller waarvoor ik het misschien wel wil overwegen. Blijkbaar stopt de officiele charging dock met laden als de controller vol is, dus beter voor de batterij dan een 'm continu aan een kabeltje te hangen (ga ik dan van uit, aangezien de controller vast niet met een random stekker blokje kan communiceren?). En hij is er gemakkelijk in en uit te halen.
Dat zou niks uit moeten maken. Zelfs een random stekkerblokje communiceert met de controller over hoeveel power het apparaat en de kabel aankan en past daarop de charging snelheid aan. Als de controller vol is stopt hij dan ook vanzelf met laden (dit zie je bijvoorbeeld ook aan een powerbank waarbij de lampjes uitgaan als het apparaat wat je laadt vol is). Alleen bij het laden van telefoons zie je dat als de telefoon vol is de lader op een soort van trickle snelheid doorgaat om de telefoon op 100% te houden omdat een smartphone toch langzaam energie verbruikt. Bij een controller die uitstaat is dat niet het geval dus als ie vol is stopt het gewoon.
De techniek die in het charging dock zit zal dan ook nauwelijks verschillen in dat van een normaal redelijk modern laadblokje wat je bijvoorbeeld bij een Samsung of iPhone krijgt. Ik laad ook al jaren mijn controller op met de kabel die ik tussen de kussens uit mijn bank heb komen en die ik afwisselend gebruik voor telefoon, controller, ipad of zelfs laptop.
@Amos_x wat betreft die long press van de PS knop, ook ik doe dat nog steeds fout bijna iedere keer, hoop echt dat ze een optie maken om dat om te wisselen. Ook op de PS3 was de long press en normal press andersom dus doe het al 2 generaties andersom, echt irritant dat het nu omgewisseld is, ik kan daar niet aan wennen.

Ik snap dat alles sneller moet en dat een short press sneller is dan een long press maar kom op Sony, maakt die 0,5 sec echt uit?

[ Voor 22% gewijzigd door Kalder op 30-10-2022 12:09 ]

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 29-12 22:25
Amos_x schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 11:44:
[...]

Je kan in de ps store niet giften. Nooit mogelijk geweest dacht ik? Misschien in het prille begin? Ik ben het met je eens, als je iemand goed kent, is het veel persoonlijker en leuker om rechststreeks een game license te giften, dan die persoon een onpersoonlijke code op te sturen, met 'cash', waarmee dan zelf de game gekocht moet worden.

Ik doe het op steam wel vaak met kleine casual mp-games in steam sales (golf with friends, dat soort). Is gewoon leuk als je dan steam opstart en je hebt die game in je library staan, zonder extra tussenstappen

Het is niet anders...
Thnx! Idd was ik opzoek naar een vergelijkbare functie die steam ook heeft. Dat wordt dus psn code giften

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-12 08:09
Voor wie interesse heeft, je kan Hogwarts pre orderen voor 43,98 Euro op Belgische Amazon.
Enkel voor Belgische adressen wel.
https://www.amazon.com.be...3847721_689504491_TE_item

Gebruik de korting code SMILE10 voor 10 euro

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-12 23:18
@GovertNL
GovertNL schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 13:35:
Ik kon niet 123 een topic vinden voor deze vraag. Ik heb een restitutie aangevraagd bij Sony. Gebeurd het vaker dat dit langer duurt dan de vermelde 48 uur, voordat ze bij je terugkomen met een antwoord?

Was vorige week woensdag op mijn PS5 dus COD MW2 aan het kopen. Maar toen dacht ik doe het wel even op mijn mobiel, das makkelijker. Blijkbaar stond daar Fifa 23 nog in mijn mandje…. Lekker snugger.
Ik had een soortgelijke actie. De gratis versie FFXIV en Battlefield er per ongeluk bij.. tot op heden nog niets gehoord van Sony. Jij wel inmiddels?

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-12 22:30
Weet iemand of SSX tricky te spelen valt via PS plus extra of premium? Mijn gok is van niet, omdat ik het nergens terugvinden, maar alleen daarom al zou ik één van de twee aanschaffen ;)

Memories of yesterday, will grow, but never die

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Bint schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 09:28:
Weet iemand of SSX tricky te spelen valt via PS plus extra of premium? Mijn gok is van niet, omdat ik het nergens terugvinden, maar alleen daarom al zou ik één van de twee aanschaffen ;)
Nee helaas. Zou het zelf ook wel tof vinden om die weer eens te spelen maar zit er helaas niet in.

• Bint
schumi2004 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 09:30:
[...]

Nee helaas. Zou het zelf ook wel tof vinden om die weer eens te spelen maar zit er helaas niet in.
Thanks, weet ik even voldoende. Maar ik ga toch even upgraden naar extra. Ik zie net dat het me kost, dan kan ik mooi returnal eens spelen

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 28-12 23:37
Heeft er iemand ooit al problemen gehad in verband met het verplaatsen van games tussen de verschillende opslagmogelijkheden?

Nu ik een 2TB SSD heb geïnstalleerd wilde ik mijn externe 1TB HDD leegmaken, het is al deels gelukt maar bij Battlefield 4 heb ik een probleem. Ik probeer die game dus van de externe HDD naar de console SSD te verplaatsen, het lijkt allemaal goed te gaan, ik krijg zelf een progressiebalk maar als die afgelopen is blijkt de game toch nog gewoon op de HDD te staan.

Nu niet echt een probleem, ik kan de game gerust verwijderen en opnieuw installeren, maar wilde toch even vragen of zo problemen meer voorkomen.

(mijn idee is om games die ik geïnstalleerd wil houden op de console SSD te bewaren, om daar het schrijven zoveel mogelijk te beperken, waarschijnlijk redelijk paranoïde maar toch... :+ )

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 28-12 23:37
Bint schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 09:37:
[...]

Thanks, weet ik even voldoende. Maar ik ga toch even upgraden naar extra. Ik zie net dat het me kost, dan kan ik mooi returnal eens spelen
Returnal is echt een aanrader! ;)

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Weet iemand of Scorn ook uitkomt voor de PS5? Kan er weinig over vinden.

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-12 09:26

SD5k

>4&X

FMS schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 10:10:
Weet iemand of Scorn ook uitkomt voor de PS5? Kan er weinig over vinden.
Die kans is (helaas) heel erg klein.

• Amos_x
Bint schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 09:37:
[...]

Heb ik ook gedaan, voor Spiderman MM en Returnal. Dan terug laten verlopen. En zo gebruik ik die abo diensten. Als veredelde game rentals. Ik behoed me er voor niet alles te willen spelen, installeren of downloaden, want daar wordt je gewoon ongelukkig van imo. Ik loop meestal zelfs het lijstje niet af. Ik bepaal eerst welke games ik wil spelen, en ga dan kijken of die op extra of premium staan.

Prima games dus en daar ga ik echt wel even zoet mee zijn. Indien ik er drie maand over doe, ben ik alsnog goedkoper uit dan ze rechtstreeks aan te kopen.

Essential heb ik toch al, dus kost het me enkel de 'meerwaarde' van extra bovenop essential.

Prima dienst, prima deal, prima games! Iets wat ik met gamepass totaal niet had. Ik heb ook weinig met xbox consoles, dus was het gamepass voor pc, maar alsnog...

Heb verder in de sale "The Ascent" gekocht. Had 'm al voor pc, maar nu dus nogmaals voor de ps5. 8)7 Gebeurt me wel vaker. Had 'm even uitgeprobeerd met een maandje gamepass. Goede game, later kwam die voorbij in een steam sale: gekocht. Maar mijn pc gaat bijna nooit nog aan om te gamen. Dus toch opnieuw gekocht voor ps5, want dat is gewoon relaxter gamen en kan mijn pc vanonder de tv weg.

Metro exodus ps5 is 10 euro in de store. En zo zag ik nog wel wat games afgeprijsd staan.

Had je op ps4 trouwens die wishlist functie? Nooit opgemerkt. Ik kwam ook zo weinig mogelijk in de ps4 ps-store, vanwege hoe brak die was. Maar nu heb ik dus gewoon games toegevoegd aan die wishlist en merk je vanzelf wel wanneer ze in promotie zijn (je krijgt er zelfs een pop-up notificatie voor :D )

Ollie ollie world is ook afgeprijsd, over die twijfel ik nog. En Cyberpunk zal ik wss ook wel kopen. Helemaal niet mijn type game, maar ook voor een paar uurtjes is het me die 24 euro wel waard. Alleen al omdat je die meme-game toch eens moet opgestart hebben :P

[ Voor 3% gewijzigd door Amos_x op 31-10-2022 10:49 ]

• Amos_x
Amos_x schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 11:41:
Hoe hebben jullie de ps5 opgesteld?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d8o0umqzIq2gozuJg-0pgB_Y4kY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Rv8N1HVpheD6iVitdzib44l0.png?f=fotoalbum_large

Toch nog even terug gebladerd naar deze poll uit interesse. Mooie verdeling 50/50. Liggend gaat het 'm hier niet worden. Met dat bijzondere voetje in die positie. Design fail vanuit sony die weer eens te 'apart' wou zijn. Ik hoop echt op een ps5 slim die uit zichzelf gewoon plat kan liggen zonder dat fail-plastiekje...
Amos_x schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 10:27:
[...]En Cyberpunk zal ik wss ook wel kopen. Helemaal niet mijn type game, maar ook voor een paar uurtjes is het me die 24 euro wel waard. Alleen al omdat je die meme-game toch eens moet opgestart hebben :P
Voor de echte meme ervaring moet je natuurlijk de disc versie kopen en zonder updates spelen 😜

• SemperFidelis
  • Laatst online: 19-12 19:52
Amos_x schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 10:47:

Toch nog even terug gebladerd naar deze poll uit interesse. Mooie verdeling 50/50. Liggend gaat het 'm hier niet worden. Met dat bijzondere voetje in die positie. Design fail vanuit sony die weer eens te 'apart' wou zijn. Ik hoop echt op een ps5 slim die uit zichzelf gewoon plat kan liggen zonder dat fail-plastiekje...
Dat kan prima joh.
Dat ding van mij ligt inmiddels weer halfjaar plat en nooit de moeite genomen dat voetje er onder te zetten :+

• Cardwizard
ZesBarkiePK schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 01:23:
[...]

Niet dat ik weet, maar misschien komt het nog. Het is best irritant dat de headset geen settings onthoud. Zo moet je bijvoorbeeld noise canceling iedere keer weer aanzetten. En als je de equalizer op PC instelt ben je die settings op je PS5 weer kwijt. Ik snap niet dat je geen profiel kan aanmaken en saven.
Toch maar besteld om zelf te beoordelen, lees zulke wisselende verhalen... volgens mij was het wel een hele mooie aanbieding dus in ieder geval dank voor het melden

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Amos_x schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 10:47:
[...]

[Afbeelding]

SemperFidelis schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 11:13:
[...]

Dat kan prima joh.
Dat ding van mij ligt inmiddels weer halfjaar plat en nooit de moeite genomen dat voetje er onder te zetten :+
Hoezo zou het een design fail zijn, zit anders vrij stevig hier met het bijgeleverde voetje.

• ZesBarkiePK
Cardwizard schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 12:49:
[...]

Toch maar besteld om zelf te beoordelen, lees zulke wisselende verhalen... volgens mij was het wel een hele mooie aanbieding dus in ieder geval dank voor het melden
Cool! Ja ik ben benieuwd wat je er van vind. Het was zeker een goede aanbieding. Jammer dat ik er al een heb.
Je kan het PlayStation tegoed trouwens pas 30 dagen na aankoop claimen, ik denk dat Sony dit doet zodat niemand de Headset snel weer terugstuurt. Maar dan weet je het alvast.

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-12 22:55

Geen ervaring met de H9, maar ik heb de Arctis 7p en ben er erg tevreden mee. De geluidskwaliteit evenals de accu zijn erg goed. De controllers hangen continu aan de oplader, maar de headset kun je gerust een keer vergeten te laden. Ook de demping van omgevingsgeluid ben ik tevreden over. In de avond heb ik vaak een schelp los, omdat ik anders niets hoor wanneer mijn zoontje wakker wordt. Voelt ook erg stevig aan. Ruim een jaar in gebruik en eigenlijk nooit problemen mee gehad.

Het enige nadeel is de dongle die erbij zit. Die blokkeert aan de voorkant beide USB-poorten doordat die vrij breed is. Je controller of andere eventuele apparaten moet je dan apart opladen of via een USB-poort aan de achterzijde aansluiten.

• Woodsy
Amos_x schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 11:36:

Hoe dan ook, tweede controller zal binnenkort besteld worden, en misschien ook de charging dock.
Heel herkenbaar verhaal. Voorheen had ik ook maar een controller (PS3, PS4, XBox One) en die kon ik gerust af en toe tussendoor opladen. Even een sessie aan de console hangen en hij kon er weer meerdere avonden tegenaan. Tegenwoordig is die op de PS5 soms na een enkele avond al leeg... En dan speel ik nog niet eens games die intensief gebruik maken van de nieuwe features.
Ik had ook soortgelijke reserveringen tegen van die "plastic" docks. Uiteindelijk toch maar overstag gegaan en een officieel dock en tweede controller aangeschaft. Het valt me reuze mee. Kwaliteit van Sony is best goed en past mooi bij de PS5. Het is zeker van hogere kwaliteit (en minder goedkoop plastic) dan die accessoires die je vaak bij zo'n verplichte PS5 bundel krijgt. Eigenlijk vind ik ze best mooi en een nettere oplossing dan je controllers in een tv-meubel/kastje 'gooien'. Het is een nette standaard die gelijk oplaadt.

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Ik zou nu sowieso geen PlayStation 5 aanschaffen, wetende dat volgend jaar de Pro voor ongeveer dezelfde prijs uitgaat komen.

[ Voor 182% gewijzigd door Geronimous op 31-10-2022 16:34 ]

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
BramViking schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 14:36:
Ik zou nu sowieso geen PlayStation 5 aanschaffen, wetende dat volgend jaar de Pro voor ongeveer dezelfde prijs uitgaat komen.
Heb je een bron?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Ik ben op zoek naar game tips die ik kan aanschaffen bij bol.com. Ik heb vanuit het werk een tegoedbon ontvangen van 25 euro. Nu wil ik nog een keer TLOU part 1, HFW en Returnal aanschaffen, maar kom eigenlijk tot de conclusie dat ik die net zo goed op MP kan kopen, zit ongeveer 25 euro verschil tov nieuw. Andere optie is gewoon een andere game aan te schaffen zodat mijn backlog, die toch al veel te groot is, nog groter kan worden :D

Ik zag bv dat Chernobylite 25 euro kost, lijkt me een prima game. Andere onverwachte tips hoor ik graag

Ik heb onder andere Demon souls, R&C rift apart, Hades, Elden ring, Metro trilogy en Kena al liggen en ook zo'n beetje alle grote PS4 titels.

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:34
Er zijn meerdere geruchten geweest dat eind 2023 de pro versie zou kunnen komen.
Maar ik heb ook nog nooit iets concreets van sony zelf gezien.

• BramViking
Je hoeft alleen maar naar het verleden te kijken om na te kunnen gaan wat de cyclus is, van een mid-gen console. Dit is om en nabij de drie jaren. Daarnaast komen er steeds meer geruchten naar buiten dat (naast Microsoft) ook Sony daarmee bezig is.

Verwijderd

kneusteun schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 14:55:
[...]

Er zijn meerdere geruchten geweest dat eind 2023 de pro versie zou kunnen komen.
Maar ik heb ook nog nooit iets concreets van sony zelf gezien.
En het release-schema van Sony kennende zal dat ook zeker wel gebeuren, een Pro of een Slim variant is er eigenlijk altijd wel gekomen een paar jaar na release.

Alleen de vragen die je dan natuurlijk krijgt: Is het echt dezelfde prijs, 100 euro meer zou ook zomaar kunnen. En is het het waard om minstens een jaar (en waarschijnlijk een stuk langer, de voorraad zal met een nieuw model niet magisch onbeperkt zijn) te wachten zodat je iets meer frames hebt. Als ze namelijk aanhouden wat ze met de PS4 deden kun je exact dezelfde games spelen, alleen misschien in 8K of 120fps.
Mocht dat iets zijn wat echt de hoofdreden is om een console te kopen kan het het wachten waard zijn, ik zou echter persoonlijk nooit een beslissing maken op geruchten.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

cold_as_ijs schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 14:49:
Ik ben op zoek naar game tips die ik kan aanschaffen bij bol.com. Ik heb vanuit het werk een tegoedbon ontvangen van 25 euro. Nu wil ik nog een keer TLOU part 1, HFW en Returnal aanschaffen, maar kom eigenlijk tot de conclusie dat ik die net zo goed op MP kan kopen, zit ongeveer 25 euro verschil tov nieuw. Andere optie is gewoon een andere game aan te schaffen zodat mijn backlog, die toch al veel te groot is, nog groter kan worden :D

Ik zag bv dat Chernobylite 25 euro kost, lijkt me een prima game. Andere onverwachte tips hoor ik graag

Ik heb onder andere Demon souls, R&C rift apart, Hades, Elden ring, Metro trilogy en Kena al liggen en ook zo'n beetje alle grote PS4 titels.
Wellicht een indie die je minder snel op MP tegenkomt? Ik kan F.I.S.T. van harte aanraden als je van Metroidvania's houdt. Onderdeel van het Sony China Hero Project: https://www.bol.com/nl/nl...HbtBvg.2_6.7.ProductTitle

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VXWIpn-Ob4heTivnarEAQf6FkAw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QqDsW5DZ4veZF1pg2FXx1Jmt.jpg?f=fotoalbum_large

• Bint
kazuka schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 15:01:
[...]

Wellicht een indie die je minder snel op MP tegenkomt? Ik kan F.I.S.T. van harte aanraden als je van Metroidvania's houdt. Onderdeel van het Sony China Hero Project: https://www.bol.com/nl/nl...HbtBvg.2_6.7.ProductTitle

[Afbeelding]
yup, die vond ik ook erg leuk om te spelen! nadat ik Hades had gespeeld (meesterlijke titel) ben ik het internet gaan afstruinen, en via via werd ik op F.I.S.T. gewezen.

• Zorroberner
  • Laatst online: 29-12 00:12
BramViking schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 14:57:
[...]

Je hoeft alleen maar naar het verleden te kijken om na te kunnen gaan wat de cyclus is, van een mid-gen console. Dit is om en nabij de drie jaren. Daarnaast komen er steeds meer geruchten naar buiten dat (naast Microsoft) ook Sony daarmee bezig is.
Uhh vorige generatie was toch de enige "pro" revisie? Daarvoor alleen een Slim versie, maar niet met echt noemenswaardige verbeteringen toch? Je kan wellicht nog lang wachten. Zo'n nieuwe versie wordt gemaakt om weer iets te verkopen. Gezien alles nog lekker verkoopt is er nog geen nood toe.

Verwijderd

[...]

Stel dat jouw theorie werkelijkheid gaat worden, wat zou er dan ‘Pro’ moeten zijn aan de Pro, immers is de traditionele PS 5 al een apparaat dat makkelijk nog jaren mee kan, helemaal als men de capaciteit van veel games al gaat locken op 30/40 fps.

Ik persoonlijk hoop meer op een (super)slim variant zoals de laatste PlayStation 4 slim

_/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h0KGDnQ-_2WEcZLS5tITBeKW5xc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Oc7NbmIlZsmaT8KEQANPsnGR.webp?f=user_large

• Jumpman
  • Nu online
[...]

Niets concreets wat bevestigd is bekend. Alleen de PlayStation 4 heeft een Pro variant gekend, de PlayStation 3 en daarvoor alleen verbeterde ontwerpen niet een performance upgrade, dus ik vraag mij af op welke cyclus jij doelt?

Zolang ze nog makkelijk verkopen, zullen ze alleen met updates komen die productie kosten omlaag brengen of meer stabiliteit aan het huidige product geven.

• BramViking
Zorroberner schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 15:07:
[...]

Uhh vorige generatie was toch de enige "pro" revisie? Daarvoor alleen een Slim versie, maar niet met echt noemenswaardige verbeteringen toch? Je kan wellicht nog lang wachten. Zo'n nieuwe versie wordt gemaakt om weer iets te verkopen. Gezien alles nog lekker verkoopt is er nog geen nood toe.
Ik heb het met name over de PlayStation 4. Nu bezit ikzelf de PlayStation 5 en de Xbox Series X. Maar als ik op dit moment nog op een console zat te wachten, dan had ik nu niet meer de volle prijs willen betalen, wetende dat de kans groot is dat er volgend jaar nieuw model gaat uitkomen.

• Amos_x
Woodsy schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 14:23:

Ik had ook soortgelijke reserveringen tegen van die "plastic" docks. Uiteindelijk toch maar overstag gegaan en een officieel dock en tweede controller aangeschaft. Het valt me reuze mee. Kwaliteit van Sony is best goed en past mooi bij de PS5. Het is zeker van hogere kwaliteit (en minder goedkoop plastic) dan die accessoires die je vaak bij zo'n verplichte PS5 bundel krijgt. Eigenlijk vind ik ze best mooi en een nettere oplossing dan je controllers in een tv-meubel/kastje 'gooien'. Het is een nette standaard die gelijk oplaadt.
Zwarte controller is besteld (controllers moeten zwart zijn ;) ) en de sony charging dock ook. Komt later deze week binnen, dus dat zal wel wat van die frustratie wegnemen.

• BramViking
Jumpman schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 15:13:
[...]

Niets concreets wat bevestigd is bekend. Alleen de PlayStation 4 heeft een Pro variant gekend, de PlayStation 3 en daarvoor alleen verbeterde ontwerpen niet een performance upgrade, dus ik vraag mij af op welke cyclus jij doelt?

Zolang ze nog makkelijk verkopen, zullen ze alleen met updates komen die productie kosten omlaag brengen of meer stabiliteit aan het huidige product geven.
De PlayStation 5 gaat met een Pro variant komen. Een midterm upgrade is nog nooit op voorhand bekend gemaakt. Dat gaat nu ook niet gebeuren. Durf je een weddenschap aan te gaan? :+

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 14:58:
[...]

En het release-schema van Sony kennende zal dat ook zeker wel gebeuren, een Pro of een Slim variant is er eigenlijk altijd wel gekomen een paar jaar na release.

Alleen de vragen die je dan natuurlijk krijgt: Is het echt dezelfde prijs, 100 euro meer zou ook zomaar kunnen. En is het het waard om minstens een jaar (en waarschijnlijk een stuk langer, de voorraad zal met een nieuw model niet magisch onbeperkt zijn) te wachten zodat je iets meer frames hebt. Als ze namelijk aanhouden wat ze met de PS4 deden kun je exact dezelfde games spelen, alleen misschien in 8K of 120fps.
Mocht dat iets zijn wat echt de hoofdreden is om een console te kopen kan het het wachten waard zijn, ik zou echter persoonlijk nooit een beslissing maken op geruchten.
Er gaat er zeker wel iets komen, maar ben ik de enige die nu al voorziet dat deze versie net zo hard naar scalpers gaat en moeilijk verkrijgbaar zal zijn.

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-12 21:09
Ik heb gewoon een USB kabel die altijd grijpklaar ligt bij de bank, controller leeg = kabel erin en door! Ik vind het met een doc etc altijd maar een hoop gehannes imho.

• Jumpman
  • Nu online
BramViking schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 15:17:
[...]

De PlayStation 5 gaat met een Pro variant komen. Een midterm upgrade is nog nooit op voorhand bekend gemaakt. Dat gaat nu ook niet gebeuren. Durf je een weddenschap aan te gaan? :+
Een PlayStation 5 Pro zou in de lijn der verwachtingen kunnen liggen. Maar je zwaait met zaken als een feit gebracht en je komt met nul bronnen. :+

-knip- * niet meer relevant

[ Voor 11% gewijzigd door Geronimous op 31-10-2022 16:37 ]

• BramViking
Jumpman schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 15:37:
[...]

Een PlayStation 5 Pro zou in de lijn der verwachtingen kunnen liggen. Maar je zwaait met zaken als een feit gebracht en je komt met nul bronnen. :+

Maar dit topic gaat over beschikbaarheid en levertijden en ik denk dat die wel flink zullen verbeteren komende maanden.
Er zijn genoeg bronnen te vinden, alleen de bevestiging, waar jij klaarblijkelijk naar zoekt, kan nooit op voorhand gegeven worden :+. Pas bij de aankondiging.
https://playsense.nl/5161...grade-dev-kits-in-handen/
https://www.gizmochina.co...5-pro-devkit-game-studio/
https://www.notebookcheck...ame-studios.662669.0.html

En dit zijn er nog maar een aantal, -knip- houd het vriendelijk

[ Voor 22% gewijzigd door Geronimous op 31-10-2022 16:36 ]

• genc007
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:38
Er is op dit moment 0,0 reden om een pro uit te brengen.

De ps4 pro bracht 4k ondersteuning, wat de norm werd na de ps4 lancering.

Er is momenteel niks nieuws wat de ps5 niet kan.
Een refactoring zie ik wel gebeuren zodat de materiaalkosten omlaag kunnen door alles kleiner te maken.

Een pro heeft totaal geen use case.

• BramViking
genc007 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 16:08:
[...]

Er is op dit moment 0,0 reden om een pro uit te brengen.

De ps4 pro bracht 4k ondersteuning, wat de norm werd na de ps4 lancering.

Er is momenteel niks nieuws wat de ps5 niet kan.
Een refactoring zie ik wel gebeuren zodat de materiaalkosten omlaag kunnen door alles kleiner te maken.

Een pro heeft totaal geen use case.
Niemand heeft het over "dit" moment. Daar gaat het ook niet om. Dat jij er geen use case in ziet is aan jou, echter zal er in deze generatie wel een upgrade uitkomen.

[ Voor 6% gewijzigd door BramViking op 31-10-2022 16:32 ]

• genc007
BramViking schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 16:18:
[...]

Niemand heeft het over "dit" moment. Daar gaat het ook niet om. Dat jij er geen use case in ziet is aan jou, echter zal er in deze generatie wel een upgrade uitkomen. Maar goed we dwalen af. Daar is dit topic ook niet voor bedoeld.
je gooit zelf zomaar een uitspraak erin dat er volgend jaar ZEKER een pro uit gaat komen.
Ik kan niets bedenken wat de pro versie noodzakelijk maakt.

Wat mis jij op de PS5 dan wat een pro versie noodzakelijk maakt?
Voor mij een zeer relevante vraag, dan stel ik mijn aankoop uit (of ga ik iig geen crappy bundel kopen) :-)

[ Voor 3% gewijzigd door genc007 op 31-10-2022 16:31 ]

• BramViking
genc007 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 16:31:
[...]

je gooit zelf zomaar een uitspraak erin dat er volgend jaar ZEKER een pro uit gaat komen.
Ik kan niets bedenken wat de pro versie noodzakelijk maakt.

Wat mis jij op de PS5 dan wat een pro versie noodzakelijk maakt?
Voor mij een zeer relevante vraag, dan stel ik mijn aankoop uit (of ga ik iig geen crappy bundel kopen) :-)
Nee jij verdraaid mijn woorden. Ik heb nooit gezegd dat het ZEKER is dat er volgend jaar een nieuw model uit zal komen. De kans is echter aanzienlijk, nu meerdere bronnen aangeven, dat er DEV kits (voor de midgen upgrades) verstrekt zijn aan ontwikkelaars.

[ Voor 12% gewijzigd door BramViking op 31-10-2022 16:39 ]

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:18
We gaan hier geen wellus-nietes spelletje van maken. Houd de discussie netjes, vriendelijk, en op de feiten.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• genc007
BramViking schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 16:36:
[...]

Nee jij verdraaid mijn woorden. Ik heb nooit gezegd dat het ZEKER is dat er volgend jaar een nieuw model uit zal komen. De kans is echter aanzienlijk nu er meerdere bronnen aangeven dat er DEV kits (voor de midgen upgrades) verstrekt zijn aan ontwikkelaars.
Oh oke maar al je artikelen zijn gebaseerd op 1 en dezelfde bron, die verre van officieel is (en gepost op een gtaforum?).

Daarnaast wordt er gesproken over mid to late 2024, dat is 2 jaar en niet 1 jaar ;-).
En dat is maar een wilde gok van de auteur.

Nogmaals de vraag: wat mis jij op de huidige ps5 wat een ps5 pro noodzakelijk maakt?

[ Voor 9% gewijzigd door genc007 op 31-10-2022 16:41 ]

• BramViking
genc007 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 16:40:
[...]

Oh oke maar al je artikelen zijn gebaseerd op 1 bron, die verre van officieel is.

Daarnaast wordt er gesproken over mid to late 2024, dat is 2 jaar en niet 1 jaar ;-).
En dat is maar een wilde gok van de auteur.
Bronnen zijn over het algemeen, als het over geruchten gaat, nooit per definitie officieel ;). Daarnaast is er een bron gegeven. Laat jij maar het tegenovergestelde zien. Maar goed, we zullen zien. Voor de zekerheid deze reactie gemarkeerd. Kijken wie er gelijk krijgt.

[ Voor 8% gewijzigd door BramViking op 31-10-2022 17:00 ]

Verwijderd

BramViking schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 16:36:
[...]

Nee jij verdraaid mijn woorden. Ik heb nooit gezegd dat het ZEKER is dat er volgend jaar een nieuw model uit zal komen. De kans is echter aanzienlijk, nu meerdere bronnen aangeven, dat er DEV kits (voor de midgen upgrades) verstrekt zijn aan ontwikkelaars.
Hmm, dat strookt niet helemaal met
Wetende dat impliceert toch zeker wel dat je het zeker weet, het zit immers in het woord.
Prima natuurlijk dat je uitgangspunt is dat het misschien zo is, maar je kunt hopelijk wel begrijpen hoe mensen dit interpreteren als jij die zegt 'hij komt sowieso', zeker in combinatie met je algehele vraag waarom iemand op dit moment een PS5 zou kopen. :)

• BramViking
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 16:43:
[...]

Hmm, dat strookt niet helemaal met

[...]

Wetende dat impliceert toch zeker wel dat je het zeker weet, het zit immers in het woord.
Prima natuurlijk dat je uitgangspunt is dat het misschien zo is, maar je kunt hopelijk wel begrijpen hoe mensen dit interpreteren als jij die zegt 'hij komt sowieso', zeker in combinatie met je algehele vraag waarom iemand op dit moment een PS5 zou kopen. :)
Het wordt nu een taalspelletje, dat schiet het doel voorbij. "Wetende" betekent overigens niet "zeker" en daar ging het mij om. Maar dat doet niets af aan het gegeven dat er een upgrade gaat komen. We kunnen het hier trouwens nog lang over hebben, maar dan wordt het een wedstrijdje ver plassen. Laten we dat maar niet doen.
Ik zie zelf niet echt een reden voor een pro. Misschien meer fps, of meer RT? 8K is gewoon te niche. Toen de ps4 pro uitkwam was 4k al mainstream geworden
Verder zie je nu al discussies van developpers die aangeven dat de series s de beperkende factor is deze generatie, ze zitten denk ik minder te wachten op nog een nieuwere versie. Ook zal de aankomende wereldwijde recessie nog wel een duit in het zakje doen.

Maar als die er komt zal ik waarschijnlijk gewoon upgraden :D

• Woodsy

Als je al een mooie backlog hebt kun je altijd een pre-order plaatsen voor Dead Space, Callisto Protocol of God of War. Die staan nog niet op Marktplaats. Dan kun je in de tussentijd nog even aan je backlog werken.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
PS5 Pro discussie...meestal is het dan komkommertijd in dit topic
Ooh ja, ik zou ook gewoon adviseren om nu wel de PS5 te kopen ongeacht of er een pro of slim komt. Nu kun je dus genieten van flinke QoL verbeteringen, voor de laadtijden alleen al zou ik de stap maken. Ook is crossgen niet meer gegarandeerd.

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
Wachten op iets wat misschien (niet) komt is weinig zinvol. Net als wachten op een aanbieding. Je wilt NU genieten van de beste games op het beste platform. Lijkt me geen verrassing dat je dan een PlayStation 5 moet hebben. Volgende week komt de volgende topper weer uit. Er ligt een fantastische collectie games te wachten waar je voorlopig mee zoet bent. Wachten met kopen is echt zonde van de tijd.

• Amos_x
Vildhjarta schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 15:36:
Ik heb gewoon een USB kabel die altijd grijpklaar ligt bij de bank, controller leeg = kabel erin en door! Ik vind het met een doc etc altijd maar een hoop gehannes imho.
Van wat ik begrijp zijn dit geen priegelige docks, waar je zaken moet 'inpluggen' en uitlijnen. De controller valt er als het ware vanzelf in, en laadt op via de pinnetjes onderin.

Normaal ook geen fan van docks, maar door het snelle ontladen is het misschien wel een meerwaarde. Na een sessie erin, en dan de volgende dag gegarandeerd vol. Ik gebruik nu ook een kabel, maar wil dan ook weer geen kabelbende, en de controller neemt dan een plaats is die ik voor iets anders kan gebruiken.

Indien hij niet bevalt, gaat 'ie weg. Met korting voor ongeveer 20 euro kunnen kopen, dus geen man over boord.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Of die Pro er wel of niet komt weet niemand nog. Wat we wel weten is dat de omstandigheden op dit moment compleet anders zijn dan in 2016 toen de PS4 Pro werd aangekondigd. Voormalig Playstation baas Andy House gaf toen o.a. als argumentatie dat ze de 'hardcore gamer' (ik haat die term :P ) in het PS ecosysteem wilde houden en niet naar de PC wilde zien overstappen. Dus werd met name 4K en HDR als marketing gebruikt. Daarnaast was de base PS4 bij launch al niet super qua specs, vooral de Jaguar CPU was erg matig.

De PS5 heeft in verhouding een veel krachtigere CPU maar de console is tot op de dag van vandaag ook nog altijd moeilijk verkrijgbaar. Daarnaast houden studios deze generatie veel langer vast aan cross-gen games omdat de architectuur identiek is aan die van de PS4, waar Sony bij de PS4 release min of meer gedwongen werd om die exotische PS3 architectuur heel snel los te laten. Zaten we ook nog midden in een pandemie waardoor heel veel games een jaar extra ontwikkeltijd nodig hadden. Het aantal current-gen games op de PS5 is op 1 hand te tellen, de echte potentie van current-gen games moeten we nog altijd gaan zien.

Genoeg argumenten om vooralsnog geen Pro versie uit te brengen echter dat wil niet zeggen dat Sony er helemaal geen plannen voor heeft. Als er 1 komt denk ik wel dat we die pas later in de generatie gaan krijgen maar ook dat de huidige generatie langer gaat duren dan vorige generaties. Eerst maar eens afwachten tot de PS5 gewoon normaal in de schappen ligt en we geen cross-gen games meer krijgen. Qua nieuwe hardware zal denk ik in 2023 voor Sony de focus meer op de PSVR2 liggen dan de aankondiging van een eventueel Pro model.

• ZesBarkiePK
Alle grote PS4 titels heb je al? Dan denk ik nog aan; Sackboy A Big Adventure die game heeft mij ontzettend verrast. Guardians of the Galaxy is ook een topper.
BramViking schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 15:14:
[...]

Ik heb het met name over de PlayStation 4. Nu bezit ikzelf de PlayStation 5 en de Xbox Series X. Maar als ik op dit moment nog op een console zat te wachten, dan had ik nu niet meer de volle prijs willen betalen, wetende dat de kans groot is dat er volgend jaar nieuw model gaat uitkomen.
Als day one bezitter vind ik de stap naar een 5.5 veel te groot. Ik heb het idee dat we behoorlijk lang hebben moeten wachten op games die laten zien waarom je een PS5 moest kopen terwijl je al een PS4 (Pro) in huis had staan.

Ja natuurlijk kan ik zo 10 games noemen die er fantastisch uitzien op de PS5, maar die zijn ook voor de PS4 uitgebracht. Als er dan al een PS5.5 uitkomt, dan verwacht ik niet veel meer dan een Slim edition.

Wat verwacht je nou echt, dat je met een PS5.5 straks PS5 spellen kunt spelen, maar dan mooier? Daar zit geen developer op te wachten hoor.

De PS5 is eindelijk goed los met een aantal games die op de PS5 ook echt de moeite zijn, en dan gaan we weer overnieuw beginnen? Ik denk het niet.

[ Voor 14% gewijzigd door ZesBarkiePK op 31-10-2022 19:19 ]

• Cardwizard
ZesBarkiePK schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 14:10:
[...]

Cool! Ja ik ben benieuwd wat je er van vind. Het was zeker een goede aanbieding. Jammer dat ik er al een heb.
Je kan het PlayStation tegoed trouwens pas 30 dagen na aankoop claimen, ik denk dat Sony dit doet zodat niemand de Headset snel weer terugstuurt. Maar dan weet je het alvast.
Binnen en een uurtje getest, valt zeker niet tegen -
Bass is voldoende aanwezig en MW2 spelen met een headset voegt zeker wat toe

De noise canceling komt niet in de buurt van mijn XM3 maar dat boeit niet heel veel eigenlijk, in dat opzicht had ik ook wel de H7 kunnen kopen….

Fijne headset die lekker zit, ik test nog even verder

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-12 22:14
@Cardwizard H7 kost momenteel €179
https://www.bol.com/nl/nl...s4-5-pc/9300000111962136/

Eigenlijk heb je geen noise canceling nodig bij deze headset.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• BramViking
ZesBarkiePK schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 19:19:
[...]

Alle grote PS4 titels heb je al? Dan denk ik nog aan; Sackboy A Big Adventure die game heeft mij ontzettend verrast. Guardians of the Galaxy is ook een topper.

[...]

Als day one bezitter vind ik de stap naar een 5.5 veel te groot. Ik heb het idee dat we behoorlijk lang hebben moeten wachten op games die laten zien waarom je een PS5 moest kopen terwijl je al een PS4 (Pro) in huis had staan.

Ja natuurlijk kan ik zo 10 games noemen die er fantastisch uitzien op de PS5, maar die zijn ook voor de PS4 uitgebracht. Als er dan al een PS5.5 uitkomt, dan verwacht ik niet veel meer dan een Slim edition.

Wat verwacht je nou echt, dat je met een PS5.5 straks PS5 spellen kunt spelen, maar dan mooier? Daar zit geen developer op te wachten hoor.

De PS5 is eindelijk goed los met een aantal games die op de PS5 ook echt de moeite zijn, en dan gaan we weer overnieuw beginnen? Ik denk het niet.
Niemand dwingt je om de overstap te maken. Van mij part blijf je je hele leven op de PS5. Echter ontwikkelingen staan nooit stil. Wat je nu niet ziet, zal over drie jaar weer totaal anders zijn. Zo gaat het ook met hardware. Vaak hoor je de meest skeptische mensen zeggen dat het niet nodig is, je ziet het toch niet, het is onnodig blabla. Maar op het moment dat het er is hoor je ze vervolgens niet meer. Overigens zorgt een krachtigere console niet alleen voor mooiere graphics. Je kunt gewoon niet ontkennen dat ook deze generatie verder door ontwikkeld kan worden.

Verwijderd

Vildhjarta schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 15:36:
Opladen van de DualSense is echt een eitje, het is namelijk geen pennetje maar eerder een magneetje en kan er maar op een manier op.

Kan gewoon niet fout gaan :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NrWXS0UVHciQlK2MAFATdOoVrs4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zwbIMnM6m2ngnH58nu1SCrZB.webp?f=user_large

• ZesBarkiePK
BramViking schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 21:30:
[...]

Niemand dwingt je om de overstap te maken. Van mij part blijf je je hele leven op de PS5. Echter ontwikkelingen staan nooit stil. Wat je nu niet ziet, zal over drie jaar weer totaal anders zijn. Zo gaat het ook met hardware. Vaak hoor je de meest skeptische mensen zeggen dat het niet nodig is, je ziet het toch niet, het is onnodig blabla. Maar op het moment dat het er is hoor je ze vervolgens niet meer. Overigens zorgt een krachtigere console niet alleen voor mooiere graphics. Je kunt gewoon niet ontkennen dat ook deze generatie verder door ontwikkeld kan worden.
Ja dat zal allemaal wel, maar kom dan met een paar echte feiten, en maak je verhaal interessant. Want roepen dat men nu geen PS5 meer moet aanschaffen is natuurlijk onzin. De helft heeft nog niet eens een PS5 weten te bemachtigen. En dat ziet Sony ook want de PS4 draait nog op volle toeren in de releases mee.

De PS4 Pro was nog een leuke upgrade omdat deze SATA3 had en kocht je er een SSD bij dan had je opeens een hele snelle PlayStation. Bij de PS5 Pro zal het al niet zo’n groot verschil meer zijn.

Maar zo lang we nog niks over de PS5 Pro weten blijft het speculeren en kan je altijd wel blijven wachten. Waarom niet meteen op de PS6 wachten als je toch al bezig bent. Ik geniet voorlopig nog van wat ik heb.

• Amos_x
BramViking schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 21:30:
[...]
Echter ontwikkelingen staan nooit stil. Wat je nu niet ziet, zal over drie jaar weer totaal anders zijn. Zo gaat het ook met hardware.
*Knip*Niet op de man

Volgens mij heb je volledig niet gesnapt wat een console doet voor de markt, de developers en de gamers. En dan ben je gewoon bij het verkeerde product aanbeland. PC's zijn dan je ding, dan hoef je geen FOMO te hebben, en kan je alle ontwikkelingen real-time bijhouden. Veel plezier, wel erg stresserend allemaal, maar dat maakt iedereen voor zichzelf uit.

Consoles zijn steeds 'discontinue' producten geweest in een continu ontwikkelende tech-space. Ze kiezen een bepaalde performance target, een fixed spec, en creëren daar dan gedurende 6-8 jaar een bloeiende en stabiele omgeving rond voor games, ontwikkelaars en gamers.

Meer zelfs, ik ben er vrij zeker van dat zelfs de console-gamers niet (!) vragende partij zijn voor snelle opvolgingen van generaties en mid-gen spec bumps. De meeste console-gamers willen namelijk niet deel uit maken van dat hele pc-fomo gebeuren. Ze willen het gevoel hebben in een platform te hebben geïnvesteerd. Een platform met waarde en 'commitment', waar ze lang plezier uit halen en waarvoor lange tijd games gemaakt zullen worden, zonder het gevoel te hebben in die eindeloze en veel te snelle hardware upgrade cycle geforceerd te worden.

Sowieso is het in deze gen (ps5/xbox series X) gewoon nog veel en veel te vroeg voor een spec bump. Er is twee jaar compleet verloren gegaan door corona (in productie en verkoop van consoles en developer tijd). Er zijn nog nauwelijks consoles verkocht. De vraag gaat door het dak. En 9/10 games zijn nog steeds cross-gen. De laatste twee jaar kunnen net zo goed niet hebben bestaan, en de cyclus in deze gen is eigenlijk nog maar pas begonnen.

Ik begrijp trouwens de hele discussie in deze niet, en waarom je zo hard je 'gelijk' wil halen.
Vaak hoor je de meest skeptische mensen zeggen dat het niet nodig is, je ziet het toch niet, het is onnodig blabla. Maar op het moment dat het er is hoor je ze vervolgens niet meer.
Je hoort ze niet, omdat het de meeste console gamers echt niets kan boeien. Ze hebben hun eigen goede redenen om in het console-kamp te zitten, het zijn gewoon een ander soort profiel van gamer. Je hoort ze niet omdat ze een 'het-zal-allemaal-best' attitude hebben. GoW, Halo, Forza, uncharted, draaide allemaal nog prima, op ps4 en ps4 pro.

Het lijkt me ook dat de meeste ps4 pro's verkocht zijn aan gamers die op dat moment instapten, of een vervangaankoop nodig hadden. Dus dan is de ps4 pro sowieso de logische keuze. Ik ken weinig ps4 gamers die hun ps4 hebben ingewisseld.
Overigens zorgt een krachtigere console niet alleen voor mooiere graphics. Je kunt gewoon niet ontkennen dat ook deze generatie verder door ontwikkeld kan worden.
In wat dan? De grote evolutie ("ontwikkeling") in deze generatie is de SSD geweest. Verdere ontwikkelingen (wat dan? SSD speed van 5000 -> 6000 Mb/s? 10 terraflops naar 12,8 terraflops? Ghz'jes? GDDR8?) zijn allemaal ontwikkelingen die op dit moment (en ik schat over twee of drie jaar) niets toevoegen, en in niets te vergelijken zijn met de enorme stap van 2.5" HDD schijfjes naar SSD. Om maar een van de verbeteringen te noemen in deze gen.

Beetje meer RTX hier en daar, Fidelity modes aan 60 fps, ja prima allemaal. Maar echt niet boeiend voor de gemiddelde console gamer. Tweakers =/= doorsnee consument. Je krijgt een volledig vertekend beeld van de vraag van de consument als je hier te lang rondhangt. En zeker niet als meer RTX komt met een verdubbeling in verbruik (bvb 400 watt) en een prijs verhoging. Opvallend betere performance lijkt me op dit moment nog niet mogelijk zonder ze te brute forcen door grotere chips en meer vermogen er tegen aan te smijten.

[ Voor 7% gewijzigd door Chaoss op 01-11-2022 00:55 ]

Pagina: 1 ... 240 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord