Verwijderd

giantgiantus schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 07:20:
Ik ben zo blij dat gamen voor mij een hobby is waar ik leuke ervaringen wil meemaken. Gelukkig geen last van al dat geleuter over 30 vs 60 of een schaduw die een fractie beter is. Ik merk het heus wel, maar ik wil voornamelijk een leuke ervaring.

Wellicht helpt het dat ik al game sinds de Nes en vroeger fps en schaduwdetail überhaupt geen thema was.
Ik game ook al sinds de Nes, alleen als je ooit op de Nes hebt gespeeld i.c.m. een CRT en je bent er gevoelig voor dan kan dit echt wel een probleem zijn op de moderne consoles wanneer je 30fps games speelt.

Een nes i.c.m. een CRT heeft sowieso veel minder lag dan een moderne console met een LCD op 30fps. Een moderne console heeft sowieso veel meer te processen door de veel betere graphics, maar de vertraging in een LCD (Dit verschilt ook weer per LCD tv) en een draadloze controller helpt ook niet mee. (Al is de vertraging van een draadloze controller tegenwoordig ook te verwaarlozen)

De input lag van een snes i.c.m. een CRT zit ongeveer op 60ms op NTSC (60hz) en 72ms op PAL (50hz). Op een moderne console i.c.m. een LCD kan dit (met 30fps) oplopen tot 150 ms. Dat is dus 2x meer input lag dan je ooit gewend was op een oude console. Dit betekent dat de reactietijd veel trager is op een moderne console dan op een oude console. Om de inputlag meer in lijn te krijgen naar de oude consoles kan je een game op 60fps spelen, dit zorgt voor beduidend minder input lag, zoals je hieronder kan zien in de screenshot. De inputlag op 60fps is dus vergelijkbaar als op de oude consoles.

Ga je naar 120fps, dan zie je dan de inputlag zelfs lager ligt dan op de oude nes/snes consoles. Dat is ook de reden dat de meeste mensen 60fps prefereren dan 120fps. Omdat de meeste mensen 60fps al jaren gewend zijn (pas sinds de ps3 tijd is 30fps weer "normaal" geworden). Nu wij weer terug zijn naar het oude "normaal" van 60fps snap ik wel dat er veel mensen klagen dat ze niet meer terug willen naar de response tijden van een 30fps game.

Bij sommige games is 30fps ook prima, dat zijn vooral games waarbij er geen snelle acties vereist zijn. Maar speel je een game waarbij de reactietijd een grotere rol speelt dan kan een inputlag die 2x hoger ligt dan normaal nogal een verschil maken. Helemaal bij een game zoals Gotham Knights.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bHxaHaiu39PzueE-hB0SLSm9Fqk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H8HP7cGxd2yYna9yyihtyHEi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JKq6rayys8D21uefMezPKk1qvmY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h89PJAeAHa2uXTd8RIRE5F8Z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eS7s9OSV5GTZT1sVNpebVkIijUo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qwBXoLoJYYKAWFTLNlpzE33Y.jpg?f=user_large

Verwijderd

Hulleman schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 13:13:
[...]

Afgaande van wat vergelijkingsvideo's van a plague tale: De PS5 dipt dik onder de 30fps in intense scenes. De 40fps mode is nog veel erger en ook niet stabiel in minder intense scenes. De XSX is wel nagenoeg locked in beide modi. Enorm zware game als je al ziet dat een RTX3080 deze game niet locked 60fps draait op 1440p ultra settings. De consoles doen zo'n beetje 1/3 van de rekenracht van een 3080.

Ben wel benieuwd of dit gewoon geen beste optimalisatie is of dat dit een voorbode is van UE5. Het is een heel klein ontwikkelteam, dus ik hoop het eerste :p
40fps met VRR op de ps5 heeft ook vrij weinig zin om dit te verbeteren. Aangezien de VRR modus pas bij een hogere fps werkt. De XSX heeft een iets betere GPU, dus dat zal wel de reden zijn waarom dit beter loopt op de xsx. Op de pc loopt deze game eigenlijk alleen echt goed op een RTX4090. Ik hoop inderdaad niet dat dit een ding is met UE5 want dan gaan de huidige consoles dit niet trekken. Wellicht dat er nog veel optimalisatie mogelijk is met de UE5 engine.

Daarentegen hebben UE4 games ook best wat problemen die nooit zijn opgelost. Gotham knights draait overigens op UE4 en zal ook geen 60fps ondersteunen op de consoles.

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-12 13:26
Hulleman schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 13:13:
[...]

Afgaande van wat vergelijkingsvideo's van a plague tale: De PS5 dipt dik onder de 30fps in intense scenes. De 40fps mode is nog veel erger en ook niet stabiel in minder intense scenes. De XSX is wel nagenoeg locked in beide modi. Enorm zware game als je al ziet dat een RTX3080 deze game niet locked 60fps draait op 1440p ultra settings. De consoles doen zo'n beetje 1/3 van de rekenracht van een 3080.

Ben wel benieuwd of dit gewoon geen beste optimalisatie is of dat dit een voorbode is van UE5. Het is een heel klein ontwikkelteam, dus ik hoop het eerste :p
Volgens mij is A Plague Tale:Requiem gebouwd met een custom-engine en niet met UE5.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-12 13:42
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 13:49:
[...]

40fps met VRR op de ps5 heeft ook vrij weinig zin om dit te verbeteren. Aangezien de VRR modus pas bij een hogere fps werkt. De XSX heeft een iets betere GPU, dus dat zal wel de reden zijn waarom dit beter loopt op de xsx. Op de pc loopt deze game eigenlijk alleen echt goed op een RTX4090. Ik hoop inderdaad niet dat dit een ding is met UE5 want dan gaan de huidige consoles dit niet trekken. Wellicht dat er nog veel optimalisatie mogelijk is met de UE5 engine.

Daarentegen hebben UE4 games ook best wat problemen die nooit zijn opgelost. Gotham knights draait overigens op UE4 en zal ook geen 60fps ondersteunen op de consoles.
Ik had het niet over VRR als oplossing voor de framedips.

We moeten maar weer wennen aan 30fps gaming op de consoles met games op UE5. Ben dan wel benieuwd hoe deze game zich bijvoorbeeld verhoudt tot de nieuwe God of War. Ga er maar vanuit dat die rocksolid op 60fps draait.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Hulleman
lapino schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 14:10:
[...]

Volgens mij is A Plague Tale:Requiem gebouwd met een custom-engine en niet met UE5.
Hmm, ik zit ook eens te googlen. Ik denk dat je gelijk hebt. Ik heb ook UE5 gelezen. Over deel 1 lees ik ook UE4 of een inhouse engine... Ik speel deel 1 momenteel, ik zie daar in ook geen Unreal logo als je de game opstart. Vaak wel het geval met UE games.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Verwijderd

Hulleman schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 14:17:
[...]

Ik had het niet over VRR als oplossing voor de framedips.

We moeten maar weer wennen aan 30fps gaming op de consoles met games op UE5. Ben dan wel benieuwd hoe deze game zich bijvoorbeeld verhoudt tot de nieuwe God of War. Ga er maar vanuit dat die rocksolid op 60fps draait.
Klopt, ik bedoelde meer dat VRR ook niet helpt als ze dat zouden toevoegen. De oplossing moet echt in optimalisatie van de game zitten.

Verwijderd

Hulleman schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 14:20:
[...]

Hmm, ik zit ook eens te googlen. Ik denk dat je gelijk hebt. Ik heb ook UE5 gelezen. Over deel 1 lees ik ook UE4 of een inhouse engine... Ik speel deel 1 momenteel, ik zie daar in ook geen Unreal logo als je de game opstart. Vaak wel het geval met UE games.
Veel websites hadden blijkbaar UE5 genoemd, wat inderdaad niet waar is:

• Hulleman
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 14:33:
[...]

Veel websites hadden blijkbaar UE5 genoemd, wat inderdaad niet waar is:

[Twitter]
Is dat ook weer uit de wereld :)

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:12

The DualSense Edge wireless controller will be available for a recommended retail price (RRP) of $199.99 USD/¥29,980 (including tax)/€239.99/£209.99. In addition, the replaceable stick modules will be available globally on January 26 for a recommended retail price (RRP) of $19.99 USD/¥2,680 (including tax)/€24.99/£19.99.

Pre-orders for the controller and replaceable stick modules will be available starting as early as next Tuesday, October 25 at select retailers, so be sure to check your local retailer.

[ Voor 64% gewijzigd door Rivanov op 18-10-2022 15:09 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1SutlDYdVslC0qPCO5fDh7lFcso=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6pKDkr2Sp0tX75flU8j2aIme.webp?f=fotoalbum_large

De DualSense Edge komt 26 januari uit voor €240

https://blog.playstation....es-globally-on-january-26

[ Voor 52% gewijzigd door Raem op 18-10-2022 15:09 ]

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Xlast88
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-04 18:39

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-12 12:29

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-12 13:25

v8power67

Psn: Mausosaurus

240 euro...
Afbeeldingslocatie: https://media.tenor.com/lr8W5AadieAAAAAM/smile-laughing.gif

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-12 21:09
LOL wat een goudkoorts, never nooit niet voor een controller,

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-12 20:11

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Snap de reacties wel mbt de prijs. Het is natuurlijk veel geld, ook als kijkt dat de console zelf het dubbele kost. Maar reken het eens om naar gebruik ? Als ik kijk hoevaak ik gebruik maak van custom settings op de Elite V1 en V2 tijdens het gamen, is die prijs het me dubbel en dwars waard.

Als je niet gebruikt maakt van die custom configs of heel incidenteel, ja, dan is het veel geld.

XBL: MRE Inc

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
tjah, mensen die de prijs belachelijk vinden zijn ook niet de doelgroep natuurlijk.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Als dit een voorbode voor de prijs van de PSVR2 is... :X

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:48
kazuka schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 15:34:
Als dit een voorbode voor de prijs van de PSVR2 is... :X
Ik denk dat je inderdaad tussen de 600 en 700 euro kunt verwachten.

De PS VR 1 kostte bij launch 400 euro. Echter, daar noch camera en controllers bij. de VR2 heeft ingebouwde camera's, een duurder OLED scherm, en speciale controllers inbegrepen. Als je dat meeneemt in de prijs, zeg 500 voor de bril en 140 voor de controllers, zit je op 640. Dus met wat inflatie (+50) zit je rond de 690. Als je die 50 euro marge aanhoud zit je rond de 650. Zo zit mijn verwachting in elkaar in ieder geval :)

Alles tussen de 500 - 600 zou voor mij een meevaller betekenen.

De controller... tja, daar ga ik eens over nadenken.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Heeft de DualSense nu wel vier paddles/backbuttons tegelijkertijd?

• Caayn
  • Niet online
Farabi schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 15:34:
tjah, mensen die de prijs belachelijk vinden zijn ook niet de doelgroep natuurlijk.
Ben een fervent gebruiker van de Xbox Elite controller, die ik al aan de prijs vindt in vergelijking met een standaard controller. Maar. €240,- vindt ik wel ver gaan voor een controller. Ook al gebruik je het enorm veel.

paddles > facebuttons
:Y)

• Hulleman
Zo lust ik er nog wel een paar. De xbox elite en scuf controllers, met volgens mij dezelfde doelgroep, zitten hier zo'n € 80 onder. Met een beetje geluk praktisch voor de helft van een Edge.

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-12 18:34

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Caayn schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 16:02:
[...]
Heeft de DualSense nu wel vier paddles/backbuttons tegelijkertijd?
2 stuks (en 2 om snel tussen profielen te switchen)
Je kunt het beter zien op de volgende pagina: https://www.playstation.c...edge-wireless-controller/

En je kunt de 2 joystick modules vervangen. Als ze dat nou gedaan hadden net als de thrustmaster eswap controllers, waarbij je ze kan switchen van plek zodat layout customizable is, was het me het geld wel waard geweest.
Maar as is, sla ik deze over.

• SD5k
  • Laatst online: 29-12 09:26

SD5k

>4&X

Hulleman schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 16:45:
[...]

Zo lust ik er nog wel een paar. De xbox elite en scuf controllers, met volgens mij dezelfde doelgroep, zitten hier zo'n € 80 onder. Met een beetje geluk praktisch voor de helft van een Edge.
Scuf zit ook in deze price range, alleen heb je daar maar 6 maanden garantie, dan zou ik eerder voor deze Edge gaan.
Ik dacht dat die 2 knopjes onder de thumbsticks waren om de sticks te kunnen vervangen ofzo, maar daarmee kun je dus snel geluidsinstellingen en profielen e.d. mee switchen.
Ik dacht dat je bij deze controller juist makkelijk de thumbsticks kon vervangen, maar vraag me af of dat dan alleen het stickje zelf is of ook de sensor hardware die de posities meten enzo, zodat als je last van stickdrift hebt je het makkelijk kunt fixen.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:32
Controllertje kost veel, maar als ‘ie bertrouwbaar is, zal het toch wel verkopen. Ome Phil zal wel even met een schuin oogje mee kijken, ik hoop dus dat Sony hiermee gewoon iets beters neerzet :)

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-12 20:11

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Mosin schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 17:46:
Controllertje kost veel, maar als ‘ie bertrouwbaar is, zal het toch wel verkopen. Ome Phil zal wel even met een schuin oogje mee kijken, ik hoop dus dat Sony hiermee gewoon iets beters neerzet :)
Lang leve concurrentie. Hoop idd dat Phil meekijkt. De Elite V2 heeft aardig wat problemen. Hopen dat Sony het met deze beter doet. Doen ze dat niet, dan hebben ze liggen slapen. Aan de andere kant kent de Dualsense ook zijn problemen en is het binnenwerk van de triggers ook van plastic.

XBL: MRE Inc

• Mosin
MRE-Inc schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 17:50:
[...]

Lang leve concurrentie. Hoop idd dat Phil meekijkt. De Elite V2 heeft aardig wat problemen. Hopen dat Sony het met deze beter doet. Doen ze dat niet, dan hebben ze liggen slapen. Aan de andere kant kent de Dualsense ook zijn problemen en is het binnenwerk van de triggers ook van plastic.
Dat zal die vast en zeker doen.
Ze hebben al een puntje voorsprong door de thumbsticks vervangbaar te maken. Aan die triggers zat ik ook nog te denken inderdaad. Die veer brak op een gegeven moment toch af? Dat hadden ze al door een dikke veer gefixt meen ik, op bepaalde kleuren controllers van de Dual Sense.
Als Sony goed na heeft gedacht, dan kan dit toch wel een mooi ding worden.

@FeaR
Daarom denk ik juist dat Sony hem zo hoog prijst, maar laten we het eerst even aanzien. Je weet het op vandaag toch niet :+

[ Voor 7% gewijzigd door Mosin op 18-10-2022 17:59 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:15

FeaR

In GoT we trust

Ik vraag me af of het alleen de prijs is of ook de kennis of verwachting van de kwaliteit. De gewone Xbox controllers hebben bijvoorbeeld lang niet zo veel issues als de controllers van Sony's PlayStation. De Elite versies daarentegen... Zelfs de nieuwe Elite Core lost de problemen van de V2 niet op. Dan kan de Elite controller nog zo goed zijn qua opties, je verwacht ook kwaliteit. Voor de Sony Edge controller zal deze zich ook eerst moeten bewijzen. Dat alles vervangbaar is voelt voor mij dubbel. Aan de ene kant goed maar aan de andere kant moet het ook geen excuus zijn om de kwaliteit te minderen. Een Elite, Pro of Edge controller zal altijd duurder zijn, al was het maar door de positionering in de markt, maar voor dat geld verwacht je dan wel kwaliteit. Iets wat Microsoft nog niet constant laat zien met hun Elite controllers en Sony niet met hun gewone controllers.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:32

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Voor mij is de Edge ook te duur, voor iets van 140,- had ik het nog overwogen :P Niet dat ik de prijs vreemd vind gezien de specs, is inderdaad dezelfde doelgroep als van een Scuf.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• cold_as_ijs
  • Laatst online: 30-12 12:58
Kalder schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 17:28:
Ik dacht dat je bij deze controller juist makkelijk de thumbsticks kon vervangen, maar vraag me af of dat dan alleen het stickje zelf is of ook de sensor hardware die de posities meten enzo, zodat als je last van stickdrift hebt je het makkelijk kunt fixen.
Je kan de hele stick inclusief sensor vervangen! Dat is al heel vaak voorbij gekomen inclusief in meerdere aankondigingen dat dit een mooie oplossing is voor stick drift. Ik denk daar persoonlijk het zijne over :D
Als er hall sensoren voor uit komen dan zou ik hem overwegen, want dat maakt je controller echt resistent tegen stick drift, nu mag je om de zoveel tijd een nieuwe stick kopen om deze te vervangen
cold_as_ijs schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 18:58:
[...]

Je kan de hele stick inclusief sensor vervangen! Dat is al heel vaak voorbij gekomen inclusief in meerdere aankondigingen dat dit een mooie oplossing is voor stick drift. Ik denk daar persoonlijk het zijne over :D
Als er hall sensoren voor uit komen dan zou ik hem overwegen, want dat maakt je controller echt resistent tegen stick drift, nu mag je om de zoveel tijd een nieuwe stick kopen om deze te vervangen
Ja hal sensoren zijn inderdaad de betere oplossing, had met mijn g29 stuurtje altijd last van de pedalen doordat het pot metertje vuil raakte, nu met de Fanatec pedalen met hal sensoren geen last meer van :) alleen is m'n stuurtje momenteel ter reparatie bij Fanatec dus kan ze nu sowieso niet gebruiken :(

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Facial animations zien er al een stuk beter uit dan de 2018 game. Benieuwd naar de previews volgende week.

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-12 22:13
Ik had er waarschijnlijk nog wel 240 voor gelapt als hij 4 backbuttons zou hebben. Ik snap echt totaal niet hoe 2 backbuttons 4 knoppen zouden kunnen vervangen

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:48
cold_as_ijs schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 18:58:
[...]

Precies dat ook een beetje. En wat gaan die losse sticks kosten? Voor de prijs van de Sense kun je ruim 3 controllers kopen, 4 zelfs als je ze voor 60 p.s. op de kop kunt tikken. Met 4 controllers red ik het makkelijk voor de levensduur van de PS5 en zelfs een eventuele PS5 Pro.

Dus de meerprijs moet het vooral zitten in de extra's: paddels, profielen, etc.

Ik heb al een DualSense aangepast met paddles met een eXtremerate Rise kit. €41 euro en wat gepriegel en je hebt een pro controller. Alleen geen profielen dus (en geen hoesje, ok :P ).

De selling points voor €240 euro worden wel erg dun op die manier -O-

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Nyarlathotep schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 16:05:
Echter: Het officiële Samsung tooltje kan de drive niet vinden. USB wordt door de tool niet ondersteund denk ik. Is er iemand hier die het wel gelukt is, met een trucje wellicht?
Via een USB controller is dat niet mogelijk en dat is hier ook wel eerder gemeld. Naast een native M2 NVME slot is een update ook mogelijk via een PCI-e M2 NVME bracket (mits het moederbord een beetje recent is). Voor een laptop is dat geen oplossing.

Echter de firmware update is niet noodzakelijk voor correct functioneren. De normale 980 Pro heeft ook al sinds december dezelfde firmware. Bij de 980 Pro was er wel een update om de PS5 benchmark wat beter te krijgen, maar dat is nog langer geleden.

• cold_as_ijs
Geronimous schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 20:42:
[...]

Precies dat ook een beetje. En wat gaan die losse sticks kosten? Voor de prijs van de Sense kun je ruim 3 controllers kopen, 4 zelfs als je ze voor 60 p.s. op de kop kunt tikken. Met 4 controllers red ik het makkelijk voor de levensduur van de PS5 en zelfs een eventuele PS5 Pro.

Dus de meerprijs moet het vooral zitten in de extra's: paddels, profielen, etc.

Ik heb al een DualSense aangepast met paddles met een eXtremerate Rise kit. €41 euro en wat gepriegel en je hebt een pro controller. Alleen geen profielen dus (en geen hoesje, ok :P ).

De selling points voor €240 euro wordt wel erg dun op die manier -O-
Op zich kosten de sensoren zelf maar een euro per stuk, waarschijnlijk zelfs minder bij grote inkoop. Gooi er een custom behuizing omheen met connector dan zouden ze voor mijn gevoel voor 10-20 euro per stuk verkocht kunnen worden.
Denk dat dit wat mensen over de streep kan trekken, ze moeten echt niet duurder worden

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 01:06
Ik ben een redelijk grote PlayStation fan. Dus heb ik voor m’n PS5 zo’n beetje alle accessoires gekocht, inclusief de Sony Inzone H9. Maar ik kan de prijs van de DualSense Edge nog niet rechtvaardigen. De standaard DualSense is al heel erg goed, en voor hetzelfde geld heb je er twee in je favoriete kleur, een docking station er bij en nog geld over voor een nieuwe game. Maar het duurt nog even, ik wacht de reviews rustig af en koop de controller misschien wel als het goede reviews krijgt.

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-12 17:38
Goeiedag! 240 euro! Ongelofelijk. Ben enorm teleurgesteld. Dat is gewoon te duur voor mij. Had 150 euro nog wel gedaan. Ik wil eigenlijk alleen maar 2 backpaddles. Dan slaat 240 euro al helemaal nergens meer op. Ga wel op zoek naar zo'n doe het zelf kitje ofzo.

PSN: Mondaatje

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-12 08:10
Als je de ps4 versie koopt van A plague tale (deel1), kan je deze dan gratis upgraden naar ps5 versie of kan ik beter de ps5 versie direct kopen?

• Mosin
Gisteren Uncharted 3 uitgespeeld, nadat ik een klein jaartje terug gestopt was door mijn (te ongeduldig) snelle speelstijl die niet samen gaat met de besturing. Dat zorgde voor wat kleine uitbarstingen :+
Desondanks vind ik het een fantastische game reeks, met hele mooie levels en details.

Nu met God of War remastered bezig. Daar ook mee gestopt, maar geen spijt ervan dat ik ‘m opgepakt heb. Wat een game en ervaring is dit zeg :o

• Hulleman
kazuka schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 19:57:
[YouTube: God of War Ragnarök - Shaping the Story | PS5 & PS4 Games]
Facial animations zien er al een stuk beter uit dan de 2018 game. Benieuwd naar de previews volgende week.
Leuk om te zien, zonder veel te laten zien over de nieuwe game.

• Hulleman
G.Scholtens schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 10:36:
Als je de ps4 versie koopt van A plague tale (deel1), kan je deze dan gratis upgraden naar ps5 versie of kan ik beter de ps5 versie direct kopen?
Google is je vriend.

• Hulleman
Mosin schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 10:38:
Gisteren Uncharted 3 uitgespeeld, nadat ik een klein jaartje terug gestopt was door mijn (te ongeduldig) snelle speelstijl die niet samen gaat met de besturing. Dat zorgde voor wat kleine uitbarstingen :+
Desondanks vind ik het een fantastische game reeks, met hele mooie levels en details.

Nu met God of War remastered bezig. Daar ook mee gestopt, maar geen spijt ervan dat ik ‘m opgepakt heb. Wat een game en ervaring is dit zeg :o
Ja beide toffe reeksen. Uncharted 4 is vele malen mooier dan deel 1, 2 en 3, maar in feite meer van hetzelfde. God of War 2018 gooit het over een hele andere boeg dan de delen 1 t/m 3. Wat mij betreft is GoW 2018 zoveel beter dan de oude GoW games. Als je die nog niet gespeeld hebt, echt een aanrader.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:58

Superkiwi

Hoi doei

Mosin schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 10:38:
Dat is de remaster van GoW III toch?
Eén van de meest epische games ooit imho, die heb ik wel de nodige keren doorgespeeld :)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Steven030
Monda schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 02:44:
Goeiedag! 240 euro! Ongelofelijk. Ben enorm teleurgesteld. Dat is gewoon te duur voor mij. Had 150 euro nog wel gedaan. Ik wil eigenlijk alleen maar 2 backpaddles. Dan slaat 240 euro al helemaal nergens meer op. Ga wel op zoek naar zo'n doe het zelf kitje ofzo.
Mag ik vragen hoe je 2 backpaddles kan gebruiken? Rondje, kruidje, vierkantje en driehoekje zijn toch alle vier even belangrijk, en wat voor soort games speel je dan daarmee?

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-12 17:38
Steven030 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 13:05:
[...]

Mag ik vragen hoe je 2 backpaddles kan gebruiken? Rondje, kruidje, vierkantje en driehoekje zijn toch alle vier even belangrijk, en wat voor soort games speel je dan daarmee?
Ik speel eigenlijk bijna alleen maar Warzone op het moment. Ik kan zelf instellen welke knoppen gekoppeld worden aan de back paddles. Ik gebruik bijv sliden op 1 en weapon switch/armor plates op de ander. Veel mensen gebruiken bijv ook springen als optie, dan hoef je je duim niet van de stick te halen. Maar die heb ik al op R3.
Ik kan nu echt niet meer zonder.

PSN: Mondaatje

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:45
Steven030 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 13:05:
[...]

Ik zou ze zelf bijvoorbeeld willen gebruiken om de R3 en L3 te kunnen mappen (al eens eerder benoemd).
Probleem met die zelfbouw setjes is dat ze dan niet meer in je (Originele) Charger Station passen en dat zou ik dan weer jammer vinden, andere opties zijn er niet volgens mij?

• SD5k

SD5k

>4&X

schumi2004 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 13:21:
[...]

Ik zou ze zelf bijvoorbeeld willen gebruiken om de R3 en L3 te kunnen mappen (al eens eerder benoemd).
Probleem met die zelfbouw setjes is dat ze dan niet meer in je (Originele) Charger Station passen en dat zou ik dan weer jammer vinden, andere opties zijn er niet volgens mij?
Grootste nadeel van L3/R3 kunnen mappen is dat je dan moet gaan solderen, zou op zich niet erg zijn als de kwaliteit van de controllers goed zou zijn.

Maar ik heb zelf al 2 controllers retour moeten sturen (1x zware stick drift en 1x de touchpad die het ineens begaf), die kon ik omdat ik niks had gesoldeerd weer gewoon terug in originele staat brengen.
Monda schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 13:15:
[...]

Ik speel eigenlijk bijna alleen maar Warzone op het moment. Ik kan zelf instellen welke knoppen gekoppeld worden aan de back paddles. Ik gebruik bijv sliden op 1 en weapon switch/armor plates op de ander. Veel mensen gebruiken bijv ook springen als optie, dan hoef je je duim niet van de stick te halen. Maar die heb ik al op R3.
Ik heb zelf inderdaad springen en bukken/sliden onder de paddles. Vind het zelf niet erg om gewoon de face buttons te gebruiken voor reloaden/reviven/armor,

[ Voor 29% gewijzigd door SD5k op 19-10-2022 13:27 ]

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-12 11:08
Damn, 240 😩

Ik wil graag back pedals, that's all ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

• Steven030
Monda schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 13:15:
[...]

Ik heb nu zelf zo’n Aim Controller met 4 backpaddles sinds de vorige Black Friday. Ik moet zeggen dat ik elke backpaddle evenveel gebruik en zou het denk ik best lastig vinden om een keuze te maken welke 2 ik dan zou moeten laten vallen. Maar misschien moet ik ook eens kijken hoe het dan werkt met R3. Of zoals hierboven genoemd alleen de movement proberen. Ik speel ook voornamelijk Warzone

[ Voor 3% gewijzigd door Steven030 op 19-10-2022 13:38 ]

Konami heeft schijnbaar iets teveel informatie achter gelaten in de metadata van de Silent Hill stream die ze al op Youtube hebben klaargezet. Schijnbaar kunnen we dus inderdaad een remake en wat nieuwe dingen verwachten. (timed) exclusive voor Playstation en Steam. Ben benieuwd.

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-12 14:28

s0kkie

Cowabunga

Het beste SH deel niceeeeeeeee.
Release een week na RE4 Remake, wordt een mooi horror maandje maart 2023 _/-\o_

• Mosin
Hulleman schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 10:57:
[...]

Ja beide toffe reeksen. Uncharted 4 is vele malen mooier dan deel 1, 2 en 3, maar in feite meer van hetzelfde. God of War 2018 gooit het over een hele andere boeg dan de delen 1 t/m 3. Wat mij betreft is GoW 2018 zoveel beter dan de oude GoW games. Als je die nog niet gespeeld hebt, echt een aanrader.
De Uncharted games vind ik sowieso wel wat van elkaar weg hebben, alleen het speelt gewoon lekker weg in die mooie omgevingen. The Lost Legacy voor PS5 ga ik later pas spelen.

Ik ben nu met GOW 2018 bezig en het is echt genieten. Wat een vette game :D
Superkiwi schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 11:07:
[...]

Dat is de remaster van GoW III toch?
Eén van de meest epische games ooit imho, die heb ik wel de nodige keren doorgespeeld :)
Nee, ik ben nu met GOW 2018 bezig. Geen idee of dat echt een remaster of gewoon een 60 fps patch is O-)
Maar thanks voor de tip, dan gaan we die ook zeker proberen! :)
s0kkie schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 23:09:
Het beste SH deel niceeeeeeeee.
Release een week na RE4 Remake, wordt een mooi horror maandje maart 2023 _/-\o_
Ik denk niet dat die datum klopte, was niet van een officieel kanaal. Is ook alleen PS5, geen PS4.
Heb de video aangepast met die van het Konami kanaal.

• Hulleman
Mosin schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 23:17:
[...]
Nee, ik ben nu met GOW 2018 bezig. Geen idee of dat echt een remaster of gewoon een 60 fps patch is O-)
Maar thanks voor de tip, dan gaan we die ook zeker proberen! :)
Dat is een 60fps patch. Fantastische game inderdaad. Als je eerst GoW 2018 speelt kun je niet meer terug naar deel 3. Deel 3 is een brute game, maar gameplay technisch ga je echt 20 jaar terug in de tijd.

Verwijderd

Ik weet het nog niet helemaal. Het zijn vooral allemaal indie developers. Wel fijn dat de originele developers mee kijken en advies geven. Silent Hill 2 zou nog kunnen werken.

Die andere games ben ik al helemaal niet zeker van. Silent Hill townfall ziet er apart uit. Maar de developer die ze er op zetten daar heb ik niet heel veel vertrouwen in.

Ze gaan denk ik nooit de Silent Hill games maken die team Silent kon maken. Dat zag je al bij al die ps3 games. Als je dan zag wat Kojima met P.T had gedaan en dan komen ze met deze developers. Tja. Als je echt wilt uitpakken dan stop je er wat meer geld in. Ik heb hier echt het idee dat ze iets met die franchise moesten doen omdat de fans dit al zo lang roepen...

Ik ben wel hyped voor die nieuwe Silent Hill film. Zelfde regisseur als de eerste film. Die was verrassend goed.

• Mosin
Hulleman schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 23:27:
[...]

Dat is een 60fps patch. Fantastische game inderdaad. Als je eerst GoW 2018 speelt kun je niet meer terug naar deel 3. Deel 3 is een brute game, maar gameplay technisch ga je echt 20 jaar terug in de tijd.
Het is echt prachtig, vooral de grootsheid van bepaalde vijanden, gevechten, werelden etc.
Oeh, dat klinkt niet erg fijn. Ik ga het tegen die tijd toch nog even proberen uit nieuwsgierigheid, alleen duurt het nog wel even voordat ik klaar ben met deze game.

• Farabi
  • Niet online
Hulleman schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 23:27:
[...]

Als je eerst GoW 2018 speelt kun je niet meer terug naar deel 3. Deel 3 is een brute game, maar gameplay technisch ga je echt 20 jaar terug in de tijd.
nee hoor, GoW 3 vreet GoW 2018 op. Dat spel komt niet eens in de buurt van deel 3 qua ervaring en storytelling. trouwens, qua gameplay kun je ze niet vergelijken. het zijn verschillende spellen.

wat zou het tof zijn als dat spel een PS5 upgrade krijgt en de nieuwe generatie eens kennis maakt met deze game.

[ Voor 12% gewijzigd door Farabi op 20-10-2022 00:20 ]

Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 23:45:
[...]

Ik weet het nog niet helemaal. Het zijn vooral allemaal indie developers. Wel fijn dat de originele developers mee kijken en advies geven. Silent Hill 2 zou nog kunnen werken.

Die andere games ben ik al helemaal niet zeker van. Silent Hill townfall ziet er apart uit. Maar de developer die ze er op zetten daar heb ik niet heel veel vertrouwen in.

Ze gaan denk ik nooit de Silent Hill games maken die team Silent kon maken. Dat zag je al bij al die ps3 games. Als je dan zag wat Kojima met P.T had gedaan en dan komen ze met deze developers. Tja. Als je echt wilt uitpakken dan stop je er wat meer geld in. Ik heb hier echt het idee dat ze iets met die franchise moesten doen omdat de fans dit al zo lang roepen...

Ik ben wel hyped voor die nieuwe Silent Hill film. Zelfde regisseur als de eerste film. Die was verrassend goed.
Ja, ik snap wel wat je bedoelt. Ik heb geen games van Bloober Team gespeeld, maar van wat ik ervan heb gelezen zijn de reacties niet altijd even positief. En het feit dat Sony er in investeert zegt ook niks, kijk maar naar KOTOR.

De games uitgegeven door AnnaPurna kan ik altijd wel waarderen. Niet allemaal even goed, maar ik vermaak me er altijd wel mee, dus over die game maak ik me niet zo'n zorgen.

Die F game is nog weinig van te zeggen na alleen een creepy CGI trailer.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

De Silent Hill 2 trailer zag er in elk geval goed uit maar inderdaad nog wel even een slag om de arm houden. Bloober's output vind ik tot dusver niet heel bijzonder maar als de oorspronkelijke SH mensen van Konami er dicht op zitten zou het wel iets moois kunnen worden. Er schijnt nog een Silent Hill game in ontwikkeling te zijn die gisteren niet voorbij kwam in de showcase, misschien zien we die nog ergens anders terug later dit jaar.

In elk geval positief dat Konami weer iets doet met haar dormant IP's. Volgens Andy Robinson van VGC zou Metal Gear Solid de volgende zijn die een revival krijgt. Een remake van MGS3 zou ik ook wel zien zitten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BcjbJ2btkq920ndYXHt2Fg_zsPw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/szrFT9pZhDSJeTRop2vA0ukk.jpg?f=user_large

• Hulleman
Farabi schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 00:02:
[...]

nee hoor, GoW 3 vreet GoW 2018 op. Dat spel komt niet eens in de buurt van deel 3 qua ervaring en storytelling. trouwens, qua gameplay kun je ze niet vergelijken. het zijn verschillende spellen.

wat zou het tof zijn als dat spel een PS5 upgrade krijgt en de nieuwe generatie eens kennis maakt met deze game.
Veranderen we van mening. God of War 3 was voor die tijd erg vet, erg van genoten. Maar ik vind dat die game niet goed oud is geworden. Dat je deel 3 qua storytelling beter vindt, kan ik niet echt serieus nemen. Maar ook dat is persoonlijk natuurlijk.

• Farabi
  • Niet online
Hulleman schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 08:33:
[...]

Veranderen we van mening. God of War 3 was voor die tijd erg vet, erg van genoten. Maar ik vind dat die game niet goed oud is geworden. Dat je deel 3 qua storytelling beter vindt, kan ik niet echt serieus nemen. Maar ook dat is persoonlijk natuurlijk.
we zullen zien hoe goed gow 2018 oud zal worden in de loop van de jaren, dat kan je nu nog niet vergelijken natuurlijk. qua storytelling doelde ik meer op hoe het spel je mee sliep in kratos z'n wraak. gow 2018 was veelbelovend in het 1e uur, maar daarna leek het spel te transformeren naar een third-party mobile-game niveau qua storytelling. nogmaals, mijn mening natuurlijk.

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-12 08:09
Het is zeer mooi en vooral die mist is heel overtuigend.
Ik ben minder te spreken van het gezicht van James. Zeer lang gerekt en die ogen zijn bijna aziatisch, zo squinty en klein.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W-FuelQW-BGlCuFUPZyHFcsC8eo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UdJkthEku3MbiRSBuCe40hxR.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_alRovwmg90ekEPpB0PXPBTx0m8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6EGpz5TYYu114QO5lgABFV6F.jpg?f=fotoalbum_large

Tov de original
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EjWyKkQAgLZuAqIql1zFB10GJqQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kyBQCp51980goHplBMsVFvwu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door Cowboy_Henk op 20-10-2022 08:53 ]

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:02
Als het inderdaad Playstation 5 (tijdelijk) exclusieve word, dan maar toch langzaam verder kijken voor een PS5 :P Zit momenteel nog op PS4 Pro en Xbox Series X.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Farabi
  • Niet online
ik kocht gisteren een extra dualsense, tot mijn verbazing zat er geen laadkabel bij. de telefoonwereld heeft de gamewereld ook beïnvloed zo te zien.

• Caayn
  • Niet online
Farabi schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 11:57:
ik kocht gisteren een extra dualsense, tot mijn verbazing zat er geen laadkabel bij. de telefoonwereld heeft de gamewereld ook beïnvloed zo te zien.
Positief toch :)

• Farabi
  • Niet online
nou, altijd zuur natuurlijk als je zoveel geld neerlegt voor dergelijke hardware, waar geen soort van oplader in zit :P

• Hulleman
Linksquest schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 09:21:
Als het inderdaad Playstation 5 (tijdelijk) exclusieve word, dan maar toch langzaam verder kijken voor een PS5 :P Zit momenteel nog op PS4 Pro en Xbox Series X.
PS4 Pro kan echt niet meer :+

Zag net je gameroom op je YT kanaal trouwens, gaaf man!

[ Voor 8% gewijzigd door Hulleman op 20-10-2022 12:47 ]

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 00:05
Het kan zijn dat ik verkeerd ben maar er zat bij mijn weten nooit een laadkabel bij losse PlayStation 3, 4 of 5 controllers.
De laadkabel krijg je bij de console, ze gaan er van uit dat je die gebruikt.

Gelukkig eigenlijk, ik heb nu al een hele collectie USB kabels (mini en micro USB) :P

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
MathieuT schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:54:
[...]

Het kan zijn dat ik verkeerd ben maar er zat bij mijn weten nooit een laadkabel bij losse PlayStation 3, 4 of 5 controllers.
De laadkabel krijg je bij de console, ze gaan er van uit dat je die gebruikt.

Gelukkig eigenlijk, ik heb nu al een hele collectie USB kabels (mini en micro USB) :P
Precies, kabel zit bij de console, en ze gaan er van uit dat je slechts 1 dual sense per keer oplaadt. In elk geval, 1 kabel is gewoon genoeg, en zeker bij een controller van 60 euro is een extra kabel (miljoenen stuks) gewoon nutteloze e-waste. Je kan het anders zien bij een telefoon van 1000 euro, maar echt niet bij een controller van 60 euro.

@Farabi , "zoveel geld", relatief natuurlijk. Wat is veel. Als 60 euro veel is, dan moet men misschien een andere hobby zoeken. Een controller gaat 4-5 jaar mee, en daar koopt men er 1, max. 2 van in die periode. Games koop je meerdere per jaar.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Amos_x schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 13:08:
[...]
Een controller gaat 4-5 jaar mee
Ik heb nog nooit een controller gehad die niet minimaal een hele generatie mee ging en dan reken ik vanaf het PS2 tijdperk. Maar misschien heb ik gewoon geluk ;)

*even afkloppen om de boel niet te jinxen.

• SD5k

SD5k

>4&X

Superkiwi schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 13:12:
[...]

Ik heb nog nooit een controller gehad die niet minimaal een hele generatie mee ging en dan reken ik vanaf het PS2 tijdperk. Maar misschien heb ik gewoon geluk ;)

*even afkloppen om de boel niet te jinxen.
Ik heb ook nooit problemen met controllers gehad, tot de PS5 dan want ik heb er nu al 2 retour moeten sturen. :/

• Farabi
  • Niet online
[...]

Precies, kabel zit bij de console, en ze gaan er van uit dat je slechts 1 dual sense per keer oplaadt. In elk geval, 1 kabel is gewoon genoeg, en zeker bij een controller van 60 euro is een extra kabel (miljoenen stuks) gewoon nutteloze e-waste. Je kan het anders zien bij een telefoon van 1000 euro, maar echt niet bij een controller van 60 euro.

@Farabi , "zoveel geld", relatief natuurlijk. Wat is veel. Als 60 euro veel is, dan moet men misschien een andere hobby zoeken. Een controller gaat 4-5 jaar mee, en daar koopt men er 1, max. 2 van in die periode. Games koop je meerdere per jaar.
Waarom moet er dan ieder jaar een nieuw model tv, telefoon, stofzuiger, controller met game-thema, auto enz uitkomen?

De modellen van 5 jaar geleden doen het toch ook nog prima? Beetje raar dat mensen via een kabeltje en stekkertje milieubewust proberen te doen, maar goed. We gaan off-topic.

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21:04
SD5k schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 13:27:
[...]

Ik heb ook nooit problemen met controllers gehad, tot de PS5 dan want ik heb er nu al 2 retour moeten sturen. :/
Bij mij 3 a 4 ps4 controllers moeten terugsturen/vervangen IVM stickdrift.

• ZesBarkiePK
[...]

Opladen met kabel moet je ook niet willen. Gewoon een DualSense oplaadstation kopen. Zit je niet meer met kabeltjes te rommelen en je kan de originele voor de PS5 al vinden voor zo'n 25,- En dat is het meer dan waard. Was de eerste accessoire die ik kocht, naast een extra DualSense controller.

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450

Farabi schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 13:28:
[...]
De modellen van 5 jaar geleden doen het toch ook nog prima? Beetje raar dat mensen via een kabeltje en stekkertje milieubewust proberen te doen, maar goed. We gaan off-topic.
Er zijn altijd mensen die om de paar jaar hun TV willen vervangen, maar in tegenstelling tot een kabeltje gaat hun vorige TV niet in de vuilbak belanden maar ergens een tweede leven krijgen. Dus de vergelijking is toch wel redelijk brak.

Om terug on-topic te komen, denk ik overigens dat gamers wel het soort eigenaars zijn die veel sneller hun TV zullen vervangen, omwille van consoles die de allernieuwste standaarden ondersteunen als VRR, ALLM, enz... Zelf vind ik het overigens ook altijd zonde om een nog perfect werkend toestel al te moeten gaan vervangen. Al heb ik vorig jaar toch uiteindelijk wel onze 15 jaar oude HD-Ready plasma vervangen, al was het maar omdat PS4 games spelen op een resolutie van 1024x768 niet bepaald ideaal was :D.

• Farabi
  • Niet online
Twixie schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 14:00:
[...]

Er zijn altijd mensen die om de paar jaar hun TV willen vervangen, maar in tegenstelling tot een kabeltje gaat hun vorige TV niet in de vuilbak belanden maar ergens een tweede leven krijgen. Dus de vergelijking is toch wel redelijk brak.
Ik bedoelde het vanuit het oogpunt van de fabrikanten. Laat ze maar eens 2 jaar stoppen geforceerde nieuwe modellen te maken, scheelt een hoop grondstoffen en haalt de aarde eens weer normaal adem.

Kabeltje en stekkertje zet geen zoden aan de dijk. En de '2e leven' wereld is niet zo rooskleurig als je denkt. Die 2e kans tv, wasmachine, droger, koelkast beland heel vaak op de stort.

[ Voor 5% gewijzigd door Farabi op 20-10-2022 14:12 ]

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

ZesBarkiePK schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 13:55:
[...]
Opladen met kabel moet je ook niet willen. Gewoon een DualSense oplaadstation kopen.
Waarom niet, daar zijn die kabeltjes toch juist voor bedoeld?
Ik heb altijd één controller aan de PS hangen terwijl ik de andere gebruik. Werkelijk nog nooit behoefte gehad aan een apart docking station. Rommelen met kabeltjes? Nog nooit hoeven doen.

• cold_as_ijs
is al vanaf het begin dat ze zonder kable geleverd worden.
Extra usb-c kabel is nooit verkeerd, maar gelukkig zat er gewoon een bij de PS5

• ZesBarkiePK
Superkiwi schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 14:18:
[...]

Waarom niet, daar zijn die kabeltjes toch juist voor bedoeld?
Ik heb altijd één controller aan de PS hangen terwijl ik de andere gebruik. Werkelijk nog nooit behoefte gehad aan een apart docking station. Rommelen met kabeltjes? Nog nooit hoeven doen.
Hoe staat je PS5 er bij dan? Ik hou er in ieder geval niet van om iedere keer aan m'n PS5 te moeten zitten.

Ik heb een DE, die staat rechtop achter m'n TV, ik ga niet iedere keer over m'n TV heen buigen om een controller aan een kabel te hangen. Daarbij heb ik de voorste USB aansluiting al in gebruik voor m'n headset adapter. Die moet er ook voor in, want de achterkant van de PS5 kan behoorlijk heet worden tijdens het spelen.

Maar als je een riant TV meubel hebt of bureau dan is het misschien niet nodig. Maar ook al had ik de PS5 in het zicht staan, dan zou ik het nog niet doen, ik hou er van als m'n spullenboel opgeruimd en netjes is. Dus geen kabeltjes in het zicht.

[ Voor 8% gewijzigd door ZesBarkiePK op 20-10-2022 14:28 ]

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

ZesBarkiePK schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 14:27:
[...]
Hoe staat je PS5 er bij dan? Ik hou er in ieder geval niet van om iedere keer aan m'n PS5 te moeten zitten.
Rechtop aan de rechterkant van de tv.
Ik moet sowieso makkelijk toegang tot de usb poort hebben; als ik Assetto Corsa Competizione speel gaat de usb van mijn stuur daarin. En wil ik een schijfje wisselen dan is het ook wel handig om er zonder problemen bij te kunnen ;)

Als de PS5 uit het zicht staat snap ik waarom jij voor een andere oplossing kiest :)

[ Voor 9% gewijzigd door Superkiwi op 20-10-2022 14:42 ]

ZesBarkiePK schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 14:27:
[...]

Ik heb een DE, die staat rechtop achter m'n TV, ik ga niet iedere keer over m'n TV heen buigen om een controller aan een kabel te hangen. Daarbij heb ik de voorste USB aansluiting al in gebruik voor m'n headset adapter. Die moet er ook voor in, want de achterkant van de PS5 kan behoorlijk heet worden tijdens het spelen.

Maar als je een riant TV meubel hebt of bureau dan is het misschien niet nodig.
Ik heb een stekkerdoos achter de bank liggen voor het opladen van telefoons, maar ook controllers. Heb ook het oplaadstation gehaald voor m'n DualSense controllers en dat werkt inderdaad wel net even wat fijner, omdat je altijd een opgeladen controller hebt. Maar de Pro controller van de Switch speel ik nog wel eens bedraad op de bank, werkt ook gewoon prima. Moet de kabel natuurlijk wel lang genoeg zijn zodat je de controller comfortabel kunt gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door Raem op 20-10-2022 14:32 ]

• ZesBarkiePK
Superkiwi schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 14:31:
[...]

Rechtop aan de rechterkant van de tv.
Ik moet sowieso makkelijk toegang tot de usb poort hebben; als ik Assetto Corsa Competizione speel gaat de usb van mijn stuur daarin. En wil ik een schijfje wisselen dan is het ook wel handig om er zonder problemen bij te kunnen ;)

Als de PS5 uit het zicht staat snap ik waarom jij voor een andere oplossing kiest :)
Ja ik ben wel jaloers, want eigenlijk wil ik de PS5 ook naast de TV, maar ik mis de ruimte.
Raem schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 14:31:
[...]

Ik heb een stekkerdoos achter de bank liggen voor het opladen van telefoons, maar ook controllers. Heb ook het oplaadstation gehaald voor m'n DualSense controllers en dat werkt inderdaad wel net even wat fijner, omdat je altijd een opgeladen controller hebt. Maar de Pro controller van de Switch speel ik nog wel eens bedraad op de bank, werkt ook gewoon prima. Moet de kabel natuurlijk wel lang genoeg zijn zodat je de controller comfortabel kunt gebruiken.
Dit zou voor mij ook nog wel een uitkomst zijn. Voor de iPhone en iPad moet ik bijvoorbeeld altijd naar de keuken, dat zou dan niet meer hoeven.

• Hulleman
Hier staat de PS5 gewoon open en bloot in mijn tv meubel te shinen (wel met zwarte plates). Maar zoals @Raem heb ik ook een docking om de controllers altijd opgeladen én netjes opgeborgen te hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Hulleman op 20-10-2022 14:48 ]

• Hulleman
SD5k schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 13:27:
[...]

Ik had bij de PS4 dat het rubber van de sticks kapot ging. Bekend mankementje was dat. Bij de PS5 heb ik er al één gehad met een lamme L2 trigger.

• ZesBarkiePK
Mosin schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 00:00:
[...]

Het is echt prachtig, vooral de grootsheid van bepaalde vijanden, gevechten, werelden etc.
Oeh, dat klinkt niet erg fijn. Ik ga het tegen die tijd toch nog even proberen uit nieuwsgierigheid, alleen duurt het nog wel even voordat ik klaar ben met deze game.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1uq653osviFv1ymriLILRbTmV1g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ARZyRpjapyAvs6N2aWyOb1cj.jpg?f=user_large

;)

• Mosin

• Daantsjie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-12 11:29
Mooie deel van Silent Hill. Toevallig in de zomervakantie voor het eerst uitgespeeld (Eigenlijk vreemd, ik heb de Playstation 2 versie destijds gekocht toen net die uit was)
Aangezien er al een opgepoetste versie van is, had ik toch liever een remake van deel 1 gezien.

Nieuwe FFXVI trailer. :)

[ Voor 78% gewijzigd door Raem op 20-10-2022 16:34 ]

• Vlaanderen1
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 29-12 20:09
Afgelopen Zondag plates en een controller besteld bij playstation direct.
Vandaag geleverd, zit er alleen de plates in. Controller eruit gestolen.
PS gaat nu onderzoek starten, kut zooi

Via UPS dus niet bestellen.

[ Voor 7% gewijzigd door Vlaanderen1 op 20-10-2022 16:15 ]

• ZesBarkiePK
Vlaanderen1 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 16:15:

Dat is balen man, hoop dat ze het snel oplossen voor je!

Was de doos geopend of zo?

Helaas gebeurt dat bij iedere pakket service, ieder bezorg bedrijf heeft er wel rotte appels tussen zitten. Daarom ben ik groots voorstander van discrete verzendingen, dat er vanaf buitenaf niet te zien valt wat erin zit.

[ Voor 11% gewijzigd door Kalder op 20-10-2022 16:28 ]

• Vlaanderen1
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 29-12 20:09
ZesBarkiePK schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 16:21:
[...]

Dat is balen man, hoop dat ze het snel oplossen voor je!

Was de doos geopend of zo?
Ja leek wel deels '' ingeslagen '' en dat ze hem er zo uit hebben kunnen halen.
Ben echt benieuwd naar het onderzoek. Had ze besteld voor Call of Duty gezien mijn witte controllers beide last hebben dat de R2 knoppen lam zijn. Denk dat ik zo maar naar de winkel rij om een controller op te pikken. Hopelijk willen ze even checken dat het 1A modellen zijn ipv dat ze eindigen op 1. Anders blijf je het houden...

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-12 14:42

Metian

Snert is vies

Balen man, helaas gebeurd het wel vaker, en al jaren.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Rupsen, Rapsen.

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:45
Vlaanderen1 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 16:23:
[...]

Ja leek wel deels '' ingeslagen '' en dat ze hem er zo uit hebben kunnen halen.
Ben echt benieuwd naar het onderzoek. Had ze besteld voor Call of Duty gezien mijn witte controllers beide last hebben dat de R2 knoppen lam zijn. Denk dat ik zo maar naar de winkel rij om een controller op te pikken. Hopelijk willen ze even checken dat het 1A modellen zijn ipv dat ze eindigen op 1. Anders blijf je het houden...
Dat is inderdaad balen zeg.

Zelf heb ik 2 1 model controllers maar die R2 en L2 werken nog uitstekend maar doe dan ook geen games als CoD zeg maar dus wellicht minder onderhevig aan extreme clicks?

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Dit ziet er echt heel goed uit zeg. En M-rated, ook niet gebruikelijk voor de Final Fantasy serie geloof ik?
kazuka schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 19:38:
[...]

Dit ziet er echt heel goed uit zeg. En M-rated, ook niet gebruikelijk voor de Final Fantasy serie geloof ik?
Klopt, bijna allemaal T-rated volgens mij.

Pagina: 1 ... 238 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord